Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something
Een aantal jaren geleden waren stat tomes nog behoorlijke cash cows. Maar dingen als storage stonden toen al bovenaan. Ik denk dat er nu heel veel TP naar mithril coins gaan, voor fast quest travel. En of je nu lifer bent, of VIP, of premium, als je een alt een beetje wil uitbouwen heb je TP nodig.
Stat tomes zijn allang niet meer relevant, faceroll content en wat levert +10 nu op als je al 3500 hebt?
Oud plaatje (2010):

Ik mis met mijn lvl 95 wel een beetje wat jullie endgame content noemen. Hytbold was wel leuk, maar begin de quest met mijn 2e alt wel aardig zat te worden.
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX
Dat vind ik wel vreemd ja, North-downs is al reeds een erg uitgebreid gebied met veeeel verhaal, bookquests en losse quests en instances (vergeet ook Dol dinen niet). Wellicht dat ze de questpaden wat beter op elkaar afstellen zodat je niet in het wilde weg alles moet accepten.Gwatholthar schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:57:
Ze willen de north downs enzo geloof ik gaan verbeteren als ik de Q&A lees. Wat we daar aan hebben als je hoger lvl bent dat weet ik niet.
Ik mis met mijn lvl 95 wel een beetje wat jullie endgame content noemen. Hytbold was wel leuk, maar begin de quest met mijn 2e alt wel aardig zat te worden.
Ik las ook dat ze de misty mountains onder handen gingen nemen. Persoonlijk zou ik het leuk vinden als ze het gebied tussen de shire en erid luin zouden maken ipv die revamp van gebieden.
euh...ja

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Wat we tot nu toe van update 13 weten is precies wat ik verwacht dat een klein team kan maken. Revamps van oude area's en een paar quality of life dingetjes.
Die Revamps zullen bestaan uit een paar extra fast travel opties en kampjes met questgivers. Bestaande quests bij andere NPC's laten beginnen en eindigen zodat ze 'betere flow' (lees meer lineair) hebben. Verbindende quests zodat je op de tramrails automatisch van ene naar andere kampje gaat. Nieuwe quests in de vorm van 'auto-bestowal' die niet dieper gaan dan 'kill 10 van de mobs die hier rondlopen' of 'klik 8 van de bijzondere objecten aan met het hand icoontje'.
LOTRO wordt aan het lijntje gehouden in 2014. Die nieuwe area's? Het zou me verbazen als die enig formaat hebben en ik zou er niet vreemd van opkijken als het voor een deel land betreft dat nu al in de spelwereld zit, maar alleen nog niet toegankelijk is.
De housing update. Wat moet ik ervan zeggen. Hij is begin 2013 met tromgeroffel aangekondigd, eind 2013 gedownplayed en uiteindelijk uitgesteld omdat ze er toch meer van wilden maken. Ondertussen zijn mijn persoonlijke verwachtingen bijzonder gering en heb ik maar één zekerheid: het gaat TP/mithril coins kosten en niet zo weinig ook.
Ik blijf lekker spelen hoor. Ik heb mijn jaarlijkse sub en gezien de hoeveelheid tijd en plezier die ik daaruit haal is dat geen slechte investering. Sinds kort maar weer eens in de Moors geweest en ik denk dat ik daar voor de verandering wat blijf plakken. Daar is tenminste uitdaging te vinden.
Dus die 6 puppies van je, DutchEZmoder, kunnen zomaar eens met mijn Champie te maken krijgen - je zit toch ook op Laurelin? Groepjes trashmobs pak ik altijd yellow aan dus of het er dan 1 zijn of 6, boeit!
Ja, maar ik vermijd zoveel mogelijk PvP omdat ik met 0 audacity en low ranks niks kan doen. Ben nu dus vooral bezig met 1x per dag inloggen en een paar questjes doen zoals cg marks inleveren enzo tot ik een wat hogere rank en auda heb.JurGor schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:58:
Dus die 6 puppies van je, DutchEZmoder, kunnen zomaar eens met mijn Champie te maken krijgen - je zit toch ook op Laurelin? Groepjes trashmobs pak ik altijd yellow aan dus of het er dan 1 zijn of 6, boeit!![]()
Ik vind audacity echt een super slechte toevoeging, vond ik al vanaf het begin, maar het is zo erg dat je bijna genoodzaakt bent om enkel te questen in een PvMP gebied...

