Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kristo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 20:41:
[...]

[...]

Hierzo ook met volumeknoppen, stock 4.1.2
Met Cyanogenmod 10 (nightly van gisteren) werkt het niet.

Asus zal dat wel ingebakken hebben na klachten over de powerknop. Die vind ik zelf tenminste ook aardig oncomfortabel.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Hier zijn de details over Android 4.2

http://briefmobile.com/go...fmobile+%28BriefMobile%29

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 09:25

kristo

cosmotheoros

Mensen ervaring met Smart Screen ON?

Scherm aan/uit Jedi-gewijs :)

Net geïnstalleerd en doet het blijkbaar (wel cool dus :P ). Vraag me wel af wat dat zou gaan doen in broek- of jaszak; app even snel aan/uit bij zak uit/in is blijkbaar geen optie.

[ Voor 17% gewijzigd door kristo op 27-10-2012 21:44 . Reden: Wijzer geworden ]

Nexus 5, Nexus 7, Chromebook XE303

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:49

Vis

kristo schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 21:31:
@ sjaakduhuuhl> 'Asus'? Ik heb het over m'n GN :)

Mensen ervaring met Smart Screen ON?

Scherm aan/uit Jedi-gewijs :)

Net geïnstalleerd en doet het blijkbaar (wel cool dus :P ). Vraag me wel af wat dat zou gaan doen in broek- of jaszak; app even snel aan/uit bij zak uit/in is blijkbaar geen optie.
Ja net even de lite gedownload, maar moet zeggen dat ik t niet prettig vind werken.. dan wel, dan niet.. het werkt niet precies.
Jammer ik heb m er weer af gegooid, hoop dat ze een keer met een slide functie komen waar je willekeurig in het scherm kunt sliden...

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoals PGM Nexus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Vis schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 22:29:
... het werkt niet precies

... hoop dat ze een keer met een slide functie komen
De 'wave' optie werkt bij mij anders goed tot nu toe [scherm aan/uit, ingesteld op één wave], je moet niet te snel (of te traag?) willen waven wel.

Betaalde versie heeft ook een tap+slide optie, wat ik begrijp als: je houdt je vinger even (instelbaar) boven de sensor (=tap), en dan schuif je je vinger weg (=slide), dit schijnt de voorkeursmethode te zijn voor praktisch gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Google Event van maandag is afgelast :(

We zullen dus nog eventjes moeten wachten op 4.2 =\

http://www.theverge.com/2...canceled-due-to-hurricane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-10 14:14
quartex schreef op zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:33:
Google Event van maandag is afgelast :(

We zullen dus nog eventjes moeten wachten op 4.2 =\

http://www.theverge.com/2...canceled-due-to-hurricane
Afbeeldingslocatie: http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-ash3/50252_88169668551_2337_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Inderdaad een van de allerbeste Android-programma's, en misschien het allerbeste programma voor de Galaxy Nexus. Met een swipe kun je je scherm aan en uit zetten. Dat werkt veel handiger als je telefoon op tafel ligt, en je spaart sowieso je power-knop. Zou niet meer zonder kunnen. De gratis versie kan het ook. Wel root nodig, uiteraard—maar wie heeft er nou geen root op zijn GN?
Google Play: PGM Nexus (FREE)

[ Voor 23% gewijzigd door Cerberus_tm op 28-10-2012 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:30
Houdt zo'n app je telefoon niet wakker? Kan me voorstellen dat je telefoon wakker moet blijven om de proximity sensor aan te houden namelijk?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07:43
PGM Nexus (wat ikzelf gebruik) vermoedelijk niet. Mijn accu gaat in elk geval niet merkbaar korter mee dan eerder.

[ Voor 4% gewijzigd door RetroTycoon op 28-10-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maardiweb schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 10:34:
Houdt zo'n app je telefoon niet wakker? Kan me voorstellen dat je telefoon wakker moet blijven om de proximity sensor aan te houden namelijk?
Net als bij Coenraad gaat mijn accu niet merkbaar sneller leeg. Als je bedenkt dat allerlei sensoren sowieso de hele tijd aanstaan, zoals telefoon, 3G, en Wifi...blijkbaar verbruikt de aanraaksensor weinig stroom? Test het maar een keer een nacht zonder PGM tegen een nacht met PGM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Verbruik van de proximity sensor in Smart Screen ON zou verwaarloosbaar moeten zijn.

Er zit een ingebouwd metertje daarvoor in de app, ik post eens mijn verbruik na een batterij-sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:53
Cerberus_tm schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 07:55:
[...]

Inderdaad een van de allerbeste Android-programma's, en misschien het allerbeste programma voor de Galaxy Nexus. Met een swipe kun je je scherm aan en uit zetten. Dat werkt veel handiger als je telefoon op tafel ligt, en je spaart sowieso je power-knop. Zou niet meer zonder kunnen. De gratis versie kan het ook. Wel root nodig, uiteraard—maar wie heeft er nou geen root op zijn GN?
Google Play: PGM Nexus (FREE)
Lijkt mij dat je hiermee al snel ongewenste acties in je broekzak veroorzaakt of niet?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laguna schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Lijkt mij dat je hiermee al snel ongewenste acties in je broekzak veroorzaakt of niet?
Nee, eigenlijk nooit last van. Ik heb heb wel de betaalde versie, waarmee je extra zaken kan instellen, waaronder hoelang de swipe actie van links naar rechts mag duren en de exacte van tot posities + de afwijking daarvan:
Afbeeldingslocatie: http://www.nvalphen.nl/files/got/pgm.png
knappe broekzak die em dan aankrijgt (+ daarna krijg je nog gewoon je lockscreen met veeg/code/patroon)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Laguna schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:05:
[...]

