De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.486 views

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
.oisyn schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:43:
@Gamebuster: volgens mij ben jij degene die koffie moet nemen, want wat ie zegt klopt gewoon. Een binary operator is een operator met 2 operanden. Een unary operator is een operator met 1 operand. Misschien ben je in de war met bitwise operators? :)
Ah so :P

Ik zit hier idd nog met een kop thee, maar het lepeltje is te klein en ik kan mijn thee niet roeren

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 11-05-2012 12:52 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

LOL, ik krijg net een mailtje van Posterland.nl en onderin het mailtje staat voor elke persoon in de mailing lijst een uitschrijf link. Met email adres en de voornaam van die persoon....
Wil je je uitschrijven van onze newsletter? Surf dan naar http://www.postersland.nl...idschendam-voorburg.nlHoi Arjan!
Er is iets fout gegaan daar :+

Edit: 675 e-mailadressen om precies te zijn XD

[ Voor 6% gewijzigd door TheNephilim op 11-05-2012 13:06 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Goede test gedaan, blijkt maar weer :N

[ Voor 3% gewijzigd door PeterSelie op 11-05-2012 13:33 ]

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:33:
Goede test gedaan, blijkt maar weer :N
Testen doen we op de eindgebruikers. Ik ontvang geregeld ook mailings waar gewoon de term [TEST] in de title staat :+

Zojuist is mijn SSD binnengekomen :9 Wil hem eigenlijk al meteen installeren, maar helaas moeten er vandaag ook nog centjes worden verdiend :-(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• PeterSelie
Maak me niet jaloers, Gertjan. Ik heb al maanden een SSD in mijn werkstation thuis zitten en merk echt ontzettend veel verschil t.o.v. het werkstation op kantoor. Misschien toch maar eens zien te regelen dat er hier ook één in het werkstation komt te zitten..

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
Meh, het heeft best nuttige toepassingen, zolang je je maar bewust bent van de beperkingen.

Digest authentication, zoals ook Tweakers.net dat implementeert, beschermt tegen aanvallers die wel kunnen packet sniffen maar geen willekeurige HTTP responses kunnen forgen. Dat maakt praktisch gezien een groot verschil.

Hetzelfde geldt voor iets als ZeroBin. Natuurlijk heb je als gebruiker geen garantie dat je data onleesbaar is voor derden, maar dat is het doel van de encryptie ook niet. Het doel is om de server admins van plausible deniability te voorzien door het voor hen onmogelijk te maken om te lezen welke data er wordt opgeslagen (tenzij een derde partij ze expliciet op de bijbehorende decryptiesleutel wijst).

Ook gerelateerd: “Considered Harmful” Essays Considered Harmful

• TheNephilim
  • Laatst online: 18-05 12:12

TheNephilim

Wtfuzzle

.Gertjan. schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:56:
[...]

Testen doen we op de eindgebruikers. Ik ontvang geregeld ook mailings waar gewoon de term [TEST] in de title staat :+

Zojuist is mijn SSD binnengekomen :9 Wil hem eigenlijk al meteen installeren, maar helaas moeten er vandaag ook nog centjes worden verdiend :-(
Awsome! Ooit... als ik weer geld heb :+, ga ik een nieuwe PC bestellen en daar komt zeker een SSD in. Thuis moet ik het nu doen met 4x WD Raptor 74GB in RAID 0 en hier opt kantoor met 1 WD Raptor 74GB. Ben heftig toe aan een moderne quad-core. M'n dual-core E8400 van Intel heeft z'n langste tijd gehad en kan het meestal niet meer bijbenen.

Ik kreeg al een mailtje van posterland.nl:
Hoi <mijn naam>!

Door een klein foutje in ons newsletter systeem zijn de newsletters onder elkaar geplakt. Onze welgemeende excuses hiervoor!

Met vriendelijke poster groeten,
Het poster team

Wil je je uitschrijven van onze newsletter? Surf dan naar http://www.postersland.nl...e=unsubscribe&email=<mijn e-mailadres>

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:31
Boh ik zou eigenlijk voor de examens moeten leren, maar de pc lokt me steeds weg van mijn leerwerk :p
Dus zit ik nu wat aan te klooien met OpenGL xD

Toch wil ik graag slagen want dan kan ik tenminste aan een opleiding beginnen die me interesseert :D

[ Voor 10% gewijzigd door Robbiedobbie op 11-05-2012 14:14 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Doe nou maar gewoon ;) Zet hem uit en doe even hard je best, waarschijnlijk heb je hierna toch maandenlang vakantie om dag en nacht te computeren.

• Robbiedobbie
Haha ik probeer het, maar lukt niet echt :p (zeker wanneer je bijvoorbeeld oefenexamens gaat controleren met antwoorden (die staan weer op internet...) is de verleiding erg groot :p)
Ik heb wel gemerkt dat ik 's avonds laat of 's morgens vroeg beter kan concentreren. Ben gisteren daarom maar om 4 uur in de ochtend opgestaan, en ben in de tuin gaan zitten leren 8)7

• Gamebuster
Als je het niet doet, eindig je zoals mij. Dat wil je toch niet?

