afterburn schreef op maandag 19 december 2011 @ 23:32:
[...]
.... waar ik push kan aanzetten in de niet-gmail email client. Aangezien hele volksstammen hierover bij Google klagen en ik alleen kan instellen om de hoeveel minuten ik wil pollen, zou ik graag horen hoe ik dan kan configureren.
[...]
Hangt er een beetje vanaf denk ik. Ik gebruik zelf de standaard-client met exchange en push settings doe je door:
Mail client openen, dan kom je in je inbox, dan druk je op menu synchronisatieopties
Frequentie controleren===>automatisch[push]
Dagen om te controleren===>alles
Kijk ook even of het in menu/instellingen van de mailclient/account goed staat. Als server voor hotmail, live accounts gebruik je m.hotmail.com
Wat de batterij betreft: Ik heb de Nexus nu een week en zie dat het kwa accuduur de goede kant op gaat. Wat doe ik om het te rekken:
- Plaats zo weinig mogelijk widgets die dataverkeer trekken en syncen op je homescreen
- Zet 's nachts als je slaapt je dataverkeer [3G] uit. Je zal dan wel kunnen bellen en sms-en.
- Sync zoveel mogelijk handmatig
- Gebruik geen taskkiller
- Gebruik geen wazige applicaties die je batterijverbruik monitoren [ook die verbruiken juice]
- Laat de batterij 2 a 3 volledige cycles maken [5%==>100% en 100%==>5%] en hang m dan 's nachts als je dut gewoon aan de oplader.
- Speel een beetje met je schermhelderheid. Hij hoef niet altijd full-bright te staan
Zo maar een paar tips. Ik ben een bescheiden gebruiker. Beetje belllen, whatsappen, sms, teletekst, NU.nl..etc. Nah gewoon normaal gebruik dus. De langste cycle die ik heb gehaald, was 33 uur
Over het algemeen over batterijen voor dit soort telefoons wil ik zeggen dat het logisch is dat men er steeds minder lang mee kan doen. De toestellen worden platter, de schermen steeds beter, CPU's steeds sneller. De fabrikanten doen hun uiterste best het zo aantrekkelijk en geavanceerd mogelijk te maken. Dat is een prima zaak, echter zou men ook eens moeten investeren in innovatie van de batterijen en accuduur. Wat dan wel weer zo is, is dat het laden behoorlijk snel gaat.