Je scherm reageert niet op katoen hoor, dus tenzij jij vingers in je broekzak bewaart, kan er niet zoveel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ach ja, sommige mensen lopen de hele dag met hun handen in hun zakken. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Smultie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:20:
[...]

Je scherm reageert niet op katoen hoor, dus tenzij jij vingers in je broekzak bewaart, kan er niet zoveel gebeuren.
ligt eraan hoe dik je broekzak ik (en of je je scherm naar je been of naar buiten in je zak hebt natuurlijk).

Poets je scherm (aan) maar eens met een dun stuk t-shirt daar reageert ie ook op

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

ligt eraan hoe dik je broekzak ik (en of je je scherm naar je been of naar buiten in je zak hebt natuurlijk).

Poets je scherm (aan) maar eens met een dun stuk t-shirt daar reageert ie ook op
Hij reageert niet op het dunne katoen, maar op je vinger die het er tegenaan drukt, test maar eens met een paar laagjes katoen op dezelfde manier, dan gebeurd er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:56:
[...]

Hij reageert niet op het dunne katoen, maar op je vinger die het er tegenaan drukt, test maar eens met een paar laagjes katoen op dezelfde manier, dan gebeurd er niets meer.
Prulleman schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:27:
[...]

Dat zegt ie ook :)
Maar bij mij (scherm richting been) + boxershort, gebeurt er niet veel meer in m'n broekzak hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Smultie schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 13:57:
[...]

[...]

Dat zegt ie ook :)
Maar bij mij (scherm richting been) + boxershort, gebeurt er niet veel meer in m'n broekzak hoor.
Het kan wel degelijk, maar verschilt misschien ook per toestel en daarmee de gevoeligheid van het scherm. Bij m'n HTC Desire had ik na de upgrade naar Gingerbread bijvoorbeeld regelmatig het probleem dat als ik gebeld werd en het toestel (zonder het scherm aan te raken met mijn handen) uit m'n broekzak haalde dat ik het gesprek al geweigerd had eer ik 'm uit m'n broekzak had.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snelkroket
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-08-2022
Paling1 schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 12:20:
Hebben meer mensen problemen met het bereik (3G en WiFi) sinds de update naar 4.1.2?
Bij mij is het nu nog hopelozer dan het was met 4.01 en 4.03...
Ben om de haverklap alle bereik kwijt en het enige dat helpt is telefoon opnieuw opstarten. Als ik even buiten het bereik van mijn WiFi thuis kom en dan weer binnen het bereik zit, moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten om opnieuw te kunnen verbinden met WiFi.
Mijn GSM signaal valt ook heel de tijd weg. Volgens de batterystats zit ik 5% van de tijd zonder signaal.

Sinds de 4.04 en 4.1 updates was het bereik eindelijk een beetje acceptabel, maar nu toch weer hopeloos. Ik had hiervoor een HD2 en die had al een stuk beter bereik, maar ook die was vergeleken met een simpele Nokia gewoon slecht.

Ik heb sinds de update ook voortdurend problemen met een paar widgets die ik op mijn scherm heb staan. Sinds vanochtend zijn een paar widgets gewoon verdwenen en wil mijn Muscicplayer geen muziek meer op mijn telefoon vinden.
ook last van de laatste tijd, zal wel een bug zijn ook al heb ik wel vaker van deze last gehad 4.0.4 volgens mij. vanochtend werkt wifi uren niet maar nu gelukkig wel weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Prulleman schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 12:52:
[...]

Nee, eigenlijk nooit last van. Ik heb heb wel de betaalde versie, waarmee je extra zaken kan instellen, waaronder hoelang de swipe actie van links naar rechts mag duren en de exacte van tot posities + de afwijking daarvan:
[afbeelding]
knappe broekzak die em dan aankrijgt (+ daarna krijg je nog gewoon je lockscreen met veeg/code/patroon)
Mee eens. Ik denk dat ik in de afgelopen drie maanden ongeveer nul keer heb gehad dat PGM hem aanveegt in mijn broekzak, ik kan me in elk geval geen enkele keer herinneren. Ik heb ook de betaalde versie, maar gebruik eigenlijk alleen de standaard-instellingen. Maar ik steun die gast die dit gemaakt heeft graag. En misschien gebruik ik die andere functies ooit nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Cerberus_tm schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:25:
[...]

Mee eens. Ik denk dat ik in de afgelopen drie maanden ongeveer nul keer heb gehad dat PGM hem aanveegt in mijn broekzak, ik kan me in elk geval geen enkele keer herinneren. Ik heb ook de betaalde versie, maar gebruik eigenlijk alleen de standaard-instellingen. Maar ik steun die gast die dit gemaakt heeft graag. En misschien gebruik ik die andere functies ooit nog eens.
Volgens mij is dat ook zo, dat deze helemaal niet op andere swipes dan mn vingers reageert. Al zou dat wel zo zijn kom ik nog steeds eerst in mn lockscreen. Verder werkt het echt subliem, superapp! Overigens Smart Screen On werkt ook lekker hoor, maar ben nu teveel gewend aan PGM :)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:51
Wow, Nexus 4 voor $349,-. Wat een prijs zeg! 4 maanden geleden nog de Galaxy Nexus voor €380,- gekocht. Bizar dat de Nexus 4 met zijn specs zo 'goedkoop' is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor69
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 11:16
Kartmans1 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 19:30:
Wow, Nexus 4 voor $349,-. Wat een prijs zeg! 4 maanden geleden nog de Galaxy Nexus voor €380,- gekocht. Bizar dat de Nexus 4 met zijn specs zo 'goedkoop' is!
Waar heb je het over? Het heet Samsung Nexus Galaxy. De 4 is van LG

[ Voor 7% gewijzigd door Sailor69 op 29-10-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
martincm schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 18:55:
[...]

