Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 15:43
ik heb vandaag op mijn rt-ac66u Merlin fork 374.43_2-06j9527 gezet.
En kwam er achter dat als je Tx power toch hoger kunt zetten als 100mW.
Als je de foutmelding een aantal keren negeert kun je hem wel hoger zetten.
Zelf ga ik 200mW eens testen.
Vraag me alleen af wat een normale temperatuur voor de router moet zijn?
Op 2,4 GHz geeft hij nu 52gr aan en op 5GHz 59gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 11:08
Dat zijn normale waarden. Bij mij met 100mW zendvermogen zijn de temperaturen op 2.4Ghz: 54gr en 5Ghz: 56gr.

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• askyou
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-09 00:35
Bij mij met 200mW zendvermogen zijn de temperaturen op 2.4Ghz: 51gr en 5Ghz: 58gr.
Merlin Fork 374.43_2-05j9527

Sorry is voor mijn RT-AC660U :(

[ Voor 13% gewijzigd door askyou op 30-12-2014 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 10:37
Misschien een zeer overbodige vraag alvast excuses hiervoor.

Maar is het lonend om rt-n66u in te ruilen voor een rt-ac68u ?
Het gaat hier voornamlijk om het 5ghz bereik te vergroten, ik krijg nu namelijk geen bereik op zolder en geen goed ( snel ) bereik op de slaapkamers. ( beganegrond 150mbps, verdieping 60mbps )
Dit alles om in het hele huis films te kunnen streamen van de server en om een goed stevig wifi netwerk op te bouwen.
Op de beganegrond en in de tuin is er perfect bereik met deze router.

Oh ja, ik woon gewoon in een rijtjeshuis ( beton ) :P.
En de router draait op de Merlin Fork versie en hangt op een centrale plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Ik heb alleen een n66u maar ik verwacht niet dat het bereik met een ac model op 5Ghz groter is dan bij de n66u. Kun je het niet af met de 2.4Ghz band? Daarmee is het bereik een stuk groter en de snelheid zou voor HD streaming genoeg moeten zijn.

Anders een extra router/accespoint (bedraad) op zolder hangen en zelfde ssid instellen op een ander kanaal. Dan schakelt je device zelf naar het sterkste signaal. Of de router op een hoger punt in het huis ophangen.. Iig niet in de meterkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heeft iemand de Merlin fork draaien en daarbij Static Routes toegepast? Het vreemde hiermee is dat ICMP verkeer (ping) hierover werkt, alleen andere protocollen als RDP niet. Als ik een static route op m'n client zet, werkt dit gewoon goed. Het duurde even om daarachter te komen, want je zal denken, een route is een route. Maar helaas. De route is via de Web interface geconfigureerd als:
192.168.2.0 255.255.255.0 192.168.1.1 1 LAN

Als je via SSH 'route' intypt, krijg je dit:
192.168.2.0 192.168.1.1 255.255.255.0 UG 2 0 0 br0

Verkeer voor 192.168.1.0 staat ook op br0, dus dat lijkt mij goed. Zag hier niets over in de Merlin changelogs, maar wellicht is een update te proberen? Ik draai nu 374.43_2-03j9527. Dat is Update 3.

[ Voor 4% gewijzigd door JPtjeeNL op 04-01-2015 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Naar aanleiding van het Security issue met infosvr toch maar eens de Merlin Fork geinstalleerd. Nog een heel gedoe want kwam van een stokoude (3.0.3) Asus original versie. Pas na 2 30/30/30 resets was er enig leven in te krijgen.
Wilde gelijk mijn Asus via SNMP benaderbaar maken voor Zabbix dus Entware geinstalleerd en daarna via
opkg install snmpd
het package geinstalleerd. Het lukt me echter niet om SNMP daadwerkelijk te laten starten, maar ik kom er totaal niet uit. Mijn /etc/init.d (/tmp/mnt/sda1/entware/etc/init.d) bevat allen een rc.func en een rc.unslung bestand dus geen start / stop script voor SNMP. De snmpd.conf bestond ook al niet, maar die heb ik inmiddels handmatig aangemaakt.
Heeft iemand hier enig idee hoe je dit werkend krijgt?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

NAT Loopback werkt nog steeds niet :(

376.49_5

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:59
Bij de AC68u is NAT loopback nu ook stuk sinds de laatste update...
Ik ben naar de Merlin firmware overgestapt, daar werk NAT loopback nog wel gewoon.

Probeer het eens, zou ik zeggen. :)

De Merlin firmware is hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nou, ik doelde juist op de Merlin firmware (RT-N66U).

Laatste werkende was 376.47.

[ Voor 23% gewijzigd door TommyGun op 12-01-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:59
Ow, da's wel slecht. :N
Waarom zouden ze NAT loopback eruithalen? Is alleen maar irritant als je zelf plaatjes of spelservers host...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Iemand die weet wat hier misgaat?
Afbeeldingslocatie: http://s21.postimg.org/bvftmbh7r/2_Routers.jpg

Gisteren de N66U aangeschaft omdat de oude WiFi router het allemaal niet meer trok. Heb alles geconfigureerd en draait als een zonnetje. Echter wanneer ik de zaken opnieuw configureer in mijn Synology NAS krijg ik genoemde melding dat ik twee routers heb. Dit is zeker niet het geval. Voor de N66U hangt enkel een Cisco Modem (geen router functie) van UPC. Ik heb mijn oude router nooit in bridge mode gehad en zou ook niet zo goed weten waarom dit bij deze router wel het geval zou moeten zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door robbydw op 14-01-2015 07:32 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
robbydw schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 07:24:
Ik heb zelf geen Synology, maar heb je UPnP wel ingeschakeld op je N66U? Dit staat standaard uit en lijkt me in ieder geval een vereiste om de NAS de router te laten configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

dezonnebril schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:43:
[...]

