De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 267 Laatste
Acties:
  • 1.001.491 views

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:32

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Gewoon een heel sterk grapje van Facebook. Kijk maar eens waar die include uitkomt. Ik vind 'm goed gevonden :)

[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2012 11:44 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

tip: volg de include-link eens die facebook doorgeeft...
geniaal gevonden trouwens

edit: damn, 't was te denken dat .oisyn me voor ging zijn :)

[ Voor 28% gewijzigd door roeleboel op 04-05-2012 11:46 ]

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-05 12:28
Trolololo

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:27

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:44:
[...]

Gewoon een heel sterk grapje van Facebook. Kijk maar eens waar die include uitkomt. Ik vind 'm goed gevonden :)
Haha, ja ik was ook al eens aan het kijken, goed bedacht van ze! ^^ Kheb overigens nog geen websites gezien die echt met de bug te maken hebben. Al zal het vast een boel mini-websites zijn waar het eigenlijk niet echt uitmaakt.

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Haha briljante grap van Facebook, leuk dat ze daar zo snel op inspelen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Altijd leuk een klant die door een grafisch bureau een design voor een website laat maken, nja eigenlijk één pagina met links naar andere website die behoren tot dezelfde bedrijvengroep. Vervolgens is het design helemaal niet gemaakt met de achterliggende gedachte dat het een website moet worden.

Ik had de designer al gemailed, van goh, wat is de bedoeling? Maar die wist ook nergens van en ik moest maar uitzoeken wat ik er mee deed.

Zo werkt dat toch niet? Je vraagt toch aan de klant wat er mee gebeurt, en dan nog is het te duidelijk dat het een website moet worden en niet als JPG'je of PDF'je online word geknalt?

• ZpAz
  • Laatst online: 17:59
Elke ontwerper geeft je toch een PSD (plaatje) van het ontwerp? Het is aan de front-end developer de taak om hier HTML / CSS van te bakken? (Hoewel de designer hier natuurlijk rekening mee moet houden, niet alles is zomaar mogelijk om om te zetten.)

Of ik snap je verhaal niet :)

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Nou het aangeleverde design (in PDF) is gewoon een pagina zoals je hem uit zou printen. er is geen rekening gehouden met bredere schermen en afloop naar beneden toe.

Hier het design helemaal geblurred en logo tekst weggehaald, maar het idee is wel duidelijk denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RUFA5JAbnYr3idMSsRv5EA0n/full.png

Dit krijg je nooit netjes als een webpagina.

Verwijderd

Natuurlijk wel. Zolang de ontwerper zich niet bemoeit met "schermvullend" en "schaalbaar" is het prima te doen.

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:26:
Natuurlijk wel. Zolang de ontwerper zich niet bemoeit met "schermvullend" en "schaalbaar" is het prima te doen.
Haha, nee precies, nou zo staat hij nu ook online. Gewoon als een blok maar verder werkend, tekst netjes los en niet hard zoals in de PDF wel het geval was >_<

Maar mooi word het nooit, schermvullend in de breedte wil niet en na de laatste balk, maar gewoon wit, wat moet je anders?

• Kaasboerke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Afgezien van de mogelijke technische beperkingen waar je onverhoopt toch tegen aanloopt. Gewoon bezig gaan en niet van te voren al zeggen dat iets niet kan.

In onze wereld kan alles >< :+

• Gamebuster
Gewoon zoals daar op witte achtergrond. Is acceptabel vind ik.

Misschien de kleuren van de balken zeer licht over de gehele achtergrond doortrekken en "repeat"-en. Geen gradient, maar een 1px brede afbeelding met lichte versie van de kleurtjes.

[ Voor 65% gewijzigd door Gamebuster op 04-05-2012 12:38 ]

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:30
Nog 2 uurtjes en dan weekend :D

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Zij leveren toch een lelijk design, moeten ze ook niet klagen dat het een lelijke website wordt :+

Ik sta overigens verbaast hoe positief ze zijn over mijn artikel 'Introduction to threads with C++11' op de programming reddit, sta nu bovenaan. :)

• Gamebuster
^ http://return1.net/blog/2...ction-to-threads-with-c11

Voor de algemeen geïnteresseerden, zoals ik

edit: Sinds wanneer zijn er threads in de std lib?
edit2: Ah, ik heb onder een steen geleefd :P

[ Voor 29% gewijzigd door Gamebuster op 04-05-2012 12:56 ]

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07-2025
Ik moet voor school altijd technische ontwerpen maken. Het kopje "Pagina layout met toelichting" werd altijd gemaakt in paint. Wat is een tool als MockFlow een verademing dan :+

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hier fans van LESS? Leuk tooltje: http://css2less.cc/

Of regelmatig Coffee script gebruiken? Leuk tooltje: http://js2coffee.org/

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 04-05-2012 12:54 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Gamebuster
OkkE schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:53:
Hier fans van LESS? Leuk tooltje: http://css2less.cc/

Of regelmatig Coffee script gebruiken? Leuk tooltje: http://js2coffee.org/
Coffee is geinig, maar voor serieus gebruik liever niet. Ik heb het eens gebruikt in een groter javascript project, maar ik bleef maar naar documentatie kijken en debugging kost simpelweg meer tijd omdat de regelnummers in javascript console niet overeenkomen met je coffeescript.

