Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Wauw, dat kan echt veel makkelijker. Zal zo even een kort stukje tikken over hoe ik het gedaan heb. Ik heb nu ook nog gewoon de stock bootloader en niks hoeven unlocken.Laguna schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:42:
Voor de mensen die niet kunnen wachten totdat de OTA vanzelf op hun GN binnenrolt, hier de link naar de 4.0.4 OTA update (je dient wel zelf uit te vogelen hoe je deze installeert):
http://android.clients.go...-from-ICL53F.7f97fbc1.zip
En hoe je deze installeert:
http://www.androidcentral...-galaxy-nexus-android-404
Je gaf aan dat je een Google build hebt, maar hoe heb je dit gecontroleerd?BillSpaarbank schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:56:
ik kom er niet achter waarom ik 4.0.2 niet binnen krijg. Deze zou ik toch al lang moeten krijgen met een google build? Ik kan er verder niets over vinden.
Anders kan je het voor de zekerheid nog met deze app checken of je echt je updates van Google krijgt.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Bij deze, ik ga er wel vanuit dat je adb correct werkend hebt. (De Windows versie. Unix / Mac users snappen de aanpassingen zelf welSlurpgeit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:04:
[...]
Wauw, dat kan echt veel makkelijker. Zal zo even een kort stukje tikken over hoe ik het gedaan heb. Ik heb nu ook nog gewoon de stock bootloader en niks hoeven unlocken.
- Download de 4.0.4 OTA update
- Gooi hem in een tijdelijk werkmapje en noem hem update.zip
- Download dit pakketje. (Mirror hier)
- Pak de bestanden uit in hetzelfde mapje.
- Bewerk unroot-for-windows.bat, en comment de regel "adb reboot" (Regel 55)
- Dubbelklik root-for-windows.bat (De melding over het missende bestand kreeg ik ook, maar heeft alsnog prima gewerkt)
- Wacht tot de telefoon opnieuw gestart is, en doe het volgende in een command prompt (Navigeer naar je werkmap):
abd shell su chmod 777 /cache exit exit adb push update.zip /cache adb shell su chmod 777 /cache/update.zip chmod 770 /cache exit exit
- Dubbelklik unroot-for-windows.bat
- Als het script klaar is, zet de telefoon dan uit (Let op: bij een reboot wordt update.zip uit /cache verwijderd)
- Start de telefoon terwijl je de volume up en volume down knop ingedrukt houdt
- Druk op de volume down knop totdat "Recovery mode" in beeld komt
- Druk op de power knop
- Als je het androidje met het rode uitroepteken ziet, wacht dan 2 á 3 minuten
- Druk op volume up en power
- Navigeer met de volumeknoppen naar "Apply update from /cache"
- Druk op de power knop
- Navigeer naar "update.zip" (wederom met de volume knoppen)
- Druk op de power knop
- Wacht tot de update klaar is
- Kies voor "reboot system now"
- Geniet van 4.0.4
De update wordt automatisch uit /cache verwijderd, en zo heb je zonder gerommel aan je bootloader toch de officiële google 4.0.4 update.
Die app had ik gebruikt. Hij geeft aan jakju build.Laguna schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:09:
[...]
Je gaf aan dat je een Google build hebt, maar hoe heb je dit gecontroleerd?
Anders kan je het voor de zekerheid nog met deze app checken of je echt je updates van Google krijgt.
Vreemd.. dan zal je misschien genoodzaakt zijn handmatig een update naar 4.0.2 te doen, waarna je je GN middels de OTA naar 4.0.4 kunt updaten (de huidige OTA is voor 4.0.2 naar 4.0.4, dus die kan je niet gebruiken zolang je op 4.0.1 zit).BillSpaarbank schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:25:
[...]
Die app had ik gebruikt. Hij geeft aan jakju build.
Zojuist even handmatig de 4.0.4 update geïnstalleerd, en toestel lijkt gelijk over het algemeen al een stukje sneller en smoother!
Fijn dat nu ook in de calendar widget events van een hele dag worden weergegeven (was fout van 4.0.1-2 fixed in 4.0.3).
Verder zie ik in het instellingen menu een nieuwe knop 'Dock'?

Dock menu <-- zie hier inhoud van menu
Edit: en ook zie ik dat de (overflow) menu knop onderin weg is, na het unlocken van het scherm als er een Android app open stond met oud menu.
En zoals hieronder al gezegd wordt, thx Slurpgeit in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie" !
[ Voor 23% gewijzigd door PieterAelse op 30-03-2012 00:33 ]
@pieteraelse huh, bij mij staat er docken: p
[ Voor 17% gewijzigd door Rick-Jan op 30-03-2012 00:32 ]
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Mijn telefoon staat op Engels zoals je aan het menu ziet. Gok dat die van jou op Nederlands staat?Rick-Jan schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:29:
@pieteraelse huh, bij mij staat er docken: p
Klopt inderdaad, Aha, had er overheen gekeken!PieterAelse schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:36:
[...]
Mijn telefoon staat op Engels zoals je aan het menu ziet. Gok dat die van jou op Nederlands staat?

Tijd om te slapen
You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .
Kan ik dezelfde procedure hanteren om van 4.0.1 naar 4.0.2 te flashen (uiteraard met andere zip) of is dat te kort door de bocht.Slurpgeit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:22:
[...]
Bij deze, ik ga er wel vanuit dat je adb correct werkend hebt. (De Windows versie. Unix / Mac users snappen de aanpassingen zelf wel):
enz......
- Geniet van 4.0.4
De update wordt automatisch uit /cache verwijderd, en zo heb je zonder gerommel aan je bootloader toch de officiële google 4.0.4 update.
