De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.305 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16
Voor Ritchie dan maar:
Write in C

[ Voor 14% gewijzigd door whoami op 14-10-2011 12:14 ]

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:21
windwarrior schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:02:
[...]
Word voor dummies heet wordpad :)
Die is alleen net dom de verkeerde kant op. Je geeft ze dan alleen maar keuze uit minder functies die ze niet zouden moeten gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:06
Gebruik http://substance.io, gewoon echte document authoring. Kan ook exporteren naar Word / PDF / Latex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 13:44

Marientjuh

Fullstack developer

Net weer een klant die probeert in te loggen op het systeem, neemt netjes de moeite om een screenshot te nemen van de foutmelding op de 'forgot password' pagina en deze te mailen. Gelijk in hoogste staat van alertheid omdat het systeem redelijk nieuw is, dus alles nakijken. Alles lijkt te kloppen, met zijn mail adres word er gewoon een wachtwoord reset verzonden. Kijk ik in het screenshot... Dikke typfout in zijn eigen mail adres... :+ Kleine faal van mij, grote faal van hem :P

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Die service waar ik gisteren op zat te foeteren blinkt uit in het ontbreken van documentatie. Niet alleen moet er een multilevel-object verstuurd worden waar je U tegen zegt en bevatten de enums negen van de tien keer alleen éénletterige members, ik krijg ook gewoon de foutmelding "Schema validatie mislukt" terug, met als detail dat één van de velden niet (correct) gevuld is.

Ja, welke dan, want m'n verzoek voldoet wél aan de XSD...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
FUU
Afbeeldingslocatie: http://images.memegenerator.net/instances/400x/10615498.jpg

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

Hmm, compiler errors, aan wie zou dat liggen in 9/10 gevallen, en wie gaat em inkoppen :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik was 't niet ! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Precies, je moet wel héél wat doen wil je de compiler de schuld kunnen geven van je problemen. Of je moet .oisyn heten.

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 14-10-2011 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
CodeCaster schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 16:14:
Precies, je moet wel héél wat doen wil je de compiler de schuld kunnen geven van je problemen. Of je moet .oisyn heten.
Actually. Hij compiled gewoon niet :P Visual Studio wil gewoon niet builden D:

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Ik werk aan een programma waarvoor iedere keer ongeveer 500MB aan ASCII VTK data wordt ingeladen, dat duurt een flinke minuut. Dat betekent heel veel minuutjes wachten tijdens het dev-werk. Ik testte al wel vaak met een kleinere set, maar dat is ook niet echt ideaal.
Tot ik de tip kreeg dat binary VTK files 'ietsje' sneller inladen. Programma aangepast. Bestaat de binary file? Top! Bestaat ie niet? Zet eventjes de ASCII file om.

Laadtijd van het programma met binary data zit rond de 1 seconde! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reboot
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 22:18
Vandaag is mijn applicatie ook naar public beta gegaan.
We gebruikten het eerst alleen intern, maar na het updaten van het 'systeem' hebben we besloten om het publiek uit te geven.

Het gaat om een netwerkbeheer, gebruikerbeheer, licenties, ftp's, ip's en zoveel meer.

In totaal een mooie 2 weken aan het updaten bezig geweest :). Maar het is de moeite waard.

Voor wie intresse heeft: http://yo0.nl (website nog in aanmaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 18-09 15:09
Koffie!!! Deze ochtend vroeg (5u40) moeten opstaan. Ik ben vandaag in Veenendaal voor een "conferentie" (Uncle Bob komt lezingen geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:41
* Phoenix1337 start netbeans maar eens op

Kom vanmorgen binnen. Servers uit. Licht wil niet aan. Fijn de stroom weer eens uitgevallen. Stroom erop gezet. 1 server die standaard niet boot wanneer de stroom weer up is. Stekker er half minuutje uithalen en daarna er weer instoppen en hij boot weer. Daarnaast heeft een andere server nu een degraded array die momenteel aan het rebuilden is. Gelukkig zijn het devbakken dus dat scheelt alweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Net een Ikea kast gekocht, zitten er geen instructies bij 8)7. Gelukkig kun je ze downloaden :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Echte mannen hebben geen manual nodig :+ :+ .

Net terug uit Veenendaal :) het was een leuk IT event met goede lezingen van "Uncle Bob" (schrijver van het boek Clean Code, mocht je het boek kennen maar zijn naam niet :9 ).