• Avalaxy
Gamebuster schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:18:
Als je het niet doet, eindig je zoals mij ik. Dat wil je toch niet?
:P

• Robbiedobbie
Is dat zo erg dan?
Ik heb ook gewoon een motivatieprobleem. Ik ben de hele middelbare school tot nu toe doorgekomen door uur vantevoren te beginnen met leren ;) Het is dus al heel wat om 2 weken vantevoren te beginnen :p

[ Voor 15% gewijzigd door Robbiedobbie op 11-05-2012 14:21 ]

• PeterSelie
Gamebuster schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:18:
Als je het niet doet, eindig je zoals mij ik. Dat wil je toch niet?
Kijk, daar heb je het al. Geen fatsoenlijke basis in Nederlands. :P

• Gamebuster
Robbiedobbie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:20:
Is dat zo erg dan?
Ik heb ook gewoon een motivatieprobleem. Ik ben de hele middelbare school tot nu toe doorgekomen door uur vantevoren te beginnen met leren ;) Het is dus al heel wat om 2 weken vantevoren te beginnen :p
Zolang je nog school of werk hebt, zal je jezelf moeten leren motiveren voor dingen waar je even geen zin in hebt.
SoaDmaggot schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:21:
[...]
Kijk, daar heb je het al. Geen fatsoenlijke basis in Nederlands. :P
:+

[ Voor 17% gewijzigd door Gamebuster op 11-05-2012 14:24 ]

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Of werk zoeken waar je wel zin in hebt :Y)

Freelance Unity3D developer

• Gamebuster
TJHeuvel schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:24:
Of werk zoeken waar je wel zin in hebt :Y)
Je zal toch altijd wel iets houden waar je even geen zin in hebt.

• Robbiedobbie
Een enkele keer is ook niet zo erg, maar wanneer je bijna alleen maar dingen moet doen die je niet interesseren (cultuurgeschiedenis, frans, ethiek, etc....) dan wordt het een stuk moeilijker :p

• Gamebuster
Ik heb mijn middelbare school niet eens afgemaakt. Na HAVO 3 ben ik gestopt. Ik heb daarom enkel een VMBO diploma.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:27:
Ik heb mijn middelbare school niet eens afgemaakt. Na HAVO 3 ben ik gestopt. Ik heb daarom enkel een VMBO diploma.
Your point being?

• TJHeuvel
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:27:
Same here, al ging ik na m'n VMBO niet HAVO maar MBO doen. Daar ben ik dus vroegtijdig mee gestopt omdat ik een baan aangeboden kreeg. Het was wel even leuk, dat werken maar ik ben nu toch weer op zoek naar de mogelijkheden om een HBO opleiding te gaan doen. Gelukkig kan dat via de 21+ regeling, alleen moet je dan wel eerst een HAVO examen afleggen. Wat toch best pittig is om na je werk te leren, zonder enige hulp van een school of dergelijke.

[ Voor 5% gewijzigd door TJHeuvel op 11-05-2012 14:31 ]

• Gamebuster
Geen punt, gewoon een algemene mededeling.

• Gamebuster
TJHeuvel schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:29:
[...]
Gelukkig kan dat via de 21+ regeling, alleen moet je dan wel eerst een HAVO examen afleggen. Wat toch best pittig is om na je werk te leren, zonder enige hulp van een school of dergelijke.
Je krijgt toch enkel een toelatings-examen bestaande uit 3 kleine toetsen?

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 11-05-2012 14:39 ]

• Robbiedobbie
Ik ga na mijn examens (als ik slaag) Knowledge Engineering op Maastricht University studeren :p Niet echt een ICT opleiding, maar uiteindelijk breng je 99% van de tijd door met programmeerprojecten. Bovendien is het erg interessant. Ik heb er nu al zin in :D

• Devilly
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:40:
Ik ga na mijn examens (als ik slaag) Knowledge Engineering op Maastricht University studeren :p Niet echt een ICT opleiding, maar uiteindelijk breng je 99% van de tijd door met programmeerprojecten. Bovendien is het erg interessant. Ik heb er nu al zin in :D
Dan zou ik maar hard gaan leren, zodat je met grote zekerheid heel snel aan die leuke opleiding kunt beginnen! :D

• Robbiedobbie
Ik maak me maar zorgen over 2 vakken... Frans (wordt drama) en Wiskunde (Als het erg moeilijk wordt).
Verder lukken me die examens wel. Bij engels heb ik de hoop een 9 te halen aangezien die teksten die we krijgen wel erg makkelijk zijn (tenminste bij voorgaande jaren), dus dat compenseert de boel wel weer een beetje.

EDIT: Volgens mij ben ik dit topic een beetje van programmeren af naar studeren aan het halen ;) dus laten we maar weer fijn on-topic verder gaan (zover dat in dit topic kan :9)

[ Voor 22% gewijzigd door Robbiedobbie op 11-05-2012 14:46 ]

• Styxxy
  • Laatst online: 19-05 22:01
Goede vrijdag middag... Ik me maar in het haar krabben waarom ik steeds een NullReferenceException kreeg. Zoek de fout:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
if (someList == null)
{
    foreach (var listItem in someList)
    {
        // Do something
    }
}

• Robbiedobbie
Haha, hoezo zoeken... Die fout springt er toch echt wel uit xD

• Styxxy
Robbiedobbie schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:52:
Haha, hoezo zoeken... Die fout springt er toch echt wel uit xD
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_lvwH1BnfSuo/S5FMONeCC9I/AAAAAAAAAZQ/1r9QMbatdos/s400/irony-meter.gif
?

:+ :+ :+

• Robbiedobbie
Nee echt? Dat had ik nog niet door......

• Solopher
  • Laatst online: 12-05 15:07
Haha @Styxxy :>

Nog een paar uurtjes en dan is het weer fijn weekend :).

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Bootstrap met Less _/-\o_.
Wat een verademing t.o.v. Blueprint.

• TJHeuvel
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:38:
[...]

Je krijgt toch enkel een toelatings-examen bestaande uit 3 kleine toetsen?
3 examens welke qua niveau equivalent zijn aan HAVO, bij de meeste IT opleidingen bestaat het uit Nederlands, Engels en Wiskunde B. Niet echt kleine toetsen IMHO.
Styxxy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:51:
Goede vrijdag middag... Ik me maar in het haar krabben waarom ik steeds een NullReferenceException kreeg. Zoek de fout:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
if (someList == null)
{
    {
        // Do something
    }
}
Het duurde even, maar duh!

