“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Op zich wel handig om op te zoeken wie op welk adres woont (in het werkgebied van Brabant Water).Gamebuster schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:
[...]
ZOMG IK WEET HOEVEEL WATER JANTJE VERBRUIKT
Het is maar waar je een probleem van kan maken
Soort van reversed telefoonboek
Kan de schuwe tweaker kijken hoe zijn buurvrouw heetHyperioN schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:51:
[...]
Op zich wel handig om op te zoeken wie op welk adres woont (in het werkgebied van Brabant Water).
Soort van reversed telefoonboek
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
D'uh
En dat gaat je geen fuck aan.Gamebuster schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:
ZOMG IK WEET HOEVEEL WATER JANTJE VERBRUIKT
Ik maak er geen probleem van; hell, als je 't me vraagt zeg ik 't je zo (als ik 't zou weten
Dat doen die fuckers van Twitter sinds een paar maanden (...jaar...)OkkE schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:
[...]
We heard you like short URLs, so we put a short URL (t.co) in your short URL (riii.nl); so you can redirect while you redirect...
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
HeyRobIII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:07:
[...]
Ik maak er geen probleem van; hell, als je 't me vraagt zeg ik 't je zo (als ik 't zou weten). Maar dat wil niet zeggen dat je zoiets zomaar openbaar mag/kan maken.
Altijd leuk zo'n url shortner. Moet ik ook nog eens regelen, heb ik altijd leuk iets gevonden. Je kunt er idioot veel stats van uitdraaien, zelfs relaties tussen links en dergelijke.
w00t, eindelijk komt er een eind in zicht aan de eindeloze hoop chaotische werkjes die ik nog had liggen.
OoopsTheNephilim schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:15:
Heydat was ik niet
Verkeerde quote titel dingetje XD
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
OkkE schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:50:
[...]
We heard you like short URLs, so we put a short URL (t.co) in your short URL (riii.nl); so you can redirect while you redirect...
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Over mij
Binnenkort maar eens wat beelden delen van m'n project voor de manege! Moet pr0 worden, dus heb jullie mening wel nodig eigenlijk XD
Ze hebben afgekeken, Reaper, Vulture, Marauder, net SC2
Ik vind die IE avatar die je nu hebt jou doen lijken als een Microsoft fanboy
Ik fanboyereer trouwens alleen Logitech. En dan zo dat ik bijna altijd Logitech aanraad en zelf ook koop, niet dat ik automatisch de volgende serie koop zonder dat ik dat ding ooit heb gezien. Voor de rest, ik ben nu Ubuntu aan het uitproberen, met Office 2010
[ Voor 20% gewijzigd door marcop23 op 10-05-2012 16:10 ]
Dude, check z'n signature.marcop23 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:
@RobIII
Ik vind die IE avatar die je nu hebt jou doen lijken als een Microsoft fanboyIk weet niet waarom, maar ikvind het raar staan
Jij hebt toch zo'n (semi)random avatar?
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2012 16:14 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
IE Avatarmarcop23 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:09:
@RobIII
Ik vind die IE avatar die je nu hebt jou doen lijken als een Microsoft fanboyIk weet niet waarom, maar ikvind het raar staan
Jij hebt toch zo'n (semi)random avatar?
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Ik heb 'm dan ook maanden geleden al vastgezet op die avatar
Random inderdaad, nu is het Gnome3. Ik dacht dat die wel half-random was (per uur ofzo) omdat ik hem na het refreshen nog zag. Maar ik had hier net zijn IE avatar
Deze dus:
[ Voor 17% gewijzigd door marcop23 op 10-05-2012 16:18 ]
Lol btw, dat pupke hobbelt precies op de beat van de muziek die ik momenteel luister. [/fok-momentje]SoaDmaggot schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:15:
idd, IE Avatar?