[ Voor 66% gewijzigd door Styxxy op 15-10-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Styxxy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:00:

Net terug uit Veenendaal :) het was een leuk IT event met goede lezingen van "Uncle Bob" (schrijver van het boek Clean Code, mocht je het boek kennen maar zijn naam niet :9 ).
Dat boek ligt nog steeds in me kast maar heb het nog niet gelezen :P Binnenkort maar eens doen :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:32:
Net een Ikea kast gekocht, zitten er geen instructies bij 8)7. Gelukkig kun je ze downloaden :Y)
man 4 billy

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Laatst online: 21:46

Matis

Rubber Rocket

wget ;)

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DEiE
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 15:15
Styxxy schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 19:00:

Ik was er ook, zeker de moeite waard! Vooral het stuk over TDD was erg interessant :)
Rutix schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 11:14:
[...]

Dat boek ligt nog steeds in me kast maar heb het nog niet gelezen :P Binnenkort maar eens doen :D
Hij heeft ook een andere geschreven, Agile Principles, Patterns and Practices (oid, ik heb de c#-variant) en die is ook zeker de moeite waard.

[ Voor 29% gewijzigd door DEiE op 16-10-2011 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
DEiE schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 20:11:
[...]
Ik was er ook, zeker de moeite waard! Vooral het stuk over TDD was erg interessant :)
Oh :O en niets komen zeggen. Phuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Hij wou niet zorgen dat je weer je trein naar huis mistte. :p

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
Grijze Vos schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 21:51:
Hij wou niet zorgen dat je weer je trein naar huis mistte. :p
-O-

Deze keer was ik met de auto :9 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:49
martijn00 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 12:10:
[...]

Welke hosting zit je? Ik zoek er ook nog een voor een website in ASP.NET, MSSQL en MVC.
Het enigste fatsoenlijke wat ik tot nu toe vond is: http://www.hostgator.com/windows-hosting.shtml
FOXXL professional heb ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Afgelopen weekend zitten spelen met Office 365. Best geinig :) Toevallig wilde een klant zijn hosting en mail verhuizen naar een andere partij en sprak me aan dat hij een wat betere mail voorziening wilde. Hij liep nu tegen mailbox beperkingen aan en baalde er van dat de boel niet lekker synchroniseerde waardoor zijn webmail tegen de limit aan knalde en hij geen mails meer ontving (en dat is niet zo handig :P ).

Eerst gekeken of we een Exchange zelf konden opzetten, maar helaas was dat een beetje een prijzige aangelegenheid. Zeker met de beperkte hoeveelheid gebruikers (< 10) is het totaal niet rendabel om er zelf een op te zetten. Daarbij zit je met beveiliging, beheer en backups. Toen schoot ineens Office 365 te binnen. Damn wat een top product man :) Voor 6 euro per maand per gebruiker een volledig hosted Exchange omgeving met 25GB mailboxen en een sharepoint omgeving waar je 10 GB (+500MB per user) beschikbaar hebt en dat treft, klant wilde ook een systeem om documenten op te slaan. :P

Was zo onder de indruk dat ik hem zelf ook maar ga aanschaffen :P (uiteraard eerst mijn Trial uitzitten :+ ).

En man o man, wat zijn die licentie structuren van Microsoft complex :( Als je voor SQL kijkt kun je een licentie nemen per socket of per CAL (waarbij er bij aanschaf X cals worden meegeleverd), voor je OS moet je rekening houden met je CALs en bij Exchange lijkt het erop dat je sowieso CALs moet kopen voor iedere user. Voor een website moet je schijnbaar een socket licentie nemen of SQL omdat iedere webvisitor een eigen user is (het is dus niet zo dat enkel je DB user in je webapp telt als CAL). Maar hoe zit het bijvoorbeeld met het OS... Daar logt in principe niemand fysiek op in (behalve de admin), dus zou ik CAL genoeg moeten zijn zou je zeggen, maar nergens wordt er fatsoenlijk info verstrekt :( Vinden ze het gek dat veel mensen de minder legale weg kiezen... :N

Trouwens hanteert Microsoft een bijzondere BTW voor Nederland: 21% :S (tenminste volgens de Office 365 site).

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ja, Office 365 is een mooi systeem, al heeft het wel wat beperkingen, zoals geen catch-all-mailbox. Ook kon je dacht ik geen aliases aan een mailbox hangen (niet zeker).

