Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 23:02

TommyGun

Stik er maar in!

inmiddels verlopen

[ Voor 83% gewijzigd door DJSmiley op 07-04-2015 22:01 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-06 20:31

Cis

Is het nog steeds de moeite waard om deze router aan te schaffen? Of is het beter om een paar tientjes extra uit te trekken voor een nieuw(er) model?
De meeste (goed-beoordeelde) reviews dateren uit 2013... dus dat is niet echt waardevol meer. (immers: een 24speed cd-brander werd vroeger ook goed beoordeeld, maar heeft nu totaal geen waarde meer :) )

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Martinus schreef op maandag 30 maart 2015 @ 10:05:
[...]

hmmm, analoog aan mn ziggo verhaal. Ziggo herkent een uitgegeven IP om live tv te kijken waar dan ook. Met pptp is dat via jou eigen IP, via OpenVPN "een" ip uit nederland. Dat laatst heeft een voordeel dat je overal ter wereld bv npo kan kijken, maar niet specifiek iets van "jouw" netwerk(aanbeider)
Oke, dacht altijd dat VPN juist er voor zorgde dat je een tunnel heb naar je eigen netwerk en dat je dan ook daar een IP van krijg.
Op die manier kan ik dan via zit ik dan op het netwerk van mijn aanbieder en kan zo gebruik maken van zijn diensten
Is OpenVPN daar dan anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 607933

henrickus schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:09:
[...]

Oke, dacht altijd dat VPN juist er voor zorgde dat je een tunnel heb naar je eigen netwerk en dat je dan ook daar een IP van krijg.
Op die manier kan ik dan via zit ik dan op het netwerk van mijn aanbieder en kan zo gebruik maken van zijn diensten
Is OpenVPN daar dan anders in?
Meestal is het zo dat je een ip krijgt van Openvpn en niet van de lokale dhcp server, in de praktijk maakt het ook niets uit wat voor ip je krijgt toegewezen. Je lan is hoe dan ook benaderbaar. Ik heb net de Asus net besteld voor als wifi access point maar ik denk dat de optie 'redirect internet traffic' doet wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Anoniem: 607933 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:59:
[...]

Meestal is het zo dat je een ip krijgt van Openvpn en niet van de lokale dhcp server, in de praktijk maakt het ook niets uit wat voor ip je krijgt toegewezen. Je lan is hoe dan ook benaderbaar. Ik heb net de Asus net besteld voor als wifi access point maar ik denk dat de optie 'redirect internet traffic' doet wat je wilt.
Ga het testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Cis schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 13:01:
Is het nog steeds de moeite waard om deze router aan te schaffen? Of is het beter om een paar tientjes extra uit te trekken voor een nieuw(er) model?
De meeste (goed-beoordeelde) reviews dateren uit 2013... dus dat is niet echt waardevol meer. (immers: een 24speed cd-brander werd vroeger ook goed beoordeeld, maar heeft nu totaal geen waarde meer :) )
Ik ben er gewoon tevreden over. Kan makkelijk omgaan met mijn 100/100 verbinding.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-06 10:59
Het was een dagaanbieding, maar maandag worden alle aanbiedingen nogmaals gedaan. (was € 89 in de aanbieding)

Ik heb hem gisteren gekocht en stond de levertijd op 10 werkdagen, maar ze krijgen morgen een lading binnen en waarschijnlijk krijg ik (en de anderen die hem besteld hebben) hem dus vrijdag al binnen (heb telefonisch contact gehad).

Ik heb wel een vraagje voor de mensen die hem al wel hebben. Ik ben van plan om de merlin firmware erop te zetten (de fork zodat ik wel vol zendvermogen kan hebben) en er een openVPN server op te draaien. Ik vroeg mij af wat voor een soort VPN het is, want ik heb ergens gelezen dat alleen het verkeer richting jouw interne netwerk over deze vpn zou gaan niet je normale internet verkeer. (split tunnel vs full tunnel)
En hoe zit het met de constante updates van de firmware vaak wordt dan toch aangeraden om een volledige reset te doen, Is het dan gemakkelijk om die vpn server weer op te zetten?

[ Voor 30% gewijzigd door Flaggie op 01-04-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23-06 22:32
Merlin Firmware hier. Daar zijn gewoon opties voor. Ik heb "Direct clients to redirect Internet traffic" op Yes staan en ik krijg wanneer ik naar whatismyip.com ga e.d. gewoon mijn thuis ip. Al mijn verkeer gaat dus over de VPN verbinding. Dat merk ik ook wel met sites die iets trager laden e.d.

code:
1
2
3
4
Push LAN to clients                             Yes / No
Direct clients to redirect Internet traffic     Yes / No
Respond to DNS                                  Yes / No
Advertise DNS to clients                        Yes / No

Edit:
Als reactie op je andere vraag. Echt heel vaak komt het niet voor dat je een complete reset moet doen. Misschien 1x per jaar? Laatst was er toevallig eentje. Toen heb ik alles opnieuw in moeten stellen. Als je van te voren je configuratie even noteert in een tekstdocument heb je het toch wel snel terug gezet. Het enige waar ik last van had was dat mijn VPN certficaten / keys e.d. vernieuwd waren dus ik moest mijn ovpn file vervangen overal.

[ Voor 29% gewijzigd door Wiebeltje op 01-04-2015 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
Bedankt voor de snelle reactie, mooi dat het dus wel gewoon full is. Ik had inderdaad wel verwacht dat het langzamer zou zijn, maar is ook iets dat voornamelijk zou worden gebruikt als ik in het buitenland zit en ik eventueel iets met bankzaken of iets dergelijks wil doen.
Wel vreemd dat sommige die hier eerder posten niet met hun vpn aan live tv konden kijken terwijl ze dat normaliter op hun eigen netwerk wel kunnen, aangezien jij wel gewoon je thuis ip krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Laatst online: 23-06 22:32
Het hangt natuurlijk ook voornamelijk van je internet snelheid af thuis af (vooral upload). Meestal heb ik het niet eens in de gaten dat VPN aan staat. Alleen als er thuis iets een hoop aan het uploaden is of iets dergelijks merk ik het ooit.

Wat betreft dat live tv, geen idee. Ik heb zelf alleen problemen gehad van netbios / wins servers. Mijn samba shares kon ik niet via de netbios naam bereiken via VPN, alleen via het ip van de machine ( \\192.168.0.x\sharenaam\ ipv \\nas\sharenaam\ ). Een custom regeltje toegevoegd aan de server kant en toen werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06 09:05
na het tweede berichtje geplaatst te hebben, erachter gekomen dat er iets mis ging (iets met identieke-dubbelpost na refreshen webpage)

[ Voor 87% gewijzigd door HBSVDK op 01-04-2015 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06 09:05
Flaggie schreef op woensdag 01 april 2015 @ 11:46:

Ik heb wel een vraagje voor de mensen die hem al wel hebben. Ik ben van plan om de merlin firmware erop te zetten (de fork zodat ik wel vol zendvermogen kan hebben) en er een openVPN server op te draaien.
Ik heb de AC66u versie ook gekocht, en ik wilde ook graag gebruik maken van een openvpn serverfunctie. Die zit geloof ik al standaard ingebouwd bij de nieuwere firmwareversies van de router. Als ik het goed gegoogled heb is de Merlin versie net als de DD-WRT een community-ding... En kent vooral kleine verbeteringen. Maar wat/waar is de betrouwbare webiste van ASUSWRT Merlin?

