ben nu met een Runekeeper bezig. gaat best lekker moet ik zeggen. wel leuk dat je in 3 verschillende trait builds kan kiezen. ze zijn ook echt heel verschillend. dus niet elke runekeeper is hetzelfde
Deze domme farm ooit op 1 char gedaan en ik heb een bloedhekel aan dergelijke onzin. Ga het dus niet nog eens doen.Gwatholthar schreef op maandag 21 juli 2014 @ 14:22:
Hytbold al herbouwt?

maar als je alle quests daar 1x doet heb je ook redelijk wat xp te pakken toch?
Dus je bent op lvl75 begonnen in Rohan, en na alle content (incl bookquests) gedaan te hebben ben je geen 85? Als ik me goed herinner was ik echt wel lvl85 op 2 van mn chars na alle content, en toen was er nog geen wildermore.Hurtebise schreef op maandag 21 juli 2014 @ 13:45:
Pff, lvl 83 capt die richting West Rohan wil en daar weer op de beperking stuit dat er
1) Geen quests beschikbaar zijn
2) Niet kan gebruik maken van de mount travel points, zoals Moria destijds onder lvl x
Moet je dan echt 2 lvls overbruggen met Wildermore content?
euh...ja
Het was vrij nipt herinner ik mij, afhankelijk hoeveel dubbel xp had (of niet) denk ik. Je deed toch best een paar warbands tussendoor voor net die extra xp om de 85 aan te tikken.
Zelfde geldt nu 95-100. Ik had zelf nèt geen probleem om 100 aan te tikken zonder echt XP te moeten grinden. Was wel heel krap ondanks elke dag 20% rested, 10 tasks en vrijwel alle WB's. De eerste alt heeft het al een stuk gemakkelijker (99 en net in de DA area begonnen dus nog een behoorlijk aantal quests voor de boeg). De rest van mijn alts doen het voor een nog groter deel op tasks en epic omdat er steeds meer tijd in de dailies (en uiteindelijk instances) gaat zitten op de eerste chars.
Moet zeggen dat het lang geleden was dat ik me overdag al aan het verheugen was om 's avonds weer eens lekker verder te spelen. U14 is imo kwalitatief gewoon een hele goede update. Ik hoop op nog een verrassing dit jaar en nog wat meer nieuwe group content. TC heeft me inmiddels (noodgedwongen; kin is gewoon dood) in contact gebracht met een aantal leuke 'nieuwe' spelers.
Moet zeggen dat het lang geleden was dat ik me overdag al aan het verheugen was om 's avonds weer eens lekker verder te spelen. U14 is imo kwalitatief gewoon een hele goede update. Ik hoop op nog een verrassing dit jaar en nog wat meer nieuwe group content. TC heeft me inmiddels (noodgedwongen; kin is gewoon dood) in contact gebracht met een aantal leuke 'nieuwe' spelers.
Bij jullie de laadtijden na U14 ook zo lang?
Zelf geen last van lange laadtijden. Iets langer dan vroeger maar niet extreem.
Het levellen is zo snel dat ik alleen book quests doe en voor de rest eigenlijk niks. Ben dan al voorbij het leven dat je nodig hebt. Hopelijk is dat verderop minder (nu level 30)
Het levellen is zo snel dat ik alleen book quests doe en voor de rest eigenlijk niks. Ben dan al voorbij het leven dat je nodig hebt. Hopelijk is dat verderop minder (nu level 30)
even een ander vraagje. ik wil een nieuwe monitor kopen. heb nu een 19 "widescreen met 1440 *900 resolutie. wil eigenlijk een iets grotere met full hd. 1900*1080.
ik heb een i5 750
4bg
ati radeo 7700 met 1 gb. Kan ik dan Lotro nog op de hoogste resolutie draaien? lijkt me wel, maar misshcien heeft iemand toch een vergelijkbaar systeem en meer info.
ik heb een i5 750
4bg
ati radeo 7700 met 1 gb. Kan ik dan Lotro nog op de hoogste resolutie draaien? lijkt me wel, maar misshcien heeft iemand toch een vergelijkbaar systeem en meer info.
Verwijderd
Je bedoelt 1920x1080? Ja dat kan. Of je videokaart het trekt, denk het wel.
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2014 12:54 ]
1920 * 1080 ja.
had anders een hele vreemde monitor gehad haha
Wat is nu de toegevoegde waarde van al die losse fractions in Dol Amroth? Alleen dat je voor de verschillende armour pieces, verschillende coins nodig hebt? 1 zo'n resque quest (voor 3 golden) en 6 quests schiet niet echt op.
euh...ja
Het is niet meer dan een simpele bezighoudertje. Zo min mogelijk content leveren waar de spelers zo lang mogelijk mee bezig zullen zijn (aka grind).
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb nog een lifetime account met alle updates behalve de laatste aangeschaft. Je hoeft dus geen maandelijkse bijdrage te leveren en hebt toegang tot alle levels. Ik speel het totaal niet meer, log af en toe nog in om het in leven te laten. Als iemand het wilt hebben (ja gratis) hoor ik het wel. Het account krijgen we dan wel over gedragen.
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
Mochten er nog meer mensen zijn met een lifetime waarvoor ze een goed thuis zoeken met actieve spelers... Ik zou erg blij zijn met nog zo'n aanbieding voor het laatste lid (nu 9) van ons gezin. En ja, ik weet dat het F2P is tegenwoordig maar als je bijvoorbeeld met z'n 4 samen wil levellen is het vervelend als er 3 elke dag rested XP hebben en 1 niet
Dus als je er niets meer mee doet hier is het meer dan welkom!
Mijn account is ondertussen vergeven!
There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.
ben vandaag begonnen met lotro en heb nu een hunter en champion op lvl 8.
nu las ik dat je gewoon free door kunt lvlen tot lvl 30 en daarna voor content moet gaan betalen.
in welke stappen gaat dit? bijvoorbeeld per 10 of per 15 lvls en wat het ongeveer kost. (krijg het niet egt goed gevonden. lees wel dat er voor bepaalde gebieden quest pakketten zijn maar krijg er niet goed een overzicht van)
heb ook gezien dat er een gold cap is en dat je maar 2 chars kunt maken. is de enigste oplossing om die beperkingen weg te krijgen door te betalen?
alvast bedankt
nu las ik dat je gewoon free door kunt lvlen tot lvl 30 en daarna voor content moet gaan betalen.
in welke stappen gaat dit? bijvoorbeeld per 10 of per 15 lvls en wat het ongeveer kost. (krijg het niet egt goed gevonden. lees wel dat er voor bepaalde gebieden quest pakketten zijn maar krijg er niet goed een overzicht van)
heb ook gezien dat er een gold cap is en dat je maar 2 chars kunt maken. is de enigste oplossing om die beperkingen weg te krijgen door te betalen?
alvast bedankt
In lotro krijg je door het completen van deeds, etc verscheidene turbine points. Deze kan je dan gebruiken in de store. Uiteraard kan je deze turbine points ook kopen met echt geld.
Iemand, verbeter mij als ik fout ben want ik ben een lifetime member dus heb nooit echt in de free2play scene gezeten:
Maar je kan met een gratis character het max level halen, daar zit normaal geen cap op. Het is wel zo dat je maar quests hebt tot in de lone-lands, wat ongeveer max level 30 is. Daarna kan je gebieden vrij kopen met je turbine points. Dit doe je door ofwel via geld punten te verschaffen, ofwel een heleboel te grinden. De gold cap, extra characters, ... zijn ook allemaal te koop in de store.
Het beste is (nog altijd?) om een éénmalige betaling te doen van wat punten om van f2p naar premium te gaan. Hierdoor zijn een heleboel zaken unlocked, zoals oa de gold cap, meer characters ook dacht ik. Dan de andere gebieden wat grinden voor TP om ze zo te kunnen unlocken.
Maar dat zal je nog eens moeten opzoeken of iemand zou dit moeten verifieren of dit nog altijd de slimste manier is om dit spel te spelen
Iemand, verbeter mij als ik fout ben want ik ben een lifetime member dus heb nooit echt in de free2play scene gezeten:
Maar je kan met een gratis character het max level halen, daar zit normaal geen cap op. Het is wel zo dat je maar quests hebt tot in de lone-lands, wat ongeveer max level 30 is. Daarna kan je gebieden vrij kopen met je turbine points. Dit doe je door ofwel via geld punten te verschaffen, ofwel een heleboel te grinden. De gold cap, extra characters, ... zijn ook allemaal te koop in de store.
Het beste is (nog altijd?) om een éénmalige betaling te doen van wat punten om van f2p naar premium te gaan. Hierdoor zijn een heleboel zaken unlocked, zoals oa de gold cap, meer characters ook dacht ik. Dan de andere gebieden wat grinden voor TP om ze zo te kunnen unlocken.
