Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ILI levellen gaat tochwel bijzonder traag. Op zich was dit wel te verwachten maar ik had verwacht dat je met de questcontent in de 3 nieuwe gebieden aardig op weg zou zijn... Nou mooi niet. Ik heb zowat alle quests nu voltooit, en ben er nog lang niet. Nu vind ik de beschikbare quests sowieso erg laag (elk dorp 1 hubje). Het zijn 3 nieuwe gebieden en volgensmij bevatten ze samen nog minder quests dan Esteldin alleen.
Buiten dat vind ik de content wel weer erg mooi geworden. Hopelijk dit weekend wat tijd voor wat instances.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Summer LOTRO Executive Producer's Letter
source
Hello again residents of Middle-earth!

I hope that you are enjoying Update 16: Ashes of Osgiliath as much as we are. The flowers of Ithilien are as beautiful as the destruction of war-torn Osgiliath is haunting.

Now that Update 16 is out, we are turning our attention to the next suite of work before us and I want to share some of those exciting developments with you. Our major content initiatives for the remainder of the year are:

New PvMP Map: It is true, we are currently working on a new PvMP map which will take place in a version of Osgiliath. We are designing this space now and it should be going through its first round of feedback with the Player’s Council in the near future. It will also be getting extensive Beta feedback on Bullroarer when ready and released this summer.
Adventures of Bingo Boffin: Also set for a summer release is this new episodic quest in which you will follow the trail of a new Hobbit friend Bingo Boffin as he traverses Middle-Earth. Each week a new episode of the quest will unlock showing you where Bingo is off to next.
Minas Tirith: For the late Fall World Designer Chris Pierson is already hard at work carving this shining example of Middle-Earth beauty from stone…errr…ummm…code…a nd laying the ground work of an exciting and surprising take on the Siege of Gondor that will be unlike anything you have seen before. We are really excited about the plans, but won’t spoil them here.

In addition to our new content, we are kicking off a series of major service upgrades for The Lord of the Rings Online which should be completed by end of September of 2015. Let me outline the details of those changes.

New Store: At the end of the month of June we will be transitioning to a completely new store that features more payment options, one click buys and a cleaner interface. As part of this transition, those of you relying on certain alternative payments will lose access to those payments beginning June 12th for a short amount of time. Within a month of that date, however, we should have a new store online that will provide many more payment options than we have had previously. We are also taking advantage of this opportunity to update and streamline the in game store to be a better experience all around.

New Servers and Datacenters: We spoke about this Turbine wide upgrade at the beginning of the year and had expected to have it done by now, but weather and other obstacles set us back. We finally have some progress and we can safely say that by the end of September of 2015 we should have the servers moved to our new datacenters with upgraded hardware and Operating Systems. The US servers will operate from our new datacenter in New Jersey while our EU servers will move back to Europe and reside in our new datacenter in Amsterdam.

Transfer Systems and Server Merge: To support the move to the upgraded server hardware we will be implementing an improved server transfer service that will run from the game launcher rather than a website. Once implemented, server transfers can be account or character based so that all your account level items including marks, Mithril coins, etc. can be transferred. We are also adding functionality that will allow Kin leaders to disband their Kin on one world and then recreate it on another maintaining status and achievements earned by that Kin over its lifetime. More details and breakdowns on all of this to coming in the next few weeks as we move into final phases of development and testing.

You will have 3 months past the date of the launch of the new service in which to continue playing on the smaller worlds while planning and or making your move to a larger server. After that point your characters will always be available to be transferred to one of the remaining worlds, however you will only be able to log in to the remaining servers. More details on all of this as well as detailed instructions on how to move will be provided in email, in-game mail as well as website and forums in the months to come.

Other Features: There are a number of other features we are still developing and are not at the point of talking about yet for the remainder of the year. More on all of these things as they come closer to fruition.

So as you can see it will be a very busy few months. We are really excited for these changes and what they mean for the future of Lord of the Rings Online and we hope you are as well!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 12:54

TAA

Liever IRC

As you may know by now, the 2015 LOTRO PvMP and PVE Player’s Councils have been chosen and the participants have begun giving feedback. They represent many play styles, countries, and walks of life. We look forward to hearing their feedback and suggestions.

PvE
Grimdoin_EU
...
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
250 spring leaves voor the Huge Shrew... dat zijn maar 50 stomp the shrew quests, moet te doen zijn :P

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is LOTRO nu? Hebben de nieuwe instances LOTRO weer teruggebracht naar zoals het was voor Rohan? Heb vorig jaar mijn lifetime account gesloten omdat er geen instances meer kwamen en Turbine weinig in het spel investeerde. Nu zie ik dat er toch 3 nieuwe instances zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom een lifetime account sluiten? Ik heb er ook een en alhoewel ik er al tijden niets meer mee gedaan heb laat ik het zo. Dan kan ik altijd nog weer beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Lotro wordt nooit meer zoals het - in de ogen van oude rotten - ooit was. *iets met een roze bril*

Het aantal spelers ligt behoorlijk lager en endgame multiboss raid-locked content is er niet. Het spel zit in maintenance mode waarbij Turbine met zeer beperkte resources er nog het beste van probeert te maken. En in mijn ogen slagen ze daar behoorlijk goed in. Kwestie van managing expectations ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is inderdaad ook de reden dat ik gestopt ben na jarenlang dagelijks vele uren in lotro. Soms mis ik het raiden wel... als je eindelijk een werkende tactiek had voor een boss en dan na de reset kijken of het weer lukte en de volgende boss proberen met wat mooie loot op zak. Of Sammath Gul runs met een groep goede spelers en zo snel mogelijk completen. Had nooit kunnen denken dat ik zo ineens zou stoppen maar heb nu zoveel tijd gekregen voor andere dingen :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn lifetime account gesloten omdat ik genoeg had van het spel. Het was een eindeloze grind met weinig nieuwe content. Daarnaast heb ik letterlijk meer dan 1 jaar aan speeltijd en vond het mooi geweest.

Ik mis het spel soms wel maar heb goede herinneringen aan de Angmar t/m Isengard periode. Thaurlach op level 50. Daarnaast tientallen keren Carn Dûm inclusief Mordirith op level 50 en dan verslagen worden door een paar Pale-folk.

Op gegeven moment nam WB Turbine over en kwam de store. Daarna ging het bergafwaards en werd je als speler eigenlijk vastgehouden door eindeloos grinden voor deeds, huisdieren etc. Het sociale deel van instances doen en raiden verdween naar de achtergrond. Vorig jaar dacht ik wat doe ik hier eigenlijk nog. Urenlang Shrews stampen voor de Huge Shrew huisdier is volslagen idioot. Toen stopte ik. Heb nu zoveel meer tijd over. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Tsja, de grind. Als je nu endgame wil doen. Ben al maanden lvl 100. En ik kom de echte endgame gewoon niet in wegens gear/stats onvoldoende.
Once you hit 100 it is time for you to start collecting so called "Essence gear", "Gold Jewelry" and "First Agers".

