Ha, goed om weten dat ik jou ook wat vragen kan stellen over de burglarissues. Ten eerste welke virtues heb je, want daar lees je de meest uiteenlopende dingen over.
Ik heb vooral voor morale gekozen omdat er verder niet heel goede voor burg zijn.
Dus: Valour, Zeal, Justice, Loyalty en determination voor de agi vnml.
Dus: Valour, Zeal, Justice, Loyalty en determination voor de agi vnml.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Zo, game afgesloten 
Speelt erg lekker weg. Level 11 nu en nog druk bezig met alle Quests in het gebied Shrine. De 'Deeds' die automatisch naar voren komen zijn ook leuk om te grinden. Everything for the Turbine Points...
Speelt erg lekker weg. Level 11 nu en nog druk bezig met alle Quests in het gebied Shrine. De 'Deeds' die automatisch naar voren komen zijn ook leuk om te grinden. Everything for the Turbine Points...
Ik ben mijn 4e char aan het levelen, een burglar. Is inderdaad niet de makkelijkste maar wel veelzijdig. Bij virtues en uitrusting kies ik ook meestal de agility als belangrijkste eigenschap omdat dat de dps/crit verhoogt. Lastig is wel de melee manier van vechten. Een hunter richt al schade aan op flinke afstand, de burglar moet eerst naar de mob toe of wachten tot de mob bij hem is. Maar in een groep wandel je rustig tussen de big bosses zonder opgemerkt te worden. Erg leuk.
Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa
ben toevallig vandaag begonnen op de server en ben nu lvl 8. Wie kan ik het beste bereiken voor een invite?Hurtebise schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:15:
Zoek je daar nog een actieve kin (Engelstalig)? Rangers of Eriador.
Zelf actief daar onder de naam Dhalgard (lvl 22 burg intussen).
Post je ingame naam even. Of anders contacteer ingame een van deze mensen:Raxious schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:16:
[...]ben toevallig vandaag begonnen op de server en ben nu lvl 8. Wie kan ik het beste bereiken voor een invite?
http://www.rangersoferiador.com/members/memberlist.php (leader, founder, officers kunnen recruiten)
mijn ign is Raxicus. Had gister 2 personen contact mee gemaakt, alleen was de ene afk en de ander zat in een instance en had geen tijd XD
Zal effe vragen of ze je 'contacten' ingame.Raxious schreef op zondag 26 februari 2012 @ 12:34:
mijn ign is Raxicus. Had gister 2 personen contact mee gemaakt, alleen was de ene afk en de ander zat in een instance en had geen tijd XD
Effe vraagje, zijn er mensen die met 2 accounts spelen? Is dat met de laatste versie van de client nog vlot mogelijk? Ben op 2 servers actief nu en zou het wel handig vinden als ik makkelijk kan alttabben. Kan je makkelijker checken wie waar on is.
Het blijft lastig dat je - als je van server wilt wisselen - Lotro volledig moet afsluiten en heropstarten.
Het blijft lastig dat je - als je van server wilt wisselen - Lotro volledig moet afsluiten en heropstarten.
Ik log af en toe zowel de account van mijzelf als die van mijn vrouw is. Ga ik op mijn char kijken of ik een instance groep kan maken of joinen en met haar account bijv. craften. Ook met deeden kan het goed werken. Het gaat prima als je pc een beetje vlot is.
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Virtues naar 14, leuk voor de mensen bij wie dit al zo is, en die meteen weer een boostje bijkrijgen
ik zag het ja, liever direct naar 16Lointje schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:18:
Virtues naar 14
euh...ja
Pfff heb net een grind sessie achter de rug om de virtues van m'n 5e char ook allemaal naar 12 te tillen. There we go again
Maar inderdaad wel héél blij met de alt-friendly Bound-to-Account change van major currency! Nu de rest van de bartershit nog in de wallet graag!

Maar inderdaad wel héél blij met de alt-friendly Bound-to-Account change van major currency! Nu de rest van de bartershit nog in de wallet graag!
Verwijderd
even een apart vraagje.
ik speel met een i5 -750 met 4gb en een 4870 512 mb op een 19" monitor. nu is dat in de resolutie 1440*900. ik wil misschien een grotere monitor kopen die in 1920 * 1080 heeft.
iemand die ervaring heeft of ik lotr online in deze resolutie zou kunnen spelen op mijn systeem. en dan uiteraard het liefst op hoog!
ik speel met een i5 -750 met 4gb en een 4870 512 mb op een 19" monitor. nu is dat in de resolutie 1440*900. ik wil misschien een grotere monitor kopen die in 1920 * 1080 heeft.
iemand die ervaring heeft of ik lotr online in deze resolutie zou kunnen spelen op mijn systeem. en dan uiteraard het liefst op hoog!
Van op het Lotro-forum:Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:57:
even een apart vraagje.
Under the Graphics Options there is a setting for Aspect Ratio. Ratios of 4:3, 5:4, 16:9 and 16:10 are all supported. For a native resolution of 1920 x 1080 you would select 16:9 aspect and the correct resolution will be available.
Verwijderd
ik weet dat de resolutie kan. das geen probleem. is meer of het spel een beetje wil draaien met mijn systeem. dus nietdat ik een diashow zie op die resolutie? :"D
Verwijderd
Is free to play een beetje te doen? Ik zou wel weer een beetje casual een MMORPG willen oppakken, maar ik wil niet direct betalen, misschien later. Is het spel nog een beetje actief? En hoe zit het met de gold cap, is die heel storend?