Maar dat zal je nog eens moeten opzoeken of iemand zou dit moeten verifieren of dit nog altijd de slimste manier is om dit spel te spelen
Zo na 1,5 jaar SW TOR 2 maanden geleden ook weer met LOTRO verder gegaan. Met mijn 4 karakters op Gilrain gaat het prima. Level 60 Captain, 58 Runekeeper, 53 Minstrel en 48 Loremaster 
Mijn RK is toch wel mijn favoriete karakter en met haar net ook de Chronicler titel gehaald na 3 avonden in de Shire rondgehangen te hebben.
@Pjotter87, ik kan je helaas ook niet veel verder helpen met je vragen. Ik ben net zoals Lointje een lifetimer.
Mijn RK is toch wel mijn favoriete karakter en met haar net ook de Chronicler titel gehaald na 3 avonden in de Shire rondgehangen te hebben.
@Pjotter87, ik kan je helaas ook niet veel verder helpen met je vragen. Ik ben net zoals Lointje een lifetimer.
He who controls the Spice, controls the Universe.
De meeste caps haal je weg door eenmalig lid te worden en aan maand te betalen.
Er zijn genoeg gratis quests om ongeveer lvl 20 a 30 te worden.
Daarna moet je betalen voor quest packs of later voor uitbreidingen. De quests packs kun je betalen met Turbine Points (TP) of gewoon geld.
Welke quests packs je voor welk lvl nodig hebt kan je hier vinden: http://lotro-wiki.com/index.php/Quest_Levels
Er zijn genoeg gratis quests om ongeveer lvl 20 a 30 te worden.
Daarna moet je betalen voor quest packs of later voor uitbreidingen. De quests packs kun je betalen met Turbine Points (TP) of gewoon geld.
Welke quests packs je voor welk lvl nodig hebt kan je hier vinden: http://lotro-wiki.com/index.php/Quest_Levels
iedereen bedankt voor de antwoorden.
zal eens verder gaan spelen en dan als ik lvl 30 ben eens kijken of ik het de moeite waard vind om er wat geld aan uit te geven
zal eens verder gaan spelen en dan als ik lvl 30 ben eens kijken of ik het de moeite waard vind om er wat geld aan uit te geven
Nah goed het is een patch, maar ik vind niets aan dat gebied.... 1 quest-line, 1 session plat met frodo/sam waar je niets hoeft te doen.... en klaar. Enige positiieve is de questreward aan het einde van de chain.Hurtebise schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 20:12:
Preview van de Dead Marches update op de test server met 9 min vid.
Gisterenavond alle fractions op max rep gehaalt.. nu nog even de training quests completen en mn main is weer klaar voor de volgende update.
euh...ja
Ik ben er nu 100% zeker van dat ik dit spel niet meer ga spelen. Reden is dat ik het niet leuk genoeg meer vind en ik nu meer dingen in RL doe. Ik heb dus 6 accounts die ik nu weg wil doen. 1 is lifetime met gigantisch veel punten, 4k toen ik voor het laatst keek, en ik heb het spel al maanden niet meer aangeraakt.
5 accounts zijn Premium met Moria, Isengard, Mirkwood, Rohan expansions. Evendim en Angmar quest packs. Iets van 1 of 2k TP. ~lvl68 main characters.
Creeps unlocked: BA, Warg, Weaver. Rank 7-8 met veel skills gekocht in de store.
Wrd en RK zijn ook unlocked, gold cap, virtues etc ook allemaal.
Het verschil tussen de 5 premium accounts zijn enkel de main classes. Keuze tussen Grd, cpt, mns, burg en LM als main.
Op het lifetime account zijn alle expansions gekocht behalve die laatste van Helms Deep. En lvl85 is het hoogste level, wel alle characters met hele goede gear, vault vol met materiaal, cosmetics en alles wat ik in 7 jaar heb verzameld.
Main server is Laurelin.
Doe een leuk bod voor 1 of meerdere accounts in PM en ze zijn van jou.
5 accounts zijn Premium met Moria, Isengard, Mirkwood, Rohan expansions. Evendim en Angmar quest packs. Iets van 1 of 2k TP. ~lvl68 main characters.
Creeps unlocked: BA, Warg, Weaver. Rank 7-8 met veel skills gekocht in de store.
Wrd en RK zijn ook unlocked, gold cap, virtues etc ook allemaal.
Het verschil tussen de 5 premium accounts zijn enkel de main classes. Keuze tussen Grd, cpt, mns, burg en LM als main.
Op het lifetime account zijn alle expansions gekocht behalve die laatste van Helms Deep. En lvl85 is het hoogste level, wel alle characters met hele goede gear, vault vol met materiaal, cosmetics en alles wat ik in 7 jaar heb verzameld.
Main server is Laurelin.
Doe een leuk bod voor 1 of meerdere accounts in PM en ze zijn van jou.
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Toch wel jammer om alles weg te doen..... ook al speel ik het niet meer zo veel als vroeger... ik blijf het mooi vinden om zo af en toe ook weer eens een altje door de Trollshaws te laten questen.
euh...ja
Het lifetime account is in principe verkocht, enkel even wachten tot geld op m'n rekening staat.
De andere 5 accounts zijn nog wel beschikbaar.
De creeps op die accounts zijn allemaal dezelfde ranks en hebben dezelde skills etc, ideaal om mee te multiboxen (http://isboxer.com/multiboxing-lord-of-the-rings-online)
€50 per stuk of €200 voor alle 5.
Alle accounts zijn verkocht.
De andere 5 accounts zijn nog wel beschikbaar.
De creeps op die accounts zijn allemaal dezelfde ranks en hebben dezelde skills etc, ideaal om mee te multiboxen (http://isboxer.com/multiboxing-lord-of-the-rings-online)
€50 per stuk of €200 voor alle 5.
Alle accounts zijn verkocht.
[ Voor 13% gewijzigd door DutchEZmoder op 17-11-2014 10:02 ]
Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 28-60mm F/5-6.3 • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
http://youtu.be/oNKg-UIpCTc
Fizze van Brandywine heeft nog steeds geweldige clips over lotro, aanrader om eens naar te kijken.
Fizze van Brandywine heeft nog steeds geweldige clips over lotro, aanrader om eens naar te kijken.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Misschien iets om te doen tijdens het wachten tot de servers weer terug zijn met U15: Gondor Aflame
Met de terugloop van actieve spelers op sommige servers en het ontbreken van endgame content zie ik steeds meer spelers op de drukkere servers komen, met name pvp is doorboor een extreem lagfest geworden. Zelf verblijf ik het grootste deel van mijn tijd nu op Brandywine, een voormalige NA server waardoor een transfer van EU server niet mogelijk was en dus volledig opnieuw beginnen maar uiteindelijk resulteert dat wel in meer spelplezier.
Helaas ben ik niet de enige die opnieuw gerold heeft maar te veel spelers hebben nu voor creepside gekozen (zodat de grind een stuk minder is) en daardoor is de creeppopulatie wel erg groot tov de freeps in Ettenmoors. Ook al ben ik 'creep at heart' (oa R14 Def op Eldar
) ik ben voorlopig voornamelijk op mijn burglar te vinden, weg van de absurde lag (50++ spelers met bijbehorende skill-effecten maakt van alles een slide-show) en met een mede burg gan we duo de map rond. Persoonlijk is 2 burgs wel genoeg, meer burgs in één fellow maakt het wel heel erg een ganksquad en daar is geen lol aan te beleven.
Overigens is het spelen van 'die andere kant' best wel eens leerzaam, nu zie je een andere groep lamers in actie
Turbine mag wel eens de bugs verhelpen, enerzijds is het belachelijk dat spider pets een burglar na hips gewoon blijven volgen, maar anderzijds zie ik ook dat Coupe de Grace onterecht stealth mode houd (zou alleen mogen na defeat van de tegenstander) waardoor een burg ook nog eens een bleed toe kan passen vanuit stealth (2000-2500 dam/tick). Effectief betekent dat je 30-60K Damage doet met twee skills en dat kan nooit WAI zijn imho. We hebben er een bug report voor aangemaakt maar of dat enig resultaat geeft betwijfel ik.
Helaas ben ik niet de enige die opnieuw gerold heeft maar te veel spelers hebben nu voor creepside gekozen (zodat de grind een stuk minder is) en daardoor is de creeppopulatie wel erg groot tov de freeps in Ettenmoors. Ook al ben ik 'creep at heart' (oa R14 Def op Eldar
Overigens is het spelen van 'die andere kant' best wel eens leerzaam, nu zie je een andere groep lamers in actie
Turbine mag wel eens de bugs verhelpen, enerzijds is het belachelijk dat spider pets een burglar na hips gewoon blijven volgen, maar anderzijds zie ik ook dat Coupe de Grace onterecht stealth mode houd (zou alleen mogen na defeat van de tegenstander) waardoor een burg ook nog eens een bleed toe kan passen vanuit stealth (2000-2500 dam/tick). Effectief betekent dat je 30-60K Damage doet met twee skills en dat kan nooit WAI zijn imho. We hebben er een bug report voor aangemaakt maar of dat enig resultaat geeft betwijfel ik.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ok hebben meer mensen met een lifetime membership account ook dat ze de nieuwe class moeten kopen !!!!.. Wat een ripoff.. We zouden toch als lifetime founder member alles gewoon krijgen wat geen expansion update is??
