Ik lees vrij veel op XDA, Rootzwiki en hier en heb dat probleem nog niet echt gehoord. Volume+ helpt niet bij oorspeaker zoals hierboven wordt gezegd. Een kernel met ingebouwde soundversterker wel.BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:27:
[...]
Sorry voor het kicken binnen 24 uur, maar ik wil graag jullie ervaringen weten over bovenstaande vraag. Ik twijfel sterk of ik het toestel vanmiddag nogmaals ga omruilen. Jullie input is zeer welkom
Ah ok, TILyok schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:35:
[...]
Ik lees vrij veel op XDA, Rootzwiki en hier en heb dat probleem nog niet echt gehoord. Volume+ helpt niet bij oorspeaker zoals hierboven wordt gezegd. Een kernel met ingebouwde soundversterker wel.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik het toestel toch retourneren
Ik ben verder heel blij met de Nexus, maar bellen vind ik nog steeds één van de belangrijkste features. Op een of andere manier stoor ik me enorm aan dat gekraak. Alsof iemand steeds in de microfoon blaast bij schelle tonen.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Bel je altijd met WIFI ook aan? Dat geeft bij mij vaak receptieproblemen. Daarnaast kun je een nieuwe radio proberen, maar daarvoor moet je 'm unlocken en rooten. Succes iig.BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:40:
Bedankt voor jullie reacties. Dan ga ik het toestel toch retournerenIk ben verder heel blij met de Nexus, maar bellen vind ik nog steeds één van de belangrijkste features. Op een of andere manier stoor ik me enorm aan dat gekraak. Alsof iemand steeds in de microfoon blaast bij schelle tonen.
misschien een domme vraag, maar kan nergens swype vinden bij de instellingen, ook op google valt er behalve een beta niet veel te vinden.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Swype is geen standaard onderdeel van Android. Download Swype via http://beta.swype.comRick-Jan schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:11:
misschien een domme vraag, maar kan nergens swype vinden bij de instellingen, ook op google valt er behalve een beta niet veel te vinden.
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Go launcher EX installeren en dan het Go keyboard installeren, gratis swipen.Rick-Jan schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:11:
Ik bel wel met WIFI aan ja. Het gekke is alleen, als je het volume 3 tandjes lager zet zijn alle storingen verdwenen.yok schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:52:
[...]
Bel je altijd met WIFI ook aan? Dat geeft bij mij vaak receptieproblemen. Daarnaast kun je een nieuwe radio proberen, maar daarvoor moet je 'm unlocken en rooten. Succes iig.
Helaas had de winkel geen gesealde verpakkingen meer, dus ik heb mijn centjes terug gekregen. Nog even getwijfeld voor een Galaxy Note, maar dat ding is echt te groot voor mij
Jammer, maar helaas. Ga weer even verder zoeken naar een winkel in de buurt met een acceptabele prijs voor een Galaxy Nexus. Nogmaals bedankt voor de reacties.
de officiele beta van swype die hierboven is genoemd is ook gratis en legaal. Zolang deze nog beta is en je maakt 1 keer een account aan kan je gratis "echt" swypenVerstekbakker schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:37:
[...]
Go launcher EX installeren en dan het Go keyboard installeren, gratis swipen.
De officiële beta van Swype is nog niet in het nederlands toch? En daar typ ik toch wel het meeste in.
Zojuist geïnstalleerd, en gewoon ook in het nederlandsIooryz schreef op maandag 02 april 2012 @ 13:54:
De officiële beta van Swype is nog niet in het nederlands toch? En daar typ ik toch wel het meeste in.
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
bij de laatste versie kan je los talen downloaden (voorgaande waren vaak muli-lang, of gestript naar bv eng/nl, maar dat is nu dus niet meer nodig)
Swiftkey ook geprobeerd? Ik kan niet meer zonderAghanim schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:37:
Ben ik overigens de enige die totaal niet op kan schieten met het keyboard op de GN? Heb al meerdere keyboards gebruikt maar blijf er ontzettend naast typen, terwijl ik dit op mijn iPhone helemaal niet heb. Op mijn Desire HD was het ook al niet best, maar toch een stuk beter dan de GN.
Misschien een beetje een rare vraag, maar ben je toevallig hardhorend? Zoals je de klachten omschrijft lijkt het wel alsof je speaker gewoon een beetje wordt overstuurd en dat het geluid dus te hard staat voor wat de speaker aan kan. Ik heb zelf mijn volume bij de oorspeaker nog op minder dan de helft staan namelijk..?BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 12:47:
[...]
Ik bel wel met WIFI aan ja. Het gekke is alleen, als je het volume 3 tandjes lager zet zijn alle storingen verdwenen.
