Toon posts:

[Ervaringen] Online shoppen in China Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 118 119 Laatste
Acties:
  • 1.027.183 views

Anoniem: 516869

user001 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:17:
[...]
Wel telkens een slecht gevoel bij dat orderen-annuleren, maar ik zal echt niet telkens betalen hoor.
Dat wordt in de volksmond ook wel misbruik genoemd.

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:30
Anoniem: 516869 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:11:
[...]

staat niet bij dat het niet kan/mag, netjes is een ander woord, maar misbruik niet

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:56

Chocoball

瞧好吧!

Hopelijk hebben jullie dan voldoende DX punten gespaard want de volgende actie van DX komt er volgende week aan ;)

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:14
Chocoball schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:29:
Hopelijk hebben jullie dan voldoende DX punten gespaard want de volgende actie van DX komt er volgende week aan ;)
Inside info? :)

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik win helemaal niets meer met de MVP actie. 5 kleine bestellingen gedaan, waarbij geen enkele meer raak.
Toch staan er nu heel veel hoge coupons die gewonnen worden in de lijst.

• Annoying-Orange
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-01 20:43
FunFair schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:33:
Ik win helemaal niets meer met de MVP actie. 5 kleine bestellingen gedaan, waarbij geen enkele meer raak.
Toch staan er nu heel veel hoge coupons die gewonnen worden in de lijst.
Volgens mij wordt die lijst steeds opnieuw afgespeeld, omdat het aantal gewonnen prijzen niet veel verandert.

xbl: superlucky luke

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Een beetje ;) Houd de DX site vanaf 1 september in de gaten.

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Anoniem: 516869 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:11:
[...]

Had ik een coupon gekregen, dan ging ik de order niet annuleren. Maar erg netjes was het inderdaad niet.

• EN-IS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:27
Ik heb twee nieuwe micro-usb kabels binnen gekregen, 1 van Orico ($6.99 :/ ) en 1 merkloze kabel ($3.99)!
De test resultaten heb ik toegevoegd aan de tabel:
EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

Helaas heb ik nog altijd mijn Xiaomi Kabels van Banggood niet binnen. Ik had ze al een tijd geleden verwacht, maar goed, ik had graag willen testen.

Ik denk dat we een voorlopige winnaar hebben, een kabel die echt 1.9A door laat, voor een redelijke goede prijs .

[Voor 4% gewijzigd door EN-IS op 28-08-2014 22:03]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-04 23:10
Chocoball schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

Een beetje ;) Houd de DX site vanaf 1 september in de gaten.
Vanaf hoeveel DX punten word het interessant? Of maakt het niet uit en gaat het er om dat je überhaupt DX punten hebt? :P

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Joen schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:56:
[...]

Vanaf hoeveel DX punten word het interessant? Of maakt het niet uit en gaat het er om dat je überhaupt DX punten hebt? :P
Het gaat er inderdaad om of je ze hebt en je krijgt ze bij reviews of bestellingen.

Zo en nu hou ik mijn mondje weer dicht anders wordt het teveel off-topic :)

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-04 23:10
Chocoball schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:07:
[...]

Het gaat er inderdaad om of je ze hebt en je krijgt ze bij reviews of bestellingen.

Zo en nu hou ik mijn mondje weer dicht anders wordt het teveel off-topic :)
Ik kon voor mijn DX punten saldo niet zo veel soeps in de "Redeemshop" vinden, dus voordat ik het aan echte onzin besteed wacht ik nog maar even af tot volgende week. :) :P

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:16
Veel dank voor je overzicht!
Alleen staan er meer kabels in met max 1.9A, alleen bij de laatste vermeld je ook een average. Waarom roep je die uit tot winnaar? Als je dat even kan uitleggen ga ik er gelijk een stuk of 6 bestellen. Heb nu mijn meter dus ga alle oude kabels ook ff checken waaronder die van me UE Boom (input van 2A nodig).
EN-IS schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:53:
Ik heb twee nieuwe micro-usb kabels binnen gekregen, 1 van Orico ($6.99 :/ ) en 1 merkloze kabel ($3.99)!
De test resultaten heb ik toegevoegd aan de tabel:
EN-IS in "[Ervaringen] Online shoppen in China"

Helaas heb ik nog altijd mijn Xiaomi Kabels van Banggood niet binnen. Ik had ze al een tijd geleden verwacht, maar goed, ik had graag willen testen.

Ik denk dat we een voorlopige winnaar hebben, een kabel die echt 1.9A door laat, voor een redelijke goede prijs .

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-06 21:39

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Hmm, net eenMVP product besteld. Maar bij de draw geeft hij aan dat ik nog niks besteld heb..

• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-05 20:47
paulus_01 schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:06:
Bij mij was iets soortgelijks aan de hand met een tablet die ik voor 35$ heb gekocht op Aliexpress, heel l*l verhaald dat het product niet in orde was en deze terug naar de fabriek moest en het 16-20 dagen langer zou duren.
Of ik niet liever mijn order wilde cancellen en als ik er dan bij zou zetten 'wegens fout product besteld' zou er 5$ overgemaakt worden naar me.
Ondertussen wordt dat product voor de gewone prijs nog steeds aangeboden, dus er zijn echt wanpraktijken daar.
paulus_01 schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 08:48:
[...]

Ik heb geantwoord dat ik het niet snap en hoe ze het voor zich zien dat ik een nieuwe order plaats en vooral, tegen welke prijs.
Ook dat ik er gewoon op vertrouw dat de spullen, in goede conditie, gewoon verstuurd worden.
Ha, zojuist even de status op aliexpress gecontroleerd en ik heb zowaar een tracking nummer gekregen.

Benieuwd of het nu toch aan gaat komen, ondanks verwoede pogingen van verkoopster om me te laten cancellen :)

[Voor 34% gewijzigd door paulus_01 op 29-08-2014 00:28]

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Mr_gadget schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:49:
Hmm, net eenMVP product besteld. Maar bij de draw geeft hij aan dat ik nog niks besteld heb..
Scroll op de MVP Lucky Draw site iets naar beneden daar vind je een veld waar je je ordernummer kunt invullen.

Ehhh net een Lenovo K900 gewonnen met de Lucky draw :9~

[Voor 6% gewijzigd door Chocoball op 29-08-2014 07:24]

• remcoboy1479
Chocoball schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:00:
[...]
Nice, hoog orderbedrag?

