[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.040.315 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:39:
En de komende 2 maanden hoor je niets anders dan OMGZ nog steeds zijn ze niet verzonden!!1one :P
Over een paar maanden loopt iedereen hier rond met een lege iPhone en nagels van 20 centimeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:39:
En de komende 2 maanden hoor je niets anders dan OMGZ nog steeds zijn ze niet verzonden!!1one :P
Voor 1 cent kan ik heel veel geduld opbrengen :9
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 10:40:
[...]

Over een paar maanden loopt iedereen hier rond met een lege iPhone en nagels van 20 centimeter
Ik heb niet eens een iphone :+ en die 20cm nagels heb ik nu al... heb die nagelknipper gemist :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joh.. Voor 2 cent ga ik niet moeiliIjk doen. Het komt wanneer het komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hem ook direct besteld voor 0.01cent..

maar hoe kunnen ze dat nou eigenlijk weg doen voor 0.01 cent? productie kosten enzo. zijn toch veel hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de hoop dat mensen meer bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Zijn jullie toevallig al Windows 8 capable tablets tegen gekomen. Waar dus de resolutie klopt? Ik zie wel een aantal Windows 7 tablets (zijn er maar een paar), maar die hebben allemaal de 1024xnogwat resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:39

FreakNL

Well do ya punk?

Nagelschaar is ook nog niet verzonden. Maar toch ook het kabeltje maar besteld, kon het niet laten :P

Mijn bestelling van 16 december van dealextreme is nu trouwens ook eindelijk binnen :P Wel na een resend, maargoed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:36
Pino112 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:23:
Een week geleden een zaklamp, batterijen en oplader gekocht via DX.
Staat nu nog op Packaging.
Had toch al eigenlijk gehoopt dat ie onderweg zou zijn :9, maar helaas.
Gelukkig heb ik tot de zomervakantie, dus haast heeft de bestelling niet.
Ze zijn binnen *O* *O*.

Helaas past de oplader niet in het stopcontact, dus daar moet ik nog iets op vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 07:19
Pino112 schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 23:45:
[...]

Ze zijn binnen *O* *O*.

Helaas past de oplader niet in het stopcontact, dus daar moet ik nog iets op vinden :+
Ja als je in China koopt zit er meestal een platte stekker aan of er moet bij staan dat er een Europese aanzit, de oplossing had je er bij kunnen bestellen hier is zoiets een verloop meestal een stuk duurder.

http://www.dealextreme.co...power-plug-convertor-3529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:08

Quad

Doof

aart44 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:36:
[...]

Ja als je in China koopt zit er meestal een platte stekker aan of er moet bij staan dat er een Europese aanzit, de oplossing had je er bij kunnen bestellen hier is zoiets een verloop meestal een stuk duurder.

Die dingen moet je gewoon bij de Action halen, zijn ze net zo duur/goedkoop.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 15:50:
Nagelschaar is ook nog niet verzonden. Maar toch ook het kabeltje maar besteld, kon het niet laten :P

Mijn bestelling van 16 december van dealextreme is nu trouwens ook eindelijk binnen :P Wel na een resend, maargoed :+
Het schijnt dat die status ook niet wijzigd.. Althans dat werd mij verteld. Aangezien ik daar nog een order heb geplaatst, zonnebril en horloge, en vroeg of ze die order er bij konden stoppen, maar wat bleek,mij was dus al verzonden aldus een medewerker van everbuying

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-07 17:48
gisteren 2e paketje binnen van Everybuying deze duurde zon 6 weken wat langzamer deze keer mja binnen is binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
In Januari had een kameraad van mij een USB kabel besteld op DealExtreme met mijn adres en zijn paypal.
Deze kwam afgelopen dinsdag pas binnen, ik was het eigenlijk al helemaal vergeten. Er zat wel een sticker op met de tekst: "Customs Declaration", dus ik gok dat het bij de douane lag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
aart44 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 08:36:
[...]

Dit is het geval:
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantined/201201/47499-7ef95874-2b4b-4a76-96f8-7e0afaf6db68.jpg
dus ik ga er maar een extra kabel aan maken:
Afbeeldingslocatie: http://www.dealextreme.com/customerphotos/quarantined/201109/47499-b165fc84-4901-4f18-82d5-12980808123e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 08:03

Blord

Hello Kitty !

Ik heb precies dezelfde lader met EU stekker en het past makkelijk in mijn net socket. Zijn jouw sockets te diep ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@oplader foto's... Ik hoop dat je een goede band verzekering hebt? Lijkt mij nou niet echt de beste manier zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Pino112 schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 11:36:
[...]