Jup. Had zelfs met m'n stomme kop een los extra slot gekocht, terwijl er ook een combiaanbieding was. En hoewel ik het idd met je eens ben, moet ik toegeven dat ik me er niet heel druk om heb gemaakt. Heb al een paar maanden niet meer serieus gespeeld en had gister nog 12700 TP staan, daar kon het dus makkelijk vanafStronkie schreef op donderdag 06 november 2014 @ 22:21:
Ok hebben meer mensen met een lifetime membership account ook dat ze de nieuwe class moeten kopen !!!!.. Wat een ripoff.. We zouden toch als lifetime founder member alles gewoon krijgen wat geen expansion update is??
Ik vind dit wel een beetje een twijfel geval trouwens, of VIPs (lifetimers bestaan officieel niet meer) de nieuwe class gratis zouden moeten krijgen. Het is toch een redelijke uitbreiding qua core-gameplay en niet een extra gebiedje met hergebruikte assets.
ja ik had hetzelfde gedaan.. Ook eerst karakterslot update gekocht , toen pas de class gezien dat je die nog moest kopen.. Maar wat een simpele starters gebierd zeg.. twee drie quests en je staat al in archet.. Niet eens een fimpje of wat dan ook.. Gewoon een simpele voiceover
Dat je ervoor moet betalen. Vind het jammer, maar ze zullen bij Turbine wel iets moeten doen, als je de golven layoffs van de laatste maanden ziet...
Pfff wat is de vocal minority weer aan het zeiken zeg. Zeker allemaal vergeten dat ze voor de RK/WDN premium classes ook gewoon betaald hebben in de vorm van MoM... Ik vraag me af waar deze lifetimers hun allowance dan wel aan uitgeven? Je kunt er op jaar basis gemakkelijk de beschikbaar komende content (eventuele expansion of zoals nu extra class) van kopen en nog genoeg over houden voor 'convenience' meuk.
Omdat ik de Beorning ben gaan spelen kom ik weer in Bree. Als je daar een ruimte ingaat, crashed de boel en moet je opnieuw opstarten. Dar probleem had ik al ens eerder gemerkt, maar ik hoefde toch nooit in Bree meer te zijn. Nu wel dus. Ik hoopte dat het opgelost zou zijn, maar niet dus. Dat wil zeggen: misschien ligt het aan mij (of beter aan mijn Pc) is er iets in de instellingen aan te passen waardoor de crashes stoppen ? Het blijft anders een vreemde zaak, zo'n populair gebied wat steeds crashed...
edit: ook bij de 'epic training' loopt alles vast
edit: ook bij de 'epic training' loopt alles vast
[ Voor 5% gewijzigd door garathane op 09-11-2014 16:08 ]
Ik heb geen crashes ervaren, ik weet wel dat ik dat in het verleden heb gehad maar dat dat na een nieuwe installatie verholpen was.
Betalen voor Beorning als nieuwe class is wmb geen probleem, wat ik dan wel weer typerend vind is het gemak waar sommige dingen mee afgedaan is. Bv ettenmoors armours is copy/paste van burglar, Moria armour is copy/paste van warden, heel veel legedary items hebben power meegebakken (beornings hebben geen power) en starting area is een lachertje zo kort en simpel.
Verder best wel een grappige class, wel behoorlijk hinderlijk dat je je tegenstander niet kan zien (zoals elke andere class dat wel kan) omdat die kolossaal dikke togus van de beer het zicht belemmert
edit:
Mooi is dat, nu begint mijn client continue te crashen in Ettenmoors
)
Mooi is dat, nu begint mijn client continue te crashen in Ettenmoors
Betalen voor Beorning als nieuwe class is wmb geen probleem, wat ik dan wel weer typerend vind is het gemak waar sommige dingen mee afgedaan is. Bv ettenmoors armours is copy/paste van burglar, Moria armour is copy/paste van warden, heel veel legedary items hebben power meegebakken (beornings hebben geen power) en starting area is een lachertje zo kort en simpel.
Verder best wel een grappige class, wel behoorlijk hinderlijk dat je je tegenstander niet kan zien (zoals elke andere class dat wel kan) omdat die kolossaal dikke togus van de beer het zicht belemmert
[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 09-11-2014 21:50 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nieuw soort crash:
Tot nu toe alleen in Ettenmoors meegemaakt, maar drie van de 6 aanwezige tribe-mates hadden exact hetzelfde. Bij druk bevolkte momenten flitst de lotro client naar de desktop terug, en weer terug naar lotro, dit gebeurd meerdere keren snel achter elkaar en resulteert vaak in een client crash.
Wel erg toevallig dat dit de kop opsteekt na de laatste update en wanneer er een Beorning in de buurt is. Ik vermoed dat Turbine wederom een nieuwe laag met effecten (shapechange: verandering van stats) bovenop de al gammele stabiliteit heeft gebouwd.
Vandaag een hotfix, laten we hopen dat deze de crashes oplost.
Tot nu toe alleen in Ettenmoors meegemaakt, maar drie van de 6 aanwezige tribe-mates hadden exact hetzelfde. Bij druk bevolkte momenten flitst de lotro client naar de desktop terug, en weer terug naar lotro, dit gebeurd meerdere keren snel achter elkaar en resulteert vaak in een client crash.
Wel erg toevallig dat dit de kop opsteekt na de laatste update en wanneer er een Beorning in de buurt is. Ik vermoed dat Turbine wederom een nieuwe laag met effecten (shapechange: verandering van stats) bovenop de al gammele stabiliteit heeft gebouwd.
Vandaag een hotfix, laten we hopen dat deze de crashes oplost.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ik heb last van andere graphics gerelateerde crashes; bij het reloggen naar alts heb ik a) een error 128 game stopped working crash of b) een desktop freeze waarbij m'n hele systeem freezed en de desktop weer laat zien maar dan met grafische cursor.Na een minuut of 2 reageert m'n systeem dan weer en komt lotro met de nieuw ingelogde char terug.
Laatste versie van de nvidia driver; complete reinstall van lotro gedaan. zonder effect ofc
Laatste versie van de nvidia driver; complete reinstall van lotro gedaan. zonder effect ofc
Nieuwe installatie, en nu is het nog erger.....Ik gooi er maar eens een ticket tegenaan. Kijken wat ze zeggenbotoo schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:02:
Ik heb geen crashes ervaren, ik weet wel dat ik dat in het verleden heb gehad maar dat dat na een nieuwe installatie verholpen was.
Iemand nog ideeën ?
https://www.lotro.com/for...58386-U15-screen-problems
alt/enter en probeer of het ook in windowed-mode gebeurt.
alt/enter en probeer of het ook in windowed-mode gebeurt.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nu in ieder geval wel een blue post in de thread. Tot die tijd probeer ik er maar aan te denken om uit te loggen als ik van toon wil wisselen
Tot lvl 15 gespeeld met beorning. Class is oké eerste levels, ziet er zelfs redelijk sterk uit. Zeker als je meerdere stacks van die beer-aanval (claw?) kan hebben doet hij echt belachelijk hoge damage. Wat wel jammer is is hierboven ook aangehaald: Het lijkt zo nogal weinig uitgewerkt: amper een apart verhaal in begingebied. Ook geen trainers te vinden (al is dat niet echt meer nodig). De beer is het standaard beer model. Ik had toch iets mooier verwacht. En als je duo speelt kom je vrij weinig in de beervorm ^^.
Wat wel leuk is, is dat de vacht van de kleur afhangt van je haarkleur op je char. Het is wel verfrissend qua character. Ben zoals iedereen op dat level de rode tree ingegaan. Later misschien wel een CC variant proberen eens het wat hoger en nuttiger is. Over de skills heb ik dus nog niet zoveel te zeggen.
Ook nog eens gemained wat al lang geleden was. Boek 14 uitgedaan. Lotro lijkt nu soepeler te lopen en minder laggy (?) Dus dat is wel tof. Weinig mounted combat gedaan wat ik ook een plus vind hehe. Vanaf volgend weekend beginnen we aan gondor!
Wat wel leuk is, is dat de vacht van de kleur afhangt van je haarkleur op je char. Het is wel verfrissend qua character. Ben zoals iedereen op dat level de rode tree ingegaan. Later misschien wel een CC variant proberen eens het wat hoger en nuttiger is. Over de skills heb ik dus nog niet zoveel te zeggen.
Ook nog eens gemained wat al lang geleden was. Boek 14 uitgedaan. Lotro lijkt nu soepeler te lopen en minder laggy (?) Dus dat is wel tof. Weinig mounted combat gedaan wat ik ook een plus vind hehe. Vanaf volgend weekend beginnen we aan gondor!
Beorning nog niet geprobeerd. Zo blij jullie geworden zijn (hierboven) zo klaar ben ik er eigenlijk mee na 2,5 jaar.