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 00:14
Juist toch laten verleiden om mee te doen met de DX Lucky draw. (het is aanstekelijk en die Chinezen weten dat >:) ) Ik weet dan dat ik nooit niets win,maar toch je weet maar nooit.
Ik koop weeral iets dat ik eigenlijk niet nodig heb.

om dan toch niks te winnen :)

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Viel wel mee omdat ik al eerder een gift card had gewonnen heb ik een 8bitdo controller voor iets meer dan 20 Euro gekocht. De Lenovo K900 kost bij hun $316,17 maar ik zou geen Hollander zijn als ik niet zou klagen omdat het een single SIM toestel is ;)

• remcoboy1479
Chocoball schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

Viel wel mee omdat ik al eerder een gift card had gewonnen heb ik een 8bitdo controller voor iets meer dan 20 Euro gekocht. De Lenovo K900 kost bij hun $316,17 maar ik zou geen Hollander zijn als ik niet zou klagen omdat het een single SIM toestel is ;)
In dat geval wil ik best ruilen voor een dual sim naar mijn keuze hoor :)
Lijkt nog steeds dat de kleine prijzen op zijn.

• Anoniem: 483276
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Chocoball schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

Ruilen voor een dual sim toestel van €60 ofzo? :P

• Chocoball

Chocoball

瞧好吧!

Haha, van alle fysieke prijzen is de K900 toch wel de hoofdprijs de andere telefoons en tablets zijn nou niet bepaalde bekende merken. Ben er natuurlijk superblij mee.

Voor wie overigens alle fysieke prijzen wil zien: https://www.youtube.com/watch?v=b994ibh8CnE

• diederick89
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-12-2021
Dx geeft nu telkens een foutmelding als ik wat wil bestellen "Systeemfout, probeer nogmaals."

Teveel besteld afgelopen tijd denk ik :P

• paulus_01
Chocoball schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:24:
Haha, van alle fysieke prijzen is de K900 toch wel de hoofdprijs de andere telefoons en tablets zijn nou niet bepaalde bekende merken. Ben er natuurlijk superblij mee.

Voor wie overigens alle fysieke prijzen wil zien: https://www.youtube.com/watch?v=b994ibh8CnE
Snap ik, gratz ;)

Ik ben blij met mijn 30$ aan gratis goodies (en 19 $ aan dingen die ik niet echt nodig heb, maar leuk zijn om weg te geven ;))

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 22:02
Nou, 2 bestellingen gedaan, en geen coupon. Noujaa... Toch weer een usb kabel, en een OTG kabeltje rijker haha

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Anoniem: 617643

Hallo,

Ik ben al een aantal weken lid van Aliexpress.
Alleen kan ik niet bestellen op de website, want wanneer ik een order plaats, word de order gesloten wegens veiligheidsredenen.
Weet iemand wat de reden hiervan is?
Ik heb al met verschillende betaalmiddelen geprobeerd, ik ben begonnen met een 3V card van Visa, ik heb al een Skrill card geprobeerd, en daarmee werden alle orders gesloten.
Ik dacht dat het aan de kaarten lag, dus ik heb mijn een officiëlle creditcard aangevraagd, ook dit werkt niet.
Alle gegevens heb ik juist ingevuld, wanneer ik de bestelling geplaatst heb, krijg ik ook een e-mail bericht binnen van aliexpress, dat de betaling binnen is.
De betalingen worden wel van mijn creditcard afgeschreven, maar op een of andere manier neemt aliexpress het niet aan.
Ik weet niet wat de reden hiervan is, en vind het erg jammer dat ik geen bestellingen kan plaatsen op aliexpress.
Ik hoop dat er iemand is die mij met dit probleem kan helpen.
Ook wil ik hier een beloning voor geven, voor degene die mij helpt om dit probleem op te lossen.
Degene die mij kan helpen, geef ik €25,- euro voor de moeite.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
B.v.d.

Groetjes, Nathalie

• Pistolebob
  • Laatst online: 16-03 13:37
Anoniem: 617643 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:16:
Hallo,

Ik ben al een aantal weken lid van Aliexpress.
Alleen kan ik niet bestellen op de website, want wanneer ik een order plaats, word de order gesloten wegens veiligheidsredenen.
Weet iemand wat de reden hiervan is?
Ik heb al met verschillende betaalmiddelen geprobeerd, ik ben begonnen met een 3V card van Visa, ik heb al een Skrill card geprobeerd, en daarmee werden alle orders gesloten.
Ik dacht dat het aan de kaarten lag, dus ik heb mijn een officiëlle creditcard aangevraagd, ook dit werkt niet.
Alle gegevens heb ik juist ingevuld, wanneer ik de bestelling geplaatst heb, krijg ik ook een e-mail bericht binnen van aliexpress, dat de betaling binnen is.
De betalingen worden wel van mijn creditcard afgeschreven, maar op een of andere manier neemt aliexpress het niet aan.
Ik weet niet wat de reden hiervan is, en vind het erg jammer dat ik geen bestellingen kan plaatsen op aliexpress.
Ik hoop dat er iemand is die mij met dit probleem kan helpen.
Ook wil ik hier een beloning voor geven, voor degene die mij helpt om dit probleem op te lossen.
Degene die mij kan helpen, geef ik €25,- euro voor de moeite.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
B.v.d.

Groetjes, Nathalie
Dit heb ik ook gehad omdat ik waarschijnlijk de eerste keer de naam die op m'n creditcard staat, niet precies had over getypt.
Het enige wat eraan te doen is, is een paspoortfoto naar ze opsturen en verifieren blabla.
Geen zin in dus ik vermijd AliExpress altijd.

To avoid order cancellation in the future, please upload the documents listed below:

1. A copy of your business license or ID card
2. A photocopy of the front-side of your card
3. A copy of your card bank statement

Thank you for your understanding and cooperation in this matter.

Please visit http://channel.alibaba.com/complaint/home.htm and view case no. XXXXXX to upload the document(s) after you sign in to your account.

[Voor 12% gewijzigd door Pistolebob op 29-08-2014 11:22]

• Er_Damn
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-06 23:59
Zorg dat alle gegevens van je creditcard exact overkomen met wat je invult. Naam, geboortedatum, factuuradres, leveradres etc.

Ik heb namelijk geen enkel probleem bij AliExpress. Laatst wel bij Amazon toevallig gehad, omdat mijn factuuradres en het adres waar de creditcard gegevens op was geregistreerd niet overeen kwamen.

Succes!

• user001
  • Niet online
Ik heb net de deal op Tinydeal gekocht. Een smartphone voor €22,80 kon ik niet laten liggen!

• Er_Damn
user001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:23:
Ik heb net de deal op Tinydeal gekocht. Een smartphone voor €22,80 kon ik niet laten liggen!
Server too busy. Please try again 2 minutes later... :?

• thof1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:36

thof1

FP ProMod
user001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:23:
Vraag mij dan wel af wat voor toestel dat is en waar je die gezien hebt?

