[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.041.098 views

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-11 13:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

-tom-562 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:57:
[...]

Zie mijn post, UK Warehouse is ook supersnel.
Sneller dan direct mail neem ik aan? Ga mijn order ff cancelen als dat lukt..

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Tonger schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:53:
Hadden jullie deze ook al voorbij zien komen: http://www.focalprice.com..._Power_Bank_for_Cell.html
De beschrijving vermeld geen merk en heeft het over 8000mAh maar als je de plaatjes bekijkt gaat het wel degelijk over de Xiaomi 10400mAh, als dat zo zou zijn is 13.99 USD geen geld.
Hoe nep wil je het hebben. :P

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:04
Staat toch ook nergens dat ie echt is :+

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 14:35:
Staat toch ook nergens dat ie echt is :+
Daarom. Ze proberen het niet eens. Zo erg is het. ;)

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:53

ViezeVis

Sample Text

Enes_81 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:11:
[...]

Oeps, heb zo'n 3 weken geleden een Xiaomi 5200mAh powerbank besteld bij banggood met 'standard shipping'. Naar aanleiding van je reactie even gekeken en zie dat je de volgende optie hebt:
'Netherland Direct Mail - €0.00 (7-10 business days)'. 8)7
Haha zonde. Ik vind het nu nog te riskant om een powerbank in China te bestellen. Zul je zien dat 'ie aankomt in midden juli net dat wij met vakantie gaan. Ik besef altijd dat ik nog dingen nodig heb in de vakantie en achteraf het vergeet dat het nog besteld moest worden :F.

Mijn order bestaat uit 4 pakketjes, vraag me niet waarom maar schijnbaar is het bij BangGood zo binnengekomen. Zie onderstaand:
Order: 2229941
Product: 2x 3M flat Micro USB cable
Shipping Method: NL Direct
Order datum: 30 mei

Order: 2229942
Product: 100 pcs 25mm metalen key-ring

Order: 2229943
Product: 500 pcs zip ties 200mm
Shipping Method: Standard shipping

Order: 2229944
Product: Antistatische armband PC
Ik laat het hier wel weten of ze A. tegelijk binnen komen van NLDirect, B. NLDirect ook sneller is. :)

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-11 19:14
Quad schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:05:
Zat mensen die bij Banggood.com bestellen, waaronder ik. ;)
Hoppa! schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:58:
Banggood is altijd de eerste plek waar ik kijk. Echt veel betrouwbaarder en sneller dan Dealextreme en buyincoins.
IDEM! :)
SpeciesXX schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:52:
Weet iemand een goede shop voor betaalbare kinderkleding?
Geen grap; zeeman!
Tonger schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 13:53:
Hadden jullie deze ook al voorbij zien komen: http://www.focalprice.com..._Power_Bank_for_Cell.html
De beschrijving vermeld geen merk en heeft het over 8000mAh maar als je de plaatjes bekijkt gaat het wel degelijk over de Xiaomi 10400mAh, als dat zo zou zijn is 13.99 USD geen geld.
Tijde terug gezien bij het zoeken naar de Xiaomi in verschillende kleuren.

Deze van focalprice zijn NEP !

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
ViezeVis schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 15:18:
[...]

Mijn order bestaat uit 4 pakketjes, vraag me niet waarom maar schijnbaar is het bij BangGood zo binnengekomen. Zie onderstaand:

[...]

Ik laat het hier wel weten of ze A. tegelijk binnen komen van NLDirect, B. NLDirect ook sneller is. :)
Banggood splitst elke order automatisch op. Heeft er mee te maken dat er:

a. Batterijen in een order kunnen zitten (die gaan al als extra zending)
b. Welk warehouse je spullen liggen.
c. Welke verzendmethode je kiest. Kan je voor elk item afzonderlijk aangeven.

Ze geven het ook al aan als je naar je winkelmandje gaat dat het gesplits wordt.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

starcopy schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:44:
[...]

Banggood splitst elke order automatisch op. Heeft er mee te maken dat er:

a. Batterijen in een order kunnen zitten (die gaan al als extra zending)
b. Welk warehouse je spullen liggen.
c. Welke verzendmethode je kiest. Kan je voor elk item afzonderlijk aangeven.

Ze geven het ook al aan als je naar je winkelmandje gaat dat het gesplits wordt.
Aha, ja ik heb ook per order een bepaald bedrag moeten betalen voor NLDirect.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11 17:14

NSG

Je weet niks!

Zojuist heeft de postbode een Xiaomi 5200mAh powerbank afgeleverd. Kan in elk geval met zekerheid zeggen dat deze echt is, kan alleen niet zeggen of deze van Banggood komt of van chinabuye.

Adres waar het vandaan komt is:
(yswg)
Unit B 10th FL Jumbo Industrial Building
189 Wai Yip ST KWUN TONG
KLN HK
----
Imgur album met onderandere vergelijkingsfoto met de 10400mAh:
https://imgur.com/a/kMvpX

Edit: intussen weet ik waar het vandaan komt, namelijk Chinabuye die pas na 9 werkdagen aangaf dat het verzonden was. Banggood waar ik dezelfde dag heb besteld en direct de dag erna aangaf dat het is verzonden is nog niet binnen..

[ Voor 22% gewijzigd door NSG op 08-06-2014 21:11 ]

• EN-IS
Enes_81 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 16:03:
Zojuist heeft de postbode een Xiaomi 5200mAh powerbank afgeleverd. Kan in elk geval met zekerheid zeggen dat deze echt is, kan alleen niet zeggen of deze van Banggood komt of van chinabuye.

Adres waar het vandaan komt is:
(yswg)
Unit B 10th FL Jumbo Industrial Building
189 Wai Yip ST KWUN TONG
KLN HK
----
Imgur album met onderandere vergelijkingsfoto met de 10400mAh:
https://imgur.com/a/kMvpX
Hehe, je weet niet meer waar je wat besteld hebt? :) :P Op het adres kan ik niet echt wat vinden, anders inloggen op je account om te kijken waar je wat hebt besteld :+

Blijf het een mooi charger vinden, ik heb de kleine Xiaomi Mi Charger (5200mAh) afgelopen week ook besteld, voor mijn zusje, die wil ik haar als verrassing/kado geven, op hun google+ profiel zie ik dat nog in de aanbieding is voor $15,36
http://www.chinabuye.com/...apple-and-android-devices

Vergeet niet een van de coupon codes te gebruiken (chinabuye5, chinabyevk, genesisroy).

