[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.390 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:42

RobertowNL

For your gear!

Kenzi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:23:
[...]

Waarom is het een scam? Die dingen kosten in China nog geen $9 voor 1 exemplaar, voor reguliere afnemers zit er wel wat korting in dus hij maakt er nog steeds winst op. 8)
En een quadcore stick heb je wel voor onder 10$ ;)?
Heb ook eens een gok gewaagd op dit soort dingen (vergelijkbare prijs) en dat is nooit aangekomen. Traceercode die ik kreeg was daarnaast ook nog eens vals (bezorgd op een heel ander adres en alle mensen uit NL kregen die code).

De kans dat het aankomt acht ik zeer klein; zonde om er een claim aan te verspillen :+

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
tim007 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:32:
[...]

ook geen idee, wan paypal is van ebay, dus ze weten perfect de aangerekende koers...
Nu passeren ze wel 2x aan de kassa natuurlijk, ebay kosten en paypal kosten
Op deze manier verdienen ze toch nog aan de "gratis" dienst voor particulieren. Bij navraag waarom men de dag koers niet aanhield maar die van minstens 1 week geleden, kreeg ik ook het niets zeggende antwoord dat het de officiële koers was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 07:53
Kunnen we niet beter een eigen topic aanmaken?

Heb zelf wel wat vragen.
Stel dat het toch binnenkomt? hoe kan ik checken dat we datgene krijgen wat we bestelden.
Dat het dus niet een oude dualcore is bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

RobertowNL schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:38:
[...]

En een quadcore stick heb je wel voor onder 10$ ;)?
:? Ja, die heb je voor onder de 10$ inkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Zelfs een dualcore of measy rc11 bij inkoopprijzen zijn duurder dan die 19 dollar.
dus ik acht de kans groter dat je niks krijgt opgestuurd of een grote lege doos :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

dutchgio schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:50:
Zelfs een dualcore of measy rc11 bij inkoopprijzen zijn duurder dan die 19 dollar.
dus ik acht de kans groter dat je niks krijgt opgestuurd of een grote lege doos :+
Beter leren inkopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Laatst online: 17:03
dutchgio schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:50:
Klopt, dezelfde stick wordt op e-bay door de goedkoopste chinese shops voor $60 aangeboden. De Airmouse voor $19.
Kan dus nooit samen voor ong. 14 Euro.

Mijn neefje had een jaar geleden tegen mijn een advies een Quadcore, 1.6 Ghz, 10 inch(ips) tablet met 2 Gbyte geheugen etc. besteld voor 24 Euro en kreeg een "antieke munt". Koper zegt dan dat je de munt terug kunt sturen (maar kost geld + kans op kwijtraken). Munt zou minstens 50 Euro waard zijn maar bleek ook vals. Kortom dit gaat alle bestellers weer de nodige tijd kosten om hun geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jomas schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:05:
[...]

Klopt, dezelfde stick wordt op e-bay door de goedkoopste chinese shops voor $60 aangeboden. De Airmouse voor $19.

Mijn neefje had een jaar geleden tegen mijn een advies een Quadcore, 1.6 Ghz, 10 inch(ips) tablet met 2 Gbyte geheugen etc. besteld voor 24 Euro en kreeg een "antieke munt". Koper zegt dan dat je de munt terug kunt sturen (maar kost geld + kans op kwijtraken). Munt zou minstens 50 Euro waard zijn maar bleek ook vals. Kortom dit gaat alle bestellers weer de nodige tijd kosten om hun geld terug te krijgen.
Paypal, dus dispute, dus complaint, dus geld terug.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

jomas schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:05:
[...]

Die truc bestaat idd nog steeds.

Maar dat andere shops er 200% marge op zetten wil niet zeggen dat het niet kan voor deze prijs. |:(
Hij zal er niet veel op verdienen maar als hij een grote partij heeft ingekocht of goed heeft onderhandeld met een fabrikant kan het zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:45
Deze scam wordt ook wel als goedkope manier van geld lenen gebruikt. Na 45 dagen dienen de meeste mensen een claim in, maar dan heeft de verkoper nog 10 dagen om het geld terug te storten. Zonder rente. En er zijjn altijd wel mensen die vergeten een clam in te dienen, dus tel uit je winst :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jomas
  • Laatst online: 17:03
Kenzi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:07:
[...]

Die truc bestaat idd nog steeds.

Maar dat andere shops er 200% marge op zetten wil niet zeggen dat het niet kan voor deze prijs. |:(
Hij zal er niet veel op verdienen maar als hij een grote partij heeft ingekocht of goed heeft onderhandeld met een fabrikant kan het zeker wel.
Ok ik ben helemaal gerustgesteld.
Dus iets wat normaal $80 kost wordt nu voor 14 Euro geleverd. En wordt direct na de kerst (De verwachte bezorgtijd is volgens de leverancier tussen 27-31 December) vanuit China gratis bij mij bezorgd. _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
jomas schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:25:
[...]