Edit:
$29.99 maar de deal is al afgelopen. Ging om de NEON N1...
http://www.tinydeal.com/N...H-DEAL-29.99-si-2307.html

[Voor 19% gewijzigd door thof1 op 29-08-2014 11:38]

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• InsertFunnyText
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-06-2022
Had een tijd geleden een order geplaatst voor mijn SJ4000 plus verschillende hulpstukken. Toen kreeg ik van Banggood een bericht dat een order iets langer op zich moest laten wachten omdat 2 producten niet op voorraad waren en of ik 4 dagen wilde wachten of mijn geld terug wilde. Toen ik ze bestelde waren ze nog allemaal op voorraad, maar goed ik besloot de 4 dagen te wachten tot ze weer in stock waren. Ik had ze een beetje in de gaten gehouden of ze weer in stock waren, ze kwamen in stock en ik zag dat mijn order nu de status processing had. Dit bleef enkele dagen zo, dus ik stuurde weer een email. Er waren nu 3 producten niet op voorraad en mijn order was nu weer op backorder.
Ten minste dat bedoelde ze schijnbaar met dit bericht:
Dear customer.
So sorry for all the inconvenient. except the item SKU154215 , all of they are out of stock , can we refund.
I know that we will be angry,be I not any idea now.
Please reply me soon.
Regards,
Maar een refund gevraagd en het ene item dat wel in stock is maar apart besteld. Eens kijken hoe 'angry' ze gaan zijn en op wie. :')
paulus_01 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 10:28:
[...]

Snap ik, gratz ;)

Ik ben blij met mijn 30$ aan gratis goodies (en 19 $ aan dingen die ik niet echt nodig heb, maar leuk zijn om weg te geven ;))
Heb zelf precies hetzelfde, een deel van mijn orders heb ik alleen besteld om weg te geven. Altijd leuk je vrienden de China-gekte aan proberen te praten. :+

Eigenlijk erg, probeerde de hele tijd voor de $8,80 korting te gaan om een controller voor mijn telefoon te kopen. Met het geld dat ik nu heb uitgegeven voor andere spullen had ik net zo goed de controller zelf kunnen kopen. Maar ja, dan is het niet zo spannend meer en heb je niet zo veel kans meer om te winnen. :')
Chocoball schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:00:
[...]

Scroll op de MVP Lucky Draw site iets naar beneden daar vind je een veld waar je je ordernummer kunt invullen.

Wauw, proficiat! Weten we ten minste dat de hoofdprijzen geen doorgestoken kaart zijn. :D

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:54
thof1 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:31:
Deze, maar er waren er maar 20 en die zijn al op. Heb er zelf ook geen. Meer info over het model staat hier.

• user001
  • Niet online
thof1 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:31:
[...]

De server lag/ligt eruit, maar in de 20 seconden dat die wel beschikbaar was heb ik snel georderd.
Het is toch een 5' quadcore smartphone die de Europese 3g-frequenties ondersteund.

• paulus_01
user001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:35:
[...]

De server lag/ligt eruit, maar in de 20 seconden dat die wel beschikbaar was heb ik snel georderd.
Het is toch een 5' quadcore smartphone die de Europese 3g-frequenties ondersteund.
Prima deal lijkt me, gratz!

• 318025
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
user001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 11:35:
[...]

Ik wou het ook proberen, dus zat net voor 11:00 op de WC en direct die webpagina vernieuwd want volgens Tinydeal kon je hem 10 seconden van te voren in je winkelmandje stoppen.

Na goed ik kreeg direct een error dat de server eruit lag en of ik even 2 minuten wou wachten lol, ik snapte zelf natuurlijk ook dondersgoed dat die 20 stuks al lang weg waren en ik moest verder met me werk :(

• user001
  • Niet online
Jigu-Yong schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:28:
[...]

Ik wou het ook proberen, dus zat net voor 11:00 op de WC en direct die webpagina vernieuwd want volgens Tinydeal kon je hem 10 seconden van te voren in je winkelmandje stoppen.

Na goed ik kreeg direct een error dat de server eruit lag en of ik even 2 minuten wou wachten lol, ik snapte zelf natuurlijk ook dondersgoed dat die 20 stuks al lang weg waren en ik moest verder met me werk :(
Ja, dat dacht ik ook. Maar ik had op dat moment niets te doen, dus probeerde ik constant opnieuw. Om 11:19 lukte het uiteindelijk wel.
Die 20 stuks waren dus nog niet weg.

• Ttje
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:27

Ttje

"We shall never surrender"

Vreemd, ik probeer net paypal te gebruiken, krijg ik de melding dat mijn PP account beperkt is :S :S .
Staat er onder dat ze aanvullende info nodig hebben over mijn recente transacties en rekeningactiviteiten nodig.

Erg vreemd dit... Heb PayPal al een week of 2 nu niet meer gebruikt en sinds gister krijg ik dus deze melding uit het niets.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen.
Erg vervelend als je nu net wat dingetjes wil gaan kopen :')

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ttje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:41:
Vreemd, ik probeer net paypal te gebruiken, krijg ik de melding dat mijn PP account beperkt is :S :S .
Staat er onder dat ze aanvullende info nodig hebben over mijn recente transacties en rekeningactiviteiten nodig.

Erg vreemd dit... Heb PayPal al een week of 2 nu niet meer gebruikt en sinds gister krijg ik dus deze melding uit het niets.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij helpen.
Erg vervelend als je nu net wat dingetjes wil gaan kopen :')
Kun je niet wat meer info krijgen als je inlogt op paypal.com?
Lijkt me dat je daar kunt zien wat en waarom.

Speed limits are like herpes.

• Ttje

Ttje

Plato112 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:42:
[...]

Kun je niet wat meer info krijgen als je inlogt op paypal.com?
Lijkt me dat je daar kunt zien wat en waarom.
Lijkt me ook, maar ik word steeds naar dezelfde pagina geleid waarin staat:

" Waarom is de toegang tot mijn rekening beperkt?

De toegang tot uw rekening werd om de volgende reden(en) beperkt:

28 aug 2014: We hebben aanvullende informatie over uw recente transacties en rekeningactiviteiten nodig "

• mathy_
  • Laatst online: 09:54
Ttje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:45:
[...]

Lijkt me ook, maar ik word steeds naar dezelfde pagina geleid waarin staat:

" Waarom is de toegang tot mijn rekening beperkt?

De toegang tot uw rekening werd om de volgende reden(en) beperkt:

28 aug 2014: We hebben aanvullende informatie over uw recente transacties en rekeningactiviteiten nodig "
Stuur je pay pay toch een bericht ;)
Of heb je dingen gedaan die niet door de beugel kunnen?

Zo nee dan helpen ze je vast wel.