Wat wel mooi is, is dat je middels ADFS Office 365 kunt integreren met je eigen Active Directory, waardoor bijvoorbeeld single sign on mogelijk is.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Gekke Windows.

Ik heb altijd best lange en complexe wachtwoorden om mezelf het gevoel te geven dat ik goed beveiligd ben (al kan ik natuurlijk beter "correct staple horse battery" gebruiken).

Maar als ik via RDC inlog op een Windows Server 2008 machine en ik wijzig mijn wachtwoord (wat om de 30 dagen weer eens nodig is), krijg ik altijd de melding dat hij niet aan de voorwaarden voldoet.

Mijn wachtwoord heeft daar deze vorm (even Pseudo-regex gebruiken): @-=[A-Z][a-z]+[0-9]+@-=[a-z]+@-= waarbij ik met @-= gewoon een gek karakter van de bovenste rij bedoel en dan minimaal zo'n 10 tekens. Volgens mij is dit complex genoeg en moet Windows niet zeuren? Als ik even naar de lokale admin loop en het direct bij zijn AD-management-tooltje invul, accepteert 'ie hem wel.

En een simpel wachtwoord van nog geen 8 karakters en vorm [A-Z][a-z]+[0-9][a-z]+ accepteert 'ie wel. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andurin
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 15:10
* Andurin krijgt een gloeiende hekel aan Rich Text Box Formatting |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Het is weer een typische maandagochtend. Al drie keer de senseo aangezet zonder er een pad in te doen en m dicht te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Phoenix1337 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:02:
Het is weer een typische maandagochtend. Al drie keer de senseo aangezet zonder er een pad in te doen en m dicht te doen.
Ah een infinite loop :(, zonder koffie word je nooit wakker genoeg om eens goed koffie te zetten :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Het valt mee, ik heb er daarna wel een pad ingedaan en de senseo dichtgeklapt en toen een lekker bakje koffie gedronken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Laatst online: 09-09 09:31
Phoenix1337 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:32:
Het valt mee, ik heb er daarna wel een pad ingedaan en de senseo dichtgeklapt en toen een lekker bakje koffie gedronken :)
Gefeliciteerd, je hebt de koffie-paradox doorbroken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik zit nu aan m'n vierde bak koffie. Tijd om te ontbijten denk. :+

Apart, trouwens. Hoe langer ik programmeer, des te minder interessante dingen kom ik tegen op internet. Als ik vroegâh een stuk code las in een topic, blog of ander soort medium, dacht ik nog wel eens van "hm, dit begrijp ik niet, laat ik het eens testen en aanpassen om te kijken wat het doet".

Tegenwoordig is het meer "WTF is this shit", gevolgd door "hoe krom moet je denken om deze troep te produceren" en wat dies meer zij. Meer mensen last van? :+

Een analogie: ik zie regelmatig vragen als: "Ik wil graag een stekker maken met daarbij beide pootjes aan elkaar verbonden, zodat het licht uitgaat als ik 'm in het stopcontact steek", waarbij men het bestaan van schakelaars volledig negeert, en zelfs boos wordt als je ze op het bestaan wijst (of vraagt welk probleem ze met die oplossing denken op te lossen). Vervolgens gaat de discussie nog verder, en dwaalt men af naar het dragen van rubberen laarzen ter voorkoming van een schok, en meer van dat soort onzin.

[ Voor 109% gewijzigd door CodeCaster op 17-10-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Ontbijten heb ik ook net gedaan :p 2 boterhammen met smeerkaas. En nu tijd voor mijn vierde bak koffie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Dadelijk lunch. Biefstuk denk ik :P

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 17:15

Haan

dotnetter

Snake schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 11:57:
Dadelijk lunch. Biefstuk denk ik :P
:9 * Haan wil ook!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Fijn, iedere zoveel requests blijft IIS in mijn dev-VM hangen. :/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Doet er hier nog iemand mee met de Geogenius actie van Getronics / KPN? Hebben ze als eerste opdracht om vier banners te vinden op de FP van Tweakers. Nou succes met door de nieuwsberichten heen te crawlen :P

Zal je zien dat ze straks op twitter wel weer de hints gaan weggeven nadat een aantal een hoop moeite hebben gedaan :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Klopt. :) Ik heb me net ongans zitten klikken, en ja hoor, een link met een code op twitter.