En wordt direct na de kerst (De verwachte bezorgtijd is volgens de leverancier tussen 27-31 December) vanuit China gratis bij mij bezorgd. _/-\o_ _/-\o_
Bezorging Europa staat net wat anders, dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het is gewoon hopen als aanbieder dat er binnen de termijn geen claim wordt ingediend, waardoor de verkoper het geldt kan houden.
Wordt dat wel gedaan, dan heeft ie pech.
En niets te verliezen dus het kan alleen maar voordeel opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Kitano schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 11:24:
Deze scam wordt ook wel als goedkope manier van geld lenen gebruikt. Na 45 dagen dienen de meeste mensen een claim in, maar dan heeft de verkoper nog 10 dagen om het geld terug te storten. Zonder rente. En er zijjn altijd wel mensen die vergeten een clam in te dienen, dus tel uit je winst :-)
Goedkoop lenen? Paypal gebruiken als seller kost geld dus dit is zeker niet goedkoop. En ten 2de kunnen bij (te)veel claims de Paypal rekening geblokkeerd worden en is de seller zijn geld kwijt.
En geld opnemen van Paypal in China kost ook minimaal $35,- dus geen idee waar je het vandaan haalt dat dit een methode is om goedkoop geld te lenen. :? :?
Dus iets wat normaal $80 kost wordt nu voor 14 Euro geleverd. En wordt direct na de kerst (De verwachte bezorgtijd is volgens de leverancier tussen 27-31 December) vanuit China gratis bij mij bezorgd. _/-\o_ _/-\o_
Wat ik probeer te zeggen is dat in China je die dingen makkelijk voor onder de 14 Euro inkoop kan kopen. :F :F :F Dat je dat niet geloofd moet je zelf weten. Ik ken zat mensen hier die op Ebay en Aliexpress zaken verkopen en gerust marges hebben van 200% tot 400%. Dan zijn die paar items waar ze (bijna) niks op verdienen maar wel bezoekers mee trekken wel tegen weg te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08 23:03

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik vind het ook wel leuk dat je via China soms aan moeilijk verkrijgbare dingen kan komen. Bijvoorbeeld een controller voor de display van een laptop, zodat deze op VGA kan worden aangesloten. Kan je weer leuk mee hobbyen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Kenzi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 10:23:
[...]

Waarom is het een scam? Die dingen kosten in China nog geen $9 voor 1 exemplaar, voor reguliere afnemers zit er wel wat korting in dus hij maakt er nog steeds winst op. 8)
Het is een scam omdat:

- Prijs to good to be true voor beide items
- Inhoud pagina is gekopieerd van deze shop: http://www.ebay.com/usr/candybeststore
- Kijk eens naar de namen die feedback geven...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Taigu schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:11:
[...]

Het is een scam omdat:

- Inhoud pagina is gekopieerd van deze shop: http://www.ebay.com/usr/candybeststore
Ahja, we zullen wel zien. Heb toch altijd nog paypal bescherming dus krijg mn geld toch wel terug als het een scam is. Als hij t doet om n maand zonder rente te lenen ga ik er ook niet dood aan en t kost me toch niks, of t nu op mn betaalrekening staat of bij paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je wel iets toegestuurd krijgt, zoals bv een munt in het verhaal een paar posts hierboven, dan wordt het al moeilijker om je geld terug te krijgen. In de meeste gevallen zal PayPal dan aangeven dat je het verkeerd ontvangen product aangetekend moet terugsturen en dat kost in de meeste gevallen meer dan de aanschafprijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Taigu schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 12:11:
[...]

Het is een scam omdat:

- nogmaals, die dingen zijn zeer goedkoop in te kopen

- de gemiddelde Chinese ebay seller heeft 10-20 stores, een beetje bedrijf heeft er 100-200 en ook kopieren ze er lustig op los. Kijk eens op Aliexpress naar de product fotos. Het gros van de sellers gebruikt exact dezelfde foto's.

- het feedback systeem op Ebay is een grote zooi, wordt door zowel verkopers als kopers misbruikt

Ik zeg niet dat het geen scam is maar het kan net zo goed gewoon een dump partij zijn. Ik kom dagelijks in (fysiek) contact met Ebay sellers hier en weet genoeg over hoe het spelletje werkt.

[ Voor 19% gewijzigd door Kenzi op 24-12-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
absoluut een scam. Waarschijnlijk iemand die zijn ebay account heeft verkocht met 500 positieve ervaringen (zie de namen en artikelen). Los van dat dit wellicht in China een aanvaardbare prijs zou kunnen zijn, dan is dit inclusief verzenden nog steeds bijna onmogelijk. Een MK808 had ik wellicht nog eerder geloofd, aangezien dit al een ouder product is, maar de MK908.. onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij verkoopt toch honderden artikelen per dag. Dus een paar duizend euro per dag. Omdat het uit china komt, gaan de meeste mensen pas na een week of 2 een claim indienen. Heeft hij toch een mooi kapitaaltje bijelkaar. En als het op zijn bank is gestord, en hij het daar al af heeft gehaald, dan heeft paypal niks. Dan kunnen ze dat wel terugboeken, maar als er niets op staat?

Ik zie het wel, die 15 euro maakt ook niet uit, en waarschijnlijk krijg je het wel terug van pp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:02:
Maar als je wel iets toegestuurd krijgt, zoals bv een munt in het verhaal een paar posts hierboven, dan wordt het al moeilijker om je geld terug te krijgen. In de meeste gevallen zal PayPal dan aangeven dat je het verkeerd ontvangen product aangetekend moet terugsturen en dat kost in de meeste gevallen meer dan de aanschafprijs..
Dan moet hij wel met tracking tot aan de deur verzonden hebben.
Ik heb wel eens 32GB SD kaartjes besteld, bleken nep (gehackte 2GB), dus zeik gebouwd en mocht t van paypal opsturen met n normale postzegel erop omdat het zo'n klein en goedkoop ding was. Na mijn bevestiging binnen een dag mijn geld terug gekregen. Dus nogmaals, ik heb wel vertrouwen in paypal bescherming.
dangerousp schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:22:
absoluut een scam. Waarschijnlijk iemand die zijn ebay account heeft verkocht met 500 positieve ervaringen (zie de namen en artikelen). Los van dat dit wellicht in China een aanvaardbare prijs zou kunnen zijn, dan is dit inclusief verzenden nog steeds bijna onmogelijk. Een MK808 had ik wellicht nog eerder geloofd, aangezien dit al een ouder product is, maar de MK908.. onmogelijk
Waarom zou dit met verzending onmogelijk zijn als het volgens jou wel een aanvaardbare prijs is? Ik heb een keer een doos van 30*20*30cm uit Japan gekregen, was gefrankeerd met omgerekend 52 eurocent aan Yens. Verzending vanuit die kanten van de wereld kost echt geen klote, daar heb je hier nog niet eens een envelop voor.