//EDIT; gevonden! :D is een logistiek bedrijf;
Unit B on the 10th Floor of JumboIndustrial Building 189 Wai Yip Street Kwun Tong Kowloon HK
http://www.etg56.com/en/job/index.html

[ Voor 9% gewijzigd door EN-IS op 07-06-2014 16:50 ]

• NSG

NSG

Je weet niks!

Ik heb bij beide shops deze powerbank besteld en verder niks anders in m'n order, vandaar dat ik niet kan zeggen waar het vandaan komt. Misschien is de andere shop wel wat duidelijker met waar het vandaan komt, nog even wachten.

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-11 21:48

Dusche

Tja.

Heeft iemand al de SJ4000 Actioncam onderwater gestest, ik ben namelijk begonnen aan een duikopleiding en zou het fantastisch vinden, om wat videos op te nemen onderwater. En ja ik weet dat hij tot 30 meter onder water kan maar ja het is en blijft een chinees product.

Edit; Is de SJ4000 trouwens compatible met GoPro accessoires, ik had zoiets gehoord.

[ Voor 14% gewijzigd door Dusche op 07-06-2014 17:35 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Iemand ervaring met deze ?

http://www.chinabuye.com/...ne-dust-plug-color-random

( heb er een paar besteld ... just to try )

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Wat me wel opvalt bij de Xiaomi 10400 en dergelijke : voor de prijzen die ik vind voor originele exemplaren, haal ik nog niet eens de 4 cellen die erin gebruikt worden... Het jammere is dat 't geen buttontops zijn, anders was het een cheape source voor 18650 cellen :)

Bij FastTech hebben ze nog wat leuke 'zelf-vul-powerbanks' maar die zijn bijna allemaal 'leeg' al duurder dan de Xiaomi.

Je vraagt je soms toch af waar ze 't van en voor doen ;)

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

• Firljepper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 20:22
FreshMaker schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:19:
Iemand ervaring met deze ?

http://www.chinabuye.com/...ne-dust-plug-color-random

( heb er een paar besteld ... just to try )
Lijkt me exact dezelfde hier, voor een (nog) kleinere prijs: http://www.tinydeal.com/3...g-jack-plug-p-128754.html.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dodge_911 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 17:56:
Wat me wel opvalt bij de Xiaomi 10400 en dergelijke : voor de prijzen die ik vind voor originele exemplaren, haal ik nog niet eens de 4 cellen die erin gebruikt worden... Het jammere is dat 't geen buttontops zijn, anders was het een cheape source voor 18650 cellen :)

Bij FastTech hebben ze nog wat leuke 'zelf-vul-powerbanks' maar die zijn bijna allemaal 'leeg' al duurder dan de Xiaomi.

Je vraagt je soms toch af waar ze 't van en voor doen ;)
Waar ze het voor doen? Een marge van zo'n 30-40%. 8)

Overigens is er een leuke strijd gaande nu. Xiaomi heeft z'n Red Mi Note in de markt gedropt voor RMB 699, Coolpad zijn nieuwe Note voor 799.

[ Voor 10% gewijzigd door Kenzi op 07-06-2014 19:12 ]

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik vraag me dat eigenlijk ook af.
Xiamoi heeft ook een winkel in Hong Kong. Daar verkopen ze die 10400 voor maar 8€... 2€/batterijtje is inderdaad een erg mooie prijs :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Dima_2005 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:14:
Ik vraag me dat eigenlijk ook af.
Xiamoi heeft ook een winkel in Hong Kong. Daar verkopen ze die 10400 voor maar 8€... 2€/batterijtje is inderdaad een erg mooie prijs :)
Xiaomi heeft (nog) geen officiele retail stores.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Vandaag 2 van de 3 pakketjes van BangGood ontvangen die met NLDirect zijn verstuurd. Besteld op 30 mei, ontvangen op 7 juni. Toch wel netjes.

Mijn anti-statische armband en 2x 3 meter Micro USB kabel.

[ Voor 18% gewijzigd door ViezeVis op 07-06-2014 20:04 ]

• EN-IS
Kenzi schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:10:
Waar ze het voor doen? Een marge van zo'n 30-40%. 8)

Overigens is er een leuke strijd gaande nu. Xiaomi heeft z'n Red Mi Note in de markt gedropt voor RMB 699, Coolpad zijn nieuwe Note voor 799.
En dat zijn marges die minimaal zijn. :)

Waar zie jij de Red Mi Note voor RMB 699? Ik zit even te kijken op hun officiele store op tmall.com (een andere verkooppunt van ze ken ik niet) en zie dat deze nog altijd RMB 799 moet kosten.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Kenzi schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:25:
[...]

Xiaomi heeft (nog) geen officiele retail stores.
Bedoelde officiele HK webshop :)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Dusche

Dusche

Tja.

Zo weer een bestelling geplaatst, dit maal bij banggood.com voor degene die willen weten wat ik heb besteld TadaaaaaaAfbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/crInDQs.png en EN-IS nog bedankt voor de 5% coupon via je site is toch weer 50 cent minder te betalen. ;) Ik ga de HDD enclosure waarschijnlijk reviewen.

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Dusche schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:39:
Zo weer een bestelling geplaatst, dit maal bij banggood.com voor degene die willen weten wat ik heb besteld Tadaaaaaa[afbeelding] en EN-IS nog bedankt voor de 5% coupon via je site is toch weer 50 cent minder te betalen. ;) Ik ga de HDD enclosure waarschijnlijk reviewen.
Weer een hedendaagse bestelling. Ben benieuwd of de HDD enclosure bevalt. Ik heb ook eens een keer aluminium blokjes aangeschaft voor de Pi: Deze.

• Dusche

Dusche

Tja.

ViezeVis schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:58:
[...]

Weer een hedendaagse bestelling. Ben benieuwd of de HDD enclosure bevalt. Ik heb ook eens een keer aluminium blokjes aangeschaft voor de Pi: Deze.
Die heatsinks zien er leuk, bevallen ze of heb je nog niet binnen.

• DJSmiley
  • Laatst online: 10-11 21:33
Ik heb momenteel een bestelling lopen voor een IP camera.

