TourismeEvilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
In welke sectoren werken jullie eigenlijk allemaal?
Ik zit in de Industriële Automatisering, maar ik heb hier nog geen mensen gezien die PLC/SCADA/MES systemen programmeren?
Gisteren echt even een 'wow' momentje gehad, client side editor Ace (http://ace.ajax.org/) kon ik met 20 regels gewoon server side laten renderen, en dat ding is daar nooit voor geschreven. Javascript op client en server ftw!Í
Dat is inderdaad ook heeeel frustrerend..Gertjan. schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 09:51:
[...]
Oh dat valt nog mee, dan heb je misschien nog de indruk dat het niet op te lossen is. Vervelender is als een van de reacties van de vrager is met de mededeling: "Never mind, already fixed it"
Y U NO SHARE YOUR SOLUTION
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
In de ICTEvilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Ik zit in de Industriële Automatisering, maar ik heb hier nog geen mensen gezien die PLC/SCADA/MES systemen programmeren?
Eigenlijk van alles een beetje. Heb in de toeristische sector gezeten, grafische sector, productie, elektronica, boekhouding, MKB.
Hoewel de sectoren divers zijn is het werk toch wel "gelijk", namelijk het bouwen van een applicatie ter ondersteuning van de bedrijfsprocessen en het meedenken over oplossingen. In kleine bedrijven is dat erg leuk om te doen omdat je ook behoorlijk wat sector gerelateerde kennis moet hebben of deze op moet gaan doen
Houd zelf wel van afwisseling
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Software ontwikkelingEvilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Nothing to see here!
Yep, helemaal mee eens. Ik heb in het verleden oa bij een onderzoeksbureau gezeten en de domeinkennis die je daar nodig hebt is totaal niet te vergelijken met wat ik nu nodig heb..Gertjan. schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:25:
[...]
Hoewel de sectoren divers zijn is het werk toch wel "gelijk", namelijk het bouwen van een applicatie ter ondersteuning van de bedrijfsprocessen en het meedenken over oplossingen. In kleine bedrijven is dat erg leuk om te doen omdat je ook behoorlijk wat sector gerelateerde kennis moet hebben of deze op moet gaan doenVind het best leuk dat ik van sommige dingen ook sector specifieke zaken weet. Zo is het boeken van een reis nooit meer hetzelfde, maar ben ik door het werk in de grafische sector ook kritischer geworden op kleuren en drukwerk.
Overigens kan ik soms wel eens denken: "Was ik maar webdeveloper bij een bouwmarkt, dan hoefde ika lleen maar de aantallen schroefjes en boortje bij te houden
In de sector Nutteloos Onderzoek Doen op Kosten van de Europese Belastingbetaler.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

[ Voor 31% gewijzigd door CodeCaster op 13-10-2011 10:31 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Het leuke van de Industriële Automatisering vind ik gewoon dat als ik iets maak, ik ook daadwerkelijk een machine zie starten.Rutix schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:28:
[...]
Software ontwikkeling. Ik werk nu aan een project voor de overheid
. Maar in het algemeen word hier alles wel een beetje gedaan. Security, web applicaties. desktop applicaties ect. Over dat PLC dat heb ik wel gedaan maar in een stage van mij
. Ben dus bekend met Rexroth en siemens plc's
maar het is niet mijn baan om dat te doen
.
Het is best wel leuk dat je een web interface bouwt waarmee je indirect een verplaatsing van 10000 HL bier kan starten
De "kantoor "-applicaties (om het zo maar even te noemen) kunnen mij niet heel erg boeien. Hoewel ik privé C# programmeren heel leuk vind, is het toch net even wat anders.
Student, maar als ZZP bijbaan ontwikkel ik web apps, voornamelijk voor bedrijven in de toeristische/vrijetijdsbesteding hoek. Ik vind het het ook erg leuk om met deze kleine bedrijven mee te denken over hun processen, en hoe we dat beter kunnen laten verlopen. Het is niet wat direct bij m'n studie aansluit (informatica, maar niet de software engineering kant), dus in welke sector ik na m'n studie terecht kom weet ik nog niet precies.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Ik werk aan software waar grote fabrieken hun engineering in kunnen doen. Daarnaast nog een pakket om kabels mee te berekenen volgens de NEN1010. Sinds hier een developer zijn contract niet verlengd is maak ik ook een hoop websites.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
BIER!Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:32:
Het is best wel leuk dat je een web interface bouwt waarmee je indirect een verplaatsing van 10000 HL bier kan starten

Zit zelf... nouja, software development? Op m'n visitekaartje staat 'consultant', in de praktijk betekent het 'manusje-van-alles'
Tegenwoordig zit ik juist aan de andere kant - iPhone / iPad applicaties bouwen voor een grote neerlandsche partij. Het verschil is dat je hierbij dingen maakt voor de eindgebruiker, niet voor een of andere interne groep mensen in het buitenland die je nooit zult horen. Heel erg aan de voorkant van de ontwikkelingen. Apps bouwen die ~168.000 mensen gebruiken (da's de huidige app die we aan het vervangen zijn), en mogelijk media-aandacht zullen gaan krijgen. Dat is wel spannend / leuk
En wie weet wat ik volgend jaar doe.