Ik heb echt gezocht, maar is er een duidelijke how-to om 4.0.2 te flashen. Zou Google de update van 4.0.1 naar 4.0.2 gestaakt hebben omdat 4.0.4 er aankomt? Of zijn er meerdere die nog vast zitten op 4.0.1?
Je hebt het super duidelijk uitgelegd en zou het graag leren hoe ik dit moet doen.Slurpgeit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:22:
[...]
Bij deze, ik ga er wel vanuit dat je adb correct werkend hebt. (De Windows versie. Unix / Mac users snappen de aanpassingen zelf wel):
- Dubbelklik root-for-windows.bat (De melding over het missende bestand kreeg ik ook, maar heeft alsnog prima gewerkt)
- Wacht tot de telefoon opnieuw gestart is, en doe het volgende in een command prompt (Navigeer naar je werkmap):
abd shell su chmod 777 /cache exit exit adb push update.zip /cache adb shell su chmod 777 /cache/update.zip chmod 770 /cache exit exit
- Als het script klaar is, zet de telefoon dan uit (Let op: bij een reboot wordt update.zip uit /cache verwijderd)
- Druk op de power knop
- Druk op de power knop
- Druk op de power knop
- Geniet van 4.0.4
Hoe kan ik makkelijk ADB werkend krijgen. Want ik typ het in op Google en dan krijg je al gauw dat het niet met Samsung werkt en dat er weer ''work arounds'' zijn. Ik kan nergens zoals jou een stappenplan vinden
Je hebt natuurlijk ook niet echt een samsung telefoon, maar een google nexus, toevallig door samsung gemaakt...Dubrillion schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 08:11:
[...]
Je hebt het super duidelijk uitgelegd en zou het graag leren hoe ik dit moet doen.
Hoe kan ik makkelijk ADB werkend krijgen. Want ik typ het in op Google en dan krijg je al gauw dat het niet met Samsung werkt en dat er weer ''work arounds'' zijn. Ik kan nergens zoals jou een stappenplan vinden
http://androidforums.com/...xy-nexus.html#post3711706
Hier moet het wel mee lukken volgens mij
(Het goed werken van ADB was/is natuurlijk het verkoop argument voor een developer phone..)
[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 30-03-2012 08:49 ]
Ik snap alleen niet wat bedoelt wordt met ''Bewerk unroot-for-windows.bat, en comment de regel "adb reboot" (Regel 55)'' en dat met die command line kom ik niet uit
Bewerk = open in kladblokDubrillion schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:45:
Ik heb ADB werkend gekregen enz.
Ik snap alleen niet wat bedoelt wordt met ''Bewerk unroot-for-windows.bat, en comment de regel "adb reboot" (Regel 55)'' en dat met die command line kom ik niet uit
[ Voor 6% gewijzigd door Slurpgeit op 30-03-2012 09:47 ]
Ja dat is gelukt en wat bedoel je met comment?Slurpgeit schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:47:
[...]
Bewerk = open in kladblok. De regel verwijderen werkt trouwens ook prima.
Pffff ik ben echt nieuw hierin

dan start me telefoon niet meer op uit zichzelf.... wat doe ik verkeerd?
Nu kom ik helemaal niet meer in usb debug mode.
Kan dus ook niet meer terug en nu is me telefoon geroot.
Dit wilde ik dus niet

[ Voor 34% gewijzigd door Dubrillion op 30-03-2012 10:01 ]
Is met 4.0.4 ook het probleem opgelost met die rode lijntjes onder je tekst als je de telefoon op Engels hebt en je toetsenbordtaal op Nederlands?PieterAelse schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 00:36:
[...]
Mijn telefoon staat op Engels zoals je aan het menu ziet. Gok dat die van jou op Nederlands staat?
alles is bewaard in mijn gevalPaling1 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:18:
Ben je met de truc van hierboven al je data/apps etc kwijt? of blijven die behouden?
Waar zit je nu en wat gebeurt er precies (niet) ?Dubrillion schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 09:52:
De regel heb ik weg gehaald en dan de volgende stap....
dan start me telefoon niet meer op uit zichzelf.... wat doe ik verkeerd?
Nu kom ik helemaal niet meer in usb debug mode.
Kan dus ook niet meer terug en nu is me telefoon geroot.
Dit wilde ik dus niet
Ik geef geen garanties natuurlijk, maar bij mij was alles nog intact. Een backup kan uiteraard geen kwaad.Paling1 schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:18:
Ben je met de truc van hierboven al je data/apps etc kwijt? of blijven die behouden?
Dat is iets wat ik vannacht ook gelijk geprobeerd heb! Maar helaas zit dat er nog steeds in. Simpelweg omdat er geen Nederlands woordenboek is voor Spellingcorrectie. Deze uitschakelen zorgt er dan ook voor dat je geen rode lijntjes hebtVerstekbakker schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:04:
[...]
Is met 4.0.4 ook het probleem opgelost met die rode lijntjes onder je tekst als je de telefoon op Engels hebt en je toetsenbordtaal op Nederlands?
En als je je toetsenbord wel op NL hebt en autocorrectie aan werkt het eigenlijk prima genoeg. Enige wat je dan mist is spellingcorrectie (dus achteraf) zoals bijv. Word dat doet.
Om op de anderen te reageren: Als het goed verloopt raak je niks kwijt en blijft alles staan. het is immers een update
Ben nu even een Back-Up aan het maken en ga dan even proberen te Unrooten.
Anders zit er niks anders op dan een factory reset, want kan nu niet meer in me telefoon met een USB kabel.
Dan maar geduldig wachten op de OTA.
Edit.... Alle bestanden terug gezet zoals ze uit het .zip bestand kwamen.