Sony A1II • Sony A7RV • Sony 14mm F/1.8 GM • Sony 35mm F1.4 GM • Sony 70-200mm F/2.8 GM II • Sony 135mm F/1.8 GM • Sony 400-800mm • Laowa 85mm 2:1 macro • Sigma 105mm F/2.8 Macro • Laowa Aurogon 10-50x • Hobby Fotograaf
Maar het wat rondquesten en weten dat je ieder moment (en uiteraard liefst op het verkeerde moment
Tja audacity. Je moet echt veeeel tijd erin stoppen om bij de hoge ranks te komen en genoeg commies te hebben voor je gear.
Gisteren schijnt een vrij fors deel van het personeel te zijn ontslagen (ca. 1/4e) van wat bij Turbine werkt, waaronder redelijk wat 'bekende' namen van devs die nog wel eens op 't forum te vinden zijn.
Ook werknemers die actief waren in de test-programma's (Palantir/ Bullroarer) lijken getroffen te zijn en naar wat ik hoor stelt de volgende update ook niet heel veel voor qua content.
http://www.gamasutra.com/...bine_hit_with_layoffs.php
[ Voor 47% gewijzigd door botoo op 13-02-2014 15:11 ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Het alternatieve LOTRO forum, waar velen die hun neus tegen de moderator van het officiële LOTRO forum hebben gestoten een vrijplaats vinden voor hun mening. Ik vind een aantal daar regelmatig iets te negatief/bitter en op de persoon gericht, maar het is wel een plaats waar Turbine geen censuur op kan uitoefenen.
De ontslagen bij Turbine treffen niet alleen LOTRO. 2013 moet financieel niet lekker zijn geëindigd, dat WB zo heeft ingegrepen.

FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
YouTube: LotRO: Multiboxing 6 Wargs - kill compilation
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
En als ik dat wargpack solo tegenkom, is het hap slik weg met mij. En dan lekker wat mensen bij elkaar zoeken op /OOC om even wraak te nemen. Zal niet de eerste freepraid zijn die op die manier geboren wordt.
Mij best hoor. Mij zal je nooit zien multiboxen, laat ik daar helder over zijn. Maar als EZmoder daar lol in heeft en hij er niet raar van opkijkt dat hij niet altijd de meest positieve aandacht krijgt, laat 'm lekker. Ik zal 'm niet beklagen op /OOC, gewoon simpel terugpakken als ik daar zin in heb. Ieder zijn lol en motten als je elkaar tegenkomt. De winnaar is OP en de verliezer L2P, het zal wat.
Dus EZmoder, als ik je puppies tegenkom, zal ik mijn best doen ze op hun donder te geven. Ennuh, dan wel mijn main goed in beeld he? Links, da's mijn mooiste kant.
Ik krijg er steeds meer lol in, dat PvMP. Eindelijk weer uitdaging in LOTRO. Doelen om voor te gaan die ook nog wat betekenen. Tegenstand die echt zwaar is. Gevaar. Na bijna 3 jaar LOTRO spelen is PvMP nu dan mijn endgame geworden.
Haha ja achterblijvers vind ik inderdaad leuk om te pakken. Vroeger toen ik nog freep speelde zei de leader altijd bij de groep blijven want we rennen niet terug als de wargs je pakkenJurGor schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 09:33:
Rainothon. En als jouw puppies baddog saddog enz. heten ben ik ze geloof ik al tegengekomen. Je weet aardig hinderlagen te leggen en achterblijvers aan te pakkenAan mij om te counteren door in 't vervolg beter bij de groep te blijven. "Pak me dan, als je kan" spelen in plaats van "goh ga 'es lekker met zijn zessen op mijn benen knagen".