[ Voor 35% gewijzigd door TJHeuvel op 11-05-2012 15:31 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Styxxy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 14:51:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
if (someList == null)
{
    {
        // Do something
    }
}
ReSharper had meteen een mooie blauwe streep onder de tweede someList gezet. :+

We are shaping the future

• Devilly
  • Niet online
Alex) schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:37:
[...]
Ik was benieuwd hoe Eclipse dit met Java zou verwerken.

Java:
1
2
3
4
5
6
String lol = null;

if (lol.equals(null)) 
{ 
    lol.charAt(5);
}

Hier wordt de lol in het if-statement onderstreept, terwijl in het volgende geval de lol in het if-block een streepje krijgt:

Java:
1
2
3
4
5
6
String lol = null;

if (lol == null) 
{ 
    lol.charAt(5);
}

Uiteraard is het logisch, omdat je op die plekken een NullPointerException krijgt, maar ik vind het toch wel mooi. :+

• Gamebuster
TJHeuvel schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:29:
[...]
3 examens welke qua niveau equivalent zijn aan HAVO, bij de meeste IT opleidingen bestaat het uit Nederlands, Engels en Wiskunde B. Niet echt kleine toetsen IMHO.
Je kan voorbeeld toetsen downloaden. Ik had eens gekeken naar die toetsen: Ik vind ze best "te doen". Overigens kreeg ik in mijn geval een Nederlands, een wiskunde en een development (Java) test.

Bij de Nederlandse tekst was het een flink stukje begrijpend lezen, bij die van wiskunde heb je een paar van de wat moeilijkere wiskunde sommen (ik had een wiskunde boek aangeschaft om me daarop voor te bereiden) en de Java toets was een super simpele "vul de class aan met de volgende functionaliteit"-test, waarbij je wat simpele bewerkingen op een String moet uitvoeren.

• Styxxy
Alex) schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:37:
[...]
Heb geen persoonlijke licentie en bedrijf geeft ook geen licentie, dus jah :P. En minder legale wegen bewandel ik absoluut niet graag.

• Avalaxy
Manuel schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 15:08:
Bootstrap met Less _/-\o_.
Wat een verademing t.o.v. Blueprint.
Beetje jammer dat er by default vrij weinig te configureren valt in je variables.less. Verder inderdaad fijn om te gebruiken, zeker die mixins :)

Is er trouwens niet een default functie om een element een bepaalde kleur te geven (denk aan class="red")? Die kleuren staan wel geconfigureerd maar ik heb geen idee hoe ik ze vanuit de HTML kan gebruiken zonder daar zelf een mixin + classes voor te maken.

• Devilly
  • Niet online
Ik ben vannacht tot half drie doorgegaan en nu branden mijn ogen. -O- We gaan weer verder! *O*

• Rutix
  • Laatst online: 21-04 11:06
Yawn. Aan het werk op me zaterdag voor installatie release.

Nothing to see here!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ben helaas ook aan t werk. Voordeel van op zaterdag werken is wel dat het een stuk rustiger is en je fatsoenlijk door kan programmeren :)

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-05 19:28
Zo SSD geinstalleerd.
Aanrader voor iedereen, kan nu al niet meer zonder! :D

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:26

Matis

Rubber Rocket

GoTCoast schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:19:
Zo SSD geinstalleerd.
Ik heb al weer een (ik denk) 1,5 jaar de pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB
80GB leek me in eerste instantie erg weinig, maar ik had nog twee 500GB-disks die ik eerst als RADI0 gebruikte voor ALLES :P
Toen de SSD erin; Windows er op geïnstalleerd. De twee 500GB-disks als RAID1 ingesteld. Daar "My Documents" en Steam / Games op geïnstalleerd.
Werkt als een tiet. De SSD zit nog niet eens voor de helft vol en de RAID1 heeft al een aantal keren zijn dienst bewezen :+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:48
Zo SSD geinstalleerd.
Inderdaad, een SSD (Crucial M4 128GB) in mijn werkpaard stoppen was ook een zeer goede investering. Boottimes + startup van applications = :9~

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Zo SSD geinstalleerd.
Die van mij zit er ook in. Heb nog nooit een PC zo snel kunnen installeren :) Zeker als je met ISO's werkt schiet het lekker op (MSDN d:)b ). Stond er echt van de kijken hoe snel VS2010 en de updates erop stonden :P

Wel was ik gisteren bang dat er iets niet goed was met mijn SSD, mijn laptop viel geregeld uit (geen BSOD, maar gewoon dood). Eerst deed hij dat steeds als ik de ATI driver installeerde, maar later ook op andere momenten... Toen ik de laptop oppakte verbande ik bijna mijn vingers, ding was loei heet geworden. Keertje HW monitor erop en ik zag dat mijn arme i3 rond de 90 graden zat (idle) :/ SSD was inmiddels ook opgelopen tot 50 graden (moeten ze toch tegen kunnen hoop ik). Waarschijnlijk viel de boel dus uit omdat de processor te heet werd.