Volgens mij is dat ook zo, dat deze helemaal niet op andere swipes dan mn vingers reageert. Al zou dat wel zo zijn kom ik nog steeds eerst in mn lockscreen. Verder werkt het echt subliem, superapp! Overigens Smart Screen On werkt ook lekker hoor, maar ben nu teveel gewend aan PGM :)
Ja, buitenshuis is mijn lockscreen ook aan, dus kan niet met zekerheid zeggen wat daar allemeaal gebeurt.

Bij zorgde Smart Screen On ervoor dat hij *wel* de hele tijd aan ging in mijn broekzak, en ik had hem redelijk strak ingesteld. En hij werd ook vaak getriggerd als ik mijn notificatiebalk omlaag swipe.

Ook kost het toch wat meer moeite om hem aan te krijgen dan de heerlijk slordige swipe met PGM.

Ten laatste werkt *turn screen off* alleen als ik ook *turn screen on* aan het staan, dus ik kan hem niet gebruiken om het scherm alleen af te sluiten. Dat wil ik omdat hij dus in mijn broekzak per ongeluk aangaat.

Nu heb ik hem zo ingesteld dat "screen on" uitgaat na 5 minuten van geen activiteit, ben benieuwd hoe prettig dat werkt. Misschien ga ik hem gewoon met Tasker buitenshuis uitzetten. Of hem zo instellen dat het programma automatisch afgesloten wordt als het scherm uitgaat buitenshuis. Hmm dat klinkt niet zo gek. Met buitenshuis bedoel ik trouwens zonder verbinding met mijn huis-Wifi.

[ Voor 10% gewijzigd door Cerberus_tm op 29-10-2012 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Sailor69 schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:22:
[...]

Waar heb je het over? Het heet Samsung Nexus Galaxy. De 4 is van LG
Nou en? Als er een aanzienlijk betere telefoon op de markt komt voor hetzelfde geld...

Het enige issue voor mij is dat de Nexus 4 niet eens een vervangbare batterij heeft: het ontbreken van een geheugenkaart-lezer in de Galaxy Nexus is al erg genoeg, en dat heeft de Nexus 4 ook al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Eind november is ie ook verkrijgbaar in Nederland: http://www.allaboutphones...-nederlandse-winkels.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:47
Cerberus_tm schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 22:35:
[...]

Het enige issue voor mij is dat de Nexus 4 niet eens een vervangbare batterij heeft: het ontbreken van een geheugenkaart-lezer in de Galaxy Nexus is al erg genoeg, en dat heeft de Nexus 4 ook al niet.
Een micro-sd slot en een makkelijk vervangbare batterij zijn samen met LTE (op 800/1800/2600Mhz) een echt gemis. LTE komt in België tegen eind dit jaar toch al deftig op gang.
De prijs is dan wel echt scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Tja, toch vraag ik me af hoeveel LTE nou in de praktijk uitmaakt. Als ik mijn telefoon tether aan mijn PC heb ik in plaats van ca. 6 Mb/s nog maar 2Mb/s max (in de praktijk haal ik waarschijnlijk minder), en ik merk er vrij weinig van, behalve misschien met een pagina met veel grote foto's of zo (Youtube streamen gaat net zo goed/slecht).

Verder is de grote vraag hoe goed de dekking van LTE zal zijn, want ik heb nog steeds regelmatig geen 3G in bepaalde winkels en buiten de stad en zo (Vodafone-netwerk).

Als je wilt weten waarom de Nexus 4 geen LTE heeft, zie het desbetreffende artikel op The Verge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

De nieuwe versie van Google Now is nu beschikbaar op de Play Store.

Grote update met meerdere nieuwe 'cards' zoals je al kon zien op de reviews van Android 4.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zullen we de discussie over de Nexus 4 in zijn eigen topic houden:
[Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie

Zullen we dat de volgende keer in een topicreport melden? ;)

[ Voor 97% gewijzigd door pven op 30-10-2012 07:28 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:12

4play

-Nintendo- fan

PGM nexus is een ideaal programma inderdaad. Ik gebruik de powerknop helemaal niet meer, en ik vindt het heerlijk om een telefoon zonder knoppen aan te kunnen zetten zonder een knop in te hoeven drukken.

【ツ】Ipad air2, Macbook pro 2012, Samsung a53, Skagen Hybrid【ツ】

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vnauta
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-01 11:34
Heeft Google al aangegeven wanneer 4.2 verspreid wordt naar de nexus galaxy. Ik had vanochtend wel allerlei app updates van onder andere maps en google search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
vnauta schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:43:
Heeft Google al aangegeven wanneer 4.2 verspreid wordt naar de nexus galaxy. Ik had vanochtend wel allerlei app updates van onder andere maps en google search.
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:49

Vis

Dat ze Google Search (=Now) maar eens werkzaam gaan maken voor NL en NLse taal. Gesproken terug etc.

Dat zou pas innovatief zijn.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
edit

[ Voor 95% gewijzigd door alwaysleft op 30-10-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic, dus weg.