Met coupon A6 of SUMMER (=5% korting) voor $32 eur bij Tmart linkje vond ik t wel leuk om te proberen. Leuke prijs voor een 720P IP cam

Ervaringen met Tmart zijn tot nu toe positief, mn SJ4000 komt er ook vandaan en heb ik zonder gezeur binnengekregen (Alleen is Tmart niet bijzonder snel met versturen, ik had er 2 besteld en beide deden er bijna een maand over)

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
DJSmiley schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:28:

Met coupon A6 of SUMMER (=5% korting) voor $32 eur bij Tmart linkje vond ik t wel leuk om te proberen. Leuke prijs voor een 720P IP cam

Ervaringen met Tmart zijn tot nu toe positief, mn SJ4000 komt er ook vandaan en heb ik zonder gezeur binnengekregen (Alleen is Tmart niet bijzonder snel met versturen, ik had er 2 besteld en beide deden er bijna een maand over)
Jij hebt duidelijk op Fok! geloerd. ;)

Ikke trouwens ook. Heb hem ook besteld NL.

• EN-IS
Dusche schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:39:
Zo weer een bestelling geplaatst, dit maal bij banggood.com voor degene die willen weten wat ik heb besteld Tadaaaaaa[afbeelding] en EN-IS nog bedankt voor de 5% coupon via je site is toch weer 50 cent minder te betalen. ;) Ik ga de HDD enclosure waarschijnlijk reviewen.
Daar doen we het voor! :) d:)b

Je bent nog goedkoper uit met $7 korting, houd daar rekening mee :) (is een app actie, bestellen via de app met coupon code APP7)
starcopy schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:42:
Jij hebt duidelijk op Fok! geloerd. ;)

Ikke trouwens ook. Heb hem ook besteld NL.
Ik had deze ook gezien ja, vond het wel een leuke cam maar wist even niet zeker of het een goede aanbieding is, en überhaupt of het een goede camera is. Waar zouden jullie het voor gebruiken bijvoorbeeld? :)

[ Voor 7% gewijzigd door EN-IS op 09-06-2014 01:28 ]

• ViezeVis

ViezeVis

Sample Text

Dusche schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:22:
[...]

Die heatsinks zien er leuk, bevallen ze of heb je nog niet binnen.
Ja ze bevallen erg goed. Weet niet of ze werken maar ze hebben gewoon dubbelzijdig plakband aan de onderkant. Denk dat ik die plakband eraf haal en vervolgens een beetje koelpasta eronder smeer.

• Dusche

Dusche

Tja.

ViezeVis schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:40:
[...]

Ja ze bevallen erg goed. Weet niet of ze werken maar ze hebben gewoon dubbelzijdig plakband aan de onderkant. Denk dat ik die plakband eraf haal en vervolgens een beetje koelpasta eronder smeer.
Ahh oké, fijn om te weten zal ik ook maar meteen wat koelpasta bestellen.

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-11 09:10
Gister voor de tweede keer producten besteld uit China. Vorige keer een paar fietslichtjes die er bijna twee maanden over hebben gedaan om afgeleverd te worden!

Deze keer een Xiaomi 10400mAh powerbank besteld bij Banggood, verstuurd via NLdirect (was gratis blijkbaar). Ik ga ervanuit dat hij origineel zal zijn, maar ik zal het laten weten zodra ik hem ontvang. Ook een beschermhoesje bij DX besteld. Hopelijk komen ze deze keer een beetje sneller binnen :P

• Hyp Hyper
timmie78 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:45:
Deze keer een Xiaomi 10400mAh powerbank besteld bij Banggood, verstuurd via NLdirect (was gratis blijkbaar). Ik ga ervanuit dat hij origineel zal zijn, maar ik zal het laten weten zodra ik hem ontvang. Ook een beschermhoesje bij DX besteld. Hopelijk komen ze deze keer een beetje sneller binnen :P
Oei, berichten van Herr niet gezien? Die van hem was nep.

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-11 04:30
timmie78 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:45:
Gister voor de tweede keer producten besteld uit China. Vorige keer een paar fietslichtjes die er bijna twee maanden over hebben gedaan om afgeleverd te worden!

NLdirect was er bij mij binnen 5 dagen. 2 Juni shipped, 7 Juni ontvangen. Ben reuze benieuwd of dit een incident was.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
EN-IS schreef op maandag 09 juni 2014 @ 01:23:
[...]

Ik had deze ook gezien ja, vond het wel een leuke cam maar wist even niet zeker of het een goede aanbieding is, en überhaupt of het een goede camera is. Waar zouden jullie het voor gebruiken bijvoorbeeld? :)
Ik wil hem voor buiten gaan gebruiken. Als soort van bewakingscamera is het voldoende denk ik. Maar de prijs was goed genoeg om het eens te proberen, meestal ben je veel meer kwijt. Als het niks is dan kan ik er altijd nog een 1malige actioncam van maken. >:)
Hyp Hyper schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:02:
[...]

Ze geven een garantie dat mocht je een nep krijgen, jij daar geen last van hebt. Hier is er ook in onderweg. Maar los van de powerbank, ze maken wel eens een fout met verzenden. Ik kreeg deze week wel het bijna goede artikel binnen, alleen met plastic ipv half metal aansluitingen. Mailtje met foto gestuurd en kreeg keurig compensatie. Ook een paar keer kapot spul binnen gekregen, werd ook na een foto zonder problemen binnen 2 dagen ge-refund.

Ik heb al bij zo veel verschillende shops besteld, maar BG is toch wel 1 van de betere. Ze zijn alleen niet altijd de goedkoopste. Dus als echte Nederlander blijf ik shoppen. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door starcopy op 09-06-2014 11:43 ]

• Lfshiu
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-10 16:14
Mijn Xiaomi 10400mAh powerbank bij Chinabuye besteld en is origineel. Waarom besteld men bij Banggood als er al meldingen zijn dat een paar mensen al een nep versie daar hebben ontvangen? Naar mijn weten heb ik nog geen meldingen gezien dat men bij Chinabuye een nep versie gekregen hebben...

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Lfshiu schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:40:
Mijn Xiaomi 10400mAh powerbank bij Chinabuye besteld en is origineel. Waarom besteld men bij Banggood als er al meldingen zijn dat een paar mensen al een nep versie daar hebben ontvangen? Naar mijn weten heb ik nog geen meldingen gezien dat men bij Chinabuye een nep versie gekregen hebben...
Was er 1. En dat is opgelost. Maar als de mijne binnen is dan laat ik het hier wel weten, want die is net verstuurd voordat de valse gemeld werd. En iets afrekenen omdat 1 ding fout is? Beetje dom, niet.