Front-end (web)developer.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Websites voor alle bedrijfstakken eigenlijk.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
SharePoint en .NET developmentEvilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Gave sector
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[ Voor 50% gewijzigd door Gamebuster op 13-10-2011 10:47 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Lol, nja, bij een Accountantsbureau op de ICT natuurlijk
Hoogie2004 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:47:
[...]
Lol, nja, bij een Accountantsbureau op de ICT natuurlijk
Vandaag is dag 3 in de custom styling van een applicatie voor een klant. Klant vindt de standaard Win 7 styling van de WPF applicatie niet mooi en wil alles omgegooid hebben... Nu gebruik ik ook een aantal keer
1
| MessageBox.Show() |
Ik weet het dat is nog winforms, maar volgens mij bestaan deze niet in WPF Nu heeft hij overal al custom knopjes (mijn vorige stoei project) maar op die dialogen niet (standaard functionaliteit)... Nu mag ik dus nog even aan de slag om een custom MessageBox te bouwen

Daarna mag ik aan de slag met charting... Zowel in de WPF (nu gebruik ik charting vanuit WinForms, maar dat moet beter kunnen) maar ook in Word (gegeneerde documenten)... Kan ik weer in de Word Interop libraries duiken om uit te zoeken hoe ik dat in vredesnaam ga doen
Behoorlijk gevarieerd werk dus
Kater? Eerst water, de rest komt later
Groepsactie van maken?D-Raven schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:03:
Ik heb een nieuw T-Shirt nodig. Zo in het mom van "Im not slacking off my code is compiling" maar dan: "Im not slacking off, visual studio is waiting"
Is al helemaal vervelend als je applicatie niet eens erg complex is
Hey, dat klinkt precies als wat ik aan het doen ben, behalve dan dat ik toch een beetje denk dat het nuttig is. Zit jij een een FP7 project?RayNbow schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:31:
[...]
In de sector Nutteloos Onderzoek Doen op Kosten van de Europese Belastingbetaler.
http://blogs.microsoft.co...zable-wpf-messagebox.aspx.Gertjan. schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:03:
[...]
Vandaag is dag 3 in de custom styling van een applicatie voor een klant. Klant vindt de standaard Win 7 styling van de WPF applicatie niet mooi en wil alles omgegooid hebben... Nu gebruik ik ook een aantal keer
C#:
1 MessageBox.Show()
Ik weet het dat is nog winforms, maar volgens mij bestaan deze niet in WPF Nu heeft hij overal al custom knopjes (mijn vorige stoei project) maar op die dialogen niet (standaard functionaliteit)... Nu mag ik dus nog even aan de slag om een custom MessageBox te bouwen
Daarna mag ik aan de slag met charting... Zowel in de WPF (nu gebruik ik charting vanuit WinForms, maar dat moet beter kunnen) maar ook in Word (gegeneerde documenten)... Kan ik weer in de Word Interop libraries duiken om uit te zoeken hoe ik dat in vredesnaam ga doen
Hier is een goede
Nothing to see here!
Rutix schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:07:
[...]
http://blogs.microsoft.co...zable-wpf-messagebox.aspx
Hier is een goede
Normaliter trek ik alles door Google heen, maar bij dit had ik niet eens verwacht dat iemand anders het wiel mogelijk al zou hebben uitgevonden
Hoezo niet.Gertjan. schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:10:
[...]
nice! Thanks.
Normaliter trek ik alles door Google heen, maar bij dit had ik niet eens verwacht dat iemand anders het wiel mogelijk al zou hebben uitgevonden
Nothing to see here!
Hoezo spuit 11

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik ben werkzaam in de grafische industrie, voornamelijk color management.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Wat een mooie reactie op iemands overlijden
Ik zit bij een detacheerder die zich alleen richt op embedded, waarbij embedded soms erg breed wordt opgevat. Echter geloof ik niet dat ik (veel) collega's heb die dagelijks met PLC's of SCADA bezig zijn.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Leuk he, daarboven, op de moral high groundPrisonerOfPain schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:34:
[...]
Wat een mooie reactie op iemands overlijden
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja..oisyn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:37:
[...]