Het lijkt er ook op dat ik als abo, ook al heb ik het "Verberg Banners"-vinkje uitgezet, de banners niet te zien krijg. Ik surf daarom nu ook maar in IE om die codes te vinden. :P Heb er al twee. *O*

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 17-10-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Wat is die Geogenius actie :P?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:49:
Doet er hier nog iemand mee met de Geogenius actie van Getronics / KPN? Hebben ze als eerste opdracht om vier banners te vinden op de FP van Tweakers. Nou succes met door de nieuwsberichten heen te crawlen :P

Zal je zien dat ze straks op twitter wel weer de hints gaan weggeven nadat een aantal een hoop moeite hebben gedaan :/
Had KPN/Getronics de afgelopen maanden niet een flink deel van hun mensen op straat gedonderd?

Zit hier geen verkapte wervingsactie achter? Want dat is vaak wel het geval met dergelijke "games". Beetje namen van whizzkids scoren en vervolgens benaderen via headhunters. Als dat het geval is is het een mooie middelvinger richting de ontslagen werknemers de afgelopen tijd :X

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
http://cloud9ide.posterous.com/2-brainiacs-and-one-dog

we zoeken nog meer (veel meer!) mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Haha, een kantoor hond :P Stoer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

creator1988 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:36:
we zoeken nog meer (veel meer!) mensen :)
Neem aan meer dan die 7 vacatures die online staan?

Dit is namelijk ook gewoon een vorm van werving he ;)

[ Voor 21% gewijzigd door BtM909 op 17-10-2011 14:48 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bezig geweest met de nieuwe http://www.ishetalbiertijd.nl/ dit weekend :D Als versie 2.0 af is kun je zelf voor je bedrijf een accountje aanmaken (ishetalbiertijd.nl/jouwnaam) en zelf een tijd instellen. Tegen een kleine vergoeding kun je em branded maken met logo + link. Denk niet dat t zal lopen maar geinig is t wel :) Je moet wat doen als je vrouw Voice of Holland zit te kijken...

edit: registeren kan momenteel nog niet, de validators zijn nog niet af :+

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 17-10-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mooi design, nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ziet er netjes uit Cartman! leuk design. Eindelijk eens een "is het al ..." website waar aandacht aan besteed is. :) Die gaat in de bookmarks. Hehe.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Design is uitbesteed aan een collega.... developers en design ;) Registratie/login gaat ook lekker via social networks, hoef ik alleen id's op te slaan, lekker veilig :) Eind deze week gooi ik em open, kun je voor je eigen bedrijf een naam+biertijd instellen.

Domeinnaam heb ik echt al een paar jaar en ondertussen zijn er al wat klonen maargoed... tis vooral voor ons eigen bedrijf maar er kwamen van bevriende bedrijven weleens verzoeken om er voor hun ook een te maken. Tegen een kleine vergoeding (paar tientjes per jaar) kun je dus een eigen logo instellen of custom css gebruiken voor een uberpimp. Vooral leuk om ff te maken natuurlijk in t weekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En valideer je troep ff :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
BtM909 schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:47:
[...]

Neem aan meer dan die 7 vacatures die online staan?

Dit is namelijk ook gewoon een vorm van werving he ;)
Heel subtiele werving :> nou er zijn 7 functies waar we mensen voor zoeken, kunnen er meerdere per functie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Welke troep? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

html 20 Errors, 3 warning(s)
css 13 Errors, 4 warning(s)

[ Voor 5% gewijzigd door GateKeaper op 17-10-2011 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 10:24
Zeg BtM909, die mashup uit je sig, is die van jouw hand? Die is best wel geinig.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Troep bedoelde ik niet letterlijk troep mee :*

Is gewoon spreektaal hier voor alles, bijvoorbeeld je source code, je bureau, whatever :P

wackmaniac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:28:
Zeg BtM909, die mashup uit je sig, is die van jouw hand? Die is best wel geinig.
Yep, we doen meer producties en DJ-gigs, maar de creme de la creme staat zeg maar op SoundCloud :)

[ Voor 35% gewijzigd door BtM909 op 17-10-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Cartman! schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 14:59:
Bezig geweest met de nieuwe http://www.ishetalbiertijd.nl/ dit weekend :D Als versie 2.0 af is kun je zelf voor je bedrijf een accountje aanmaken (ishetalbiertijd.nl/jouwnaam) en zelf een tijd instellen. Tegen een kleine vergoeding kun je em branded maken met logo + link. Denk niet dat t zal lopen maar geinig is t wel :) Je moet wat doen als je vrouw Voice of Holland zit te kijken...

