De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.484 views

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ja, maar ik moet dus POST, GET e.d. doen omdat het immers een externe API is. Alleen dat werkt dus niet zelfs als de client js script laad vanaf de locatie van de API. Nu stuurt de API wel de headers (access-control-allow-origin: *). Maar dat helpt dus niet. Ik zou denken dat dit wel zou moeten werken in IE. Het werkt prima in Chrome, Firefox etc. Maar niet in IE7/8/9 :(

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zou denken dat dit wel zou moeten werken in IE.
Zeker nieuw hier?

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcTejIuHGIgmv7mvg7464c4nKs91QFn1aS7ksHXkIuqWe5CfMBfPhA
Ga gerust even zitten... :P

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:31
Haha, de bekende IE-hell :p

• alienfruit

alienfruit

Niet nieuw. Maar eerste keer dat ik met APIs aan de slag moet middels Javascript :+

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 00:37:
[...]

Eh? Er zijn zat besturingssystemen die een hybride netwerkstack hebben.
Maar dus ook zat die dat niet doen (Windows, OpenBSD), en je dus niet automatisch van de ipv4 address range in ipv6 gebruik kunt maken (::ffff:*.*.*.*). En inderdaad, ik had het over de protocollen zelf - iemand op ipv6 kan niet zomaar met een ipv4 machine communiceren en andersom. Daarzijn tunnels en gateways voor nodig. Een hybride netwerkstack valt wat mij betreft in datzelfde rijtje - een internetprovider die jou alleen een ipv6 adres geeft zou dat in feite ook kunnen regelen.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2012 09:49 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• alienfruit

alienfruit

Ben ik nou gek of gebruikt jQuery $.ajax call niet XDomainRequest voor IE8+? Als ik dat gebruik lijkt het te werken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Om even weer in te haken in die OS discussie van onlangs:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0NSEd496r19Wo1grGHkxTkEQ/full.jpg

:Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ja inderdaad! :P Maar zo is het wel XD

Pffff, ik heb een hekel aan mensen die onduidelijk mailen en niet reageren op alle punten die je in je mailtje hebt staan... >_<

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
TheNephilim schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:07:
Haha, ja inderdaad! :P Maar zo is het wel XD

Pffff, ik heb een hekel aan mensen die onduidelijk mailen en niet reageren op alle punten die je in je mailtje hebt staan... >_<
Dit.

Stuur een je mailtje met een aantal vragen, word maar één vraag beantwoord. Vraag je daarna nogmaals word weer één vraag beantwoord. Zucht..

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja precies, ook nog af en toe zonder redelijke punctuatie. Dus nu mag ik weer gaan bellen om zeker te weten wat er nou afgesproken is, omdat meneer zo onduidelijk is in z'n mailtjes.

Heb ik helemaal geen zin in, maarja... je moet wat.

• Paul
  • Laatst online: 21:32
Na de 2e of 3e keer is dat heel simpel, dat worden dus evenveel mailtjes als dat ik vragen heb 8)7

Ieder mailtje met een ander onderwerp, en in de body "Aangezien u blijkbaar maar één vraag per mailtje beantwoord doe ik het zo:"

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Robbiedobbie schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 07:47:

Het was ook meer uit algemene interesse. Bedankt voor de uitleg! _/-\o_
En daar kan je volgende keer gewoon een topic over aanmaken! Let er alsjeblieft even op!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:31
Sorry, Eerst was het meer een ingeving over wat ik nog moest gaan opzoeken, en daardoor veranderde het al snel in een vraag ;) Ik zal er op letten.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ok dan d:)b

Was er nou niemand uit de devschuur gister bij de Adobe User Group meeting over CS6?

Ik heb een aantal mooie faal-momentjes gezien :Y

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Iemand al enig idee hoe ze de nieuwe cookiewetgeving op hun website gaan hanteren?

• alienfruit

alienfruit

Niet :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Inderdaad, niet dus. Ze kunnen de pot op met die achterlijke regels.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Wij laten het voorlopig ook zoals het is/was. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Phoenix1337 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 10:49:
Iemand al enig idee hoe ze de nieuwe cookiewetgeving op hun website gaan hanteren?
Landingpagina met daarin een knop 'Ik accepteer dat cookies worden geplaatst' die je moet indrukken voordat je op de site komt :+

Sidenote: hoewel 'grappig' bedoeld, is zoiets volgens mij wel het enige wat je kunt doen. Je kunt immers niet garanderen dat third-party cookies niet worden aangemaakt bij het inladen van je website.
Je moet dan volgens mij ook weer in een cookie opslaan dat de gebruiker dit heeft geaccepteerd... :/
Best wel vervelende regelgeving, moet nog maar zien hoe ze dit gaan handhaven.
Vanaf 1 januari komt daar echter een 'omgekeerde bewijslast' bij. Dan geldt het rechtsvermoeden ten aanzien van tracking cookies. Vanaf dan mag het College bescherming persoonsgegevens ervan uitgaan dat bij het plaatsen en uitlezen van tracking cookies persoonsgegevens worden verwerkt, tenzij de plaatser kan bewijzen dat dat niet zo is. Dat maakt het makkelijker voor het CBP om op te treden
Dit lees ik als: "je bent schuldig, totdat je onschuld is bewezen".
Ook redelijk vervelend....