Die fork met vrij zendvermogen, waar jij op doelt, waar kan ik die vinden? dan zal ik eens kijken of dat ook wat voor mij is ;)

[ Voor 11% gewijzigd door HBSVDK op 01-04-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
hier was de fork

Merlin is een "stock" firmware met extra dingen toegevoegd (zoals ik het heb begrepen) dus anders dan dd-wrt en open-wrt. http://asuswrt.lostrealm.ca/

De merlin versie heeft geloof ik ook een openvpn-server ingebouwd terwijl standaard alleen pptp ondersteund. (maar ik heb de router zelf nog niet, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen). De standaard heeft wel een openvpn client ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Flaggie schreef op woensdag 01 april 2015 @ 15:20:
[...]

hier was de fork

Merlin is een "stock" firmware met extra dingen toegevoegd (zoals ik het heb begrepen) dus anders dan dd-wrt en open-wrt. http://asuswrt.lostrealm.ca/

De merlin versie heeft geloof ik ook een openvpn-server ingebouwd terwijl standaard alleen pptp ondersteund. (maar ik heb de router zelf nog niet, dus ik kan het niet met zekerheid zeggen). De standaard heeft wel een openvpn client ingebouwd.
het vermogen zit toch vast bij mij, max 100 (2,4) max 200 (5ghz).
Moet ik weer ouderwets telnetten?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
Er zit inderdaad een max aan, maar de reden voor de fork is dat de FCC nieuwe regels voor Amerika heeft opgesteld waarbij het maximale zendvermogen wordt aangepast. Schijnbaar heeft ASUS dit op zo'n manier gedaan dat je zelfs in andere landen aan het maximale zendvermogen van de FCC zit, terwijl je hier meer mag. Kan even de bron niet meer vinden.

edit:
Voor degenen die ook de fork willen gebruiken, houdt er rekening mee dat je je wel aan de wet houd. Dus niet op een te hoog vermogen uitstralen en ook niet op kanalen gaan die je hier niet hoort te gebruiken. Het is onduidelijk of deze Asus DFS en TPC ondersteund dus zijn de meeste kanalen op de 5 GHz off-limits. Onder dd-wrt schijnen DFS en TPC wel geïmplementeerd te zijn. Op de normale asuswrt merlin, als ik mijn router (AC66U) op EU heb, heb ik wel toegang tot de hogere kanalen dus wellicht dat ze DFS en TPC nu wel hebben geïmplementeerd.

http://www.wifinederland.nl/start/de-5-ghz-frequentie-band/
http://www.lantech.nl/blog/wi-fi-5ghz-kanalen/
http://www.agentschaptele...ije-radiotoepassingen.pdf (tabel 2 en 3)
Houdt er ook rekening mee dat het vermogen dat je in de router invult niet overeenkomt met het limiet want het vermogen limit is gebaseerd op e.i.r.p. http://www.satcomresources.com/ERP-EIRP-Converter afhankelijk van de gain van de antenne zal je ongeveer je output op de 5GHz band maar op 80 mW mogen zetten. zie fast server hieronder, schijnbaar is het vermogen wat je instelt in de router wel EIRP.

[ Voor 70% gewijzigd door Flaggie op 07-04-2015 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
heeft iemand wel eens gespeeld met de media settings, bv xbox optimized. Kan niet echt iets vinden dat het beter is.
Wat ik zoek is goede streaming kwaliteit. Ik merk dat als ik vanaf mijn nas naar de mediaspeler kopieer via wifi ik ongeveer 45 mbit haal. Een bestand afspelen daar en tegen van bv de helft happert dan.
Is dat gewoon, of mis ik ergens een cruciale setting? Of is de medispeler de bottleneck...

*edit: ook dezelfde files die stotteren, haperen ook op de xbox met betere wifi sjipp. Vermoed daarom router setting.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinus op 06-04-2015 14:45 ]

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Videostreams hebben geen constante bitrate, maar een variabele. Je kan bv in VLC Player kijken wat de eigenlijk bitrate is op een bepaald moment van een bestand; dat kan best een pak hoger liggen dan de aangeduide gemiddelde bitrate.

Waarmee ik wil zeggen: de bandbreedte die je verbinding gemiddeld aankan, kan misschien niet hoog genoeg zijn om een korte piek op te vangen zonder zich te verslikken. Om dat probleem te voorkomen kan je de buffertijd in je mediaplayer verhogen, zodat je mediaplayer kan teren op meer lokale data alvorens het probleem met het netwerk ervoor zorgt dat de mediaplayer zal haperen door een gebrek aan streamdata.

[ Voor 47% gewijzigd door RuddyMysterious op 06-04-2015 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

UPDATE: 378.52_2 is now available, resolving the following issues:

CHANGED: Updated AiCloud prebuilt binaries for MIPS models
CHANGED: Applied kernel patch for MIPS kernel ported from 376_3861, related to CTF support
FIXED: AiCloud would fail to start unless you had HTTPS enabled for the webui (causing the key/cert to be missing)
FIXED: DDNS hostname would become corrupted after backing up your router configuration (Asus bug)
http://www.snbforums.com/...78-52-is-available.23738/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
@Flaggie

Het vermogen wat je instelt op de asus is inclusief de standaard antennes 2.4GHz/5GHz welke pieken op 3dBi/ 5dBi.

Je kunt je router dus rustig instellen op 200mW op de 5GHz band.
De router zal dan zo'n 63mw (18dBi) uitzenden, tel hierbij de 5dBi van de antenne op en je zit op 23dBi of te wel 200mW.

Zelfde geld voor de 2.4GHz maar dan is het uitgezonden vermogen 50mW (17dBi) + de 3 dBi van de antenne en dan kom je op 20dBi of te wel 100mW.

Mensen die sterkere antennes kopen hebben "maling" aan de wettelijke limiet aangezien er toch nooit op gecontroleerd wordt... het is het betere bereik wat telt.

Ik bedoel ik heb jaren lang uitgezonden met een 1000mW (30dBm) Engenius AP met daarop een 12dBi omni antenne, minus 2dBm kabel verlies kom je ook op 10.000mW EIRP.

100 keer meer dan toegestaan lijkt fors maar het valt in de praktijk reuze mee.

Het is niet meer de 27mc tijd waarin de RCD actief op zoek was naar overtreders, zolang je niemand stoort valt het allemaal nog wel mee.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaggie
Bedankt fast-server voor de info, heb mijn reactie aangepast.

Ik had m'n info hiervandaan: http://www.snbforums.com/...w-fcc-rules.18762/page-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Het grote probleem met de 2.4GHz band is dat het gewoon te druk is.
kabelaars zoals UPC(Ziggo) zetten standaard de wifi functie aan op hun modem router en de horizon box daarnaast komt er nog een signaal bij voor de hotspot (ook al gebruik je geen wifi) dat zijn al 3 2.4GHz signalen + 2 5GHz signalen.
Hier in de buurt wonen veel mensen met UPC dus het is een grote chaos.

Omdat mensen dan een slecht bereik hebben gaan ze een extra AP/router plaatsen wat alleen nog maar meer vervuild.

Aangezien de meeste routers zelf van kanaal veranderen als het druk is (ze zoeken het meest gunstige kanaal) kun je dit een beetje manipuleren met een sterkere router (mag officieel niet,dus eigen risico!)
Kijk welk kanaal het minst vervuild is en gebruik dit kanaal op je eigen router (handmatig vastzetten)
Aangezien je met een sterke router een sterker signaal uitzend zullen de andere routers die op automatisch staan dit kanaal vermijden.