Helaas had de winkel geen gesealde verpakkingen meer, dus ik heb mijn centjes terug gekregen. Nog even getwijfeld voor een Galaxy Note, maar dat ding is echt te groot voor mij
Jammer, maar helaas. Ga weer even verder zoeken naar een winkel in de buurt met een acceptabele prijs voor een Galaxy Nexus. Nogmaals bedankt voor de reacties.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Mijn gehoor is inderdaad niet top. In mijn jeugd teveel concerten beluisterd zonder de juiste bescherming. Maar begrijp ik het goed dat jouw speaker op max ook wordt overstuurd?Maardiweb schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:25:
[...]
Swiftkey ook geprobeerd? Ik kan niet meer zonderWerkt echt heerlijk!!!
[...]
Misschien een beetje een rare vraag, maar ben je toevallig hardhorend? Zoals je de klachten omschrijft lijkt het wel alsof je speaker gewoon een beetje wordt overstuurd en dat het geluid dus te hard staat voor wat de speaker aan kan. Ik heb zelf mijn volume bij de oorspeaker nog op minder dan de helft staan namelijk..?
los van het feit dat je bij een high end toestel misschien beter mag verwachten, is het niet altijd zo dat telefoon speakertjes (intern en extern) op max volume niet al te best meer klinken?BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:30:
[...]
Mijn gehoor is inderdaad niet top. In mijn jeugd teveel concerten beluisterd zonder de juiste bescherming. Maar begrijp ik het goed dat jouw speaker op max ook wordt overstuurd?
Zojuist even gechecked en op max klinkt inderdaad iets minder goed dan 1 of 2 stapjes lager... maar om je toestel er voor terug te brengen... nee
Op zich heb je daar wel gelijk in. Ik ben een beetje een zeikerd daarin. Niet leuk om over jezelf te zeggen, maar ik vind altijd wel iets waar ik me aan stoor. Ik heb mijn speaker graag op max en was in de veronderstelling dat het aan het toestel lag. Ik zoek nog steeds een Nexus, maar weet nu i.i.g. Wel dat ik die dan niet om hoef te ruilen. Dus wederom dank voor jullie reactiesPrulleman schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:36:
[...]
los van het feit dat je bij een high end toestel misschien beter mag verwachten, is het niet altijd zo dat telefoon speakertjes (intern en extern) op max volume niet al te best meer klinken?
Zojuist even gechecked en op max klinkt inderdaad iets minder goed dan 1 of 2 stapjes lager... maar om je toestel er voor terug te brengen... nee
Vandaag bijna deze telefoon gekocht maar vond hem toch erg nep en plasticerig aanvoelen, vooral het achterste klepje vind ik helemaal niks.
Hoe ervaren jullie de telefoon na wat maandjes gebruik?
Hoppaa, gisteren besteld, en hoop hem morgen binnen te krijgen!
Kan niet wachten... kom van een Blackberry af, en daar heb ik het wel een tijdje mee gehad... !
Zijn er nog must have accessoires voor dit ding ?
Hoop ook dat ik 4.0.4 direct via OTA krijg...
Kan niet wachten... kom van een Blackberry af, en daar heb ik het wel een tijdje mee gehad... !
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Geen enkel probleem me na enkele maanden in gebruik te hebben, het voelt wellicht wel zo, maar zit toch wel behoorlijk goed vast ( mits goed geplaatst ) ik zou iig niet willen ruilen voor welke andere telefoon dan ook.Ipenburg schreef op maandag 02 april 2012 @ 15:59:
Vandaag bijna deze telefoon gekocht maar vond hem toch erg nep en plasticerig aanvoelen, vooral het achterste klepje vind ik helemaal niks.
Fijn alle updates ontvangen, geen andere toeters en bellen qua skins etc.
GoT F1 PlayStation Racing League Discord
Voor accesoires is er een apart topic.... Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy NexusVis schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:07:
Nice.. thanks,, heb me alvast via ebay een siliconen case besteld welke op aanraden van bovenstaand topic genoemd werd... er zit ook een screenprotector bij, gebruiken jullie er ook een op jullie GN? Ik heb t er niet zo op, maar ik wil natuurlijk wel zuinig zijn op mn nieuwe phone... 
Ook heb ik een stylus besteld, jaja voor draw something
Damn kan niet wachten tot morgen
Ook heb ik een stylus besteld, jaja voor draw something
Damn kan niet wachten tot morgen
Ik heb zojuist de volgende handleiding gevolgd en toen kreeg ik de update notificatie naar 4.0.4:
ok what you need to do is
1. go to setting / apps then hit the all button at the top
2. scroll down to google services framework and then press it to open
3. hit the clear data button and RESTART the device
4. go to settings / about phone / system updates
5. hit the check now button
6. you should get the 4.0.4 update
7. hit install and enjoy
please note it may take a few attemps for it to work but keep trying until it does
*Bij mij werkte het na 2 pogingen
7. hit install and enjoy
please note it may take a few attemps for it to work but keep trying until it does
Na de 6e keer is het gelukt!! Woohooo!!! Bedankt!
