De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.486 views

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

TheNephilim schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:45:
Edit: Je eigen URL-shortner btw? Houd je ook de kliks per link bij enzo? 8)
We heard you like short URLs, so we put a short URL (t.co) in your short URL (riii.nl); so you can redirect while you redirect... :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Gamebuster schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:
[...]

ZOMG IK WEET HOEVEEL WATER JANTJE VERBRUIKT

Het is maar waar je een probleem van kan maken :P
Op zich wel handig om op te zoeken wie op welk adres woont (in het werkgebied van Brabant Water).
Soort van reversed telefoonboek :P

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

HyperioN schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:51:
[...]

Op zich wel handig om op te zoeken wie op welk adres woont (in het werkgebied van Brabant Water).
Soort van reversed telefoonboek :P
Kan de schuwe tweaker kijken hoe zijn buurvrouw heet ;) Maakt het stalken makkelijker :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TheNephilim schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:45:
Houd je ook de kliks per link bij enzo? 8)
D'uh :P En meer :P
ZOMG IK WEET HOEVEEL WATER JANTJE VERBRUIKT
En dat gaat je geen fuck aan.
Het is maar waar je een probleem van kan maken :P
Ik maak er geen probleem van; hell, als je 't me vraagt zeg ik 't je zo (als ik 't zou weten :+ ). Maar dat wil niet zeggen dat je zoiets zomaar openbaar mag/kan maken.
OkkE schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:
[...]

We heard you like short URLs, so we put a short URL (t.co) in your short URL (riii.nl); so you can redirect while you redirect... :+
Dat doen die fuckers van Twitter sinds een paar maanden (...jaar...) :P Mijn URL-shortener is er al veeeeel langer ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

RobIII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Ik maak er geen probleem van; hell, als je 't me vraagt zeg ik 't je zo (als ik 't zou weten :+ ). Maar dat wil niet zeggen dat je zoiets zomaar openbaar mag/kan maken.
Hey :o dat was ik niet :P Verkeerde quote titel dingetje XD

Altijd leuk zo'n url shortner. Moet ik ook nog eens regelen, heb ik altijd leuk iets gevonden. Je kunt er idioot veel stats van uitdraaien, zelfs relaties tussen links en dergelijke.

w00t, eindelijk komt er een eind in zicht aan de eindeloze hoop chaotische werkjes die ik nog had liggen.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TheNephilim schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:15:
Hey :o dat was ik niet :P Verkeerde quote titel dingetje XD
Ooops :P O-) Fixed.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

OkkE schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://oisyn.nl/pics/robiiidawg.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
:D
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e1f060125eed46b18bb221c21adf28f2/full.jpg
:P

Over mij

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Bruut! :o

Binnenkort maar eens wat beelden delen van m'n project voor de manege! Moet pr0 worden, dus heb jullie mening wel nodig eigenlijk XD

offtopic:
Ze hebben afgekeken, Reaper, Vulture, Marauder, net SC2 :+ video: End of Nations - Shadow Revolution

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:54
@RobIII

Ik vind die IE avatar die je nu hebt jou doen lijken als een Microsoft fanboy :P Ik weet niet waarom, maar ikvind het raar staan :P Jij hebt toch zo'n (semi)random avatar?

Ik fanboyereer trouwens alleen Logitech. En dan zo dat ik bijna altijd Logitech aanraad en zelf ook koop, niet dat ik automatisch de volgende serie koop zonder dat ik dat ding ooit heb gezien. Voor de rest, ik ben nu Ubuntu aan het uitproberen, met Office 2010 :)

[ Voor 20% gewijzigd door marcop23 op 10-05-2012 16:10 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

marcop23 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:
@RobIII

Ik vind die IE avatar die je nu hebt jou doen lijken als een Microsoft fanboy :P Ik weet niet waarom, maar ikvind het raar staan :P Jij hebt toch zo'n (semi)random avatar?
Dude, check z'n signature.