Op deze manier "claim" je dit kanaal en heb je niet veel last van anderen en heb je dus een goede snelheid.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Deze week overgestapt van UPC 100/10 naar Ziggo 200/20.
Direct mooie snelheden Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RLDolfK.png
Op 5GHz Fork 10.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-06 12:51
En fork 11E1 is uit van de Merlin software.

Veranderingen:
Release Update-11E1 contains a single fix for banner formatting under certain language selections (the SSIDs would be partially obscured). If you are able to see the SSIDs at the top of every page in your preferred language, there is no need to update from the base Update-11.

Update-11 of the 374.43 update fork is now available. This release is primarily a function/fix update, with minimal security updates (only some updated cipher support). Many of Merlin's new functions from 378.52 and 378.53 have been backported, including Dual DNS server support and Policy based routing for OpenVPN connections.

From a fork unique perspective, several new options have been added or externalized in the gui and many gui formatting fixes have been included. The ASUS save configuration now includes the code level in the save filename and the Wireless Log has been 'color coded' for better readability.

Update-11E1 HighLights:

Merlin Backports
Dual DNS servers, and ability to disable the router as a DNS server
Policy based routing for VPN connections (please see the Merlin 378.53 thread for questions on how to set up and use this function).
Periodic verify for DDNS WAN IP and hostname
Updated ciphers: remove RC4, include ECDHE
Avoid truncated printouts on USB printers
Removed obsolete 'Turbo' button dialogue for AC68
Optimizations for supporting components such as the webui server, dropbear and SQLite
Fixed MSS clamping rules
CTF patch for MIPS routers
Misc other gui and functional fixes
New Fork Updates
New options (Note: Fork unique options are designated by '**' in the gui)
Added ability to save https generated certification (persistent across reboots)
Added existing JFFS2 syslog copy option to gui
Added ability to disable Comcast IPv6 Neighbor Solicitation fix
New option to allow local subnet forwarding (special case)
Ability to specify cron logging level ( nvram set cron_loglevel=<number> )
Fix for obscured SSIDs in the webui gui banner
Color coding of connections in the Wireless Log (green for primary connections, yellow for guest connections)
ASUS save configuration now includes code level in the file name
Improved stability during boot when processing NAT rules
Updated RADVD to version 1.15
Updated timezone info for Chile and Moscow
Numerous gui formatting fixes...improved appearance, bad word wraps, added links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Geinstalleerd, en werkt prima!

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:26
Gisteren ook de stap genomen om de Merlin Fork te gebruiken i.p.v. Merlin zelf. Heb daarvoor Fork 11E1 over Merlin 378.53 geflashd, en daarna een Factory Reset gedaan. Hoewel je dan normaliter al je instellingen handmatig moet terugzetten, heeft de maker van de fork ook een tool gemaakt om dit voor je te doen, en die werkt fantastisch. Link naar de tool: http://www.snbforums.com/...ve-restore-utility.19521/. In de download zit een readme die de stappen helder uitlegt.
Het update-proces is dan:
  1. Backup je settings m.b.v. die tool via SSH op een USB-stiok
  2. Flash fork
  3. Factory reset
  4. SSH aanzetten in de settings
  5. Backup terugzetten m.b.v. SSH
  6. Reboot
In een half uur helemaal klaar, en alles werkt zoals het deed (incl MAC, WPA-ww, OpenVPN-settings, port forwarding etc). En nu ook achter in de tuin wifi-signaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjeP
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 23:05
Die Fork is er puur voor een beter/sterker WiFi signaal begrijp ik dus?
Scheelt het echt zoveel dat je ineenste vol bereik hebt op bijv. een andere verdieping of in de tuin?

Ik dacht altijd dat je clientdevices dan ook net zo hard terug moesten kunnen praten, en dat het lijkt alsof je vol bereik hebt, maar dat het dan nooit aankomt.

Wat mist er in de Fork tegenover die Merlin 378.53 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
RoytjeP schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 16:31:
Die Fork is er puur voor een beter/sterker WiFi signaal begrijp ik dus?
Scheelt het echt zoveel dat je ineenste vol bereik hebt op bijv. een andere verdieping of in de tuin?
De fork is gebaseerd op de laatste Merlin-versie waarbij Tx-vermogen nog niet gerestricteerd is, versie 373.43. Vervolgens zijn de belangrijke security updates verwerkt, zoals ook door Merlin in volgende versies zijn verwerkt. Je hebt dus niet alle laatste features sinds 373.43, maar wel de veiligheid.

In deze versie kun je je zendvermogen zelf op meer dan 80mW zetten. In de nieuwe versies van Merlin is er een slider met percentages, waarbij 100% = 80mW. Standaard kun je dit in de fork opschroeven naar 100mW; als je via SSH de regio verandert schijnt dat tot >200 te kunnen (zie deze post). Ik heb hem op 100 staan en het verschil is dat ik nu in de gehele tuin bereik heb, terwijl ik hiervoor alleen de eerste meter van de tuin haalde.
Ik dacht altijd dat je clientdevices dan ook net zo hard terug moesten kunnen praten, en dat het lijkt alsof je vol bereik hebt, maar dat het dan nooit aankomt.
Geen idee, ik constateer dat ik nu achter in de tuin muziek kan streamen, en dat was mijn doel. Bovendien, in theorie zouden mijn clients best meer dan 80mW moeten kunnen zenden, het is alleen de keuze van ASUS om de (Amerikaanse?) beperking van 80mW voor alle landen door te voeren. Wellicht dat de maker van mijn telefoon die keuze niet heeft gemaakt, en dat die gewoon met 100mW terugpraat.
Wat mist er in de Fork tegenover die Merlin 378.53 ?
Volgens mij niet zo veel; in elk geval geen features die ik gebruik. Die mooie grafiekjes op de startpagina zitten er niet in, verder zie ik zo snel niets interessants.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoliemaN
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 21:47
Een van de drie antennes is afgebroken en nu is het signaal in een aantal kamers brak.
Waar kan je die los kopen? Al een paar winkels geprobeerd maar nergens succes

http://us.estore.asus.com/products/13g01e003000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-06 22:05
HoliemaN schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:47:
Een van de drie antennes is afgebroken en nu is het signaal in een aantal kamers brak.

Ebay staat er vol mee: http://www.ebay.com/sch/i..._nkw=n66u+antenna&_sop=15

[ Voor 18% gewijzigd door dezonnebril op 04-06-2015 11:04 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoliemaN
  • Laatst online: 08-06 21:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Wat doet de 'fiewall' in de RT-N66 u precies?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
HoliemaN schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:47:

Originele kan je nergens kopen, ook niet bij Asus, de helpdesk is in deze echt waardeloos. Heb uiteindelijk bij 4launch waar ik de router gekocht had, gratis een nieuwe gekregen. Ze hadden er op de TD nog enkele liggen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
VonFoX schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 16:38:
Wat doet de 'fiewall' in de RT-N66 u precies?
Heb je hier al eens gekeken?

Maar ik neem aan, dat je een preciezere vraag hebt. Stel die dan in plaats van zo'n vage vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Rinaldootje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:50:
[...]

Heb je hier al eens gekeken?