Ik heb zelf geen Synology, maar heb je UPnP wel ingeschakeld op je N66U? Dit staat standaard uit en lijkt me in ieder geval een vereiste om de NAS de router te laten configureren.
UPnP staat ingeschakeld (default al). Dit is het dus niet helaas.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jp73
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 11:48
Die router kun je niet automatisch instellen vanuit de synology, hij wordt niet ondersteund, je zult alles handmatig moeten instellen in de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 07:24:

Gisteren de N66U aangeschaft omdat de oude WiFi router het allemaal niet meer trok. Heb alles geconfigureerd en draait als een zonnetje. Echter wanneer ik de zaken opnieuw configureer in mijn Synology NAS krijg ik genoemde melding dat ik twee routers heb. Dit is zeker niet het geval. Voor de N66U hangt enkel een Cisco Modem (geen router functie) van UPC. Ik heb mijn oude router nooit in bridge mode gehad en zou ook niet zo goed weten waarom dit bij deze router wel het geval zou moeten zijn.
Weet niet welk modem je hebt?! Vermoedelijk de Cisco 3925. Die zou jer moeten bridgen, en je router het DHCP werk laten doen. Nu zit je vermoedelijk router achter router, en dat is een hoop prutsen.

Zet je Cisco in Bridge modus. Als dat gedaan is, Router uitschakelen en ook de randapparatuur. Daarna alles weer aanzetten. Je N66U zal dan ipadressen gaan uitgeven aan de apparatuur welke aan de router hangt

Wat betreft dat EZ-gebeuren van de NAS. Doe het poort forwarden zelf in de router. EZ heeft bij mij ook alleen maar ellende opgeleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:56:
[...]

Weet niet welk modem je hebt?! Vermoedelijk de Cisco 3925. Die zou jer moeten bridgen, en je router het DHCP werk laten doen. Nu zit je vermoedelijk router achter router, en dat is een hoop prutsen.

Zet je Cisco in Bridge modus. Als dat gedaan is, Router uitschakelen en ook de randapparatuur. Daarna alles weer aanzetten. Je N66U zal dan ipadressen gaan uitgeven aan de apparatuur welke aan de router hangt

Wat betreft dat EZ-gebeuren van de NAS. Doe het poort forwarden zelf in de router. EZ heeft bij mij ook alleen maar ellende opgeleverd
Dat is nu het vreemde. Ik heb een UPC modem zonder router functionaliteit. Het betretf de Cisco epc3212. Hierin kan / valt ook niks te configureren daar deze is dichtgespijkerd. Ik kan enkel wat zaken uitlezen op dat ding. Met mijn vorige router (TP-Link) had ik dit issue niet. De IP adressen werden door de TP-Link, en nu dus door de Asus uitgedeeld. Inmiddels heb ik inderdaad alles handmatig via port forwarding ingesteld op de Asus router en werkt het naar behoren.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

jp73 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:08:
Die router kun je niet automatisch instellen vanuit de synology, hij wordt niet ondersteund, je zult alles handmatig moeten instellen in de router.
"Alles handmatig" klinkt erg omvattend, maar het stelt niets voor. Sowieso configureer ik het liever zelf dan dat een tooltje dat voor me doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbydw schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 09:25:
[...]

Dat is nu het vreemde. Ik heb een UPC modem zonder router functionaliteit. Het betretf de Cisco epc3212. [..]
Nah, dan is het forwarden handmatig de beste oplossing zoals je al gedaan hebt. EZ van de NAS is gewoon een onding als je router er niet specifiek in vermeldt staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Hallo,

Ik wil een harde schijf achter mijn Asus RT-AC66U aansluiten.
Alleen loop ik tegen het volgende probleem aan.
Als ik een schijf aansluit zie ik deze wel via mijn desktop en kan hem ook benaderen.
Echter vraagt hij als ik een bestand wil openen om een netwerkwachtwoord (Gebruikersnaam en wachtwoord).
Welke gebruikersnaam en wachtwoord worden hier mee bedoeld?
Of is het mogelijk om dit uit te zetten?
Als ik "Allow guest login" open zet kan ik er wel meteen in.
Maar ja dat wil ik natuurlijk liever niet.

Wie weet kan iemand me hier mee helpen.

Alvast bedankt.

Groet,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

heeft iemand al ervaring opgedaan met de nieuwste firmware: nieuws: Asus patcht gevaarlijk lek in router-firmware :?

versie 3.0.0.4.376.3754

ik lees in deze reactie r.kasemier in 'nieuws: Asus patcht gevaarlijk lek in router-firmware' dat de WAN-poort dan uit kan vallen dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

timbe schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:14:
Als ik een schijf aansluit zie ik deze wel via mijn desktop en kan hem ook benaderen.
Echter vraagt hij als ik een bestand wil openen om een netwerkwachtwoord (Gebruikersnaam en wachtwoord).
dit heeft weinig van doen met de router maar meer met de configuratie van je harde schijf (NAS of USB??) er vanuit gaande dat je gewoon bedraad of via normaal Wifi (dus niet een gelimiteerd gast-wifi-netwerk of Ziggo/UPC hotspot) verbonden bent met je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
aardbeix15 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:59:
[...]

dit heeft weinig van doen met de router maar meer met de configuratie van je harde schijf (NAS of USB??) er vanuit gaande dat je gewoon bedraad of via normaal Wifi (dus niet een gelimiteerd gast-wifi-netwerk of Ziggo/UPC hotspot) verbonden bent met je router.
Het gaat gewoon om een usb harde schijf welke bedraad verbonden met mijn router.
Als ik deze aan bv aansluit aan mijn desktop hoef ik geen wachtwoord of zo in te geven.
Het vreemde is als ik "Allow guest login" op ON zet kom ik er wel in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:38

Edd

Je kan proberen of je admin-account werkt. Ik ben niet bekend met het gebruik van een USB-disk op de router, aangezien ik het zelf niet gebruik.
Maar als ik het even zo snel bekijk, kun je onder USB Application -> Servers Center en dan het tabblad "Network place (Samba) Share/Cloud Disk" gebruikers toevoegen.
Als je hier een gebruiker toevoegt met dezelfde naam als waar je mee op je desktop inlogt (en hetzelfde wachtwoord) zou hij direct moeten inloggen op de disk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

timbe schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:14:
Hallo,

Wie weet kan iemand me hier mee helpen.