Essence Gear = grind
This means you need to get to Dol Amroth and talk to an NPC called Beriaudur (At the smaller round fountain in the Court of the Fount). He will then give you a quest which you start at Tolrían. Check your map where to complete the set of 3-4 Corsair quests.

Once you completed these you can start doing a daily instance at Beriaudur. I prefer to pick the Library option at Bariaudur. The instance will give you Gold Tokens of Dol Amroth. A combination of Gold and Silver Tokens will let you barter Nadhin Setpieces (4 socketed endgame gear)

Essences to fill the 4 sockets can be found in the Auction House, or as random loot from Epic Battles for example.

Golden Jewelry = grind
Legendary Jewelry a.k.a. Golden jewelry can be bartered with 750 Stars of Merit. These Stars of Merit can be obtained from Epic Battles, BB's for short. Epic Battles have certain tiers on which they can be completed. Platinum is the highest tier and will give you the best type of loot. Bronze is the lowest tier and will therefore give you the worst type of loot in a BB. If you just hit level 100 I recommend doing the most profitable of BB's, which is Pelargir. But with a good group, BB's like Deeping Wall, Helms Dike and Deeping Coomb can give you fair amounts of Merits and loot as well.

First Age Legendary Items = grind
First age weapons and first age class items can be crafted from Blemished Symbols of the Elder King. These Symbols have the highest drop chance in BB's. Once you have obtained the Symbol, barter 2 Emerald Shards in the skirmish camp from the crafting barterer and ask a kin-crafter to make you a nice weapon or class-item!

Finishing your Class Traitpoints = grind
To obtain all 75 class traitpoints

Finishing your Virtues = grind
Virtues seem to give only a small amount of stats. But put them all together and they will give you a pretty significant boost! Go to your trait panel and see what traits have the most valuable stats for your class. The current cap of these virtues are 19.

Stat Tomes
Once you have finished all the above points there is only 1 way left to upgrade your character. Stat Tomes. These tomes upgrade one selected stat by an x amount of points. Stat tomes can found as a random drop, bought from the AH, or bought with Turbine Points from the store.

[ Voor 93% gewijzigd door Hurtebise op 10-07-2015 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:28
Ik heb al een poos geleden (weet even niet meer wanneer) mijn lifetime account verkocht. Genoeg maanden gespeeld om het eruit te halen en blijkbaar ook mooi op tijd verkocht.

Daarna nog wel eens een paar keer de game geinstalleerd en kort gespeeld, maar het kon me ook niet meer zoveel boeien. Ik speelde ook meestal met bekenden en dat maakte het spelen vooral leuk denk ik. Solo rondjes rennen door Middle Earth is toch anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-10 22:50

bstard

---------------

TAA schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 06:48:
Lotro wordt nooit meer zoals het - in de ogen van oude rotten - ooit was. *iets met een roze bril*
Wel grappig, als ik zo nu en dan eens hier kijk of toch heel mss Lotro toch nog een revival maakt, lees je dit. Roze bril als in
- Geen F2P spam op elke hoek in het spel; maandelijks betalen en klaar
- Geen F2P extra's, iedereen gelijke kappen
- Lastige area's waar je echt aan de bak moest met een groepje, ook buiten instances
- Niet teveel lag, helemaal niet buiten de pvp meuk
- Regelmatig nieuwe content

Tja die goeie ouwe tijd he ;)

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Hmmm... F2P heeft voor mij weinig te maken met een roze bril. Het is een verandering geweest van het business model die gewoon nodig was in deze veranderende markt. Subscription based was lotro misschien al lang opgedoekt geweest. De enige die hier financieel iets zinnigs over kunnen zeggen is Turbine/WB. En aangezien de servers na 8 jaar nog steeds online zijn en er nog steeds content toegevoegd wordt lijkt me dat er onder de streep nog steeds geld binnen komt.

Wel heb je gelijk dat alles casual geworden is; content in hapklare brokjes (30-60 minuten instances) en veel solo gameplay. Daar staat tegenover dat de TC area voor de nerf echt een stevige group of raid nodig had voor de quests. Ook de drie nieuwe instances zijn (of waren voordat het gros van de spelers weer aan het min/maxxen was) behoorlijk pittig op T2CM.

Met de move naar nieuwe hardware en relocatie in Amsterdam verwacht ik dat de lag behoorlijk zal verbeteren. Dat het maar snel september/oktober mag worden.

Regelmatig nieuwe content? 2 of 3 keer per jaar een area is ook regelmatig ;) Ik kan me nog genoeg tijdens herinneren in lotro dat we véél langer 'droog' gestaan hebben...

Bah. Nou klink ik als een fanboi. En zoveel speel ik helemaal niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-10 12:38
LOTRO is mij kwijtgeraakt toen ze hun beloofde housing revamp niet waar maakten. Houden ze je een jaar lang zo'n vis voor, en hopsakee weg ermee. Vond ik niet tof.

En met alles wat ik sindsdien heb gezien, inclusief asset reuse, maffe pets en maintenance mode content voel ik me niet getrokken om terug te komen. Ik blijf het wel volgen. Dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjdv2
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 03-10 04:40
er is voor mij maar 1 reden dat ik steeds weer naar lotro terug keer. dit is dat dit de beste lord of the rings game is qua wereld nergens is dit zo goed weergegeven (alleen jammer van de crapy graphics vergeleken met de huidige maatstaven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
da's 't voordeel dat ik een lifetime account heb, ik kan gewoon rustig aan blijven spelen/inloggen als ik weer eens zin heb.

De grind is inderdaad wel enorm, dat is erg jammer, wat Hurtebise daarover zegt klinkt inderdaad erg bekend. Ik ben ook nog maar niet gaan rekenen/kijken wat ik nodig heb als ik alle zones af heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JohnnyV76 schreef op vrijdag 10 juli 2015 @ 08:49:
Of Sammath Gul runs met een groep goede spelers en zo snel mogelijk completen.
Met 6 burglars SG, aah de oude tijd.... maar ik sluit me bij het gros hier aan... ikzelf speel lotro nog casual (lifetime, dus why not), puur en alleen voor de lotr wereld, en kijken hoe het verhaal verder verloopt ingame.

Mijn main quest ik er dan nog ff doorheen, maar alts werk ik nog nouwelijks bij.