JW-toch. Free to play is heel goed te doen tot ongeveer lvl 30. Daarna ga je tegen de beperkingen aanlopen. Maar koop je dan een maandje VIP voor ca. € 14,00 dan ben je een groot deel van de beperkingen blijvend kwijt. Wil je door naar lvl 75 dan ontkom je bijna niet aan de aanschaf van Mines of Moria en Rise of Isengard. Beiden in de orde van € 30,00.
Ik speel op de Withywindle (EUR) server en die is actief genoeg naar mijn idee.
Ik speel op de Withywindle (EUR) server en die is actief genoeg naar mijn idee.
Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa
Verwijderd
Ah oke! Bedankt voor de snelle reply
Misschien ga ik het binnenkort wel even proberen dan.
Bij Update 6 komt er een de mogelijkheid om de premium wallet upgrade in de store te kopen (op dit moment ong.1000TP op Bullroarer) waarmee je alle barter zooi in je wallet krijgt. De aanschaf is een keer voor alle chars.Nu de rest van de bartershit nog in de wallet graag!
Zie hier: http://lotrocommunity.com/forum/topic/1282-release-notes-update-6-shores-of-the-great-river-bullroarer-only-3-1-2012/page__view__findpost__p__24725
En: http://lotrocommunity.com/forum/topic/1282-release-notes-update-6-shores-of-the-great-river-bullroarer-only-3-1-2012/page__view__findpost__p__24799
[ Voor 3% gewijzigd door Tommmo op 05-03-2012 08:59 ]
Misschien een stomme vraag hoor, want ik heb al een tijdje niet meer gespeeld (baby bezorgt me slapeloze nachten en drukke dagen
), maar ik begrijp niet goed wat de premium wallet doet...

Nu zit er in je wallet alleen geld en skirmish currency.
Als je de premium wallet hebt, dan komen ook je moria, lot, malladrim tokens en dat soort dingen in je wallet en nemen ze geen bagspace meer in.
Alle (barter) currency zou dan uit je bags moeten zijn en in je wallet moeten zitten.
Omschrijving in de store:

Screenie van iemand die de premium wallet aangeschaft heeft:

Beide van de Lotro community forum
Als je de premium wallet hebt, dan komen ook je moria, lot, malladrim tokens en dat soort dingen in je wallet en nemen ze geen bagspace meer in.
Alle (barter) currency zou dan uit je bags moeten zijn en in je wallet moeten zitten.
Omschrijving in de store:

Screenie van iemand die de premium wallet aangeschaft heeft:

Beide van de Lotro community forum
Oh, die premium wallet is voor mij wel de 1000 TP waard. Free for vip zou helemaal cool zijn ^^
Pak dat mijn vault voor 50% geleegd wordt. Kan ik die weer volsteken met armour en craft items
Pak dat mijn vault voor 50% geleegd wordt. Kan ik die weer volsteken met armour en craft items
Ik gooi maar een vraag in het midden: laten ze ons niet betalen voor een slecht onderhouden systeem van tijdelijke rewards en items die later totaal onbruikbaar of zinloos lijken?
Kort antwoord: Ja
Genuanceerd antwoord:
Er is op meer fora deze reactie gekomen. Wellicht wordt de premium wallet toch voor VIPs gratis na de reacties van het 'testen' op Bullroarer. Ik hoop het, maar geloof er niet echt in tbh.
Verder kan je het ook zien als een 'storage uitbreiding' en minder als een betaalde fix voor iets onhandigs.
Ach ja, ik ga maar weer 2 maandjes punten sparen om dit zo aan te schaffen. Want het is toch wel verdomd handig lijkt me en het scheelt een boel schapruimte.
Genuanceerd antwoord:
Er is op meer fora deze reactie gekomen. Wellicht wordt de premium wallet toch voor VIPs gratis na de reacties van het 'testen' op Bullroarer. Ik hoop het, maar geloof er niet echt in tbh.
Verder kan je het ook zien als een 'storage uitbreiding' en minder als een betaalde fix voor iets onhandigs.
Ach ja, ik ga maar weer 2 maandjes punten sparen om dit zo aan te schaffen. Want het is toch wel verdomd handig lijkt me en het scheelt een boel schapruimte.
Idd dit is verrekte handig, heb nu dit spul in shared storage zitten en neemt nogal aardig wat plaats in beslag. Ik kan nooit genoeg storage hebben, wil nl zowat alles bewarenTommmo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 15:56:
Anyhow, ik zou er ook wel die points voor over hebben, gewoon 2 maanden sparen en hopsa. Als het free wordt voor VIP is het natuurlijk helemaal nice.
Enige wat me even in verwarring brengt is de uitleg in de store:
Euh ja, als dat dus zo is heb ik er niets aan, mn slots zijn nl allen al aardig gevult en de chars wat deze meuk in de bags hebben zijn 60+.... This offer applies to all newly created characters and must only be purchased once.
euh...ja
Als je het pessimistisch wilt lezen kun je dit alleen aanschaffen voor nieuwe chars 
But serious, als je de wallet als een soort shared storage ziet (voor BtA tokens) of uitbereiding van normale storage voor speciale items dan is het logisch dat ook VIP hiervoor moet betalen. Zoals het in de patchnotes staat zou je echter verwachten dat het een nieuwe regular feature is en niet een store bought option.
Maar goed, mij is het die 1.000TP dubbel en dwars waard!
