Wat kost 'ie bij de Gamemania? Ik heb het in de winkel gevraagd, maar realiseerde me achteraf dat ik het stom genoeg niet over versies heb gehad. Zou prima de Xboxprijs geweest kunnen zijn.SuperNull schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 01:21:
Over de pre-orders:
Ik heb ge pre-ordered bij Gamemania in Delft. Die adverteerden met dat pre-orders de Special Edition voor de normale prijs zouden krijgen. (Niet verwarren met de dure Collectors Edition)
Ik neem aan dat dat betekend dat ik WEL de stoffen kaart maar NIET de artbook en NIET het beeldje krijg?
http://www.gamemania.nl/Wat kost 'ie bij de Gamemania? Ik heb het in de winkel gevraagd, maar realiseerde me achteraf dat ik het stom genoeg niet over versies heb gehad. Zou prima de Xboxprijs geweest kunnen zijn.
50 Euro voor de PC versie en ik ga em zelf ophalen.
De verkoper vertelde me overigens dat de release date een dag naar voren is geschoven (10/11/2011 dus). Dat heb ik verder nergens anders bevestigd gezien, maar ze zijn toch bij mij in de buurt dus als het onzin was en ik er de 10de voor niets naar binnen loop maakt het me niet zo veel uit.
Anoniem: 172410
Ja, dan had ik de Xboxprijs, dat was 60. Aangezien ik 'm elders voor 35 zie vind ik dat verschil wel erg groot. Sowieso hoef ik 'm niet per se op de releasedag zeker weten te spelen. Als het kan, mooi, als het niet lukt, ook geen ramp. Ik ga er toch ik weet niet hoe lang van genieten, dan maakt dat ene dagje verschil ook niet zoveel uit. Ga ik lekker MinecraftenSuperNull schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:30:
http://www.gamemania.nl/
50 Euro voor de PC versie en ik ga em zelf ophalen.
De verkoper vertelde me overigens dat de release date een dag naar voren is geschoven (10/11/2011 dus). Dat heb ik verder nergens anders bevestigd gezien, maar ze zijn toch bij mij in de buurt dus als het onzin was en ik er de 10de voor niets naar binnen loop maakt het me niet zo veel uit.
Geen ramp? En wat nou als de wereld vergaat op de 12de?Als het kan, mooi, als het niet lukt, ook geen ramp.
Dan ben je mooi de sjaak, dat zeg ik je toch!!!
=edit=
Ow wacht even, dan is iedereen die wél op de release hem had ook de sjaak.
Nevermind
Ach, ik stoor me altijd een beetje aan dat ongeduld dat mensen op Tweakers soms lijken te hebben wat dat soort zaken betreft. 's nachts voor winkels liggen, absurde bedragen betalen voor een dagje winst, dat soort meuk. Daarnaast, ik speel zo'n spel voor de ontspannen ervaring, niet om het er zo snel mogelijk doorheen te rausen.
Hell, ik heb anderhalf jaar op Bulldozer gewacht. Dat was in hindsight niet de beste keuze, maar ik ben er ook niet echt slechter van geworden. Geduld is in mijn ogen echt een schone zaak.
Beetje te serieuze reactie, weet ik, maar toch
Hell, ik heb anderhalf jaar op Bulldozer gewacht. Dat was in hindsight niet de beste keuze, maar ik ben er ook niet echt slechter van geworden. Geduld is in mijn ogen echt een schone zaak.
Beetje te serieuze reactie, weet ik, maar toch
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 16-10-2011 12:13 ]
Als jij je er aan stoort ligt dat vooral aan jou onvermogen om zulke dingen langs je heen te laten gaan.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Als wereldverbeteraar is dingen aan je voorbij laten gaan niet altijd een optieTsurany schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:24:
Als jij je er aan stoort ligt dat vooral aan jou onvermogen om zulke dingen langs je heen te laten gaan.
Bovendien, jouw.
Tja, dan moet je je er maar aan storen vrees ikAnoniem: 172410 schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:31:
Als wereldverbeteraar is dingen aan je voorbij laten gaan niet altijd een optie
Bovendien, jouw.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja fake.Fake?
a) Dit is precies een scene uit de gameplay trailer. Je kan dit maken met print-screen en Fotosoep.
b) Dit is een hele saaie screenshot. Als ik een geleakte beta had zou ik wel wat leukers uitzoeken om te laten zien.
c) Je post niet waar je dit vandaan hebt.
f) en had ik 'm in 2 uur en 15 minuten uitgespeeld.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
g) en vervolgens op de 11de van de 11de NIET het carnavalsseizoen inluiden op het Vrijthof in Maastricht met jede menge bier, maar gewoon naar de winkel en Skyrim kopen en de hele dag spelen
Anoniem: 312027
h) met nog steeds jede menge bier maar wel thuis met de game ^_^
Ik moet hem nog steeds bestellen denk gewoon via steam vind digitale versies toch makkelijker dan een doosje.
Ik moet hem nog steeds bestellen denk gewoon via steam vind digitale versies toch makkelijker dan een doosje.
Ziet er naar uit dat ik half toevallig half met opzet van Skyrim kan gaan genieten op een nieuwe PC 
Minus alles dat er aan hangt, scherm, muis en toetsenbord zijn nog wel prima.
Minus alles dat er aan hangt, scherm, muis en toetsenbord zijn nog wel prima.
Worden deze week de officiele systeemeisen naar buiten gebracht door Bethesda? Ik dacht namelijk dat ik dat ergens las vorige week.