Verwijderd
ik heb het lange tijd gespeeld toen lange tijd gestopt, weer begonnen toen het "free" to play was. ik ben het weer even gaan spelen en er zaten leuke (voor mij toen) nieuwe leuke dingen bij. toen ik zag wat je met die VIP punten allemaal kon doen, verhging de lol mij wel.
dat je met echt geld je character sterker kan maken is belachelijk en met de tijd spel brekend.
het begon trouwens allemaal met het craften, dat was aan het begin absoluut te moeilijk om goeie gear te krijgen, na de changes was het te simpel en waren non critted items waardeloos
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2014 13:26 ]
In het begin vond ik dat juist geweldig. Dan moest je echt op jacht naar een specifiek monster voor zijn item en dan genoeg hides of ores bemachtigen om een kans te maken op een crit. Dat maakte het spel juist uitdagend. De verandering naar 1 'craft currency' van ruby/sapphire etc shards vond ik ook nog wel kunnen, maar maakte meteen alles makkelijker. Maar dan had je tenminste niet zoveel campers op 1 monster.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 13:24:het begon trouwens allemaal met het craften, dat was aan het begin absoluut te moeilijk om goeie gear te krijgen, na de changes was het te simpel en waren non critted items waardeloos
Vond het wel zwaar klote met de craft verandering dat je er craft only relics mee kon maken, dan was je gewoon verplicht om te craften ook al vind je het geen reet aan.
Verwijderd
dat ben ik met je eens, maar als je dus de goeie items wilde dan moest je dus die speciale drops hebben .... mandible enzo en daar was niet aan te komen. eeuwen wachten op een spawn en als ie er dan was (en je kon hem solo hebben) dan moest je geluk hebben als 1e aggro te krijgen anders dan kon je weer gaan zitten en weer X uur wachtenDutchEZmoder schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:28:
[...]
In het begin vond ik dat juist geweldig. Dan moest je echt op jacht naar een specifiek monster voor zijn item en dan genoeg hides of ores bemachtigen om een kans te maken op een crit. Dat maakte het spel juist uitdagend. De verandering naar 1 'craft currency' van ruby/sapphire etc shards vond ik ook nog wel kunnen, maar maakte meteen alles makkelijker. Maar dan had je tenminste niet zoveel campers op 1 monster.
Vond het wel zwaar klote met de craft verandering dat je er craft only relics mee kon maken, dan was je gewoon verplicht om te craften ook al vind je het geen reet aan.
In spellen als EVE kan ik het nog leuk vinden, omdat daar cash maken nog een beetje drijfveer is (gratis spelen o.a., of leuke shinies). Daar is traden nog een echte professie. Zo ook bij EQ2. Die MMO heeft nog enige minigame tijdens het craften, zodat het niet dom klikken is en wachten tot het balkje vol is.
[ Voor 8% gewijzigd door Hurtebise op 25-02-2014 18:37 ]
Maar het blijft inderdaad wel even rekenen, opzetten en een serietje kijken ^^
Met het remote-loot systeem zouden ze dit weer terug kunnen brengen. Zolang je een klap uitdeelt aan het monster krijg je de loot.Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:36:
[...]
dat ben ik met je eens, maar als je dus de goeie items wilde dan moest je dus die speciale drops hebben .... mandible enzo en daar was niet aan te komen. eeuwen wachten op een spawn en als ie er dan was (en je kon hem solo hebben) dan moest je geluk hebben als 1e aggro te krijgen anders dan kon je weer gaan zitten en weer X uur wachten
Pfft. Ik word een beetje moe van de moderatie op het officiële forum. Ze krijgen daar nu wel heeele lange tenen. Zowaar een aantal infractions opgelopen

On the bright side: gisteren een warg goed klop gegeven. Ik had 'm op een flintertje na te pakken, komt er een tweede bij. Mwahaha! Nog even en de balans slaat door naar mijn kant. Nog even...
Dit is volgensmij na 1 jaar al aangepast... maar kan het me nog inderdaad goed herinneren, de spanning of het je a) ging lukken om de mob te vinden, b) als eerste agro had, c) hem daadwerkelijk kon killen, en d) dat je item dan critte bij het craftenVerwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:36:
[...]
dat ben ik met je eens, maar als je dus de goeie items wilde dan moest je dus die speciale drops hebben .... mandible enzo en daar was niet aan te komen. eeuwen wachten op een spawn en als ie er dan was (en je kon hem solo hebben) dan moest je geluk hebben als 1e aggro te krijgen anders dan kon je weer gaan zitten en weer X uur wachten
Alles mbt het sterker maken van je Char kun je ingame verkrijgen. Het kost dan wel ontiegelijk veel effort, maar je bent niets verplicht te kopen, de engame gear (zover het tegenwoordig nog endgame is) kun je (nog) niet in de store kopen.dat je met echt geld je character sterker kan maken is belachelijk en met de tijd spel brekend.
euh...ja
Alle shinies en stats verbeteringen doe je voor jezelf omdat je dat leuk vind maar nodig is het allang niet meer.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
https://www.lotro.com/for...e-Producer-Aaron-Campbell
Hij begint in elk geval prettig, door redelijk concreet te zijn in zijn informatie en door verderop in het draadje zowaar zelf van repliek te dienen.