Dit is het geval:
[afbeelding]
dus ik ga er maar een extra kabel aan maken:
[afbeelding]
Die converter is ook voor UK/US stekker naar europees, naar van ronde naar ronde pinnen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Blord schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:09:
Ik heb precies dezelfde lader met EU stekker en het past makkelijk in mijn net socket. Zijn jouw sockets te diep ?
Ja, allemaal. Deze pinnen zijn amper twee centimeter lang.
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 12:13:
@oplader foto's... Ik hoop dat je een goede band verzekering hebt? Lijkt mij nou niet echt de beste manier zo...
Het zijn mijn foto's niet. Ik ga eerst bij de bouwmarkt voor een verloopje kijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke.. Ik dacht al.. Ben opzich niet zon elektrische wetenschapper maar dit leek mij niet echt slim ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2012 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pakketjes zijn binnen! Eindelijk! 27 februari besteld en vandaag binnen gekomen (BiC) het mooiste is nog ik bestelde mijn tablet met android 2.3 en onderweg is er ineens android ICS geïnstalleerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal toch niet waar zijn hè,, heb ik bij dealextreme tegoed gekregen vanwege een kapot item, heb ik van dat tegoed een houder besteld voor me telefoon in de auto, staat ie nu in 1 keer op waiting for supplier... Schiet dus nog niks op:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 21:29:
Het zal toch niet waar zijn hè,, heb ik bij dealextreme tegoed gekregen vanwege een kapot item, heb ik van dat tegoed een houder besteld voor me telefoon in de auto, staat ie nu in 1 keer op waiting for supplier... Schiet dus nog niks op:s
Wanneer heb je hem besteld? en dat dx langzaam is is algemeen bekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week... Ze moeten daar echt een up to date voorraad systeem gaan aanleggen. Maar dat zal wel niet zo veel zin hebben bij hun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Laatst online: 04-04 18:56
Mijn accu voor mijn iPhone van dx is dus drie keer niks. Een paar keer ging hij nog net aan, en zelfs dat doet hij nu niet meer. Weet iemand waar ik wel een goede accu voor een iPhone 3g vandaan haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23
Zo de zomer zit er aan te komen prachtig weer maar iemand misschien tips voor een leuke zonnebril die ik kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 16:59
Mijn tinydeal van een maand geleden is nu aangekomen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

tumtum100 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:01:
Zo de zomer zit er aan te komen prachtig weer maar iemand misschien tips voor een leuke zonnebril die ik kan bestellen?
Kijk op ebay naar In touch with Style shop, is wel US, maar veel veeeel brillen :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:23
Quad schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 13:04:
[...]

Kijk op ebay naar In touch with Style shop, is wel US, maar veel veeeel brillen :).
Bedankt voor de tip zal kijken of ik iets leuks kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tHURTle schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 23:18:
www.Gadgetgreats.com is blijkbaar een Dochter onderneming van Chinagrabber.com

Ik heb er namelijk net een Tablet besteld en krijg op de laatste pagina deze regel..

Dear ,
Thank you for your order. Your order number is .
Your total is . Thank you for your business.

For order questions contact us at chinagrabber@live.cn

Nu maar hopen op een goede afloop.. FingersCrossed..
Succes dan , ik heb der een tablet besteld de 8ste maart en nog niks .
Ze antwoorden heel slecht of niet op je mails .Ik vermoed zo dat ik mijn geld kwijt ben , betaald via PayPal maar die kunnen ook niks doen .
Ik wacht hen nog een paar dagen af en dan bestel ik het bij Pandawill ..
Veel geluk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 14:06:
[...]

Succes dan , ik heb der een tablet besteld de 8ste maart en nog niks .
Dat is 15 dagen wat wil je je bestelt in China het kan even duren ligt vaak niet aan de verzender alleen China Mail gaat ook niet echt snel.
Als je het snel wilt moet je het hier kopen dan is het een kwestie van een dag of misschien twee werkdagen.

Zelf heb ik op 23-2 een tablet bestelt bij Focal Price die is nu eindelijk in Nederland volgens de trackingssite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

aart44 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:11:
[...]

Dat is 15 dagen wat wil je je bestelt in China het kan even duren ligt vaak niet aan de verzender alleen China Mail gaat ook niet echt snel.
Als je het snel wilt moet je het hier kopen dan is het een kwestie van een dag of misschien twee werkdagen.

Zelf heb ik op 23-2 een tablet bestelt bij Focal Price die is nu eindelijk in Nederland volgens de trackingssite.
DHgate.com is bijv ook een handig shopsite heb ik gemerkt, gewoon via DHL versturen is gegarandeerd binnen 7 dagen in huis.