[ Voor 87% gewijzigd door janvanduschoten op 30-10-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:41

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Graag de discussie over de nieuwe Nexus 4 van LG in [Google Nexus 4 - LG Nexus] Ervaringen & Discussie,niet hier.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

vnauta schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:43:
Yep, het word gereleased wanneer de Nexus 4 te koop word aangeboden. Dus half nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Ik heb mijn gnex nu 2 maanden en ik zie ineens dat de verf af begint te bladderen aan de bovenkant van de telefoon (dat ene randje zilver helemaal aan de buitenkant) en dat ik een blauwe vlek heb op mijn back cover (vermoedelijk door mijn hoesje). Hebben jullie ook last van afbladdering? Is dit een geldige reden voor RMA? En kan ik de back cover 'wassen' zonder em te beschadigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

tobitronics schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:38:
Hebben jullie ook last van afbladdering?
Nope. Heb hem sinds januari en heb geen last van krassen of afbladderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 17:14
Ik heb trouwens wel een kras/beschadig op de rand van de telefoon, rondom de 3,5mm audio aansluiting al lichte beschadiging terwijl ik de telefoon pas net een maand heb!
Ik luister dan ook wel iedere dag muziek, maar na een maand vind ik dat de verf daar toch wel erg snel afbladderen..

// Kun je met PGM nexus trouwens ook je scherm locken?
Ik denk dat die app toch wel echt de rede is mijn nexus te rooten!
Ben altijd nog een beetje huiverig geweest voor rooten ivm garantie.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjoerd611 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:02:
Ja. Standaard onderin je scherm van rechts naar links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alleen niet met de gratis variant volgens mij

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

[b][message=39199680,noline]
Ik denk dat die app toch wel echt de rede is mijn nexus te rooten!
Ben altijd nog een beetje huiverig geweest voor rooten ivm garantie.. :+
Met de betaalde versie kun je ook je telefoon uitzetten inderdaad de gratis versie is alleen aan via een swipe.

En waarom zou je geen garantie meer hebben na het rooten. Als je garantie moet claimen druk je er toch weer een stock rom op? een nexus die geen root heeft is vrij nutteloos als nerdorgasmetelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Aangezien ik nog vrij nieuw ben op het gebied van rooten & custom rom's, en mijn geliefde nexus nog niet wil slopen :$

//bedankt voor de info over PGM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sjoerd611 schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 21:44:
Aangezien ik nog vrij nieuw ben op het gebied van rooten & custom rom's, en mijn geliefde nexus nog niet wil slopen :$

//bedankt voor de info over PGM!
//Graag gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

Moderne android telefoons kun je bijna niet meer slopen door te rooten en te flashen.

Vooral de nexus lijn is erg "geschikt" hiervoor, bij gesloten toestellen van andere merken/lijnen moet je soms rare fratsen uithalen om alles opengebroken te krijgen bij de nexus is het gewoon een zinnetje code intikken of makkelijker nog de nexus toolkit gebruiken.

Let wel op dat je bij het openen van je bootloader al je gegevens gewist worden dat is wel iets om even rekening mee te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik ben me inderdaad ook al een tijdje aan het inlezen op XDA forums, maar echt duidelijk word het me niet!
Het grootste probleem lijkt me wanneer de telefoon het begeefd, ik mijn garantie niet vergoed krijg omdat de telefoon geroot is :|

Heeft iemand toevallig nog een duidelijke tutorial met betrekking tot custom rom's? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4play

4play

-Nintendo- fan

XDA is een enge plek als je gewoon alleen root en een open bootloader wil...

Ik gebruik de toolkit http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310

En vooral niet bang worden van de root/deodexed/bussybox en andere rare termen en afkortingen :)

Owja je nexus opstarten met alletwee de volume knoppen ingedrukt is ook erg belangrijk.
Als je alleen de beneden knop indrukt kom je in het odin menu dan kun je een rom vanaf je PC naar je phone pushen. Dat is de "OMG HETIS KAPOT GEGAAN" stand :) die wil je bijna nooit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Vis schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 15:31:
Dat ze Google Search (=Now) maar eens werkzaam gaan maken voor NL en NLse taal. Gesproken terug etc.

Dat zou pas innovatief zijn.
Het zou ook fijn zijn als voice dial eens fatsoenlijk werkt. Het is me nog nooit gelukt iemand te bellen daarmee in m'n auto met carkit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

tobitronics schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 20:38:
... verf af begint te bladderen ... blauwe vlek heb op mijn back cover (vermoedelijk door mijn hoesje)

kan ik de back cover 'wassen' zonder em te beschadigen?
Dat afbladderen en blauwe vlek is duidelijk vanwege producten gebruikt in je hoesje, en zoals je daaruit kunt afleiden (en volgens je boekje) is het gebruik van 'producten' om je toestel te kuisen ed uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
kristo schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 19:33:
[...]

Dat afbladderen en blauwe vlek is duidelijk vanwege producten gebruikt in je hoesje, en zoals je daaruit kunt afleiden (en volgens je boekje) is het gebruik van 'producten' om je toestel te kuisen ed uit den boze.
Hoe gebruiken jullie je nexus dan? Ik heb er ook nog een xo skin op zitten. Als jullie hem 'naakt' gebruiken, hebben jullie dan krassen op de acherkant? En is er een manier om die blauwe kleurrstof van mijn back cover af te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Ik heb de mijne sinds juli, nooit hoesjes gebruikt, en ziet er nog perfect uit. Ben er ook wel voorzichtig mee, is nog nooit op straat gevallen. Help me herinneren dat ik zo'n uitbreiding op de inboedelverzekering neem, dan is hij voor € 2 verzekerd tegen valschade en waterschade, ook buitenshuis. Tenminste bij mijn bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Cerberus_tm schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:30:
Ik heb de mijne sinds juli, nooit hoesjes gebruikt, en ziet er nog perfect uit. Ben er ook wel voorzichtig mee, is nog nooit op straat gevallen. Help me herinneren dat ik zo'n uitbreiding op de inboedelverzekering neem, dan is hij voor € 2 verzekerd tegen valschade en waterschade, ook buitenshuis. Tenminste bij mijn bank.
Welke bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
ABN. Ik geloof dat je moet bellen om dat ding af te sluiten bij je inboedelverzekering (die heb ik al), dan kun je meteen vragen hoe het precies werkt. Maar ze adverteerden in elk geval met dat je schade vergoed wordt als je hem op een terras in je biertje laat vallen. Ik zou trouwens denken dat alle inboedelverzekeringen wel zoiets hebben? Let altijd op of je verzekerd bent tegen nieuw-/vervangingswaarde of dagwaarde, dat maakt veel uit. Bij ABN ben je geloof ik de eerste 2 jaar na aankoop verzekerd tegen nieuwwaarde.