[ Voor 33% gewijzigd door mark-k op 24-12-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:54
Bestelling van 19 november vandaag binnen, viel niet tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Brammos85 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 18:49:
Bestelling van 19 november vandaag binnen, viel niet tegen
Nog beter hier, bestelling van 16 december binnen.(hongkong) :9
Een mooi horloge voor 56 cent, dankzij de 10 euro PayPal gift. _/-\o_

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
Hier ook afgelopen week met de paypal code 17-12 wat besteld en nu al binnen. Een wifi repeater die ook in dat topic stond. Een record voor mij :)

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Musta schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:02:
Hier ook afgelopen week met de paypal code 17-12 wat besteld en nu al binnen. Een wifi repeater die ook in dat topic stond. Een record voor mij :)
En werkt dat?
Heb je een linkje van die repeater!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 14:45:
Hij verkoopt toch honderden artikelen per dag. Dus een paar duizend euro per dag. Omdat het uit china komt, gaan de meeste mensen pas na een week of 2 een claim indienen. Heeft hij toch een mooi kapitaaltje bijelkaar. En als het op zijn bank is gestord, en hij het daar al af heeft gehaald, dan heeft paypal niks. Dan kunnen ze dat wel terugboeken, maar als er niets op staat?

Ik zie het wel, die 15 euro maakt ook niet uit, en waarschijnlijk krijg je het wel terug van pp.
Bij mij issie al al verzonden gemarkeerd! Nou.. Afwachten wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:21
dutchgio schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 19:08:
[...]

En werkt dat?
Heb je een linkje van die repeater!?
Deze is het. Heb het nog niet kunnen testen, geen tijd gehad ervoor.

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
hars73 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:20:
[...] Nou.. Afwachten wat er gebeurt
Hmmmm.... Laat me raden.

Over 4 weken allemaal kermen dat.........

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Musta schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 22:28:
[...]

Deze is het. Heb het nog niet kunnen testen, geen tijd gehad ervoor.
Die heb ik hier in gebruik, alleen bij Banggood gekocht. Werkt redelijk, was alleen lastig in te stellen omdat de handleiding ruk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:36

Quad

Doof

Vandaag een horloge binnen gekregen wat ik 16-12 besteld heb in China. Lekker snel!

Een ander horloge wacht ik helaas nog op. Besteld op 2-12.

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 24-12-2013 23:35 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Supertip schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:21:
[...]

Hmmmm.... Laat me raden.

Over 4 weken allemaal kermen dat.........
Nee hoor, ben wel nieuwsgierig. Als ik het wel ontvang, mooi. Als ik het niet ontvang, ook goed. Voor 14 euro de komende maand elke dag spannend, mooi toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
hars73 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:53:
[...]

Nee hoor, ben wel nieuwsgierig. Als ik het wel ontvang, mooi. Als ik het niet ontvang, ook goed. Voor 14 euro de komende maand elke dag spannend, mooi toch ;)
Python in de efteling is duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Iemand trouwens nog een goed advies voor een bluetooth speakertje vanuit China?
Voorwaarden zijn dat ie een beetje fatsoenlijk geluid geeft, via een adaptor altijd op de 230v moet kunnen, maar ook opgeladen moet kunnen worden en uiteraard een beetje stabiele verbinding moet hebben. Prijs zo max 15-20 euro. Ow ja hij moet (om beurten) met meerdere apparaten kunnen verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Earson ER-151 zou ik zeggen. Zonder meer een van de betere BT speakers die ik heb (gehoord) en zeker voor die 20 euro.

Opladen via micro USB en water bestendig.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Kenzi schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:10:
[...]

- nogmaals, die dingen zijn zeer goedkoop in te kopen
Wat is volgens jou de inkoopprijs van de flymouse dan? Ik geloof het al met moeite dat de stick voor $9 in te kopen is, maar de laagste verkoopprijs die ik zo snel kan vinden van de meegeleverde flymouse (of kloon) is $19.... Vergelijkbare sets gaan rond de $80,- weg, dan is de aangeboden set wel degelijk to good to be true.
- de gemiddelde Chinese ebay seller heeft 10-20 stores, een beetje bedrijf heeft er 100-200 en ook kopieren ze er lustig op los. Kijk eens op Aliexpress naar de product fotos. Het gros van de sellers gebruikt exact dezelfde foto's.
Het is duidelijk een andere store waar deze persoon naar linkt met een een flinke hoeveelheid andere producten. Waarom zou je een tweede store opzetten met een veel lager aantal beoordelingen? Dat foto's worden gekopieerd is één, maar letterlijke teksten inclusief verwijzingen?
- het feedback systeem op Ebay is een grote zooi, wordt door zowel verkopers als kopers misbruikt
Dat het beter kan ben ik met je eens, maar als ik de beoordelingen van deze store bekijken dan vind ik de gelijkenis in de gebruikersnamen die feedback achterlaten en de bijbehorende teksten een duidelijk signaal voor een scam. De genoemde store is duidelijk van een ander kaliber dan een store met 10.000+ beoordelingen. Met alle respect vraag ik mezelf wel af of jouw reacties dit soort scams niet mede in stand houden.

Begrijp me goed; ik hoop van harte dat de spullen aankomen, maar ik denk niet dat dit gebeurt. Ook ik ben wel eens in een dergelijke scam getrapt, maar bewust kopen om een claim te starten draagt volgens mij niet bij aan het claim-systeem (en bijbehorende kosten) van ebay/paypal.