Alvast bedankt.

Groet,

Jos
Dat heeft te maken met de security permissions die geforceerd worden via het SMB-protocol. Ga even naar deze pagina in je router-config om alles correct in te stellen:
Asus RT-N66U USB Disk Samba Permissions
Als je dat gedaan hebt, dan zal je moeten inloggen met de gegevens die je daar hebt gebruikt: username en password. Je kan eventueel ook de username en password van je lokale computer toevoegen zodanig dat Windows automatisch inlogt bij het benaderen van die SMB-share.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

aardbeix15 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:54:
heeft iemand al ervaring opgedaan met de nieuwste firmware: nieuws: Asus patcht gevaarlijk lek in router-firmware :?

versie 3.0.0.4.376.3754

ik lees in deze reactie r.kasemier in 'nieuws: Asus patcht gevaarlijk lek in router-firmware' dat de WAN-poort dan uit kan vallen dus ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.
Ik heb geupgrade, zonder probleem.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
DevilsProphet schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 23:18:
[...]

Dat heeft te maken met de security permissions die geforceerd worden via het SMB-protocol. Ga even naar deze pagina in je router-config om alles correct in te stellen:
[afbeelding]
Als je dat gedaan hebt, dan zal je moeten inloggen met de gegevens die je daar hebt gebruikt: username en password. Je kan eventueel ook de username en password van je lokale computer toevoegen zodanig dat Windows automatisch inlogt bij het benaderen van die SMB-share.
Als eerst dank voor je hulp DevilsProphet _/-\o_

Ik ben zelf niet echt een kenner in dit soort dingen.
Helaas kom ik er nog altijd niet in zonder Allow guest login aan te zetten.
Wat zouden volgens jou dan de goede instellingen hier moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

VonFoX schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 11:02:
[...]
Ik heb geupgrade, zonder probleem.
hier ook inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

timbe schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 13:17:
[...]
Helaas kom ik er nog altijd niet in zonder Allow guest login aan te zetten.
Wat zouden volgens jou dan de goede instellingen hier moeten zijn ?
heb je een permission toegevoegd? (onderste deel van het scherm, toevoegen met het +-teken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
aardbeix15 schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 15:44:
[...]

heb je een permission toegevoegd? (onderste deel van het scherm, toevoegen met het +-teken.)
Ja heb dit wel geprobeerd.
Maar wie weet doe ik toch iets fout.

Wel zie ik de volgende melding op het voorblad bij:
External USB disk status

FTP link:
ftp://192.168.1.1
DDNS is not enable yet. You can enable it in WAN / DDNS when people need to access FTP via the domain name from WAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 13:59
Klopt het wanneer de router in AP mode staat en je een gast wifi activeert je vanaf het gasten wifi bij het "afgeschermde" hoofd netwerk kan komen ? Ik was bezig vanaf m'n gasten wifi en zag devices en shares die in het reguliere netwerk staan.
Ligt dit aan de AP mode, want het gasten wifi mag toch niet bij het reguliere netwerk kunnen komen ?
(Merlin fork firmware).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Access Intranet wel op disable staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

EverLast2002 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:22:
Klopt het wanneer de router in AP mode staat en je een gast wifi activeert je vanaf het gasten wifi bij het "afgeschermde" hoofd netwerk kan komen ? Ik was bezig vanaf m'n gasten wifi en zag devices en shares die in het reguliere netwerk staan.
Ligt dit aan de AP mode, want het gasten wifi mag toch niet bij het reguliere netwerk kunnen komen ?
(Merlin fork firmware).
Ik heb zon donkerbruin vermoeden dat je hem in router mode moet zetten wil je scheiding van Guest van regulier netwerk bereiken.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
JantjeKoud schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 12:43:
Access Intranet wel op disable staan?
Die setting kan ik nergens terugvinden. Wat ik al eerder zei, dat kan aan de AP mode liggen, dan vallen er een aantal opties weg itt de Router mode.
En daarbij, wanneer ik in het gasten wifi de security op WPA2/AES zet, dan is er geen internettoegang, zet ik het op WPA en TKIP/AES dan is er wel internettoegang...
Waarom de gasten netwerk config er toch bijstaat in AP mode snap ik dan niet, ze kunnen die beter weglaten of uitzetten.

[ Voor 18% gewijzigd door EverLast2002 op 21-01-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi Merlin,

I have the RT-N66U and the RT-AC87U, it is possible to add Dutch language. Am very content with the custom software. Thanks m8 ;)

Regards, Ww2mwa

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren glasvezel internet 200/200 en dit haal ik ook netjes als ik de laptop direct aan de modem hang.
Nu krijg ik alleen met geen mogelijkheid een Gigabit verbinding tussen modem en de RT-N66U max 100 Mbit.
Ik heb al verschillende Cat5e / Cat6 kabels geprobeerd zowel lang als kort, De firmware vernieuwd, met verschillende instellingen gespeeld en een volledige reset gedaan maar niets helpt.