De syntax vind ik iets prettiger dan Javascript, deels omdat ik normaal Ruby schrijf. Het is me al iets te vaak overkomen dat ik Javascript aan het uitschelden was wanneer ik weer een return something; vergeten was in mijn functie. Ook misbruik ik prototyping als classes, wat voor best veel boilerplate zorgt in Javascript, terwijl Coffee het ingebouwd heeft.

Lambda's in Coffee vind ik echter weer onduidelijk en rommelig, zeker wanneer je er veel nodig hebt zoals bij jQuery.

Ik gebruik SCSS ipv LESS. Zover ik weet doet het exact hetzelfde, maar net ietsje anders. LESS heb ik ook een tijdje gebruikt, maar op m'n werk waren we overgestapt naar SCSS (zelfs een script voor geschreven om het 1:1 over te zetten) en ben ik prive ook overgestapt.

[ Voor 66% gewijzigd door Gamebuster op 04-05-2012 13:05 ]

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Sh4wn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:47:
Zij leveren toch een lelijk design, moeten ze ook niet klagen dat het een lelijke website wordt :+

Ik sta overigens verbaast hoe positief ze zijn over mijn artikel 'Introduction to threads with C++11' op de programming reddit, sta nu bovenaan. :)
Kheb em ff geupped, pijltje omhoog toch? :P

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Devilly schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:40:
Working with Play. It feels like Play'ing! B)
d:)b

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:25
[...] Ik sta overigens verbaast hoe positief ze zijn over mijn artikel 'Introduction to threads with C++11' op de programming reddit, sta nu bovenaan. :)
Ah nice, ik ben sinds een aantal weken bezig om c++ te leren fatsoenlijk te gebruiken. Ik kom van managed talen af, dus het is even wennen.
Leuk artikel en duidelijk uitgelegd ook :) Wanneer komt het vervolg?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Toevallig gisteren mee begonnen. Ik wil Bootstrap gebruiken, maar omdat kleuren en dergelijken op ontelbare plaatsen worden gebruikt heb ik de LESS versie gepakt zodat ik die op één plaats aan kan passen. Ik krijg het echter maar niet werkend in ASP.NET MVC4. De bundling en minification ondersteunen out of the box geen LESS, de less.js pakt mijn LESS bestanden somehow niet waardoor het zooitje niet gecompileerd wordt (al heb ik begrepen dat clientside compilatie sowieso een bad practice is), en de libraries die ik gevonden heb werkten ook voor geen meter (DotLESS, en nog een andere... iets met een vogel).

Vandaag nog even Cassette proberen, misschien helpt dat. Ik zou verder niet weten hoe je het onder Windows werkend krijgt in MVC4.

[ Voor 5% gewijzigd door Avalaxy op 04-05-2012 13:18 ]

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:31

Is dit in Visual Studio 11 al mogelijk? Ik heb nog geen tijd gehad om het uit te testen. Ik weet dat het in Visual Studio 2010 niet mogelijk is. Ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat lang niet alle c++11 functies in Visual Studio 11 beschikbaar zouden zijn.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:16

Sebazzz

3dp

Avalaxy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Vandaag nog even Cassette proberen, misschien helpt dat. Ik zou verder niet weten hoe je het onder Windows werkend krijgt in MVC4.
Ik heb een MSBuild task gemaakt die al mijn Less bestanden tijdens het builden compileert naar CSS. Dat werkt wel goed. Een andere MSBuild task die ik heb gemaakt doet dan vervolgens bestanden bundelen en minifyen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Gamebuster
Wikipedia: Toilet paper orientation

8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Gamebuster op 04-05-2012 13:23 ]

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Robbiedobbie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:20:
[...]

Is dit in Visual Studio 11 al mogelijk? Ik heb nog geen tijd gehad om het uit te testen. Ik weet dat het in Visual Studio 2010 niet mogelijk is. Ik meen namelijk ergens gelezen te hebben dat lang niet alle c++11 functies in Visual Studio 11 beschikbaar zouden zijn.
Als ik de volgende lees:
MSDN: What's New for Visual C++ in Visual Studio 11 Beta
en http://wiki.apache.org/stdcxx/C++0xCompilerSupport

Dan ziet het er naar uit dat het ook in Visual Studio moet werken.

@Nephilim: thanks dat was het juiste pijltje idd :Y
@Caelorum: Vervolg verwacht ik in ieder geval binnen 2 weken, denk eerder :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sh4wn op 04-05-2012 14:33 ]

• Avalaxy
Sebazzz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:23:
[...]

Ik heb een MSBuild task gemaakt die al mijn Less bestanden tijdens het builden compileert naar CSS. Dat werkt wel goed. Een andere MSBuild task die ik heb gemaakt doet dan vervolgens bestanden bundelen en minifyen.
Waarmee compileer je het dan?
Kun je om lachen, maar zelfs hier op GoT zijn daar hele discussies over geweest :P

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11-2025

Korben

() => {};

Thuis doen we altijd onder. Het is inderdaad een kwestie van wat je gewend bent en van gewenning. Persoonlijk zou het me compleet aan m'n derrière kunnen oxideren hoe de wc-rol hangt.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• OkkE

OkkE

Korben schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:34:
Persoonlijk zou het me compleet aan m'n derrière kunnen oxideren hoe de wc-rol hangt.
Áls er maar één hangt. :Y)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-05 10:53
Voordeel met over is wel dat je het papier direct kan pakken omdat het niet tegen de muur aan hangt.