• timmie78
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-11 09:10
Hyp Hyper schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:02:
[...]
Ik lees het forum nu wat verder terug, en zie inderdaad dat hij een neppe heeft ontvangen. Gelukkig wel netjes opgelost door Banggood. Ik ga ervanuit, gezien dat meerdere mensen originele hebben ontvangen, dat dit een incident was en dat het anders gewoon weer netjes opgelost zal worden.

• Ieoorski
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-11 16:39
Vandaag ook voor het eerst iets via Bangood besteld.
Een nieuwe snelheidsmeter voor mijn fiets.
Hoop dat het mij bevalt het online kopen van spul uit China.

• Hyp Hyper
starcopy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:46:
[...]

Was er 1. En dat is opgelost. Maar als de mijne binnen is dan laat ik het hier wel weten, want die is net verstuurd voordat de valse gemeld werd. En iets afrekenen omdat 1 ding fout is? Beetje dom, niet.
Wat je maar opgelost noemt. Hij kreeg maar 80% van de aankoopwaarde terug.

Het lijkt mij toch handiger 'm te bestellen bij een toko waarvan we zeker weten dat je een echte krijgt, dan een potentieel gevaarlijke nepperd te krijgen voor 20% van de prijs. Tenzij je graag een risico op ploffen neemt natuurlijk. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-06-2014 12:37 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hyp Hyper schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:35:
[...]

Wat je maar opgelost noemt. Hij kreeg maar 80% van de aankoopwaarde terug.

Het lijkt mij toch handiger 'm te bestellen bij een toko waarvan we zeker weten dat je een echte krijgt, dan een potentieel gevaarlijke nepperd te krijgen voor 20% van de prijs. Tenzij je graag een risico op ploffen neemt natuurlijk. :)
Hij is er mee akkoord gegaan, je kunt ook weigeren. Als zijn case goed is dan had zelfs paypal het geld volledig terug gestort ivm nep. Dus wat was de achterliggende gedachte?

Overigens vind ik dat plof verhaal wat elke keer aangehaald wordt wel grappig. Iedereen heeft het er over, iedereen heeft verhalen gehoord, iedereen heeft filmpjes op youtube gezien, maar ik heb hier nog niemand gelezen die een ontploffing live meegemaakt heeft. Ken er alleen een paar waar dat ding kortsluiting heeft gemaakt. En dat zijn er ook maar weinig. Mijn oudste is nu 3 jaar oud en doet gewoon zijn werk.

Bovendien, wie is er zo gek dat hij goedkope batterijen in een duur ding stopt? Zelfs die goedkope shit die je hier koopt, heeft dezelfde problemen. Lekken, kortsluiting, en ga zo maar door.

• Hyp Hyper
Mijn punt is dat Banggood het niet super heeft opgelost imo. Dat hij het ook via Paypal had kunnen spelen is een ander verhaal. Een volledige refund na al het bewijsmateriaal had hun beter gestaan.

En tja.. ik weet eerlijk gezegd ook niet of ze sneller ploffen dan bv. een accu in een tablet die ook vrij groot is. Wellicht kan iemand met veel technische kennis uitleggen waarom zo'n neppowerbank gevaarlijker is? (of dat het juist niet zo is en dat we hier voor niets in paniek rondjes rennen? ;))

[ Voor 9% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-06-2014 13:27 ]

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Hyp Hyper schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:27:
Mijn punt is dat Banggood het niet super heeft opgelost imo. Dat hij het ook via Paypal had kunnen spelen is een ander verhaal. Een volledige refund na al het bewijsmateriaal had hun beter gestaan.

En tja.. ik weet eerlijk gezegd ook niet of ze sneller ploffen dan bv. een accu in een tablet die ook vrij groot is. Wellicht kan iemand met veel technische kennis uitleggen waarom zo'n neppowerbank gevaarlijker is? (of dat het juist niet zo is en dat we hier voor niets in paniek rondjes rennen? ;))
Een accu is een tablet is totaal niet te vergelijken met een accu in een nep-powerbank.
In een nep-powerbank zitten vaak normale 18650's, aan elkaar verbonden met flimsy niet geisoleerde draadjes, zonder beveiliging. De kans dat er dan oververhitting, gevolgd door explosie kan ontstaan is vele malen groter dan een echte powerbank.

Voorbeeldje wat kan gebeuren:
http://www.mobile88.com/n...genuine-how-to-spot-them/

Wil jij dat risico lopen?

• Hyp Hyper
[b]Kenzi schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:43:[/b
Nee, dat wilde ik al niet, maar meneer Starcopy wel. Vandaar mijn vraag. :)
Zijn vraag was overigens of het hier ooit iemand in het echt is gebeurd. Ik meen me te herinneren dat iemand hier eens iets anders Chinees aan het smeulen had gekregen, maar dat is weer een half jaar of zo geleden.

[ Voor 33% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-06-2014 13:47 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hyp Hyper schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:45:
[...]

Nee, dat wilde ik al niet, maar meneer Starcopy wel. Vandaar mijn vraag. :)
Zijn vraag was overigens of het hier ooit iemand in het echt is gebeurd. Ik meen me te herinneren dat iemand hier eens iets anders Chinees aan het smeulen had gekregen, maar dat is weer een half jaar of zo geleden.
Smeulen is nog steeds iets anders dan ontploffen. Ontploffen is boem, grote schade.
Als je goed gelezen had, dan wist je dat ik ook een Xiaomi besteld heb. ;)

@Kenzi,

Leuke link, maar gaat alleen over de neppe Xiaomi. Het gaat mij over de batterijen in het algemeen, want daar is steeds het gepiep over. Ook op andere forums. Dat die neppe gevaarlijk kan zijn is duidelijk, net zoals een aantal andere copycat artikelen.
Hyp Hyper schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:27:

Bg heeft iets aangeboden, wat, weten zowel jij als ik niet. Wat ik wel weet is dat hij het bod heeft geaccepteerd, en dat hij er tevreden mee was. Als hij nee gezegd had dan was de refund ook anders geweest. Maar aangezien hij zelf niets over het hoe en wat gezegd heeft, kun je de shop niet beschuldigen van het niet netjes oplossen.

Ik had het trouwens niet over een nep powerbank, maar over de batterijen in het algemeen uit China.

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

starcopy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:30:
[...]