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Interessant om daar een apart topic over te openen mannen?

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 07:57
Als je een grote E-Commerce website hebt is het haast niet meer te hanteren. Het wordt dan nog een extra stap die de klant moet zetten voordat hij pas kan beginnen te winkelen. Kan je nagaan, bij elke nieuwe cookie een pop-up met 'gaat u akkoord?!?!?!?!'.

• Paul
Ik snap dat het een hoop capaciteit en pruning en zo meebrengt, maar als dat echt zo'n gedoe is kun je dan niet een sessievariabele opslaan en a.d.h.v. die sessievariabele de dingen die je anders in een cookie zou zetten serverside opslaan?

Enkel bij het inloggen nog een cookie misschien, al zou je alles wat in een cookie staat al als 'openbaar' moeten beschouwen dus of iemand dan de inhoud van de cookie kent of de sessievariabele maakt m.i. ook niet meer uit.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Phoenix1337
BtM909 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:10:
Interessant om daar een apart topic over te openen mannen?
Is wellicht een idee. Weet niet hoeveel reacties er nog gaan komen.
Manuel schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:11:
[...]

Als je een grote E-Commerce website hebt is het haast niet meer te hanteren. Het wordt dan nog een extra stap die de klant moet zetten voordat hij pas kan beginnen te winkelen. Kan je nagaan, bij elke nieuwe cookie een pop-up met 'gaat u akkoord?!?!?!?!'.
Met dat probleem zit ik dus.

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-05 18:42
Toevallig dit artikel al gelezen van dinsdag? reviews: Weg met cookies, maar hoe?

• Phoenix1337
Ja, maar daar wordt ook geen oplossing aangedragen. Wat ik in de comments tegen kwam was het volgende: http://civicuk.com/cookie-law/index

• Barryvdh
Nog Mac gebruikers hier die Coda gebruiken? Vandaag release van Coda 2, en alleen vandaag 50% korting op de aanschaf. Daarnaast ook de iPad app Diet Coda, misschien ook interessant.

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Betreft Cookie wetgeving: CookieLaw.Ignore == true;

Voorlopig wel in ieder geval. Achterlijke wetgeving...

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 15:24

CodeIT

Code IT

Barryvdh schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:34:
Nog Mac gebruikers hier die Coda gebruiken? Vandaag release van Coda 2, en alleen vandaag 50% korting op de aanschaf. Daarnaast ook de iPad app Diet Coda, misschien ook interessant.
Hahaha, mooi verzonnen. 'Diet coda"

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Vooral ook omdat het de plank misslaat. Het is bedoeld om op te treden tegen het tracken van mensen, maar dat kan net zo goed zonder cookie. De advertentienetwerken gaan dus een andere, legale manier gebruiken, en iedere fatsoenlijke webmaster zit met die absurde regelgeving opgescheept.

Ik vind het vooral frappant hoe ze de tegengeluiden vanuit de industrie af doen als "gezeur van een lobby". Iets waar ze normaal gesproken zo enorm gevoelig voor zijn 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2012 11:41 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
.oisyn schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:39:
Vooral ook omdat het de plank misslaat. Het is bedoeld om op te treden tegen het tracken van mensen, maar dat kan net zo goed zonder cookie. De advertentienetwerken gaan dus een andere, legale manier gebruiken, en iedere fatsoenlijke webmaster zit met die absurde regelgeving opgescheept.
Ja precies. Maar zelfs een cookie met een sessie ID moet je apart toestemming voor vragen... stompzinnigheid..
Al zou je dat specifieke geval af kunnen vangen met een stukje tekst bij je login prompt, zoiets van: Bij deze geef je toestemming.. bla bla bla

• Phoenix1337
D-Raven schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:43:
[...]

Ja precies. Maar zelfs een cookie met een sessie ID moet je apart toestemming voor vragen... stompzinnigheid..
Al zou je dat specifieke geval af kunnen vangen met een stukje tekst bij je login prompt, zoiets van: Bij deze geef je toestemming.. bla bla bla
Cookies die nodig zijn voor het functioneren van de website mag je plaatsen zonder te vragen. Voor andere cookies moet je wel toestemming vragen.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja maar mijn website functioneert alleen goed als advertentienetwerken hun bezoekers gerichte reclame kunnen aanbieden :+

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

SQL Maintenence plan voor auto db backups. Vandaag backup nodig. SQL Agent staat af... jongste backup = 14 dagen oud. Nu logfiles aan het doorspitten waarom die Agent afgezet was en door wie...

:(

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Paul
Recovery model simple? Of is de hele HDD gecrasht?

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Phoenix1337
Echt he. Daar hebben we de volgende onzingregel: http://twinklemagazine.nl...els-op-de-schop/index.xml

• Barryvdh
Mwoah, bij sommige website is het ook niet altijd duidelijk wat nou de laatste/definitieve bestelknop is. Dan wil je alleen even kijken wat de verzendkosten zijn, of leveringsmogelijkheden, en dan moet je opletten dat je niet per ongeluk al besteld..

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat vind je dan precies onzin aan die regel?

