Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:14
timbe schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 18:12:
[...]
Wat is het voordeel dan van een hogere channel ?
Nadeel: minder bereik, vanwege de hogere frequentie (is verwaarloosbaar t.o.v. de lage kanalen)
Voordeel: het is er zekre nog rustiger, dan in de lagere kanalen omdat er niet veel Access Points de mogelijkheid bieden om die kanalen ook daadwerkelijk te gebruiken (sommige UPC Horizon boxen wel).

Ga er ook vanuit, dat de meeste smartphones die kanalen wel kunnen zien, maar niet kunnen gebruiken voor een daadwerkelijke verbinding. Op de echt laatste topmodellen na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:40
Rinaldootje schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:47:
[...]
Nadeel: minder bereik, vanwege de hogere frequentie (is verwaarloosbaar t.o.v. de lage kanalen)
Voordeel: het is er zekre nog rustiger, dan in de lagere kanalen omdat er niet veel Access Points de mogelijkheid bieden om die kanalen ook daadwerkelijk te gebruiken (sommige UPC Horizon boxen wel).

Ga er ook vanuit, dat de meeste smartphones die kanalen wel kunnen zien, maar niet kunnen gebruiken voor een daadwerkelijke verbinding. Op de echt laatste topmodellen na dan.
Bedankt !

Weer wat geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-09 08:40
Ik heb een probleem met mijn nieuwe RT-N66U.

We hebben hier sinds afgelopen vrijdag glasvezel met 400/400.
Echter rechtstreeks kabel in modem haal ik 425/425, via de router maar 240/425.

Hij blijft elke keer steken op max 240mbit download :/

Ik heb 1 keer snachts gehad dat hij maximale waarden haalde, maar nu niet meer.
Modem gereset, zowel merlin als laatste asus firmware gebruikt, helpt allemaal niks.

Qos staat uit, en verder geen aparte fratsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb 2 x AC-66U. Bevalt allemaal prima, laatste firmware, goed bereik, 200+mbit op de smartphone en 430mbit bekabeld. Streamen wificams e.d. werkt prima, VPN ook, app is ook top.
Heeft het nut om de Merlin firmware te installeren? (Als in don't fix a broken thing)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 23:08
Kecin schreef op maandag 03 november 2014 @ 14:06:
Ik heb 2 x AC-66U. Bevalt allemaal prima, laatste firmware, goed bereik, 200+mbit op de smartphone en 430mbit bekabeld. Streamen wificams e.d. werkt prima, VPN ook, app is ook top.
Heeft het nut om de Merlin firmware te installeren? (Als in don't fix a broken thing)
Als ik vrij mag zijn; 2 gedachten.
1) Aint broken? Don't fix it. Echt waar is het stabiel / doet ie het lekker laten zitten
2) Kom je features te kort en heb je je router direct aan het WWW (WanPoort zitten) en voel je je toch ietwat benauwd als het om bijvoorbeeld de heart-bleed bugs e.d. gaat -> dan moet je eigenlijk mee migreren en een keuze voor de ASUSWRT (Fork's) ipv stock firmware kan dan leuk uitpakken.

Ik volgde altijd braaf de Asus upgrades en kwam erachter dat na de 374fw's alles minder werd.
Ipv een stockfirmware downgrade naar 374 heb ik de 374.43 Fork geladen en die is perfect voor regulier usage. Let dus op; ik heb geen VPN lopen; het is voor mij eigenlijk een accesspoint.

Qua stabiliteit en performance geen klachten; heb wel een hardware bug; die ingebakken switch is nogal gevoelig voor sommige patchkabels. Ik overbrug in dat ding dus geen lange ethernet afstanden; letterlijk GigaBit komt altijd op 10/100 uit en soms valt letterlijk het signaal dood ("poortje op zwart"). Ik weet best aardig hoe je een netwerkje bedraad echt waar daar ligt het niet aan ( doorgemeten en wel ); die Asus is gewoon een zeikwijf -> de oplossing is altijd over lange kabel afstanden een andere (any!) switch gebruiken. Ook hierin hielp de Fork firmware mij; er zijn meer LAN statistieken beschikbaar dan Stock!

Blijf indien verstandig gewoon waar je zit; anders pas je de Fork toe ipv Stock als het aan mij ligt; let wel altijd NA het flashen je config ERASE-en en opnieuw invoeren! Denk aan "clear NVRAM" "30-30-30" of gewoon booten met "reset hold-down voor 10 seconden" -> hierna je config erin zetten en lekker verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Verschillende firmares gebruikt, zowel asuswrt als merlin, blijft brak.

Rechtstreeks op glassmodem volle snelheid, zodra router ertussen zit is downloadsnelheid maar 240. Upload is wel steeds 425 :? :?

Tig keer gereset, andere kabels van modem naar router, maar allemaal niks uit.

Brak exemplaar? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:38

Edd

Even een wilde gok; Staat je hardware acceleration aan?
Dit kun je zien in Tools -> SysIno. Daar staat enabled of disabled.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 22:08

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Sinds gisteren gegaan van Merlin 376.45 naar Merlin 374.43 fork, update 4. Na een volledige reset, wat wel nodig was omdat er vanalles fout ging na de flash, had en heb ik merkbaar betere ontvangst met mijn telefoon op het draadloos netwerk. Ik ben zeer tevreden.

Nu ben ik aan het twijfelen om ook nog OwnCloud te installeren op de rt-n66u, maar ik vrees dat dat te traag zal zijn. Zelfs een dedicated raspberry pi zou te traag zijn daarvoor, oh snap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Edd schreef op maandag 03 november 2014 @ 15:51:
Even een wilde gok; Staat je hardware acceleration aan?
Dit kun je zien in Tools -> SysIno. Daar staat enabled of disabled.
Geen idee, gisteren na belletje met Asus router teruggebracht en wacht op een nieuwe.

Kijken wat die doet.

Ik lees juist dat met HW acceleration off de snelheid naar beneden gaat, dus denk niet dat het daar in zit.

[ Voor 12% gewijzigd door dominition op 05-11-2014 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 11:08
Voor de liefhebbers: Er is een nieuwe versie (update 5) van de fork uit met nieuwe security fixes. Draait bij mij zonder problemen.

[ Voor 3% gewijzigd door dezonnebril op 07-11-2014 15:36 ]

If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Ik ben een liefhebber van de SDK5 versie. Deze werkt perfect met mijn iPhone en iPad. Op de 3e verdieping gewoon 80Mbit snelheid. Schakel ik over naar de Fork of een versie van Merlin, dan daalt de snelheid naar 30Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
toch ook maar eens updaten naar de fork. Merk dat de boel steeds trager word bij heavy load, wel vreemd want er is wezenlijks niets veranderd aan de setup

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Welke firmware geeft de beste Wifi prestaties?