@Kenzi,

Leuke link, maar gaat alleen over de neppe Xiaomi. Het gaat mij over de batterijen in het algemeen, want daar is steeds het gepiep over. Ook op andere forums. Dat die neppe gevaarlijk kan zijn is duidelijk, net zoals een aantal andere copycat artikelen.
Wat denk je dat er in die nep powerbank zit? Gewone 18650's uit China die je ook los kan kopen. Ik heb hier een tweetal nep X-fire batterijen. Als ik die ergens in stop worden ze gloeiend heet na 1 minuut. :X

Batterijen zijn iets waar ik liever geen risico mee wil lopen.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Kenzi schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:43:
[...]

Wat denk je dat er in die nep powerbank zit? Gewone 18650's uit China die je ook los kan kopen. Ik heb hier een tweetal nep X-fire batterijen. Als ik die ergens in stop worden ze gloeiend heet na 1 minuut. :X

Batterijen zijn iets waar ik liever geen risico mee wil lopen.
Hoe los jij dat op dan? Uiteindelijk zit jij daar aan de bron.

Het enige wat je hier kunt doen is, of ze in Nederland zelf kopen, al zegt dat ook niet altijd wat. Want dit soort batterijen is hier geen standaard artikel. Of bij een beetje betrouwbare shop kopen.

Maar op China gebied zul je altijd een risico lopen. Het zij met ingebouwde accu's, batterijen, laders, of wat dan ook op dat gebied. Daar kennen ze geen kema keur. :O

Zo maar even een zoektocht op marktplaats. ;)

http://www.marktplaats.nl...nTitleAndDescription=true

[ Voor 9% gewijzigd door starcopy op 09-06-2014 15:33 ]

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Hoe zit 't eigenlijk met laadtijd bij de Xiaomi MiCharger?
Natuurlijk afhankelijk waar je 'm aanknoopt, maar stel :
- uurtje of 10 aan 'n 5W lader (bvb iPhone)
- uurtje of 5 aan 'n 10W lader (bvb iPad)
Lijkt me redelijk, ruim geschat misschien, maar wel redelijk.
En wat zou de maximale laadstroom van dat ding zijn?
Reden van de vragen is dat ik 'n Anker 40W USB charger heb, waar ik in theorie 5 van die dingen tegelijk mee zou kunnen opladen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door dodge_911 op 09-06-2014 16:30 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46
Charging Time 5.5 hrs with 5V/2A plug and standard cable
12 hrs with 5V/1A plug and standard cable

http://chinesetech.net/20...mah-mi-power-bank-review/

• Maxjj4
  • Laatst online: 13-10 15:05
Wanneer je bij BangGood kiest voor Netherlands Direct Mail, komt er in je winkelmandje te staan dat je hebt gekozen voor Standard Shipping. Ook bij jullie?

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:13
[b][message=42362129,noline]

Je bent nog goedkoper uit met $7 korting, houd daar rekening mee :) (is een app actie, bestellen via de app met coupon code APP7)
Coupon is helaas niet meer geldig.

• Dusche

Dusche

Tja.

Maxjj4 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:04:
Wanneer je bij BangGood kiest voor Netherlands Direct Mail, komt er in je winkelmandje te staan dat je hebt gekozen voor Standard Shipping. Ook bij jullie?
Nee maar ik kreeg wel bij bevestigings mail dat ik voor Standard shipping had gekozen, ach ja als het iets later komt maakt het mij niet zoveel uit.

• EN-IS
jspr360 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:04:
Coupon is helaas niet meer geldig.
Je hebt gelijk, ik had dat over het hoofd gezien (was tot 5 juni). :$

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-10 20:25
Kenzi schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:43:
[...]

Een accu is een tablet is totaal niet te vergelijken met een accu in een nep-powerbank.
In een nep-powerbank zitten vaak normale 18650's, aan elkaar verbonden met flimsy niet geisoleerde draadjes, zonder beveiliging. De kans dat er dan oververhitting, gevolgd door explosie kan ontstaan is vele malen groter dan een echte powerbank.

Voorbeeldje wat kan gebeuren:
http://www.mobile88.com/n...genuine-how-to-spot-them/

Kan je een voorbeeld noemen? Dat er lage kwaliteit cellen in de omgang zijn is bekend bij mij, dat er 18650 aan elkaar gesoldeerd worden met draden (kan dat uberhaupt?) is nieuw. Bijna alle multicell packs zijn gepuntlast en hebben basisprotectie.

druk en typefouten voorbehouden

• Dusche

Dusche

Tja.

Volgens mij is NL Direct niet meer gratis bij Banggood.com heb het bij meerdere producten geprobeerd zie hier.Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2wf0gae.png

• NSG

NSG

Je weet niks!

Volgens mij is het vanaf een bepaalde waarde gratis, zo is het bij een Xiaomi 5200mAh powerbank momenteel gratis.

Wat ook kan meespelen is in welk warenhuis het product opgeslagen ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door NSG op 09-06-2014 18:00 ]

• Dusche

Dusche

Tja.

Enes_81 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:53:
Volgens mij is het vanaf een bepaalde waarde gratis, zo is het bij een Xiaomi 5200mAh powerbank momenteel gratis.
ohh okay.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://thewirecutter.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/03/battery_light.jpg
Iemand deze al tegengekomen? Komt er in The Wire Cutter's tests heel goed uit, en lijkt me een Chinese rebrand...

• NSG

NSG

Je weet niks!

dodge_911 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:57:
[afbeelding]
Iemand deze al tegengekomen? Komt er in The Wire Cutter's tests heel goed uit, en lijkt me een Chinese rebrand...
PINENG PN-910, kom deze alleen niet tegen op de bij mij bekende shops. Maar ook deze powerbank word nagemaakt, dus of het dan het risico waard is bij een minder bekende webshop..

• jspr360
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:13

Zorg wel dat je de EU adapter selecteert en niet zoals mij de US adapter 8)7

Via de chat van Tmart mijn order gewijzigd naar die met de EU adapter. Ik heb alleen niet het gevoel dat de chat heel betrouwbaar is?? :?

• EN-IS
Ik vind het altijd lachen met Banggood.com, zie ik zojuist bij het afstruinen naar aanbiedingen die het vermelden waard zijn (voor op de site/forum), dat ze 35% korting geven op de Xiaomi Mi Charger 10400mAh, dus ik denk dat is wel gedurfd zeg;
- ga ik vervolgens naar de site, zie ik een button van 35% staan op de afbeelding van de charger en de prijs was volgens hun $35,34 en nu na korting $23,09 8)7 :D

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-11 21:20

Toevallig kreeg ik zojuist een mailtje van DX, die heeft hem nu ook:
http://e.dx.com/collectio...campaign=20140609ipcamera

My favorite programming language is solder.

