Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:33
Maardiweb schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:31:
Twitter 'integratie' vind ik sowieso wat mager. Ik heb de officiële Twitter app een halve dag gebruikt en weer weggegooid, want ik vond hem niet fijn werken. Gebruik sindsdien tweetdeck en dat werkt wel fijn. Echter, ik merk dat ik alleen een notificatie ontvang over een mention op het moment dat ik de app al een keer geopend heb. Op het moment dat ik mijn telefoon gereboot heb oid, dan krijg ik dus niet meer automatisch mentions binnen en dat is wel naar. Kan iemand dit probleem reproduceren of is er een oplossing?

Vraag me daarnaast af of er een interessante mod is om met gestures bij je pattern unlock verschillende apps te openen. N.a.v dit nieuwsbericht vroeg ik me af of er niet een app is die dit al mogelijk maakt? Widgetlocker vind ik niet afdoende, omdat dat mijn telefoon niet beveiligd.

THnx in advance :)
Je moet eens tweakdeck proberen, is een 'geupdate' versie van tweetdeck die wat extra dingen en tweaks heeft(o.a. blauw alles, door nieuwe pc tweetdeck versie)
partyondude schreef op zondag 22 januari 2012 @ 19:23:
[...]

Lekker irritant dan zeg, waar slaat dat nou op :F
Tja de developer moet toch ook wat geld verdienen aan de uurtjes die hij erin steekt :)..

[ Voor 10% gewijzigd door incomer op 22-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Dat bedoel ik niet. Zonder Lightflow op de GN knippert de LED als ik een Whatsapp bericht ontvang, nu dus niet meer, dus blijkbaar disabled Lightflow dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Ti2 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:05:
Laadt jullie GN ook zo traag op? Die van mij een pak trager als mn DHD. Vanmiddag van 0 naar 100% in vijf uur? 8)7
Nee. Sterker nog, het is de snelste (standaard) charger die ik ooit heb gehad voor een phone.

Je car charger lijkt me genoeg (2.1A) dus misschien heb je een foute batterij.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan1185
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 16:32
Heb inmiddels mn nexus geroot, heb er redelijk veel tijd in moeten steken omdat er al vrij veel apps op stonden en ik mn 'progress' in die games wilde houden.
Dus heb ik via de android sdk een volledige backup gemaakt via adb backup in command. Vooral als je niet heel erg bekend bent hiermee kan het best veel tijd kosten.
Daarna met het rooten zelf wou de gn maar niet in die unsafe mode komen zodat je superuser kan pushen, maar na een aantal methodes waaronder 1 waarvoor je alleen hoefde te unlocken en dan op windows een batch bestand moest werkte het wel.
Dus nu eindelijk geroot en dus ook MEER opslag :) Kan nu eindelijk al mn usb sticks erop aansluiten en dus meer films meenemen/kijken zonder iets te hoeven legen of dat de telefoon zeurt om te weinig geheugen.
Misschien dat ik later nog eens naar de overclock opties ga kijken, denk dat hij wel 1,5+ghz gaat halen aangezien die nieuwe sony ericson geloof ik dezelfde proc gebruikt en die draait standaard op 1,5.
Dan nog een vraagje voor t forum: kan je ook in de market betalen zonder creditcard? Want met 17 jaar krijg je er geen 1 en zover ik hoor krijg je er meestal pas 1 als je een goed maandsalaris hebt.
Zou wel fijn zijn als het kan want ik zie vrij vaak betaalde apps die ik wel wil aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan1185
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-08 16:32
Ti2 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:05:
Laadt jullie GN ook zo traag op? Die van mij een pak trager als mn DHD. Vanmiddag van 0 naar 100% in vijf uur? 8)7

In de auto houdt een 5V 2.1A lader het voltage ternauwernood op peil -O-

-Ti2
Misschien duurde het zo lang omdat je hem via de usb van je pc oplaadde?
Ik heb nml dat als ik hem via die usb oplaad dat hij er dan erg lang over doet, terwijl via de charger die je erbij krijgt het lekker snel gaat, heb geen tijd van hoe lang maar merkbaar sneller dan mn vorige iphone of via de usb van je pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Twan1185 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:08:
Dan nog een vraagje voor t forum: kan je ook in de market betalen zonder creditcard? Want met 17 jaar krijg je er geen 1 en zover ik hoor krijg je er meestal pas 1 als je een goed maandsalaris hebt.
Zou wel fijn zijn als het kan want ik zie vrij vaak betaalde apps die ik wel wil aanschaffen :)
Je kan pre-paid credit cards kopen, zoals bijvoorbeeld https://www.3vcard.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:46
incomer schreef op zondag 22 januari 2012 @ 22:05:
[...]

Je moet eens tweakdeck proberen, is een 'geupdate' versie van tweetdeck die wat extra dingen en tweaks heeft(o.a. blauw alles, door nieuwe pc tweetdeck versie)
Top, ga ik proberen!

@ Ti2

Bij mij laadt ie juist als een trein! In een kleine 2 uur is de batterij nagenoeg weer helemaal opgeladen :) Hoor juist overal heel veel positieve geluiden over de oplaadtijd van de GN!

[ Voor 0% gewijzigd door Maardiweb op 23-01-2012 03:22 . Reden: typo ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

@ allen: bedankt voor de info over de oplaadtijd. Ligt dus toch aan mijn GN -O-

Vanaf het begin had ik problemen met een wegvallende USB verbinding - en als ik het stekkertje in de aansluiting van de GN steek voel ik wel wat speling? Lijkt me niet normaal, of hebben jullie ook een beetje speling?

Zo nee- dan is de USB niet goed vermoed ik :| en zou de oplaadtijd daarom langer kunnen zijn

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:24

yok

Ti2 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:32:
@ allen: bedankt voor de info over de oplaadtijd. Ligt dus toch aan mijn GN -O-

Vanaf het begin had ik problemen met een wegvallende USB verbinding - en als ik het stekkertje in de aansluiting van de GN steek voel ik wel wat speling? Lijkt me niet normaal, of hebben jullie ook een beetje speling?

