Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Thx voor de tip. Dat ik dat nergens eerder gelezen heb, heb nochtans zitten Googlen als een bezetene.
Dat wordt weer een hele lange namiddag. Moet me echt inhouden om niet meteen werkpc af te sluiten en naar huis te scheuren om te gaan testen.

[ Voor 41% gewijzigd door Hurtebise op 02-12-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En als je die dwergquests hebt gedaan, ligt er een bijl voor de iron pit die je kan opnemen. Die geeft je volgende quests.

Ik heb ook ooit paarden zitten verzamelen, heb er nu een 35 tal. Maar ik weiger om 2000 TP te geven aan paarden. Vooral omdat ik er eigenlijk maar 2 gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-08-2020
Is een (kin) stable misschien een optie. Dan kun je al die paarden op een rijtje zetten? :-)

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Is er al meer info over de update? Hoe gaat die dungeon/instance finder nu werken? Werkt die gewoon ad random of kan je in queu gaan staan voor een instance naar eigen keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha88
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 19:49
zie http://www.lotro.com/game...ce-finder-developer-diary voor de officiele info over de instance finder. En ja, het is dus (vooralsnog) redelijk random welke instance / skirmish je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik was zelf net niet klaar met Isendale toen ik 75 werd; Heb wel een aantal keer een shop extra xp item gebruikt, maar ik moet dus nog de volledige heathfells en nan curunir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Echt lastig in Pit of Iron. Die goblins die vuurpotten op je harses mikken. Vooral bij die quest waar je barrels in vuur moet steken. Als je de zone rond die barrels van gespuis hebt gezuiverd, snel naar de barrel toeloopt, deze activeert, je balk bijna vol is, dat je dan weeral een nieuwe spawn op je dak krijgt. Mogen ze wel eens gaan fixen. Van de 3 goblins die rond de barrel staan, heb ik er door respawn in totaal 5-6 mogen afmaken vooraleer ik aan die barrel kwam. Om tijd te winnen, heb ik zelf hun loot laten liggen, maar ook dat bleek weinig effect te hebben. En dan moet je nog een beetje opletten ook. Als je het vuur wil ontwijken (wat eigenlijk niet mogelijk is, omdat hun potten steeds instant full hit zijn), kan je zelf andere mobs in de buurt pullen. Anyway, gelukkig was er een behulpzame kinnie.

Zit nu op lvl 73,5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heh... ik level toch altijd samen met mn vrouw... wat wij daar doen is dat 1 zoveel mogelijk goblins pulled en de ander snel de barrel aansteekt... dan met alle gobbo's eromheen staan en BAM ze vliegen allemaal de lucht in :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet wachten op die instance finder, het duurt me nu echt te lang om een groep te vinden, moet het nu vooral van mn kin hebben :)

Ben alleen wel benieuwd hoe het zit met f2p spelers, want de instance word random uitgekozen, maar ik heb enkel siege en tuck.. wat nou als er een ander word gekozen? iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me simpel... als je die niet kan/mag doen dan zul je ook niet in een groep gezet worden.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:16
Lvl 0 - lvl75, playtime 1 week, 2 dagen, 2 uur. Volledig vers op een nieuwe server zonder geld/DP/craft/kinship/hulp.
Puur met de rewards van questen en drops muv een lvl65 2nd age 2H sword en nu ook een 2nd age 2H sword op lvl75 die ik kon laten maken.

Totaal uitgegeven aan AH: 9G voor een symbol of Celebrimbor en 85G voor worn symbol of Celebrimbor, nog over +/- 45G. Ik snap niet dat er lvl75's rondlopen die moeite hebben om hun repairs te betalen, er is tegenwoordig zoveel en zo makkelijk geld te verdienen, dat is in de SoA tijd wel anders geweest :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:55

garathane

l'enfer, c'est les Autres

botoo schreef op zondag 11 december 2011 @ 00:33:
Lvl 0 - lvl75, playtime 1 week, 2 dagen, 2 uur. Volledig vers op een nieuwe server zonder geld/DP/craft/kinship/hulp.
...........................(weet niets te zeggen)

Ben je gestopt met werken ?

[ Voor 3% gewijzigd door garathane op 11-12-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
garathane schreef op zondag 11 december 2011 @ 18:21:
[...]
Ben je gestopt met werken ?
Dit zal de effective speeltijd zijn, als je volgensmij /played intikt krijg je een overzicht van de tijd dat je char ingame heeft doorgebracht.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Was heel wazig gisteren 3x gedinged (72/73/74) zonder echt veel moeite te doen ervoor ..... geen idee maar alles lijkt makkelijker, ben de "Gap" nog niet eens ingegaan.

Ten opzichte van mijn eerste "play-through" van Lotro is het levelen veel eenvoudiger gemaakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Ashrah op 12-12-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
/played natuurlijk :+
Wat me opvalt is dat zelfs met de level-cap naar 75 het niet echt langer duurt om een alt naar 75 te krijgen, naar 60 en 65 was een vergelijkbare speeltijd. Naar 50 weet ik niet omdat ik dat destijds nooit gecontroleerd heb.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisterenavond nog ff snel de client laten patchen en even gespeelt... eindelijk van al die verschillende coins/marks/meds af pffff dat scheelt in het overzicht.

Direct ff quest opgepakt en op naar Isengard. Instance finder geprobeerd, maar deze heeft tochwel nog was pollishing nodig. Je kan geen prefered instrance opgeven (of mis ik iets??) Daarnaast vraag ik me af hoe hij de keuze van de groep bepaalt. Is dat op T1 anders dan op T2?? Had nl voor een 3mans isengard gekozen T1/2. Kwam vrij rap in een groepje met 2 burglars en een guard. We moesten die instance met de Ents doen. Op zich leuke instance, maar als je deze op T2 challenge wilt doen zal je toch echt een vaste healer erbij moeten hebben lijkt me. Op T1 was het goed te doen.
Daarna weer instance finder gebruikt, krijg ik weer dezelfde instance, nu met een hunter en een mincer. Nah ik wil ook die andere 2 doen :P.