Maandag is een nieuwe patch gereleased met een nieuwe PVP area, ben geen pvpper dus weet niet of het wat is. Verder wat uitbreidingen voor roaving threats ( 8)7) en je kunt je je weapons als cosmetic slotten (helaas 7 jaar te laat).

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat die housing revamp niet kwam was echt een teleurstelling voor mij. Had me er echt op verheugd omdat ik erg fanatiek was in mijn huisje zo mooi mogelijk maken.
Nu lees ik ook nog dat je wapens als cosmetic kunt slotten. Jaren op gewacht en hoop opgegeven. 1 jaar nadat ik gestopt ben komt het toch. :(

Ik blijf LOTRO net als JurGor zeker nog wel volgen. De LOTRO forums bezoek ik regelmatig. Ik mis echt de tijd dat je bij Glorfindel verzamelde voor de +1 hope om Thaurlach te bevechten. Was reuze gezellig toen. Dol Dínen heb ik ook uren in gestoken in 2007 toen ik rond level 30-40 was. Echt geweldig.

Op gegeven moment ging Turbine instances splitsen in vleugels en versimpelen. Ik weet niet hoe jullie erover denken maar het spel werd naar mijn mening helemaal gericht op de casual grote massa die het spel tussendoor even speelt en instances liefst zo snel mogelijk en zonder te wipen wil afronden. Weinig intellectuele uitdaging, kwalitatief goede spelers waren niet langer noodzakelijk en het gezellige sociale deel van raiden en kletsen op Teamspeak/Ventrilo viel grotendeels weg.

Goede oude tijd blahblahblah... Komt niet meer terug met deze smartphonegeneratie die alles op een presenteerblaadje aangereikt wil krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja het dumbing down is een klacht dat je hier wel vaker zag tegenkomen qua beklag. Bv de quest tracker die gewoon een pijltje gaf hoe je moest lopen, monsters die je niet konden doden zodat je er 8 tegelijk op je nam met je 2hander als tank.
Op zich snap ik ergens wel dat je de grote instances gaat opdelen. Het is niet zoveel anders dan het systeem met de locks dat je vroeger had zodat je het in delen kon spelen, maar het voelt allemaal toch wat epischer aan in 1 instance en als je dan ook 1 wou uitspelen op een avond moet je geen drie instances starten.
Ook is niet alles slecht hoor, de groepering van quests is echt wel aangenaam in moria bv. Of hoevaak moest je wel niet naar esteldin terugrijden om dan een followupquest te doen en weer terug te keren en dat was wel een eindje.
Bij mij ligt het spel ook al weer bijna een jaar aan de kant denk ik, maar ik heb ook een lifetime en gisteren de launcher nog eens opgezwierd zodat het spel up to date is. Misschien doe ik binnenkort wel wat quests terug. Want de sfeer, scenery (ondanks graphics) en het verhaal blijft over het algemeen wel van goede kwaliteit ^^ Als de lag nog zou verdwijnen als de servers weer naar EU gaan (is dit al gebeurd?) wordt het missch helemaal top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lointje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:48:
Of hoevaak moest je wel niet naar esteldin terugrijden om dan een followupquest te doen en weer terug te keren en dat was wel een eindje.
Eigenlijk he... toen ik dit las kreeg ik juist goede herinneringen. Questen rond esteldin.. onderweg naar Angmar. Heb daar heel wat verschillende characters langs geloodst.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Lointje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:48:Als de lag nog zou verdwijnen als de servers weer naar EU gaan (is dit al gebeurd?) wordt het missch helemaal top!
In het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lointje schreef op donderdag 23 juli 2015 @ 07:48:
Of hoevaak moest je wel niet naar esteldin terugrijden om dan een followupquest te doen en weer terug te keren en dat was wel een eindje.
In die tijd kon je pas een paard krijgen vanaf level 35. Eindeloos lopen door Ered Luin, Shire, Bree-Land, Lone-Lands en The North Downs. Quests waren ook nog niet in groepjes bij elkaar wat heel veel lopen betekende. Wat een verademing was het toen ik eindelijk mijn eerste paard kon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

De eerste aanzet is gegeven; volgende week worden de sunset worlds bekend gemaakt. In totaal blijven er 5 US en 5 EU servers over. Beide regio's krijgen 1 RP server en de EU houdt een DE en FR server. Planning is dat binnen 2 à 3 maanden de move naar het nieuwe DC gemaakt is (zowel US als EU verhuizen).

Meer details over (free) transfers en de nieuwe tech die erachter zit: https://www.lotro.com/en/game/articles/world-transfers

Overigens, als je aan je naam gehecht bent is het nu tijd om in te loggen. Characters die na 03/08/2014 nog online geweest zijn worden "active" geflagged en houden hun naam als:
a) er iemand naar hun server transferred met dezelfde naam
b) als ze naar een server transferren en de andere toon is niet active

Verder de nodige doom-and-gloom op de forums. Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

De aankondiging is gedaan...
Remaining Worlds:
US
Arkenstone
Crickhollow
Landroval
Gladden
Brandywine

EU
Belegaer
Gwaihir
Sirannon
Laurelin
Evernight
https://www.lotro.com/en/...orld-closure-announcement

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met z'n allen naar Evernight dus... Die zal wel vol raken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Doe mij maar Laurelin. Wat zijn trouwens de regels als je char slots vol zitten op de doelserver? Nog een 85 op Snowbourn, die ik naar Laurelin wil verpatsen. Op Laurelin heb ik 9/9 chars nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Premium en VIP hebben er 2 unlocked slots gratis bij gekregen; het maximale aantal (te unlocken) slots per server is of zal verdubbeld worden...

[ Voor 5% gewijzigd door TAA op 04-08-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En omdat je nog Characters aan kunt maken op de sunsetservers heb ik er snel 2 aangemaakt op Snowbourn, zodat ik alles kan verhuizen.

Ik twijfel ook nog waar ik heen zal gaan, ik verwacht dat Evernight drukker zal worden dan Laurelin omdat de RP-tag mensen af zal schrikken en dat heeft voor- en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Overzichtje van wat login data van vorige zoals algemeen bekend en geaccepteerd voor indicatie van server bezetting:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Evernight (EN)   69.597
Gwaihir (DE)     36.342
Laurelin (EN-RP) 34.051
Sirannon (FR)    26.623
Belegaer (DE-RP) 23.753
-=-=-=-=-=-=-
Snowbourn (EN)   22.238
Anduin (DE)      17.294
Vanyar (DE)      16.231
Estel (FR-RP)    14.738
Maiar (DE)       15.111
Eldar (EN)       14.914
Withywindle (EN) 14.265
Morthond (DE)    12.701
Gilrain (EN)      7.854

Uitgaande hiervan moeten er 60k (EN), 60k (DE) en 15k (FR) spelers van sluitende servers een nieuwe locatie zoeken. Mijn inschatting is dat 2/3 naar een vergelijkbare server gaat en 1/3 naar de (-RP) variant komt. Evernight zou hiermee Brandywine benaderen qua huidige populatie en de overige EU servers krijgen er ongeveer de helft aan spelers bij van wat ze nu hebben. Voldoende nieuw bloed om leuke dingen te bereiken en tegelijk kunnen bestaande communities hun identiteit ook bewaren.