Maar ik neem aan, dat je een preciezere vraag hebt. Stel die dan in plaats van zo'n vage vraag
Ja Ok. Heeft het nut die firewall aan te zetten? Wat doet ie precies. Of kan ik hem beter uitlaten ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Je kunt hem beter aan zetten. Tenzij je graag "lastig" gevallen wilt worden door hackers en crackers, die op je system willen neuzen en dingen veranderen (virussen verspreiden etc. etc)

Deze optie staat standaard altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Rinaldootje schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:33:
Je kunt hem beter aan zetten. Tenzij je graag "lastig" gevallen wilt worden door hackers en crackers, die op je system willen neuzen en dingen veranderen (virussen verspreiden etc. etc)

Deze optie staat standaard altijd aan.
Maar hoe effectief is deze firewall. Is hij beter/slechter dan een softwarematige firewall?
Ik lees namelijk dit:

The "firewall" in the RT-N66U only blocks outgoing packets. It has nothing at all to do with incoming packets.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
VonFoX schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:25:
[...]

Ja Ok. Heeft het nut die firewall aan te zetten? Wat doet ie precies. Of kan ik hem beter uitlaten ?
Ja het is zeer aangeraden om het aan te zetten.
Boven mij wordt al genoemd waarom.
Je kan het wel uitzetten als je externe firewall hebt. Meestal heb je die bij een dure Antivirussoftware.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

New Yorker schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:40:
[...]

Ja het is zeer aangeraden om het aan te zetten.
Boven mij wordt al genoemd waarom.
Je kan het wel uitzetten als je externe firewall hebt. Meestal heb je die bij een dure Antivirussoftware.
Inkomend verkeer wordt toch door NAT afgehandeld, wat doet die firewall dan precies ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
VonFoX schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:47:
[...]

Inkomend verkeer wordt toch door NAT afgehandeld, wat doet die firewall dan precies ?
Lees je even in: Difference between NAT and a Firewall
In de meeste modems, wordt een NAT gebruikt, een firewall is veiliger en kan je meer aan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Rinaldootje schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:59:
[...]

Lees je even in: Difference between NAT and a Firewall
In de meeste modems, wordt een NAT gebruikt, een firewall is veiliger en kan je meer aan instellen.
Dat weet ik. Maar nu weet ik nog niet of de 'firewall' in de RTN66 een 'echte' firewall is.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
VonFoX schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 12:40:
[...]

Dat weet ik. Maar nu weet ik nog niet of de 'firewall' in de RTN66 een 'echte' firewall is.
Wat is een "echte" firewall?
Ik kan in de N66U poorten configureren en bestemmingen toewijzen. Dat is meer dan een NAT kan. Maar een echte firewall van tig duizend pleuries kan nog meer. Voor de thuisgebruiker is dit een goed apparaat en ik kan er alles mee, wat ik wil. Ik hoef geen verschillende netwerken (subnetten) aan te sturen. Daar is de DHCP-server van de N66U ook niet voor bedoeld.

Zoals ik al eerder heb gevraagd, stel je vraag wat minder vaag en maak duidelijk wat je nu precies wilt. Dan kunnen wij eventueel zeggen of het wel of niet mogelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janus Bier
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:33
BoardCrusher schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:09:
[...]

In deze versie kun je je zendvermogen zelf op meer dan 80mW zetten. In de nieuwe versies van Merlin is er een slider met percentages, waarbij 100% = 80mW. Standaard kun je dit in de fork opschroeven naar 100mW; als je via SSH de regio verandert schijnt dat tot >200 te kunnen (zie deze post).
Ik zie in die post een aantal regels die ingevoerd moeten worden, weet jij misschien hoe dat moet of iemand anders?

Zelf kwam ik er echt niet uit, dacht het via Run Command moest wat ik in dat forum tegenkwam maar die optie ontbreekt bij mij met de 11E1 fork.

EDIT:

Ik heb het via Bitvise SSH client voorelkaar gekregen om de router op 200mw te zetten, wilde testen of ik een hogere snelheid zou krijgen op een pc met pricewatch: EnGenius EUB-9603H wifi adapter verdieping hoger. Het blijft rond de 50mbit hangen, geen verschil dus.

Met mijn Nexus 5 haal ik rond de 80-100mbit op diezelfde verdieping via 5 GHz.

Iemand een goede suggestie voor een 5ghz wifi adapter?

[ Voor 24% gewijzigd door Janus Bier op 11-06-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Janus Bier schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 21:51:

EDIT:

Ik heb het via Bitvise SSH client voorelkaar gekregen om de router op 200mw te zetten, wilde testen of ik een hogere snelheid zou krijgen op een pc met pricewatch: EnGenius EUB-9603H wifi adapter verdieping hoger. Het blijft rond de 50mbit hangen, geen verschil dus.

Met mijn Nexus 5 haal ik rond de 80-100mbit op diezelfde verdieping via 5 GHz.

Iemand een goede suggestie voor een 5ghz wifi adapter?
De Engenius ondersteunt geen 5 GHz (a-band). Waarschijnlijk (weet ik wel zeker) zit daar je bottleneck.
Ik zou deze gaan vervangen door eentje, die wel de 5 GHz ondersteunt. Aangezien de Engenius alleen maar BGN ondersteunt is de maximum doorvoer snelheid ongeveer 50 Mb/s Zelfs als het de n-standaard gebruikt, kan het door de drukte en storingen op de 2,4 GHz, die snelheid amper halen. De 5 GHz mag dan minder bereik hebben, het is wel betrouwbaarder en kan daardoor ook een hogere snelheid halen (en zo zijn er nog meer op te noemen).

Een snelle zoektocht in de Pricewatch en het gegeven, dat het waarschijnlijk zoiets als de Engenius moet zijn, kom ik op een TP-Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-06 19:28
Iemand idee hoe je een hard reset doet, ooit gelezen maar vind het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

virtua69 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:15:
Even gezocht op : n66u hard reset en gelijk de oplossing gevonden...

There is a reset button between the Two USB sockets, and Gigabit Ethernet WAN port.
Press and hold the reset button for 5 seconds to restore factory defaults.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Nee het was anders, dit is een gewone reset.. Ik dacht me te herinneren rond de 30 seconden en het was geloof ik een combinatie van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Vanuit de router gewoon 'Restore Factory Defaults' aanklikken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
virtua69 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 14:15:
bedoel je deze: http://www.snbforums.com/...18914/page-53#post-165382?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Dat was het, super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Ik heb de laatste tijd dat met nieuwe apparaten hij wel met wifi verbonden is maar geen internet heeft, als je dan kijkt in het router menu staat het apparaat er ook niet bij, het vreemde is dat al ik een gastnetwerk instel en het apparaat daar mee aanmeld hij wel te zien is en dus internet heeft, heel vreemd allemaal, beetje omslachtig om op die manier je telefoon aan te melden.. Zie ik iets over het hoofd of is er gewoon een bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Hoe lang draait je router al?
Heb je hem al eens uit en aan gezet?

Verder nog een paar vragen, draai je Merlin, de Merlin-fork of gewoon stock software?
Mijn Nexus 7 (2e generatie), kon gewoon geen verbinding maken boven kanaal 48 op de 5 GHz-band (en is een Nexus kwaal)

[ Voor 0% gewijzigd door Rinaldootje op 19-06-2015 08:28 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Draai de merlin fork, laatste versie, de router heb ik denk een ruim jaar, hard reset gedaan, terug naar fabrieksinstellingen enz.. Aan uit is al talloze malen gebeurt, het gebeurt af en toe ook met een bekabeld apparaat en de oplossing is dan alleen het apparaat aan sluiten, de andere er uit halen en dan de router weer aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtua
Overigens was dit ook met de stockrom

[ Voor 6% gewijzigd door Virtua op 19-06-2015 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:38
Software geinstalleerd op mijn nieuwe asus rt-n66w alleen hoe stel je de sterkte nu in ?