EDIT:
Te vroeg gejuicht... Telefoon had 4.0.4 gedownload en bij het installeren verscheen er een liggend android poppetje met een rood uitroepteken uit z'n buik. Na een minuut of 3 reboot de telefoon en zit nog steeds op 4.0.2. Na nu 15x het geprobeerd te hebben krijg ik de 4.0.4. melding ook niet meer
EDIT:
Te vroeg gejuicht... Telefoon had 4.0.4 gedownload en bij het installeren verscheen er een liggend android poppetje met een rood uitroepteken uit z'n buik. Na een minuut of 3 reboot de telefoon en zit nog steeds op 4.0.2. Na nu 15x het geprobeerd te hebben krijg ik de 4.0.4. melding ook niet meer
[ Voor 76% gewijzigd door _Piv0 op 02-04-2012 22:20 ]
Wow. Het werkt!!!!!slaven84 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:58:
Ik heb zojuist de volgende handleiding gevolgd en toen kreeg ik de update notificatie naar 4.0.4:
7. hit install and enjoy
Weten we dit voor de toekomstslaven84 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:58:
7. hit install and enjoy
Bij mij gewoon gelukt. Super update. De nexus is nu iPhone smooth_Piv0 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:02:
Na de 6e keer is het gelukt!! Woohooo!!! Bedankt!
EDIT:
Hoe kwam je aan deze tip?slaven84 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:58:
7. hit install and enjoy
You made my day. En we weten nu dus ook het toekomstig moet he:)
.
Haha awesome! Het werkt
Dat gaan de Google servers niet leuk vinden dit trucje
Haha, hier heeft het ook gewerkt, alleen pas na 10 pogingen
, telefoon voelt inderdaad een stuk soepeler aan, maar toch komen er nog wel vaak haperingen in de interface voor, wat ik persoonlijk nogal irritant vind..
40 Reboots verder nog steeds niets. Ik blijf volhouden, nog 15% accu.
probeer ook zonder reboot_Piv0 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:50:
Met 15% accu kan je zoiezo niet updaten_Piv0 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:50:
Super man ff rebooten en hij komt zelf met er is een update beschikbaar:) Bedankt voor de tip!
Asus G501
Bedoel ook gewoon via de power button uit en inschakelen.
Dat ie geroot is maakt toch niks uit? Maat van me krijgt t ook niet voor elkaar

Wat voor haperingen? Nergens last van. Staat gpu hardware versnelling aan bij je?tiies schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:49:
Haha, hier heeft het ook gewerkt, alleen pas na 10 pogingen, telefoon voelt inderdaad een stuk soepeler aan, maar toch komen er nog wel vaak haperingen in de interface voor, wat ik persoonlijk nogal irritant vind..
Je moet wel rebooten nadat je app hebt gecleared. Werkte hier meteen_Piv0 schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:55:
Bedoel ook gewoon via de power button uit en inschakelen.
Toen de update werd gedownload zat ik ergens op de 25%, daarna vroeg mn Nexus voor het installeren om em aan de lader te hangen.
Maar toen faalde t als nog....

Ja, even voor de duidelijkheid;alwaysleft schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:57:
[...]
Je moet wel rebooten nadat je app hebt gecleared. Werkte hier meteen
T is toch gewoon een kwestie van "Gegevens wissen" en met de power button telefoon uitzetten en weer aanzetten?!
*Zucht*
Klasse tip! Werkte bij mij na 5 posingen. Zit nu op 4.04 en eerlijk gezegd voelt alles veel sneller aan.slaven84 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:58:
7. hit install and enjoy
Xbox Live: Ofthewell NL
Idd. Vindt het een groot verschil. iPhone smooth nu:)Hairball schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:09:
[...]
Klasse tip! Werkte bij mij na 5 posingen. Zit nu op 4.04 en eerlijk gezegd voelt alles veel sneller aan.
Yep_Piv0 schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:03:
[...]
Ja, even voor de duidelijkheid;
T is toch gewoon een kwestie van "Gegevens wissen" en met de power button telefoon uitzetten en weer aanzetten?!
*Zucht*
HELP,
Bij mij werkt het helaas ook niet..
Even voor de duidelijkheid:
ik ga naar alle apps, daar klik ik op gegevens wissen van google service framework waarna ik de telefoon uitzet en vervolgens weer aan? (de eerste keer kreeg ik de melding of ik de locatieservice aan of uit wilde schakelen??) en daarna klik ik bij systeemupdates op nu controleren..
er gebeurt bij mij niets, ben nu een uurtje bezig
ik ga naar alle apps, daar klik ik op gegevens wissen van google service framework waarna ik de telefoon uitzet en vervolgens weer aan? (de eerste keer kreeg ik de melding of ik de locatieservice aan of uit wilde schakelen??) en daarna klik ik bij systeemupdates op nu controleren..