Heb nu stock nog erop, maar wifi bereik op eerste verdieping valt vaak weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

dominition schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:18:
[...]

Geen idee, gisteren na belletje met Asus router teruggebracht en wacht op een nieuwe.

Kijken wat die doet.

Ik lees juist dat met HW acceleration off de snelheid naar beneden gaat, dus denk niet dat het daar in zit.
Die moet inderdaad aan staan, maar heb ik een beetje krom opgeschreven ;)
Maar je kunt die setting niet direct zelf wijzigen. Dat is afhankelijk van of je QoS gebruikt bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Edd op 12-11-2014 08:27 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 20:06
dezonnebril schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 15:35:
Voor de liefhebbers: Er is een nieuwe versie (update 5) van de fork uit met nieuwe security fixes. Draait bij mij zonder problemen.
Heb je toevallig een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JantjeKoud
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 13:06
Deze:
Asuswrt-Merlin - build 376.48_1 (07-Nov-2014)
liet mijn router bricken.
Met veel gedoe en na installatie van Firmware Restoration kon ik weer terug naar een vorige firmware:
RT-N66U_3.0.0.4_374.43_2-04j9527 (Merlin fork firmware)
Ben benieuwd naar de ervaringen. Het kan altijd dat er iets anders bij mij fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Mr.S schreef op woensdag 12 november 2014 @ 10:56:
[...]

Heb je toevallig een linkje?
In deze thread kun je de link vinden.
Het eerste bericht heeft een link naar een public gedeelte op OneDrive die alle versies bevat.
De laatste versie op het moment van schrijven is versie 5 en is op 2 november jl uitgebracht.
Ik verwacht, eerlijk gezegd, binnenkort wel versie 6.

[ Voor 0% gewijzigd door Rinaldootje op 12-11-2014 11:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Wat is eigenlijk het wezenlijke verschil tussen de Fork en de Merlin versie?
Fork wordt ook aangepast/verbeterd door anderen zo te zien.

Maar wat zijn jullie ervaringen?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
O.a. de oude manier van zendvermogen (Asus heeft voldaan aan de Amerikaanse wetgeving door het zend vermogen te knijpen, maar gaat daarmee aan de rest van de wereld voorbij). Tevens is er de mogelijkheid om op de 2,4 GHz de kanalen 12 en 13 te gebruiken (af te raden) en op de 5 GHz, de kanalen boven 44 en 100 tot en met 165.
Wel even een waarschuwing, die hoge kanalen op de 5 GHz band, worden door de meeste telefoons niet ondersteunt. Meer info over alle wijzigingen vind je in de thread zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Edd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 08:26:
[...]

Die moet inderdaad aan staan, maar heb ik een beetje krom opgeschreven ;)
Maar je kunt die setting niet direct zelf wijzigen. Dat is afhankelijk van of je QoS gebruikt bijvoorbeeld.
Nieuwe exemplaar haalt nu wel netjes de snelheden, dus het was een brak exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Laatst online: 08-09 22:29
Rinaldootje schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:33:
O.a. de oude manier van zendvermogen (Asus heeft voldaan aan de Amerikaanse wetgeving door het zend vermogen te knijpen, maar gaat daarmee aan de rest van de wereld voorbij). Tevens is er de mogelijkheid om op de 2,4 GHz de kanalen 12 en 13 te gebruiken (af te raden) en op de 5 GHz, de kanalen boven 44 en 100 tot en met 165.
Wel even een waarschuwing, die hoge kanalen op de 5 GHz band, worden door de meeste telefoons niet ondersteunt. Meer info over alle wijzigingen vind je in de thread zelf.
kanaal 120 - 128 zijn gereserveerd voor weerradar. Je mag ze wel gebruiken, maar dan moet je router eerst 10min scannen of er geen weerradarinstallatie in de buurt zit. http://wifinigel.blogspot...3-channels-in-europe.html

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
dominition schreef op woensdag 12 november 2014 @ 12:51:
[...]

Nieuwe exemplaar haalt nu wel netjes de snelheden, dus het was een brak exemplaar.
Ik neem aan dat de LAN poorten nu wel de volle snelheid haalt van je download ? Na een nieuw exemplaar weer te hebben bij het omruilen.

Ik heb dezelfde router en heb hetzelfde probleem, ik krijg maar de helft van mijn download speed door mijn Asus router heen. En twijfel al een paar dagen of het aan een setting ligt of dat ik een brakke router heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Erazher schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:45:
[...]

Ik neem aan dat de LAN poorten nu wel de volle snelheid haalt van je download ? Na een nieuw exemplaar weer te hebben bij het omruilen.

Ik heb dezelfde router en heb hetzelfde probleem, ik krijg maar de helft van mijn download speed door mijn Asus router heen. En twijfel al een paar dagen of het aan een setting ligt of dat ik een brakke router heb.
Jup, en heb niks aan de instellingen veranderd of de stock firmware.
Uit de doos haalt deze het direct, die andere ongeacht firmware, resets etc niet.

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
dominition schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:31:
[...]

Uit de doos haalt deze het direct, die andere ongeacht firmware, resets etc niet.
Oke, bedankt,
Was het wifi snelheid ook verbeterd? Bij mji zit het rond de 40MB 2,4 en 5ghz.

• dominition
Ik haal soms 120mbit, als de buren niet teveel storen. Maar meestal 60mbit als iedereen thuis is.

Router zit wel in meterkast, dus dat is niet optimaal.

• Rinaldootje
Atomsk schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:13:
[...]

kanaal 120 - 128 zijn gereserveerd voor weerradar. Je mag ze wel gebruiken, maar dan moet je router eerst 10min scannen of er geen weerradarinstallatie in de buurt zit. http://wifinigel.blogspot...3-channels-in-europe.html
Dan zou je dus de commando string dienen aan te passen als volgt:

nvram set wl0_chlist="1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14"
nvram set wl1_chlist="36 40 44 48 52 56 60 64 100 104 108 112 116 132 136 140 149 153 157 161 165"
nvram commit && reboot

Hier heb ik dus de kanalen 120, 124 en 128 uit verwijderd. Zodat je de betreffende kanalen niet meer kunt kiezen op de router ;)

Bedankt voor de tip, ik wist het niet. Overigens gebruik ik zelf kanaal 52, omdat mijn telefoons die hoge kanalen wel kan "zien" maar er niet op kunnen werken.

