Anoniem: 396097 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:58:
vosss, dit is een DISCUSSIE forum over het spel. Mensen kunnen hier bijvoorbeeld komen omdat ze willen praten over welke klasse of welk ras ze willen spelen, of praten over skyrim in het algemeen.
maarja, zal de trolls verder maar niet feeden.
Maar misschien vind ik het weten van de rassen in de game al een spoiler?
...

...
Ik kijk eens naar de start post en zie ik release datum! OMG dit is een spoiler voor mij, ik wil verrast worden dat het spel ineens uit is. Vervolgens zie ik een map of skyrim, niet zo detailed maar toch een map ...
Nu lees ik door de features, ik lees 5 grote steden (spoiler?) en dragon shouts (spoiler?).
En dan eindig ik bij filmpjes en screenshot welke niet in spoiler tag staan.
Met andere woorden, de starter post is al een grote spoiler. En ja, ik overdrijf (release date = spoiler

), maar ik kom tot mijn punt.
Het niet willen lezen van spoilers maar wel dit topic lezen is gewoon dubbel zinnig. Want aan de ene kant zeggen sommige dat ze niks willen weten (of delen niet) maar aan de andere kant lezen ze toch een topic of iets waar ze niet (alles) van willen weten ...
Daarnaast is een spoiler persoonlijk, zoals ik zei, misschien wil ik niet weten welke rassen er in de game komen en dat ontdekken tijdens character creation. Maar voor een andere is juist het verhaal of een geheime locatie een spoiler.
En dan zijn er mensen die juist hulp zoeken voor die geheime locatie of deel van het verhaal.
Anyways, het hele spoiler (tag) gebeuren lijkt in elk topic zo af en toe ineens populair te zijn. Pagina's lang nooit een spoiler tag (of het gezeur er omheen) en ineens duiken er enkele moraal ridders op en gooien de spoiler (tag) discussie erin ... -.-
Ik denk dat de enige oplossing is dat iedereen misschien een tweede keer nadenkt voordat hij/zij iets post wat spoiler kan zijn en dat diegene die geen spoilers willen gewoon op eigen risico dit topic doorlezen en niet gaan "huilen" als ze een spoiler lezen.
Als laatste mag tweakers het spoiler tag wel veranderen want die is zo (mobiel/tablet) onvriendelijk als maar kan. Zo'n open klap spoiler ding is veel beter ...
En nu nog even ontopic posten:
Komt er nog een editie zoals morrowind en oblivion hadden, kartonnen dvd doosje met map, extra disc en een klein hebbedingetje (zoals de Oblivion munt)?
En dan bedoel ik de versie voor de normale release prijs, niet de collectors editie oid.