De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.484 views

Verwijderd

En het is woensdag, mijn laatste werkdag is aangebroken.. :9

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

_o_ _o_ _o_ _o_

https://www.google.com/

Nu ff wachten op de eerste die een skrillex sound record :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Wow. Dat is inderdaad awesome... Gaat me de komende dag wel een paar minuutjes kosten op zen minst :p

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24
Die is leuk :)
Maar "Upgrade naar een moderne browser en ontdek wat deze doodle allemaal kan." komt wel een beetje raar over hier. In IE9 en Opera doet die het namelijk prima, maar in Chrome wil die hier op deze laptop geen geluid maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Caelorum op 23-05-2012 00:20 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Werkt hier gewoon in Chrome... Welke versie heb je?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• azerty
  • Nu online
En je kunt op 4 kanalen opnemen en dan tegelijk laten afspelen :o

• Caelorum
BtM909 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:25:
Werkt hier gewoon in Chrome... Welke versie heb je?
19, de laatste dus. Mja, dacht eerst dat het misschien lag aan dat Chrome stond gemute in Windows, maar dat is niet zo. Vind het iig raar. Lijkt me ook meer een ding van mijn install dan Chrome in het algemeen, maar zo komen al die pusherige berichten van Google wel weer grappig over.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.oisyn schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:05:
Even terugkomen op de audiodriver suggestie:

[...]

Misschien toch niet zo handig. Ik neem aan dat dit impliceert dat interne laptopspeaker dan ook niet werkt :/. Misschien is dit via het registry te rerouten, zoals dat bij de Realtek chips ook altijd het geval is.
En het werkt verdomme ook nog :D. Gewoon de VIA Vinyl 97 combo driver gepakt, de hardware device id van mijn specifieke chip erbij gezet, en het werkt als een zonnetje. Geluid komt ook gewoon uit de laptopspeaker.

Dus geen linux install voor mij :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Caelorum schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:19:
[...]

Die is leuk :)
Maar "Upgrade naar een moderne browser en ontdek wat deze doodle allemaal kan." komt wel een beetje raar over hier. In IE9 en Opera doet die het namelijk prima, maar in Chrome wil die hier op deze laptop geen geluid maken.
Dat had ik vorige week op Framerate Fest, een site van Microsoft. Daar staat een FPS-tellertje en in niet-IE-browser een link naar IE 9.

Op mijn laptop zat dat ding in IE 9 mooi op 60 FPS. In Chrome stond er "To experience HTML5 at its best, download IE 9" en stond de FPS-teller op... 62 :*)

We are shaping the future

• Caelorum
Alex) schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:42:
[...] Op mijn laptop zat dat ding in IE 9 mooi op 60 FPS. In Chrome stond er "To experience HTML5 at its best, download IE 9" en stond de FPS-teller op... 62 :*)
^^
Eigenlijk hebben ze ook geen vertrouwen in hun eigen browser ook he. Als dat ding goed zou werken zou het zichzelf wel 'verkopen'. Al die oneliners over dat het echte web alleen met hun browser te zien is zijn echt ongelooflijk dom. Vooral als wat je ziet in een andere browser beter werkt.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Leeft dat nou nog niet? :P Op de TechDays werd 't al gepromoot, maar wat er nu op staat zet ook geen zoden aan de dijk.
.oisyn schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:41:
Dus geen linux install voor mij :Y)
*O*

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 23-05-2012 00:53 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Caelorum schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:48:
[...]

^^
Eigenlijk hebben ze ook geen vertrouwen in hun eigen browser ook he. Als dat ding goed zou werken zou het zichzelf wel 'verkopen'. Al die oneliners over dat het echte web alleen met hun browser te zien is zijn echt ongelooflijk dom. Vooral als wat je ziet in een andere browser beter werkt.
Ja, want dat doen andere browsers niet :+

• Caelorum
Oh met 'ze' bedoelde ik alle browsermakers :) Nu ik het zo terug lees was dat niet echt duidelijk :/

• azerty
  • Nu online
Alex) schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 00:42:
[...]

Dat had ik vorige week op Framerate Fest, een site van Microsoft. Daar staat een FPS-tellertje en in niet-IE-browser een link naar IE 9.