Misschien toch maar niet meer de laptop op de stoffen bank zetten. Toen ik hem daarna op tafel zette liepen de temperaturen terug en nu zitten ze voor de processor op 50 en de ssd op 30 (draait nu al een half uurtje). Maar ik maakte me toch wel eventjes zorgen :'(

Maar ik heb er spijt van dat ik zo lang heb gewacht met mijn SSD :/ Damn wat is dat snel, tuurlijk moet een programma soms nog steeds denken (VS duurt toch nog enkele seconden), maar de boot is zo ontzettend snel. Draai Server 2008R2 en die staat echt binnen enkele seconden op het scherm. Ik had niet eens de tijd om een CD uit de kast te halen :9 Maar ook programma's als Outlook en Onenote staan zeer snel op het scherm :P

Overigens viel me gisteren op dat sommige programma's/installers echt slecht gemaakt waren. Een programma als skype duurde bijna een kwartier om te installeren :| In die tijd waren diverse andere programma's al klaar :X

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Phoenix1337
  • Laatst online: 07-05 10:53
Ik heb al een jaartje een ssd in mijn pc op t werk zitten. Helaas wel een OCZ. Die staan er om bekend om er zo maar in een keer mee te stoppen. Regelmatig back-ups maken dan maar :)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:24
Phoenix1337 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:05:
Ik heb al een jaartje een ssd in mijn pc op t werk zitten. Helaas wel een OCZ. Die staan er om bekend om er zo maar in een keer mee te stoppen. Regelmatig back-ups maken dan maar :)
Ben al bezig aan mijn derde Vertex LE ^^ Ik vraag me echt af hoe lang ze die nog op voorraad hebben.
Maar een SSD is echt geweldig :) Ben aan het overwegen ook een hybride te kopen voor in mijn laptop. Toch best vervelend als je onderweg 4 min moet wachten.

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Zo SSD geinstalleerd.
Staat in de onderelenlijst voor men nieuwe pc, en ik denk zodra de garantie op men laptop vervalt, ik daar ook nog eens voor ga kijken :)

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-05 10:13
Caelorum schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:47:
[...]

Ben al bezig aan mijn derde Vertex LE ^^ Ik vraag me echt af hoe lang ze die nog op voorraad hebben.
Er zijn er al twee gestorven en je gaat het nog een keertje proberen?

Ben je je data zat ofzo? :P

• Caelorum
Orwell schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:58:
[...]Er zijn er al twee gestorven en je gaat het nog een keertje proberen?

Och ik heb goede backups en tot op het heden nog geen belangrijke data verloren. Daar maak ik mij dus geen zorgen over. En tja... zolang OCZ mij gratis SSDs op blijft sturen blijf ik het gebruiken ja. Ik vraag me alleen af wanneer ze niet meer dezelfde SSD kunnen leveren. Ook ben ik aan het overwegen om de SSD te verkopen en er een andere voor te kopen. Overigens heeft mijn eerste Vertex LE het wel ruim een jaar vol gehouden. Dus ik heb nog hoop dat ik een SSD terug krijg die het twee jaar uithoud (waarna ik lekker een nieuwere snellere koop)

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Orwell schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:58:
[...]

Er zijn er al twee gestorven en je gaat het nog een keertje proberen?

Daar zit ik nu wel een klein beetje mee in mijn maag :-( Moet ik nu extra voorzichtig zijn nu ik van een ouderwetse hdd naar een ssd ben gegaan? Ik heb normaal al een redelijk backup process: TFS op een server, documenten upload ik op Office 365 / SkyDrive en draai ongeveer 1x per maand een backup van de folders op mijn laptop.

Ik probeer nu uit te vogelen of ik automatisch kan synchroniseren met Sharepoint (Office 365), maar dat schijnt alleen te kunnen met Groove/Sharepoint workspaces. Hieraan zit het grote nadeel dat je de bestanden in die workspaces niet kan kopiëren. Die mappen die hij toont op je HDD zijn "niet echt" (copy paste werkt niet)... Ik wil toch wel dat soort files mee laten lopen in een backup script... Handmatig iedere keer naar sharepoint gooien (evt via Groove) is in mijn ogen een redelijk overbodige stap, maar ik heb toch wel graag een offline backup (voor het geval MS een fuckup maakt)... Dat is eigenlijk het enige dilemma dat ik nu heb... :/

• Robbiedobbie
Ik heb ook tijdje zitten nadenken over een SSD maar heb besloten deze nog niet aan te schaffen. Ik moet voor mijn vervolgstudie toch een laptop gaan kopen en ga dan direct voor een laptop met ssd erin. Ik slaag alleen nog niet echt erin om zo'n laptop te vinden die aan alle eisen van mij voldoet :p (ubuntu compatible, goede accu, geen intel onboard gputje, etc.)
Ik vraag me af hoe snel ubuntu zou draaien op een SSD, aangezien ubuntu zoieso bij mij al 5 keer sneller draait dan windows ;)

Verwijderd

Koop dan nu een SSD, en neem die mee naar je volgende laptop. Een SSD is de beste aanschaf die je kan doen imo.
.Gertjan. schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:00:
[...]

Daar zit ik nu wel een klein beetje mee in mijn maag :-( Moet ik nu extra voorzichtig zijn nu ik van een ouderwetse hdd naar een ssd ben gegaan? Ik heb normaal al een redelijk backup process: TFS op een server, documenten upload ik op Office 365 / SkyDrive en draai ongeveer 1x per maand een backup van de folders op mijn laptop.

Ik probeer nu uit te vogelen of ik automatisch kan synchroniseren met Sharepoint (Office 365), maar dat schijnt alleen te kunnen met Groove/Sharepoint workspaces. Hieraan zit het grote nadeel dat je de bestanden in die workspaces niet kan kopiëren. Die mappen die hij toont op je HDD zijn "niet echt" (copy paste werkt niet)... Ik wil toch wel dat soort files mee laten lopen in een backup script... Handmatig iedere keer naar sharepoint gooien (evt via Groove) is in mijn ogen een redelijk overbodige stap, maar ik heb toch wel graag een offline backup (voor het geval MS een fuckup maakt)... Dat is eigenlijk het enige dilemma dat ik nu heb... :/
Noem me gek, maar ik gebruik mijn 18GB aan dropbox space voor backups :P

• Robbiedobbie
Nou, de pc die ik nu gebruik is officieel van mijn ouders (ookal zit ik er 99% van de tijd op). Aangezien ik die laptop waarschijnlijk toch al over een maand aanschaf, ga ik die moeite dan ook niet meer doen om die nog in te bouwen in deze Desktop :p.