Agree.botoo schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 18:23:
Alle shinies en stats verbeteringen doe je voor jezelf omdat je dat leuk vind maar nodig is het allang niet meer.
Gisteren ook weer ff wat met mn LM gespeelt. Echtwaar: quest in HD wordt gemarkeerd als small fellowship, er staat zelfs in de tekst erbij -> "!!! WARNING: CHALLENGING QUEST !!!". Ik loop die hut in en nog geen min later sta ik alweer buiten met de quests completed

euh...ja
Er zijn warbands, een met trollen bij helms deep die staat als "raid" kan hem in mijn eentje als warden. Een hunter kan dit ook. gewoon op ranged zetten, de leader doden en klaar.
Eigenlijk zijn alle warbands in HD appeltje eitje.
Zelfde geld voor de "raid" bij torsbury. 4 lvl 95 gasten, 1 dps, 1 healer, 1 tank en verder maakt het niet uit en.... done.
[ Voor 0% gewijzigd door Gwatholthar op 10-03-2014 16:22 . Reden: typo ]
Maar probeer eens om in je eentje warbands als Neivion (L92 fellowship, Stonedeans) of Cledwun (L90 fellowship, Broadacres) of Búrzash (L88 fellowship, Eastfold) te doen. Ik krijg dismounts en oneshots om mijn oren. Ik heb mijn vinger er nog niet achter, maar die 3 warbands zijn echt veel moeilijker dan Bosnauk en Bethan, en op papier zouden ze dat niet moeten zijn.
Laatste nieuws: U13 wordt eind deze week verwacht op Bullroarer.
Daar heb jij weer gelijk in. Ik heb toegang tot Bullroarer. Is er al wat bekend wat we kunnen verwachten?
Ik gebruik bullroarer alleen bij nieuwe uitbreidingen als "sneak preview"
Wij hebben inmiddels een guild opgezet van lotro spelers die naar ESO verhuizen (of deels verhuizen) en we hebben nu al 40+ man, vrijwel allemaal pvmp spelers die het volledig zat zijn hoe Turbine met pvp (maar ook endgame) omgaat.
Ik denk dat de bel voor de laatste ronde gaat luiden, ik ben bang dat lotro het geen jaar meer uithoud.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verder wat schaafwerk aan de diverse klassen, wat schaafwerk aan PvMP, wat schaafwerk aan BB's en wat schaafwerk aan mobs.
Enfin, waarschijnlijk weten we het aan het einde van de week.
LOTRO gaat in 2015 nog door, maar op een duidelijk lager pitje. Kwestie van de store blijven vullen met items die casuals willen. De bel voor de laatste ronde heb ik nog niet gehoord.
EDIT
En in een livestream is bekend gemaakt dat LOTRO dit jaar een nieuwe class zal krijgen.
http://massively.joystiq....ting-a-new-class-in-2014/
[ Voor 41% gewijzigd door remco8264 op 14-03-2014 22:30 ]
1000 TP voor een uur per dag voor een maand etc.
Dan is een sub veel voordeliger en krijg je veel meer. Tenzij ze de kosten verlagen.
Turbine ligt simpelweg teveel de nadruk op dat het in de Lore past, dat het in de Lore meerdere keren genoemd wordt, en dat ze met Middle-Earth Enterprises zo prettig over de nieuwe class hebben gesproken.
Da's dus geen toeval en daarom wordt het een beorn style shapeshifter. Denk ik.
Ja precies, een beetje indekken voordat er zoiets gebeurd als met de RK's waarbij de meeste mensen boos waren dat zo'n class in het spel terecht kwam.JurGor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:10:
Ik zou zeggen 90% kans dat de nieuwe class een shapeshifter wordt.