We shall see... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:50
Het is wel een serieuze vermindering van servers, van 19 naar 10, je zou denken dat dit te maken heeft met een drastische terugloop van spelers.

Ook typerend is de melding dat NA spelers niet naar Brandywine kunnen omdat BW dicht is totdat de nieuwe hardware er is en er bekeken is of dat de lag verminderd.
*Note: Brandywine will be unavailable for incoming transfers for a time until population and load can be re-evaluated on new hardware.*
M.a.w. de nieuwe hardware is er vooralsnog nog steeds niet. Die nieuwe hardware was vorige keer vertraagd vanwege de winter en we zitten inmiddels in augustus dus de volgende winter is al dichterbij dan de afgelopen winter. Lijkt mij dat die nieuwe hardware er voorlopig niet gaat komen.

Ik, en met mij vele anderen krijgen dagelijks onderstaand scherm te zien als we in willen loggen (of swappen tussen creep chars). Niet iets om vrolijk van te worden :|

Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/cf7OHLgBLq7vpVkKi5TuQfrJ/full.png?nohitcount=1

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evano
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:21
Ik speel eigenlijk al jaren niet meer, maar het voelt toch naar om ;w Gilrain te moeten zeggen...

Anderzijds, de populatie op die server was de laatste jaren al zo dramatisch laag, dat ik bijna zin krijg in een transfer naar Evernight ofzo. Dan is het probleem van te weinig mensen voor een fellowship ook meteen weg, en dat speelt toch een stuk lekkerder lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie er ook wel veel voordelen in. En ik moet zeggen dat ik wat dat betreft ook niet enorm veel binding heb met m'n server (Snowbourn) omdat ik ooit al getransferred ben van Eldar naar Snowbourn.

Ik vermoed dat Evernight wel best vol zal zitten.

En de nieuwe fysieke servers zullen wel tegelijkertijd met de verhuizing zijn, dat lijkt mij veel praktischer voor ze dan de (oude of nieuwe) servers te moeten verhuizen. Kunnen ze alle nieuwe servers volledig aansluiten, installeren en testen en is het 'enige' dat ze moeten doen de database-data verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Die nieuwe servers die vorig jaar al beloofd zijn? Ik begin te verwachten dat die er voorlopig helemaal nog niet komen en die verhuizing moet ik ook eerst zien voordat ik dat geloof.

_als_ die nieuwe servers er komen dan lijkt het mij verstandiger om die eerst in de US te houden totdat alle data gemigreerd is (dan hebben ze alles op één plek) en als alles soepel loopt de fysieke verhuizing te doen.

Heeft iemand al een datum kunnen ontdekken wanneer de world transfers kunnen gaan beginnen? Ik voorzie een run op Evernight en ben bang dat die net als Brandywine dicht gaat voor transfers vanwege overbevolking/lag en aangezien het de enige engels sprekende non-RP world is wil ik dat wel zo snel mogelijk afwikkelen.

[edit]
quote: Frelorn;7418251
We have not set a start date yet, as we want to make sure everything is working as smoothly as possible. Once we do have a date we will give as much notice as possible.

[ Voor 12% gewijzigd door botoo op 07-08-2015 16:57 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-10 20:02
Vanaf het moment dat de server transfer naar Amsterdam werd aangekondigd, ben ik op Evernight gaan spelen. Voordien heb ik jaren op Imladris gespeeld.

Het was en is bijzonder prettig om wat meer volk te zien. Inmiddels heb ik al weer 2 volledig uitgeruste lvl100s.

Het enige is dat mijn huidge kin naar mijn smaak iets te casual is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
botoo schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 12:09:
Heeft iemand al een datum kunnen ontdekken wanneer de world transfers kunnen gaan beginnen? Ik voorzie een run op Evernight en ben bang dat die net als Brandywine dicht gaat voor transfers vanwege overbevolking/lag en aangezien het de enige engels sprekende non-RP world is wil ik dat wel zo snel mogelijk afwikkelen.
Niet officieel en kan veranderen:

-

En van: http://mmoreporter.com/20...hat-with-athena-and-andy/

De nieuwe hardware heeft een zeer grote capciteit. Vyvyanne zei dat ze de hardware intern hadden getest en dat ze op basis van de resultaten dachten, dat 2 servers wel genoeg zou zijn ipv de nu geplande 10.

[ Voor 35% gewijzigd door Red Griffin op 11-09-2015 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
Elendilmir (US) en Estel (EU) komen als eerste aan de beurt voor transfer vanaf 14 September.

First World Transfers Opening!

Heb zelf characters op closing worlds Imladris en Withywindle, dus zal nog even moeten wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Ik ben weer opgestart, en man wat ziet het er allemaal prachtig uit. Gezien de leeftijd van de engine zien de nieuwe gebieden er echt strak uit.

Ik ben ook weer een beetje bij met m'n Warden. Ik was bang dat het ding helemaal kapot generft zou zijn maar dit viel erg mee. Ik kan nog prima tientallen mobs tanken. Genieten zeg ik jullie! :)

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10 09:19
Hoe zit het nu met de nieuwe servers? Als je nu een nieuwe char aanmaakt. Kom je dan op een nieuwe server? En nog belangrijker. Is de lag nu weg? Ben een tijd geleden gestopt vanwege de lag

• botoo
Lag is erger dan ooit tevoren en de nieuwe servers zijn er nog steeds niet. Wel gaan er 19 werelden sluiten en blijven er 10 over (5 NA en 5 EU).
https://www.lotro.com/en/...orld-closure-announcement

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10 09:19
Ok. Geen lotro dus voor mij..
Ik heb er wel nog hoop op dat we met de eu servers terug naar pings gaan van 10-20 zoals vroeger voor we naar de US verscheept werden. Maar we zullen zien. Momenteel speel ik al redelijk lang geen lotro meer, maar het is zo'n spel dat ik dan weer oppik voor een paar maand. Voordeel van die lifetime. Mijn TP zijn ook al gigantisch hoog nu.