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
Avalaxy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:28:
Kun je om lachen, maar zelfs hier op GoT zijn daar hele discussies over geweest :P
GoT ambieert inderdaad ook een encyclopedisch niveau.

(Sowieso hoort de flap gewoon aan de voorkant.)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Is het weer zo ver?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KoWHtEqUCW1mLwTKo0XNL34d/full.jpg
Ik sluit me aan bij de 'over'kant

[ Voor 20% gewijzigd door PeterSelie op 04-05-2012 13:47 ]

• Caelorum
Het ligt een beetje aan hoe schoon de muur van de wc is en hoe de toiletrolhouder er uit ziet of het me wat kan schelen. Zelf vind ik het iig wel fijn als het papier niet eerst langs een met urine overgoten muur schraapt.
Aan de andere kan probeer ik die wc-ruimtes ook te ontwijken mijden ^^

• Korben

Korben

() => {};

Bring it, biatch.

Oops riot
Whoops.

[ Voor 65% gewijzigd door Korben op 04-05-2012 13:55 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Over? Under?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/07tRY.jpg

:Y)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

• Gamebuster
Er is geen over of under, hij staat met de zijkant tegen de muur.

• PeterSelie
  • Laatst online: 12-05 10:43
Dat is allemaal leuk, maar moet de rol dan naar je toe of van je af? :P

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 14:53

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dus eigenlijk forward of backward. Discussie blijft!

offtopic:
Dit gaat overigens wel heel erg offtopic, kunnen we dit nog redden met een devver-analogie? :P Hebben we eenzelfde discussie in developmentland?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Martijn19

• Devilly
  • Niet online
Gamebuster schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:16:
Er is geen over of under, hij staat met de zijkant tegen de muur.
Die is flauw. :(

• Soultaker
  • Laatst online: 15-05 06:45
Of zoiets.
Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:18:
Dit gaat overigens wel heel erg offtopic, kunnen we dit nog redden met een devver-analogie? :P Hebben we eenzelfde discussie in developmentland?
Little of big endian?
.

• Gamebuster
Native Endian :D

[ Voor 0% gewijzigd door Gamebuster op 04-05-2012 14:28 . Reden: hint voor je flauw-o-meter: nee, dit is niet serieus ]

• Korben

Korben

() => {};

Hungarian, camel case, Pascal case, of underscore delimited?

Of bullshit natuurlijk:
C#:
1
string myVar1;

:+

[ Voor 85% gewijzigd door Korben op 04-05-2012 14:33 ]

• Gamebuster
Camelcase dan maar :P Die prefixes vind ik niet mooi.

Maar meestal werk ik gewoon met het formaat dat bruikbaar is in de taal/omgeving waarin ik werk. Javascript/Java camelcase, Ruby underscore voor methods/variablen en camelcase voor modules/classes

Ruby's conventie bevalt mij het meest. Ik vind underscores duidelijker dan camelcase

Is er ook een taal waar de prefix bij Hungarian ook echt bepalend is voor het datatype en niet gewoon een hint is?

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 04-05-2012 14:34 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik gebruik ook Camelcase en neem voor het grootste gedeelte de aanbevelingen van Resharper over. Wat ik zelf nog wel makkelijk vind is private fields prefixen met een _, hoewel ik weet dat niet iedereen daar even over te spreken is :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:10

DeluxZ

Livin' the good life

Korben schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:12:
[...]

ASP.NET MVC is toch ook een 'puur' MVC-framework, maar ook daar ben je niet gelijk verplicht om alles met MVC te doen. Ergo, Symfony2 is een MVC-framework. Niet in de laatste plaats omdat ze dat zelf claimen door in de quick tour gelijk te beginnen over routes, controllers en views.
Ik vind het grappig dat mensen een bedenker van iets tegen kunnen spreken :F Fabien Potencier zal in zijn blog echt niet iets anders vertellen dan wat hij met Symfony2 wilde/wil bereiken en waarvoor het bedoelt is toch ?

• Devilly
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:43:
Ik gebruik ook Camelcase en neem voor het grootste gedeelte de aanbevelingen van Resharper over. Wat ik zelf nog wel makkelijk vind is private fields prefixen met een _, hoewel ik weet dat niet iedereen daar even over te spreken is :P
Gesproken over private fields: als ik (in Java) een private field wil benaderen, doe ik dat meestal door enkel de naam te gebruiken, maar soms vind ik het toch mooier this. er voor te plaatsen. Hoe denken jullie hierover? Soms zit ik in een situatie waarin ik die uitgebreidere notatie toch fijner vind, ondanks dat het op dat moment voor de compiler niet nodig is.

• Caelorum
Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:43:
Dat vind ik ook wel handig in C#. Kan ik niet per ongeluk de property benaderen terwijl ik eigenlijk de achterliggende variabele(n) wilde of omgekeerd.

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 08:31
Devilly schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:48:
[...]