Turbine ligt simpelweg teveel de nadruk op dat het in de Lore past, dat het in de Lore meerdere keren genoemd wordt, en dat ze met Middle-Earth Enterprises zo prettig over de nieuwe class hebben gesproken.
Da's dus geen toeval en daarom wordt het een beorn style shapeshifter. Denk ik.
http://mmoreporter.com/20...date-13-preview-ent-play/
paar opvallende zaken van de laatste build op Bullroarer (not final, subject to changes, blahdiblah):
- primary stats dragen niet meer bij aan mitigations
- creeps krijgen behoorlijke buff in hun basis stats
- epic questline geeft één FA-symbol als beloning
- cosmetic pet mini-huorn
Klinkt goed, geen LM/MNS etc tanks meer die ook gigantisch veel dps hebbenJurGor schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:44:
U13 preview:
http://mmoreporter.com/20...date-13-preview-ent-play/
paar opvallende zaken van de laatste build op Bullroarer (not final, subject to changes, blahdiblah):
- primary stats dragen niet meer bij aan mitigations
- creeps krijgen behoorlijke buff in hun basis stats
- epic questline geeft één FA-symbol als beloning
- cosmetic pet mini-huorn
Ik denk dat er nog wel meer gesleuteld gaat worden. Wellicht donderdag een nieuwe BR build?
Hoe leg ik een mini-huorn uit, in de lore? Waarom loopt die achter mij aan? Waarom wil die het bos uit en bijvoorbeeld in Bree rondlopen? Of een dungeon in? Forochel in?

Zoals ik en een paar anderen al hadden voorspeld: nieuwe klasse is een shapeshifter (beorning). Beetje afwachten op het systeem van rage. Allemaal leuk en wel dat rage opbouwen, maar als elke mob momenteel doodvalt na 2 slagen moet je al grote pulls maken om die beer ook maar te zien lijkt me ^^
Dat housing niet verandert is ook geen verrassing voor mij. De tijdlijn vind ik wel leuk. Minas tirith tegen eind 2015.
Nu zeker met de huidge easy-mode, mobs vallen al neer als je naar ze kijkt. Maar goed ik heb begrepen dat ze dat nu ook aan gaan passen, zodat het weer een beetje een uitdaging gaat worden.Lointje schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 09:07:
nieuwe klasse is een shapeshifter (beorning). Beetje afwachten op het systeem van rage. Allemaal leuk en wel dat rage opbouwen, maar als elke mob momenteel doodvalt na 2 slagen moet je al grote pulls maken om die beer ook maar te zien lijkt me ^^
Gisteren na de update direct weer even ingelogd, en werd overvallen door lootboxes en keys. Mooi dat je voor het completen van alle slayer deeds daar nu een reward voor krijgt... bags waren overvol dus 15min bezig geweest om alles wat op te ruimen. Mooi dat nu ook de stacksize van xp-runes en andere items opgehoogt is, scheeld weer bagspace.
Het nieuwe bagsysteem is ook nice, direct gebruik van gemaakt.
Daarna even wat rep medium armour gecraft en aangetrokken en de bookquest gestart. Verder even kort gespeeld, Isengard ziet er nu maar verlaten uit.
Nah goed, wellicht vanavond verder questen en zien wat er nog meer verandert is.
Tot slotl; ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat lotro bij mij niet meer de drive heeft zoals het vroeger had (lack aan raids/group etc, veel mensen weg). Ik zie mezelf nu dan ook als casual speler, en blijf de game spelen omdat het gewoon heel erg mooi is. Ik zal dan ook mn main (en 1 a 2 alts als ik tijd heb) blijven bespelen en alle content doen. Lifetome FTW
euh...ja
Pvp is niet veel van te zeggen, creeps hebben een serieuze buff gehad, maar freeps moeten eerst nog hun gear up to date brengen voordat ze weer op volle sterkte zijn. Momenteel is freep dps flink lager dan eerst en creep dps flink hoger, dat en de terughoudendheid waarmee de enkele freep nu Ettenmoors betreed staat garant dat zowat elke freep volledig in de pan gehakt wordt. Zodra de freeps hun class weer gaan spelen en met dezelfde aantallen als voor U13 aantreden dan zou het er wel eens heel leuk aan toe kunnen gaan.