Afbeeldingslocatie: http://fotozup.com/wp-content/uploads/2011/09/facepalm06.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2012 16:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
marcop23 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:
@RobIII

IE Avatar :?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
idd, IE Avatar?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VCzwmKzkPVtgAM4JkVURkBDA/full.gif?r=54827517

Ik heb 'm dan ook maanden geleden al vastgezet op die avatar :P

• marcop23
Sorry :)

Random inderdaad, nu is het Gnome3. Ik dacht dat die wel half-random was (per uur ofzo) omdat ik hem na het refreshen nog zag. Maar ik had hier net zijn IE avatar :P

Deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://avatar.devcorner.nl/?force=166&nl=1

[ Voor 17% gewijzigd door marcop23 op 10-05-2012 16:18 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

SoaDmaggot schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:15:
idd, IE Avatar?

[afbeelding]

Lol btw, dat pupke hobbelt precies op de beat van de muziek die ik momenteel luister. [/fok-momentje]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kenyaaaaaa
http://www.weebls-stuff.com/songs/kenya/

Overigens komen tijgers natuurlijk helemaal niet eens voor in Afrika

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2012 16:23 ]

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

RobIII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:07:
Dat doen die fuckers van Twitter sinds een paar maanden (...jaar...) :P Mijn URL-shortener is er al veeeeel langer ;)
I know. :)

Opzich niet erg dat Twitter zijn eigen shortener gebruikt voor lange URLs, wat ik wel irritant vind is dat ze elke URL korter maken, zelfs URLs die korter zijn. Zou fijn zijn als je (zoals vroeger in bijv. TweetDeck) zou kunnen aangeven of je gebruik wil maken van t.co of niet. Maar helaas.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-01 19:54
.oisyn schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:21:

Wat zeg je nu?! Straks ga je nog zeggen dat Magical Trevor helemaal niet magical is?! :X

http://www.weebls-stuff.com/songs/magical+trevor/

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Kenyaaaaaa

http://www.weebls-stuff.com/songs/Amazing+Horse/

Die is leuker

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24
OkkE schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
[...]Opzich niet erg dat Twitter zijn eigen shortener gebruikt voor lange URLs, wat ik wel irritant vind is dat ze elke URL korter maken, zelfs URLs die korter zijn. Zou fijn zijn als je (zoals vroeger in bijv. TweetDeck) zou kunnen aangeven of je gebruik wil maken van t.co of niet. Maar helaas.
Vreemd dat ze niet ff checken of de url ook daadwerkelijk korter wordt.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
OkkE schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
wat ik wel irritant vind is dat ze elke URL korter maken, zelfs URLs die korter zijn
Caelorum schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:53:
[...]

:Y
Ik kan nog 4 tekens korter als ik dat zou willen maar dan wordt 't nog steeds een t.co url :-(
marcop23 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:16:
Random inderdaad, nu is het Gnome3.
Niet random, maar gewoon door jan-en-alleman te wijzigen. En als je 't beu bent dat je me niet herkent aan m'n icon omdat 't telkens anders is dan fixeer je 't icon op je eigen IP en zie jij altijd jouw gekozen icon :Y) (Tot je een nieuw IP krijgt :P ). Moet dat nog eens (ook) cookie-based maken :P

[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 10-05-2012 16:58 ]

Over mij

• PeterSelie
Caelorum schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:53:
[...]

Vreemd? Niet echt. Op deze manier kunnen ze de linksharing / clicks bijhouden ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
SoaDmaggot schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:15:
idd, IE Avatar?

[afbeelding]

Ik zie alleen Michelle Monaghan :?

Ontzettend mooie vrouw ^)

• PeterSelie
Avalaxy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:00:
[...]

Ik zie alleen Michelle Monaghan :?

Ontzettend mooie vrouw ^)
Dat kan natuurlijk ook :Y

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Nooit geweten dat er nog "gevochten" ging worden om iemand zijn avatar ^^

Juist op Remi Hadley gezet :D - Is al weer aangepast... Misschien toch ook eens vastzetten voor mij

Edit: ik heb hem nu ook vastgezet :)

[ Voor 33% gewijzigd door azerty op 10-05-2012 17:13 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Kenyaaaaaa

_O-

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24
SoaDmaggot schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:00:
[...] Vreemd? Niet echt. Op deze manier kunnen ze de linksharing / clicks bijhouden ;)
Daar had ik nog niet over nagedacht. Zat zelf nog meer met ruimtebesparing in het hoofd. Blijkbaar willen ze liever click data dan ruimte besparen..

• marcop23
RobIII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:56:

[...]

