Taigu schreef op woensdag 25 december 2013 @ 01:30:
[...]
Wat is volgens jou de inkoopprijs van de flymouse dan? Ik geloof het al met moeite dat de stick voor $9 in te kopen is, maar de laagste verkoopprijs die ik zo snel kan vinden van de meegeleverde flymouse (of kloon) is $19.... Vergelijkbare sets gaan rond de $80,- weg, dan is de aangeboden set wel degelijk to good to be true.
[...]
Het is duidelijk een andere store waar deze persoon naar linkt met een een flinke hoeveelheid andere producten. Waarom zou je een tweede store opzetten met een veel lager aantal beoordelingen? Dat foto's worden gekopieerd is één, maar letterlijke teksten inclusief verwijzingen?
[...]
Dat het beter kan ben ik met je eens, maar als ik de beoordelingen van deze store bekijken dan vind ik de gelijkenis in de gebruikersnamen die feedback achterlaten en de bijbehorende teksten een duidelijk signaal voor een scam. De genoemde store is duidelijk van een ander kaliber dan een store met 10.000+ beoordelingen. Met alle respect vraag ik mezelf wel af of jouw reacties dit soort scams niet mede in stand houden.
Begrijp me goed; ik hoop van harte dat de spullen aankomen, maar ik denk niet dat dit gebeurt. Ook ik ben wel eens in een dergelijke scam getrapt, maar bewust kopen om een claim te starten draagt volgens mij niet bij aan het claim-systeem (en bijbehorende kosten) van ebay/paypal.
Die Flymouse is hier te krijgen
retail voor omgerekend $9. De retailprijs dus, inkoop kan veel lager liggen door grote partijen of dump. Aangezien ik redelijk vaak aan sourcing doe hier weet ik wat fabrieken kunnen doen (en wat verkopers elkaar aan doen qua prijsbeleid.
Voorbeeld: 3D printing pen (Chinese variant van 3Doodler). Introductieprijs op Aliexpress van $149 door een paar resellers. Binnen een week was er een reseller die ze aanbood voor $69.
onder de inkoopprijs! puur om de andere sellers te dwingen te stoppen met verkopen of ook verlies te leiden. Fabrikant vind het best zolang ze maar verkocht worden.
Kopieren van beschrijvingen en foto's gebeurd enorm vaak. Aangezien ze willen besparen op het opzetten van een ebay store, en het vaak gebeurd door jonge werknemers die niet zo goed zijn in Engels is het vaak een kwestie van ctrl-c & ctrl-v, misschien een beetje PS om de watermerken weg te poetsen maar niet veel meer dan dat. Waarom veel tijd en geld besteden daaraan?
Nogmaals, ik zeg niet dat dit geen scam is, maar hoe sommige reageren dat dit 100% absoluut een scam is, er zijn zat argumenten waarom het geen scam hoeft te zijn.
Paypal als goedkoop lenen gebruiken?
En het in stand houden van scams? Ik hou me er niet mee bezig, ik probeer alleen het beeld wat sommige hebben van handelaren uit China wat te nuanceren. Maar vooroordelen en stereotypes zijn hardnekkig.