Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[forum]Laatste reactie dubbel bij nieuwe berichten

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:09
Als je een (actief) topic een tijdje open laat staan krijg je een gele balk met "Er is/zijn X nieuw(e) bericht(en) geplaatst" en een tellertje in de title.

Als ik daar op klik krijg ik regelmatig de (voorheen) laatste post nogmaals te zien, maar niet altijd. Zul je net zien dat ik het voorbeeld (voor een screenshot) al weg heb geklikt en er nu niet nog een krijg, maar ik heb het de afgelopen paar dagen al een paar keer gehad.

Ik heb er nog geen patroon in kunnen ontdekken helaas, als ik het weer krijg zal ik een screenshot maken, maar mogelijk hebben meer mensen dit?

Ik gebruik Chrome 18.0.1025.162 m op een 32bit Windows 7 Ultimate NL.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:41
Ik had het straks ook twee keer kort achter elkaar.
Firefox 11.0 icm Windows 7 Home Premium 64bit

Zie ook RolfLobker in "Het grote grappige plaatjes topic - Editie Q2 2012"

[ Voor 35% gewijzigd door PowerUp op 22-04-2012 21:24 ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:37

The Executer

Lekker belangrijk!

Ik had het zojuist ook in een topic wat ik zelf als laatste had gereageerd. Mijn bericht aangepast omdat ik dacht een dubbelpost gemaakt te hebben. Niet dus...

nu wachten op een mod die mijn berichtje terug zet :p

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• crisp
  • Registratie: Februari 2000

crisp

Devver

Pixelated

Het is iig niet nieuw: [bug] nieuw bericht notificatie - dubbelpost :P

Het kan zijn dat een aantal recente wijzigingen dit effect nu versterkt heeft, maar ik heb gelukkig wel een idee hoe dit te fixen is :)

Intentionally left blank

• Paul
Ik heb nu wel een screenshot, aangezien ik om 8:27 pas uit de bus stapte (en ik niet mobiel surf) weet ik zeker dat de reactie van 8:11 niet pas 'seconden' voor het openen van het topic geplaatst is (zoals in het andere topic gesuggereerd wordt). Dit was wel de laatste die werd weergegeven.

De reactie van 8:44 zou wel heel goed net gepost kunnen zijn toen ik het topic opende, maar ik weet niet meer zeker hoe laat ik het topic initieel opvroeg.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R7riadR5j7AR8KqpU8bGSJUX/thumb.png

[ Voor 4% gewijzigd door Paul op 23-04-2012 11:44 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik had het zojuist ook, als ik het goed zie komt het doordat de post wordt geedit.

Eerst origineel, daarna de edit. Een oplossing zou dus misschien zijn (?) de post-ID's te vergelijken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
F_J_K schreef op maandag 23 april 2012 @ 13:48:
Ik had het zojuist ook, als ik het goed zie komt het doordat de post wordt geedit.
En ik had hem ook!
Eerst origineel, daarna de edit. Een oplossing zou dus misschien zijn (?) de post-ID's te vergelijken.
Gaan we testen...
*Edit* deze post
*Edit2* In m'n andere Firefox-window staat nog steeds "Er is 1 nieuw bericht geplaatst".
*Edit3* Daar op klikken levert mijn post slechts eenmaal op, en wel zoals origineel geplaatst.

[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 23-04-2012 13:58 ]

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-11 18:41
Het gebeurt nu echt een aantal keer in korte tijd bij mij nu.

Verwijderd

Ik heb nu incidenteel dat een bericht dubbel gepost lijkt, maar dat er als ik dan herlaadt toch maar ééntje staat. Volgens mij heeft dit niet met de notificaties te maken, maar zeker weten doe ik het niet.

Firefox 10, Windows 7 Pro 64.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik denk dat dit volledig te verklaren is door een performance-fix die we afgelopen week hebben doorgevoerd. De tijd die het kost om een nieuwe reactie in een topic te verwerken is nu dusdanig klein geworden dat er tussen het lezen van topic-metadata en het ophalen van berichten van dat topic een nieuwe bericht in datzelfde topic verwerkt kan worden, en de last_message_id van de topic-metadata (welke wordt gebruikt als referentie voor het ophalen van nieuwe berichten via ajax) dan feitelijk al achterloopt bij de berichten die daadwerkelijk worden opgehaald en getoond.

De oplossing is heel onorthodox: zorgen dat de berichten die opgehaald worden consistent zijn met de eerder gelezen topic-metadata; met andere woorden: een "AND MessageID <= {$topicdata['last_message_id']}" toevoegen aan de query die de berichten van het topic ophaalt :)

Dat laatste heb ik dus in de codebase nu gewijzigd en zal eerdaags of bij de eerstvolgende release online komen :)

Intentionally left blank

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

crisp schreef op maandag 23 april 2012 @ 22:42:
Ik denk dat dit volledig te verklaren is door een performance-fix die we afgelopen week hebben doorgevoerd. De tijd die het kost om een nieuwe reactie in een topic te verwerken is nu dusdanig klein geworden dat
luxeprobleem ftw _o_

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Paul
Dat je een post een 2e keer krijgt omdat er tussen het begin en het einde van een pagina opvragen wat tijd zit, OK, maar nu wordt het wel heel spannend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZVRck5Nq8z6H4OIybL0BESZa/thumb.png

Of is dezelfde post 3x op dezelfde manier te verklaren en is met mijn begrip dat tekort schiet? :+

Rhàshan - Aditu Sunlock

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Paul schreef op donderdag 26 april 2012 @ 08:59:
Dat je een post een 2e keer krijgt omdat er tussen het begin en het einde van een pagina opvragen wat tijd zit, OK, maar nu wordt het wel heel spannend:
[afbeelding]

Of is dezelfde post 3x op dezelfde manier te verklaren en is met mijn begrip dat tekort schiet? :+
Daar is denk ik wel een andere verklaring voor te geven :P

Intentionally left blank

Pagina: 1