Niet random, maar gewoon door jan-en-alleman te wijzigen. En als je 't beu bent dat je me niet herkent aan m'n icon omdat 't telkens anders is dan fixeer je 't icon op je eigen IP en zie jij altijd jouw gekozen icon :Y) (Tot je een nieuw IP krijgt :P ). Moet dat nog eens (ook) cookie-based maken :P
Nu ook op mijn IP gezet.

Mijn ervaringen met dynamische IP's is trouwens dat je alleen een nieuwe krijgt als je MAC adres wijzigt of als je je router uren uit hebt staan. Bij heel veel mensen verandert die dus alleen als ze een nieuwe router kopen en het MAc adres niet klonen :)

• azerty
Hier bij mij op kot (Belgacom) en thuis (Telenet) verandert het nog geregeld hoor, zelfs al blijft alles 24/7 aanstaan.

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:47:
Hier bij mij op kot (Belgacom) en thuis (Telenet) verandert het nog geregeld hoor, zelfs al blijft alles 24/7 aanstaan.
Same here (2x Telenet)

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:47:
Ik weet niet of dat nog steeds het geval is maar bij Belgacom is het lang zo geweest dat je een nieuw IP-adres kreeg elke keer als je opnieuw verbinding maakte met internet. (dus kon je na IP-ban van een forum of zoiets gewoon modem er uit trekken en je had een nieuw IP, prachtig!)

• Alex)
  • Laatst online: 12-12-2025
De front-end developer had een prachtig scriptje toegevoegd om een <select /> te filteren op basis van de waardes geselecteerd in een andere <select />. Gevolg: de backend snapte er niks meer van omdat de selected index niet overeenkwam met wat er verwacht werd. Ook werden er dynamisch <option />s toegevoegd om een scheiding te maken in verschillende groepen.

Raaaahh.

Edit: ik heb het hele control nu herschreven met een AutoPostBack=true, een eventhandler en een custom GroupedDropDownList die ondersteuning biedt voor <optgroup />. En het werkt als een trein. Alleen gebeurt er nu wel een full-page postback i.p.v. dat het clientside werkt.

[ Voor 27% gewijzigd door Alex) op 10-05-2012 19:02 ]

We are shaping the future

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

Ofwel je hebt een halfwerkende oplossing nog verder om zeep geholpen? Tenminste, je beschrijft een cascading dropdown toch? Dat moet gewoon clientside opgelost kunnen worden, waarbij het serverside ook werkt. En anders met update panels werken moet ook voorkomen dat je een volledige postback hoeft te doen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waarom zou je een selected index gebruiken i.p.v. een option's value?

Over mij

• Korben

Korben

() => {};

Brr, ASP.NET Web Forms. Auto-postbacks, panels, page lifecycles...

* Korben springt gauw weer terug naar MVC3

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• azerty
Aargh. Traag schoolplatform. Why u no load?

Heb nog 1 iets nodig vooraleer ik een grote taak volledig af heb, laad het schoolplatform niet meer -_-

• Alex)
Haan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:18:
Ofwel je hebt een halfwerkende oplossing nog verder om zeep geholpen? Tenminste, je beschrijft een cascading dropdown toch? Dat moet gewoon clientside opgelost kunnen worden, waarbij het serverside ook werkt. En anders met update panels werken moet ook voorkomen dat je een volledige postback hoeft te doen.
RobIII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:34:
Waarom zou je een selected index gebruiken i.p.v. een option's value?
Ik had het origineel niet gemaakt, ik kreeg het alleen op m'n bordje geschoven. Ik heb een oplossing die helemaal niet werkte (verkeerde resultaten werden getoond) vervangen door iets dat tenminste de juiste resultaten laat zien.

Ja, het moet ook puur clientside kunnen (zo was het gebouwd, maar dat werkte dus niet), maar daar had ik geen zin in. Wellicht gooi ik er maandag nog wel een updatepanel omheen. En anders gaat het lekker terug naar de front end developer die het in eerste instantie zo heeft gemaakt. :Y
Korben schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:50:
Brr, ASP.NET Web Forms. Auto-postbacks, panels, page lifecycles...

* Korben springt gauw weer terug naar MVC3
Had ik al gezegd dat het in de wondere wereld die SharePoint 2007 heet moet draaien? O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 10-05-2012 21:19 ]

• Korben

Korben

() => {};

WTF WTF WTF WTFBBQ.Een LINQ-query, die één op één overgenomen in LINQPad prima werkt, werkt binnen het programma niet. Geen foutmelding, maar er blijven velden null die in LINQPad gewoon gevuld zijn. Geen enkele aanwijzing in welke richting ik moet zoeken. :-(
Alex) schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:17:

[...]