Op mijn laptop zat dat ding in IE 9 mooi op 60 FPS. In Chrome stond er "To experience HTML5 at its best, download IE 9" en stond de FPS-teller op... 62 :*)
Puh, ik haal met mijn FF12 63 frames }) (en zeg dit gewoon om je te "kloten")

An sich heb je gelijk, MS faalt door te beweren dat het in IE9 het beste is, terwijl het niet zo is (ongeacht of het nu Chrome of FF is :p)

Raar, ook "maar" 60 fps op IE9 hier. Zouden ze er een cap op gezet hebben veronderstellende dat er toch geen andere browser meer zou kunnen halen? :p

[ Voor 10% gewijzigd door azerty op 23-05-2012 01:45 ]

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Je gebruikt een 60Hz scherm wellicht? Dan is meer renderen namelijk vrij nutteloos. In Opera werkt het overigens ook best aardig, en dat met een software renderer.

• azerty
  • Nu online
dcm360 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 08:51:
Je gebruikt een 60Hz scherm wellicht? Dan is meer renderen namelijk vrij nutteloos. In Opera werkt het overigens ook best aardig, en dat met een software renderer.
Klopt inderdaad, maar als het puur gaat om max fps dat je er uit kan persen is het gewoon eigenaardig dat IE op krak 60 blijft steken terwijl ff/chrome er toch over kunnen :p

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 15:35
GoTCoast schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 12:59:
[...]

Ja ik ook gister, ben benieuwd hoelang het duurt voordat ik hem binnenkrijg ;)
Heb een mailtje van Kami dat ik nu gratis een Micro account heb!

• Alex)
wsitedesign schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 01:42:
[...]

Puh, ik haal met mijn FF12 63 frames }) (en zeg dit gewoon om je te "kloten")
_O-

Bij mij schommelt hij zelfs tussen 62 en 63 FPS :*)

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01-2025
Jan_V schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 19:28:
[...]

Op m'n SSD was de volledige VS2010 suite binnen 13 minuten geïnstalleerd als ik me niet vergis. Is natuurlijk wel een lange tijd, maar minder als ik had verwacht.
Ik zie het probleem niet.

- Start Installation
- Browse web for 15 minutes
- End Installation

Het is niet dat je tijdens installatie van een willekeurig programma helemaal niks meer kan doen natuurlijk. Tenzij je mijn laptop hebt, dan wil het geluid wel eens haperen tijdens een install.

Er zijn veel dingen die Visual Studio beter/anders had kunnen doen. Gelukkig wordt er goed naar de community geluisterd met VS11. Die wilden ze eerst helemaal grijs maken, stelletje gekken. Fijn dat ze toch iets meer licht en kleur gekozen hebben.

Before:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-file.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-92-metablogapi/7484.image_5F00_thumb_5F00_75EC3713.png

After:
Afbeeldingslocatie: http://blogs.msdn.com/cfs-file.ashx/__key/communityserver-blogs-components-weblogfiles/00-00-01-29-92-metablogapi/3757.image_5F00_thumb_5F00_2E96E121.png

Ik snap echter niet waarom de menuheaders ZO NODIG IN HOOFDLETTERS MOETEN.

[ Voor 3% gewijzigd door Davio op 23-05-2012 09:51 ]

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:38

Hoogie2004

Whohooooo

Ik had gehoopt dat ze je de keus laten. Ik vond de eerste versie van die UI veel rustiger en fijner, maarja, aan de nieuwe wen ik ook wel weer snel.

My iRacing profile | Strava

• Alex)
Voor Visual Studio 2010 is er een Theming-plugin, voor VS11 zal die vast ook wel verschijnen.

Hopelijk maakt er iemand snel een VS2010-lookalike, want ik vind VS11 lelijk.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 09:53:
Voor Visual Studio 2010 is er een Theming-plugin, voor VS11 zal die vast ook wel verschijnen.
Hopelijk maakt er iemand snel een VS2010-lookalike, want ik vind VS11 lelijk.
Die plugin heb ik een tijd gebruikt, maar hij is toch niet zo 'verfijnd' als het native thema. Ik vind VS11 echt een gigantische vooruitgang, vooral omdat het veel rustiger is voor mijn ogen door het minder kleurgebruik.

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:00

BM

Admin Softe Goederen
Ik vind de nieuwe interface van VS11 helemaal prima, als ze die vreselijke hoofdletters maar weg halen. Anders hack ik ze d'r straks zelf wel uit :p

Xbox
Even the dark has a silver lining

• Davio
Ik gebruik voor VS10 het native thema (met blauw), maar ik vind die lichte screenshot van VS11 nog best te doen eigenlijk. Vrij rustig en veel plek voor je code, wat toch het belangrijkst is.