Wel voor de wat duurdere gadgets bedoelt helaas.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:11:
[...]

Ik had besteld met een UPS/DHL levering .
Dat gaat op maximaal 10dagen , en dat ze niet antwoorden op mails is toch raar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Verwijderd schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 15:14:
[...]

Ik had besteld met een UPS/DHL levering .
Dat gaat op maximaal 10dagen , en dat ze niet antwoorden op mails is toch raar ..
Ja dan had het er moeten zijn DHL meestal een 3 werkdagen.
Maar je zegt eerst: Ze antwoorden heel slecht of niet op je mails
Dus je hebt wel een keer antwoordt gehad van ze, misschien als je de volgende dag weer hetzelfde vraagt dat ze niet meer antwoorden.

Ook zeg je Paypal kan niets voor je doen dat begrijp ik niet.
Als het lang duurt moet je binnen 45 dagen een geschil openen dus je hebt nog even tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:51
Vandaag een Beats by Dre op mn hoofd gehad afkomstig van DX, wat een troep is dat maar niet zeg. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 11:51
aart44 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 17:10:
[...]

Ja dan had het er moeten zijn DHL meestal een 3 werkdagen.
Maar je zegt eerst: Ze antwoorden heel slecht of niet op je mails
Dus je hebt wel een keer antwoordt gehad van ze, misschien als je de volgende dag weer hetzelfde vraagt dat ze niet meer antwoorden.

Ook zeg je Paypal kan niets voor je doen dat begrijp ik niet.
Als het lang duurt moet je binnen 45 dagen een geschil openen dus je hebt nog even tijd.
Geschil bij PayPal escaleren tot een claim en ze fixen het binnen een paar dagen, zo ging het bij mij vorige week in ieder geval. Volledige refund gehad, artikel was schijnbaar in backorder gevallen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Ik heb 2 handwarmers gekocht, voor 50 dollar samen. Deze werden al vrij snel verzonden, via USPS met tracking.
De laatste tracking update:

Depart USPS Sort Facility
February 10, 2012
BETHPAGE, NY 11714

Nog steeds niks binnen. Tijdje geleden een paypal claim geopend, welke in behandeling is:
We nemen contact met u op als er ontwikkelingen zijn of als we aanvullende informatie van u nodig hebben vóór 19 mrt 2012.

Sta ik hierbij in mijn recht? Heb echter niks binnen.
Hij heeft wel verzonden (volgens tracking) maar onderweg is er iets gebeurd (?).

EDIT, kwestiegeschiedenis:
19 mrt 2012 - PayPal: Kwestie in behandeling -> Ze zijn er dus nog wel mee bezig?
7 mrt 2012 - PayPal: Kwestie in behandeling
4 mrt 2012 - PayPal: Verkoper heeft bewijs van verzending verstrekt
4 mrt 2012 - PayPal: Email verstuurd naar koper
4 mrt 2012 - PayPal: Email verstuurd naar koper
4 mrt 2012 - Koper: Geschil opgewaardeerd tot claim
26 feb 2012 - PayPal: Email verstuurd naar koper
25 feb 2012 - PayPal: Email verstuurd naar koper
4 mrt 2012 - Koper: Geschil ingediend
24 feb 2012 - PayPal: Email verstuurd naar koper
24 feb 2012 - PayPal: Email verstuurd naar koper
24 feb 2012 - Koper: Geschil ingediend

[ Voor 36% gewijzigd door remcoboy1479 op 24-03-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de verzender (volgens paypal) altijd verantwoordelijk is ook als er iets onderweg gebeurd is. De meeste china bedrijven sturen het gewoon nogmaals omdat ze geen slechte rating/reviews willen. Maar dit lijkt mij niet om een geschil met een chinezen webshop te gaan maar met een verkoper uit Amerika? kan dat kloppen? misschien dat het daar anders is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben zelf ook een beetje aan het twijfelen wat ik nu moet doen, heb een tablet besteld bij BiC en hij is net binnen, voelt stevig aan, alles zat er netjes bij en zat in een mooi doosje. Bij het opstarten wat ik blij want er staat ICS op. Alleen het probleem is dat hij ongeveer elke 5 seconden een foutmelding geeft (iets over de core) en vervolgens sluit hij het programma af. Dit ding is gewoon onbruikbaar, ben normaal niet zo'n klager maar nu toch ongeveer 100 euro uitgegeven aan dat ding en dat hij niet werkt is zonde.