• Hyp Hyper
starcopy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 14:30:
Smeulen is nog steeds iets anders dan ontploffen. Ontploffen is boem, grote schade.
Als je goed gelezen had, dan wist je dat ik ook een Xiaomi besteld heb. ;)
Over de veiligheid van de echte is geen discussie, dus dat doet totaal niet ter zake in dit verhaal.
(wie leest hier nou niet goed...)

Of heb jij bewust een nepperd besteld? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 09-06-2014 21:07 ]

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Hyp Hyper schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:05:
[...]

Over de veiligheid van de echte is geen discussie, dus dat doet totaal niet ter zake in dit verhaal.
(wie leest hier nou niet goed...)

Of heb jij bewust een nepperd besteld? :P
Over de nepperd ook niet, want het ging om het algemene verhaal. Bovendien is die nepperd ook nog niet ontploft. >:)

Maar je mag van mij wel gelijk hebben hoor.

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-11 10:01

Heb hem ook maar eens besteld :)
Daarna moeite moeten doen om niet uren de shop af te struinen, de schade is beperkt gebleven gelukkig :+
Thnx voor de tip! Kende de shop ook nog niet

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Mijn Xiamo van banggood is een echte. Het kan inderdaad wel eens zijn dat ze een verkeerde versie te pakken hebben gehad. Banggood is meestal goed in garantie en kwaliteit!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Dusche

Dusche

Tja.

Toch maar zo'n qi opladertje bestellen, mede dankzij deze reviewhttp://tweakers.net/produ...ransmitter.html#r_6994130 ik ga voor de oplader uit de review of heeft iemand nog andere leuk qi opladertjes?

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

lutkeveld schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:41:
[...]

Kan je een voorbeeld noemen? Dat er lage kwaliteit cellen in de omgang zijn is bekend bij mij, dat er 18650 aan elkaar gesoldeerd worden met draden (kan dat uberhaupt?) is nieuw. Bijna alle multicell packs zijn gepuntlast en hebben basisprotectie.
Heb je de link wel gezien? :|
Maar op China gebied zul je altijd een risico lopen. Het zij met ingebouwde accu's, batterijen, laders, of wat dan ook op dat gebied. Daar kennen ze geen kema keur. :O
Ook in China heb je betrouwbare shops. Zowel retail als online, JD.com, Suning.com of Tmall om er maar een paar te noemen.

• Hyp Hyper
starcopy schreef op maandag 09 juni 2014 @ 21:17:
[...]

Over de nepperd ook niet, want het ging om het algemene verhaal. Bovendien is die nepperd ook nog niet ontploft. >:)

Maar je mag van mij wel gelijk hebben hoor.
Ploffen is natuurlijk wat sterk uitgedrukt. (een hyperbooltje op zijn tijd is leuk) Van smeulen zou ik ook al niet vrolijk worden, eigenlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Hyp Hyper op 10-06-2014 08:29 ]

• Hippowave
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 08:39
Xiaomi powerbank bestelt op DX EU direct moest nog 8 dollar aan rommel halen om free shipping ( vanaf 30 dollar is free) te krijgen ander zou er 8 dollar aan shipping kosten bijkomen.
Daarna zag ik dat 5 dollar korting zou krijgen als je 40 uitgaf dus nog meer rommel gekocht uiteindelijk $35 dollar uitgeven. Hopen dat het lekker snel gaat met de postnl shipping.

• Quad
  • Laatst online: 00:34

Quad

Doof

Op eBay een Huawei Ascend G510 frontje gekocht, die dingen zijn best lastig volledig te vinden (touchscreen + LCD), voor $20 gelukt en in 10 dagen binnen gekregen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 14:30
Hippowave schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:33:
Xiaomi powerbank bestelt op DX EU direct moest nog 8 dollar aan rommel halen om free shipping ( vanaf 30 dollar is free) te krijgen ander zou er 8 dollar aan shipping kosten bijkomen.
Daarna zag ik dat 5 dollar korting zou krijgen als je 40 uitgaf dus nog meer rommel gekocht uiteindelijk $35 dollar uitgeven. Hopen dat het lekker snel gaat met de postnl shipping.
Ik ben van plan om ook de Xiaomi te gaan bestellen, maar waar zag je dat er $5 korting bij besteding vanaf $40 is? :)

• Hippowave
LukeS schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:05:
[...]

Ik ben van plan om ook de Xiaomi te gaan bestellen, maar waar zag je dat er $5 korting bij besteding vanaf $40 is? :)
Onder aan de pagina je moet je inschrijven voor nieuwsbrief

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-11 14:30
Hippowave schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:09:
[...]

Onder aan de pagina je moet je inschrijven voor nieuwsbrief
Top, bedankt!

• Hyp Hyper
Hippowave schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:33:
Hopelijk wel 'rommel' die kan/gaat gebruiken, want anders houd je natuurlijk alleen maar jezelf voor de gek. ;)

Verwijderd

En hopelijk pikt de douane het er dan niet tussen uit. Want dan wordt de korting nog een dure grap.

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01:18
Quad schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:53:
Op eBay een Huawei Ascend G510 frontje gekocht, die dingen zijn best lastig volledig te vinden (touchscreen + LCD), voor $20 gelukt en in 10 dagen binnen gekregen.
Ik hoop voor je dat een een goede krijgt. De schermen uit China die ik heb ontvangen bevatten allemaal 2 heldere pixels (worden niet zwart)

• Taigu
  • Laatst online: 04-11 12:57
Puch-Maxi schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:11:
[...]

Toevallig kreeg ik zojuist een mailtje van DX, die heeft hem nu ook:
http://e.dx.com/collectio...campaign=20140609ipcamera
Ben erg benieuwd naar een review zodra ze binnen zijn, kan nu buiten dat Youtube filmpje niets vinden.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Mijn eerste Xiaomi is ook binnen van bij Chinabuye :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f0jvIbVl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C9L9wnJl.jpg
Ik had ook 'n silicone cover meebesteld, zoals je kan zien.
Vind het er wel netjes uitzien, met zo 'n zwart jasje errond.
  1. Pass-through-charging : check!
  2. Witte micro-usb-aansluiting : check!
  3. Gelaserd logo : check!
  4. Geen logo op usb-kabel : check!
Volgens mij is'ie genuine (openmaken ga 'k 'm niet)

Later komt er nog 1 binnen via Banggood, dus dan kan ik vergelijken...