[afbeelding]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
http://www.weebls-stuff.com/songs/kenya/
Overigens komen tijgers natuurlijk helemaal niet eens voor in Afrika
[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 10-05-2012 16:23 ]
I know.RobIII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:07:
Dat doen die fuckers van Twitter sinds een paar maanden (...jaar...)Mijn URL-shortener is er al veeeeel langer
Opzich niet erg dat Twitter zijn eigen shortener gebruikt voor lange URLs, wat ik wel irritant vind is dat ze elke URL korter maken, zelfs URLs die korter zijn. Zou fijn zijn als je (zoals vroeger in bijv. TweetDeck) zou kunnen aangeven of je gebruik wil maken van t.co of niet. Maar helaas.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wat zeg je nu?! Straks ga je nog zeggen dat Magical Trevor helemaal niet magical is?!.oisyn schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:21:
http://www.weebls-stuff.com/songs/magical+trevor/
http://www.weebls-stuff.com/songs/Amazing+Horse/.oisyn schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:21:
Kenyaaaaaa
Die is leuker
Vreemd dat ze niet ff checken of de url ook daadwerkelijk korter wordt.OkkE schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
[...]Opzich niet erg dat Twitter zijn eigen shortener gebruikt voor lange URLs, wat ik wel irritant vind is dat ze elke URL korter maken, zelfs URLs die korter zijn. Zou fijn zijn als je (zoals vroeger in bijv. TweetDeck) zou kunnen aangeven of je gebruik wil maken van t.co of niet. Maar helaas.
OkkE schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
wat ik wel irritant vind is dat ze elke URL korter maken, zelfs URLs die korter zijn
Caelorum schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:53:
[...]
Vreemd dat ze niet ff checken of de url ook daadwerkelijk korter wordt.
Ik kan nog 4 tekens korter als ik dat zou willen maar dan wordt 't nog steeds een t.co url
Niet random, maar gewoon door jan-en-alleman te wijzigen. En als je 't beu bent dat je me niet herkent aan m'n icon omdat 't telkens anders is dan fixeer je 't icon op je eigen IP en zie jij altijd jouw gekozen iconmarcop23 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:16:
Random inderdaad, nu is het Gnome3.
[ Voor 57% gewijzigd door RobIII op 10-05-2012 16:58 ]
Over mij
Vreemd? Niet echt. Op deze manier kunnen ze de linksharing / clicks bijhoudenCaelorum schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:53:
[...]
Vreemd dat ze niet ff checken of de url ook daadwerkelijk korter wordt.
Ik zie alleen Michelle MonaghanSoaDmaggot schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:15:
idd, IE Avatar?
[afbeelding]
Ontzettend mooie vrouw
Dat kan natuurlijk ookAvalaxy schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:00:
[...]
Ik zie alleen Michelle Monaghan
Ontzettend mooie vrouw![]()
Juist op Remi Hadley gezet
Edit: ik heb hem nu ook vastgezet
[ Voor 33% gewijzigd door azerty op 10-05-2012 17:13 ]
.oisyn schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:21:
Kenyaaaaaa
Daar had ik nog niet over nagedacht. Zat zelf nog meer met ruimtebesparing in het hoofd. Blijkbaar willen ze liever click data dan ruimte besparen..SoaDmaggot schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:00:
[...] Vreemd? Niet echt. Op deze manier kunnen ze de linksharing / clicks bijhouden
Nu ook op mijn IP gezet.RobIII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:56:
[...]
Niet random, maar gewoon door jan-en-alleman te wijzigen. En als je 't beu bent dat je me niet herkent aan m'n icon omdat 't telkens anders is dan fixeer je 't icon op je eigen IP en zie jij altijd jouw gekozen icon(Tot je een nieuw IP krijgt
). Moet dat nog eens (ook) cookie-based maken
Mijn ervaringen met dynamische IP's is trouwens dat je alleen een nieuwe krijgt als je MAC adres wijzigt of als je je router uren uit hebt staan. Bij heel veel mensen verandert die dus alleen als ze een nieuwe router kopen en het MAc adres niet klonen
Verwijderd
Same here (2x Telenet)wsitedesign schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:47:
Hier bij mij op kot (Belgacom) en thuis (Telenet) verandert het nog geregeld hoor, zelfs al blijft alles 24/7 aanstaan.
Verwijderd
Ik weet niet of dat nog steeds het geval is maar bij Belgacom is het lang zo geweest dat je een nieuw IP-adres kreeg elke keer als je opnieuw verbinding maakte met internet. (dus kon je na IP-ban van een forum of zoiets gewoon modem er uit trekken en je had een nieuw IP, prachtig!)wsitedesign schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:47:
Hier bij mij op kot (Belgacom) en thuis (Telenet) verandert het nog geregeld hoor, zelfs al blijft alles 24/7 aanstaan.
Raaaahh.
Edit: ik heb het hele control nu herschreven met een AutoPostBack=true, een eventhandler en een custom GroupedDropDownList die ondersteuning biedt voor <optgroup />. En het werkt als een trein. Alleen gebeurt er nu wel een full-page postback i.p.v. dat het clientside werkt.