Vorige update totaan belfalas van genoten. De nieuwe update: niet eens aan begonnen. ik ben lvl 100 waarom zou ik in de nieuwe area's gaan questen? voor mij is de motivatie toch wel een beetje XP verdienen.
Essences, de 1e paar tires zouden ze gewoon craftable moeten maken en de hele goede als random drop. niet zit ik met allerlei essences opgescheept waar ik niets mee kan en waarvan er al 100 in AH staan. Terwijl de goede niet meer te betalen zijn.
Verder die missies voor de library e.d. met mijn champion met 2 vingers in de neus, mijn warden sneuvelt alleen maar. Warden leek mij altijd de vetste class maar:
1. je ziet ze bijna niet meer op dwarrow i.i.g. het is geen tank en de damage is echt te laag om iets mee te bereiken
2. niet in pvp te gebruiken wat als ze gaan lopen en springen kun je geen gambits maken
De class is gewoon de nek omgedraaid volgens mij... 800 tb point aan uitgegeven.
Vorige update totaan belfalas van genoten. De nieuwe update: niet eens aan begonnen. ik ben lvl 100 waarom zou ik in de nieuwe area's gaan questen? voor mij is de motivatie toch wel een beetje XP verdienen.
Essences, de 1e paar tires zouden ze gewoon craftable moeten maken en de hele goede als random drop. niet zit ik met allerlei essences opgescheept waar ik niets mee kan en waarvan er al 100 in AH staan. Terwijl de goede niet meer te betalen zijn.
Verder die missies voor de library e.d. met mijn champion met 2 vingers in de neus, mijn warden sneuvelt alleen maar. Warden leek mij altijd de vetste class maar:
1. je ziet ze bijna niet meer op dwarrow i.i.g. het is geen tank en de damage is echt te laag om iets mee te bereiken
2. niet in pvp te gebruiken wat als ze gaan lopen en springen kun je geen gambits maken
De class is gewoon de nek omgedraaid volgens mij... 800 tb point aan uitgegeven.
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX
Ik heb vroeger een tijd LOTRO gespeeld en wil het nu weer opstarten, echter lijkt het alsof ik nergens meer een character heb of moet ik na al die tijd nog onthouden hebben op welke server ik heb gespeeld?
HOI.
Kan zijn dat je voor de overgang naar Turbine speelde.Bananenspin schreef op zondag 16 november 2014 @ 21:14:
Ik heb vroeger een tijd LOTRO gespeeld en wil het nu weer opstarten, echter lijkt het alsof ik nergens meer een character heb of moet ik na al die tijd nog onthouden hebben op welke server ik heb gespeeld?
Ja in 2011 is lotro eu van codemasters naar turbine gezet en zijn de servers overgezet naar US servers. Je moest dan ergens aanduiden dat je wel degelijk wou migreren. Of eens inloggen of zoiets. Als je dus daarvoor gespeeld had, dan zijn je characters helaas weg.
Langs de andere kant als je wel nog kan inloggen maar gewoon je characters niet vindt... gewoon eens kijken op alle servers?
Langs de andere kant als je wel nog kan inloggen maar gewoon je characters niet vindt... gewoon eens kijken op alle servers?
Verwijderd
Volgens mij zijn er geen servers gemerged dus als je daadwerkelijk niks kan vinden, dan is het helaas speculaas: Account weg. Het werd destijds nogal groot aangekondigd.Lointje schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 12:49:
Ja in 2011 is lotro eu van codemasters naar turbine gezet en zijn de servers overgezet naar US servers. Je moest dan ergens aanduiden dat je wel degelijk wou migreren. Of eens inloggen of zoiets. Als je dus daarvoor gespeeld had, dan zijn je characters helaas weg.
De reden dat zaken niet automatisch van Codemasters naar Turbine konden worden overgezet heeft met EU regels te maken. Je moest dan ook expliciet toestemming geven dat dit okee was. Als je dat niet hebt gedaan werd de data na een bepaalde datum verwijderd.
Duidelijk en helaas pindakaas dan.. kan nergens mail terug vinden van codemasters of turbine maar zal ongetwijfeld ergens aangekondigd zijn inderdaad
HOI.
Die Dol Amroth dailies zijn toch echt verwarrend of ligt dat aan mij. Je hebt die 6 quests, die geven je reputation, maar volledig random. Dus als je voor great hall quests doet, krijg je een great hall box met een warehouse token in...
En dan die instance waar je bv library kan reclaimen was ook zo brak als iets. Mega onduidelijk...
Voor de rest is boek 15 wel al nice en zeer mooie scenery
En dan die instance waar je bv library kan reclaimen was ook zo brak als iets. Mega onduidelijk...
Voor mensen die hun best doen om zo ver mogelijk te komen in LOTRO zonder er al te veel uit te geven, de expension packs zijn in de aanbieding met 75% korting! dat is bijna gratis.. ;-)
Lointje schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:37:
Die Dol Amroth dailies zijn toch echt verwarrend of ligt dat aan mij. Je hebt die 6 quests, die geven je reputation, maar volledig random. Dus als je voor great hall quests doet, krijg je een great hall box met een warehouse token in...
Anyhow je hebt die training quests (instance) en de 6 world quests.
Voor de training quest praat met je met die guard in Dol Amroth, de instance opend, je kunt een fraction kiezen (zeg ware-house), dan krijg je altijd 1 quest om de leader en wat groepjes te killen en vervolgens 2 random quests. Totaal krijg je dus 3 golden tokens. De 3 lootboxes van elke quest geven volgensmij ook maar random tokens (met een iets verhoogt pecentage voor de fractie waarvoor je de quest doet). Ik heb vaker wel eens dat ik alleen met een bulk silver tokens de instance verlaat.
En dan heb je die 6 losse dailies, die kun je als je wilt door elkaar doen, maar ik doe (deed) altijd bijv. 4 van het ene eiland en 2 losse. Ook hiervan zijn de rewards random, met een verhoogd percentage op tokens van de fraction waarvoor je de quest doet.
euh...ja
hallo hallo,
klein vraagje. is het nog steed de moeite om dit spel te spelen? kben wat aan het twijfelen. Maar lees op internet positieve en negatieve punten. Dus ik dacht ik vraag jullie mening eens
klein vraagje. is het nog steed de moeite om dit spel te spelen? kben wat aan het twijfelen. Maar lees op internet positieve en negatieve punten. Dus ik dacht ik vraag jullie mening eens
Is het de moeite? Ik vind van wel. Maar het is niet perfect. Het spel is heel solo-gericht eigenlijk, op een aantal zaken na. Dus hoewel kins (guilds) wel actief zijn, spendeer je veel van je tijd solo terwijl je levelt. Ook is het spel misschien wel F2P, maar je moet toch redelijk wat grinden dan. Een minimum van éénmalig 15€ is wel een vereiste om een aantal irritante caps weg te halen omdat je dan een premium speler bent en geen f2p meer.
Dat gezegd zijnde, de storylines zijn vaak heel goed. Het is de wereld van tolkien dus als je daar van houdt is het ook een plus. De community is echt heel vriendelijk over het algemeen.
Voor mij is het zo'n spel dat ik soms even laat liggen maar dan een paar maanden later weer oppak en er weer helemaal in op ga.
Je kan het altijd proberen hé, het uitproberen is toch gratis.
Dat gezegd zijnde, de storylines zijn vaak heel goed. Het is de wereld van tolkien dus als je daar van houdt is het ook een plus. De community is echt heel vriendelijk over het algemeen.
Voor mij is het zo'n spel dat ik soms even laat liggen maar dan een paar maanden later weer oppak en er weer helemaal in op ga.
Je kan het altijd proberen hé, het uitproberen is toch gratis.
Dus mensen. Een aantal maanden geleden heb ik het spel neergelegd. Geen idee waarom eigenlijk, haha. Heb een Premium account. Zijn er nog heeeeeel veel essentiële dingen verandert in de afgelopen (6?) maanden?
Verder moet ik zeggen dat ik het eens ben met bovenstaande comment. Ik denk zeker in "oudere" gebieden dat je wat minder mensen tegenkomt . Mijn verwachting is dat als ik wat hoger level ben dat dit anders zal zijn. Een aantal instances heb ik nog nooit gedaan, ook low level. Daar zou ik graag komende tijd eens verandering in brengen
Misschien eens als high-level bij een low-level groep mee gaan om te helpen en zo ook eens die dingen meegemaakt te hebben
Verder moet ik zeggen dat ik het eens ben met bovenstaande comment. Ik denk zeker in "oudere" gebieden dat je wat minder mensen tegenkomt . Mijn verwachting is dat als ik wat hoger level ben dat dit anders zal zijn. Een aantal instances heb ik nog nooit gedaan, ook low level. Daar zou ik graag komende tijd eens verandering in brengen
It's super mega death christ 4000 B.C. Version 2.0 Beta B*tch!