Zo nee- dan is de USB niet goed vermoed ik :| en zou de oplaadtijd daarom langer kunnen zijn

-Ti2
Heb geen speling en binnen een uur of 2 is ie van 0 naar 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweekeraar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-05 19:56
Nee de lader moet zeker geen speling hebben..

En idd jammer van Lightflow.. Dat was dus mijn probleem dat toen mijn LED (whatsapp) niet werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ti2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08-2023

Ti2

Damnit - ik heb wel degelijk speling op de micro-usb aansluiting :-(

Zo de winkel (BelCompany) maar eens bellen

-Ti2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_V
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 09:24
ik had ook problemen met de usb en dat kwam ook door de usb kabel die bij de nexus zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 11:19
Hi allemaal,

Ik sta op het punt een (2e hands) Nexus te kopen, en op basis van wat ik de afgelopen tijd heb gelezen op dit forum maak ik op dat er niet veel haken en ogen aan het toestel zitten. Ik wilde vragen of dat klopt, of dat er toch wat (hardware-)aspecten zijn die per apparaat verschillen. Op softwaregebied vroeg ik me af of de verdeling Yakju / (andere)-build nog relevant is ivm de reeds uitgevoerd updates (4.0.2, 4.0.3), en of er bugs zijn die nog vaak voorkomen (volume-bug gelukkig niet meer :)). Na aankoop zal ik deze draad proberen actief te verrijken, ipv alleen maar te leechen (#vraagbaak)... ;)

BVD, Sjoerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
ElectroDonker schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:27:
Hi allemaal,

Ik sta op het punt een (2e hands) Nexus te kopen, en op basis van wat ik de afgelopen tijd heb gelezen op dit forum maak ik op dat er niet veel haken en ogen aan het toestel zitten. Ik wilde vragen of dat klopt, of dat er toch wat (hardware-)aspecten zijn die per apparaat verschillen. Op softwaregebied vroeg ik me af of de verdeling Yakju / (andere)-build nog relevant is ivm de reeds uitgevoerd updates (4.0.2, 4.0.3), en of er bugs zijn die nog vaak voorkomen (volume-bug gelukkig niet meer :)). Na aankoop zal ik deze draad proberen actief te verrijken, ipv alleen maar te leechen (#vraagbaak)... ;)

BVD, Sjoerd
Dit soort dingen kun je zelf opzoeken door de ervaringen hier te lezen en/of op te zoeken. Het is nogal nutteloos om naar ervaringen te vragen in een ervaringentopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik heb nu dat ik 4.0.2 draai al 2 keer vlak achter elkaar gehad dat mijn touch input niet reageerde als ik hem in de lock screen heb staan, de hardware toetsen reageren wel maar ik kan het scherm aanraken wat ik wil maar hij reageert er niet op, de batterij eruit halen lost dit op maar met 4.0.1 had ik hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:58
disturbedmind schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:30:
Ik heb nu dat ik 4.0.2 draai al 2 keer vlak achter elkaar gehad dat mijn touch input niet reageerde als ik hem in de lock screen heb staan, de hardware toetsen reageren wel maar ik kan het scherm aanraken wat ik wil maar hij reageert er niet op, de batterij eruit halen lost dit op maar met 4.0.1 had ik hier geen last van.
Heb ik tot nu toe ook 1x gehad. Ik hoop echt dat Google wat vaart zet achter de updates zodat we gewoon een stabiel apparaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schmoove schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:52:
[...]

Heb ik tot nu toe ook 1x gehad. Ik hoop echt dat Google wat vaart zet achter de updates zodat we gewoon een stabiel apparaat hebben.
Same here! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Het zou idd wel prettig zijn als google idd 4.0.3 of 4.0.4 uitbrengt voor de Gnex.
Heb wel een beetje het gevoel dat zowel 4.0.1 als 4.0.2 niet 100% echt super stabiel zijn.
Het is per definitie niet slecht, in dagelijks gebruik heb je er niet echt last van, maar touchscreens welke niet reageren, telefoons welke spontaan herstarten, en telefoons die je factory moet resetten omdat hij op stock gaat bootloopen... vind ik toch wel problemen die ik te vaak tegenkom..... hopelijk is het volledig stabiel krijgen van de software release de reden dat het iets langer duurt en er grote hobbel in de weg genomen worden.

Ben zeer benieuwd wanneer die nieuwe versie komt binnen druppelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Laatst online: 19-10-2022
GrandPuba schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:02:
Het zou idd wel prettig zijn als google idd 4.0.3 of 4.0.4 uitbrengt voor de Gnex.
Heb wel een beetje het gevoel dat zowel 4.0.1 als 4.0.2 niet 100% echt super stabiel zijn.
Het is per definitie niet slecht, in dagelijks gebruik heb je er niet echt last van, maar touchscreens welke niet reageren, telefoons welke spontaan herstarten, en telefoons die je factory moet resetten omdat hij op stock gaat bootloopen... vind ik toch wel problemen die ik te vaak tegenkom..... hopelijk is het volledig stabiel krijgen van de software release de reden dat het iets langer duurt en er grote hobbel in de weg genomen worden.

Ben zeer benieuwd wanneer die nieuwe versie komt binnen druppelen....
Het klinkt misschien een beetje flauw, maar technisch gezien heeft Google 4.0.3 wel uitgebracht. Je moet er alleen iets meer moeite voor doen: repo init, repo sync, make. Je hoeft je telefoon er niet eens voor te rooten of clockworkmod voor installeren, maar je kunt ze gewoon met flashboot flashen. Dat is het voordeel van een ontwikkelaarstelefoon. :) Ik vind 4.0.3 in ieder geval echt super stabiel draaien. En nog eens prima voor de batterij...

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mbroeders
Is dat volgens de info op de volgende site: http://source.android.com/source/initializing.html ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hebben er meer mensen er wel eens (of eigenlijk best vaak) last van dat je over 3G (of HSDPA) niet kan internetten? Maps doet het wel, maar webdiensten, zoals gewoon browsen en NU.nl (app) weigeren dienst (cq., krijgen geen netwerk). En de Tweakers.net app laadt alleen maar tekst.