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 25-12-2013 01:45 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Taigu schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:30:
[...]

Wat is volgens jou de inkoopprijs van de flymouse dan? Ik geloof het al met moeite dat de stick voor $9 in te kopen is, maar de laagste verkoopprijs die ik zo snel kan vinden van de meegeleverde flymouse (of kloon) is $19.... Vergelijkbare sets gaan rond de $80,- weg, dan is de aangeboden set wel degelijk to good to be true.

[...]

Het is duidelijk een andere store waar deze persoon naar linkt met een een flinke hoeveelheid andere producten. Waarom zou je een tweede store opzetten met een veel lager aantal beoordelingen? Dat foto's worden gekopieerd is één, maar letterlijke teksten inclusief verwijzingen?

[...]

Dat het beter kan ben ik met je eens, maar als ik de beoordelingen van deze store bekijken dan vind ik de gelijkenis in de gebruikersnamen die feedback achterlaten en de bijbehorende teksten een duidelijk signaal voor een scam. De genoemde store is duidelijk van een ander kaliber dan een store met 10.000+ beoordelingen. Met alle respect vraag ik mezelf wel af of jouw reacties dit soort scams niet mede in stand houden.

Begrijp me goed; ik hoop van harte dat de spullen aankomen, maar ik denk niet dat dit gebeurt. Ook ik ben wel eens in een dergelijke scam getrapt, maar bewust kopen om een claim te starten draagt volgens mij niet bij aan het claim-systeem (en bijbehorende kosten) van ebay/paypal.
Die Flymouse is hier te krijgen retail voor omgerekend $9. De retailprijs dus, inkoop kan veel lager liggen door grote partijen of dump. Aangezien ik redelijk vaak aan sourcing doe hier weet ik wat fabrieken kunnen doen (en wat verkopers elkaar aan doen qua prijsbeleid.

Voorbeeld: 3D printing pen (Chinese variant van 3Doodler). Introductieprijs op Aliexpress van $149 door een paar resellers. Binnen een week was er een reseller die ze aanbood voor $69. onder de inkoopprijs! puur om de andere sellers te dwingen te stoppen met verkopen of ook verlies te leiden. Fabrikant vind het best zolang ze maar verkocht worden.

Kopieren van beschrijvingen en foto's gebeurd enorm vaak. Aangezien ze willen besparen op het opzetten van een ebay store, en het vaak gebeurd door jonge werknemers die niet zo goed zijn in Engels is het vaak een kwestie van ctrl-c & ctrl-v, misschien een beetje PS om de watermerken weg te poetsen maar niet veel meer dan dat. Waarom veel tijd en geld besteden daaraan? 8)7

Nogmaals, ik zeg niet dat dit geen scam is, maar hoe sommige reageren dat dit 100% absoluut een scam is, er zijn zat argumenten waarom het geen scam hoeft te zijn.
Paypal als goedkoop lenen gebruiken? 8)7 8)7

En het in stand houden van scams? Ik hou me er niet mee bezig, ik probeer alleen het beeld wat sommige hebben van handelaren uit China wat te nuanceren. Maar vooroordelen en stereotypes zijn hardnekkig. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• summaheat
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 17:33
Heb net 4* Led verlichting gekocht .

http://www.buyincoins.com/item/37670.html

Voeding zat er niet bij en had deze gekocht :

http://www.buyincoins.com/item/16874.html

Met 8 procent korting op het totaal

weet iemand waar er goeie aan uit klik schakelaars zijn ? Die geen brand veroorzaken :)

[ Voor 17% gewijzigd door summaheat op 25-12-2013 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Mensen die dingen kopen die te mooi zijn om waar te zijn en verwachten dat paypal de kosten wel vergoed maken gewoon misbruik van die mogelijkheid.

:r

je bent dan net zo hard een oplichter.

[ Voor 12% gewijzigd door Sponz op 25-12-2013 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Sponz schreef op woensdag 25 december 2013 @ 10:59:
Mensen die dingen kopen die te mooi zijn om waar te zijn en verwachten dat paypal de kosten wel vergoed maken gewoon misbruik van die mogelijkheid.

Jij bent ook vast ene die vind dat oldtimerbezitters criminelen zijn omdat er een wet is waardoor ze geen MRB hoeven te betalen? Paypal adverteert groot met die service, dus mensen maken er gebruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo98
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-01 14:06
ik wil de meizu mx3 bestellen via merimobiles, omdat hij bij pandawill stukje duurder is.
En je kan er ook met ideal betalen.

Raden jullie deze website aan.
Ik heb al ervaring met pandawill.com maar wil ook een andere webstite proberen.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op chinese sites, die alleen versturen naar china, zijn producten vaak tot 10x goedkoper dan op dx en aliexpress. Dus de prijs zou nog kunnen, zeker als de verkoper de dingen dumpt, wat zou kunnen bij de introductie van een nieuw model.

Dit is wel wat anders dan bijv. die mensen die bij neckerman 10 xboxen bestellen voor 349.- ps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Dit slaat gewoon nergens op.
hars73 schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 23:53:
[...]

Van mensen zoals jouw leven de scammers :*)
If it looks to good to be true, it is.
Die quadcore sticks (mk908 mk1) zijn 20usd per stuk bij afname van 100 stuks. En hier zit nog een remote bij die om zijn minst 9usd kostprijs is.
Wat jullie hoogst waarschijnlijk thuis krijgen is dit.
Afgezien dat je beter een mk2 of 3 kan halen (als je ook van wifi gebruik wilt maken), is de eerste goedkoopste vindbaar op ebay 45usd (zonder remote) de remote koste 20usd op ebay.

