Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chris7 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:56:
De 32GB GSM versie van de GN is definitief van de baan:
http://www.engadget.com/2...opes-you-really-like-str/
Hoewel 16GB voor mij ruim voldoende is zullen sommigen dit toch wel jammer vinden. Ik snap ook niet helemaal waarom de GN en de Nexus S geen microSD-ingang hebben, aangezien je dan zelf meer vrijheid hebt hoeveel opslag je wil.
sja, heb me erbij neergelegd, vond het ook het enige minpunt van de GN.
heb nu voor noodgevallen/vakantie etc een usb OTG kabel, zodat ik in ieder geval wat series kan wisselen etc.

[ Voor 57% gewijzigd door Prulleman op 24-02-2012 14:12 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Prulleman schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:11:
[...]

heb nu voor noodgevallen/vakantie etc een usb OTG kabel, zodat ik in ieder geval wat series kan wisselen etc.
met clouddiensten ala dropbox en box heb je ruim voldoende aan 16 GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:28

J-P

Syntax erro....

Prulleman schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:11:
[...]

Waar heb je die usb OTG kabel gehaald? Ebay?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alwaysleft schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:25:
[...]

met clouddiensten ala dropbox en box heb je ruim voldoende aan 16 GB :)
sja, niet op vakantie kan dat nog weleens lastig zijn, en in NL trouwens ook met de huidige databundels.
maar voor normaal gebruik is 16GB + clouddiensten prima.
Bogey Dope schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:45:
[...]
Waar heb je die usb OTG kabel gehaald? Ebay?
nee, marktplaats voor €7,50 (had geen zin in lange levertijd). Die kerel koopt ze ook gewoon in bulk via ebay denk ik. Werkt prima met AOKP, lean kernel, stickmount (apk). usb mass storage werkt, + muis en toetsenbord, wat wel grappig is, maar niet heel functioneel

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Prulleman schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:43:
[...]

ik kan in je verhaal niet ontdekken wat je doel is, maar volgens mij doen de settings het volgende:
wifi behouden in slaapstand:
- Altijd: indien in de buurt van bekend wifi, altijd verbinding instand houden, ook als je scherm uit staat
- Alleen indien aangesloten: scherm uit + opladen = wifi, scherm uit + niet opladen = 3g
- Nooit: scherm uit = wifi uit en 3g aan

Deze optie is oorspronkelijk bedoeld voor toestellen die zuiniger zijn op 2/3g dan op wifi. Volgens hoort de nexus daar niet bij, volgens mij is het bij de nexus op deze volgorde: zuinig - 2g, wifi, 3g -minder zuinig
Verder is het natuurlijk heel erg afhankelijk van je wifi en 2/3g bereik.

Er zijn ook custom roms die naar 2g schakelen als je scherm uit is, dat zou dan in theorie het minste stroom verbruiken, maar gaat natuurlijk wel van je databundel af
Ik ga eens testen, wifi uit en 2G aan bij scherm uitschakelen. Eens kijken hoeveel accu dat gaat schelen. Heb toch (ongewild) een 950 MB bundel 8)7 Waardeloze koppeling belminuten/data |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
partyondude schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:00:
[...]

Ik ga eens testen, wifi uit en 2G aan bij scherm uitschakelen. Eens kijken hoeveel accu dat gaat schelen. Heb toch (ongewild) een 950 MB bundel 8)7 Waardeloze koppeling belminuten/data |:(
Ik heb geen noemenswaardig verschil ondervonden tussen de drie settings. Ik laat mijn wifi dan ook maar lekker aan, behalve als ik een erg slecht signaal heb en het toestel zo nu en dan het signaal verliest en dus maar blijft zoeken/connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het ligt aan je bereik. Als je continu moet schakelen tussen 3g en gprs dan is wifi altijd zuiniger.2g zou ik niet nemen omdat het dan altijd even duurt voordat je weer data verbinding hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 24-02-2012 20:05 . Reden: damn you autocorrect! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:42
Aghanim schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:35:
SHet ligt aan je bereik. Als je continu moet schakelen tussen 3g en gprs dan is euforisch zuiniger.2g zou ik blut nemen omdat het dan altijd even duurt voordat je weer data verbinding hebt.
De spellingscontrole op je nexus werkt nog niet helemaal naar behoren zo te zien? ;) Ik word er niet veel wijzer uit althans :P

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:28

J-P

Syntax erro....

Maardiweb schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:01:
[...]

De spellingscontrole op je nexus werkt nog niet helemaal naar behoren zo te zien? ;) Ik word er niet veel wijzer uit althans :P
Ik dacht al, ligt het aan mij, waarom snap ik die zin niet hahahaha.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
haha nee inderdaad :) het gaat best redelijk met Go Keyboard + Dutch pack (keyboard zelf vind ik het mooist en ook best fijn typen) maar er zit een bepaalde mate van auto correct in die echt de meest domme woorden maakt. Zo heet mijn vriendin Sigi standaard Auguste nadat ik Sigi ingetypt heb (zien jullie de overeenkomst?) en wordt 'ff' altijd Gdansk. Om de een of andere reden viel deze reactiebalk net buiten mijn scherm en ik had geen zin om te scrollen. De woorden die ik wel zagen zag, waren wel goed :+

[ Voor 1% gewijzigd door Aghanim op 24-02-2012 20:07 . Reden: blijkbaar met fysiek keyboard nog steeds niet kunnen typen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruiken jullie ook apps om het 'huidige' verbruik in mA te zien?
Op mijn hebt was current widget hiervoor ideaal. Tussen de 3 en 7 mA in stand-by betekende normaal verbruik en geen drain. Soms heb je dan en uitschieter, maar dat is natuurlijk normaal. Als ie boven de 60 of meer blijft hangen, zit er iets fout.

Op mijn GN nu current widget (geen data) en battery monitor widget(random data?) geprobeerd. Maar beide dus zonder . Bmw lijkt alles tussen de 0 en 600 weer te geven, terwijl mijn accu gewoon lang meegaat..

Werkt dit bij jullie met 1 van deze apps, of met een andere app?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Zoiets zoek ik ook nog, ik bekeek dat regelmatig om te kijken of er nog iets drainde of ik 'n keer moest rebooten of zo. Maar Current Widget kan blijkbaar niet met o.a. Samsungs overweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Currentwidget is inderdaad niet voor samsung. Batterymonitorwidget vond ik ook niet lekker werken dus heb het daarna maar opgegeven. Zit na 14 uur op 79% dus met de drain zal het wel goed zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:32
Een drain zou je ook moeten kunnen zien in CPUSpy. Als de deepsleep niet gebruikt wordt of er wordt veel van je CPU gevraagd dan zou je dat daarin moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Current Widget heeft als voordeel dat je 'n 1x1 widget op je homescherm zet en je on-the-go kunt zien wat je accu aan 't doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Alleen kan CW het verbruik in mA niet weergeven op Samsung toestellen. Dat is jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Dat is wat ik al eerder aangaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Same here ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dus nog alternatieven die meer op cw lijken? Hoewel cpu spy ook een mooi programmaatje is...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Ik had van AVG die gratis virusscanner op mn Nexus geinstalleerd, vond ik eigenlijk wel een prettig idee maar na een aantal dagen in gebruik vond ik dat mijn telefoon snel leeg liep, keek ik bij de accu info en daar bleek dat de AVG app bijna evenveel had verbruikt als mijn scherm... herkenbaar voor anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nope, hier helemaal niet. Je ziet 'm alleen scannen als ik 'n nieuwe app installeer. Verder merk ik er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:11
Zelf heb ik de virusscanner van Norton. Die checkt alleen als je iets installeerd/update, en naar mijn idee gebruikt hij ook niet veel batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07
Wat werkt die Facebook app slecht zeg op de GN, vreselijk lange laadtijden en momenteel blijft de newsfeed gewoon blanco op de plusjes aan de rechterkant na. Op de iPhone werkt het wel nog steeds snel. Of zou dit stiekem wat te maken hebben met de onenigheid tussen Facebook en Google?

Ook fijn net toestel opnieuw opgestart en nu werkt de home knop niet meer. Tevens als ik nu de power knop ingedrukt houd, krijg ik alleen de optie om het toestel uit te schakelen. Al meerdere malen opnieuw opgestart maar de home knop blijft het niet te doen, ook battery pull heeft niet geholpen. Op zulke momenten mis je toch wel de hardware matige knoppen. Daarnaast ontbreekt het lockscreen momenteel ook in z'n geheel. Dit alles na alleen het toestel even uit- en weer ingeschakeld te hebben.

Iemand nog ideeën, anders dan terugzetten naar fabrieksinstellingen? Het zou te belachelijk voor woorden zijn als dit de enige oplossing is (ik draai overigens gewoon stock Google build 4.0.2).

Lekker hoor al die bugs.. schieten we nog een beetje op met die updates Google?

[ Voor 63% gewijzigd door Laguna op 25-02-2012 23:32 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Laguna schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 22:04:
Wat werkt die Facebook app slecht zeg op de GN, vreselijk lange laadtijden en momenteel blijft de newsfeed gewoon blanco op de plusjes aan de rechterkant na. Op de iPhone werkt het wel nog steeds snel. Of zou dit stiekem wat te maken hebben met de onenigheid tussen Facebook en Google?

Ook fijn net toestel opnieuw opgestart en nu werkt de home knop niet meer. Tevens als ik nu de power knop ingedrukt houd, krijg ik alleen de optie om het toestel uit te schakelen. Al meerdere malen opnieuw opgestart maar de home knop blijft het niet te doen, ook battery pull heeft niet geholpen. Op zulke momenten mis je toch wel de hardware matige knoppen.

Iemand nog ideeën, anders dan terugzetten naar fabrieksinstellingen? Het zou te belachelijk voor woorden zijn als dit de enige oplossing is (ik draai overigens gewoon stock Google build 4.0.2).

Installeer de app Friendcaster en je wilt nooit meer terug naar de officiele bagger app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand hoe je die knoppen aan de onderkant die kleur kan instellen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:00:
Maar dus nog alternatieven die meer op cw lijken? Hoewel cpu spy ook een mooi programmaatje is...
Battery Monitor Widget. Is ook een Pro-versie van.

Linksonder is één van de widgets.
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/3478f1v.png
En nog wat shots.
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/339u003.png Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/kef8so.png

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 07:33:
[...]

Battery Monitor Widget. Is ook een Pro-versie van.

Linksonder is één van de widgets.
[afbeelding]
En nog wat shots.
[afbeelding] [afbeelding]
Geeft de pro versie betere waardes? Heb namelijk echt het idee dat de gewone versie maar wat laat zien..
Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 00:49:
[...]

weet iemand hoe je die knoppen aan de onderkant die kleur kan instellen
Kan in ieder geval met de custom rom aokp

Ook fijn net toestel opnieuw opgestart en nu werkt de home knop niet meer. Tevens als ik nu de power knop ingedrukt houd, krijg ik alleen de optie om het toestel uit te schakelen. Al meerdere malen opnieuw opgestart maar de home knop blijft het niet te doen, ook battery pull heeft niet geholpen. Op zulke momenten mis je toch wel de hardware matige knoppen. Daarnaast ontbreekt het lockscreen momenteel ook in z'n geheel. Dit alles na alleen het toestel even uit- en weer ingeschakeld te hebben.

Hardware knoppen kunnen ook de juiste aansturing missen, dat maakt geen verschil. Kijk maar naar je power knop, wel hardware, maar werkt ook niet naar behoren. Zou toch een reset proberen...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
matsen schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:26:
Zelf heb ik de virusscanner van Norton. Die checkt alleen als je iets installeerd/update, en naar mijn idee gebruikt hij ook niet veel batterij
Raar, dat doet die van AVG ook alleen volgens mij. Misschien bleef hij hangen of iets dergelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Prulleman schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:00:

[...]

Kan in ieder geval met de custom rom aokp

[...]

kan dat ook zonder rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Prulleman schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:00:
[...]

Hardware knoppen kunnen ook de juiste aansturing missen, dat maakt geen verschil. Kijk maar naar je power knop, wel hardware, maar werkt ook niet naar behoren. Zou toch een reset proberen...
Daar heb je gelijk in. Ik ben overigens ook niet meer telefonisch bereikbaar, als iemand momenteel belt gaat ie direct naar voicemail. Zal dus toch maar die fabrieksinstellingen moeten laden, iemand een idee wat je dan allemaal kwijt raakt en dus een back-up van moet maken?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Je raakt alles kwijt, dus maak een backup van hetgeen je niet kwijt wilt ;)
Beste is om iig al je apps en hun data te backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Kan iemand eens kijken hoeveel % usage Facebook heeft bij jullie? Ik gebruik de app amper (controleer 2x op een dag de updates en reageer nergens op en post zelf niks) en vind 15% enorm veel, terwijl ik bijvoorbeeld veel meer gebruik maak van Dolphin browser, die dan weer minder % usage heeft.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/Screent.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Zelfde verhaal als jij, kijk het ook zo nu en dan, verder weinig. Komt bij mij in z'n geheel niet voor in die lijst. Ik heb dan ook meldingen uitgeschakeld staan, en update handmatig. Ik zou is naar die instellingen kijken als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:11
Zelf heb ik er geen last van. Facebook staat hier niet in het lijstje van meest accu-etende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
DrNizeGuy schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:40:
Zelfde verhaal als jij, kijk het ook zo nu en dan, verder weinig. Komt bij mij in z'n geheel niet voor in die lijst. Ik heb dan ook meldingen uitgeschakeld staan, en update handmatig. Ik zou is naar die instellingen kijken als ik jou was
Bedoel je de instellingen van Facebook of de sync instellingen in de ROM? Sync heb ik nu uitgezet, eens kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Sync instellingen van de facebook app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:53

me1299

$ondertitel

Sinds een kleine week heb ik last met internet connecties. Zowel wireless als 3/4G zijn na een tijd de telefoon niet gebruiken grijs.

Pas na een reboot hersteld de connectie met de google server zich weer direct. Het blijft dan prima werken, totdat ik een tijd lang mijn telefoon op standby heb staan. Elke ochtend is het weer hetzelfde liedje.

De SII die ik ook heb, heeft helemaal nergens last van. Het ligt echt aan het toestel.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
welke software versie heb je?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna

Laguna schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:13:
Ik ben overigens ook niet meer telefonisch bereikbaar, als iemand momenteel belt gaat ie direct naar voicemail. Zal dus toch maar die fabrieksinstellingen moeten laden, iemand een idee wat je dan allemaal kwijt raakt en dus een back-up van moet maken?
Nou toestel dus toch maar teruggezet naar de fabrieksinstellingen en bovenstaande problemen zijn nu opgelost. Echter vind ik het wel zorgelijk dat zoiets überhaupt kan gebeuren. Je zit er nou niet bepaald op te wachten om het toestel noodgedwongen terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raar verhaal zeg ....
Lijkt me zeker niet fijn om dat mee te maken.
Ik zit te wachten tot 4.0.3 of 4.0.4 eruit rolt om nog even wat foutjes of ergenissen op te lossen,
maar dit is wel heel zorgelijk dat zoiets gebeurt. Je bent wel weer alles kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

4.02, volledig stock.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:44

Ves

A gadget addicted Bounty

Zelfde hier, maar hoorde dat dit bij 4.0.3/4.0.4 opgelost is of tenminste verminderd

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Misschien maar eens rooten en een rom van 4.03+ draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:05

spaceboy

Op grote hoogte

Weet iemand of rooten an sich kan voorkomen dat 4.02 OTA update niet goed gaat?
Ik heb de vraag al eerder gesteld (maar geen antwoord gekregen) dat ik het probleem heb ik dat om de paar dagen de melding krijg dat update 4.02 klaarstaat. Als ik die installeer krijg ik een lange tijd (ongeveer een uur gok ik) een update-scherm voor me. Na die tijd reboot de telefoon maar heb ik nog steeds 4.01.

Iemand een idee?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:44

yok

spaceboy schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:19:
Weet iemand of rooten an sich kan voorkomen dat 4.02 OTA update niet goed gaat?
Ik heb de vraag al eerder gesteld (maar geen antwoord gekregen) dat ik het probleem heb ik dat om de paar dagen de melding krijg dat update 4.02 klaarstaat. Als ik die installeer krijg ik een lange tijd (ongeveer een uur gok ik) een update-scherm voor me. Na die tijd reboot de telefoon maar heb ik nog steeds 4.01.

Iemand een idee?
Zelf even 4.0.2. erop zetten :-) (als je toch wilt updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

yok schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 17:41:
[...]

Zelf even 4.0.2. erop zetten :-) (als je toch wilt updaten)
HOE!?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me1299

me1299

$ondertitel

Alweer een annoying bug hierzo. Exchange services zuipt mijn batterij op. En nog erger, in 1 nacht heeft het even rustig 50MB data op de achtergrond zitten verstoken voor niks.

Mijn telefoon is na een paar uur leeg. Zo ging dus vannochtend ook mijn wekker niet af.

Ik ben overigens niet de enige: http://www.google.com/sup...id=0fad21732d7c15f3&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:09
dat is een kleine vraag maar het antwoord is iets complexer.
ik zou eens beginnen met het leven van er OP van het custom roms en firmware topic.
met de informatie hieruit kan je denk ik wel wat verder. hierin staat ook de link naar de Google factory images je kan eventueel met behulp van deze toolbox je toestel in orde maken en het image flashen.

let er wel op dat bij sommige acties je telefoon volledig wordt gewist. het is dus verstandig altijd een backup te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

jasring schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:33:
[...]

dat is een kleine vraag maar het antwoord is iets complexer.
ik zou eens beginnen met het leven van er OP van het custom roms en firmware topic.
met de informatie hieruit kan je denk ik wel wat verder. hierin staat ook de link naar de Google factory images je kan eventueel met behulp van deze toolbox je toestel in orde maken en het image flashen.

let er wel op dat bij sommige acties je telefoon volledig wordt gewist. het is dus verstandig altijd een backup te maken.
Ik heb wel wat ervaring met custom roms (heb m'n vorige phone (Galaxy S) ook regelmatig van nieuwe rom voorzien), maar ik wil m'n Nexus gewoon standaard houden. Geen zin in gesodemieter. Ik was gewoon benieuwd, omdat het enige wat ik WEL gedaan heb is: rooten (omdat anders die Titanium backup shit niet werkt), maar verder wil ik standaard blijven.

En kennelijk is dit dan 1 of andere nare bug? 4.0.2 wordt aangeboden door Google, maar werkt niet. In elk geval niet bij mij. Weirdness.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
spaceboy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:08:
[...]

Ik heb wel wat ervaring met custom roms (heb m'n vorige phone (Galaxy S) ook regelmatig van nieuwe rom voorzien), maar ik wil m'n Nexus gewoon standaard houden. Geen zin in gesodemieter. Ik was gewoon benieuwd, omdat het enige wat ik WEL gedaan heb is: rooten (omdat anders die Titanium backup shit niet werkt), maar verder wil ik standaard blijven.

En kennelijk is dit dan 1 of andere nare bug? 4.0.2 wordt aangeboden door Google, maar werkt niet. In elk geval niet bij mij. Weirdness.... :(
Heb je na het rooten de originele recovery wel terug geflashed? Als je alleen geroot bent en de stock recovery zou het moeten werken. Als je een CWM recovery hebt zal de OTA niet werken.

[ Voor 2% gewijzigd door Digger36 op 01-03-2012 13:27 . Reden: bootloader moet zijn recovery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digger36 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:14:
[...] Als je een CWM bootloader hebt zal de OTA niet werken.
Is dat zo? Wist ik niet. Ik heb CWM bootloader, maar draai stock 4.02. Als ik niet meer de OTA mee kan pikken, dan kan ik net zo goed nu al richting custom roms gaan. Vindt het nogal veel werk om telkens weer mijn exchange e.d. op te zetten voor een nieuwe rom, dus ik had tot nu toe alleen geroot om kleine mods te kunnen toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Ota is rom related dus in principe kan je de otas wel ontvangen. Alleen moet je daarna wel weer opnieuw su en superuser installeren (rooten) . Het kan ook zijn dat er nieuwe bootloaders/radio/recovery's meegezonden worden. Dan moet je dat dus ook opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:34:
[...]

Is dat zo? Wist ik niet. Ik heb CWM bootloader, maar draai stock 4.02. Als ik niet meer de OTA mee kan pikken, dan kan ik net zo goed nu al richting custom roms gaan. Vindt het nogal veel werk om telkens weer mijn exchange e.d. op te zetten voor een nieuwe rom, dus ik had tot nu toe alleen geroot om kleine mods te kunnen toepassen.
Google doet een check op recovery bij een OTA. Als je alleen wilt rooten en wel OTA's wilt kunnen installeren (je krijgt nog wel bericht van de OTA) kun je na het rooten de stock recovery weer flashen. Bij het installeren van de OTA kan het dan wel zijn dat je opnieuw moet rooten. Er is wel een app op de market (rootkeeper) die claimt de root te kunnen behouden maar ik weet niet hoe en of dat werkt. De bootloader hoeft trouwens niet opnieuw gelockt te worden voor de OTA's. Dat scheelt weer een hoop gedoe met wipen en zo ;-)

[ Voor 1% gewijzigd door Digger36 op 01-03-2012 13:26 . Reden: bootloader moet zijn recovery ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digger36 schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:14:
[...]

Heb je na het rooten de originele bootloader wel terug geflashed? Als je alleen geroot bent en de stock bootloader zou het moeten werken. Als je een CWM bootloader hebt zal de OTA niet werken.
Volgens mij klopt het wat je bedoeld, maar moet je het iets anders omschrijven.
Je kan je stock bootloader prima unlocken (fastboot oem unlock). Als je vervolgens root werkt ook alles nog. Maar als je je stock recovery vervangt door CWM gaat het mis.
DrNizeGuy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:54:
Ota is rom related dus in principe kan je de otas wel ontvangen. Alleen moet je daarna wel weer opnieuw su en superuser installeren (rooten) . Het kan ook zijn dat er nieuwe bootloaders/radio/recovery's meegezonden worden. Dan moet je dat dus ook opnieuw instellen.
Dat zou betekenen dat dit ook niet correct is.
Je rom kan dan wel (op su na) nog stock zijn, maar als je je standaard recovery hebt vervangen met CWM, dan kan de OTA zichzelf niet op de juiste manier starten.

Volgens mij is het zo dat er een update.zip gedownload wordt waarna je telefoon zichzelf reboot met het commando om via recovery update.zip te installeren.
CWM kan dit ook wel, maar je telefoon stuurt dit anders aan.

Als je CWM recovery erop hebt staan, check dan het volgende:
- Heeft de update procedure een update.zip op de sd gezet?
- kan je deze flashen via het CWM menu?

(het kan ook zijn dat dit complete onzin is, maar ik vind het wel logisch klinken :D)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
DrNizeGuy schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:54:
ROM en recovery related. Op bijvoorbeeld XDA zijn posts genoeg die uitleggen wanneer je wel en wanneer je niet OTA's kunt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Prulleman schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 13:23:
[...]

Volgens mij klopt het wat je bedoeld, maar moet je het iets anders omschrijven.
Je kan je stock bootloader prima unlocken (fastboot oem unlock). Als je vervolgens root werkt ook alles nog. Maar als je je stock recovery vervangt door CWM gaat het mis.

[...]

Dat zou betekenen dat dit ook niet correct is.
Je rom kan dan wel (op su na) nog stock zijn, maar als je je standaard recovery hebt vervangen met CWM, dan kan de OTA zichzelf niet op de juiste manier starten.

Volgens mij is het zo dat er een update.zip gedownload wordt waarna je telefoon zichzelf reboot met het commando om via recovery update.zip te installeren.
CWM kan dit ook wel, maar je telefoon stuurt dit anders aan.

Als je CWM recovery erop hebt staan, check dan het volgende:
- Heeft de update procedure een update.zip op de sd gezet?
- kan je deze flashen via het CWM menu?

(het kan ook zijn dat dit complete onzin is, maar ik vind het wel logisch klinken :D)
Klopt.., ik bedoel natuurlijk recovery en niet boorloader /* gaat zich in hoekje zitten schamen ;-) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ok, dan snap ik em ook helemaal denk ik :D

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Hmm... ik snap hem niet meer geloof ik. :)

Ik heb nu:
- een geroote Nexus
- standaard ROM laten staan
- gezeik met OTA-meldingen

Hoe kan ik die dus het snelste oplossen? Ik vind het ook prima als ik die hele OTA uit kan zetten, want ik wil dat gezeik niet. Maar nu krijg ik elke dag een melding dat ik moet updaten. Wat dus niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de vraag is, hoe heb je geroot? heb je in dat process CWM geinstalleerd en wellicht via CWM een .zip geflashed? Indien Ja, dan is je custom recovery het probleem.
Als je stock recovery hebt, zou het moeten werken als ik het goed begrijp.
Als je twijfeld, start je GN met de volume toetsen ingedrukt. In je bootloader scherm, kies met volume toetsen voor recovery en bevestig met powerbtn. Dan zie je of je CWM of stock hebt

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 01-03-2012 14:07 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Prulleman schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:07:
de vraag is, hoe heb je geroot? heb je in dat process CWM geinstalleerd en wellicht via CWM een .zip geflashed? Indien Ja, dan is je custom recovery het probleem.
Als je stock recovery hebt, zou het moeten werken als ik het goed begrijp.
Als je twijfeld, start je GN met de volume toetsen ingedrukt. In je bootloader scherm, kies met volume toetsen voor recovery en bevestig met powerbtn. Dan zie je of je CWM of stock hebt
Ah precies. Helder. Ik heb gedaan wat je zei en dan zie ik inderdaad dat ik CWM (5.5.0.2) heb. Maar als ik het goed begrijp kan ik de stock recovery er gewoon weer overheen zetten, maar verlies ik wellicht root rechten als er een nieuwe versie overheen komt. Waar vind ik die stock recovery? (of is dit weer zo'n open deur van 400 vierkante meter groot?) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
check deze:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1392310
daar zitten onder andere de stock recovery images bij, met de mogelijkheid om ze te flashen via een semi-"GUI".
zie optie 10:
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-oJYBl4qaYk4/T0a9qW8LoVI/AAAAAAAAASQ/ykW36zze0s8/s598/Snap_2012.02.23_21h34m01s_001_.png

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Kunnen we custom roms in het daarvoor bestemde topic houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
(technisch gezien gaat dit niet over custom rom, maar over een geroote telefoon met slechts een custom recovery, waardoor de OTA van de stock ROM niet meer werkt)

[ Voor 4% gewijzigd door Prulleman op 01-03-2012 14:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ook dat hoort hier niet :)

Ontopic nu aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan er ook beats audio software op de nexus?
heb zelf die oortjes en leek mij fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee wat de software doet, maar volgens mij zit dat geïntegreerd in htc sence. En kan je dus niet op je nexus installeren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Jawel, iemand schijnt het geport te hebben. Maar! Het doet geen ene fl*kker. Supercurio (het brein achter Voodoo sound en dergelijke) heeft er eens naar gekeken en het helpt helemaal niets. Het zet het volume wat hoger, that's all. In de Nexus zit trouwens een betere audio chip, dus de DSP manager die bijvoorbeeld in CM zit, werkt wel beter.

-edit- ik heb trouwens eens een artikel gelezen dat ook bij Sense beats audio meer placebo effect is; het is vergelijkbaar met een equalizer.

[ Voor 17% gewijzigd door mbroeders op 02-03-2012 10:28 ]

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
uit deze review:
reviews: HTC Sensation XE: meters in het rood

Beats Audio kan overigens ook geactiveerd worden met andere headsets dan de meegeleverde oordopjes. Ook dan is het verschil met de standaardinstelling duidelijk hoorbaar, waarmee duidelijk is dat Beats Audio niet anders is dan een softwarematige Equalizer-instelling - waarvan andere HTC-telefoons er minstens tien hebben. Je kunt overigens ook een equalizer uit de Android Market downloaden, waarmee je grotendeels hetzelfde effect bereikt als met de Beats Audio-instelling.

de vraag is dus wat je er aan hebt...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
De vraag is of dit ook gemakkelijk te realiseren is met Beats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Aghanim schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:03:
De vraag is of dit ook gemakkelijk te realiseren is met Beats.
Wat bedoel je met realiseren? Hier kun je flashable zip file vinden. Maar nogmaals, het is puur placebo effect. Zoek maar eens de commentaren van Supercurio op in die thread...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 16:22
Een kennis van me heeft onlangs de Galaxy Nexus aangeschaft, maar de Market (en bijv. Gmail) ontbreekt. Is dit een bekend probleem? Ik kan er niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Nee, die moeten er standaard op zitten. Als ik hem was zou ik deze maar terug brengen naar de winkel. Het kan zijn dat het toestel van iemand anders is geweest or a refurb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:18:
[...]

Wat bedoel je met realiseren? Hier kun je flashable zip file vinden. Maar nogmaals, het is puur placebo effect. Zoek maar eens de commentaren van Supercurio op in die thread...
placebo effect of niet, wat zou je hiermee kunnen wat je niet met een EQ kan?
Stephan4kant schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:32:
Een kennis van me heeft onlangs de Galaxy Nexus aangeschaft, maar de Market (en bijv. Gmail) ontbreekt. Is dit een bekend probleem? Ik kan er niets over vinden.
Dat klopt inderdaad niet... Je ziet dit bij custom roms zoals CM of AOKP. Daarbij moet je vaak "GAPPS" nog los flashen. Zou natuurlijk gek zijn als dit bij een nieuw toestel het geval is.
Is de bootloader gelocked? (slotje open of dicht bij het eerste opstart scherm met google in witte letters)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Prulleman schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 14:44:
[...]

Dat klopt inderdaad niet... Je ziet dit bij custom roms zoals CM of AOKP. Daarbij moet je vaak "GAPPS" nog los flashen. Zou natuurlijk gek zijn als dit bij een nieuw toestel het geval is.
Is de bootloader gelocked? (slotje open of dicht bij het eerste opstart scherm met google in witte letters)
Ik kan geen slotje ontdekken bij het opstarten. Als ik de powerknop en volume down doe, dan blijft hij hangen op dit scherm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ODIN MODE

Downloading...
Do not turn off target !!