edit: registeren kan momenteel nog niet, de validators zijn nog niet af :+
Jammer, dat er MediaMonks vermeld staan anders had ik het wel gebruikt. Ga wel een kloon maken in het Duits :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Niet gelezen wat ik geschreven heb? Je kan ergens deze week een eigen account maken, dan staat er geen MediaMonks bij. Maar omdat ik bij MediaMonks werk is dat de default page natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Tja, MediaMonks staat hier op de zwarte lijst :+ Wel mooi dat ze nu betere sites maken want toen ik daar werkte zette ze mijn mooie html/css pagina's om naar table-based en het was niet eens mailing:X

[ Voor 62% gewijzigd door alienfruit op 17-10-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Topicstarter
Waarom geeft dat ding aan dat het nu nog 4 dagen en 40 minuten duurt voor het biertijd is? Het duurt nog maar 12 minuten. Dat jullie allemaal tot vrijdag wachten....

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
alienfruit schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:40:
Tja, MediaMonks staat hier op de zwarte lijst :+ Wel mooi dat ze nu betere sites maken want toen ik daar werkte zette ze mijn mooie html/css pagina's om naar table-based en het was niet eens mailing:X
Dat zal ongetwijfeld lang geleden zijn dan. Ondertussen zijn we de grootste van Nederland in wat we doen namelijk ;)

MueR: verschil moet er zijn.... ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Cartman! op 17-10-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Cartman! schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:52:
Dat zal ongetwijfeld lang geleden zijn dan. Ondertussen zijn we de grootste van Nederland in wat we doen namelijk ;)

MueR: verschil moet er zijn.... ;(
Ja, 2005+. Hier is het pas biertijd om vijf uur omdat dan de microbrouwerij dan open gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

En weer verder met die fijne services... ze gooien faults, die niet in de WSDL gedeclareerd zijn. Dus mag ik zelf faultklassen gaan schrijven die aan de fouten voldoen die ik nu toevallig tijdens het ontwikkelen terug krijg, zodat ik ze kan vangen en het bericht kan doorsluizen. Dat zal in productie natuurlijk weer anders zijn, want dat zijn andere services, je weet hoe dat gaat.

Maar goed, wat stoppen ze in het <detail>-element? Een <foutmelding>-element, met daarin direct tekst!
code:
1
2
3
4
5
<detail>
    <Foutmelding xmlns="Some-URI">
        De foutmelding
    </Foutmelding>
</detail>

Drie keer raden wie dat niet snapt. Juist, WCF. Want, dat mag niet volgens de specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<detail>
    <e:myfaultdetails xmlns:e="Some-URI">
        <message>
            My application didn't work
        </message>
        <errorcode>
            1001
        </errorcode>
    </e:myfaultdetails>
</detail>

De fout die ik de XmlSerializer krijg is dan ook "Expecting state 'Element'.. Encountered 'Text' ". Zucht. Hoe de neuk krijg je dat ook voor elkaar, je moet vanuit je service een exception gooien met een object, een Foutmelding-object kan toch geen string bevatten zonder dat die string in een member wordt opgeslagen?

Hm, wacht eens... oh nee, de string-klasse is sealed. :P Shit. Ik geef het op voor vandaag.

[ Voor 42% gewijzigd door CodeCaster op 17-10-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Laatst online: 10-09 20:32
CodeCaster schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 21:04:
En weer verder met die fijne services... ze gooien faults, die niet in de WSDL gedeclareerd zijn. Dus mag ik zelf faultklassen gaan schrijven die aan de fouten voldoen die ik nu toevallig tijdens het ontwikkelen terug krijg, zodat ik ze kan vangen en het bericht kan doorsluizen. Dat zal in productie natuurlijk weer anders zijn, want dat zijn andere services, je weet hoe dat gaat.

Maar goed, wat stoppen ze in het <detail>-element? Een <foutmelding>-element, met daarin direct tekst!
code:
1
2
3
4
5
<detail>
    <Foutmelding xmlns="Some-URI">
        De foutmelding
    </Foutmelding>
</detail>

Drie keer raden wie dat niet snapt. Juist, WCF. Want, dat mag niet volgens de specs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<detail>
    <e:myfaultdetails xmlns:e="Some-URI">
        <message>
            My application didn't work
        </message>
        <errorcode>
            1001
        </errorcode>
    </e:myfaultdetails>
</detail>

De fout die ik de XmlSerializer krijg is dan ook "Expecting state 'Element'.. Encountered 'Text' ". Zucht. Hoe de neuk krijg je dat ook voor elkaar, je moet vanuit je service een exception gooien met een object, een Foutmelding-object kan toch geen string bevatten zonder dat die string in een member wordt opgeslagen?