Had ik al gezegd dat het in de wondere wereld die SharePoint 2007 heet moet draaien? O-)
Afbeeldingslocatie: http://cinemaknifefight.files.wordpress.com/2011/02/christopher-lee-dracula1.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Korben op 10-05-2012 21:27 ]

• RedFox
  • Laatst online: 12:24

RedFox

Heb je een OV ofzo?

Korben schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:23:
WTF WTF WTF WTFBBQ.Een LINQ-query, die één op één overgenomen in LINQPad prima werkt, werkt binnen het programma niet. Geen foutmelding, maar er blijven velden null die in LINQPad gewoon gevuld zijn. Geen enkele aanwijzing in welke richting ik moet zoeken. :-(
LINQ naar SQL? Zijn het niet gerelateerde tabellen die je nog specifiek moet includen in je query?

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• Korben

Korben

() => {};

RedFox schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:27:
[...]

LINQ naar SQL? Zijn het niet gerelateerde tabellen die je nog specifiek moet includen in je query?
Zoals ik al zei, die query één op één overgenomen in LINQPad werkt wél. Als ik de service waar de query in zit aanroep, vanuit het project zelf of vanuit een ander project, gaat het fout.

Edit: FML, een connection string was gewijzigd door een commit van een andere developer, en dat had ik over het hoofd gezien. Een halve dag weg omdat ik dat niet zag ;w

[ Voor 17% gewijzigd door Korben op 10-05-2012 22:06 ]

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
Dragor schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
Wat zeg je nu?! Straks ga je nog zeggen dat Magical Trevor helemaal niet magical is?! :X

http://www.weebls-stuff.com/songs/magical+trevor/
Maar ik kan je gerust stellen dat Patrick Moore wel echt xylophoon speelt!

[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 10-05-2012 22:15 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Richard Cheese :D _O_

Jammer van z'n karige site :X

[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 10-05-2012 22:58 ]

Over mij

• azerty
Bied hem aan om als fan de site een make-over te geven? ;)

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Caelorum schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:42:
[...]

Daar had ik nog niet over nagedacht. Zat zelf nog meer met ruimtebesparing in het hoofd. Blijkbaar willen ze liever click data dan ruimte besparen..
Het blijkt dat ze het ook gebruiken om voor "gevaarlijke" sites te waarschuwen.

Verwijderd

Je ziet op veel websites die gebruik maken van HTML5 & CSS3 dat er dit soort achtergronden gebruikt worden (zie http://cssarrowplease.com/ als voorbeeld) is dit gemaakt met een soort generator ?

Ik heb al gekeken in de CSS, maar hij heeft zijn achtergrond encrypt me base64. Waarom zou je dat doen :?

• D-Raven
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:47:
Je ziet op veel websites die gebruik maken van HTML5 & CSS3 dat er dit soort achtergronden gebruikt worden (zie http://cssarrowplease.com/ als voorbeeld) is dit gemaakt met een soort generator ?

Ik heb al gekeken in de CSS, maar hij heeft zijn achtergrond encrypt me base64. Waarom zou je dat doen :?
Dat is een inline css image om het zomaar te noemen. Je embed je image dan in je CSS file ipv dat er een aparte request voor de image gedaan moet worden.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:47:
maar hij heeft zijn achtergrond encrypt me base64.
Om even te zeiken: base64 is een encoding, voordat iemand denkt gegevens daarmee te versleutelen :+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

kenneth schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:59:
[...]

Om even te zeiken: base64 is een encoding, voordat iemand denkt gegevens daarmee te versleutelen :+
Je wilt niet weten hoeveel websites users' wachtwoorden "encrypten" in een URL. :')

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
In een url? Bah, inlogformulieren hoor je als POST request te versturen. Eventueel kan je met JavaScript het wachtwoord voor het verzenden nog encrypten (hoewel JavaScript volgens mij alleen md5 doet?).