Heb het probleem inmiddels gegoogeled maar het is lastiger omdat ik het merk/type van het ding niet weer. Het is ook weer een andere tablet als ik oorspronkelijk gekocht heb want daar zou android 2.3 op zitten.

Heb BiC maar een berichtje gestuurd over dit probleem, zal hier wel neerzetten wat zij als oplossing bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:47:
Ben zelf ook een beetje aan het twijfelen wat ik nu moet doen, heb een tablet besteld bij BiC en hij is net binnen, voelt stevig aan, alles zat er netjes bij en zat in een mooi doosje. Bij het opstarten wat ik blij want er staat ICS op. Alleen het probleem is dat hij ongeveer elke 5 seconden een foutmelding geeft (iets over de core) en vervolgens sluit hij het programma af. Dit ding is gewoon onbruikbaar, ben normaal niet zo'n klager maar nu toch ongeveer 100 euro uitgegeven aan dat ding en dat hij niet werkt is zonde.

Heb het probleem inmiddels gegoogeled maar het is lastiger omdat ik het merk/type van het ding niet weer. Het is ook weer een andere tablet als ik oorspronkelijk gekocht heb want daar zou android 2.3 op zitten.

Heb BiC maar een berichtje gestuurd over dit probleem, zal hier wel neerzetten wat zij als oplossing bieden.
Welke heb je als ik vragen mag?

volgende keer even je laatste bericht editen misschien? 2e post half uurtje na eerste post 8)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-09 22:38
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:22:
Ik denk dat de verzender (volgens paypal) altijd verantwoordelijk is ook als er iets onderweg gebeurd is. De meeste china bedrijven sturen het gewoon nogmaals omdat ze geen slechte rating/reviews willen. Maar dit lijkt mij niet om een geschil met een chinezen webshop te gaan maar met een verkoper uit Amerika? kan dat kloppen? misschien dat het daar anders is!
Inderdaad VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ik denk dat hij bij de douane ligt.. USPS pakketje bij Douane zie dit topic :).

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 11:50:
[...]

Welke heb je als ik vragen mag?

volgende keer even je laatste bericht editen misschien? 2e post half uurtje na eerste post 8)
Ik heb geen idee welke ik heb :X volgens mij is het deze http://www.buyincoins.com...ct_info&products_id=11225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Je weet toch welke je hebt gekocht? :9 .
Welke error krijg je precies ?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 12:21:
[...]

Je weet toch welke je hebt gekocht? :9 .
Welke error krijg je precies ?
Ik weet welke ik gekocht heb maar die staat niet meer op de site, die is vervangen voor diegene die ik net linkte.

De error is dat process android.acore er mee stopt, dan staat er online dat ik de cache van Contacts moet legen maar ik heb geen Contacts op dat ding staan.

Edit

Heb bericht terug van BIC
Dear friend,

Thanks for your message.
You can take it to the local shop to see what's the problem and ask about the repair fee and tell us.
Then we can help.

Best regards :)

Lisa
Even langs mijn lokale China Tablets winkel dan maar

Edit 2
Heb inmiddels een contacts.app gevonden online op een tabletforum, ben benieuwd of het zo opgelost is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
wat vinden julie van deze site ik was ook ff aan het kijken voor een tablet hier hebben ze best veel mar is deze site betrouwbaar ?? http://www.mcbub.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Tonks, is het inmiddels gelukt ?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
Iemand nog een goeie trace site voor China Mail?

De site die DX in de mail gaf ligt er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

intmail.183.com.cn
Deze zeker? Heb andere geprobeerd, maar die komen vaak zonder resultaat of herkennen het nummer niet.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emrulez
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-06-2024
SinergyX schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:39:
intmail.183.com.cn
Deze zeker? Heb andere geprobeerd, maar die komen vaak zonder resultaat of herkennen het nummer niet.
Yep die ligt eruit. Gisteren kreeg ik nog wel resultaat na tientallen keren proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een cent deal.. :-) wel ff opletten met shipping etc.

http://www.maniacool.com/...t-Message-Magic-Beans.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op maandag 26 maart 2012 @ 13:34:
@Tonks, is het inmiddels gelukt ?
Jep dankzij de contacts app heb ik geen errors meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
:+ Heette ik nu maar sjakie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bestelling van eforchina is al sinds vorige week maandag weg van Hongkong.. Nog steeds niet in Nederland aldus PostNL.... Iemand ervaring daarmee? Misschien dat PostNL de zending niet heeft omgenummerd ofzo..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:15:
Mijn bestelling van eforchina is al sinds vorige week maandag weg van Hongkong.. Nog steeds niet in Nederland aldus PostNL.... Iemand ervaring daarmee? Misschien dat PostNL de zending niet heeft omgenummerd ofzo..?
Bij mij duurde het 2 weken van HK naar Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Ah gossie toch.