But serious, als je de wallet als een soort shared storage ziet (voor BtA tokens) of uitbereiding van normale storage voor speciale items dan is het logisch dat ook VIP hiervoor moet betalen. Zoals het in de patchnotes staat zou je echter verwachten dat het een nieuwe regular feature is en niet een store bought option.
Maar goed, mij is het die 1.000TP dubbel en dwars waard!
tjah ja en nee...TAA schreef op maandag 05 maart 2012 @ 16:37:
But serious, als je de wallet als een soort shared storage ziet (voor BtA tokens) of uitbereiding van normale storage voor speciale items dan is het logisch dat ook VIP hiervoor moet betalen.
Men riep ooit; VIP hoeft alleen te betalen voor expentions (en eventueel extra spul zoals 2e milestone, extra bagspace), de rest is nl ingame te verkrijgen.
Hoe gaan ze dit zien? Als het een nieuwe feature is behoort VIP dit gewoon te krijgen, want hoe gaan ze hier in de toekomst mee om? Straks gooien ze alles op premium feature en moet VIP alsnog vanalles aan gaan schaffen in de store. Kortom dan ben je eigenlijk een afgekapte Premium Vipper oid.
euh...ja
Mij ook!
[ Voor 6% gewijzigd door Tommmo op 05-03-2012 18:36 ]
Verwijderd
Mij niet. Ik ben het wel eens met het standpunt dat Turbine nu een werkende versie van de Barter wallet aanbiedt zoals ze oorspronkelijk hebben beloofd, dat is dus gewoon een fix en niet een nieuwe premium feature. Verder hebben die barter items geen enkele toegevoegde waarde, Dunland /Theodred heeft het ook niet en dat functioneert toch prima?
Op deze manier kunnen ze natuurlijk voor al het upgraden van hun shabby implementaties wel geld/TP gaan vragen (housing, hobbies, de intance finder).....onder het mom 'betaal ervoor, anders gebeurt het niet'.
Op deze manier kunnen ze natuurlijk voor al het upgraden van hun shabby implementaties wel geld/TP gaan vragen (housing, hobbies, de intance finder).....onder het mom 'betaal ervoor, anders gebeurt het niet'.
Nou iderdaad, maar toekomstige fractions wellicht wel weer.... het vervelende vind ik dat je nu over je chars heen tokens/runes/relics verdeelt hebt, het gros is inmiddels wel bound to account geworden, maar toch. Het wordt steeds meer en meer, dus alles op 1 hoop zie ik wel zittenVerwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 09:29:
Dunland /Theodred heeft het ook niet en dat functioneert toch prima?
euh...ja
Zeker voor de altoholics is dit een bless! Niet meer gezeur over welke char je meeneemt als je tokens (MARK/MED/SEALS) aan het grinden bent voor 1 char. Gewoon meenemen wat uitkomt in de groep! Een hele goede ontwikkeling...
Eindelijk. De ent heeft me toegang gegeven tot Isengard. Fijn, weer enkele nieuwe quests erbij. Wat rondgeslacht, maar een defeat smaakt redelijk zuur omdat je weer ontwaakt ter hoogte van Dagoras camp. Hoorde nu van iemand dat er een camp zou zijn vlakbij die entrance bij de rivier, klopt dat? Is horse travel naar daar mogelijk?
Nee, geen horse travel mogelijk. Dagoras is het enige camp waar je met het paard kan komen.
Maar er is dus wel een camp daar in de buurt?MADG0BLIN schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 14:46:
Nee, geen horse travel mogelijk. Dagoras is het enige camp waar je met het paard kan komen.
Vanavond voor het eerst meegeweest in de alliance die we gejoined zijn naar ToO. Na wat geretrait en een wipe of 7 de Lightning boss neer op T2C. Dropte er 2 symbols, caster pocket item en tevens een leuk schild waar ik uiteindelijk mee aan de haal ging. Zeer geslaagde avond. En dan maandag Update 6. Heb al even op Bullroarer rond gekeken en het ziet er straks uit. Kan bijna niet wachten...
ja, waar die ent je de toegang heeft verschaft is aan de overkant van de rivier (waar je dus eigenlijk vandaan kwam) ook een "rioolpijp" doorgang. Als je die meent kom je in dat camp. Daar is wel een milestoneHurtebise schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 16:25:
[...]
Maar er is dus wel een camp daar in de buurt?
euh...ja
Ah cool, moet ik eens gaan checken dan. Jammergenoeg heb ik vanavond en morgen totaal geen tijd
Wij hadden niet veel geluk met de loot gisteravond. Ook lightning HM gedaan en zelfs meteen de 1e poging gelukt maar in geen van de 2 kisten zat een FA symbolTAA schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 00:31:
Vanavond voor het eerst meegeweest in de alliance die we gejoined zijn naar ToO. Na wat geretrait en een wipe of 7 de Lightning boss neer op T2C. Dropte er 2 symbols, caster pocket item en tevens een leuk schild waar ik uiteindelijk mee aan de haal ging. Zeer geslaagde avond. En dan maandag Update 6. Heb al even op Bullroarer rond gekeken en het ziet er straks uit. Kan bijna niet wachten...
Zitten zeker een paar erg leuke dingen in de update dus laat maar komen!!
Is maandag de update alweer.... das wel rap zeg, nice.
Dat je droprate naar 100% gaat is natuurlijk ook wel nice!
Dat je droprate naar 100% gaat is natuurlijk ook wel nice!
euh...ja
heeft iemand een link naar de patchnotes buiten de lotro-site? (of kan ze posten).
euh...ja
Komt er veel nieuw gebied bij? Ben benieuwd wanneer ze het gaan klaar hebben.
Sure: http://pastebin.com/ZSzxAuMLRfce schreef op maandag 12 maart 2012 @ 13:48:
heeft iemand een link naar de patchnotes buiten de lotro-site? (of kan ze posten).
[ Voor 3% gewijzigd door Siebsel op 12-03-2012 14:02 . Reden: fixed pastebin link ]
Amahoela. Die wordt lekkeur! Ben opgetogen van de hoeveelheid nieuwe content. 200 quests. Mooi!
Gisteren voor de eerste keer met mijn captain (66) Rift ingedoken. Speel sinds week van launch, maar had deze nog nooit gedaan. Duurde me te lang en had nooit de tijd gevonden. Twee wipes op eerste baas, 3e poging dawn. Pompten veel te veel dmg op Barz, zodat de waves iets te snel op elkaar kwamen. Zag al filmpje van een guard die het solo doet met een 75: YouTube: Rift - Barz: 75 Overpower Guardian solo
Vanavond jammer genoeg te laat thuis om nieuwe content deftig te checken.
Gisteren voor de eerste keer met mijn captain (66) Rift ingedoken. Speel sinds week van launch, maar had deze nog nooit gedaan. Duurde me te lang en had nooit de tijd gevonden. Twee wipes op eerste baas, 3e poging dawn. Pompten veel te veel dmg op Barz, zodat de waves iets te snel op elkaar kwamen. Zag al filmpje van een guard die het solo doet met een 75: YouTube: Rift - Barz: 75 Overpower Guardian solo
Vanavond jammer genoeg te laat thuis om nieuwe content deftig te checken.
Sjame on joeHurtebise schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:24:
Gisteren voor de eerste keer met mijn captain (66) Rift ingedoken. Speel sinds week van launch, maar had deze nog nooit gedaan. Duurde me te lang en had nooit de tijd gevonden. Twee wipes op eerste baas, 3e poging dawn.
@Siebsel, bedankt heb ik ffkes leesvoer!
euh...ja
*sarcastic mode on*Rfce schreef op maandag 12 maart 2012 @ 15:40:
[...]Sjame on joeDie deden we vroegah op lvl50, was wel ff andere koek
.
Nou, terwijl jij uit verveling weet ik veel wat loopt te grinden, ga ik lekker met originele, boeiende content aan de slag.*mode off*
Zal wel pijn hebben gedaan op lvl 50. Aantal spelers voor die raid en tijdsduur zal wel wat anders zijn geweest. Ik heb gewoon geen tijd voor dergelijke hardcore runs. RL met best wat sociale en familiale verplichtingen. Heeft me altijd wat verbaasd hoe mensen dat georganiseerd kregen, avonden na elkaar uren instances draaien. Moest ik nog student zijn met een goed pc'tje en internet, ik wist wel wat gedaan. In mijn tijd speelden we Baldur's Gate 1 (2 kon mijn Pentium 1 amper aan, had ik wel voldoende schijfruimte?). Command and Conquer, Max Payne en GTA3. Internet op kamers was zeldzaam, kwam pas op. Wij moesten toen voor een mailtje nog 1,5 uur in de rij staan in een stikheet lokaal met de gekende Saruman-geur.
max 10 minuten werk.Hurtebise schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:19:
Hoe groot is de patch bij benadering? Al geweten?
Ugh, vandaag op level 47 beetje vastgelopen in Angmar. Alleen maar (small) fellowship quests. Heb daarnet twee uur zitten grinden maar zit er nu wel doorheen. Wat is wijsheid, een ander gebied proberen of kijken of er wat mensen willen helpen? Heb niet het gevoel dat er veel mensen rond mijn level rondhangen in LotrO...
Surfin' paradise!
Ben je al in Forochel geweest? Dan kan je daar verder tot je 49/50 bent en dan naar Eregion.
Meld effe op welke server je speelt en hoe je char heet.Snappie88 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:13:
Ugh, vandaag op level 47 beetje vastgelopen in Angmar. Alleen maar (small) fellowship quests. Heb daarnet twee uur zitten grinden maar zit er nu wel doorheen. Wat is wijsheid, een ander gebied proberen of kijken of er wat mensen willen helpen? Heb niet het gevoel dat er veel mensen rond mijn level rondhangen in LotrO...
Ik dacht ook aan Forochel.
Level 40 - 50:
At this point you've several options. Angmar, the Misty Mountains, Goblin Town, Forochel and Evendim. Angmar has quests in Lehma-Koti (3S, 39.1W), Auguhair (3N, 39.5W), and South Angmar. Misty Mountain quests are mostly found in Rivendell or Gloin's Camp (24.9S, 3.8W). You should visit Goblin town at 43-44, finish book V and start book VI in Misty Mountain and Angmar and don't forget Forochel around 45-50 level. Of course ability to solo in areas will depend on class. Evendim instances have had their starting level lowered to 40 to match the new level of the surrounding landscape. The epic that takes place here remains level 50, and should work entirely as a level 50 experience as it uses many instances and unique mobs.
Books VII - XI are waiting for you and also Goblin Town, and Rift.
You can also travel to the Ettenmores to take part in PvMP as part of the Free Peoples.
There are a number of instances that are available as well.
Level 48 - 50:
The quests in Eregion are around 48-53 . Get legendary at Echad Dunann as early as 45.
Level 50 - 60:
Moria Zone Levels
50-53 - The Great Delving (Durin's Threshold, Dolven-view)
51-54 - Silvertine Lodes (Deep Descent)
52-56 - Western Durin's Way (Chamber of the Crossroads)
55-57 - The Waterworks
55-58 - Redhorn Lodes (Orc-watch), Central Durin's Way, Zelem-Melek (21st Hall)
56-58 - Flaming Deeps, Nud-Melek
58-62 - Eastern Durin's Way, Foundations of Stone
58-63 - Dimrill Dale, Lothlorien
[ Voor 61% gewijzigd door Hurtebise op 12-03-2012 23:04 ]
Waah veel te doen met de expansion. Zie de hele tijd jewels en ander leuk spul in de chats voorbijkomen. Even begonnen met question in het nieuwe gebied, wat er overigens vrij groot uit ziet, en toen met een groep kinnies de nieuwe 6 mans instance bevochten (Roots of Fangorn). Oei da's best een pittige en denk dat de gemiddelde pug daar best wat moeite mee kan hebben. Een goede stoot DPS is handig hier. Na een poosje proberen en wisselen van chars hebben we uiteindelijk een werkende tactiek ontdekt en de challenge mode gehaald. Zal niks verklappen maar t is een stukkie lastiger dan bijvoorbeeld Foundry 
Vanavond maar even naar de crafted relics en nieuwe wapen scrolls kijken.
Vanavond maar even naar de crafted relics en nieuwe wapen scrolls kijken.
Verwijderd
Die nieuwe instance, moet je daar nog prerequisite quests voor doen of een ingang vinden of zo?
Je moet hem inderdaad ontdekken. Het stomme was dat als we via de ingang naar binnen wilden we de melding kregen dat we de "corresponding quest" niet hadden maar als we hem via de instance finder aanmaakten konden we er gewoon in.
aan welke kant zit die? isengard of lothlorien kant?
Nice, die had ik gesubmit als bug, niet echt schokkend, maar toch.*Burglars: Fixed an issue in which item links in loot messages generated by the Burgle skill would show incorrect tooltip information.
Darn alweer 12G lichter na 2 paarden
Gisteren maar kort kunnen spelen, direct ff nieuwe guildrec. opgehaalt en ook de nieuwe crafteble relics gemaakt. Daarna het book gestart. Ziet er aardig uit, ben nu aangekomen in t nieuwe gebied. Kijken of ik vanavond weer tijd heb.... wil questen
euh...ja
Mochten ze ook eens adden in de lotro store. Een bag gametijd.
Nieuwe paarden? Vertel. Mogen ze ook wel eens wat creatiever mee zijn (maar moet dan weer passen binnen de lore). Reizen op een Ent. Aan de juiste snelheid uiteraard. Trager, maar met een beter uitzicht.
Ik vernam ook dat Enedwaith mobs in lvl zijn verhoogd. Betekent dat nu dat je de Mines in theorie links kunt laten liggen?
Nieuwe paarden? Vertel. Mogen ze ook wel eens wat creatiever mee zijn (maar moet dan weer passen binnen de lore). Reizen op een Ent. Aan de juiste snelheid uiteraard. Trager, maar met een beter uitzicht.
Ik vernam ook dat Enedwaith mobs in lvl zijn verhoogd. Betekent dat nu dat je de Mines in theorie links kunt laten liggen?
Beide rep-barters in Galtrev geven je voor 6G hun rep-paard als je kindred bent. Zijn de default paarden van beide die bij hun stallen staan.
Enedwaith was al lvl65. Je komt dus niet om Moria heen denk ik. Wellicht dat je in theorie veel (alle) lv50 quests zou kunnen doen (dat is dus zowat alle SoA content) en dan rond lvl56 als je dat dan haalt, naar Lothlorien gaat, hopelijk lvl60 haalt en direct door kunt naar Enedwaith (en dus mirkwood overslaat).
Je kunt natuurlijk ook, als je ff vast zit, Skirmishes gaan farmen voor XP. Ik zou gewoon ffkes Moria ingaan, gaat toch vrij rap.
Enedwaith was al lvl65. Je komt dus niet om Moria heen denk ik. Wellicht dat je in theorie veel (alle) lv50 quests zou kunnen doen (dat is dus zowat alle SoA content) en dan rond lvl56 als je dat dan haalt, naar Lothlorien gaat, hopelijk lvl60 haalt en direct door kunt naar Enedwaith (en dus mirkwood overslaat).
Je kunt natuurlijk ook, als je ff vast zit, Skirmishes gaan farmen voor XP. Ik zou gewoon ffkes Moria ingaan, gaat toch vrij rap.
[ Voor 12% gewijzigd door Rfce op 13-03-2012 16:55 ]
euh...ja
Amrell, server Laurelin geloof ikHurtebise schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:00:
[...]
Meld effe op welke server je speelt en hoe je char heet.
Ik dacht ook aan Forochel.
Forochel dan maar snel proberen, ben nu nog een Free Player maar geloof dat ik snel wat geld er tegen aan moet gooien
Surfin' paradise!
Kan iemand wat aanwijzingen geven hoe ik het nieuwe gebied in kom. Lvl 74.5 nu. Al naar Lothlorien geweest, niets, Forthbond, Rohrimhuhuhyhomimi camp ook niet.
LothlorienHurtebise schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 22:29:
Kan iemand wat aanwijzingen geven hoe ik het nieuwe gebied in kom. Lvl 74.5 nu. Al naar Lothlorien geweest, niets, Forthbond, Rohrimhuhuhyhomimi camp ook niet.
zuid-oost van de map (de brug over bij de boot naar mirkwood) en dan de weg naar links volgen dan lang de rivier het nieuwe gebied in.
Iseci
Verwijderd
In Grimbold's kamp the epic questline volgen, dan kom je vanzelf in het nieuwe gebied.
Andere vraag, op Laurelin is de server lag behoorlijk toegenomen sinds de update (PVE en Ettens). Is dat op andere servers ook zo?
Andere vraag, op Laurelin is de server lag behoorlijk toegenomen sinds de update (PVE en Ettens). Is dat op andere servers ook zo?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 08:05 ]
T is vreselijk met de lag, ook hier op snowbourn. Heb een stevige pc met een SSD waardoor ik normaal amper last heb van lagverschijnselen maar t is nu haast niet te doen. Je hangt continu even 2 seconden en dan schiet je door. Erg handig als je een instance of raid doet... not. Gister nog wat T1 bazen afgetikt in Orthanc maar we konden niet eens de tower in... deur zat dicht vanwege bugs.... lekker getest weer Turbine.
Op Eldar en Brandywine is het ook een ramp met lag, ook al lijkt pvp-lag niet erger geworden te zijn, maar dat was al niet te best.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Op Evernight ook Lag gisteravond. redelijk heftig inderdaad ook.
Hopelijk fixen ze dit snel. En idd bug in ToO, lekker slordig.
Hopelijk fixen ze dit snel. En idd bug in ToO, lekker slordig.
Lag valt op dit ogenblik wel mee (Laurelin). Zit rond de 100-105ms. Maar dat zegt op zich niet zoveel. Heb deze waarden ook al gehad, samen met heftige lagspikes.
Heb op Laurelin ook 100-105ms sinds maandag (in het nieuwe gebied) wel regelmatig last van micro-stutters waardoor het lijkt alsof alles even hangt. Skills die niet meteen firen, lopen wat stokt etc.
Vandaag enkele uren gespeeld. Vond het nog te doen op Laurelin. Eindelijk lvl 75.
Is de startcontent nog aangepast? Game was best aardig in het begin maar rond level 30 werd het een belachelijke grind, toen ben ik maar gestopt. Een zone uitspelen duurder uuuren en verhaalquests kwam je haast niet meer tegen.
[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 14-03-2012 17:49 ]
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Wanneer ben je gestop met spelen? Het is inderdaad wel redelijk wat aangepast in de loop der jaren. Voornamelijk levellen is makkelijker gemaakt vind ik zelf.
Eind lvl 30, begin 40 blijft altijd een kritiek punt qua quests en interessante zones. Is al verbeterd, maar het is voor mij nog altijd dat klein dipje in de pve campagne.
Ik ben +- een maand voor free 2 play begonnen en heb toen nog 1-2 maanden doorgespeeld.MADG0BLIN schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 18:52:
Wanneer ben je gestop met spelen? Het is inderdaad wel redelijk wat aangepast in de loop der jaren. Voornamelijk levellen is makkelijker gemaakt vind ik zelf.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ben echt zeer te spreken over de nieuwe pve content en de wijze waarop de quests zijn opgevat. Is mooi opgebouwd. Alles vloeit netjes in elkaar over. De nieuwe huizen zien er vanbinnen echt heel stijlvol uit. Zelfde niveau van detail als je in een SP rpg mag verwachten.
Alleen jammer dat ze horse travel tussen travel points weer enkel mogelijk maken vanaf lvl 75.
Alleen jammer dat ze horse travel tussen travel points weer enkel mogelijk maken vanaf lvl 75.
Ja inderdaad, heb gisteren maintown verkend in het nieuwe gebied, en vind het erg leuk dat ik overal naar binnen kan (incl de watchtowers).Hurtebise schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:20:
Alles vloeit netjes in elkaar over. De nieuwe huizen zien er vanbinnen echt heel stijlvol uit.
Tjah het is aan jou om dat gebied te betrekken op lower lvl. Ik vind het ook mega irri om op lvl47 Moria in te gaan, en vervolgens niet te kunnen travellen, en dat de deeds nog niet tellen, maar goed dan moet ik maar op 50 wachten.Hurtebise schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 10:20:
euh...ja
Ouch, wist dat van die travel al. Heel erg bizar imo. Dat ze dan de deur dichthouden tot lvl 50. Klaar. Maar dat de deeds niet tellen, is ook te bizar voor woorden. Heb ook al gemerkt dat het scouten van zones waarbij de zone naam duidelijk in beeld komt, maar dat dit pas later bij een volgende bezoek maar wordt meegenomen in de deed-checklist.
Elke deed heeft een min. lvl restrictie... Als je daaronder zit gaat de deed gewoonweg niet tellen (geldt zowel voor explorer als bijv slayer deeds). Het onhandige is dus, dat je bijv. wel gewoon gebieden kunt scouten en de flags op je map worden gezet, maar dat de deeds niet tellen als je below lvl zit.Hurtebise schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:08:
Heb ook al gemerkt dat het scouten van zones waarbij de zone naam duidelijk in beeld komt, maar dat dit pas later bij een volgende bezoek maar wordt meegenomen in de deed-checklist.
Gisteren direct ff mn metalsmith gemaxed (T7 alleen met guild scrolls gelevelt
euh...ja
Die krijg je toch ook via marks, hier ga je toch geen tp's voor betalen.
euh...ja
TP voor traits naar lvl 14 te brengen, zal je misschien ook bedoelen. Eens kijken welke deeds deze vereisen.
echt waar, kan dat ook al? Gelukkig heb ik inmiddels zowal alle traits op +16 (zelfs een boel op 21 als ik me niet vergisHurtebise schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:35:
TP voor traits naar lvl 14 te brengen, zal je misschien ook bedoelen. Eens kijken welke deeds deze vereisen.
Wat ik wel weet is dat je die default stat-tomes kunt kopen, die je agi/vit/will etc met 10 verhogen per Tier.
euh...ja
Verwijderd
Ben hem nu voor het eerst aan het downloaden, maar het spel is gewoon gratis toch? In de startpost staat dat het 12,99 per maand kost.
Hele oude startpost, het is inderdaad Free to Play nu.
Ja hoor servers weer down voor maintenance. Post van een blue van Turbine zegt niets over de reden van de reboot. Hopen maar dat het de lag problemen verhelpt.
Sinds gisteren na een onderbreking van enkele maanden weer gaan spelen, was net na de server migrations gestopt. Heb alleen last van een enorme hoeveelheid lag, in al die tijd dat ik gespeeld heb niet zo erg meegemaakt.. Enkele mob aanvallen gaat nog net maar meer ook niet. Zonde...
Verwijderd
De lag is echt bizar, kan in Ettens net twee skills gebruiken...als ik dan in de rezz cirkel mijn combat log bekijk ben ik gewoon gesteamrolled door een complete creep raid. Nooit gezien
K peeps.. Zie topic start note.. Iemand die me zou willen helpen de topic startpost . Meld het me effe. Dan voeg ik je toe tot mede auteurs
Hoe zit het met de lag issues? Nog last van?
Verwijderd
Op Laurelin? Nog steeds veel last van...PvP was gisteravond gewoon een slideshow.Hurtebise schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 09:18:
Hoe zit het met de lag issues? Nog last van?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2012 10:33 ]
Gaan hotfix doen. Benieuwd of het wat helpt.
We hebben dit al eens bij een eerdere update ook gehad, hoewel het toen meer rubberbanding was. Uiteindelijk is dit ook gefixed geraakt. Voorlopig valt het vrij goed mee, maar ik heb dan ook nog geen deftige raid meegedaan (skirmish t1 noem ik geen deftige raid). Gewoon om de 10 minuutjes blijven mijn skills even hangen voor een seconde of 2.
Jouw definitie van 'Voorlopig valt het vrij goed mee' en de mijne verschillen volledig. Regelmatig een skillag van 2 sec is wmb onaanvaardbaar, niet alleen is in ToO een strakke timing bijzonder nuttig (zelfs bij Draigoch kan 2 sec lag tot een bijna wipe leiden), maar in pvp is het ook bepaald geen pretje als je je tegenstander probeert te raken en er gebeurd niets tot 2 seconden later als 'ie ineens heel ergens anders is.Voorlopig valt het vrij goed mee . . . Gewoon om de 10 minuutjes blijven mijn skills even hangen voor een seconde of 2.
Over pvc gesproken, wargs hebben wel een hele sterke update met U6 gekregen, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat de shadow-stance mbt de moeizame b/p/e WAI is maat ik zal niet ontkennen dat ik er wel bijzonder veel plezier mee heb. En als je teamed met een andere warg (of meerdere) en één gaat in flayer stance en root het slachtoffer, dan kunnen de sprinter-freeps ook niet meer wegkomen.
Audicity gaat wel een dominante rol spelen, misschien dat we binnenkort echt battles krijgen die niet met 1-2 shots beslist gaan worden en lekker lang duren
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Als je het stukje dat je zelf uit mijn quote hebt uitgehaald herleest, dan zie je dat ik zei dat ik nog geen raids gedaan heb sinds de update. Of met andere woorden: het valt mee in de gewone wereld. Het is irritant, maar maakt het voor mij niet onspeelbaar. Ik verwacht wel dat het binnenkort gefixed wordt. En ik zei er ook bij dat het voor raids wel irritant is, maar dat ik daar nu persoonlijk geen last van heb, vanwege real life commitments.
In de ettens ben ik ook eens gaan kijken, en wat me toch opviel is dat die audicity aan de creep kant toch duur is. 6000 commendations per level. Over al mijn creeps heen moet ik dus 84.000 commendations halen voor ik de audicity op het niveau kan brengen waar mijn creeps op zouden moeten zitten, moest dit systeem van in het begin bestaan.
Langs de andere kant, de freeps beginnen natuurlijk ook wel van 0 en moeten ook hun armour pieces één voor één halen. Het zal wel komen omdat ik maar met 1 character freep en met 5 creep dat het aanvoelt als een imbalance.
In de ettens ben ik ook eens gaan kijken, en wat me toch opviel is dat die audicity aan de creep kant toch duur is. 6000 commendations per level. Over al mijn creeps heen moet ik dus 84.000 commendations halen voor ik de audicity op het niveau kan brengen waar mijn creeps op zouden moeten zitten, moest dit systeem van in het begin bestaan.
Langs de andere kant, de freeps beginnen natuurlijk ook wel van 0 en moeten ook hun armour pieces één voor één halen. Het zal wel komen omdat ik maar met 1 character freep en met 5 creep dat het aanvoelt als een imbalance.
Lag blijft toch parten spelen. Heel erg vlot speelt het niet. Zit nu wel rond de 100-115ms. Maar mijn burg heeft er af en toe last van. Timen van skills, opvolging van moves, ... Zelfs voor een MMO vind ik dat te hoge pings.
FS-maneuvres vind ik echt een drama. Dan is het echt wachten op de actie. Staat alles en iedereen even stil. Een beetje wachten is normaal, maar met deze wachttijden verdwijnt de flow uit het gevecht.
FS-maneuvres vind ik echt een drama. Dan is het echt wachten op de actie. Staat alles en iedereen even stil. Een beetje wachten is normaal, maar met deze wachttijden verdwijnt de flow uit het gevecht.
[ Voor 5% gewijzigd door Hurtebise op 23-03-2012 10:38 ]
Een latency van 100-110ms is voor mij "normaal" geworden na de Turbine-migratie. Even slikken als je van 18ms afkomt.
Wat niet normaal is, is de enorme lag die soms optreedt sinds Update 6. Vorige week een paar keer gewiped op ToO T2 vanwege server/skill lag; dat viel gisteravond wel mee. Daarna nog even de Lim dailies doen en na 10 minuten uit frustratie maar gelogd. Om de 3-4 seconden gewoon een hik waarbij alles even stil stond. Denk dat ze de layering van de nieuwe areas nog wat moeten verbeteren ofzo.
Wat niet normaal is, is de enorme lag die soms optreedt sinds Update 6. Vorige week een paar keer gewiped op ToO T2 vanwege server/skill lag; dat viel gisteravond wel mee. Daarna nog even de Lim dailies doen en na 10 minuten uit frustratie maar gelogd. Om de 3-4 seconden gewoon een hik waarbij alles even stil stond. Denk dat ze de layering van de nieuwe areas nog wat moeten verbeteren ofzo.
Beetje wachten?? Komop, dit kan echt niet. Dat ik wat lag in non-combat area's is nog tot daaraan toe, maar waar je moet vechten en zeker in raids is dit echt onacceptabel.Hurtebise schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:38:
Een beetje wachten is normaal, maar met deze wachttijden verdwijnt de flow uit het gevecht.
Gisteren lightningwing op T2, nou die 3e groep adds is dan echt een kriem.... gewoon 4/5sec lag is funest voor de hele groep. En wat dacht je van de boss zelf, die gast roept shock, je wilt weglopen, maar dat gaat niet. We hebben echt wat pogingen moeten doen hoor voordat ie neer was... dat is niet leuk meer.
euh...ja
Een ping van 100-110 is het probleem niet, de serverside lag is 'killing'. Overigens is die lag op alle servers aanwezig die ik regelmatig bezoek, Eldar en Vanyar, voormalige EU servers, maar ook op Brandywine, voormalige US server.
Audacity lijkt wel duur maar dat is voornamelijk omdat we aan een inhaalslag bezig zijn, als je de commendations vergelijkt met het het vergaren van oude DP dan zullen de meeste pvp'er binnen enkele maanden alle toons maxxed hebben (behalve ik met 10 actieve creeps en 2 freeps, 7 audicity x 6000 commendations maakt 42000 commendations . . . maal 12 . . . o_O ).
Wat ik wel erg stom vind zijn de commendation kosten voor nieuwe spelers, zelfs een simpele R3 skin kost 6000 comm en als je grofweg bedenkt dat je verhouding commendations/infamy 1:2 is dan moet zo'n nieuwe R3 dus 12000 infamy hebben gehaald en dan is ie geen R3 maar al bijna R5. Daar komt ook bij dat skills een aardige stoot commendations kosten dus een nieuwe speler blijft achter de feiten aanlopen wb skills/audicity/skins en dat is wmb niet goed nadenken van Turbine voor ze iets nieuws invoeren (typisch Turbine, dat wel
).
Audacity lijkt wel duur maar dat is voornamelijk omdat we aan een inhaalslag bezig zijn, als je de commendations vergelijkt met het het vergaren van oude DP dan zullen de meeste pvp'er binnen enkele maanden alle toons maxxed hebben (behalve ik met 10 actieve creeps en 2 freeps, 7 audicity x 6000 commendations maakt 42000 commendations . . . maal 12 . . . o_O ).
Wat ik wel erg stom vind zijn de commendation kosten voor nieuwe spelers, zelfs een simpele R3 skin kost 6000 comm en als je grofweg bedenkt dat je verhouding commendations/infamy 1:2 is dan moet zo'n nieuwe R3 dus 12000 infamy hebben gehaald en dan is ie geen R3 maar al bijna R5. Daar komt ook bij dat skills een aardige stoot commendations kosten dus een nieuwe speler blijft achter de feiten aanlopen wb skills/audicity/skins en dat is wmb niet goed nadenken van Turbine voor ze iets nieuws invoeren (typisch Turbine, dat wel

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Vind die skirms toch langer duren dan verwacht (Trouble in Tuckborough, The Siege of Gondamon). Doe er nu enkele solo, tier 1. Burg met herbalist. Is dat een beetje goede combo?
Wel blij dat je bij een defeat niet helemaal overnieuw moet beginnen, maar dat je gewoon bij de entrance spawnt, je soldier erbij haalt en verder gaat waar je gekomen was.
Wel blij dat je bij een defeat niet helemaal overnieuw moet beginnen, maar dat je gewoon bij de entrance spawnt, je soldier erbij haalt en verder gaat waar je gekomen was.
't ligt er een beetje aan wat je wilt doen. Doe je eigenlijk alleen tier 1 op solo, dan kan je volgens mij het beste gewoon een dps-er als soldier hebben; De mobs zijn dan zo snel dood dat je geen heals nodig hebt