[ Voor 27% gewijzigd door Alex) op 10-05-2012 19:02 ]
We are shaping the future
Kater? Eerst water, de rest komt later
Over mij
* Korben springt gauw weer terug naar MVC3
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Heb nog 1 iets nodig vooraleer ik een grote taak volledig af heb, laad het schoolplatform niet meer -_-
Haan schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 19:18:
Ofwel je hebt een halfwerkende oplossing nog verder om zeep geholpen? Tenminste, je beschrijft een cascading dropdown toch? Dat moet gewoon clientside opgelost kunnen worden, waarbij het serverside ook werkt. En anders met update panels werken moet ook voorkomen dat je een volledige postback hoeft te doen.
Ik had het origineel niet gemaakt, ik kreeg het alleen op m'n bordje geschoven. Ik heb een oplossing die helemaal niet werkte (verkeerde resultaten werden getoond) vervangen door iets dat tenminste de juiste resultaten laat zien.RobIII schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:34:
Waarom zou je een selected index gebruiken i.p.v. een option's value?
Ja, het moet ook puur clientside kunnen (zo was het gebouwd, maar dat werkte dus niet), maar daar had ik geen zin in. Wellicht gooi ik er maandag nog wel een updatepanel omheen. En anders gaat het lekker terug naar de front end developer die het in eerste instantie zo heeft gemaakt.
Had ik al gezegd dat het in de wondere wereld die SharePoint 2007 heet moet draaien?Korben schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:50:
Brr, ASP.NET Web Forms. Auto-postbacks, panels, page lifecycles...
* Korben springt gauw weer terug naar MVC3
[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 10-05-2012 21:19 ]
Alex) schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:17:
[...]
Had ik al gezegd dat het in de wondere wereld die SharePoint 2007 heet moet draaien?
[ Voor 36% gewijzigd door Korben op 10-05-2012 21:27 ]
LINQ naar SQL? Zijn het niet gerelateerde tabellen die je nog specifiek moet includen in je query?Korben schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:23:
WTF WTF WTF WTFBBQ.Een LINQ-query, die één op één overgenomen in LINQPad prima werkt, werkt binnen het programma niet. Geen foutmelding, maar er blijven velden null die in LINQPad gewoon gevuld zijn. Geen enkele aanwijzing in welke richting ik moet zoeken.
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Zoals ik al zei, die query één op één overgenomen in LINQPad werkt wél. Als ik de service waar de query in zit aanroep, vanuit het project zelf of vanuit een ander project, gaat het fout.RedFox schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:27:
[...]
LINQ naar SQL? Zijn het niet gerelateerde tabellen die je nog specifiek moet includen in je query?
Edit: FML, een connection string was gewijzigd door een commit van een andere developer, en dat had ik over het hoofd gezien. Een halve dag weg omdat ik dat niet zag
[ Voor 17% gewijzigd door Korben op 10-05-2012 22:06 ]
Maar ik kan je gerust stellen dat Patrick Moore wel echt xylophoon speelt!Dragor schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 16:47:
Wat zeg je nu?! Straks ga je nog zeggen dat Magical Trevor helemaal niet magical is?!![]()
http://www.weebls-stuff.com/songs/magical+trevor/
[ Voor 3% gewijzigd door Soultaker op 10-05-2012 22:15 ]
Over mij
Het blijkt dat ze het ook gebruiken om voor "gevaarlijke" sites te waarschuwen.Caelorum schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 17:42:
[...]
Daar had ik nog niet over nagedacht. Zat zelf nog meer met ruimtebesparing in het hoofd. Blijkbaar willen ze liever click data dan ruimte besparen..
Verwijderd
Ik heb al gekeken in de CSS, maar hij heeft zijn achtergrond encrypt me base64. Waarom zou je dat doen
Dat is een inline css image om het zomaar te noemen. Je embed je image dan in je CSS file ipv dat er een aparte request voor de image gedaan moet worden.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:47:
Je ziet op veel websites die gebruik maken van HTML5 & CSS3 dat er dit soort achtergronden gebruikt worden (zie http://cssarrowplease.com/ als voorbeeld) is dit gemaakt met een soort generator ?
Ik heb al gekeken in de CSS, maar hij heeft zijn achtergrond encrypt me base64. Waarom zou je dat doen
Om even te zeiken: base64 is een encoding, voordat iemand denkt gegevens daarmee te versleutelenVerwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:47:
maar hij heeft zijn achtergrond encrypt me base64.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Verwijderd
Je wilt niet weten hoeveel websites users' wachtwoorden "encrypten" in een URL.kenneth schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:59:
[...]