• Ryur
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:04:
Noem me gek, maar ik gebruik mijn 18GB aan dropbox space voor backups :P
Hmm.. Dropbox is ook niet alles hoor.
Je zit daar met die vreemde wetten van de VS.

Mijn vader is Douanier, en heeft al een keer een bedrijf een enorme boete gegeven omdat de (Cloud)servers in de VS stonden (had te maken met backup systemen ervan ofzo).

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Robbiedobbie schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:03:
Ik heb ook tijdje zitten nadenken over een SSD maar heb besloten deze nog niet aan te schaffen. Ik moet voor mijn vervolgstudie toch een laptop gaan kopen en ga dan direct voor een laptop met ssd erin. Ik slaag alleen nog niet echt erin om zo'n laptop te vinden die aan alle eisen van mij voldoet :p (ubuntu compatible, goede accu, geen intel onboard gputje, etc.)
Ik vraag me af hoe snel ubuntu zou draaien op een SSD, aangezien ubuntu zoieso bij mij al 5 keer sneller draait dan windows ;)
Ik vraag me af of het voordelig is om een SSD in een laptop mee te bestellen. Meestal betaal je de hoofdprijs voor dat soort updates. Daarnaast heb je vrij weinig te zeggen over de SSD die erin gaat. Qua geheugen maakt het mij vaak niet uit wat erin gaat, maar in het geval van een SSD zou ik wel nerveus worden.

Mijn laptop is waarschijnlijk over een halfjaar tot een jaar "afgeschreven" en dan ga ik voor een nieuwe shoppen. De SSD gaat gewoon mee dus zoek ik een laptop uit waarbij ik niet ga letten op de HDD maar puur op de andere specs. De HDD sloop ik eruit (of plaats de SSD ernaast) en gaan met die banaan. :P En mocht de HDD niet mee gaan naar een nieuwe laptop dan maak ik mijn workstation of server er wel blij mee :)

Ik denk dat qua hardware deze 130 euro well spent zijn :) en dat ik hier nu al veel plezier van ga beleven. Ik compile net even een ASP.NET projectje en voordat ik het output venster open heb geklikt is hij al klaar (geloof me dat is anders geweest :+). Ook het inloggen op de laptop is bloedsnel, vroeger moest ik wachten op mijn urentracker, skyp, firewall, etc en duurde dat echt ontiegelijk lang, nu staan die dingen er bijna direct.

Trouwens ik had voor mijn andere schijf een usb case gekocht, maar daar zit me toch een vreemde kabel aan... Het is aan beide kanten USB-A, zoiets heb ik nog nooit gezien :|

Afbeeldingslocatie: http://www.tqc.nl/contents/media/usb-a-a.jpg

• Robbiedobbie
.Gertjan. schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:11:
[...]

Mijn laptop is waarschijnlijk over een halfjaar tot een jaar "afgeschreven" en dan ga ik voor een nieuwe shoppen. De SSD gaat gewoon mee dus zoek ik een laptop uit waarbij ik niet ga letten op de HDD maar puur op de andere specs. De HDD sloop ik eruit (of plaats de SSD ernaast) en gaan met die banaan. :P En mocht de HDD niet mee gaan naar een nieuwe laptop dan maak ik mijn workstation of server er wel blij mee :)
Gaan ze dan niet moeilijk doen met garantie?

Verwijderd

GoTCoast schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:07:
[...]

Hmm.. Dropbox is ook niet alles hoor.
Je zit daar met die vreemde wetten van de VS.

Mijn vader is Douanier, en heeft al een keer een bedrijf een enorme boete gegeven omdat de (Cloud)servers in de VS stonden (had te maken met backup systemen ervan ofzo).
Dat realiseer ik me zeker. Maar ik ben op het moment maar een vrij simpele consument zonder bedrijfsgevoelige data. dan voldoet dropbox uitstekend.
Robbiedobbie schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:13:
[...]

Gaan ze dan niet moeilijk doen met garantie?
Nope. Je hebt ten alle tijden het recht om HDD's, RAM en dergelijke te vervangen. Zelfs als er stickers opzitten, die zijn niet eens rechtsgeldig.

• Robbiedobbie
Dan ga ik daar nog maar eens goed over nadenken. Ik wil zoieso voor een SSD met 128 gb of meer gaan, want ik wil een dualboot maken met ubuntu en windows, en wil beide kwijt kunnen op de SSD. Verder heb ik niet veel ruimte nodig, omdat er maar enkele programma's opkomen (1 game in windows ofzo, visual studio in windows en netbeans in ubuntu). Data (films, muziek, etc.) komt fijn op mijn netwerkschijf te staan ;).

• Ryur
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:16:
[...]

Dat realiseer ik me zeker. Maar ik ben op het moment maar een vrij simpele consument zonder bedrijfsgevoelige data. dan voldoet dropbox uitstekend.
Had het vooral om jouw tip te weerleggen naar GertJan toe, wil niet dat hij daardoor in de problemen komt ;).
Voor consumenten is Dropbox perfect, laatst de 100 GB versie aanschaft

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:04
.Gertjan. schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:11:
[...]

Trouwens ik had voor mijn andere schijf een usb case gekocht, maar daar zit me toch een vreemde kabel aan... Het is aan beide kanten USB-A, zoiets heb ik nog nooit gezien :|

[afbeelding]
Zo heb ik er ook nog ergens eentje liggen, van een camera ooit, in de tijd dat dieren nog konden spreken en er nog metaal in auto's verwerkt zat.

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:26:
[...]

Had het vooral om jouw tip te weerleggen naar GertJan toe, wil niet dat hij daardoor in de problemen komt ;).
Voor consumenten is Dropbox perfect, laatst de 100 GB versie aanschaft
Mmm, kun je wat meer vertellen waarom het voor problemen kan zorgen? Voor opslag van mijn eigen (bedrijfs)data zou ik verwachten dat het geen klap uitmaakt. Wanneer ik diensten aanbiedt vanuit de cloud die buiten Nederland staat dan kom je inderdaad op lastiger terrein (sprak er toevallig met een een klant over die kennis over de belasting/douane rechten heeft).