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

javascript doet niets, ook geen md5. Maar niets weerhoudt je om een eigen implementatie te maken uiteraard.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Aloys schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:27:
In een url? Bah, inlogformulieren hoor je als POST request te versturen. Eventueel kan je met JavaScript het wachtwoord voor het verzenden nog encrypten (hoewel JavaScript volgens mij alleen md5 doet?).
Poor man's HTTPS?

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-05 09:54
Je dan rsa implementeren in javascript dan heb je helemaal por man's HTTPS :P

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

In principe zou het hetzelfde kunnen zijn als https zonder (geldig) certificaat.

• Korben

Korben

() => {};

Waarom niet gewoon SSL? Zo veel kost een certificaat niet, en de impact op performance is verwaarloosbaar tegenwoordig.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Werkt dat tegenwoordig al fatsoenlijk met shared hosting?

• D-Raven
.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:09:
Werkt dat tegenwoordig al fatsoenlijk met shared hosting?
Naast het gezeik van het installeren van de certificaat op de server, kan ik me zo geen technische probleem bedenken... Dus waar doel je op?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05
Je hebt een eigen IP nodig, op shared hosting.

Sometimes you need to plan for coincidence

• Korben

Korben

() => {};

Mits je hoster voldoende IP-adressen heeft is dat geen probleem. Ik lees net dat IIS 8 ook SNI ondersteunt, wat ook zin heeft nu het marktaandeel van IE6 is gekelderd. Met SNI is het niet meer nodig om je eigen IP-adres te hebben voor SSL. Iets wat jarenlang geen zin had omdat dat niet werkte onder IE6.

[ Voor 25% gewijzigd door Korben op 11-05-2012 10:14 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Raven schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:12:
[...]

Naast het gezeik van het installeren van de certificaat op de server, kan ik me zo geen technische probleem bedenken... Dus waar doel je op?
Op het feit dat een hoster bij mijn weten maar 1 certificaat kan leveren per IP adres, wat dus niet handig is als je X virtual hosts onder dat IP adres hebt draaien.
Korben schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:13:
Met SNI is het niet meer nodig om je eigen IP-adres te hebben voor SSL. Iets wat jarenlang geen zin had omdat dat niet werkte onder IE6.
Hmm interessant, daar ga ik eens meer over lezen :)
.edit: lees net dat geen enkele IE onder XP het ondersteunt, dus ook niet IE7 en IE8.

[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 10:17 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Maar je kunt wel meerdere IP's op 1 server hebben, dat is volgens mij geen probleem.

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:17:
Maar je kunt wel meerdere IP's op 1 server hebben, dat is volgens mij geen probleem.
Ja leuk, maar IP-adressen kosten ook geld.

• D-Raven
Hoezo heb je een eigen IP nodig? Een certificaat mapped naar een domein naam. Niet naar een IP.
All name-based virtual hosts using the same IP address must share the same digital certificate because the SSL/TLS handshake takes place before the hostname is sent to the server.
Ah.. vandaar dus.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TheNephilim schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:17:
Sure, maar dan moet je als klant wel de beschikking hebben over je eigen IP, wat voor mij persoonlijk dus al niet geldt ;)

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 10:18 ]

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:14:
[...]

Hmm interessant, daar ga ik eens meer over lezen :)
.edit: lees net dat geen enkele IE onder XP het ondersteunt, dus ook niet IE7 en IE8.
Och, nog 2 jaar wachten dus, dan kunnen we massaal XP de middelvinger geven.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Misschien anders, maar bij VPS.net kan ik 1 IP adres extra krijgen, voor 1 pond (EUR 1.24) per maand. Dat is nog best te doen lijkt me.

Maar inderdaad, bij de meeste hosting providers is het niet het geval, dan word het al erg lastig.

Edit: Even Apocalyptica door de boxen laten schallen, geniale band!

[ Voor 14% gewijzigd door TheNephilim op 11-05-2012 10:24 ]

• Phoenix1337
Pff, gebruikers, groepen en rechten op twee servers het zelfde. Op de ene mag ik wel chown uitvoeren. Bij de ander zegt hij permission denied.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• azerty
Shared hosting heeft toch wel zijn nadelen soms hoor...