• Ttje

Ttje

mathy_ schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:50:
[...]

Stuur je pay pay toch een bericht ;)
Of heb je dingen gedaan die niet door de beugel kunnen?

Zo nee dan helpen ze je vast wel.
Ik heb rond 2 weken geleden 2 geschillen aangemaakt, misschien zou dat het zijn?

• EN-IS
Jazco2nd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:21:
Veel dank voor je overzicht!
Alleen staan er meer kabels in met max 1.9A, alleen bij de laatste vermeld je ook een average. Waarom roep je die uit tot winnaar? Als je dat even kan uitleggen ga ik er gelijk een stuk of 6 bestellen. Heb nu mijn meter dus ga alle oude kabels ook ff checken waaronder die van me UE Boom (input van 2A nodig).
Eerst een kleine uitleg, de Samsung Galaxy S4 wordt steeds in stappen opgeladen, dit betekent dat de smartphone bij een X percentage een verhoging van de Ampère laat plaatsvinden. Bijvoorbeeld (met de originele kabel) start ik het laden van de smartphone bij 2%, de telefoon zal nimmer direct beginnen met 1.9A maar met 1.2A en bij een bepaalde grens dit verhogen naar 1.4A en vervolgens naar 1.9A.

De verhogingen vinden bij de originele Galaxy S4 kabel veel eerder plaats en ben ik nog geen kabel tegengekomen die er aan kan tippen :) Mijn Galaxy S4 is ongeveer in 60 a 70 minuten volledig opgeladen (met originele kabel en lader). Met de test probeer ik een kabel te vinden die dichtbij de S4 kabel komt, zodat snel laden overal mogelijk is.

Toelichting van de kabel:
Dit is tot nu toe een van de weinige kabels die echt 1.9A door heen laat, de reden waarom deze een 'voorlopige' winnaar is de prijs kwaliteitsverhouding.

De Orico kabel is ook een kwalitatief goede kabel en laat 1.9A door. Alleen deze vind ik dan te prijzig en beide kabels tippen nog altijd niet aan de Samsung S4 kabel. De Orico laadt net iets sneller op als de Red kabel.

Bij de Red kabel heb ik een gemiddelde vermeld omdat de grenzen voor het verhogen van de Ampere net iets later plaatsvindt als bij de Orico kabel. Laden begint bij 1.26A, en dan 1.46A en dan naar 1.9A.

Als ik een lijst van beste kabels zou moeten maken:
  1. Samsung Galaxy S4 kabel
  2. Red kabel
  3. Orico kabel
  4. Hemp kabel

[Voor 32% gewijzigd door EN-IS op 30-08-2014 12:33]

• Pistolebob
EN-IS schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:02:
[...]

Graag gedaan, dat licht ik graag toe, wel effe snel en slordig geschreven:
dit is tot nu toe een van de weinige kabels die echt 1.9A door heen laat, de reden waarom deze een 'voorlopige' winnaar is de prijs kwaliteitsverhouding. De Orico kabel laat ook 1.9A door.

Alleen deze vind ik dan te prijzig en beide kabels tippen nog altijd niet aan de Samsung S4 kabel. Ik probeer met mijn tests een kabel te vinden die dichtbij de S4 kabel komt, zodat snel laden mogelijk is. De Orico en de Red kabel zijn beiden goed, de Orico dus wat prijziger en laadt net iets beter op als de Red kabel.

Bij de Red kabel heb ik een gemiddelde genomen omdat het even duurt voordat deze op de 1.9A grens zit, het laden gaat dus in stappen. Laden begint bij 1.26A, en dan 1.46A en dan naar 1.9A.

Als ik een lijst van beste kabels zou moeten maken:
  1. Samsung Galaxy S4 kabel
  2. Red kabel
  3. Orico kabel
  4. Hemp kabel
En de 'Xiaomi Magnetische Micro-USB' dan?
Daar staat ook 1.9A bij in de tabel :o

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ttje schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 14:59:
[...]

Ik heb rond 2 weken geleden 2 geschillen aangemaakt, misschien zou dat het zijn?
Zou kunnen, ik heb zelf ook een geschil lopen en daar krijg ik op paypal.com soms een melding over terwijl er nog niks is veranderd.
Maar als ze je account daarvoor gaan blokkeren, zijn ze niet goed bezig.

Speed limits are like herpes.

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
EN-IS schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:02:
.................
Bij de Red kabel heb ik een gemiddelde genomen omdat het even duurt voordat deze op de 1.9A grens zit, het laden gaat dus in stappen. Laden begint bij 1.26A, en dan 1.46A en dan naar 1.9A.....................
Je zal vast wel gelijk hebben, maar vreemd is het wel dat dit alleen bij deze kabel zo verloopt. Als het echt de kabel betreft kan ik het alleen verklaren eea komt door verbinding van de connectoren.

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:23
Gisteren mijn spullen van MiniInTheBox binnen gekregen. :)
Besteld op 17 augustus 11 dagen onderweg. Deze producten heb ik besteld icm de welbekende coupon code.
Appelvormige snijder
Taart snijder
Powerbank 1500 mAh

Veel Tweakers schrijven de laatste tijd in dit topic een review. Ik dacht dat wil ook doen!
De review van de taart snijder komt later omdat ik nog geen taart heb gegeten sinds binnenkomst taartsnijder. Met review powerbank wacht ik ook nog even totdat ik mijn USB voltage meter van DX binnen heb.

Appelsnijder
Vandaag zal ik een review schrijven over de Appelvormige snijder.

Afmetingen
De appel snijder is in de breedte 17CM en in de lengte 14,3CM

De snijder in het geheel
Het snijveld is wat groter gemaakt zodat hij om de meeste appels past.
De handvatten zijn van stevig plastic gemaakt die niet 123 afbreken, daardoor kan je goed kracht-zetten.
Een leuk detail is dat ze vorm van de snijder op een appel laten lijken. Wel kan ik aanraden om voor eerste keer gebruik hem te wassen. Er word geadverteerd met roestvrijstalen, de eerste vaatwas beurt heeft hij dan ook overleeft.

Dan gaan we nu verder naar echte werk waarvoor hij bedoelt is. Een appel snijden.
Je hoeft niet veel kracht te zetten zetten de mesjes snijden makkelijk door de appel heen.
Onder aan de appel blijft nog af en toe nog een beetje vel zitten waardoor de appel nog aan elkaar zit.
Dit is toch best een handig apparaat, 1 keer drukken en klaar in plaats van stukje voor stukje snijden.