Gelukkig herkende hij mijn telefoon en nu Unroot.
Misschien dat ik het vanmiddag nog eens probeer.
Maar dan ga ik me eerst verdiepen in hoe ik in cmd.exe kan werken

[ Voor 33% gewijzigd door Dubrillion op 30-03-2012 10:49 ]
Ik boot naar Recovery mode, ik krijg het android poppetje met het rode uitroepteken te zien, daarna gebeurt er een tijd niks.. na een paar minuten reboot hij weer.. als ik op volume up + power druk gebeurt er weinig.. wat doe ik hier fout?Slurpgeit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:22:
[...]
- Druk op de power knop
- Druk op de power knop
- Druk op de power knop
- Geniet van 4.0.4
C40 Twin Ultimate MY23 - Thunder Grey - 20" - Zappi v2.1 - 7470Wp O/W - Enphase
Wat snap je niet? je gaat via cmd naar de map waar je de 'adb' bestanden hebt neergezet. bij mij bijvoorbeeld dus op C:\temp\simple-gnex-root-unroot. dan doe je in je commandline: cd C:\temp\simple-gnex-root-unroot en dan volg je de verdere instructies.Dubrillion schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 11:18:
Ik zou het graag nog eens proberen. Maar hoe werkt dat precies met die command line?
Dan krijg ik een hele lap tekst. Dan typ ik su en krijg ik een raar programma.
Dan met cgmod 777/ cache kan ik nergens invoeren of dergelijke.
Volgens mij is dit niet één van mijn sterke punten
Bedankt jongens
Het is helemaal gelukt.
Telefoon lijkt als tevoren en niet geroot of dergelijke.
Echt een aanrader voor iedereen die zit te wachten op de update OTA.
Je merkt duidelijk verschil met 4.0.2.
je scherm draait sneller en de telefoon voelt over het algemeen een stuk smoother
[ Voor 85% gewijzigd door Dubrillion op 30-03-2012 12:08 ]
Merk inderdaad wel wat snelheid verbeteringen!
abd shell shell@android:/ $ su su /system/bin/sh: su: not found
Met de instructie hierboven gaat dat via de "root-for-windows.bat". Ik heb letterlijk het stappenplan gevolgd met een gewone, unrooted Nexus zonder problemen.Sypher schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:50:
Hmm die update kan je zeker alleen doen als je hem semi-rooted hebt aangezien ik bijv geen 'su' commando kan uitvoeren:
abd shell shell@android:/ $ su su /system/bin/sh: su: not found
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
Dat was net de bug volgens mij, dat het niet uit ging ook al zette je Spellingcorrectie uit. Bij mij ging het in elk geval niet zonder rode lijntjes, dus toen van ellende maar de NL aangezet om van die lijntjes af te zijn.PieterAelse schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 10:29:
[...]
Dat is iets wat ik vannacht ook gelijk geprobeerd heb! Maar helaas zit dat er nog steeds in. Simpelweg omdat er geen Nederlands woordenboek is voor Spellingcorrectie. Deze uitschakelen zorgt er dan ook voor dat je geen rode lijntjes hebt.
En als je je toetsenbord wel op NL hebt en autocorrectie aan werkt het eigenlijk prima genoeg. Enige wat je dan mist is spellingcorrectie (dus achteraf) zoals bijv. Word dat doet.
Om op de anderen te reageren: Als het goed verloopt raak je niks kwijt en blijft alles staan. het is immers een update
Edit: en begrijp ik het goed dat hij geen OTA updates meer pakt als de telefoon geroot is? Of moet er geunroot worden om de update handmatig erop te zetten?
[ Voor 8% gewijzigd door Verstekbakker op 30-03-2012 16:05 ]
Hmm dus feitelijk root je je telefoon met deze unroot tool?Twee Dee schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 15:55:
[...]
Met de instructie hierboven gaat dat via de "root-for-windows.bat". Ik heb letterlijk het stappenplan gevolgd met een gewone, unrooted Nexus zonder problemen.

Heb je het stappenplan ook daadwerkelijk gelezen? Eindresultaat is een unrooted telefoon.Sypher schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:17:
[...]
Hmm dus feitelijk root je je telefoon met deze unroot tool?Beetje raar, niet?
Nee je root de telefoon met de roottool. Daarna unroot je de telefoon met een unroottool waarmee je van je unrooted telefoon via rooten en unrooten weer een unrooted toestel hebt.Sypher schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:17:
[...]
Hmm dus feitelijk root je je telefoon met deze unroot tool?Beetje raar, niet?
Klinkt helemaal niet raar hoor!
Alleen nog even overwegen of die Rootkeeper er niet op moet, want deze exploit werkt niet meer op 4.0.4 blijkbaar.
Na deze stap reboot mijn telefoon en lukt het mij niet meer om de overige stappen te vervolgen. Wat gaat hier fout?- Als je het androidje met het rode uitroepteken ziet, wacht dan 2 á 3 minuten
To dare is to do
Precies daar was ik ook al achter gekomen...Slaapje schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:35:
Sneller op volume up + power drukken. Als je tel reboot moet je weer opnieuw beginnen.
Edit: wat is het allemaal simpel. Alleen moet je wel even weten hoe het werkt.
Edit 2: Onderetussen komen er bij mij berichten binnen van andere mensen die update via OTA ontvangen in Nederland. ZIjn er nog meer mensen die deze update hebben ontvangen?
[ Voor 35% gewijzigd door laserboy op 30-03-2012 19:29 ]
Ik wacht ook nog geduldig op de OTA. Ik meld me wel even als het zo ver is!laserboy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:42:
[...]
Precies daar was ik ook al achter gekomen...
Edit: wat is het allemaal simpel. Alleen moet je wel even weten hoe het werkt.