Ik speel het amper nog.. Ben steken op level 85 geloof ik. Je kunt nu 100 worden.. Ben nog niet aan het questen geweest in Helms Deep. Maarja
Hier ook een oldtime speler (voor MoM), heb het een tijd geleden weer eens opgepakt maar weer gestopt omdat ik die mounted combat echt ontzettend slecht uitgewerkt vond. Kun je dat inmiddels overslaan? Wil wel weer eens spelen voor old-time's sake.
Er is maar heel weinig content die exclusief mounted te doen is. Hooguit een enkele instanced epic quest en wat warbands. Gewoon overslaan en lekker verder questen. Voor mensen die na RoR of HD gestopt zijn is het zeker de moeite om eens even in Gondor te gaan kijken. Niet dat er ineens nieuwe bijzondere quests zijn maar de flow is goed en het gebied ziet er prima uit. Echte nieuwe endgame content ontbreekt jammer genoeg al tijden; daar hoef je niet voor terug te komen
Verwijderd
Na het zien van alle Hobbit films en gisteravond the Fellowship heb ik toch weer zin om terug te keren naar LotRO. Als Lifetimer ben ik natuurlijk goed bekend met de game maar mijn laatste stappen zijn al weer lang geleden (tussendoor wel af en toe gekeken of er wat bijgekomen was).
De game is inmiddels flink aan het updaten.
Ik heb 2 karakters op de Laurelin server. Een lvl 30 dwarf Guardian. en een lvl 85 dwarf Hunter. (hij had zijn eigen dorp al opgebouwd in Rohan met al die dagelijkse quests)
Ik ben van pln weer een Guardian te beginnen (of verder te gaan) maar wil eigenlijk weten welke server jullie aanraden. Welke is er lekker druk bevolkt?
De game is inmiddels flink aan het updaten.
Ik heb 2 karakters op de Laurelin server. Een lvl 30 dwarf Guardian. en een lvl 85 dwarf Hunter. (hij had zijn eigen dorp al opgebouwd in Rohan met al die dagelijkse quests)
Ik ben van pln weer een Guardian te beginnen (of verder te gaan) maar wil eigenlijk weten welke server jullie aanraden. Welke is er lekker druk bevolkt?
Verwijderd
Ik heb voor Brandywine gekozen. Het startgebied was ook nog bevolkt door anderen. Leuk. Er is wel een heleboel veranderd sinds de laatste keer dat ik het startgebied gedaan heb.
Brandywine, druk bevolkt, heel veel kinderachtige spelers (het lijkt wel een kleuterklas zoveel als daar gekibbeld en getrolled wordt), ook heel veel exploiters. Je kan je daar aan ergeren of je schouders ophalen, als je je er aan zal ergeren dan kan je beter een andere server zoeken.
Grootste probleem op Brandywine is de lag, is de lag op andere, minder bevolkte servers al hoogst irritant, op Brandywine is het 10 x zo erg, en dan overdrijf ik absoluut niet. 10-20 seconde skillag komt regelmatig voor, reduced awereness is op heel veel plaatsen/momenten aanwezig (pvp is een ramp daardoor). Je kunt je voorstellen hoe dat is op de piekuren (doorgaans na 24:00 voor ons).
Transfers van voormalige EU servers naar NA servers is nog steeds niet mogelijk, dus je opnieuw starten is de enige manier.
Grootste probleem op Brandywine is de lag, is de lag op andere, minder bevolkte servers al hoogst irritant, op Brandywine is het 10 x zo erg, en dan overdrijf ik absoluut niet. 10-20 seconde skillag komt regelmatig voor, reduced awereness is op heel veel plaatsen/momenten aanwezig (pvp is een ramp daardoor). Je kunt je voorstellen hoe dat is op de piekuren (doorgaans na 24:00 voor ons).
Transfers van voormalige EU servers naar NA servers is nog steeds niet mogelijk, dus je opnieuw starten is de enige manier.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
ben ook weer begonnen een tijdje terug. ook op brandywine. ben nu level 41 en ga denk weer stoppen. de lag is echt niet normaal en niet leuk. je hebt geen direct controle over je char. elke keer als je een skill doet zie je de animatie pas na een paar seconden. of is de mob dood en ben jij nog vrolijk aan het rammen op knoppen.
zelf vind ik dit echt een dooddoener. maakt de speelbaarheid echt slecht. wel zonde want vind het de leukste mmo en lore die er is. maar zeker als je het redelijk casual speelt is de lol er dan snel af.
denk toch gewoon casual een andere mmo zoeken. WOW misschien wel. daar is ten minste geen lag (niet standaard als in lotro)
zelf vind ik dit echt een dooddoener. maakt de speelbaarheid echt slecht. wel zonde want vind het de leukste mmo en lore die er is. maar zeker als je het redelijk casual speelt is de lol er dan snel af.
denk toch gewoon casual een andere mmo zoeken. WOW misschien wel. daar is ten minste geen lag (niet standaard als in lotro)
Verwijderd
Ik heb een Lifetime LotRO dus vind het een beetje zonde om WoW te gaan doen. Daarnaast trekt de lore van LotR mij meer en heb me jarenlang vermaakt met deze game. Tot nu toe (lvl 11) gaat het prima. Weinig last van lag en hoorde op de chat dat anderen merkbaar minder last hadden van lag.
Had er zelf ook weinig last van. Tot ik in angmar kwam. Toen was het spelen bijna onmogelijk. Hopelijk blijft het weg voor je en is het bij mij van de week beter. Wil graag door blijven spelen.
Rohan was inderdaad niet leuk met de mounted combat (persoonlijke mening). Dat mounted gedoe is weinig uitgewerkt en amper de moeite met een guardian. Misschien dat de ranged classes het wat leuker vinden. Maar gondor vond ik dan wel weer heel leuk. Heb geen last gehad van de lag tot een week of twee geleden. Toen was het plots weer erg. Geen idee waar het aan ligt.
Ik speel nog altijd op snowbourn. Nog altijd een heel EU georienteerde server.
Ik wil ook de helms deep epics eens wat serieuzer gaan proberen. Pelargir op platinum behaald (nog 2 sidequests te gaan). Dus nu is het wat zoeken voor de helms deep zaken.
Ik speel nog altijd op snowbourn. Nog altijd een heel EU georienteerde server.
Ik wil ook de helms deep epics eens wat serieuzer gaan proberen. Pelargir op platinum behaald (nog 2 sidequests te gaan). Dus nu is het wat zoeken voor de helms deep zaken.
Verwijderd
Ik heb enkel mounted combat gedaan met een hunter en dat was op zich wel goed te pruimen. Maar ik kan me voorstellen dat het voor andere klassen niet zo goed werkt. Daarnaast vond ik het vrij eentonig en weinig toevoegend. Wat ik werkelijk een drama vind is hoe die paarden reageren. In de meeste steden moet ik gewoon afstappen anders levert het enkel irritatie op. Dan vind ik de oudere mounts een stuk aangenamer om mee rond te lopen.
Toch de oude hunter maar weer uit het stof gehaald, die was lvl 65, inmiddels 82. Rohan ziet er erg cool uit, leuke story ook in de quests, alleen die mounted combat... zo tergend saai.
Ga wel levelen naar lvl 100, en dan wat dingen doen die ik nooit eerder heb gedaan (oude instances enzo, book quests doorlopen vanaf vol. 2).
Epic battles wel uitgeprobeerd, maar vond het maar een beetje vaag allemaal, duizenden tegenstanders en dan sta je daar maar een beetje met je minicatapult te schieten..... Denk dat ik dat verder links laat liggen.
Ga wel levelen naar lvl 100, en dan wat dingen doen die ik nooit eerder heb gedaan (oude instances enzo, book quests doorlopen vanaf vol. 2).
Epic battles wel uitgeprobeerd, maar vond het maar een beetje vaag allemaal, duizenden tegenstanders en dan sta je daar maar een beetje met je minicatapult te schieten..... Denk dat ik dat verder links laat liggen.
Ik ben benieuwd hoe 2015 uit gaat pakken! High lights uit de Producers Letter en aanvullend geposte info:
+ Rowan -> Vyvyanne (ja, nieuwe producer dus)
+ U16 Spring 2015
+ U16 -> Osgiliath met 3/6 man instances, roving threats en landscape content
+ U16 -> lvl100 LI 'imbue' waardoor ze blijven 'groeien' en reforge niet meer nodig is
+ Osgiliath 'layer' als nieuwe PvMP zone zou kunnen komen na U16
+ geen levelcap raise in 2015
+ server merge/migration mogelijkheden en fysieke transfer van EU servers naar Amsterdam
+ Minas Tirith als 2e belangrijke grote update Fall 2015
Denken jullie ervan?