Dit dus :
fast-server schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:49:
@Flaggie

Het vermogen wat je instelt op de asus is inclusief de standaard antennes 2.4GHz/5GHz welke pieken op 3dBi/ 5dBi.

Je kunt je router dus rustig instellen op 200mW op de 5GHz band.
De router zal dan zo'n 63mw (18dBi) uitzenden, tel hierbij de 5dBi van de antenne op en je zit op 23dBi of te wel 200mW.

Zelfde geld voor de 2.4GHz maar dan is het uitgezonden vermogen 50mW (17dBi) + de 3 dBi van de antenne en dan kom je op 20dBi of te wel 100mW.

Mensen die sterkere antennes kopen hebben "maling" aan de wettelijke limiet aangezien er toch nooit op gecontroleerd wordt... het is het betere bereik wat telt.

Ik bedoel ik heb jaren lang uitgezonden met een 1000mW (30dBm) Engenius AP met daarop een 12dBi omni antenne, minus 2dBm kabel verlies kom je ook op 10.000mW EIRP.

100 keer meer dan toegestaan lijkt fors maar het valt in de praktijk reuze mee.

Het is niet meer de 27mc tijd waarin de RCD actief op zoek was naar overtreders, zolang je niemand stoort valt het allemaal nog wel mee.

[ Voor 154% gewijzigd door ibothead op 20-06-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Nieuwe versie van de fork is uit (v12), veel changes op OpenVPN gebied. Deze week maar eens even testen :)

[ Voor 7% gewijzigd door dezonnebril op 24-06-2015 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vandaag een probleem bij een familielid, de configuratie van de router moest worden gewijzigd, maar het ding reageerde absoluut niet meer via de webinterface. Het vreemde is dat wifi nog gewoon werkt. Hij staat als access point ingesteld.
Vandaag verder geen tijd gehad, morgen maar eens een harde reset doen.
Wel irritant in ieder geval, Merlin fork v11

[ Voor 5% gewijzigd door Henk007 op 24-06-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

dezonnebril schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:43:
Nieuwe versie van de fork is uit (v12), veel changes op OpenVPN gebied. Deze week maar eens even testen :)
Gisteren geupdate, werkt prima (maar ik doe (nog) niets met OpenVPN).

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Voor de volledigheid (en de personen die net als ik ook 11E hebben):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
Changelog
---------
374.43_2-12j9527 (19-June-2015)
- CHANGED: OpenSSL replace DH key gen with pre-gen 2048 bit key
- CHANGED: OpenSSL automatically updates DH key if < 1024 bits
* CHANGED: Increase gui refresh times for VPN Server/Client
* CHANGED: Clean up formatting of Route status log
* CHANGED: Put temporary addr on new line in IPv6 log

374.43_2-12c2j9527 (17-June-2015)
* CHANGED: Only flush pagecache (drop_caches) when required for ARM
* CHANGED: Fix memory leak in fscache (tomato backport)

374.43_2-12c1j9527 (17-June-2015)
- CHANGED: Update OpenSSL to 1.0.2c
* FIX: Increase gui refresh delay when starting VPN Server

374.43_2-12a1j9527 (16-June-2015)
- CHANGED: Update OpenSSL to 1.0.2a
- CHANGED: OpenVPN server generated DH key length to 1024bits
- CHANGED: OpenVPN updated to 2.3.7
- CHANGED: Updated Entware install scripts
- CHANGED: dnsmasq update to version 2.73rc1.patch
- CHANGED: miniupnpd update to version 1.9.20150430
- CHANGED: pppd backport update to version 2.4.7
- CHANGED: rp_pppoe backport sync with 378 codebase
* CHANGED: Upstream fixes for radvd
* CHANGED: Add DeprecatePrefix option to radvd.conf to force faster release of IPv6 addresses
* CHANGED: Changed INVALID packet rule to external interface only and make it the default
* CHANGED: Expand list of recognized files for album art in Media Server
* CHANGED: IPv6 tomato backport to add option to set default ipv6 routing for PPPoE/IPv6 connections
* CHANGED: Show correct model no in minidlna and miniupnpd
- CHANGED: Add support for new ciphers available in OpenSSL 1.0.2
- CHANGED: Check for only valid characters in client name fields
- CHANGED: Completely remove the run command page for security
- CHANGED: OpenVPN - Allow specifying the destination on policy routing rules to define routing exceptions
- CHANGED: OpenVPN - Apply rules at boot time to ensure blocking is respected
- CHANGED: OpenVPN - Only apply routing blocking on tunnel going down if policy based routing active
- CHANGED: OpenVPN - Separate policy rules for client 1 and 2
- CHANGED: Revert our old fix for Beeline as some people report better results with default code
- CHANGED: Turn off exclamation point warning for guest access modes
* FIXED: Filter client RSSI values if bad value returned
* FIXED: Include guest clients in wireless stats on tools page
* FIXED: Removed unneccessary scroll bars from log pages
* FIXED: radvd - add default value for ppp mtu
- FIXED: OpenVPN - Ensure that we restore previous DNS-settings
- FIXED: OpenVPN - Update routing tables if user switches modes when tunnel is down
- FIXED: OpenVPN - wait until NTP sync was complete before starting
- FIXED: Remove false syslog errors on loading nf_conntrack_ipv6 and proxyarp
* NEW: Add option to disable Media Server scan at every boot

Vanavond eens updaten. Tot nu toe vind ik hem toch echt een van de betere (danwel beste) FW

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
VonFoX schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:58:
[...]

Gisteren geupdate, werkt prima (maar ik doe (nog) niets met OpenVPN).
Ik doe wel veel met OpenVPN, maar dan wel met eigen gecreeerde certificaten (2048 bits). Dus volgens de changelog zou ik geen last moeten hebben van de wijzigingen. Op het SNB forum wordt echter al aardig gediscusseerd over OpenVPN problemen met versie 12, dus ik ben benieuwd...

Tot nu toe bevalt me de 11E ook prima, zeer stabiel. Ik ga er dan ook vanuit dat dit met de nieuwe versie niet anders is.

[ Voor 10% gewijzigd door dezonnebril op 25-06-2015 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:12
Zojuist overgestapt op Fork version 13E1. Bij de 5GHz professional settings kan ik bij "Regulation mode" kiezen uit 802.11d+h of 802.11h. Welke van de twee is aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:36
crunchytail schreef op maandag 20 juli 2015 @ 03:10:
Zojuist overgestapt op Fork version 13E1. Bij de 5GHz professional settings kan ik bij "Regulation mode" kiezen uit 802.11d+h of 802.11h. Welke van de twee is aan te bevelen?
https://code.google.com/p...sAdvanced#Regulatory_Mode

2de site als je googled op "regulation mode 802.11d+h"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekar
  • Laatst online: 21:05
Als ik mijn PC (Windows 7) opstart, dan maakt deze niet direct verbinding met de AC-N66U. Ik moet dan handmatig verbinding maken en 'problemen oplossen' doen, even wachten en dan is hij wel verbonden. Waar zou dit aan kunnen liggen?

EKBuilds.nl - Op maat gemaakte PC's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Dit had ik reeds gevonden. Dan nog blijft mijn vraag staan.

[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 21-07-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
crunchytail schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:26:
[...]

Dit had ik reeds gevonden. Dan nog blijft mijn vraag staan.
Het is vrij duidelijk wat daar staat, en pas het toe op jouw specifieke situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Medic op 21-07-2015 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Medic schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:42:
[...]