Klopt. Die komen er nu snel aan. Heeft hij op twitter bevestigd. Maar geen datum gegeven.Twammo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:14:
Worden deze week de officiele systeemeisen naar buiten gebracht door Bethesda? Ik dacht namelijk dat ik dat ergens las vorige week.
Wat Hines ook op twitter bevestigd heeft is dat er vandaag nieuwe screens, previews en gameplay vrijgegeven word... Maar dan kan voor ons dus tot morgenvroeg duren...
Hier zijn vast nieuwe screens:
En een paar previews:
IGN: Three Hours with The Elder Scrolls V: Skyrim
Wired: Stalking the Dragon: A Skyrim Journal
Computer and videogames: Elder Scrolls V Skyrim: 3-hour hands-on leaves us wanting more
Guardian: Elder Scrolls V: Skyrim hands-on preview
Videogamer: The Elder Scrolls V: Skyrim Preview
New York Post: Hands-on with Elder Scrolls V: Skyrim
EuroGamer: The Elder Scrolls V: Skyrim - Preview
Rock paper shotgun: Skyrim: The Bad Vegetarian
VG24/7: Dragonborn: Three hours hands-on with Skyrim
Nieuwe Skyrim Screenshots | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
edit:
En een paar previews:
IGN: Three Hours with The Elder Scrolls V: Skyrim
Wired: Stalking the Dragon: A Skyrim Journal
Computer and videogames: Elder Scrolls V Skyrim: 3-hour hands-on leaves us wanting more
Guardian: Elder Scrolls V: Skyrim hands-on preview
Videogamer: The Elder Scrolls V: Skyrim Preview
New York Post: Hands-on with Elder Scrolls V: Skyrim
EuroGamer: The Elder Scrolls V: Skyrim - Preview
Rock paper shotgun: Skyrim: The Bad Vegetarian
VG24/7: Dragonborn: Three hours hands-on with Skyrim
[ Voor 32% gewijzigd door CoolGamer op 17-10-2011 16:51 ]
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Een paar die screens zien er echt heel sfeer vol uit!
Ik kan niet wachten! Gelukkig hebben we in de tussen tijd BF3 om de tijd te doden..
Ik kan niet wachten! Gelukkig hebben we in de tussen tijd BF3 om de tijd te doden..
[ Voor 4% gewijzigd door MiliaanR op 17-10-2011 17:23 ]
Wel jammer dat dit deel wederom geen degelijke third-person ondersteuning heeft.
Vind dat altijd wat relaxter spelen dan first-person.

Hoe kom je daarbij? Er is wel degelijk meer aandacht aan besteed dan voorheen.superbassie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:27:
Wel jammer dat dit deel wederom geen degelijke third-person ondersteuning heeft.Vind dat altijd wat relaxter spelen dan first-person.
nu hoop ik eigenlijk stiekem dat de ES4 modding community zich ook bezig gaat houden met skyrim. De modding community is eigenlijk hetgeen dat ES4 vandaag de dag er nog up2date uit laat zien, een hoop bugs wegwerkt die de devs links hebben laten liggen, en van uren extra content voorzien.
Dan kun je altijd Two Worlds II nog spelen mocht je die nog niet gedaan hebben.superbassie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:27:
Wel jammer dat dit deel wederom geen degelijke third-person ondersteuning heeft.Vind dat altijd wat relaxter spelen dan first-person.
Daar kun je ook zonder probleem 25 uur mee vooruit en sinds kort is een uitbreiding uit die geloof ik ook goed is voor 16 uur.
Buiten dat ziet het er ook nog eens belachelijk goed uit, zeker met de laatste patches
Of The Witcher 2 nog een keer spelen
Daar twijfel ik geen seconde aan, zeker nu FNV 'af' is, zullen een hoop TES3/TES4/FO3/FNV-modders zich vergrijpen aan Skyrim.M2M schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:33:
nu hoop ik eigenlijk stiekem dat de ES4 modding community zich ook bezig gaat houden met skyrim. De modding community is eigenlijk hetgeen dat ES4 vandaag de dag er nog up2date uit laat zien, een hoop bugs wegwerkt die de devs links hebben laten liggen, en van uren extra content voorzien.
Ook dat het allemaal dezelfde engine enzo is scheelt natuurlijk een hele hoop, iedereen kan gelijk ermee aan de slag, omdat men het door-en-door kent
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
jups, en het is stiekem wel iets wat de levensduur van een game kan verlengen. Zeker bij Bethesda, waar elder scrolls zich twee maal per decennium voordoen, verlengen mods interesse in de game tot bij de nieuwe iteratie. Mods zullen bij een gamesoort als call of duty minder werken. Ieder jaar een nieuwe game, als ze dat open stellen voor de mod community verkoopt een nieuwe call of duty minder.anandus schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:08:
[...]
Daar twijfel ik geen seconde aan, zeker nu FNV 'af' is, zullen een hoop TES3/TES4/FO3/FNV-modders zich vergrijpen aan Skyrim.
Ook dat het allemaal dezelfde engine enzo is scheelt natuurlijk een hele hoop, iedereen kan gelijk ermee aan de slag, omdat men het door-en-door kent
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de hoeveelheid uur die je in dit spel kwijt zou kunnen. Als ik me niet vergis bevat een vanilla ES4 voldoende quests en spelmateriaal voor 400 uur origineel vermaak (dus geen repetitie). Ik zou al tevreden zijn met 200 uur. En dat is mij de 50 euro investering eigenlijk wel waard.