• Rinaldootje
dominition schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:31:
[...]

Ik heb al jaren Merlin draaien en ben recent overgestapt naar de Merlin fork, maar ik haal nog steeds de volle bandbreedtes. 200 Mb op mijn internet en 1 Gb op mijn LAN poorten. Het kopieren van en naar shares is meer gelimiteerd aan het apparaat aan de andere kant, dan aan de router zelf. Mijn Popcorn haalt de snelheid gewoon niet en mijn NAS doet het redelijk, maar als ik van PC naar PC ga, gaat het bloed snel.
Mijn Synology NAS (de DS411slim) haalt niet de volle snelheid, maar ik zie dan ook de CPU op volle belasting draaien tijdens zo'n kopieer actie. Ik heb dus het vermoeden, dat hierin dus niet de router bepalend is voor de maximum snelheid. Ik vind het sowieso snel genoeg gaan van en naar de NAS ;)

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kan je van de Merlin official zo reflashen naar de fork zonder weer alles in te moeten stellen?

Ik zit nu nog op .47 (een na laatste) en wil anders ook wel over op de fork.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Sc0rPi0N schreef op donderdag 13 november 2014 @ 16:48:
Kan je van de Merlin official zo reflashen naar de fork zonder weer alles in te moeten stellen?

Ik zit nu nog op .47 (een na laatste) en wil anders ook wel over op de fork.
Dat heb ik gedaan en dat liep toch goed mis. Het werkte wel, maar half en half, weet wel. Ik heb dan maar gewoon een reset gedaan en alles was weer helemaal in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai de Merlin build.

Is het normaal dat de verbinding met de 2.4Ghz band lager is dan met de 5.0Ghz band?

De connectie op 5.0 zit op 300Mbps, en die van de 2.4 op 144Mbps. Allemaal op mijn tablet en phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:45
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 09:04:
Is het normaal dat de verbinding met de 2.4Ghz band lager is dan met de 5.0Ghz band?
Dat zullen de meeste mensen wel hebben i.v.m. meer verstoringen/ruis op het 2.4GHz netwerk?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een plausibele verklaring Brad. Maar zou het echt door drukte op die bandbreedte komen. Zelf zit ik op de 2.4Ghz op kanaal 11 en daar ben ik zo n beetje de enige. Naja..is ook niet zo n probleem. Vroeg het mij gewoon af..:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Hallo,

Ik heb nu deze router nu zo ongeveer 2 maanden.
Maar blijf met mijn laptop het volgende probleem hebben.
Meestal is de verbinding meer dan super snel en een super bereik!
Maar af en toe als ik naar een andere site toe wil krijg ik onder in beeld "host vaststellen" te staan.
Als ik dan mijn draadloze verbinding verbreek en opnieuw aanmeld is het opgelost.
Ik heb al veel geprobeerd maar het blijft helaas.
- andere browser
-"ipconfig /flushdns" (om oude dns-gegevens te verwijderen)
-"ipconfig /release" (om de ip-gegevens van je computer te laten vergeten)
-"ipconfig /renew" (om bovengenoemde gegevens opnieuw aan te laten maken)
- router gereset
- modum gerest
- ander wfi kanaal

Ik draai op merlin fork 374.43_2-04j9527 en mijn netwerkkaart is een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 100.

Ik weet nu niet meer of het aan mijn laptop of router ligt.
Is er iemand hier welke nog een idee heeft hoe dit te verhelpen?

Alvast mijn dank!

Groet,
Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
timbe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 10:46:
Ik draai op merlin fork 374.43_2-04j9527 en mijn netwerkkaart is een Intel(R) Centrino(R) Wireless-N 100.

Ik weet nu niet meer of het aan mijn laptop of router ligt.
Is er iemand hier welke nog een idee heeft hoe dit te verhelpen?

Alvast mijn dank!

Groet,
Jos
Allereerst zou ik je aanraden om versie 5 van de fork te installeren. Je draait nu nog versie 4.

Als ik jouw probleem goed begrijp, heb jij waarschijnlijk het probleem van de DNS (en dat kan aan je provider liggen.
Je kunt dit omzeilen, door in je router handmatig andere DNS'en toe te wijzen.
Daarvoor moet je in het WAN gedeelte zijn.

Dit zijn mijn instellingen (ik ga niet in duscussie over welke DNS'en dit zijn en waarom ik die gekozen heb :>
Connect to DNS Server automatically No
DNS Server1 77.109.138.45 (DNS Swiss Privacy Foundation)
DNS Server2 208.67.220.220 (OpenDNS)

Je kunt bijvoorbeeld hier de DNS IP's van Google invullen (8.8.8.8 en 8.8.4.4)
Laat even hier weten, of dit beter werkt voor je.

[ Voor 0% gewijzigd door Rinaldootje op 15-11-2014 11:04 . Reden: DNS IP's Google toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Als eerst super bedankt voor je snelle reactie.
Zou je me nog iets meer kunnen helpen over waar ik dit zou moeten wijzigen.

Zelf heb ik Ziggo als provider en gebruik google chrome of firefox.

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door timbe op 15-11-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
timbe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:20:

Alvast heel erg bedankt!
In het hoofdmenu, aan de linker kant vind je "WAN"
Dan aan de rechterkant vind je deze opties.

Ik zie ook, dat je een Intel Centrino Wireless kaartje hebt. Kijk eens welke versie software je draait (driver alleen of ook de besturings software erbij?)
Ik heb zelf de N5300 en N6300 en zit daarbij nog op redelijk oude software (versie 16.10.0.0) en heb in het verleden nogal problemen met deze software gehad. Versie 14.x.x schijnt nog het beste te werken, maar is waarschijnlijk weer niet compatible met Windows 8.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
timbe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:20:

Zelf heb ik Ziggo als provider en gebruik google chrome of firefox.

Alvast heel erg bedankt!
Heb het al gevonden hoor! 8)7

Maar wat kan ik nu het beste gebruiken jou dns of die van Google.

Wat is het verschil met merlin fork 4 en 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Die verschillen had jezelf kunnen opzoeken. Die staan op de website:

374.43_2-05j9527 (02-November-2014)
- Source: https://github.com/john9527/asuswrt-merlin : branch 374.43_2-update
- Desc: Incremental update to remap key fixes through 376.48 beta3, update-05

- CHANGED: OpenSSL: Upgraded to 1.0.0o
- CHANGED: SSL: disable SSLv2 and SSLv3 support - we now only support TLS 1.0 for https access (IE6 browser is no longer supported)
- CHANGED: Updated miniupnpd to 1.9 (plus upstream PCP fix)
- CHANGED: Updated dropbear to 2014.66
- FIXED: init-broadcom: fix typo preventing wireless mac filter from working on guest network
* FIXED: Password obscured on Wireless/General tab unless has focus (user request)
* NEW: ssh: Add nvram option to listen on single address (user request)

Changes/fixes marked as (*) are unique to this fork, but do not affect the basic/default function of the firmware.