Heb je het topic uberhaupt door gelezen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Quad schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:01:
[...]

Ah gossie toch.

;) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:38
Tjee, verdwenen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 10:01:
[...]

Ah gossie toch.

Kan je niet gewoon normaal reageren? Ik denk dat je mijn vraag niet snapt. Mijn pakket is 2 weken geleden betrokken vanuit HK naar NL. Met tracking. Doe wordt dan door PostNL voorzien van een Nederlandse 3S barcode. Dit is niet gebeurd. Daar gaat mijn vraag over.. Of er vaker pakketten niet worden omgenummerd door PostNL.

En ja, Tuurlijk heb ik elke post doorgelezen in dit topic. Doet toch iedereen? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2012 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:02
IanW2, heb je de 3S barcode al opgevraagd bij PostNL? Ik dacht dat je dit telefonisch moest doen (heb ook ergens gelezen dat het via twitter ook kan).

En je weet toch dat pakjes ook nog geruime tijd bij de douane kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Track & trace bij pakketjes uit China is hopeloos is mijn ervaring. Ga er gewoon vanuit dat het minimaal 4 weken duurt. Dan kan het altijd alleen maar mee vallen. Als je daar niet het geduld voor hebt, moet je niet uit China bestellen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard houd ik daar rekening mee. Ik heb meerdere malen via twitter een code gevraagd. Telkens wisten ze nog niks van die zending af. Het lijkt mij logisch dat een pakket eerst wordt genummerd, alvorens het naar de douane gaat toch?

@-Tom ik heb wel degelijk geduld. Maar MIJN ervaring is dat wanneer een pakket HK verlaten heeft, het met korte tijd, maximaal een week, bij mij binnen is, en ik dus een Nederlandse barcode van PostNL kan gebruiken. Daar gaat het mij meer om. Ben gewoon nieuwsgierig wanneer ik iets kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tot hoever staat je HK tracking code? Pas als die aankomst in Nederland wordt die omgezet, zolang hij daar nog niet is, geen 3S code :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Left hong kong for its destination. Meer statussen komen er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 14:57
Je moet gewoon wachten, heb zelf de ervaring dat merendeels van de brieven/pakketjes pas na 3/4 weken aankomen. Moet er wel bij zeggen dat ik bijna nooit registred airmail heb gekozen. Als het brief/pakket niet door de brievenbus past, dan wordt het toch bezorgd door de pakketdienst.
Tot nu toe is het 1 keer misgegaan, een bestelling van een 12V adapter in januari is hedendaags nog niet bezorgd. 3 brieven hebben langer dan 45 dagen over gedaan om mij te bereiken. Misschien 15 van de 70> brieven waren binnen 2 weken bezorgd (meestal via buyincoins/focalprice). De rest zat dus allemaal tussen de 2 en 6 weken.

Zoals je vaak zat hebt gelezen. Je kan niet verwachten dat het binnen 2 weken al thuis is bezorgd, je kan beter uitgaan van de ergste situatie. Of gewoon geen registred airmail kiezen, heb je ook niks om zorgen over te maken/ te checken :P. Ze doen niet moeilijk om een resend te doen bij focalprice. Had een case besteld alleen was deze na 40 dagen nog niet aangekomen. Bericht gestuurd, antwoord terug van 'geen tracking code bijgekocht', maar na 3 berichtjes werd er al een resend (dit keer met een 'gratis' tracking code van focalprice) gedaan (wat toen wel binnen 2 weken was bezorgd 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Pakketjes uit china monitoren moet je gewoon niet doen....

Met verkopers uit china heb ik nog nooit problemen gehad en ik bestel al jaren van alles en nog wat.

Als het al mis gaat met pakketjes, dan gaat het in nederland mis, dus TNT of post.nl die spullen jatten, geen zin hebben om te bezorgen en noem maar op :) zo zijn die lui gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op 3 maart bestelde ik op everybuying http://www.everbuying.com/product63687.html en http://www.everbuying.com/product125481.html op 15 maart is het verscheept.
Zou het eventueel kunnen dat de duane deze dingen houd? En iemand enig idee hoelang het ongeveer nog zou kunnen duren (ik woon in België)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-09 14:57
De tablet houden ze niet tegen (hooguit moet je btw erover betalen + inklaringskosten), maar over het mobieltje is het nou net de vraag of het pakketje wordt uitgevist.Mocht die (telefoon) teveel lijken op een bepaalde populaire telefoon en de douanier vindt dat ook, dan kan de merk eigenaar het laten vernietigen.Ik weet niet of je in die bijzondere situatie alles kwijt bent of alleen het mobieltje (als je het samen in een order hebt laten verzenden).