Gesproken over private fields: als ik (in Java) een private field wil benaderen, doe ik dat meestal door enkel de naam te gebruiken, maar soms vind ik het toch mooier this. er voor te plaatsen. Hoe denken jullie hierover? Soms zit ik in een situatie waarin ik die uitgebreidere notatie toch fijner vind, ondanks dat het op dat moment voor de compiler niet nodig is.
Ik gebruik altijd this wanneer ik een class-scope variabele gebruik. Dit geeft net beetje extra duidelijkheid. Zo kun je makkelijker de class-scope en function-scope variabelen scheiden :D

[ Voor 36% gewijzigd door Robbiedobbie op 04-05-2012 15:00 . Reden: Verkeerde quote ^^ ]

• Gamebuster
[...]
Van java vind ik vervelend dat je zonder this. niet kan zien of het een instance-variable of local-variable is. Natuurlijk kunnen sommige IDEs netjes het verschil aanduiden met kleurtjes, maar verder vind ik het gebruik van this. ervoor duidelijker en netter.

Daartegen wil ik tegenwoordig juist wat meer onnodig typewerk vermijden. Waar mogelijk vermeid ik juist zulke duidelijkheid om compactere en sneller schrijf- en leesbare code te hebben. Als je je functies niet te groot/complex maakt, is het vermijden van volluit schrijven van zulke dingen vaak zelfs bevorderend voor de leesbaarheid naar mijn mening.

ctx.drawRect(x, y, width, height);
leest naar mijn mening sneller weg dan
ctx.drawRect(this.x, this.y, this.width, this.height);

Als je dan een kleine functie hebt waar overduidelijk geen variablen genaamd x, y, width en height aanwezig zijn, weet je direct dat deze instance variablen zijn.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Gesproken over private fields: als ik (in Java) een private field wil benaderen, doe ik dat meestal door enkel de naam te gebruiken, maar soms vind ik het toch mooier this. er voor te plaatsen. Hoe denken jullie hierover?
Dat is juist een van de redenen dat ik de privates prefix met _. Dan heb je this. niet nodig om te zien dat het om een private gaat :) Verder probeer ik altijd zo kort mogelijk te zijn, dus this probeer ik zoveel als mogelijk te vermijden.
Caelorum schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:52:
[...]

Dat vind ik ook wel handig in C#. Kan ik niet per ongeluk de property benaderen terwijl ik eigenlijk de achterliggende variabele(n) wilde of omgekeerd.
Precies ja, je ziet gewoon aan de naam van het veld hoe het toegankelijk is. Het hoeft niet, maar toch vind ik het wel praktisch in dagelijks gebruik. :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Robbiedobbie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:20:
[...]

VC++11 heeft geen nieuwe taalfeatures, maar de hele C++11 standard library (dus ook threads) is wel beschikbaar.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Gamebuster
Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:00:
[...]

Dat is juist een van de redenen dat ik de privates prefix met _. Dan heb je this. niet nodig om te zien dat het om een private gaat :) Verder probeer ik altijd zo kort mogelijk te zijn, dus this probeer ik zoveel als mogelijk te vermijden.
public en protected dan? :P

• Sh4wn

Sh4wn

Bio-informatica

Robbiedobbie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:58:
[...]

Ik gebruik altijd this wanneer ik een class-scope variabele gebruik. Dit geeft net beetje extra duidelijkheid. Zo kun je makkelijker de class-scope en function-scope variabelen scheiden :D
Voor member variablen gebuik ik altijd expliciet this->member, duidelijker kan niet dat het een member is, en je krijgt meer accurate autocompletion.

Ik heb echt een hekel aan prefixes, vind dat zo lelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Sh4wn op 04-05-2012 15:01 ]

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-05 20:46
Jammer dat ie in IE8 helemaal stuk gaat. Geen goeie graceful degradation, hoewel ze dat volgens mij wel bedoeld hebben.
Hoe dan ook erg mooi gemaakt :D

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gamebuster schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:00:
[...]

public en protected dan? :P
Hoewel het in sommige situaties wel degelijk belang is, kom ik dat niet vaak genoeg tegen om er middels de naam onderscheid in te willen maken ;) Er is volgens mij een mooie term voor, maar ik probeer altijd zo 'minimaal' mogelijk te werken in die zin dat ik alles zo weinig mogelijk toegang geef. Meestal ken ik dus de toegankelijkheid van variabelen wel.

• Styxxy
  • Laatst online: 19-05 22:01
Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:00:
[...]
Doe ik ook altijd :).

Ik werk op een full hd scherm (main scherm) waardoor ik wel erg lange regels kan hebben. Ik heb echter in VS nu een guideline gezet zodat ik er voor zorg dat ik niet breder ga. Dit is nodig omdat ik momenteel een slecht extern scherm heb, waar ik ook deels op code (jup, code schermpjes verdelen over meerdere vensters, is super handig). Door me aan de guideline te houden qua breedte, heb ik ook nooit horizontale scrollbars :).

• Gamebuster
Ook een tijdje gedaan. Hier op werk zijn ze het echter niet mee eens en schrijven ze zonder pardon regeltjes van in de 300-400 tekens :P

Achteraf had ik ook maar zoiets van: Ach ja, laat maar.
Enkel comments plaats ik voor de 80 tekens grens.

• Martijn19
Blegh, ik heb echt haat aan horizontaal scrollen. De meeste mensen heir gebruiken een iMac met zo'n magic mouse waarbij je opzij scrollt. Dat heb ik niet en dan is het echt verschrikkelijk irritant.

