De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 87 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.490 views

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:10

DeluxZ

Livin' the good life

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:12:
En 10 jaar geleden kwam ASP.Net net uit, dus de wereld van de web-applicaties was ook iets anders.

Om weer terug te komen op Symfony2: Ik ben het ermee eens dat ze wel wat meer mogen richten op het feit dat het niet een MVC framework is pur sang. Ik volg de ontwikkeling al redelijk lang en de filosofie erachter is echt heel anders dan een, zeg... Zend Framework of CodeIgniter (welke onderling trouwens ook al moeilijk te vergelijken zijn). De individuele componenten zijn dusdanig compleet, uitgebreid en gebaseerd op best practices dat de huidige documentatie daar weinig recht toe doet. Het Symfony2 Standard Edition project is een individueel project dat een uitgebreide web-app voor je bootstrapped met heel veel mogelijkheden, waaronder MVC, maar het MVC gedeelte is niet 'out-of-the-box' per default afgedwongen.
Wil je minder functionaliteit, dan kan je kijken naar interessante projecten die gebouwd zijn met de components, zoals Goutte en Silex.
Ik vind de kwaliteit van de code, de implementatie en de werking van Symfony2 (Components) dusdanig goed, dat ik de negatieve mentaliteit jegens PHP'ers geen recht vind doen aan dat project.
Amen _/-\o_

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
creator1988 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:46:
Als je dat soort dingen leuk vindt, kijk eens naar Moth. Zit ook een data URI module in, scheelt weer requests op je pagina, plus fallbacks voor oudere browsers.
Ik gebruik al Cassette, die doet ook aan bundling/minification/versioning en kan als het goed is ook aan simpele data URIs doen :)

edit: YSlow score 99 nu 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 04-05-2012 19:54 ]

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Diablo uitgespeeld, op naar deel twee! })

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 13:41

Acid_Burn

uhuh

Lekker dagje achter de rug... even de perfomance van 1 van de schermen van ons grote pakket verbeterd. Eerst duurde de opbouw van dat scherm elke keer tussen de 7-15 seconden. Mja, de methode die we gebruikten was eigenlijk niet echt getest met de hoeveelheid data die de klant er in stopte.... Ik heb het terug weten te brengen naar... 0.6 seconden :D

Klant kan tevreden zijn :P Ze hadden aangegeven dat 4s ook acceptabel zou zijn.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Devilly
  • Niet online
Acid_Burn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:47:
Lekker dagje achter de rug... even de perfomance van 1 van de schermen van ons grote pakket verbeterd. Eerst duurde de opbouw van dat scherm elke keer tussen de 7-15 seconden. Mja, de methode die we gebruikten was eigenlijk niet echt getest met de hoeveelheid data die de klant er in stopte.... Ik heb het terug weten te brengen naar... 0.6 seconden :D

Klant kan tevreden zijn :P Ze hadden aangegeven dat 4s ook acceptabel zou zijn.
Dan had je er eerst vier van moeten maken, dan drie, vervolgens twee om ze vervolgens omver te blazen door het nogmaals te halveren. :D On a side note: leuke homepage!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

HMS

Deze man heeft ook een interessante blik op zaken :P http://teddziuba.com/

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:06
Avalaxy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:42:
[...]

Alleen WebForms, MVC heeft geen viewstate :) Maar WebForms is idd zeer ranzig ja, wellicht nog erger dan PHP.
Je kunt natuurlijk ook overdrijven :P. MVC is inderdaad cleaner maar als je moet werken aan applicaties die al meer dan 3-4 jaar in ontwikkeling zijn ontkom je niet aan WebForms. Sowieso gaat bij WebForms natuurlijk ook hetzelfde als bij php op. Het ligt vooral aan de mensen die het gebruiken of het een abomination word of niet.

Nothing to see here!

• Devilly
  • Niet online
Ik vind de nieuwe site van Git echt heel mooi. :o

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Pro Git by Scott Chacon is available to read online for free. Dead tree versions are available on Amazon.com.
Altijd leuk ^^

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 13:41

Acid_Burn

uhuh

Devilly schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:53:
[...]

Dan had je er eerst vier van moeten maken, dan drie, vervolgens twee om ze vervolgens omver te blazen door het nogmaals te halveren. :D
Haha dat zou wel leuk zijn, beetje de Scotty uithangen... maar dat is mijn eer te na :P
On a side note: leuke homepage!
Bedankt :) Ben nog wel bezig om em om te zetten naar een nieuwe backend etc, maar het idee blijft hetzelfde.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:35
Wachtwoord vergeten bij Belbios, wat krijg ik terug:
BelBios usernaam: Manuel
BelBios password: password-in-plain-text

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Manuel schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:11:
Wachtwoord vergeten bij Belbios, wat krijg ik terug:
BelBios usernaam: Manuel
BelBios password: password-in-plain-text
Ze kunnen nog steeds symmetrische encryptie gebruiken ;)

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
wsitedesign schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:34:
[...]

Bedoel je dat dat een goede manier is om wachtwoorden op te slaan?

• azerty
alwinuzz schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 20:01:
[...]

Bedoel je dat dat een goede manier is om wachtwoorden op te slaan?
Tjah... Hangt er van af natuurlijk. Als je de sleutel in je broncode hebt staan en een hacker alleen aan de database kan, is het beter beveiligd dan plain-text. Als hij aan je broncode kan, heeft het natuurlijk geen zin.