[ Voor 9% gewijzigd door dodge_911 op 11-06-2014 11:38 ]

• darksnake88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-10 00:31
Hebben jullie ook gemerkt dat je telefoon heel erg snel( of sneller) oplaad dan aan de stopcontact met xiaomi?

• frietsje
  • Laatst online: 12-11 10:01
darksnake88 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:39:
Hebben jullie ook gemerkt dat je telefoon heel erg snel( of sneller) oplaad dan aan de stopcontact met xiaomi?
Dat hangt er denk ik vanaf wat er tussen je telefoon en het stopcontact hangt?

Edit: of bedoel je zonder / met pass-through?

[ Voor 7% gewijzigd door frietsje op 11-06-2014 11:46 ]

• Hyp Hyper
Als je telefoonlader maar 1 ampere is, kan dat goed kloppen.

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:37

Mavamaarten

Omdat het kan!

Hehe, net een Skyray King binnen van ebay. Het is geen Skyray King, maar een Sky Ray Kung :+
Niet dat ik dat niet verwacht had hoor. Het ding is idioooooot fel, dankzij 7x Cree T6 LED's. Wat ik niet verwacht had is dat het ook zo'n zwaar geval zou zijn. Met batterijen erin stop je het niet direct in je broekzak, maar door de grootte ben je toch niet direct geneigd om dat te doen. De batterijen die erbij zaten kwamen geladen tot 3,8V, best netjes dus. De batterijlader die erbij zat voelt echter vreselijk cheap aan en geeft 4,34V, wat te veel is voor lithiumbatterijen. Ik hou het dus gewoon bij mijn oude lader die gewoon netjes 4,19V geeft.

Android developer & dürüm-liefhebber

• freestyler2
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

freestyler2

Moderator

Mavamaarten schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:02:
Hehe, net een Skyray King binnen van ebay. Het is geen Skyray King, maar een Sky Ray Kung :+
Niet dat ik dat niet verwacht had hoor. Het ding is idioooooot fel, dankzij 7x Cree T6 LED's. Wat ik niet verwacht had is dat het ook zo'n zwaar geval zou zijn. Met batterijen erin stop je het niet direct in je broekzak, maar door de grootte ben je toch niet direct geneigd om dat te doen. De batterijen die erbij zaten kwamen geladen tot 3,8V, best netjes dus. De batterijlader die erbij zat voelt echter vreselijk cheap aan en geeft 4,34V, wat te veel is voor lithiumbatterijen. Ik hou het dus gewoon bij mijn oude lader die gewoon netjes 4,19V geeft.
Wat is het verschil tussen king en kung?

Heb je ook een Link van Ebay voor mij (PB?)
Welke lader gebruik je en waar heb je deze toentertijd gekocht?

[ Voor 6% gewijzigd door freestyler2 op 11-06-2014 12:31 ]

Tenzij je naam Google is hou op met te doen alsof je alles weet.

• Hippowave
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:08:
En hopelijk pikt de douane het er dan niet tussen uit. Want dan wordt de korting nog een dure grap.
Het komt uit europa dus geen extra kosten, en zo duur wordt het ook niet totale kosten zijn 26 euro had een paar dingen gevonden die nog wou.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:34
Hippowave schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:50:
[...]

Het komt uit europa dus geen extra kosten, en zo duur wordt het ook niet totale kosten zijn 26 euro had een paar dingen gevonden die nog wou.
Dat maken ze je wijs. Komt gewoon allemaal uit Hong Kong. Komt met expedited shipping richting NL in plaats van de reguliere shipping. Er staat niets fysieks van DX in de EU.

• Hippowave
BounceCloud schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 12:56:
[...]

Dat maken ze je wijs. Komt gewoon allemaal uit Hong Kong. Komt met expedited shipping richting NL in plaats van de reguliere shipping. Er staat niets fysieks van DX in de EU.
Waarom mogen ze dan op hun site zetten dat er geen kosten bij komen :? . Nou ja weer wat geleerd, heb al heel veel besteld totale waarde 500+ nog nooit kosten gehad ik zie het wel.

• EN-IS
Yup, in de auto bijvoorbeeld maak ik niet meer gebruik van de auto lader, laadt heel erg langzaam op, ik pak de Mi Charger en het is zo opgeladen, ik kan maar er niet om heen hoe handig dit ding is :)
frietsje schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:44:
Dat hangt er denk ik vanaf wat er tussen je telefoon en het stopcontact hangt?
Edit: of bedoel je zonder / met pass-through?
Zonder pass-through charging :)

• Tommyboy_1908
  • Laatst online: 08-12-2023
Heeft iemand wel eens een WIFI repeater uit China besteld? Zoja, dan ben ik wel benieuwd naar de ervaringen!

Zag deze vandaag op banggood maar weet niet of het wat is.

http://www.banggood.com/M...iFi-Repeater-p-71221.html

http://www.banggood.com/3...peater-White-p-76648.html

Thanks!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-11 15:36
Tenda A5 of A6 bijv. via Aliexpress

Of een Maxter voor ca. 15 euro bij de Action.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:04
die van de 2e link heb ik, in het zwart.
Gewoon niet aan beginnen want zowel het bereik al de snelheid is brak ;)

• EN-IS
Tommyboy_1908 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:22:
Heeft iemand wel eens een WIFI repeater uit China besteld? Zoja, dan ben ik wel benieuwd naar de ervaringen!

Zag deze vandaag op banggood maar weet niet of het wat is.

http://www.banggood.com/M...iFi-Repeater-p-71221.html

http://www.banggood.com/3...peater-White-p-76648.html

Thanks!
Heb laatst deze besteld, ben er content mee;
pricewatch: TP-Link Wireless-N300 (TL-WA854RE)

Nederlandse handleiding, makkelijke installatie, 1x geconfigureerd en twee manden probleemloos gebruikt. Kwam weleens een keer voor dat ik het even van de stroom af moest halen en opnieuw aansluiten voordat het bereik terug kwam.