Kan me niet herinneren dat ik iets dergelijks uitgezet heb. Is dat een instelling of is er iets brak?

Een symptoom in de browsers (zowel standaard als firefox) is trouwens dat ie geen foutmelding geeft, maar gewoon een lege pagina.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 24-01-2012 01:24 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Inderdaad :) Mocht je daarmee aan de gang gaan en je hebt vragen, kun je het beste in het custom rom topic posten of evt een pm sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Room42 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 01:20:
Hebben er meer mensen er wel eens (of eigenlijk best vaak) last van dat je over 3G (of HSDPA) niet kan internetten? Maps doet het wel, maar webdiensten, zoals gewoon browsen en NU.nl (app) weigeren dienst (cq., krijgen geen netwerk). En de Tweakers.net app laadt alleen maar tekst.

Kan me niet herinneren dat ik iets dergelijks uitgezet heb. Is dat een instelling of is er iets brak?

Een symptoom in de browsers (zowel standaard als firefox) is trouwens dat ie geen foutmelding geeft, maar gewoon een lege pagina.
Ik heb een dergelijk probleem. Dan worden de netwerk balkjes grijs in plaats van blauw (verbinding verloren met de Google servers) en kan ik niet meer internetten. Zal maps eens proberen maar browser, mail, whatsapp doen het in ieder geval niet meer, terwijl hij wel aangeeft 3G of H te hebben. Alleen een reboot verhelpt het probleem, maar op den duur gebeurt het weer, heel vervelend! Heb meestal Wifi dus weinig last van, maar het is vooral vervelend dat je niet weet wanneer het gebeurt.
Ik hoop vooral dat het met 4.0.3 verholpen zal zijn, wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:30
Dat heb ik ook een paar keer gehad. En nu heb ik het vooral over wifi op mijn werk. Sinds 4.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex

quartex

Ik heb hetzelfde als de twee hierboven mij, alleen word bij mij altijd de verbinding meteen weer hersteld, dus erg irritant is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbroeders schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 10:55:
[...]

Inderdaad :) Mocht je daarmee aan de gang gaan en je hebt vragen, kun je het beste in het custom rom topic posten of evt een pm sturen.
Bedankt, dat topic zal ik zeker doornemen, ga eerst de info van de betreffende url bekijken maar dat gaat niet al te veel problemen opleveren.
Ben wel een klein beetje thuis in de Linux materie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Rubu schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:47:
[...]

Ik heb een dergelijk probleem. Dan worden de netwerk balkjes grijs in plaats van blauw (verbinding verloren met de Google servers) en kan ik niet meer internetten. Zal maps eens proberen maar browser, mail, whatsapp doen het in ieder geval niet meer, terwijl hij wel aangeeft 3G of H te hebben. Alleen een reboot verhelpt het probleem, maar op den duur gebeurt het weer, heel vervelend! Heb meestal Wifi dus weinig last van, maar het is vooral vervelend dat je niet weet wanneer het gebeurt.
Ik hoop vooral dat het met 4.0.3 verholpen zal zijn, wie weet.
Ik heb dit sinds het flashen van de nieuwste radio niet meer gehad. Wordt waars. wel in 4.0.3. geimplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
AAaaaaaaawwhhhhh yeah!!!! Vriendin stuurde net een berichtje:"Of ik wat uit Korea besteld heb?". Mijn extended battery is binnen dus! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of een lege doos met een hele kleine baksteen ;)

Ben overigens benieuwd wat je ervaring zijn, aangezien we blijkbaar dezelfde setup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Ik kan met recht zeggen dat de Galaxy Nexus veruit de fijnste telefoon is die ik ooit heb gebruikt. Wat een heerlijk apparaat: snel, mooi, goede accuduur. Echt heel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
yok schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 14:06:
[...]

Ik heb dit sinds het flashen van de nieuwste radio niet meer gehad. Wordt waars. wel in 4.0.3. geimplementeerd.
Ah, mooi zo, daar hoopte ik op. Mooi om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Heineken schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 20:55:
Ik kan met recht zeggen dat de Galaxy Nexus veruit de fijnste telefoon is die ik ooit heb gebruikt. Wat een heerlijk apparaat: snel, mooi, goede accuduur. Echt heel fijn
Goede accuduur niet mee eens, dit toestel is geen kei in de batterij duur
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
alwaysleft schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:03:
[...]

Goede accuduur niet mee eens, dit toestel is geen kei in de batterij duur
.
Mwah

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/47487061/scr.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Aghanim op 24-01-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Aghanim schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:30:
[...]

Mwah

[[url="http:// http://db.tt/jFIDdlGU"]afbeelding[/url]]
Ik haal met scherm aan maximaal 3 uur schermtijd. Jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matsen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 21:10
4 uur is ook wel te halen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
matsen schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:33:
4 uur is ook wel te halen hoor ;)
Ik haal dat niet. Heb gps en bluetooth altijd uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Als mij GN 2 dagen meegaat, dan ben ik meer dan tevreden hoor. Met zo'n groot scherm gaat 't nou eenmaal rap met de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Tja weinig screentime. Haal ik dat ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Schermtijd was in dit geval een kleine 2 uur, anders haal je niet 2,5e dag op 1 batterij. Speel niet heel veel met mijn tel dus zou niet weten wanneer ik 4 uur schermtijd moet halen. Dan zou ik echt veel meer moeten doen met de GN maar gebruik liever mijn laptop.

Zit nu op 74% met 12 uur standby, 35 minuten schermtijd en 40 minuten bellen. Verder 2 mailboxen die continu syncen. Ik vind het zeer zeker niet slecht.
alwaysleft schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:35:
[...]

Tja weinig screentime. Haal ik dat ook ;)
Is dus maar een uur minder schermtijd dan wat jij meldt. Als je met 3 uur schermtijd 2 dagen standby had gehaald, had je vast niet geklaagd ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Aghanim op 24-01-2012 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Aghanim schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:36:
Schermtijd was in dit geval een kleine 2 uur, anders haal je niet 2,5e dag op 1 batterij. Speel niet heel veel met mijn tel dus zou niet weten wanneer ik 4 uur schermtijd moet halen. Dan zou ik echt veel meer moeten doen met de GN maar gebruik liever mijn laptop.