Ik zou het persoonlijk classificeren als iets beter dan hashes, maar het hangt natuurlijk van case tot case af (als je je data nog wilt terughalen kun je niet rond een non-hashing algortime)

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:00
wsitedesign schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 21:22:
[...]

Tjah... Hangt er van af natuurlijk. Als je de sleutel in je broncode hebt staan en een hacker alleen aan de database kan, is het beter beveiligd dan plain-text. Als hij aan je broncode kan, heeft het natuurlijk geen zin.

Ik zou het persoonlijk classificeren als iets beter dan hashes, maar het hangt natuurlijk van case tot case af (als je je data nog wilt terughalen kun je niet rond een non-hashing algortime)
Wat ik meer bedoelde: vind je het een goed idee om wachtwoorden zo op te slaan dat je ze kan terughalen?

Wachtwoorden zo opslaan dat je ze weer terug kan toveren lijkt me een (meestal onnodig) risico, encrypted of niet.
One-way hashen met salt scheelt dan een hoop kopzorgen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
HMS schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:01:
Deze man heeft ook een interessante blik op zaken :P http://teddziuba.com/
Misschien tijd om dit topic weer eens op te frissen? :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• azerty
alwinuzz schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 22:19:
[...]

Wat ik meer bedoelde: vind je het een goed idee om wachtwoorden zo op te slaan dat je ze kan terughalen?

Wachtwoorden zo opslaan dat je ze weer terug kan toveren lijkt me een (meestal onnodig) risico, encrypted of niet.
One-way hashen met salt scheelt dan een hoop kopzorgen.
Persoonlijk vind ik het geen goed idee. Ik vind het ethischer dat je als developer ook niet weet welke wachtwoorden mensen gebruiken. Ik heb tot nu toe in 1 enkel project symmetrische versleuteling gebruikt, maar dat was over een volle database heen (alhoewel ik nu nog aan het twijfelen ben om dit terug om te draaien, zoeken in versleutelde tekst gaat moeilijk per slot van rekening :+ ), maar zelfs daar is het wachtwoord nog eens gehasht. Dus ja, ik ga volledig akkoord dat het symmetrisch versleutelen van een wachtwoord een risico meebrengt, dus tenzij het specifieke geval het zou kunnen verantwoorden... liever hash.

• Manuel
wsitedesign schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 17:34:
[...]

Wat zou een geldige reden kunnen zijn om het bij iets als BelBios toe te passen en zelfs in het algemeen. Heeft iemand daar misschien een goede use case voor?

• azerty
Manuel schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:10:
[...]

Wat zou een geldige reden kunnen zijn om het bij iets als BelBios toe te passen en zelfs in het algemeen. Heeft iemand daar misschien een goede use case voor?
Ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor dat ze het daar toepassen ;(

Ik denk dat je ervan uit mag gaan dat in 99.5% van de gevallen als je je wachtwoord plain-text terug krijgt het onversleuteld/ongehasht opgeslagen is. Hoe spijtig het ook is.

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Symmetrische encryptie van wachtwoorden heeft tevens ook als risico dat kwaadwillende indien ze toegang krijgen tot het e-mail account van een persoon het bestaande wachtwoord kunnen opvragen. Aangezien mensen toch vaak slordig zijn met wachtwoorden, kan je universeel wachtwoord treffen en dan wordt identiteitsdiefstal ineens een stuk makkelijker.

Als je zelf de wachtwoorden genereert voor de gebruikers kan ik er me misschien nog iets bij voorstellen (hoewel je dan je eigen systeem wel kwetsbaarder maakt, zoals eerder aangehaald), maar over het algemeen lijkt het me een bad practice.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Ik ben een scripje aan het maken wat data uit de pricewatch haalt. Namelijk de producten met een eerste prijsvermelding van vandaag.

Plots kreeg ik geen resultaten meer terug met de regex die ik aan het bouwen was. Na 5 minuten op ctrl-z te hebben gedrukt had ik het probleem gevonden: vandaag zijn er natuurlijk geen eerste prijsvermeldingen (zie tijd van post) :F

Note to self: volgende keer gewoon een vaste datum instellen in plaats van de datum van vandaag.

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:31

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 00:08:
Ik ben een scripje aan het maken wat data uit de pricewatch haalt. Namelijk de producten met een eerste prijsvermelding van vandaag.

Plots kreeg ik geen resultaten meer terug met de regex die ik aan het bouwen was. Na 5 minuten op ctrl-z te hebben gedrukt had ik het probleem gevonden: vandaag zijn er natuurlijk geen eerste prijsvermeldingen (zie tijd van post) :F

Note to self: volgende keer gewoon een vaste datum instellen in plaats van de datum van vandaag.
Wat dacht je van de laatste 24 uur?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Verwijderd

De pricewatch bied alleen opties voor hele datums dmv een filter. Dat scheelt ook weer server load: dan kan ik met slechts 1 pageview alles ophalen wat voor mij interessant is.

VoorbeeldURL: alle laptops met een eerste prijsvermelding op 5 mei:
http://tweakers.net/price...stPriceTimeMax=05-05-2012

Verwijderd

Lang leve nietszeggende foutmeldingen:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/dsTU

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Hier op werk hebben we ook één developer die vind dat de gebruiker zo min mogelijk informatie mag zien, dus fouten als "error" komen geregeld voor, kan je daarna de logfiles doorspitten...