----------------------------------------------------------------------------------
* NEW: ssh: Add ability to restrict to single address (user request)
You can restrict the ssh (dropbear) client to listen on only a single address,
usually your router lan IP address (i.e. 192.168.1.1). Warning, an invalid or
unused address will prevent SSH access - use telnet to fix. I do not expect this
option will be required for most environments.

nvram set sshd_addr=xxx.xxx.xxx.xxx (substitute the desired IP address)
nvram commit
(reboot is required)
----------------------------------------------------------------------------------

README-merlin-fork.txt
RT-AC56U_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx........MD5: E2669C0A59803B4ACC904A87A43819BC
RT-AC66U_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx........MD5: 7497F283F8BCF07DCF12A9BC363AA1C2
RT-AC68U_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx........MD5: F2CCD5D8C85118E71854767AEE28B891
RT-N16_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx..........MD5: 26C5FD897B09837FB7A2F06BA80B6687
RT-N66U_3.0.0.4_374.43_2-05j9527.trx.........MD5: 812ACC2B4618D842508F9C55D59D1B6A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Rinaldootje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:28:
[...]
In het hoofdmenu, aan de linker kant vind je "WAN"
Dan aan de rechterkant vind je deze opties.

Ik zie ook, dat je een Intel Centrino Wireless kaartje hebt. Kijk eens welke versie software je draait (driver alleen of ook de besturings software erbij?)
Ik heb zelf de N5300 en N6300 en zit daarbij nog op redelijk oude software (versie 16.10.0.0) en heb in het verleden nogal problemen met deze software gehad. Versie 14.x.x schijnt nog het beste te werken, maar is waarschijnlijk weer niet compatible met Windows 8.x
stuurprogramma versie14.0.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
timbe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:37:
[...]
stuurprogramma versie14.0.2.2
Ik zou naar een iets hogere versie gaan zoals versie 14.2.0.10

Meestal zijn er in de iets hogere versies kleine bugs, zoals rare verbindingen gefixed.
Laat versies 15.x.x en 16.x.x nog maar even links liggen.

Nog even een download tip:
Kijk goed uit welke versie je download en voor welk (versie) OS. Plus 32 of 64 bits.

De D packages in bovenstaande link zijn de drivers only (voor als je Windows voor het beheer gebruikt)
De S packages bevatten ook de Intel beheerders software. Doe daarbij altijd een custom installatie en laat de wifi sharings software achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Rinaldootje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:54:
[...]

Meestal zijn er in de iets hogere versies kleine bugs, zoals rare verbindingen gefixed.

Kijk goed uit welke versie je download en voor welk (versie) OS. Plus 32 of 64 bits.

De D packages in bovenstaande link zijn de drivers only (voor als je Windows voor het beheer gebruikt)
De S packages bevatten ook de Intel beheerders software. Doe daarbij altijd een custom installatie en laat de wifi sharings software achterwege.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik heb nu de versie 14.2.0.10 er meteen opgezet!

Ga straks de router nog even updaten naar versie 5 van de fork .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
Wil iemand mij misschien een linkje geven naar de fork versie?
Heb gezocht maar niet kunnen vinden.
Sorry mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
ikkeenjij36 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:52:
Wil iemand mij misschien een linkje geven naar de fork versie?
Heb gezocht maar niet kunnen vinden.
Sorry mensen
http://forums.smallnetbuilder.com/showthread.php?t=18914

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Rinaldootje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:03:
[...]
Allereerst zou ik je aanraden om versie 5 van de fork te installeren. Je draait nu nog versie 4.

Als ik jouw probleem goed begrijp, heb jij waarschijnlijk het probleem van de DNS (en dat kan aan je provider liggen.
Je kunt dit omzeilen, door in je router handmatig andere DNS'en toe te wijzen.
Daarvoor moet je in het WAN gedeelte zijn.

Dit zijn mijn instellingen (ik ga niet in duscussie over welke DNS'en dit zijn en waarom ik die gekozen heb :>
Connect to DNS Server automatically No
DNS Server2 208.67.220.220 (OpenDNS)

Je kunt bijvoorbeeld hier de DNS IP's van Google invullen (8.8.8.8 en 8.8.4.4)
Laat even hier weten, of dit beter werkt voor je.
Nou heb versie 5 er nu ook opstaan.

Ik had ook al jou DNS overgenomen:

DNS Server2 208.67.220.220 (OpenDNS)[/b]

Zal ik dit laten staan of terugzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
timbe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:02:
[...]

Nou heb versie 5 er nu ook opstaan.

Ik had ook al jou DNS overgenomen:

DNS Server2 208.67.220.220 (OpenDNS)[/b]

Zal ik dit laten staan of terugzetten ?
Dat is jouw keuze. Ga er sowieso van uit, dat het openen van een pagina nu heel iets langer kan duren, omdat het adres nu extern opgezocht moet worden, maar het dient wel te werken.

Welke DNS servers JIJ wilt gebruiken is aan jou. Ik heb een Zwitserse DNS in gebruik, die mijn privacy respecteert. Als backup heb ik die van OpenDNS in gebruik. Die van Google zijn verschrikkelijk snel en daarvan is de lijst ook meestal up-to-date.
Hier vind je een lijst met meer DNS servers. Die keuze is geheel aan jou. Je kunt mijn instelling nemen of gewoon een andere. Experimenteer er eens mee, als je het niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Rinaldootje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 13:39:
[...]

Dat is jouw keuze. Ga er sowieso van uit, dat het openen van een pagina nu heel iets langer kan duren, omdat het adres nu extern opgezocht moet worden, maar het dient wel te werken.

Welke DNS servers JIJ wilt gebruiken is aan jou. Ik heb een Zwitserse DNS in gebruik, die . Als backup heb ik die van OpenDNS in gebruik. Die van Google zijn verschrikkelijk snel en daarvan is de lijst ook meestal up-to-date.
Hier vind je een lijst met meer DNS servers. Die keuze is geheel aan jou. Je kunt mijn instelling nemen of gewoon een andere. Experimenteer er eens mee, als je het niet bevalt.
Ga het gewoon zo testen.
Super trouwens dat Zwitserse DNS mijn privacy respecteert!