• botoo
Als je al een poos niet meer gespeeld hebt maar de mogelijkheid wel open wilt houden is het wel verstandig om je bestaande chars even in te loggen voordat je wereld dicht gaat en ook om de transfer te regelen, anders loop je het risico dat je ze kwijt raakt.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

hoe regel je die transfer dan?
bij mijn weten zijn ze uitgesteld (voor bepaalde servers).
ik kan tenminste geen wereld kiezen als ik transfer aanklik.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-10 08:46
Moet je zelf de transfer regelen dan? Ik was er vanuit gegaan dat mijn characters automatisch mee zouden gaan aangezien ik op Laurelin zit.

• botoo
World transfers off of Gilrain will be available on September 28th and Riddermark will be available on September 29th!
https://www.lotro.com/for...ng!&p=7446055#post7446055

De transfers worden nu stapje voor stapje (wereld voor wereld) uitgevoerd dus kan jouw wereld mogelijk nog niet aan de beurt zijn.

@MADG0BLIN: Laurelin blijft dus daar hoef je niets te doen. Ik vermoed dat je bedoeld wanneer de hardware naar Europa komt? Daar is nog niets over bekend, maar kijkend naar de transitie van Codemasters naar Turbine een paar jaar geleden dan hoef je daar geen actie voor te ondernemen, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• TAA

TAA

Liever IRC

Uhhh er is helemaal geen risico op het kwijtraken van chars... Na 1 januari sluiten sunset worlds definitief en kun je niet meer op je chars inloggen op die werelden. Vanuit de launcher kun je echter gewoon op "transfer" klikken en chars moven naar een wereld die wel open is. No worries.
Neen maar je kan wel je naam kwijtraken als er op de target server iemand zit met dezelfde naam en hij wel ingelogd heeft sinds +-1 aug en jij niet. Dan krijgt hij voorrang. Omgekeerd ook.

• MADG0BLIN
botoo schreef op woensdag 23 september 2015 @ 14:35:
[...]
https://www.lotro.com/for...ng!&p=7446055#post7446055

De transfers worden nu stapje voor stapje (wereld voor wereld) uitgevoerd dus kan jouw wereld mogelijk nog niet aan de beurt zijn.

@MADG0BLIN: Laurelin blijft dus daar hoef je niets te doen. Ik vermoed dat je bedoeld wanneer de hardware naar Europa komt? Daar is nog niets over bekend, maar kijkend naar de transitie van Codemasters naar Turbine een paar jaar geleden dan hoef je daar geen actie voor te ondernemen, maar dat kan nog veranderen natuurlijk.
Nee, ik was meer benieuwd of ik nog een actie moest uitvoeren om mee te gaan met de hardware naar Europe. Ik dacht dat omdat ik al op Laurelin zit ik niets hoefde te doen. Dat blijkt dus te kloppen. :)

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:18
Lointje schreef op woensdag 23 september 2015 @ 11:13:
Voordeel van die lifetime. Mijn TP zijn ook al gigantisch hoog nu.
Same here :) Toevallig afgelopen weekend weer een keer ingelogd, had 16.000 punten 8) :+ Heb maar die riding dinges gekocht dat de speed van al je mounts naar 178% gaat. Heb er nu nog steeds zo'n 13 of 12.000 over 8)7 (is toch ruim $100 aan waarde) Moet wel Helms Deep nog kopen, dus dat kan ook mooi van die gespaarde puntjes O+

offtopic:
Heb trouwens voor september weer 2x 500 punten gekregen.. Gaat echt iets niet helemaal goed daar, maar mij hoor je niet klagen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Siebsel op 24-09-2015 11:40 ]

• TAA

TAA

Liever IRC

Lointje schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:01:
Neen maar je kan wel je naam kwijtraken als er op de target server iemand zit met dezelfde naam en hij wel ingelogd heeft sinds +-1 aug en jij niet. Dan krijgt hij voorrang. Omgekeerd ook.
Zoals als ik het begrepen heb was de peildatum 3 augustus. Als je vóór die datum het afgelopen jaar ingelogd bent geweest werd je character als "active" geflagged. Nu alsnog inloggen zou daar niets meer aan veranderen. Maar het kan ook best zijn zoals jij het omschrijft :)

Zelf het risico overigens niet genomen en na het bekend worden van de merge meteen al m'n chars op alle accounts gaan inloggen en doe dat regelmatig nu.
@TAA jij zal wel juist zijn dan, ik heb het allemaal nogal vanop afstand gehoord/gelezen. Dus ben niet 100% op de hoogte :)

• TAA

TAA

Liever IRC

We zaten er allebei dicht bij ;)
Naming Priorities
With the new transfer process, when you transfer your character to a new world, the world will check to see if there is a naming conflict. If there is, it will grant the name to the incoming character if the character existing on the world has not been active for one year or more. The less active character will have a -1 added to their name and a rename token granted to the character. (Rename tokens have no expiration date.) This should prevent the majority of unnecessary renames for those transferring from the impacted worlds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Minas Tirith preview vids

[ Voor 70% gewijzigd door Hurtebise op 05-10-2015 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Morthond is now available for transfer.

Tomorrow we will open transfers off of Windfola.

After those two are open, we will be pausing in opening any more closing servers for transfer until we are on the new hardware which will be able to handle the increased populations. We are already seeing great increases in load on the remaining servers and do not wish to put further strain on them and the players on them. This should only be a matter of a few weeks at this point though, so we appreciate your patience.
Echt, hoe onbenullig kan je zijn: eerst werelden sluiten en dan raar opkijken dat de toch al zwaar aanwezige druk op de servers nog erger wordt. Lag is volkomen onbeheersbaar en onspeelbaar.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
eerst werelden sluiten en dan raar opkijken dat de toch al zwaar aanwezige druk op de servers nog erger wordt
Toch even de "advocaat van de duivel": wellicht hebben ze zich vergist in hoeveel mensen er ineens weer gaan spelen en hebben ze hun cijfers gebaseerd op actieve spelers + X%. Om een voorbeeld te geven, waar ik eerder (die paar keer dat ik ingelogd heb afgelopen tijd) zo'n beetje de enige van m'n kin was die online was, zijn er sinds de move naar Evernight ineens weer regelmatig tientallen members online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:25

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Zo laatst ook mijn karakters van Gilrain naar Evernight verplaatst. Toch maar eens tijd om een level 100 te gaan scoren :D Mijn RK is nog steeds mijn hoogste karakter op level 66. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-10 12:53
Voor de mensen die naar Evernight verhuizen, er is een dutch channel (/joinchannel dutch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Ik wacht nog steeds op Snowbourn. Wil me chars van daar naar Laurelin moven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
Zaterdag a.s. is er een stress-test event op Bullroarer. Bullroarer bevindt zich dan op de nieuwe hardware (in Amsterdam?). Je kunt een aantal prijzen winnen en in ieder geval wat tp voor het aanwezig zijn.