Hoop dat één van jullie hier raad mee weet anders gaat deze de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Satalin schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 21:02:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren glasvezel internet 200/200 en dit haal ik ook netjes als ik de laptop direct aan de modem hang.
Nu krijg ik alleen met geen mogelijkheid een Gigabit verbinding tussen modem en de RT-N66U max 100 Mbit.
Ik heb al verschillende Cat5e / Cat6 kabels geprobeerd zowel lang als kort, De firmware vernieuwd, met verschillende instellingen gespeeld en een volledige reset gedaan maar niets helpt.

Hoop dat één van jullie hier raad mee weet anders gaat deze de deur uit.
De WAN poort in de Asus op "auto" zetten ipv fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
EverLast2002 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:44:
[...]

De WAN poort in de Asus op "auto" zetten ipv fixed.
Daar staat hij helaas al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Satalin schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:53:
[...]

Daar staat hij helaas al op.
Wanneer je settings in de Asus wijzigt mbt WAN en het is helemaal naar je zin, opslaan en zet hem dan even 5 minuten uit. Daarna aanzetten en kijk dan of je boven de 100Mbit komt.
- staat "Hardware acceleration" op enabled in het webmenu? Die setting kun je niet wijzigen (althans niet in mijn router/firmware), maar misschien wel met een telnet commando.

[ Voor 20% gewijzigd door EverLast2002 op 22-01-2015 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
EverLast2002 schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 22:59:
[...]

Wanneer je settings in de Asus wijzigt mbt WAN en het is helemaal naar je zin, opslaan en zet hem dan even 5 minuten uit. Daarna aanzetten en kijk dan of je boven de 100Mbit komt.
- staat "Hardware acceleration" op enabled in het webmenu? Die setting kun je niet wijzigen (althans niet in mijn router/firmware), maar misschien wel met een telnet commando.
Dat heb ik helaas ook al geprobeerd zonder resultaat.

Maar nou had ik net een helder moment (komt niet vaak voor) en heb "Dual Wan" aangezet en in de settings de eerste Lan poort als primaire wan ingesteld en het werkt ook nog.

Waarschijnlijk is de originele Wan naar zijn grootje en uiteraard buiten garantie.
Haal nu 200 down en 130 up draadloos. >:) helemaal tevreden

In ieder geval bedankt voor je hulp d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Goed bezig ! Vreemd dat zo'n poort defect is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hier na de update ook geen enkele problemen (router en een AP).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:17
Heeft iemand sinds de laatste update ook zo'n beroerde wifi verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-08 22:55
Ik had steeds wegvallende verbinding voor de laatste update. Ik werd er helemaal mal van en was al stilletjes op zoek naar een ander/nieuw router en had bijna een Netgear AC-1900 gekocht. Toen de nieuwe firmware uitkwam was mijn klapperende wifi-verbinding ook weer stabiel en mijn zoektocht naar een nieuw router is dus vooralsnog uitgesteld ;)

[ Voor 11% gewijzigd door patje01 op 23-01-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-09 07:04
Hmmm...mijn verbinding is nu (na de update) ook niet goed. Het wifi signaal is oké. (Dit was een aantal firmware updates trouwens ook beter...) Maar nu is de snelheid is schrikbarend laag.

Ik ben verhuisd naar een ander adres. Uit de modem komt bedraad nog steeds 120mbps. Maar als ik de router er tussen zet krijg ik nog geen 5 Mbps download. Dit was voorheen altijd 19+ Mbps minimaal. De upload is wel gewoon. Heb op advies van Asus helpdesk de QoS (quality of service) al aangezet. De upload een max gegeven van 4 Mbps en de upload een max gegeven van 120 Mbps. Dit heeft geen resultaat gehad. Iemand een idee of dit te maken heeft met de nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Ik heb wel gewoon signaal maar youtube bijv laad echt slecht en speedtest laat soms gewoon een snelheid zien van 30> Mb maar soms wil speedtest gewoon niet laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

dannyger97 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:08:
Heeft iemand sinds de laatste update ook zo'n beroerde wifi verbinding?
volgens mij is het vinkje 'b/g protection' aangesprongen tijdens de laatste update, na dit uitgeschakeld te hebben gaat het hier weer een stuk beter dan hoe hij er aan toe was na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 17:38
Ik heb sinds de laatste Merlin update helaas ook een slechter bereik/doorvoer.
Is hier al iets over bekend? Of heb ik me niet genoeg in het topic verdiept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
Draai 07 van de fork. Bij mij op de 2,4 GHz ook de B/G protectie aangesprongen. Maar ik gebruik de 2,4 GHz maar voor één Android device. Alle andere (2 Android telefoons, 2 laptops met Intel netwerk kaarten) draaien op de 5 GHz band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
dalverian schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:22:
Ik heb sinds de laatste Merlin update helaas ook een slechter bereik/doorvoer.
Is hier al iets over bekend? Of heb ik me niet genoeg in het topic verdiept?
Inderdaad niet diep genoeg in het forum gezocht.
Merlin heeft de Asus policy gevolgd, waardoor de wifi nu naar nieuwe Amerikaanse regelgeving gezet is en dus het vermogen gehalveerd is. Helaas heeft de rest van de wereld die regelgeving niet en toch worden die ook gedwongen om die nieuwe regelgeving te volgen.

Er is genoeg in dit topic te vinden over de "Merlin-fork". Dit is de oude Merlin firmware van voor die invoering. Wel worden telkens de laatste lekken erin gedicht.

Even zoeken in het forum levert je deze link op :*)

Tip: als je deze firmware wilt draaien en je komt van de laatste Merlin af, zul je een factory reset moeten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dalverian
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-04 17:38
Bedankt voor de reactie. Ja dat verklaard alles wel.
Helaas voor de factory reset. Maar ik vrees dat dat de enige manier word om voor mij bereik in mijn volledige pand te houden. Dat was waarom ik deze router had aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
Doet niks voor mij als ik hem uitzet, zover ik me kan herinneren staat die altijd al aan

Edit: soms duurt het heel lang om een connectie op te zetten

[ Voor 26% gewijzigd door Galukon op 24-01-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Aan iedereen die eigenlijk niet weet waarom 3.0.0.4.374.43 Merlin geforkt is, hier de thread op het smallnetbuilder-forum waarin de discussie wordt gevoerd.