Ik laat het je zsm weten of het werkt.
Hoe dan ook heel erg bedankt! _/-\o_

Groet,

Jos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:15

thaMini

Tool !!

Via deze site van google kan je een programma downloaden om voor jou de snelste DNS' te vinden en in te stellen.
DNS benchmark dus eigenlijk.

Be small, act BIG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:57
ok die heb ik binnengehaald,ik draai nu op de 374.43 build,kan ik die update gewoon eroverheen flashen?
Of moet ik eerst een nieuwere fw flahen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
thaMini schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 17:34:
Via deze site van google kan je een programma downloaden om voor jou de snelste DNS' te vinden en in te stellen.
DNS benchmark dus eigenlijk.
Bedankt.

Ga hier straks even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
timbe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 14:05:
[...]

Ga het gewoon zo testen.
Super trouwens dat Zwitserse DNS mijn privacy respecteert!

Ik laat het je zsm weten of het werkt.
Hoe dan ook heel erg bedankt! _/-\o_

Groet,

Jos
Tot nu toe gaat het goed alleen was nog wat bezig.
En liet windos nog even zelf naar fouten zoeken.
Als ik windows laat zoeken met "problem oplossen" krijg ik de volgende fout.

proxy instellingen kunnen niet worden gedetecteerd

Is dat normaal nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
timbe schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:47:
[...]

Tot nu toe gaat het goed alleen was nog wat bezig.
En liet windos nog even zelf naar fouten zoeken.
Als ik windows laat zoeken met "problem oplossen" krijg ik de volgende fout.

proxy instellingen kunnen niet worden gedetecteerd

Is dat normaal nu ?
Nou heb dit ook al opgelost :)

'Proxy oplossen'

Als het lijkt alsof Google Chrome veel tijd nodig heeft voor het laden van een website of zoekopdracht, kan het zijn dat de browser is geconfigureerd voor het openen van pagina's via een webproxy. Controleer of het bericht 'Proxy oplossen' wordt weergegeven in de linkerbenedenhoek van het browservenster.

Ga als volgt te werk om uw proxyinstellingen te wijzigen (voor Windows):

Klik op het Chrome-menu Chrome menu op de browserwerkbalk.
Selecteer Instellingen.
Klik op Geavanceerde instellingen weergeven.
Klik in het gedeelte 'Netwerk' op Proxyinstellingen wijzigen. Het dialoogvenster 'Eigenschappen voor Internet' wordt geopend.
Klik op LAN-instellingen.
Verwijder het vinkje uit het selectievakje bij 'Instellingen automatisch detecteren'.

Ik hoop dat alles nu blijft werken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
@timbe

Je hebt thuis GEEN proxy. De Asus fungeert alleen maar als router/Firewall tussen jouw apparatuur en het "grote boze" internet.
Normaal dient de instelling "automatisch detecteren" dat dan ook uit te vinden. Vreemd dat dit bij jou dus verkeerd gaat |:(

Wil je meer weten over een proxy, klik dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat in de groep gooien.

Als voorbeeld: Gebruik regelmatig de app DSVideo voor de NAS 415+ Synology. Binnen de NAS is QuickConnect ID actief. Met QuickConnect kan je als je die gebruikt om aan te melden bij videostation zowel binnen als buiten je eigen netwerk verbinding maken.

Gisteren heb ik mijn Merlin bijgewerkt van .45 naar .48. Sinds die update werkt het inloggen met DSVideostation niet meer binnen het eigen netwerk Moet nu handmatig invullen mijn interne ipadres van de NAS.

Buiten mijn netwerk[extern dus] werkt Quickconnet wel, en kan ik ook gewoon mijn externe ipadres gebruiken om aan te melden.

Bovenstaan bevreemde mij en ben gaan zoeken. Kon uiteraard niet veel vinden, en besloot de ouder FW de .45 weer terug te zetten op de router. En ja, natuurlijk werkte het toen wel.

Nu kan ik weer binnen mijn eigen netwerk aanmelden met: QuickConnect of intern ipadres of extern ipadres

Als ik buiten mijn eigen netwerk zit [extern dus] dan kan ik aanmelden met Quickconnect en mijn extern ipadres. Uiteraard niet met het interne ipadres .. 8)

Er si dus een setting in de router die bij de nieuwe FW iets wijzigd waardoor het laatste mogelijk is en wat bij FW .48 niet actief is. Iemand die een idee heeft welke setting dat is? Ik kom er niet uit.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven_of_Nine
  • Laatst online: 17-09 23:08
NAT LOOPBACK bedoel je "Heppieboeddah"
Jupz dat is is stuk.
Mogelijke workaround in deze FW versie is hardware acelleration aanzetten.
Zo wie zo even opletten voor straks een nieuwe versie.

( PS Asus heeft dit "kapot" gemaakt; niet Merlin... Tip: volg even de threads in het smallnetbuilder forum van hem )

Edit: toch even een url toegevoegd

[ Voor 16% gewijzigd door Seven_of_Nine op 17-11-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seven_of_Nine schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:21:
NAT LOOPBACK bedoel je "Heppieboeddah"
Jupz dat is is stuk.
Mogelijke workaround in deze FW versie is hardware acelleration aanzetten.
Zo wie zo even opletten voor straks een nieuwe versie.

( PS Asus heeft dit "kapot" gemaakt; niet Merlin... Tip: volg even de threads in het smallnetbuilder forum van hem )

Edit: toch even een url toegevoegd
Idd ..dat was het waar ik niet op kon komen. Ze hebben het stuk gemaakt?! Bah...kon Merlin het niet even fixen dan.. >:)

Normaliter staat Hardware Acc altijd al aan in mijn settings. Maar zal nog even de proef op de som nemen.
Eens kijken wanneer de volgende update van Merlin komt waarin de NAT loopback is gerepareerd. Anders blijf ik wel op deze FW hangen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:42:
[...]
Idd ..dat was het waar ik niet op kon komen. Ze hebben het stuk gemaakt?! Bah...kon Merlin het niet even fixen dan.. >:)
Dankjewel voor de tip, dat is dus de reden dat het bij mij niet werkte dit weekend. Dacht dat het misschien aan mijn (nieuwe) telefoon lag. Hopelijk wordt het snel opgelost in de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als we Tweakers niet hadden..:-) Heeft mij al vaak genoeg geholpen toen ik bij mijzelf dacht: Wat heb ik nu weer verprutst.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

ikkeenjij36 schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 18:37:
[...]

ok die heb ik binnengehaald,ik draai nu op de 374.43 build,kan ik die update gewoon eroverheen flashen?
Of moet ik eerst een nieuwere fw flahen?
Zojuist van 376.47 (Merlin) teruggeflashed naar 374.43 (Merlin)
Daarna de fork (update)5 eroverheen geflashed zonder problemen.
Zal hem vanavond nog een keer een harde reset geven, maar alle instellingen staan er nog in dus ik is blij.