Reken maar gewoon op dat je nog belasting moet betalen, zo niet dan is het fijn meegenomen.

Denk dat voor België ongeveer dezelfde regels gelden met betrekking tot namaakgoederen en btw over import als bij NL (anders zie de website van de douane).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Let even op de waarschuwing, puntje 2 van de sterretjes ;) (hij lijkt wel heel erg op...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op zondag 18 maart 2012 @ 13:57:
Bij mij heeft PayPal moeten ingrijpen. Ik had een order geannuleerd (ging om zp'n 50 euro) en DealExtreme stortte het geld maar niet terug. Na een tijdje contact gezocht en gewoon 0,0 response gehad. Zelfs op verzoek van PayPal werd er niet gereageerd. Op een gegeven moment heeft PayPal m'n geld teruggestort. Inmiddels heb ik weer een nieuwe bestelling waarvan 1 van de 4 items niet is aangekomen, dus ik heb het nu wel een beetje gehad met die gasten :{
Eerlijk is eerlijk: ze hebben gereageerd op het feit dat ik m'n HDMI kabel na een week of 6 nog niet ontvangen had, maar inmiddels was ie toen de dag ervoor met de post aangekomen. Het is gewoon erg traag met de transport gegaan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exor schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 17:13:
De tablet houden ze niet tegen (hooguit moet je btw erover betalen + inklaringskosten), maar over het mobieltje is het nou net de vraag of het pakketje wordt uitgevist.Mocht die (telefoon) teveel lijken op een bepaalde populaire telefoon en de douanier vindt dat ook, dan kan de merk eigenaar het laten vernietigen.Ik weet niet of je in die bijzondere situatie alles kwijt bent of alleen het mobieltje (als je het samen in een order hebt laten verzenden).

Reken maar gewoon op dat je nog belasting moet betalen, zo niet dan is het fijn meegenomen.

Denk dat voor België ongeveer dezelfde regels gelden met betrekking tot namaakgoederen en btw over import als bij NL (anders zie de website van de douane).
Alvast bedankt voor de uitleg!
Weet u ongeveer om hoeveel € het zou gaan dat ik dan extra moet betalen? en moet dat cash worden betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Wat is het belastingtarief in belgië? 21% toch? Dan 21% over de waarde plus verzendkosten, plus inklaringskosten (rond de 10 euro ofzo)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:19:
Wat is het belastingtarief in belgië? 21% toch? Dan 21% over de waarde plus verzendkosten, plus inklaringskosten (rond de 10 euro ofzo)
Dus alleen de btw van de tablet dan? Want de mobiel zal waarschijnlijk vernietigd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Geen idee, als het 21% is zal dat wel verrekend worden ja.

Maar je hebt wel een verrotte uitgekozen ^^
resistief (das kut) en 2.2 en rest stelt ook niets voor.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 18:35:
Geen idee, als het 21% is zal dat wel verrekend worden ja.

Maar je hebt wel een verrotte uitgekozen ^^
resistief (das kut) en 2.2 en rest stelt ook niets voor.
Oh hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:17:
Left hong kong for its destination. Meer statussen komen er niet.
dat klopt, meer status updates krijg je niet, tot de postbode voor de deur staat.. surprise...

dus, niet drukmaken, en gewoon 3-4 weken wachten net als iedereen, het komt vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Grrr dat heb ik weer :(

M'n Sysbay S-MP99 tablet van Pandawill (verstuurd met China Post) is in Nederland aangekomen, maar onderschept door PostNL.

Omdat ze de waarde niet kunnen bepalen moet ik nu een formulier invullen en opsturen, inclusief een kopie van de factuur.

Nou ja, het goede nieuws is dat de tablet er maar drie weken over heeft gedaan om in Nederland te komen (verstuurd op 5 maart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mr Magic schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:09:

M'n Sysbay S-MP99 tablet van Pandawill (verstuurd met China Post) is in Nederland aangekomen, maar onderschept door PostNL.
Lijkt mij logisch, hoe wou je anders de verzending bezorgd hebben ?

Onderschept door de douane bedoel je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:18
Blord schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 22:44:
[...]

Lijkt mij logisch, hoe wou je anders de verzending bezorgd hebben ?