• Gamebuster
m19 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:17:
Blegh, ik heb echt haat aan horizontaal scrollen. De meeste mensen heir gebruiken een iMac met zo'n magic mouse waarbij je opzij scrollt. Dat heb ik niet en dan is het echt verschrikkelijk irritant.
Ik gebruik trackpad. Zelfde verhaal: Horizontaal scrollen = fluit

Kan je geen toets vasthouden waarbij je je scrollwieltje kan betasten waarbij-ie horizontaal gaat scrollen ipv verticaal? Ik heb er nooit van gehoord, maar lijkt me wel handig als dat kan.

Alt+scroll ofzo

[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 04-05-2012 15:20 ]

• Korben

Korben

() => {};

DeluxZ schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:46:
[...]
Ik vind het grappig dat mensen een bedenker van iets tegen kunnen spreken :F Fabien Potencier zal in zijn blog echt niet iets anders vertellen dan wat hij met Symfony2 wilde/wil bereiken en waarvoor het bedoelt is toch ?
Tja, sorry, maar hij had kunnen zeggen dat het een appel was, dat had weinig afgedaan aan het feit dat het een MVC-framework is. En eh... [gefrustreerde-vrijdag-douchebag-mode]het is een PHP'er, dus omwille van de reputatie van zijn soortgenoten hecht ik weinig waarde aan zo'n uitspraak...[/]

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 07-04 15:08
Korben schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:22:
[...]
En eh... [gefrustreerde-vrijdag-douchebag-mode]het is een PHP'er, dus omwille van de reputatie van zijn soortgenoten hecht ik weinig waarde aan zo'n uitspraak...[/]
Yeah, we're done. 8)7
We get it... je hebt een hekel aan PHP'ers. :O

[ Voor 7% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-05-2012 15:27 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Devilly
  • Niet online
[...]
En eh... [gefrustreerde-vrijdag-douchebag-mode]het is een PHP'er, dus omwille van de reputatie van zijn soortgenoten hecht ik weinig waarde aan zo'n uitspraak...[/]
Zelfs ondanks die BBCode kan dit echt niet. :w

• Avalaxy
Avalaxy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:17:
[...]

Toevallig gisteren mee begonnen. Ik wil Bootstrap gebruiken, maar omdat kleuren en dergelijken op ontelbare plaatsen worden gebruikt heb ik de LESS versie gepakt zodat ik die op één plaats aan kan passen. Ik krijg het echter maar niet werkend in ASP.NET MVC4. De bundling en minification ondersteunen out of the box geen LESS, de less.js pakt mijn LESS bestanden somehow niet waardoor het zooitje niet gecompileerd wordt (al heb ik begrepen dat clientside compilatie sowieso een bad practice is), en de libraries die ik gevonden heb werkten ook voor geen meter (DotLESS, en nog een andere... iets met een vogel).

Sebazzz schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:23:
[...]

Ik heb het nu werkend met Cassette, werkt briljant :D

C#:
1
2
3
4
5
6
7
public class CassetteConfiguration : ICassetteConfiguration
{
    public void Configure(BundleCollection bundles, CassetteSettings settings)
    {
        bundles.Add<StylesheetBundle>("Content/less/bootstrap.less");
    }
}

Dan in je view:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
@{
    Bundles.Reference("Content/less/bootstrap.less");
}
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
    <head>
        @Bundles.RenderStylesheets()
    </head>

Resultaat is dat ik een gebundeld CSS bestand heb van alle (~30) LESS bestanden, met versioning, minifying, compressing en caching.

Standaard wordt het niet geminified, dat gebeurt pas als je debug modus uitzet in je Web.Config. Erg handig dus :)

Weer jammer dat het (nog) niet in MVC4 zit, maarja.

• Martijn19
armageddon_2k1 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:24:
[...]

Yeah, we're done. 8)7
Hoe kan iemand nou per definitie een hekel hebben aan een groep mensen die een bepaalde programmeertaal gebruikt 8)7

• Devilly
  • Niet online
m19 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:30:
[...]
Hoe kan iemand nou per definitie een hekel hebben aan een groep mensen die een bepaalde programmeertaal gebruikt 8)7
Mensen kunnen, naar eigen zeggen, ook een hekel hebben aan alle $1.

Insert:
  • skaters
  • rockers
  • hippies
  • enz.
Dat het hoogstwaarschijnlijk enkel en alleen vooroordelen zijn, doet daar niets aan af. Waarom zou dit niet ook in deze context kunnen?

• Martijn19
Devilly schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:34:
[...]

Mensen kunnen, naar eigen zeggen, ook een hekel hebben aan alle $1.

Insert:
  • skaters
  • rockers
  • hippies
  • enz.
Dat het hoogstwaarschijnlijk enkel en alleen vooroordelen zijn, doet daar niets aan af. Waarom zou dit niet ook in deze context kunnen?
Wat jij nu opnoemt zijn bepaalde culturele groepen die van buiten af (kleding, muziek, gedrag) herkenbaar zijn. Een PHP Programmeur is nu wel zo'n specifiek iets, dat het mij moeilijk lijkt om daar vooroordelen over iemand zelf te hebben.