Ju
Heb je Jakju? Dan moet het gewoon lukkensn3lders schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:15:
HELP,
jakju?alwaysleft schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:18:
Ju
[...]
Heb je Jakju? Dan moet het gewoon lukken
Atratus schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:41:
[...]
Heb je al gekeken welke versie je hebt? Yakju of niet?
Moet je even in de Play store deze app opzoeken: GN Official Update Checker
Normaal zou je 4.0.2 moeten draaien nu.
Heb yakju, volg de stappen en niets... Werkt voor geen meter, althans voor mij iig...
Ben je 1 van de enige. WeirdCache schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:29:
Heb yakju, volg de stappen en niets... Werkt voor geen meter, althans voor mij iig...
Al ruim 50x geprobeerd op Yakju, nog steeds niks...
Ja, gebeurt af en toe nog bij het wisselen van de menu-vensters (moet zeggen dat dat wel een stuk minder is dan eerst), maar ook met een live-wallpaper is het nog steeds zo traag als dikke poep..alwaysleft schreef op maandag 02 april 2012 @ 22:56:
[...]
Wat voor haperingen? Nergens last van. Staat gpu hardware versnelling aan bij je?
ik heb ook de yakju versie zeg gn official update checker.
en het werkt nog niet, iemand een idee waar het aan ligt?
Pech? Google die dit gat heeft gedacht? Want het is gewoon een update forceren wat ze niet leuk zullen vinden bij Google (iets met server load enz)sn3lders schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:32:
ik heb ook de yakju versie zeg gn official update checker.
Volgens mij was deze methode ook al eerder mogelijk bij andere Android versies/merken.alwaysleft schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:34:
[...]
Pech? Google die dit gat heeft gedacht? Want het is gewoon een update forceren wat ze niet leuk zullen vinden bij Google (iets met server load enz)
Ben nu zelf ook al meerdere keren deze methode aan het uitvoeren.
Wanneer moet je nu restarten dan? Ik lees tegenstrijdige berichten, sommige mensen restarten niet, anderen restarten voordat ze de stappen volgen, weer anderen restarten na het clearen van de data van google service framework.

Restarten na het clearen van de Google Service Framework data.
Tis me 1x gelukt maar de installatie faalde. En na 1,5u opnieuw proberen nog steeds niks.
Toch nog een paar dagen wachten op de officiële OTA ben ik bang.....
Tis me 1x gelukt maar de installatie faalde. En na 1,5u opnieuw proberen nog steeds niks.
Toch nog een paar dagen wachten op de officiële OTA ben ik bang.....
Dat meen je niet.. ik had toch wel gehoopt dat met deze update je live wallpapers kon gebruiken zonder vertraging bij de UI. Het is toch ongelofelijk dat een live wallpaper voor vertraging zorgt bij dit toestel? Of ligt het soms aan die live wallpapers zelf en zijn die dingen gewoon niet geoptimaliseerd voor ICS?tiies schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:31:
[...]
Ja, gebeurt af en toe nog bij het wisselen van de menu-vensters (moet zeggen dat dat wel een stuk minder is dan eerst), maar ook met een live-wallpaper is het nog steeds zo traag als dikke poep..
Dat stoort me trouwens wel, sommige ontwikkelaars zijn zo "langzaam/lui/druk-met-iOS" dat het soms maanden duurt eer iets gefixt wordt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Raar... Ik ben stock, maar wel rooted. Kreeg de OTA aangeboden, druk op download, druk op restart and install, telefoon gaat uit, telefoon gaat aan, robot met draadbol in zijn buik, daarna robot op zijn rug met uitroepteken in zijn buik voor een minuut of 10 lang... Duurt me te lang, want ik wil gaan slapen, batterij eraf, opnieuw starten, nog steeds 4.0.2 draaiend.
Wat een flauwekul...
Edit: hierboven besproken truukje toegepast en de update weer aangeboden gekregen. Hetzelfde verhaal, android op zijn rug met rood icoontje. Lekker, zo vlak voor ik naar Dublin vlieg. Gelukkig heb ik mijn wekkerradio nog niet weggegooid.
Wat een flauwekul...
Edit: hierboven besproken truukje toegepast en de update weer aangeboden gekregen. Hetzelfde verhaal, android op zijn rug met rood icoontje. Lekker, zo vlak voor ik naar Dublin vlieg. Gelukkig heb ik mijn wekkerradio nog niet weggegooid.
[ Voor 23% gewijzigd door Verstekbakker op 03-04-2012 03:29 ]
Ik kreeg gisteren ook de OTA aangeboden, maar ik draai op een custom ROM (AOKP build28) dus ik heb het maar niet gedaan omdat ik dan dus de custom ROM zou kwijt raken.Verstekbakker schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 03:20:
Raar... Ik ben stock, maar wel rooted. Kreeg de OTA aangeboden, druk op download, druk op restart and install, telefoon gaat uit, telefoon gaat aan, robot met draadbol in zijn buik, daarna robot op zijn rug met uitroepteken in zijn buik voor een minuut of 10 lang... Duurt me te lang, want ik wil gaan slapen, batterij eraf, opnieuw starten, nog steeds 4.0.2 draaiend.