Edit 2: Onderetussen komen er bij mij berichten binnen van andere mensen die update via OTA ontvangen in Nederland. ZIjn er nog meer mensen die deze update hebben ontvangen?
Beetje jammer dat we gebruik moeten maken van een exploit, terwijl de nexus eigenlijk standaard al zon beetje geroot zou moeten zijn.Sypher schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 16:43:
Alleen nog even overwegen of die Rootkeeper er niet op moet, want deze exploit werkt niet meer op 4.0.4 blijkbaar.
Ik wacht nog even op de update zelf, ben wel benieuwd, vooral het slome roteren van het scherm was kon ik me erg aan ergeren.
Weet iemand trouwens of er een testmenu is, waar je alle sensoren, hardware van je nexus kan testen?
Op de x10 had je deze wel, op de nexus heb ik via anycut wel een aantal basistestjes gevonden, maar nergens waar je de sensors e.d. uit kan lezen en het scherm in alle kleuren kan zetten, de LED kan testen enz.
Volgens mij is zoiets standaard op telefoons via een bepaalde toetscombinatie te bereiken, iemand suggesties?
http://dl.dropbox.com/u/4...t_2012-03-30-21-15-18.png
Wat mij ook is opgevallen is dat als je '24-uurs klok gebruiken' aanvinkt dan staat daaronder 01:00:00 PM. Was dat in de vorige versie niet andersom. Daar gaf het toestel de tijdsoort weer die je had aangevinkt.
http://dl.dropbox.com/u/4...t_2012-03-30-21-20-46.png
Onzin, de toolkit op xda ondersteund ook gewoon al gelijk 4.04. Dus deze is gewoon normaal te rootenpaazei schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 19:51:
[...]
Beetje jammer dat we gebruik moeten maken van een exploit, terwijl de nexus eigenlijk standaard al zon beetje geroot zou moeten zijn.
Ik wacht nog even op de update zelf, ben wel benieuwd, vooral het slome roteren van het scherm was kon ik me erg aan ergeren..
Net even vergeleken met mijn GN die nog op 4.0.2 zit. Enige verschillen zijn de afkorting van de dag en blauwe ipv groene vinkjes. De andere aspecten die je noemt waren bij 4.0.2 ook al zo.laserboy schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 21:25:
De weergave van de tijd en datum zijn ook veranderd. Onderstaande link verwijst naar een Print Screen van mijn vergrendelingscherm. Naar mijn weten stond bij de vorige versie rechts boven in de hoek de tijd. Deze verdwijnt in dit scherm en komt terug zodra je het toestel ontgrendeld. Verder viel mij op dat naar mijn weten de datum onder de tijd volledig stond uitgeschreven (voorbeeld: vrijdag 30 maart). Nu is dat ingekort. Vreemde wijziging.
http://dl.dropbox.com/u/4...t_2012-03-30-21-15-18.png
Wat mij ook is opgevallen is dat als je '24-uurs klok gebruiken' aanvinkt dan staat daaronder 01:00:00 PM. Was dat in de vorige versie niet andersom. Daar gaf het toestel de tijdsoort weer die je had aangevinkt.
http://dl.dropbox.com/u/4...t_2012-03-30-21-20-46.png
Mijn GN draait nu op 4.0.1, en mijn foon zegt dat hij up to date is als ik in het toestel kijk. Moet er een OTA update beschikbaar zijn die mijn GN niet ziet?
Heb je al gekeken welke versie je hebt? Yakju of niet?Shurdus schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 14:24:
Even een check want ik kan maar moeilijk wijs worden uit de zeeën van info hier...
Mijn GN draait nu op 4.0.1, en mijn foon zegt dat hij up to date is als ik in het toestel kijk. Moet er een OTA update beschikbaar zijn die mijn GN niet ziet?
Moet je even in de Play store deze app opzoeken: GN Official Update Checker
Normaal zou je 4.0.2 moeten draaien nu.
Heb 4.0.1, en toch krijg ik geen update te zien. :-/
Even met google zoeken naar update mogelijkheden. Je zou de OTA naar 4.0.2 wel gehad moeten hebben nu (allang).Shurdus schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 15:55:
Heb itl41f staan...
Let wel op dat je zoekt naar een update vanaf itl41f, of dat je gaat flashen naar een andere build.
[ Voor 17% gewijzigd door WhateverSuitsU op 31-03-2012 16:54 ]
Sowieso vind ik dat het hele update proces een stuk beter kan. Het is nu maar de vraag wanneer de OTA naar 4.0.4 een keer beschikbaar komt op je GN. Die functie om te controleren op updates hadden ze net zo goed weg kunnen laten aangezien die toch nooit aangeeft dat er een update is.
Verder is het handmatig updaten onnodig gecompliceerd, waarom zou je niet gewoon je toestel aan je computer kunnen hangen en vervolgens de update uitvoeren met een dubbelklik op het bestand? De Nexus serie mag dan bekend staan als "developer phone" onder de tweakers, zo wordt ie toch niet in de markt gezet en zo wordt ie dus ook niet gezien door de gemiddelde consument.
Eens, waarom het zo omslachtig moet en is, is mij een raadsel.Laguna schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 16:55:
ICL53F is 4.0.2, dus logisch dat Shurdus ITL41F heeft. Ik vind het wel vreemd dat sommige mensen de OTA naar 4.0.2 nooit hebben gehad, ondanks ze de "yakju" versie hebben.
Sowieso vind ik dat het hele update proces een stuk beter kan. Het is nu maar de vraag wanneer de OTA naar 4.0.4 een keer beschikbaar komt op je GN. Die functie om te controleren op updates hadden ze net zo goed weg kunnen laten aangezien die toch nooit aangeeft dat er een update is.