Leuk he, daarboven, op de moral high ground
Ik werk als consultant bij een overheidsdienst die werkt rond het milieu. De toepassingen draaien dus rond o.a. rond lucht- en watervervuiling.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Bij mijn vorige job verkoopsoftware gemaakt voor veilingen: bloemen, groeten en fruit, vis, wol, koffie, ... Zo heb ik nog gewerkt aan de verkoopsoftware voor visveilingen in Frankrijk en Nederland, bloemenveilingen in Nederlands, fruitveilingen in België.
De job daarvoor was het callcenter software gecombineerd met PC-gebaseerde telefooncentrale.
Ik werk voor een webwinkel. Onderhoud de website en de backend. Ohh, ik doe ook nog het serverbeheer om de website online te houden.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
[ Voor 8% gewijzigd door Phoenix1337 op 13-10-2011 12:03 ]
(Serious)-games, vooral op web/mobile gericht. Met regelmatig andere 3d-gerelateerde projecten.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Welke callcenter software en telefooncentrale?Otherside1982 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:49:
De job daarvoor was het callcenter software gecombineerd met PC-gebaseerde telefooncentrale.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
MSDN: Windows® API Code Pack for Microsoft® .NET Framework - Home.Gertjan. schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:03:
[...]
C#:
1 MessageBox.Show()
Geen MessageBox maar Task Dialogs! Veel mooier!
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Tegenwoordig voornamelijk embedded software/technische software, momenteel software voor beademings apparatuur.Evilbee schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 10:14:
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Geen bugs introduceren hekoli-man schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:31:
[...]
Tegenwoordig voornamelijk embedded software/technische software, momenteel software voor beademings apparatuur.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Oh, en ik werk indirect voornamelijk voor een grote verzekeraar.
Uhm tja.....ik doe mijn best
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
CTArchitect en CCA van MI4CBtM909 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 12:09:
[...]
Welke callcenter software en telefooncentrale?
Tik ik in 'rdp', komt ie met Default.rdp aan. Maar ik wil gewoon Remote Desktop Connection.
Resharper doet het beter
WCF vindt van niet. Zodra 'ie een niet-ondersteunde character set tegenkomt, of dat nu in de http response headers is, of in de xml header, dan klapt 'ie eruit zoals bijvoorbeeld hier wordt genoemd..oisyn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:15:
UTF-8 en ASCII zijn gewoon compatible, dus ik zie het probleem eigenlijk niet?
En andersom, bij het versturen van het verzoek, propt 'ie er ook een xml header tussen, waardoor de (niet-WCF-)service er weer niks van snapt.
Waar een werkend verzoek er als volgt uitziet:
Content-Type: text/xml; charset=utf-8 <s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" ...
Levert dat het volgende antwoord op:
Content-Type: text/xml <?xml version="1.0" encoding="us-ascii" ?><SOAP-ENV:Envelope ...
Dat antwoord kan WCF niet verwerken, omdat 'ie UTF-8 of UTF-16 verwacht. Dit kun je oplossen door een custom encoder te schrijven, waarbij je een ASCII-encoder / decoder over de stream haalt. So far so good.
Maar deze encoder verbouwt ook het verzoek, waardoor het volgende wordt verstuurd:
Content-Type: text/xml; charset=us-ascii <?xml version="1.0" encoding="us-ascii"?><s:Envelope ...
... waarna de service zegt dat 'ie het verzoek helemaal niet begrijpt. Nu dus even uitzoeken hoe ik een 'passtrough' encoder maak, terwijl ik zorg dat de decoder wél ASCII begrijpt.
[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 13-10-2011 13:45 ]
Checkout gaat langzaam... /uitlaatklep
Het feit dat je dit moet doen is al een WTF an sich. Welke webservice accepteert nu het ene encoding, en responses met een andereCodeCaster schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:43:
[...]
WCF vindt van niet. Zodra 'ie een niet-ondersteunde character set tegenkomt, of dat nu in de http response headers is, of in de xml header, dan klapt 'ie eruit zoals bijvoorbeeld hier wordt genoemd.
En andersom, bij het versturen van het verzoek, propt 'ie er ook een xml header tussen, waardoor de (niet-WCF-)service er weer niks van snapt.
Waar een werkend verzoek er als volgt uitziet:
Content-Type: text/xml; charset=utf-8 <s:Envelope xmlns:s="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" ...
Levert dat het volgende antwoord op:
Content-Type: text/xml <?xml version="1.0" encoding="us-ascii" ?><SOAP-ENV:Envelope ...
Dat antwoord kan WCF niet verwerken, omdat 'ie UTF-8 of UTF-16 verwacht. Dit kun je oplossen door een custom encoder te schrijven, waarbij je een ASCII-encoder / decoder over de stream haalt. So far so good.