Bedankt voor de dutch channel tip. :) Op dit moment heb ik een Lotro-break, maar ga zeker weer beginnen met U17.

U17 brengt trouwens een behoorlijke verhoging van stats:
1) ranged slot class items gaan van item level 95 naar 201
2) nieuwe jewelry met essence slots
3) stat tomes 13-20

Als je alles bij elkaar neemt dan kom ik met mijn tank captain op ~10k morale winst. Ik heb hier in mijn spreadsheet een 54k T1 en een 49k T2 setup staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In 1x? Zeker om de nieuwe store te promoten :+... hoeveel tp is dat?? 7*5*295=10325 TP's... hmzz kom ik net niet aan met mn Lifetime denk ik. Wordt wachten dan op een promo :9.

Anyhow... ik zit nog steeds op snowbourn en wacht op onze leader om te moven... maar als ik zo lees dat de lag dan nog erger gaat worden door te drukke servers.... wtf, weer terug moven of wat?

Wat betreft Bullroarer, die staat toch in de states? Neem aan dat ze die niet naar A'dam moven. Mag hopen dat we een exacte replica hier krijgen dan.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Help us test the new Datacenter this Saturday October 24th 5-7PM Eastern and win prizes!
This Saturday October 24th from 5-7PM Eastern we need your help testing our new Datacenter on Bullroarer. We need as many players as possible to log onto Bullroarer and play. Many members of the team will be on hand running live events and chatting with players in Bree. Everyone who logs into Bullroarer during this event will be eligible to win one of the following prizes: A lifetime account, 10,000 Turbine points, and 1000 Turbine points. Everyone who logs will get 100 Turbine points added to their accounts when we hand out the prizes. You can download the Bullroarer client here: https://www.lotro.com/for...-Installer-DOWNLOAD-LINKS

Thank you everyone for your help with this and we are looking forward to seeing you all there this Saturday.
Staat niets over locatie, het lijkt mij dat de tests gewoon in US gedaan worden?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
Help us test the new Datacenter ..
De fysieke lokatie voor Bullroarer hoeft niet vast te zijn. Men komt binnen via de loginserver en die kan best naar een ip in Amsterdam door verwijzen.
.. our Test world will reside in New Jersey ..
https://www.lotro.com/for...p-A&p=7466059#post7466059

Inderdaad nog niet hier. Jammer. Het betreft dus de nieuwe US lokatie, terwijl deze in eerste instantie na Amsterdam(EU) in de planning stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Zover ik begrepen heb staat de hardware in Amsterdam ook gewoon klaar; kwestie van een rolled update om de laatste data te syncen en gaan. Binnen nu en vier weken gaat de hele boel over; zowel de US als EU servers. Het is toch logisch dat ze stress testen uitvoeren op de nieuwe productie omgeving die fysiek het dichtst bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
TAA schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 08:01:
Zover ik begrepen heb staat de hardware in Amsterdam ook gewoon klaar; kwestie van een rolled update om de laatste data te syncen en gaan. Binnen nu en vier weken gaat de hele boel over; zowel de US als EU servers. Het is toch logisch dat ze stress testen uitvoeren op de nieuwe productie omgeving die fysiek het dichtst bij staat.
Inderdaad. Hoewel het toch zo'n 350-600km van Boston is afhankelijk van waar in New Jersey. Maar het is in de zelfde tijdzone, dus dat is wel fijn. :)

Ik ben benieuwd hoe het zal gaan met transfers/copy van characters naar Bullroarer voor het event. Het zou wel eens een behoorlijke belasting kunnen geven. Je kan desnoods natuurlijk een nieuw aanmaken.

Edit: Copy lijkt mogelijk op dit moment. Kreeg een bevestigings email.
Your World Transfer is complete! Below is the information for your transfer on 10/22/2015 5:40:44 AM:

FROM WORLD: Evernight
TO WORLD: Bullroarer

Other details:
Character copied: Homerun

[ Voor 23% gewijzigd door Red Griffin op 23-10-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Griffin
Reminder: Bullroarer stresstest event met prijzen is vanavond 23:00-01:00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Server is alweer down :+
Ze vragen om een stresstest en dan moeten ze snel meer memory bijsteken omdat ze deze hoeveelheid spelers niet aankunnen.
Vyvyanne
. . . We brought it down on purpose to add more memory and bring it back up because performance was suffering. We are working out that configuration now and should be back up shortly with MORE POWER!
https://www.lotro.com/for...nt!&p=7468336#post7468336

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Memory bijsteken? Hoop toch echt dat ze een flinke VM omgeving hebben waar dat allemaal dynamisch te regelen is.

Anyway, de server is "gewoon" nog even terug gekomen en had op de piek 3.000 ingelogde spelers. Meer dan ooit op een live server gehaald is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z4oqAOm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
3.000 maar? Dat is wel heel weinig denk ik.

Overigens was het volledig onspeelbaar, in Archet kon je nauwelijks lopen, het was continue stop/move/stop/move/stop.

Ik zie die nieuwe hardware nog niet de oplossing brengen waar we op hopen en aangezien het aantal werelden drastisch verminderd gaat worden zal het aantal spelers per server ook omhoog gaan.

Lotro blijft een te gek spel maar Turbine is niet erg goed in leveren van kwaliteit.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Die 3.000 klopt toch echt. Ik stond er ook van te kijken maar kennelijk is 3.000 spelers tegelijkertijd online op 1 server toch erg veel. Meen gelezen te hebben dat er in de glorie dagen 80.000 actieve subs waren maar die werden natuurlijk verdeeld over een groter aantal servers.

Persoonlijk denk ik dat de nieuwe hardware wél de oplossing is. Misschien niet voor de actieve PvMP'ers maar zeker voor de casual EU speler denk ik dat het een stuk lekkerder gaat lopen na de server move.

Aantal actieve spelers op Laurelin is als je de stats moet geloven nu ongeveer verdubbeld. Kan ook wel kloppen als ik kijk wat er overal rondloopt. Geen verkeerde actie imho.

En als je een game 8 jaar in de lucht weet te houden ben je kwalitatief toch best goed bezig. Zijn in de tijd een hoop WoW/LotRO killers langs gekomen die het allemaal niet waar hebben kunnen maken...

[edit] Overigens komt er deze week een breakdown analyse van Turbine met resultaten van de test; ben erg benieuwd wat daaruit af te leiden is door 'ons'

[ Voor 8% gewijzigd door TAA op 26-10-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Wat een heerlijk spel blijft het toch. Hier maar even een video om dit topic nog wat op te leuken.