Hangt er totaal vanaf hoe je wat doet en of je jezelf doelen stelt of dat je puur quests afwerkt.M2M schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:14:
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de hoeveelheid uur die je in dit spel kwijt zou kunnen. Als ik me niet vergis bevat een vanilla ES4 voldoende quests en spelmateriaal voor 400 uur origineel vermaak (dus geen repetitie). Ik zou al tevreden zijn met 200 uur. En dat is mij de 50 euro investering eigenlijk wel waard.
Ik weet wel dat ik zo'n 300 uur in Fallout 3 moet hebben zitten (waarvan een deel dubbel omdat ik op een ander platform ben begonnen, maar veel ook niet, met de langste sessie 27 uur
Nu heb ik trouwens wel het idee dat Fallout dat probleem iets meer had dan bijvoorbeeld Oblivion, omdat het toch allemaal net iets dieper gaat qua skills, outfits en lore terwijl er bij Fallout niet zoveel de diepte in te gaan valt.
Inderdaad, en daar zijn ze ook enorm zelfbewust over.M2M schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 18:14:
[...]
jups, en het is stiekem wel iets wat de levensduur van een game kan verlengen. Zeker bij Bethesda, waar elder scrolls zich twee maal per decennium voordoen, verlengen mods interesse in de game tot bij de nieuwe iteratie.
Ze geven niet voor niets modding tools uit.
Da's wel een voordeel dat het nu vanaf het begin bij Steam zit, dat je uurtjes worden geteldIk ben trouwens wel benieuwd naar de hoeveelheid uur die je in dit spel kwijt zou kunnen.
Bij Oblivion was dat niet zo, ben er eigenlijk wel nieuwsgierig naar, maar zal met Oblivion inderdaad ruim boven de 400 uur zitten vermoed ik.
Maar zelfs na 5 jaar speel ik Oblivion regelmatig (nouja, nu even Nehrim, dan), ik vermoed/ga ervanuit/hoop dat ik met Skyrim ook zo'n 5 jaar vooruit kan.
Bij Oblivion geeft ie het wel aan per save hoe lang je daarbij in het spel zit. Moet je wel zelf even optellen natuurlijk
Is dat geen chainmail?jmk schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:16:
Deze gast heeft spikkels op de arm. Wat zou zijn ras zijn?
[afbeelding]
Voor die 50 euro ben ik al tevreden met 50 uur.Als ik me niet vergis bevat een vanilla ES4 voldoende quests en spelmateriaal voor 400 uur origineel vermaak (dus geen repetitie). Ik zou al tevreden zijn met 200 uur. En dat is mij de 50 euro investering eigenlijk wel waard.
Dat is 1 euro per uur voor een hoop plezier.
In de kroeg ben je datzelfde uur veel meer kwijt voor je plezier.
Dus alles boven de 50 uur is mooi meegenomen zou ik zeggen
Dat is een goede instelling, al kun je het beid beter combineren. Het bier en het spel danvosss schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:26:
[...]
Voor die 50 euro ben ik al tevreden met 50 uur.
Dat is 1 euro per uur voor een hoop plezier.
In de kroeg ben je datzelfde uur veel meer kwijt voor je plezier.
Dus alles boven de 50 uur is mooi meegenomen zou ik zeggen
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Nu vind ik het ene speeluur niet altijd gelijkwaardig aan het andere speeluur, maargoed, dat is weer een heel andere discussie.
Ja maar dan kost het ook weer meer 
Maar ik heb ook echt zin in het spel. Alleen normaal kies ik graag een vrouw, omdat ik dat wel cool vind op een of andere manier. Maar aangezien je deze keer kunt trouwen twijfel ik daar aan
Maar ik heb ook echt zin in het spel. Alleen normaal kies ik graag een vrouw, omdat ik dat wel cool vind op een of andere manier. Maar aangezien je deze keer kunt trouwen twijfel ik daar aan
Bij Insidegamer hebben ze hem gespeeld en die kwamen daarmee:Anoniem: 172410 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 17:28:
[...]
Hoe kom je daarbij? Er is wel degelijk meer aandacht aan besteed dan voorheen.
Bron...het achter je personage positioneren van de camera is nog net zo ruk als in Oblivion en Fallout 3.
Natuurlijk geen reden om het spel niet te kopen, maar ik vind het wel een beetje jammer als het echt zo is.
Nee hoor, Minecraft heeft me wat mij betreft ontzettend hoogwaardige speeluren geleverd en kostte me een halve drol en een paperclip.
Mjah, eerst zien dan geloven. Van wat ik weet is wel aanzienlijk meer aandacht aan besteed dan voorheen. Dat het nog steeds niet perfect is geloof ik best.superbassie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:55:
Natuurlijk geen reden om het spel niet te kopen, maar ik vind het wel een beetje jammer als het echt zo is.
Das dan de enige die ik daarover gehoord heb. Heb veel hands-ons gelezen, waren stuk voor stuk enthousiast over de 3rd person camerasuperbassie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:55:
[...]
Bij Insidegamer hebben ze hem gespeeld en die kwamen daarmee:
[...]
Bron
Deze quote van wired kinkt wel veelbelovend wat betreft de NPC's:
De rest heeft met name een grappige noot:
- "Being naked has many advantages, but fighting off orcs is not one of them."
- "While exploring some more, I run into a few slowdown issues, which remind me that this is a Bethesda game."