Verder is het handmatig updaten onnodig gecompliceerd, waarom zou je niet gewoon je toestel aan je computer kunnen hangen en vervolgens de update uitvoeren met een dubbelklik op het bestand? De Nexus serie mag dan bekend staan als "developer phone" onder de tweakers, zo wordt ie toch niet in de markt gezet en zo wordt ie dus ook niet gezien door de gemiddelde consument.
Ik zat ook vast op 4.0.1 en heb gister succesvol deze guide gevolgd. Er staan echter wel wat foutjes in m.b.t. de fastbootcommando's. Maar met logisch nadenken kom je er wel doorheen.Shurdus schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 17:55:
Dus... Zijn er mensen die een noob kunnen helpen bij het updaten? Een eenvoudig stappenplan zou enorm helpen, heb dit nooit eerder gedaan...
http://www.androidcentral...axy-nexus-android-402-ota
Daarna succesvol doorgeflashed naar 4.0.4.
Gister wilde ik Winamp installeren, omdat ik een Winamp stream wilde luisteren.
Dus ik naar Play en ik zoek Winamp op. Downloaden die handel en installeren. Direct nadat er bovenin kwam te staan "Winamp is geinstalleerd" herstartte de telefoon.
Nadat de hele boot sequence klaar was, herstartte het ding weer en dat blijft zich nu dus herhalen.
Hij start tot aan het home screen en ik kan nog één keer van scherm wisselen en vervolgens herstart de telefoon weer.
Ik heb ook al geprobeerd te starten in veilige modus (ik wist niet eens dat dat bestond voor Android) door volume-down vast te houden tijdens het boot scherm, maar ook dat biedt geen soelaas. Ook het verwijderen van de sim helpt niets
Is er een mogelijkheid om het ding weer aan de praat te krijgen? Het betreft een Galaxy Nexus met Android 4.0.3. Gewoon dus stock zonder root.
Al moet ik eerlijk zeggen dat bootloader unlocken, rooten en custom ROM flashen eenvoudiger is
Ik gebruik de app lightflow en daarop heb ik (ooit blijkbaar) ingesteld dat het lampje roze wordt als ik geen ontvangst heb. Nu is me dat in de periode van januari tot nu op 4.0.2 maar een keer zelden gebeurd. Maar sinds de update naar 4.0.4 heb ik toch vaker dat ik het roze lampje zie, en dus geen ontvangst heb. Ook als ik gewoon thuis zit.
Nog meer mensen wat slechter ontvangst na de update?
extra info:
Vodafone rondom Zuid-Limburg
Baseband: I9250XXLA2
zo te zien laatste nieuwe versie, van 4.0.4 (bron)
[ Voor 12% gewijzigd door PieterAelse op 31-03-2012 20:17 . Reden: baseband toegevoegd + uitleg ]
Er is geen stock 4.0.3 voor de Nexus.rfolkers schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 18:41:
Is er een mogelijkheid om het ding weer aan de praat te krijgen? Het betreft een Galaxy Nexus met Android 4.0.3. Gewoon dus stock zonder root.
Het is of 4.0.1, 4.0.2 of de nieuwe 4.0.4.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
typo, 4.02 dan.quartex schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 20:00:
[...]
Er is geen stock 4.0.3 voor de Nexus.
Het is of 4.0.1, 4.0.2 of de nieuwe 4.0.4.
Hij is stock in ieder geval en de manual update heb ik niet gedaan.
Het ziet er naar uit, dat het bugje waar ik last van had eruit is. Sinds ik met de Exchange (stiekem Groupwise met Mobile Server) van de zaak sycnte, liepen contacts en de telefoonapp vast, tenzij ik contacts syncen uitzette. Het is ook wel een flinke lijst contacts, maar toch...
Maar goed, dat lijkt dus weer prima te werken nu.
How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.
Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niets van deze opmerking.Aghanim schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:26:
No offence, maar als je heel graag de update wilt installeren voordat deze OTA aangeboden wordt, dan is het toch moeite waard om een klein beetje energie te steken in bovenstaande materie? Ik vind direct roepen dat je een noob bent geen excuus. Als je het niet aandurft dan moet je het gewoon niet doen, ook geen probleem alleen ben je dan afhankelijk van Google voor de update (en ja de ondersteuning vanuit Google is om te huilen). Met een klein beetje zoeken op GoT, Rootzwiki en XDA is dit stappenplan erg eenvoudig uit te voeren. Ga er even rustig voor zitten en teken desnoods voor jezelf uit welke stappen je uit moet voeren. Tevens biedt Youtube vaak ook nog video tutorials zodat je het 'live' kunt zien en na kunt doen.
Al moet ik eerlijk zeggen dat bootloader unlocken, rooten en custom ROM flashen eenvoudiger is
Als je gelezen had wat er gezegd was, dan zag je dat ik niet zozeer de update wil voordat deze OTA beschikbaar was, maar dat mijn probleem is dat mijn foon een OTA update niet ziet. Mijn GN 'zit vast' in een google build van 4.0.1, terwijl de foon al lang 4.0.2 zou moeten hebben. Ik wilde eens kijken of daar een oplossing voor is.
Ik ben het helemaal met je eens dat ik mij zou moeten verdiepen in de materie. Om die reden heb ik me suf gelezen voordat ik hier kwam. Zelfs de meest eenvoudige stappenplannen voor flashen hebben echter waarschuwingen met 'pas op, fout en je foon is kaduuk'. Nu heb ik nog een dertien-in-een-dozijn-probleem, en toch heb ik moeite om goede ondersteuning te vinden om mij door het proces heen te helpen. Ik waardeer jullie reacties op dit forum echt enorm, maar met alle respect, de uitleg had net zo goed in chinees kunnen zijn. Ik ben absoluut geen techneut.