Bijvoorbeeld Cpanel laat maar 1 (dedicated) IP toe, dus tenzij je een wildcard SSL cert koopt kun je SSL maar op 1 domein aanbieden, andere sites krijgen dan een mooie waarschuwingsbox omdat het cert niet met de domeinnaam overeenkomt ^^

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan ook meerdere domeinen aan 1 certificaat koppelen.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In DirectAdmin wat ik zelf gebruik is hier vrij simpele ondersteuning voor. Extra IP-adres invoeren en aan een specifieke user koppelen, CSR aanmaken en de user het certificaat daarmee laten aanvragen. Dan voer je het teruggekregen certificaat in en je shared account draait op https. Simpel.

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:02:
Je kan ook meerdere domeinen aan 1 certificaat koppelen.
Dat klopt, maar als je dan een nieuw domein wilt toevoegen, zul je het certificaat helemaal overnieuw moeten aanvragen, en afhankelijk van de provider nogmaals moeten dokken voor elk domein waar je het voor aanvraagt.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:23
Leuk, hoofdview waar je werk in moet gedocked worden is waarschijnlijk kapot. Diegene die daar over gaat is ziek :(
Leuke vrijdag weer :P

• serhat
  • Laatst online: 22-09-2023
Phoenix1337 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:51:
Pff, gebruikers, groepen en rechten op twee servers het zelfde. Op de ene mag ik wel chown uitvoeren. Bij de ander zegt hij permission denied.
Wel een partitie die dat soort rechten ondersteunt (althans via chown)? Dit zou FAT32/NTFS kunnen zijn (geen idee waarom je dat op een server zou gebruiken), maar ook vooral virtuele filesystems.
Bij sshfs moet je bijvoorbeeld het expliciet aangeven dat het mag i.c.m. rechten. Kan mij voorstellen dat andere virtuele filesystems ook iets soortgelijks hebben.

• Phoenix1337
serhat schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:09:
[...]

Wel een partitie die dat soort rechten ondersteunt (althans via chown)? Dit zou FAT32/NTFS kunnen zijn (geen idee waarom je dat op een server zou gebruiken), maar ook vooral virtuele filesystems.
Bij sshfs moet je bijvoorbeeld het expliciet aangeven dat het mag i.c.m. rechten. Kan mij voorstellen dat andere virtuele filesystems ook iets soortgelijks hebben.
Enige verschil is dat de oude server ext3 draait en de nieuwe ext4.

Ik heb de volgende gebruiker: admin en de volgende twee groepen admin en backup. Wanneer het bestand admin:backup heeft mag ik hem chownen naar admin:admin. Wanneer ik echter van admin:admin terug wil naar admin:backup krijg ik een permission denied. Rechten, groepen en gebruikers van bovenliggende map zijn hetzelfde als die op de andere server.

Wellicht dat er wat veranderd is tussen Ubuntu 9.10 en 12.04 :s

• Korben

Korben

() => {};

3 major versies verder en je denkt dat er iets veranderd is? Gee, ya think?

• Phoenix1337
Niet in zoiets simpels als chown. Daarnaast mag je wel verwachten dat als zowel rechten, groepen en gebruiker van map en het bestand hetzelfde zijn dat dat nog wel werkt 3 versies later?

• Devilly
  • Niet online
Ik zag +new Date; staan als manier om een timestamp in JavaScript te krijgen en dacht: :|.

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
Ik vind 'm wel "creatief"

Je moet een beetje creatief zijn om je javascript code interessant te houden :P

[ Voor 62% gewijzigd door Gamebuster op 11-05-2012 11:33 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

wsitedesign schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:07:
Aargh. Traag schoolplatform. Why u no load?

Heb nog 1 iets nodig vooraleer ik een grote taak volledig af heb, laad het schoolplatform niet meer -_-
Welk schoolplatform gebruiken jullie? (Waar studeer je trouwens?)

• Phoenix1337
Zelfs met een chmod van 0777 mag ik de groep niet wijzigen.

/edit
Stom. Moest eerst uitloggen voordat de groepswijzigingen doorgevoerd werden.

[ Voor 42% gewijzigd door Phoenix1337 op 11-05-2012 11:42 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Devilly schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:29:
Ik zag +new Date; staan als manier om een timestamp in JavaScript te krijgen en dacht: :|.
Hoezo... Behold the powers of JS :D

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:42
BtM909 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:50:
[...]

Hoezo... Behold the powers of JS :D
Is toch mooi spul of wat :D. `+` is short voor `(int)` in ander languages, net als expr+"" ongeveer het effect heeft als `toString()`.

+new Date geeft timestamp
new Date+"" geeft de datum/tijd als string

Lekker kort om te checken of iets een getal is: if (isNaN(+input)) alert('omg!');.

[ Voor 15% gewijzigd door creator1988 op 11-05-2012 11:57 ]

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-05 23:09
Om wat onderhoud te doen op een oude toepassing moest ik daarnet Visual SourceSafe opstarten. Nu is de r
reputatie van VSS niet zo goed natuurlijk, blijkbaar weet zelfs Avast hoe slecht de reputatie is:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ytGnJ.png?1

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

LOL :D Geef t es ongelijk :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
OOps, testomgeving kapoet....

• Devilly
  • Niet online
creator1988 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:54:
[...]
+new Date geeft timestamp
new Date+"" geeft de datum/tijd als string
Die tweede snap ik nog wel, maar waar telt hij bij die eerst de new Date bij op? Als ik het zo zie staan, vind ik dat er een NullPointerException moet worden opgegooid. :P (Java-dev meldt zich! :+ )

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom? Omdat je niet begrijpt dat, net als de unary - operator, er ook een unary + operator bestaat? Als je "-x" zegt, dan krijg je toch ook geen nullpointerexception?

[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 12:17 ]

• Gamebuster
Devilly schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:14:
[...]

Die tweede snap ik nog wel, maar waar telt hij bij die eerst de new Date bij op? Als ik het zo zie staan, vind ik dat er een NullPointerException moet worden opgegooid. :P (Java-dev meldt zich! :+ )
new Date is toch geen null?

• Devilly
  • Niet online
.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:16:
Waarom? Omdat je niet begrijpt dat, net als de unary - operator, er ook een unary + operator bestaat? Als je "-x" zegt, dan krijg je toch ook geen nullpointerexception?
Gamebuster schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:20:
[...]

new Date is toch geen null?
Absoluut waar, maar ik was niet wakker genoeg om verder te denken dan het feit dat + en - kunnen functioneren als binary operators. Toen ik eerst new Date+"" en toen +new Date zag staan, vroeg ik me af wat er toch in godsnaam impliciet voor die + zou staan. :z

• Gamebuster
Neem nog maar een koffie :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Argh goddomme hoe importeer ik tegenwoordig een CSV in excel? Ik kan die optie niet vinden in de nieuwe ribbon layout 8)7

@Gamebuster: volgens mij ben jij degene die koffie moet nemen, want wat ie zegt klopt gewoon. Een binary operator is een operator met 2 operanden. Een unary operator is een operator met 1 operand. Misschien ben je in de war met bitwise operators? :)

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 12:44 ]

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:49

orf

.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:43:
Argh goddomme hoe importeer ik tegenwoordig een CSV in excel? Ik kan die optie niet vinden in de nieuwe ribbon layout 8)7

@Gamebuster: volgens mij ben jij degene die koffie moet nemen, want wat ie zegt klopt gewoon. Een binary operator is een operator met 2 operanden. Een unary operator is een operator met 1 operand.
Tabblad gegevens -> van tekst (best logisch toch?)

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:43:
File -> Open?

• Phoenix1337
Voor CSV bestanden vind ik OpenOffice eigenlijk beter. Daar heb je veel meer import opties.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

orf schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:44:
[...]

Tabblad gegevens -> van tekst (best logisch toch?)
Waar vind ik "tabblad gegevens" (ik heb trouwens een Engelse versie)?
.edit: ah got it, "data" en dan "from text" :)
Maar dan mag ik de separator opties niet instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 12:47 ]

• Alex)
Separator-opties staan in de regional settings.

• Korben

Korben

() => {};

CSV for dummies

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:23
Tabblad gegevens staat naast formules. Daar zit een optie tekst naar kolommen in. Daar kun je opgeven welke separator hij moet gebruiken. Zelfde tabblad als Korben hierboven aangeeft.

• PeterSelie
Zal ik 't ook nog maar een keertje uitleggen, dan?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Doe maar
Alex) schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:47:
Separator-opties staan in de regional settings.
Nee n00b, separator opties zijn gewoon in te stellen bij een import :Y)
Mijn locale wijziging pakte hij overigens niet. Misschien dat Excel tegenwoordig alleen tabs by default als separator beschouwt?

[ Voor 114% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 12:51 ]

Pagina: 1 ... 91 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.