Verwijderd

Ik vind de nieuwe VS toch ook niet zo slecht. Enkel die hoofdletters he :-(

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:48

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik verdenk ze ervan dat ze in de beta express hebben overdreven met de UI, zodat de RC toch in de smaak zou vallen. :P

🇪🇺 pro Europa!

• Davio
Van mij hadden ze de menubalk ook wel default weg kunnen laten (en bijv laten verschijnen als je Alt 1x indrukt). Scheelt toch weer een regel code.

Die onderste blauwe statusbalk schijnt ook nog van kleur te verschieten (wordt bijv. oranje als je debugt, iets anders als je tests runt etc.). Weet niet of ik op dat circus zit te wachten, maar ik zal me er ook niet aan ergeren.

Hier is trouwens een blogpost met verschillen van de beta tov. de RC: http://blogs.msdn.com/b/v...updates-coming-in-rc.aspx

[ Voor 19% gewijzigd door Davio op 23-05-2012 10:04 ]

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand ervaring met de template engine twig? XD

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:01
TheNephilim schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:06:
Iemand ervaring met de template engine twig? XD
Ja :+ . Werkt best behoorlijk :).

• Alex)
Hoe kijken jullie hier aan tegen het ge/misbruiken van Reflection om iets voor elkaar te krijgen wat met de normale API niet kan?

Ik wil een SPListItem updaten, maar hier lukt iets niet. Update roept UpdateInternal aan, een method die een paar overloads bevat en ééntje daarvan heb ik waarschijnlijk nodig om mijn doel te bereiken. Maar die methode is gemarkeerd als internal en dus niet toegankelijk vanuit mijn code.

Thoughts?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Mijn ervaring met SharePoint is dat je dan iets anders nog fout doet, of dat het niet zo hoort.

Zeker in SharePoint zou ik dat niet doen, vooral omdat het enorm lastig is om de impact te bepalen van je actie . Ik weet niet wat je precies wilt doen met dat SPListItem, klinkt vaag...

Ik weet niet eens of, als Microsoft weet dat je op die manier iets update, je uberhaupt nog wel een supported farm hebt.. Als je een select-query uitvoert, rechtstreeks op een content-database van SP, is je farm volgens mij officieel al unsupported :S

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Styxxy schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:12:
[...]

Ja :+ . Werkt best behoorlijk :).
Oké! :D In Symfony2 werken ze er mee zag ik en gezien ik ooit eens wil beginnen aan Symfony2 was ik eens aan het kijken of ik twig kan gebruiken in Wordpress. Dan weet ik in ieder geval hoe templating in twig werkt en hoef ik alleen nog maar Symfony2 zelf te leren XD Goed en Doctrine dan ook :P

Oef, net even een bug opgelost op een project en nu verder met de websites die ik nog af moet maken.

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:09
Ik gebruik een VM voor mijn huidig ontwikkelwerk en de virtuele harddisk file staat op een externe schijf. Nu is die externe schijf al redelijk gefragmenteerd dus dacht ik: laten we die even defragmenteren. Nu hangt mijn VM omdat de defrag-tool de virtuele harddisk file aan het verplaatsen is. Blijkbaar houdt VirtualBox geen lock op die file of zo, want normaal slaat de defrag-tool bestanden over die in gebruik zijn. Nu dus maar wachten tot de defrag-tool klaar is met dat bestand :'(

• Alex)
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:22:
Mijn ervaring met SharePoint is dat je dan iets anders nog fout doet, of dat het niet zo hoort.

Zeker in SharePoint zou ik dat niet doen, vooral omdat het enorm lastig is om de impact te bepalen van je actie . Ik weet niet wat je precies wilt doen met dat SPListItem, klinkt vaag...
Daar heb je gelijk in.

Ik heb al eerder Reflection gebruikt i.c.m. SharePoint, maar dat was alleen om internal properties uit te lezen. Het alternatief voor één korte call m.b.v. Reflection was het kopiëren van honderden regels code uit verschillende SharePoint-namespaces en -classes.

Data updaten heb ik nog niet eerder gedaan, ik denk dat ik eerst maar ga kijken of er toch niet een andere manier is om m'n doel te bereiken.
Ik weet niet eens of, als Microsoft weet dat je op die manier iets update, je uberhaupt nog wel een supported farm hebt.. Als je een select-query uitvoert, rechtstreeks op een content-database van SP, is je farm volgens mij officieel al unsupported :S
Alleen SELECTen kan volgens mij geen kwaad, CUD uiteraard wel. Dat moet je dan ook nooit doen.

Maar voor je eigen geestelijke gesteldheid moet je ook wegblijven van die content-DB :)

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:25:
[...]

Alleen SELECTen kan volgens mij geen kwaad, CUD uiteraard wel. Dat moet je dan ook nooit doen.

Maar voor je eigen geestelijke gesteldheid moet je ook wegblijven van die content-DB :)
De select kan normaal inderdaad geen kwaad, maar volgens de voorwaarden voor support mag het volgens mij niet.

Wat probeer je eigenlijk te doen met dat listitem als ik vragen mag, wat wil je precies updaten?

[ Voor 30% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-05-2012 10:27 ]

• Alex)
Ik probeer de Created-date van een PublishingPage te updaten. Normaalgesproken is dit veld readonly, maar als je het zet via de properties van een SPListItem kan het wel. Ik heb dat al werkend, maar wanneer ik listItem.UpdateOverwriteVersion() aanroep maakt hij alsnog een nieuwe versie aan (die bovendien ook nog draft is). :(

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Dat is inderdaad wel lekker specifiek ja.

Raar dat die updateoverwriteversion() weer eens wat anders doet dan je verwacht. Misschien kan je kijken naar iets met SPListItem.SystemUpdate(false) (bron: MSDN: SPListItem.SystemUpdate Method (Boolean) (Microsoft.SharePoint) ) ? Geen idee wat die precies doet met de versie van de bijbehorende PublishingPage...

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-05-2012 10:33 ]

• Alex)
Met SystemUpdate kun je de Created-date weer niet updaten, die gooit een exception wanneer je dat probeert :')

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 23-05-2012 10:33 ]

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:33:
Met SystemUpdate kun je de Created-date weer niet updaten, die gooit een exception :')
Ah bah :(

[ Voor 76% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-05-2012 10:38 ]

• Alex)
Uit de (gedecompilede) broncode van SPListItem:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
/// <summary>
/// Updates the database with changes made to the list item without effecting changes in the modified time or modified by fields.
/// </summary>
public void SystemUpdate()
{
  this.UpdateInternal(true, false, Guid.Empty, false, false, false, false, false, false);
}

/// <summary>
/// Updates the database with changes made to the list item.
/// </summary>
public override void Update()
{
  this.UpdateInternal(false, false, Guid.Empty, false, false, false, false, false, false);
}

public void UpdateOverwriteVersion()
{
  this.UpdateInternal(false, false, Guid.Empty, false, false, true, false, false, false);
}

internal void UpdateInternal(bool bSystem, bool bPreserveItemVersion, Guid newGuidOnAdd, bool bMigration, bool bPublish, bool bNoVersion, bool bCheckOut, bool bCheckin, bool suppressAfterEvents)
{
    // implementation
}

Ze lijken vrijwel allemaal hetzelfde te doen, met een paar booleans anders. Nu kwam ik ergens de suggestie tegen om UpdateInternal aan te roepen met de bMigration op true, dan zou wat ik wil bereiken wel moeten lukken...

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alex) schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:37:
Uit de (gedecompilede) broncode van SPListItem:
[knip]

Ze lijken vrijwel allemaal hetzelfde te doen, met een paar booleans anders. Nu kwam ik ergens de suggestie tegen om UpdateInternal aan te roepen met de bMigration op true, dan zou wat ik wil bereiken wel moeten lukken...
Vergeet niet dat er ook momenten zijn om te zeggen, dit kan niet :+ (zeker als je dit hacky-hacky moet doen, want dan weet je nooit wat voor belachelijk moeilijk te traceren bugs je over een half jaar van SharePoint krijgt over dit specifieke lijstitem :P )

Ik bedoel, het is een CreateDate, hoe belangrijk kan die zijn :S

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-05-2012 10:39 ]

• Davio
Mooi van die pre-.net 4.0 apis waarbij je expliciet alle parameters moet meegeven, maakt het zo lekker duidelijk. :p

• Alex)
Ik vind het overigens best grappig dat de 2e boolean die UpdateOverwriteVersion() meegeeft, false is. De parameter heet namelijk bPreserveItemVersion en dat klinkt als iets van "Hey, ga eens geen nieuwe versie maken" :')

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

Argh, Google heeft een geniale doodle vandaag, bye bye productiviteit :W :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-05 17:30
XS4All bied nu ook gratis Spotify Premium abonnementen aan: http://www.xs4all.nl/spotify/

Nu nog even uitzoeken welk abonnement we thuis hebben (en of we daarvoor in aanmerking komen).

LinkedIn - Collega worden?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Haan schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:42:
Ie werkt hier niet op Google Chrome 20 beta. En in Firefox 9 bij een collega wel maar in Firefox 13 beta bij mij zegt Google dat ik moet updaten naar een moderne browser :')

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Snake schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 11:38:
[...]

Ie werkt hier niet op Google Chrome 20 beta. En in Firefox 9 bij een collega wel maar in Firefox 13 beta bij mij zegt Google dat ik moet updaten naar een moderne browser :')
Hier ook Chrome Beta 20, geen problemen, werkt prima XD

• Alex)
Hoogie2004 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 10:39:
[...]

Vergeet niet dat er ook momenten zijn om te zeggen, dit kan niet :+ (zeker als je dit hacky-hacky moet doen, want dan weet je nooit wat voor belachelijk moeilijk te traceren bugs je over een half jaar van SharePoint krijgt over dit specifieke lijstitem :P )

Ik bedoel, het is een CreateDate, hoe belangrijk kan die zijn :S
Het lijkt erop dat het me gelukt is. Zónder gebruik te maken van Reflection.

Wel gaat het op een ontzettend hacky manier: ik schakel tijdelijk versioning én content approval uit, update vervolgens de velden, roep UpdateOverwriteVersion aan, en zet daarna versioning en content approval weer terug aan. 8)7

Dit is mijn code:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
lock (_slotje)
{
    using (new DisabledItemEventScope())
    {
        using (var elevatedContext = ElevatedContext.Current)
        {
            var list = elevatedContext.Web.Lists[SPContext.Current.ListId];
            var item = list.GetItemById(SPContext.Current.ItemId);

var oldVersioningSetting = list.EnableVersioning;
            var oldModerationSetting = list.EnableModeration;

list.EnableVersioning = false;
            list.EnableModeration = false;
            list.Update();

var version = item.Versions.GetVersionFromID(versionId);

var previousCreatedDate = (DateTime)version["Created"];
            item["Created"] = SPUtility.CreateISO8601DateTimeFromSystemDateTime(previousCreatedDate);

item.UpdateOverwriteVersion();

list.EnableVersioning = oldVersioningSetting;
            list.EnableModeration = oldModerationSetting;
            list.Update();
        }
    }
}

DisabledItemEventScope is een class die ervoor zorgt dat event receivers niet afgaan, ElevatedContext is een class die het werken met elevated privileges wat vereenvoudigt.

Edit: en ook dit heeft weer z'n bijwerkingen. Zo werkt het niet op items die zijn uitgecheckt (duh...) en worden items die approval status "Pending" hebben daarna "Approved". -O-

Tijd voor lunch.

[ Voor 48% gewijzigd door Alex) op 23-05-2012 12:01 ]

• Haan
  • Laatst online: 18-05 13:43

Haan

dotnetter

hoe meer ik van die SharePoint code zie, hoe blijer ik ben dat ik er niets mee te maken heb :P

* Haan aait Dynamics CRM

Kater? Eerst water, de rest komt later

• denyos
  • Laatst online: 21:51
Het is normaal gesproken lang niet zo erg als Alex) niet laat zien. Hij heeft alleen weer een zeer irritante requirement meegekregen. Denk dat ieder pakket wel zo zijn quirks heeft waardoor sommige situaties gewoon echt niet netjes mogelijk zijn.

Strava

• Alex)
Ik heb inmiddels een oplossing voor mijn probleem: ik maak er het probleem van de gebruiker van :Y

Dan hoef ik niet te gaan klooien met versies, content approval, enzovoorts... de gebruiker moet dan nogmaals op "Publish" klikken :)

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Consistent gedrag, wa'sda?

Ik zoek een bepaald woord in Visual Studio, maar per type bestand reageert de tekst-editor weer anders. Normaal gesproken druk ik op Enter, omdat Find Next de Default-knop is, en dat werkt. Behalve als je een xaml-file open hebt, want dan wordt het gevonden woord vervangen door de zojuist ingetoetste Enter... :')

Toch maar eens aanleren daar F3 voor te gebruiken.

En ik blijf het een drama vinden, één tikfoutje in je xaml en je krijgt zomaar weer een exception tijdens runtime, bijvoorbeeld omdat ik abusievelijk "120px" heb getikt in plaats van "120".

[ Voor 27% gewijzigd door CodeCaster op 23-05-2012 14:22 ]

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zet ik ff een nummertje op mn usb stick, trek em eruit en bam, bsod (win 7 x64). Werkelijk waar nog nooit gehad. M'n roaming profile meteen naar de @#$ ook :')

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
Cartman! schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 14:58:
Zet ik ff een nummertje op mn usb stick, trek em eruit en bam, bsod (win 7 x64). Werkelijk waar nog nooit gehad. M'n roaming profile meteen naar de @#$ ook :')
Meteen gestraft want je wilde gaan sharen :D!

Nothing to see here!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
True that ;)

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:25
Gelukkig geen speakers op mijn pc op de zaak :9

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Daar liet Beethoven zich ook niet door weerhouden ;)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
Enig idee welke API dit gebruikt? Of is dit met zo'n lelijke data-uri hack?

De laatste keer dat ik iets met JavaScript en sound probeerde kreeg ik het niet eens voor elkaar om fatsoenlijk samples te timen en/of te mixen.

[ Voor 5% gewijzigd door Soultaker op 23-05-2012 17:25 ]

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-05 22:49
Soultaker schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:24:
[...]

Enig idee welke API dit gebruikt? Of is dit met zo'n lelijke data-uri hack?

De laatste keer dat ik iets met JavaScript en sound probeerde kreeg ik het niet eens voor elkaar om fatsoenlijk samples te timen en/of te mixen.
Zo te zien gebruiken ze Flash voor het afspelen van het geluid.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ARGH! Waarom werkt een bepaalde uploadify functie WEL bij een image, maar niet bij een subclassed image!
* Firesphere is gefrustreerd naar huis gegaan

offtopic:
Gelukkig wel net voor de onweersbui *O*

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Soultaker
hostname schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:37:
Ah, makes sense. Wel jammer dat HTML5 er nog niet klaar voor is.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:30

DeluxZ

Livin' the good life

Afbeeldingslocatie: http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/20839586.jpg

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehm, roep je'm wel correct aan? O-)
Modal of Popup?
If Popup... Popup blocker?
(Which reminds me... het aantal keer dat ik m'n code verrot heb gescholden, only to discover... popup blocker)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Nee het is een modal dialog :) Hij deed het eerst wel en nu niet meer, en als ik mijn code revert ook niet meer. Ook geen javascript errors ofzo..altijd leuk debuggen zo. Duurt veel te lang voor zoiets makkelijks :/

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

hostname schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:37:
[...]

Ah, dat verklaart nu waarom ie het niet deed... Even op 'Activate all plugins' geklikt en het doet het wel bij mij :)

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-10-2025
DeluxZ schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:56:
Nee het is een modal dialog :) Hij deed het eerst wel en nu niet meer, en als ik mijn code revert ook niet meer. Ook geen javascript errors ofzo..altijd leuk debuggen zo. Duurt veel te lang voor zoiets makkelijks :/
Doet hij het de eerste keer dat je em opent wel, en daarna niet meer, of doet hij het niet meer in het algemeen?

de $().dialog()-call initialiseert de dialoog namelijk, wil je em nogmaals openen, moet je $().dialog("open") gebruiken.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Ik vraag me af:
Welke progs gebruiken jullie voor developen?
Ik primair Notepad++ voor de offline updates en online in WebMatrix

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:00
visual studio hoofdzakelijk.... voor de rest notepad++

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

XCode, NetBeans, Eclipse, MS Visual Studio en Notepad++ voor snel dingen bewerken op een FTP.

Ik ben niet blond, dat lijkt maar zo!
Een Many_Many relationship heeft natuurlijk nog geen relations on create! Dus in de create actie $this->Object() aanroepen levert een lege set data op...

;w uur werk voor niks

• mwolting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-05 13:28
Visual Studio, Sublime text 2 en soms een beetje eclipse

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
F.West98 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 18:51:
Ik vraag me af:
PHPStorm, Pycharm, Filezilla en Visual Studio (soms).

Voor de kleinere bestanden Notepad++ en voor de grotere bestanden gebruik ik 010 Editor. Notepad++ vindt het niet fijn als ik een 2GB grote SQL-dump open. :+

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Manuel schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:01:
[...]

PHPStorm, Pycharm, Filezilla en Visual Studio (soms).

Voor de kleinere bestanden Notepad++ en voor de grotere bestanden gebruik ik 010 Editor. Notepad++ vindt het niet fijn als ik een 2GB grote SQL-dump open. :+
is 010 wat? Ik gebruik dan VIM for Windows (of VIM onder Ubuntu), maar ik vind dat toch suboptimaal werken voor zulk soort bestanden.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Firesphere schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:01:
[...]

is 010 wat? Ik gebruik dan VIM for Windows (of VIM onder Ubuntu), maar ik vind dat toch suboptimaal werken voor zulk soort bestanden.
010 Editor V3 (voor anderen). Perfect voor grote bestanden, zelfs het zoeken in de bestanden is snel. Download de trial en probeer het maar eens. Zojuist nog data moeten zoeken in een 9GB grote SQL-dump.
offtopic:
Ik moet voortaan even beter lezen. 7(8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Manuel op 23-05-2012 19:18 ]

• azerty
  • Nu online
Ik vraag me af:
Netbeans (php, css, javascript, html,xml), Eclipse (java), Visual Studio (C#), SQLYog (in zover ik SQL puur wil bekijken/uitproberen), Notepad++ voor als ik snel iets wil openen en snel bewerken/bekijken.

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Hmm..
Aangepast:
SQLYog voor SQL snel wijzigen (dingen die nog niet kunnen via CMS)
Notepad++ (php, js, html, css)
WebMatrix (zelfde)

Ik zit nu een beetje te kijken naar MS Visual Studio...
Is de Web Developer Express wat?
(welke versie gebruiken jullie)

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 08:31
Ben ik net met sockets in c++ bezig, bedenk ik me dat ik ook ondersteuning voor IPv6 moet toevoegen. Voordat ik me daar in ga verdiepen ga ik eerst maar eens zoeken naar artikelen over hoe IPv4 en IPv6 met elkaar samenwerken (als dat überhaupt mogelijk is).

Iemand nog tips voor goede artikelen hierover?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
F.West98 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:51:

Not really imho. Ik vind VS zelf veel beter voor webdevelopment.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Ik gebruik PhpStorm voor Web :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Gaat nogal lastig als je ASP.NET doet he :P

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

True that ;) Dan inderdaad Visual Studio, voor PHP/Symfony2 PhpStorm ;)

• Styxxy
  • Laatst online: 22:01
Robbiedobbie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 20:09:
Ben ik net met sockets in c++ bezig, bedenk ik me dat ik ook ondersteuning voor IPv6 moet toevoegen. Voordat ik me daar in ga verdiepen ga ik eerst maar eens zoeken naar artikelen over hoe IPv4 en IPv6 met elkaar samenwerken (als dat überhaupt mogelijk is).

Iemand nog tips voor goede artikelen hierover?
Ben je dit zelf puur aan het uitschrijven? Misschien is het interessant om een library zoals boost.asio te gebruiken? (socket streams)

• Robbiedobbie
Ik ben dit zelf uit aan het schrijven, omdat ik dit als een leuke oefening zie voor een paar testprogrammatjes die ik ermee maak. Puur om te hobbyen ;)

De implementatie in c++ lukt wel als ik een beetje research doe, maar ik moet gaan zoeken naar een paar artikelen over IPv6. Ik wil wel graag wat meer weten over ipv6, aangezien binnenkort toch wel meer gebruik gemaakt zal gaan worden van ipv6.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verschilt kwa API niet heel erg veel van ipv4 hoor volgens mij. Je gebruikt gewoon een andere SOCKADDR struct (en uiteraard de bijbehorende protocol defines enzo)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Robbiedobbie
Zoiets ben ik zelf inderdaad ook tegengekomen, maar waar ik nu naar op zoek ben is meer algemenere informatie over ipv6. Ik hoopte dat misschien iemand hier een goed artikel hierover had, want zelf heb ik nog niet echt goede artikelen kunnen vinden.
Ik doel dan vooral op informatie over hoe ipv4 en ipv6 samen gaan werken. Werken ze volledig langs elkaar door, is er mogelijkheid tot communiceren tussen elkaar, etc.
Ik ga morgen nog eens verder zoeken, maar als iemand toevallig een artikeltje hierover heeft ;)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:26
F.West98 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 19:51:

Ik zit nu een beetje te kijken naar MS Visual Studio...
Ultimate, maar ik hoef het niet zelf te betalen gelukkig.
Express voldoet in veel gevallen al, ik zou zeggen: kijk naar de verschillende versies en wat het kan, wat je nodig hebt. En overweeg ook zeker een Resharper license erbij, aanrader!

Roomba E5 te koop

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Robbiedobbie schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:02:
Ik doel dan vooral op informatie over hoe ipv4 en ipv6 samen gaan werken.
Doen ze niet.
Werken ze volledig langs elkaar door
Ja. De protocollen zijn totaal niet compatible. 't Is in feite gewoon een compleet losstaand internet. Er bestaan wel (automatische) ipv6 to ipv4 tunnels, maar daar hoef je je als applicatie eigenlijk geen rekening mee te houden. Da's meer configuratie voor de eindgebruiker / netwerkbeheerder / provider.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 23-05-2012 23:39 ]

Verwijderd

Ik vraag me af:
C#: Visual Studio
PHP: PHPStorm
Ruby On Rails: Redcar (zoek nog een beter alternatief dat onder Ubuntu draait)
Java: Eclipse
Snel even iets editen: Notepad++

• Soultaker
.oisyn schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:32:
Doen ze niet. [..] De protocollen zijn totaal niet compatible. 't Is in feite gewoon een compleet losstaand internet.
Eh? Er zijn zat besturingssystemen die een hybride netwerkstack hebben. Zie RFC 3493. Windows loopt natuurlijk achter, maar als je Linux of FreeBSD target (een zinnig netwerkserverplatform) dan hoef je op applicatieniveau alleen IPv6 sockets te supporten.

Ja, op netwerkniveau zijn het onafhankelijke protocollen, maar juist op applicatieniveau omvat IPv6 ook IPv4.

[ Voor 10% gewijzigd door Soultaker op 24-05-2012 00:38 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
.iosyn bedoelt dat je niet een IPv4 packet kunt versturen als er een IPv6 verbinding is aangemaakt en vice versa. Het is zover ik weet wel mogelijk om tegelijkertijd IPv4 en een IPv6 verbindingen open te hebben.

• Soultaker
Natuurlijk kun je wel tegelijkertijd IPv4 en IPv6 verbindingen open hebben. En zoals gezegd kun je, vanuit applicatie-perspectief, IPv4 communicatie over IPv6 sockets doen. Als applicatieprogrammeur hoef je je over het protocol op netwerkniveau geen zorgen te maken. (Als sysadmin is het wel handig als je precies weet hoe het zit, natuurlijk.)

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
's morgens vroeg werken is toch wel een stuk fijner met het weer van gisteren. 34 graden tikte te teller thuis aan.

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DeluxZ schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 17:56:
Ook wel eens gehad. Was meestal dat er stiekem 2x jQuery wordt ingeladen (al dan niet dezelfde versie)

• Robbiedobbie
.oisyn schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 23:32:
Er bestaan wel (automatische) ipv6 to ipv4 tunnels, maar daar hoef je je als applicatie eigenlijk geen rekening mee te houden. Da's meer configuratie voor de eindgebruiker / netwerkbeheerder / provider.
Soultaker schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 02:49:
Als applicatieprogrammeur hoef je je over het protocol op netwerkniveau geen zorgen te maken. (Als sysadmin is het wel handig als je precies weet hoe het zit, natuurlijk.)
Het was ook meer uit algemene interesse. Bedankt voor de uitleg! _/-\o_

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Ach, hier gaat tot 5 juni regenen volgens de weervoorspellingen. Maar vandaag 22graden :+
Echt wat een slechte lente zeg... De laatste twee maanden alleen maar prut weer gehad erg veel regen. Kan nog steeds buiten zwemmen :( Overigens geeft Yahoo 27graden aan :+

(http://www.meteoblue.com/...cast/tab/bern_ch_449/b/54)

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 24-05-2012 08:16 ]

• Robbiedobbie
Hier in Nederland is het lekker. Waar ik zit was het om 8 uur al 19 graden. Dat gaat later op de dag naar 28 graden :D

• alienfruit

alienfruit

Ja, de rivier hier is maar 11.89graden... Zwembaar bij 19graden...
JSONP waarom verander je alle requests naar GET :( :(

[ Voor 29% gewijzigd door alienfruit op 24-05-2012 08:44 ]

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
bah door dit weer heb ik vannacht op de tocht gelegen en nu heb ik een zere keel :(.

Nothing to see here!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

alienfruit schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 08:44:
Ja, de rivier hier is maar 11.89graden... Zwembaar bij 19graden...
JSONP waarom verander je alle requests naar GET :( :(
Euhhhhh.... :P

Weet je wat je aan het doen bent? Wat jsonp uberhaupt is? :P

[ Voor 3% gewijzigd door eamelink op 24-05-2012 09:07 ]

• alienfruit

alienfruit

Nee :+

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nou, omdat je vanwege de same origin policy geen ajax request kan doen naar andere origins, hebben slimme peeps bedacht dat je ook gewoon ajax requests kan emuleren door een extra script tag toe te voegen aan je document, want daarvoor geldt de same origin policy niet. Als je dat script dan op zo'n manier maakt dat het een callback doet naar jouw code, lijkt het best een beetje op een ajax request. Maar scripts worden natuurlijk wel altijd binnengetrokken met een GET request... :)
Pagina: 1 ... 98 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.