Heb nu een error handler gemaakt welke een guid maakt en deze toont, zo kan dit makkelijk doorgestuurd worden naar de sd, bij sites die net live staan worden sowieso exceptions ook naar de developers gemaild (vooral Facebook is leuk daarmee, die geeft nog wel eens domme foutmeldingen terug waar je niks mee kan).

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
http://ostychat.woelmuis.nl/

Wordt gezellig op mijn site morgen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Gamebuster op 06-05-2012 13:12 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Moest dat lettertype nu eens wat leesbaarder zijn ... :p

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:55
Megamind schreef op zondag 06 mei 2012 @ 12:26:
Hier op werk hebben we ook één developer die vind dat de gebruiker zo min mogelijk informatie mag zien, dus fouten als "error" komen geregeld voor, kan je daarna de logfiles doorspitten...
Tja, toch is dat in mijn ogen beter dan de gehele error maar aan de hele wereld te tonen.

• azerty
Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:29:
Moest dat lettertype nu eens wat leesbaarder zijn ... :p
Is inderdaad niet echt leesbaar...

Nu ja gamebuster, je weet op zen minst dat je alert mag zijn nu ;)

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zet je nu toch snel lekker wat malware op je website? Of je logt de ip-adressen en zet dan die lijst op pastebin, hebben de hcrackers weer wat te doen }) .

Hmm beter plan, ze gaan vast los via y-ch.at, dus dan wijzig je je DNS voor een dagje. Laat je verwijzen naar één van hun fora O-) (en dan kijken wie er plat gaat).

[ Voor 34% gewijzigd door Aloys op 06-05-2012 14:26 ]

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-05 11:47
[b][message=38172937,noline]
Hmm beter plan, ze gaan vast los via y-ch.at, dus dan wijzig je je DNS voor een dagje. Laat je verwijzen naar één van hun fora O-) (en dan kijken wie er plat gaat).
Haha, lol :D

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Nah, op zich kan die error niet zo heel veel kwaad, mits de rest van je server/applicatie maar een beetje beveiligd is. Ook dingen als null-pointer fouten enzo zal mij weinig boeien als die getoond worden. Soms zie je dan wel wat van de callstack maar dat zijn alleen functie namen, geen plakken code.

Ik kan me er weinig zorgen om maken als bijvoorbeeld mijn hosting partij een foutmelding met paden zou tonen, als het goed is kan niemand bij de paden komen. Het is leuk te weten waar de files staan opgeslagen, maar veel meer heb je er ook niet aan. Ik heb bij mijn hosting partij ook zo naar bovengehaald wat het pad is waar mijn site draait. Waarschijnlijk kan ik toch niet buiten mijn eigen folders lezen hoop ik :/

Het is lulliger als er hele stukken code worden geserveerd in de foutmelding, daar kun je soms leuke dingen uithalen zoals wachtwoorden of zwakheden. :P Zover ik weet zal .Net dat niet zo snel prijsgeven...

Heb zelfs ooit meegemaakt dat een server serverside pages gewoon rechtstreeks aan de client presenteerde (was ASP of PHP), dan moet je je wel zorgen gaan maken :X

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Manuel
wsitedesign schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:21:
[...]

Ik vrees er eerlijk gezegd een beetje voor dat ze het daar toepassen ;(
Ik denk gewoon dat ze alles plain text opslaan en niet moeilijk doen met hashes, salts, of wat dan ook. Maar goed dat er geen persoongegevens aan dat account worden gekoppeld. :)
.Gertjan. schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:16:
[...]

Heb zelfs ooit meegemaakt dat een server serverside pages gewoon rechtstreeks aan de client presenteerde (was ASP of PHP), dan moet je je wel zorgen gaan maken :X
Dat kom ik nog wel eens tegen. PHP (CLI/CGI/AP2 etc.) even hercompilen alleen zonder actief op de console te letten. Als je je httpd gewoon laat aanstaan wordt alle PHP-code als plain text geserveerd.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
.Gertjan. schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:16:
[...]

Het is lulliger als er hele stukken code worden geserveerd in de foutmelding, daar kun je soms leuke dingen uithalen zoals wachtwoorden of zwakheden. :P Zover ik weet zal .Net dat niet zo snel prijsgeven...
Hangt er vanaf: als iemand z'n code zodanig opstelt dat bijvoorbeeld de connectionstring gethrowd wordt wanneer er iets fout gaat loop je alsnog een risico...

Denk aan zoiets:
C#:
1
2
try {  iets  }
catch (SqlException sqlEx) { throw new ConfigurationException("Error: could not perform database action. " + connectionString, sqlEx); }

In zo'n situatie wil je niet dat die error getoond wordt. :)

Daarnaast is het ook niet gebruiksvriendelijk, een mooi scherm met "er is iets fout gegaan, het is gelogd, we kijken ernaar, neem voor support contact op met de helpdesk" is veel vriendelijker.

We are shaping the future

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik slinger de code-muziek maar weer eens aan. Dat helpt.
http://open.spotify.com/u...st/2UC3h56J84uYF5611MHLy8

En voor mensen zonder spotify:
YouTube: Dream Theater - Six Degrees of Inner Turbulence - Solitary Shell

Zoiets. Nu nog de taalkeuze...