Wat een flauwekul...
Ik dacht sowieso dat je die melding niet meer zou krijgen als je de Nexus geroot had.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
De truc werkte hier gelijk de eerste keer!!! Dus nu draai ik ook 4.04
Ben benieuwd of ik nu betere Wifi en 3G ontvangst heb met de nieuwe radio XXLA2.
Ben benieuwd of ik nu betere Wifi en 3G ontvangst heb met de nieuwe radio XXLA2.
bij mij werkte de tip ook, na de 2e keer. Wat wel het verschil was met de eerste keer proberen, is dat ik de 2e keer geen input heb gedaan op de locatie vraag.
Dus ik moet unrooten? Dan ben ik alles weer kwijt zeker...Bogey Dope schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 07:58:
[...]
Ik kreeg gisteren ook de OTA aangeboden, maar ik draai op een custom ROM (AOKP build28) dus ik heb het maar niet gedaan omdat ik dan dus de custom ROM zou kwijt raken.
Ik dacht sowieso dat je die melding niet meer zou krijgen als je de Nexus geroot had.
Anoniem: 391640
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik ga hem waarschijnlijk ook bestellen...maar waar weet nog niet...Vis schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:07:
ik weet het, hoort in een ander topic...
Heb hem vannacht gewoon OTA ontvangen!
heb alleen nog niet genoeg kunnen kloten met het toestel om verschillen op te merken.
Ik hoop alleen wel dat mijn probleem nu gefixet is dat de nexus vaak de camera niet meer kon vinden.
Enige manier om dan weer foto's te kunnen nemen was het toestel rebooten.
heb alleen nog niet genoeg kunnen kloten met het toestel om verschillen op te merken.
Ik hoop alleen wel dat mijn probleem nu gefixet is dat de nexus vaak de camera niet meer kon vinden.
Enige manier om dan weer foto's te kunnen nemen was het toestel rebooten.
studentmobiel... hij is nu 52 euro voor 2 jaar abo iSmart 75 (eerste 3 maanden 18,75,-) daarna 37,50 p/mAnoniem: 391640 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:14:
[...]
Waar heb je hem besteld als ik vragen mag? Ik ga hem waarschijnlijk ook bestellen...maar waar weet nog niet...
ik weet het, hoort in een ander topic...
Wel snelste internet
Ik heb vanochtend 4.0.4 gewoon OTA ontvangen, zonder trucjes. Ben alleen wel root kwijt! En dat is balen want ik ben zo slim geweest m'n bootloader weer te locken. Nu moet ik hem dus weer resetten

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik heb 4.0.4 geinstalleerd met Clockwork Mod Recovery. Het was doodsimpel en werkte direct. Misschien dat jullie dat beter kunnen proberen dan het forceren om de update aangeboden te krijgen van Google?
DeputyNL
dan moet je wel unlocked zijn en CWM hebben geinstalleerd... Meestal draai je dan een custom rom en zit je niet te wachten op de OTA(maar een update van je custom rom).deputy schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:48:
Ik heb 4.0.4 geinstalleerd met Clockwork Mod Recovery. Het was doodsimpel en werkte direct. Misschien dat jullie dat beter kunnen proberen dan het forceren om de update aangeboden te krijgen van Google?
Volgens mij is het forceren juist een goede optie voor stock users. In tegenstelling tot de 4.0.2 update, waar het reply's regende met ik heb em nog niet, hoor je nu al 2 pagina's lang vooral: de truc werkt..
[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 03-04-2012 09:52 ]
Anoniem: 450793
Ik heb me sinds het eerste bericht dat de OTA naar 4.0.4 te downloaden is verdiept in het verkrijgen van deze update. Met de handmatige download en de Galaxy Nexus Toolkit kan echt iedere noob ermee aan de slag. Te downloaden via deze link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310. Inmiddels zit de OTA al verwerkt in deze toolkit. Installeer dit programma, open het en installeer voor de zekerheid vanuit dat programma je drivers nogmaals en dan aan de slag: selecteer je official stock versie+build, unlock bootloader, download de update naar de map C:\(watjepadookis\galaxy nexus toolkit\put_google_factory_image_here en kies de optie om die update te flashen. Minder dan 5 minuten werk.
