Vermits ik geen review kan toevoegen in de daarvoor bestemde afdeling van Tweakers want ik vind het product niet terug, hier toch een zicht op de kwaliteit en functies van de aangekochte tablet.
Gaat over:
10.1" Ampe A10 Android 4.0 All Winner A10 1.5GHz WIFI 16GB 1GB RAM Tablet PC IPS
Gekocht bij : Buyincoins
Prijs: 165€ , +68 € verhandelingskosten en BTW België
Algemene indruk:
Leuke tablet, mooi beeld, strakke design, 2 knoppen buitenkant , start/ stop en volume
Negatief: enkel manual in het chinees, klein boekje (waar je dan toch niks van begrijpt

Samsung lookalike
Bijgeleverd : 2 data / oplaadkabels aan te sluiten op pc
Screenprotector
Opladen tablet:
Via usb want er wordt geen oplader bijgeleverd ,
gaat vlot via pc of door universele oplader die ik in huis had
Starten:
de tablet start nogal traag, duurt toch een minuutje voordat je echt aan het werk kan.
Startblad:
de meest gebruikelijke applicaties staan al klaar voor gebruik, rechtstreeks naar facebook, file manager, instellingen, music player, videoplayer, photoalbum, Flash player....en een webstore voor applicaties.
Daarnaast zijn er onder een (chinese) folder nog een aantal applicaties toegevoegd, oa de iReader, die je vlot kan installeren.
Deze webstore, jawel, je raadt het , is een chinese, dus maar overgestapt naar andere webstore.
Via instellingen is er heel wat aanpasbaar, dus, eerst de taal maar aangepast. En alles verschijnt dadelijk in onze eigen beschaafde moedertaal.
Mooi zo. Toetsenbord is een Querty, wat we hier in België niet gewoon zijn, maar is geen big issue.
Hier kunnen we met een app misschien nog wel wat aan doen.
Verder de geïnstalleerde applicaties uitgeprobeerd, de music player is heel basic, de file manager werkt echter prima, de link naar internet fantastisch, browser prima.
Kortom, alles werkt zoals het hoort.
Je kan in deze tablet extra geheugen toevoegen via een microSD kaartje van max 32Gb.
Ik had er eentje liggen van 16 gb, Wat stuff op gezet, muziek , apps en werd dadelijk herkend bij het plaatsen.
Via File manager een paar nieuwe applicaties geïnstalleerd, ging allemaal prima.
Muziek afspelen vanaf deze microSD ging echter niet want voor zover ik tot hiertoe kan zien moet de muziek opgeslagen worden onder de interne SD. Geen nood, zit 16Gb intern geheugen beschikbaar, kan je wel een deel muziek op kwijt.
Aansluiten op de pc om data over te zetten kan je via bijgeleverde datakabel.
De tablet ziet dadelijk dat er een aansluiting is en vraagt je om die open te zetten.
De tablet, én de microSD worden afzonderlijk als opslag herkend en je kan ze dus zoals eender welke externe opslag gebruiken.
Uninstall van applicaties gaat heel vlot via de "instellingen", je kan je applicaties ook overbrengen naar je externe SD als je plaats tekort hebt.
Gaat dus allemaal heel vlot.
Algemeen gebruik is vrij intuitief en reactiesnelheid is goed. Touchscreen werkt perfect, je kan scrollen, bladeren, vergroten, verkleinen zonder moeite.
Ik heb er intussen een betere mediaspeler opgezet en heb hiermee nu een fantastisch geluidskwaliteit.
Videokwaliteit is eveneens goed.
Batterij: ik had iets beter verwacht gezien de specificaties. 4 uur continu werken met wifi op de tablet lukt, langer niet
Pluspunten:
goede beeld en geluidskwaliteit, touchscreen werkt zoals het hoort, tablet doet wat ze moet doen met een behoorlijke snelheid.
via File manager kan je heel veel zonder veel poespas
Minpunten:
handleiding zou minstens in het engels mogen, al vind je daarna op je tablet wel een handleiding in het nederlands,
Start wat traag op.
Batterij? maar ik kan moeilijk vergelijken
conclusie: ik heb waar voor mijn geld gekregen.