Het is vrij duidelijk wat daar staat, en pas het toe op jouw specifieke situatie.
Er staat daar niets over eventuele nadelen aan het simultaan gebruik van beide standaarden. Als je geen antwoord wilt geven op mijn vraag, reageer dan ook gewoon niet. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
crunchytail schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:57:
[...]

Er staat daar niets over eventuele nadelen aan het simultaan gebruik van beide standaarden. Als je geen antwoord wilt geven op mijn vraag, reageer dan ook gewoon niet. :O
Bedankt voor de "flame", erg vriendelijk...

Je vraagt welke is aan te bevelen...
Ik gaf antwoord op je vraag, met een website waar het vrij duidelijk staat uitgelegd welke modus wat doet.
Ik gaf je die website, zodat je het zelf zou lezen, inclusief onderbouwing.

Als je dat leest dan zie je dat "h" een verbetering is op "d" (welke volgens de link erbij verboden is in Amerika).
Dus mijn keuze zou "h" only zijn, tenzij ik problemen zou krijgen met wifi kaartjes die het niet ondersteunen.
En als je al simultaan moet gebruiken, dan is dat een keuze waar je niet onderuit kan, aangezien er dus apparaten zijn die "h" niet ondersteunen en dus niet kunnen verbinden.
Ik heb geen enkele paper kunnen vinden met vergelijkingen tussen de 2 standaarden, dus trial and error is de best way to go als je simultaan wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Nu online
Ik zit het regulation mode verhaal nader te bekijken (google) en ik kom een artikel tegen op een forum over Asus routers. Als hij de router op d+h zet kon hij met z'n pc het 5GHz wifi netwerk niet meer zien.
Zet hij de router op "d" only, dan waren de 2.4 en de 5GHz weer zichtbaar. Maar, dit speelde zich volgens mij af in Amerika.
bron : http://www.snbforums.com/...pter-wifi-5g-issue.19844/

Hoe dan ook, ik heb die setting ook in mijn RT-N66U zien staan, en op d+h werkt alles hier prima.
Volle snelheid wifi, geen enkele storing.

[ Voor 5% gewijzigd door EverLast2002 op 21-07-2015 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
EverLast2002 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 20:45:
Ik zit het regulation mode verhaal nader te bekijken (google) en ik kom een artikel tegen op een forum over Asus routers. Als hij de router op d+h zet kon hij met z'n pc het 5GHz wifi netwerk niet meer zien.
Zet hij de router op "d" only, dan waren de 2.4 en de 5GHz weer zichtbaar. Maar, dit speelde zich volgens mij af in Amerika.
bron : http://www.snbforums.com/...pter-wifi-5g-issue.19844/

Hoe dan ook, ik heb die setting ook in mijn RT-N66U zien staan, en op d+h werkt alles hier prima.
Volle snelheid wifi, geen enkele storing.
na het lezen van dat topic zie ik dat het om de RT-AC68U gaat, en zoals daar genoemd wordt, heeft die een andere chipset en sdk dan de hier besproken RT-N66U.
Ook heeft het daar iets te maken met de drivers in windows 8.1.

Ik heb gisteravond mijn router op "d+h" gezet, stond altijd op"h", geen van mijn apparaten vertoont ander gedrag, snelheid hetzelfde, bereik hetzelfde, allen konden verbinden, ook mijn intel kaartjes in de laptops, ook op 5GHz.

[ Voor 13% gewijzigd door Medic op 22-07-2015 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:25
Hallo,

Ik wil mijn router updaten naar Fork-12 hoe zijn de ervaringen hier mee?
Verder zie ik ook 13-e1 staan.
Weet iemand wat dit is ?

Dank voor jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Nu online
timbe schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:14:
Hallo,

Ik wil mijn router updaten naar Fork-12 hoe zijn de ervaringen hier mee?
Verder zie ik ook 13-e1 staan.
Weet iemand wat dit is ?

Dank voor jullie reacties.
13e1 draai ik hier, werkt prima. Versie 12 deed het ook goed trouwens. Ik merk weinig tussen de versies onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:25
EverLast2002 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 11:07:
[...]

13e1 draai ik hier, werkt prima. Versie 12 deed het ook goed trouwens. Ik merk weinig tussen de versies onderling.
Bedankt !

Weet jij wat het verschil zou moeten zijn ?

ik ga gewoon de 13e1 proberen dan maar denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Nu online
timbe schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Bedankt !

Weet jij wat het verschil zou moeten zijn ?

ik ga gewoon de 13e1 proberen dan maar denk ik!
Ik download ook altijd de changelog.txt, staat exact in wat er is gewijzigd dan wel is geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:52

Nox

Noxiuz

Vanmorgen is de mijne plotseling weer naar factory default gegaan. Is er een manier om een log te vinden waarom?

Ik heb 2 gastnetwerken, mediaservertje draait er ook op met een usb hdd en thats it zon beetje. Was niks vreemds aan het doen.

EDIT:

Na de eerste reset een paar weken terug, vanmorgen om 04:00 weer een reset naar factory default. Asus gebeld en samen hebben we hem klinisch dood verklaard. Hij heeft nog wel stuiptrekkingen maar die kappen ermee na een tijdje :/

[ Voor 33% gewijzigd door Nox op 25-08-2015 10:38 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybeandringa
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05-2023
Gisteren heb ik deze router ontvangen, maar de bereikte draadloze snelheden laten wat te wensen over...
Ik heb een 500/500 glasvezel abonnement, en als ik een computer bekabeld met de router verbind haal ik deze snelheden gemakkelijk. Echter, als ik draadloos verbind haal ik snelheden van maximaal 100 mbps (zowel upload als download). Ik heb al van alles geprobeerd in de instellingen van de router: bandbreedte op 20, 20/40 of 40 MHZ, frequentie op 2.4 GHZ of 5 GHZ, het maakte allemaal geen verschil. Ook heb ik het op verschillende computers geprobeerd, maar op geen enkele computer kreeg ik meer dan 100 mbps. Aan de kabels kan het ook niet liggen, want bekabeld in de router behaal ik wel gewoon de 500.
Ik draai gewoon de stock software van de router.

Heeft iemand ideeën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:39
De laatste tijd was het wifi-bereik van mijn N66U belabberd. Ik dacht dat ik alles goed deed, keurig de nieuwste Merlin's erop, de instellingen m.b.t. regio aanpassen via Telnet, maar helaasch.

Dus dit topic er maar weer 'es even bijgepakt. En dan lees je dit:
BoardCrusher schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 17:09:
De fork is gebaseerd op de laatste Merlin-versie waarbij Tx-vermogen nog niet gerestricteerd is, versie 373.43. Vervolgens zijn de belangrijke security updates verwerkt, zoals ook door Merlin in volgende versies zijn verwerkt. Je hebt dus niet alle laatste features sinds 373.43, maar wel de veiligheid.

