Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47
Wat ik lees is dat sommige (oudere) apps er keihard op kunnen crashen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Heb sinds een weekje ook de galaxy nexus (met google build gelukkig :)), maar ik kan geen sms versturen (wel ontvangen) ik vermoed dat de sms-gateway niet goed staat, heb links en rechts gekeken kan het niet vinden :( kan iemand me hier mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Google even op SMSC nederland, en zoek hier het nummer van de gateway.
Vervolgens ga je naar je dialer en tik je in *#*#4636#*#* klik je op Telefooninformatie.
Vrijwel onderaan vind je SMSC, klik eerst eens op vernieuwen om te zien wat er instaat, en wellicht klopt met wat je verwacht als nummer van je provider.
DRUK NIET ZOMAAR OP BIJWERKEN ALS DE SMSC LEEG IS, JE BENT DAN JE SMSC KWIJT en kunt niet meer sms'en tot je het nummer opnieuw invoert als deze al geaccepteerd worden.
Bij mijn overstap van Hi naar KPN ( interne switch ) kon ik ook niet meer sms'en omdat ik zonder nummer op bijwerken had gedrukt ( FAIL ), dit was niet meer goed te zetten door de switch en kaartnummer.
Omdat ik zweefde tussen de netwerken Hi en KPN heb ik van KPN een nieuwe simkaart gehad om ook problemen met wegvallend bereik op te lossen.... wees dus gewaarschuwd... ( ik ben niet verantwoordelijk voor enige problemen hiermee )
Mocht het toch fout gaan, dan is er een truuk met een oude nokia, om daar opnieuw de SMSC in te vullen deze wordt dan naar je simkaart geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
najah heb de galaxy als los toestel gekocht heb zelfde provider behouden

@mijn vodafone kan ik wel zien dat VF ziet dat k andere gsm nu heb.

ga je oplossing eens uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomr
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 30-12-2022
Ik heb nog steeds 4.0.1 op mn GN en dus nog steeds geen 4.0.2 gekregen via OTA. Ik heb nog gecheckt of ik een yakju (google-build) had en dit was wel het geval. Zijn er meer mensen met ditzelfde? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkHe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02 09:01
even een heel ander vraagje.

Mijn nexus is nu al 45 minuten aan het aanmelden bij google en daar komt maar geen eind aan.

hoe lang duurde dit bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
HenkHe schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:44:
even een heel ander vraagje.

Mijn nexus is nu al 45 minuten aan het aanmelden bij google en daar komt maar geen eind aan.

hoe lang duurde dit bij jullie?
In welk scherm? Eerste aanmelding?

Duurde ongeveer 4-5 seconden via wifi.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Blomr schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:42:
Ik heb nog steeds 4.0.1 op mn GN en dus nog steeds geen 4.0.2 gekregen via OTA. Ik heb nog gecheckt of ik een yakju (google-build) had en dit was wel het geval. Zijn er meer mensen met ditzelfde? Of moet ik gewoon nog even geduld hebben? :p
Ik heb zelf Vodafone (en iig tot en met de 23 december 2011 onbeperkt internet) en ik heb ook nog 4.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Blomr schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:42:
Vriend van mij heeft hetzelfde ( beide telefoon uit zelfde winkel, ik heb hem wel hij nog niet ), het gaat in batches.
Maaaar, het kan best zo zijn dat google heeft besloten om het uitrollen te stoppen, dit is niet bevestigd alleen, en dat je meteen 4.0.3 krijgt straks, je mist niet echt iets als je 4.0.2 niet hebt!
4.0.2 heeft maar beperkt verbeteringen, maar ook wat dingen die ineens niet goed werken, dat is wellicht ook de reden... ik ben het nog niet tegengekomen dat iets niet werkt, dus wellicht hebben ze het uitrollen toch gestopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Joost1991 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:47:
[...]

In welk scherm? Eerste aanmelding?

Duurde ongeveer 4-5 seconden via wifi.
Als we het over de setup wizard hebben...
Weet niet meer zeker of je hier kunt annuleren in dit scherm, anders telefoon uitzetten ( batterij eruit ) en opnieuw proberen!
Anders skippen als er opnieuw wordt gevraagd bij de setup, setup afmaken tot je in android zit dan checken of je data werkt en wifi activeren, dan alsnog via accounts toevoegen.
Eerste kan best weleens werken...
Google activeert ook 700.000 apparaten per dag dus het kan ff duren natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
even terug komen op het sms-verhaal....
Sms instellingen
Optie In te voeren gegevens
Naam van de verbinding Vodafone sms
Sms-centrale / Berichtenserver +316540881000
Drager GSM
staat op de site van Vodafone ( http://www.vodafone.nl/kl...en/Algemene_instellingen/ )

Ik heb gelukkig nog een oude nokia kunnen bemachtigen hier op het werk, en idd de sms centrale stond niet ingesteld (vreemd ansich want k heb dit simkaartje al ! 4-5 jaar...

sms centrale ingesteld... en ipv +31, 0031 gebruikt.. sim weer in me galaxy nexus gestopt... stat er opeens een 088 nummer bij sms centrale? welke ik niet mag wijzigen (geeft een update error als k deze probeer uit te lezen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Dutch2007 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:23:
even terug komen op het sms-verhaal....

[...]

staat op de site van Vodafone ( http://www.vodafone.nl/kl...en/Algemene_instellingen/ )

Ik heb gelukkig nog een oude nokia kunnen bemachtigen hier op het werk, en idd de sms centrale stond niet ingesteld (vreemd ansich want k heb dit simkaartje al ! 4-5 jaar...

sms centrale ingesteld... en ipv +31, 0031 gebruikt.. sim weer in me galaxy nexus gestopt... stat er opeens een 088 nummer bij sms centrale? welke ik niet mag wijzigen (geeft een update error als k deze probeer uit te lezen....)
Dit is exact hetzelfde als wat ik had! aangezien ik een nieuw kaartje kreeg en eigenlijk niet meer sms heb ik de truuk met de nokia niet meer zelf geprobeerd.
Heb je getest of sms werkte toen je het had ingesteld op de nokia telefoon? zonder iets te doen via het de dialer --> menu? Error had ik namelijk ook bij het invoeren van het nummer en dan bijwerken, ik kreeg dit met geen mogelijkheid voor elkaar ook Update Error.
Wat je eventueel kunt doen is VF bellen en vragen om een vernieuwd kaartje, ik begrijp via Hi en KPN dat 3/4 jaar oud icm smartphone een nieuw kaartje geen overbodige luxe is! wellicht belachelijk, maar loste bij mij wel het probleem meteen op ( logisch omdat de SMSC gewoon stond ingesteld op het kaartje, maar bereik en data was ook meteen weer in orde )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
nee toen ik de sms ingesteld had op de nokia niet sms getest... zal kijken of ik dit alsnog kan doen ;-)

gene wat ik vreemd vind is dat ik eerst een HTC HD2 (met WiMo 6.5) had, deze geflashed naar android 2.3.x hier gewoon kon sms-en en nu heb ik deze vage problemen met sms...

