If you want to be the best, you need to work with the best :)
4.0.4 moet zelf nog uitkomen dus denk niet dat die er zo snel zal zijn.tiies schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 14:49:
Volgens een uitgelekte tabel komt de 4.0.5 update deze maand..
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
HD Voice wordt automatisch gebruikt zodra het beschikbaar is.Maardiweb schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 16:08:
[...]
Ok thnx. Maar nu weet niemand hoe je het aanzet haha
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Moet zeggen een geweldige telefoon, maar hij happert toch af en toe
Ook wil ik soms een foto maken & dan krijg ik de melding "Kan geen verbinding met camera maken"?
Beetje bagger...
Ik ook niet hoor. Ik wacht geduldig op de OTA.darkfujita schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:50:
Ik lees hier allemaal verhalen van 4.0.4 en 4.0.5. ... ik heb geneens 4.0.3.
Moet zeggen een geweldige telefoon, maar hij happert toch af en toe
Ook wil ik soms een foto maken & dan krijg ik de melding "Kan geen verbinding met camera maken"?
Beetje bagger...
Ik ben niet zo van de custom roms (nog niet)
Wil op een dag wel een stabiele CM9 draaien en beetje overclocken misschien.
Dit is hoe ik het heb begrepen:darkfujita schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 21:50:
Ik lees hier allemaal verhalen van 4.0.4 en 4.0.5. ... ik heb geneens 4.0.3.
- 4.0.1 en 4.0.2 zijn voor ons toestel.
- 4.0.3 had vooral optimalisaties voor niet-Galaxy Nexus telefoons. En iets met een nieuw API level, maar wat dat voor gebruikers inhoudt weet ik ook niet.
- 4.0.4 is voor telefoons met LTE, dus niet voor GSM
- 4.0.5 zou dan de eerstkomende update voor de GSM Galaxy Nexus moeten zijn
Heb hem thuis ook geprobeerd op de Galaxy tab 10.1, jammer genoeg wou die hem niet pakken! Misschien na de update naar ICS.
(ik liet het ook zien aan een collega met Iphone 4S, hij heeft het ook geprobeerd maar de Iphone pakte hem niet
Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."
Volgens mij zit je goed, maar ik geloof wel dat 4.0.3. interessant is voor de GN. Dit, omdat alle ROMS op deze versie draaien voor de GN en dat bepaalde bugs opgelost zijn. Daarmee lijkt (ik ben niet zeker) dat 4.0.3. wel iets toevoegt.Magnetic_Man schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:52:
[...]
Dit is hoe ik het heb begrepen:Correct me if i'm wrong
- 4.0.3 had vooral optimalisaties voor niet-Galaxy Nexus telefoons. En iets met een nieuw API level, maar wat dat voor gebruikers inhoudt weet ik ook niet.
-bugfixes op allerlei gebieden
-Social Stream API (voegt bijv je contacten samen met facebook gegevens)
Bron + eigen kennis/ervaring
Noticeably Faster
Android OS bug fixed (in battery stats)
Long-pressing on a blank spot on the last page of app tray bug is gone
3G/4G switching better.
Improved signal strength
New Power Menu
PRIMELA03 Boot loader
Faster boot up time
Auto-brightness Functionality changed. Smooth transition
Holding down camera button now refocuses again
Multi touch issue seems resolved
Auto rotate is faster
Browser performance noticeably improved
Recent apps list opens faster
Miscellaneous camera UI changes
Increased volume
Keyboard fixes
Updated News & Weather app UI
Improved quick controls in browser
Het begon toen ik voor de eerste keer de website van rtlz met Chrome Beta bezocht.
Hierbij herstart de telefoon telkens helemaal.
Nu heeft hij hier geen last meer van, misschien lag het eraan dat hij te weinig energie had (28% en na een aantal keer herstarten 15%).
Maar hij blijft nu ook herstarten als hij iets van de market probeert te updaten, hij probeert Marktplaats en DICE Player Ad. te updaten. De ene keer gaat het fout met de Marktplaats update, de andere keer bij DICE Player.
Hij heeft ook al 1 keer de Marktplaats applicatie goed geupdated, dus vreemd dat hij het nu weer aangeeft.
Ik heb nu wifi uitgeschakeld, maar ook als ik nu probeer te updaten, valt hij uit.
Als ik kijk naar de programma's die aanstaan, zie ik niks vreemds, ook de Task Killer van Astro File Manager laat geen vreemde processen zien.
Ik zie dat er verschillende artikelen hierover geschreven zijn, maar die zijn al van 16 Januari en gaan over random reboots.
Iemand hier die ook problemen heeft tijdens het updaten van een app van de Market?
Edit: Terwijl wifi is uitgeschakeld probeert Market nog steeds te updaten, ondanks dat 'Update via wifi only' aanstaat...
[ Voor 5% gewijzigd door Woksie op 09-03-2012 17:24 ]
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
4.0.2 was ook alleen eerst beschikbaar voor de LTE versie, later werd die beschikbaar voor GSM.Magnetic_Man schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 08:52:
[...]
Dit is hoe ik het heb begrepen:Correct me if i'm wrong
Daarom heb ik een Nexus gekocht natuurlijk.
Hebben mensen ook last dat als je de telefoon uit de stekker haalt hij aangeeft dat hij nog aan het
opladen is en hij ook niet gelijk reageert. Hierdoor loopt de batterij heel snel leeg.