- "I find the dragon. He kills me."
spoiler:
"While rearranging my inventory, I drop some heavy armor. The Jarl’s steward walks over and asks if he can have it. Minor touches like these make Skyrim feel like an actual world populated with actual people."
De rest heeft met name een grappige noot:
- "Being naked has many advantages, but fighting off orcs is not one of them."
- "While exploring some more, I run into a few slowdown issues, which remind me that this is a Bethesda game."
- "I find the dragon. He kills me."
Ik kan anders niet echt lachen om die tweede
Maar ik merk vaak dat ik me gelukkig vaak minder stoor aan performance issues dan de meeste
Het voordeel van een jeugd gevuld met inferieure apparatuur
Maar ik merk vaak dat ik me gelukkig vaak minder stoor aan performance issues dan de meeste
Nouja bij TES games is het ook heel wat anders he, dat hoeft allemaal niet retestrak en continue met minimaal 60fps te draaien.Melkunie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:28:
Ik kan anders niet echt lachen om die tweede![]()
Maar ik merk vaak dat ik me gelukkig vaak minder stoor aan performance issues dan de meesteHet voordeel van een jeugd gevuld met inferieure apparatuur
Bij dergelijke games is een stabiele 30fps al meer dan zat
Gelukkig kan je vaak nog een hoop tweaken om eventuele performance-issues eruit te halen
Ik heb ook het idee dat de huidige gamers erg kritisch zijn wat betreft performance, maargoed, we zullen zien.De grootste issues vond ik altijd het tussendoor laden en dat zal altijd wel blijven, tenzij je aan de SSD gaat.Melkunie schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:28:
Maar ik merk vaak dat ik me gelukkig vaak minder stoor aan performance issues dan de meesteHet voordeel van een jeugd gevuld met inferieure apparatuur
Dit ook. Omdat het een spel is waar zo ontzettend veel in, aan en op zit is het lastig alles te optimaliseren, maar gelukkig is er ook een erg pientere community.anandus schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:32:
Gelukkig kan je vaak nog een hoop tweaken om eventuele performance-issues eruit te halen
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 17-10-2011 21:33 ]
Anoniem: 396097
Specs zijn nog niet bekend, maar deze zal hem natuurlijk wel aan kunnen.stevenw64 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:50:
Zou deze videokaart goed genoeg zijn om alles op max te spelen?
pricewatch: EVGA GeForce GTX 560 Ti
Geen garanties, maar ik eet mijn spreekwoordelijke hoed op als dat niet zou draaien. Toch momenteel één van de meer krachtige kaarten en ik verwacht niet dat ze Crysis-achtige dingen hebben waarbij zelfs de snelste hardware van het moment het niet aankan.stevenw64 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:50:
Als je 1080p draait zal het erom hangen, ik denk het wel.stevenw64 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:50:
Alles onder de 1080p zou wel moeten lukken met een 560 Ti.
Jij verwacht nogal wat is het niet? Als niemand met een 560 Ti en lager die game fatsoenlijk kan draaien op 1080p gaat heel de community over de rooieHero Dotus schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 01:22:
[...]
Als je 1080p draait zal het erom hangen, ik denk het wel.
Alles onder de 1080p zou wel moeten lukken met een 560 Ti.
Aanraders voor een 560 Ti alternatief? Ik ga vanmiddag naar MyCom.
Het kan best eens meer uur worden dan Oblivion afhankelijk van je playstyle.vosss schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 19:26:
Voor die 50 euro ben ik al tevreden met 50 uur.
In Oblivion kon je al je stats en skills op 100 krijgen waardoor je een perfect karakter had die alles kon. Bij Skyrim mag je maar 50 van de 250(?) perks uitzoeken waardoor je op een gegeven moment zin kan hebben om overnieuw te beginnen en alles heel anders aan te gaan pakken.
Mooi. Als je toch al een berg met geld hebt kan je shit weg gaan geven aan je favoriete fractie. Loopt op een gegeven moment iedereen in je achterlijke berg-dorpje met full ebony gearjvo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:03:
spoiler:"While rearranging my inventory, I drop some heavy armor. The Jarl’s steward walks over and asks if he can have it. Minor touches like these make Skyrim feel like an actual world populated with actual people."
HD 6950 2GB? Iets duurder maar ook iets sneller.stevenw64 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 07:46:
Aanraders voor een 560 Ti alternatief? Ik ga vanmiddag naar MyCom.
Nu op de frontpage:
Hands-on: The Elder Scrolls V: Skyrim
Hands-on: The Elder Scrolls V: Skyrim
¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸
Kort gezegt, waar kan ik het beste pre-orderen ?
Het liefst fysieke winkels, dan kan ik voor de deur slapen
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Een winkel bij je in de buurt? Ongeveer elke winkel die computerspelletjes verkoopt zal hem hebben op 11-11-11, lijkt meCornelisjuh schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:34:
Kort gezegt, waar kan ik het beste pre-orderen ?
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Daar betaal je wel 45-50 euro voor het spel. Bij Amazon heb ik 'm voor omgerekend een euro of 33. Dan maar een dagje later... toch?anandus schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:39:
[...]
Een winkel bij je in de buurt? Ongeveer elke winkel die computerspelletjes verkoopt zal hem hebben op 11-11-11, lijkt me
Ik heb die zelfbeheerdsing niet... Best vervelendNyarlathotep schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:09:
[...]
Daar betaal je wel 45-50 euro voor het spel. Bij Amazon heb ik 'm voor omgerekend een euro of 33. Dan maar een dagje later... toch?