zelf gebruik ik ook veel whatsapp.. maar enkele contacten die ik heb.. hebben geen smartphone/internet op hun gsm.. waardoor ik dus soms wel "moet' sms-en....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Benieuwd of het wel werkt als je het op nokia hebt ingesteld zonder dat je via het menu nog dingen probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
GrandPuba schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 17:22:
Eigenlijk hoort dit onder de accessoires... maar moest hier ook even de link plaatsen... deze batterij past alleen niet in de gsm versie... hoop toch wel dat we zoiets vergelijkbaars gaan krijgen met backcover, aantal extra mA is wel lekker zolang het de telefoon maar niet uit formaat trekt en dat lijkt dus niet zo te zijn....
Of het past in de bureaulader wordt helaas niet duidelijk, cardock schijnt wel te passen..

http://www.androidcentral...ry-curvy-all-right-places

[video]
Ik had de extended Battery Pack ook op het oog en even aan Samsung NL op Facebook gevraagd of deze pack ook naar Nederland komt. Dit is wel het geval, ze konden me alleen geen tijdsbestek geven.
Maargoed, hij komt, alleen wanneer is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
GrandPuba schreef op woensdag 21 december 2011 @ 10:37:
Benieuwd of het wel werkt als je het op nokia hebt ingesteld zonder dat je via het menu nog dingen probeert.
en spontaan doet de nokia het niet meer :P krijg nog te zien "voer sim in" en dan maar zelfde truulkje proberen te regelen via een oude BB 8310 als dat niet werkt heb ik nog een bb 9000 hier... thuis heb ik mogelijk nog een 7210 liggen waar ik het mee kan proberen....

*edit 1* kleine update alvast...

net sms centrale ingesteld met een blackberry 8310 \o/ eerst geprobeerd met "00316540881000" kon ik niet sms mee versturen :O, daarna veranderd in "+316540881000" en ingesteld op de bb 8310 dat de sms als tekst (en niet als spraak :S) verstuurd werd, en toen deed ie het.. eerst alleen naar me eigen nr verstuurd, daarna nog eens naar een collega beide werken :) nu even testen op me galaxy nexus

*edit 2* its alive! :) ook op me nexus werkt sms nu :)

[ Voor 33% gewijzigd door Dutch2007 op 21-12-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
Kreeg net een sms van Vodafone dat ik bijna door mijn limiet van 1400Mb data heen ben (sinds 12-12). Volgens mijn Nexus echter heb ik slechts 200mb verbruikt. Aangezien ik dit een erg groot verschil vind heb ik met Vodafone gebeld en daar melden ze me dat de dataverbinding meerdere keren uren lang heeft opengestaan, met als extremen 5-6 en 11u achtereen. Dit terwijl ik alleen whatsapp en een beetje browse.
Ze kon me niet vertellen naar welk adres mijn telefoon dan connectie maakte (raar dit staat wel op mijn rekening, maar zij zei van niet).

Ik heb gisteren zoals ik hier ook al postte een aantal maal per dag gehad dat het process google apps een force close had. Misschien heeft dat hier wat mee te maken?? Waar kan ik nu de fout vinden denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:58

yok

-TheNose- schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:21:
Kreeg net een sms van Vodafone dat ik bijna door mijn limiet van 1400Mb data heen ben (sinds 12-12). Volgens mijn Nexus echter heb ik slechts 200mb verbruikt. Aangezien ik dit een erg groot verschil vind heb ik met Vodafone gebeld en daar melden ze me dat de dataverbinding meerdere keren uren lang heeft opengestaan, met als extremen 5-6 en 11u achtereen. Dit terwijl ik alleen whatsapp en een beetje browse.
Ze kon me niet vertellen naar welk adres mijn telefoon dan connectie maakte (raar dit staat wel op mijn rekening, maar zij zei van niet).

Ik heb gisteren zoals ik hier ook al postte een aantal maal per dag gehad dat het process google apps een force close had. Misschien heeft dat hier wat mee te maken?? Waar kan ik nu de fout vinden denken jullie?
Heb nog geen Force Close gehad van Google apps, ook niets gemerkt qua verbruik (zit veel of wifi). Misschien trekt een app steeds dezelfde data opnieuw en opnieuw? 1400mb is vrij veel voor geen Youtube/Gemist e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
yok schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:26:
[...]

Heb nog geen Force Close gehad van Google apps, ook niets gemerkt qua verbruik (zit veel of wifi). Misschien trekt een app steeds dezelfde data opnieuw en opnieuw? 1400mb is vrij veel voor geen Youtube/Gemist e.d.
Zelfs gemist zit nog onder de 100 mb/uur. 1400 mb is echt veel, zeker als dat niet bewust is gegaan. Telefoon al opnieuw opgestart? En kijk eens of er bij de actieve processen en batterij stats rare programma's zijn. Als je 1400 MB verstookt, ga je ook vrij rap door je accu heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba

Kan het door google plus sync komen? foto's welke automatisch uploaden en worden gedownload van je account?
Daarom heb ik dus naast het ingebouwde stuk data beheer van google, ook een losse datacounter widget... just to be sure!

Wou zeggen check eens in dataverbruik of je een app kan vinden welke veel verbruik heeft.... maar hier heb je niets aan als het ook niet in het verbuik zelf komt te staan...

[ Voor 7% gewijzigd door GrandPuba op 21-12-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

-= nevermind =-

Hyperventilatie is weer over.

[ Voor 9% gewijzigd door afterburn op 21-12-2011 12:24 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Cyleo schreef op woensdag 21 december 2011 @ 11:29:
[...]