+ Rowan -> Vyvyanne (ja, nieuwe producer dus)
+ U16 Spring 2015
+ U16 -> Osgiliath met 3/6 man instances, roving threats en landscape content
+ U16 -> lvl100 LI 'imbue' waardoor ze blijven 'groeien' en reforge niet meer nodig is
+ Osgiliath 'layer' als nieuwe PvMP zone zou kunnen komen na U16
+ geen levelcap raise in 2015
+ server merge/migration mogelijkheden en fysieke transfer van EU servers naar Amsterdam
+ Minas Tirith als 2e belangrijke grote update Fall 2015
Denken jullie ervan?
klinkt wat mij betreft als veelbelovend. Overigens 1 toevoeging:
- in ieder geval een periode van free transfers van werelden. zie tekst van nieuwe producer:
"The Server moves will be started with a listing of preferred servers, their new locations and an opening of free transfers to the servers. None of this will be limited by EU or NA. You can play on whichever server you like on the preferred server list regardless of where you might physically be located.
We are working on some tech that will make transfers smoother and more beneficial which is why this has not yet begun. More info as we get closer to that."
- in ieder geval een periode van free transfers van werelden. zie tekst van nieuwe producer:
"The Server moves will be started with a listing of preferred servers, their new locations and an opening of free transfers to the servers. None of this will be limited by EU or NA. You can play on whichever server you like on the preferred server list regardless of where you might physically be located.
We are working on some tech that will make transfers smoother and more beneficial which is why this has not yet begun. More info as we get closer to that."
[ Voor 8% gewijzigd door micha88 op 08-01-2015 12:11 ]
En een nieuwe pvmp map.
Ik heb nog niet eerder zoveel beloftes gezien als van deze nieuwe producer, op één of andere manier heb ik het gevoel dat er niet zoveel van terecht gaat komen.
Ik heb nog niet eerder zoveel beloftes gezien als van deze nieuwe producer, op één of andere manier heb ik het gevoel dat er niet zoveel van terecht gaat komen.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Iemand al bullroarer gespeelt? Grappig wel die roving treats in de oude gebieden, kom je door ook weer eens.. maarjah echt een toegevoegde waarde is het niet. De barteritems die je ervoor krijgt kun je inwisselen voor een pocketitem (met slots voor essence), voor een pet en voor first age weapons.
euh...ja
DIe server move naar amsterdam klinkt wel interessant
Zijn ze er eindelijk achter gekomen dat het verplaatsen van de EU servers naar US een slecht idee was? Wel lachen dat ze nu pas besluiten ze weer terug naar Amsterdam te verplaatsen nu er ook een heleboel Amerikanen op die servers spelen.
Behalve een iets hogere ping was er voor mij geen merkbaar verschil tussen EU serverlocatie en US. Als er een (server-side) lag-free situatie zou zijn dan zou je het misschien kunnen merken maar de hoeveelheid server-side lag van de laatste jaren maakt die minuscuul hogere ping ook niet mer uit.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Server-side lag hopen ze te verbeteren door meer en nieuwe hardware in te gaan zetten... En de "iets" hogere ping latency vond ik wel degelijk merkbaar. Van 20ms naar 110ms heb ik nooit echt aan kunnen wennen en ben dus blij met de move terug.
van 20 naar 110 lijkt me idd wel merkbaar ja
(latency idd
)
Zelf ging ik van 80-100 naar 100-110 en dat verschil is met de huidige lag verwaarloosbaar.
Turbine kan wel hopen dat nieuwe hardware de server-side lag zal verbeteren maar volgens mij is het gewoon spaghetti code (laag op laag met buffs/debuffs/effecten die allemaal per character berekend moeten worden) en daar kan geen uber hardware tegenop.
Zelf ging ik van 80-100 naar 100-110 en dat verschil is met de huidige lag verwaarloosbaar.
Turbine kan wel hopen dat nieuwe hardware de server-side lag zal verbeteren maar volgens mij is het gewoon spaghetti code (laag op laag met buffs/debuffs/effecten die allemaal per character berekend moeten worden) en daar kan geen uber hardware tegenop.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Ben zelf gestopt puur door de lag. Spel blijft erg leuk maar die lag is zo vervelend dat mijn lol weg was.
Heb het spel ook wat aan de kant gelegd. Uninstall is te verregaand, heb er veel te veel leuke tijd aan beleefd. Maar de mounted combat hebben we in EU imo nooit kunnen ervaren zoals intended. Ik stoor me er nog steeds aan. Rohan wil ik gewoon kunnen doen, maar daar wordt je verplicht om mounted te gaan. En dat stuk is broken, vind ik. Tegenwoordig is de lag zo storend in de overall combat dat het allemaal veel te clunky aanvoelt. Ken diverse mensen die gestopt zijn wegens totaal onspeelbaar.
Zelf ging ik ook van 20ms naar 110ms. Ik woon in Amsterdam, dus dat scheelt denk ik wel enorm als de servers weer terug gaan. Maar goed ik speel het spel niet meer, ik vond het gewoon leuk om erover te lezen.
https://www.lotro.com/for...Update-15-2-Release-Notes
Overdreven veel aandacht voor de nieuwe class Beorning (natuurlijk omdat er extra voor betaald moest worden). Aandacht voor lag is 0.
Overdreven veel aandacht voor de nieuwe class Beorning (natuurlijk omdat er extra voor betaald moest worden). Aandacht voor lag is 0.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het lijkt me logisch dat er veel aandacht is voor de nieuwe class om daar een betere balans in te krijgen nu er een paar maanden ervaring is.
En voor wat betreft de lag heeft Frelorn (de community manager) dit gepost:
Thanks everyone for the reports. We do know that some players are having issues with "lag" and reduced performance. Is every report of it because of our servers? No, but there are surely things we can and will be doing to improve performance. Things such as upgrades to our environments to improve playability and getting more information from players as to when and where they are seeing performance issues. Add in that almost no two PC's are exactly the same and that one minor thing could mean the difference between a great or a poor experience, makes tracking down and resolving issues like this a non-trivial thing.
The team is working to try and give everyone the best gameplay experience as possible and will continue to do so. In the meantime we ask that folks continue to let us know as much info as they can via bug reports when they run into performance issues. The more information we have to work with, the more likely we can track down and resolve things.
Dus er is wel aandacht voor, al zijn er nog geen oplossingen.
Overigens ben ik wel benieuwd wat de verhuizing van servers naar Amsterdam gaat betekenen hiervoor, maar goed, dat gaan we tzt merken.
Zelf heb ik op Withywindle niet enorm veel last van lag.
En voor wat betreft de lag heeft Frelorn (de community manager) dit gepost:
Thanks everyone for the reports. We do know that some players are having issues with "lag" and reduced performance. Is every report of it because of our servers? No, but there are surely things we can and will be doing to improve performance. Things such as upgrades to our environments to improve playability and getting more information from players as to when and where they are seeing performance issues. Add in that almost no two PC's are exactly the same and that one minor thing could mean the difference between a great or a poor experience, makes tracking down and resolving issues like this a non-trivial thing.
The team is working to try and give everyone the best gameplay experience as possible and will continue to do so. In the meantime we ask that folks continue to let us know as much info as they can via bug reports when they run into performance issues. The more information we have to work with, the more likely we can track down and resolve things.
Dus er is wel aandacht voor, al zijn er nog geen oplossingen.
Overigens ben ik wel benieuwd wat de verhuizing van servers naar Amsterdam gaat betekenen hiervoor, maar goed, dat gaan we tzt merken.
Zelf heb ik op Withywindle niet enorm veel last van lag.
Frelorn kan zwetsen zo lang 'ie wilt maar als ik, en velen met mij, meemaken dat zodra er special effects plaatsvinden die zwaar leunen op serverside rekenkracht dan is een reactie als zodanig domweg verstoppertje spelen voor de echte oorzaak.
Het is mij inmiddels ook duidelijk dat exploits zoals de warden bug en de gefixte stats-exploit extreem bijdragen aan de lag, immers de extra berekeningen die er met de exploits gedaan moeten worden leggen een nog zwaardere druk op de servers.
Turbine heeft gewoon uiterst brak gecodeerd en ipv dingen op te lossen voegen ze een nieuwe laag met code toe aan de oude, vragen om meer problemen imho. Dat ze vorig jaar een aantal dev's ontslagen hebben helpt ook niet echt
Het is mij inmiddels ook duidelijk dat exploits zoals de warden bug en de gefixte stats-exploit extreem bijdragen aan de lag, immers de extra berekeningen die er met de exploits gedaan moeten worden leggen een nog zwaardere druk op de servers.
Turbine heeft gewoon uiterst brak gecodeerd en ipv dingen op te lossen voegen ze een nieuwe laag met code toe aan de oude, vragen om meer problemen imho. Dat ze vorig jaar een aantal dev's ontslagen hebben helpt ook niet echt
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Is er al een richtdatum bekend voor de servermigratie?
Omdat ze al aan het afslanken zijn, weet ik niet of ze echt veel in topnotch hardware gaan investeren.
Ik denk eerlijk gezegd dat het ze ook niet veel gaat opbrengen. Een wijziging van systeem brengt altijd kosten met zich mee. Hardware, manuren, ... Of hopen ze op een terugkeer van EU-spelers?