Als iemand nu zegt "ik programmeer in PHP, Java, C++, ASP" of wat dan ook gaan er bij mij geen belletjes rinkelen van "hey, ik weet niet of ik die man wel kan vertrouwen". Maar goed, misschien dat het bij anderen anders ligt.

Maar goed, ik snap je wel

• ZpAz
[...]

Is het een lokale variabele (aka enkel binnen de functie) dan zonder this, duh. En anders als het bij het object hoort gewoon this er voor.

Aa, de discussie was al zo goed als afgelopen.

Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/128/slowpoke_pokemon.gif

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 04-05-2012 15:46 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

/laat-inhaak-modus
DeluxZ schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:46:
[...]

Da's natuurlijk een non-argument. Ik kan een systeem bedenken om thee te zetten en dat implementeren met een koffiebonengrinder, en op mijn blog uitleggen dat het toch echt bedoeld is om thee te zetten, maar toch zal iedereen vinden dat het gewoon een koffiezetautomaat is.

[ Voor 183% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2012 15:48 ]

• Korben

Korben

() => {};

armageddon_2k1 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:24:
[...]
Yeah, we're done. 8)7
Tja, maar gezien de BB-code mag je het best met een korreltje zout nemen. En even los van jullie aversie tegenover mijn botte houding... wat hij zegt doet weinig af aan de feiten.

Als Iran een 'apparaat' bouwt, dat wanneer je het uit een vliegtuig gooit en het een vooraf afgesteld afstand boven de grond is (of wanneer het de grond raakt) er high explosives af gaan die in een lensvorm om een subkritische kern van sterk verrijkt uranium of plutonium zijn gearrangeerd, zodat er een oncontroleerbare kettingreactie ontstaat, dan kunnen ze wel zeggen dat dat geen kernwapen is, maar dat snijdt dan ook geen hout.
.oisyn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:46:
/laat-inhaak-modus

[...]

Da's natuurlijk een non-argument. Ik kan een systeem bedenken om thee te zetten en dat implementeren met een koffiebonengrinder, en op mijn blog uitleggen dat het toch echt bedoeld is om thee te zetten, maar toch zal iedereen vinden dat het gewoon een koffiezetautomaat is.
Of dat, ja.

[ Voor 20% gewijzigd door Korben op 04-05-2012 15:48 ]

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

[...]

Tja, sorry, maar hij had kunnen zeggen dat het een appel was, dat had weinig afgedaan aan het feit dat het een MVC-framework is. En eh... [gefrustreerde-vrijdag-douchebag-mode]het is een PHP'er, dus omwille van de reputatie van zijn soortgenoten hecht ik weinig waarde aan zo'n uitspraak...[/]
Je zou is op IRC met de core developers moeten praten voor de grap :9 Of is kijken naar de ontwikkeling van Drupal 8, dan zie je dat het geen MVC-framework is maar componenten waarmee je dit mogelijk kunt maken.

Kijk is naar Behat, Doctrine, Propel ORM, PHPUnit, Jackalope, Silex, PPI2. Zomeer een paar projecten die componenten van Symfony2 gebruiken.

Anyway, blijf maar lekker bij ASP.net MVC3/4 :)

• Korben

Korben

() => {};

m19 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:42:
[...]

Wat jij nu opnoemt zijn bepaalde culturele groepen die van buiten af (kleding, muziek, gedrag) herkenbaar zijn. Een PHP Programmeur is nu wel zo'n specifiek iets, dat het mij moeilijk lijkt om daar vooroordelen over iemand zelf te hebben.
Dus het is niet okee om vooroordelen te hebben over, of een hekel te hebben aan iemand, op basis van zijn gekozen programmeertaal, maar wel op basis van zijn of haar uiterlijk en/of muziekkeuze? Klinkt dubbel.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DeluxZ schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:49:
[...]

Je zou is op IRC met de core developers moeten praten voor de grap :9 Of is kijken naar de ontwikkeling van Drupal 8, dan zie je dat het geen MVC-framework is maar componenten waarmee je dit mogelijk kunt maken.
En jij zou eens het verschil tussen "is" en "eens" moeten gaan uitzoeken ;)

[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 04-05-2012 15:50 ]

• OkkE

OkkE

Als iemand nu zegt "ik programmeer in PHP, Java, C++, ASP" of wat dan ook gaan er bij mij geen belletjes rinkelen van "hey, ik weet niet of ik die man wel kan vertrouwen". Maar goed, misschien dat het bij anderen anders ligt.
PHP heeft (terecht of onterecht, daar gaat het niet om) nu eenmaal de naam dat er veel pruts-code mee geschreven wordt. Logisch dat er dan ook bij veel mensen een negatief gevoel ontstaat.

Ik heb 't zelfde met ASP.Net; tot nu toe alle front-end code die ik gezien heb bij ASP.Net projecten waren echt om te janken. Of het dan aan de programmeurs lag of aan ASP.Net doet er niet zo veel toe, elke keer als ik ASP.Net nu hoor krijg ik er een negatief gevoel bij. :)

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

.oisyn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:46:
[...]

Ik ben een groot voorstander van de Duck-test :+ Ik heb geen ervaring met Symfony2, maar als het er zo erg op lijkt; dan (afgezien van wat kleine afwijkingen) is het gewoon een soort MVC. Ze lijken alleen het woord 'Model' te vermijden, maar dat is niet uniek voor soortgelijke frameworks.