Zelfs gemist zit nog onder de 100 mb/uur. 1400 mb is echt veel, zeker als dat niet bewust is gegaan. Telefoon al opnieuw opgestart? En kijk eens of er bij de actieve processen en batterij stats rare programma's zijn. Als je 1400 MB verstookt, ga je ook vrij rap door je accu heen.
Ja en accu verbruik is dus prima (al lag hij gisteren wel een tijd aan de lader, zou dus dan gebeurd kunnen zijn. Ik zal nog even verder zoeken en anders is het wachten op mijn nieuwe rekening. :( :(
Misschien Voda morgen nog eens bellen en een slim iemand aan de telefoon vragen (niet iemand die zegt dat ik alle sync opties maar uit moet zetten, dan had ik ook niet zo'n duur data abbo hoeven te nemen natuurlijk!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incomer
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:28
afterburn schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:05:
[...]

-= nevermind =-

Hyperventilatie is weer over.
Let wel op dat er op myvodafone staat hoeveel je nog tegoed hebt, niet hoeveel je verbruikt hebt!

Denk dat hij zelf ook al tot die conclusie is gekomen..

[ Voor 10% gewijzigd door incomer op 21-12-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:04
-TheNose- schreef op woensdag 21 december 2011 @ 12:23:
[...]

Ja en accu verbruik is dus prima (al lag hij gisteren wel een tijd aan de lader, zou dus dan gebeurd kunnen zijn. Ik zal nog even verder zoeken en anders is het wachten op mijn nieuwe rekening. :( :(
Misschien Voda morgen nog eens bellen en een slim iemand aan de telefoon vragen (niet iemand die zegt dat ik alle sync opties maar uit moet zetten, dan had ik ook niet zo'n duur data abbo hoeven te nemen natuurlijk!).
Dat je dataverbinding uren openstaat lijkt me logisch toch? Als je whatsapp of iets anders aan push open hebt staan houdt je telefoon standaard contact met internet. Dit lever echter nauwelijks verbruik op dus lijkt me vreemd. Daarbij neem ik aan dat je de datateller van android ook gewoon mag vertrouwen?? Heb je niet voordat je je nexus had het eea verstookt misschien?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Push zorgt er alleen maar voor dat de verbinding open staat, als je daadwerkelijk een bericht krijgt = pas data?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Ja daarom. Bericht van vodafone dat je verbinding openstaat zegt dus niets.

net ook even mijn eigen data gechecked: Let erop dat die witte sliders goed staan! Bij mij gaf mn nexus standaard het verbruik van de afgelopen week weer, zijnde 250 MB. Over de gehele tijd dat ik mn nexus heb heb ik ruim 700 MB data verstookt, dus misschien moet je ff kijken of je sliders wel de juiste tijdsperiode coveren??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 20:23

J-P

Syntax erro....

Ik heb een soortgelijk probleem HIER ook al aangegeven.

Niet met een Nexus, maar met een old fashioned HTC Legend.
Eigen app geeft minder dan 400MB aan (verzenden en ontvangen), Vodafone geeft 1.9GB!!!! aan.

Ik krijg af en toe het gevoel dat die data opgave van Vodafone voor geen meter klopt.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Bogey Dope schreef op woensdag 21 december 2011 @ 13:27:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem HIER ook al aangegeven.

Niet met een Nexus, maar met een old fashioned HTC Legend.
Eigen app geeft minder dan 400MB aan (verzenden en ontvangen), Vodafone geeft 1.9GB!!!! aan.

Ik krijg af en toe het gevoel dat die data opgave van Vodafone voor geen meter klopt.
Ja precies hetzelfde probleem dus wat ik nu ook had. Ik denk dat ik max 600MB verstookt zal hebben, dus de teller van Vodafone geeft gewoon het dubbele aan. Heb jij verder nog akties ondernomen? Die helpdesk muts snapte er geen klote van in ieder geval. Data verbindingen horen gewoon open te staan inderdaad.

Ik heb nu nog 100MB over voor de rest van de maand! Data verbinding staat nu dus uit. Old fashioned bellen en SMSen en thuis via WiFi. :F ;( |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Het viel mij al op na de update naar 4.0.2, maar je dataverbruik wordt na de update gewist, ik heb alleen nog info vanaf de update 14 dec.
Weet dat thenose deze update nog niet heeft en dus gewoon een normale grafiek sinds de dag dat hij zijn telefoon heeft moet kunnen zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
GrandPuba schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:37:
Het viel mij al op na de update naar 4.0.2, maar je dataverbruik wordt na de update gewist, ik heb alleen nog info vanaf de update 14 dec.
Weet dat thenose deze update nog niet heeft en dus gewoon een normale grafiek sinds de dag dat hij zijn telefoon heeft moet kunnen zien....
Ik heb wel 1x een factory reset gedaan op 17dec, maar de teller stond toen op 348MB en nu vanaf de 17de op 149MB.

EDIT: Ok ik heb mijn data verbinding uit staan en toch heb ik nu sinds vanmorgen 20MB gebruikt volgens myVodafone? :X

[ Voor 10% gewijzigd door -TheNose- op 21-12-2011 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Dat is zeer knap! ik zou iig ff aan de bel gaan trekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste wat ik nog kan bedenken is duo-sim? De ene op 2G netwerk / WiFi, de ander op 3G?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Als ik gebeld wordt dan vergrendelt de telefoon niet na het ophangen, kan deze optie niet vinden onder instellingen. Is dit mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbstew
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
De twitter app synchroniseert niet goed met Google Contacts. De profielen worden wel geïmporteerd maar de status updates worden niet geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Vodafone klantenservice is extreem druk, zijn meer mensen met problemen zeker? ;)

Baal er wel van, kan nu niet mijn lieve Nexus gebruiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

Wel apart, ik heb verlengd bij VF, mijn (2jarig) conract zou pas eind maart aflopen, ik heb dus 4 maanden daarvoor al verlengd. Nu blijkt dat mijn nieuwe contract voor 2 jaar al is ingegaan? (heb er natuurlijk geen probleem mee) alleen had ik het niet verwacht en heb gezellig veel data lopen verstoken omdat ik dacht dat ik nog unlimited had.
Anyway, heb nog 185MB over deze maand(?). Beetje zuinig aan doen en veel op de WiFi.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 21:25
@-TheNose-

Het kan zijn dat het wel klopt wat Vodafone aangeeft (al is het wel erg veel data over zo'n korte periode), vanwege wat Maardiweb eerder aangaf. Maar wie weet zit er toch ergens een fout.