Enkele citaten:
Originally Posted by RMerlin
Starting with firmware versions 376_xxxx, Asus is locking down channel and power output to what`s in the bootloader, due to FCC requirements.
If you can think of any simple and reliable way to only enforce it for US owners then I'm open to suggestions...
-----
Originally Posted by Trebuin
This is me being in the gov't and being a bit bureaucratic:

For asus to cover itself, start a country select screen for initial setup. To show that they're fully trying, after the router has a connection to the internet, do an ip location check to determine the country. That covers everything that ASUS can be held responsible for. Granted, this can be worked around, but not easily. Should the gov't want to enforce further on ASUS, that would be like the gov't going in and creating a website blacklist or even a whitelist for service providers to follow.

If ASUS is doing their job, the gov't will go out and fine those who are violating the regulations individually. Face it...that is more income for the gov't than going after ASUS.
-----
Unfortunately, the FCC already requested that manufacturers take steps to ensure that end-user cannot change this themselves, and they even ask manufacturers to document the exact procedures they are using to ensure that this is the case. So leaving it up to the end-user wouldn't comply with the FCC's requirements. The FCC leaves no real wiggling room there.

Take a look at the FCC forms, especially that second PDF:

https://apps.fcc.gov/oetc...age.cfm?id=39498&switch=P

They aren't just "suggesting", they are "requiring" things out of manufacturers here. And the FCC wording is scaring me enough to fear that we might someday be facing manufacturers being forced to completely lock down the firmwares, preventing any third party firmwares from being flashed into devices.

That's why I am being *VERY* careful there, despite what some of you might think. I'm not going to help killing third-party firmware projects.

And locking down third party firmwares isn't that far-fetched. Most embedded device manufacturers are already doing so, through the use of encryption and signing keys. The WDTV for instance (since that's one case I'm quite familiar with) requires that the Linux kernel be signed with a private key, making it impossible for any third party to flash a modified Linux kernel.

So if the FCC decides that router manufacturers aren't doing enough, and starts requiring device lockdowns against third party firmwares, it will be game over for all of us. You won't just be missing a few extra mw or a few extra channels, you will be missing *everything* that can be obtained through Asuswrt-merlin, OpenWRT, Tomato, DD-WRT...
Originally Posted by aircoreboy
Since the FCC has no jurisdiction outside the USA, surely Asus then only need FCC certification for units intended for sale in the USA, meaning the rest of us can have a full-blown firmware, since it's only the USA that requires crippled firmware.
-----
Originally posted by Bagman
The problem is that Asus are lazy, or else they would have one product for USA, and another for the rest of the world that can set country codes correctly. As it is, they don't even bother to have correct codes for Europe, and just lump a dozen countries under the "EU" banner, even though they all have different wi-fi channel rules.

This was fine while a user could correctly set the code, but Asus locking down to US or EU regions has just dropped them off the buying list for anyone who needs a properly configured performance router. I certainly won't be buying any more of their routers whilst you can't correctly set the country code.
Originally Posted by jayboyyyy
isn't it possible that Asus rolled out this location lock stuff in this FW are realizing that other people in other countries are being affected and then release a fix for it. I mean development takes time. It's logical to think that this issue is just in the 2nd or third tier category for fixing and it will be resolved in the future. If only the advanced users are complaining about it and its not effecting there bottom line yet then it isn't that high of a priority. But that doesn't mean it wont be resolved shortly. Just give it time.
-----
Originally Posted by Bagman
In the meantime customers miss out on fixes and improvements, or have to have their channels cut and subsequent poor performance due to interference. Don't forget, this US lockdown settings aren't needed for a few more years, Asus could easily take another few months to do it right if they wanted to. Asus are simply bowing to the great dollar and ignoring everyone that bought their products outside of the US, because those customers don't matter to Asus.

We may be a smaller group of techies, but we are also paying customers, and as a customer I'm very disappointed at this half-assed lock-down that Asus have implemented, especially given as it is on an expensive performance home router..

I've recommended Asus routers to lots of people and on lots of forums, but now I'll be warning people away. Is that what Asus want? A reputation for screwing over their customers by removing features with firmware updates?

How about Asus tell us when they are going to fix this, and actually do so, instead of customers hoping and praying Asus might fix it out of the goodness of their hearts for those of us that have nothing to do with the FCC.
Originally Posted by 000111
If the US wants it locked it down, then yes they will all be locked down. This is common in manufacturing but that does not make it any less frustrating for countries that do not have US regulations. This will likely hold true for any and all equipment that is sold internationally, and that includes just about every manufacturer.
-----
Originally Posted by DrTeeth
You are missing the whole point by a mile I'm afraid. I cannot speak for anybody else, but I for 1 would not mind my router being locked at all as long as it was correctly localised. People have this gripe as they have to fiddle to get their routers to work legally in their locale as Asus has messed up the issue big time and locking it will just hack people off.

Many European users lose out on many channels and lower than legal power outputs.

I am staying with 374.43 for the foreseeable future. Just a heads up, retailers do not have a clue about this issue.
Dit zorgt allemaal voor een beetje opwellende rage bij mij. Ik zal de fork dus blijven gebruiken tot Asus stopt met die beperkingen opgelegd door FCC door het strot van de rest van de wereld te douwen. SMEERLAPPEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
ik heb geen merlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
Dan word het tijd, hier kan je de Merlin fork downloaden deze is zonder fcc beperkingen maar met veiligheids updates.

http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Is het zendvermogen gehalveerd wat in NL is toegestaan, of is het zendvermogen van de US gehalveerd? Ik dacht dat US aanvankelijk een hoger zendvermogen had, en NL sowieso al lager zat. Dan zou de impact voor NL kleiner zijn, uitgaande van settings in de originele firmware met de correcte regio (NL/EU).

