Dat is een mi.light LED controller. Hetzelfde product is ook wel bekend onder
applamp of
limitlessled. Leuk spul om mee te spelen inderdaad.
De dimmer modules zelf gebruiken inderdaad een 2.4Ghz signaal, maar alleen omdat dit een vrije band is, deze heeft geen relatie met WiFi verder dan zat de dus op dezelfde band communiceren.
Er is echter een Wifi module te koop die micro-usb in accepteert als power (en niets anders) en de dimmer modules kunnen aan sturen over 2.4Ghz EN connectie met je WiFi kunnen maken over 2.4Ghz. Een soort brug tussen de 2 standaarden dus.
Hiermee zijn de controllers vervolgens via je (W)LAN aan te sturen zoals een app op je smartphone, maar ook een app op je PC. Zelf gebruik ik Domoticz om de controllers aan te sturen.
Zeker leuk spul, en via de toegankelijke API via een json commando gemakkelijk aan te sturen! Helaas vind ik de modules zelf net wat te beperkt en ben ik bezig met een projectje middels een arduino met daarop een wifi connectie en een gekoppelde mosfet om zo de LED strips aan te sturen. Dat is echter wel een wat hoger 'tweakers' gehalte om te bouwen en te programmeren. Maar dat is dan ook wel weer leuk.

en als je het spul via china koopt,
spot goedkoop!
En als laatste wat meer ontopic.... Die sale van eergisteren...

Buy all the thingz. Veel korting en ook nog 1x de 20$ korting mee gepakt.
[
Voor 4% gewijzigd door
Quindor op 21-08-2014 20:15
]