[ Voor 32% gewijzigd door Cerberus_tm op 31-10-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Cerberus_tm schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:34:
ABN. Ik geloof dat je moet bellen om dat ding af te sluiten bij je inboedelverzekering (die heb ik al), dan kun je meteen vragen hoe het precies werkt. Maar ze adverteerden in elk geval met dat je schade vergoed wordt als je hem op een terras in je biertje laat vallen.
Kun je m ook afsluiten als je de rest bij een andere verzekeraar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Dat denk ik niet. Maar de kans lijkt me aanwezig dat jouw huidige inboedelverzekering ook wel een soortgelijke optie heeft. All-risk- of kostbaarhedenverzekering, of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Cerberus_tm schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:37:
Dat denk ik niet. Maar de kans lijkt me aanwezig dat jouw huidige inboedelverzekering ook wel een soortgelijke optie heeft. All-risk- of kostbaarhedenverzekering, of zoiets.
Houd jij je nexus eigenlijk gewoon in je zak of doe je m ergens anders in om m te vervoeren/bij je te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Ik ben er altijd zeer voorzichtig mee (zoals quasi iedereen allicht) maar gebruikt hem dus wel naakt. Vervoer is steeds in een propere (binnen)zak van een jas (geen broekzakken) of tas, desnoods extra in een propere papieren zak oid en uiteraard niet in combinatie met harde dingen als sleutels ed. Heb wel al een paar krasjes vooronder vanwege eens terechtgekomen op een ruwe ondergrond, maar ja, vroeg of laat gebeurt er toch iets. Mijn Spica zat na 2,5 jaar vol krassen, groeven en putjes in de plastiek kunststof maar aan het glas was er nauwelijks iets, enkele veeg-haarstreepjes zoals op een bril ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
tobitronics schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 23:10:
[...]

Houd jij je nexus eigenlijk gewoon in je zak of doe je m ergens anders in om m te vervoeren/bij je te hebben?
Altijd gewoon naakt in mijn broekzak (okee dat klinkt fout). Ik zorg wel dat ik er nooit metaal of iets anders hards bij heb, en nooit in mijn achterzak. Tja, het is bij iedereen anders, moeilijk te zeggen waarom die van jou wel een beschadiging van de verf heeft, kan van alles zijn...

Eerlijk gezegd zou ikzelf krasen niet erg vinden, als hij het maar doet: het is tenslotte een gebruiksvoorwerp. Aan de pijpen van je spijkerbroek komen op een gegegeven moment ook rafeltjes, gympen slijten, mijn fiets heeft allerhande krassen, maar ja.

[ Voor 19% gewijzigd door Cerberus_tm op 01-11-2012 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook ik geen bescherming, altijd naakt. Helaas wel een buts, maar dat is mijn eigen schuld en de telefoon ziet er beter uit dan mijn knieën na de val :)

Verder geen krassen of andere beschadigingen en ben er niet echt voorzichtig ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik hem ook gewoon kaal.
Heb wel een screenprotector en voor 30EUR heb ik een nieuwe zijrand/kant gekocht.
Als ik mijn GNex verkoop doe ik die erom heen en heeft de volgende eigenaar een
''gloednieuwe'' Nexus :D

p.s. Dat betekent niet dat ik er altijd heel zuinig mee ben.
In me broekzak of jaszak en dan niets anders erbij. :*)

[ Voor 21% gewijzigd door Dubrillion op 01-11-2012 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Full Android 4.2 System Dump (System Apps/Sounds/Wallpapers)

edit: nog een TIL:

Hidden Gem: PC Layout In Android Jellybean Keyboard

Heb het zelf even getest en het werkt erg goed, ook al zijn de toetsen wat klein.
Kan niet wachten om het te testen met de nieuwe 'swype' versie van stock 4.2.

[ Voor 56% gewijzigd door quartex op 01-11-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobitronics
Dubrillion schreef op donderdag 01 november 2012 @ 09:04:
Ik gebruik hem ook gewoon kaal.
Heb wel een screenprotector en voor 30EUR heb ik een nieuwe zijrand/kant gekocht.
Als ik mijn GNex verkoop doe ik die erom heen en heeft de volgende eigenaar een
''gloednieuwe'' Nexus :D

p.s. Dat betekent niet dat ik er altijd heel zuinig mee ben.
In me broekzak of jaszak en dan niets anders erbij. :*)
Nieuwe zijkant???? Verklaar dat nader please :)

Verder vandaag heb ik het gelekte toetsenbord van 4.2 geinstalleerd en geprobeerd. Swypefunctie is accuraat en vloeiend, echter voorlopig nog niet in het nederlands -O-