Hm, wacht eens... oh nee, de string-klasse is sealed. :P Shit. Ik geef het op voor vandaag.
Gewoon terugschoppen met: Jullie service gooit fouten terug die niet in de WSDL gedefinieerd staan en niet voldoen aan de SOAP specificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Onder het motto: Garbage in, Garbage out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
GateKeaper schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

Jeetje, dat valt toch reuze mee. Die validator is niet zo heel spannend hoor. Ik ken weinig sites die daadwerkelijk echt valid zijn. Om 20 html errors nou troep te noemen...

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

GateKeaper schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 15:25:
[...]

Heb je ook gekeken welke error's het zijn? :) Streven naar 100% valid "om het valid zijn" is ook onzin.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
OkkE schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:12:
[...]

Heb je ook gekeken welke error's het zijn? :) Streven naar 100% valid "om het valid zijn" is ook onzin.
Helemaal mee eens :P. O-)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Laten we eens een site van GateKeaper ontmantelen om fouten te ontdekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
http://validator.w3.org/c...agent=W3C_Validator%2F1.2

Doet het nog best goed :) Verbaast me wel dat ze geen unicode of UTF8 gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mijn zoektocht naar een hosted sourcecontrol is weer een stukje verder. Ik had eerst mijn pijlen gezet op TFS, maar daar zijn niet heel veel aanbieders van. Daarbij zijn ze allemaal relatief duur. Had mijn pijlen gezet op de hosted oplossing van Microsoft, maar die zit nog in de Beta fase en is momenteel niet open voor extra inschrijvingen.

Op basis van jullie tips zit ik nu te kijken naar BitBucket en GitHub. Wat ik zo een beetje tussen de regels doorlas is dat iedereen wel goed te spreken is over Git (aangeboden door beiden), maar waar ik nu een beetje mee zit is veiligheid. BitBucket is gratis (voor 5 users) en heeft onbeperkte private repositories, maar op de een of andere manier ben ik terughoudend om mijn code bij een gratis partij te hosten (onderbuik). Daarbij is de partij voor mij onbekend, bij een Microsoft heb ik wel een gevoel dat het veilig is (hoewel andere daar anders over denken, flame-on ;) ), maar bij een partij die ik niet ken heb ik toch een gemengd gevoel. GitHub is betaald en heeft wat grote namen op hun frontpage staan (namedropping werkt altijd goed :P ).

De code die ik voor klanten maak mag in principe niet op straat komen, het is niet allemaal even wereldschokkend, maar toch zullen opdrachtgevers het niet waarderen als het op de straat ligt. Als ik het zelf host loop ik ook risico's en dan vooral risico's op verlies van data (hoewel beveiliging niet onderschat moet worden). Dilemma, dilemma....

Zijn er hier mensen die commerciele projecten hosten bij een van de genoemde partijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
VPS host nemen bij een Nederlandse provider en er zelf VisualSVN opzetten (Windows) of een andere SVN server voor Linux.

Ik ben zelf een beetje alu hoedje voor alles wat in Amerika hangt aangezien de overheid daar gewoon te pas en onpas jouw rommel kan opeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Megamind schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:43:
VPS host nemen bij een Nederlandse provider en er zelf VisualSVN opzetten (Windows) of een andere SVN server voor Linux.

Ik ben zelf een beetje alu hoedje voor alles wat in Amerika hangt aangezien de overheid daar gewoon te pas en onpas jouw rommel kan opeisen.
Ik gebruik met veel plezier mijn remote desktop in de US. Spaart me iedere keer 7 euro uit op een game van 50 euro. Weer 7 euro minder aan dit socialistisch regime :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Zucht, stroom alweer uitgevallen. Wordt er niet goed van. Het is dat je geen koffie kan zetten zonder stroom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
  • Laatst online: 27-01-2021
Phoenix1337 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:00:
Zucht, stroom alweer uitgevallen. Wordt er niet goed van. Het is dat je geen koffie kan zetten zonder stroom...
*kuch* *kuch*

Afbeeldingslocatie: http://wagenwiel.nl/images/upload/collectie/koperwerk/Ketel_antiek_Engels_Vast_hengsel1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.procook.co.uk/images/library/stock/webbig/2242.jpg