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Devilly
  • Niet online
Firesphere schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:51:
Zoiets. Nu nog de taalkeuze...
Hobbyproject? Wat ga je maken?

[ Voor 46% gewijzigd door Devilly op 06-05-2012 18:58 ]

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Devilly schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:55:
[...]

Hobbyproject? Wat ga je maken?
Momenteel is het meer gewoon lekker wat aanklooien zonder specifiek doel. Ben bezig met node.js en MongoDB wat handiger in te worden, maar ook wel wat met Objective C aan het klooien voor iOS enzo.

Verder heb ik altijd wel een paar websites waar ik aan kan werken, maar dat ga ik vandaag niet doen.

• Devilly
  • Niet online
Firesphere schreef op zondag 06 mei 2012 @ 18:58:
[...]

Momenteel is het meer gewoon lekker wat aanklooien zonder specifiek doel. Ben bezig met node.js en MongoDB wat handiger in te worden, maar ook wel wat met Objective C aan het klooien voor iOS enzo.
Ik vind het altijd wel fijn om ergens naar toe te werken. Als ik dat niet kan, verslapt mijn aandacht vaak erg snel. Zelf ben ik trouwens ook bezig met MongoDB (vanuit Java) voor mijn afstudeerstage en ik moet zeggen dat dat erg fijn werkt. :)

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ach, ik heb altijd van alles door elkaar lopen. Voor iOS is echt gewoon wat aanklooien om het een beetje in de vingers te krijgen, waar op letten enzo, omdat ik nog geen uitgewerkt idee voor een app heb.

Node en Mongo is ook zoiets, ik heb (nog) geen uitgewerkt plan, dus is het voor mij gewoon lekker ff doen om het doen.
Dat gaat dan inderdaad ook niet in complete dagen diep er in duiken, maar gewoon lekker bezig zijn zonder druk van mezelf of iemand anders.

• Devilly
  • Niet online
Firesphere schreef op zondag 06 mei 2012 @ 19:10:
Ach, ik heb altijd van alles door elkaar lopen. Voor iOS is echt gewoon wat aanklooien om het een beetje in de vingers te krijgen, waar op letten enzo, omdat ik nog geen uitgewerkt idee voor een app heb.

Node en Mongo is ook zoiets, ik heb (nog) geen uitgewerkt plan, dus is het voor mij gewoon lekker ff doen om het doen.
Dat gaat dan inderdaad ook niet in complete dagen diep er in duiken, maar gewoon lekker bezig zijn zonder druk van mezelf of iemand anders.
Doe je het dan zo dat je documentatie doorkijkt, -leest of -scant en vervolgens de interessante dingen uitprobeert? Dat doe ik ook wel eens, maar dan gooi ik de geproduceerde code achteraf weer weg en dat vind ik dan weer jammer. :P

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:53
Mongo :9~

• azerty
Aargh. TinyMCE wilt niet inladen op een bepaalde textarea -_-

Mijn vermoeden is dat het door het feit komt dat het in een versleepbare list item zit, maar heb geen zin meer om het te testen (iemand zoiets ooit al uitgeprobeerd? :p)... Zal voor morgen zijn ^^

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:31

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Alex) schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:21:
[...]

Hangt er vanaf: als iemand z'n code zodanig opstelt dat bijvoorbeeld de connectionstring gethrowd wordt wanneer er iets fout gaat loop je alsnog een risico...

Denk aan zoiets:
C#:
1
2
try {  iets  }
catch (SqlException sqlEx) { throw new ConfigurationException("Error: could not perform database action. " + connectionString, sqlEx); }

Daarnaast is het ook niet gebruiksvriendelijk, een mooi scherm met "er is iets fout gegaan, het is gelogd, we kijken ernaar, neem voor support contact op met de helpdesk" is veel vriendelijker.
Wat ik als gebruiker 'met verstand van zaken' altijd erg belangrijk vind, is of het een probleem betreft wat 'door mij' veroorzaakt wordt of niet. Als het script niet kan communiceren met de database, dan weet ik dat ik er verder geen moeite in hoef te steken.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 15:06

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:21:
[...]

Denk aan zoiets:
C#:
1
2
try {  iets  }

Als ik een van mijn collega ontwikkelaars zoiets zie doen zorg ik er persoonlijk voor dat hij het pand uitvliegt. Er is voor zover ik weet geen enkele reden om zoiets te doen. Als dit in je code staat en je krijgt een audit is de kans redelijk groot dat je op dat punt afgeschoten wordt. :-(
Helemaal mee eens. Het eerste wat ik in een framework knal als ik er eentje opzet is een fatsoenlijke error page met een goede logger. Dat is eigenlijk het enige wat ik mis in het asp.net framework, een fatsoenlijke error log methodiek (of ik kijk er overheen).

Meestal doe ik gewoon een implementatie in de Application_Error van de Global.asax, error opvangen en mailen/loggen en vervolgens de user redirecten naar een error pagina. Alleen soms is het weer redelijk onhandig omdat je tijdens het debuggen wel weer de fouten wilt zien (maar daar bouwen we dan wel weer een uitzondering voor :P ).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Styxxy
  • Laatst online: 19-05 22:01
.Gertjan. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:04:
[...]
Helemaal mee eens. Het eerste wat ik in een framework knal als ik er eentje opzet is een fatsoenlijke error page met een goede logger. Dat is eigenlijk het enige wat ik mis in het asp.net framework, een fatsoenlijke error log methodiek (of ik kijk er overheen).