Ik moet zeggen dat ik de directe stap van 376.74 -> 374.43 (fork) even niet aandurfde.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
#$$@###
Waarom word wifi steeds slechter met nieuwere versies van Merlin.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Komt eerder door Asus dan door Merlin. Probeer anders de Fork eens. Ik had gisteren het idee dat de pagina's al met een flits op mijn scherm stonden.

Wifi bereik was ook beter. Waar ik een paar meter voor mijn huis (in de auto) al vrijwel geen bereik had of een paar meter in de tuin mijn connectie al kwijt was had ik nu na het dubbele aantal meter nog bereik.

Mijn zendvermogen staan nog op 80mW, misschien dat ik het nog verhoog naar 100mW maar ik ben in eerste instantie tevreden.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Weet iemand welke versie van Shibby Tomato je tegenwoordig moet hebben voor de RT-N66U? Ik zie hem namelijk vermeld staan bij twee versies van deze firmware: de K26RT-N en de K26RT-AC. Zijn er verschillen en wat zijn die verschillen? Ik kan daar nergens iets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-09 13:59
Sc0rPi0N schreef op woensdag 19 november 2014 @ 16:20:
Komt eerder door Asus dan door Merlin. Probeer anders de Fork eens. Ik had gisteren het idee dat de pagina's al met een flits op mijn scherm stonden.

Wifi bereik was ook beter. Waar ik een paar meter voor mijn huis (in de auto) al vrijwel geen bereik had of een paar meter in de tuin mijn connectie al kwijt was had ik nu na het dubbele aantal meter nog bereik.

Mijn zendvermogen staan nog op 80mW, misschien dat ik het nog verhoog naar 100mW maar ik ben in eerste instantie tevreden.
:Y Helemaal mee eens.
Het zendvermogen staat bij mij op standaard 80mW, ik heb hiermee volop bereik in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
beantherio schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:24:
Weet iemand welke versie van Shibby Tomato je tegenwoordig moet hebben voor de RT-N66U? Ik zie hem namelijk vermeld staan bij twee versies van deze firmware: de K26RT-N en de K26RT-AC. Zijn er verschillen en wat zijn die verschillen? Ik kan daar nergens iets over vinden.
Als je veel waarde hecht aan een sterk wi-fi signaal dan zou ik Tomato links laten liggen.
Ik spreek uit ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
EverLast2002 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:30:
[...]

Als je veel waarde hecht aan een sterk wi-fi signaal dan zou ik Tomato links laten liggen.
Ik spreek uit ervaring...
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad. Maar ik woon dan ook in een erg "wifi-vriendelijk" huis: oud met houten vloeren. :)

ik ben er trouwens inmiddels achter dat beide in mijn posting vermelde versies gelijk zijn.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-08 11:32
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:28:
[...]
Ik moet zeggen dat ik de directe stap van 376.74 -> 374.43 (fork) even niet aandurfde.
Wat is hier de reden voor?

Ik krijg morgen namelijk een N66U binnen met deze firmware. Kan ik gewoon terugflashen naar 374.43 (fork) of eerst maar de Merlin versie flashen?

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Puur persoonlijk. Waarschijnlijk zal de stap van 48.2 -> 43 fork ook zonder problemen gaan.

Mij leek de downgrade naar .43 Merlin en daarna update naar fork een iets nettere (en veiligere).
Had ook geen zin om met de firmware recovery aan de slag te moeten.

Daarbij werd gezegd dat je het beste je router kon resetten maar dat heb ik dus niet gedaan. Tot nu toe vind ik de performance beter.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

• New Yorker
  • Niet online
Om welke versie gaat het precies?

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pbure97
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:40
Pbure97 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 03:31:
Apart defect aan mijn rt-ac66u : De powerknop blijft niet meer hangen in de "aan" stand.

De router was uitgevallen toen ik niet thuis was. Bij thuiskomst bleek de stroomtoevoer uitgevallen te zijn. Ik heb de stroomkabel herbevestigd, dit deed niks. Vervolgens drukte ik op de powerknop, waarna het apparaat inschakelde. Op het moment dat ik de knop losliet viel de router weer uit. Vervolgens blijkt dus dat de router aanblijft zolang ik de knop ingedrukt houdt en uitvalt zodra ik deze loslaat.

Merkwaardig, miniem defect waarvoor ik toch een RMA zal moeten aanvragen.
Anderhalf jaar later moet ik mezelf quoten.

Ik heb sinds een half uur geleden precies hetzelfde probleem met de powerknop.

EDIT: met een nieuwe router. Vorige keer is mijn volledige router onder garantie vervangen door dit probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Pbure97 op 22-11-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:28:
[...]

Zojuist van 376.47 (Merlin) teruggeflashed naar 374.43 (Merlin)
Daarna de fork (update)5 eroverheen geflashed zonder problemen.
Zal hem vanavond nog een keer een harde reset geven, maar alle instellingen staan er nog in dus ik is blij.

Heb je een link naar die fork versie?
Altijd moeite om die te vinden, gewone merlin wel.

Wifi is drama met de 376 die er standaard op staat, wisselvallig als het maar kan en valt vaak weg boven.

[ Voor 9% gewijzigd door dominition op 22-11-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

dominition schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 16:13:
Heb je een link naar die fork versie?
SmallNetBuilder Forums >> Wireless Networking >> ASUS Wireless >> Asuswrt-Merlin >> [Fork] Update for 374.43 available

En onthou het nu dat het met die titel te vinden is op het forum van SmallNetBuilder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Hele verbetering nu, ruim 50Mbit boven terwijl dat eerder max 20Mbit was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet constateren dat de Fork niet veel meerwaarde heeft voor mij dan de Merlin-build.
Wel het vermogen wat opgeschroefd naar 100w, en dat heeft wel effect op de sterkte en bereikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Gewoon de SDK5 versie gebruiken, zoals wij doen! Super bereik en super snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Wat een verbetering die fork 5.

[ Voor 6% gewijzigd door New Yorker op 23-11-2014 16:27 ]

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
Versie 6 van de Merlin-fork is uit.