[ Voor 14% gewijzigd door tobitronics op 01-11-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
offtopic:
Inboedel verzekert meestal geen dingen die buitenshuis gebeuren. Ik heb via de rabo nu een als aanvulling op mijn inboedel een buiten-de-deur pakket, wat in beperkte mate ook dit soort dingen vergoedt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerberus_tm
  • Niet online
Maardiweb schreef op donderdag 01 november 2012 @ 20:34:
offtopic:
Inboedel verzekert meestal geen dingen die buitenshuis gebeuren. Ik heb via de rabo nu een als aanvulling op mijn inboedel een buiten-de-deur pakket, wat in beperkte mate ook dit soort dingen vergoedt :)
Ja, dat is precies wat ik bedoel. Hangt van de precieze voorwaarden van je bank af hoe nuttig zo'n aanvulling is. ABN geeft je een behoorlijk eigen risico voor diefstal in grote steden helaas; maar je bent wel goed verzekerd tegen val- en vochtschade, wat mij meer waard is (heb mijn telefoon 100 % van de tijd in mijn hand of in mijn broekzak). En hij is tot 2 jaar na aankoop verzekerd tegen vervangingswaarde, dus de facto de nieuwwaarde, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 20:07
Laguna schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 17:32:
[...]

Geduld het kan tot een maand na de uitrol duren eer je de update middels OTA ontvangt.
M'n geduld wordt op de proef gesteld ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Albert020 op 02-11-2012 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Albert020 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 08:03:
[...]

M'n geduld wordt op de proef gesteld ;)
Check ook even door wie je toestel wordt geüpdatet of dit door Google wordt gedaan of door Samsung. In het laatste geval duurt het sowieso langer eer je de update krijgt.
Zie hiervoor [Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Laguna schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:38:
[...]

Check ook even door wie je toestel wordt geüpdatet of dit door Google wordt gedaan of door Samsung. In het laatste geval duurt het sowieso langer eer je de update krijgt.
Zie hiervoor [Google Galaxy Nexus] Versie en herkomst ?.
Bedankt, heb dus yakjuxw, wachten op Samsung dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:03
Albert020 schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 13:54:
[...]

Bedankt, heb dus yakjuxw, wachten op Samsung dus....
of je flasht hem snel naar een takyu of yakyu zoals de meesten snel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dimocash schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 14:08:
[...]

of je flasht hem snel naar een takyu of yakyu zoals de meesten snel doen.
Thanks, heb um al gevonden ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 02-11-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimocash
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:03
eerste link :)
https://www.google.nl/#hl...37189454&biw=1600&bih=775

edit.
zag je wijziging te laat.
maar het is echt heel simpel.
installeer eerst gnex toolkit op je pc
hierna kun je je telefoon flashen
onthou wel dat je al je huidige data kwijtraakt.

[ Voor 17% gewijzigd door dimocash op 02-11-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al gelukt?
Ik heb een aantal maanden geleden "CF_YAKJU_IMM76D_full.tar" http://www.theandroidsoul...-using-odindownload-mode/ met Odin geflasht op de Nexus van mijn zoon na een reparatie, 16 oktober kreeg hij OTA 4.1.2.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-10 17:22
Ik heb ook sinds kort de Galaxy Nexus. Ben er zeer tevreden over. Wat mij echter wel opvalt is dat bij mij spraakbesturing bij taal en invoer regelmatig automatich inschakeld. Als deze uit staat heb je een extra komma ipv het microfoontje. Hierdoor start die spraakbesturing zichzelf regelmatig op ipv dt ik een komma krijg. Meerdere mensen hier last van?

Heb van de week handmatig via de tool 4.1.2 erop gezet en de tel is nog unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:02:
[...]

Al gelukt?
Ik heb een aantal maanden geleden "CF_YAKJU_IMM76D_full.tar" http://www.theandroidsoul...-using-odindownload-mode/ met Odin geflasht op de Nexus van mijn zoon na een reparatie, 16 oktober kreeg hij OTA 4.1.2.
Nee heb um nog niet geflasht, wacht er nog even mee...

[ Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 02-11-2012 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hotman schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 15:18:
Ik heb ook sinds kort de Galaxy Nexus. Ben er zeer tevreden over. Wat mij echter wel opvalt is dat bij mij spraakbesturing bij taal en invoer regelmatig automatich inschakeld. Als deze uit staat heb je een extra komma ipv het microfoontje. Hierdoor start die spraakbesturing zichzelf regelmatig op ipv dt ik een komma krijg. Meerdere mensen hier last van?

Heb van de week handmatig via de tool 4.1.2 erop gezet en de tel is nog unlocked.
Bij mij heb ik onder toetsenbord instellingen een optie waar het mic knopje getoond moet worden. Wellicht een aokp optie, maar volgens mij gewoon stock
Ik niet goed gelezen dus...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Nog een irritatie puntje als je bij de Google website een search doet met een vrij lange zoekterm en vervolgens die zoekterm wil aanpassen dan kom je met geen mogelijkheid meer aan het eind te staan.

Verder zijn de instellingen achter de werksleutel niet goed aanklikbaar waardoor je regelmatig onbedoeld links op de achtergrond aanklikt ipv de instelling. Hetzelfde geldt voor de optie terug naar zoekresultaten zodra je op een foto hebt geklikt bij het zoeken naar afbeeldingen, dan selecteer je automatisch het zoekveld waardoor je toetsenbord weer tevoorschijn komt.

Wel apart al die bugs je zou toch denken dat zulke zaken bij het testen wel naar boven komen (de mobiele interface van Google veranderd ook regelmatig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ik heb hetzelfde probleem, ik vind het namelijk veel handiger dat er een komma staat!
Nu druk ik heel vaak mis op voice input..