Dát vroeg-ie nietNyarlathotep schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:09:
[...]
Daar betaal je wel 45-50 euro voor het spel. Bij Amazon heb ik 'm voor omgerekend een euro of 33. Dan maar een dagje later... toch?
Ikzelf heb het bij Mediaoffer gepreorderd, die hebben ook winkels om het af te halen en daar is het €34,95. Een gulden middenweg, dacht ik zo.
Iemand enig idee of Bethesda zelf Skyrim artikelen gaat verkopen (t-shirts enzo). Kan zelf alleen third parties vinden, maar ik support graag de ontwikkelaar zelf
Ze hebben voor zover ik weet niet zo'n store als Bioware.MochiGohan schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 22:50:
Iemand enig idee of Bethesda zelf Skyrim artikelen gaat verkopen (t-shirts enzo). Kan zelf alleen third parties vinden, maar ik support graag de ontwikkelaar zelf
Een post uit een ander topic dat hier misschien ook relevant is:
"Welke boeken leest de tweaker? - deel 4"
"Welke boeken leest de tweaker? - deel 4"
Heb hem gelijk besteld inclusief de eerste novel: The Infernal City.Xghost schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:13:
Voor de The Elder Scrolls fans: de nieuwe novel is uit, genaamd 'Lord of Souls'.
Heb hem gisteren binnen gekregen.
[afbeelding]
Heb The Infernal City nog liggen, matige novel btw.
Zit wel leuke Elder Scrolls lore in maar voelt vaak geforceerd erin gestopt.
Zit wel leuke Elder Scrolls lore in maar voelt vaak geforceerd erin gestopt.
Anoniem: 363533
Ik vond The Infernal City afschuwelijk slecht geschreven. Het was nog geen eens het feit dat de lore een beetje geforceerd aanvoelde, daar kon ik nog wel mee leven. Nee, het waren de zinnen, woordkeuze en interpunctie die echt om te huilen waren. Het verhaal op zich was nog geen eens zo slecht (Knaak is veel erger) maar dat ik om de vijf zinnen de draad kwijt raakte was mateloos irritant.
spoiler:
Wat ik wel een zwak punt vond van heel het verhaal was dat Sul zomaar even besloot dat z'n vrouw meer waard was dan de gehele Dunmer maatschappij bij elkaar. Hierbij doel ik op het feit dat Ilzheven (Sul's vrouw) een 'speciale' soul had om de Ingenium te laten draaien, het apparaat die het Ministry of Truth in de lucht hield. Special snowflake...Mary Sue alert!
Ik lees op het "welke boeken leest de tweaker" forum dat er redelijk wat medetweakers zijn die de boeken van een lied van ijs en vuur van George r.r. Martin lezen. Hoe vet zou het zijn om deze wereld in een mod te stoppen en dan hiermee het verhaal te beleven. Nu ben ik daar niet zo handig mee maar dit lijkt me meer bij de serie boeken passen dan de RTS game die er begin 2012 aan zit te komen. Hier heb ik niet zoveel vertrouwen in.
Er komt toch een RPG van? linkTwammo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:18:
Ik lees op het "welke boeken leest de tweaker" forum dat er redelijk wat medetweakers zijn die de boeken van een lied van ijs en vuur van George r.r. Martin lezen. Hoe vet zou het zijn om deze wereld in een mod te stoppen en dan hiermee het verhaal te beleven. Nu ben ik daar niet zo handig mee maar dit lijkt me meer bij de serie boeken passen dan de RTS game die er begin 2012 aan zit te komen. Hier heb ik niet zoveel vertrouwen in.
offtopic:
Allebei
Allebei
Ik reken ook niet op literaire juweeltjes, maar lijkt me leuk om te lezen en vooral om in de kast te hebben staanAnoniem: 363533 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:03:
Ik vond The Infernal City afschuwelijk slecht geschreven. Het was nog geen eens het feit dat de lore een beetje geforceerd aanvoelde, daar kon ik nog wel mee leven. Nee, het waren de zinnen, woordkeuze en interpunctie die echt om te huilen waren. Het verhaal op zich was nog geen eens zo slecht (Knaak is veel erger) maar dat ik om de vijf zinnen de draad kwijt raakte was mateloos irritant.
Ik zie net dat de releasedate bij gamemania van 11-11-11 naar 10-11-11 is gegaan. Iets met Wapenstilstandsdag in Belgie en discriminatie voor de Nederlanders ofzo
i7 4970K | Mugen 4 | GTX 980Ti SC+ ACX2.0+ | 16GB 1600 Corsair Dominator | Asus Maximus VII Ranger | Corsair 730T | Corsair RM750 ||| Corsair Strafe RGB | Asus MG278Q
Skyrim heeft een hoop muziek. De OST zou 4 CD's beslaan volgens Pete Hines. In de vorige delen was de muziek ook erg goed, dus ik neem aan dat de muziek bij Skyrim wederom geweldig zal zijn.
Wat ik tot nu toe heb gehoord in die teaser klinkt prima. Beetje aan de bombastische kant, maar dat hoort bij een teaser. Ik heb al het vertrouwen erin 
(Ik weet niet of consoles ook een 'timelock' hebben?)
Op de Pc zal je het dan nog niet kunnen spelen.Cornelisjuh schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:30:
Ik zie net dat de releasedate bij gamemania van 11-11-11 naar 10-11-11 is gegaan. Iets met Wapenstilstandsdag in Belgie en discriminatie voor de Nederlanders ofzo
(Ik weet niet of consoles ook een 'timelock' hebben?)