Meestal doe ik gewoon een implementatie in de Application_Error van de Global.asax, error opvangen en mailen/loggen en vervolgens de user redirecten naar een error pagina. Alleen soms is het weer redelijk onhandig omdat je tijdens het debuggen wel weer de fouten wilt zien (maar daar bouwen we dan wel weer een uitzondering voor :P ).
Er zijn heel wat frameworks beschikbaar voor logging. Ik vind persoonlijk Elmah wel goed (zeker de ASP.NET MVC plugin).

In verband met de discussie: ik vind dat de gebruikers niet al te veel details moeten zien over errors. Uiteraard misschien wel verschillende errors naargelang de situatie, maar geen details please. Je kan nog altijd gewoon een error tonen: "could not connect to database" en dat is dan alles.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Zucht, en toen besloot een scsi schijf kapot te gaan. Net ergens een scsi controller vandaan gehaald zodat ik de schijven eens kan gaan testen. Altijd leuk die oude rotzooi.

Nu eerst naar t datacentrum om een redundante voeding terug te plaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Phoenix1337 op 07-05-2012 09:56 ]

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

SCSI? WTF? Dat is toch al een flink aantal jaartjes niet meer in gebruik.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Natuurlijk wel in de vorm van SAS.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
Heeft er iemand hier nog floppies in gebruik? :P

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:27

TheNephilim

Wtfuzzle

Nope :P Gelukkig niet :o Al heb ik nog wel een USB-diskette station voor noodgevallen XD

• Gamebuster
Ik heb al jaren geen floppy meer in bezit, noch een lezer ervoor.

unrelated topic:
http://thebest404pageever.com/

what

[ Voor 61% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 11:10 ]

Verwijderd

Dafuq 8)7 . Ik zie niet in waarom dat de beste 404 pagina ooit moet zijn

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:06:

unrelated topic:

what

unrelated topic:

what

unrelated topic:

what
T-T-T-T-T-T-T-TRIPPLE POST COMBO!!!!!

.edit: nee, nevermind. Het is de post refresh feature die bugt.

[ Voor 4% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2012 11:12 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
.oisyn schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:11:
What

Refresh eens :P

[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 11:12 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:11:
[...]

[...]

[...]

Komt door 'x nieuwe berichten', je klikt erop en dan laat ie het bericht zien, en als het bericht gewijzigd is, dan nog een keer :p Doe maar eens F5, dan staat er gewoon 1 XD

[ Voor 25% gewijzigd door TheNephilim op 07-05-2012 11:13 ]

• Gamebuster
Ik had mijn post enkele keren aangepast; Krijg je dan iedere keer opnieuw die "X nieuwe berichten"?

[ Voor 1% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 11:15 . Reden: typo ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:13:
Ik had mijn post enkele keren aangeoast; Krijg je dan iedere keer opnieuw die "X nieuwe berichten"?
Yup!

• Gamebuster
Afbeeldingslocatie: http://www.memes.at/pics/genius.png

[ Voor 90% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 11:14 ]

Verwijderd

Ik zie het hier nochtans maar 1x ...

• Gamebuster
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:17:
Ik zie het hier nochtans maar 1x ...
Als je de pagina open laat en er verschijnt zo'n "Er zijn X nieuwe berichten", telt iedere wijziging in één van de (of het laatste) bericht blijkbaar als een nieuw bericht, waardoor ze allemaal onder elkaar komen te staan.

Wel vreemd dat .oisyn's quote 3x hetzelfde bericht bevatten en niet oudere versies van mijn berichten voor de wijzigingen.

Kan je testen door de pagina te openen en dan zelf te posten en je post te wijzigen.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 11:19 ]

• Gamebuster
(gaat testen of het klopt met deze reactie)

(wijziging 1)

(wijziging 2)

Nee, ik krijg het niet voor elkaar :P

[ Voor 49% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 11:21 ]

Verwijderd

Het gebeurt vast alleen onder bepaalde condities. Dat was ook de eerste keer dat ik het zag.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:18:
Wel vreemd dat .oisyn's quote 3x hetzelfde bericht bevatten en niet oudere versies van mijn berichten voor de wijzigingen.
Da's helemaal niet vreemd, als je quote dan haalt ie het bericht op.