Changelog ten opzichte van versie 5:

374.43_2-06j9527 (23-November-2014)
* CHANGED: webui: standardize wireless modes across all radios
* FIXED: init-broadcom: allow guest macmode independent of base
* FIXED: webui: apply settings on guest network before branch to mac filtering
* FIXED: miniupnpd: Use merlin makefile for clean
* NEW: httpd: Add HTTP login/logout events to syslog (user request)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
Verwijderd schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:27:
Moet constateren dat de Fork niet veel meerwaarde heeft voor mij dan de Merlin-build.
Wel het vermogen wat opgeschroefd naar 100w, en dat heeft wel effect op de sterkte en bereikbaarheid.
maar kan niet maar naar 200... of zou dat zinloos zijn?

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Rinaldootje schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:54:
[...]

Rinaldootje welke versie kan ik het beste gebruiken ?

Ik heb windows 7 64-bit

File name: Wireless_14.2.0.10_Ds64.zip of File name: Wireless_14.2.0.10_s64.zip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Martinus schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:36:
[...]

maar kan niet maar naar 200... of zou dat zinloos zijn?
Ik meen dat 100mW de max is. En hou er rekening mee dat wanneer je het signaal versterkt, je ook de ruis mee versterkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

EverLast2002 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:58:
[...]

Ik meen dat 100mW de max is. En hou er rekening mee dat wanneer je het signaal versterkt, je ook de ruis mee versterkt...
100 is max in NL. Het kan wel hoger maar dan ben je minder legaal bezig. Heb jaren lang met de WRT54GL icm Tomato op 180 mW gedraaid.

Op hoge waarders presteert N66U niet beter dan WRT54GL. Ok het was langzaam maar wel stabiel. Met de N66U had ik haperende verbinding. Altans mijn ervaring..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
timbe schreef op woensdag 03 december 2014 @ 18:37:
[...]

Rinaldootje welke versie kan ik het beste gebruiken ?

Ik heb windows 7 64-bit

File name: Wireless_14.2.0.10_Ds64.zip of File name: Wireless_14.2.0.10_s64.zip ?
Als je Windows zelf gebruikt om je Wi Fi te configureren, moet je Ds64 nemen. Dit pakket bevat alleen de drivers en laat de configuratie over aan Windows. Heb je echter ook de Intel software in gebruik om connecties op te zetten, dan heb je het pakker s64 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Rinaldootje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:40:
[...]

Als je Windows zelf gebruikt om je Wi Fi te configureren, moet je Ds64 nemen. Dit pakket bevat alleen de drivers en laat de configuratie over aan Windows. Heb je echter ook de Intel software in gebruik om connecties op te zetten, dan heb je het pakker s64 nodig.
Als eerst super bedankt voor je reactie Rinaldootje.

Maar hoe zie ik dit? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
timbe schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:46:
[...]

Als eerst super bedankt voor je reactie Rinaldootje.

Maar hoe zie ik dit? :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Ben er al achter hoor! ;)

Ik kan beide maar hij staat nu op Windows.
Heeft het zin om Intel te gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinaldootje
timbe schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:19:
[...]

Ben er al achter hoor! ;)

Ik kan beide maar hij staat nu op Windows.
Heeft het zin om Intel te gebruiken ?
Je moet datgene gebruiken, die jezelf het lekkerst vindt werken. Zelf gebruik ik de Intel software (iets meer mogelijkheden, maar ook instabieler als je hogere versies gaat gebruiken. Daarom raadde ik je de 14.x.x. versie aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbe
Rinaldootje schreef op donderdag 04 december 2014 @ 20:49:
[...]
Je moet datgene gebruiken, die jezelf het lekkerst vindt werken. Zelf gebruik ik de Intel software (iets meer mogelijkheden, maar ook instabieler als je hogere versies gaat gebruiken. Daarom raadde ik je de 14.x.x. versie aan :)
Bedankt maar weer _/-\o_

Hij geeft alleen nu aan zeg maar onder in de balk bij het driehoekje:
-intel my wifi technology adapter niet gevonden.

Is dat erg het werkt verder prima.

Heb alleen nog altijd last van soms een heel hoge ping met mijn wifi.
Bedraad is het heel stabiel.
Heb ook mijn desktop met een wifi dongel verbonden maar heb hier dan het zelfe probleem.
Ook als ik deze wifi dongel op mijn laptop aansluit heb ik een zeer onregelmatige ping.
soms zelfs boven de 100ms of zelfs een time out.
Als ik ping op "ping localhost -n 1000 -l 65000" test ik dan mijn eigen netwerkkaart?

Zou mijn router kapot kunnen zijn?

Sorry voor alle vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
zo, na zelf deze router een paar maanden geleden voor mijn ouders te hebben geïnstalleerd moet ik helaas toch om hulp gaan vragen aangezien deze RT-N66U niet echt doet wat die hoort te doen.

Ik hoor overal snelheden van 100 mbit via 2.4 ghz terwijl ik hier op de 2.4 band niet meer binnen krijg dan 25 mbit. Onafhankelijk van het gebruikte apparaat, ik kom draadloos nooit boven de 25 mbit uit. Via de draad gaat het natuurlijk wel gewoon naar een 90/9 verbinding.
Aangezien hier vanaf komende maand glasvezel komt wil ik natuurlijk wel zeker weten dat ik dit ook werkend kan krijgen op de router. Iemand een tip?

Kan ik iets fouts hebben ingesteld in de router waardoor dit gebeurd? of toch teveel interferentie in het huis zelf.

(aangesloten op deze router zijn: sonos, 1 nas, 1 tandartspraktijk (a 4 pc's) en 1 aangezet gast netwerk voor de praktijk.)
De router werkt op versie: 3.0.0.4.374_720. Aangezien ik hier hoor dat verdere versies van asus tegenvallen heb ik deze nog niet geupgrade naar een hogere versie.

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
osseh schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:30:
Ik hoor overal snelheden van 100 mbit via 2.4 ghz terwijl ik hier op de 2.4 band niet meer binnen krijg dan 25 mbit. Onafhankelijk van het gebruikte apparaat, ik kom draadloos nooit boven de 25 mbit uit. Via de draad gaat het natuurlijk wel gewoon naar een 90/9 verbinding.
Een snelheid van 100mbit via 2.4GHz Wifi vind ik wel érg netjes :) Haal hier meestal zo'n 45Mbit op 2.4 (ook met een 90/9 abo) en 90 met 5GHz.

Hangt natuurlijk allemaal af van de drukte om je heen maar 100 op 2.4 is wel een beetje optimistisch, imho.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/Screenshot_2014-10-29-02-26-40_gozg320141029_022736s.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osseh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 22:52
Oke ik snap dat de volle 100 natuurlijk een beetje overdreven is. Maar op een afstand van een meter of 4 zonder muren ertussen maar 25 krijgen is dan wel aan de lage kant lijkt me.
(mobiel gaf 22, laptop 25)

En dan kan ik er ook bij melden dat er geen enkel ander netwerk in de buurt zit.