In deze versie kun je je zendvermogen zelf op meer dan 80mW zetten. In de nieuwe versies van Merlin is er een slider met percentages, waarbij 100% = 80mW. Standaard kun je dit in de fork opschroeven naar 100mW; als je via SSH de regio verandert schijnt dat tot >200 te kunnen (zie deze post). Ik heb hem op 100 staan en het verschil is dat ik nu in de gehele tuin bereik heb, terwijl ik hiervoor alleen de eerste meter van de tuin haalde.
En dat zijn dan de momenten waarop je Henk op je blote knieën bedankt voor het bestaan van GoT _/-\o_

Mijn netwerk is weer in de hele wijk te ontvangen :P

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Laatst online: 21:07

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

100mbit is zo slecht nog niet. probeer eens naast je AP te gaan staan om te zien of je meer haalt, volgens mij is het maximum in de praktijk zo'n 230mbit (correct me if I'm wrong), maar dan heb je wel een ontvanger nodig met 3 antennes, veel laptops hebben er 2, waardoor je zo'n 150 haalt als praktisch maximum.
sybeandringa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:37:
Gisteren heb ik deze router ontvangen, maar de bereikte draadloze snelheden laten wat te wensen over...
Ik heb een 500/500 glasvezel abonnement, en als ik een computer bekabeld met de router verbind haal ik deze snelheden gemakkelijk. Echter, als ik draadloos verbind haal ik snelheden van maximaal 100 mbps (zowel upload als download). Ik heb al van alles geprobeerd in de instellingen van de router: bandbreedte op 20, 20/40 of 40 MHZ, frequentie op 2.4 GHZ of 5 GHZ, het maakte allemaal geen verschil. Ook heb ik het op verschillende computers geprobeerd, maar op geen enkele computer kreeg ik meer dan 100 mbps. Aan de kabels kan het ook niet liggen, want bekabeld in de router behaal ik wel gewoon de 500.

Heeft iemand ideeën?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Nu online
sybeandringa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 15:37:

Heeft iemand ideeën?
Vergeet de stock firmware en zet de merlin fork erin. Die boost je wifi signaal aanzienlijk mits je dit instelt.
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybeandringa
prein2 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:23:
100mbit is zo slecht nog niet. probeer eens naast je AP te gaan staan om te zien of je meer haalt, volgens mij is het maximum in de praktijk zo'n 230mbit (correct me if I'm wrong), maar dan heb je wel een ontvanger nodig met 3 antennes, veel laptops hebben er 2, waardoor je zo'n 150 haalt als praktisch maximum.

[...]
Bedankt voor de reactie! Maar waarop baseer je dat in de praktijk het maximum 230mbit is? Er wordt toch echt geadverteerd met een 450mpbs router. Dat zou dus betekenen dat ik net zo goed mijn glasvezel abonnement kan downgraden naar 100mbps?
EverLast2002 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:11:
[...]

Vergeet de stock firmware en zet de merlin fork erin. Die boost je wifi signaal aanzienlijk mits je dit instelt.
Download
Zou dit echt zorgen voor een aanzienlijke verbetering in de internetsnelheid? Als je met signaal de signaalsterkte bedoelt, dan is dat niet nodig, want met het bereik is niets mis, en ik hou bij voorkeur de router gewoon zoals hij uit de winkel komt...

De 100mbps wordt behaald als mijn computer vlak naast de router staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:28
Ligt ook aan de antennes in de wifi adapter. En heb je het over 2.4ghz of 5 ghz want de 5ghz is alleen wifi a niet ac.
sybeandringa schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:40:
[...]

Bedankt voor de reactie! Maar waarop baseer je dat in de praktijk het maximum 230mbit is? Er wordt toch echt geadverteerd met een 450mpbs router. Dat zou dus betekenen dat ik net zo goed mijn glasvezel abonnement kan downgraden naar 100mbps?

[...]

Zou dit echt zorgen voor een aanzienlijke verbetering in de internetsnelheid? Als je met signaal de signaalsterkte bedoelt, dan is dat niet nodig, want met het bereik is niets mis, en ik hou bij voorkeur de router gewoon zoals hij uit de winkel komt...

De 100mbps wordt behaald als mijn computer vlak naast de router staat ;)

• prein2

prein2

nogmaals, correct me if i'm wrong, maar ze adverteren met de full duplex snelheid, dus up en down, enkel down heb je dus de helft.

verder heeft je laptop waarschijnlijk maar 2 antennes, dus kan je laptop maar 300mbit aan, de helft maakt dus 150 mbit als maximum. Je kan de verbindingssnelheid zien in windows: rechtermuisknop op je wifi icoon in de taakbalk, dan klik op 'open network and sharing centre', klik op je wifi connectie en je ziet de connection speed. Als dat strak 300 mbit is, dan weet je dat je laptop maar 2 antennes heeft.

Je hebt inderdaad gelijk, als je puur wifi wilt, dan heb je aan een 100mbit lijn genoeg en zul je het verschil niet merken. of je moet gaan voor wifi-AC apparatuur.

PVoutput

• sybeandringa
Nogmaals bedankt voor de reactie. Ze adverteren met 'snelheden tot 900 mbps', namelijk 450+450 door dual-band. Dit moet je dus delen door 4, eerst door twee omdat je maar met 1 band tegelijk kan verbinden en vervolgens door 2 vanwege upload en download? Op deze manier wordt de consument wel flink voor de gek gehouden...

Verder begrijp ik niet helemaal waarom jullie het beide over AC hebben. In de specificaties van de router staat duidelijk het volgende:
802.11a : 6,9,12,18,24,36,48,54Mbps
802.11b : 1, 2, 5.5, 11Mbps
802.11g : 6,9,12,18,24,36,48,54Mbps
802.11n : up to 450Mbps

Hierin zie ik nergens ac staan... Maargoed, ik geloof best dat het waar is wat jullie zeggen, dus is er dan misschien iets denkbaar als een usb network adapter die je in je laptop kan stoppen die ac ondersteunt?

• prein2

prein2

Wifi-AC is de nieuwere standaard, dat kan deze router (en je laptop waarschijnlijk ook niet) niet. Dat wordt dus een dure bedoeling. Een kaartje voor je laptop waar je 3 antennes in kan stoppen is wel betaalbaar (40 euro of zo voor een intel 6300), als je laptop al voorbereid is voor 3 antennes dan is dat een makkelijke upgrade en haal je 50% meer snelheid zonder te investeren in AC apparatuur.

Let op: doe dit alleen als je weet wat je doet: als je je laptop openschroeft en bij je wifi adapter een extra antenne 'los' ziet liggen, dan weet je dus dat je met een ander wifi kaartje wat meer snelheid kan krijgen.

Je wordt inderdaad flink voor de gek gehouden. wat ze zeggen is dat de router 900mbit tegelijkertijd aankan, wat op zich best goed is... Dat betekent dus dat je theoretisch 450 mbit over 2.4ghz met device 1 kan halen en 450mbit over 5ghz met device 2 als je op beide apparaten even snel up als download tegelijkertijd....

PVoutput

• sybeandringa
Oke, bedankt voor de informatie! Ik begrijp dus dat het maximaal haalbare wat ik met een 2 antenne laptop kan halen met deze router op dit moment 150 mbps is. Zijn er dan nog dingen die ik kan doen om mijn snelheid van 80-100 mbps naar rond de 130-150 mbps te brengen?

573712

Als je een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 hebt kan je gewoon met 2 antennes flinke snelheden halen hoor. Ik heb sinds een tijd de RT-AC68U en de wifi snelheid is 886,7 Mbps

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
573712 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 22:25:
Als je een Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 hebt kan je gewoon met 2 antennes flinke snelheden halen hoor. Ik heb sinds een tijd de RT-AC68U en de wifi snelheid is 886,7 Mbps
Maar dat kan natuurlijk ook al met de RT-AC66U. Met de 2 antenne's van de AC7260 blijf je sowieso op maximaal 886,7Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

jep, maar dan vergeet je het zinnetje 'met deze router'.. we zitten immers in het N66u draadje...

over meer snelheid krijgen:
check of je via 2.4ghz of 5ghz verbonden bent. Als je naast de router staat en via 5ghz verbonden bent dan moet 130-150 wel mogelijk zijn. zelf heb ik in de huiskamer, zo'n 5 meter van de router nog steeds de max snelheid.
Het 2.4Ghz kanaal is vaak erg druk met wifi netwerken van de buren, hierdoor haal je de snelheden vaak niet. Wat is je verbindingssnelheid als je in windows kijkt?

