Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vink eens aan. Koppel m los en weer aan, en probeer het nog eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Nope.. zowel MTP als PTP. Wel een driver pop up.. maar een seconde daarna gewoon de standaard windows pop up met de diverse mogelijkheden om de camera te openen. Ook het icoon en de naam is normaal en herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Is het mogelijk om je scherm iedere keer automatisch aan te laten gaan als je bijvoorbeeld een whatsapp bericht krijgt of sms?
Nu blijft het dus zwart, vind het persoonlijk best irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaeuhm schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:35:
Nope.. zowel MTP als PTP. Wel een driver pop up.. maar een seconde daarna gewoon de standaard windows pop up met de diverse mogelijkheden om de camera te openen. Ook het icoon en de naam is normaal en herkend.
Is het echt een driver probleem. In apparaatbeheer zou je een "Samsung Android Phone" moeten zien, en als driver ' Samsung Android ADB Interface". In verkenner "Galaxy Nexus".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:43:
[...]

Is het echt een driver probleem. In apparaatbeheer zou je een "Samsung Android Phone" moeten zien, en als driver ' Samsung Android ADB Interface". In verkenner "Galaxy Nexus".
je hebt gelijk.. dat staat er niet.
ik zal even zoeken naar drivers.. thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ex87 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:42:
[...]

Mijne update gewoon, misschien komt dat omdat ik een Google Music account heb :)?
Nee, want dat heb ik ook.

Ik heb nu versie 4.0.1 maar de huidige versie is 4.1.511. Ben benieuwd welke versie jij hebt!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:21:
Vanmorgen de de Case-Mate voor de Galaxy Nexus binnengekregen. Ik twijfel nog over een displayfolie. Houdt het scherm wel mooi, maar ik haal het er normaal altijd gelijk vanaf omdat ik het ook irritant vind. Zou het scherm krasvast genoeg zijn om er over 2 jaar nog goed uit te zien?
Wat is je ervaring met die Case-mate? Wordt de telefoon daar niet veel zwaarder / groter van of valt dat mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10

Ves

A gadget addicted Bounty

lupus83 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 12:46:
Vraagje m.b.t. de OTA update 4.0.2. Hoe lang kan het duren voordat je deze binnenkrijgt (zelf dus nog niet binnen, heb de google-build)? Gaat dit via Wifi / 3g verbinding? Had in het nieuwsbericht m.b.t. de update bij de reacties gelezen dat de update wellicht afhankelijk is van je provider, klopt dit (zit zelf dus bij Telfort)? Zijn er mensen met een Vodafone of KPN provider die hem ook nog niet binnen hebben gekregen?
De update is niet afhankelijk van de provider, ik heb zelf T-Mobile. De update wordt in batches naar buiten gebracht. Dus het kan zijn dat je buurman het vandaag heeft en jij pas morgen. Er zijn mensen op XDA die KPN en T-Mobile (NL) hebben en al op 4.0.2 zitten.
Zo ver ik weet kan je het via Wifi en 3G binnen krijgen.

Belangrijkste is, heb geduld.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tjaeuhm schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:47:
[...]

je hebt gelijk.. dat staat er niet.
ik zal even zoeken naar drivers.. thanks
http://dl.dropbox.com/u/41386900/ADB-Drivers.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
thanks.. ik heb hem van http://www.sendspace.com/file/bg4ag0
hij wordt nu in device manager herkend.. zowel bij mtp en ptp.
usb foutopsporing net zo.

Heb alle jpg's in de interne opslag root maar kan ze nog steeds niet naar pictures of dcim kopieren/slepen.
Ook niet na opnieuw aansluiten.
Als ik de drivers van jou pak dan zegt ie dat er geen betere drivers te installeren zijn.. zowel 64 als 386

[ Voor 10% gewijzigd door tjaeuhm op 17-12-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zal dat gewoon niet gaan. Maar is in principe ook niet nodig. Waarom wil je ze trouwens in DCIM hebben?Maak een dir 'pictures" op je telefoon, en zet ze dan daar in.. :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:13:
Dan zal dat gewoon niet gaan. Maar is in principe ook niet nodig. Waarom wil je ze trouwens in DCIM hebben?Maak een dit 'pictures" op je telefoon, en zet ze dan daar in.. :+
In pictures zelfde verhaal.. movies (voor de films ;) ) idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schiet mij maar lek..Ik kan je dan niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:15:
Schiet mij maar lek..Ik kan je dan niet verder helpen.
toch bedankt.. vaag verhaal idd.. ik hou xda wel even in de gaten.
wellicht na de update naar 4.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hjalmarrrr schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:38:
Is het mogelijk om je scherm iedere keer automatisch aan te laten gaan als je bijvoorbeeld een whatsapp bericht krijgt of sms?
Nu blijft het dus zwart, vind het persoonlijk best irritant.
ja, instellingen/berichten/meldingen (aanvinken)
krijg je ook een popup met het getypte bericht erin

en ik heb deze nacht ook de update naar 4.0.2 gehad

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 14:54
VesNL schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:59:
[...]
De update is niet afhankelijk van de provider, ik heb zelf T-Mobile. De update wordt in batches naar buiten gebracht. Dus het kan zijn dat je buurman het vandaag heeft en jij pas morgen. Er zijn mensen op XDA die KPN en T-Mobile (NL) hebben en al op 4.0.2 zitten.
Zo ver ik weet kan je het via Wifi en 3G binnen krijgen.

Belangrijkste is, heb geduld.
Dit is niet afhankelijk van je provider. Toevallig had ik gister mijn oude DHD teruggebracht naar stock. Geen SIM kaart in de telefoon, maar de updates kwamen wel gewoon binnen.
Zelf zit ik bij KPN, maar heb de 4.0.2 voor mijn Galaxy Nexus ook nog niet binnen.
tjaeuhm schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 15:08:
[...]
thanks.. ik heb hem van http://www.sendspace.com/file/bg4ag0
hij wordt nu in device manager herkend.. zowel bij mtp en ptp.
usb foutopsporing net zo.

