Hey allemaal,
heb iets meer dan een maand geleden ook besloten de sprong te wagen en een telefoon uit china te importeren. Vooraf redelijk wat onderzoek gedaan naar de meest betrouwbare retailers en verzendopties, maar kon hier relatief weinig hierover vinden op tweakers. Uiteindelijk heb ik besloten een jiayu g2 te bestellen bij pandawill (
www.pandawill.com), over deze site ben ik namelijk de minste horrorverhalen tegengekomen.
Een ander groot voordeel van dit bedrijf is dat ze een chat room hebben, waar je met de klatenservice kan chatten. Dit vond ik zelf erg prettig, aangezien je niet op replies via de mail hoeft te wachten,maar direct antwoord krijgt.
Na de bestelling betaald te hebben via paypal,heb ik via de chat contact opgenomen en gevraagd wanneer ze verwachtten het product te verzenden. Toen te horen gekregen dat de telefoon niet op voorraad was en ook niet bij de leverancier. Hierom heb ik uiteindelijk besloten de bestelling te veranderen naar de iets duurdere g2s. Via de chat heb ik dit vervolgens aan een medewerker gezegd en die vroeg mij de productcode van het gewenste toestel te geven. Hierna heeft hij/zij nog tot 2 keer toe gecheckt of we beide hetzelfde product bedoelden. Vervolgens werd ik gevraagd om het meerbedrag rechtstreeks over te maken via paypal op een emailadres. (nogal een eng idee, maar aangezien het om slechts 36 euro ging, heb ik ze maar het voordeel van de twijfel gegeven). Na via de chat een bevestiging gekregen te hebben dat de order aangepast was, is het gesprek afgesloten. een paar uur later was de status van mijn (nog wel oude order) veranderd in shipped.
Om er zeker van te zijn dat het product in ieder geval snel zou aankomen (en überhaupt zou aankomen natuurlijk

) heb ik gekozen om 19 dollar te betalen voor DHL express shipping. Op maandagochtend had ik de bestelling veranderd en donderdagmiddag stond dhl al op de stoep. Na 27 euro aan invoeringsrechten te hebben betaald (totale waarde was circa 145 euro), het pakketje in ontvangst genomen en uitgepakt. Het pakketje was zijn doosachtige vorm onderweg een beetje kwijtgeraakt, wat me in eerste instantie een beetje huiverig maakte. Tijdens het uitpakken bleek er echter in het dunne doosje nog 2 lagen bubbelwrap om het daadwerkelijke product te zitten. Ook bleek het het juiste toestel te zijn, waarin ik de bestelling had gewijzigd. Tot zover is het enige probleem waar ik tegenaan ben gelopen dat het toestel in het chinees geïnstalleerd was. Dit was echter met een minuutje klooien opgelost en verder was alles perrfect in orde.
Een week later niet de verleiding kunnen weerstaan en heb ik er nog een bestelling geplaatst (oa wat plectra voor mijn gitaar). Dit keer laten bezorgen via swiss mail (ca 2$) en is na 3.5 week bezorgd, wederom zonder problemen. Dit keer ook geen invoerrechten betaald, gezien het pakketje minder dan 25e waard was).
Al met al is het dus allemaal erg meegevallen, en kan het anderen zeker aanraden!