[ Voor 68% gewijzigd door prein2 op 28-08-2015 10:52 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
prein2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:49:
jep, maar dan vergeet je het zinnetje 'met deze router'.. we zitten immers in het N66u draadje...
prein2... ik zie je dit nu al een paar keer zeggen, maar dit hele topic is doorspekt met AC66U, AC68U... al vanaf release van de diverse modellen. Misschien wat minder mod willen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:34

Zenix

BOE!

CreativeS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 09:15:
[...]

prein2... ik zie je dit nu al een paar keer zeggen, maar dit hele topic is doorspekt met AC66U, AC68U... al vanaf release van de diverse modellen. Misschien wat minder mod willen spelen?
Maar hij heeft wel gelijk. Ook al kan hij het misschien wat netter zeggen ;)

[Ervaringen] Asus RT-AC68U Dual-band Wireless-AC1900 Gigabit
[Ervaringen] Asus RT-AC66U Dualband Gigabit Router

Ik heb sinds eergisteren ook RFC https://tools.ietf.org/html/rfc4638 aangezet op mijn router voor PPPoE, werkt prima! Ik heb de N66U sinds maart 2012 en sindsdien is die niet uitgevallen, alleen tijdens stroomstoring _/-\o_ Terwijl er zo'n 2 a 4TB doorheen gaat elke maand :> Heb hier ook een R7000 maar de N66U blijft de core router.

[ Voor 41% gewijzigd door Zenix op 29-08-2015 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Zenix schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:28:
[...]

Maar hij heeft wel gelijk. Ook al kan hij het misschien wat netter zeggen ;)
Je kunt niet na zoveel jaar, dat het allemaal toegestaan wordt, zeggen dat men maar ergens anders toe moet gaan. En anders moeten de mods er maar iets aan doen, dat is niet aan prein2. Tevens draait niet alles om de AC68U.

Alles weer paas en vree :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sybeandringa
prein2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 10:49:

over meer snelheid krijgen:
check of je via 2.4ghz of 5ghz verbonden bent. Als je naast de router staat en via 5ghz verbonden bent dan moet 130-150 wel mogelijk zijn. zelf heb ik in de huiskamer, zo'n 5 meter van de router nog steeds de max snelheid.
Het 2.4Ghz kanaal is vaak erg druk met wifi netwerken van de buren, hierdoor haal je de snelheden vaak niet. Wat is je verbindingssnelheid als je in windows kijkt?
Verbindingssnelheid in windows is 300mbps. Ik blijf het vreemd vinden, ik zit letterlijk op 10 cm van de router vandaan en ik haal zowel op 2.4 als 5 ghz maar 90 mbps max... Iemand nog suggesties hoe ik dit rond de 130-150 kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2

prein2

CreativeS schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:59:
[...]

Je kunt niet na zoveel jaar, dat het allemaal toegestaan wordt, zeggen dat men maar ergens anders toe moet gaan. En anders moeten de mods er maar iets aan doen, dat is niet aan prein2. Tevens draait niet alles om de AC68U.

Alles weer paas en vree :)
Mijn enige doel was zorgen dat sybe begrijpt wat er gezegd wordt, niet als flame bedoeld..

@siebe, hoe bepaaal je de snelheid? Bij welke provider zit je?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb OpenVPN ingesteld en dat werk goed maar er staat als eerste een user bij zonder password. Deze kan ik niet verwijderen met via de GUI omdat er geen knopje bij staat.

Is er een andere manier om deze weg te krijgen, of is dat niet nodig? Ik heb deze instellingen:
code:
1
2
3
Authorization Mode: TLS     
Username/Password Authentication:   Yes
Username / Password Auth. Only: No

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 22:01

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

Voor degenen die de verkeerde of niet werkende versie van dd-wrt installeren en vervolgens de router met geen mogelijkheid kunnen herstellen met de standaard recoveryprocedure (reset ingedrukt en aanzetten en/of NVRAM wissen met WPS ingedrukt en aanzetten), hieronder de procedure:

* Verwijder alle netwerkkabels en sluit alleen de pc aan op één van de LAN-poorten:
* Stel het ip-adres van je pc in op 192.168.1.2 of hoger (in elk geval niet op 192.168.1.1), dus bv.:

192.168.1.100
255.255.255.0

* Laat een doorlopende ping lopen op 192.168.1.1
* Zet je router uit en weer aan en druk gelijk na het aanzetten de WPS knop in.
* Houd de WPS-knop c.a. 10 sec ingedrukt.
* Laat WPS los en druk gelijk de reset knop in en houd deze langer dan 5 sec ingedrukt.

Als het goed is zie je nu een reply op je ping.

* Ga met de browser naar 192.168.1.1 en upload daar de juiste firmware.

Als het uploaden gelukt is, dan wordt er een moment geduld gevraagd. Maak hier gerust een kwartier van.
Als het via de webbrowser niet gelukt is, dan kun je zolang de ping loopt ook het programma Firmware Restauration van Asus gebruiken. Vergeet na herstel niet het ip-adres weer op dynamisch te zetten.

Ik was even bang dat ik een nieuwe router moest kopen, maar gelukkig heb ik met het bovenstaande de firmware kunnen herstellen. Wellicht een idee om dit in de OP te zetten.

En nu even bijkomen van de hartverzakking 8)7

You only live once, so live to the max's

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-06 20:13

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Is dat niet gewoon de recovery mode die je gebruikt hebt?

• MORCIK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-06 22:01

MORCIK

DJ, Spin That Wheel

De gewone recoveryprocedure is reset ingedrukt houden en aanzetten.

You only live once, so live to the max's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Update 14 is uit (van de fork)

Vanavond gaat hij erop :)

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Frostbite schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:45:
Update 14 is uit (van de fork)

Vanavond gaat hij erop :)
Ben benieuwd wat de verbeteringen cq problemen zijn (van dat laatste hoop ik natuurlijk dat het niets is 8)7 )
Doe je dan een gewone upgrade of gaan alle instellingen er aan en moet je de router weer opnieuw instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

henrickus schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:20:
[...]

Ben benieuwd wat de verbeteringen cq problemen zijn (van dat laatste hoop ik natuurlijk dat het niets is 8)7 )
Doe je dan een gewone upgrade of gaan alle instellingen er aan en moet je de router weer opnieuw instellen?
Ik knal hem er gewoon overheen. Daarna haal ik de stekker er meestal even uit.
Ik heb net iets teveel apparaten die aan mijn netwerk hangen (met name via Wifi) dat ik niet veel zin heb om alles weer in te moeten stellen.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• henrickus
Frostbite schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:55:
[...]

Ik knal hem er gewoon overheen. Daarna haal ik de stekker er meestal even uit.
Ik heb net iets teveel apparaten die aan mijn netwerk hangen (met name via Wifi) dat ik niet veel zin heb om alles weer in te moeten stellen.
is het nog gelukt.....
Ben wel nieuwsgierig wat je bevindingen zijn :) :)
Pagina: 1 ... 28 ... 30 Laatste