En [forum]Laatste reactie dubbel bij nieuwe berichten

[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2012 11:29 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

w00t, vandaag maar eens verhuizen van bureau en mijn dubbele monitor setup in gebruik nemen :D Aan 2x 24" (1920*1200) moet ik best wel kunnen wennen (a)

Gezien er een Pivot functie op zit, vraag ik me af of het handig is om er 1 in 1200*1920 stand te zetten XD

[ Voor 26% gewijzigd door TheNephilim op 07-05-2012 11:51 ]

• Gamebuster
TheNephilim schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:51:
w00t, vandaag maar eens verhuizen van bureau en mijn dubbele monitor setup in gebruik nemen :D Aan 2x 24" (1920*1200) moet ik best wel kunnen wennen (a)

Gezien er een Pivot functie op zit, vraag ik me af of het handig is om er 1 in 1200*1920 stand te zetten XD
Toen ik dat met mijn monitor probeerde kreeg ik insta-headache omdat de kijkhoek van de monitor zodanig slecht was dat mijn linker oog een ander beeld waarnam dan mijn rechter.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmmm, grote kans dat dat hier dan ook gebeurd, niet hele beste monitors (Samsung Syncmaster 2443BW) :+

Verwijderd

Aaarrrgh!
Waarom werken die websites van overheidsdiensten nooit? Ik werk als vakantiejobber en in België mag je zo maximaal 50 dagen op een jaar werken. Op de website www.studentatwork.be kan je kijken hoeveel dagen je nog mag werken. Registreren kan met behulp van je electronische identiteitskaart of via een token. Wanneer ik probeer in te loggen via mijn electronische identiteitskaart krijg volgende error:
SSL connection error
Unable to make a secure connection to the server. This may be a problem with the server, or it may be requiring a client authentication certificate that you don't have.
Error 107 (net::ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR): SSL protocol error.
Probeer ik zo een token te bemachtigen via de website van de overheid (www.belgium.be) krijg ik een andere leuke error:
Your certificate could not be verified at this time. Please try again later.

If you keep on receiving this message, please contact the appropriate help center.

Error description: Required client certificate not present.

Verwijderd

-_-'
Identiteitskaart moet al in de kaartlezer zitten voor je de website bezoekt... :F

• Rutix
TheNephilim schreef op maandag 07 mei 2012 @ 12:59:
Hmmmm, grote kans dat dat hier dan ook gebeurd, niet hele beste monitors (Samsung Syncmaster 2443BW) :+
Samsung Syncmaster 2443BW is een prima monitor hoor. Ik gebruik deze al jaren :).

Nothing to see here!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:28

StM

Idd, en over een half jaartje wens je dat je 27" had gekocht :+

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Korben schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:58:
SCSI? WTF? Dat is toch al een flink aantal jaartjes niet meer in gebruik.
Oudere server waar momenteel svn en backups van de database nog op draaien. Load is laag dus waarom dan een andere server neer zetten. Gelukkig heb ik nog een scsi schijf op voorraad liggen :)

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:30:
[...]

Samsung Syncmaster 2443BW is een prima monitor hoor. Ik gebruik deze al jaren :).
Mwah, backlight bleeding, kijkhoeken erg slecht en de kleuren zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Verwijderd

Ik wou net zeggen, het het is echt niet zo'n goede monitor...

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:39
Gamebuster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:42:
Heeft er iemand hier nog floppies in gebruik? :P
Een soort van.

Stel:
1) Ik wil een oude PC memtesten / BIOS upgraden met DOS omdat er geen Windows op staat / iPXE booten
2) Dat ding heeft een optische drive die geen DVD-RW leest
3) Ding boot niet van USB

Dan sluit ik mijn USB-FDD even aan, douw er een diskette in en zet er DOS / iPXE / Memtest86+ / etc op, die nog geen fucking MB zijn, en waar ik dus geen 15ct kostende CD + 5ct aan BREIN ga geven :')

• Rutix
TheNephilim schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:31:
[...]

Mwah, backlight bleeding, kijkhoeken erg slecht en de kleuren zijn ook niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb geen last van backlight bleeding, kijkhoek is niet echt heel tof nee maar ik ken weinig monitoren in die prijsklasse met een betere kijkhoek ;). En kleuren moet je goed calibreren. Bij mij was het vooral dat de ik hem heel licht vond dus brightness wat naar beneden en het zag er al heel wat beter uit.

Nothing to see here!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:28

StM

TheNephilim schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:31:
[...]
Het blijft een TN paneel :) Het 27" IPS paneel er naast hier is VEEEL mooier maar ook *iets* duurder.... Imo zijn het gewoon prima dingen voor zo'n beetje alle taken behalve designen. En heel wat beter als die standaard HP zooi die je vaak ziet. (In het begin gaat het nog wel maar ik heb vaak genoeg al gezien dat ze na niet al te lange tijd gaar werden en de kleuren meer leken op een 4 bits scherm.)

• azerty
Verwijderd schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:23:
Aaarrrgh!
Waarom werken die websites van overheidsdiensten nooit? Ik werk als vakantiejobber en in België mag je zo maximaal 50 dagen op een jaar werken. Op de website www.studentatwork.be kan je kijken hoeveel dagen je nog mag werken. Registreren kan met behulp van je electronische identiteitskaart of via een token. Wanneer ik probeer in te loggen via mijn electronische identiteitskaart krijg volgende error:

[...]

Probeer ik zo een token te bemachtigen via de website van de overheid (www.belgium.be) krijg ik een andere leuke error:

[...]
Ik herinner mij nog dat ze kort na de snelle updatecyclus van firefox je plots niet meer op de site kon... Je kon maar tot FF 3.6 erop terwijl de officiele al aan 6 ofzo zat -_-

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

StM schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:36:
[...]