Anyhow, die weer gecompleet en mn 1ste necklace gehaalt, toen een broadcast dat Treasure Hunt actief was... hops ff snel kijken. Grappig opgezet om een keer te doen, maar niet echt speciaal, al zijn de rewards wel weer nice (emotes, housing en een aantal grappige cosmetics)

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

Gisteravond eerst een uurtje of 3 met de kin gewerkt aan de repairbills in de nieuwe raid. Daarna besloten om toch maar op te blijven voor de Treasure Hunt. In de tussentijd de epic gedaan; die was voornamelijk veel en veel te kort. Persoonlijk vind ik de Treasure Hunt wel een erg leuk event. Als je even over het feit heen stapt dat store bought picks wel erg convenient zijn ten opzichte van de quest reward picks met 15 min cd. Samen met 2 kinnies een uurtje of anderhalf rond gehobbeld en verschillende emotes en cosmetics opgepikt. Helaas nog geen mount :( Verder is het behoorlijk ^$% dat die emotes BoA zijn in plaats van BtA zoals de cosmetics. Hopelijk fixen ze dat nog want 3x /inspectgem is een beetje zonde.

Vanavond de andere nieuwe instances eens proberen. Misschien met wat kinnies en anders eens kijken hoe de Instance Finder werkt. Viel me in ieder geval op dat er relatief weinig geadvertised werd op glff. We shall see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren even naar mijn housevault gegaan en mijn reputation items beginnen consumeren. Meteen 150 TP bij, heb nu nog 600 items liggen in mijn housevault, om maar te zwijgen van de bags/vaults van al mijn alts, maar deze aanpassing is wel zalig. (Behalve dus dat je niet meer per 10 kan ingeven, en je je kapot zit te klikken).

Voor de rest nog niets gedaan, misschien vanavond eens zien ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lointje schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 10:34:
Voor de rest nog niets gedaan, misschien vanavond eens zien ^^
Ja je was al die tijd bezig met klikken op rep items :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Dus heb je nog meer stockagemogelijkheden buiten de chests? Hoeveel kistjes waren het nu weer en hoeveel slots? Misschien maar weer een huis overwegen. Bags zitten altijd overvol nu. En in bank kom ik niet meer vaak.

[ Voor 32% gewijzigd door Hurtebise op 13-12-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Storage mogelijkheden:
+ bags per character (f2p 3, max5 voor TP of VIP/Premium)
+ bank vault per character (max 120?, deels gold, deels TP)
+ shared vault per account (max 120?, TP only nu)
+ wardrobe per account (alleen cosmetics, max 120?, TP only nu)
+ house storage (1 of 2 chests)
+ kinhouse storage (3 chests)

Al met al véél te weinig. Gelukkig kun je een F2P account aanmaken en zo nog wel extra mules/banks etc. creeeren. Maakt het alleen zo onoverzichtelijk waar die Helchams Slime gebleven is die je voor alt 384 bewaard had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Goeie tip. Een f2p account, daar had ik nog niet aan gedacht. Kun je makkelijk in FS lvllen. Met 'follow' command.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurtebise schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 11:43:
Dus heb je nog meer stockagemogelijkheden buiten de chests?
Nou dat blijft hetzelfde, al die marks zaten tochal buiten je bags? Het is nu overzichtelijker.
Maar inderdaad, bij elka update komen nieuwe items erbij die je eventueel wilt bewaren :o

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
En dan mogen we van geluk spreken dat questitems in een onzichtbare bag verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Hurtebise schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 13:00:
Goeie tip. Een f2p account, daar had ik nog niet aan gedacht. Kun je makkelijk in FS lvllen. Met 'follow' command.
Waarvoor zou je je mules nog levellen? Bank vaults zijn tegenwoordig niet meer level restricted iirc en kunnen met voldoende gold tot een bepaald niveau unlocked worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo wat is dit topic dood als je bedenkt dat we net een nieuwe update gehad hebben.

Wat is die instance finder trouwens ruk zeg. Als DPS class hoef je niet te verwachten een groep te vinden die een kans maakt in een van de nieuwe 3 mans bijv. Van het weekend maar eens proberen als tank en zal mn RK ook maar omkatten naar healing. Benieuwd of je dan sneller een geschikte groep hebt.

De nieuwe 6 mans is wel leuk. Eerste keer met kin groep naartoe geweest op T2 en meteen de hm gehaald. Leuk om te ontdekken wat je moet doen. De 3 mans zijn tot nu toe nog elke keer gefailed voornamelijk door een niet optimale groep setup. Tot nu toe vind ik de instance finder best wel ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ha, vergeten te checken gisteren. Nog steeds Pit of Iron content aan het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 08:00:
Tot nu toe vind ik de instance finder best wel ruk.
/agree
een pit ingestuurd worden zonder healer gaat m niet worden, hier moet echt nog veel aan getuned worden, daarnaast vind ik het brak dat je geen prefered instance op kunt geven, en dat ie dus random wat uitkiest.

Gisteren ook de plugin manager geprobeerd.. das wel weer nice, ja kan nu visueel dat ding bedielen, EN aanvinken dat hij ten alle tijden voor al je chars een bepaalde plugin moet starten by default.

De nieuwe 6mans is inderdaad leuk om spelen, heb deze wel pas 1x gedaan op t1 (kwamen we halverwege pas achter). Van t weekend maar eens t2 hm doen (ik hoor t wel als je gaat JohnnyV O+ ).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Na het proberen van de ToO maandag en de leuke sneakpeak van de Treasure Hunt me dinsdagavond overgegeven aan de Instance Finder. Wat een drama. Als guard in een groep met 2 champs, fail. Met 2 minstrels, fail. Kan me voorstellen als iedereen de tactics kent dat het allemaal wel lukt maar het liep nu niet lekker. Als klap op de vuurpijl in een groep met een gast die ik - inclusief al z'n alts - al tijden in mijn ignore list heb. Het bleek al snel dat hij nog beroerder speelde als hij irritant is in glff. Ook geen succes dus. Daarna met een hunter en warden gegrouped waarbij de warden healer mocht spelen. *bijna* de end boss neer in de pit maar ook hier helaas geen succes. Wasted night.

Woensdag verliep wat beter; zowel de 3man's als 6man op T2 gedaan en 2 leuke mensen in m'n friendslist erbij.