Ik draai de originele firmware omdat ik de router als AP gebruik en niks mis eigenlijk. Maar het bereik is niet echt geweldig (nooit geweest ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Als je 376.xx gebruikt en je transmission power wordt aangegeven in een percentage ipv vermogen, dan is 100% het maximum en dat is gelijk aan 80mW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
T aparte is ik heb gewoon 50 mb op me telefoon en soms pakt ie m niet 5 seconden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08-2023
Rinaldootje schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 14:27:
[...]
Inderdaad niet diep genoeg in het forum gezocht.
Merlin heeft de Asus policy gevolgd, waardoor de wifi nu naar nieuwe Amerikaanse regelgeving gezet is en dus het vermogen gehalveerd is. Helaas heeft de rest van de wereld die regelgeving niet en toch worden die ook gedwongen om die nieuwe regelgeving te volgen.

Er is genoeg in dit topic te vinden over de "Merlin-fork". Dit is de oude Merlin firmware van voor die invoering. Wel worden telkens de laatste lekken erin gedicht.

Even zoeken in het forum levert je deze link op :*)

Tip: als je deze firmware wilt draaien en je komt van de laatste Merlin af, zul je een factory reset moeten doen!
Wellicht een domme vraag (eigenlijk een paar)
-Kan je een backup maken van de instellingen en na de reset deze weer terug zetten?
-Ik draai nu de laatste versie van Merlin (heb de router net een weekje) maar zie ook wat probleempjes met het bereik. Volgorde is dus eerst factory reset en dan de Merlin Fork.
-Is dee Fork net zo save (en wellicht nog veel belangrijker) net zo stabiel als de ASUS en Merlin firmware. Dit is namelijk een van de voornaamste reden dat ik naar deze router ben overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Een paar antwoorden :)
- Is niet aan te raden, anders zou de factory reset niet aangeraden worden. Heb beste is om een paar printscreens te maken en deze dan handmatig weer terug te zetten.
- Factory reset -> Merlin Fork laden -> Factory reset (dus twee keer, om er zekr van te zijn, dat het goed gaat)
- De fork draait bij mij al een tijdje, en de lekken worden meestal binnen een paar dagen nadat deze bij Merlin zijn "gefixed" ook in de Fork opgelost. Ik ben er zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
Als ik een factory reset doe, dan raak ik toch mijn Merlin firmware kwijt.
Hierna de Fork installeren en als ik dan weer een factory reset doe, dan ben ik toch de Fork firmware weer kwijt of heb ik het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Nee, bij een Factory Reset raak je alleen je instellingen kwijt. Je firmware blijft erop staan.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
oke, geen probleem dan als de firmware die er nu opstaat nieuwer is dan de firmware die erop gezet gaat worden.
Meestal kan je niet downgraden
Wellich zijn het allemaal domme vragen zijn, maar zo vaak doe ik dit niet en wil niet het risico lopen dat ik de router sloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Downgragen gaat niet wanneer bijvoorbeeld de partitionering is veranderd, maar dat is bij 374->376 niet het geval omdat daar enkel de gesloten WiFi-drivers en de bootloader zijn veranderd, terwijl de geheugenindeling dezelfde is gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
De nieuwe Merlin Fork geinstalleerd zoals hierboven is beschreven. Werkt als een trein.
Als router max perfrmance (over WiFi dik 60 mb, LAN tegen de 90 mb).
Kan het vermogen maximaal opschroeven naar 100 mW (dacht dat dit hoger was??)
Hoewel ik 'm nu gewoon op 80mW heb staan en bereik is al heel goed (stuk beter dan mijn oude Sitecom).
Nu maar afwachten of deze firmware stabiel blijft en de router niet regelmatig aan en uit moet worden gezet (probleem met mijn sitecom)
Wat mij wel opvalt is dat bij deze versie de GUI regelmatig 'hangt' en ik opnieuw de gui moet starten (zowel IE als FF)
Maar goed zovaak zit ik niet niet in de GUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

henrickus schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 08:56:
Kan het vermogen maximaal opschroeven naar 100 mW (dacht dat dit hoger was??)
Je kan hen wel hoger zetten dan 100 mW, maar dan moet je 3x op de Apply knop drukken.. ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Hallo,

Heeft iemand een idee welke maat de plug van de adapter heeft?
Ik wil graag de voedingskabel verlengen om de router centraler in huis te plaatsten.
Asus zelf kan het mij niet vertellen en Googlen levert mij ook niet veel informatie op.

Alvast bedankt, Savange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Welke "maar"? Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savange1
Aangepast in de tekst. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Zojuist ook eens de Merlin Fork geinstalleerd. Even vantevoren tekstbestandje gemaakt met Wifi settings en OpenDNS servers, was zo weer in de lucht :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 18-09 00:13
Ik heb twee maal de RT-N66U.
Een daarvan staat in bridge mode en is draadloos verbonden met de tweede, die als mijn main router functioneert.

Op de main router heb ik met kabel een Synology NAS aangesloten, met daarop Plex geïnstalleerd.
Op degene die in bridge mode staat, heb ik mijn mediaplayer, PS3 en tv aangesloten.

Alleen krijg ik op de PS3 geen films te zien in mijn film map.
Koppel ik mijn PS3 draadloos op de main router, dan verschijnen de films wel in de map.

Wat moet ik in de bridge router instellen, zodat mijn PS3 ook via de bridge router de films laat zien?