Momenteel wordt al mijn belangrijke informatie opgeslagen bij Office 365 (SharePoint), deze wordt vanuit Ierland verkocht, maar de hosting zal waarschijnlijk elders zijn (geen idee waar). Aangezien men deze producten ook implementeert bij grote bedrijven lijkt mij het dat ze zoiets hebben wel afgevangen.

• Rutix
.Gertjan. schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:50:
[...]
Momenteel wordt al mijn belangrijke informatie opgeslagen bij Office 365 (SharePoint), deze wordt vanuit Ierland verkocht, maar de hosting zal waarschijnlijk elders zijn (geen idee waar).
Dat vind ik toch wat verontrustend als je niet weet waar jou data word gehost. Misschien denk je dat je gegevens niet heel belangrijk zijn maar als je ook gegevens over je klanten heb zul je erg moeten oppassen.

Nothing to see here!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Dat vind ik toch wat verontrustend als je niet weet waar jou data word gehost. Misschien denk je dat je gegevens niet heel belangrijk zijn maar als je ook gegevens over je klanten heb zul je erg moeten oppassen.
Eens, maar ik neem aan dat een bedrijf als Microsoft redelijk te vertrouwen is. Tenslotte zijn zij ook cloud leverancier bij andere (grote) bedrijven. Ik heb bij meerdere partijen gekeken (ook voor Exchange hosting), maar ik host dan liever bij een gerenommeerde naam dan bij een (voor mij) onbekende partij.

Misschien ben ik te goed van vertrouwen hoor, maar gelukkig staat er niet al te veel geheime informatie. De grootste geheimen zijn de Non-Disclosure agreements die er staan ;) De rest zit in de code (en die host ik niet daar). :P

[ Voor 45% gewijzigd door .Gertjan. op 12-05-2012 15:12 . Reden: Oeps, alleen de quote ]

• Ryur
.Gertjan. schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 14:50:
[...]

Mmm, kun je wat meer vertellen waarom het voor problemen kan zorgen? Voor opslag van mijn eigen (bedrijfs)data zou ik verwachten dat het geen klap uitmaakt. Wanneer ik diensten aanbiedt vanuit de cloud die buiten Nederland staat dan kom je inderdaad op lastiger terrein (sprak er toevallig met een een klant over die kennis over de belasting/douane rechten heeft).
In dit specifiek geval had het te maken met een backup van de ERD-software voordat er een nieuwe feature ingebouwd ging worden. Er moet dan een backup gemaakt worden, en die backup moet 3 (!!!) jaar bewaard worden; en dan had die Cloudserver niet gedaan.

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Avalaxy schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 17:02:
[...]

Beetje jammer dat er by default vrij weinig te configureren valt in je variables.less. Verder inderdaad fijn om te gebruiken, zeker die mixins :)

Is er trouwens niet een default functie om een element een bepaalde kleur te geven (denk aan class="red")? Die kleuren staan wel geconfigureerd maar ik heb geen idee hoe ik ze vanuit de HTML kan gebruiken zonder daar zelf een mixin + classes voor te maken.
Met Blueprint zie je soms door de bomen het bos niet meer, voor mij is Bootstrap dan ook een echte verademing. Heel veel werk is al voor je gedaan en je hebt een leuke lay-out als bonus. :)

Al moet ik zeggen dat LESS nog wel wat features mist die SASS wel heeft, zoals het uitbreiden van classes via
Sass:
1
@extend .classname

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
GoTCoast schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 15:40:
[...]

In dit specifiek geval had het te maken met een backup van de ERD-software voordat er een nieuwe feature ingebouwd ging worden. Er moet dan een backup gemaakt worden, en die backup moet 3 (!!!) jaar bewaard worden; en dan had die Cloudserver niet gedaan.
Leg mij eens uit, hoe het kan dat een Douanier (!!) een bedrijf een boete geeft omdat er van een ERD pakket geen backup beschikbaar is.

• Ryur
D-Raven schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:29:
Leg mij eens uit, hoe het kan dat een Douanier (!!) een bedrijf een boete geeft omdat er van een ERD pakket geen backup beschikbaar is.
Omdat er bepaalde mensen van de Douane die opgeleid worden tot Bedrijfskundige Informatica personen; is dus een KLEIN onderdeel van de Douane, meeste mensen kennen het nog geen eens.
En hun beoordelen de software of het voldoet aan de regels wanneer een bedrijf een nieuw pakket aanneemt, maar als er iets mis gaat, dan mogen ze ook een boete geven.
Heeft te maken met een certificaat aanvragen voor een geldig pakket, en als je dat niet doet (en er is een wijziging), kan je een boete krijgen.

Maar dit is niet echt echt een discussie om hier te voeren, gaat weer heel erg van Developen vandaan ;).
Met andere woorden, ik hou hiermee mee op met deze discussie

Hebben jullie eigenlijk aparte tijden dat jullie het productiefst zijn? Ik merk gewoon aan mezelf dat ik juist 's ochtends vanaf een uurtje of 5 tot uurtje of 11 het beste kan werken.
Hoor juist van klasgenoten dat die zo 's avonds productiefst zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Ryur op 12-05-2012 23:18 ]

• Avalaxy
's Nachts hier :P

• Ryur
Hoe doe jij het dan qua school/werk ofzo? :)
Niet productief zijn op het werk? :P

• Avalaxy
School heb ik maar af en toe, dus ik hoef slechts 2 dagen per week vroeg op te staan. Werk doe ik als ZZP'er dus wanneer ik wil :P

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Mijn tijden liggen meer naar de avond toe. Op werk vaak zat dat ik tegen 5u half 6 volop bezig ben en niet weg kan komen :X

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YWLSV.jpg

Nagelknipper: 4
Nagels: 1

Stomme teennagel :P

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
GoTCoast schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:15:
[...]