Onderschept door de douane bedoel je.
Beetje flauwe opmerking van je, maar ik wil het begin van de brief die ik van PostNL heb ontvangen wel even quoten hoor:
Op het Internationaal Sorteercentrum van PostNL Pakketten is een aan u gericht pakket van buiten de Europese Unie aangekomen.

Pakketten afkomstig uit landen van buiten de Europese Unie komen in het inklaringsproces terecht. Bij het inklaren wordt bepaald of voor het pakket douanerechten, BTW en/of andere invoerheffingen moeten worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
Lijkt me dat het papierwerk niet klopt voor de inklaring, heeft weinig met onderscheppen te maken dan.

Vandaag een "Shipment sent" bericht ontvangen voor een product uit mijn DX bestelling van ruim een maand geleden (We're glad to inform you that your order has just been fulfilled and shipped on [Tuesday, 27 March 2012 12:13].It's now on the way to your destination.). Maar item was vorige week al binnen gekomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

Wss staat er een vrij hoge waarde op het pakket. Ik heb al veel uit China besteld, ook wat pakketten die bij elkaar een waarde hadden van ~100 dollar. Die van mij zijn nooit onderschept. Vaak staat er dan een waarde van 15 of 20 dollar op de sticker vanuit China.
Maarja, het blijft een risico met het bestellen uit China

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Staar je trouwens niet blind op die code van China post (of HK), mijn status stond al sinds 17-03 op Office of Exchange (ofzoiets), maar gister netjes afgeleverd gekregen. Blijkbaar geeft PostNL of de ontvangende partij in Nederland geen feedback richting China Post en zal je status dus nooit veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Met de hartelijke service van FocalPrice:
Dear Quad,

Thanks for your reply.

Your order may be delayed or lost on the way. In this case, would you like us to create a coupon as the refund for your or resend you? However, if you are not satisfied with the above options, we will refund you to your PayPal account with 3-5 business days. Please advise. However, if you receive the order in the future, please resend money to payment@ithrough.com.

Thanks in advance for your cooperation and understanding.
Goed, moest persé wachten tot de 27e, maar als het pakketje na het verstrijken ervan niet binnen is, zijn ze niet de beroerste iig.
Goede support voor de rest dus, binnen 24h antwoord en krijg geld terug op paypal account.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
-tom-562 schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:13:
Wss staat er een vrij hoge waarde op het pakket. Ik heb al veel uit China besteld, ook wat pakketten die bij elkaar een waarde hadden van ~100 dollar. Die van mij zijn nooit onderschept. Vaak staat er dan een waarde van 15 of 20 dollar op de sticker vanuit China.
Maarja, het blijft een risico met het bestellen uit China
Het enige risico is dat het niet aankomt, Met de inklarings gerelateerde kosten houdt je gewoon rekening, als je dat niet doet ben je mijn inziens niet slim bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
Mr Magic schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 19:09:
Grrr dat heb ik weer :(

Omdat ze de waarde niet kunnen bepalen moet ik nu een formulier invullen en opsturen, inclusief een kopie van de factuur.

Nou ja, het goede nieuws is dat de tablet er maar drie weken over heeft gedaan om in Nederland te komen (verstuurd op 5 maart).
gewoon invullen en terug sturen heb ik ook gehad na 1,5 wk was hij afgeleverd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Kreeg van FP binnen twee uur al weer een bericht dat het geld definitief terug komt naar mijn PP rekening (kleine 8$).
Toch erg nette afhandeling en daar ben ik dan erg tevreden mee.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Iemand ervringen met de rma van dealextreme. wacht nu al bijna een week op een reactie. Via dx.com een formuliertje ingevult, bevestiging gehad, verder niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat is de prijs van het betreffende artikel? Die paar keer dat ik een RMA heb aangevraagd voor kleine artikelen kreeg ik met een paar weken antwoord dat ik het huidige exemplaar weg mag gooien en dat ze een nieuwe verzenden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Dat klopt, heb ik ook meerdere keren gehad. Las op DealExtreme dat ze het erg druk hebben op dit moment met tickets, waardoor het wel 10 werkdagen kon duren voordat je antwoord krijgt op je request voor RMA.