Maar simple face-rolling is wel voorbij
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Het mooiste vond ik eigenlijk nog de periode van Moria. Naar mijn mening (en ik ben een van de weinigen volgens mij) was dat echt de beste MMORPG ervaring ooit.
Wel lachen, maar niet lachen omdat volgens mij m'n LI's niet lvl95 werden, enkel m'n offhand wapen. En ik deed ook maar iets van 3k crits met pen shot.
En dan 1 defiler dot gooide gewoon even de helft van mijn morale eraf.
Creeps zijn enorm OP in deze update
Dat hele scaling is imho niets meer dan een nieuwe streek van Turbine om meer geld binnen te harken.
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Dat kun je wel zeggen ja, inmiddels is er na rohan een expansion bij gekomen (Helms Deep), en sinds maandag nog een update welke fangorn uitbreid (Entwood).Verwijderd schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:21:
Ik heb sinds kort een computer waar LOTRO weer lekker op draait. Ik ben gekomen t/m het opbouwen van je eigen stad ergens in Rohan. Is er al weer veel gebied toegevoegd?
euh...ja
Fangorn is bij mij nog grijs op de map. Volgens mij kun je hier nog niet in of wel?
Verwijderd
Ik zie dat West-Rohan erbij is gekomen. Leuk. Bij Fangorn zie ik geen uitbreiding. En ik had eigenlijk gehoopt dat we iets meer richting de Lonely Mountain zouden kunnen gaan.Rfce schreef op woensdag 16 april 2014 @ 11:08:
[...]
Dat kun je wel zeggen ja, inmiddels is er na rohan een expansion bij gekomen (Helms Deep), en sinds maandag nog een update welke fangorn uitbreid (Entwood).
Ik zit te twijfelen of ik verder zou gaan met mijn main, een Dwarf Hunter op lvl 85 of mijn alt een Dwarf Guardian op lvl 35....
En het ziet er in mijn ogen allemaal een beetje fletch uit, niet scherp en zachte kleuren. In mijn herinnering was het wat mooier ondanks dat ik nu op high speel...
Nee heb 13 auda, ik draag full auda set op lvl85. Verder geen +6 auda vanwege de scale dus dat is wel jammer.botoo schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 23:46:
Scaled freeps hebben 6 audacity, niet zo gek dat je dan wat zwakjes bent.
Dat hele scaling is imho niets meer dan een nieuwe streek van Turbine om meer geld binnen te harken.
Je zou kunnen kijken naar SweetFX. Knapt het spel in (imho) erg van op, dat fletse waar je het over hebt, is dan niet meer.Verwijderd schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 12:15:
[...]
En het ziet er in mijn ogen allemaal een beetje fletch uit, niet scherp en zachte kleuren. In mijn herinnering was het wat mooier ondanks dat ik nu op high speel...
erg leuk om te zien, als je SweetFX geinstalleerd hebt, kun je het runtime (de)activeren dmv de scrollock. Dan zie je het verschil pas echt goed.
Fangorn heeft 2 losse maps:Gwatholthar schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 08:19:
@ Rfce
Fangorn is bij mij nog grijs op de map. Volgens mij kun je hier nog niet in of wel?
Eaves of Fangorn - links van Entwash, zit bij Rohan expantion
Entwood - oostelijk vanuit Orthanc, U13 na Helms Deep expantion
Je kunt dus vanuit Orthanc via het oostelijk path richting Broadacres en daar Entwood in, erdoorheen, en noordoostelijk weer zo naar Eaves of Fangorn rijden. Fangorn in zijn geheel zit dus verspreid over een aantal gebieden, incl wildermores, great river, etc.
Het nieuwe deel (U13) is dus een uitbreiding op HD.. ik neem aan dat je de HD expantion moet hebben om de quests te doen. As ik me niet vergis zou je wel gewoon het gebied in moeten kunnen.
Durf dat alleen niet 100% zeker te zeggen, ben nl sinds start (7 jaar terug) VIP, en heb nooit de beperkingen van een non-VIP gezien.