Heb alle jpg's in de interne opslag root maar kan ze nog steeds niet naar pictures of dcim kopieren/slepen.
Ook niet na opnieuw aansluiten.
Als ik de drivers van jou pak dan zegt ie dat er geen betere drivers te installeren zijn.. zowel 64 als 386
Volgens mij had ik ergens op XDA gelezen dat het kopieren van foto's naar de Pictures map (en films naar de Movies map) niet werkt vanwege rechten. Als je de map Pictures verwijderd, een nieuwe aanmaakt en daar de foto's in plaatst moet het wel goed gaan.
Wat ook kan helpen met MTP is de map waarnaar je kopieert niet open hebben staan in Windows Verkenner. Dit heeft te maken met het feit dat Windows constant de map refreshed om de nieuwe bestanden te lezen.

Wat ik ook heb gelezen is dat MTP met 4.0.2 stukken beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Gytax schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:20:
[...]Volgens mij had ik ergens op XDA gelezen dat het kopieren van foto's naar de Pictures map (en films naar de Movies map) niet werkt vanwege rechten. Als je de map Pictures verwijderd, een nieuwe aanmaakt en daar de foto's in plaatst moet het wel goed gaan.
Wat ook kan helpen met MTP is de map waarnaar je kopieert niet open hebben staan in Windows Verkenner. Dit heeft te maken met het feit dat Windows constant de map refreshed om de nieuwe bestanden te lezen.

Wat ik ook heb gelezen is dat MTP met 4.0.2 stukken beter werkt.
Had ik ook gelezen.. mappen opnieuw aangemaakt.. same.
Ik wacht wel op 4.02 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal het dan wel zijn. Ik heb 4.0.2 er namelijk op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XXKK1 series krijgen pas volgende week de update naar 4.0.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:39:
Ik heb een XXKK1 serie, wat is er zo bijzonder aan deze serie en waarom krijgen ze pas een week later de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoppenSneller schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:15:
[...]

Done. Ik heb nu ook een yakju-build :)
Wel goed dat je alsnog de yakju-build erop heb gekregen. Echter heb ik op XDA gelezen dat een enkele een crash kregen, na het flashen van de yakju-build en vervolgens een update binnen kregen.

Heb jij geen problemen gehad met eventuele updates? dus bijv. naar 4.0.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik heb een vraag. Mijn nexus werkt al een week lang perfect. Alleen vandaag al 2 keer gehad dat wanneer ik de telefoon horizontaal hield tijdens bijvoorbeeld mijn gmail checken, en ik sleepte de notificaties naar beneden, dat hij uit zichzelf uitging en opnieuw opstartte. Iemand hetzelfde ervaren of enig idee hoe dit kan gebeuren? Vind het behoorlijk irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:41

yok

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 21:23:
Hallo ik heb een vraag. Mijn nexus werkt al een week lang perfect. Alleen vandaag al 2 keer gehad dat wanneer ik de telefoon horizontaal hield tijdens bijvoorbeeld mijn gmail checken, en ik sleepte de notificaties naar beneden, dat hij uit zichzelf uitging en opnieuw opstartte. Iemand hetzelfde ervaren of enig idee hoe dit kan gebeuren? Vind het behoorlijk irritant!
Net even gechecked bij beide horizontale kanten: ging prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is veel gezegd over dat de GN maar 16 gb heeft maar kan je een film op een usb zetten en die dat via een kabeltje op je telefoon afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:21:
Er is veel gezegd over dat de GN maar 16 gb heeft maar kan je een film op een usb zetten en die dat via een kabeltje op je telefoon afspelen?
Nee, want de USB-controller is geen host controller. Je kunt hem alleen maar op een host controller (lees: PC of laptop en zo) aansluiten. Zo kun je ook geen muis aansluiten. Dus ook geen externe schijf.

Mogelijk zijn daar wel hacks voor te vinden. Volgens mij is de G1 ooit gehackt naar host controller.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:22
SkyFlyer schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:40:
[...]

Ik heb een XXKK1 serie, wat is er zo bijzonder aan deze serie en waarom krijgen ze pas een week later de update?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
Room42 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:32:
Mogelijk zijn daar wel hacks voor te vinden. Volgens mij is de G1 ooit gehackt naar host controller.
Volgens dit bericht is het de heren bij MoDaCo al wel eens gelukt om USB host aan de praat te krijgen, ik kan alleen niet zo snel vinden of het ook daadwerkelijk verwerkt is in een ROM/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Leftblank schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:34:
[...]

Volgens dit bericht is het de heren bij MoDaCo al wel eens gelukt om USB host aan de praat te krijgen, ik kan alleen niet zo snel vinden of het ook daadwerkelijk verwerkt is in een ROM/app.
De Galaxy nexus heeft wel een USB-Host controller hoor. Waarom die in de stock build niet enabled is is me een raadsel. op XDA staan al tenminste 2 roms die een kernel hebben waarin het in ieder geval aanstaat.
deze en deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op youtube staan namelijk wel filmpjes dat je een usb aan de galaxy s2 kan aansluiten dus ik dacht waarom niet aan de nexus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:47
In de settings onder input kan je een muis/track pointer snelheid instellen, waar is dat goed voor, of is dit een optie die niet bedoelt is voor deze telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow-Dancer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
paazei schreef op zondag 18 december 2011 @ 00:15:
In de settings onder input kan je een muis/track pointer snelheid instellen, waar is dat goed voor, of is dit een optie die niet bedoelt is voor deze telefoon?
Je kan een bluetooth muis aansluiten op de galaxy nexus, waarschijnlijk is deze optie daarvoor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:10

Ves

A gadget addicted Bounty

Gytax schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:20:
[...]

Dit is niet afhankelijk van je provider. Toevallig had ik gister mijn oude DHD teruggebracht naar stock. Geen SIM kaart in de telefoon, maar de updates kwamen wel gewoon binnen.
Zelf zit ik bij KPN, maar heb de 4.0.2 voor mijn Galaxy Nexus ook nog niet binnen.