Als ik naar me werk rij (30minuten) dan is hij al op 80% en anders 98%.
ja meerdere mensen hebben dat:Dubrillion schreef op maandag 12 maart 2012 @ 08:24:
Ik hoop dat ze 4.0.5 er gauw uit rollen.
Daarom heb ik een Nexus gekocht natuurlijk.
Hebben mensen ook last dat als je de telefoon uit de stekker haalt hij aangeeft dat hij nog aan het
opladen is en hij ook niet gelijk reageert. Hierdoor loopt de batterij heel snel leeg.
Als ik naar me werk rij (30minuten) dan is hij al op 80% en anders 98%.
Dubrillion in "[Google Galaxy Nexus] - Ervaringen & Discussie"
(zelf geen last van). Geen idee of het een hardware of software probleem is.
Zodra ik hem op me werk / auto één seconde aan de stroom hang en weer verwijder
is het over
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Met een HD2 is het zo makkelijk om te flashen en er is zoveel keus in ROMS dat je bij een nieuwe telefoon eigenlijk net zoveel keus en gemak wilt hebben.
Het is een beetje offtopic, maar dat toestel had ik vanaf de eerste dag van de release en nog steeds een high-performant toestelPrulleman schreef op maandag 12 maart 2012 @ 11:00:
Volgens mij is dit de overstap telefoon voor HD2 gebruikers, hier nog 1
Met een HD2 is het zo makkelijk om te flashen en er is zoveel keus in ROMS dat je bij een nieuwe telefoon eigenlijk net zoveel keus en gemak wilt hebben.
Ik wilde de Nexus eigenlijk ook vanaf dag 1, maar wilde ook wel even de eerste ervaringen afwachten. En ondanks de kleine dingetjes die ik hier lees, ben ik inmiddels voldoende overtuigd

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
De nexus bevalt me hardstikke goed. Had in het begin tegen mezelf gezegd dat ik gewoon bij de standaard ROM te blijven, maar nu begint het toch een beetje te kriebelen
Als ik een keer tijd heb ga ik een ASOP rom installeren.
Dat laatste klopt niet, met 4.0.3. kun je nog steeds niet met FB synchroniseren.PieterAelse schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:13:
4.0.3 voegt bepaalde dingen toe:
-bugfixes op allerlei gebieden
-Social Stream API (voegt bijv je contacten samen met facebook gegevens)
Bron + eigen kennis/ervaring
'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...
Laten we het hopen! Als ik het zo lees is het meer een wish-list van improvements aan deze telefoon dan een updatetiies schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:50:
Op XDA stond ook nog het volgende lijstje met de nodige verbeteringen/ bugfixes in 4.0.4/ 4.0.5:
Noticeably Faster
Android OS bug fixed (in battery stats)
Long-pressing on a blank spot on the last page of app tray bug is gone
3G/4G switching better.
Improved signal strength
New Power Menu
PRIMELA03 Boot loader
Faster boot up time
Auto-brightness Functionality changed. Smooth transition
Holding down camera button now refocuses again
Multi touch issue seems resolved
Auto rotate is faster
Browser performance noticeably improved
Recent apps list opens faster
Miscellaneous camera UI changes
Increased volume
Keyboard fixes
Updated News & Weather app UI
Improved quick controls in browser
Zeker flashen, maar wel de AOKPmatsen schreef op maandag 12 maart 2012 @ 12:16:
Hier nog een ex hd2 gebruiker.
De nexus bevalt me hardstikke goed. Had in het begin tegen mezelf gezegd dat ik gewoon bij de standaard ROM te blijven, maar nu begint het toch een beetje te kriebelen. Mede omdat ik vorige week last had van een bootloop, en moest ik de standaard rom opnieiw flashe,. Alle data kwijt..
Als ik een keer tijd heb ga ik een ASOP rom installeren.
Kom ook van 'n HD2 en de Nexus is de perfecte opvolger. Prima de flashen en je blijft toch uitproberen zoals dat op de HD2 kon. Ikke tenminste wel, is gewoon 'n hobby geworden
To dare is to do
Kom van blackberry af, en zit bij tmobile...
ik ben geen beller, af en toe een smser, maar vooral whatsapp etc (wie tegenwoordig niet?)
anyhow... met de absurd hoge abo prijzen tegenwoordig vind ik t maar lastig om te kiezen welk abo ik zal pakken, iSmart of Smart Plus...
Dan ben ik nog aan het twijfelen over de Galaxy Note of de Galaxy Nexus... welke qua prijs ongeveer gelijk liggen..
kan iemand mij over de drempel heen brengen?
ik vind het stylus en de grootte wel erg relaxt van de Note, maar de Nexus heeft weer een prachtig amoled scherm en is iets compacter + ICS standaard...
iemand advies?
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Nieuw !! Het Mobile AankoopadviesforumVis schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:36:
Damn dillemma, welk toestel zal ik verlengen?
Kom van blackberry af, en zit bij tmobile...
ik ben geen beller, af en toe een smser, maar vooral whatsapp etc (wie tegenwoordig niet?)
anyhow... met de absurd hoge abo prijzen tegenwoordig vind ik t maar lastig om te kiezen welk abo ik zal pakken, iSmart of Smart Plus...