Anyhow, nu een weekje gespeelt na U13. Remote mailsysteem en nieuwe bags bevallen prima, dat is dan ook direct het enige pluspunt. Om dit nu een content update te noemen, nee niet echt
Isengard, is 3x niets te doen buiten het book. Hier hebben ze zich echt heeel makkelijk vanaf gemaakt. Dan Entwood. Ook dit stelt geen drol voor. Een handjevol quests wat qua omvang veel en veel minder is dan de laatste update (Wildermore). En vervolgens moet je wel doodleuk reputation opbouwen met de Ents... waar de f*ck moet je dat vandaan halen? Ik ben al blij dat ik rep-acceleraters gebartered had voordat ik aan dit gebied begond, want nu rest alleen nog crafting instances farmen tot ik max rep heb en daar wordt je niet vrolijk van (buiten dat mn metal/weapen smith ruim voorzien worden van t9 ingots).
Nah goed, ik heb nog niet de allerlaatste van die seed-reeks af, dus hopelijk komt daar nog een repetable uit.
Op naar U14.
[ Voor 33% gewijzigd door Rfce op 22-04-2014 16:25 ]
euh...ja
Nah goed we hebben in ieder geval 1 hele repeatable erbij gekregen in de Entwood
euh...ja
Ik heb altijd erg genoten van de questlines en vooral ook van de bookquests.
euh...ja
@jaydenjarno: wel verandering van spijs doet eten. Speelde ook jaren hunters. Totdat ik de fun van het brute geweld, de melee dps ontdekte. De kunst van het tanken, taunten, agro management. Blood and steel. Er zijn melee classes die wel enige tactics vergen. Burglar, captain, maar guardian is ook erg leuk. Ikzelf vind champion het minst interessant als melee in Lotro.
Qua casters imo minstrel > lrm > rk
Tjah en TB geeft dan aan, dat was vorig jaar ook zo....Hurtebise schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:31:
Lol, wat een timing: https://www.lotro.com/en/springfestival. Het is bijna zomer, tssk.
Nah goed, ze hebben de Maze aangepast, hij is nu echt heeeel makkelijk en er zijn cosmetic pets bijgekomen. Afhankelijk van de quest die je doet heb je geringe kans op 4 verschillende shrews. Inmiddels heb ik er 2, is wel lachen. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat ze deze in de Store aan gaan bieden voor 3000 TP's.
euh...ja
2 vraagjes:
1: is alle content gratis? want het is F2P nu maar betekent dit ook dat alle uitbreidingen ook gratis zijn of zit er een lvl cap op bijvoorbeeld.
2: is er ene (actieve) tweakers guild of waar zitten de meeste spelers? denk dat de lijst van pagina 1 niet echt up2date is.
Hier is in ieder geval wat meer info. http://support.turbine.co...4/LOTRO-Free-to-Play-FAQs
Wargs die verborgen rondlopen en je van achter pakken, als warden bijna meteen dood.
Spinnen die iets schieten over afstanden wat binnen no time 22k levens weg eet.
En dan die lui die een beetje aan het springen zijn, bewegend kun je niets als warden, je moet immers combinaties maken.
schijnt allemaal te maken te hebben met audiciti of zoiets. Liepen allemaal high wardens bij en weet ik wat voor ranks. gingen iets minder vaak dood als ik, maar nog steeds 3x niks.
wel echt een beetje teleurgesteld.
Fizze van Brandywine heeft een nieuwe video gemaakt, absoluut een aanrader om te kijken
YouTube: LOTRO PVMP - ETTENMOORS UNLEASHED
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Nadat ik mijn sub gecancelled heb, ben ik niet meer in game geweest. En als ik dit soort dingen zie, en dat gespiel met cosmetic pets, denk ik dat ik dat ook niet meer ga doen. Ondertussen worden de servers langzaam maar zeker stiller en stiller. Het wordt nog een zware dobber naar Mordor voor LOTRO.
Ook ben ik benieuwd naar belfalas en omgeving wat er aan zit te komen. Gondor lijkt me leuk om te spelen. De missies zijn wat eentonig maar zolang ik een beetje van char naar char kan wisselen vermaak ik me best. Wat denk ik niet echt veel gebeurd nog zijn raids. Ik zie nooit meer iemand in de kin een raid starten. Ook big battle's hebben niet gebracht wat mensen hoopte. Toch blijf ik maar vasthouden dat men vanzelf terugkomt. De grote ESO zou alles veranderen maar volgens de berichten valt dat ook tegen....