YouTube: LOTRO Thadur farm U17

Bitcoin - A weapon of mass disruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
Ziet er weer leuk uit. Heb al tijden niet meer in een FS of raid meegedaan, maar krijg dan toch weer zin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
De server stresstest van afgelopen zaterdag op Bullroarer geeft hoop. In het halfuurtje dat ik kon spelen (voordat de server crashte) had ik iid geen last van lag. Weliswaar waren er weinig spelers in Ettenmoors maar de 1v1 die ik had met een burg die me aanviel liep vloeiend. Nadat de burg all zijn cd's verbruikt had stapte hij weg en ik heb 'm maar laten lopen, maar we konden wel mooi zien dat er geen skillag en geen lagspikes waren.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Hoezo creepside georiënteerd? :Y)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/vQr48y7JhZIAipi5PgSUx1gN/full.png
Ik heb de blauwen er maar uitgelaten ;)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Kunnen Tome of <Stat> n gecombineerd worden. Dus bijvoorbeeld might en vitality verhogen op eenzelfde char?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Hurtebise schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:09:
Kunnen Tome of <Stat> n gecombineerd worden. Dus bijvoorbeeld might en vitality verhogen op eenzelfde char?
Geen enkel probleem; je kunt alle stat tomes op elk char gebruiken. Wel allemaal vanaf I dus niet Might I en Vitality II ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
En die I's zijn natuurlijk pokkeduur. Zijn er dropsplaatsen bekend? GB zeggen enkelen maar drops lijken erg uiteenlopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op mijn main bijna alle volumes gekocht via de store, met mijn gratis VIP punten. De droprates zijn zo laag dat het echt wel moeilijk is om ze ooit te krijgen.
En dan krijg je ind een versie IV, maar moet je nog de eerste drie applyen voor je die kan etc...

Maar voor tier 1 was het inderdaad GB, ik herinner me echter niet juist meer welk level dat je juist moet nemen. Waarschijnlijk minimum level?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Enne, de drop is een lootbox waar een tome in kan zitten... Ik zou er mijn tijd niet aan verspillen! Kun je 100x sneller 200G farmen wat die dingen momenteel kosten (afhankelijk van je server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ze gaan inmiddels tot de 14 of zo, dus je hebt er wel een hoop nodig ;)

• botoo
Ik weet niet wie en hoeveel van jullie hier pvp speelt maar degenen die dat doen zullen het eens zijn dat de balans na U17 nog erger verstoort is dan daarvoor. Toch is Frelorn van mening dat er nauwelijks sprake is van onbalans (https://www.lotro.com/for...swer-for-U17-PvMP-Balance) niet alleen dat hij letterlijk schreef dat hij tijdens zijn pvp geen ernstige onbalans heeft ervaren, hij delete die post korte tijd later ook nog eens, ws omdat hij tot de ontdekking gekomen dat het een teken van volkomen onbenulligheid was.

Met zulke incapabele, onwetende en achterbakse werknemers bij Turbine krijg ik zin om lotro de rug toe te keren :r .

(doe ik toch niet, gewoontegedrag is lastig af te leren):+

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie heeft er de overhand? Freeps? Het was eigenlijk bijna elke update hetzelfde, creeps OP omdat zij plots hoger level hadden, dan kwam er een nerf maar ondertussen waren die freeps wel max level aan het worden, en speciale gear aan het krijgen die hun stats nog met 50% verbeteren waardoor je soms 3vs1 tegen een burglar of iets dergelijk moest vechten.
Ik heb vroeger ook nog wel menig creep afgemaakt door solo als guardian rond te lopen. Erg amusant en met momenten echt wel nipt. Omgekeerd heb ik ook wel mijn meeste creeps boven level 6 gebracht, het hing wat van de goesting af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Freeps zijn momenteel bijna onaantastbaar.

Aardig voorbeeld is een R11 defiler die door een LM Lighting Storm van full morale naar 0 gaat, toegegeven de LM had captain buff en de defiler Oatbreakers debuff maar toch, one-shotting is imho zwaar over-the-top.

Ander voorbeeld (ik zal mij combatlog er vanavond bij pakken): Hunter devastate upshot op mijn warg voor 26K (mijn mitigation zijn ruim boven 40%), ik ook niet te flauw en kom terug op diezelfde hunter met een devastate pounce voor 1,1K . . .
Maw hunter dev doet grofweg 45% van mijn morale en mijn warg doet een dev van minder dan 4% van die hunter's morale.

Het lullige van de situatie is niet alleen het volledige onbenul van Frelorn (buff één kant en de andere kant totaal niet en denk dan dat er geen (verdere) onbalans ontstaat) maar ook dat wanneer creeps een buff krijgen dat de QQ van freeps zo luid zal zijn dat die buff snell afgezwakt zal worden, dat is in het verleden al meerdere keren gebeurd.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zijn wel extreme verschillen ja. Volgens mijn herinnering is er altijd een soort van onbalans geweest in 't voordeel van de Freeps, maar zolang 't tussen de bandbreedte van 2 creeps winnen over 't algemeen van 1 freep en 1 creep verliest over 't algemeen van 1 freep, is er niet zoveel aan de hand. Maar met deze cijfers vermoed ik dat je een creep-raid nodig hebt tegen een max-geared ervaren Freep, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Balansprobleem kan nooit helemaal opgelost worden, domweg omdat er teveel verschillen in classes zitten maar de problemen stapelen zich op door de spelers zelf. Veel (en imho, heel veel) spelers hebben maar een laag skill-level, als die 'minder getalenteerde' speler in pvp het op moeten nemen tegen een goede speler dan hebben ze een probleem en dan kan bv een freep met all z'n class skills het alsnog makkelijk afleggen tegen een creep die z'n beperkte class skills wel optimaal weet te benutten. Het effect is dat de freep zwaar in QQ-mode gaat en creeps OP noemt. Nu zijn er best veel 'minder getalenteerde' freeps die weliswaar handig zijn in voorspelbare pve situaties maar die met pvp toch wat teveel gewend zijn aan hun gebruikelijke pve stappenplan en dan krijg je onbalans waar eigenlijk geen sprake van zou moeten zijn. Het is voor Turbine dus niet op te lossen maar zo bont als ze het nu gemaakt hebben is het nog niet eerder geweest.

Bijkomend probleem is dat de doorsnee freep zo gewend is aan zijn/haar OP skill-set dat ze niet meer in staat zijn om hun class maximaal te benutten terwijl degenen die dat wel kunnen dermate OP worden dat er totaal geen strijd meer mee aan te gaan is en kan er hooguit gezergd worden en zelfs dat is soms/vaak moeizaam (beornings/mini's/wardens die vrolijk huppelend over de hele map gaan terwijl 6+ creeps op ze inhakken).