[ Voor 55% gewijzigd door anandus op 19-10-2011 16:54 ]
Ook ik kijk enorm uit naar deze game!
Waar ik alleen nog wat twijfels over heb, is de winterse setting. Mij spreken besneeuwde bergen en vooral tundragebieden veel minder aan dan de prachtige bossen van Oblivion.
Hieronder een kaartje met legenda:
Hier en daar een stukje bos, maar verder vooral heel veel tundra. Vooral dat middelste stuk lijkt me niet echt interessant worden, voor zover je dat van een kaartje af kan lezen. Maar misschien maak ik me wel druk om niets en is de wereld net zo sprookjesachtig als die van Oblivion.
Waar ik alleen nog wat twijfels over heb, is de winterse setting. Mij spreken besneeuwde bergen en vooral tundragebieden veel minder aan dan de prachtige bossen van Oblivion.
spoiler:
Klik
Pine Forest = top left
Tundra Marsh = top middle
Snowy = top right
Volcanic Tundra = middle right
Fall Forest = bottom right
Pine Forest = bottom left
The Reach = middle left
Tundra = middle
Pine Forest = top left
Tundra Marsh = top middle
Snowy = top right
Volcanic Tundra = middle right
Fall Forest = bottom right
Pine Forest = bottom left
The Reach = middle left
Tundra = middle
Hier en daar een stukje bos, maar verder vooral heel veel tundra. Vooral dat middelste stuk lijkt me niet echt interessant worden, voor zover je dat van een kaartje af kan lezen. Maar misschien maak ik me wel druk om niets en is de wereld net zo sprookjesachtig als die van Oblivion.
[ Voor 2% gewijzigd door TomAtTweakers op 20-10-2011 15:07 . Reden: Spoiler toegevoegd ]
Sommige mensen zullen dat als een spoiler zien.TomAtTweakers schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:17:
Ik zou maar eerder uitgaan van SolstheimTomAtTweakers schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:17:
Maar misschien maak ik me wel druk om niets en is de wereld net zo sprookjesachtig als die van Oblivion.

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 19-10-2011 20:43 ]
Als ik de verhalen mag geloven is het juist gevarieerder dan Oblivion.TomAtTweakers schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:17:
Sommige mensen moeten niet zeuren.jvo schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:40:
[...]
Sommige mensen zullen dat als een spoiler zien.
Als je geen screenshotje wilt zien, geen trailer wilt zien, geen hands on wilt zien, geen previews wilt lezen etc etc dan moeten sommige mensen gewoon wegblijven uit dit topic. Me dunkt.

Volgens mij was de richtlijn wel redelijk duidelijk: als iets (officieel) uit is mag algemene informatie wel gedeeld worden, quests e.d. worden gespoilerd en voor de release dien je gewoon voorzichtig te zijn met e.e.a. Iedereen speelt het op zijn eigen manier en ook als jij het wel wilt weten mag je best aan een ander denken (daarvoor zijn spoiler tags en linkjes uitgevonden).
Jamaar een kaart van Skyrim spoileren is toch gewoon complete onzin.
Iemand die dergelijke dingen niet wilt weten voordat ie de game in zn console/pc heeft zitten hoort wmb gewoon NIET thuis in een topic over Skyrim vol met nieuwtjes, previews, handson, screenshots etc etc.
Man als je daar over valt dan kan je de openingspost net zo goed leeggooien en het topic sluiten.
Ik kan bv ook wel roepen dat ik niet wil weten hoe een dark elf eruit gaat zien voordat ik de game speel, maar als ik in een dergelijk topic kijk dan weet ik dat er screens gepost gaan worden.
Dat is gewoon zo en als je daarover gaat lopen bitchen dan ben je imo gewoon een bitch zegmaar.
Iemand die dergelijke dingen niet wilt weten voordat ie de game in zn console/pc heeft zitten hoort wmb gewoon NIET thuis in een topic over Skyrim vol met nieuwtjes, previews, handson, screenshots etc etc.
Man als je daar over valt dan kan je de openingspost net zo goed leeggooien en het topic sluiten.
Ik kan bv ook wel roepen dat ik niet wil weten hoe een dark elf eruit gaat zien voordat ik de game speel, maar als ik in een dergelijk topic kijk dan weet ik dat er screens gepost gaan worden.
Dat is gewoon zo en als je daarover gaat lopen bitchen dan ben je imo gewoon een bitch zegmaar.
Zoals gezegd, dit is al keer op keer in andere topics voorbij gekomen en de stelregels en spelregels zijn volgens mij redelijk duidelijk. Dat is niet bitchen, dat is imo gewoon een geldende conventie op Tweakers, zeker aangezien iedere keer dát de discussie wordt gevoerd er wel min of meer hetzelfde uit komt.
Ik heb geen zin die hele discussie wéér opnieuw te voeren. Mij zal het me verder aan mijn reet roesten, maar het doet niemend pijn om wat conservatief te zijn met dit soort dingen. TES is bij uitstek een serie die over het zelf ontdekken gaat. Dan kunnen de mensen die dat zelf willen ontdekken en de mensen die alles willen weten zelf kiezen wat ze willen.
Het is nu eenmaal onvermijdelijk dat je richting een release meer gevoelige informatie krijgt en niet iedereen hoeft alles te weten.
