Vis schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:38:
Mijn einddatum van het sim only contract bij t-mobile loopt af op 17 mei 2012.
Ik kon al verlengen, en heb dit dus ook gedaan afgelopen zondag, bij studentmobiel de nexus besteld.
Gisteren binnen gekregen, dus hoppa simkaart erin gedaan.
Echter vraag ik mij nu af of mijn nieuwe contract (ismart 75) al is ingegaan, of dat dat pas na 17 mei 2012 gebeurd?
Ik wil niet voor dubbele kosten komen te staan... En heb ingelogd op mytmobile, en daar gezien dat ik ook de huidige abo kan wijzigen, bij Wijzig je tariefplan en bundels.
Ik kan daar iSmart aanvinken, maar heb ik dan wel recht op die 3 maanden voordeel van 18.75,-?
Alvast bedankt om mij van deze rotklus af te helpen, en zo snel mogelijk van mn Nexus te genieten!
Tis geen rotklus, Je had de procedure kunnen uitzoeken door te kijken bij de FAQ en in de kleine lettertjes van je contract(zowel oud als nieuw). Zie bij t-mobile
https://www.t-mobile.nl/mobiel-abonnement/tarieven. Oude tarieven vind je onder de knop in de rechter kolom.
Je verlengd bij studentmobiel. Dat is een 3e partij en daarom zie je de renewal niet in je my t-mobile(wss weten ze het pas morgen op de klantenservice). Op de papieren van studentmobiel staat een activatiedatum en meer info over OF je nummerbehoud hebt aangevraagd of HOE dat je dat het snelst kunt doen. My t-mobile account wordt ieder uur ververst dus als jij nu nog geen iSmart hebt staan dan zal het wel goed zitten. Check het morgen voor de zekerheid.
Als je per ongeluk een nieuw contract hebt afgesloten ipv een vernieuwing van je contract hebt gedaan dan loop je wel risico op dubbele kosten. Je kunt dit controleren: als je vernieuwd heb je geen nieuwe sim met een tijdelijk(ander) nummer mee gekregen en is je klantnummer hetzelfde gebleven. Heb je een nieuw klantnummer en een nieuwe simkaart dan moet je nummerbehoud regelen van je oude contract naar je nieuwe contract via het formulier op hun website. Dubbele kosten vermijdt je door de wensdatum van nummerbehoud te zetten op de einddatum van je oude contract.
Update: wil je die aanbieding van 3 maanden gratis dan moet je studentmobiel nu gewoon haar werk laten doen. Omdat je via hen gaat vernieuwen ligt een portie van het werk ook daar. T-Mobile kan en zal je waarschijnlijk terecht doorverwijzen als je gaat vragen naar of de aanbieding wel correct is binnengekomen ofzo.
[
Voor 7% gewijzigd door
Anoniem: 450793 op 04-04-2012 15:34
]