Zit nu op 74% met 12 uur standby, 35 minuten schermtijd en 40 minuten bellen. Verder 2 mailboxen die continu syncen. Ik vind het zeer zeker niet slecht.
De Iphone 4 die ik eerst had haalde makkelijk 4,5 uur schermtijd. Dat is gewoon 1,5 uur verschil. Erg matig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
alwaysleft schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:38:
[...]

De Iphone 4 die ik eerst had haalde makkelijk 4,5 uur schermtijd. Dat is gewoon 1,5 uur verschil. Erg matig
De iPhone 4 heeft dan ook een scherm waarbij je een bril nodig hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Aghanim schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 23:38:
[...]

De iPhone 4 heeft dan ook een scherm waarbij je een bril nodig hebt :)
Klopt. Maar jammer dat je voor echt goede schermtijd zo een 2000 mah batterij moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ligt er natuurlijk ook aan wat je met je telefoon doet. Zelf zit ik de hele dag achter een laptop dus die gebruik ik dan ook voor browsen. Mensen die bijvoorbeeld met het OV reizen zullen hun tel veel meer gebruiken gedurende de dag. 's Avonds heb ik altijd nog minimaal 50% over en laad mijn tel dan weer op dus voor mij is de batterij meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Niet echt een vergelijk, een iPhone 4 en een GN. Mini schermpje en single core processor staan in de schaduw van wat de GN biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Mijn Aaiphone 4s legt het in ieder geval af tegen mijn GN met/zonder extended batterij, met ongeveer 18uur gebruik (2 mail accounts, Fb, Twitter, Whatsapp, wat foto's, Feedly) heb ik met de 4s nog ongeveer 25% over en met de GN is dat 55%, ik gebruik beide ongeveer hetzelfde.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
mafiatounes schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 00:51:
Mijn Aaiphone 4s legt het in ieder geval af tegen mijn GN met/zonder extended batterij, met ongeveer 18uur gebruik (2 mail accounts, Fb, Twitter, Whatsapp, wat foto's, Feedly) heb ik met de 4s nog ongeveer 25% over en met de GN is dat 55%, ik gebruik beide ongeveer hetzelfde.
Iphone 4S en SGN?! Geld teveel? :P

Ik heb dagelijks minimaal 3,5 uur schermtijd en daarna nooit onder 50% accuduur. Je moet wel wat slim omgaan met je SGN. Zo gebruik ik Pulse newsreader. Die heeft de mogelijkheid om alle feeds met zwart achtergrond weer te geven. Scheelt een hoop power. Helderheid in bijna laagste tijd is nog steeds ruim voldoende voor een mooi en helder beeldscherm. Doe dat. Wanneer ik bezig ben met de telefoon, hoeft er geen live wallpaper op de achtergrond te draaien. Kwestie van seconden om te switchen naar zwart of donker achtergrond. Als je minder dan 4 uur schermtijd hebt doe je echt iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04-2023
Gisteren wat vervelends mee gemaakt met mijn GN.

Er waren wat apps die FC's gaven. Ik denk ik reboot het toestel even. Vervolgens begon het drama.

Ik moest de ene reboot na de andere uitvoeren. Soms bleef hij hangen bij het unlocken van de SIM tijdens het booten en begon hij spontaan te rebooten. Soms starte hij op maar kwam vervolgens na 10 seconden in een freeze die niet te doorbreken was. Batterij er uit en weer in etc. etc. Uiteindelijk heb ik eerst de cache gewiped via fastboot. Dat bracht geen oplossing. Daarna heb ik een Factory Reset uitgevoerd en nu heb ik mijn GN gelukkig weer terug.

Ik draaide Stock 4.0.2 met als enige Fastboot unlocked, rooted en SetCPU met een interactive profile en minimum 350, max 12k Mhz. zoals velen dat draaien. Ik had net een tijdje zitten spelen met de GN maar niets geïnstalleerd of zo. Voor mij de eerste storing. Hebben meer mensen dit gehad en hier een oorzaak (en oplossing) voor gevonden? Ben namelijk bang dat het weer voor kan komen en daar heb iik niet zoveel zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Wow, wat is iedereen weer bezig over accuduur. Als het nou een sport is om zo lang mogelijk op één lading te doen, maar dat is het niet. Dit zou boven elk topic moeten staan: je hebt een smartphone, gebruik hem! ;) Volgens mij redt iedereen het hier makkelijk een dag, 's avonds hang je hem toch weer aan de lader?! Ik zet mijn helderheid van het scherm echt niet laag, ga geen zwarte achtergrond draaien en laat gewoon de hele dag de telefoon syncen. Ik ga geen 550euro neer leggen om vervolgens maar voor 100euro gebruik te maken van het ding. Maar goed, accuduur is gewoon prima. Let's move on to more interesting things ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik vind 't handig om 'n telefoon te hebben die (als 't nodig is) 't ook 2 dagen kan uithouden als ik "er om vraag". Je hebt gelijk dat je dat ding in principe elke nacht aan de lader kan hangen, maar ik heb ook wel eens 'n overnachting waar ik t handig zou vinden om eens niet de lader mee te hoeven nemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

mbroeders schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:55:
Wow, wat is iedereen weer bezig over accuduur. Als het nou een sport is om zo lang mogelijk op één lading te doen, maar dat is het niet. Dit zou boven elk topic moeten staan: je hebt een smartphone, gebruik hem! ;) Volgens mij redt iedereen het hier makkelijk een dag, 's avonds hang je hem toch weer aan de lader?! Ik zet mijn helderheid van het scherm echt niet laag, ga geen zwarte achtergrond draaien en laat gewoon de hele dag de telefoon syncen. Ik ga geen 550euro neer leggen om vervolgens maar voor 100euro gebruik te maken van het ding. Maar goed, accuduur is gewoon prima. Let's move on to more interesting things ;)
Deze reactie voegt echt totaal niets toe. Laat mensen er vooral een discussie over hebben, batterijverbruik blijft heel persoonlijk en altijd een belangrijk onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Precies, het is voor iedereen anders wat de eisen zijn met betrekking tot de batterij. Ik heb geen smartphone om deze te moeten gebruiken. Zit de hele dag achter een laptop en dat werkt veel fijner dan zo'n klein schermpje. Daarom gebruik ik mijn telefoon overdag eigenlijk alleen om te bellen en dus houdt mijn batterij het langer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:28

J-P

Syntax erro....

Digger36 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 08:52:
Gisteren wat vervelends mee gemaakt met mijn GN.

Er waren wat apps die FC's gaven. Ik denk ik reboot het toestel even. Vervolgens begon het drama.

Ik moest de ene reboot na de andere uitvoeren. Soms bleef hij hangen bij het unlocken van de SIM tijdens het booten en begon hij spontaan te rebooten. Soms starte hij op maar kwam vervolgens na 10 seconden in een freeze die niet te doorbreken was. Batterij er uit en weer in etc. etc. Uiteindelijk heb ik eerst de cache gewiped via fastboot. Dat bracht geen oplossing. Daarna heb ik een Factory Reset uitgevoerd en nu heb ik mijn GN gelukkig weer terug.

Ik draaide Stock 4.0.2 met als enige Fastboot unlocked, rooted en SetCPU met een interactive profile en minimum 350, max 12k Mhz. zoals velen dat draaien. Ik had net een tijdje zitten spelen met de GN maar niets geïnstalleerd of zo. Voor mij de eerste storing. Hebben meer mensen dit gehad en hier een oorzaak (en oplossing) voor gevonden? Ben namelijk bang dat het weer voor kan komen en daar heb iik niet zoveel zin in...
Klinkt een beetje als een soortgelijk probleem dat ik met mijn Legend heb gehad.
Bij mij was SetCPU de oorzaak, ik gebruikte ook een instelling die veel mensen gebruikte.
Mijn oplossing: gebruik geen SetCPU, de Nexus Prime (die naam is toch veel beter) heeft sowieso al een goede batterij en standby tijd. (mijn mening natuurlijk)

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Bogey Dope schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:00:
[...]

Klinkt een beetje als een soortgelijk probleem dat ik met mijn Legend heb gehad.
Bij mij was SetCPU de oorzaak, ik gebruikte ook een instelling die veel mensen gebruikte.
Mijn oplossing: gebruik geen SetCPU, de Nexus Prime (die naam is toch veel beter) heeft sowieso al een goede batterij en standby tijd. (mijn mening natuurlijk)
Wellicht dat 1200mhz (1,2k) ook een betere instelling is dan 12k (12000mhz) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
yok schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Deze reactie voegt echt totaal niets toe. Laat mensen er vooral een discussie over hebben, batterijverbruik blijft heel persoonlijk en altijd een belangrijk onderwerp.
Juist ja, het feit dat het zo persoonlijk is, maakt dat de discussies zo langdradig worden. Het is zo afhankelijk van welke apps je gebruikt, je wallpapers, je sync settings en ga zo maar door. Waarschijnlijk heeft iedereen een even goede/slechte batterijduur, maar je persoonlijke setup maakt heel veel uit. Naar mijn mening zit er wat custom roms en kernels weinig tot geen verschil in batterijduur, maar dan zou dat in het andere topic besproken moeten worden. Verder kun je volstaan met prima batterijduur, wil je meer, zet dan sync uit en gebruik zwart thema. Nu krijg je de hele tijd dezelfde soort plaatjes te zien en verhalen te horen. Ik zou bijna zeggen, open een apart topic voor gepraat over de accu (is bij het SGS2 topic ook gebeurt omdat daar net zoals hier alleen maar van die -naar mijn mening- zinloze batterijdiscussies ontstonden).

Maar goed, ik zal mijn eigen advies ten harte nemen en ophouden over de batterij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yok schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 10:34:
[...]

Ach, ik kan mij wel in die reactie vinden. juist omdat het gebruik van de telefoon zo persoonlijk is, is een discussie over het verbruik redelijk nutteloos. Het enige wat je zou kunnen concluderen is dat fabrikanten erg hun best doen om steeds betere, snellere, plattere telefoons met super-schermen uitbrengen, en de ontwikkeling van batterijen een beetje laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Bogey Dope schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:00:
[...]

Ik heb SetCPU inderdaad maar niet meer aangezet omdat dat mijns inziens de meest logische veroorzaker zou zijn. Wat mij echter verbaasd is dat ik al een ruime week met die settings draaide en dat het dan ineens, out of the blue, misgaat.

Dank je wel in ieder geval voor je reactie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digger36
Aghanim schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:05:
[...]

Wellicht dat 1200mhz (1,2k) ook een betere instelling is dan 12k (12000mhz) ;)
Oeps... Touche ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:07
mbroeders schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 11:12:
[...]

Juist ja, het feit dat het zo persoonlijk is, maakt dat de discussies zo langdradig worden. Het is zo afhankelijk van welke apps je gebruikt, je wallpapers, je sync settings en ga zo maar door. Waarschijnlijk heeft iedereen een even goede/slechte batterijduur, maar je persoonlijke setup maakt heel veel uit. Naar mijn mening zit er wat custom roms en kernels weinig tot geen verschil in batterijduur, maar dan zou dat in het andere topic besproken moeten worden. Verder kun je volstaan met prima batterijduur, wil je meer, zet dan sync uit en gebruik zwart thema. Nu krijg je de hele tijd dezelfde soort plaatjes te zien en verhalen te horen. Ik zou bijna zeggen, open een apart topic voor gepraat over de accu (is bij het SGS2 topic ook gebeurt omdat daar net zoals hier alleen maar van die -naar mijn mening- zinloze batterijdiscussies ontstonden).

Maar goed, ik zal mijn eigen advies ten harte nemen en ophouden over de batterij. :)
Ook mee eens daar is nu wel genoeg over gesproken. Als er weer een nieuwe build beschikbaar is en daardoor de accu plots aanzienlijk langer of korter meegaat dan is het wel weer relevant, maar voor nu blijft het inderdaad zeer persoonlijk.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
No offence, maar ik vind het feit dat de stock builds bij de ene persoon al geupdate zijn, terwijl de ander er nog op wacht en vervolgens het geklaag dat de oude build toch stabieler was dan de nieuwe build ook niet heel boeiend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Waar mag dan nog wel over gesproken worden? Volgens mij kan het topic beter op slot! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat bedoelde ik juist, waarom zou je niet over een specifiek item mogen praten over de telefoon? Of dat nu de batterij of de versie is....daar is toch dit topic voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Laatst online: 00:07
Aghanim schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:23:
No offence, maar ik vind het feit dat de stock builds bij de ene persoon al geupdate zijn, terwijl de ander er nog op wacht en vervolgens het geklaag dat de oude build toch stabieler was dan de nieuwe build ook niet heel boeiend :)
Dat kan je niet vergelijken met het accu verhaal IMO. Het is sowieso al vreemd dat het soms erg lang duurt voordat alle toestellen voorzien zijn van een update. Het blijft echter wel een forum waarop gediscussieerd mag worden, alleen hoop ik dat sommige mensen inzien dat de accuduur van te veel factoren afhankelijk is, waardoor het bijna onmogelijk is om de accuduur met elkaar te vergelijken en dat daarmee vergelijken daarvan dus ook vrij zinloos is.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:23:
Dat is het ook niet.

En wachten op: dat is het wellus, dat is het nietus...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zullen we het anders weer gewoon over de GN hebben, ipv geleuter of geleuter over de accu / ota update wel of niet on topic is.... Dat is naar mijn idee nog meer off topic dan de accu discussie zelf..... ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-03-2024

Anvesi

What you did there, I see it.

Excuses als ik hier verkeerd, maar heb sinds enkele dagen ook en Galaxy Nexus....alleen werkt niet alles zoals ik had gehoopt. Na x aantal apps erop te hebben gezet lijkt het alsof hij veel trager is. Dacht dat het met een app te maken had, dus die eraf gegooid maar hij blijft nu traag...al geprobeerd de optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" te gebruiken, maar daarna gebeurt er helemaal niets (blijft precies hetzelfde). Heb ik iets raars gedaan? :( En hoe zou ik dit kunnen oplossen? Als me iemand hier bij zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn (stuur me eventueel andes een bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiole schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:04:
Excuses als ik hier verkeerd, maar heb sinds enkele dagen ook en Galaxy Nexus....alleen werkt niet alles zoals ik had gehoopt. Na x aantal apps erop te hebben gezet lijkt het alsof hij veel trager is. Dacht dat het met een app te maken had, dus die eraf gegooid maar hij blijft nu traag...al geprobeerd de optie "terugzetten naar fabrieksinstellingen" te gebruiken, maar daarna gebeurt er helemaal niets (blijft precies hetzelfde). Heb ik iets raars gedaan? :( En hoe zou ik dit kunnen oplossen? Als me iemand hier bij zou kunnen helpen zou ik zeer dankbaar zijn (stuur me eventueel andes een bericht)
"traag" is een nogal breed begrip... Wat gaat er traag? scrollen, apps openen, homescreens swipen,.....?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

swipe, homescreen, scrollen is traag...apps openen kan ik eigenlijk niet zeggen. Geen idee hoelang ze er normaal over doen (zoals ik al zei: heb hem net...). Een collega van me heeft ook ICS (weet niet meer precies welke mobiel) en vond mn GN ook al traag reageren.
zal het anders zeggen: wat (denk ik) bijna onmiddelijk (0.1-0.5s?) zou moeten reageren duurt nu af en toe mer dan een seconde voordat ik bijv. swipe...begint wel te storen als ie zo traag is :(

[ Voor 28% gewijzigd door Anvesi op 25-01-2012 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Fiole schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:10:
swipe, homescreen, scrollen is traag...apps openen kan ik eigenlijk niet zeggen. Geen idee hoelang ze er normaal over doen (zoals ik al zei: heb hem net...). Een collega van me heeft ook ICS (weet niet meer precies welke mobiel) en vond mn GN ook al traag reageren.
zal het anders zeggen: wat (denk ik) bijna onmiddelijk (0.1-0.5s?) zou moeten reageren duurt nu af en toe mer dan een seconde voordat ik bijv. swipe...begint wel te storen als ie zo traag is :(
Fabrieksinstellingen terug zetten (+sd kaart wissen) en geen één app installeren (alleen stock). Dan zou het gewoon prima moeten lopen.

En zoals je al aangeeft: swipe is al een extra app. Helemaal geen app installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Ik heb geprobeerd fabriensinstellingen terug te zetten, maar dat werkt dus niet. Als ik dat doe start hij alleen opnieuw op, en verdr staan all mn apps en instellingen er gewoon nog. En wat bedoel je met sd kaart wissen als ik vragen mag? (Sorry heb echt bar weinig verstand hiervan dus ik probeer het te volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit geen SD-kaart in je Galaxy Nexus. Yok bedoeld waarschijnlijk het interne opslaggeheugen. Naast terugzetten van je fabrieksinstellingen ook je gehele opslag even formatteren.

(wel van te voren je foto's e.d. ff backuppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

En hoe zou ik dat doen? En verlies ik dan niet mn garantie? Hiernaast staat er toch niets belangsrijks op, heb hem net :s (zat er aan te denken morgen gewoon naar de winkel te gaan en te vragen hoe het met garanie zit, want het lijkt zo niet goed te werken)

heb het nu 3x geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen: maar het enige wat er dan gebeurt is dat mn GN opnieuw opstart. Verder zijn alle gegevens en apps er gewoon nog. Ik denk echt dat ergens iets niet klopt.

[ Voor 30% gewijzigd door Anvesi op 25-01-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiole schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 20:05:
heb het nu 3x geprobeerd terug te zetten naar fabrieksinstellingen: maar het enige wat er dan gebeurt is dat mn GN opnieuw opstart. Verder zijn alle gegevens en apps er gewoon nog. Ik denk echt dat ergens iets niet klopt.
Er lijkt inderdaad iets niet te kloppen. Heeft niets met SD kaart te maken. Als je fabrieksinstellingen laat terugzetten -- ik neem even aan dat je dat correct doet, omdat het gewoon een menuoptie is en ik niet inzie wat je daar fout zou kunnen doen -- dan zouden er zeker geen apps meer op mogen staan.

Je kunt wel zelf een ROM gaan flashen en dat soort hobbyisme, maar als ik jou was zou ik teruggaan ermee.

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Zal het nogmaals herhalen...terugzetten naar fabrieksintellingen werkt dus NIET. Het enige wat dan gebeurt is dat ie reboot. Verder staat alles er nog en lijkt er niets gewijzigd.

HELP! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F
Fiole schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:03:
Zal het nogmaals herhalen...terugzetten naar fabrieksintellingen werkt dus NIET. Het enige wat dan gebeurt is dat ie reboot. Verder staat alles er nog en lijkt er niets gewijzigd.

Weet niet of het uitmaakt, maar heb je ook het vinkje onderaan het bevestigings scherm aangevinkt, staat iets bij van sd wissen.
http://www.technipages.co...samsung-galaxy-nexus.html

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 25-01-2012 22:10 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je bij "Factory Reset" ook aangevinkt dat al je persoonlijke data, geïnstalleerde apps en dergelijke ook verwijderd moeten worden?

1) Ga naar instellingen -> Kies "Backup & Restore"
Afbeeldingslocatie: http://www.technipages.com/wp-content/uploads/2011/10/Android-ICS-Backup-and-Reset-option.png

2) Selecteer "Factory Data Reset"
Afbeeldingslocatie: http://www.technipages.com/wp-content/uploads/2011/10/Android-ICS-Factory-and-data-reset-option.png

3) Vink ook onderstaande optie aan (hier wordt SD-Card genoemd, maar het gaat om het opslaggeheugen in het algemeen)
http://www.technipages.co...CS-reset-phone-option.png

Succes! Laat even weten of het gelukt is.

edit: Goed bezig Prulleman! Je was me net voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Dat heb ik nu...4 keer geprobeerd. Ik doe precies wat hier boven staat. En ondanks dat hij dan uitgaat reboot ie alleen maar (zoals ik al boven beschreef). Denk volgens mij echt dat er iets raars aan de hand is :S

In het nederlands en engels geprobeerd....
Backup & reset --> Factory data reset --> Reset Phone --> Erase Everything ---> (dan wacht ik een minuut) ---> start op, alles is er nog (niets gereset / gewist)

[ Voor 32% gewijzigd door Anvesi op 25-01-2012 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiole schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:17:
Dat heb ik nu...4 keer geprobeerd. Ik doe precies wat hier boven staat. En ondanks dat hij dan uitgaat reboot ie alleen maar (zoals ik al boven beschreef). Denk volgens mij echt dat er iets raars aan de hand is :S

In het nederlands en engels geprobeerd....
Backup & reset --> Factory data reset --> Reset Phone --> Erase Everything ---> (dan wacht ik een minuut) ---> start op, alles is er nog (niets gereset / gewist)
Ik ben bang dat we je vanaf hier idd zou gauw niet kunnen helpen. Normaal gesproken zou je tel er hiermee weer als "nieuw" uit moeten zien.

Misschien un je kijken welke softwareversie je er opt hebt staan en of er misschien een nieuwere versie beschikbaar is voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Versie 4.0.2 heb ik op het moment...
en als ik zoek voor updates kan hij die verder niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:13:
[...]

Heb je bij "Factory Reset" ook aangevinkt dat al je persoonlijke data, geïnstalleerde apps en dergelijke ook verwijderd moeten worden?

1) Ga naar instellingen -> Kies "Backup & Restore"
[afbeelding]

2) Selecteer "Factory Data Reset"
[afbeelding]

3) Vink ook onderstaande optie aan (hier wordt SD-Card genoemd, maar het gaat om het opslaggeheugen in het algemeen)
http://www.technipages.co...CS-reset-phone-option.png

Succes! Laat even weten of het gelukt is.

edit: Goed bezig Prulleman! Je was me net voor ;)
zelfde site gevonden zelfs :D

[ Voor 93% gewijzigd door Prulleman op 25-01-2012 23:05 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 22:02
Waarschijnlijk zal het iets van een bug zijn, dus je zou kunnen rooten en een custom rom installeren (of een "nieuwe" stock rom flashen). Wil je het zekere voor het onzekere nemen dan zou ik morgen terug gaan en omruilen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anvesi

Anvesi

Dan maar morgen langsgaan...en hopen dat ik niet te horen krijg "oh dan sturen we hem op voor reparatie" gelijk weer een maand verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had ik begrepen, je las mijn reactie verkeerd, denk ik. Hoe dan ook: terug naar de winkel met dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Fiole schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:26:
Dan maar morgen langsgaan...en hopen dat ik niet te horen krijg "oh dan sturen we hem op voor reparatie" gelijk weer een maand verder
Volgens mij zou je binnen 7 dagen gewoon recht hebben op een nieuw toestel. Een paar apps mogen echt niet zorgen voor zoveel lags. Dus inderdaad gewoon terug en ik zou stellig vragen om een nieuw toestel. Je betaalt er voldoende voor nietwaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiole schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 23:26:
Probeer het eens op de 'hardware-matige' manier. Staat in de link hieronder als tweede optie beschreven.

http://support.verizonwir...wledge_base.html?id=51446

Staat wel Verizon ..maar dat maakt niets uit. Heb je dan nog steeds problemen..dan terug winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:28

Ves

A gadget addicted Bounty

Fiole schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 22:29:
Versie 4.0.2 heb ik op het moment...
en als ik zoek voor updates kan hij die verder niet vinden
Zal je ook niet vinden, 4.0.3 is nog niet beschikbaar voor de Galaxy Nexus.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
VesNL schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:13:
[...]

Zal je ook niet vinden, 4.0.3 is nog niet beschikbaar voor de Galaxy Nexus.
Niet bij automatisch zoeken nee, maar je kan hem al wel installeren:
mbroeders schreef op maandag 23 januari 2012 @ 16:25:
[...]

Het klinkt misschien een beetje flauw, maar technisch gezien heeft Google 4.0.3 wel uitgebracht. Je moet er alleen iets meer moeite voor doen: repo init, repo sync, make. Je hoeft je telefoon er niet eens voor te rooten of clockworkmod voor installeren, maar je kunt ze gewoon met flashboot flashen. Dat is het voordeel van een ontwikkelaarstelefoon. :) Ik vind 4.0.3 in ieder geval echt super stabiel draaien. En nog eens prima voor de batterij...
4.0.3 heeft een nieuw API-level, dus ik denk dat veel bugs uit de vorige versies daarin opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Ik ben benieuwd wanneer 04 uit komt, aangezien 03 al weer een hele tijd beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:32:
Ik ben benieuwd wanneer 04 uit komt, aangezien 03 al weer een hele tijd beschikbaar is.
Voor mij is 4.0.3 anders nog niet beschikbaar, hoor.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
en na een week in het bezit te zijn, 2 freezes gehad te hebben, vandaag een compleet wegvallen van het gsm signaal, en met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Reboot helpt niks, batterij eruit gehaald, simkaart eruit, factory reset, niks.. krijg bij starten niet eens de vraag om mijn pin in te voeren. Sim werkt in oude phone zonder problemen. Wireless werkt, phone werkt, maar krijg geen signaal.

Morgen maar terug naar de winkel. Jammer, dit had ik niet verwacht.

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragged
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-05 13:35

ragged

2

Gister eindelijk mijn galaxy nexus thuis gekregen, kom ik thuis open ik de doos zit er een Galaxy Ace in..... had mn vader de telefoons omgewisseld :P en zelfs het zegeltje zat er nog mooi op.

maargoed nu maar gewoon genieten van mn nexus :)

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 16:42
DeoDupke schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:35:
en na een week in het bezit te zijn, 2 freezes gehad te hebben, vandaag een compleet wegvallen van het gsm signaal, en met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Reboot helpt niks, batterij eruit gehaald, simkaart eruit, factory reset, niks.. krijg bij starten niet eens de vraag om mijn pin in te voeren. Sim werkt in oude phone zonder problemen. Wireless werkt, phone werkt, maar krijg geen signaal.

Morgen maar terug naar de winkel. Jammer, dit had ik niet verwacht.
tja elk toestel kan kapot gaan of kapot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Fijn, na mijn nexus 1 maand kwijt geweest te zijn aan reparatie, Wifi kapot uiteindelijk geresulteerd in een gehele board switch, merk ik nu dat mijn proximity sensor kaduuk ik.
Als ik iemand bel druk ik steeds mensen weg omdat het scherm niet uit gaat en mijn scherm 'responsive' blijft!

Hoe kan ik erachter komen of het een software of hardware probleem is? Een app om de sensor te testen?

Ik wil hem niet weer een maand kwijt. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penetrator
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 06:26
Penetrator schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:30:
Hoe kan ik erachter komen of het een software of hardware probleem is? Een app om de sensor te testen?
na zelf een beetje zoeken, het volgende:

Androsensor gedownload.
Deze geeft:

PROXIMITY: (0.8mA)
2.0 Inch

en

0 Inch

Als ik mijn vinger op de sensor leg. Geen andere waarden. Is dit normaal? Zou iemand dit voor mij kunnen testen? Dan kan ik toch wel stellen dat het een software probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Penetrator schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:42:
[...]

na zelf een beetje zoeken, het volgende:

Androsensor gedownload.
Deze geeft:

2.0 Inch

en

0 Inch

Als ik mijn vinger op de sensor leg. Geen andere waarden. Is dit normaal? Zou iemand dit voor mij kunnen testen? Dan kan ik toch wel stellen dat het een software probleem is...
Die van mij blijft op 2.0 inch staan en als ik mijn hand er voor houd 0 inch en verder veranderd hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
disturbedmind schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:15:
[...]

Die van mij blijft op 2.0 inch staan en als ik mijn hand er voor houd 0 inch en verder veranderd hij niet
Dat is normaal. Het enige wat dat ding doorgeeft is namelijk een digitaal 0, 1 signaal (scherm aan of uit). Een grotere preciesie heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZoRr0
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:21
Ik heb sinds kort problemen met mijn Nexus. Wanneer hij niet aan de lader zit blijft de batterij aangeven dat hij aan het opladen is. Ik heb het idee dat mijn accu hierdoor sneller leeg loopt en het scherm gaat af en toe opeens weer aan. Ik heb versie 4.0.2 maar bij 4.0.1 deed hij dit ook al. Iemand hier met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Room42 schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 22:23:
[...]

Voor mij is 4.0.3 anders nog niet beschikbaar, hoor.
Als Custom Rom was deze al rond 20 december verkrijgbaar. Dus al ruim een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Sinds vandaag ook dit toestel. Krijg nu van m'n collega's de vraag of ik last heb van compensatiedrang :+

Vanavond thuis maar even verder met het rooten ed, het spelen opzich kost me nu at work al genoeg tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:46
Vraagje aan de mensen die via HaxSync of een custom ROM hun facebook sync aan de praat hebben: Hoe houden jullie high-res foto's?? Mijn foto's worden wel netjes gedownload, maar omdat de telefoon ook synct met Gmail, krijg ik dus steeds low-res pictures bij mijn contacten. Dat is stom :(

Iemand die dit aan de praat heeft?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Maardiweb schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:01:
Vraagje aan de mensen die via HaxSync of een custom ROM hun facebook sync aan de praat hebben: Hoe houden jullie high-res foto's?? Mijn foto's worden wel netjes gedownload, maar omdat de telefoon ook synct met Gmail, krijg ik dus steeds low-res pictures bij mijn contacten. Dat is stom :(

Iemand die dit aan de praat heeft?
Is naar mijn weten niet mogelijk. Dan zou je een extern programma moeten gebruiken, ik kan even niet op die naam komen. Als je het via de 'nette' manier doet, dus een aanpassing in de broncode, krijg je ze niet in hoge resolutie. Helaas.

Pagina: 1 ... 32 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.