Overigens lijkt het me vooral van toepassing op diensten en maatwerk. Voor andere bestellingen kun je je sowieso beroepen op de wet verkoop op afstand. Heb je dus per ongeluk te ver doorgeklikt, dan kun je altijd meteen annuleren. Wat natuurlijk niet wegneemt dat het weldegelijk handig is als het goed duidelijk is wanneer de bestelling daadwerkelijk wordt geplaatst.

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 24-05-2012 12:45 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Inderdaad, de verplichting om duidelijk aan te geven wanneer de bestelling echt geplaatst word, in combinatie met de verplichting om op datzelfde scherm duidelijk de kosten te vermelden lijkt me niet zo heel gek. Soms is het inderdaad niet duidelijk of je al aan het bestellen toe bent, of dat er nog een extra scherm met kosten achteraan komt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 18:41
Manuel schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 11:11:
[...]

Uhm, volgens het artikel van tweakers geld het toch enkel voor cookies die willen tracken (dus niet winkelmandje e.d. bijhouden?):
Alleen voor niet-noodzakelijke cookies

De regels gelden voor bijna alle cookies, behalve de cookies die 'noodzakelijk' zijn, bijvoorbeeld voor het opslaan van taalvoorkeuren en de inhoud van winkelwagentjes. "Het gaat daarbij om functionele cookies", zegt advocate Milica Antic van Solv.

Voor niet-essentiële cookies, zoals voor Google Analytics, dat wil zeggen: trackingcookies voor advertenties, moet vanaf 1 juli toestemming worden gevraagd en bovendien moeten gebruikers goed worden geïnformeerd over het doel van die cookies

• Phoenix1337
Volgens mij moet je al vanaf je productpagina die knop weergeven.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De tekstuele toevoeging moet duidelijk maken dat een klik leidt tot een directe financiële verplichting. Ontbreekt ze, dan is de klant niet aan een bestelling gebonden.
De knop moet dus weergegeven worden zodra je een financiele verplichting aangaat. Typisch dus aan het eind van de bestelling in een webshop. Als jij een shop hebt met een soort van 1-click-buy systeem zoals Amazon dan moet het inderdaad vanaf de productpagina. Lijkt me niets mis mee.

• Manuel
wsitedesign schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 12:58:
[...]

Uhm, volgens het artikel van tweakers geld het toch enkel voor cookies die willen tracken (dus niet winkelmandje e.d. bijhouden?):
Klopt. Zou jij het als klant zijnde leuk vinden om voor elke tracking cookie een nieuwe 'venster' (dialog) te zien te krijgen, of zelfs alles samengevoegd. Klanten willen gewoon een bestelling plaatsen en het ontvangen, het maakt ze (vaak) niet uit dat er wat algemene statistieken over hun worden verzameld.

Nu ben ik bezig met een webshop te optimaliseren die dagelijks 10 bestellingen binnenkrijgt van over de gehele wereld. Straks moet ik ze telkens confronteren met: 'Weet u zeker dat u niet gevolgd wenst te worden door Google Analytics / Adwords / Facebook / Twitter / onze partner die uw klikpatronen in kaart brengt'.

Als dit ook op Tweakers.net wordt doorgevoerd dat er drie cookies worden aangemaakt, namelijk: GA, UID (van scorecardresearch) en hotbeacon (van hottraffic.nl).

De EU kan zich beter bezig houden met de huidige crisis in plaats van dit soort achterlijke regeltjes te verzinnen. Anders wordt het tijd dat ze de DNT-knop gaan promoten, die doet dit vaak al automatisch. (In IE9 heb je Tracking Protection, dat werkt ook prima!)

• Phoenix1337
.oisyn schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:37:
[...]

De knop moet dus weergegeven worden zodra je een financiele verplichting aangaat. Typisch dus aan het eind van de bestelling in een webshop. Als jij een shop hebt met een soort van 1-click-buy systeem zoals Amazon dan moet het inderdaad vanaf de productpagina. Lijkt me niets mis mee.
Valt al weer mee dan. Ik dacht dat je gelijk vanaf het begin al die knoppen moest tonen. Als het alleen de laatste pagina van het winkelmandje betreft dan lijkt mij er ook niets mis mee.
Manuel schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:39:
[...]

Klopt. Zou jij het als klant zijnde leuk vinden om voor elke tracking cookie een nieuwe 'venster' (dialog) te zien te krijgen, of zelfs alles samengevoegd. Klanten willen gewoon een bestelling plaatsen en het ontvangen, het maakt ze (vaak) niet uit dat er wat algemene statistieken over hun worden verzameld.

Nu ben ik bezig met een webshop te optimaliseren die dagelijks 10 bestellingen binnenkrijgt van over de gehele wereld. Straks moet ik ze telkens confronteren met: 'Weet u zeker dat u niet gevolgd wenst te worden door Google Analytics / Adwords / Facebook / Twitter / onze partner die uw klikpatronen in kaart brengt'.

Als dit ook op Tweakers.net wordt doorgevoerd dat er drie cookies worden aangemaakt, namelijk: GA, UID (van scorecardresearch) en hotbeacon (van hottraffic.nl).

De EU kan zich beter bezig houden met de huidige crisis in plaats van dit soort achterlijke regeltjes te verzinnen. Anders wordt het tijd dat ze de DNT-knop gaan promoten, die doet dit vaak al automatisch. (In IE9 heb je Tracking Protection, dat werkt ook prima!)
Volgens mij hoef je maar eenmalig een pop-up te tonen voor alle cookies.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
"Do you accept these cookies" ? Enter site : GOTO Google;
"Are you 18+" ? Enter site : GOTO Google;

• Manuel
Phoenix1337 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:48:
[...]

Het beste zou alsnog zijn dat de browser het afhandelt.
Jegorex schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:54:
"Do you accept these cookies" ? Enter site : GOTO Google;
"Are you 18+" ? Enter site : GOTO Google;
Zo krijg je een web van redirects want Google moet precies hetzelfde laten zien. :+

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik surf zelf altijd met de Firefox-optie die je elk cookie laat accorderen. Dat werkt prima, alleen na een verse install moet je wat vaak klikken, maar dat went snel. Ik snap daarom niet zo waarom de wetgever zich richt op webbopuwers. Als er dan al wat verplicht wordt kunnen ze beter de browsermakers verplichten om zo'n optie standaard aan te zetten (met natuurlijk een makkelijke manier om het uit te schakelen).

Regeren is vooruitschuiven

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Hmm.. Ik ga gewoon een complete banner op m'n site zetten met de vraag ja/nee.
Ook al heb ik toegstane cookies (functioneel) zet ik 't er op :+
Zonder SESSION_ID en dus SESSION is mijn site onmogelijk :P

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
ongelooflijk dit
Wikipedia: Fan death

Naja, weer bezig :P

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Phoenix1337 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:48:
[...]
Ja, want daarna kan je de keuze van de bezoeker opslaan in een cookie :+ .

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Precies dat dacht ik toen ik gisteren een website bezocht waar ik met een overlay geconfronteerd werd waarin het volgende stond:
I use a cookie on this website. This cookie doesn't contain or relate to any personal information and it isn't shared with any other website, it just ensures that I don't count you more than once in my website statistics. The Privacy and Electronic Communications Regulations require me to ask your permission to use this cookie, so please indicate below that you are happy for me to do this - I will remember your selection with a cookie, so if you accept I won't ask again...

Accept | Reject
Moest wel even grinniken. Maar helaas stuurde de reject button me naar duckduckgo.com.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Zou het niet afdoende zijn om gewoon een opmerking te plaatsen in de algemene voorwaarden van een site? (zo van door deze site te bezoeken gaat u akkoord met het opgeven van uw privacy en het gevolgd worden door drieduizend tracking sites die meer van u weten dan uzelf etc etc etc)

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Zou het niet afdoende zijn om gewoon een opmerking te plaatsen in de algemene voorwaarden van een site? (zo van door deze site te bezoeken gaat u akkoord met het opgeven van uw privacy en het gevolgd worden door drieduizend tracking sites die meer van u weten dan uzelf etc etc etc)
Ik ben geen specialist maar dat lijkt me niet concreet genoeg. Ik denk dat het er juist om gaat dat gebruikers bewust de keuze moeten maken. En ik weet ook niet in hoeverre jouw voorstel stand houd voor een rechter mocht het ooit zover komen. Je zou van alles in zo'n disclaimer kunnen zetten, maar hoeveel van de gebruikers gaat deze ook echt lezen en er bewust mee om?

Zolang je niet ergens bewust bevestigd via een vink of een accepteerknop, vraag ik me af in hoeverre zo'n disclaimer geldig is.

edit: Ik vraag me zowieso af in hoeverre een bezoeker aansprakelijk gehouden kan worden voor het niet lezen van een sitedisclaimer (zonder dat hij/zij hier bewust mee akkoord is gegaan) en in hoeverre deze stand houd voor een rechter, indien er in een rechtzaak naar deze disclaimer verwezen word. (Bijvoorbeeld: "ja maar de gebruiker is hiermee akkoord gegaan omdat hij onze website heeft bezocht. Het staat tenslotte in de disclaimer dat wanneer je deze site bezoekt dat je automatisch akkoord gaat met alle voorwaarden.") Is hier iemand met meer juridische kennis die dit kan beantwoorden?

[ Voor 33% gewijzigd door Laurens-R op 24-05-2012 16:50 ]

• Aloys
  • Niet online
Dan zou je, net als bij het accepteren van de algemene voorwaarden, een checkbox kunnen laten zien. Daar moet de gebruiker toch bewust op klikken (hoewel ze waarschijnlijk niet eens kijken wat het betekent).

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Aloys schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 16:36:
Dan zou je, net als bij het accepteren van de algemene voorwaarden, een checkbox kunnen laten zien. Daar moet de gebruiker toch bewust op klikken (hoewel ze waarschijnlijk niet eens kijken wat het betekent).
Dan heb je toch feitelijk het tussenvenster of popup mechanisme wat Yopy probeert te vermijden?

• Aloys
  • Niet online
Dat is waar.. maar het zou kunnen werken bij login- of bestelformulieren?

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Net erin gezet.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
if(confirm('Trololololol... De regering eist een cookie deny mogelijkheid voor elke website. Bij dezen. Wilt u cookies op uwen digitale apparaat?')) {
   if(confirm('Weet je het echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zeker????')) {
        if(confirm('Jij bent wel een doorzetter, heel zeker?')) {
            alert('WAUW!!!');
            alert('Congratz en welcomz op mijn zait');
            window.location.href="http://home.deds.nl/~q-bugs/klikhierniet/";
        } else {
            alert('Gij piep waarom blokkert gij mijn overheerlijke koekjes?');
        }
    } else {
        alert('Gij piieep waarom blokkert gij mijn overheerlijke koekjes?');
    }
} else {
    alert('Gij piep waarom blokkert gij mijn overheerlijke koekjes?');
}

Tis geen serieuze site dus ja >:)

[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 24-05-2012 16:53 ]

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Wat als JavaScript uit staat?

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
Wie heeft javascript nou uitstaan?

[ Voor 119% gewijzigd door Gamebuster op 24-05-2012 17:40 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Manuel
Gamebuster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:35:
Waar is je bezopen Logitech (Z5500?) gebleven? :p

• Gamebuster

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Gamebuster schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:35:
Mensen die er geen behoefte aan hebben, gok ik. Kan geen namen noemen, sorry.

• Gamebuster
8088 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 17:57:
[...]

Mensen die er geen behoefte aan hebben, gok ik. Kan geen namen noemen, sorry.
Dat is dan toch precies wat ze willen? Gebroken functionaliteit? :P

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Kijkend naar de aanleiding van deze 'discussie' is het eerder het tegenovergestelde ;)

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Als JS uit is kunnen ze mijn site ook niet bezoeken ;)
Totaal AJAX en JS enz

Verder ben ik nu bezig met een app (althans, iemand anders maakt de app die ik verder ga onderhouden) en ik registreer me dus bij Apple. Wat een shitzooi.
Ze willen weten welke categorieën je in gaat ontwikkelen. Weet ik veel! Dan na 10 minuten allemaal menu'tjes openen ben ik een Apple Developer. OK :)
* F.West98 klikt op Getting Started
En dan krijg je dat je de Apple Store moet openen en toen stopte ik met lezen. Waarom moet je een Mac hebben om een iOS app te maken. WTF. Ik ga echt nooit een Mac kopen. Nooit.

Nuja... Wat nu :P

[ Voor 78% gewijzigd door F.West98 op 24-05-2012 18:17 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Een Mac kopen of voor een ander platform ontwikkelen. Zoals Android

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

m19 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:23:
[...]

Een Mac kopen of voor een ander platform ontwikkelen. Zoals Android
Android + iOS app is het. App vooral voor mensen die een iDevice hebben maar ook Android en Blackberry. Maar ik ga NOOOIT een Mac kopen. Ik verkoop liever mijn casemod :P
Gaat opzoek naar een virtualbox Mac OS X

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

F.West98 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:14:
Als JS uit is kunnen ze mijn site ook niet bezoeken ;)
Totaal AJAX en JS enz
Als ik jouw site bezoek zonder JavaScript (ja, dat kan wel degelijk - je bedoelde waarschijnlijk 'niet gebruiken') krijg ik prompt een cookie. Dat was mijn punt.

• Aloys
  • Niet online
Als je zo'n overdreven aversie tegen OS X hebt, waarom wil je dan een app schrijven voor iOS? Bovendien, hoe denk jij zonder voorkennis even een App te gaan onderhouden? Ik vermoed dat je geen ervaring hebt met Objective-C en Cocoa (of had iOS geen Cocoa)?

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik heb niet zo'n vreselijke aversie tegen Apple en de vorige reactie was een beetje overdreven.
Maar ik blijf het niet echt geweldig vinden dat ze je OSX verplichten ;)
Verder moet ik die iOS app wel doen, want nou ja dat wil de doelgroep.
Verder heb ik enige ervaring met Android apps, maar iOS nog minder. Maar degene die nu de app maakt maakt alles en ik denk dat het wel zal lukken met enige hulp. (het is een vriend)
Dus ik was me alvast een beetje aan het inlezen

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:56

orf

App lekker in phonegap maken en deployen naar Android en iOS. Kan zelfs in de cloud, zonder Mac!

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

orf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:59:
App lekker in phonegap maken en deployen naar Android en iOS. Kan zelfs in de cloud, zonder Mac!
Ah dat was wat hij maakte! Die vriend maakt het dus in PhoneGap en gebruik JS :)
Alleen voor Android maakt ie aanpassingen zodat het de huisstijl van android heeft (zwartblauw)

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
altijd leuk om iets RMA te moeten sturen -.-

• Gamebuster
F.West98 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:14:
En dan krijg je dat je de Apple Store moet openen en toen stopte ik met lezen. Waarom moet je een Mac hebben om een iOS app te maken. WTF. Ik ga echt nooit een Mac kopen. Nooit.
Omdat de ontwikkeltools voor iOS vrijwel hetzelfde zijn als die van OSX. Er is geen rede om OSX ontwikkeltools voor Windows te maken, dus ze zullen geen extra moeite doen voor iOS.

Je kan ook waarschijnlijk ook geen xbox of windows phone apps op je mac maken (het kan vast wel met allerlei vage tools, maar ondersteuning van MS zelf lijkt me sterk)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 19:28
orf schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 18:59:
Moet je niet de iOS-Phonegap versie op een Mac/MacServer compilen voor iOS?
Zoiets staat mij nog bij uit de tijd dat ik met Phonegap werkte.
Doe nu alles native, of via een zelfgeschreven (bedrijfs)framework ala Phonegap (groot bedrijf in het Oosten van het land)

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:56

orf

GoTCoast schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:11:
[...]Moet je niet de iOS-Phonegap versie op een Mac/MacServer compilen voor iOS?
[..]
Met Phonegap Build kan dat in de cloud. :) Werkt super vind ik. Zipje met bestanden uploaden en in enkele seconden heb je voor alle platforms de app. Voor iOS moet je wel eenmalig een certificaat uploaden.

• Gamebuster
Sinds 3 dagen mijn 7e chat werkende: *snip*

Deze chat draait is een hybrid van NodeJS en Ruby on Rails. Het is eigenlijk gewoon een topic met aangepaste views.

Bij het openen van de topic, wordt de topic geladen via Ruby on Rails (zoals normale topics) met de laatste 30 posts. Vervolgens wordt er verbinding gemaakt via Socket.IO/WebSocket's met de NodeJS server. De NodeJS server communiceert via een unix-socket met de site zelf.

Omdat de NodeJS server onder een andere poort draait, worden cookies niet mee verzonden. Om dit op te lossen wordt er via AJAX een authenticatie-token opgehaald welke eenmalig gebruikt wordt om in te loggen op de NodeJS server. De NodeJS controleert deze authenticatie-token via de site.

Eenmaal ingelogd verstuurt de client een verzoek om te "luisteren" naar nieuwe posts in die topic (welke als chat functioneert). De NodeJS app vraagt vervolgens na aan de site of dit toegestaan is. Indien dit toegestaan is, wordt de client toegevoegd aan de array met alle clients die "luisteren" naar nieuwe posts in een bepaald topic.

Het versturen van een post gaat via AJAX naar de site zelf, waarbij de site weer een melding doorgeeft aan de NodeJS server dat er een post geplaatst is. De NodeJS server verstuurt deze melding door naar alle clients die verbonden zijn en toestemming hebben gehad deze meldingen te ontvangen. Bij deze clients verschijnt het bericht op hun schermpje.

Het is misschien wat onnodig complex voor een simpele chat, maar ik wil dit systeem ook voor andere notificaties gebruiken over het forum, zoals live updates op de topics-overzichten, realtime notificaties van nieuwe PM's en notificaties van nieuwe berichten in het topic dat je atm bekijkt (zoals de "Er is 1 nieuw bericht geplaatst" melding op dit forum)

Ook zullen er allerlei notificaties in de chat komen, waaronder notificaties van nieuwe topics. De chat komt op de homepage van het forum en het is daarbij de bedoeling dat de chat het centrale punt van de site wordt.

Ik ben wel blij met het resultaat, zeker omdat-ie bij de gebruikers goed in de smaak valt. Ondanks dat-ie zwaar bugged was, werd-ie direct heel veel gebruikt. Hij kwam een paar minuten online zodat we 'm konden testen zonder login (hij was eerst voor crew-only om te testen), maar al gauw kwamen de gebruikers kijken en bleven ze maar doorchatten, ondanks dat hun chat sessies regelmatig onderbroken worden door crashes, vastlopers en updates van mijn kant.

In de 3 dagen dat-ie online staat, zijn er ruim 7000 berichten in geplaatst. Dit is 4 keer zoveel als ons week-gemiddelde van aantal posts over het gehele forum.

[ Voor 0% gewijzigd door Creepy op 24-05-2012 21:13 ]

• azerty
ah, *snip* ziet er inderdaad leuk uit O-)

Is het die site die onder DDOS lag van een bepaalde groep een tijdje geleden (die was van iemand hier toch :p)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
I am able to log into D3 even if I change the case on some of the letters in my password. This should be fixed.

This is actually consistent with all of our Blizzard games. Try it in WoW and SC2 :)
Wait. WHAT? :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 13:38
Gloeiende.

Ik probeerde vanavond een app te updaten op m'n iPhone en ik kreeg heel leuk de melding dat m'n account vergrendeld is. Ik voelde de bui al hangen en heb direct ingelogd bij m'n bank en ik zie dat er 150 euro van m'n rekening is afgeschreven door Clickandbuy. Ik heb daarna gelijk gebeld naar Clickandbuy en jawel, mijn iTunes account gekraakt en er is voor ongeveer 1000 euro aan aankopen gedaan, maar omdat er in eens zo'n grote stijging was in het aantal aankopen, hebben ze m'n account geblokkeerd en moet ik contact opnemen met Apple om m'n account weer vrij te laten geven en het geld terug te laten boeken.

Toevallig heb ik afgelopen week een post van iemand gelezen bij wie iets soortgelijks gebeurd was, en die heeft toen z'n wachtwoord gegooglet. Dat heb ik ook gedaan, en jawel, ik kwam uit op een website met een database dump van een of andere site met mijn emailadres en wachtwoord. Dat verklaart wel gelijk hoe ze op m'n account ingelogd hebben, omdat mijn wachtwoord 12 tekens lang was, met hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens.

Nu kan ik dus leuk al m'n wachtwoorden veranderen en dat doen we dan ook maar gelijk goed. Voor iedere account een ander wachtwoord en dat sla ik nu op in 1Password zodat ik ze ook niet uit m'n hoofd hoef te leren.

• azerty
hash(password.toLowerCase()); :9

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wsitedesign schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:40:
[...]

hash(password.toLowerCase()); :9
D'uh. Even aangenomen dat ze dat doen (en daar lijkt 't wel op). Maar... WHY!?!?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• azerty
Omdat er indertijd een persoon bedacht heeft dat het zo moest en ze natuurlijk ivm compatibiliteit niet kunnen upgraden ^^ Stel je voor dat je nu plots niet meer kunt inloggen omdat je altijd gewend was om "roblll" in te tikken ipv "RoBlll" :p

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
wsitedesign schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:44:
Omdat er indertijd een persoon bedacht heeft dat het zo moest
Again: WHY!?!?!?

En spaar je de adem gerust; ik ken 't verhaaltje wel. Been there, done that, got the lousy shirt.

Maar dit is wel nieuw voor me: FB doet 't ook (maar dan slimmer).

Over mij

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dev10 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:39:
Gloeiende.

Ik probeerde vanavond een app te updaten op m'n iPhone en ik kreeg heel leuk de melding dat m'n account vergrendeld is. Ik voelde de bui al hangen en heb direct ingelogd bij m'n bank en ik zie dat er 150 euro van m'n rekening is afgeschreven door Clickandbuy. Ik heb daarna gelijk gebeld naar Clickandbuy en jawel, mijn iTunes account gekraakt en er is voor ongeveer 1000 euro aan aankopen gedaan, maar omdat er in eens zo'n grote stijging was in het aantal aankopen, hebben ze m'n account geblokkeerd en moet ik contact opnemen met Apple om m'n account weer vrij te laten geven en het geld terug te laten boeken.

Toevallig heb ik afgelopen week een post van iemand gelezen bij wie iets soortgelijks gebeurd was, en die heeft toen z'n wachtwoord gegooglet. Dat heb ik ook gedaan, en jawel, ik kwam uit op een website met een database dump van een of andere site met mijn emailadres en wachtwoord. Dat verklaart wel gelijk hoe ze op m'n account ingelogd hebben, omdat mijn wachtwoord 12 tekens lang was, met hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens.

Nu kan ik dus leuk al m'n wachtwoorden veranderen en dat doen we dan ook maar gelijk goed. Voor iedere account een ander wachtwoord en dat sla ik nu op in 1Password zodat ik ze ook niet uit m'n hoofd hoef te leren.
En advies:
Op kritieke accounts, kritieke wachtwoorden gebruiken! LastPass of 1Password zijn dan inderdaad prima oplossingen, maar denk na bij wat je doet.
Mijn Apple Account lijkt voor geen meter op welk ander wachtwoord. Mijn wachtwoord van Tweakers weet ik niet eens.
Die "generate and store" systemen gaan nog eens groot worden!

Naar aanleiding van jouw verhaal eens even een aantal kritiek wachtwoorden gegoogled... I'm save so far!
Your search - [password] - did not match any documents.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 24-05-2012 21:48 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• dev10
Dat is waar ik nu ook druk mee bezig ben. 1Password heb ik al geïnstalleerd en ben ik aan het vullen. Al m'n belangrijke accounts zijn al aangepast en geen een wachtwoord zal meer hetzelfde zijn.

• Gamebuster
wsitedesign schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:37:
ah, *snip* ziet er inderdaad leuk uit O-)

Is het die site die onder DDOS lag van een bepaalde groep een tijdje geleden (die was van iemand hier toch :p)
Ja

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Hmmm... Mijn update script is af. Nu zonder daadwerkelijke query's is het al 2+ minuten en dan een 500 :+
Ik ga maar eens een effectiever script maken alhoewel dat onmogelijk lijkt...
Hmm.. 1 ding duurt 7 seconden. Dus zouden 21 dingen 21*7 = 147 seconden moeten duren. Dus 2+ minuten. Waar in Apache kan ik de 500 error bij een limited time uitzetten?

edit:
inmiddels gevonden en wat een huge page is dat uiteindelijk... Nu de query's controleren en gaan :P

[ Voor 44% gewijzigd door F.West98 op 24-05-2012 22:05 ]

• azerty
RobIII schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:46:
[...]

Again: WHY!?!?!?

En spaar je de adem gerust; ik ken 't verhaaltje wel. Been there, done that, got the lousy shirt.