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix1337
Hmm, true, niet aan gedacht :p alleen is er geen gasaansluiting aanwezig en met een aansteker duurt het zo lang :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Volgens mij kan één kop koffie met een aansteker of een kaarsje nog best wel snel :P Iets om te proberen als de stroom wéér uitvalt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Beetje XML formaat aanpassen een week voor de deadline. Top man. Super! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Zelfopwarmende fles Past toch ook wel koffie in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Maar zou je repositories extern willen hosten? Mij te eng :+ Nou ja, zo lang het niet een of andere open-source project is. Al die problemen die je in theorie op je hals kan halen. Brrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:25
37 graden koffie is mij te lauw. Hang het koffiezetapparaat gewoon aan de u.p.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb ooit, toen ik in de US zat, een meal packet gegeten, dat wat de soldaten krijgen. En daar zat een chemisch zakje in, kon je 1x gebruiken. En dat spul werd GLOEIEND heet. Is dat niets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Klinkt gezond *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Snake schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:20:
Ik heb ooit, toen ik in de US zat, een meal packet gegeten, dat wat de soldaten krijgen. En daar zat een chemisch zakje in, kon je 1x gebruiken. En dat spul werd GLOEIEND heet. Is dat niets? :P
Da's gewoon een hand, been, bilverwarmer toch?
http://www.amazon.co.uk/M...Hand-Warmer/dp/B000MU4IJ2

Die kan je meerdere keren gebruiken als het goed is :)

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 18-10-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:54:
Maar zou je repositories extern willen hosten? Mij te eng :+ Nou ja, zo lang het niet een of andere open-source project is. Al die problemen die je in theorie op je hals kan halen. Brrr.
Nee intern hosten is zo betrouwbaar ;) Als er wordt ingebroken en ze nemen zowel mijn laptop als server mee ben ik het haasje :( En wat te bedenken bij brand/water overlast.

Extern hoef je je niet druk te maken over (offsite)backups en zit de security vaak ook wel goed. ik host liever mijn mail bij Microsoft dan dat ik het zelf moet gaan hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ikzelf ben wel fan van github en heb nog niet echt ooit iets gelezen over fouten die ze gemaakt hebben met hun hosting.

BitBucket heb ik eerlijkgezegt nog niet veel van vernomen.
BtM909 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 10:54:
[...]

Da's gewoon een hand, been, bilverwarmer toch?
http://www.amazon.co.uk/M...Hand-Warmer/dp/B000MU4IJ2

Die kan je meerdere keren gebruiken als het goed is :)
Je hebt ze in twee typen, de multiusable variant die niet heel warm wordt, en een of andere magische variant die je een keer kan gebruiken maar wel superwarm wordt. Voor de laatste moet je naar de Perry Sport ofzo

[ Voor 59% gewijzigd door windwarrior op 18-10-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

windwarrior schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:41:
Ikzelf ben wel fan van github en heb nog niet echt ooit iets gelezen over fouten die ze gemaakt hebben met hun hosting.

BitBucket heb ik eerlijkgezegt nog niet veel van vernomen.
Nee dat was ook het geval van dropbox :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

LOL, ik wist niet dat er mensen waren die serieus Camino als default browser gebruiken... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

BtM909 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 11:43:
[...]

Nee dat was ook het geval van dropbox :X
Tja, maar eenzelfde iets kan elke hostingpartij overkomen, al heb ik wel het gevoel dat ze alles wel op orde hebben bij github.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Liever hosten bij een partij die al fouten heeft gemaakt. Daar kan je tenslotte uit leren. Problemen die je nooit hebt gehad ken je niet, en aldus, kan je er ook niet uit leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 08:41:
Mijn zoektocht naar een hosted sourcecontrol is weer een stukje verder. Ik had eerst mijn pijlen gezet op TFS, maar daar zijn niet heel veel aanbieders van. Daarbij zijn ze allemaal relatief duur. Had mijn pijlen gezet op de hosted oplossing van Microsoft, maar die zit nog in de Beta fase en is momenteel niet open voor extra inschrijvingen.