[ Voor 0% gewijzigd door botoo op 30-11-2015 12:13 . Reden: auto correctie :P ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

17.1 zal de creeps goed doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
17.1 pakte idd goed uit voor creeps, imho zonder gelijk op te worden (die rol is nog steeds voor skilled freeps weggelegd).

Tegelijkertijd begint de lag op de resterende werelden extreme vormen aan te nemen, in Ettenmoors is volledige skillag aan de orde van de dag (ervaren op Evernight, Brandywine en Landroval). Of de nieuwe hardware hier verbetering in gaat brengen moeten we toch weer even verder afwachten aangezien er wederom een vertraging is ontstaan (chatsystem werkt niet naar behoren met 64 bits). Over het verplaatsen van EU servers naar Amsterdam lees ik nergens meer iets.

Plannen voor 2016 zijn te lezen in 'A letter from the Executive Producer'

12 - man raid? :o Nu eens kijken of er nog een hardcore raiding-kin bestaat.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Move mag inderdaad onderhand wel komen. Al ettelijke malen died door lag op skills, potions.

Btw, transfer van Snowbourn naar andere werelden is geopend sinds enkele dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu maar gestopt met lotro, in het verleden had ik al niet zo leuke ervaringen met customer support ( nadat Codemasters stopte met lotro in Europa ) terwijl ik altijd beleefd een probleem beschreef. 99% van mijn problemen werden afgepoeierd met 'daar kunnen we niet mee helpen', o.i.d.
Ik heb op een gegeven moment mijn sub opgezegd als gevolg van de echt waardeloze support en heb tot nu toe F2P gespeeld. Wel alle uitbreidingen gekocht.
Drie weken geleden heb ik via mijn Turbine account een ticket aangemaakt omdat ik niet verder kan met mijn lvl 85 toon in de Epic quest line vanaf Wildermore, er is gewoon geen optie om de volgende Epic quest op te pakken. Ik heb geen bevestigingsemail gekregen van mijn ticket ( e-mail adres is goed, ik krijg wel andere lotro emails ). Ik heb op het forum gelezen dat er problemen zijn met de bevestigingsemails voor tickets dus ik wachtte rustig af. Niks meer van gehoord. Vorige week weer dezelfde ticket aangemaakt, geen bevestigingsemail gekregen en tot op vandaag geen enkele reactie van support.
Ik heb er nu echt genoeg van, jammer, ik vind het nog steeds een geweldig game, het is de allereerste MMORPG die ik speelde maar genoeg is genoeg. Turbine ziet mij niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan toch kijken in je support tool (F7 ?) waar je het ticket maakt, wat het antwoord was op jouw ticket? Het is echt al heel lang geleden voor mij, maar je kan ook de gesloten tickets opvragen en zien wat er daar als commentaar in stond van de support admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De support tool (F7) opende wel op mijn in game scherm maar hij bleef zwart, waarschijnlijk slechte verbinding of server overbelast. Anyway, ik heb de 2 tickets via mijn account op de lotro website aangemaakt, en aangezien ik geen emails gekregen heb met de ticketnummers kan ik ze ook niet opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Hier geen problemen met in-game support. Vorige week nog keurig binnen 10 minuutjes geholpen door een GM nadat ik vastgelopen was in een quest.

Ben erg benieuwd naar het komend jaar; zodra de problemen met de chat-server opgelost zijn kan eindelijk de move naar de nieuwe DCs gedaan worden. En dan U18... man dat gaat wat worden! Nieuw instance cluster met uiteindelijk een nieuwe 12man multiboss raid. Ik kan zeggen dat er ongelofelijk veel interactie is tussen het PC en de devs over hoe en wat er gewenst is. En wat sommige van de vorige raids tot een succes maakte. Zoveel interactie over zoveel details in de ontwerpfase. Simpelweg wow. Ik hoop dat ik nog een rondje Council mag meemaken volgend jaar ;)

Kan helaas niet meer zeggen want de BanHammer always crits. Dat hebben we dit jaar al meegemaakt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toevallig afgelopen week ook nog een ticket aangemaakt ivm bound housing items die ik terug gestuurd had naar owner (in dit geval een alt van me)... items waren weg. Na 5min GM aan de lijn dat hij niets voor me kon doen maar me vroeg wat ik exact kwijt was en het door zou zetten naar 3e lijns (kon wel even duren zei hij). Mooi via ingame ticketsysteem doorgegeven, Daarna na 1,5 dag reactie en items mooi terug gekregen. En eigenlijk altijd wel rappe en degelijke respons van support.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Raar hoor, ik heb het nogmaals geprobeerd, ik vind het gewoon zonde om te stoppen, ik vind het nog steeds een geweldige MMO.....na drie dagen weer niks gehoord. Ik dacht 'ik probeer het nog één keer en dan is het over '...en binnen 10 minuten had ik een GM te pakken. Schiet mij maar lek.....maar goed, probleem opgelost en ik ben weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Vyvyanne
Vyvyanne is online now Executive Producer

Data Center Launch! 1-11-2016

We are finally at the point at which we are ready to announce the opening of the new Datacenter with all new hardware! It has been a long road as we purchased and set up new hardware with updated operating systems, transferred all the data from the old worlds to the new and had to correct systems that had trouble with the transition for 32bit to 64 bit processing. But all of that is past us now and we are pleased to announce that on January 11th, 2016 we will come down for a maintenance window at 5am EST and come back up around 3PM in our new home!
https://www.lotro.com/for...ostid=7511686#post7511686

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh nice! Alles loopt wel transparant en vlekkeloos hoop ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Is dat de EU transfer of de US move naar een nieuw datacenter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

Beide; Vyvyanne heeft aangegeven dat de move uit het oude DC meteen ook de splitsing tussen US en EU servers zal zijn.

Bron: https://www.lotro.com/for...p-A&p=7492275#post7492275

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
Hoop echt dat het spelen dan weer leuker wordt. Heb nu elke keer om de 100 meter lopen een hele korte stotter, dat speelt echt heel irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAA

TAA

Liever IRC

En weer houdt Turbine zich weer eens niet aan eerder gedane uitspraken. Server move van alle servers naar de nieuwe US locatie. EU servers blijven vooralsnog in de US wegens "contractuele en logistieke zaken"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
Wat een verassing he? :+

https://www.lotro.com/for...21&highlight=#post7513421

[ Voor 70% gewijzigd door botoo op 08-01-2016 19:37 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste