Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag mijn galaxy s2 verruild voor de galaxy nexus.
Tot dusverre zeer te spreken over het toestel. Software is 4.0.2.

Wel een bug tegengekomen: sim contacten kun je niet in zijn geheel naar het toestelgeheugen kopiëren.
Na een aantal keer proberen krijg je de optie wel, maar tijdens het proces loopt het toestel steeds vast met een error waarop ik google kan notificeren. Aangezien ik altijd vanuit mijn simcontacten werk, is dit een probleem voor mij. Bij zichtbare contacten staan er ook geen simcontacten tussen. Voorlopig werk ik dan ook met mijn gmail contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biesbosserweg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 02:19:
Ik heb sinds vandaag mijn galaxy s2 verruild voor de galaxy nexus.
Tot dusverre zeer te spreken over het toestel. Software is 4.0.2.

Wel een bug tegengekomen: sim contacten kun je niet in zijn geheel naar het toestelgeheugen kopiëren.
Na een aantal keer proberen krijg je de optie wel, maar tijdens het proces loopt het toestel steeds vast met een error waarop ik google kan notificeren. Aangezien ik altijd vanuit mijn simcontacten werk, is dit een probleem voor mij. Bij zichtbare contacten staan er ook geen simcontacten tussen. Voorlopig werk ik dan ook met mijn gmail contacten.
ga naar contacten, vervolgens groepen en dan importeren/exporteren, importeren van SIM-kaart, kies een account, via menu "Alles importeren" klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 08:22
PieterAelse schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 00:28:
[...]

Hier een trotse en tevreden eigenaar van de Sena Case! Bevalt goed. In het begin zit hij miss iets te strak waardoor hij soms de powerknop induwt, maar na aantal dagen helemaal geen last meer van gehad!
Maar meer ervaringen (en foto's) zijn te vinden in het aansluitende Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus topic ;)
Thanks, heb de case donderdag besteld, is echter nog niet vertrokken.

Galaxy Nexus is intussen wel gearriveerd. Heb toch wel een groot puntje kritiek: de contact foto's zijn damn ugly! :\\ Een 96x96 foto gesynced van Google Contacts is gewoon niet goed genoeg om te stretchen over de volledige breedte!! Meer info is hier te vinden:
http://www.google.com/sup...id=49e2b1adea1aa11c&hl=en

Je zou kunnen manueel een foto toevoegen, maar dat is erg veel werk en dan kan je je contacts niet meer laten syncen aangezien anders de 96x96 foto's er terug opkomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 17:28

Ryber

'Raaiber'

HaxSync is hiervoor de oplossing, die synchroniseerd al je contacten met bijhorende Facebook foto's (van 256x256)

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Hmm, op mijn HTC Legend worden Telefoon, Google, Facebook en Twitter contacten desgewenst samengevoegd en je kan dan 1 v/d 4 profielfoto's selecteren om te gebruiken (of een custom natuurlijk).
Is dit een Sense functie dan en geen Android? Begin me steeds meer af te vragen of ik niet gewoon weer een HTC moet nemen :o

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Dat zal wel een HTC functie zijn ja, Samsung heeft met TW iets vergelijkbaars. Ik mis het ook, maar vind het geen reden om dan maar een ander toestel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
Ryber schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:31:
HaxSync is hiervoor de oplossing, die synchroniseerd al je contacten met bijhorende Facebook foto's (van 256x256)
Bedankt voor de tip. Zal dit zeker eens proberen, hoewel het me zeker nog niet dé oplossing lijkt.

Eerste indrukken Galaxy Nexus:

-Bouwkwaliteit: materiaalkeuze lijkt me nog ok, maar het batterijdeksel heeft hier en daar speling en dat voel je.
-ICS: stap in de goede richting. Ziet er beter uit, mappen apps creëren gaat makkelijker, apps wissen gaat sneller, mooi overzichtje apps in gebruik en makkelijk te sluiten (heel gelijkaardig aan iOS). Heb echter wel al een random reboot gehad en dat is nooit leuk.
-scherm draaien verticaal/horizontaal gaat traaaag... In ieder geval een pak trager dan de Nexus S en iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De bouwkwaliteit, tenminste speling op de achterkant, vind ik persoonlijk minimaal. Je merkt het enkel wanneer je op de achterkant duwt, maar niet wanneer je het toestel gewoon in je hand houdt. Mijn Desire HD had een klepje met een beetje speling, dat voelde je altijd als je het toestel vast pakte.

De latency voor het draaien van het scherm is inderdaad hoog, dat is standaard in de stock rom. Uiteraard aan te passen met een custom rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Ik heb een raar probleem sinds 4 dagen:
Mijn batterij loopt in 8 uur gewoon leeg, en het proces wat het meeste batterij heeft gebruikt is het os zelf. Ik had donderdag een app update of 4, en na deze update is het probleem begonnen.. Uiteraard weet ik niet meer wat er geüpdatet is, maar het lijkt me ook geen app te zijn.. Meer iets van sync issues oid.. Heeft een van julile dit wel is gehad (en opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Gugger schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 14:47:
Hmm, op mijn HTC Legend worden Telefoon, Google, Facebook en Twitter contacten desgewenst samengevoegd en je kan dan 1 v/d 4 profielfoto's selecteren om te gebruiken (of een custom natuurlijk).
Is dit een Sense functie dan en geen Android? Begin me steeds meer af te vragen of ik niet gewoon weer een HTC moet nemen :o
Dit werkt onder Android ook gewoon hoor. Alleen minus Facebook (omdat Facebook niet de Google API wil gebruiken). Voor het grootste deel automatisch, en als je telefoon het zelf niet snapt kan je het zelf samen voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVC
Aghanim schreef op zondag 19 februari 2012 @ 11:25:
De bouwkwaliteit, tenminste speling op de achterkant, vind ik persoonlijk minimaal. Je merkt het enkel wanneer je op de achterkant duwt, maar niet wanneer je het toestel gewoon in je hand houdt. Mijn Desire HD had een klepje met een beetje speling, dat voelde je altijd als je het toestel vast pakte.

De latency voor het draaien van het scherm is inderdaad hoog, dat is standaard in de stock rom. Uiteraard aan te passen met een custom rom.
Ik merk de speling nochtans genoeg wanneer ik mijn toestel gewoon vasthoudt in mijn rechterhand. Een licht gekraak dat zowel voelbaar en hoorbaar is. En dat hoort niet voor een high-end toestel. Ik weet dat er vroeger ook geklaag was over de bouwkwaliteit van de Nexus S, maar hier heb ik nooit problemen mee gehad. Dat sloot gewoon perfect af. Dat de Desire HD of andere HTC's belabberd zijn qua afwerking, is ook niet echt een relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 19:52
Ah, bedankt voor je reactie, dat is goed om te weten :) Ik begin me momenteel namelijk weer te orienteren, omdat ik in mei een nieuwe telefoon mag uitzoeken. De Galaxy Nexus is (uiteraard?) 1 van de mogelijkheden, maar de Sony Xperia S en de geruchten van de nieuwe HTC's lonken ook. Eerst eind februari maar eens afwachten :)
ex87 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:13:
[...]

Dit werkt onder Android ook gewoon hoor. Alleen minus Facebook (omdat Facebook niet de Google API wil gebruiken). Voor het grootste deel automatisch, en als je telefoon het zelf niet snapt kan je het zelf samen voegen.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Gugger schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:46:
Ah, bedankt voor je reactie, dat is goed om te weten :) Ik begin me momenteel namelijk weer te orienteren, omdat ik in mei een nieuwe telefoon mag uitzoeken. De Galaxy Nexus is (uiteraard?) 1 van de mogelijkheden, maar de Sony Xperia S en de geruchten van de nieuwe HTC's lonken ook. Eerst eind februari maar eens afwachten :)

[...]
Tja, het is maar waar je de meeste waarde aan hecht. Ik ga voor update snelheid gecombineerd met vanilla Android op al mijn devices.

Ik heb het nog even gedubbelcheckt voor je, en hij doet het inderdaad uit zichzelf (Linkedin, WhatsApp, Twitter, Google+ & Gmail).

Facebook ontbreekt dus in dit reitje maar daar zijn vast oplossingen voor. Als hij het niet uit zichzelf doet kan je -> people -> (klik op contact) -> (klik op het settings knopje) edit -> (klik op het settings knopje) Join doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Galaxy SIII is ook een optie. Ben ook erg benieuwd naar deze telefoon.
Ik ging ook voor de vanilla Android en de snelle updates. Alleen vind de snelle updates beetje tegenvallen.
In de VS draait de Nexus S van vorig jaar op 4.0.4 en de Galaxy Nexus ook.
In Nederland draaien we allemaal nog op 4.0.2, terwijl 4.0.3 de officiele ICS uitgave is om toestellen en software mee te maken. Vind het toch tot nu toe het beste toestel die ik ooit hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Dubrillion schreef op maandag 20 februari 2012 @ 07:30:
De Galaxy SIII is ook een optie. Ben ook erg benieuwd naar deze telefoon.
Ik ging ook voor de vanilla Android en de snelle updates. Alleen vind de snelle updates beetje tegenvallen.
In de VS draait de Nexus S van vorig jaar op 4.0.4 en de Galaxy Nexus ook.
In Nederland draaien we allemaal nog op 4.0.2, terwijl 4.0.3 de officiele ICS uitgave is om toestellen en software mee te maken. Vind het toch tot nu toe het beste toestel die ik ooit hebt gehad.
Die tussen updates vind ik zelf wat minder intressant. 4.0.X is meestal toestel specifieke fixes. Als straks 5.0 uitkomt kan ik je garanderen dat de Galaxy Nexus deze binnen een maand heeft na het officeel uitkomen.

De SII wacht nog steeds op 4.0 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds gisteravond doet mijn Galaxy Nexus niet meer....
Als het "bootfilmpje" met al die leuke kleurtjes in beeld komt loopt het toestel vast en gaat ie rebooten...
Zo maar even kijken of ik opnieuw het toestel kan installeren anders moet ie helaas retour :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:47:
Sinds gisteravond doet mijn Galaxy Nexus niet meer....
Als het "bootfilmpje" met al die leuke kleurtjes in beeld komt loopt het toestel vast en gaat ie rebooten...
Zo maar even kijken of ik opnieuw het toestel kan installeren anders moet ie helaas retour :(
de zogenaamde bootloop komt vaak door ene corrupt geraakte installatie, terug naar fabrieksinstellingen en/of stock/custom rom opnieuw flashen werkt meestal prima.

Draaide je nog de stock rom? Kom je nog wel in de bootloader?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op maandag 20 februari 2012 @ 09:50:
[...]

de zogenaamde bootloop komt vaak door ene corrupt geraakte installatie, terug naar fabrieksinstellingen en/of stock/custom rom opnieuw flashen werkt meestal prima.

Draaide je nog de stock rom? Kom je nog wel in de bootloader?
Ik draai de stock rom nog ja, en kom wel in de bootloder. Kan alleen niet op start drukken (weet overigens niet of dat normaal wel kan). Moet me nog even inlezen in het flash gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de (start)knop wijst naar je power button, deze moet je gebruiken om de gekozen optie (met de volume buttons) te bevestigen.

Je moet dus eerst met de volume knoppen je keuze aanpassen naar recovery en dan op de powerknop drukken.
Je touchscreen werkt niet in de bootloader
(ik ken overigens de opties van stock recovery niet. heb de eerste dag gelijk CWM erop gezet ;))

[ Voor 15% gewijzigd door Prulleman op 20-02-2012 10:04 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bollegerry
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-08 08:05
Maak me beetje zorgen. Draai nog steeds 4.0.1, heb wat lastige bux en heb helaas de Samsung-versie. Hoop met upgrade daar van verlost te zijn. Ben ik de laatste in Nederland die deze versie nog draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bollegerry schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:50:
Maak me beetje zorgen. Draai nog steeds 4.0.1, heb wat lastige bux en heb helaas de Samsung-versie. Hoop met upgrade daar van verlost te zijn. Ben ik de laatste in Nederland die deze versie nog draait?
ik had ook de samsung versie, gelukkig geflasht naar de google versie en gelijk daarna had ik 4.0.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
EricVC schreef op zondag 19 februari 2012 @ 13:34:
[...]

Ik merk de speling nochtans genoeg wanneer ik mijn toestel gewoon vasthoudt in mijn rechterhand. Een licht gekraak dat zowel voelbaar en hoorbaar is. En dat hoort niet voor een high-end toestel. Ik weet dat er vroeger ook geklaag was over de bouwkwaliteit van de Nexus S, maar hier heb ik nooit problemen mee gehad. Dat sloot gewoon perfect af. Dat de Desire HD of andere HTC's belabberd zijn qua afwerking, is ook niet echt een relevant.
Dan is jouw toestel denk ik stuk aangezien ik hier geen enkel gekraak hoor of enige speling voel wanneer ik het toestel in mijn hand houd. Dat andere high end toestellen blijkbaar ook speling/geen perfecte bouwkwaliteit hebben vind ik wel relevant aangezien het aangeeft dat dit dus geen uitzondering hoeft te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gekraak treedt hier bij mij ook op, maar is niets ernstigs.
Het probleem is simpelweg op te lossen door een stukje plakband/sticker tactisch onder het achterklepje te plaatsen voor een nauwere sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Vaak helpt het als je erg gekraak hebt om het klepje even te verwijderen en opnieuw te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:42
ex87 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 12:12:
Ik heb een raar probleem sinds 4 dagen:
Mijn batterij loopt in 8 uur gewoon leeg, en het proces wat het meeste batterij heeft gebruikt is het os zelf. Ik had donderdag een app update of 4, en na deze update is het probleem begonnen.. Uiteraard weet ik niet meer wat er geüpdatet is, maar het lijkt me ook geen app te zijn.. Meer iets van sync issues oid.. Heeft een van julile dit wel is gehad (en opgelost).
Dit komt omdat er een app is die je telefoon 'wakker' houdt. Als je kijkt bij accu en dan op het OS klikt, zal je ook zien dat je telefoon een flinkte tijd ingeschakeld wordt gehouden. Zou kunnen komen door google maps (en ingelogd zijn bij latitude). Eerder in dit topic zijn deze problemen al besproken :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maardiweb schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:20:
[...]

Dit komt omdat er een app is die je telefoon 'wakker' houdt. Als je kijkt bij accu en dan op het OS klikt, zal je ook zien dat je telefoon een flinkte tijd ingeschakeld wordt gehouden. Zou kunnen komen door google maps (en ingelogd zijn bij latitude). Eerder in dit topic zijn deze problemen al besproken :)
Gekke is dat mijn scherm tijd op 1m30s staat en me OS op 38m..s.
Ik kan Maps ook niet uitschakelen/stoppen.
Terwijl alleen WhatsApp op de achtergrond staat (en ik tussen half 7 en 7u 's-ochtends meestal geen berichten krijgt :P )
Is hier een andere reden voor?
Ik zie nog steeds mensen die het meer dan een dag uithouden.
Mijn Nexus gaat elke nacht aan het infuus. Ook als hij in de avond nog zestig procent over hebt.
Uit ervaring met andere telefoons lopen ze dag daarna opeens heel snel leeg |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Dubrillion op 21-02-2012 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Maardiweb schreef op maandag 20 februari 2012 @ 18:20:
[...]

Klopt helemaal, maar de update van Google Maps was er toch juist om Latitude batterij zuiniger te maken :P.
Ik zal Latitude vandaag is uitzetten en kijken of het scheelt, raar dat ik tot eind vorige week deze problemen niet had dan!

Zal de volgende keer wat verder terug lezen, thanks :).

Edit: Ah, ik had Google Maps niet meer geopend sinds een laatste update, hij stond dus nog op het "what changed" schermpje.. Misschien zorgde dat ervoor dat Latitude niet helemaal goed werkte.. Hij liep tot nu per uur echt 10% leeg (idle).. Nu is kijken of het over een uurtje beter is. Nogmaals bedankt voor je input.

[ Voor 18% gewijzigd door ex87 op 21-02-2012 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op maandag 20 februari 2012 @ 12:25:
[...]

ik had ook de samsung versie, gelukkig geflasht naar de google versie en gelijk daarna had ik 4.0.2 :)
Tja ik heb ook de samsung versie, maar kreeg binnen 10 minuten na de eerste keer inschakelen van de telefoon, de update naar 4.0.2 aangeboden. Dat was 2 weken geleden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon retour gestuurd naar Cool Blue waar ik hem heb gekocht. Daar zouden ze het proberen te flashen, maar is niet gelukt zie ik nu. Toestel is retour fabrikant.. Tot over 2-3 weken denk ik... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:43
Wanneer je Whatsapp gebruik kan je de trackball een kleur laten knipperen die je wilt. Weet iemand of dit ook kan bij de apps Talk, Gmail, E-mail, berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:23

Rick-Jan

always connected

Prev schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:32:
Wanneer je Whatsapp gebruik kan je de trackball een kleur laten knipperen die je wilt. Weet iemand of dit ook kan bij de apps Talk, Gmail, E-mail, berichten?
niet standaard, moetje of een custom rom flashen, of een app gebruiken, gebruik zelf galaxy nexus led, maar veel mensen gebruiken ook light flow.

Android Market: Light Flow - LED controle

[ Voor 14% gewijzigd door Rick-Jan op 21-02-2012 16:36 . Reden: link toegevoegd ]

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 15:36:
Telefoon retour gestuurd naar Cool Blue waar ik hem heb gekocht. Daar zouden ze het proberen te flashen, maar is niet gelukt zie ik nu. Toestel is retour fabrikant.. Tot over 2-3 weken denk ik... :(
Zonde, met een simpel commando had je de bootloader kunnen unlocken en zelf een stock ROM kunnen flashen. Dat hebben zij nu ook geprobeerd bij Cool Blue denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
ex87 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 10:00:
[...]

Klopt helemaal, maar de update van Google Maps was er toch juist om Latitude batterij zuiniger te maken :P.
Ik zal Latitude vandaag is uitzetten en kijken of het scheelt, raar dat ik tot eind vorige week deze problemen niet had dan!

Zal de volgende keer wat verder terug lezen, thanks :).

Edit: Ah, ik had Google Maps niet meer geopend sinds een laatste update, hij stond dus nog op het "what changed" schermpje.. Misschien zorgde dat ervoor dat Latitude niet helemaal goed werkte.. Hij liep tot nu per uur echt 10% leeg (idle).. Nu is kijken of het over een uurtje beter is. Nogmaals bedankt voor je input.
Hmm is toch alsnog een vrij grote drain.. Heb je custom rom / kernel? en kijk eens aan het eind van de dag hoe lang je telefoon ingeschakeld is? (Bij accu > android OS > ingeschakeld houden)

[ Voor 6% gewijzigd door Maardiweb op 21-02-2012 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Rick-Jan schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:35:
[...]

niet standaard, moetje of een custom rom flashen, of een app gebruiken, gebruik zelf galaxy nexus led, maar veel mensen gebruiken ook light flow.

Android Market: Light Flow - LED controle
Thanks voor je reactie, deze app werkt alleen - naar mijn idee - niet naar behoren. Bijvoorbeeld, als ik de trackball op knipperend rood instel voor een gemiste oproep knippert de trackball gewoon wit.. Hebben andere daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:28
Prev schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:36:
[...]

Thanks voor je reactie, deze app werkt alleen - naar mijn idee - niet naar behoren. Bijvoorbeeld, als ik de trackball op knipperend rood instel voor een gemiste oproep knippert de trackball gewoon wit.. Hebben andere daar ook last van?
Bij mij werkt het super, op het begin moet je hem aanstellen als app voor notificaties of iets dergelijks, heb je dit wel gedaan? Want dit is wel vereist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Prev schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:36:
[...]

Ik gebruik helemaal geen LED change apps. Vind het wel goed zo. Bij whatsapp groen, e-buddy blauw. Maar Google apps heb ik standaard gelaten. Weet ik altijd of ik wel ga kijken of niet. :)

En die apps werken heel soms en niet altijd, dus het is zonde van dat beetje KB dat je eraan verspilt.

Persoonlijke mening. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Maardiweb schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 17:12:
[...]

Hmm is toch alsnog een vrij grote drain.. Heb je custom rom / kernel? en kijk eens aan het eind van de dag hoe lang je telefoon ingeschakeld is? (Bij accu > android OS > ingeschakeld houden)
Nope, alles standaard op Android 4.0.2 Google build :). Latitude staat uit en na 6 uur zit hij op 40% volgens mij dus geen latitude issue :).. Zal vanavond is kijken hoe lang die wakker is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Phntm schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:41:
[...]

Ik gebruik helemaal geen LED change apps. Vind het wel goed zo. Bij whatsapp groen, e-buddy blauw. Maar Google apps heb ik standaard gelaten. Weet ik altijd of ik wel ga kijken of niet. :)

En die apps werken heel soms en niet altijd, dus het is zonde van dat beetje KB dat je eraan verspilt.

Persoonlijke mening. :)
True that, heb die app er ook weer afgegooid. Nu word ik iedere keer ('blij')verrast als ik mn scherm unlock ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
ex87 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 18:57:
[...]

Nope, alles standaard op Android 4.0.2 Google build :). Latitude staat uit en na 6 uur zit hij op 40% volgens mij dus geen latitude issue :).. Zal vanavond is kijken hoe lang die wakker is geweest.
Okay, zonder latitude loopt hij dus net zo hard leeg.. awake time is in de laatste 8 uur en 17 min maar: 52m 49s is dit veel? Android OS is verantwoordelijk voor 41% en screen is 23%..

Ik vind 22% na 8h 17m echt slecht en had dit ook zeker niet tot een week geleden. Misschien toch morgen maar is leeg maken en alles opnieuw inrichten (:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zeg "better battery stats" (ff zoeken op XDA, daar kan je em gratis vinden, itt de market). Dan kan je zien welke app voor wakelocks zorgt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Heb je toevallig een directe link? Of een richting waar te zoeken? Is het specifiek voor ICS/GN (ik weet dat het voor iedere tel geldt) in dat forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik zit op dit moment met 'n custom rom op 1d11u25m met schermtijd van bijna 3u. en heb nog 7% accu over.

Dit is met de laatste Milestone van AOKP en de laatste Leankernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Thx man! Nooit gezien dat er een apart forum voor apps was, heb net al het hele GN forum doorgespit ;)
Niet dat ik last heb van problemen in deep sleep, zoals je ziet, maar ben toch benieuwd naar de stats!

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/Leankernel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Laatst online: 08:36

Phntm

Tlingelingeling

Aghanim schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:32:
[...]

Thx man! Nooit gezien dat er een apart forum voor apps was, heb net al het hele GN forum doorgespit ;)
Niet dat ik last heb van problemen in deep sleep, zoals je ziet, maar ben toch benieuwd naar de stats!

[afbeelding]
Rood en Android Marine Blauw gaan niet echt samen :s Ik blijf het maar een rare kleuren combinatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mijn notification bar is zo veel mogelijk hidden dus dan valt het blauw al minder op. Rood past mooi bij mijn zwarte achtergrond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Prulleman schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:15:
Ik zeg "better battery stats" (ff zoeken op XDA, daar kan je em gratis vinden, itt de market). Dan kan je zien welke app voor wakelocks zorgt
Thanks, heb de 2 euro maar even betaald :), hij hangt nu aan de oplader maar morgen kan ik daar prima wat testen mee doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
ex87 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:20:
[...]

Thanks, heb de 2 euro maar even betaald :), hij hangt nu aan de oplader maar morgen kan ik daar prima wat testen mee doen!
Ja het lijkt er heel erg op dat er één app is die je telefoon constant wakker houdt. Als je je telefoon niet gebruikt gaat hij in diepe slaap, waardoor hij nauwelijks batterij hoeft te eten :) Bij jou raakt hij nooit in slaap door één bepaalde app. Daar ga je morgen achter komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prev
Ik heb een vraag, hij is vast wel gesteld - maar ik ben hem niet tegenkomen tijdens mijn zoektocht ernaar - kan die zoekbalk op de homescreens verborgen/verwijderd worden?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Digger36 schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:18:
Swype Beta 3.26 voor de GN is uit. Geïnstalleerd en het werkt! (ook met NL taal). Veel plezier voor de liefhebbers.
Geïnstalleerd, maar de Nederlandse taal wordt niet gedownload. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

In de stock launcher niet, met bijv. Nova Launcher iig wel :)

Lijkt sprekend op de stock launcher, met extra tweaks w.o. persistente zoekbalk uitschakelen.

-Ti2
Prev schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:48:
Ik heb een vraag, hij is vast wel gesteld - maar ik ben hem niet tegenkomen tijdens mijn zoektocht ernaar - kan die zoekbalk op de homescreens verborgen/verwijderd worden?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Via betterbatterystats kwam ik erachter dat ik de camera bij opstarten moet killen (kernel wakelock - mipi_link). Dit is een fout in ICS (t/m 4.0.3), bij opstarten gaat de voor-camera of iig een sensor aan.

Touchgeluiden, geluid schermvergrendeling en toetsenbordgeluiden uitgezet, scheelde ook al veel batterij (kernel wakelock - AudioOut1)

Check dus zeker ook de kernel wakelocks!

Als ik de browser niet gebruik moet ik die ook killen. Scheelde ook een hoop batterij.

Goed programma 8)

-Ti2
Maardiweb schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 22:23:
[...]

Ja het lijkt er heel erg op dat er één app is die je telefoon constant wakker houdt. Als je je telefoon niet gebruikt gaat hij in diepe slaap, waardoor hij nauwelijks batterij hoeft te eten :) Bij jou raakt hij nooit in slaap door één bepaalde app. Daar ga je morgen achter komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
partyondude schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 02:09:
[...]

Geïnstalleerd, maar de Nederlandse taal wordt niet gedownload. Meer mensen hier last van?
Nope..., bij mij ging dat prima. Ik lees wel ervaringen dat de download lang kan duren maar dat hij uiteindelijk toch succesvol wordt afgerond.

Overigens moet je Swype wel als default invoer methodiek selecteren in je instellingen voor je sowieso een andere taal kunt downloaden (de actie staat anders niet selecteerbaar in je menu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ti2 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 07:15:
betterbatterystats.
Goed programma 8)
[...]
Wellicht heel eenvoudig maar ik zie het zo snel niet. Ik heb processen met een grotendeels blauwe balk en een klein beetje rood. Is rood dan een wake lock? Zo ja, is dit altijd erg? Het lijkt namelijk alsof veel van mijn apps dan blijven hangen (nu.nl/facebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digger36 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:17:
[...]Nope..., bij mij ging dat prima. Ik lees wel ervaringen dat de download lang kan duren maar dat hij uiteindelijk toch succesvol wordt afgerond.

Overigens moet je Swype wel als default invoer methodiek selecteren in je instellingen voor je sowieso een andere taal kunt downloaden (de actie staat anders niet selecteerbaar in je menu).
Ik moest ook lang wachten, richting een half uur. Maar uiteindelijk kwam hij erdoor. Werkt perfect en de nieuwe versie bevalt me beter dan de gehackte versie die al een poosje beschikbaar was voor GN. Hij lijkt soepeler te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

Als je deze how-to toepast kom je een heel eind d:)b

-Ti2
Aghanim schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 09:07:
[...]

Wellicht heel eenvoudig maar ik zie het zo snel niet. Ik heb processen met een grotendeels blauwe balk en een klein beetje rood. Is rood dan een wake lock? Zo ja, is dit altijd erg? Het lijkt namelijk alsof veel van mijn apps dan blijven hangen (nu.nl/facebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Okay, na 3 uur zit ik alweer op 60% :P. Even in BBS gekeken en:

Er zijn 2 hoge partitial wakelocks: audioout_1 & syncloopwakelock.
Onder kernel wakelocks heb ik PowermanagerService en die is goed voor 9 min, ook mipi_link staat op 9 minuten en radio-interface op 4 min.

Deze waardes bij elkaar opgeteld komen ook overheen met de tijd dat me telefoon nu wakker is gebleven (dikke 30 minuten op 3 uur).

Maar ja, wat is hier aan te doen, het zijn allemaal standaard Android dingen waar ik niks aan veranderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is hier offtopic. Daarnaast verwachten we dat je eerst zelf op zoek gaat.

[ Voor 76% gewijzigd door RoD op 22-02-2012 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:01

yok

ex87 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:17:
Okay, na 3 uur zit ik alweer op 60% :P. Even in BBS gekeken en:

Er zijn 2 hoge partitial wakelocks: audioout_1 & syncloopwakelock.
Onder kernel wakelocks heb ik PowermanagerService en die is goed voor 9 min, ook mipi_link staat op 9 minuten en radio-interface op 4 min.

Deze waardes bij elkaar opgeteld komen ook overheen met de tijd dat me telefoon nu wakker is gebleven (dikke 30 minuten op 3 uur).

Maar ja, wat is hier aan te doen, het zijn allemaal standaard Android dingen waar ik niks aan veranderd heb.
audioout_1: zet systeem/toetsenbord-geluiden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2

Ti2

+ lockscreen sound uit

mipi_link heeft volgens mij te maken met je front camera, die is standaard geactiveerd (bug ICS t/m 4..3). Of iig de sensor. Open de camera en Kill de applicatie. Scheelde bij mij iig heel veel mipi_link :)

radio interface is volgens mij als je bereik slecht is en je Nexus gaat zoeken naar een betere verbinding.

Je kunt er ook op googlen voor de zekerheid

-Ti2

[ Voor 28% gewijzigd door Ti2 op 22-02-2012 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Okay thanks, die 2 tips heb ik nu opgevolgd. Is kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Galaxy Nexus laadt sinds gister niet meer op:S als hij uitstaat laadt hij wel op. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Het ligt niet aan het kabeltje of aan de usb input en ik heb geen app gedownload of gebruikt gister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:22:
Mijn Galaxy Nexus laadt sinds gister niet meer op:S als hij uitstaat laadt hij wel op. Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Het ligt niet aan het kabeltje of aan de usb input en ik heb geen app gedownload of gebruikt gister.
doet ie nog wel iets als je em via usb aan de pc hangt (MTP of USB foutopsporing), of laat ie dan ook helemaal niets zien?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Mensen die een trucje hebben om niet continu je PIN lock (bij exchange account verplicht) in te hoeven geven als je zelf je scherm uit zet? Dit is super irritant als je 20 seconden later weer even je tel nodig hebt, je moet dan iedere keer de code invoeren. Het gaat dus niet om scherm time out, maar de tijd (liefst 5 minuten) voordat de GN weer een code vraagt. Dit kon op de Desire HD met CM7 ingesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:34:
Mensen die een trucje hebben om niet continu je PIN lock (bij exchange account verplicht) in te hoeven geven als je zelf je scherm uit zet? Dit is super irritant als je 20 seconden later weer even je tel nodig hebt, je moet dan iedere keer de code invoeren. Het gaat dus niet om scherm time out, maar de tijd (liefst 5 minuten) voordat de GN weer een code vraagt. Dit kon op de Desire HD met CM7 ingesteld worden.
Ik kan je wel helpen aan een "gemodificeerde" email.apk, welke altijd OK zegt tegen exchange als deze checked wat de security instellingen zijn. Maar hiermee kan je nog niet je time out aanpassen, maar wel gewoon een standaard veeg unlock kiezen

deze is in ieder geval compatible met AOKP (heb zelf wel even moeten zoeken naar een werkende versie...)
http://forum.xda-develope...p?p=20734037&postcount=85

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Sorry als dit een n00b vraag is maar ik heb het volgende:

Ik heb CPUSpy geïnstalleerd en keek vandaag even naar de stats. Ik zie dan het volgende:
Total Stats Time: 85:25:40
1200Mhz: 0:41:00 0%
920 Mhz: 0:10:44 0%
700 Mhz: 1:37:15 1%
350 Mhz: 17:14:24 20%
Deep Sleep: 65:42:15 76%

Ik heb in het verleden SetCPU geïnstalleerd gehad op de "interactive" setting. Dit heb ik verwijderd omdat het problemen opleverde en ik heb opnieuw geflashed daarna. Ik ben volledig Stock met unlocked bootloader en geroot.

Is dit normaal of mis ik een heel stuk performance op mijn GN? En als dat zo is: hoe los ik dat dan op?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:29:
[...]

doet ie nog wel iets als je em via usb aan de pc hangt (MTP of USB foutopsporing), of laat ie dan ook helemaal niets zien?
Ja en gek genoeg laadt hij dan wel op:S Heel vaag dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Digger36 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:57:
Sorry als dit een n00b vraag is maar ik heb het volgende:

Ik heb CPUSpy geïnstalleerd en keek vandaag even naar de stats. Ik zie dan het volgende:
Total Stats Time: 85:25:40
1200Mhz: 0:41:00 0%
920 Mhz: 0:10:44 0%
700 Mhz: 1:37:15 1%
350 Mhz: 17:14:24 20%
Deep Sleep: 65:42:15 76%

Ik heb in het verleden SetCPU geïnstalleerd gehad op de "interactive" setting. Dit heb ik verwijderd omdat het problemen opleverde en ik heb opnieuw geflashed daarna. Ik ben volledig Stock met unlocked bootloader en geroot.

Is dit normaal of mis ik een heel stuk performance op mijn GN? En als dat zo is: hoe los ik dat dan op?

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden.
waarom zou je performance missen? vind je dat ie te weinig op 1200 draait? Het idee is juist dat de cpu terug klokt als het met een beetje minder net zo goed kan. Als het nodig is draait ie echt wel op 1200 hoor.

Als je hier meer controle over wilt hebben zul je toch aan de custom kernels moeten, dan kan je (wellicht met iets anders als SetCPU) nieuwe/ verbeterde governers proberen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Prulleman schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:19:
[...]

waarom zou je performance missen? vind je dat ie te weinig op 1200 draait? Het idee is juist dat de cpu terug klokt als het met een beetje minder net zo goed kan. Als het nodig is draait ie echt wel op 1200 hoor.

Als je hier meer controle over wilt hebben zul je toch aan de custom kernels moeten, dan kan je (wellicht met iets anders als SetCPU) nieuwe/ verbeterde governers proberen.
Dank je wel voor je antwoord.

Ik vroeg me af of hij de 1200 Mhz inderdaad gaat raken als het nodig is. Het leek me dat de 0% op 1200 zo weinig was. Het is meer een gevoel dan wat anders. Als anderen soortgelijke cijfers hebben zal het ongetwijfeld OK zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
het is alsnog 41 minuten, alleen percentueel tegenover 65 uur deepsleep is dat niet veel, maar waarschijnlijk wel wanneer je het nodig hebt.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devries1989
  • Laatst online: 13-09 23:18
Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:57:
[...]

Ja en gek genoeg laadt hij dan wel op:S Heel vaag dit...
Dat heb ik ook gehad, dat ie alleen oplaad als de telefoon uit staat. Na een nachtje (terwijl de telefoon uit staat) aan de lader te hebben gelegen deed ie weer normaal.

[ Voor 0% gewijzigd door devries1989 op 22-02-2012 16:57 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Eerste (?) officiële charging dock for the Nexus.

Galaxy Nexus i515 Pogo Desktop Dock.
Beetje duur....

$90

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Prulleman schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:39:
[...]

Ik kan je wel helpen aan een "gemodificeerde" email.apk, welke altijd OK zegt tegen exchange als deze checked wat de security instellingen zijn. Maar hiermee kan je nog niet je time out aanpassen, maar wel gewoon een standaard veeg unlock kiezen

deze is in ieder geval compatible met AOKP (heb zelf wel even moeten zoeken naar een werkende versie...)
http://forum.xda-develope...p?p=20734037&postcount=85
Thx! Deze had ik de vorige keer al eens geprobeerd, net als een bepaalde mail applicatie (kost 15€), maar ik wil ook weer geen echte lock voor het geval ik mijn GN kwijt raak. Ga er eens mee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb als tussenweg ook en tijdje een eenvoudige patroon lock gebruikt, maar mis dan toch de lockscreen uitbreidingen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Hmm nog steeds powermanagerservice & mipi_link die voor zo'n 21 min wake time (van de 23) zorgen.
Iemand nog tips :)?

HMM, ik gebruik me camera eigenlijk nooit. En klik hem net voor de grap is aan.. Heel me beeld blijft zwart etc en na ongeveer 10 min is hij een keer opgestart.. Dit ook nog na reboots.

Komt natuurlijk ook overeen met de MPI_LINK drain.. Misschien is er iets mis gegaan met me camera app :P?

[ Voor 55% gewijzigd door ex87 op 22-02-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23
Volgens mij heb ik is ergens gelezen dat dit iets te maken had met een bug in de baseband òf de bootloader. Ik heb net even snel gezocht maar kon het niet vinden, dus ik kan er ook naast zitten, maar je kan allicht proberen te updaten, als je geroot hebt tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:11
quartex schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:50:
Eerste (?) officiële charging dock for the Nexus.

Galaxy Nexus i515 Pogo Desktop Dock.
Beetje duur....

$90
Hoort eig in het forum voor accesoires voor de GN, maar heb hier ook een paar linkjes:
http://www.expansys.nl/mo...ing-stations/coming-soon/
http://www.gsmpunt.nl/acc...desktop-dock-charger.html
en hier in de tweakers pricewatch:
pricewatch: Samsung Samsung Galaxy Nexus Samsung (Origineel)

Alleen ze zijn nog steeds niet leverbaar, ik zit er ook op te wachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
matsen schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:43:
[...]

Hoort eig in het forum voor accesoires voor de GN, maar heb hier ook een paar linkjes:
http://www.expansys.nl/mo...ing-stations/coming-soon/
http://www.gsmpunt.nl/acc...desktop-dock-charger.html
en hier in de tweakers pricewatch:
pricewatch: Samsung Samsung Galaxy Nexus Samsung (Origineel)

Alleen ze zijn nog steeds niet leverbaar, ik zit er ook op te wachten :/
Toch blijf ik het belachelijke prijzen vinden, bijna "apple" praktijken. 50 euro voor een stukje plastic met een paar plugjes. Is de kans groot dat de prijs hiervan na introductie nog wat terug zakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:11
Ja ik hoop het :P, 50 euro is idd wel beetje te veel van het goede. 15-20 euro lijkt me redelijker.

• ex87
Nou jongens.. Ik ben er achter! Me camera is gewoon hardware matig stuk. Zelfs na een factory reset en een rom reflash blijft alles grijs.

Gelukkig bij Coolblue gekocht 3 maanden geleden dus ik ga er vanuit dat het wordt opgelost :)!

• Aghanim
  • Niet online
Balen zeg! Hopelijk wordt het snel gerepareerd voor je!

• ex87
Ik hoop het ook, Gelukkig heb ik een Nexus S met ICS als backup toestel ;).
Edit: 2de reset gedaan en nu doet me camera het weer \o/.

Is kijken of me accu nu ook niet meer leeg loopt.

[ Voor 42% gewijzigd door ex87 op 23-02-2012 11:38 ]

• partyondude
Digger36 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 08:17:
[...]

Nope..., bij mij ging dat prima. Ik lees wel ervaringen dat de download lang kan duren maar dat hij uiteindelijk toch succesvol wordt afgerond.

Wacht al sinds gisteravond, heel de nacht wifi aan laten staan dus ik denk dat er bij mij iets niet goed gaat.

• Maardiweb
ex87 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:19:
Hmm nog steeds powermanagerservice & mipi_link die voor zo'n 21 min wake time (van de 23) zorgen.
Iemand nog tips :)?

HMM, ik gebruik me camera eigenlijk nooit. En klik hem net voor de grap is aan.. Heel me beeld blijft zwart etc en na ongeveer 10 min is hij een keer opgestart.. Dit ook nog na reboots.

Komt natuurlijk ook overeen met de MPI_LINK drain.. Misschien is er iets mis gegaan met me camera app :P?
Zo wauw. Net verhaaltje gehouden over die drains, heb ik zelf na nog geen 8 uur ook al een driekwart lege batterij! Bij mij wad het de gps die de boel als het is wakker heeft gehouden, maar ben nou wel benieuwd welke app daar verantwoordelijk voor was. Heb gps nu uitgezet dus dat moet schelen iig. Mipi_link zorgt bij mij echter ook voor slaapproblemen.. Wat is dat voor iets?

• Ti2

Ti2

Heb je Google locatiediensten aan staan? Zet die ook eens uit (als je ze niet gebruikt). Kill/ freeze Maps ook. Naar het schijnt is het met de laatste update van Maps verholpen, maar ik kan daar niks zinnigs over zeggen.

-----

Zoals ik al een paar maal heb aangegeven - dat heeft met de camera te maken. Open camera, kill de app en je mipi_link wakelock wordt een heel stuk minder. Met kill bedoel ik niet uit de app gaan, niet uit het rijtje met recente apps vegen, maar echt killen. In AOKP M3 heb ik de optie dat wanneer ik lang druk op de back soft key, de app ook echt wordt gekilled.

Check dit topic: Kernel Wakelocks and You op XDA voor veel info over kernel wakelocks. mipi_link staat daar ook tussen.

[ Voor 39% gewijzigd door Ti2 op 23-02-2012 15:56 ]

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Nova Launcher is uit de beta en nu verkrijgbaar in de market.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

• Aghanim
  • Niet online
Die Novalauncher vind ik erg irritant. Zit standaard in AOKP en komt continu met updates die ik niet wil. Ga build 25 morgen flashen omdat ik op de M3 problemen heb met de market, device niet compatible en kan dus geen enkele applicatie installeren. Voordat ik flash ga ik eens wat apk's deleten, waaronder Nova Launcher om te kijken wat het effect is. Mocht ik mijn rom verpesten dan ga ik toch al flashen.

Overigens heb ik het idee dat de facebook app ook voor lichte battery drain zorgt. Deze blijft namelijk actief als je deze afsluit en voor mijn gevoel loopt mijn batterij sneller terug als deze niet gekilled is.

Verder vind ik batterijgebruik sowieso vreemd. Ik slaap altijd zo'n 8 uur en de ene nacht is er 2% vanaf terwijl de andere nacht rustig 10% is verbruikt. Telefoon is bij beide gevallen niet uit deep sleep gekomen. Vreemd.

Edit: zie dat ik in het gewone GN topic gepost heb ipv custom roms. Zal wel komen omdat hierboven meerdere bezoekers van het andere topic gepost hebben. Iets met gewenning enzo :)

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 23-02-2012 19:29 ]

• Maardiweb
Aghanim schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:28:
Die Novalauncher vind ik erg irritant. Zit standaard in AOKP en komt continu met updates die ik niet wil.
Dat komt omdat hij de update niet installeert denk ik. Om de update te installeren moet je eerst even je stock launcher gebruiken, anders blijft je update hangen ;)

Ik heb het als volgt gedaan: Zodra ik updatemelding krijg naar instellingen > Apps > Alle apps > Nova launcher > Standaardwaarden wissen. Dan ga je met je home-knop terug naar je homescreen en krijg je de vraag welke launcher je wil gebruiken. Kies hier voor de normale launcher, voer de update uit en ga daarna weer terug naar de nova launcher :)

Met M3 heb ik hier geen problemen met de market, behalve dat het icoontje 'downloaden' blijft staan als de app al geinstalleerd is, maar dat is geen ramp, hij is zo weg ;)

Suc6

• ex87
Het was bij mij de camera app die dus corrupt was geraakt (wtf). Hij deed helemaal niks meer. Na een full wipe vanuit recovery kon ik me Nexus weer gewoon gebruiken.. Hij ligt hier nu naast me weer helemaal gevuld op 80% en hij is al dik 5 uur uit de oplader met een screen on van 40 minuten :P.

Kortom, problem solved, maar wel door een wipe :). En het was inderdaad de camera app.

• Aghanim
  • Niet online
Ik las van Roman dat inderdaad sommige toestellen problemen hebben met de market, heb ook de LCD Density weer naar standaard teruggezet maar dat mocht ook niet baten. Zojuist Build 25 geflashed. Eerste wat ik doe is Novalauncher verwijderen, ik gebruik Go Launcher.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 22:28

J-P

Syntax erro....

quartex schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:17:
Nova Launcher is uit de beta en nu verkrijgbaar in de market.
Ik vind het een super launcher, de prime versie heb ik opzichte niet echt nodig (zou alleen de docksipe functie extra gebruiken) dus die 3 euro ga ik er niet direct aan uitgeven (heb eerder geld uitgegeven aan apps die vervolgens nooit meer met updates kwamen).

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

vind nova ook prima werken op de GN, op mijn HD2 ging het wat minder goed, maar dat was ook al weer een oudere versie.
3 euro voor de prime vind ik ook wat veel van het goede. Zoveel extra functies zitten er niet in... 1 euro was wel ok geweest. Wellicht als er nog wat bij komt. Nu zou ik denk ik alleen not. drawer swipe down gebruiken

Strava

• Aghanim
  • Niet online
Zoek nog een app waarmee ik een aantal gebookmarkte topics van GoT als widget kan weergeven en lezen. Verschillende RSS readers gebruikt maar dat werkt toch niet echt lekker. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Ik heb een irritante bug in de Nexus, misschien meerdere mensen dit probleem?

Ik heb een tijd geleden in een sms bericht een bepaald tekst getikt (in reactie van 1233 voicemail dienst), deze is toen opgeslagen als concept.

Echter staat nu elke keer deze tekst in het berichtvenster om te worden verzonden. Elke keer haal ik het weer weg maar het komt elke keer weer terug. Het is zeer ververvelend, alsof het toestel het toch onthoud..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik heb ooit de optie "Wifi behouden in slaapstand" altijd gekozen, maar als ik thuis was vond ik het toch maar niks dat hij steeds Wifi in de slaapstand hield en weer aandeed als ik het scherm aandeed, maar nu heb ik hem al een poosje weer terug op nooit staan, maar hij blijft elke keer weer in slaapstand gaan als ik mijn scherm te lang uit heb staan iets wat ik dus niet thuis wil. Ik heb mijn telefoon al een paar keer ge herstart maar dat mocht niet baten. Ik draai op de stock 4.0.2 en verder is hij niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik zou dit wel willen op 'altijd' tenzij je graag je battery draint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Aghanim schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:30:
Ik zou dit wel willen op 'altijd' tenzij je graag je battery draint :)
Als ik thuis ben vind ik het niet erg, dan wil ik juist dat hij de Wifi verbinding blijft houden (log vaak in op msn etc.) en dat ik niet steeds de verbinding verlies zodat ik bijv msn of whatsapp berichten mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
disturbedmind schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:26:
Ik heb ooit de optie "Wifi behouden in slaapstand" altijd gekozen, maar als ik thuis was vond ik het toch maar niks dat hij steeds Wifi in de slaapstand hield en weer aandeed als ik het scherm aandeed, maar nu heb ik hem al een poosje weer terug op nooit staan, maar hij blijft elke keer weer in slaapstand gaan als ik mijn scherm te lang uit heb staan iets wat ik dus niet thuis wil. Ik heb mijn telefoon al een paar keer ge herstart maar dat mocht niet baten. Ik draai op de stock 4.0.2 en verder is hij niet geroot.
ik kan in je verhaal niet ontdekken wat je doel is, maar volgens mij doen de settings het volgende:
wifi behouden in slaapstand:
- Altijd: indien in de buurt van bekend wifi, altijd verbinding instand houden, ook als je scherm uit staat
- Alleen indien aangesloten: scherm uit + opladen = wifi, scherm uit + niet opladen = 3g
- Nooit: scherm uit = wifi uit en 3g aan

Deze optie is oorspronkelijk bedoeld voor toestellen die zuiniger zijn op 2/3g dan op wifi. Volgens hoort de nexus daar niet bij, volgens mij is het bij de nexus op deze volgorde: zuinig - 2g, wifi, 3g -minder zuinig
Verder is het natuurlijk heel erg afhankelijk van je wifi en 2/3g bereik.

Er zijn ook custom roms die naar 2g schakelen als je scherm uit is, dat zou dan in theorie het minste stroom verbruiken, maar gaat natuurlijk wel van je databundel af

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 24-02-2012 11:49 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07
lvrijn schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:08:
Ik heb een irritante bug in de Nexus, misschien meerdere mensen dit probleem?

Ik heb een tijd geleden in een sms bericht een bepaald tekst getikt (in reactie van 1233 voicemail dienst), deze is toen opgeslagen als concept.

Echter staat nu elke keer deze tekst in het berichtvenster om te worden verzonden. Elke keer haal ik het weer weg maar het komt elke keer weer terug. Het is zeer ververvelend, alsof het toestel het toch onthoud..
Ja ik heb ook zo'n concept sms erin staan, sinds 4.0.1. Ik hoopte dat dit bij 4.0.2 verholpen was, maar dit was niet het geval. Hopelijk wordt deze bug er wel bij de eerstvolgende release eruit gehaald. Evenals de bug bij agenda, waarbij het nu onnodig omslachtig is om een afspraak in te plannen in het maandoverzicht (bug die er bij 4.0.2 is bijgekomen).

Merk nu ook wat vreemds als ik m'n GN nu op full brightness zet, dan valt ie na een paar seconden terug naar een lagere brightness (en het is niet de time-out die intreedt, aangezien het scherm aanraken niet voor verandering zorgt).

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 24-02-2012 13:24 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
De 32GB GSM versie van de GN is definitief van de baan:
http://www.engadget.com/2...opes-you-really-like-str/
Hoewel 16GB voor mij ruim voldoende is zullen sommigen dit toch wel jammer vinden. Ik snap ook niet helemaal waarom de GN en de Nexus S geen microSD-ingang hebben, aangezien je dan zelf meer vrijheid hebt hoeveel opslag je wil.
Pagina: 1 ... 36 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.