[ Voor 36% gewijzigd door Laguna op 21-12-2011 16:34 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor69
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-05 11:16
dbstew schreef op woensdag 21 december 2011 @ 15:36:
De twitter app synchroniseert niet goed met Google Contacts. De profielen worden wel geïmporteerd maar de status updates worden niet geupdate?
Er zijn meer problemen met sync. Ik kan b.v geen verjaardag terug vinden op 21 december. Een soort millennium bug. 21-12-11

[ Voor 0% gewijzigd door Sailor69 op 21-12-2011 16:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 11:51
GrandPuba schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:12:
[...]

Als dit verbetering geeft, waarom staat het dan niet standaard aan denk ik dan
Ja, niet alle apps ondersteunden dit nog volledig volgens mij.... maar als de verbetering merkbaar is zou je toch denken van hmmm waarom dan toch niet standaard aanzetten, je forceert nu iig dat je gpu het werk doet ipv je proc, dus dat het verbetering geeft verbaasd mij niet... ik heb het nog niet aanstaan, maar zal het straks ook eens proberen....
418O2 schreef op woensdag 21 december 2011 @ 09:15:
Wat ik lees is dat sommige (oudere) apps er keihard op kunnen crashen...
Zojuist ondervonden dat Whatsapp erop crasht wanneer je een afbeelding binnen krijgt zodra je de betreffende chat opent.

PSN ID: JLvanEs0305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Korte update van mijn data probleem: 30min specialist aan de telefoon gehad, snapte er niks van want zag wel steeds blokken van 50-120MB langskomen de afgelopen 9 dagen. Uiteindelijke conclusie: Verder zoeken of de fout bij een app ligt of in de android software. Kreeg ter compensatie 500MB databundel voor de rest van de maand, gratis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
The Deaken schreef op woensdag 21 december 2011 @ 16:13:
Wel apart, ik heb verlengd bij VF, mijn (2jarig) conract zou pas eind maart aflopen, ik heb dus 4 maanden daarvoor al verlengd. Nu blijkt dat mijn nieuwe contract voor 2 jaar al is ingegaan? (heb er natuurlijk geen probleem mee) alleen had ik het niet verwacht en heb gezellig veel data lopen verstoken omdat ik dacht dat ik nog unlimited had.
Anyway, heb nog 185MB over deze maand(?). Beetje zuinig aan doen en veel op de WiFi.
http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=6534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

jlve schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:14:
[...]

[...]

Zojuist ondervonden dat Whatsapp erop crasht wanneer je een afbeelding binnen krijgt zodra je de betreffende chat opent.
Totaal geen last van met GPU rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 09:35
Bij een donkere achtergrond en brightness op half/tot vol heb ik een horizontale streep over het scherm en een aantal vlekken.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~keirs001/amoledt.jpg

Dat ziet er dus zo uit. Nu is het niet zo duidelijk als op de foto; die is genomen met een hoge sluitertijd om het duidelijk te maken. Maar bij bepaalde omstandigheden (donkere omgeving, donkere achtergrond op je Nexus) is het wel zichtbaar en stoor ik me daaraan.

Zijn er meer met dit probleem? Het is echt hardware matig, ook in de bootloader en recovery is het zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Deaken
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 17:14

The Deaken

Nexus

DrNizeGuy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:09:
Bij een donkere achtergrond en brightness op half/tot vol heb ik een horizontale streep over het scherm en een aantal vlekken.

[afbeelding]

Dat ziet er dus zo uit. Nu is het niet zo duidelijk als op de foto; die is genomen met een hoge sluitertijd om het duidelijk te maken. Maar bij bepaalde omstandigheden (donkere omgeving, donkere achtergrond op je Nexus) is het wel zichtbaar en stoor ik me daaraan.

Zijn er meer met dit probleem? Het is echt hardware matig, ook in de bootloader en recovery is het zo.
Een paar posts terug heb ik de zwarte vlekjes (en een grotere vlek) ook gemeld. Een streep zoals jij heb ik niet naar dus wel de zwarte vlekken. Het schijnt bij dit type scherm voor te kunnen komen.

Panta Rei "Alles stroomt en niets is blijvend;alles vergaat en niets blijft ooit hetzelfde."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoloTomassie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik had een vraag over de taakbalk (Home-back-multitask buttons). Als ik een artikel lees dan gaan die buttons soms wel "verdwijnen" soms niet. Ik heb liever dat ze altijd verdwijnen (in amper zichtbare stippels). Weet iemand hoe ik dit kan forceren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
-TheNose- schreef op woensdag 21 december 2011 @ 14:36:
[...]

Ja precies hetzelfde probleem dus wat ik nu ook had. Ik denk dat ik max 600MB verstookt zal hebben, dus de teller van Vodafone geeft gewoon het dubbele aan. Heb jij verder nog akties ondernomen? Die helpdesk muts snapte er geen klote van in ieder geval. Data verbindingen horen gewoon open te staan inderdaad.

Ik heb nu nog 100MB over voor de rest van de maand! Data verbinding staat nu dus uit. Old fashioned bellen en SMSen en thuis via WiFi. :F ;( |:( 8)7
Net even bij mijn telfort gekeken en bij mijn tellertje van mn nexus: Vrijwel identieke waarden voor dataverbruik. Telefoon geeft 664 aan, Telfoort 663 MB. Nou is mijn tegoed nog van vóór ik mn nexus kreeg, dus mn nexus geeft méér verbruik aan. Aan de andere kant is mijn telfort bijgewerkt tot 4.00 uur vannacht. Dus ik ga ervan uit dat het gewoon hetzelfde is, gezien het feit ik met mijn vorige telefoon nauwelijks op internet zat.

Probleem ligt mijns inziens dus bij VF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:07
jlve schreef op woensdag 21 december 2011 @ 17:14:
[...]

[...]

heb ik ook last van.
ik weet niet of gpu rendering aanstond. maar ik had wel een paar x achter elkaar last van dat heel whatsapp crashte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:19

Koppensneller

winterrrrrr

NOS Teletekst vindt het in ieder geval niet zo leuk, die geforceerde GPU-rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silooy schreef op dinsdag 20 december 2011 @ 14:20:
[...]

Kan niet, je zult m handmatig uit de slaapstand moeten zetten, wel krijg je dat je notificatie ledje begint te knipperen.
die vraag heb ik al beantwoord. ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Nog steeds met de officiële Yakyu build geen Android 4.0.2. Niet dat ik erom zit te popelen, maar jammer dat het zo lang duurt :(

• supestw
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
alwaysleft schreef op woensdag 21 december 2011 @ 23:54:
Nog steeds met de officiële Yakyu build geen Android 4.0.2. Niet dat ik erom zit te popelen, maar jammer dat het zo lang duurt :(
Ja ik heb ook nog niks... mensen die het al wel hebben?

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik heb hier het zelfde, de nexus zelf geeft atm een verbruik aan van 185Mb... wat ik al best fors vind met een beetje twitter/facebook via tweetdeck en e-mail'en.

Vanmorgen kreeg ik echter al het bericht "u heeft 50% van uw Fup bereikt" ...
Toen ik mijn HD2 nog had heb ik nooit een bericht gekregen dat ik dit bereikt heb en daar deed ik veel meer mee. Ik heb regelmatig meer dan 500-700Mb aan traffic gehad zonder een melding.

Helaas geeft hi geen opgave van verbruikte mb's maar na mijn contract nagelezen te hebben kom ik er achter dat mijn fup 1Gb zou moeten zijn, 50% hier van is bij mij 512Mb en geen 185Mb....

ik voel me lekkaah !!!

• ukoziak
  • Laatst online: 22-08-2022
supestw schreef op donderdag 22 december 2011 @ 00:02:
[...]

Ja ik heb ook nog niks... mensen die het al wel hebben?
Mijn broer heeft hem al wel, en ik dus ook nog steeds niet. Beide een Google build.

Denk je dat je lekker snel die updates krijgt nu je een Nexus hebt, maar nee dus. Hopelijk ligt het inderdaad aan het feit dat 4.0.3 eraan komt, en dat ze de OTA van 4.0.2 gewoon stop hebben gezet.

• GrandPuba
DrNizeGuy schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:09:

Is er ook een punt in de brighness waarop je het niet ziet? dus bij lager niet?
Opzich zijn er wel problemen als dit bekend met amoled schermen zoals de GS2.... maar de problemen die ik heb gezien en gelezen van een vage balk in het scherm bij de GN zag je juist bij lagere helderheid ipv half tot volle helderheid....
Vind dit toch wel een defect scherm hoor als ik het zo op het eerste zicht zie en zou terug gaan om hem om te ruilen voor een andere telefoon...

• Maardiweb
Ik ervaar elke morgen toch wel vrij snel enige terugslag in mn batterij.. Heb em nu amper 2 uur van de lader en ben al 12% kwijt terwijl ik nauwelijks iets gedaan heb. 2 tweets gelezen en verstuurd en ff op facebook gezeten.. Bij batterijverbruik geeft ie aan dat ruim 50% van het verbruik wordt vefoorzaakt door android besturingssysteem, oftewel apps? Is dat facebook? Hoorde ergens dat fb batterij vreet??!

• laserboy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-09 09:32
Hebben jullie dat ook? Een fractie van een seconden na dat er een geluidje is geweest, hoor ik dat het speakertje uitgaat door een kort tikje... Op zich stoor ik me er niet aan, maar vroeg me wel af of meerdere mensen hier mee te maken hebben. Ik ben het namelijk nog niet zo gauw tegen gekomen in deze Galaxy Nexus thread.

• yok

yok

laserboy schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:41:
Hebben jullie dat ook? Een fractie van een seconden na dat er een geluidje is geweest, hoor ik dat het speakertje uitgaat door een kort tikje... Op zich stoor ik me er niet aan, maar vroeg me wel af of meerdere mensen hier mee te maken hebben. Ik ben het namelijk nog niet zo gauw tegen gekomen in deze Galaxy Nexus thread.
Heb ik al eerder gemeld. Heb toen de OS-geluidjes uitgezet, vond dat toch al vervelend en nergens meer last van.

• GrandPuba
Maardiweb schreef op donderdag 22 december 2011 @ 10:32:
Ik ervaar elke morgen toch wel vrij snel enige terugslag in mn batterij.. Heb em nu amper 2 uur van de lader en ben al 12% kwijt terwijl ik nauwelijks iets gedaan heb. 2 tweets gelezen en verstuurd en ff op facebook gezeten.. Bij batterijverbruik geeft ie aan dat ruim 50% van het verbruik wordt vefoorzaakt door android besturingssysteem, oftewel apps? Is dat facebook? Hoorde ergens dat fb batterij vreet??!
Wat staat er als je android-besturingssyteem aanklikt cpu-totaal en ingeschakelt houden?
Als het facebook is dan wordt dat aangegeven in de lijst, en kun je deze gegevens ook zien.
Zit nu drie en half uur op 86 procent, scherm 28 min, android-sys op CPU 13m 58s, ingeschakelt houden op 1u 1m 31s
Telefoon inactief op 3u 20 sec.
Ik sync met G+, en twee gmail accounts.

• Laguna
  • Laatst online: 13-09 21:25
@Maartiweb

Net even gekeken en bij mij hetzelfde ook op 88% na 2 uur van de lader. Alleen bij mij is het scherm datgene met het hoogste percentage namelijk 61%, met 23 minuten screen-on time. Lijkt mij dus gewoon normaal verbruik.

@hieronder
Je mag best gebruik maken van die resize optie bij imageshack als je zonodig een screenshot wilt posten...

[ Voor 31% gewijzigd door Laguna op 22-12-2011 10:55 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• yok

yok

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/9383/screenshot2011122210480.png

Dit heb ik, met scherm op 15 minuten aan (auto brightness)

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ik haalde gister 16 uur met een lading tot 4%. Scherm tijd aan 2.5 uur. 3 Gmail accounts op sync en een Exchange account. Zag halverwege de dag dat het verbruik begon toe te nemen en kwam erachter dat Exchange mail 50% cpu opvrat. Even een reboot gedaan om dat process weer op zn plaats te zetten en het was weer normaal.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Is er een discussie topic waar de verschillende acties/abbonementen worden beschreven van de GN?

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
darkfujita schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:56:
Is er een discussie topic waar de verschillende acties/abbonementen worden beschreven van de GN?
Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic

alleen omdat ik niks beters te doen heb en jij blijkbaar wel... 8)7

volgende keer dus even zelf zoeken :+

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Aaaaaaaah super super super :D
Denniz0229 schreef op donderdag 22 december 2011 @ 12:03:
[...]

Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic

alleen omdat ik niks beters te doen heb en jij blijkbaar wel... 8)7

volgende keer dus even zelf zoeken :+

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 14:01
Maardiweb schreef op woensdag 21 december 2011 @ 19:29:
[...]

Net even bij mijn telfort gekeken en bij mijn tellertje van mn nexus: Vrijwel identieke waarden voor dataverbruik. Telefoon geeft 664 aan, Telfoort 663 MB. Nou is mijn tegoed nog van vóór ik mn nexus kreeg, dus mn nexus geeft méér verbruik aan. Aan de andere kant is mijn telfort bijgewerkt tot 4.00 uur vannacht. Dus ik ga ervan uit dat het gewoon hetzelfde is, gezien het feit ik met mijn vorige telefoon nauwelijks op internet zat.

Probleem ligt mijns inziens dus bij VF!!
Nee hoor, want ik heb net eens bij mij gekeken en er is een verschil van 4 MB. Mijn Nexus geeft 4 MB meer aan, en ik heb dus Vodafone.

To dare is to do

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Voor Linux (Ubuntu) users kan je hier instructies vinden hoe je het MTP protocol kan laten werken.

Beetje lastiger dan gewoon kabeltje erin en gaan met die banaan, maar met dit script is het niet zo lastig meer.

Verwijderd

Over batterij prestaties zal je mij niet meer horen... ;) Mijn toestel is voorzien van een AOSP 4.0.3 van RomanBB met als optie in settings: bij screenoff ' switch to 2G with screenoff'! 3G is dus echt een batterijvreter. Voor screens zie deze link

• mbroeders
  • Laatst online: 19-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:37:
Over batterij prestaties zal je mij niet meer horen... ;) Mijn toestel is voorzien van een AOSP 4.0.3 van RomanBB met als optie in settings: bij screenoff ' switch to 2G with screenoff'! 3G is dus echt een batterijvreter. Voor screens zie deze link
Zonder dit in een zinloze batterijdiscussie te laten lopen en hoewel ik blij voor je ben wat batterijverbruik betreft, heb je je telefoon wel amper gebruikt zo te zien. Bij mij bijvoorbeeld staat het scherm altijd op de hoogste plaats en op véél meer dan 13%. En ja, hoewel ik geen 3g/2g switch heb, denk ik niet dat met zo weinig gebruik de standaard rom slechter is. Bij mij in ieder geval niet (maar misschien heb ik het getroffen met de telefoon ;) )

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

darkfujita schreef op donderdag 22 december 2011 @ 11:56:
Volgende keer graag de [Zoeken... ] functie rechts bovenin je scherm gebruiken, dan heb je het zo gevonden.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Verwijderd

mbroeders schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:59:
[...]

Zonder dit in een zinloze batterijdiscussie te laten lopen en hoewel ik blij voor je ben wat batterijverbruik betreft, heb je je telefoon wel amper gebruikt zo te zien. Bij mij bijvoorbeeld staat het scherm altijd op de hoogste plaats en op véél meer dan 13%. En ja, hoewel ik geen 3g/2g switch heb, denk ik niet dat met zo weinig gebruik de standaard rom slechter is. Bij mij in ieder geval niet (maar misschien heb ik het getroffen met de telefoon ;) )
Ik kan het natuurlijk wel vergelijken met mijn zelfde standaard-normale gebruik van voor deze rom. [stockrom] Daar heb ik uiteraard geen screens van. Maar om inderdaad de discussie te vermijden over hoe je je telefoon gebruikt en wat de gevolgen zijn voor de batterij consumptie constateer ik na mijn empirische onderzoek, dat bij normaal gebruik [en ja..ik ben een normaal gebruiker] deze AOSP betere resultaten geeft dan de stock.

• GrandPuba
Die Waarschuwing bovenin is ook geniaal ;-)
ff de TS updaten en links naar abbo's en accesoires wellicht?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:05:
[...]

Ik kan het natuurlijk wel vergelijken met mijn zelfde standaard-normale gebruik van voor deze rom. [stockrom] Daar heb ik uiteraard geen screens van. Maar om inderdaad de discussie te vermijden over hoe je je telefoon gebruikt en wat de gevolgen zijn voor de batterij consumptie constateer ik na mijn empirische onderzoek, dat bij normaal gebruik [en ja..ik ben een normaal gebruiker] deze AOSP betere resultaten geeft dan de stock.
OT: ben ik, en vele met mij zeker abnormaal, gebruik veel meer de telefoon en zeker scherm gebruik ligt vele malen hoger!
Wat heb je aan een Super smartphone, die je niet gebruikt?
Maar fijn dat hij zo lang mee gaat .............

Verwijderd

Naja...ik kan natuurlijk ook de hele dag dat ding aanzetten en me blijven verbazen over hoe mooi het scherm wel niet is. Maar dat lijkt mij niet echt normaal. Wat je zelf onder normaal verbruik/gebruik schaart, laat ik graag aan jezelf over. Het zal echter niet zoveel verschillen van wat ik jij en anderen eventueel normaal vinden. Je conclusie dat ik jou en anderen dan als abnormaal zou beschouwen deel ik niet met je. Dat is voor jouw rekening. Misschien was het ook verstandiger geweest en beter om i.p.v 'normaal' het woord gemiddeld te gebruiken. Waarbij ik meteen roep dat ik daar niet mee wil zeggen dat jij en anderen niet gemiddeld of afwijkend zijn

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2011 15:37 ]

• -TheNose-
Heb vandaag mijn telefoon weer normaal in gebruik en heb volgens de dataverbruikmeter (goed woord voor...) EN volgens Vodafone vandaag 1,5MB verbruikt. Lijkt me toch steeds meer op een app die op zijn bek was gegaan.

Dus...waar blijft mijn OTA Google? :P

• mbroeders
  • Laatst online: 19-10-2022
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2011 @ 15:18:
Naja...ik kan natuurlijk ook de hele dag dat ding aanzetten en me blijven verbazen over hoe mooi het scherm wel niet is. Maar dat lijkt mij niet echt normaal. Wat je zelf onder normaal verbruik/gebruik schaart, laat ik graag aan jezelf over. Het zal echter niet zoveel verschillen van wat ik jij en anderen eventueel normaal vinden. Je conclusie dat ik jou en anderen dan als abnormaal zou beschouwen deel ik niet met je. Dat is voor jouw rekening. Misschien was het ook verstandiger geweest en beter om i.p.v 'normaal' het woord gemiddeld te gebruiken. Waarbij ik meteen roep dat ik daar niet mee wil zeggen dat jij en anderen niet gemiddeld of afwijkend zijn
Haha, inderdaad de discussie die ik probeerde te vermijden. Nee, het zal best verschil maken. Ik ben even een schone linux installatie aan het doen en ga dan eens de 4.0.3 compileren en gebruiken. Met stock ben ik al reuze tevreden, dus ik ben benieuwd hoe het nog beter kan!

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

• cordenll
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2014
hmm... ik twijfel tussen een GN en een iPhone 4S de GN is namelijk wel erg groot of niet? wat zijn de erv?

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

cordenll schreef op donderdag 22 december 2011 @ 20:27:
hmm... ik twijfel tussen een GN en een iPhone 4S de GN is namelijk wel erg groot of niet? wat zijn de erv?
definieer groot really...

alstu:
Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/IMG/559/203559/samsung-galaxy-nexus-and-iphone-4s-front-540x334.jpg

Enfin, ik kwam van ee nHTC Desire HD dus de telefoon is voor mij niet veel groter dan die ik al had. Verder kan ik de telefoon prima bedienen en vasthouden met mijn, niet al te grote, handen =)

EDIT: zie deze link voor als je even geen tijd hebt om naar de winkel te lopen. kan je misschien wel een beeld vormen.

[ Voor 17% gewijzigd door Dawn op 22-12-2011 20:41 . Reden: zie EDIT in de post ]

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:13
Daar staat dit topic mee vol natuurlijk. Ja hij is groot, of hij te groot is zul je zelf moeten opzoeken en beslissen voor jezelf.
sja... het is maar net wat je prettig vind... de een vind een GN nog te klein en kiest voor de samsung note... persoonlijk vind ik de GN een ideaal formaat, heb nu nog een 4.3, maar het mag wel ietsjes meer zijn wat mij betreft, maar toen ik de note in de winkel zag ben ik daar wel van geschrokken.. dat gaat me net een stap te ver. De GN lijkt me perfect.

anyway, het is een hele persoonlijke keus, ga ff naar de winkel, hou em vast stop em in je broekzak etc.

Strava

Verwijderd

Een handige site voor het vergelijken van telefoons qua formaat is http://www.phone-size.com/, daar kun je ze ook op ware grootte bekijken (en eventueel printen zodat je helemaal een goed beeld van de grootte krijgt)

Voor mij zelf geldt wel dat het formaat van de Nexus ideaal is, past redelijk goed in mijn (middelgrote) handen. Als ik nu mijn oude telefoon (HTC Desire, 3,7") of iPod Touch in mijn handen heb, merk ik echt dat je niet meer terug wilt als je eenmaal gewend bent aan een groot scherm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Vos

AFCA

Ik kom van een 3G, dan is de GN wel groot..maar nu na 2 week of zo ben ik er al aan gewend. Vind het grote scherm nu fijn.

• cordenll
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2014
Ok nice en bedankt voor alle reacties ;) dit helpt me wel

• GrandPuba
Voor mij zelf geldt wel dat het formaat van de Nexus ideaal is, past redelijk goed in mijn (middelgrote) handen. Als ik nu mijn oude telefoon (HTC Desire, 3,7") of iPod Touch in mijn handen heb, merk ik echt dat je niet meer terug wilt als je eenmaal gewend bent aan een groot scherm!
Tot het desire gedeelte ga ik hier volledig in mee ;) , het went echt zeer snel...

• janvanduschoten
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ga gewoon eens langs in een telefoonwinkel en probeer ze allebei een uit, wat voor de ene groot is valt voor een ander wel mee.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een vraagje over het gebruik van Skype. Hoe werkt dit bij jullie op de GN?
Het is mijn eerste Android phone dus kan geen vergelijking maken met een ander toestel of hoe de app daar op werkt. Maar hij crashte nadat ik even een minuut belde. Als in de hele telefoon crashte, bleef hangen qua geluid en beeld en viel toen zelf uit. Alleen door de batterij eruit te halen kon ik hem weer opstarten.
Dat laatste heb ik overigens nu voor de derde keer gehad, de twee eerdere keren niet met skype.

Nu had ik wel de optie "GPU-rendering afdwingen" aan staan (nu uitgezet maar niet meer met skype getest). Zou het daar aan gelegen kunnen hebben?

(4.01 nog steeds)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens verder heel erg blij met deze phone. Alles werkt prima.
Alleen krijg ik het nog niet voor elkaar heel lang met de accu te doen. Goed niet gek ook omdat ik het apparaat constant gebruik (verslaafd). Maar ik neem aan dat het nog wel iets beter wordt, of dat mijn gebruik straks anders is als de nieuwigheid eraf is.

Helaas nu geen mooie accu log, maar hij draait nu weer 50 min op een volle accu. En staat nu al op 86% (goed net wel even skype geprobeerd).
Scherm staat zo'n beetje altijd rond de 50% in mijn accu gebruik. Helderheid op zijn laagst of één stapje daarboven. Android besturingssysteem 23% en facebook 9% (vebruikt dus veel die app) verder nog wat kleine procentjes andere onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat bij andere Android telefoons wil helpen is de schermhelderheid op automatisch zetten en wifi sleep policy op never. Vraag me niet waarom, maar na beide aanpassingen doe ik langer met een batterij. Overigens gisteren de GN besteld dus hoop dat ook ik snel deel uit kan maken van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
mbroeders schreef op donderdag 22 december 2011 @ 14:59:
[...]

Wel mee eens, maar het liefst bewaar ik mn batterij voor momenten dat ik mijn telefoon echt nodig heb. Heb gisteren vrij veel met mn telefoon gedaan, maar hij was wel echt depleted toen ik ging slapen. Van 3g naar 2g switchen bij scherm uit lijkt me dus helemaal niet verkeerd, want wat doet je telefoon nou nog op internet als je je scherm uit hebt? Whatsapp en email ophalen? Dat kan prima via 2g want dat is niet zoveel data :) Scheelt zo te zien best veel.

Is er trouwens een mogelijkheid om je batterijgeschiedenis op te vragen ofzo? Dat ik zo'n grafiekje krijg te zien van gisteren? Omdat mn tel uiteindelijk uitviel ben ik achteraf wel benieuwd naar mn screentime!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Batterij grafiekje, over meerdere dagen.... installeer dual battery widget uit de market, hiermee kun je dat namelijk wel zien.... deze komt uit mijn asus eee pad transformer app assortiment :)
Op dit moment heb ik 54% over, 1 d 2 uur, screen on 55 minuten... waarin ik dus als sinds gisteren morgen gewoon mijn dagelijkse dingen check en 2 accounts sync en lees.... enige wat ik anders doe is thuis en op mijn werk wifi gebruiken ipv 3g, met wifi op never sleep.
En ik gebruik autobrightness niet! ik vind dat zelf niet echt prettig en kan prima wegkomen met de één of twee na laatste setting op handmatig....
Vind dit best wel amazing op één lading, dit haalde ik never nooit met mijn htc desire...

[ Voor 56% gewijzigd door GrandPuba op 23-12-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:29:
Heb even een vraagje over het gebruik van Skype. Hoe werkt dit bij jullie op de GN?
Het is mijn eerste Android phone dus kan geen vergelijking maken met een ander toestel of hoe de app daar op werkt. Maar hij crashte nadat ik even een minuut belde. Als in de hele telefoon crashte, bleef hangen qua geluid en beeld en viel toen zelf uit. Alleen door de batterij eruit te halen kon ik hem weer opstarten.
Dat laatste heb ik overigens nu voor de derde keer gehad, de twee eerdere keren niet met skype.

Nu had ik wel de optie "GPU-rendering afdwingen" aan staan (nu uitgezet maar niet meer met skype getest). Zou het daar aan gelegen kunnen hebben?

(4.01 nog steeds)
Viber erop zetten. Die draait wel goed. En ook nog betere geluidskwaliteit;). Top app :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapet
  • Laatst online: 06-08 15:48
Even een vraagje van een newbie. Ik overweeg ook de Galaxy Nexus te kopen. Voor mij is synchronisatie met Outlook contacts en calender belangrijk, omdat ik Outlook (2007) als basis wil houden, dit liever niet via gmail wil regelen. Weet iemand die dit apparaat al heeft, of dit mogelijk is met standaard bijgeleverde software of met Samsung Kies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F1xxer
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 13:04
alwaysleft schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:25:
[...]
Viber erop zetten. Die draait wel goed. En ook nog betere geluidskwaliteit;). Top app :) _/-\o_
GPU acceleration forcen zorgt inderdaad voor crashes soms. Ik had dit laatst met Whatsapp foto's. Zelfs foto's die eerst wel ingeladen konden worden werkten nu niet meer.

Ik raad je aan de optie gewoon uit te laten want de cpu is toch snel zat. Het is me nog niet gelukt om het toestel echt op z'n knieeen te krijgen, en ik ben best een zware gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is synchronisatie met Outlook contacts en calender belangrijk, omdat ik Outlook (2007) als basis wil houden, dit liever niet via gmail wil regelen.
Gebruik je Outlook in combinatie met Exchange server? Dat werkt perfect. Exchange account toevoegen en klaar.

Als je wilt syncen met een lokale installatie van Outlook, dat is een ander verhaal. Kies biedt inderdaad een basic optie, geen idee hoe goed die werkt. Daarnaast zijn er (betaalde) apps hiervoor.

Persoonlijk zou ik proberen van die laatste oplossing weg te komen. Dat wordt steeds meer gedoe, om nog maar te zwijgen van betrouwbaarheid en backups. Je zou kunnen overwegen een Hosted Exchange account te gebruiken. Niet zo duur en je hebt dan alle mogelijkheden van een Exchange server. Die zijn legio en zeer robuust.

Zie bijvoorbeeld: http://www.triosync.com/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tapet
  • Laatst online: 06-08 15:48
Verwijderd schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:39:
[...]
Gebruik je Outlook in combinatie met Exchange server? Dat werkt perfect. Exchange account toevoegen en klaar.
Dank voor je antwoord
Outlook draait standalone zonder Exchange server. Ik zal eens zoeken naar software van derden, maar ik hoopte dat dit gewoon een standaard mogelijkheid zou zijn. (ik gebruik nu WM die werkt standaard met active sinc, dit functioneert goed, maar is nu wel aan vervanging toe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlook draait standalone zonder Exchange server. Ik zal eens zoeken naar software van derden, maar ik hoopte dat dit gewoon een standaard mogelijkheid zou zijn.
Er zijn ook manieren om een lokale Outlook install te syncen met Google Calender, Contacts, etc en dan die Google accounts op je GN te syncen. Vermoed dat het nog de minst bewerkelijke optie is, als je geen Exchange gebruikt. Bovendien heb je dan een migratiepad weg van je huidige oplossing :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
Via omwegen is dit idd mogelijk! maar best wel veel gedoe!

Dus je haalt met outlook een pop/imap account op en hebt daar je contacten etc. instaan met sync naar je telefoon.

Ik zou dan toch kiezen om google mail te gaan gebruiken met de outlook connector ( zoek maar eens op outlook connector )
En dan in je google account reply adress toevoegen voor je huidige account in google mail.

Je maakt een google account en laat deze het pop-account ophalen.
Je kunt outlook blijven gebruiken, deze synced met het account, contacts, calendar etc.

Anders zou ik denk ik niet allerlei truuks uithalen... je krijgt het zeker wel werkend, maar dit lijkt mij niet ideaal.
Bovendien heb je alle contacts etc. altijd bij de hand als ze in google staan, ook al neem je een nieuwe telefoon, of crasht je pc met outlook etc. dit is ook wel wat waard.
Wil je een telefoon die echt goed active sync kan doen met outlook, zou ik niet voor een GN gaan als je bovenstaande stappen niet werkend krijgt of doet, maar meer voor een Samsung galaxy S2 of HTC deze hebben hiervoor meer tools... of als het echt niet naar je zin is kiezen voor een windows phone...

[ Voor 3% gewijzigd door GrandPuba op 23-12-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor69
alwaysleft schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 09:25:
[...]
Ik krijg viber niet aan de praat. Het scherm sluit meteen na openen.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:27
taco.petri schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 10:32:
Even een vraagje van een newbie. Ik overweeg ook de Galaxy Nexus te kopen. Voor mij is synchronisatie met Outlook contacts en calender belangrijk, omdat ik Outlook (2007) als basis wil houden, dit liever niet via gmail wil regelen. Weet iemand die dit apparaat al heeft, of dit mogelijk is met standaard bijgeleverde software of met Samsung Kies?
je kan gmail ook icm outlook gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailor69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er bij jullie trouwens ook maar één maat sleeves meegeleverd bij de oordoppen? Vaak worden er toch 3 maten geleverd? Bij SGS2 worden er volgens mij ook gewoon 3 maten meegeleverd.
Pagina: 1 ... 23 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.