Voor de mensen die bang zijn dat ze nu garantie kwijt zijn: Mijn bovenbuurman werkt bij Dynafix en heeft gister op zijn werk mijn telefoon bekeken en hij trof enkel officiële firmware aan, alles rooted en locked dus 100% garantie mocht er iets mee mis gaan. Wel letten ze op de 'ooit geïnstalleerde apps' dus als je je telefoon inlevert, zorg dan dat je 'm volledig gewiped hebt(als je de tool hebt gebruikt om back to stock te gaan is dat al het geval) en activeer de telefoon opnieuw met een andere gmail account zodat ze niet vanuit je google account kunnen achterhalen of je ooit superuser of ROM manager hebt geïnstalleerd. Een niet geactiveerde telefoon maakt wel verdacht.
edit: Zoals in de comments is opgemerkt is het inderdaad zo dat je het toestel met deze methode volledig whiped. Belangrijk verschil met regulier OTA updaten.
Voor de mensen die bang zijn dat ze nu garantie kwijt zijn: Mijn bovenbuurman werkt bij Dynafix en heeft gister op zijn werk mijn telefoon bekeken en hij trof enkel officiële firmware aan, alles rooted en locked dus 100% garantie mocht er iets mee mis gaan. Wel letten ze op de 'ooit geïnstalleerde apps' dus als je je telefoon inlevert, zorg dan dat je 'm volledig gewiped hebt(als je de tool hebt gebruikt om back to stock te gaan is dat al het geval) en activeer de telefoon opnieuw met een andere gmail account zodat ze niet vanuit je google account kunnen achterhalen of je ooit superuser of ROM manager hebt geïnstalleerd. Een niet geactiveerde telefoon maakt wel verdacht.
edit: Zoals in de comments is opgemerkt is het inderdaad zo dat je het toestel met deze methode volledig whiped. Belangrijk verschil met regulier OTA updaten.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 450793 op 03-04-2012 16:20 ]
Waarschijnlijk weet iedereen dit al, maar ik kwam er bij toeval achter....blijkbaar kun je screenshots maken door de volumeknop naar beneden te drukken en de powerbutton in te drukken tegelijkertijd. Vergeef mij, vast en zeker al een paar keer gepost, maar voor de 0,5% die het nog niet weet.
http://www.gottabemobile....creenshots-android-4-ics/
http://www.gottabemobile....creenshots-android-4-ics/
Ik kreeg vanochtend (waarschijnlijk vannacht, maar mijn mobiele internet staat 's nachts altijd uit) de OTA update van 4.0.4 binnen. Ik merk het vooral in soepelheid (bijvoorbeeld het menu het het vegen naar widget toe is nu zo zonder of met minder hickups).
Na het gebruiken van mijn Transformer Prime wist ik dat het soepeler moest kunnen: en dat kan, nice.
Na het gebruiken van mijn Transformer Prime wist ik dat het soepeler moest kunnen: en dat kan, nice.
betekend het unlocken van je bootloader niet een volledige wipe van /data (of zelfs ook /sdcard)? (lijkt me een groot verschil met de standaard OTA methode en handig om te vermelden....) correct me if I'm wrongAnoniem: 450793 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:00:
Ik heb me sinds het eerste bericht dat de OTA naar 4.0.4 te downloaden is verdiept in het verkrijgen van deze update. Met de handmatige download en de Galaxy Nexus Toolkit kan echt iedere noob ermee aan de slag. Te downloaden via deze link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310. Inmiddels zit de OTA al verwerkt in deze toolkit. Installeer dit programma, open het en installeer voor de zekerheid vanuit dat programma je drivers nogmaals en dan aan de slag: selecteer je official stock versie+build, unlock bootloader, download de update naar de map C:\(watjepadookis\galaxy nexus toolkit\put_google_factory_image_here en kies de optie om die update te flashen. Minder dan 5 minuten werk.
Bij mij werkte het na 4 keer, hoefde niet eens op update te checken maar er kwam bovenin de notificatie al te staan systeemupdate beschikbaar. Overigens met akkoord op locatie vraag dus dat maakt geen verschil.Zendith schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:02:
bij mij werkte de tip ook, na de 2e keer. Wat wel het verschil was met de eerste keer proberen, is dat ik de 2e keer geen input heb gedaan op de locatie vraag.
Ik heb die "tip" nu al 6 keer gedaan maar tot nu toe geen resultaat. Heb gewoon een yakju build en zit op vodafone.
Wind, Waves and Snow
vanmorgen een nieuwe Nexus in ontvangst mogen nemen. Het toestel kreeg direct de OTA binnen. Grappige was dat de huidige versie 4.0.1 was. Je hoeft dus niet te trucken om eerst naar 4.0.2 te gaan. Dus voor de mensen die nog vast zitten op 4.0.1, er is hoop. 
Ik leg me erbij neer dat ik het volume gewoon niet hoger moet zetten dan standje 8 ofzo. Ik ga van de Nexus genieten
Ik leg me erbij neer dat ik het volume gewoon niet hoger moet zetten dan standje 8 ofzo. Ik ga van de Nexus genieten

Probeer het eens om de lokatieservice van Google uit te zetten zoals hier vanmorgen vermeld werd. Toen hij bij mij binnen kwam heb ik deze ook uitgezet.bigfooter schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 11:28:
Ik heb die "tip" nu al 6 keer gedaan maar tot nu toe geen resultaat. Heb gewoon een yakju build en zit op vodafone.