Het blijft een TN paneel :) Het 27" IPS paneel er naast hier is VEEEL mooier maar ook *iets* duurder.... Imo zijn het gewoon prima dingen voor zo'n beetje alle taken behalve designen. En heel wat beter als die standaard HP zooi die je vaak ziet. (In het begin gaat het nog wel maar ik heb vaak genoeg al gezien dat ze na niet al te lange tijd gaar werden en de kleuren meer leken op een 4 bits scherm.)
Dat weet ik. De prijs & resolutie was een reden waarom we deze gekocht hebben. Voor die prijs moet je ook niet te veel verwachten natuurlijk, maar het blijft gewoon een matig paneel.

Die Dell Ultrasharp is inderdaad gunstig geprijst voor een IPS paneel :o

• Gamebuster
Dell U2711 (27" IPS) thuis staan i.c.m. PS3 + PC (gaming) + macbook (dev machine)

Prachtige monitor; mijn 1e monitor zonder dat ik op en neer hoef te bewegen om kleine kleurverschillen te herkennen. Die glossy shit van moderne monitoren mis ik ook totaal niet. (zoals op mn macbook; gadverdamme)

600 eu's voor neergeteld, maar was 't helemaal waard.

[ Voor 8% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 13:59 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Gamebuster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:58:
Dell U2711 (27" IPS) thuis staan i.c.m. PS3 + PC (gaming) + macbook (dev machine)

Prachtige monitor; mijn 1e monitor zonder dat ik op en neer hoef te bewegen om kleine kleurverschillen te herkennen. Die glossy shit van moderne monitoren mis ik ook totaal niet. (zoals op mn macbook; gadverdamme)

600 eu's voor neergeteld, maar was 't helemaal waard.
Hahaha, ja mijn collega moet wel eens lachen als ik weer ga staan en dan vlak met m'n neus voor het beeldscherm op en neer om Paars van Rood te onderscheiden :+

Thuis heb ik een Ilyama met MVA paneel. Ook erg goed ding voor ook € 600,- toen, erg duur, maar prima monitor.

[ Voor 8% gewijzigd door TheNephilim op 07-05-2012 14:01 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmf, niet handig als een designer niet aangeeft wat waar bij hoort. Zal vaker het geval zijn, voor de designer zijn relaties tussen bepaalde dingen volledig onbekend.

• azerty
:O

Een saaie les in combinatie met 3 uur slaap is niet echt bevorderlijk...

• Gamebuster
wsitedesign schreef op zondag 06 mei 2012 @ 13:44:
Nu ja gamebuster, je weet op zen minst dat je alert mag zijn nu ;)
Mijn site is nog rustig. Zal later in de middag wel komen, als het komt. De jochies die dit gemaakt hebben, zitten natuurlijk nog op school.

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

wsitedesign schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:38:
:O

Een saaie les in combinatie met 3 uur slaap is niet echt bevorderlijk...
Eerder naar bed gaan doet wonderen.

[ Voor 73% gewijzigd door Korben op 07-05-2012 14:54 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Gamebuster
Korben schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:53:
Zou je denken, maar in mijn geval staat eerder naar bed gaan helaas gelijk aan de gewonnen potentiele slaaptijd wakker liggend inhalen. Ik kom vaak moeilijk in slaap en dat is best storend, al gaat het heel langzaam steeds ietsje beter.

Voordat ik mijn baan had was het nog erger; toen leefde ik voornamelijk 's nachts en had ik regelmatig dagen van 36 uur om vervolgens 12-14 uur lang te slapen; Ik sloeg vaak een nacht over.

Wakker worden wanneer de zon onder gaat en in slaap vallen wanneer de zon opkomt was voor mij geen uitzondering.

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 14:58 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op maandag 07 mei 2012 @ 13:34:
En kleuren moet je goed calibreren.
Nonsens, die budget Samsung modellen is niet tegenop te caibreren. Verticale kijkhoek maakt nogal uit voor hoe het plaatje eruit ziet; de bovenkant van je monitor heeft per definitie andere kleuren dan de onderkant van je monitor omdat de relatieve kijkhoek naar de pixels anders is. Op t.net bijvoorbeeld, zo'n +2 bevonden post, als ik die bovenaan mijn monitor zet (2443 BW) dan zie dat de achtergrondkleur groen is. Scroll ik naar boven zodat de post onderaan staat dan is er vrijwel geen verschil meer tussen achtergrond van de post zelf en de achtergrond van de pagina.

Hier een foto van dezelfde post op t.net, van bovenaf en van onderaf

Afbeeldingslocatie: https://cczwzq.sn2.livefilestore.com/y1mqWPHQ6lnxCoCzJlCPbm0bbx3tlr6-Ehld8By-zoqO1LDhYbUYG9gEru6G5oMfYNOYLJrsZ5X6IWyvb7hGUkZBbBuk4JTv9_DniciT_VRocI/WP_000072%20(1).jpg?psid=1

Afbeeldingslocatie: https://ogiiqa.sn2.livefilestore.com/y1m3Qbr1wLPYiFDeekPWuFiXEbPF-72qKkfDrMf2atmPzIoEuQcFbrajT0aHjUMXMQdBcWrn-NJGy2v58P1K7ptzFpwQ2p5CpB7jkPaCvkDrsY/WP_000069.jpg?psid=1

Succes met calibreren

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 07-05-2012 15:37 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Gamebuster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:56:
[...]
Wakker worden wanneer de zon onder gaat en in slaap vallen wanneer de zon opkomt was voor mij geen uitzondering.
In de tijd dat ik geen vriendin had icm vakantie periode, had ik precies hetzelfde :+. Scheelde dat ik nog 2 vrienden had die exact het zelfde probleem hadden (en 1 zelfs nu nog heeft).
Goeie ouwe tijd van midnight gaming sessies :D