[ Voor 0% gewijzigd door Gwatholthar op 09-07-2014 10:27 . Reden: typo ]
Andere MMO's zijn nooit LOTRO killers geweest ondanks dat er altijd wel een Nostradamus was die dat voorspelde. Dus ESO ook niet. Dat doet een MMO gewoon helemaal op zichzelf, zodra er te weinig geld in wordt gestoken gaat het achteruit. Iedere speler heeft een individueel punt waarop de rek er simpelweg uit is.
Vaak keren zulke spelers na verloop van tijd weer terug. Ik heb dat in LOTRO ook veel gezien: was iemand een paar maanden weg, kwam hij/zij weer even fanatiek terug als daarvoor. Maar het terugkeerpunt was altijd dat er een goede, interessante, substantiële portie nieuwe content was. Nu Turbine het slot op nieuwe raid/group instances en de housing update heeft gegooid, zie ik een aantal spelers echt niet meer terugkomen.
Nou tot zover de portie zwartkijken. Als je je amuseert in LOTRO zoals het nu is, ga vooral verder. Je zit blijkbaar in de 'target audience', en als je ooit voor de Black Gate of Mordor komt te staan, moge je wapens doel treffen!
Verwijderd
Ik begin dus weer vanaf Level 65 met mijn Hunter en inmiddels Level 67 in Dunland. Zijn er nog tips of zaken waar ik speciaal rekening mee moet houden of is het gewoon het verhaal volgen en naar Level 95 (vanaf maandag 100) levellen? Wel jammer dat ik straks zo'n 50 euro nog eens moet gaan uitgeven om de volledige Rohan ervaring te krijgen. Daar mogen ze wel een pricedrop aan vasthangen. Ik speel trouwens op Laurelin.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2014 11:35 ]
Expansion packs maar ook TP gaan nog wel eens in de aanbieding. Als je de tijd neemt en op de juiste momenten aanschaft kan je een aardige korting krijgen.
Tips? Gewoon het verhaal volgen. Je wordt overladen met XP dus je zal het nergens moeilijk krijgen doordat je 'underlevelled' bent. Geniet gewoon van het verhaal en de reis. De Epic questline pakt je bij de hand en leidt je soepeltjes langs alle questhubs. Levellen is een bijzaak.
Zo speelt mijn kin regelmatig s'avonds in Bree als muziekband. Allemaal als repetitie voor Archet Aid, een benefietconcert voor de wederopbouw van Archet
Mijn hoogste karakter die ik had was mijn RK op level 51. Gisteren naar 52 gebracht, was gelijk van hmm... Specialisatie?
Alleen op de server waar ik op zit (Gilrain) is het aardig dood zo lijkt het... Bree maar 3 of 4 man gezien, Eregion en begin van Moria waar ik nu level helemaal niemand... Is dat op andere servers ook zo?
Of is iedereen nu ongeveer max level?
He who controls the Spice, controls the Universe.
In de andere gebieden, tja het is zo enorm en met 700 a 1000 man op een server is het net geluk hebben of je iemand aantreft.
Ook op lager level droppen de essence-items, als weet ik nog niet of je het ook op lager level kunt craften en of erkleding is waarop je het kunt toepassen (ga er bijna vanuit dat dat kan).
Qua stats, zijn het op lvl100 bijv. essence potje met bijv 119 agility, en op een teal item kun je er dan 4 van deze erin stoppen. Zo zijn er ook met mitegration en crit rating... dus je kunt mooi combineren.
euh...ja
wel veel veranderingen. veel goede gelukkig ook. wel is het zo dat het op de lagere levels redelijk makkelijk is en snel gaat. maar dat schijnt verderop wel minder te zijn. wel leer je snel je char kennen zo.
1) Geen quests beschikbaar zijn
2) Niet kan gebruik maken van de mount travel points, zoals Moria destijds onder lvl x
Moet je dan echt 2 lvls overbruggen met Wildermore content?

Verder, de warbands zou ik niet gaan solo-en, komt niet goed vrees ik (alla HD)
@Hutebise,
Hytbold al herbouwt?
[ Voor 4% gewijzigd door Gwatholthar op 21-07-2014 14:23 . Reden: aanvulling ]
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