- Edit -
Laat maar, lees net dat de Synology DS212+ geen films kan transcoderen, dus aan Plex heb ik niks.

[ Voor 8% gewijzigd door Xyphoid op 07-02-2015 17:26 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 18:39
Aangezien de wan poort van mijn wndr3700 het heeft begeven sinds de firmware upgrade ben ik op zoek naar een vervanger. Ik lees positieve reacties over deze router en wil deze gaan bestellen.

Nu zie ik dat (bijna) iedereen de merlin firmware gebruikt. Is de basis firmware zo slecht of biedt het gewoon veel opties?

Meestal laat ik een router op de standaard software draaien. Ik weet dat er genoeg A-C modellen op de markt zijn maar de max snelheid van deze router is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
KraveN schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:45:
Aangezien de wan poort van mijn wndr3700 het heeft begeven sinds de firmware upgrade ben ik op zoek naar een vervanger. Ik lees positieve reacties over deze router en wil deze gaan bestellen.

Nu zie ik dat (bijna) iedereen de merlin firmware gebruikt. Is de basis firmware zo slecht of biedt het gewoon veel opties?

Meestal laat ik een router op de standaard software draaien. Ik weet dat er genoeg A-C modellen op de markt zijn maar de max snelheid van deze router is voldoende.
Bij de Merlin fork is de router nog niet geknepen volgens de FCC regeltjes en is je Wifi bereik aanzienlijk groter.
Er zit ook links en rechts extra functionaliteit in.

Ik haal met de mijne met de Merlin fork over de 200/200 glas verbinding via Wifi hele nette snelheden. d:)b

http://www.speedtest.net/my-result/4127190523

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

KraveN schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:45:

Bedraad kan deze router glasvezel heel goed aan hoor. Draadloos ook, maar dan met wat minder power dan de Fork firmware biedt.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Is de 32MB flash een beperking om alternatieve firmware te draaien, bijvoorbeeld omdat er functies zijn uitgeschakeld?

[ Voor 27% gewijzigd door pafdaddy op 11-02-2015 10:34 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 17:17
VonFoX schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:07:
[...]

Bedraad kan deze router glasvezel heel goed aan hoor. Draadloos ook, maar dan met wat minder power dan de Fork firmware biedt.
Dat valt anders vies tegen kan ik je vertellen. Ik heb zelf kpn 500/500 en haal op downloaden maar maximaal 230 mbit. Upload is wel netjes 500 mbit.
Het lijkt erop dat ergens tegen een limiet aangelopen word :(

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4134193545.png

Afbeeldingslocatie: http://plaatjesdump.nl/upload/47abc4a0b7a521627741fd7cba90a095.png

[ Voor 25% gewijzigd door White_Collar op 11-02-2015 13:31 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsF
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:24
White_Collar schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:28:
[...]

Dat valt anders vies tegen kan ik je vertellen. Ik heb zelf kpn 500/500 en haal op downloaden maar maximaal 230 mbit. Upload is wel netjes 500 mbit.
Het lijkt erop dat ergens tegen een limiet aangelopen word :(

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je misschien QOS aanstaan?
Kijk eens als je dat uitzet of de snelheid beter is.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Als upload wel 500 mbit haalt moet er wel zoiets als QOS actief zijn.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is er nog geen update van de fork firmware trouwens ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Probleem uiteindelijk kunnen vinden, router op andere poort aangesloten op de switch en de wan van kpn ook op een andere poort laten binnen komen. Nu is de load gewoon maximaal 50% en trek ik de lijn met gemak dicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4159768735.png

[ Voor 22% gewijzigd door White_Collar op 21-02-2015 11:47 ]

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49
White_Collar schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 11:45:
Probleem uiteindelijk kunnen vinden, router op andere poort aangesloten op de switch en de wan van kpn ook op een andere poort laten binnen komen. Nu is de load gewoon maximaal 50% en trek ik de lijn met gemak dicht.

[afbeelding]
wat voor lijntje heb je eigenlijk liggen?

ga binnenkort verhuizen en heb wat keus:)

PVoutput

Verwijderd

Hallo,

ik heb een telenet modem zonder wifi en nu een Asus Rtn66u Router gekocht(voor sterk wifi), kan hier iemand mij zeggen hoe ik de router moet instellen? hij is nu met de modem van telenet verbonden, maar regelmatig is er geen verbinding met sommige toestellen zo als ipad laptop etc. dus mijn vraag is, wat is de beste configuratie, ik heb alles probeert en weet niet meer verder. nu al vast bedankt
keeev
:)

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Verwijderd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:05:
Hallo,

ik heb een telenet modem zonder wifi en nu een Asus Rtn66u Router gekocht(voor sterk wifi), kan hier iemand mij zeggen hoe ik de router moet instellen? hij is nu met de modem van telenet verbonden, maar regelmatig is er geen verbinding met sommige toestellen zo als ipad laptop etc. dus mijn vraag is, wat is de beste configuratie, ik heb alles probeert en weet niet meer verder. nu al vast bedankt
keeev
:)
Normaal kom je direct op de config pagina uit plug en play. Je modum heeft toch niet een router functie he? 2x DHCP dat gaat niet helemaal lekker

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Je moet kiezen hoe de ASUS zich gedraagt
Afbeeldingslocatie: http://www.thinkbroadband.com/images/reviews/asus-rt-n66u/asus-rt-n66u-wizard-wireless-access-point.jpg

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is het mogelijk om de router met een VPN aanbieder te laten connecten zodat alle apparaten die via de router verbonden zijn dus via een VPN op het internet komen ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Laatst online: 21:54
Met de Merlin firmware kan dat in ieder geval. Of het met de standaard firmware gaat weet ik zo snel niet. Ik kan in ieder geval onder het menu VPN kiezen voor "PPTP/L2TP Client" en "OpenVPN Clients".