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

position: absolute; en toch moeten ze de footer naar beneden drukken... >_< Hoe gaan we dat nou weer versieren :P

Haha, ja fijn hè! Gewoon tijd genoeg om te gamen, waar is het gebleven :o

[ Voor 23% gewijzigd door TheNephilim op 07-05-2012 15:09 ]

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-10-2025
Ben ik trouwens de enigste die het aangedragen voorbeeld in deze screencast tenenkrommend slecht vindt?

http://www.asp.net/web-ap...arted/paging-and-querying

Wat ze vertellen is allemaal leuk en aardig, maar wtf, je gaat toch niet op die manier je data filteren. Ik zou liever zien dat ze bv meteen Entity Framework toepassen in combinatie met die OData syntax. Dan zou het tenminste meteen een relevant voorbeeld zijn..

• azerty
Korben schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:53:
[...]

En waar moet ik dan mijn tijd halen om aan projecten te werken waar ik anders geen tijd voor heb? :9

Sowieso slaap ik normaal heel traag in, dus of ik om 1u of om 2u in bed kruip, wakker blijf ik meestal toch tot 2u (voorbeeld)

• Gamebuster
D-Raven schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:07:
[...]
In de tijd dat ik geen vriendin had icm vakantie periode, had ik precies hetzelfde :+. Scheelde dat ik nog 2 vrienden had die exact het zelfde probleem hadden (en 1 zelfs nu nog heeft).
Goeie ouwe tijd van midnight gaming sessies :D
Ik zie het aan je avatar :P
Ideale marathon game :P

Persoonlijk record is het horen van de melding bij 14 uur spelen. Wat mij verbaast is dat er dan zelfs nog een melding is. Hoe lang zouden ze doorgaan? :P

Voor diegene die 'm niet snappen: Dat spel -Anno 1404- laat iedere 2 uur een melding horen hoe lang je al speelt
wsitedesign schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:11:
[...]
En waar moet ik dan mijn tijd halen om aan projecten te werken waar ik anders geen tijd voor heb? :9

Sowieso slaap ik normaal heel traag in, dus of ik om 1u of om 2u in bed kruip, wakker blijf ik meestal toch tot 2u (voorbeeld)
Ik heb exact hetzelfde probleem; nu ook nog. Ik blijf wakker tot ongeveer 12 uur / half 1 tegenwoordig. Als ik voor 11 op bed ga, blijf ik later dan 1 uur wakker liggen. Eerder bleef ik gemiddeld tot 2 uur op.

Langzaam probeer ik het terug te dringen. Als ik naar m'n verleden kijk, lukt dat aardig :P
Je pics zijn dood.

Als ik de URL open in browser krijg ik login melding van windows live
Na inloggen krijg ik een 403 forbidden. Na refresh een 500 server error.

[ Voor 58% gewijzigd door Gamebuster op 07-05-2012 15:25 ]

• azerty
Gamebuster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:15:
*snip*

Ik heb exact hetzelfde probleem; nu ook nog. Ik blijf wakker tot ongeveer 12 uur / half 1 tegenwoordig. Als ik voor 11 op bed ga, blijf ik later dan 1 uur wakker liggen. Eerder bleef ik gemiddeld tot 2 uur op.

Langzaam probeer ik het terug te dringen. Als ik naar m'n verleden kijk, lukt dat aardig :P

*snip*
Ik probeer elke dag tegen 12u men nest in te duiken, maar 1/2 maal per week mag het 3/4u worden, om wat extra werk te verzetten. Natuurlijk kies ik het zorgvuldig uit zodat ik alleen in de saaie lessen moe ben :p

• Gamebuster
wsitedesign schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:27:
[...]
Ik probeer elke dag tegen 12u men nest in te duiken, maar 1/2 maal per week mag het 3/4u worden, om wat extra werk te verzetten. Natuurlijk kies ik het zorgvuldig uit zodat ik alleen in de saaie lessen moe ben :p
Ken je een beetje PHP?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gamebuster schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:15:
Je pics zijn dood.

Als ik de URL open in browser krijg ik login melding van windows live
Na inloggen krijg ik een 403 forbidden. Na refresh een 500 server error.
f5

• azerty
Ik zou mezelf als gemiddeld omschrijven. Ben nu een CMS* aan het schrijven dat op een zelfgemaakt 'MVC' steunt (niet volledig, maar ik wist ook niet dat ik een soort van MVC aan het schrijven was). Is een projectje dat was om eens object-georiënteerde php te gaan schrijven, en eindelijk van het gezaag van men vader af te zijn, kan hij dan zelf de site aanpassen :D

* De backend van het cms steunt verder serieus op javascript, is ook al verhelderend geweest.

Verwijderd

Slaapverhaal
Kom ik net dit tegen:
Afbeeldingslocatie: https://p.twimg.com/AsS_ld-CMAIf0lB.jpg

Bron

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

WTF!
Is ineens de halve userbase van mysql *poof*, magisch verdwenen...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat zal je leren om je software te beveiligen tegen SQL injection })

Of kan dat het niet zijn?
Pagina: 1 ... 87 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.