Ik heb geen zin die hele discussie wéér opnieuw te voeren. Mij zal het me verder aan mijn reet roesten, maar het doet niemend pijn om wat conservatief te zijn met dit soort dingen. TES is bij uitstek een serie die over het zelf ontdekken gaat. Dan kunnen de mensen die dat zelf willen ontdekken en de mensen die alles willen weten zelf kiezen wat ze willen.
Het is nu eenmaal onvermijdelijk dat je richting een release meer gevoelige informatie krijgt en niet iedereen hoeft alles te weten.
*kuch* Een filmpje met exact dezelfde kaart (plaatje is stil uit het filmpje) staat ook in de Topic start. Die van Behind the Scenes. *kuch* Dit is dus gewoon officiële informatie. Er zijn ergere spoilers. Dit zie ik ook niet als spoiler eerlijk gezegd. Niet zo zagen mensen.
Ik zie geen detailmap als ik door de TS scrollAnoniem: 363533 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:10:
*kuch* Een filmpje met exact dezelfde kaart (plaatje is stil uit het filmpje) staat ook in de Topic start. Die van Behind the Scenes. *kuch* Dit is dus gewoon officiële informatie. Er zijn ergere spoilers. Dit zie ik ook niet als spoiler eerlijk gezegd. Niet zo zagen mensen.
In de Topic start staat een link en ergens op de pagina's in het midden (of deel 1 of 2 van het topic) stond het filmpje (met You Tube stil) waar Todd Howard naar die exacte kaart wees.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:12:
[...]
Ik zie geen detailmap als ik door de TS scroll
Precies, een linkAnoniem: 363533 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:17:
In de Topic start staat een link en ergens op de pagina's in het midden (of deel 1 of 2 van het topic) stond het filmpje (met You Tube stil) waar Todd Howard naar die exacte kaart wees.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-10-2011 00:21 ]
je kunt natuurlijk ook cold turkey gaan tot 11/11/11 en jezelf verrassen. Kost niet zoveel moeite, gewoon niet meer op dit topic drukken.Anoniem: 172410 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:12:
[...]
Ik zie geen detailmap als ik door de TS scroll
Zoals ik al zei zal het mij hierbij aan mijn reet roesten, maar gezien er steeds meer informatie beschikbaar komt lijkt het me wel zo sociaal even rekening met elkaar te houden, zodat men in ieder geval zelf kan selecteren wat je wel en niet wilt zien. Ik hoef echt geen questverhalen of informatie waar je even voor moet puzzelen te horen en een map duidelijk aangegeven steden hoeft van mij bijvoorbeeld ook niet. Dat valt nou net onder het deel dat je zelf moet ontdekken.M2M schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:22:
je kunt natuurlijk ook cold turkey gaan tot 11/11/11 en jezelf verrassen. Kost niet zoveel moeite, gewoon niet meer op dit topic drukken.
Roepen dat men dan maar niet meer hier moet komen is natuurlijk ietwat asociaal, zeker gezien het zo makkelijk is het iedereen universeel naar zijn zin te maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 20-10-2011 00:27 ]
Ik denk dat mensen die zich niet willen laten spoileren ook geen behind the scenes kijkenAnoniem: 363533 schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 00:10:
Een filmpje met exact dezelfde kaart (plaatje is stil uit het filmpje) staat ook in de Topic start. Die van Behind the Scenes.
Een klein beetje rekening met elkaar houden tot 11-11-11* moet kunnen, toch? Sommige mensen hebben liever dat het allemaal nog een mysterie en verrassing blijft, anderen willen graag zoveel mogelijk weten.
Het mooie is dat het niet zo zwart-wit hoeft te zijn, dat dit topic alleen voor de een of de ander hoeft te zijn
Twijfel je of iets een spoiler is, dan maak je er een linkje van of zet je het in spoiler-tags, zo kan iedereen die geïnteresseerd is in dit spel gewoon in dit topic blijven komen, maar blijft de informatie ook beschikbaar voor degenen die zoveel mogelijk willen weten
Kleine moeite, iedereen blij
edit:
* Nu zeg ik wel tot 11-11-11, maar nu we het er toch over hebben is het misschien een idee om met z'n allen een soort algemene spoilerrichtlijn af te spreken?
Zeker bij zo'n spel als Skyrim kan het gebeuren dat sommige mensen na weken/maanden bepaalde dingen nog helemaal niet ontdekt hebben of niet eens aan de mainquest begonnen zijn.
* Nu zeg ik wel tot 11-11-11, maar nu we het er toch over hebben is het misschien een idee om met z'n allen een soort algemene spoilerrichtlijn af te spreken?
Zeker bij zo'n spel als Skyrim kan het gebeuren dat sommige mensen na weken/maanden bepaalde dingen nog helemaal niet ontdekt hebben of niet eens aan de mainquest begonnen zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door anandus op 20-10-2011 07:42 ]
Wat spelen jullie eigenlijk tot 11-11? Ik loop tegen het einde aan van MAss Effect 2. Zit te twijfelen of ik nog aan dragon age zal gaan beginnen of me maar gewoon met Fifa bezig ga houden voor the time being...
Dat gameplayfilmpje wat nog zou komen kan trouwens echt als gerucht weggezet worden?