[...]
Volgens mij zeg ik net dat het niet afhankelijk is van de provider :/ :?

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
VesNL schreef op zondag 18 december 2011 @ 01:13:
[...]

Volgens mij zeg ik net dat het niet afhankelijk is van de provider :/ :?
Aah, excuus! Ik heb de verkeerde persoon gequote =)

[ Voor 11% gewijzigd door Gytax op 18-12-2011 01:40 . Reden: Ook goeiemorgen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gytax
tjaeuhm schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:30:
[...]

Had ik ook gelezen.. mappen opnieuw aangemaakt.. same.
Ik wacht wel op 4.02 :)
Je kan ook proberen om een andere map aan te maken en alles daar in te mieteren.
Of gewoon wachten tot 4.0.2. inderdaad =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25
Vandaag mijn eerste crash gehad met m'n GN bij Whatsapp, scherm reageerde niet meer en niet lang erna ging het toestel uit. Vervolgens was het toestel met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, uiteindelijk nadat ik de accu eruit had gehaald kon ik m'n GN weer aanzetten.

Zit overigens nog op 4.0.1, maar heb dan ook XXKK1.
GrandPuba schreef op donderdag 15 december 2011 @ 09:05:
[...]

Hebben mensen al ervaring met andere laders van bijvoorbeeld andere telefoons? werkt dit gewoon goed of zitten er nog haken en ogen aan wat wel of niet kan?
Hoorde vanmorgen vroeg een trillend transistor / reletje in mijn oplader nadat ik hem uit de stroom had getrokken, laad verder gewoon prima op hoor.
Vond namelijk de laders van HTC Desire bijvoorbeeld altijd beter als andere het lijkt wel of die beter oplaad.
Dat van die oplader heb ik ook gemerkt, komt bij mij een hoog piepend geluid uit voor een x aantal seconden nadat je de adapter uit het stopcontact hebt gehaald.

Volume+ hoop ik wegens een software update van Google niet nodig te hebben en zoiets als Lightflow had van mij ook standaard in ICS mogen zitten.
Verder mis ik m'n zaklamp optie van m'n Desire en hoop ik dat ze aan contact foto's snel iets aan gaan doen.

[ Voor 58% gewijzigd door Laguna op 18-12-2011 02:00 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
De laders van HTC hebben dezelfde voltage en ampere.. moet geen probleem zijn dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:22:
[...]

Wel goed dat je alsnog de yakju-build erop heb gekregen. Echter heb ik op XDA gelezen dat een enkele een crash kregen, na het flashen van de yakju-build en vervolgens een update binnen kregen.

Heb jij geen problemen gehad met eventuele updates? dus bijv. naar 4.0.2?
Nee, heb tot nu toe geen problemen gehad, ook geen update trouwens. Ik las net dat de XXKK1-serie pas volgende week aan de beurt is. Even wachten nog dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRaZee
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-09-2020
-TheNose- schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 22:34:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
Dit heb ik van een ander forum...

UG is north america
KK/KL is the date in YM format where the letter represents the number of the year or month. K = 11, L = 12 so KK is 2011/11, KL is 2011/12
The 1 on the end is the revision number.

XXKK1 is the first revision in november for region XX (west europe)
UGKL1 is the first revision in december for region UG (north america)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Ik vraag me af welke versie mensen hier dan hebben die de update al wel hebben gehad.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Nou ik heb een update naar 4.0.2 gehad op mn XXKK6
Provider is Hi

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Hoe werkt het met rooten en OTA updates? Als je hem root krijg je die dan nog gewoon? Ik zou namelijk graag root explorer weer willen gebruiken (en setcpu eventueel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Laatst online: 13-09 10:21
Room42 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:49:
[...]

Nee, want dat heb ik ook.

Ik heb nu versie 4.0.1 maar de huidige versie is 4.1.511. Ben benieuwd welke versie jij hebt!
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1382962/Screenshot_2011-12-18-12-05-03.png

Die versie dus. Heeft trouwens te maken met IPv6. Google lijkt daar niet op te filteren qua land. Ik heb namelijk ook al deze Android market op me PC -> http://dl.dropbox.com/u/1...-12-18%2012%3A08%3A08.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 19:39:
Zodra je GN wordt geüpdatet naar 4.0.2 wordt automatisch de radio bijgewerkt naar XXKK6, dus om dan te zeggen dat de mensen met versie XXKK1 pas volgende week de update krijgen lijkt mij dan niet kloppen. Aangezien de mensen die de update al hebben ontvangen voor de update waarschijnlijk ook gewoon op XXKK1 zaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 18-12-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pfunk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-09 13:48
ex87 schreef op donderdag 08 december 2011 @ 09:15:
Over de mensen die zich zorgde maken over die paar posts over een update hierboven, ik heb net mijn Nexus even onderzocht en ->

ro.build.fingerprint=google/yakju/maguro:4.0.1/ITL41F/228551:user/release-keys

Ik heb dus gewoon de Google versie. Als je dit zelf wil testen -> SDK installeren en:

adb shell cat /system/build.prop

Dan zoeken naar de fingerprint regel.
Je kan dit ook simpelweg m.b.v. een 'bestandsbrowser' (bijv. "ES File Explorer" of "Astro") controleren, door te bladeren naar de map "system" in de "root" van het toestel ("/system/" dus, en niet zoeken in "/sdcard/"). In het mapje "system" staat het bestand "build.prop" welke je gewoon kan openen met bijv. "HTML-viewer".
Succes en hopen dat je ook de Google build hebt... de mijne (uit Vodafoneshop) gelukkig wel! :)

World OFF - Music ON (( d[-_-]b ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzMatazz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-06 08:57
Ik heb sinds een aantal dagen een GN. Nu heb ik al een paar keer meegemaakt dat ik hem ontgrendelde en dat ik dan geen streepjes van de ontvangst zag. Op het moment dat ik dan wilde bellen kreeg ik de melding dat ik hem eerst van vliegtuigmodus moest afhalen. Maar die stond helemaal niet aan. De vliegtuigmodus aan zetten en daarna meteen weer uit zorgde er voor dat ik weer bereik had. Maar dit betekent dus dat ik af en toe niet bereikbaar ben.

Heeft iemand anders dit probleem ook en/of heeft iemand suggesties voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Pfunk schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:28:
[...]

Je kan dit ook simpelweg m.b.v. een 'bestandsbrowser' (bijv. "ES File Explorer" of "Astro") controleren, door te bladeren naar de map "system" in de "root" van het toestel ("/system/" dus, en niet zoeken in "/sdcard/"). In het mapje "system" staat het bestand "build.prop" welke je gewoon kan openen met bijv. "HTML-viewer".
Succes en hopen dat je ook de Google build hebt... de mijne (uit Vodafoneshop) gelukkig wel! :)
"simpel weg" ik vond dat ene commando toch een stuk sneller gaan, maar voor mensen zonder adb kennis is het inderdaad misschien wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
Voor de mensen die willen checken of google of samsung je GN update is er een tool welke dit checkt.

https://market.android.co...de.cbruegg.officialupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greebs
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 22:21

Greebs

inert

Rubu schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 23:40:
[...]

De Galaxy nexus heeft wel een USB-Host controller hoor. Waarom die in de stock build niet enabled is is me een raadsel. op XDA staan al tenminste 2 roms die een kernel hebben waarin het in ieder geval aanstaat.
deze en deze
Ergens heb ik gelezen dat de controller in 4.0.2 of .3 enabled is voor de GN, vraag me niet meer waar (kan ook zijn dat ik het gedroomd heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Room42 schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 02:29:
Wat ik trouwens erg jammer vind is dat er wel Google Music geïnstalleerd is, maar dat er geen updates geïnstalleerd kunnen worden doordat we niet in de US zitten. Dat is balen omdat de nieuwe versie het mogelijk maakt albums te verwijderen, terwijl dat nu nog niet kan.

Nou zou ik een apk van onbekende bron kunnen gebruiken hiervoor maar dat wil ik liever niet.
Apart, bij mij stond Google Music wel gewoon tussen de updates in de market. (Stond, want nu gedisabled - gebruik alleen Spotify, ik ben klaar met kutten met mp3tjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben van plan m'n x10 en sony walkman a845 mp4 speler te verkopen en vervolgens de nexus te kopen..
Ik wil de nexus dan ook als muziekspeler gaan gebruiken. Nu is mijn vraag hoe het met de geluidskwaliteit staat en of je hier ook dat voodoogedoe op kunt installeren.... Ik heb een sennheiser hd598 (50 ohm) en een sennheisr IE8(16 ohm)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Laguna schreef op zondag 18 december 2011 @ 12:24:
[...]

Zodra je GN wordt geüpdatet naar 4.0.2 wordt automatisch de radio bijgewerkt naar XXKK6, dus om dan te zeggen dat de mensen met versie XXKK1 pas volgende week de update krijgen lijkt mij dan niet kloppen. Aangezien de mensen die de update al hebben ontvangen voor de update waarschijnlijk ook gewoon op XXKK1 zaten.
Ik heb anders nog steeds geen melding voor een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Collega van mij kreeg de melding gisteren, toestel 2 dagen in bezit, en direct een update OTA
Ze is er iig blij mee, "goede service, van google" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 14:49:
[...]
quote:
SanderOA schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 21:21:
Vanmorgen de de Case-Mate voor de Galaxy Nexus binnengekregen. Ik twijfel nog over een displayfolie. Houdt het scherm wel mooi, maar ik haal het er normaal altijd gelijk vanaf omdat ik het ook irritant vind. Zou het scherm krasvast genoeg zijn om er over 2 jaar nog goed uit te zien?

Wat is je ervaring met die Case-mate? Wordt de telefoon daar niet veel zwaarder / groter van of valt dat mee?
Valt me 100% mee. Het hoesje heet ook barely there, dus dan verwacht je natuurlijk ook dat ie dun is. Het plastic is iets minder dan een millimeter dik. Even iets wennen, maar nu heb ik er totaal geen last van, en hij beschermt de telefoon volledig. Bovendien, het opstaande randje aan de voorkant beschermt het scherm als je de telefoon plat op tafel legt. Ik laat de displayfolie daarom achterwege.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Mede-Nexus bezitters,

Ik heb het toestel nu twee dagen, en ben er na een HTC Desire HD erg tevreden over! Ziet er fantastisch uit en werkt razendsnel.

Waar ik echter wel tegenaan hobbel (en het frustreert mij mateloos) is dat de wifi verbinding waanzinnig slecht lijkt te zijn. De router staat in de woonkamer, en waar een vriend van mij op de begane grond van onze flat (5e verdieping) al verbinding krijgt met mijn netwerk (hij heeft een iPhone 4) raak ik mijn verbinding al kwijt als ik op mijn slaapkamer ben (tussen de woonkamer en de slaapkamer staan twee gipsblokken muren).

Dit lijkt mij niet helemaal normaal, en ben er gezien mijn pas geintroduceerde datalimiet ook niet erg blij mee aangezien dit de plekken zijn waar je MB's kunt besparen!

Ben erg benieuwd hoe draadloos het bij jullie doet! Ik heb overigens nog geen update gehad naar 4.0.2, maar volgens mij is daar niks in gefixt qua wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Hoi mensen!
Ik ben één van de gelukkige winnaars van een Galaxy Nexus, gewonnen met een actie van Samsung gister. En wat is het een top toestel, heerlijk! Echter heb ik wel wat kleine dingetjes waar ik nog erg aan moet wennen, en wat probleempjes. Het grootste probleem waar ik tegen aanloop dat er heel wat apps die ik op mijn vorige telefoon (LG Optimus 2x Speed) gebruikte ik of helemaal niet terug kan vinden, of ze het nauwelijks doen (force close). Nu snap ik dat dit komt omdat dit (nog) niet klaar gemaakt is voor Android 4.0, maar heeft iemand een idee hoe lang dat zal duren voordat dit soort dingen opgelost zijn? Is er iemand die dit vaker heeft meegemaakt met een vorige release van Android of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
Over de mensen die zich zorgde maken over die paar posts over een update hierboven, ik heb net mijn Nexus even onderzocht en ->

Ik heb dus gewoon de Google versie. Als je dit zelf wil testen -> SDK installeren en:

waar voer je dit precies in? heb de sdk op me pc installed staan.... (heb zelf nml nog de 4.0.1 versie dr op staan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Dutch2007 schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:10:
[...]

waar voer je dit precies in? heb de sdk op me pc installed staan.... (heb zelf nml nog de 4.0.1 versie dr op staan...)
Als je alleen wilt weten welke build je hebt:
GrandPuba schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:01:
Voor de mensen die willen checken of google of samsung je GN update is er een tool welke dit checkt.

https://market.android.co...de.cbruegg.officialupdate

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 14:01
Throduss schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:51:
Mede-Nexus bezitters,

Ik heb het toestel nu twee dagen, en ben er na een HTC Desire HD erg tevreden over! Ziet er fantastisch uit en werkt razendsnel.

Waar ik echter wel tegenaan hobbel (en het frustreert mij mateloos) is dat de wifi verbinding waanzinnig slecht lijkt te zijn. De router staat in de woonkamer, en waar een vriend van mij op de begane grond van onze flat (5e verdieping) al verbinding krijgt met mijn netwerk (hij heeft een iPhone 4) raak ik mijn verbinding al kwijt als ik op mijn slaapkamer ben (tussen de woonkamer en de slaapkamer staan twee gipsblokken muren).

Dit lijkt mij niet helemaal normaal, en ben er gezien mijn pas geintroduceerde datalimiet ook niet erg blij mee aangezien dit de plekken zijn waar je MB's kunt besparen!

Ben erg benieuwd hoe draadloos het bij jullie doet! Ik heb overigens nog geen update gehad naar 4.0.2, maar volgens mij is daar niks in gefixt qua wifi.
Ik weet niet of ik 5 verdiepingen zou redden, maar ik woon op de 2e verdieping en bij mij start mijn wifi als ik de hal in loop.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuveo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11-2024
Throduss schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:51:
Als je zou kijken naar het aantal streepjes is het wifi bereik bij mij ook erg matig, meestal maar 1 streepje in de woonkamer, een paar meter van de router in de meterkast vandaan. In de praktijk nergens last van though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17

There's an app for that 2 ;) https://market.android.co...de.cbruegg.officialupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Jeroen04 schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:07:
Hoi mensen!
Ik ben één van de gelukkige winnaars van een Galaxy Nexus, gewonnen met een actie van Samsung gister. En wat is het een top toestel, heerlijk! Echter heb ik wel wat kleine dingetjes waar ik nog erg aan moet wennen, en wat probleempjes. Het grootste probleem waar ik tegen aanloop dat er heel wat apps die ik op mijn vorige telefoon (LG Optimus 2x Speed) gebruikte ik of helemaal niet terug kan vinden, of ze het nauwelijks doen (force close). Nu snap ik dat dit komt omdat dit (nog) niet klaar gemaakt is voor Android 4.0, maar heeft iemand een idee hoe lang dat zal duren voordat dit soort dingen opgelost zijn? Is er iemand die dit vaker heeft meegemaakt met een vorige release van Android of iets dergelijks?
Patience, young padawan. Patience. Ligt puur aan de ontwikkelaar. Nu de Nexus S ook ICS heeft, zal het niet heul erg lang meer duren. Wacht ook al dik een maand op de ING-app die ik dagelijks in gebruik had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
-TheNose- schreef op zondag 18 december 2011 @ 16:36:
[...]

Ik heb anders nog steeds geen melding voor een update...
De update wordt gewoon gefaseerd uitgerold, alleen heb ik geen idee op grond waarvan dat gebeurd. Het heeft in ieder geval niets met de radio versie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Throduss
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-11-2023
Slaapje schreef op zondag 18 december 2011 @ 17:12:
[...]

Ik weet niet of ik 5 verdiepingen zou redden, maar ik woon op de 2e verdieping en bij mij start mijn wifi als ik de hal in loop.
5 verdiepingen is mijn doel ook niet, maar geeft wel aan wat er in de flat waar ik woon, qua wifi, mogelijk is (blijkbaar) en hoe erbarmelijk het bij mij thuis is. Ik vind het erg apart...

Heb jij de update al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Penetrator schreef op woensdag 14 december 2011 @ 11:03:
Ik mis facebook contact sync eigenlijk niet. Tis heel makkelijk te omzeilen met 'Google Contact Sync' op je PC te downloaden. Deze merged al je facebook contact pics met facebook. Nu werken de pics gewoon altijd.
Mag ik vragen wat je precies bedoelt met 'Google Contact Sync'? Ik zoek ook een oplossing om contacten en FBcontacten met elkaar te mergen. Vooral voor de foto's, maar emailadressen en verjaardagen zijn vaak ook wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
KoppenSneller schreef op donderdag 15 december 2011 @ 10:15:
[...]

Done. Ik heb nu ook een yakju-build :)
Verloor je je data / apps door dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Bomin schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:20:
[...]

Ergens heb ik gelezen dat de controller in 4.0.2 of .3 enabled is voor de GN, vraag me niet meer waar (kan ook zijn dat ik het gedroomd heb).
Dat meende ik me ook te herinneren inderdaad, kon de bron echter nergens meer vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ja sinds vandaag, mijn post is toch al van een week geleden oid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

Ligt het aan mij, of is de accu van de GN gewoon prut? Ik bedoel, op standbij gaat ie lang mee, maar op het moment dat het scherm aan staan (en nee, het staat niet op vol aan, gewoon op automagisch ;) ) en er mee werkt, dan zie je de accu leeg gaan. Vind het een fantastische telefoon, maar de accu valt me zwaar tegen. Lijkt beduidend slechter als mijn iPhone 4, en die vond ik al niet echt super.

Hopelijk wordt het nog wat beter (heb het ding pas 2 dagen) maar ik heb weinig hoop. In minder dan 6 uur naar onder de 30% vind ik toch vrij extreem zonder zwaar gebruik.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryber
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 17:28

Ryber

'Raaiber'

Ik heb hem nu een klein weekje en ik heb nu al een barst in mijn scherm zitten!
Beetje vreemd, hij is een enkele keer gevallen waarna ik geen schade kon waarnemen. Maar nu viel het me vanmiddag op dat er een barst in het scherm zat.. Dit terwijl er nooit iets geks mee gebeurd is.

Ik hoop dat hier iets met de garantie kan geregeld worden..

Verder is het wel een toptoestel, ligt lekker in de hand, is snel, goede ontvangst, en accu heb ik ook zeker geen klachten over :) (doet het bij mij makkelijk 20 uur met normaal Facebook/whatsapp/sms en belgedrag in die 20 uur)

Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
afterburn schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:44:
Ligt het aan mij, of is de accu van de GN gewoon prut? Ik bedoel, op standbij gaat ie lang mee, maar op het moment dat het scherm aan staan (en nee, het staat niet op vol aan, gewoon op automagisch ;) ) en er mee werkt, dan zie je de accu leeg gaan. Vind het een fantastische telefoon, maar de accu valt me zwaar tegen. Lijkt beduidend slechter als mijn iPhone 4, en die vond ik al niet echt super.

Hopelijk wordt het nog wat beter (heb het ding pas 2 dagen) maar ik heb weinig hoop. In minder dan 6 uur naar onder de 30% vind ik toch vrij extreem zonder zwaar gebruik.
De batterij is niet super, zo heb je in reviews kunnen lezen. Jouw verbruik lijkt echter wel heel slecht. Het zou schelen als je wat preciezer uitlegt hoe je het toestel in die 6 uur gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Vandaag naar optreden/concert geweest,

video: 5
audio: 2

De audio van dit fragment is werkelijk waar zo laag zo erg heb ik het nog niet meegemaakt. De video is redelijk maar dankzij de wat lagere lichtintensiteit is er erg veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 20:22

afterburn

No more...

RoD schreef op zondag 18 december 2011 @ 22:51:
[...]

De batterij is niet super, zo heb je in reviews kunnen lezen. Jouw verbruik lijkt echter wel heel slecht. Het zou schelen als je wat preciezer uitlegt hoe je het toestel in die 6 uur gebruikt :)
Ik verwacht van geen enkele smartphone dat de accu meer dan een dag mee gaat, maar dit lijkt wat overdreven. :) Heb er niet zo veel mee gedaan, gewoon een beetje spelen en ontdekken (tis m'n eerste android), wat programma's gedownload uit de market, email, browsen.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-0LcL2Yb0FsY/Tu5j50fRsvI/AAAAAAAAAUQ/ElOVDH178CA/s512/Screenshot_2011-12-17-16-26-04.png

[ Voor 9% gewijzigd door afterburn op 18-12-2011 23:07 ]

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Hoelang heeft je scherm aangestaan? Mijn scherm haalde op stock rond de 3u aan en met Custom Rom rond de 5u :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkfujita
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 21:22
Is wel erg zuur dat de accuduur van deze telefoon erg tegenvalt.. Denk dat dit ook de dealbreaker voor mij zal zijn. Weet iemand of er nog improvements komen voor de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Met een custom rom is de accuduur uitstekend te noemen. Op stock gemiddeld ...
Je moet de accu ook een aantal cycli laten doen vooraleer deze op vol vermogen komt.
De eerste dag haalde ik ook maar 6 u :)

[ Voor 44% gewijzigd door MrMute op 18-12-2011 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loith
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 00:36
Ik heb dit toestel nu 5 dagen in mijn bezig, aan het begin was ik er super blij mee. Het is mijn 1e android telefoon, buiten het zoeken naar bepaalde dingen vind ik het echt super! heb alleen een paar dingen waar ik echt minder blij mee ben en die ik wel verwacht zou hebben voor de prijs die je er voor betaalt.

1. Het volume, de telefoon kan (naar mijn mening) niet echt hard. Op moment ben ik veel aan het werk bij me bijbaan (postbode) en als ik s'middags me wijkje wegbreng is het luidruchtig genoeg om me telefoon NIET te horen. Ook vind ik het volume van de navigatie zeeeeer laag (maar ik las iets over de update).

2. Het ontbreken van de (in 2.3) aanwezig taskmanager. Heb nu dan wel een app daarvoor, maar vond het best wel kwalijk.

3. Mijn toestal voelt af en toe best langzaam aan. Als ik op Wifi/3G verbinding mijn twitterfeed wilt laad en naar de nieuwste tweets scroll, stottert de telefoon en word dit niet soepel geladen (ook met andere programma's en af en toe in de browser).

4. Aanwezig geheugen; volgens mijn gedownloade taskmanager app. Heb ik (met alles gesloten) ongeweer 250MB werkgeheugen vrij, dit lijkt mij vrij weinig. Zeker met de 1Gb die er in zou moeten zitten.

5. De Quadrant benchmark test, in vergelijking met de SGS2 heb ik bijna de helft van de score (beide toestellen alle programma's gesloten). Nou had ik het idee dat het komt door de videotest, aangezien de GN een hogere resolutie heeft. Maar alsnog zou het dan niet zoveel mogen schelen.

Dat waren de punten voor mij, allemaal niet heel erg (kan er mee leven). Maar toch iets wat ik niet verwacht had van het toestel.

Loith

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
Loith schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:45:
Ik heb dit toestel nu 5 dagen in mijn bezig, aan het begin was ik er super blij mee. Het is mijn 1e android telefoon, buiten het zoeken naar bepaalde dingen vind ik het echt super! heb alleen een paar dingen waar ik echt minder blij mee ben en die ik wel verwacht zou hebben voor de prijs die je er voor betaalt.

1. Het volume, de telefoon kan (naar mijn mening) niet echt hard. Op moment ben ik veel aan het werk bij me bijbaan (postbode) en als ik s'middags me wijkje wegbreng is het luidruchtig genoeg om me telefoon NIET te horen. Ook vind ik het volume van de navigatie zeeeeer laag (maar ik las iets over de update).

2. Het ontbreken van de (in 2.3) aanwezig taskmanager. Heb nu dan wel een app daarvoor, maar vond het best wel kwalijk.

3. Mijn toestal voelt af en toe best langzaam aan. Als ik op Wifi/3G verbinding mijn twitterfeed wilt laad en naar de nieuwste tweets scroll, stottert de telefoon en word dit niet soepel geladen (ook met andere programma's en af en toe in de browser).

4. Aanwezig geheugen; volgens mijn gedownloade taskmanager app. Heb ik (met alles gesloten) ongeweer 250MB werkgeheugen vrij, dit lijkt mij vrij weinig. Zeker met de 1Gb die er in zou moeten zitten.

5. De Quadrant benchmark test, in vergelijking met de SGS2 heb ik bijna de helft van de score (beide toestellen alle programma's gesloten). Nou had ik het idee dat het komt door de videotest, aangezien de GN een hogere resolutie heeft. Maar alsnog zou het dan niet zoveel mogen schelen.

Dat waren de punten voor mij, allemaal niet heel erg (kan er mee leven). Maar toch iets wat ik niet verwacht had van het toestel.

Loith
Is al een paar keer langs gekomen maar voor het volume probleem kun je in ieder geval Volume+ gebruiken, lijkt alsof de software gewoon erg zacht staat ingesteld, ik snap het ook niet helemaal.

Is de task manager zo veranderd? Mijn vorige phone was 2.1 dus dat weet ik niet, maar je kunt bij settings => apps => running toch nog steeds zien hoeveel geheugen ze gebruiken en ze daar direct killen?

Ik heb vooral af en toe lag als ik de multitouch knop wil gebruiken, voor de rest heb ik er eigenlijk geen last van.

Dat geheugen was me inderdaad ook opgevallen, bij available memory komt het uiteindelijk ook maar op iets van 600 nogwat uit, hij zal vast niet alles laten zien maar ik dacht wel even hè?

Mwha, het is geen verassing dat de S2 in specs nog steeds (vooral op grafisch gebied) de GN voorbij streeft, maar ik heb gelukkig nog niets kunnen vinden, ook op grafisch gebied, die hem echt op zijn knieeen krijgt.

Daarbij deel ik je mening trouwens wel dat er een aantal dingen inzitten die van mijn part niet in een zo duur en high end toestel hadden mogen zitten, maar ik ga er maar gewoon vanuit dat die zo snel mogelijk met updates verholpen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik vind de accu juist duidelijk beter dan die van mijn Desire. Haal er bij zwaar gebruik makkelijk een dag mee. Gewoon met de stock rom (voorlopig geen zin in het hele custom rom gedoe weer).

Weet er hier nu al iemand of als je de Nexus root, je dan nog gewoon de OTA updates van Google ontvangt en kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Ik heb nog geen update OTA gehad. Wel heb ik de Android (Yakju) Build.
Heeft iemand hier antwoord op? :)
Zie dat het met waves wordt uitgezonden.
Is het verstandig om me SIM te verwijderen en dan te kijken of
ik kan updaten.

Ben ook wel benieuwd naar de USB Host controller kernel.
Ik wacht nog op CM9. Ik verwacht dat hun wel de MTP ''verwijdert'' hebben
en je wel gewoon kan hosten >:)

[ Voor 77% gewijzigd door Dubrillion op 19-12-2011 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biesbosserweg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-06-2024
ik heb hem geroot en heb al 3 x een OTA update gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:21
-TheNose- schreef op maandag 19 december 2011 @ 07:32:
Ik vind de accu juist duidelijk beter dan die van mijn Desire. Haal er bij zwaar gebruik makkelijk een dag mee. Gewoon met de stock rom (voorlopig geen zin in het hele custom rom gedoe weer).

Weet er hier nu al iemand of als je de Nexus root, je dan nog gewoon de OTA updates van Google ontvangt en kan installeren?
Je kunt, rooten en de OTA updates ontvangen, je root zeg maar de stock rom! maar na elke update ben je root kwijt en moet je dat opnieuw doen.
Ik ben nog zeer tevreden over de stock rom en ook geen behoefte nog om te rooten, heb geen apps welke het nodig hebben... kortom ik wacht er nog even mee.

Ik kom overigens ook van de desire, en vind het batterij gebruik zeker beter als de desire zoals jij ook aangeeft.
Na ongeveer anderhalve week merk ik dat de batterij steeds langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe minder vrij geheugen, hoe beter (tot een limiet). Vrij geheugen is nutteloos geheugen, je wel juist dat programmas alvast in het geheugen zitten. Juist het steeds afsluiten van apps door een taskkiller zorgt voor lag en slechte batterijduur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Ik dacht dat dit inderdaad wel duidelijk was. Op Android moet je geen taskkiller gebruiken.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Throduss schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:05:
[...]

5 verdiepingen is mijn doel ook niet, maar geeft wel aan wat er in de flat waar ik woon, qua wifi, mogelijk is (blijkbaar) en hoe erbarmelijk het bij mij thuis is. Ik vind het erg apart...

Heb jij de update al gehad?
Ja die heb ik al gehad inderdaad, maar daarvoor deed ie het net zo goed

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Fly-guy schreef op maandag 19 december 2011 @ 09:28:
Hoe minder vrij geheugen, hoe beter (tot een limiet). Vrij geheugen is nutteloos geheugen, je wel juist dat programmas alvast in het geheugen zitten. Juist het steeds afsluiten van apps door een taskkiller zorgt voor lag en slechte batterijduur..
Goeie opmerking! Hopen dat iedereen dit leest.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok

yok

Als mensen een taskkiller gebruiken, snappen ze Android inderdaad niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yok schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:00:
Als mensen een taskkiller gebruiken, snappen ze Android inderdaad niet echt.
Geld dit ook voor cache cleaner??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik laat op mijn mbp met 8Gb intern geheugen ook altijd veel apps openstaan, precies voor die reden. Leeg geheugen is nutteloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-10-2022
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:13:
[...]