Ik zit zelf meer te kijken naar de minix neo x7 deze is uitstekend geschikt voor films afspelen heeft een aparte wifi antenne aansluiting (en antenne) en heeft goede ondersteuning van xbmc.
Iemand een goedkoop & betrouwbaar adres hiervoor? (Minder dan 90€)

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
hars73 schreef op woensdag 25 december 2013 @ 00:10:
Iemand trouwens nog een goed advies voor een bluetooth speakertje vanuit China?
Voorwaarden zijn dat ie een beetje fatsoenlijk geluid geeft, via een adaptor altijd op de 230v moet kunnen, maar ook opgeladen moet kunnen worden en uiteraard een beetje stabiele verbinding moet hebben. Prijs zo max 15-20 euro. Ow ja hij moet (om beurten) met meerdere apparaten kunnen verbinden.
Je zou nog ff bij het kruitvat kunnen kijken voor de mr handsfree BT speaker, 14,99 voldoet aan al je eisen.

Verwijderd

Ebay heeft inmiddels de verkoper geblokt, en alle ads zijn offline.
Meteen een PP claim indienen dus.

Verwijderd

Supertip schreef op woensdag 25 december 2013 @ 23:28:
[...]

Je zou nog ff bij het kruitvat kunnen kijken voor de mr handsfree BT speaker, 14,99 voldoet aan al je eisen.
Die zitten helaas niet in het vaste assortiment van de kruidvat/trekpleister. Ze hebben om de paar mnd vaak een batch als aanbieding en zijn snel uitverkocht.

• Supertip
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:33:
[...]

Die zitten helaas niet in het vaste assortiment van de kruidvat/trekpleister. Ze hebben om de paar mnd vaak een batch als aanbieding en zijn snel uitverkocht.
Nope ik zag ze dindagmiddag nog liggen bij het kv in rotterdam.
Ook in Gorinchem.
Zo vlot verkopen ze nu ook niet, de gemiddelde kv bezoeker weet nog geen eens wat je er mee moet, wie gaat er tenslotte naar een drogisterij voor een Bluetooth speaker.
Alleen tweakers dus }:O

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Zou zelf toch voor een Earson er 151 gaan, geluid is echt wel weer een stapje hoger dan die van de KV

Verwijderd

Supertip schreef op donderdag 26 december 2013 @ 13:41:
[...]

Nope ik zag ze dindagmiddag nog liggen bij het kv in rotterdam.
Ook in Gorinchem.
Zo vlot verkopen ze nu ook niet, de gemiddelde kv bezoeker weet nog geen eens wat je er mee moet, wie gaat er tenslotte naar een drogisterij voor een Bluetooth speaker.
Alleen tweakers dus }:O
Dat ze toevallig daar liggen wil niet zeggen dat ze in het vaste assortiment liggen? Elke kruidvat heeft wel oude meuk die ze na verloop van tijd afprijzen. Je kan even teruglezen op tweakers, deze speaker is namelijk al een paar keer voorbijgekomen en de meesten posten dat ze te laat waren... off the record, zelf ook tevreden mee ;)

• Supertip
  • Niet online
:O

[ Voor 99% gewijzigd door Supertip op 26-12-2013 17:35 ]

Verwijderd

As usual :+

Die Earson ziet er best leuk uit, ergens te vinden voor rond de 20 euro? Hou me aanbevolen.

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

http://www.banggood.com/W...hone-Device-p-911696.html en anders eBay checken.

;)

[ Voor 9% gewijzigd door RobertowNL op 26-12-2013 15:17 ]

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:12
deze werken ook gewoon op android?

• Quad

Quad

Doof

Ja.

PVOutput☀️

Verwijderd

Thnx! Zat op Earson te zoeken, maar daar kom je niet ver mee 8)7

Verwijderd

*knip*, dit is niet de bedoeling.

[ Voor 86% gewijzigd door Perkouw op 27-12-2013 10:02 ]

• maartend
*knip*, dit is niet de bedoeling.

[ Voor 135% gewijzigd door Perkouw op 27-12-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Ik zat weer eens een beetje op Taobao te kijken en ik vroeg me af of het iemand gelukt is om het hele traject te doorlopen om zo iets direct, dus zonder agent ofzo, hier te kopen. Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn i.c.m. paypal en alipay. Ik heb wel een Taobao accountje gemaakt maar een betaalaccount aanmaken was me toch wat te onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

poema schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 07:29:
Ik zat weer eens een beetje op Taobao te kijken en ik vroeg me af of het iemand gelukt is om het hele traject te doorlopen om zo iets direct, dus zonder agent ofzo, hier te kopen. Volgens mij moet dit wel mogelijk zijn i.c.m. paypal en alipay. Ik heb wel een Taobao accountje gemaakt maar een betaalaccount aanmaken was me toch wat te onoverzichtelijk.
Voor Alipay heb je een lokaal (mobiel) nummer nodig. Vrijwel alle verificatie verloopt via mobiel.
Geen probleem als je in China woont en mobiel nr hebt, maar wat lastiger als je in NL woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Kenzi schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 07:38:
[...]

Voor Alipay heb je een lokaal (mobiel) nummer nodig. Vrijwel alle verificatie verloopt via mobiel.
Geen probleem als je in China woont en mobiel nr hebt, maar wat lastiger als je in NL woont.
Nederland was selecteerbaar tijdens het opzetten van een Alipay account, kreeg ook netjes een verificatiecode op mijn telefoon. Echter hoe ik geld kan toevoegen met de middelen die ik heb, Paypal en Mastercard, is me nog een raadsel. Pfff.....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

poema schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 09:05:
[...]