[ Voor 14% gewijzigd door EN-IS op 11-06-2014 15:54 ]

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
dodge_911 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:27:
Mijn eerste Xiaomi is ook binnen van bij Chinabuye :
[afbeelding]

[afbeelding]
Ik had ook 'n silicone cover meebesteld, zoals je kan zien.
Vind het er wel netjes uitzien, met zo 'n zwart jasje errond.
  1. Pass-through-charging : check!
  2. Witte micro-usb-aansluiting : check!
  3. Gelaserd logo : check!
  4. Geen logo op usb-kabel : check!
Volgens mij is'ie genuine (openmaken ga 'k 'm niet)

Later komt er nog 1 binnen via Banggood, dus dan kan ik vergelijken...
Wanneer had je deze besteld?? En welke verzend wijze

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
tumtum100 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 16:21:
[...]

Wanneer had je deze besteld?? En welke verzend wijze
Besteld op 27/05.
Verzonden met Registered Airmail (Singapore Post) With Tracking Number (10-30 working days) - AREGSG
Wel ff erbij vermelden dat ik 'm normaal gezien gisteren al gehad zou hebben ware het niet dat de postbode net langskwam in de 15 minuten dat ik niet thuis was gisteren.

Nu nog wachten op de Banggood Xiaomi, die's op 29/05 besteld.

[ Voor 28% gewijzigd door dodge_911 op 11-06-2014 17:14 ]

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:18
dodge_911 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:11:
[...]

Besteld op 27/05.
Verzonden met Registered Airmail (Singapore Post) With Tracking Number (10-30 working days) - AREGSG
Wel ff erbij vermelden dat ik 'm normaal gezien gisteren al gehad zou hebben ware het niet dat de postbode net langskwam in de 15 minuten dat ik niet thuis was gisteren.

Nu nog wachten op de Banggood Xiaomi, die's op 29/05 besteld.
Ik ga dadelijk maar weer eens mailen..
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/5b1356cc8abf4e26207dd68e428de3b6.png
Heb zoon gevoel dat die niet meer komt

• dodge_911
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
tumtum100 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 17:37:
[...]

Heb zoon gevoel dat die niet meer komt
't Is en blijft China-shopping roulette hé ;)
Mijn pakket is verzonden naar België, dus misschien is een zending naar NL wat langer onderweg vanwege <insert vage chinese reden here>

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

Fijn, vandaag m'n spullen die ik bij Banggood had besteld opgehaald, onder andere deze 5600 mAh powerbank, is het ding defect :( Het ding knippert een beetje raar als ik 'm probeer op te laden, en reageert ook nergens op, zie video:

YouTube: Faulty 5600 mAh power bank banggood

Behoorlijk irritant, aangezien ik het ding speciaal voor m'n vakantie heb gekocht, en ik aankomend weekend al vertrek

Vaak bu'j te bang!

• Tommyboy_1908
  • Laatst online: 08-12-2023
dutchgio schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 15:35:
die van de 2e link heb ik, in het zwart.
Gewoon niet aan beginnen want zowel het bereik al de snelheid is brak ;)
Dank. Dit voorkomt weer een slechte aankoop!

@Kitano heb je ook ervaring met degene welke je aanraad? Ik neig er naar om een paar euro neer te leggen en de raad van EN-IS te volgen. Bedankt voor het goede advies!

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
-tom-562 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:36:
Fijn, vandaag m'n spullen die ik bij Banggood had besteld opgehaald, onder andere deze 5600 mAh powerbank, is het ding defect :( Het ding knippert een beetje raar als ik 'm probeer op te laden, en reageert ook nergens op, zie video:

YouTube: Faulty 5600 mAh power bank banggood

Behoorlijk irritant, aangezien ik het ding speciaal voor m'n vakantie heb gekocht, en ik aankomend weekend al vertrek
Ik heb die ook, maar afgezien dat hij ook zoals op het filmpje doet, laad de mijne gewoon op. Wel wat op aansluiten en niet alleen een kabel aan hangen.

O ja, en eerst zelf helemaal opladen. ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb 'm nu aan een iPad lader hangen (2A volgens mij). Ik neem aan dat als het ding er een paar uur aan heeft gehangen dat er allicht genoeg sap in moet zitten om te checken of het ding werkt.
Ik zal 'm anders eens een nacht aan de lader hangen, dan kijk ik morgenvroeg wel ff. Als ik het nu probeer (ding hangt 2 uur onder lading) gebeurd er helemaal niks als ik m'n telefoon er aan hang, ook niet als ik op de powerknop druk

[ Voor 37% gewijzigd door -tom-562 op 11-06-2014 20:10 ]

Vaak bu'j te bang!

• EN-IS
-tom-562 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:08:
Ik heb 'm nu aan een iPad lader hangen (2A volgens mij). Ik neem aan dat als het ding er een paar uur aan heeft gehangen dat er allicht genoeg sap in moet zitten om te checken of het ding werkt.
Ik zal 'm anders eens een nacht aan de lader hangen, dan kijk ik morgenvroeg wel ff. Als ik het nu probeer (ding hangt 2 uur onder lading) gebeurd er helemaal niks als ik m'n telefoon er aan hang, ook niet als ik op de powerknop druk
Het is balen zeg, vooral omdat je op vakantie gaat dit weekend al! Ik raad je alleen aan om deze powerbank NIET* de hele nacht aan de lader te laten hangen, als deze defect is, dan is het juist niet de bedoeling om het aan de lader te laten hangen.

Je iPad lader levert genoeg juice om de powerbank op te laden, als deze na een aantal uren, 2 a 3 moet meer dan genoeg zijn (gezien de capaciteit/mAh), nog altijd niet functioneert, je deze het beste kunt wegleggen en Banggood hierover berichten en je geld terug vragen, of dat ze een nieuwe op sturen.

Als je in de tussentijd een powerbank nodig hebt, ik zag ze laatst nog bij de Dixons, wel maar 2600mAh voor 15 (vind ik persoonlijk duur), of je kan even op de v&a sectie kijken, en als je gelukt hebt kan ik jou misschien helpen (krijg hopelijk (over)morgen een extra mi binnen) :)

* = gevaarlijk!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ja, de hele nacht aan de lader is niet echt een goed plan. Ik ga 'm voor het slapen gaan proberen, kijken of het ding het dan doet.
Na wat google werk zag ik dat ze dezelfde powerbanks ook bij de Action verkopen/verkochten (in het verleden iig), dus daar ga ik ook even neuzen.

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 81 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]