Die vooroordelen over PHP programmeurs kunnen we beter achterwege laten. Tegenwoordig is het een stuk beter gesteld en vind ik het onterecht dat nog steeds te zeggen. Maar goed; ieder zijn mening natuurlijk.

• Devilly
  • Niet online
[...]

Maar goed, ik snap je wel
Anderzijds kun je het vanaf de kant van de interactie via het internet bekijken. Dan heb je over het algemeen geen fysieke kenmerken meer om op af te gaan. Waar baseer je je mening dan op? Waarschijnlijk op de woordkeuzes enz., maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik iemand iemand anders hoor afkraken op basis van zijn programmeertaalvoorkeur.

Dan neemt trouwens niet weg dat jouw insteek ook naar mijn mening de beste is. :)

• Martijn19
Korben schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:50:
[...]

Dus het is niet okee om vooroordelen te hebben over, of een hekel te hebben aan iemand, op basis van zijn gekozen programmeertaal, maar wel op basis van zijn of haar uiterlijk en/of muziekkeuze? Klinkt dubbel.
Nee zo bedoelde ik het niet, maar zo kan je het ook opvatten ja :+
Ik vind een manier van leven iets heel anders dan een specifieke programmeertaal o.i.d., geen idee hoe ik het moet verwoorden. Maakt ook niet uit, ik ben hier niet om te discussiëren want zoals te zien valt ben ik daar zeer slecht in.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:52:
[...]
Die vooroordelen over PHP programmeurs kunnen we beter achterwege laten. Tegenwoordig is het een stuk beter gesteld en vind ik het onterecht dat nog steeds te zeggen. Maar goed; ieder zijn mening natuurlijk.
Wat is er tegenwoordig anders dan 10 jaar geleden? Volgens mij het nog gewoon hetzelfde pakket alleen met meer functies erin :S

Daarnaast is ASP.NET ook gewoon echt ontiegelijk slecht om mee te werken, componenten op een website? Geen goede combinatie, en een viewstate van 1MB...

• ZpAz
Megamind schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:56:
[...]

Wat is er tegenwoordig anders dan 10 jaar geleden? Volgens mij het nog gewoon hetzelfde pakket alleen met meer functies erin :S

Daarnaast is ASP.NET ook gewoon echt ontiegelijk slecht om mee te werken, componenten op een website? Geen goede combinatie, en een viewstate van 1MB...
PHP heeft wel meer veranderingen meegemaakt de afgelopen 10 jaar dan alleen wat nieuwe functies. En ach, ieder zijn voorkeur of afkeur voor een taal.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb het niet over PHP zelf; ik bedoelde (net zoals Korben) de mensen die ermee werken. En ja, die groep was ~10 jaar geleden wel degelijk wat anders samengesteld dan nu. :) Tegenwoordig zitten er veel meer professionals tussen en echt goede PHP-devvers. Dat is wel eens anders geweest.

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 10:25
Cloud schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:00:
Tegenwoordig zitten er veel meer professionals tussen en echt goede PHP-devvers. Dat is wel eens anders geweest.
En het grootste probleem met de PHP community is - mijns insziens - dat het materiaal van 5 - 10 jaar geleden nog steeds bovenaan de zoekresultaten / voorbeelden / etc getoond worden.

• Phoenix1337
Tja, als goede programmeur moet je zelf natuurlijk ook wel door hebben wat degelijke code is en wat niet. Ook al is het door een ander geschreven.

Ik snap natuurlijk wel dat dat niet helpt wanneer je net begint met programmeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Phoenix1337 op 04-05-2012 16:07 ]

• Struikrover
Verschrikkelijk inderdaad. Van die nederlandse script-sitejes die je dan uitleggen hoe je een login formulier met EXTRAVEILIGE SUPERSECURITY check maakt, maar vervolgens de POST-input gewoon niet filteren |:(.

En natuurlijk moet je als goede coder weten wat puike code is en wat niet, maar we zijn allemaal eens begonnen, nietwaar? En als je net begint dan kun je dat onderscheid echt niet maken. Dus als je dan meer slechte dan goede voorbeelden tegen komt, tsja...

[ Voor 38% gewijzigd door Struikrover op 04-05-2012 16:08 ]

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Daarom hebben ze frameworks uitgevonden :+

• Struikrover
Om dan symfony2 nog maar even schaamteloos te pluggen:

je defined een 'firewall' (ik heb het niet zo genoemd :O) op een bepaalde url-route, en je geeft aan welke rollen dmv authenticatie in aanmerking komen. Je geeft de route naar een login aan maar je hoeft dus geen login formulier te maken. Dat wordt voor je gegenereerd, en authenticatie hoef je ook niet te doen. Wat een zegen :D

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 07-04 15:08
En 10 jaar geleden kwam ASP.Net net uit, dus de wereld van de web-applicaties was ook iets anders.