Nederland was selecteerbaar tijdens het opzetten van een Alipay account, kreeg ook netjes een verificatiecode op mijn telefoon. Echter hoe ik geld kan toevoegen met de middelen die ik heb, Paypal en Mastercard, is me nog een raadsel. Pfff.....:)
Oh, mooi dat ze dat hebben toegevoegd, was 2 jaar terug nog niet :+
Paypal en Alipay gaan niet werken. Zeker gezien de geschiedenis tussen de 2 bedrijven (Alibaba & Paypal). Mastercard / buitenlandse creditcards werden tot een tijd terug nog geaccepteerd, of dat weer terug komt, geen idee. Chinese bankrekening ftw >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Er was ook wel een TaoBao agent die een service had om dat soort dingen op te waarderen.
Maar die wisselkoers fee was vrij riant. Zal eens kijken of ik die mail nog kan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:15

Japie.G

Colour Classic

tc982 schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 13:40:
[...]

Ik heb de deze gekocht ( link : http://www.everbuying.com/product474981.html ) die zijn iOS 7 compatible, dus geen meldingen dat het geen orgineel accesoire is, en je kan er ineens oude en andere toestellen mee opladen. Ik heb er zo een 3 tal die ik aan laders in het huis heb rondhangen. Perfect voor mijn telefoon, bluetooth speaker, ipod van de kids en ereader. Een aanrader!
Tnx!

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik kreeg vandaag post uit China, bleek een telefoonhouder voor in de auto te zijn, ik heb die wel een paar maand geleden besteld maar nooit meer aan gedacht, kwam wel in een hele grote bubbelenveloppe binnen.

Heb overigens geen idee meer bij welke shop deze besteld is en hoeveel die uberhaupt gekost heeft. :')

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Hmmm, de loempia bij wie de mensen hier (en ik ook) die quad core android stick gekocht hebben is tegenwoordig geen geregistreerde user meer... Helaas dus waarschijnlijk toch te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Niet online
mark-k schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:18:
Hmmm, de loempia bij wie de mensen hier (en ik ook) die quad core android stick gekocht hebben is tegenwoordig geen geregistreerde user meer... Helaas dus waarschijnlijk toch te mooi om waar te zijn.
:O :O
Automark schreef op [b]donderdag 26 december 2013 [/b]@ 13:28:
Ebay heeft inmiddels de verkoper geblokt, en alle ads zijn offline.
Meteen een PP claim indienen dus.
Kan toch voor niemand een verbazingwekkende mededeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanzer
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik wil toch nog even mijn gedacht meegeven over een lampje dat hier al enkele malen besproken is geweest.

http://www.everbuying.com/product305838.html

Ik heb deze nu een weekje in gebruik en moet echt zeggen dat de lichtopbrengst fenomenaal is! Op zoom en high geeft dit echt een mooie beam tot hoog in de bomen in de verte!
Dit voor 4 euro? Een killer!

Ik vraag me nu wel af: Als je tot 10 euro (vanzelfsprekend in China) mag gaan en een batterij zoeken op 1 AA batterij. Welke is dan nog krachtiger? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

mark-k schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 20:18:
Zijn er nog meer mensen hier waarbij er wel 'iets' verstuurd is inclusief een track-en-trace kode van China Post? Die heb ik namelijk wel gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
hars73 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:00:
[...]

Zijn er nog meer mensen hier waarbij er wel 'iets' verstuurd is inclusief een track-en-trace kode van China Post? Die heb ik namelijk wel gekregen..
Yep, kan er alleen helemaal niets mee (track and trace). :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Deff schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:05:
[...]

Yep, kan er alleen helemaal niets mee (track and trace). :?
Dat is toch niet :? ... Ten eerste kan het wel eens een aantal dagen tot een week duren voordat een tracking code werkt. Ten tweede heb jij hoogstwaarschijnlijk een fake tracking code gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
hanzer schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:01:
Ik wil toch nog even mijn gedacht meegeven over een lampje dat hier al enkele malen besproken is geweest.

Ik heb deze nu een weekje in gebruik en moet echt zeggen dat de lichtopbrengst fenomenaal is! Op zoom en high geeft dit echt een mooie beam tot hoog in de bomen in de verte!

Ik vraag me nu wel af: Als je tot 10 euro (vanzelfsprekend in China) mag gaan en een batterij zoeken op 1 AA batterij. Welke is dan nog krachtiger? :-)
geen idee, ik heb een soortgelijk en die doet het aardig
jammer dat die van jou 3 modes heeft, gelukkig heeft de mijne maar 1 mode

Want met low, strobe enz heb ik niets, ik wil gewoon aan en uit, maar das wordt moeilijker om daar te vinden

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

hars73 schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:00:
[...]

Heb ik ook ja. Morgen maar eens bij PayPal aan de snor trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anjaniki
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 07:42
Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede dashcam en heb net deze besteld bij estore009 (ebay) laat weten hoe die bevalt.

Zag hierboven een discussie over bluetooth speakers, heb zelf de mr bluetooth van het kruidvat als goedkope carkit. Die earson heeft geen microfoon om te bellen. Bluetooth shootout in dit linkje
http://forum.fok.nl/topic/1271799/97/3#129757003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestellingen komen zelfs met de drukke kerstdagen nog steeds vlot aan:
19-12: Verzonden
21-12: Hong Kong verlaten
24-12: Aangekomen in Nederland
28-12: Bezorgd.

XML2 U3 Cree led zaklampje. Nieuwsgierig of ie noemenswaardig feller is dan mijn XML T6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

mark-k schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:48:
[...]

Heb ik ook ja. Morgen maar eens bij PayPal aan de snor trekken.
Ik heb ook een Track en Trace-code, zouden we toevallig allemaal dezelfde code hebben?

De mijne: RB322941281CN

Of PayPal in dit stadium al iets eraan zal gaan doen, is mij niet duidelijk. De geschilopties die getoond worden vindt ik nog niet echt relevant voor dit "probleem".