Gisteravond opnieuw de tower in (T1, wij zijn tenslotte casual :P ) en dit keer met meer succes. Helaas bleek de deed alleen te updaten als je in leven bent bij de boss kill. Major let down voor 10 van de 12 mensen. Normaal gesproken heb ik er niet zo'n probleem mee maar aangezien de deed nu gekoppeld is aan de armour pieces (helm in dit geval)... Uiteindelijk na 10 tickets, wat escalatie en evenzovele bugreports (op verzoek van de senior GM, niet eens een WaI message) maar verder gegaan. Beetje flauw dat je geen deed update krijgt maar wel de locks. En zeker sneu voor tanks die over het algemeen wat meer risico lopen aan het einde van een dps race ;)

De disease boss was een stukje gemakkelijker (volgende week t2?!?) en na 1 wipe had dit keer wel iedereen de deed update (gloves).

Aangezien de loot - zeker op T1 - gewoon ruk is de avond afgesloten met Draigoch T2. Weer 4 armourpieces, 2 symbols en 5 scales in de kin erbij.

Ik weet niet wat jullie vinden van de nieuwe sets maar persoonlijk vind ik het op mijn Guard niet echt de moeite. Vind de setbonus van de Draigoch set veel fijner. De necklace daarentegen is weer wel leuk maar denk dat het wel even duurt voordat ik een clip van Saruman te pakken heb :z

Komende tijd een beetje varieren tussen de nieuwe raid, Draigoch en de instances op m'n verschillende chars. Misschien m'n hunter als nr5. ook naar 75 tillen. Genoeg variatie in content en bovendien hebben we nu de Instance Finder Lottery. Hoop dat ze snel IF Cooldown Reset scrolls in de store hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TAA schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 12:25:
...Helaas bleek de deed alleen te updaten als je in leven bent bij de boss kill. Major let down voor 10 van de 12 mensen.
Dat was/is toch ook in BG zo (en volgensmij nogwel in meerdere instances/raids). Maar inderdaad normaal mis je dan alleen de deed met eventuele tokens/runes, maar nus de lock voor je armour piece... best l*llig.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Rfce schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 13:27:
[...]

Dat was/is toch ook in BG zo (en volgensmij nogwel in meerdere instances/raids). Maar inderdaad normaal mis je dan alleen de deed met eventuele tokens/runes, maar nus de lock voor je armour piece... best l*llig.
Klopt, er zijn meer deeds waar je niet defeated voor moet zijn om de update te krijgen. Zelfs op Draigoch geloof ik.

Volgende keer de raid laten wipen dus als er iemand dood is de laatste 20k O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
of... zorgen dat ie niet dood gaat! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Gisteren er 3 kinnies bij gekregen. Is die launch van swtor toch nog ergens goed voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Beetje offtopic, maar vast voer voor de fans: eerste trailer van De Hobbit-film: YouTube: Official Trailer The Hobbit An Unexpected Journey

Verwijderd

TAA schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:38:
Gisteren er 3 kinnies bij gekregen. Is die launch van swtor toch nog ergens goed voor :+
Bij ons hebben een aantal kinnies zich ook op 'inactive' gezet vanwege SW:TOR. Toch konden we twee raids organiseren toen we afgelopen dinsdag voor het eerst ToO gingen doen,dus dat was wel positief :).

3 Wings op T1 gedaan, niet al te moeilijk, hopelijk vanavond weer :)
je moet trouwens binnen 30 seconden na de kill van de boss levend aanwezig zijn in de boss-room voor de deed

• Hurtebise
Ik heb mij inactive gezet wegens ... een gouwe ouwe: EQ2.

Verwijderd

rik86 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:02:
je moet trouwens binnen 30 seconden na de kill van de boss levend aanwezig zijn in de boss-room voor de deed
Daar zijn wij ook achter gekomen toen we klaar waren in de Frost / Fire wing: 2 rezzes waarvan 1 net binnen de 30 seconden en de ander net niet....erg zuur.

Ik snap niet waarom Turbine dit zo heeft ingevoerd. Maar ja, ik snap wel meer van die Turbine moves niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Vanavond liep het gewoon eens lekker... om 20.00 uur begonnen aan Orthanc T1 en om 22:30 uur stonden we tegenover Saruman himself. Na wat gepuzzel de 2e fase gehaald maar toen sloeg de vermoeidheid toe ;)

Better luck next time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aaah en festival is weer begonnen :)
Paardje binnen, eerste map ook, nu de andere 3 nog.
Wel lachen dat je nu sneeuwpoppen kunt maken, maar verder niets speciaals dit jaar... Owjah de treasury hunt, die zou toch ook actief zijn, of is dat alleen op bepaalde tijdstippen?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Damn ja de kaarten! Die zou ik bijna vergeten zijn. Hoeveel moeten we er nog na dit festival (mits je ze allemaal gedaan hebt tot nu toe)? Een stuk of 3?

Ik hoop dat de Treasure Hunt de komende week weer (even) actief gemaakt wordt. Vond de try out op live erg leuk en kijk uit naar wat nachtelijke uurtjes hunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kennelijk zijn er 3 paarden te krijgen bij die treasure hunt, treasure paard, treasure Goat en cave-claw paard

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hele kin is niet inactief. Het begon bij verveling voordat Syrim kwam. Toen kwam Skyrim uit, en de doodsteek was SWOTR. Legitiem, terecht? Ik weet weet het niet, maar feit is, dat ik afgelopen zaterdag inlogde en dat niemand online was. Zaterdag avond en niemand was er. Om 23.00 s avonds kwam een kinmember online en die gaf ook al aan dat er s ochtends niemand was. In the alliance kanaal met 2 andere kins, werd al aangegeven: we also encouter major losses.

Zondag online gegaan en weer was ik de enige. IF (instance finder) uitgeprobeerd met GRD. Kwam ik met twee champs in de groep. Dismissal, en 10 min CD (??) (kan iemand me uitleggen waarom er een CD op zit ?)

Nog een poging met een RK en MNS. RK even omgecad naar dmg en toen konden we gaan. Ging niet al te best dps-wise, maar wel gehaald op t1 Drak. IF needs some tweaking.