Als er straks bij een stappenplan iets fout gaat heb ik een zeer bijzonder probleem. Dan moet ik niet alleen uitleggen wat er mis is gegaan, maar daarnaast goede hulp vinden die mij dan kan helpen. In zo'n geval heb ik een echt probleem, terwijl ik nu nog een werkende foon heb. Is mijn post in dat licht bezien zo onbegrijpelijk dat je zo neerbuigend moet doen?
Nee dat is niet zo, maar dan kan je beter je telefoon door iemand die er wél verstand van heeft laten updaten. Er zijn al meerdere stappenplannen en ideeën voor je aangedragen. De software op je telefoon is gevoelige materie, dus je kan bij onzorgvuldigheid de boel inderdaad bricken.Shurdus schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:29:
[...]
Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niets van deze opmerking.
Als je gelezen had wat er gezegd was, dan zag je dat ik niet zozeer de update wil voordat deze OTA beschikbaar was, maar dat mijn probleem is dat mijn foon een OTA update niet ziet. Mijn GN 'zit vast' in een google build van 4.0.1, terwijl de foon al lang 4.0.2 zou moeten hebben. Ik wilde eens kijken of daar een oplossing voor is.
Ik ben het helemaal met je eens dat ik mij zou moeten verdiepen in de materie. Om die reden heb ik me suf gelezen voordat ik hier kwam. Zelfs de meest eenvoudige stappenplannen voor flashen hebben echter waarschuwingen met 'pas op, fout en je foon is kaduuk'. Nu heb ik nog een dertien-in-een-dozijn-probleem, en toch heb ik moeite om goede ondersteuning te vinden om mij door het proces heen te helpen. Ik waardeer jullie reacties op dit forum echt enorm, maar met alle respect, de uitleg had net zo goed in chinees kunnen zijn. Ik ben absoluut geen techneut.
Als er straks bij een stappenplan iets fout gaat heb ik een zeer bijzonder probleem. Dan moet ik niet alleen uitleggen wat er mis is gegaan, maar daarnaast goede hulp vinden die mij dan kan helpen. In zo'n geval heb ik een echt probleem, terwijl ik nu nog een werkende foon heb. Is mijn post in dat licht bezien zo onbegrijpelijk dat je zo neerbuigend moet doen?
Als je hier niets mee kan, laat dan je telefoon door iemand anders behandelen.
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Wel wat dingen veranderd, eerste al als je na het opstarten je wachtwoord moet invullen, de OK knop zit nu rechts. Ik was links gewend dus drukte ik daar ook, Annuleren zit daar links nu.
Verder de mogelijkheid om tijdens filmen een foto te maken en toen ik de eerste foto ging maken kwam er in het beeld te staan dat je met je vinger op het beeld kan tikken om zelf scherp te stellen.( had ik met 4.0.2 nooit gezien)
De telefoon reageert in mijn ogen een stuk sneller, de recente apps werkt vloeiender en autorotatie gaat soepeler.
Het lijkt er tot nu toe op dat de accu het ook langer volhoudt!
Er zullen ongetwijfeld meer dingen veranderd zijn maar daar komen we nog wel achter.
De Galaxy Nexus bricken is vrijwel onmogelijk om te doen als je er juist géén verstand van hebt ;-)Shurdus schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:29:
[...]
Eerlijk gezegd begrijp ik helemaal niets van deze opmerking.
Wil je ICS Vanilla (dus alleen Google's versie?) en de nieuwste updates: Galaxy Nexus. Wil je betere specs en waarschijnlijk ook in het algemeen een betere telefoon: kies de SGS3. Ik ben helemaal Vanilla-gek, dus ik kies altijd voor een Nexus, maar het meest logische zou wachten op de SGS3 of de HTC One X (die is volgens mij al verkrijgbaar, ook hele fijne telefoon).Grudgie schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:45:
Is de telefoon aan te raden? Ik lees hier en daar negatieve berichten enzo. Ik heb nu namelijk een HTC Sensation en wil graag weer nieuwe telefoon. En deze telefoon spreekt me enorm aan. Maar stiekem kijk ik ook al naar de S3, alleen is daar nog niet veel over uitgelekt qua specs enzo.
[ Voor 19% gewijzigd door yok op 01-04-2012 15:52 ]
Laden van apps lijkt ook echt sneller te gaan. Nu.nl, Cnet, Tweakers, Time mobile, Buienradar en 1Weather zijn een stuk beter in gebruik nu!
Ik ben eigenlijk dik tevreden zo.
Het was allereerst totaal niet neerbuigend bedoeld. Je gaf zelf aan dat je graag hulp wilt met handmatig updaten omdat je nu nog op 01 zit en daar een stappenplan voor nodig hebt. Je geeft hierbij diverse malen aan dat je niet technisch bent etc. en daarom niet zeker genoeg bent of het gaat lukken als je de stappen uitvoert.Shurdus schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:29:
[...]
Ik waardeer jullie reacties op dit forum echt enorm, maar met alle respect, de uitleg had net zo goed in chinees kunnen zijn. Ik ben absoluut geen techneut.
Wat ik aan probeerde te geven is dat iedereen in het begin een beetje onzeker is en dat o.a. dit topic er voor is om elkaar te helpen. Maar de door jou gewenste hulp ga je niet krijgen door enkel om een stappenplan te vragen en aan te geven dat je geen techneut bent. Als je naar het hierboven gegeven stappenplan kijkt, probeer dan eens een onderscheid te maken tussen de stappen die je wel begrijpt en de stappen die je niet begrijpt en geef daarbij aan wat je niet begrijpt en welke vragen je hebt. Dat maakt het voor ons mogelijk je te helpen.