[ Voor 33% gewijzigd door BillSpaarbank op 03-04-2012 11:31 ]
Probeerde net de tip 4 of 5 keer, en na de eerste keer herstarten ging mn accu van vol naar 14%...
Ik krijg t ook nog steeds niet voor mekaar. Zit ook bij Vodafone, kan het daar mee te maken hebben?
Heb t ook al een paar keer geprobeerd zonder sim kaart maar ook dan weinig succes..
Heb t ook al een paar keer geprobeerd zonder sim kaart maar ook dan weinig succes..
5 x een poging gedaan en nu de update aan het binnenhalen!
Super tip, thanks!
Ik denk ik probeer het eens maar doe geen reboot, en nu kwam die wel door
Wind, Waves and Snow
En.. wat zijn de ervaringen dusver over 4.0.4 ?
Gaat allemaal nog soepeler, Gtalk heeft wat kleine veranderingen (nieuwe icon?), de OK knop is van plaats veranderd bij de Pincode inlog.
Op de een of andere manier is bij mij het geluid dat de phone maakt bij photo's en screenshots op 11 gezet o_O
Moet ff kijken waar ik dat kan veranderen.. normaal ging dat bij photo's maken gewoon door op de volume knop te drukken, maar dat helpt niet echt nu.
Google Play's inlog scherm is niet meer zo buggy als voorheen.
Maar het belangrijkste is toch dat alles wat sneller en soepeler gaat
edit: Oh, en de batterij duur! Het is nog beter geworden
[ Voor 4% gewijzigd door quartex op 03-04-2012 13:06 ]
Na een paar dagen gebruik merk ik toch ook inderdaad een behoorlijke verbetering in accuduur. Ik verbaasde me gisteravond dat ik nog 48% had. (van de lader af om 07:00 uur en de hele dag gewoon mail e.d. binnen gehaald, nieuws bekeken, poker gespeeld (verloren), gebeld etc.)quartex schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 12:47:
[...]
Gaat allemaal nog soepeler, Gtalk heeft wat kleine veranderingen (nieuwe icon?), de OK knop is van plaats veranderd bij de Pincode inlog.
Op de een of andere manier is bij mij het geluid dat de phone maakt bij photo's en screenshots op 11 gezet o_O
Moet ff kijken waar ik dat kan veranderen.. normaal ging dat bij photo's maken gewoon door op de volume knop te drukken, maar dat helpt niet echt nu.
Google Play's inlog scherm is niet meer zo buggy als voorheen.
Maar het belangrijkste is toch dat alles wat sneller en soepeler gaat
edit: Oh, en de batterij duur! Het is nog beter geworden
Ga toch voor de extended battery, omdat het dekseltje wat beter zou sluiten die erbij zit. Ben benieuwd.
Vanochtend kreeg ik ook de OTA update. Net even bezig geweest met opnieuw te rooten (via Galaxy Nexus Toolkit) Gelukkig was mijn Bootloader nog unlocked.
wat sluit er nu niet goed aan het klepje dan?Atratus schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:11:
[...]
Na een paar dagen gebruik merk ik toch ook inderdaad een behoorlijke verbetering in accuduur. Ik verbaasde me gisteravond dat ik nog 48% had. (van de lader af om 07:00 uur en de hele dag gewoon mail e.d. binnen gehaald, nieuws bekeken, poker gespeeld (verloren), gebeld etc.)
Ga toch voor de extended battery, omdat het dekseltje wat beter zou sluiten die erbij zit. Ben benieuwd.
Heb bovenstaande gedaan zonder telkens telefoon te rebooten (vond ik teveel gedoe). Na keer of 5 nu de update aan het installeren. Het rebooten kan dus gewoon overgeslagen worden.
Goud! Werkte de eerste keer!slaven84 schreef op maandag 02 april 2012 @ 20:58:
7. hit install and enjoy
Hij sluit prima, alleen aan de bovenkant (achterkant) hoor ik wat gekraak als ik er met mijn vinger overheen ga. Totaal niet noemenswaardig en ik zit er ook niet echt mee. Wat mij over de streep trok om een grotere accu te kopen (los van de iets langere duur) is ook dat het nauwer schijnt te zitten.Prulleman schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:15:
[...]
wat sluit er nu niet goed aan het klepje dan?
Wat ik ook met stukje plakband tussen deksel en toestel zelf zou kunnen oplossen, maar extra accu vind ik ook handig, vanwege mijn vakantie binnenkort. Meer als nood.