OMAP-Samsung HW Information
Board name: tune REV 9
Board Rev: HSPA - 9
Boot Type: USB MMC1
Device Type: HS
Build Date: Nov 21 2011 16:38:19

De telefoon is gekost via Belsimpel.nl. Ze gaven aan dat ik hem maar terug moest sturen, maar dat dit wel enkele weken kon duren. Als alleen Gapps moet worden geflasht doe ik het zelf, maar ik wil niet het risico lopen dat maanden na dato er meer problemen het licht zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Stephan4kant schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 12:32:
Check eens welke firmware erop staat.
Toen mijn Nexus terug kwam van reparatie ontbreekte ook apps zoals market ect.
Bleek dat de "reparateurs firmware" er nog opstond. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
_Piv0 schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 19:03:
[...]

Check eens welke firmware erop staat.
Toen mijn Nexus terug kwam van reparatie ontbreekte ook apps zoals market ect.
Bleek dat de "reparateurs firmware" er nog opstond. 8)7
Ik heb geen idee wat je bedoelt met firmware, maar dit staat bij 'Over de telefoon':
  • Model: GT-i9250_EUR_XX
  • Android-versie: 4.0.1
  • Smalbandversie: I9250XXKK6
  • Kernel-versie: 3.0.1, se.infra@SEP-71 #1
  • Build-nummer: full_maguro-eng 4.0.1 ICL23D 288 test-keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Je hebt inderdaad een test rom van een service center op de telefoon staan. (misschien heb je een gerepareerde nexus gekregen??) Waarschijnlijk staan er verschillende test apps in het menu?

[ Voor 16% gewijzigd door DrNizeGuy op 02-03-2012 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Die zou ik dus mooi niet opsturen om weken op te moeten wachten, ze regelen maar een ander. Echt onbegrijpelijk dat dit soort toestellen als nieuw verkocht worden/zo aan de klant verkocht worden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Wat zou de reden kunnen zijn dat er een test rom op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan 2 dingen bedenken:
- refurbished, zoals al eerder is genoemd
- Steekproef in de fabriek vergeten te resetten, een van de eerste kopers op dag 1 van de release had ook zo'n firmware.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Prulleman schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 23:02:
Kan 2 dingen bedenken:
- refurbished, zoals al eerder is genoemd
- Steekproef in de fabriek vergeten te resetten, een van de eerste kopers op dag 1 van de release had ook zo'n firmware.
Volgens de winkel is er sprake van de tweede situatie: Samsung is vergeten de originele ROM te herstellen. Ze willen het apparaat wel terugnemen en een andere leveren.

Kan het overigens kwaad om gewoon zelf GApps te installeren, of raden jullie aan het apparaat terug te brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-09 23:27
Als je er een beetje handig in bent zou ik de stock ROM er zelf terug op zetten (heb ik destijds ook gedaan), Vroeg of laat loop je toch tegen problemen aan met de test ROM ben ik bang. Bepaalde dingen ontbreken en kunnen er niet opgezet worden is mijn ervaring.

Maar als ze je Nexus in de winkel gelijk om willen ruilen zou ik daar uiteraard voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-09 17:37
alwaysleft schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 23:25:
[...]

Installeer de app Friendcaster en je wilt nooit meer terug naar de officiele bagger app
Verbruikt Friendcaster ook minder data? Ik vind dat de Facebook app veel data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
_Piv0 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:02:
Als je er een beetje handig in bent zou ik de stock ROM er zelf terug op zetten (heb ik destijds ook gedaan), Vroeg of laat loop je toch tegen problemen aan met de test ROM ben ik bang. Bepaalde dingen ontbreken en kunnen er niet opgezet worden is mijn ervaring.

Maar als ze je Nexus in de winkel gelijk om willen ruilen zou ik daar uiteraard voor kiezen.
Met die test-ROM valt inderdaad niet te werken. Je kunt er niet mee bellen en allerlei apps ontbreken.

Probleem is alleen dat omruilen een tijdje kan duren (winkel heeft 'm waarschijnlijk niet op voorraad) en zelf een ROM installeren is voor mij zo gepiept. Ik vraag me alleen af of het wijs is om dat zelf te doen, gezien de garantie en eventuele verborgen gebreken.

[ Voor 6% gewijzigd door StephanVierkant op 03-03-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Stephan4kant schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:51:
[...]

Met die test-ROM valt inderdaad niet te werken. Je kunt er niet mee bellen en allerlei apps ontbreken.

Probleem is alleen dat omruilen een tijdje kan duren (winkel heeft 'm waarschijnlijk niet op voorraad) en zelf een ROM installeren is voor mij zo gepiept. Ik vraag me alleen af of het wijs is om dat zelf te doen, gezien de garantie en eventuele verborgen gebreken.
Voor zover ik weet heb jij alle recht als klant om via samsung een nieuw toestel aan te vragen en niet de winkel. Dit is een fout dat in de fabriek al geregeld moest worden. Een telefoon in de schappen met een test-ROM en dat nog verkopen kun jij zien als je geld ergens weggooien. Neem contact op met Samsung of gooi er zelf een rom over heen. Kijk maar wat jij het beste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves

Ves

A gadget addicted Bounty

Stephan4kant schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:49:
[...]