Om even te zeiken: base64 is een encoding, voordat iemand denkt gegevens daarmee te versleutelen
Poor man's HTTPS?Aloys schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:27:
In een url? Bah, inlogformulieren hoor je als POST request te versturen. Eventueel kan je met JavaScript het wachtwoord voor het verzenden nog encrypten (hoewel JavaScript volgens mij alleen md5 doet?).
In principe zou het hetzelfde kunnen zijn als https zonder (geldig) certificaat.
Naast het gezeik van het installeren van de certificaat op de server, kan ik me zo geen technische probleem bedenken... Dus waar doel je op?.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:09:
Werkt dat tegenwoordig al fatsoenlijk met shared hosting?
Sometimes you need to plan for coincidence
[ Voor 25% gewijzigd door Korben op 11-05-2012 10:14 ]
Op het feit dat een hoster bij mijn weten maar 1 certificaat kan leveren per IP adres, wat dus niet handig is als je X virtual hosts onder dat IP adres hebt draaien.D-Raven schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:12:
[...]
Naast het gezeik van het installeren van de certificaat op de server, kan ik me zo geen technische probleem bedenken... Dus waar doel je op?
Hmm interessant, daar ga ik eens meer over lezenKorben schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:13:
Met SNI is het niet meer nodig om je eigen IP-adres te hebben voor SSL. Iets wat jarenlang geen zin had omdat dat niet werkte onder IE6.
.edit: lees net dat geen enkele IE onder XP het ondersteunt, dus ook niet IE7 en IE8.
[ Voor 30% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 10:17 ]
Ja leuk, maar IP-adressen kosten ook geld.TheNephilim schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:17:
Maar je kunt wel meerdere IP's op 1 server hebben, dat is volgens mij geen probleem.
Ah.. vandaar dus.All name-based virtual hosts using the same IP address must share the same digital certificate because the SSL/TLS handshake takes place before the hostname is sent to the server.
Sure, maar dan moet je als klant wel de beschikking hebben over je eigen IP, wat voor mij persoonlijk dus al niet geldtTheNephilim schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:17:
Maar je kunt wel meerdere IP's op 1 server hebben, dat is volgens mij geen probleem.
[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 10:18 ]
Och, nog 2 jaar wachten dus, dan kunnen we massaal XP de middelvinger geven..oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:14:
[...]
Hmm interessant, daar ga ik eens meer over lezen
.edit: lees net dat geen enkele IE onder XP het ondersteunt, dus ook niet IE7 en IE8.
Maar inderdaad, bij de meeste hosting providers is het niet het geval, dan word het al erg lastig.
Edit: Even Apocalyptica door de boxen laten schallen, geniale band!
[ Voor 14% gewijzigd door TheNephilim op 11-05-2012 10:24 ]
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Bijvoorbeeld Cpanel laat maar 1 (dedicated) IP toe, dus tenzij je een wildcard SSL cert koopt kun je SSL maar op 1 domein aanbieden, andere sites krijgen dan een mooie waarschuwingsbox omdat het cert niet met de domeinnaam overeenkomt ^^
Dat klopt, maar als je dan een nieuw domein wilt toevoegen, zul je het certificaat helemaal overnieuw moeten aanvragen, en afhankelijk van de provider nogmaals moeten dokken voor elk domein waar je het voor aanvraagt..oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:02:
Je kan ook meerdere domeinen aan 1 certificaat koppelen.
Leuke vrijdag weer
Wel een partitie die dat soort rechten ondersteunt (althans via chown)? Dit zou FAT32/NTFS kunnen zijn (geen idee waarom je dat op een server zou gebruiken), maar ook vooral virtuele filesystems.Phoenix1337 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:51:
Pff, gebruikers, groepen en rechten op twee servers het zelfde. Op de ene mag ik wel chown uitvoeren. Bij de ander zegt hij permission denied.
Bij sshfs moet je bijvoorbeeld het expliciet aangeven dat het mag i.c.m. rechten. Kan mij voorstellen dat andere virtuele filesystems ook iets soortgelijks hebben.
Enige verschil is dat de oude server ext3 draait en de nieuwe ext4.serhat schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:09:
[...]
Wel een partitie die dat soort rechten ondersteunt (althans via chown)? Dit zou FAT32/NTFS kunnen zijn (geen idee waarom je dat op een server zou gebruiken), maar ook vooral virtuele filesystems.