Als de lag beter wordt en mounted combat enigszins beheersbaar aanvoelt, ben ik tevreden. Mij beneemt het de zin om verder te levellen. Rohan (de delen die ik er al van gezien heb) is zo saai als wat.
Ik speel mounted meestal met lock en auto-follow. Word echt gek als de mob door een gebied met anderen loopt en ik daardoor weeral een hele tros schokkerige orcs op me harses krijg.
Omdat ze al aan het afslanken zijn, weet ik niet of ze echt veel in topnotch hardware gaan investeren.
Ik denk eerlijk gezegd dat het ze ook niet veel gaat opbrengen. Een wijziging van systeem brengt altijd kosten met zich mee. Hardware, manuren, ... Of hopen ze op een terugkeer van EU-spelers?
Als de lag beter wordt en mounted combat enigszins beheersbaar aanvoelt, ben ik tevreden. Mij beneemt het de zin om verder te levellen. Rohan (de delen die ik er al van gezien heb) is zo saai als wat.
Ik speel mounted meestal met lock en auto-follow. Word echt gek als de mob door een gebied met anderen loopt en ik daardoor weeral een hele tros schokkerige orcs op me harses krijg.
Er is nog geen richtdatum bekend voor de servermigratie. Ik verwacht dat het pas na de zomer zal worden, aangezien de berichten tot nu toe erop lijken te duiden dat ze de tijd willen nemen voor de migratiefase.
Verder vind ik Gondor best leuk, nu met mijn 8e alt er doorheen aan het gaan... :-)
Verder vind ik Gondor best leuk, nu met mijn 8e alt er doorheen aan het gaan... :-)
Zit wat stuck in dat kamp waar je tumult moet maken, zitten elites, trollen, captains. Word te vaak gemold. Geen hulp van kin, nooit iemand on.
Joh wat een drukte in dit topic
.
Iemand de R16 beta al gespeelt? Ik moet zeggen dat het nieuwe LI systeem er aardig uitziet.... hadden ze dit maar direct bij Moria geintroduceert. Ik kon alleen niet mn 100FA omzetten, waarschijnlijk omdat hij al op max level zat. Dat zou wel balen zijn, gros van mn lvl100's hebben allen hun FA's op max. Verder niets van quest oid gedaan, bewaar ik liever voor de release.

Iemand de R16 beta al gespeelt? Ik moet zeggen dat het nieuwe LI systeem er aardig uitziet.... hadden ze dit maar direct bij Moria geintroduceert. Ik kon alleen niet mn 100FA omzetten, waarschijnlijk omdat hij al op max level zat. Dat zou wel balen zijn, gros van mn lvl100's hebben allen hun FA's op max. Verder niets van quest oid gedaan, bewaar ik liever voor de release.
euh...ja
jeetje.. heb lotro al ruim een jaar niet meer aangeraakt. Was wel een life changer... van 5 a 6 dagen per week 's avonds raiden naar 0. Vooral t raiden mis ik nog wel eens af en toe maar het niet meer om 20:00 online moeten zijn omdat er anders 11 man op je wacht geeft wel een hoop vrijheid 
Aan de ene kant zou ik nog wel eens terug willen komen maar m'n verstand zegt dat t beter is t zo te laten. De richting die Turbine ingeslagen is beviel me niet destijds en nu is t klaar... erg jammer als je bedenkt hoeveel uur ik er ingestopt heb
Aan de ene kant zou ik nog wel eens terug willen komen maar m'n verstand zegt dat t beter is t zo te laten. De richting die Turbine ingeslagen is beviel me niet destijds en nu is t klaar... erg jammer als je bedenkt hoeveel uur ik er ingestopt heb
Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Klopt, sinds Isenguard heb ik eigenlijk ook niet meer geraid, vind het wel goed zo ATM... als ik zin/tijd heb ff relaxed wat questjes doen en de verhalen volgen
.
Met R16 komen er wel weer 3 instances bij, dus dat is wel weer positief (al hadden ze van Osgiliath makkelijk een raid kunnen maken).
Volgensmij zijn je chars idd rond de 85, toch?
Met R16 komen er wel weer 3 instances bij, dus dat is wel weer positief (al hadden ze van Osgiliath makkelijk een raid kunnen maken).
Volgensmij zijn je chars idd rond de 85, toch?
euh...ja
heb het net nog even gespeeld. was tot level 14 maar toen was de lol er alweer af. heb al een tweetal charrs ooit naar level 65 en 75 gebracht. geen zin erin meer. denk toch dat ik een beetje MMO moe ben geworden. hopelijk komt er weer een nieuwe mmo die me weer terughaalt
Update 16 "Ashes of Osgiliath" is officieel aangekondigd voor 4 mei. Belangrijkste features zijn:
+ 2 classic 3man instances
+ 1 classic 6man instance
+ 3 nieuwe quest areas
+ imbuement van level 100 LIs
Vooral de 6man oogst veel lof op de forums; wordt al genoemd als een van de beste 6man's sinds Moria. We weten natuurlijk allemaal dat er niets kan tippen aan CD en URU. Of was dat iets met die roze bril
Zelf ben ik wat afwachtend voor wat betreft imbuement. Als je niet oplet raak je bestaande legacies kwijt en worden ze vervangen door onbenullige die je alleen voor MC kunt replacen. (challenge targets -> parry rating?!? wtf!). Verder zijn de kosten voor het maxxen van items legendarisch hoog op dit moment. Tientallen empowerment scrolls en miljoenen iXP zijn nodig per LI. Dit maakt het voor mensen met veel alts behoorlijk pijnlijk om ze te maxxen. Natuurlijk is het een keuze en hoeft het niet meteen na het inloggen op 4 mei. Wat dat betreft is er in ieder geval weer iets om naar toe te werken.
Niet in U16 - zoals reeds bekend - een nieuwe PvMP area. Tja, niet mijn ding maar ik hoop voor de algemene stemming van de vocal minority dat ze hier snel na U16 een definitieve uitspraak over gaan doen...
+ 2 classic 3man instances
+ 1 classic 6man instance
+ 3 nieuwe quest areas
Vooral de 6man oogst veel lof op de forums; wordt al genoemd als een van de beste 6man's sinds Moria. We weten natuurlijk allemaal dat er niets kan tippen aan CD en URU. Of was dat iets met die roze bril
Zelf ben ik wat afwachtend voor wat betreft imbuement. Als je niet oplet raak je bestaande legacies kwijt en worden ze vervangen door onbenullige die je alleen voor MC kunt replacen. (challenge targets -> parry rating?!? wtf!). Verder zijn de kosten voor het maxxen van items legendarisch hoog op dit moment. Tientallen empowerment scrolls en miljoenen iXP zijn nodig per LI. Dit maakt het voor mensen met veel alts behoorlijk pijnlijk om ze te maxxen. Natuurlijk is het een keuze en hoeft het niet meteen na het inloggen op 4 mei. Wat dat betreft is er in ieder geval weer iets om naar toe te werken.
Niet in U16 - zoals reeds bekend - een nieuwe PvMP area. Tja, niet mijn ding maar ik hoop voor de algemene stemming van de vocal minority dat ze hier snel na U16 een definitieve uitspraak over gaan doen...
Vocal ongetwijfeldTAA schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:04:
Vroegâh, toen er nog een reden was voor hardcore raiding kinships, was zeker een kwart van die raiders heel actief in Ettenmoors en nog steeds zie ik ook heel veel 'casual' pvp'ers.
Dus minority? Voor velen is pvp een doel an sich en voor anderen iets om te doen als de pve 'endgame' weer eens uitgekouwd is.
Feit blijft dat Turbine weinig interesse heeft in pvmp. Sowieso, een nieuwe area zal de onbalans niet wegnemen en ook de spelers niet anders zal laten worden, hooguit heel even wennen aan de nieuwe landscape en dan is het weer hetzelfde als altijd.
Mijn interesse voor de nieuwe pve is bijna nihil, ik vermoed dat ik het misschien nog met één character zal doen maar zelfs dat betwijfel ik een beetje. Als ik het doe is het om weer eens met wat oude vrienden op te trekken als die weer actief worden maar heel veel hebben lotro achter zich gelaten.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Je kunt dus niet even je bestaande lvl100 (die eventueel al maxed is) imbue-en. Zover ik nu gezien heb kun dat alleen met nieuwe LIs (die je anders zou identifien). Van de ene kant best balen, je zult nieuwe FA's moeten maken/maxen. Vooral dat maxen kost ontiegelijk veel tijd, wil je je stat een beetje ok hebben. Maar goed van de andere kant ben ik blij dat nu wel je je wapen bij elke Lvlcap rais kunt behouden (vermoedelijk nog 1 of 2 tot Mordor). Dit hadden ze eigelijk al direct bij Moria zo moeten introduceren.TAA schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:04:
Wat betreft de instances, die heb ik nog niet gedaan in de beta en bewaar ik voor volgende week. Ik zal ook weer een hele raffel cosmetic pets erbij komen
euh...ja
Yup. Dat kan dus wel... Vraag wordt echter steeds meer of je dat wel wilt doen. De veranderingen in legacies lijken echt waardeloos te worden. Na imbuement komen een aantal bestaande legacies te vervallen en krijg je er nieuwe voor terug. Zo is er:Rfce schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 12:38:
[...]Je kunt dus niet even je bestaande lvl100 (die eventueel al maxed is) imbue-en.