Aanrader?
Hier kan ik heel duidelijk in zijn. Nee, dit is geen aanrader. Totaal heb ik samen met de taartsnijder $0.58 betaald. Zonder coupon code had ik dit nooit gekocht. Wel denk ik aangezien ik graag appels eet dit toch best vaak ga gebruiken. Veel appels eet ik uit de hand omdat ik geen zin had om te snijden wellicht dat dat hiermee verandert.

• Annoying-Orange
walterworld schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:54:
Aanrader?
Hier kan ik heel duidelijk in zijn. Nee, dit is geen aanrader. Totaal heb ik samen met de taartsnijder $0.58 betaald. Zonder coupon code had ik dit nooit gekocht. Wel denk ik aangezien ik graag appels eet dit toch best vaak ga gebruiken. Veel appels eet ik uit de hand omdat ik geen zin had om te snijden wellicht dat dat hiermee verandert.
Waarom raad je het product niet aan?

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:23
Annoying-Orange schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:00:
[...]

Waarom raad je het product niet aan?
Het kost $2.99

• EN-IS
Pistolebob schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:04:
En de 'Xiaomi Magnetische Micro-USB' dan?
Daar staat ook 1.9A bij in de tabel :o
Dat lijkt me vanzelfsprekend alleen is het een kabeltje van 25 a 30cm, heb je weinig aan in huis/kantoor. In de auto misschien nog wel handig, want ik gebruik het zelf in de auto en bij het gebruik van de powerbank.

Ik kijk alleen naar de kabels die iedereen kan gebruiken en minimaal ongeveer 1 meter zijn :)
elinx schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:08:
Je zal vast wel gelijk hebben, maar vreemd is het wel dat dit alleen bij deze kabel zo verloopt. Als het echt de kabel betreft kan ik het alleen verklaren eea komt door verbinding van de connectoren.
Dat klopt helaas niet, met de kabel is er niets aan de hand, de originele Galaxy S4 (bijvoorbeeld batterij 2%) laadt het ook niet direct op met 1.9A maar in stappen - de telefoon reguleert dat.

Bij de Galaxy S4 kabel zijn die stappen veel eerder, bij de Orico en Red kabel wat later. Misschien bij de Red kabel het zelfs iets iets later (heel weinig verschil met Orico).

[Voor 49% gewijzigd door EN-IS op 29-08-2014 16:13]

• mathy_
  • Laatst online: 09:54
Geen code voor mij meer helaas bij DX.com. Heb er totaal volgens mij 8 gehad.
Meeste pakketjes staan trouwens al op verzonden :9

[Voor 17% gewijzigd door mathy_ op 29-08-2014 16:28]

• Annoying-Orange
Dat is toch niet heel duur voor de positieve dingen die jij noemt in de review.

• user001
  • Niet online
Ik betwijfel me het een beetje, maar zijn dit de originele Xiaomi Pistons?
http://www.lightinthebox....te&litb_from=affiliate_cj
(geen idee waarom het een affiliate link is. Dat was niet mijn bedoeling)

[Voor 10% gewijzigd door user001 op 29-08-2014 16:34]

• Pistolebob
user001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:34:
Nee vast niet, maar koop ze gerust, dan kan je de coupon die je krijgt weer met ons delen :D

Edit: hmm misschien dat ik het ook maar probeer, gekocht

[Voor 4% gewijzigd door Pistolebob op 29-08-2014 16:38]

• Ttje

Ttje

Ik denk dat je alleen het doosje krijgt zonder de oordopjes zelf :+

• starcopy
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
(overleden)
Nepper dan nep, en zelfs DX is goedkoper. >:)

http://www.dx.com/nl/p/xi...110cm-274777#.VACRiWMSWWV

• user001
  • Niet online
Ik zal toch maar niet proberen.
Wat is het verschil tussen de dure en goedkope versie? Op Xiaomi's Tmall stonden ze ook allebei.
Deze bijvoorbeeld: http://www.ibuygou.com/p-...e_brief_version-5983.html

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Die Pistons V2 van Aliexpress op 19 augustus gekocht zijn binnen.

Public
Publieke map
http://tweakers.net/ext/f/RSu4sjw7zxUCvfLQnU7z8Yvs/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/GSDEQRGX117IEevVBgRXDAUy/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/4VSfBenryvxOX1JKABbdLFy0/thumb.jpg
http://tweakers.net/ext/f/MBwSUi6StILQqfrxJyohV9dM/thumb.jpghttp://tweakers.net/ext/f/419beA2p90tBiSnlL02koE3G/thumb.jpg

Conclusie? V1, geen V2 na het checken van een review/unboxing V2 en howto spot a fake Pistons V2

• user001
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:05:

Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Conclusie? V1, geen V2 na het checken van een review/unboxing V2 en howto spot a fake Pistons V2
Maar ze zijn wel echt? Ik heb ergens gelezen dat er niet heel veel verschil is tussen die versies.

• Joosie200
  • Niet online
user001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:06:
[...]

Maar ze zijn wel echt? Ik heb ergens gelezen dat er niet heel veel verschil is tussen die versies.
Das de grote vraag. Ben bang van niet, want van mijn Xiaomi Powerbank kon ik een krascode invoeren op een site van Xiaomi met daarin de mededeling: uw Gierst exemplaar is authentiek met brakke Google translator :P Bij deze Pistons zie ik nergens een kraslaagje met een code. En ik neem aan dat dit onderhand op elk Xiaomi productverpakking gemeengoed is.

• user001
  • Niet online
Joosie200 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:08:
[...]

Das de grote vraag. Ben bang van niet, want van mijn Xiaomi Powerbank kon ik een krascode invoeren op een site van Xiaomi met daarin de mededeling: uw Gierst exemplaar is authentiek met brakke Google translator :P Bij deze Pistons zie ik nergens een kraslaagje met een code. En ik neem aan dat dit onderhand op elk Xiaomi productverpakking gemeengoed is.
Op mijn (waarschijnlijk) originele van Ibuygou was ook geen krascode.
Eigenlijk lijkt het me best moeilijk om te zien of iets echt/namaak is.

• ikdedinges
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:57
Mn Xiaomi Steel Gun is binnen van BG

Goed geluid en erg mooi gemaakt!
alleen wel minder bass dan de Earson 151, maar hij is ook een heel stuk kleiner.

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

[...]

Bij mijn originele (van officiele Xiaomi store hier in China) zat ook geen krascode bij.

De v1's waren zwart of zilver, hadden geen dual dampening system (de opening aan de 'buitenkant') en het nylon koordje liep van plug tot earplug (v2 maar tot de remote).

Xiaomi heeft wel een goedkopere versie maar die heten geen Pistons (plastic dingen in veel kleurtjes) en er worden Duomi headsets verkocht die verdacht veel op Pistons lijken (en ook door Xiaomi verkocht worden)

• Joosie200
  • Niet online
user001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:09:
[...]

Op mijn (waarschijnlijk) originele van Ibuygou was ook geen krascode.
Eigenlijk lijkt het me best moeilijk om te zien of iets echt/namaak is.
Hmm.. naja, als ik zo unboxing/reviews check van de V2 zien die er toch anders uit.
Kenzi schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:20:
[...]

Bij mijn originele (van officiele Xiaomi store hier in China) zat ook geen krascode bij.

De v1's waren zwart of zilver, hadden geen dual dampening system (de opening aan de 'buitenkant') en het nylon koordje liep van plug tot earplug (v2 maar tot de remote).

Xiaomi heeft wel een goedkopere versie maar die heten geen Pistons (plastic dingen in veel kleurtjes) en er worden Duomi headsets verkocht die verdacht veel op Pistons lijken (en ook door Xiaomi verkocht worden)
Oké, dus dan doen ze daar niet aan codes om te checken. Deze is niet zwart of zilver, maar koperachtig/bronsachtige kleur. Het nylonkoordje loopt van de volumebuttons naar de earbuds.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-06 21:52

Dima_2005

T.net-verslaafde

Public
Publieke map
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

Hmm, zouden die toch mss echt zijn?
http://en.miui.com/thread-16624-1-1.html
http://www.head-fi.org/t/...n-2-re-defining-budget-fi
http://en.miui.com/thread-23239-1-1.html -- deze link biedt mooie vergelijkingen :)
Heb er ook besteld, maar mijne zitten vast in China ("Opening")...

Het belangrijskte is natuurlijk: hoe klinken ze? :+

[Voor 6% gewijzigd door Dima_2005 op 29-08-2014 17:52]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• user001
  • Niet online
Nu krijg ik net een email dat Tinydeal mijn €22-smartphone gaat annuleren omdat de servers 'under attack' waren ten tijde van de deal. Nu had ik eens geluk...

Er is een couponcode voor 8% korting op smartphones: PHONES8OFF

• MrMilco
user001 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 18:20:
Nu krijg ik net een email dat Tinydeal mijn €22-smartphone gaat annuleren omdat de servers 'under attack' waren ten tijde van de deal. Nu had ik eens geluk...

Er is een couponcode voor 8% korting op smartphones: PHONES8OFF
Staat ook iets van op hun facebook:

Tinydeal @ Facebook
#Annoucement#

Due to a vicious cyber attack our server was downed during the seckill. We are now accessing the situation and please rest assure that we shall have a comprehensive solution to this problem by Monday.

Have a nice weekend!

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

• Pistolebob
Dan kan de actie dus opnieuw :P

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Kan iemand me vertellen wat het totale gewicht ongeveer is van het pakket met een Xiaomi Powerbank?

PostNL is vandaag langsgeweest maar er was niemand aanwezig hier, maar het is een pakket van 840gram.
Heb elders ook nog wat in bestelling staan maar weet niet of het de XPB is namelijk
Apparaat zelf zou maar iets van 250 gram zijn volgens de site van MI.
Doos en behuizing ongeveer 590 gram dan?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Annoying-Orange
GGS_206 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:01:
Kan iemand me vertellen wat het totale gewicht ongeveer is van het pakket met een Xiaomi Powerbank?

PostNL is vandaag langsgeweest maar er was niemand aanwezig hier, maar het is een pakket van 840gram.
Heb elders ook nog wat in bestelling staan maar weet niet of het de XPB is namelijk
Apparaat zelf zou maar iets van 250 gram zijn volgens de site van MI.
Doos en behuizing ongeveer 590 gram dan?
Ik denk niet dat alleen de verpakking 590 gram weegt. :P

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
[...]

Op elke piston V2 zit een label met QR code op de kabel net onder de volume knopjes. Als je die inscanned, moet je op de Xiaomi site uitkomen en de melding krijg echt. (of niet)

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:57

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik krijg net een mailtje van een e-bayverkoper waar ik onlangs iets besteld heb (en nog niet is aangekomen, overigens):
Base on our radar system, our pigeon reported to us that he has already covered 50% of its journey of your item
Mijn LED's komen dus helemaal niet met de post, maar met duiven die uitgerust zijn met een radarsysteem, cool! 8) :+

Android developer & dürüm-liefhebber

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje boven! Of toch onder..?

Annoying-Orange schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:06:
[...]

Ik denk niet dat alleen de verpakking 590 gram weegt. :P
Geen idee wat het dan is :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• MrMilco
Mavamaarten schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:11:
Ik krijg net een mailtje van een e-bayverkoper waar ik onlangs iets besteld heb (en nog niet is aangekomen, overigens):

[...]

Mijn LED's komen dus helemaal niet met de post, maar met duiven die uitgerust zijn met een radarsysteem, cool! 8) :+
Hier toevallig afgelopen week ook zo'n mailtje ontvangen haha

• EN-IS
-knip-
Dit is al zo vaak behandeld in dit topic, dit is een neppe.
Dima_2005 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:37:
-knip=
Heb er ook besteld, maar mijne zitten vast in China ("Opening")...
Met alle respect, je linkt naar de officiële kanalen waar het zelfs wordt benadrukt welke echt of nep is, lezen jullie die zelf niet vraag ik mij dan af? :z

[Voor 77% gewijzigd door EN-IS op 29-08-2014 19:31]

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-05 13:09
EN-IS schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:25:
[...]

En waarom dan precies?

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
EN-IS schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 16:08:
.......
.....de originele Galaxy S4 (bijvoorbeeld batterij 2%) laadt het ook niet direct op met 1.9A maar in stappen - de telefoon reguleert dat.
..
Dat verklaart het beter, maar ik reageerde omdat je alleen het gemiddelde bij de Red kabel vermeldde, waardoor het leek of de andere kabels meteen de maximale stroom doorlaten.

• EN-IS
Het is eigenlijk zo overduidelijk, *rolls his eyes*, maar goed, ik licht het graag toe:
  1. Kenzi has spoken!
  2. de echte Piston V2 heeft geen 'icoontjes' in de plastic case
  3. de echte Piston V2 heeft 12 gram staan en niet 11 gram
  4. de echte Piston V2 heeft een metalen pinnetje om de kabel vast te houden
  5. de echte Piston V2 heeft 5mW staan op de verpakking en niet 2mW
  6. de echte Piston V2 heeft 93db staan op de verpakking en niet 94db
  7. de echte Piston V2 heeft 1.2meter staan op de verpakking en niet 1.1meter
  8. Prijs
  9. enzovoort...
elinx schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:45:
Dat verklaart het beter, maar ik reageerde omdat je alleen het gemiddelde bij de Red kabel vermeldde, waardoor het leek of de andere kabels meteen de maximale stroom doorlaten.
Ik begrijp het, je hebt gelijk :) Ik zal dat er even bij zetten.

[Voor 11% gewijzigd door EN-IS op 29-08-2014 21:59]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Joosie, ga je een claim indienen? Let me know hoe dat verloopt. Misschien weiger ik gewoon het pakje.
En hoe klinken die eigenlijk?

• Er_Damn
Ook hier vandaag de Xiaomi Piston ontvangen van AE. Zijn nep :-(..

Kijken hoe ik mijn geld kan terug vorderen.

• MrMilco
Uxstyle schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:02:
Ook hier vandaag de Xiaomi Piston ontvangen van AE. Zijn nep :-(..

Kijken hoe ik mijn geld kan terug vorderen.
Contact met ze opnemen
Paypal geschil aanmaken ( binnen 45 dagen na aankoop! )

En zullen vast nog wel meer manieren zijn, maar dit zijn de 2 logische dingen :)

• Joosie200
  • Niet online
Dima_2005 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 17:37:
[...]

Nope, nep, heeft het alle kenmerken van.

Ze klinken belabberd, in de normale Apollo muziekapp van Cyanogen Mod klinkt het heel hol. In Poweramp wil het met de equalizer nog wel als je het een beetje rechttrekt, maar nee: dan is een standaard bijgeleverde setje bij een Chinaphone nog beter :X
starcopy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:07:
[...]

Op elke piston V2 zit een label met QR code op de kabel net onder de volume knopjes. Als je die inscanned, moet je op de Xiaomi site uitkomen en de melding krijg echt. (of niet)
Die zit er wel aan, maar is gewoon een stukje papier ter imitatie :+ Verder werken de volume buttons niet, noch in Poweramp als je die langer ingedrukt houdt om een nummer te skippen naar een volgend/vorig nummer.
EN-IS schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:25:
[...]

Check, check, dubbelcheck. Daarom heb ik al een dispuut openstaan bij Ali ;) Want bij de advertentie stond: if item is not as described > geld terug. Hij gaf toen 50% korting die dag want Gaga deals, van $16 naar $8 dus tja.. dat ie het opschreef als Piston II ipv v2.0 was gek, maar de prijs die dag was nu niet zo laag dat je zeker zou weten een nepperd te kopen. Nu maar testen wat de kopersbescherming bij Aliexpress waard is.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
MrMilco schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:32:
[...]

Contact met ze opnemen

En zullen vast nog wel meer manieren zijn, maar dit zijn de 2 logische dingen :)
Gezien ze via AE zijn gekocht, zal paypal niets doen. En AE is een stuk lastiger om je geld terug te krijgen. Ja, je kunt voor die paar centen een claim bij je CC neerleggen, maar ik denk dat je dan op AE niet meer hoeft te kopen.

Weten dat iets nep is, en toch kopen met de gedachte ik dien wel een claim in. Werkt op AE toch iets anders dan via de gewone shops waar je met Paypal betaald.

• MrMilco
starcopy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:37:
[...]

Gezien ze via AE zijn gekocht, zal paypal niets doen. En AE is een stuk lastiger om je geld terug te krijgen. Ja, je kunt voor die paar centen een claim bij je CC neerleggen, maar ik denk dat je dan op AE niet meer hoeft te kopen.

Weten dat iets nep is, en toch kopen met de gedachte ik dien wel een claim in. Werkt op AE toch iets anders dan via de gewone shops waar je met Paypal betaald.
Oh, dat wist ik niet. Ik koop eigenlijk niks op AE,

Toch weer iets geleerd op de saaie vrijdagavond haha

[Voor 4% gewijzigd door MrMilco op 29-08-2014 21:39]

• Joosie200
  • Niet online
starcopy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:37:
[...]

Ach lang leve de combo Paypal + creditcard betalen op Ebay en Alipay + creditcard bij Aliexpress. Werkt kopersbescherming niet? (mijn ervaring met Paypal èn Aliexpress) > transactie betwisten bij creditcardmaatschappij want namaak/nep dus sowieso je geld terug. Dubbele bescherming :) En in the end heb ik vaak zat zo met het bijltje gehakt als chinashops mij in het ooitje namen.

[Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 29-08-2014 21:40]

• MrGangstaQ
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-06 12:09
Raden jullie de Xiaomi steel gun aan bij BG? En is deze daar origineel? Heeft iemand misschien nog een kortingscode zodat ik net onder de €22 uit kom?

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Joosie200 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:39:
[...]

Ach lang leve de combo Paypal + creditcard betalen op Ebay en Alipay + creditcard bij Aliexpress. Werkt kopersbescherming niet? (mijn ervaring met Paypal èn Aliexpress) > transactie betwisten bij creditcard want namaak/nep dus sowieso je geld terug. Dubbele bescherming :)
Nee, kopersbescherming is een vat vol beloftes die ook vaak genoeg niet waargemaakt worden. Aangezien ik je in een aantal topics tegenkom, zou je dit ook wel weten. Als ik kijk naar alle klachten over de seven seas deal, dan zijn er al een hoop claims in het zand gezet.

• Joosie200
  • Niet online
starcopy schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:42:
[...]

Nee, kopersbescherming is een vat vol beloftes die ook vaak genoeg niet waargemaakt worden. Aangezien ik je in een aantal topics tegenkom, zou je dit ook wel weten. Als ik kijk naar alle klachten over de seven seas deal, dan zijn er al een hoop claims in het zand gezet.
Mwah, tot dusver is het 50/50 naar mijn eigen ervaring met Aliepress hun dispuut afhandeling. Het gemak waarmee de verkoper ook de boel af kan houden en je kan afschepen met 1/2 dollar terwijl je een Chinaphone hebt gekocht voor >200 dollar is absurd. Maar zo nu en dan valt het wel in jouw voordeel uit > volledig vergoeding ontvangen.

• Pistolebob
Joosie200 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:39:
[...]

Ach lang leve de combo Paypal + creditcard betalen op Ebay en Alipay + creditcard bij Aliexpress. Werkt kopersbescherming niet? (mijn ervaring met Paypal èn Aliexpress) > transactie betwisten bij creditcardmaatschappij want namaak/nep dus sowieso je geld terug. Dubbele bescherming :) En in the end heb ik vaak zat zo met het bijltje gehakt als chinashops mij in het ooitje namen.
Heb jij ervaring met gevallen waarbij Paypal niet ingreep, maar je alsnog het geld terug kon krijgen via een creditcard claim?
Want ik ben voor $90 opgelicht.. (DM anders, misschien een beetje offtopic)

• Joosie200
  • Niet online
Pistolebob schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:44:
[...]

Heb jij ervaring met gevallen waarbij Paypal niet ingreep, maar je alsnog het geld terug kon krijgen via een creditcard claim?
Want ik ben voor $90 opgelicht.. (DM anders, misschien een beetje offtopic)
Met winkelen in Amerika/China heb ik zo nog immer mijn geld terug gekregen. Maar toen ik een keer voor iets in NL Paypal gebruikte werkte Paypal de oplichting in de hand, wegens ontoereikend saldo ontving ik toen 1,14 euro terug, alles wat nog op het verkopersaccount stond. Bank wou niet meehelpen, politie deed geen fluit met mijn aangifte e.d. Had toen alleen niet met creditcard via Paypal betaald, sindsdien altijd wel. Creditcard kost geld, maar dat geld haal ik er dubbel en dwars uit door buiten Europa te shoppen :Y En oh sindsdien laat ik tweedehands niks meer opsturen, ik ga ter plekke in eigen persoon de boel wel ophalen. Duur lesgeld, maarja.. iets met ezel en een steen :X

[Voor 8% gewijzigd door Joosie200 op 29-08-2014 21:48]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb 3 stuks van die Xiaomi Pistons besteld. Zou ik die misschien gewoon weigeren? Zodat ze het gewoon terug naar de verkoper sturen? Krijg ik in dat geval mijn geld gemakkelijker terug volgens jullie?
Of nu al verkoper contacteren? 8)7

Weet eig. niet waarom ik ze besteld had. Was feeling lucky en wou een gokje wagen. Worst case: 20 euries kwijt... :X

[Voor 28% gewijzigd door Dima_2005 op 29-08-2014 21:55]

• ebia
Zijn die pistons eigenlijk verzonden met tracking en handtekening retour?

Als dat laatste niet het geval is kun je het nog gooien op 'niet ontvangen', en in dat geval krijg je wel al je geld terug (zeggen ze). Ja, wellicht niet zo eerlijk, maar iemand die neppe spullen verkoopt is dat al helemaal niet. In feite ben je nu zelf een misdrijf aan het plegen (importeren van nepsul), door het geklootviool van zo'n verkoper...

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Yup, het is aangetekend verstuurd. (met tracking EN handtekening).
Ik zou ook nooit die kerel oplichten. Maar zoals ik het hoor zijn ze 1$/stuk waard. Hij mag van mij er 2$/stuk van overhouden, maar de rest van het geld mag em wel lekker naar mij terugstorten.

Ofwel gewoon niet aannemen en terug laten sturen door de post. Da's natuurlijk ook altijd een optie. Maar da's dan net de vraag: is dat wel de oplossing? Tegen het terug bij de verkoper is, zal mijn buyer protection al waarschijnlijk verlopen zijn. Kun je zelfs een claim indienen VOOR het product aankomt?

• Er_Damn
MrMilco schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:32:
[...]

Contact met ze opnemen

Thanks, ben inderdaad al bezig om bewijs te verzamelen. :)
En kon het weten als ik meer onderzoek had gedaan, maar voor die $ 8,- , tsjahh.

[Voor 10% gewijzigd door Er_Damn op 29-08-2014 22:41]

• ebia
Dima_2005 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:29:
Yup, het is aangetekend verstuurd. (met tracking EN handtekening).
Ik zou ook nooit die kerel oplichten. Maar zoals ik het hoor zijn ze 1$/stuk waard. Hij mag van mij er 2$/stuk van overhouden, maar de rest van het geld mag em wel lekker naar mij terugstorten.

Ofwel gewoon niet aannemen en terug laten sturen door de post. Da's natuurlijk ook altijd een optie. Maar da's dan net de vraag: is dat wel de oplossing? Tegen het terug bij de verkoper is, zal mijn buyer protection al waarschijnlijk verlopen zijn. Kun je zelfs een claim indienen VOOR het product aankomt?
Dat laatste lijkt me niet. Hoe kun je nu al weten dat jij ook een fake hebt? Dat is natuurlijk het argument wat de verkoper tegen je gaat gebruiken als je het direct retour laat sturen als je het niet aanneemt. Ook weet ik niet hoe het zit met kosten... sturen ze het voor nop terug, of krijgt dan de afzender de rekening voor de retourzending? In dat laatste geval is natuurlijk de kans groot dat hij ook de zending weigert... En dan heb je niks, zowel niet je koptelefoon, als een zaak voor de kopersbescherming (want volgens mij wordt een weigering evengoed geregistreerd).

De mijne zijn bij het postkantoor gebracht, en zie ik nu ben ik de enige die ze kan ophalen (dus met handtekening). Zit er ook aan te twijfelen of ik ze wel ga ophalen... Als ik niet kom kun je van weigering niet spreken natuurlijk ;)

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:15
Vraag me ook af hoe het komt dat mensen op AliExpress denken geen namaak troep te kopen... :P

Signature

• Er_Damn
mimang schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:43:
Vraag me ook af hoe het komt dat mensen op AliExpress denken geen namaak troep te kopen... :P
Was tijdens de Gaga deals, vandaar. Ook nog eens verkoper met een aardige feedback. Tsjah..

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, inderdaad...
Daarbij, ik heb al talloze keren op Aliexpress gekocht en zo goed als altijd de echte dingen binnengekregen... Dit zal echt mijn eerste ervaring zijn met namaak op AE.

• ebia
Uxstyle schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 22:45:
[...]

Was tijdens de Gaga deals, vandaar. Ook nog eens verkoper met een aardige feedback. Tsjah..
Precies, dat was toen een tijdelijke aanbieding. Wat me wel opvalt is dat ze eerst voor 25 dollar stonden, na de tijdelijke aanbieding kwamen ze daarop toen ook weer terug. Echter nu weer 9 dollar ofzo http://www.aliexpress.com...-MI2-MI2S/1701599640.html wat dan wel weer overduidelijk een prijs is voor fakes.

• starcopy
  • Niet online
(overleden)
Tijdens die gaga deal hebben een aantal, waaronder ik, al gewaarschuwd dat het nep was. We hebben zelfs aangegeven waarom je ook problemen met eventuele claims kon gaan krijgen. Maar zodra het woord 50% off en: ach, ik heb toch koper bescherming, valt. Dan luistert niemand meer. Achteraf is Leiden dan in last.

En als je het niet aanpakt, heb je zeer waarschijnlijk je rechten verspeeld. Die verkoper heeft dan niets fout gedaan, maar de koper. En bewijs dan maar eens dat jij niet fout zit.
Pagina: 1 ... 117 118 119 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~[html]Geen "ik ook" posts of andere inhoudsloze mededelingen.

GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten.

Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen

Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.

RCxxxxxxxxxNL codes kan men bij <a href=http://postnl.post/>deze PostNL website</a> tracken.~[/html]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee