De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 100 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.481 views

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
WernerL schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 23:56:
[...]

...
Laatste keer dat ik met phonegap werk. Ik geef sowieso de voorkeur aan een iets echtere programmeertaal zoals Java. Maarja het moet op een iPad kunnen draaien en ik moet in Linux kunnen devven.
Wat bedoel je precies met een 'echtere' programmeertaal... Kijk dat de API van Java groter is ok, maar dat maakt javascript nog geen minder 'echte' programmeertaal :P. imho

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
wsitedesign schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:35:
Ben daar ook wel benieuwd naar .oisyn :)

Heb vandaag trouwens 100G pure caffeïne besteld, om bij de koffie te doen als ik moe ben 's ochtends :p
Doe dan gelijk amphetamine in je koffie.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
wsitedesign schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:35:
Heb vandaag trouwens 100G pure caffeïne besteld, om bij de koffie te doen als ik moe ben 's ochtends :p
Dat klinkt echt als een waanzinnig ongezond idee 8)7 Als je te moe bent is dat misschien een teken :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:02:
[...]

Dat klinkt echt als een waanzinnig ongezond idee 8)7 Als je te moe bent is dat misschien een teken :)
Ik zou inderdaad ook eerder voor optie 2 kiezen: zorgen voor meer nachtrust. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
.oisyn schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 22:30:
Waarom sowieso iets installeren als het ook gewoon met een website kan? Al mijn wachtwoorden staan online in een database, kan ik er overal vandaan bij. Nou ja, niet de wachtwoorden zelf, maar seeds die icm mijn masterpassword het daadwerkelijke wachtwoord vormt.
Lokaal iets installeren geeft sowieso een veiliger gevoel, :p. In het geval van password databases die je met Dropbox synchroniseert heb je - tenminste in mijn geval - altijd meerdere backups van je bestanden, overal waar Dropbox een keer op gesynced heeft, zou die dienst er eens een keer uitvallen. Heb je overigens ook HTTPS op je web ding?
quote: WernerL
Maarja het moet op een iPad kunnen draaien en ik moet in Linux kunnen devven.
Ik dacht dat je voor Phonegap voor iOS ook een Mac nodig had?
Als je faalt in koffie maken ook, :p. ProTip, leer koffie maken.

[ Voor 14% gewijzigd door YopY op 25-05-2012 09:30 ]

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Bah heb ik een dagje vrij en dan heb ik nog steeds een zere keel :( niet tof.

Nothing to see here!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

PhoneGap kan ook middels PhoneGap Build...

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:42
Maarrr, in plaats van een uniek wachtwoord onthouden per website, kan je niet 1 wachtwoord gebruiken, en dat hashen oid met de website, zodat je een uniek wachtwoord krijgt per website, maar je maar 1 wachtwoord hoeft te onthouden. En dus ook niet je wachtwoordsafe kan kwijtraken, omdat je ze altijd opnieuw kan genereren.
Moet je dus alleen niet je hoofdwachtwoord kwijt raken.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Michali schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:00:
[...]

Doe dan gelijk amphetamine in je koffie.
Maar dat is toch een partij ranzig.
YopY schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 09:29:
Heb je overigens ook HTTPS op je web ding?
Ja. Maar m'n master password verstuur ik nooit naar m'n webserver, dat gebeurt allemaal clientside. Goed, iemand die afluistert zou natuurlijk ook mij een andere pagina voor kunnen schotelen die wél mijn wachtwoord verstuurt. Wat nu overigens ook kan want ik heb nog geen officieel certificaat :P

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2012 10:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• alienfruit

alienfruit

Koffie is inderdaad ranzig :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt, maar mijn punt was dat amfetamine (ja dat schrijf je met een f ;)) dat nou niet bepaald beter maakt :P

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2012 10:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• alienfruit

alienfruit

Oh, geen idee. Nog nooit geproefd...

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

.oisyn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:30:
Ja. Maar m'n master password verstuur ik nooit naar m'n webserver, dat gebeurt allemaal clientside. Goed, iemand die afluistert zou natuurlijk ook mij een andere pagina voor kunnen schotelen die wél mijn wachtwoord verstuurt. Wat nu overigens ook kan want ik heb nog geen officieel certificaat :P
Dat laatste kan wel je wel oplossen door je eigen CA te laten trusten in je browser :)

Dan valt het in ieder geval op als jouw zelfgefabriekte cert vervangen is door iemand anders' zelf gefabriekte cert :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt, ware het niet dat de serveradmin nog niet heeft ingesteld dat ik via DirectAdmin zelf certificaten kan toevoegen, waardoor het standaard certificaat wordt geserveerd, waar mijn domeinnaam niet op staat :P

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Ontwikkelen is dus helemaal niet meer gratis. Metro apps kan en mag je alleen vanuit de Windows Store installeren, waar je dus een betaald account op moet hebben om apps erin te mogen zetten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:41
[...]

Was meer als grap bedoeld. Ik ga het waarschijnlijk doseren en met water mengen (in beperkte hoeveelheden dus, ongeveer hetgeen in een normale tas koffie zit), voor tijdens het examen. Je kunt toch moeilijk een tas koffie slurpen dan? Water mag normaal wel :)

En ongezond (zelfs als ik het bij de koffie zou doen): zolang je onder bepaalde dagelijkse grenzen blijft is er niet echt een groot probleem imho. Je went trouwens aan de caffeïnegehaltes na een tijdje ^^

Verwijderd

wsitedesign schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:00:
[...]

Was meer als grap bedoeld. Ik ga het waarschijnlijk doseren en met water mengen (in beperkte hoeveelheden dus, ongeveer hetgeen in een normale tas koffie zit), voor tijdens het examen. Je kunt toch moeilijk een tas koffie slurpen dan? Water mag normaal wel :)

En ongezond (zelfs als ik het bij de koffie zou doen): zolang je onder bepaalde dagelijkse grenzen blijft is er niet echt een groot probleem imho. Je went trouwens aan de caffeïnegehaltes na een tijdje ^^
Waarom drink je dan niet gewoon energy drink? |:(

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:30
Sebazzz schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 10:50:
[...]

Ontwikkelen is dus helemaal niet meer gratis. Metro apps kan en mag je alleen vanuit de Windows Store installeren, waar je dus een betaald account op moet hebben om apps erin te mogen zetten.
Begrijp ik nou goed dat je met de Express versies van VS dan alleen Metro applicaties kan maken, maar deze niet kan installeren omdat dat via de store moet?

LinkedIn - Collega worden?

• alienfruit

alienfruit

code:
1
2
3
4
5
            self = this
            endSessionCallback = () ->
                console.log('end session callback')
                self.completeQuiz()
                return

Toch maar eens de Coffeescript documentatie lezen. De self = this is ugly!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat doet self = this :?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02

orf

De scope overbrengen op een local variable. Je kunt wellicht aan de slag met call() of apply().

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:25
Zo, net gesproken in Moskou. Nu in de speaker room luisteren naar een Russische spreker. Live nagesynchroniseerd!

Mijn slides: www.slideshare.net/janjon...ve-applications-in-nodejs

[ Voor 25% gewijzigd door creator1988 op 25-05-2012 12:28 ]

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:35
D-Raven schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 08:45:
[...]

Wat bedoel je precies met een 'echtere' programmeertaal... Kijk dat de API van Java groter is ok, maar dat maakt javascript nog geen minder 'echte' programmeertaal :P. imho
Het gaat me niet eens zozeer om de API. Wat ik bedoel is dat ik liever native applicaties schrijf. En javascript is gewoon vies. Classes definieren met function Classnaam() { ... } bijvoorbeeld :')
Dat is een van de vieze dingen die je met javascript ook moet doen. Wanneer een functie getriggert wordt door een event dan verwijst this ineens naar het event in plaats van de class, en kun je dus niet meer properties of functies van de class aanroepen. var self = this; bovenaan zetten is de enige oplossing.

Ik bedoel dus zoiets:

code:
1
2
3
4
5
6
function eenclass()
{
this.eenfunctie = function() { iets.addEventListener('click',this.eventfunctie);

this.eventfunctie = function(e) { //hier veranderd de waarde van this }
}

Heeft me een tijdje terug nog wat frustratie opgeleverd.

[ Voor 44% gewijzigd door WernerL op 25-05-2012 12:40 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• RayNbow
  • Laatst online: 21:04

RayNbow

Kirika <3

Tja, this is speciaal en niet lexically scoped... Dan krijg je zulk soort workarounds. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• BM
  • Laatst online: 20:02

BM

Admin Softe Goederen
Mijn baas heeft binnenkort een meeting/afspraak met Scott Guthrie. Mag helaas niemand van ons mee :( Jammer, had graag gehoord wat ie allemaal te melden heeft :)

Xbox
Even the dark has a silver lining

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar volgens mij heeft Coffeescript hiervoor al een oplossing. :)

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
alienfruit schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:58:
Ja, maar volgens mij heeft Coffeescript hiervoor al een oplossing. :)
Klopt; () => ofzoiets.

Dat is wel weer leuk aan CS.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Sebazzz
  • Laatst online: 16:00

Sebazzz

3dp

Evilbee schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 11:10:
[...]

Begrijp ik nou goed dat je met de Express versies van VS dan alleen Metro applicaties kan maken, maar deze niet kan installeren omdat dat via de store moet?
Nouja, jij als developer (waarschijnlijk) wel. Maar niemand anders niet nee.

En als je voor je Windows-apparaat echt een developer license moet hebben zoals dat bij Windows phone gaat, dan kan je eigenlijk alleen maar compilen. Deployen en debuggen gaat dan denk ik niet.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 13:29
WernerL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:36:
[...]
Dat is een van de vieze dingen die je met javascript ook moet doen. Wanneer een functie getriggert wordt door een event dan verwijst this ineens naar het event in plaats van de class, en kun je dus niet meer properties of functies van de class aanroepen. var self = this; bovenaan zetten is de enige oplossing.
Tja, je kan het 'vies' noemen maar het hoort gewoon bij het werken met closures. Je moet als je een OO taal gewend bent wel even omschakelen, maar closures zijn in een dynamische taal vind ik een goede match itt traditionele classes.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

WernerL schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:36:
Wat er mis is is jouw perceptie van de elementen van de taal. Je programmeert waarschijnlijk meer in Java of .Net of een andere vergelijkbare OO taal, waarin een method onlosmakelijk verbonden is met een object. Die mindset is gewoon verkeerd in Javascript.

In Javascript heb je louter functions, geen methods. Een function hoort niet bij een instance. Je kunt 'm wel aanroepen binnen de context van een instance, maar a.foo geeft gewoon een verwijzing naar het object die met de naam 'foo' aan 'a' geassigned is. En dat kan alles zijn, een number, een array, een function...

Als het een function is kun je 'm dus ook aanroepen. Dit werkt dan ook prima:
JavaScript:
1
2
var f = a.foo;
f();

Nu wordt f() aangeroepen met als 'this' het global object, en dus niet 'a'.

De énige reden dat jij het vies vindt is omdat het niet doet wat jij gewend bent. Maar Javascript is nou eenmaal geen taal zoals jij gewend bent, dus je moet die karakteristieken er ook niet op proberen toe te passen.

De standaard manier in JS is dan ook:
JavaScript:
1
2
var f = a.foo.bind(a); // of: bind(a.foo, a);
f();
matthijsln schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:26:
[...]

Tja, je kan het 'vies' noemen maar het hoort gewoon bij het werken met closures.
Nee, absoluut niet. C++ en .Net hebben ook closures, maar die hebben het 'probleem' niet. Maar dat komt omdat een closure daar wél onlosmakelijk verbonden is met de instance waarbinnen je 'm definieert. Wat overigens ook prima kan, want je kunt niet zomaar een method aanroepen op een andere instance.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2012 15:06 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Leuke presentatie:

Definitely: Dr. Reggie Watts is the new Emperor of Marketing Mullshit Bingo. In this presentation he proposes some new, revealing insights on innovation and out of the box thinking in a new world of challenges for the organizational production funnel in business value environments of seemingly unrealistic, concrete demands from new, experienced entrepreneurs. Exactly (-:

Duurt maar 5 minuten:

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
*O*

Eerder deze week probeerde ik vanuit code de "Created" date van een SharePoint-listitem te updaten onder bepaalde voorwaarden. Dit om zo de resultaten in onder andere de zoekmachine te beïnvloeden. Dat bleek enorm veel gezeur op te leveren: UpdateOverwriteVersion die toch een nieuwe versie aanmaakt, het veld Created dat niet werd bijgewerkt met een SystemUpdate, enzovoorts. In overleg met de klant een iets andere aanpak gekozen, en dat heb ik binnen een paar minuten werkend geïmplementeerd. :')

De oplossing is nu:
  • Een veld "Override Created" van het type Date and Time
  • Een Calculated field genaamd "Created (calculated)" waarin de formule kijkt of er een waarde staat is "Override Created". Zo ja, dan wordt die waarde geretourneerd, en anders de waarde uit het oorspronkelijke Created-veld
  • Een simpele event receiver die - wanneer nodig - properties.AfterProperties.ChangedProperties["OverrideCreated"] instelt op de ISO8601-representatie van DateTime.Now
Het werkt als een tierelier. Jammer dat ik niet eerder die route heb genomen. :')

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 25-05-2012 15:16 ]

We are shaping the future

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Met de afdeling kratten bier gekocht en koel gezet, biercoding is gonna start soonish :P

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
BtM909 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:06:
Leuke presentatie:

Definitely: Dr. Reggie Watts is the new Emperor of Marketing Mullshit Bingo. In this presentation he proposes some new, revealing insights on innovation and out of the box thinking in a new world of challenges for the organizational production funnel in business value environments of seemingly unrealistic, concrete demands from new, experienced entrepreneurs. Exactly (-:

Duurt maar 5 minuten:
[video]
Hehe schitterend.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• zezke
  • Laatst online: 18-05 10:21
creator1988 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 12:28:
Zo, net gesproken in Moskou. Nu in de speaker room luisteren naar een Russische spreker. Live nagesynchroniseerd!

Zo... Ik heb het raden naar je grote boodschap op basis van de slides.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5sp-NaJPvpY&feature=fvst]

• Alex)
zezke schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:51:
[...]

Zo... Ik heb het raden naar je grote boodschap op basis van de slides.
Dat... 't is nogal een hoop plaatjes en verder weinig inhoud. Wat is het verhaal erachter?

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En vielen ze voor je grapjes? Da's vaak nog 't lastigste om voor een andere cultuur te spreken (of te laten spreken ;))

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:48

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik let niet meer goed op. Tijd om zo maar eens naar huis te gaan.
Ik open dit topic en zie alleen deze regels;
Ik heb het raden naar je grote boodschap...
't is nogal een hoop
Sick mind...

Lekker op de bank

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

ZaZ schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:14:
Ik let niet meer goed op. Tijd om zo maar eens naar huis te gaan.
Ik open dit topic en zie alleen deze regels;

[...]

[...]

Sick mind...
Bij die grote boodschap was ik ook al zo ver hoor :P

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:25
Alex) schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 15:58:
[...]

Dat... 't is nogal een hoop plaatjes en verder weinig inhoud. Wat is het verhaal erachter?
Valkuilen wanneer je meer dan trivial applicaties bouwt met node.js
BtM909 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:04:
[...]

En vielen ze voor je grapjes? Da's vaak nog 't lastigste om voor een andere cultuur te spreken (of te laten spreken ;))
Ja, de rest van de speakers hadden meer moeite, maar bij mij ging het behoorlijk goed. De Poetin slide viel heel erg goed.

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
creator1988 schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:58:

[...]

Ja, de rest van de speakers hadden meer moeite, maar bij mij ging het behoorlijk goed. De Poetin slide viel heel erg goed.
Mijn Russisch is de laatste tijd niet meer zo goed, wat zegt Poetin?

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-05 13:31
Is het hier toegestaan om een korte vraag te stellen over programmeren? of moet ik hier een speciaal topic voor aanmaken?

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:55

Priet

To boldly do what no one has..

Wow! De nieuwe site van EmberJS is een hele vooruitgang! Mooie docs, guides, etc :)

Kan niet wachten er eens mee te spelen oOo

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

WilliamP schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:20:
Is het hier toegestaan om een korte vraag te stellen over programmeren? of moet ik hier een speciaal topic voor aanmaken?
Maak maar een topic in PRG aan, zorg dat die compleet is en men zal je sneller helpen :)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Priet schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 19:21:
Wow! De nieuwe site van EmberJS is een hele vooruitgang! Mooie docs, guides, etc :)

Kan niet wachten er eens mee te spelen oOo
Waarom zou je Ember prefereren boven een tools als moustache.js + backbone.js?

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:10

F.West98

Alweer 17 jaar hier

De domste fout ooit gemaakt gevonden :+
Dubbele variabele instellen. Een userafhankelijke variabele zelfde naam geven als de file met alle klassen erin. Ik vroeg me al af waarom dat rooster totaal niet klopte :+

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 13:41

Acid_Burn

uhuh

Ben op mijn werk bezig met xcode4. Voor het eerst op een Mac. Voor het eerst objective-c.
Dit is tot nu toe zo'n beetje mijn gevoel:
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/xcode.jpg

Allemachtig wat een frustrerende bedoening.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:D

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acid_Burn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 21:39:
Ben op mijn werk bezig met xcode4. Voor het eerst op een Mac. Voor het eerst objective-c.
[afbeelding]

We verwelkomen je in de community :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

[afbeelding]

Ik denk dat dat de reden wordt om maar niet aan objective-c voor iOS apps ga beginnen en het bij PhoneGap houd :P

edit:
lekker bezig jQuery.
Regel code:
JavaScript:
1
$('#bijlage').val(b);

Security error en werkt dus niet -_-
met ipv #bijlage #b werkt het wel maar dat is een ander element
#b2 werkt dan weer wel lol

[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 25-05-2012 22:20 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:02

orf

Het valt me echt op hoe vaak je een bug of een probleem dat je hebt ziet als een probleem van de taal of het framework. Of het nu PHP, Javascript of jQuery is. Ik zou het iets dichterbij zoeken. :)

• Alex)
[afbeelding]

Care to elaborate?

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-05 13:25

CoolGamer

What is it? Dragons?

Als #bijlage een input veld van type upload is, dan is die error gewoon by design. Zo staat het in de DOM specificatie, daar kan jQuery weinig aan veranderen.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Even een greep uit mijn 2 en halve dag ervaring op een kakelverse iMac:

Mijn eerste probleem begon al met de Home en End keys. Die werken gewoon niet. Dat is echt vreselijk onhandig als je aan het proggen bent (nee, ik vind cmd+pijltje geen goed alternatief). Uiteindelijk in de settings gevonden dat je dat kan binden, waarom is dat niet standaard behaviour 8)7

Xcode4 zelf is onstabiel. Als meerdere crashes gehad.

Localisation fail! View aangemaakt in het storyboard. Localisation Nl erbij. Switch naar En. Terug naar Nl en Xcode snapt het niet. Hij blijft naar de En versie kijken... en opslaan Aaargh...

Plots krijg ik een melding bij het runnen dat storyboards niet ondersteund worden op IOS 4.3 en lager. Compiletarget staat op 5.1. Xcode afsluiten en opnieuw starten helpt niet... Mac rebooten en presto het werkt weer 8)7

Mac valt in slaap.. wakker maken.. hmm keyboard werkt niet meer. WTF.. Even USB kabel eruit en weer inpluggen... profit! Screensaver en energiebeheer dus gelijk uitgezet.

iPhone gehad om mee te testen (ook nieuw). Aansluiten.. run app... "device not provisioned bla bla bla.."... wtf, moeten we eerst weer €80 uitgeven om uberhaubt op deze telefoon je eigen ontwikkelde apps te mogen draaien. We hebben ook een app gemaakt voor Android en dat was gewoon inpluggen en gaan met die banaan.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Daarom ook MonoTouch ;)

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-05 13:25

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zal dan hetzelfde probleem houden als je het wilt testen op je iPhone/iPad. Je kan alleen debuggen/eigen code laden op je telefoon als je een geregistreerde ontwikkelaar bent. Een alternatief om te ontsnappen aan deze beperkingen is door je iPhone te jailbreaken, maar dan zitten er nog problemen om code te kunnen debuggen vanuit xCode.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Die €80 is het probleem ook niet. Dat wordt volgende week geregeld. Het was alleen de zoveelste horde en dan heb je op dat moment echt iets van:
Afbeeldingslocatie: http://temp.theglasseye.nl/got/fffuuu.gif

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ziet er leuk uit! :)

Doe je hem nog een keer in de buurt? :)

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
eamelink schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 00:20:
[...]

Ziet er leuk uit! :)

Doe je hem nog een keer in de buurt? :)
Ik voel een presentatie aankomen speciaal voor ons tweakers. :*)
Eerst dacht ik: "Wreed, laat ik daar eens naar gaan kijken!" Vervolgens zag ik dit staan:
$999
-O-

[ Voor 36% gewijzigd door Devilly op 26-05-2012 00:42 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
$399.

En op zich is dat snel terugverdiend, 399 is voor een software engineer 4~5 uur werken, in zo'n korte tijd leer jij geen Objective-C.

• YopY
Net zoals die $99 of wat dan ook, da's niks in vergelijking met, bijvoorbeeld, wat een developer kost. Dat bedrag is voornamelijk - denk ik - om mongolen met hun iFart2012 weg te houden.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Als je het professioneel gebruikt, is dat bedrag inderdaad niet zo'n probleem, maar om er mee te kunnen hobby'en gaat het me toch echt te ver.

• Avalaxy
Agreed :)

• YopY
Voor hobbyen kun je je - volgens mij - beperken tot de simulator. Maar ook voor een particulier is - als je je er serieus mee bezig wilt houden - $99 niet zo veel.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
.oisyn schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 14:59:
JavaScript:
1
2
var f = a.foo.bind(a); // of: bind(a.foo, a);
f();
Cool, bind kende ik niet eens

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

CoolGamer schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 23:31:
Als #bijlage een input veld van type upload is, dan is die error gewoon by design. Zo staat het in de DOM specificatie, daar kan jQuery weinig aan veranderen.
Het is type text dus nee daar ligt het niet aan. Blijft raar maar hij gaf de security error (firebug = hij) aan als iets in jquery_min.js...
Maar ok, ik ben altijd aan het kl*ten met jQuery want het werkt nooit zoals ik wil :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Is er een verband bekend tussen het weer en de kwaliteit van de code?
De lol van bughunting is er ondertussen wel een beetje af...

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• azerty
Ik heb een vermoeden van wel, misschien maar eens een paar proffen aan het werk zetten ervoor ^^

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:42:
Ik heb een vermoeden van wel, misschien maar eens een paar proffen aan het werk zetten ervoor ^^
Wat zijn "proffen"??
Polen zijn goedkoper hoor :P

• azerty
Een academische studie over de relatie tussen kwaliteit en het weer ^^

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
F.West98 schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:33:
Blijft raar maar hij gaf de security error (firebug = hij) aan als iets in jquery_min.js...
Als je nou eens de niet-minified versie gebruikte dan zou je kunnen zien waar het foutgaat, en van daaruit terugredeneren waarom ;-)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wsitedesign schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:49:
Een academische studie over de relatie tussen kwaliteit en het weer ^^
Dat las ik compleet verkeerd. Waarschijnlijk omdat ik dat "Profs" noem afgekort. Maar goed plan. Ik zet de boel hier maar uit. No more code today.

• azerty
Firesphere schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:55:
[...]

Dat las ik compleet verkeerd. Waarschijnlijk omdat ik dat "Profs" noem afgekort. Maar goed plan. Ik zet de boel hier maar uit. No more code today.
profs/proffen afhankelijk van tijd tot tijd :p

Ik heb zelf al gemerkt dat mijn code niet echt verbeterdt als het warmer word, of later in de nacht ^^

Edit: thx avalaxy, het is hier te warm :p

[ Voor 5% gewijzigd door azerty op 26-05-2012 18:49 ]

• Avalaxy
wsitedesign schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:04:
[...]

Ik heb zelf al gemerkt dat mijn code niet echt verbeterd verbetert als het warmer word, of later in de nacht ^^
Grammatica ook niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 26-05-2012 18:17 ]

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 11:28

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Als je dan toch iemand gaat verbeteren; dat is een grammaticale fout, heeft weinig met spelling te maken ;)

Maar inderdaad, dit weer doet toch wel iets met je productiviteit. Zeker op een kantoor bij een klant met airco die niet helemaal lekker werkt...

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 19-05 14:51
Mijn productiviteit is ook flink gedaald. Ik zit nu gewoon pinkpop via cultura 24 te volgen. Kon helaas niet gaan dit jaar doordat ik examens heb *zucht* :(

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op woensdag 20 april 2011 @ 23:16:
Als ik ooit door m'n voorraad kb-0133 / 271122-b31 heen raak mag je me gaan zoeken op een hoog gebouw of hoge brug.
Vanochtend besloot een pootje waarmee 'ie iets omhoog staat er mee te stoppen nadat ik 't tobo verplaatste (met kracht tegen de muur, #$%*&$-computers :( :+ /jk). Niet meer te repareren :( Gelukkig heb ik een voorraad en type ik vrolijk op een verse door :Y) _O_

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• azerty
Het is hier dan ook redelijk warm in mijn kamer O-)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobIII schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:37:
[...]

Vanochtend besloot een pootje waarmee 'ie iets omhoog staat er mee te stoppen nadat ik 't tobo verplaatste (met kracht tegen de muur, #$%*&$-computers :( :+ /jk). Niet meer te repareren :( Gelukkig heb ik een voorraad en type ik vrolijk op een verse door :Y) _O_
of je stuurt de fabrikant een mailtje dat je pootje stuk is en ze sturen je een dozijn van die dingen gratis toe?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Firesphere schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:51:
[...]

of je stuurt de fabrikant een mailtje dat je pootje stuk is en ze sturen je een dozijn van die dingen gratis toe?
Ik heb nog een dozijn liggen dus waarom zou ik? :P O-) Daar ga ik toch niet op zitten wachten? :P De wachttijd nu was 0; beat that :+

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 26-05-2012 18:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

RobIII schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 18:53:
[...]

Ik heb nog een dozijn liggen dus waarom zou ik? :P O-) Daar ga ik toch niet op zitten wachten? :P De wachttijd nu was 0; beat that :+
Want dan heb je een dozijn van beide :D

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-04 15:02
Oh echt die gekke leverancier van ons blijft bij elke PC die nog een PS/2 poort heeft maar een PS/2 muis en toetsenbord sturen. Ik wordt zo gek van die dingen (PCs verplaatsen hier nog wel eens en dan zet je hem al aan terwijl je nog even alle stekkers er in doet. Doen de muis en toetsebord het weer niet omdat die niet plug & play zijn...)

Laatst ging er een USB toetsenbord kapot. Kijk je in da kast: aha duizend HP toetsenborden, allemaal gecontroleerd, geen één USB variant. Moest ik toch weer even naar de winkel &$#&%)#)YGYA!!!

~ Mijn prog blog!

• Avalaxy
PS/2 werkte bij mij altijd gewoon plug & play hoor :P (ja ik weet dat het er *kennelijk* niet voor bedoeld is, maar ik heb het echt jaren zo gedaan op meerdere computers met meerdere tobo's en muizen en nooit iets gesloopt)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:20
Avalaxy schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 21:13:
PS/2 werkte bij mij altijd gewoon plug & play hoor :P [...]
Zelf toch wel een paar keer gehad bij mijn oude P2 systeem dat het nieuwe apparaat niet werd herkend. Daarnaast als er al geen apparaat in zat voordat de BIOS is geboot herkende die het al helemaal niet meer. Kon je dus op het reset knopje gaan drukken.
Als je eenmaal een muis er in had gestopt had je wel grote kans dat een andere muis ook werd herkend, maar dus niet altijd (iig bij mij).

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 17:19
PS/2 werkte bij mij altijd gewoon plug & play hoor :P (ja ik weet dat het er *kennelijk* niet voor bedoeld is, maar ik heb het echt jaren zo gedaan op meerdere computers met meerdere tobo's en muizen en nooit iets gesloopt)
De kans is groot dat er niets kapot gaat, maar Windows laadt geen driver als er tijdens het bootproces geen PS/2 muis aanwezig is.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• .Gertjan.
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Firesphere schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 17:30:
Is er een verband bekend tussen het weer en de kwaliteit van de code?
De lol van bughunting is er ondertussen wel een beetje af...
Sowieso gaat met dit weer de productiviteit redelijk naar beneden. :-( Probeer nu ook nog even een klusje af te maken maar kan me er gewoon niet toe zetten. Afgelopen week had ik bij een klant hetzelfde. Geen airco, dus redelijk afzien op kantoor. Heb die 2 dagen verdomd weinig gedaan. Komt ook wel omdat er vooral overleg plaats vond, maar de momenten dat ik dan wel achter mijn laptop zat gutste het zweet uit mijn tere okseltjes.
-O-

Overigens begonnen die dagen al goed omdat ik in een overvolle trein zat stond waar men uit kostenbesparing de airco maar heeft uitgelaten. Kwam dus al redelijk plakkerig op het werk aan... :r

Thuis maar besloten een airco op kantoor te knallen. Ben nog niet helemaal uit of het een goede oplossing is, ding maakt redelijk wat geluid, maar liever dat dan dat het benauwd is op je werkplek (zit thuis op zolder)...

Maar nu eerst maar eens wat van het weer genieten, kijken of ik wat simpele dingen weg kan werken in de tuin :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

Het warme weer laat ook bij mij de productiviteit aardig dalen. Heb deze week een 3-tal permanente evaluaties maar geraak er maar niet aan begonnen. :/

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Er zijn op internet wel diverse verhalen te vinden van opgeblazen voedingen en moederborden waarbij de schuld wordt gelegd bij het hotswappen van een PS/2-connector. Je weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar die verhalen zijn.

Zo gek heb ik het echter nog nooit meegemaakt, het ergste was een PC die gewoon totaal vast sloeg (bevroren beeld en geluid) bij het draaiend verwisselen van een toetsenbord. De tientallen andere keren dat ik het deed, werkte het gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 27-05-2012 13:47 ]

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Mijn productiviteit gaat juist omhoog, dus geen klagen hier :+
(nou ja, ik heb nu tenminste een deadline)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
CodeCaster schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:46:
[...]

Zo gek heb ik het echter nog nooit meegemaakt, het ergste was een PC die gewoon totaal vast sloeg (bevroren beeld en geluid) bij het draaiend verwisselen van een toetsenbord. De tientallen andere keren dat ik het deed, werkte het gewoon.
Bij mij op school
  1. zijn de PS/2 poorten niet hot-pluggable
  2. duurt het opstarten ongeveer 15 minuten
en dan zijn er van die klapmongolen die voor de grap één van de PS/2 kabels er uit te halen, of omwisselen :')

Gelukkig komen er nu nieuwe pc'tjes met een verstelbaar beeldscherm, USB tobo's en muizen die ook nog eens niet slecht zijn, en hebben W7 oOo

• Avalaxy
Windows 7 :o

Op de hogeschool (Rotterdam) zit geloof ik nog Windows 98 :') (in ieder geval iets wat er heel erg oud uitziet, kan ook XP zijn. En tráág dat die dingen zijn :/ )

• F.West98

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Bij ons hebben ze nog (Praedinius Gymnasium Groningen) Windows XP (classic look) op Pentium 2 ;)
Ze willen niet overstappen p een nieuwe windows server omdat ze t geld niet hebben, dat gaat namelijk naar de ongelooflijk slechte (as you know) roostersite en naar een nieuw schoolpasjessysteem wat nooit werkt :)

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-05 07:57
F.West98 schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:17:
dat gaat namelijk naar de ongelooflijk slechte (as you know) roostersite en naar een nieuw schoolpasjessysteem wat nooit werkt :)
Laat dat nou een keer los. :')
.Gertjan. schreef op zondag 27 mei 2012 @ 13:38:
[...]

Thuis maar besloten een airco op kantoor te knallen. Ben nog niet helemaal uit of het een goede oplossing is, ding maakt redelijk wat geluid, maar liever dat dan dat het benauwd is op je werkplek (zit thuis op zolder)...
Wat voor airco heb je gekocht? Een verschuifbare of zo'n hangend model?

