Kunnen switchen tss 2 (of meerdere) class-sets in the middle of nowhere -> dat is iets dat ik al 3 jaar geleden op de forums heb voorgesteld en vind ik echt goed. Switchen tss tank traits en damage zonder elke keer langs die bard te gaan en 150s er door te gooien.
Minder skills -> niet helemaal fan, maar ik snap wel het probleem. We zitten al een tijdje met volle quickslotbars. Je kan ook niet blijven improved skills maken. Dit opent de weg naar extra skills op lange termijn.
Wat wel wat tegensteekt is een goede skill setup vinden in je quickslot bars. De standaard skills moeten altijd op dezelfde plaats staan. Bv, ga je rode tree als guardian, krijg je veel parry skills bij, die je wil groeperen bij je basic parry response skills. Ga je blauw om te tanken krijg je veel block skills bij, die je wil steken bij je basic block skills. Echter geen parry skills hier. Dus het zou ideaal zijn moest ik de basic parry skills dan naar rechts kunnen opschuiven zodat al mijn blok-skills bijeen zouden kunnen staan.
Als ik dit doe en dan van trait tree verandert, staat alles weer door elkaar.
Nu zet ik de extra skills dan maar een bar hoger, maar dit zit minder logisch ineen. Misschien moet ik maar eens heel mijn quickslot bars dooreen gooien en block en parry elk een eigen rij geven zodat dit probleem zich niet meer voordoet. Zal wel wennen worden natuurlijk. En dan blijf je bij het probleem dat je evenveel skills hebt als vroeger, met vaste plaatsen, maar dat er gewoon een aantal niet getoond worden nu. Kopzorgen!
Voor guardian zijn er wel enorm leuke skills bij. In de blauwe tree zit je echt met goede tank en aggro skills. Als je ze leest verwacht je echter wel moeilijke raids waar echt hardslagende bosses te vinden zijn. Want als het zoiets matig is, is de blauwe tree misschien net iets te saai? Ik heb ook begrepen dat healen geen aggro meer zou geven? Dit zou tanken (en healen) wel veel eenvoudiger maken, misschien zelfs net iets te eenvoudig? Niets leuker dan de rush als de minstrel begint met een epic heal op jou nadat je let fly hebt gebruikt op 1 mob om te pullen
De rode tree doet echt goede dmg. Ik zit nog altijd met een 2h van lvl 75 (wegens weinig spelen) en de nummers die hieruit komen zijn al vrij goed. De 10 bleeds zijn wel minder goed dan ik had gehoopt, het is gewoon 1 per keer en telkens die afloopt begint dezelfde bleed opnieuw. Het is dus een kleine bleed die wel enorm lang kan blijven duren ipv 10 kleine bleeds tegelijk voor korte tijd. In de moors zou dit handig zijn, gecombineerd met de "knockdown first target you hit" die je bij je charge sprint krijgt en guardians worden weer irritant in de ettenmoors lijkt me.
Conclusie: ik heb wel de indruk dat er is over nagedacht (voor guardian en dat is een verandering voor ons). De trees zijn best goed. Alleen de quickslotbars zouden nog iets efficienter moeten.
En nu ik opnieuw speel, vind ik mounted combat toch nog altijd niet echt supergeweldig. Weinig skills, beetje doelloos op 1-5 duwen. Wie aggro heeft maakt amper iets uit want de health gaat toch bijna niet omlaag. Of je moet al een 200k warband aanvallen en zelfs dan.