[ Voor 16% gewijzigd door osseh op 10-12-2014 14:52 ]

R9 7900X, Asrock X670 PRO RS, AMD RX 6800, 3,5TB aan SSD, 32gb 5600mhz, custom WC, Silverstone HELA 850 , Thermaltake Core P5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
osseh schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:51:
Oke ik snap dat de volle 100 natuurlijk een beetje overdreven is. Maar op een afstand van een meter of 4 zonder muren ertussen maar 25 krijgen is dan wel aan de lage kant lijkt me.
QoS uit, "goede" firmware geprobeerd (standaard Asus firmware is notoir qua Wifi), etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
osseh schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:51:
(mobiel gaf 22, laptop 25)
100Mbit/s is niet zoveel hoor.... 100MB/s wel. Ik denk dat jullie dit door elkaar halen ;).
Probeer het eens vanaf een interne source, bijvoorbeeld een kopie actie van een NAS of computer naar een andere computer. Pak steeds hetzelfde bestand en probeer het op verschillende plekken in huis en maak ondertussen eens een wijziging in de router settings (bijvoorbeeld het kanaal) en probeer het dan nog eens (edit: uiteraard dient een van de apparaten wel gigabit bedraad te zijn voor een goede test... :) ).

Een internet speedtest naar een mobiel is niet echt representatief imho.

Ik haal strak 22MB (MegaByte) per seconde met een filecopy vanaf mijn NAS naar mijn laptop, dat is 176Mbit... en dan zit ik een verdieping hoger (houten vloer), Ik ben verbonden op 5Ghz overigens... Ik zou het ook eens op 2.4Ghz kunnen testen indien gewenst.

[ Voor 4% gewijzigd door dezonnebril op 10-12-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
dezonnebril schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:57:
100Mbit/s is niet zoveel hoor.... 100MB/s wel.
100Mbit via bijv. een mobiele browser is bizar veel imho.
Ik denk dat jullie dit door elkaar halen ;).
Nee hoor ;)
Ik haal strak 22MB (MegaByte) per seconde met een filecopy vanaf mijn NAS naar mijn laptop, dat is 176Mbit...
Precies die waarde haal ik ook op mobieltje ja. Wist niet of dat aan de mobiel of aan de router lag. Was erg blij mee maar heb geen laptop dus wist niet of dat een acceptabele waarde was. Blijkbaar wel okay dus, top, thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Kan je met de laatste Merlin firmware nu wel of niet de Tx power verhogen ?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Met de nieuwste Merlin kun je alleen de Tx aanpassen naar percentages, waar 100% de max is. Ik weet niet precies hoeveel dat onderwater is, maar ik denk 100mW.
Waar jij op doelt is waarschijnlijk de Tx power instellen in mW? Dan zou ik je een fork van Merlin willen adviseren. Die is hier te vinden.
Deze is gebaseerd op Merlin versie 374.43, maar bevat wel updates van nieuwere versies.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Edd schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:15:
Met de nieuwste Merlin kun je alleen de Tx aanpassen naar percentages, waar 100% de max is. Ik weet niet precies hoeveel dat onderwater is, maar ik denk 100mW.
Waar jij op doelt is waarschijnlijk de Tx power instellen in mW? Dan zou ik je een fork van Merlin willen adviseren. Die is hier te vinden.
Deze is gebaseerd op Merlin versie 374.43, maar bevat wel updates van nieuwere versies.
De max Tx bij Asus is 80 mW? Maar daar kun je nu alleen % instellen.
Merlin zou dan al een verbetering zijn. Maar die fork is denk ik wat ik zoek.
Dank.

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

VonFoX schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:36:
[...]

Dank.
Bij tomato / advanced tomato kun je hoger alleen had hem op 100 (default na flash) staan ding word warm niet normaal. Laatst naar 70 gezet is ook prima.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

VonFoX schreef op maandag 15 december 2014 @ 14:36:
[...]

Dank.
Nee. De MAX is veel hoger. Alleen in Nederland is tot 100 mW legaal. Daarom kun je in de stock en merlin fw niet hoger dan de gestelde legale waarde invoeren.

De percentage staat gelijk aan de tx waarde. 80 % is 80 mW. 100 % is 100 mW. Staat er zat over hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de Asus gekocht, meteen de Merlin Fw erop gezet. Bereik is redelijk maar ben nieuwschierig naar de fork en dan mn of ik het bereik kan opschalen. Heb de versie 6 gedownload. Btw die smallnetbuilder.com site ligt er vaak uit.

Vraag: ik draai nu dus de laatste Merlin fw. Kan ik direct de fork erop knallen of is het verstandig eerst te downgraden naar een andere Merling fw versie? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneAP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 08:33
Hier mijn ervaringen met de Asus RT N66U.
Deze router heb ik nu 1 week in huis en ik moet zeggen dat in vergelijking met mijn vorige router (Belkin Play Max) er heel wat is veranderd. De snelheid is vele malen hoger geworden en het bereik is nu ook op de 5GHZ door het hele huis tevens is deze router ook erg stabiel. Met de speedtest van Ziggo en OOKLA op een smartphone geven aan dat dit beeld klopt. Op de 5GHZ haal ik het maximale uit mijn verbinding en dat is 90 Mbps download en 9,6 Mbps upload op 6 meter afstand van de router. Op 2,4GHZ is dat 50 Mbps download en 9,6 upload. Op de eerste verdieping 5GHZ 90 Mbps en 9,6 upload en 2,4GHZ 50 Mbps download en 9,6 upload. Op zolder 5GHZ 75 Mbps download en 9,5 upload en op de 2,4GHZ 50 Mbps download en 9,6 upload. De vloeren zijn van gewapend beton.Ook heb ik deze snelheidstest in de tuin uitgevoerd, de afstand is dan zo'n 17 meter van de router vandaan de waarden zijn 5GHZ 45 Mbps download en 8,9 upload op de 2,4 GHZ 35 Mbps en 9,8 upload. Daar wij het meest gebruik maken van de 5GHZ ben ik zeer tevreden. Ik heb ook niets aan de firmware gedaan want dat is voor mij niet nodig. Misschien als de internet snelheden een stuk hoger worden wel maar dat zien we dan wel. Nog wel een vraag de antennes staan loodrecht omhoog, wat is de meest ideale stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezonnebril
De meest ideale antennestand is \ | /

Pagina: 1 ... 26 ... 30 Laatste