+ Burglar - Critical Chain Skills Critical Chance is now Critical Chain Skills Critical Rating
+ Guardian - Major Class Legacy: Challenge Targets is now Reactive Parry Damage
+ Hunter - Major Melee Legacy: AoE Skills Maximum Targets is now Rain of Arrows Damage
Een voorlopige guide voor imbuement: http://rarebreed.guildlau...39769&gid=233773#37639769
In het kort komt het neer op:
BEFORE U16 LAUNCHES OR BEFORE YOU IMBUE
It would be advisable to do the following prior to the release of U16 (and I will explain why later);
1) Make sure that your Legendary Weapon/Item has all the legacies on it that you want; do not wait to do this after Imbuing. Doing so after will cost you 79 Mithril Coins or a Imbued Legacy Replacement Scroll (to be introduced).
2) Be sure that you have applied a Scroll of Devling (adds 10 levels). In doing so you gain an additional Tier to the soft cap on all legacies post imbuement. Essentially this saves you 1 Anfalas Scroll of Empowerment per legacy.
3) Stockpile DA Gold and DA Silver Coins (to be used to buy Anfalas Scrolls of Empowerment).
4) Stockpile Marks and Medallions (to be used to buy Anfalas Scrolls of Empowerment).
5) Stockpile IXP Runes (loot them or level/decon Legendaries to get them).
My lukte dat dus niet in de beta, mn FA100 is maxed en geen mogelijkheid tot omzetten. Ik kan ook geen delving scroll meer toepassen, want hij zit op max.TAA schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:25:
Yup. Dat kan dus wel.
Dit is echt bagger, had ik ook al gemerkt. Gewoon te belachelijk voor woorden eigenlijk.TAA schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:25:
+ Burglar - Critical Chain Skills Critical Chance is now Critical Chain Skills Critical Rating
Thnx voor de guide, zal die even doornemen.
euh...ja
Vanmiddag gaat de boel down voor U16. Ik heb iig mn belangrijkste LI's voorbereid. Nogmaals bedankt voor die guide, ik zou m zeker even lezen voordat je gaat omzetten.
euh...ja
hoorde veel over u16. maar ook dat er veel dingen zouden veranderen als je max level bent. is het ook een groot verschil als je nu zo rond de level 30 bent? of beter om dan helemaal opnieuw te beginnen?
Verwijderd
Even een vraagje aan de oudgedienden: Loont het nog de moeite om hier weer opnieuw mee te beginnen? Ik heb op dit moment een Hunter op Laurelin staan die Level 65 is. Ben een tijdje na de Mirkwood expansion gestopt (toen men overging van Codemasters naar Turbine, maar ik heb wel mijn account overgezet) maar de hele stijl van LOTRO blijft mij wel trekken.
Probleem is alleen dat ik heel erg een lange termijn denker ben. Ik heb zo'n beetje het gevoel dat de content die ze nu uitbrengen er al een tijdje lag en dat men langzamerhand de koek aan het opeten is. Daarnaast hebben ze de licentie tot 2017 wat mij dus doet denken dat ze daarna de stekker eruit willen trekken plus het feit dat Warner Brothers ENORM heeft bezuinigd bij Turbine. Het voelt een beetje als een oud, dood paard als buitenstaander. Hoe voelen jullie dit? Ik heb zo'n gevoel dat als ik er nu moeite in stop het een beetje wasted effort is als de MMO toch binnen nu en twee jaar offline gaat. Dan stop ik liever mijn geld in SWTOR, ESO of GW2 waarvan ik zeker weet dat die er binnen nu en twee jaar nog zijn.
Probleem is alleen dat ik heel erg een lange termijn denker ben. Ik heb zo'n beetje het gevoel dat de content die ze nu uitbrengen er al een tijdje lag en dat men langzamerhand de koek aan het opeten is. Daarnaast hebben ze de licentie tot 2017 wat mij dus doet denken dat ze daarna de stekker eruit willen trekken plus het feit dat Warner Brothers ENORM heeft bezuinigd bij Turbine. Het voelt een beetje als een oud, dood paard als buitenstaander. Hoe voelen jullie dit? Ik heb zo'n gevoel dat als ik er nu moeite in stop het een beetje wasted effort is als de MMO toch binnen nu en twee jaar offline gaat. Dan stop ik liever mijn geld in SWTOR, ESO of GW2 waarvan ik zeker weet dat die er binnen nu en twee jaar nog zijn.
De nieuwe dingen zijn niet bijzonder groot, die hab je met een dag of wat meestal wel gezien, de steeds vernieuwende grind lijkt mij steeds groter/langduriger te worden, maar als je vanaf lvl65 gewoon van de wereld wilt genieten dan kan je vanaf dat punt nog een hoop leuke dingen doen.
Visueel kan lotro het niet aan bv ESO tippen, maar dat zal je niet verbazen.
Dat er een hoop gerommel is bij WB/Turbine is imho wel correct en goed te merken ook. Vorige week zijn de Rulotro servers gesloten, of dat de schuld van WB is weet ik niet, feit blijft wel dat er ineens een enorme influx was van russische spelers (lig op Brandywine) waardoor je regelmatig niet eens op je creep kon inloggen omdat er teveel creepplayers waren in Ettenmoors. Een net nieuw russische channel freepside gaf gelijk 400+ spelers online aan terwijl de meeste russen crepeerde speelden.
Misschien niet WB/Turbine aan te rekenen, maar wel een uiterst slechte manier om deze grote groep spelers op te vangen (wederom geen transfers mogelijk), nu krijgen de russen een slap aanbod
en intussen is Brandywine vrijwel onspeelbaar.
Intussen gaat U16 live, met wederom enorme grind in het verschiet (zie boven) terwijl WB/Turbine nog steeds niet aangegeven heeft welke servers dicht gaan, behalve dat er meerdere servers dicht gaan of gemerged zullen worden.
Visueel kan lotro het niet aan bv ESO tippen, maar dat zal je niet verbazen.
Dat er een hoop gerommel is bij WB/Turbine is imho wel correct en goed te merken ook. Vorige week zijn de Rulotro servers gesloten, of dat de schuld van WB is weet ik niet, feit blijft wel dat er ineens een enorme influx was van russische spelers (lig op Brandywine) waardoor je regelmatig niet eens op je creep kon inloggen omdat er teveel creepplayers waren in Ettenmoors. Een net nieuw russische channel freepside gaf gelijk 400+ spelers online aan terwijl de meeste russen crepeerde speelden.
Misschien niet WB/Turbine aan te rekenen, maar wel een uiterst slechte manier om deze grote groep spelers op te vangen (wederom geen transfers mogelijk), nu krijgen de russen een slap aanbod
https://www.lotro.com/for...om-RU-Servers-Please-read750 Turbine Points
Stone derudha (Derudh's Stone)
Starter kit LOTRO
Set tasks Moria and Mirkwood set of tasks.
en intussen is Brandywine vrijwel onspeelbaar.
Intussen gaat U16 live, met wederom enorme grind in het verschiet (zie boven) terwijl WB/Turbine nog steeds niet aangegeven heeft welke servers dicht gaan, behalve dat er meerdere servers dicht gaan of gemerged zullen worden.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Volgens mij krijg je bij geen enkele MMO de garantie dat deze er over 2 jaar nog is 
Als je tot en met Mirkwood gespeeld hebt ligt er nog een enorme berg aan content op je te wachten. Ik denk dat het je - met gemak - een maand of 3 voor een paar uur per dag bezig houdt. En dan heb ik het over questen, niet over de level cap gear grind of group content (ja, als je na Mirkwood gestopt bent is er nog best wat group content te doen die de moeite waard is
Het is maar net hoe je er zelf in staat... Er moeite in stoppen? Wasted effort? Het is een MMO en dat is per definitie wasted effort
Het gaat toch om de fun die je er uit haalt. Dus ook al gaan de servers over een jaar of 2 plat (wat ik overigens betwijfel gezien de plannen om nieuwe EU servers weer in A'dam te verplaatsen) dan nog denk ik dat er genoeg fun en voldoening uit de game te halen is.
Als je tot en met Mirkwood gespeeld hebt ligt er nog een enorme berg aan content op je te wachten. Ik denk dat het je - met gemak - een maand of 3 voor een paar uur per dag bezig houdt. En dan heb ik het over questen, niet over de level cap gear grind of group content (ja, als je na Mirkwood gestopt bent is er nog best wat group content te doen die de moeite waard is
Het is maar net hoe je er zelf in staat... Er moeite in stoppen? Wasted effort? Het is een MMO en dat is per definitie wasted effort