Maandag is het dutch evening in de kin en ik was weer de enige online, later kwam een kinmate bij die al aangaf dat het echt beroerd is. Blijkt dat vrijwel alle NL-ers en Engelsen SWOTR zijn gaan doen en zich aan het verenigen zijn in "guild"op eenzelfde server. Logisch.

Wat mij niet bevreemd, is dat andere spellen, beetje boredom, RL, vakantie wellicht de inactiviteit bevorderd, maar dat wat mij wel bevreemd is dat een Update - Update 5 - niets teweeg heeft gebracht.

Ergo, de conversie van alle emblems, coins, marks etc naar: mark en seals, komt er eigenlijk op neer dat je voor alle armour gewoon Veel nodig hebt. Veel seals, veel marks = veel grind. Ik wil niet de discussie opladen dat elke mmo een soort van grind is of dat endgame altijd een grind-component heeft, maar deze update maakt het allemaal wel erg duidelijk. Alle 3 mans gedaan en het-is-wel-leul-hoor... maar trekt het aan om die 3mans veel te gaan doen?.. ik weet het niet.

wellicht dat ik in badvibe-modus ben, maar ik hoor meer geluiden (niet uit de kin hehe) dat Update 5 het niet is.

Wat vinden jullie en wat merken jullie op, want online gaan nu heb ik nauwelijks zin in. End at is raar voor 4,5 jaar gameplay en een heleboel high level chars.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik herken het gevoel wel een beetje. Bij ons in de kin zijn echter nog wel best wat mensen actief. Op de normale tijden iig meer dan 1 pagina in de kinlijst. Het grinden voor seals trekt me eigenlijk ook heel niet aan en met meerdere mains is het ook haast niet te doen om op al die chars genoeg te verzamelen om pieces te halen. Snap niet wat er mis is met het 1 coin voor een piece principe. Betrap mijzelf er regelmatig op dat ik meer zin heb om op BF3 in te loggen dan op lotro en ik hou mn hart vast als Diablo 3 straks uit komt.

De nieuwe raid zit van wat ik gezien heb goed in elkaar en is op T2 bijzonder pittig. Toch is het heel anders als met OD... daar had ik echt zin en wilde ik zo vaak mogelijk naar toe. Nu kan ik ook met moeite de motivatie vinden om naar orthanc te gaan en als het tegenzit dan begin ik me aan kleine dingetjes te irriteren.

Heb ook het idee dat het gevoel wat je beschrijft bij een aantal van onze kinnies speelt. Mensen die voorheen actief waren zijn nu minder online of hebben geen zin om alts te levellen. Wie weet zitten we allemaal een beetje in een lotro dipje. Tot nu toe hielp het wel om even wat anders te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:29

ikkes

In diepe rouw

Ik lees veel en vraag me af of het leuk is om dit te gaan spelen. Heb hier geen ervaring in.
Ook kan ik engels goed lezen en verstaan, maar praten of schrijven is knudde.
Tips?

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
ikkes schreef op maandag 26 december 2011 @ 20:44:
Ik lees veel en vraag me af of het leuk is om dit te gaan spelen. Heb hier geen ervaring in.
Ook kan ik engels goed lezen en verstaan, maar praten of schrijven is knudde.
Tips?
Probeer het gewoon. Downloaden en testen kost je geen duit. Ondertussen is Lotro goed aangepast aan nieuwe, casual spelers. Als je Engels verstaat, ga je al heel ver komen. Er zijn trouwens ook Nederlandse spelers en guilds actief, dus daar kan je makkelijk terecht als Engels spreken en schrijven minder vlot lukt. Maar al bij al is een spel als dit een heel goede en leuke manier om een andere taal te leren. Het gaat echt wel vanzelf. Ik moet toegeven dat massive multiplayers mijn Engels een stevige boost hebben gegeven.
En als je bijvoorbeeld niet alles helemaal begrijpt van een quest die je van iemand krijgt, dan kan je altijd terugvallen op je questtracker op je scherm. Daar worden quests en doelstellingen getoond. Je krijgt zelfs een pijltje te zien dat aangeeft waar je heen moet.

[ Voor 22% gewijzigd door Hurtebise op 26-12-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:08
Zo laten we dit topic eens wat meer leven inblazen :). Zit nu toch met een weekje verlof thuis, dacht laten we lotro nog eens vanonder het stof halen. Heb mij ooit, heel in het begint een lifetime gekocht maar wegens the big bad wolf(lees: Wow), nooit echt veel gespeeld :). Heb er echter nog geen spijt van gehad, kan nu toch af en toe eens terugkomen zonder mij druk te maken over dat m'n gametime weer op is.

Ben nu op de server Gilrain opnieuw begonnen met een hobbit Burglar. Vind de shire gewoon te mooi :). Is het aan te raden om je vocations ineens mee te lvl'en terwijl je quest of kan je daar beter mee wachten tot je wat hoger level bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjelddy1
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
ik zou je adviseren om je vocations mee te lvlen anders moet je later terug naar gebieden waar je niet zoveel te doen hebt. en het is een leuke afwisseling tussen lvlen. maar het gaat wel sneller als je hoog lvl ben omdat je niet random word aangevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkes
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:29

ikkes

In diepe rouw

@Hurtebise Bedankt voor je andwoord.
Zag net dat er verschillene werelden zijn. Maak het uit waar ik begin?.

People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
ikkes schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:53:
@Hurtebise Bedankt voor je andwoord.
Zag net dat er verschillene werelden zijn. Maak het uit waar ik begin?.
Voor het spel maakt het niet uit. Maar er zijn US servers en EUR servers (werelden). Die laatste hebben de voorkeur vanwege de speeltijden. Anders ben jij online en liggen de US of A allemaal te pitten. Een overzicht van de servers en de voertaal vind je op: http://lotro-wiki.com/index.php/Servers

Daarnaast zijn de spelers vrijwel altijd aangesloten bij een kinship. Dus misschien is de uitnodiging van een kinship bepalend voor je op welke server je wilt gaan spelen. Een overzicht van de kinships vind je op http://forums.lotro.com/forumdisplay.php?33-Kinships

Pentax K20D K3II 16-50 50-135 / Sigma 10-20mm / Kiron 105 macro / 360FGZ / Statieven: Manfrotto BeFree en 055PRO / Crumpler Quick Escape Sling / Picasa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
ikkes schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:53:Zag net dat er verschillene werelden zijn. Maak het uit waar ik begin?.
In het begin van de topic kan je zien wie waar juist speelt. Ik weet niet hoe actief de meesten nog zijn, maar je ziet alvast waar de meeste tweakers hun vaste stek hebben: link "Tweakers in het spel".

[ Voor 17% gewijzigd door Hurtebise op 27-12-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powerblast
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13:08
Ben ondertussen al lekker gevorderd. Ben als alt begonnen met een runekeeper. Die had ik ooit al eens begonnen en vond ik toen ook wel fijn. Een dwarf deze keer.

Zit ondertussen al een heel eind in de begin area van de dwarfs. Ik kom nu regelmatig zo van die tablets tegen, soms ééntje, soms een hele batch. Wat is de bedoeling van die items?

Verder nog een vraagje: Rest bonus , wordt dat overal opgebouwd of zijn er plaatsen waar die meer opbouwt dan ergens anders? In wow was het zo dat je in een inn ofzo meer rest status opbouwde dan erbuiten. Is dat ook in lotro bekend of niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Powerblast op 28-12-2011 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:22
Wat voor tablets bedoel je? Ik denk dat je scholar items bedoelt.

De rest bonus is alleen afhankelijk van hoe lang je niet hebt gespeelt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Powerblast schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:21:
Ik kom nu regelmatig zo van die tablets tegen, soms ééntje, soms een hele batch. Wat is de bedoeling van die items?
Ik neem inderdaad ook aan dat dit craftitems zijn, welke craft heb je gekozen? Indien Historian, dan kun je deze gebruiken om te craften, anders gewoon vendor/AH of bewaren voor een Alt.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakeye
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik heb een vraagje, ik heb een tijd geleden lotro gespeeld, nu is het free to pay en mijn oude acount werkt niet meer. Ook kan ik geen nieuwe acount maken heb het geprobeerd met verschillende browsers en lukt maar niet zeer irritant heeft iemand hier een oplossing voor? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik kom vanaf deze werkplek niet aan alle websites (waarom die van lotro.com)... Wellicht moet je je account nog migreren. We zitten momenteel in de US ivp EU... een tijd terug zijn alle account gemigreerd naar de US.
Even uit mn hoofd: http://transfer.lotro.com

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Accounts kunnen niet meer gemigreerd worden. Kin member moest helemaal overnieuw beginnen, had geen mail gehad en was al tijden niet ingelogd geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakeye
Okee, dus oude acount kan ik niet meer gebruiken :-( Nu heb ik nog het volgende probleem dat ik ook geen nieuwe kan aanmaken, als ik alle gegevens invoer en vervolgens op accept click kom ik weer op de zelfde pagina heb het 20x geprobeerd met verschillende browsers computers zeer irritant dit :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wat voor foutmelding krijg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakeye
Geen kom gewoon weer terug op het scherm waar je weer alle gegevens moet invullen (lotro.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakeye
Heb nu op een andere pc geprobeerd en kan nu wel een acount maken:P Nog een vraagje als je een vip acount hebt moet je dan alsnog alle questpacks etc kopen? Verbaasde mij hoeveel geld ze hier nog voor vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Nee, met VIP heb je alles en krijg je maandelijks 500TP volgens mij. Als je eenmaal VIP bent geweest en je betaald niet meer wordt je premium. Zolang je niet hebt betaald heb je gewoon een free account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet helemaal waar:

VIP geeft je toegang tot alles, behalve de expansions (moria + instances, mirkwood + instances, Dunland/Isengard+instances);

Volgens mij is lvl 65 in ieder geval met questen te halen als vip, maar daarna wordt het lastiger;

Ik zou je aanraden het eerst als niet-vip proberen; als 't je bevalt is het 't efficientste (als je wel geld uit wilt geven) om 1 maand vip te nemen, dan de chars/classes aan te maken waarmee je wilt spelen en daar met allemaal in ieder geval een keer inloggen (weet niet of je de intro moet halen) zodat je een aantal dingen (al je traits/virtues, geen gold cap) 'gratis' hebt en niet voor elk character los moet kopen.

Om dan aan quest packs te komen is de roi legendary edition een hele goede aanschaf; Je krijgt dan 1000 tp, de Isengard expansion en 5 quest packs waarmee je volgens mij al bijna voldoende quests beschikbaar hebt om tot lvl 75 te komen;

Wat je dan mist t.o.v. VIP is toegang tot PvP, swift travels en toegang tot een aantal quest packs. Maar heb je geen VIP meer, ben je ook al je toegang weer kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door rik86 op 03-01-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Daar had ik inderdaad niet zo snel aan gedacht, maar dat klopt. Je hebt geen expansions, maar dat leek me logisch aangezien iedereen daarvoor moet betalen.
Je hebt trouwens tegenwoordig als premium player wel toegang tot PvP als creep, hoe het zit met je gewone characters weet ik niet. En welke swift travels mis je dan precies? Ik heb sinds de introductie van F2P niet meer betaald maar ik heb alle swift travels beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakeye
Okee alvast erg bedankt! Ga denk eerst maar ff als free spelen tot ik vastloop en dan VIP etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micha88
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-06 19:49
als je vip bent geweest, dan heb je voor alle characters die je in die tijd hebt gespeeld swift travel (plus geen gold limit / 5 inventory bags / traits unlocked)

probeer tot level 20 te levelen met al je characters, en dan vip te worden voor 1 maand. tijdens je vip tijd kun je een quest doen (bij hengstacer farms) zodat je een paard kunt rijden.

en daarna dan indien het bevalt het eerdere advies volgen voor de set van isengard te kopen.

overigens: als f2p heb je geen toegang tot de runekeeper / warden classes. Mocht je nog in een echte winkel een oude versie van mines of moria zien liggen voor een goedkope prijs, dan is dat ook een goede aanschaf.

en als f2p kun je PvP doen als reaver, de andere monster classes moet je kopen met Turbine Points.
Met je normale character kun je dus niet PvP doen als f2p, alleen als vip.

En stel gerust meer vragen als er dingen onduidelijk zijn!

veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
sneakeye schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:30:
Heb nu op een andere pc geprobeerd en kan nu wel een acount maken:P Nog een vraagje als je een vip acount hebt moet je dan alsnog alle questpacks etc kopen? Verbaasde mij hoeveel geld ze hier nog voor vragen!
Je kan wel je oude account gebruiken, alleen je oude characters zijn niet meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren voor het eerst de tower van Saruman betreden (ik dan)... kin had de Frost en Fire Giants T2 op het menu staan voor het eerst, nice :). De trashpulls erheen viel opzich wel mee, nadat we bij de eerste groep 2x whipten hadden we door wat de bedoeling was en met crowdcontrol en vooral intterups de boel neer, groep 2 en 3 waren vervolgens geen probleem.
Maar toen kwamen de Giants, hier hebben we ons dus voor de rest van de avond op stuk gebeten :P. Vanalles geprobeerd maar ons is nog onduidelijk hoe we de buff eraf kunnen halen (ja hoe hij erop komt zijn verschillende manieren voor, en volgensmij hebben we die wel allemaal gehad). De beste poging was dat ze beide op 480K stonden, maar toen was het snel voorbij. Anyhow toch voldoende geleerd, maar zolang je niet door hebt wat je met die buff moet doen, whipe je snel.
Rond 11 uur moest een van ons de groep verlaten en hebben we maar de draak ff snel neer gehaalt om ons af te reageren. Deze ging dan ook in record tempo neer. Nog maar ff de shoulders mee gepakt, zodat ik mn set compleet heb!

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu eindelijk ook draigoch + isengard instances gekocht (met de 25% off coupon van oudejaar). Had nogal weinig tijd voor Lotro de voorbije maanden, dus had het wat aan me voorbij laten gaan.

Draigoch geprobeerd op vrijdag, op t2. De kin krijgt hem al neer op t1, maar dit was de 1e t2 attempt. Niet helemaal gelukt dus :)
Alle instances op t1 voltooid. Vrijdag gaan we naar de nieuwe raid (alé, ga ik mee dus). Ik vond ze allemaal wel plezant. Alleen de laatste boss in de pits was echt niet leuk zonder healer. Uiteindelijk dan toch maar een minstrel binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gratz met je aankoop, ik dacht dat je lifetimer was?
Lointje schreef op maandag 09 januari 2012 @ 15:37:
Draigoch geprobeerd op vrijdag, op t2. De kin krijgt hem al neer op t1, maar dit was de 1e t2 attempt. Niet helemaal gelukt dus :)
Wat ging er mis dan? We doen deze inmiddels met de ogen dicht de hm... geregeld dat we nu zoveel dps doen dan er 4 poten in 1wave neer gaan, en dan 3 conjunction op het lichaam... lekker snel.
Je moet dan wel opletten dat hij niet té snel gaat, want stel je voor dat hij gaat buggen. En dat gebeurde meestal als je hem net voor overgangsfase neer haalt (of is dat inmiddels opgelost?)

[ Voor 4% gewijzigd door Rfce op 09-01-2012 16:49 ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
Wij hebben dat niet meer gezien, na de patch eigenlijk geen bugs/braindead meer gehad.
idd met de ogen dicht een HM, nu moet je met DPS gaan oppassen, anders gaat het veel te snel en heb je geen tijd om conjucntions te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hiawatta schreef op maandag 09 januari 2012 @ 17:52:
nu moet je met DPS gaan oppassen, anders gaat het veel te snel en heb je geen tijd om conjucntions te doen.
kortom ze hebben hem eigenlijk stiekem moeilijker gemaakt, door hem van minder moral te voorzien :o

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja Draigoch is makkelijk... als je de tactieken weet. Er zijn een paar cruciale dingen die je moet weten anders wiped de groep. Als je wat tips wilt hebben zeg het maar, maar volgens mij willen jullie altijd zelf achter dingen komen toch? De loot is over het algemeen dusdanig fijn dat ik hem zsm op hm neer zou halen als ik jullie was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Verdorie. Duik ik de store in om mijn daily task limit te verhogen. Kost me 295 punten. Had nog 1200 staan van maandelijkse lifetime. Kom ik er later achter dat je ze ook simpel kan resetten voor 50 punten :( Ging hard met xp zo. 4000 xp per task.
Ben nu max rep bij Men of Dunland. Mooie gear aangeschaft. Jammer genoeg zijn de knapste stukken pas beschikbaar op lvl 75.

Toch maar eens werk maken van repo max bij alle facties, crafting, ... Nog immens veel werk.

Kin ook helemaal op apegapen. SWOTR anyone? Kin geleaved en Celestial Dawn gejoind (Laurelin). Veel meer leven en actives. Activiteiten en meteen ook vraag of ik mee wilde raiden. Dat klinkt alvast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hurtebise schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 10:20:
Verdorie. Duik ik de store in om mijn daily task limit te verhogen. Kost me 295 punten.
Je krijgt elke keer als je er 100 gedaan hebt weer 1 gratis, totdat de deeds completed zijn. En idd als je er meer wilt completen per dag, gewoon resetten :P
Ben nu max rep bij Men of Dunland. Mooie gear aangeschaft. Jammer genoeg zijn de knapste stukken pas beschikbaar op lvl 75.
Check de vendors van de Rohirin, die hebben ook mooie items als je kindred bent met hun (lvl75).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Die vendors zijn aanwezig in alle questhubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rfce schreef op maandag 09 januari 2012 @ 16:48:
Gratz met je aankoop, ik dacht dat je lifetimer was?

[...]

Wat ging er mis dan? We doen deze inmiddels met de ogen dicht de hm... geregeld dat we nu zoveel dps doen dan er 4 poten in 1wave neer gaan, en dan 3 conjunction op het lichaam... lekker snel.
Je moet dan wel opletten dat hij niet té snel gaat, want stel je voor dat hij gaat buggen. En dat gebeurde meestal als je hem net voor overgangsfase neer haalt (of is dat inmiddels opgelost?)
Ik ben inderdaad lifetimer, maar voor isengard moest je ofwel preorderen met echt geld, ofwel met TP aankopen. Gezien ik 5000TP had steken, ben ik voor de TP versie gegaan. Dan moest je, ongeacht vip of niet, zelf het volgende kopen: isengard quest pack, draigoch, isengard instances, soldier limit raise van lvl 65 naar 75 (dit was niet aangekondigd btw). Quest pack eerst gekocht, en dan maar gewacht op een discount voor raids & instances.

En we gaan t2 zeker halen binnenkort. Het probleem wat we niet hadden verwacht is dat de 2e fase sneller begon in t2. We dachten dat het timed was, omdat we een aantal cj hadden gemist door een disconnect. Tweede poging dan als een zot gaan dpssen en conjuncten (zelfs een timer gezet bij de raid leader). Begon fase 2 nog vroeger en toen hadden we het pas door. Fase 2 toch goed opgevangen, maar uiteindelijk was de minstrel bij de tanks gefrituurd. En dan ging de tank ook dood, en dan volgt de groep al snel. Maar het ging allemaal relatief goed hoor, dus ik twijfel niet dat hij binnenkort op farm mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kin ook helemaal op apegapen. SWOTR anyone? Kin geleaved en Celestial Dawn gejoind (Laurelin). Veel meer leven en actives. Activiteiten en meteen ook vraag of ik mee wilde raiden. Dat klinkt alvast goed.
Grappig, de voorloper van Celestial Dawn (Order of the White Flame) was mijn eerste kin. Veel plezier daar! :)

Het lijkt inderdaad rustiger op Laurelin, ik weet niet of dat alleen door SWTOR komt of ook omdat ROI niet de 'vibe' heeft van eerdere uitbreidingen. Zie minder activiteit op GlobalLFF en dat is vast niet alleen vanwege de instance finder :+

PVP is ook bijna helemaal overleden, na wekenlang OC farm is het nu soms 12 tegen 12 's avonds en dat is al heel wat. De raid vs raid is over, die creep mitigation bug en de gigantische freep DPS toename hebben er bijzonder ingehakt. Veel van de 'oude' creeps zie je niet meer online :-( Ik creep zelf ook nauwelijks meer, de lol is er een beetje vanaf.

Aan de andere kant kunnen wij als casual raiding kin momenteel wel met 2 raids naar ToO op T1, dus dat is een beetje dubbel. Hopen dat alles weer aantrekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiawatta
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-09 13:48
De overgang naar fase 2 is inderdaad moraal based. verder za ik niks uqa tactic spoilen, maar de loot is nog steeds zeer d emeoite waard, de laatse keer dat wij em neerhaalden (zondagvond): 2x shoulder, 2x helm, 2x symbol en een mooie bracelet en voor iedereen 140 meds en 22 seals Zeer de moeite waard.

PvP op evernight is behoorlijk wisselend, gisteravond met kingroup nog even erin en was mooie actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakeye
Even een vraagje die marks van skirmes/instance zou ik die bewaren tot max lvl of kan ik de huidige gear er al mee kopen? lvl 30/40 etc. en wat is de beste lvling flow gebieden om te lvlen van 30-75.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sneakeye schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 08:25:
Even een vraagje die marks van skirmes/instance zou ik die bewaren tot max lvl of kan ik de huidige gear er al mee kopen? lvl 30/40 etc. en wat is de beste lvling flow gebieden om te lvlen van 30-75.

Alvast dank!
Ik zou ze bewaren tot max level, questing is uitstekend te doen met quest/crafted gear.

The leveling flow is ongeveer:

30-40 Evendim (evt Trollshaws voor rondom 35)
40-44 Angmar Ram duath / Trollshaws/ eerste deel misty mountains / eerste deel Forochel
44-48 Angmar Aughaire / Misty Mountains / Forochel
48-52 Eregion / East Angmar / Forochel
52-58 Moria
58-60 Lothlorien
60-64 Mirkwood
64-66 Enedwaith
66-75 Dunland / Isengard

Per level range is er dus keuze, ik heb de 'meest logische' voorop gezet (al is dat natuurlijk een persoonlijke keuze). Dunland/ Isengard is lineair dus daar wordt je automatisch doorheen getrokken als je de quest arcs volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
@sneakeye: als je een toon leveled zonder hulp van alts dmv geld en gear en zonder kinship die voor je kan/wil craften, dan zijn de skirmish marks wel nuttig om sommige gear mee te kopen. Ik zou me beperken tot de echt nuttige dingen, zo heb ik het iig gedaan als ik nieuwe alts rolde op nieuwe servers.

Als je crafted spullen kan krijgen met behulp van kinmates is de skirmish vendor gear niet interessant. Het is sowieso zeer nuttig om marks te investeren in je soldier, dan gaan de skirmishes een stuk makkelijker en sneller.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneakeye
Okee, super beddankt voor de snelle goede reply's!
dit gaat mij zeker helpen, ik vindt de game tot nu toe super spelen!
Enige wat ik mij af vraag wordt die looking for instance/skirmis wel gebruikt?
Of alleen max lvl? zat gisteren ruim 5uur in que op lvl 28 xd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Ik denk dat de meeste mensen wachten totdat de belangrijkste tekortkomingen van IF gefixed zijn. Als je een groep zoekt kun je daar beter lff of globallff voor gebruiken. Of gewoon een gezellige kin waarmee je samen kunt spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik hoorde dat LOTRO helemaal gestopt is of gaat stoppen? ben benieuwd of het waar is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Het is sowieso nog niet gestopt, maar waar heb je dat gehoord dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MADG0BLIN schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:32:
Het is sowieso nog niet gestopt, maar waar heb je dat gehoord dan?
een vriend van me vertelde dat zondag kan er niks over vinden maar hij bracht het alsof het al vaststond blijkbaar klopt het niet zal hem eens vragen naar meer details

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:37:
[...]
een vriend van me vertelde dat zondag kan er niks over vinden maar hij bracht het alsof het al vaststond blijkbaar klopt het niet zal hem eens vragen naar meer details
wellicht wilde hij dat je niet weer met Lotro zou starten en eerder samen met met SWTOR zou gaan spelen :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
Door een probleem met mijn pc heb ik LOTRO moeten verwijderen en opnieuw installeren. Ik krijg het spel echter niet opgestart. Ik heb de recente download van de server gehaald en alles opnieuw geïnstalleerd. Bij het opstarten van de launcher is de gebruikelijke data update uitgevoerd. Het menuutje wordt verder afgewerkt tot en met disconnect. Normaliter krijg je dan het inlogscherm. Ik krijg echter niets en ben weer terug op het buroblad. Ook bij uitgeschakelde virusscanner en uitgeschakelde firewall gebeurt hetzelfde. Ik krijg ook geen foutmelding. De launcher verdwijnt gewoon. Ik heb de pc opnieuw opgestart, ADSL modem gereset, internetexplorer werkt gewoon. Geen proxyserver aangevinkt.
Op de LOTRO website vind ik niets concreets over dit probleem.
Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is het probleem op je pc helemaal verholpen? Ik weet niet wat voor problemen je had maar mogelijk dat je pc niet helemaal 100% is. Werken andere programma's wel goed?