Dan ben ik nog aan het twijfelen over de Galaxy Note of de Galaxy Nexus... welke qua prijs ongeveer gelijk liggen..
kan iemand mij over de drempel heen brengen?
ik vind het stylus en de grootte wel erg relaxt van de Note, maar de Nexus heeft weer een prachtig amoled scherm en is iets compacter + ICS standaard...
iemand advies?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Ik ben benieuwd of deze nu beter presteert als de GNex (waarschijnlijk wel)
Deze zal dus denk gaan draaien op 4.0.3 (of hoger)
De ''vertegenwoordiger'' van ICS draait nog op 4.0.2..... top jongens.
Kijk maar naar de Nexus S. Die draait ook nog op Gingerbread.Dubrillion schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 07:37:
Deze week rolt ICS voor de Galaxy S2 eruit.
Ik ben benieuwd of deze nu beter presteert als de GNex (waarschijnlijk wel)
Deze zal dus denk gaan draaien op 4.0.3 (of hoger)
De ''vertegenwoordiger'' van ICS draait nog op 4.0.2..... top jongens.
Volgens het volgende artikel niet hoor: nieuws: Google begint uitrol Android ICS voor Nexus SMagnetic_Man schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 08:54:
[...]
Kijk maar naar de Nexus S. Die draait ook nog op Gingerbread.
Echter is de update naar ICS vanaf Gingerbread prima te downloaden vanaf internet en zelf te installeren
Draait 4.0.4 of 4.0.5 dan niet op de GNex ?
Verwijderd
gedeeltelijk ben ik het met je eens. Ik heb deze telefoon ook gekocht omdat de keuze in custom roms groot is en het unlocken gewoon een optie is (met een simpel fastboot commando, ipv vage tools en exploits etc.)Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 12:15:
Ik draai 4.04 op mijn GN. Het is een developer telefoon, dus ik ga echt niet braaf met mijn armen over elkaar zitten wachten totdat google een kant en klaar OTA upgrade uitbrengt. Gewoon zelf roms installeren, of desnoods gewoon zelf compilen (4.03 kun je direct van google downloaden en compilen zonder extra patches oid).
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je deze telefoon koopt om out of the box de eerste updates te krijgen, en ik moet zeggen dat dat wel een beetje tegenvalt.
Maar nogmaals het is zo makkelijk om wel een custom rom te installeren, dat als je echt problemen met 4.0.2 hebt, je dit makkelijk kan oplossen
Als er een stabiele rom is van CM9.
En overclock van CPU en GPU en dan allemaal stabiel en goede batterijduur enz.
Ik heb namelijk geen tijd om elke week weer twee andere custom roms te testen.
Backuppen zodat ik niet alles kwijt bent en dergelijke.
Ik heb te weinig kennis van flashen om dit te doen.
Vandaar de keuze voor de GNexus, zodat ik wel lekker up to date blijft enz.
Ik vind het inderdaad ook tegenvallen.
Verwijderd
Ik wou graag eens weten of iemand hiermee al ervarigen heeft, zoals het online opslaan van back up, terugzetten?
Onthoud hij ook de opgeslagen spelen? Zoals Angry Birds en Smurfs village?
Ik ken alleen de gratis root versie van My Backup, maar die werkt lokaal prima. Als je bij je application backup kiest voor APK + DATA wordt zowel de app zelf als de bijbehorende userdata (instellingen/game voortgang etc) netjes opgeslagen. En bij een restore ook weer correct terug gezet.Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 14:56:
Ik zou graag mijn telefoon eens opschonen en een factory reset doen. Nu ik heb my back up pro geinstalleerd en zou via dit programma een back up willen doen.
Ik wou graag eens weten of iemand hiermee al ervarigen heeft, zoals het online opslaan van back up, terugzetten?
Onthoud hij ook de opgeslagen spelen? Zoals Angry Birds en Smurfs village?
Als een app data secure opslaat gaat dit echter niet altijd goed. De ING app is bv niet compleet te restoren.
Met de online backup heb ik geen ervaring, maar je kan natuurlijk voor de zekerheid ook lokaal een backup maken, deze op je PC zetten. En in eerst instantie de online backup gebruiken.
Let wel op, hoe meer je backupped/restored, hoe minder clean in nieuwe install zal zijn. Als je clean wilt beginnen kan je dus het beste selectief restoren
Verwijderd
Op de market staat dit:
https://play.google.com/s...vaWQuTXlCYWNrdXBQcm8iXQ..MyBackup Pro zal werken op alle Android mobiele apparaten, ongeacht of ze over root-toegang of niet. Gebruikers die een geworteld zijn telefoon: U kunt een backup apk + gegevens, alsook op marktverwachtingen links! LET OP: Data / instelling van toepassingen kunnen alleen worden ondersteund als je een geworteld telefoon, of indien de aanvraag integreert met ons.
ofwel, je kan altijd een backup maken, maar zonder root toegang kan je alleen data/instellingen backuppen en restoren als je telefoon expliciet ondersteund wordt.
op de site kan je weer deze info vinden:
http://www.rerware.com/Android-Backup/ReleaseNotes.aspx
ofwel, de pro versie zou volledig moeten werken op de nexus.v3.0.6
- Added full support for Samsung Galaxy Nexus with SDK4.0 (Ice cream sandwich). Alarms backup is not supported because it was taken out from the APIs.
Vertrouw je het niet, maak dan een backup en restore van 1 app, zonder je toestel te wipen. Als dat werkt zou het voor andere apps in principe ook moeten werken
Ik draai stock 4.0.2.
Als ik volume +, - & power indruk en dan naar Recovery Mode ga dan krijg ik een android te zien met rode driehoek..
Wat nu?
(ben niet erg bekent met rooten, dus als iemand me kan helpen
edit: update: factory reset gedaan..
edit #2: factory reset heeft geholpen
btw, is het normaal dat de wifi settings worden onthouden na een factory reset? (zelfs een custom wallpaper is weer terug)
[ Voor 23% gewijzigd door quartex op 13-03-2012 18:09 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Ik ben klaar met de stock ics roms (best wat bugs), en ga over op een AOKP rom
CM9 duurt erg lang en gaat qua features zeer waarschijnlijk niet meer op kunnen tegen AOKP, dat momenteel al de CM7 features bevat en daarnaast nog een groot aantal extra zaken biedt. Overclocken kan al prima, momenteel wordt tot ongeveer 1.62Ghz overgeklockt. Dit zal op geen enkele rom stabiel zijn omdat het altijd van jouw specifieke toestel afhangt. Zelfde geldt voor undervolten.Dubrillion schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 13:51:
Ik wil best eens een keer een custom rom gaan draaien.
Als er een stabiele rom is van CM9.
En overclock van CPU en GPU en dan allemaal stabiel en goede batterijduur enz.
Ik heb namelijk geen tijd om elke week weer twee andere custom roms te testen.
Backuppen zodat ik niet alles kwijt bent en dergelijke.
Ik heb te weinig kennis van flashen om dit te doen.
Vandaar de keuze voor de GNexus, zodat ik wel lekker up to date blijft enz.
Ik vind het inderdaad ook tegenvallen.
GPU overclock is ook al mogelijk tot 512Mhz maar het blijkt dat vanaf 380Mhz de geheugenbandbreedte te laag is om boven 380Mhz nog verschil te merken.
Verder is AOKP dusdanig stabiel dat ik enkel betere performance heb dan op stock en qua batterijduur heb ik al helemaal niks te klagen. Laatst 62 uur gehaald met 2 uur en 15 minuten schermtijd. Dat gaat op jouw stock rom niet lukken
@ hierboven: Google Sync onthoudt ook je wifi settings dus nadat je een factory reset hebt gedaan zullen je wifi settings door Google gerestored worden.
Ik heb via vodafone.nl de nexus gekocht (was een van de eerste) maar nu zit ik nogsteeds met 4.0.2 vodafone houd mijn update achter. Nu kan je niet zelf updaten via kies van samsung omdat het een telefoon is van google. Is er een andere manier behalve rooten om mijn telefoon vodafone vrij te maken? En dus de google build en updates direct van google te krijgen?
Model nummer
Galaxy Nxus
Android versie
4.0.2
Build-nummer
ICL53F
[ Voor 9% gewijzigd door robdonke op 13-03-2012 19:55 ]
Wat me wel opvalt is dat de accuduur toch wel erg tegenvalt, maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik wel erg vaak naar het scherm moet kijken, wat een pareltje. Bouwkwaliteit valt me heel erg mee, ondanks het plastic gevoel, voelt het toch degelijker aan dan ik had verwacht (veel reviews gelezen).
Als het goed is moet je geen bloatware krijgen van vodafone.robdonke schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 19:19:
Hallo iedereen
Ik heb via vodafone.nl de nexus gekocht (was een van de eerste) maar nu zit ik nogsteeds met 4.0.2 vodafone houd mijn update achter. Nu kan je niet zelf updaten via kies van samsung omdat het een telefoon is van google. Is er een andere manier behalve rooten om mijn telefoon vodafone vrij te maken? En dus de google build en updates direct van google te krijgen?
Model nummer
Galaxy Nxus
Android versie
4.0.2
Build-nummer
ICL53F
Ik heb hem ook van vodafone, en nergens in de software kunnen vinden dat hij ook maar iets van vodafone applicaties heeft, of een vodafone boot animation.
Maar 4.0.3 is ook nog niet OTA uitgerolt voor de Nexus, als je die versie wil zou je moeten wachten of een custom rom moeten flashen
Ik gebruik hem al een aantal maanden, maar sinds een week is er iets mis met de batterij (dacht ik). Hij is binnen een dag leeg, waar ik voorheen ruim 2 dagen ermee deed. Mijn gebruik is niet veranderd en heb geen apps extra apps geïnstalleerd.
Ik heb bij het accu menu gekeken en Exchange services gebruikt het meeste van de batterij. Ik heb al geprobeerd een andere batterij te gebruiken, maar dat maakt niets uit. De service uitzetten lijkt niet te werken (volgens mij gaat het niet echt uit). Telefoon rebooten helpt ook niet.
Is dit probleem bij anderen ook voorgekomen? Is er reeds een oplossing bekend?
Je moet met better battery stats kijken welke app je telefoon uit stand-by haalt (wakelocks)erikjannemann schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 23:51:
Ik heb een probleem met de Nexus.
Ik gebruik hem al een aantal maanden, maar sinds een week is er iets mis met de batterij (dacht ik). Hij is binnen een dag leeg, waar ik voorheen ruim 2 dagen ermee deed. Mijn gebruik is niet veranderd en heb geen apps extra apps geïnstalleerd.
Ik heb bij het accu menu gekeken en Exchange services gebruikt het meeste van de batterij. Ik heb al geprobeerd een andere batterij te gebruiken, maar dat maakt niets uit. De service uitzetten lijkt niet te werken (volgens mij gaat het niet echt uit). Telefoon rebooten helpt ook niet.
Is dit probleem bij anderen ook voorgekomen? Is er reeds een oplossing bekend?
Je kan bbs kopen in de market of gratis (legaal) downloaden op xda
Verwijderd
:Vis schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:52
Bekijk waar je woont en welke snelheid bij jou in de buurt gehaald wordt. Voor T-Mobile check: http://www.t-mobile.nl/gl...erk/Rollout_HSDPA14_4.jpg
Op basis daarvan zou ik kiezen of de i-smart(14,4mb/s of de smart plus(3,6mb/s) voor jou het meeste biedt.
Vervolgens zou ik de klantenservice bellen en vragen naar afdeling telefonisch opzeggen. Mijn ervaringen in het verleden met hi en vodafone leren mij dat die afdeling met grotere kortingen kan strooien omdat ze een poging gaan doen om jou als klant te 'redden'. Wie weet krijg je zo de onbeperkt internetbundel van de smart plus gratis of een leuke korting op het bij te betalen bedrag voor je toestel.
Goede manier om een vaste klant weg te jagen

Zoooo dat is top ik val net buiten de 14.4 snelheid.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:05:
[...]
:
Bekijk waar je woont en welke snelheid bij jou in de buurt gehaald wordt. Voor T-Mobile check: http://www.t-mobile.nl/gl...erk/Rollout_HSDPA14_4.jpg
Op basis daarvan zou ik kiezen of de i-smart(14,4mb/s of de smart plus(3,6mb/s) voor jou het meeste biedt.
Vervolgens zou ik de klantenservice bellen en vragen naar afdeling telefonisch opzeggen. Mijn ervaringen in het verleden met hi en vodafone leren mij dat die afdeling met grotere kortingen kan strooien omdat ze een poging gaan doen om jou als klant te 'redden'. Wie weet krijg je zo de onbeperkt internetbundel van de smart plus gratis of een leuke korting op het bij te betalen bedrag voor je toestel.
Heeft KPN een andere dekking?
*edit*. Ik heb hem zelf al gevonden.
http://www.coveragechecker.nl/
Gelukkig val ik hier wel gewoon onder snelheden boven 7,2 anders heb ik voor niks WebXL

[ Voor 8% gewijzigd door Dubrillion op 14-03-2012 11:38 ]
Eey, dat heb ik helemaal niet geschreven!studentje1987 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 10:05:
quote:
Bogey Dope schreef op maandag 12 maart 2012 @ 23:52
:
Bekijk waar je woont en welke snelheid bij .......
Verwijderd
@ XeNeRgY. Gewoon een klacht schrijven over dit voorval en in het vervolg het gesprek voorbereiden door de kleine lettertjes door te lezen. Dan weet je in ieder geval zeker wanneer een verkoper je probeert te naaien of probeert te matsen. Staat een optie die je geboden wordt niet in de voorwaarden/prijslijst dan kan de verkoper er ook echt geen eigen variant op bedenken.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 13:54 ]
Ook ik heb sinds enkele dagen de Galaxy Nexus! Vind het echt een prachtig apparaat maar er zijn wat dingetjes die ik niet snap/ vreemd vind:
Wanneer ik op de telefoon "trillen bij aanraking uitzet" dan trilt hij niet meer wanneer ik het scherm aanraak, maar wanneer ik een sms of whatsapp typ of in de browser iets typ trilt hij bij het typen wel. Is dit ook uit te zetten?
Tevens vroeg ik mij af of het mogelijk is andere berichtsignalen in te stellen voor email/sms? Ik zie bij de instellingen alleen de standaardberichtgeving staan en dan krijg je dus dezelfde tonen voor zowel; email/sms als whatsapp.
Jep! Even in de instellingen je keyboard (Settings -> Languages & Input) kijken.Hyperdunk_15 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 15:46:
Hoi!
Ook ik heb sinds enkele dagen de Galaxy Nexus! Vind het echt een prachtig apparaat maar er zijn wat dingetjes die ik niet snap/ vreemd vind:
Wanneer ik op de telefoon "trillen bij aanraking uitzet" dan trilt hij niet meer wanneer ik het scherm aanraak, maar wanneer ik een sms of whatsapp typ of in de browser iets typ trilt hij bij het typen wel. Is dit ook uit te zetten?
Die kun je configureren in de apps zelf. Dus bij de instellingen van Whatsapp/Gmail/Messaging etc.Als je dan ook nog verschillende kleuren wil instellen voor je notification LED moet je even kijken naar Light FlowTevens vroeg ik mij af of het mogelijk is andere berichtsignalen in te stellen voor email/sms? Ik zie bij de instellingen alleen de standaardberichtgeving staan en dan krijg je dus dezelfde tonen voor zowel; email/sms als whatsapp.
[ Voor 18% gewijzigd door Koppensneller op 14-03-2012 15:52 ]
Ik heb een klacht ingediend en het antwoord was dat ik de verlenging kon ontbinden om vervolgens een nieuwe verlenging in te dienen. Ik moest dan de GN terugsturen en ongeveer 4 weken wachten voordat ik alsnog de GN met het juiste abo zou krijgen. Daar had ik geen zin in.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:22:
@ XeNeRgY. Gewoon een klacht schrijven over dit voorval en in het vervolg het gesprek voorbereiden door de kleine lettertjes door te lezen. Dan weet je in ieder geval zeker wanneer een verkoper je probeert te naaien of probeert te matsen. Staat een optie die je geboden wordt niet in de voorwaarden/prijslijst dan kan de verkoper er ook echt geen eigen variant op bedenken.
Kleine lettertjes met betrekking tot 'speciale afspraken omdat je zo'n goede klant bent' staan helaas niet in de bevestiging. Wellicht naief maar ik ga er toch echt van uit dat als ik door T-mobile gebeld word, ze me niet proberen te naaien als ik al zeer lang klant ben. Dat doe ik namelijk ook niet bij mijn klanten.
Maar goed, dit is erg off-topic
Wat ik wel jammer vind is dat de GN in rap tempo goedkoper wordt. Scheelt nog maar een paar tientjes met de S2, die toch al een heel stuk ouder is. Hoe zou dat komen?
[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 14-03-2012 16:34 ]
Omdat de Nexus telefoons nooit echt een verkoopsucces zijn geweest, minderen altijd heel snel in prijs (ook NS en N1)Aghanim schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:33:
[...]
Ik heb een klacht ingediend en het antwoord was dat ik de verlenging kon ontbinden om vervolgens een nieuwe verlenging in te dienen. Ik moest dan de GN terugsturen en ongeveer 4 weken wachten voordat ik alsnog de GN met het juiste abo zou krijgen. Daar had ik geen zin in.
Kleine lettertjes met betrekking tot 'speciale afspraken omdat je zo'n goede klant bent' staan helaas niet in de bevestiging. Wellicht naief maar ik ga er toch echt van uit dat als ik door T-mobile gebeld word, ze me niet proberen te naaien als ik al zeer lang klant ben. Dat doe ik namelijk ook niet bij mijn klanten.
Maar goed, dit is erg off-topic
Wat ik wel jammer vind is dat de GN in rap tempo goedkoper wordt. Scheelt nog maar een paar tientjes met de S2, die toch al een heel stuk ouder is. Hoe zou dat komen?
[ Voor 31% gewijzigd door Prulleman op 14-03-2012 17:37 ]
Ik had vandaag hetzelfde en je leest het meer op het internet. Ik heb het idee dat het een accu/wifi dingetje is want nadat de phone aan de lader was gehangen ging de reboot goed. Blijf het een bijzonder issue vinden en hoop dat 4.0.4 deze problemen oplost (en wat duurt het schandalig lang voordat die update er is).quartex schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:48:
Ok m'n telefoon zit in een bootloop (laat google logo zien, dan een gedeelte van de anim en reboot weer opnieuw).
Ik draai stock 4.0.2.
Als ik volume +, - & power indruk en dan naar Recovery Mode ga dan krijg ik een android te zien met rode driehoek..
Wat nu?
(ben niet erg bekent met rooten, dus als iemand me kan helpen
edit: update: factory reset gedaan..
edit #2: factory reset heeft geholpen
btw, is het normaal dat de wifi settings worden onthouden na een factory reset? (zelfs een custom wallpaper is weer terug)
[ Voor 3% gewijzigd door Ma_rK op 15-03-2012 00:07 ]
Ik heb nog nergens een bericht lezen.
Hopelijk komt hij nog wel deze maand
Diezelfde Franse provider heeft nu op zijn website staan dat de update "en attente" is, on hold dus. Zij hebben dus geen datum meer...Dubrillion schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 07:57:
Ergens op een Franse site stond dat rond 15 Maart 4.0.5 in Europa eruit zou rollen....
Ik heb nog nergens een bericht lezen.
Hopelijk komt hij nog wel deze maand
http://android.sfr.fr/
Ik had stiekem ook niks anders verwachtKoppenSneller schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 08:53:
[...]
Diezelfde Franse provider heeft nu op zijn website staan dat de update "en attente" is, on hold dus. Zij hebben dus geen datum meer...
http://android.sfr.fr/

Al zou Google alleen maar de 4.0.5 AOSP vrijgeven zodat de rom-bakkers aan de slag kunnen

Zal hier misschien wel mee te maken hebben ook.
Dat Car mode nog niet goed werkt of iets dergelijks.
Andere roms hebben dit al werkend gekregen geloof ik.
Moet m wel voor 2 jaar pakken, dus best een lange tijd..
Hoe zit t met de stock firmware van dit toestel? Is hij goed genoeg, of moet je persee direct rooten o.i.d.?
Ik zou nog even wachten op de aankonding van de SIII....Vis schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 12:13:
Denk dat ik toch maar voor dit toestel ga... of toch wachten op de SIII?
Moet m wel voor 2 jaar pakken, dus best een lange tijd..
Hoe zit t met de stock firmware van dit toestel? Is hij goed genoeg, of moet je persee direct rooten o.i.d.?
De stock firmware vind ik zelf heel erg goed.
In Android 4.0 zitten standaard wat voordeeltjes van Sense en andere custom roms.
Bijvoorbeeld muziek beheren van je lockscreen van Sense en vanuit je lockscreen sms/whatsapp
berichten openen

If you want to be the best, you need to work with the best :)
Overdag beetje internetten, WhatsAppen en spelletjes spelen.
Zou zelfs ik nog wat kunnen verbeteren met BBS?
Geen kwestie van verbeteren... je kan monitoren waar het fout gaat, als het fout gaat.Dubrillion schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:59:
Meestal zit mijn telefoon rond de 55 a 60% in de avond.
Overdag beetje internetten, WhatsAppen en spelletjes spelen.
Zou zelfs ik nog wat kunnen verbeteren met BBS?
De oplossing zal je vervolgens zelf moeten verzinnen/uitvoeren.
Deze ken ik niet (zie beide zelfs niet met 1 sec in mijn lijst staat, maar wellicht is het ROM/kernel gerelateerd? welke combi draai je?Maardiweb schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 06:01:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het wegwerken van wakelocks? Better battery stats geeft aan dat mijn telefoon door zowel mipi_link als alarm_rtc wordt wakker gehouden, en wat ik ook probeer: ik krijg ze niet weg. Heb de verschillende camera apps al gekilled maar toch blijft mipi_link mijn telefoon wakker houden
Heb je al een reboot geprobeerd?
http://androidandme.com/2...buy-a-nexus-device-again/
Waar wij het dus al een tijdje over hebben
Interessant stuk en ik vermoed dat Google al veel frustratie kan weg nemen door simpelweg aan te geven wanneer er een update komt. Wat de update inhoudt en waar ze nu mee bezig zijn communiceren zou helpen. Misschien dat ze interne deadlines hebben, maar kopers deelgenoot maken van het proces doen ze helaas niet en ergens lijkt er een angst te bestaan om openheid te geven. Ik ben overigens zeer tevreden met 4.0.2 en heb nog maar 1 spontane reboot meegemaakt door een vage wallpaper app.Dubrillion schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:28:
Een stukje op androidandme.com over de beloftes van Google over de Nexus lijn.
http://androidandme.com/2...buy-a-nexus-device-again/
Waar wij het dus al een tijdje over hebben
Via www.smacc.nl zijn niet eens accessoires te vinden voor de GN. Zonde.
-----------------------------
Geachte heer,
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung gsm.
Voor meer informatie over of verkoop van Samsung-accessoires in Nederland kunt u kijken op onze webshop www.smacc.nl. Voor meer informatie over of verkoop van Samsung-accessoires in België verzoeken wij u om navraag te doen bij telecom- of electronicawinkels bij u in de buurt.
Voor het vervangen van bepaalde onderdelen van uw toestel kunt u vanuit Nederland contact opnemen met www.suppliesnow.nl en vanuit België via uw dealer met aswoservice@aswo.com.
------------------------
Ik heb een probleem met mijn agenda(app) op GN, hij synschroniseert bestaande afspraak niet meer. Als ik nieuwe afspraken maak op mijn telefoon en via de pc worden deze wel geschynchroniseerd. Heeft iemand dit ook al eens gehad en weet iemand hoe je dit op kan lossen.
Aan- en afvinken bij synchroniseren-menu en telefoon aan- en uitschakelen lost het probleem niet op.
Dank
Morgen maar even op accessoirejacht: heeft iemand toevallig een witte dock gezien?
Verwijderd
nu een aantal vragen.
ik weet niet meer welke android apps ik er allemaal op had. ik dacht dat de market onthield welke apps je allemaal gedwnl had, maar dit is precies niet het geval? hoe kan ik deze allemaal terug krijgen.
om in de toekomst dit voorval te vermijden is er een prog waarmee je een backup kunt maken of zit er ergens ingebakken en zie ik het niet?
en laatst.
ik had een sms geluid wat "nexus" zei op een coole manier maar ik vind dit nergens meer terug, heeft iemand dit toevallig?
ik dacht dit ooit ens gedwnl te hebben van androidpolice maar niet meer zeker.
Al gekeken bij Market-->Mijn Apps?
Instellingen-->backup
En een App om te backuppen.. come on, Google 2 tellen
[ Voor 77% gewijzigd door stijnos1991 op 17-03-2012 07:00 ]
Ik had toevallig ook het bootloop probleem van de week, ik deed een factory reset en daarna werden alle apps automatisch weer geinstalleerd (behalve de apps van getjar/amazon dan).Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 06:09:
ik heb een kut probleem gehad met mijn nexus. zat vast in een bootloop en kon er niet uit geraken zonder een factory reset. al mijn fotos en filmpjes kwijt.
nu een aantal vragen.
ik weet niet meer welke android apps ik er allemaal op had. ik dacht dat de market onthield welke apps je allemaal gedwnl had, maar dit is precies niet het geval? hoe kan ik deze allemaal terug krijgen.
om in de toekomst dit voorval te vermijden is er een prog waarmee je een backup kunt maken of zit er ergens ingebakken en zie ik het niet?
Clear de agenda cache en sync opnieuw, dat zou het moeten oplossen.Prev schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 23:38:
Ik heb een probleem met mijn agenda(app) op GN, hij synschroniseert bestaande afspraak niet meer. Als ik nieuwe afspraken maak op mijn telefoon en via de pc worden deze wel geschynchroniseerd. Heeft iemand dit ook al eens gehad en weet iemand hoe je dit op kan lossen.
Aan- en afvinken bij synchroniseren-menu en telefoon aan- en uitschakelen lost het probleem niet op.
[ Voor 32% gewijzigd door quartex op 17-03-2012 09:20 ]
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Heb je een linkje? Niets in market te vinden en google geeft alleen muziek sync apps....wessel99 schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:02:
Ik gebruik op mijn nexus trouwens "Droidsync" om te voorkomen dat wanneer ik (onverhoopt) een factory reset zou moeten doen ik alles kwijt ben. Deze synct dan met mijn nas via SSH de inhoud van de /SDCARD directory naar een mapje op de nas. Kan vast ook via (s)ftp etc, maar dit werkt voor mij prima. 's nachts voor het slapen af en toe eens een keer aan en de pijn in is in geval van een onverhoopte calamiteit een stuk kleiner.
Ik wil m eigenlijk ook halen, maar twijfel nog steeds...
Accu ben ik zelf ook erg tevreden over, bij zwaar gebruik is een dag prima vol te houden. (scherm tijd is wel beperkt tot max 4 uur, maar dat is niet anders bij zo'n scherm.). Bij geen gebruik (alleen 2g, zonder data en scherm tijd) zat ik gisteren op 7%(verbruik, dus 93% over) in 18 uur
-trilfunctie is erg zacht
-speakerfunctie is veel te zacht (navigatie heeft weinig zin tenzij je radio etc uit hebt staan)
Batterij ben ik zeker over te spreken, zeker als je het met de gangbare iphones vergelijkt.
Nah dat vind ik niet echt noemenswaardige nadelen eigenlijk...wessel99 schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:19:
Ik vind, na hem nu 4 maanden sinds 17 december in gebruik genomen te hebben, toch wel een paar nadelen hebben:
-trilfunctie is erg zacht
-speakerfunctie is veel te zacht (navigatie heeft weinig zin tenzij je radio etc uit hebt staan)
Batterij ben ik zeker over te spreken, zeker als je het met de gangbare iphones vergelijkt.
Ik bedoel meer qua besturingssysteem etc, is hij stock heel stabiel, of heeft ie problemen met booten?
Las eerder in dit topic dat ie nog weleens zomaar kon uitvallen... is dit nog steeds?
Oeps! Bedoelde BotSync!Loekie schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 11:57:
[...]
Heb je een linkje? Niets in market te vinden en google geeft alleen muziek sync apps....
In standby verliest hij de laatste week zijn data-connectie. Zowel WiFi als 3g. Ik heb Wifi al zo ingesteld dat hij altijd zijn connectie moet behouden in standby, maar dat doet hij niet.
Iemand een idee?
(overigens geen energie-besparende apps geïnstalleerd die de internet verbinding verbreken)
Thanks, ziet er goed.
Ziet dat er nu een vast timeframe gekozen wordt, maar wellicht wordt dat nog toegevoegd.
Nog nooit spontane reboots gehad met de galaxy nexus, had hiervoor galaxy s2, die reboot toch met grote regelmaat, galaxy s had dat bij mij ook. Twijfel of dit met de S3 verholpen zal zijn. Vooralsnog vind ik stock ICS geweldig. Af en toe een app die crasht (rabobankieren), maar je merkt dat steeds meer apps compatibel zijn met ICS. Verder ziet het er gewoon gelikt uit, veel mooier dan die touchwiz interface van Samsung. Heb de foon sinds de lancering en vind dit toch echt wel de beste mobiel die ik tot nog toe heb gehad.Vis schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:59:
[...]
Nah dat vind ik niet echt noemenswaardige nadelen eigenlijk...
Ik bedoel meer qua besturingssysteem etc, is hij stock heel stabiel, of heeft ie problemen met booten?
Las eerder in dit topic dat ie nog weleens zomaar kon uitvallen... is dit nog steeds?
Wat me dus wel enigszins tegenvalt is de weinige updates van google zelf en de kwaliteit foto's van de camera. Ik hoop dat 4.0.4 / 4.0.5 snel wordt uitgerold. Toch wat snelheidswinst m.b.t. de interface te behalen met deze update als ik het goed begrijp.
[ Voor 18% gewijzigd door lupus83 op 19-03-2012 11:58 ]
Kijk, hier wordt ik als twijfelaar vrolijk van…lupus83 schreef op maandag 19 maart 2012 @ 11:53:
[...]
Nog nooit spontane reboots gehad met de galaxy nexus, had hiervoor galaxy s2, die reboot toch met grote regelmaat, galaxy s had dat bij mij ook. Twijfel of dit met de S3 verholpen zal zijn. Vooralsnog vind ik stock ICS geweldig. Af en toe een app die crasht (rabobankieren), maar je merkt dat steeds meer apps compatibel zijn met ICS. Verder ziet het er gewoon gelikt uit, veel mooier dan die touchwiz interface van Samsung. Heb de foon sinds de lancering en vind dit toch echt wel de beste mobiel die ik tot nog toe heb gehad.
Wat me dus wel enigszins tegenvalt is de weinige updates van google zelf en de kwaliteit foto's van de camera. Ik hoop dat 4.0.4 / 4.0.5 snel wordt uitgerold. Toch wat snelheidswinst m.b.t. de interface te behalen met deze update als ik het goed begrijp.
En tja, voor foto’s te maken doe ik het niet, daar heb ik mijn dslr wel voor
Ik ga hem vanavond maar eens bestellen, twijfel alleen nog voor 1 of 2 jaar… duur is het opzeker! hmmz
Nou, dat het speakertje erg zacht is toch toch zeker wel een noemswaardig nadeel....Vis schreef op zondag 18 maart 2012 @ 22:59:
[...]
Nah dat vind ik niet echt noemenswaardige nadelen eigenlijk...
Dat verschilt natuurlijk per persoon.Tweekeraar schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:38:
[...]
Nou, dat het speakertje erg zacht is toch toch zeker wel een noemswaardig nadeel....
Heeft ie er ook last van tijdens het bellen dan? Dat je de persoon zacht hoort?Tweekeraar schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:38:
[...]
Nou, dat het speakertje erg zacht is toch toch zeker wel een noemswaardig nadeel....
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.
Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.
Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.