Puur een luxe kwestie eigenlijk. Ik ben dik tevreden over de accuduur en bouwkwaliteit verder. Het voelt misschien wat plastic aan, maar na een paar weken gebruik stoort me dat totaal niet. Het voelt massiever dan ik dacht eigenlijk nog.
Heb de update 5x geprobeerd te installeren maar kort daarna verschijnt een android poppetje met een rood uitroepteken. Telefoon start vervolgens weer vrolijk op met 4.0.2.
Moet em eerst unrooten denk ik.
Edit:
Als ik em unroot ben ik toch geen gegevens kwijt?
Edit:
[ Voor 12% gewijzigd door _Piv0 op 03-04-2012 13:28 ]
hier in het topic heeft zich al iemand gemeld dat de update op een rooted GN gelukt was, maar dat de root wel verdwenen was. Dat is eigenlijk ook wat je op de meeste andere fora leest._Piv0 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:25:
Heb de update 5x geprobeerd te installeren maar kort daarna verschijnt een android poppetje met een rood uitroepteken. Telefoon start vervolgens weer vrolijk op met 4.0.2.
Edit:
Wellecht heeft het meer te maken met een unlocked bootloader of custom recovery als de OTA niet lukt
Rooten is niet nodig voor de OTA of het trucje om de OTA eerder te krijgen!!!
Een paar pagina's terug is een rootmethode uitgelegd waarmee je al je data behoud. Als je de toolkit van XDA gebruikt om te rooten, dan ben je je data wel kwijt.
Ik had de mijne geroot volgens de eerder genoemde methode, en daarna het programma Voodoo OTA Rootkeeper geinstalleerd. Daarmee kan je heel simpel switchen tussen geroot en niet geroot. Als het goed is blijft dat ook behouden bij een OTA update, alhoewel ik dat nog niet heb geprobeerd.
[edit]Effe getest... Ik kan gewoon rooten en unrooten met dat programma.... (Dus geroot terwijl ik op 4.02 zat, unroot (paar dagen geleden al) met voodoo programma. OTA update geforceerd, en ik kan hem weer rooten/unrooten als ik dat wil.)
Een paar pagina's terug is een rootmethode uitgelegd waarmee je al je data behoud. Als je de toolkit van XDA gebruikt om te rooten, dan ben je je data wel kwijt.
Ik had de mijne geroot volgens de eerder genoemde methode, en daarna het programma Voodoo OTA Rootkeeper geinstalleerd. Daarmee kan je heel simpel switchen tussen geroot en niet geroot. Als het goed is blijft dat ook behouden bij een OTA update, alhoewel ik dat nog niet heb geprobeerd.
[edit]Effe getest... Ik kan gewoon rooten en unrooten met dat programma.... (Dus geroot terwijl ik op 4.02 zat, unroot (paar dagen geleden al) met voodoo programma. OTA update geforceerd, en ik kan hem weer rooten/unrooten als ik dat wil.)
[ Voor 51% gewijzigd door Paling1 op 03-04-2012 13:49 ]
Ik heb hem net geroot met de toolkit, alle data is behouden. Alleen als je de bootloader flasht verlies je alle data.Paling1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:44:
Als dit een reactie is op de 2 posts erboven, dat gaat juist over UNrooten..Paling1 schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:44:
Haha je hebt gelijk... verkeerd gelezen...Prulleman schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 13:49:
[...]
Als dit een reactie is op de 2 posts erboven, dat gaat juist over UNrooten..
Het truucje hier ook maar uitgehaald aangezien ik het wachten al wel zat was ( na wat gepiel en opnieuw etc. na een reboot toch de update ).... eindelijk de tweede update van de google nexus naar 4.0.4 eens zien wat we allemaal merken aan verschillen.
Trucje werkte bij mij ook na de 2de keer proberen.
Hopelijk draait spotify nu wel goed.
En uit de accessoire threat vernomen van Dubrillion dat er ook een docking menu in zit.
Deze heb ik voorheen ook nog nooit verzien.
Hopelijk draait spotify nu wel goed.
En uit de accessoire threat vernomen van Dubrillion dat er ook een docking menu in zit.
Deze heb ik voorheen ook nog nooit verzien.
[ Voor 43% gewijzigd door Revres op 03-04-2012 15:25 ]
Kleine extra update. Geen force closes meer (met name Zynga poker app) en ik kan nu ook ineens gebruik maken van gast-netwerk van mijn bedrijf (kan nu wel inloggen).
Kleine dingen, die het een stuk aangenamer maken.
Kleine dingen, die het een stuk aangenamer maken.
Ik draai de stock rom , maar heb deze wel "geroot". Heb nog geen notificatie voor de OTA update gehad en ook het "framework" trucje meermaals geprobeerd.
Kan iemand bevestigen dat als je stock geroot hebt of je de OTA dan wel of niet ontvangt ?
Kan iemand bevestigen dat als je stock geroot hebt of je de OTA dan wel of niet ontvangt ?
Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.