Om weer terug te komen op Symfony2: Ik ben het ermee eens dat ze wel wat meer mogen richten op het feit dat het niet een MVC framework is pur sang. Ik volg de ontwikkeling al redelijk lang en de filosofie erachter is echt heel anders dan een, zeg... Zend Framework of CodeIgniter (welke onderling trouwens ook al moeilijk te vergelijken zijn). De individuele componenten zijn dusdanig compleet, uitgebreid en gebaseerd op best practices dat de huidige documentatie daar weinig recht toe doet. Het Symfony2 Standard Edition project is een individueel project dat een uitgebreide web-app voor je bootstrapped met heel veel mogelijkheden, waaronder MVC, maar het MVC gedeelte is niet 'out-of-the-box' per default afgedwongen.
Wil je minder functionaliteit, dan kan je kijken naar interessante projecten die gebouwd zijn met de components, zoals Goutte en Silex.
Ik vind de kwaliteit van de code, de implementatie en de werking van Symfony2 (Components) dusdanig goed, dat ik de negatieve mentaliteit jegens PHP'ers geen recht vind doen aan dat project.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• Avalaxy
Megamind schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 15:56:
[...]

Alleen WebForms, MVC heeft geen viewstate :) Maar WebForms is idd zeer ranzig ja, wellicht nog erger dan PHP.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 03:35
Avalaxy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:42:
[...]

Alleen WebForms, MVC heeft geen viewstate :) Maar WebForms is idd zeer ranzig ja, wellicht nog erger dan PHP.
Dat bedoelde ik inderdaad ook, webforms vs MVC3 is geen keuze eigenlijk :P

• Phoenix1337
Fijn weekend :)

• Vlees_Jus
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-10-2023
Word je verbinding naar de SOAP server dichtgegooid...
Dag support!!
Pfff...

• Solopher
  • Laatst online: 12-05 15:07
Op naar de VrijMiBo... Fijn weekend allen!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Megamind schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:45:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad ook, webforms vs MVC3 is geen keuze eigenlijk :P
Was dat maar waar ... gelukkig ben ik niet de primaire ASP.NET-developer :)

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Avalaxy
Ik ben op zoek naar een NuGet package voor ASP.NET waarmee afbeeldingen in de solution (zoals achtergrondplaatjes) automagisch gecompressed kunnen worden zodanig dat je een kleiner bestand hebt dan wanneer je Photoshop's Save for web optie gebruikt.

Ik heb iemand van Microsoft dat op de TechDays zijn gebruiken maar ik weet niet meer hoe het heet :(

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:23

defiant

Moderator General Chat
Ik heb ooit ergens gelezen dat het ASP.NET Webforms model mede zo gemaakt was om Winforms zo dicht mogelijk te benaderen zodat Winforms ontwikkelaars makkelijker konden overstappen op het web platform. Maar zo leer je ze natuurlijk niet voor het web ontwikkelen ...

Anyway, altijd irritant als je snel wilt stoppen met debuggen in visual studio en je houdt per ongeluk ook de control toets in als alleen op shift-f5 wilt drukken, met als resultaat dat 'ie weer opnieuw start in debugging mode :)

Tot nu toe nog te lui geweest om de shortcuts te veranderen.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:15

Rhapsody

In Metal We Trust

Avalaxy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:15:
Ik ben op zoek naar een NuGet package voor ASP.NET waarmee afbeeldingen in de solution (zoals achtergrondplaatjes) automagisch gecompressed kunnen worden zodanig dat je een kleiner bestand hebt dan wanneer je Photoshop's Save for web optie gebruikt.

Ik heb iemand van Microsoft dat op de TechDays zijn gebruiken maar ik weet niet meer hoe het heet :(
Volgens mij was dat Mads Kristensen, maar ik kan zijn tool ook even niet vinden.

Edit: Deze toevallig? http://madskristensen.net...ta)-VS2010-extension.aspx

[ Voor 9% gewijzigd door Rhapsody op 04-05-2012 17:32 ]

🇪🇺 pro Europa!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Het idee achter Web Forms is wel aardig, alleen is de implementatie soms... jammer. De hele page lifecycle is ook ontzettend complex, daar maak je snel een fout in. En de ViewState van 1 MB is ook zoiets jammers, en dan krijg je trucjes als viewstate-compressie :')

Het nadeel van het WebForms-model is ook dat mensen (vooral 'managers') verwachten dat je dan applicaties krijgt die eruitzien en zich gedragen als desktopapplicaties, in plaats van zich aan te passen aan functionaliteiten en ontwerpen in een webbrowser.

Zo heb ik al eens meegewerkt aan een applicatie met een "tabbed document interface"...

ASP.NET MVC is daarentegen hartstikke clean, en werkt ook heel erg fijn. :D

[ Voor 33% gewijzigd door Alex) op 04-05-2012 17:33 ]

We are shaping the future

• Avalaxy
Rhapsody schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:30:
[...]
Volgens mij was dat Mads Kristensen, maar ik kan zijn tool ook even niet vinden.
Thanks! :) That's the guy. Ik heb via z'n presentatie de tool gevonden: Image Optimizer http://blogs.microsoft.co...-optimizer-extension.aspx

Hmm, jammer. Scheelt in mijn case maar 1%. Desondanks fijne tool, werkt briljant :)

[ Voor 9% gewijzigd door Avalaxy op 04-05-2012 17:43 ]

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:42
Als je dat soort dingen leuk vindt, kijk eens naar Moth. Zit ook een data URI module in, scheelt weer requests op je pagina, plus fallbacks voor oudere browsers.
Pagina: 1 ... 86 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.