[ Voor 21% gewijzigd door NaN op 28-12-2013 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Sangroid schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:31:
[...]

Ik heb ook een Track en Trace-code, zouden we toevallig allemaal dezelfde code hebben?

Of PayPal in dit stadium al iets eraan zal gaan doen, is mij niet duidelijk. De geschilopties die getoond worden vindt ik nog niet echt relevant voor dit "probleem".
Ik heb een andere kode, RB322941255CN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Iemand toevallig ervaring met het bestellen bij dealextreme met een tracking code?

Normaal bestel ik zonder tracking code en komt het pakketje na een tijd wel binnen, maar voor iets van €1,- toch een tracking code gevraagd... Ik snap er alleen niets van:

item No. Year Status Location Destination Country Date
RC342309405CN 2013 Collection 20094905 NL 20131219 0958
RC342309405CN 2013 Departure from outward office of exchange 20110600 NL 20131219 2306
RC342309405CN 2013 NULL PVG NL 20131223 1609

NULL? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R0y. schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:49:
Iemand toevallig ervaring met het bestellen bij dealextreme met een tracking code?

NULL? 8)7
Komt vaker voor. De melding die hierna komt is vaak aankomst/inklaring in Nederland.
Maar als je zelf even had gegoogled had je het ook gevonden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

R0y. schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:49:

Normaal bestel ik zonder tracking code en komt het pakketje na een tijd wel binnen, maar voor iets van €1,- toch een tracking code gevraagd... Ik snap er alleen niets van:

item No. Year Status Location Destination Country Date
RC342309405CN 2013 Collection 20094905 NL 20131219 0958
RC342309405CN 2013 Departure from outward office of exchange 20110600 NL 20131219 2306
RC342309405CN 2013 NULL PVG NL 20131223 1609

NULL? 8)7
PVG = Shanghai Pudong Airport, het is dus op weg van Shanghai naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:54:
[...]

Komt vaker voor. De melding die hierna komt is vaak aankomst/inklaring in Nederland.
Kenzi schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:59:
[...]

PVG = Shanghai Pudong Airport, het is dus op weg van Shanghai naar NL.
Dank u, de track & trace van postNL vind ik toch wel wat overzichtelijker :Y...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 12:07:
Bestellingen komen zelfs met de drukke kerstdagen nog steeds vlot aan:
19-12: Verzonden
21-12: Hong Kong verlaten
24-12: Aangekomen in Nederland
28-12: Bezorgd.

XML2 U3 Cree led zaklampje. Nieuwsgierig of ie noemenswaardig feller is dan mijn XML T6.
Misschien hebben die lui een lesje fifo nodig. Zit nu al ruim 2 maanden te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Pikoe schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:41:
[...]

Misschien hebben die lui een lesje fifo nodig. Zit nu al ruim 2 maanden te wachten.
Misschien zou je eens het topic moeten doorlezen. De soms lange verzendtijden hebben niks met fifo te maken maar met extra scans / controles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Kenzi schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:46:
[...]

Misschien zou je eens het topic moeten doorlezen. De soms lange verzendtijden hebben niks met fifo te maken maar met extra scans / controles.
Tis een beetje geluk; 1 pakket was een maand op Baiyun terwijl een ander pakket er met 7 dagen weg was (wel bijna gelijktijdig). Seller gaf aan dat de backlog daar nu (bijna) weg; weet niet of dat aansluit bij de berichten die jij hoort :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

RobertowNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 15:56:
[...]

Tis een beetje geluk; 1 pakket was een maand op Baiyun terwijl een ander pakket er met 7 dagen weg was (wel bijna gelijktijdig). Seller gaf aan dat de backlog daar nu (bijna) weg; weet niet of dat aansluit bij de berichten die jij hoort :P.
Het gaat een stuk sneller nu inderdaad. Er is een hele 'partij' zoek die tussen september en half november is gepost. Sommige pakjes die toen zijn gepost komen nu pas weer op gang of komen weer terug, of zijn gewoon zoek.

Hoop shops zijn nu al voorbereidingen aan het treffen voor Chinees Nieuwjaar eind januari. 2 tot 3 weken dicht = weer een enorme backlog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Kenzi schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 16:01:
[...]

Het gaat een stuk sneller nu inderdaad. Er is een hele 'partij' zoek die tussen september en half november is gepost. Sommige pakjes die toen zijn gepost komen nu pas weer op gang of komen weer terug, of zijn gewoon zoek.

Hoop shops zijn nu al voorbereidingen aan het treffen voor Chinees Nieuwjaar eind januari. 2 tot 3 weken dicht = weer een enorme backlog. :P
Gemiddelde levertijd over 50 bestellingen zit sinds september op 29 dagen (Verzendtijd 26 dagen; rest processing).

De volgende dingen zijn (nog) niet aangekomen:
- Laptophoes (103 dagen)
- Resend van bovenstaande laptophoes
- Zonnebril en Presenter pp1000 (98 dagen)
- Servo (60 dagen; case loopt tot 6-1)
- Temp sensor (60 dagen; case loopt tot 6-1)

Die laatste twee vallen vast nog een keer binnen de komende weken; van de bovenste drie heb ik de hoop al bijna opgegeven :P

Ach ja CNY kennen we ondertussen wel (en bestellen dus weinig/niets).
Met tablets/telefoons is vaak wel een mooie tijd; vooral vlak erna wanneer veel nieuwe tablets/telefoons gelanceerd worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Sangroid schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 13:31:
[...]