Bij sshfs moet je bijvoorbeeld het expliciet aangeven dat het mag i.c.m. rechten. Kan mij voorstellen dat andere virtuele filesystems ook iets soortgelijks hebben.
Ik heb de volgende gebruiker: admin en de volgende twee groepen admin en backup. Wanneer het bestand admin:backup heeft mag ik hem chownen naar admin:admin. Wanneer ik echter van admin:admin terug wil naar admin:backup krijg ik een permission denied. Rechten, groepen en gebruikers van bovenliggende map zijn hetzelfde als die op de andere server.
Wellicht dat er wat veranderd is tussen Ubuntu 9.10 en 12.04
Je moet een beetje creatief zijn om je javascript code interessant te houden
[ Voor 62% gewijzigd door Gamebuster op 11-05-2012 11:33 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Verwijderd
Welk schoolplatform gebruiken jullie? (Waar studeer je trouwens?)wsitedesign schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 21:07:
Aargh. Traag schoolplatform. Why u no load?
Heb nog 1 iets nodig vooraleer ik een grote taak volledig af heb, laad het schoolplatform niet meer -_-
/edit
Stom. Moest eerst uitloggen voordat de groepswijzigingen doorgevoerd werden.
[ Voor 42% gewijzigd door Phoenix1337 op 11-05-2012 11:42 ]
Hoezo... Behold the powers of JSDevilly schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:29:
Ik zag +new Date; staan als manier om een timestamp in JavaScript te krijgen en dacht:.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Is toch mooi spul of wat
+new Date geeft timestamp
new Date+"" geeft de datum/tijd als string
Lekker kort om te checken of iets een getal is: if (isNaN(+input)) alert('omg!');.
[ Voor 15% gewijzigd door creator1988 op 11-05-2012 11:57 ]
reputatie van VSS niet zo goed natuurlijk, blijkbaar weet zelfs Avast hoe slecht de reputatie is:
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Die tweede snap ik nog wel, maar waar telt hij bij die eerst de new Date bij op? Als ik het zo zie staan, vind ik dat er een NullPointerException moet worden opgegooid.creator1988 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:54:
[...]
+new Date geeft timestamp
new Date+"" geeft de datum/tijd als string
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 12:17 ]
new Date is toch geen null?Devilly schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:14:
[...]
Die tweede snap ik nog wel, maar waar telt hij bij die eerst de new Date bij op? Als ik het zo zie staan, vind ik dat er een NullPointerException moet worden opgegooid.(Java-dev meldt zich!
)
.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:16:
Waarom? Omdat je niet begrijpt dat, net als de unary - operator, er ook een unary + operator bestaat? Als je "-x" zegt, dan krijg je toch ook geen nullpointerexception?
Absoluut waar, maar ik was niet wakker genoeg om verder te denken dan het feit dat + en - kunnen functioneren als binary operators. Toen ik eerst new Date+"" en toen +new Date zag staan, vroeg ik me af wat er toch in godsnaam impliciet voor die + zou staan.
Neem nog maar een koffie
@Gamebuster: volgens mij ben jij degene die koffie moet nemen, want wat ie zegt klopt gewoon. Een binary operator is een operator met 2 operanden. Een unary operator is een operator met 1 operand. Misschien ben je in de war met bitwise operators?
[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 12:44 ]
Tabblad gegevens -> van tekst (best logisch toch?).oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:43:
Argh goddomme hoe importeer ik tegenwoordig een CSV in excel? Ik kan die optie niet vinden in de nieuwe ribbon layout
@Gamebuster: volgens mij ben jij degene die koffie moet nemen, want wat ie zegt klopt gewoon. Een binary operator is een operator met 2 operanden. Een unary operator is een operator met 1 operand.
File -> Open?.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:43:
Argh goddomme hoe importeer ik tegenwoordig een CSV in excel? Ik kan die optie niet vinden in de nieuwe ribbon layout
Waar vind ik "tabblad gegevens" (ik heb trouwens een Engelse versie)?orf schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:44:
[...]
Tabblad gegevens -> van tekst (best logisch toch?)
.edit: ah got it, "data" en dan "from text"
Maar dan mag ik de separator opties niet instellen.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 12:47 ]
Nee n00b, separator opties zijn gewoon in te stellen bij een importAlex) schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:47:
Separator-opties staan in de regional settings.
Mijn locale wijziging pakte hij overigens niet. Misschien dat Excel tegenwoordig alleen tabs by default als separator beschouwt?
[ Voor 114% gewijzigd door .oisyn op 11-05-2012 12:51 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.