Geld dit om voor cache cleaner??
In mindere mate naar wat ik weet; in principe hoef je als 'gewone' gebruiker je cache niet leeg te maken en wordt dat automatisch geregeld. Het is wel goed om te doen als je custom roms gaat flashen.

Wat betreft de taskkiller, helemaal mee eens. Maar, (zoals het nooit zwart of wit is) als je een slecht geprogrammeerde app draait is het wel fijn deze zelf te kunnen killen. Gelukkig kan dat ook vanuit android zelf en heb je daar geen externe app voor nodig.

'Me' is geen bezittelijk voornaamwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie allemaal al die update gehad? Ik zit er nog steeds op te wachten, terwijl ik wel gewoon de Yakju versie heb. Raar dat sommige mensen em al een paar dagen hebben en ik niet! Het is toch het idee van een Nexus phone dat je niet hoeft te wachten op updates, maar dat je die gelijk krijgt?

Wel echt een heerlijke telefoon btw:) lekker snel en soepel. Alleen het geluid mag van mij wel wat harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruikenzeiker
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:37:
Hebben jullie allemaal al die update gehad? Ik zit er nog steeds op te wachten, terwijl ik wel gewoon de Yakju versie heb. Raar dat sommige mensen em al een paar dagen hebben en ik niet! Het is toch het idee van een Nexus phone dat je niet hoeft te wachten op updates, maar dat je die gelijk krijgt?

Wel echt een heerlijke telefoon btw:) lekker snel en soepel. Alleen het geluid mag van mij wel wat harder.
Ik kreeg de update zaterdagmorgen, ik heb ook de Yakju versie.
Sinds 12 december is in de Android Market, Adobe Flash Player 11 beschikbaar. Werkt nu ook op ICS apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09 20:29
Iemand toevallig al de extended batterij gespot voor de GSM versie?
die van de LTE versie past helaas niet =(

Verder heb ik trouwens nog geen enkel probleem ondervonden met mijn GN, geen enkele vastloper of lag o.i.d.
Mods: ADW launcher EX & geroot met de superboot mod van MoDaCo. ook nog de volume+ app om het geluid te boosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Voor diegene die al de nieuwe update hebben, kan je ook merkbaar verschil zien? Zijn dingen wat anders zoals de lockscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Ik weet dat veel mensen nog wachten op .02 update, maar ik heb gisteren 4.0.3 eens gecompileerd en gedraaid en ik moet zeggen, dat is een goede update! Paar kleine wijzigingen in uiterlijk, zoals wanneer je de uitknop indrukt. Nu zie je tekst staan, maar in .03 staan er wat icoontjes met geluid aan/uit en zo. Ziet er mooi uit. En het draait erg smooth. Nou ja, misschien allemaal een beetje offtopic, maar er komt dus wat moois aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mbroeders schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:17:
[...]

Wat betreft de taskkiller, helemaal mee eens. Maar, (zoals het nooit zwart of wit is) als je een slecht geprogrammeerde app draait is het wel fijn deze zelf te kunnen killen. Gelukkig kan dat ook vanuit android zelf en heb je daar geen externe app voor nodig.
Heb zelf ook een geheugen manager/taskkiller lopen, maar alleen om die reden, slechte apps die vastlopen of andere problemen veroorzaken (plus een tijdje een ROM gehad met geheugenlek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
mbroeders schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:15:
Ik weet dat veel mensen nog wachten op .02 update, maar ik heb gisteren 4.0.3 eens gecompileerd en gedraaid en ik moet zeggen, dat is een goede update! Paar kleine wijzigingen in uiterlijk, zoals wanneer je de uitknop indrukt. Nu zie je tekst staan, maar in .03 staan er wat icoontjes met geluid aan/uit en zo. Ziet er mooi uit. En het draait erg smooth. Nou ja, misschien allemaal een beetje offtopic, maar er komt dus wat moois aan. :)
Goed bezig! Enig idee wanneer we .03 kunnen verwachten? Nog voor de jaarwisseling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 17:05
Ok probleem ik heb net dus de bootloader unlockt precies volgens de stappen maar nu blijf ik een google logo zien met een open slot eronder. Deze blijft rebooten. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thve
  • Laatst online: 23:07
dat probleem had ik ook. batterij eruit halen, opnieuw opstarten.
maar toen bleek dat hij niet rooted was.

toen opnieuw geprobeerd, dit keer met een windows pc, en toen lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbroeders
Pierre_nr1 schreef op maandag 19 december 2011 @ 12:06:
[...]

Goed bezig! Enig idee wanneer we .03 kunnen verwachten? Nog voor de jaarwisseling?
Dat is altijd een lastige vraag. Ik zou het echt niet weten. Gezien kerst en nieuwjaar zou ik denken van niet, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 08:04
Hier ook nog geen update binnen.. geduld is een schone zaak duidelijk :P
tjaeuhm schreef op zondag 18 december 2011 @ 03:04:
De laders van HTC hebben dezelfde voltage en ampere.. moet geen probleem zijn dus..
Voltage lijkt me hierin het belangrijkst toch? Heb er niet echt verstand van, maar als het aantal ampere lager is, neem ik aan dat de telefoon minder snel laadt, toch? Ik gebruik meestal de oplader van mijn oude samsung omnia II, die heeft zelfde voltage, maar in plaats van 1.0A heeft deze 0.7A output. Kan dat kwaad??

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Pagina: 1 ... 21 ... 89 Laatste

Let op:
Alles over levertijden en abonnementen in Samsung Galaxy Nexus - Levertijden / Abonnement topic.

Voor het bespreken van accessoires kun je terecht in Accessoires voor de Samsung (Google) Galaxy Nexus.

Voor alle informatie over rooten en custom roms zie [Google Galaxy Nexus] Custom roms en Firmware.