Ik heb zo'n Klima1stKlaas airco vorig jaar bij de Praktiker (in Leer) gekocht, verrolbaar en doet z'n werk goed. :)

Verwijderd

Avalaxy schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:08:
Windows 7 :o

Op de hogeschool (Rotterdam) zit geloof ik nog Windows 98 :') (in ieder geval iets wat er heel erg oud uitziet, kan ook XP zijn. En tráág dat die dingen zijn :/ )
Ga je me nou serieus vertellen dat je Windows XP en Windows 98 niet uit elkaar kunt houden? 8)7

Als er sinds ik afgestudeerd ben (zomer 2010) niks veranderd is, draait er Windows XP op die bakken, met novell netware voor de distributie van applicaties en om de boel dicht te timmeren. Daar wordt het inderdaad niet sneller van, maar zeker het dichttimmeren is hard nodig. Mijn ervaring is dat de meeste studenten daar een houding hebben "het is toch niet mijn PC" en dus rücksiglos next klikken in installers die vragen of je een toolbar wil installeren e.d. Na verloop van tijd staan die dingen vol adware en andere rommel en worden ze daar moddertraag van. Het is niet voor niks dat ze om de paar maanden of zelfs weken (afhankelijk van de opleiding) opnieuw geïmaged worden. :X

/me heeft ooit het hoofd van systeembeheer moeten interviewen. Toen waren ze bezig met een pilot voor Windows 7 (was nog voor de release), maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat novell geen netware voor Windows 7 kon leveren (ook geen beta). Blijkbaar is het er nog steeds niet van gekomen.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:58:
[...]

Ga je me nou serieus vertellen dat je Windows XP en Windows 98 niet uit elkaar kunt houden? 8)7

Als er sinds ik afgestudeerd ben (zomer 2010) niks veranderd is, draait er Windows XP op die bakken, met novell netware voor de distributie van applicaties en om de boel dicht te timmeren. Daar wordt het inderdaad niet sneller van, maar zeker het dichttimmeren is hard nodig. Mijn ervaring is dat de meeste studenten daar een houding hebben "het is toch niet mijn PC" en dus rücksiglos next klikken in installers die vragen of je een toolbar wil installeren e.d. Na verloop van tijd staan die dingen vol adware en andere rommel en worden ze daar moddertraag van. Het is niet voor niks dat ze om de paar maanden of zelfs weken (afhankelijk van de opleiding) opnieuw geïmaged worden. :X

* MTWZZ heeft ooit het hoofd van systeembeheer moeten interviewen. Toen waren ze bezig met een pilot voor Windows 7 (was nog voor de release), maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan omdat novell geen netware voor Windows 7 kon leveren (ook geen beta). Blijkbaar is het er nog steeds niet van gekomen.
Ik weet dat toen ik er zat er gewoon met netboot een verse install gedaan kon worden. Dus in de projectruimte 's ochtends de reboot aanzetten en een uurtje koffie drinken :Y)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41
Hiervoor dit:
http://www.google.com/sea...ei=t3HCT4i1OcT_-gbhjqmFCg

Met XP, classic. Nu moesten ze die wel upgraden, want ze waren echt totaal gemolestreerd, en dan vooral de frontjes er afgeramd en de elastiekjes en mechaniekjes in de diskdrive, een ruimte met veel computers klonk als een Boing 747 in je slaapkamer, en de support voor XP duurt nog maar een jaar ofzo. En upgraden hebben ze gelukkig niet geprobeerd :')

Nu staat er een gedeelte dit:
http://configure.euro.del...dt1&model_id=optiplex-390
En dan twee pallets vol, al is er maar 1/4 vervangen.

Heerlijke pc'tjes. Ze hebben gelukkig geen kutdingen gedaan met W7, alleen je hebt as usual weinig rechten en Aero staat uit. En ik heb niets gezien wat molbaar is, het ergste wat ik gezien heb is het logo die je er misschien af kan peuteren. En je kan de optical er misschien aframmen, maar dat heb ik bij de vorige pc's ook niet gezien en gaat hier dus hopelijk ook niet gebeuren...

En ze staan op zo'n desktopstand met daarop een houder voor de desktop en een verstelbare poot voor de monitor. Daardoor kunnen er ook geen mongolen kabels uit de computer trekken... Alleen nog wel bij het stopcontact en patchpoint :')

Ach, het is een behoorlijke verbetering :)

• Avalaxy
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2012 @ 19:58:
[...]

Ik gebruik die dingen nooit, dus ik heb om eerlijk te zijn nooit echt gekeken wat er op staat. De enige keer dat ik een computer daar aanraak is om de stekker er uit te trekken zodat ik plek heb om m'n laptop in te pluggen :Y)

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
Wauw. Bij ons waren ze dan nog redelijk up to date met windows 7 die op veel pc's al stonden (waren ook nog zat pc's met xp hoor).

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 100 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.