Volgens de winkel is er sprake van de tweede situatie: Samsung is vergeten de originele ROM te herstellen. Ze willen het apparaat wel terugnemen en een andere leveren.

Kan het overigens kwaad om gewoon zelf GApps te installeren, of raden jullie aan het apparaat terug te brengen?
Ik weet het niet, klinkt als een winkel die zichzelf aan het indekken is omdat iemand er zelf mee gespeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Stephan4kant schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:51:
[...]

Garantie.. Tsja, als je root en weer de stock rom erop zet en de bootloader opnieuw locked kunnen zij (volgens mij) niet zien dat je toestel geroot is geweest. Er zit volgens mij geen counter op zoals op de Galaxy S2 (die houd bij hoeveel keer er geflashed is. Is wel weer op 0 te zetten dmv een jig).
Dus, wat ik zou doen is een andere rom flashen, desnoods de gewone stock rom.

Wat ik me wel afvraag, staan er ook test apps op die interessant genoeg zijn om te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
VesNL schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:07:
[...]
Ik weet het niet, klinkt als een winkel die zichzelf aan het indekken is omdat iemand er zelf mee gespeeld heeft.
Ik heb even gebeld met de winkel en die indruk kreeg ik niet. Maar ja, je weet het inderdaad nooit.
DrNizeGuy schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:33:
[...]
Dus, wat ik zou doen is een andere rom flashen, desnoods de gewone stock rom.

Wat ik me wel afvraag, staan er ook test apps op die interessant genoeg zijn om te gebruiken?
Er zitten inderdaad wel leuke apps op, ik zal morgen in dit topic wel even wat melden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Stephan4kant schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 23:54:
[...]

Er zitten inderdaad wel leuke apps op, ik zal morgen in dit topic wel even wat melden :)
Wat helemaal leuk zou zijn als dat interessante apps zijn met in de system directory op je telefoon gewoon een apk file. Dan zou je ze kunnen back-uppen en dat zou je ze na de flash opnieuw kunnen installeren (en ergens delen?) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Las net het nieuwsbericht over KPN die tegenwoordig HD voice aanbiedt. Vind ik best tof, maar onze Nexus ondersteunt dat niet toch? Vind het zo raar dat de S2 dit bijvoorbeeld wel heeft, maar dat onze GN dit nou weer niet kan.. :/

nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Maardiweb schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 18:40:
Las net het nieuwsbericht over KPN die tegenwoordig HD voice aanbiedt. Vind ik best tof, maar onze Nexus ondersteunt dat niet toch? Vind het zo raar dat de S2 dit bijvoorbeeld wel heeft, maar dat onze GN dit nou weer niet kan.. :/

nieuws: KPN activeert HD Voice permanent op hele netwerk
Hoe kom je erbij dat de Nexus dit niet ondersteund? Bij mijn weten is het iets software matigs, wat bij Android al sinds Gingerbread ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Laguna schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 00:01:
[...]

Hoe kom je erbij dat de Nexus dit niet ondersteund? Bij mijn weten is het iets software matigs, wat bij Android al sinds Gingerbread ondersteund wordt.
Lees het nieuwsbericht?
maar de hardware en radio moeten eveneens ondersteuning bieden om HD Voice mogelijk te maken
En in de tabel er onder staan ondersteunde toestellen.. no nexus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Maardiweb schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 02:01:
[...]
Lees het nieuwsbericht?
[...]
En in de tabel er onder staan ondersteunde toestellen.. no nexus :(
Simpele Google search en je ziet dat de Nexus gewoon HD Voice ondersteund.
Enjoy high definition voice calls – Built-in HD Voice support enables crisper, clearer calls when chatting to mates with compatible handsets on the Telstra Mobile Network.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben erg benieuwd hoe een groot verschil dit oplevert.

Weet iemand iets over de 4.0.3 of 4.0.4 OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Destijds was er een gerucht dat in maart 4.0.5 uit zou komen op de GSM nexus, maar heb er nu al een hele tijd niks over gehoord. Of is deze inmiddels ontkracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Laatst online: 10-09 19:34

Bullet NL

Eigen Wijs

Modbreak:Dit is het algemene Galxay Nexus discussie topic, voor discussies over de custom rom's hebben we een eigen topic!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 15:19

Koppensneller

winterrrrrr

Bullet NL schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:57:
[modbreak]

Dit is het algemene Galxay Nexus discussie topic, voor discussies over de custom rom's hebben we een eigen topic!

[/]
Het gaat over officiële OTA updates hoor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Dubrillion schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 09:50:
Ik ben erg benieuwd hoe een groot verschil dit oplevert.

Weet iemand iets over de 4.0.3 of 4.0.4 OTA?
JB Queru heeft destijds laten weten dat 4.0.4 (CDMA) nog teveel bugs zou bevatten. De volgende versie die uitgebracht wordt is de 4.0.5. De punt 3 en 4 versies kun je waarschijnlijk wel vergeten. Ik denk dat we deze of volgende maand wel een update kunnen verwachten (of is dat wishful thinking?)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiies
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:05
Volgens een uitgelekte tabel komt de 4.0.5 update deze maand.. :)
Pagina: 1 ... 37 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.