Het is gek dat je helemaal geen (fout)melding krijgt en dat maakt het ook lastig een oplossing te bedenken. Ik zou wss eerst zorgen dat je pc in orde is en dan toch maar opnieuw een installatie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Heb je Lotro launcher al eens al admin gerund? Rechtermuis icoon > als admin uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
installeer anders DirectX eens opnieuw, dat wilt ook wel helpen.

[ Voor 1% gewijzigd door Rfce op 16-01-2012 11:23 . Reden: typegebrek ]

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op windows kan je eventueel eens in de error logs van windows gaan kijken (rechtsklik op my computer, dan manage / beheren en dan event viewer).
Misschien zie je hier wel iets. DX of .net framework herinstalleren is mijn volgende gok, maar om eerlijk te zijn is het vooral in het wilde weg gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
Bedankt voor de reacties. Helaas is het probleem nog niet verholpen. De pc is in orde, probleem was een harde schijf die nodig eens opgeschoond moest worden. In die sessie is LOTRO verwijderd. Bovendien kreeg ik de tip om de nieuwste versie van LOTRO te installeren dus zodoende heb ik opnieuw geinstalleerd en wat voorheen vlekkeloos verliep lijkt nu hopeloos. DirectX is up to date, idem .NET framework. Alle Windows updates zijn geinstalleerd. Ik heb Windows XP.
Enige tip die ik nog niet kon proberen is van Hurtebise. Onder mijn rechter muis heb ik in het context menu niet de admin staan. Van de andere kant, op mijn pc is maar 1 gebruiker aanwezig. Onder deze gebruiker is alles geinstalleerd.

Hmmm. Toch maar eens kijken wat de Turbine helpdesk me kan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Klopt ja, de optie van uitvoeren als admin is enkel mogelijk met Vista en Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yahrr schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:33:
DirectX is up to date, idem .NET framework.
Kan zijn, maar gooi ze er toch maar eens af en zet ze er opnieuw op, beter nog laat lotro dat doen (die installer checkt dat namelijk).
Als ik het trouwens goed begrijp, heb je lotro gewoon gedelete van de HDD en geen uninstall gedaan? Installeer je nog naar dezelfde driveletter (incl zelfde path)? Kan zijn dat er dus nu foute of zelfde dubbele verwijzingen in het register hebt staan.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Start je overigens wel op via die turbineinvoker.exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahrr
Even een reactie op jullie hulp: Ik heb LOTRO verwijderd via configuratiescherm/software. Daarna nieuw gedownload en geïnstalleerd. Alles volgens standaard instellingen dus geen wijzigingen. Ik heb geen partities, alleen een C-schijf. Ook directX werd gecontrolerd in die procedure.
De snelkoppeling is inderdaad de invoker.exe.

Vandaag is er een serverupdate geweest. De launcher ging van start met het main screen, nu met tekst linksboven in plaats van onder het logo. Vervolgens werden de updates binnengehaald en geïnstalleerd. Hierbij zag ik ook launcher bestanden voorbij komen. Hoopvol toch? Vervolgens het standaard scherm met connect/update.../ disconnect. En daarna.... helaas geen scherm, geen foutmelding.

DirectX en .NET framework er af gooien. Klinkt simpel maar zegt me niet zoveel. Framework bestanden kom ik wel tegen bij de software verwijder functie. DirectX niet. Bij mijn laatste recente Windows update, na de storing, werden hiervoor wel bestanden gedownload. Vandaar mijn idee dat dat up to date is.

Turbine heeft nog niet gereageerd. We wachten af.

Edit 1

Inmiddels framework info gevonden. Microsoft .NET Framework 1.1 en Service Pack 1. Vervangen. Echter zonder resultaat.

Edit 2:

We zijn weer online. Hoe en waarom weet ik eigenlijk niet. Ik kreeg een bericht van Turbine met een aantal checks maar daar kon ik geen probleem mee vinden. Vervolgens een msinfo file naar Turbine verzonden. Zij adviseerden mij om mijn virusscanner (Panda) even geheel te verwijderen. Ik stond op het punt om dit te doen, probeerde even de launcher en ja hoor, daar verscheen een vervolgscherm. Ik kwam eerst in een screen waarin ik mijn EU subscription moest kiezen en vervolgens de license moet goedkeuren. Dit kan ook het gevolg zijn van de nieuwe versie die ik heb gedownload. Ik heb nu de Warner Bros versie. Daarna het bekende loginscherm en ik was weer in game.

Hoe dan ook, iedereen hierboven bedankt voor het meedenken en de tips. Ik heb een biertje voor je klaar staan in de Prancing Pony op Withywindle :)

[ Voor 30% gewijzigd door Yahrr op 18-01-2012 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yahrr schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:34:
Ik kwam eerst in een screen waarin ik mijn EU subscription moest kiezen en vervolgens de license moet goedkeuren. Dit kan ook het gevolg zijn van de nieuwe versie die ik heb gedownload. Ik heb nu de Warner Bros versie. Daarna het bekende loginscherm en ik was weer in game.
Nice, die f*kin beer ook :P
Na de update van gisteren moest ik ook de subscription accorderen, dus dat had iedereen neem ik aan.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had ik ook vandaag ja. 1 klikje om door te kunnen. Weet niet precies waarom ze dat deden.

Pagina: 1 ... 3 ... 23 Laatste