Mijn code eindigt op 65CN (kan m ff niet opzoeken), dus het zijn wel andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Iemand hier ervaring met 5ghz Wifi adaptertjes die via usb werken? Ik zoek eigenlijk iets wat nauwelijks uitsteekt, zodat mijn laptop kan overzetten op 5ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

mark-k schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 18:03:
[...]
Mijn code eindigt op 65CN (kan m ff niet opzoeken), dus het zijn wel andere.
Ah, ok. Het zegt verder niets, maar als jouw code hetzelfde was geweest was het misschien wat makkelijker om een case te maken op PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:14
hanzer schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 21:01:

Ditzelfde lampje staat ook op DX, maar daar staat bij de specs slechts 150 lumen, dus hoe betrouwbaar zijn deze waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Marco schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:03:
[...]

Ditzelfde lampje staat ook op DX, maar daar staat bij de specs slechts 150 lumen, dus hoe betrouwbaar zijn deze waardes?
Niet. Dit is een ervarings kwestie. Voor 4 euro kun je geen betere vinden leert mijn ervaring.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:14
Leo1010 schreef op zondag 29 december 2013 @ 03:38:
[...]

Niet. Dit is een ervarings kwestie. Voor 4 euro kun je geen betere vinden leert mijn ervaring.
Ik neem aan dat het het meer in de buurt komt van 150lm dan van 350lm, of is dat zelfs nog wishful thinking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ik had gevraagd naar een goeie bluetooth speaker, uiteindelijk eergisteren gekozen voor een bluetooth audio ontvanger. Niet in China, maar een Philips bij de Blokker, nu in de aanbieding voor 27,95. Fijn ding.

http://www.blokker.nl/web...egoryId=&productId=153293

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update van de android stick case.

Paypal zegt dat ze tracking gegevens van verkoper hebben ontvangen. Maar die tracking code bestaat niet volgens china post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:00:
update van de android stick case.

Paypal zegt dat ze tracking gegevens van verkoper hebben ontvangen. Maar die tracking code bestaat niet volgens china post.
Bij mij precies hetzelfde.. kreeg waarschijnlijk dezelfde mail van Paypal als jij kreeg. Maar ook bij mij bestaat die tracking kode nog niet volgens China Post. En ik weet dat er vaak een paar dagen overheen gaan voordat de kode actief is, maar toch.

[ Voor 3% gewijzigd door hars73 op 30-12-2013 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Terugmelden in de claim dat via verschillende trackingsites de code niet werkt en dat je er dus vanuit gaat dat dit een onbekende/fake code is. Dan blijft de claim open en wordt deze vanzelf afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De code is inmiddels 7 dagen oud, die zou inmiddels moeten werken, ik ga er dan ook van uit dat die fake is. Dit heb ik ook bij paypal vermeld. Ze zoeken het allemaal maar uit :)

iemand toevallig ook problemen met het inloggen bij aliexpress? Ik wordt constant terug gestuurd naar de login page

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Mwha, 10 dagen is niet heel raar voor enkele sellers :).
Maar iets in mijn hoofd denkt dat niemand het gaat krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:14:
De code is inmiddels 7 dagen oud, die zou inmiddels moeten werken, ik ga er dan ook van uit dat die fake is. Dit heb ik ook bij paypal vermeld. Ze zoeken het allemaal maar uit :)

iemand toevallig ook problemen met het inloggen bij aliexpress? Ik wordt constant terug gestuurd naar de login page
Ik heb meer dan 50% van de gevallen een t&t code gekregen die niet werkt om uiteindelijk wel het product te ontvangen. Dus het zegt nog niet veel. Ik betaal ook nooit extra voor T&T. (alleen uit china, wel voor een camera uit DE :P)
Leo1010 schreef op zondag 29 december 2013 @ 03:38:
[...]

Meer Lumen betekent een hoogwaardige led en die kost (ook in china) meer dan 4 euro, tevens hebben die meer koeling nodig dus heeft het een groter koel oppervlak (grotere lamp huisvesting).
Bij een andere china store kost dit lampje 3.65€ (is volgens mij een paar pagina's terug langs geweest).
Voor 4€ koop je geen echte 600lm lamp.
2300lm cree led (alleen led) kost rond de 20 usd. incl shipping :)

[ Voor 32% gewijzigd door D0gtag op 30-12-2013 14:29 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D0gtag schreef op maandag 30 december 2013 @ 14:15:
Voor 4€ koop je geen echte 600lm lamp.
2300lm cree led (alleen led) kost rond de 20 usd. incl shipping :)
De vier euro lamp was toch geadverteerd als 350lm max. Lijkt me niet onmogelijk voor die prijs.

Een 2300lm cree led die in een handzame zaklamp past moet ik nog tegenkomen. Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:49:
[...]

De vier euro lamp was toch geadverteerd als 350lm max. Lijkt me niet onmogelijk voor die prijs.

Een 2300lm cree led die in een handzame zaklamp past moet ik nog tegenkomen. Heb je een linkje?
Hoe hoger het aantal lm hoe duurder de led is die erin zit. In al die 4€ lampjes zit bijna altijd de zelfde type led, bij dit lampje kan je zelfs de led vorm zien als je de lens in/uitschuift.
Ik heb dit zelfde soort lampje ook zogenaamd 300lm en een andere luxere variant (ook duurder was en een aantal opties) die als 150lm werd omschreven. Ze geven beiden ook de zelfde hoeveelheid licht.
Het zelfde lampje is bij de verschillende chinastores te koop allen het zelfde enig verschil is het opgegeven aantal lm, sommige 350 andere 200. Meten is weten maar ik heb geen (betrouwbare) lx/lm meter en het boeit me niet zo erg veel dat ik bereid ben dat te kopen of bouwen.
Als ik de reviews mag geloven op DX.com is zelfs de 2300lm cree (led alleen) niet echt 2300lm maar eerder 1000lm.

Op DX is hij erg prijzig. 200€
Buyincoins is de helft 100€ (exact het zelfde).

[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 30-12-2013 16:25 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]