Maar dit is wel nieuw voor me: FB doet 't ook (maar dan slimmer).
Dat is inderdaad wel een hoekje af in het geval van FB, maar ook te begrijpen, caps-lock kan inderdaad aanstaan*, en met een mobieltje kun je soms inderdaad de eerste in hoofdletter zetten

* vraag me dan toch af in het geval van caps-lock hoe ze dat doen... ROBLLL intypen ipv Roblll, dan kun je toch moeijlijk omzetten? Moet leren lezen.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dev10 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 21:48:
Dat is waar ik nu ook druk mee bezig ben. 1Password heb ik al geïnstalleerd en ben ik aan het vullen. Al m'n belangrijke accounts zijn al aangepast en geen een wachtwoord zal meer hetzelfde zijn.
maak alsjeblieft een backup van je local database dagelijks? Dropbox/Skydrive, etc. Zelf "Ik heb geen flauw idee" wachtwoorden kwijtraken door een re-install is net zo bagger! ;).
Zelfs met cloud-storage. "Always backup".
Eigenlijk JUIST met cloud-storage, maar dat terzijde.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• dev10
1Password kun je zo instellen dat hij standaard het bestand opslaat in Dropbox. Verder hoef je me niet te vertellen hoe ik dingen moet backuppen hoor. :Y)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom sowieso iets installeren als het ook gewoon met een website kan? Al mijn wachtwoorden staan online in een database, kan ik er overal vandaan bij. Nou ja, niet de wachtwoorden zelf, maar seeds die icm mijn masterpassword het daadwerkelijke wachtwoord vormt.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dev10 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:18:
1Password kun je zo instellen dat hij standaard het bestand opslaat in Dropbox. Verder hoef je me niet te vertellen hoe ik dingen moet backuppen hoor. :Y)
Kan het beter wel zeggen, dan dat jij een probleem hebt :Y)

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:48

Rhapsody

In Metal We Trust

.oisyn schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:30:
Waarom sowieso iets installeren als het ook gewoon met een website kan? Al mijn wachtwoorden staan online in een database, kan ik er overal vandaan bij. Nou ja, niet de wachtwoorden zelf, maar seeds die icm mijn masterpassword het daadwerkelijke wachtwoord vormt.
Heb je daar zelf iets voor ontwikkeld?

🇪🇺 pro Europa!

• azerty
Ben daar ook wel benieuwd naar .oisyn :)

Heb vandaag trouwens 100G pure caffeïne besteld, om bij de koffie te doen als ik moe ben 's ochtends :p

• Aloys
  • Niet online
Iemand hier toevallig ervaring met de Datamapper plugin van CodeIgniter? Zolang ik super simpele tabellen maak werkt het prima, kan ik vrolijk joinen met foreign keys etc. Maak ik een tabel die iets uitgebreider wordt, dan moet ik settings aanpassen, logisch, maar ik krijg het niet voor elkaar om dat goed te doen :S. Ben nu al 2 dagen aan het klooien om een Address aan een User te linken met address_id (FK -> Address.id). |:( Dit is toch zo straightforward dat Google mij moet kunnen helpen ?! 8)7

* Aloys klooit gefrustreerd verder...

• dev10
.oisyn schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:30:
Ik heb er wel eens over nagedacht om zelf iets dergelijks te maken, maar omdat er nu mensen zijn die mijn wachtwoorden hebben, wil ik nu iets goed geregeld hebben.

Verder is het met 1Password ook mogelijk om te synchroniseren met telefoon en een iPhone en iPad en ik heb in ieder geval een van de twee altijd bij de hand.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rhapsody schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:33:
[...]

Heb je daar zelf iets voor ontwikkeld?
Ja, maar dat is natuurlijk niet zo moeilijk :). Om het wachtwoord te genereren doe ik eerst md5(seed + masterpass), en die bits gebruik ik om hoofdletters, kleineletters en cijfers te genereren. Clickety click.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oude post alert
Matis schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:22:
[...]

Ik heb al weer een (ik denk) 1,5 jaar de pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
80GB leek me in eerste instantie erg weinig, maar ik had nog twee 500GB-disks die ik eerst als RADI0 gebruikte voor ALLES :P
Toen de SSD erin; Windows er op geïnstalleerd. De twee 500GB-disks als RAID1 ingesteld. Daar "My Documents" en Steam / Games op geïnstalleerd.
Werkt als een tiet. De SSD zit nog niet eens voor de helft vol en de RAID1 heeft al een aantal keren zijn dienst bewezen :+
Ik overweeg hetzelfde te doen. Ik heb hier nog een RAID0 array van 2 250GB discs waar nog en oude Win XP x64 install op staat. Daar wil ik een RAID1 array van maken voor mijn documents en code. (Daarnaast heb ik overigens nog een 2x1TB RAID0 waar mijn pre-SSD Win7 install op staat en allerlei games en een jaar of 8 aan gedownloadde shit). Games die echt snel moeten laden (BF3 oid) keil ik wel op m'n SSD dan :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2012 00:06 ]

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
GoTCoast schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 20:11:
[...]

Moet je niet de iOS-Phonegap versie op een Mac/MacServer compilen voor iOS?
Doe nu alles native, of via een zelfgeschreven (bedrijfs)framework ala Phonegap (groot bedrijf in het Oosten van het land)
Klopt, voor een school project ook met phonegap bezig. En hoewel het theoretisch gezien en op papier allemaal heel ideaal lijkt is het in werkelijkheid iets minder awsome. :(

Veel kleine subtiele verschillen tussen iOS en android helaas. En sommige dingen werken wel op iOS en niet op Android. Websockets, multitouch, de toDataUrl() functie van de canvas tag... en vast nog meer.

Laatste keer dat ik met phonegap werk. Ik geef sowieso de voorkeur aan een iets echtere programmeertaal zoals Java. Maarja het moet op een iPad kunnen draaien en ik moet in Linux kunnen devven.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Pagina: 1 ... 99 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.