Op basis van jullie tips zit ik nu te kijken naar BitBucket en GitHub. Wat ik zo een beetje tussen de regels doorlas is dat iedereen wel goed te spreken is over Git (aangeboden door beiden), maar waar ik nu een beetje mee zit is veiligheid. BitBucket is gratis (voor 5 users) en heeft onbeperkte private repositories, maar op de een of andere manier ben ik terughoudend om mijn code bij een gratis partij te hosten (onderbuik). Daarbij is de partij voor mij onbekend, bij een Microsoft heb ik wel een gevoel dat het veilig is (hoewel andere daar anders over denken, flame-on ;) ), maar bij een partij die ik niet ken heb ik toch een gemengd gevoel. GitHub is betaald en heeft wat grote namen op hun frontpage staan (namedropping werkt altijd goed :P ).

De code die ik voor klanten maak mag in principe niet op straat komen, het is niet allemaal even wereldschokkend, maar toch zullen opdrachtgevers het niet waarderen als het op de straat ligt. Als ik het zelf host loop ik ook risico's en dan vooral risico's op verlies van data (hoewel beveiliging niet onderschat moet worden). Dilemma, dilemma....

Zijn er hier mensen die commerciele projecten hosten bij een van de genoemde partijen?
Bitbucket is van Atlassian (Jira, Confluence), als je op namen af wil gaan zit dat bij Bitbucket dus wel goed. Ik vind Mercurial fijner werken dan Git, vooral onder windows werkt Mercurial heel gemakkelijk. De code van onze website in wording staat bij Bitbucket en ik ben er heel tevreden over. Het is snel, de interface is duidelijk.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik heb tijdens een msn gesprek in het verkeerde venster getypt. Toen ik dat zag code teruggehaald en venster gesloten. Na msn gesprek open ik mijn code weer, staat er enkel nog maar het woord "ja" in de broncode.

3 dagen werk vervangen door het woord "ja". Ik wilde nét committen, want het werkte nét.

[ Voor 4% gewijzigd door Gamebuster op 18-10-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Gamebuster schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:22:
Ik heb tijdens een msn gesprek in het verkeerde venster getypt. Toen ik dat zag code teruggehaald en venster gesloten. Na msn gesprek open ik mijn code weer, staat er enkel nog maar het woord "ja" in de broncode.

3 dagen werk vervangen door het woord "ja". Ik wilde nét committen, want het werkte nét.
Zuur :(
Leert je wel elke nacht te shelven o.i.d. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakyFries
Gamebuster schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 13:22:

Zo herkenbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
Ctrl-z to the rescue :Y

[ Voor 6% gewijzigd door TJHeuvel op 18-10-2011 14:09 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
"Toen ik dat zag code teruggehaald en venster gesloten."

Note: Code teruggehaald, maar blijkbaar wel opgeslagen dat er "ja" in stond en niet dat ik de code had teruggehaald. Vermoedelijk CMD+S en CMD+Z ingedrukt ipv andersom

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 18-10-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:52
O+ IDE's met een local history, ideaal voor dit soort gevallen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Idd, ik draai thuis time machine backups, maarja... schiet ik hier niets mee op :P

[ Voor 23% gewijzigd door Gamebuster op 18-10-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

D-Raven schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 23:09:
[...]

Gewoon terugschoppen met: Jullie service gooit fouten terug die niet in de WSDL gedefinieerd staan en niet voldoen aan de SOAP specificatie.
Zou willen dat dat kon, maar het is een aardig grote partij waarbij andere bedrijven dan die waarvoor ik in opdracht werk ook al zijn aangesloten. Het is dus wel mogelijk om de services te consumeren, maar in ieder geval is het niet makkelijk...
Gamebuster schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:09:
[...]

"Toen ik dat zag code teruggehaald en venster gesloten."

Note: Code teruggehaald, maar blijkbaar wel opgeslagen dat er "ja" in stond en niet dat ik de code had teruggehaald. Vermoedelijk CMD+S en CMD+Z ingedrukt ipv andersom
Ook een mooie bij Borland Delphi 5/6/7. Standaard staat "Undo after Save" uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 21:10
Daarom zou men altijd een offsite backup moeten maken: Project Zomboid Code Lost After Laptop Theft. Juist hard omdat het juist een kleine developer team is.

Dat soort dingen herinner ik mijzelf eraan. Ik moet zelf ook een keer van al mijn projecten zoiets doen, ook al zijn het thuisprojectjes die je snel wil vergeten :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik had "save after window lost focus" aanstaan. Ik vermoed dat dat mede verantwoordelijk is voor mijn domme fout. Ik heb het in ieder geval uitgezet, gebruik het toch nooit. (altijd manisch CMD+S na regel)

Pagina: 1 ... 9 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.