Dit staat op de PPTP/L2TP client pagina:
VPN (Virtual Private Network) clients are often used to connect to a VPN server to access private resources securely over a public network.
Some devices like set-top boxes, smart TVs and Blu-ray players do not support VPN software.
The ASUSWRT VPN feature provides VPN access to all devices in a home network without having to install VPN software on each device.

To start a VPN connection, please follow the steps below:

Add profile
Select a VPN connection type
Enter VPN authentication information provided by your VPN provider then connect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Tof, ik heb ook Merlin. Dat ga ik eens proberen.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

378.51 van Merlin draait hier als een zonnetje, NAT loopback lijkt ook weer te werken (setting "Merlin").

Heeft deze gast nou z'n router open staan?
http://ec2-54-202-251-7.u...e.amazonaws.com/index.asp

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 12-03-2015 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Is dat geen web emulator?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
Daar komen we gauw genoeg achter als je m reboot en direct daarna geen verbinding meer kunt maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
knights16 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 21:48:
[...]

wat voor lijntje heb je eigenlijk liggen?

ga binnenkort verhuizen en heb wat keus:)
Hey, ik heb een kpn lijn. Alles-in-1 Instap in combinatie met een upgrade naar 500 mbit. Kost me 52,50 per maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

TommyGun schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:12:
378.51 van Merlin draait hier als een zonnetje, NAT loopback lijkt ook weer te werken (setting "Merlin").

Heeft deze gast nou z'n router open staan?
http://ec2-54-202-251-7.u...e.amazonaws.com/index.asp
emulator, wat je ook doet veranderd niets.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Sinds enige tijd heb ik een probleem met de RT N66U die op de Merlin Fork draait. Zonder dat ik iets aan mijn netwerk of pc veranderd heb valt zeer regelmatig de verbinding weg waarna ik onderstaande meldingen krijg. Eerst kan de webpagina niet geladen worden (afb 1), vervolgens komt er een geel uitroeptekenicoontje in het wifi icoon in de taakbalk. Als ik probleem oplossen probeer komt er een melding terug dat de proxy instellingen niet automatisch gedetecteerd kunnen worden (afb 2), zonder een oplossing. Mijn oplossing is dan om de router te benaderen, wat eerst niet gaat omdat er settings bijgewerkt zouden zijn (afb 3), uiteindelijk kan ik er wel in en zie ik dat er op de hoofdpagina staat bij DDNS: wait a while for verifying.. (afb 4). Met enkele seconden verandert dat in DDNS: Go en alles werkt weer.

Nu heb ik wel een beetje ervaring met het flashen van routers en deze vervolgens instellen, maar hier begrijp ik niets van, en google vertelt me ook niet veel meer. Weet iemand wat hier aan de hand is, en nog beter, hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt voor de hulp.

afb 1
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T9NpSKPl.png

afb 2
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/s1GbIl1l.png

afb 3 (zakelijke email geblurred)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rmFV5Zll.png

afb 4
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oSetf3yl.png?1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb je wel een factory reset gedaan na het flashen van de fork firmware ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Ja, en standaard een reboot na het flashen van een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Dan weet ik het niet ... update 10 van de Fork is er al wel:

http://www.snbforums.com/...r-374-43-available.18914/

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
Ik zag het vanmorgen ook inderdaad, de changelog noemt wat dingen die dit probleem zomaar op zouden kunnen lossen. Vanavond even proberen of dat werkelijk zo is. Bedankt voor het meedenken iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrickus
iemand ervaring met de VPN en dan met name openVPN op de ASUS.
Probleem:
wij hebben een abbo bij glashart en kunnen dan ook live tv kijken op de tablet.
Nu heb ik openvpn ingesteld en alles lijkt het te doen(kan gewoon mijn NAS benaderen) behalve het live tv kijken.
Hiervan wordt gezegt dat het alleen kan binnen je eigen privenetwerk.
Op het moent dat ik de VPN opzet via PPTP dan is het geen probleem.
Zelf geruik ik liever OpenVPN omdat dit toch wat veiliger is (naar wat men zegt en wat ik lees)
Zijn er ergens nog wat verborgen instellingen die ik moet aanpassen om dit werkend te krijgen?

Als tweede:
Hoe veilig is het om VPN te draaien op je router?
Loop ik niet het risico dat ongenoden direct op mijn intern netwerk kunnen iod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
henrickus schreef op maandag 30 maart 2015 @ 08:41:
iemand ervaring met de VPN en dan met name openVPN op de ASUS.
Probleem:
wij hebben een abbo bij glashart en kunnen dan ook live tv kijken op de tablet.
Nu heb ik openvpn ingesteld en alles lijkt het te doen(kan gewoon mijn NAS benaderen) behalve het live tv kijken.
Hiervan wordt gezegt dat het alleen kan binnen je eigen privenetwerk.
Op het moent dat ik de VPN opzet via PPTP dan is het geen probleem.
Zelf geruik ik liever OpenVPN omdat dit toch wat veiliger is (naar wat men zegt en wat ik lees)
Zijn er ergens nog wat verborgen instellingen die ik moet aanpassen om dit werkend te krijgen?

Als tweede:
Hoe veilig is het om VPN te draaien op je router?
Loop ik niet het risico dat ongenoden direct op mijn intern netwerk kunnen iod?
hmmm, analoog aan mn ziggo verhaal. Ziggo herkent een uitgegeven IP om live tv te kijken waar dan ook. Met pptp is dat via jou eigen IP, via OpenVPN "een" ip uit nederland. Dat laatst heeft een voordeel dat je overal ter wereld bv npo kan kijken, maar niet specifiek iets van "jouw" netwerk(aanbeider)

no comment

Pagina: 1 ... 27 ... 30 Laatste