Omdat er bepaalde mensen van de Douane die opgeleid worden tot Bedrijfskundige Informatica personen; is dus een KLEIN onderdeel van de Douane, meeste mensen kennen het nog geen eens.
En hun beoordelen de software of het voldoet aan de regels wanneer een bedrijf een nieuw pakket aanneemt, maar als er iets mis gaat, dan mogen ze ook een boete geven.
Heeft te maken met een certificaat aanvragen voor een geldig pakket, en als je dat niet doet (en er is een wijziging), kan je een boete krijgen.

Maar dit is niet echt echt een discussie om hier te voeren, gaat weer heel erg van Developen vandaan ;).
Met andere woorden, ik hou hiermee mee op met deze discussie
..
Jammer want ik word alleen maar nieuwsgieriger :P Vind het een beetje een vaag verhaal tbh.
Welke bedrijven moeten dan het aannemen van een nieuw software pakket, laten toetsen door de duane ?

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:46:
[...]
Jammer want ik word alleen maar nieuwsgieriger :P Vind het een beetje een vaag verhaal tbh.
Welke bedrijven moeten dan het aannemen van een nieuw software pakket, laten toetsen door de duane ?
Inderdaad ;) Mijn interesse is ook gewekt. Ik weet dat je bepaalde informatie x jaar moet bewaren, maar dat ze je op voorhand boetes gaan uitdelen is toch wel nieuw. Als ik mijn data ergens opsla heb ik er toch een backup van? Of ik de integriteit van die backup nog x jaar kan garanderen is nu toch nog niet echt ter spraken. Pas als ze me nu vragen om x jaar terug te gaan en ik kan dat niet dan heb ik een probleem. Maar dat is volgens mij een verhaaltje wat ik dien af te handelen met de belasting dienst en niet met de douane.

Sowieso heb ik met mijn diensten niets te maken met de douane, ik bevind me in Nederland en mijn klanten ook. Misschien dat het met internationale bedrijven wat complexer ligt, maar ik kan me er echt weinig bij voorstellen (waarmee ik niet beweer dat je ongelijk hebt hoor ;) ). Qua certificering kan ik me voorstellen dat je voor bepaalde diensten of zaken wel bepaalde software moet hebben en dat deze een certificaat nodig heeft. Nu lijkt me dat niet de eis bij een facturatie systeem (mijn facturen staan nog op dode bomen), maar misschien wel op systemen voor bedrijven die internationale handel drijven. Als de douane of belastingdienst je gegevens niet kunnen verwerken kunnen ze je misschien een boete opleggen omdat je niet voldoet aan de eisen van informatie voorziening (of een pakket gebruikt wat niet voldoet aan de eisen). Maar dat lijkt me voor mij (nog) niet van toepassing ;)

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
D-Raven schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:46:
[...]

Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt.Als bedrijf hadden we een eigen douane-entrepot. Over de goederen in het magazijn hoefden nog geen invoerrechten betaald te worden. Dat moest pas als ze uit het magazijn gehaald werden. Dit is dus mogelijk, maar dan worden er wel strenge eisen gesteld aan de software die o.a. de voorraad en in- en uitvoer registreert en de backups daarvan. Je wordt door een EDP-auditor vooraf en periodiek gecontroleerd. ALs je de boel niet op orde hebt kun je inderdaad een boete of naheffing krijgen van de douane.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Ryur
P_de_B schreef op zondag 13 mei 2012 @ 09:42:
[...]

Ik heb een vergelijkbare situatie meegemaakt.Als bedrijf hadden we een eigen douane-entrepot. Over de goederen in het magazijn hoefden nog geen invoerrechten betaald te worden. Dat moest pas als ze uit het magazijn gehaald werden. Dit is dus mogelijk, maar dan worden er wel strenge eisen gesteld aan de software die o.a. de voorraad en in- en uitvoer registreert en de backups daarvan. Je wordt door een EDP-auditor vooraf en periodiek gecontroleerd. ALs je de boel niet op orde hebt kun je inderdaad een boete of naheffing krijgen van de douane.
Ohja, nu gaat een lampje branden.
EDP-auditor (eigenlijk gewoon een BI-er opgeleid door de Douane; ze moeten zelfde softwarepakketten gebruiken als op onze BI opleiding), dat is de term voor die Douane types. Dat is mijn vader nu.

Bedankt voor de verduidelijking :)

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-04 11:28

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Manuel schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:16:
[...]

Met Blueprint zie je soms door de bomen het bos niet meer, voor mij is Bootstrap dan ook een echte verademing. Heel veel werk is al voor je gedaan en je hebt een leuke lay-out als bonus. :)

Al moet ik zeggen dat LESS nog wel wat features mist die SASS wel heeft, zoals het uitbreiden van classes via
Sass:
1
@extend .classname
Gisteren n.a.v. deze posts ook zitten spelen met Bootstrap i.c.m. LESS, wat heerlijk _/-\o_

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Gamebuster
Manuel schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:16:
[...]
Sass:
1
@extend .classname
@extend moet je wel mee oppassen. Voor je het weet heb je een gigantische bom aan CSS :P

Ik gebruikte een keer @extend iets teveel en had "opeens" zo'n 3MB aan CSS.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gamebuster schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:10:
[...]

@extend moet je wel mee oppassen. Voor je het weet heb je een gigantische bom aan CSS :P

Ik gebruikte een keer @extend iets teveel en had "opeens" zo'n 3MB aan CSS.
Zo moet je met wel meer dingen oppassen. Maar jezelf in de voet schieten doe je nog altijd zelf ;) :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• ZpAz
  • Laatst online: 12:28
Oe Lithium heeft wel erg sexy errors in vergelijking met de default error handling van PHP.