Het is overigens vreemd dat je toestel niet de 4.0.2 ontvangen heeft, dus de kans bestaat dat je de 04 ook niet zult ontvangen en daarom vaker handmatig moet updaten. Het is dan erg handig als je het zelf kunt.
Toen ik een half jaar geleden een Desire HD kocht en deze wilde rooten + custom rom, heb ik werkelijk twee dagen gezocht naar alle tutorials, deze vergeleken om onduidelijkheden op te lossen, video's op youtube bekeken totdat ik bijna kon dromen hoe het moest. En toen nog twijfelde ik een aantal dagen omdat ik het niet durfde. Uiteindelijk toch gedaan en het was zo enorm simpel, je moet het alleen een keer doen. Toen ik vervolgens de GN kreeg heb ik deze 5 min. aan gehad om te kijken of hij werkte en toen direct geroot.
Bricken van je toestel kan altijd, maar je moet het wel heel gek maken wil je toestel niet meer te herstellen zijn. Zelf heb ik wel eens mijn complete GN gewist en per ongeluk gereboot ipv een custom rom geïnstalleerd. Ook dat was in 5 minuten weer gefixt.
Anyway, ik denk dat je zelf veel meer kunt dan je nu verwacht. Pak het stappenplan er eens bij en stel concrete vragen totdat het voor jou duidelijk genoeg is en je het aandurft (of uiteindelijk besluit toch maar niet).
Dan was je er snel bij! Zijn er andere mensen die hem al OTA hebben ontvangen?lepeltje79 schreef op zondag 01 april 2012 @ 12:45:
Ik heb in de nacht van vrijdag op zaterdag de update 4.0.4 ota ontvangen.
Wel wat dingen veranderd, eerste al als je na het opstarten je wachtwoord moet invullen, de OK knop zit nu rechts. Ik was links gewend dus drukte ik daar ook, Annuleren zit daar links nu.
Verder de mogelijkheid om tijdens filmen een foto te maken en toen ik de eerste foto ging maken kwam er in het beeld te staan dat je met je vinger op het beeld kan tikken om zelf scherp te stellen.( had ik met 4.0.2 nooit gezien)
De telefoon reageert in mijn ogen een stuk sneller, de recente apps werkt vloeiender en autorotatie gaat soepeler.
Het lijkt er tot nu toe op dat de accu het ook langer volhoudt!
Er zullen ongetwijfeld meer dingen veranderd zijn maar daar komen we nog wel achter.
Toen ik voor de eerste keer dit soort praktijken ging uitvoeren heb ik ook om hulp gevraagd in het custom rom & firmware topic. Onder andere XeNeRgY heeft mij flink geholpen met de stappen die voor mij onduidelijk waren. Maar we gaan er wel bij Tweakers vanuit dat je zelf al van tevoren informatie hebt ingewonnen (ook als niet-techneut). Dat heb ik toentertijd ook gewoon gedaan.Aghanim schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:02:
[...]
Het was allereerst totaal niet neerbuigend bedoeld. Je gaf zelf aan dat je graag hulp wilt met handmatig updaten omdat je nu nog op 01 zit en daar een stappenplan voor nodig hebt. Je geeft hierbij diverse malen aan dat je niet technisch bent etc. en daarom niet zeker genoeg bent of het gaat lukken als je de stappen uitvoert.
Wat ik aan probeerde te geven is dat iedereen in het begin een beetje onzeker is en dat o.a. dit topic er voor is om elkaar te helpen. Maar de door jou gewenste hulp ga je niet krijgen door enkel om een stappenplan te vragen en aan te geven dat je geen techneut bent. Als je naar het hierboven gegeven stappenplan kijkt, probeer dan eens een onderscheid te maken tussen de stappen die je wel begrijpt en de stappen die je niet begrijpt en geef daarbij aan wat je niet begrijpt en welke vragen je hebt. Dat maakt het voor ons mogelijk je te helpen.
Het is overigens vreemd dat je toestel niet de 4.0.2 ontvangen heeft, dus de kans bestaat dat je de 04 ook niet zult ontvangen en daarom vaker handmatig moet updaten. Het is dan erg handig als je het zelf kunt.
Toen ik een half jaar geleden een Desire HD kocht en deze wilde rooten + custom rom, heb ik werkelijk twee dagen gezocht naar alle tutorials, deze vergeleken om onduidelijkheden op te lossen, video's op youtube bekeken totdat ik bijna kon dromen hoe het moest. En toen nog twijfelde ik een aantal dagen omdat ik het niet durfde. Uiteindelijk toch gedaan en het was zo enorm simpel, je moet het alleen een keer doen. Toen ik vervolgens de GN kreeg heb ik deze 5 min. aan gehad om te kijken of hij werkte en toen direct geroot.
Bricken van je toestel kan altijd, maar je moet het wel heel gek maken wil je toestel niet meer te herstellen zijn. Zelf heb ik wel eens mijn complete GN gewist en per ongeluk gereboot ipv een custom rom geïnstalleerd. Ook dat was in 5 minuten weer gefixt.
Anyway, ik denk dat je zelf veel meer kunt dan je nu verwacht. Pak het stappenplan er eens bij en stel concrete vragen totdat het voor jou duidelijk genoeg is en je het aandurft (of uiteindelijk besluit toch maar niet).