//Zojuist het eerste haarkrasje op m'n nexus ontdenkt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Laguna schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:59:
... als je bij de Google website een search doet met een vrij lange zoekterm en vervolgens die zoekterm wil aanpassen dan kom je met geen mogelijkheid meer aan het eind te staan.

Verder zijn de instellingen achter de werksleutel niet goed aanklikbaar
In de Google zoekbalk, net als in alle (vele) tekstvakken in onze Android, kun je de tekst na aanklikken links/rechts en/of boven/onder slepen ;)

Met dat werksleutel-klikken heb ik geen last, vanuit een afbeelding moet je idd blind, of goed kunnen onthouden, weten waar je moet klikken :)

@ Sjoerd611> Op je scherm? Opletten waarmee je je scherm afveegt, dat er geen vuiltje inzit, of dat je doekje/papiertje niet te grove partikels bevat (een tissue bv kan in principe houtdeeltjes bevatten). Ook opletten dat je een vuiltje op je scherm niet oppikt bij het afvegen en daarmee ev een streep/kras maakt.

[ Voor 60% gewijzigd door kristo op 02-11-2012 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd611
Ja op m'n scherm, ik poets hem meestal met een brillendoekje!
Maar ik denk dat deze in m'n broekzak is onstaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
kristo schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:17:
[...]

In de Google zoekbalk, net als in alle (vele) tekstvakken in onze Android, kun je de tekst na aanklikken links/rechts en/of boven/onder slepen ;)

Met dat werksleutel-klikken heb ik geen last, vanuit een afbeelding moet je idd blind, of goed kunnen onthouden, weten waar je moet klikken :)
Klopt, maar dat werkt dus alleen voor die tekst die zichtbaar is in het scherm de tekst die buiten het scherm staat (omdat de tekst langer is dan het zoekveld) daar krijg je de cursor dus niet naar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kristo

kristo

cosmotheoros

Ik heb het nu nog eens getest: lange rij woorden ingetikt en woorden bijgevoegd (in portret en landschap): ik kan steeds naar het begin van de rij termen (linkerzijde tekstvak) scrollen, naar het einde (rechterzijde) komt het laatste woord er maar gedeeltelijk op: ik krijgt nog het begin van het woord maar niet het einde, dus helemaal achteraan kan je niets toevoegen.

Komt dat overeen met jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
kristo schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 00:22:
Ik heb het nu nog eens getest: lange rij woorden ingetikt en woorden bijgevoegd (in portret en landschap): ik kan steeds naar het begin van de rij termen (linkerzijde tekstvak) scrollen, naar het einde (rechterzijde) komt het laatste woord er maar gedeeltelijk op: ik krijgt nog het begin van het woord maar niet het einde, dus helemaal achteraan kan je niets toevoegen.

Komt dat overeen met jouw ervaring?
Dat is precies waar ik tegenaan loop :) je kan dus niet naar het eind toe. De gewenste actie zou zijn dat terwijl je je vinger op het scherm houdt je kan scrollen naar het eind, maar dat werkt momenteel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers!
November is voor mij altijd de maand waarin ik voor het komend jaar(of de komende jaren) een rondgang maak langs bijvoorbeeld de energiemaatschappij en de telecomaanbieder met de vraag wat ze er voor over hebben om mij als klant te behouden. Om ervoor te zorgen dat ze hun belofte waarmaken wil ik dit jaar de gesprekken die ik voer eens opnemen. Vooral met energiemaatschappijen heb ik in het verleden erg veel gedonder gehad en ik zie 'preventief verzamelen van bewijslast' dan ook als een noodzakelijk kwaad.

Zijn er GNEX gebruikers die mij daarvoor een app kunnen aanbevelen? De kwaliteit en 'output' variëert bij diverse Apps. Ik heb uiteraard al wat in de play store bekeken en ik zou graag een top 3 noemen maar ik kom er eigenlijk maar twee tegen die acceptabel en recente ervaringen hebben:
1. Call Recorder Pro
2. Call recorder

Ik kan me voorstellen dat sommige het Gnex topic een vreemde plek vinden voor deze vraag maar ik lees in de comments van de meeste apps dat GNEX gebruikers geen goede ervaringen met deze Apps hebben. Echter de meeste reacties zijn van mei 2012 of eerder. Daarom hoop ik dat er inmiddels GNEX gebruikers zijn die gesprekken van goede (geluids)kwaliteit kunnen opnemen en dus een App kunnen aanbevelen.

ps. Als een app Root vereist is dit voor mij geen bezwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 14:40

Len

Leeg

Ik heb goede ervaringen met Callrecorder + Alsa. Dat werkt perfect!

Er zijn wat "todo's" te vinden op internet. Ik heb volgens mij deze gebruikt:

http://samsungnex.blogspot.nl/

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SePtiCTaNk
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 15:24
tobitronics schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 22:22:
[...]

Hoe gebruiken jullie je nexus dan? Ik heb er ook nog een xo skin op zitten. Als jullie hem 'naakt' gebruiken, hebben jullie dan krassen op de acherkant? En is er een manier om die blauwe kleurrstof van mijn back cover af te krijgen?
Normaal gesproken heb ik altijd een hoesje om mijn smartphone, maar die kon ik voor de NExus geen geschikte vinden. Daarnasast vind ik een hoesje toch vaak een extra belemmering in gebruik (naast het feit dat het natuurlijk wel extra beschermt). Nu gebruik ik Diztronic TPU Case en die bevalt enorm! Ligt goed in de hand, past als gegoten en geeft geen vlekken. Op het scherm heb ik een screen protector, maar die heb ik er sowieso altijd op.