Dat gameplayfilmpje wat nog zou komen kan trouwens echt als gerucht weggezet worden?
kbloem schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:05:
Wat spelen jullie eigenlijk tot 11-11?
offtopic:
Ik zit in een groot zwart gat tussen Lonesome Road (Fallout New Vegas DLC) en Skyrim
Al zijn er nog wel wat voor mij interessante releases. Vandaag komt CitiesXL 2012 uit, Sword of the Stars 2 komt 28 oktober uit, 10 november komt LA Noire uit (dus daar zal ik een dagje aan snuffelen
) en dan Skyrim 
Ik denk dat ik het wel volhoudt
Ik zit in een groot zwart gat tussen Lonesome Road (Fallout New Vegas DLC) en Skyrim
Al zijn er nog wel wat voor mij interessante releases. Vandaag komt CitiesXL 2012 uit, Sword of the Stars 2 komt 28 oktober uit, 10 november komt LA Noire uit (dus daar zal ik een dagje aan snuffelen

Ik denk dat ik het wel volhoudt
[ Voor 6% gewijzigd door anandus op 20-10-2011 08:13 ]
Anoniem: 338166
Ik ben nu nog bezig met Heavy rain(vanavond wel platinum gehaald) en dan ga ik even een lange sprint maken met dark Souls tot Skyrim uitkomt...
Ik doe mijn uiterste best om Oblivion nog tot een respectabel einde te brengen voordat Skyrim uitkomt. Ik vrees dat dat ook niet lukt. Fucking vampier geworden gisteravond wat ik niet doorhad. Kost me weer een paar uur.
Verder heb ik L.A. Noire nog liggen, staat Batman in de pre-order en zal vriendinlief ongetwijfeld Dance Central 2 willen spelen (ik ook, maar ik ben te stoer dat toe te geven). Wellicht maar een weekje in december vrij vragen voor Skyrim.
Verder heb ik L.A. Noire nog liggen, staat Batman in de pre-order en zal vriendinlief ongetwijfeld Dance Central 2 willen spelen (ik ook, maar ik ben te stoer dat toe te geven). Wellicht maar een weekje in december vrij vragen voor Skyrim.
Oblivion natuurlijkkbloem schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:05:
Wat spelen jullie eigenlijk tot 11-11? Ik loop tegen het einde aan van MAss Effect 2. Zit te twijfelen of ik nog aan dragon age zal gaan beginnen of me maar gewoon met Fifa bezig ga houden voor the time being...
Minecraft (Skyrim bouwwerken maken
Het wordt een dure tijd voor mij
Starcraft II (Moet ik nog steeds kopen
Nu hebben BF3 en MW3 niet echt haast voor mij...
Terug naar Skyrim.
Ik vindt de sneeuw just wel heel veel meer sfeer geven. Sneeuw geeft altijd zo'n somber en dood effect, terwijl de wereld juist van leven bruist dus dat kan nog wel eens leuk worden
Ik ben denk ook enigste die niet gebruik gaat maken van fast travel in Skyrim maar gewoon te voet gaat
Ik ben het ook van plan. Nouja, afhankelijk van wat voor reismogelijkheden er zijn.Cornelisjuh schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:46:
[...]
Terug naar Skyrim.
Ik vindt de sneeuw just wel heel veel meer sfeer geven. Sneeuw geeft altijd zo'n somber en dood effect, terwijl de wereld juist van leven bruist dus dat kan nog wel eens leuk worden.
Ik ben denk ook enigste die niet gebruik gaat maken van fast travel in Skyrim maar gewoon te voet gaat
Als het betekent dat ik alles moet lopen natuurlijk niet, maar als er ook 'openbaar vervoer' is (van stad naar stad, bijv), dan zal ik fast travel ook niet gebruiken (of uitschakelen).
Weten jullie al hoe met welk Character je gaat spelen? Oblivion speelde ik met een Nord Warrior maar ik denk dat ik nu een Dark Elf Archer neem. En dual swords voor close combat (Spartacus style
)
Maar het zal wel weer een Character hebben die alles een beetje kan. Aangezien fireballs gooien ook wel leuk is...
Maar het zal wel weer een Character hebben die alles een beetje kan. Aangezien fireballs gooien ook wel leuk is...
FCG
Dan is een dunmer inderdaad ideaal, die zijn een beetje goed in zowel magie als wapens.jeka schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:09:
Weten jullie al hoe met welk Character je gaat spelen? Oblivion speelde ik met een Nord Warrior maar ik denk dat ik nu een Dark Elf Archer neem. En dual swords voor close combat (Spartacus style)
Als de racials een beetje het zelfde blijven zal ik wel met een Breton gaan beginnen vanwege de magic resistance bonus. Dat was in Oblivion en Morrowind de "beste keuze", imho.jeka schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:09:
Weten jullie al hoe met welk Character je gaat spelen?
Als ik het spel eenmaal wat beter ken stap ik misshien over op iets anders.
Morrowind! Voor iedereen die dat nog niet gespeeld heeft, zeker doen. Het ziet er natuurlijk een beetje matig uit, maar ik vind het echt een stuk beter dan Oblivion.kbloem schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 08:05:
Altmer of Breton. Ik vind 100% magic altijd wel leuk.jeka schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:09:
Weten jullie al hoe met welk Character je gaat spelen?
[ Voor 18% gewijzigd door Manu_ op 20-10-2011 09:40 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor eerdere delen van The Elder Scrolls:
• [PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13
• Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8
• [Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen
Voor eerdere delen van The Elder Scrolls:
• [PC/X360/PS3] The Elder Scrolls IV: Oblivion deel 13
• Het Grote Elder Scrolls III Morrowind topic deel 8
• [Multi] Skyrim - Topic voor problemen en (technische) vragen