Een makkelijke manier is via de Toolkit, dat gewoon met een menu werkt. Kun je stock rom erop flashen nadat je deze op je pc hebt gezet. Als je dat niet aandurft/wilt, moet je inderdaad wachten. En als je toevallig in Utrecht woont, kan ik het ook wel voor je doen hoor
Ja en nee, ligt eraan wat je zoekt. (beetje loze vraag zonder extra info)Grudgie schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:45:
Is de telefoon aan te raden? Ik lees hier en daar negatieve berichten enzo. Ik heb nu namelijk een HTC Sensation en wil graag weer nieuwe telefoon. En deze telefoon spreekt me enorm aan. Maar stiekem kijk ik ook al naar de S3, alleen is daar nog niet veel over uitgelekt qua specs enzo.
[ Voor 73% gewijzigd door Prulleman op 01-04-2012 18:29 ]
Wat ik zoek is een smartphone die lekker werkt. Ben uitgekeken op mijn HTC Sensation, vandaar.Prulleman schreef op zondag 01 april 2012 @ 17:36:
[...]
Ja en nee, ligt eraan wat je zoekt. (beetje loze vraag zonder extra info)
Daarom ook mijn vraag is deze smartphone volgens jullie een aanrader.
Voor mij werkt de Nexus perfect. Voor privé en zakelijk. Alles voelt super vloeiend aan, zeker na laatste update, en scherm is ook meer dan dik in orde.Grudgie schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:11:
[...]
Wat ik zoek is een smartphone die lekker werkt. Ben uitgekeken op mijn HTC Sensation, vandaar.
Daarom ook mijn vraag is deze smartphone volgens jullie een aanrader.
Mijn enige punt van kritiek is de accuduur. Ik hou het een dag vol met gem 1,5 uur bellen en mails behandelen, nieuws zoeken etc. Zou er wel een 3000 accu in willen zien.
Ik wil liefst nu wel ICS Vanilla ja, ik heb het wel gehad met die Sense enzo. Qua specs hoeft voor mij niet beste van het beste, heb liever Android clean van google zelf.yok schreef op zondag 01 april 2012 @ 15:50:
[...]
Wil je ICS Vanilla (dus alleen Google's versie?) en de nieuwste updates: Galaxy Nexus. Wil je betere specs en waarschijnlijk ook in het algemeen een betere telefoon: kies de SGS3. Ik ben helemaal Vanilla-gek, dus ik kies altijd voor een Nexus, maar het meest logische zou wachten op de SGS3 of de HTC One X (die is volgens mij al verkrijgbaar, ook hele fijne telefoon).
Met swype geen last van, ookal zit ik er een centimeter naast.Aghanim schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:37:
Ben ik overigens de enige die totaal niet op kan schieten met het keyboard op de GN? Heb al meerdere keyboards gebruikt maar blijf er ontzettend naast typen, terwijl ik dit op mijn iPhone helemaal niet heb. Op mijn Desire HD was het ook al niet best, maar toch een stuk beter dan de GN.
Nope...Koerski schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:23:
[...]
Dan was je er snel bij! Zijn er andere mensen die hem al OTA hebben ontvangen?

Dan jaGrudgie schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:32:
[...]
Ik wil liefst nu wel ICS Vanilla ja, ik heb het wel gehad met die Sense enzo. Qua specs hoeft voor mij niet beste van het beste, heb liever Android clean van google zelf.
Hoewel je wellicht net zo goed een cleane custom rom op je sensation kan zetten, qua specs is het amper de moeite
Dat heb ik ook alPrulleman schreef op zondag 01 april 2012 @ 20:43:
[...]
Dan ja
Hoewel je wellicht net zo goed een cleane custom rom op je sensation kan zetten, qua specs is het amper de moeite
Ik kwam er niet uit met dat stappenplan.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.
Ik heb afgelopen Vrijdag zelf de (onderstaande) stappen uitgevoerd.
Ik ben echt een totale leek op dit gebied en ook ik ben eruit gekomen.
Echt een aanrader, want me telefoon voelt een stuk smoother.
Alle lof naar Slurpgeit natuurlijk.
Slurpgeit schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 21:22:
[...]
- Druk op de power knop
- Druk op de power knop
- Druk op de power knop
- Geniet van 4.0.4
Sorry voor het kicken binnen 24 uur, maar ik wil graag jullie ervaringen weten over bovenstaande vraag. Ik twijfel sterk of ik het toestel vanmiddag nogmaals ga omruilen. Jullie input is zeer welkomBillSpaarbank schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:32:
Toch even een vraagje. Ik heb vandaag mijn Nexus omgeruild voor een nieuwe omdat het geluid tijdens het bellen op maiximaal volume niet optimaal is. Alleen vertoont de nieuwe Nexus exact hetzelfde gedrag. Hebben jullie dat ook als de oorspeaker op maximaal volume staat dat hij gaar klinkt bij bepaalde klanken?
Heb je volume+ al geprobeert?BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:27:
[...]
Sorry voor het kicken binnen 24 uur, maar ik wil graag jullie ervaringen weten over bovenstaande vraag. Ik twijfel sterk of ik het toestel vanmiddag nogmaals ga omruilen. Jullie input is zeer welkom
En ik meen me te herinneren dat de volume bug word gefixed in deze OTA.
Volume+ nog niet geprobeerd. Ik heb het over het geluid van de oorspeaker. Zou dit kunnen helpen? Ik draai overigens al 4.0.4.quartex schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:29:
[...]
Heb je volume+ al geprobeert?
En ik meen me te herinneren dat de volume bug word gefixed in deze OTA.
Ik heb het toestel al gereset en weer netjes ingepakt.
[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 02-04-2012 11:32 ]
Ja het boost het geluid:BillSpaarbank schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:31:
[...]
Volume+ nog niet geprobeerd. Ik heb het over het geluid van de oorspeaker. Zou dit kunnen helpen?
ALL FEATURES AVAILABLE FOR:
* Phone Speaker
* Headset
* Bluetooth Headset
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.