Klikje, je kan ook nog op de items van de stacktrace klikken en dan laat hij dat bestand op die regel zien :)

Default zelfde error zonder Lithium sausje.

[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 13-05-2012 16:17 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Devilly
  • Niet online
ZpAz schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:16:
Oe Lithium heeft wel erg sexy errors in vergelijking met de default error handling van PHP.
Dat ziet er goed uit! Ik vond die van het Play framework (Java/Scala) al duidelijk, maar deze lijken nog een stukje beter.

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 13:09
Waarom hebben ze bij PHP er voor gekozen om een array naar de string 'Array' te converteren als deze ge-echo'd wordt i.p.v. een notice/warning weer te geven? |:(

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
X_lawl_X schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:15:
Waarom hebben ze bij PHP er voor gekozen (...)
Bij PHP kiezen ze niet voor dingen. Bij PHP wordt het gedrag van de interpreter in het wild geobserveerd. Dat wordt gedocumenteerd zodat alle bugreports met "Maar dat is gedocumenteerd gedrag" gesloten kunnen worden.

• ZpAz
  • Laatst online: 12:28
Oh gut, deze discussie is nog niet eerder langsgekomen.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• Devilly
  • Niet online
ValHallASW schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:59:
[...]

Bij PHP kiezen ze niet voor dingen. Bij PHP wordt het gedrag van de interpreter in het wild geobserveerd. Dat wordt gedocumenteerd zodat alle bugreports met "Maar dat is gedocumenteerd gedrag" gesloten kunnen worden.
ZpAz schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:25:
Oh gut, deze discussie is nog niet eerder langsgekomen.
Ik vind het wel cool. Als ze nergens voor kiezen, betekent dat ook dat alle nieuwe features puur bij toeval erin zijn gekomen. De kans dat dat gebeurt is echt nihil. Wij mogen een wonder aanschouwen. :)

• hostname
  • Laatst online: 17-05 22:49
X_lawl_X schreef op zondag 13 mei 2012 @ 17:15:
Waarom hebben ze bij PHP er voor gekozen om een array naar de string 'Array' te converteren als deze ge-echo'd wordt i.p.v. een notice/warning weer te geven? |:(
Die notice zit er sinds 5.4 in.

• Gamebuster
Devilly schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:51:
Ik vind het wel cool. Als ze nergens voor kiezen, betekent dat ook dat alle nieuwe features puur bij toeval erin zijn gekomen. De kans dat dat gebeurt is echt nihil. Wij mogen een wonder aanschouwen. :)
Evolutie theorie? :P

• ytterx
  • Laatst online: 17-05 10:44
Nee.. doet me meer denken aan:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/good_code.png

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:08
Goede code schrijven heeft natuurlijk niet zoveel met de daadwerkelijke functionele eisen te maken ;)
Je kan een goed programma schrijven, maar met afschuwelijke code. Kijk naar Drupal :)

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• TJHeuvel
  • Niet online
ZpAz schreef op zondag 13 mei 2012 @ 16:16:

Klikje, je kan ook nog op de items van de stacktrace klikken en dan laat hij dat bestand op die regel zien :)

Default zelfde error zonder Lithium sausje.
Blergh, tegenwoordig zit er bij de default install van XAMPP ook zo'n rare extension die dat doet. Bij mij gaat het er direct uit. Die jij linkt lijkt ook wel wat meer toe te voegen (source view), maar 90% van de applicaties die ik maak hebben helemaal geen HTML front-end, maar zijn webservices. Dat debugged net wat minder fijn al die HTML rommel tussen je response ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

Vandaag moet het maar eens de spreekwoordelijke '3 keer is scheepsrecht' worden om een irritant probleem op te lossen waar ik dus al 2 dagen niet uit ben gekomen..

Het probleem zou ook niet zo moeilijk moeten zijn, kort gezegd komt het neer op het dynamisch vullen van een boomstructuur van bedrijven met dochterbedrijven (je ziet eerst het bovenste bedrijf, als je doorklikt worden bedrijven daaronder opgehaald en in de tree gezet, etc), maar het lukt steeds niet om het helemaal goed te krijgen, steeds als je denkt dat alles werkt, gaat er toch weer iets fout |:(

Eerst nog maar een extra bakkie koffie om moed in te drinken, dan gaan we weer aan de slag

Kater? Eerst water, de rest komt later

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Random thought: Ik moet maar eens de game Tom Braider gaan maken, waarin je als hoofdpersoon Tom haar moet vlechten. 't Is alleen jammer dat Square Enix eigenaar is van TomBraider.com

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2012 09:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Caelorum
Omg. 8)7 Ik zat dus echt zo van "waarom moeten ze nou TomBraider.com hebben. Niemand typt Tombraider toch mis?".
Goedemorgen allemaal ^^

[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 14-05-2012 10:00 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:08

Haan

dotnetter

Mis ik hier nou iets?
* Haan snapt het niet

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TJHeuvel
  • Niet online
Tomb-Raider == Tom-Braider ;)

[ Voor 6% gewijzigd door TJHeuvel op 14-05-2012 10:13 ]

Verwijderd

_/-\o_

• .oisyn
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

lol
.edit: wel alle drie mensen met 0 connections.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 14-05-2012 10:43 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Rutix
:D funny

Nothing to see here!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IY65u.jpg

http://www.nu.nl/binnenla...parkeerdek-schiphol-.html

Ik reed hierlangs met de bus. Iedereen, incl. ik, in die bus: " :o :o :o !!!!"

Hoe krijg je het voor elkaar...

[ Voor 52% gewijzigd door Gamebuster op 14-05-2012 11:38 ]

Pagina: 1 ... 92 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.