Wat pven al zegt, als het om producten gaat met een lage waarden worden die kosteloos naar je toegestuurd, en er zal worden gevraagd om het defecte product weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Het ging om een accu voor een iPhone 3g, had al wel gelezen dat ik hem waarschijnlijk niet terug hoefde te sturen. Maar dan is het maar goed dat ik er ook 1 op ebay heb besteld. Kan dan nog wel 6 weken duren voor ik weer een nieuwe van dx.com heb, en zo lang kan ik eigenlijk niet wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Diablow op 28-03-2012 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:53
troftnom schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 00:09:
<snip>
Vandaag een "Shipment sent" bericht ontvangen voor een product uit mijn DX bestelling van ruim een maand geleden (We're glad to inform you that your order has just been fulfilled and shipped on [Tuesday, 27 March 2012 12:13].It's now on the way to your destination.). Maar item was vorige week al binnen gekomen. ;)
Wanneer heb je het besteld en wanneer is het binnengekomen? Ik heb 29 februari een order geplaatst, maar status is nog steeds "Prepare Shipment" :P

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mezzid
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 13:00
Heeft iemand ervaring met het bestellen op dealextreme? Ik heb 3 bestellingen gedaan en die staan allemaal op status;
Order Status: Payment Confirmed

Moet ik zelf hierna nog iets doen of gaat dit automatisch, want in hun email staat het volgende:
Your order has been successfully created, please click the button below to complete your payment.
1. Click this button to log in to My Orders.
2. Select the order you want to pay for.
3. Click the "Return to Checkout" button under Payment Method.
You can then finish paying with PayPal or select another payment method.

Maar ik kom via de door hun gegeven link uit bij de pagina waar ik de status van mijn bestelde product zie, en die staat dus op payment confirmed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord

Blord

Hello Kitty !

Mijn ervaring met DX is dat de pakketjes allemaal aankomen. Dit kan soms tot 2-3 maanden duren. Dit jaar heb ik al 10 bestellingen gedaan. Naar de order status kijk ik allang niet meer. De informatie kloppen soms niet of zijn niet consistent.

Bestellen bij DX is veel, heel veel geduld hebben maar dat weet je van tevoren. Wil je de spullen iets sneller hebben dan bestel je op Ebay.

Ik had in loop van 2 maanden verscheidene bestellen gedaan en ze komen allemaal op 1 dag aan bij mij.
Blord in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

[ Voor 22% gewijzigd door Blord op 29-03-2012 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Mezzid schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 11:53:
Heeft iemand ervaring met het bestellen op dealextreme? Ik heb 3 bestellingen gedaan en die staan allemaal op status;
Order Status: Payment Confirmed

Moet ik zelf hierna nog iets doen of gaat dit automatisch, want in hun email staat het volgende:
Your order has been successfully created, please click the button below to complete your payment.
1. Click this button to log in to My Orders.
2. Select the order you want to pay for.
3. Click the "Return to Checkout" button under Payment Method.
You can then finish paying with PayPal or select another payment method.

Maar ik kom via de door hun gegeven link uit bij de pagina waar ik de status van mijn bestelde product zie, en die staat dus op payment confirmed.
Betaling bevestigd.

Gefeliciteerd, je hebt het product gekocht!
Nu 4/5 weken geduld hebben :9 .

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op 17-03-2012 een bestelling gedaan op everbuying.com, ontvang ik vandaag mijn pakketje al :D _/-\o_

Mijn zus ook weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Eergisteren weer eens wat besteld via Focalprice gister al verzonden melden ze.
Wat me opvalt dat de prijzen echt een stuk hoger liggen bij alle china shops dan vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caspervm
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-05 12:19
*snip* namaak

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2012 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
DrJamez schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 08:21:
[...]
Wanneer heb je het besteld en wanneer is het binnengekomen? Ik heb 29 februari een order geplaatst, maar status is nog steeds "Prepare Shipment" :P
Bestelling was van 20 februari, shipment sent email gehad op 27 februari, dat item is als laatste gearriveerd (deze week). Twee andere shipment sent emails op 9 en 27 maart, die zijn beide tegelijk aangekomen ergens eind vorige week. Kortom, geen peil op te trekken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een mooie zonnebril gevonden staat ie alleen op DX.Com.. Maar daar schiet het niet op. Iemand een idee wat een goede webshop is met veel zonnebrillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:47:
Eindelijk een mooie zonnebril gevonden staat ie alleen op DX.Com.. Maar daar schiet het niet op. Iemand een idee wat een goede webshop is met veel zonnebrillen?
http://stores.ebay.com/intouchwithstyle
Is alleen in US dus niet voor topic geschikt, maar veel, heel veel zonnebrillen voor aantrekkelijke prijs :).
Bestel je onder 22,- euro krijg je het gegarandeerd binnen 5 werkdagen in de brievenbus (ik had vrijdag verzonden gekregen en dinsdag binnen!).

PVOutput☀️

Pagina: 1 ... 20 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~~~[/html]