Jack of all trades, master of none. Though often better than a master of one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gebuik em ook al sinds feb zonder hoesje of screenprotector. (heb een 4 dollar ebay hoesje die ik op vakantie ofzo weleens gebruik, maar dat is echt zelden)

van een afstandje ziet het toestel er gewoon als nieuw uit, als je heel goed gaat kijken zit er een mini haarkrasje op het scherm, een heeeel klein putje op de scherm rand (van 40 cm op tegelvloer gevallen).
backcover helemaal in nieuwstaat. behuizing rand heeft een op 3 plekken wat minder lak, rond de headset input, de linkerbovenhoek en het randje waar de onder/achterkant bump over gaat naar de backcover (allemaal heel minimaal).

persoonlijk heb ik liever een beetje gebruikssporen dan een onhandig/lelijk/dik hoesje, daarnaast past ie dan niet meer in mijn pogo desk dock 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 06-11-2012 15:55 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosterj
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 09:29
Prulleman schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:55:

persoonlijk heb ik liever een beetje gebruikssporen dan een onhandig/lelijk/dik hoesje, daarnaast past ie dan niet meer in mijn pogo desk dock 8)
Eens. Echter, enige tijd geleden legde ik mijn Nexus (in gelcase) op het dak van de auto om de boodschappen binnen te zetten. En vergat het!

Na zo'n 3 km door de stad te hebben gereden sloeg de paniek toe, MIJN TELEFOON! Ik stopte direct op de ringweg en was er van overtuigd een leeg dak aan te treffen. De Schat lag nog op precies dezelfde plek! De case is stroef en had voorkomen dat de telefoon was gaan schuiven. Oef!!

Nja, ik heb nu een mooi verhaal.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Hahaha echt? Geweldig! Dat is dan wel weer een voordeeltje, maar ik vind al die cases ook te groot. Heb een siliconen ding die ik er soms even omheen doe, maar over het algemeen is hij gewoon naakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:47
Ben altijd heel zuinig op mijn telefoon, maar vandaag is hij gevallen en je raad het al, het hele scherm in stukken. Nu heb ik van maten gehoord dat je het scherm kan vervangen. Maar is dit ook aan te raden ?aangezien ik geen idee heb hoe dit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:29

Bob

Ruben0s schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 19:03:
Ben altijd heel zuinig op mijn telefoon, maar vandaag is hij gevallen en je raad het al, het hele scherm in stukken. Nu heb ik van maten gehoord dat je het scherm kan vervangen. Maar is dit ook aan te raden ?aangezien ik geen idee heb hoe dit moet.
http://www.ifixit.com/Device/Samsung_Galaxy_Nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omnyakom1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-03-2022
Wanneer krijgen we 4.2?

Kom op zeg: beetje meer inzet mag wel.

[ Voor 52% gewijzigd door pven op 06-11-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

rumour has it that Google will release the latest Jelly Bean update for its older Nexus devices on 13 November.
http://www.ibtimes.co.uk/...xy-nexus-apps-package.htm

[ Voor 38% gewijzigd door 8088 op 06-11-2012 20:13 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:44

Phntm

Tlingelingeling

Het zijn die rumours altijd die er ver naast zitten, maar ik heb wel het gevoel dat dit eens zou kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-10 21:52
Het volgende is een probleem aan het worden. Ik beschouw het nu als een storende factor. Voorheen viel het op dat er voor een x aantal seconde een hoog piepend geluid kwam uit de adapter nadat je deze uit het stopcontact had verwijderd. Een soort swiepend geluid, blijkbaar moet hij ook even ontladen als hij zijn werk gedaan heeft. Prima! Maar sinds een tijd lijkt hij harder te gaan piepen, ook als hij klaar is met het opladen van de Google Nexus. En de laatste weken laad ik vaak 's nachts en als ik wakker word (of dit nou komt door het piepende geluid) is het echt verschrikkelijk om aan te horen. Of ik nou goedhorend persoon ben, andere schijnen er minder last van te hebben.

Nou vraag ik mij af. Zijn daar meer klachten over? Ben ik de enige? Zijn er ervaringen om zoiets laten te vervangen door Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:03

Rick-Jan

always connected

laserboy schreef op vrijdag 09 november 2012 @ 09:01:
Het volgende is een probleem aan het worden. Ik beschouw het nu als een storende factor. Voorheen viel het op dat er voor een x aantal seconde een hoog piepend geluid kwam uit de adapter nadat je deze uit het stopcontact had verwijderd. Een soort swiepend geluid, blijkbaar moet hij ook even ontladen als hij zijn werk gedaan heeft. Prima! Maar sinds een tijd lijkt hij harder te gaan piepen, ook als hij klaar is met het opladen van de Google Nexus. En de laatste weken laad ik vaak 's nachts en als ik wakker word (of dit nou komt door het piepende geluid) is het echt verschrikkelijk om aan te horen. Of ik nou goedhorend persoon ben, andere schijnen er minder last van te hebben.

Nou vraag ik mij af. Zijn daar meer klachten over? Ben ik de enige? Zijn er ervaringen om zoiets laten te vervangen door Samsung?
Sterker nog, bij mij doet hij het vanaf het begin, als je de lader in de telefoon stopt houd hij op met piepen, maar als hij er uit gaat:kan ik het 3 meter verder nog horen, haal daarom altijd de lader uit het stopcontact. Krijg er wel hoofdpijn van, bovenop dat het zwaar irritant is. Heb het wel vaker met Samsung laders gehad.

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Pagina: 1 ... 68 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.