Maar deze encoder verbouwt ook het verzoek, waardoor het volgende wordt verstuurd:
Content-Type: text/xml; charset=us-ascii <?xml version="1.0" encoding="us-ascii"?><s:Envelope ...
... waarna de service zegt dat 'ie het verzoek helemaal niet begrijpt. Nu dus even uitzoeken hoe ik een 'passtrough' encoder maak, terwijl ik zorg dat de decoder wél ASCII begrijpt.
Gebruik Git!alwinuzz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:50:
Misschien is het in Windows 8 wel verbeterd, weet iemand dat?
Checkout gaat langzaam... /uitlaatklep
Git stuurt toch alle mee, inclusief de history? Die is namelijk best wel groot... Binary files enzo.
En wie is vrijwilliger om de repository om te zetten?
Voor OSS is Git(Hub) een verademing!
Tenzij de terminologie anders is kan ik me haast niet voorstellen dat dat echt sneller is... In svn is een checkout een verse kopie trekken van een repo. In Git moet dan toch ook de hele historie meegstuurd worden? Lijkt me nou juist een van de weinige dingen die decentralized trager zijn...
Och, Git comprimeerd alleen die wijzigingen die ook echt verstuurd moet worden. Het is niet zo dat altijd je hele repo over de lijn geduwd wordt... Mijn ervaring is dat Git ook met grote projecten vaak walgelijk snel is (afhankelijk van het lijntje waar je op zit, natuurlijkst0p schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:04:
[...]
Tenzij de terminologie anders is kan ik me haast niet voorstellen dat dat echt sneller is... In svn is een checkout een verse kopie trekken van een repo. In Git moet dan toch ook de hele historie meegstuurd worden? Lijkt me nou juist een van de weinige dingen die decentralized trager zijn...
Zo, maar weer eens een bakkie koffie doen...
Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they hide is vital.
Ah, hij accepteert de encoding niet. Ik dacht dat je tekens gewoon niet klopten, maar alle ASCII tekens zijn precies zo geencodeerd in UTF-8.
[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 13-10-2011 14:25 ]
Maar met een checkout juist wel?JaWi schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:17:
[...] Het is niet zo dat altijd je hele repo over de lijn geduwd wordt... [...]
Of er zit een grote misvatting over Git in m'n hoofd, dat kan natuurlijk ook
Checkout klaar!
[ Voor 2% gewijzigd door alwinuzz op 13-10-2011 14:22 . Reden: Checkout klaar! ]
Het valt overigens wel mee hoe groot de totale repository is. Van bijvoorbeeld owncloud is de totale repository, inlcusief graphics en history zo'n 6MB
[ Voor 44% gewijzigd door Gleighton op 13-10-2011 14:29 ]
Aha, ik denk dat clonen in dit geval dan het equivalent is van svn checkout.Gleighton schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:26:
Bij het clonen van de repository krijg je even alles gecomprimeerd binnen. Daarna is het gewoon incrementeel.
[edit]
Voor zover je dan van een equivalent kan spreken.
[ Voor 9% gewijzigd door st0p op 13-10-2011 14:37 ]
svn checkout moet je toch elke keer doen?st0p schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:28:
[...]
Aha, ik denk dat clonen in dit geval dan het equivalent is van svn checkout.
[edit]
Voor zover je dan van een equivalent kan spreken.
git clone is vaak eenmalig en incrementeel haal je de veranderingen binnen met git pull.
Er is wel over na gedacht
Nee, svn checkout is eenmalig, daarna gebruike je svn update.Gleighton schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:31:
[...]
svn checkout moet je toch elke keer doen?
git clone is vaak eenmalig en incrementeel haal je de veranderingen binnen met git pull.
Ik denk dat ik maar even naar buiten ga kijken
Ha gelukkig hebben ze er bij SVN ook over nagedacht.Gleighton schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:31:
[...]
svn checkout moet je toch elke keer doen?
Toen SVN werd bedacht was de gemiddelde bandbreedte nog een stuk lager.
Elke keer een checkout, dat zou lekker zijn. Dan wil ik ook wel een t-shirt: I'm not slacking, I wait for svn co
En heel veel koffiepauze natuurlijk
Het wordt nog leuker. Als ik een SOAP 1.2-bericht stuur (waarbij de SOAPAction HTTP-header is komen te vervallen) zonder die header (wat WCF automatisch doet, want die volgt voor zover ik er te maken mee heb gehad wèl de standaarden), krijg ik een foutmelding terug (en nee, natuurlijk niet de speciaal daarvoor bedoelde HTTP 427, maar een HTTP 200 met daarin de foutmelding) die me doodleuk vertelt dat er geen SOAP-bericht is gevonden in het verzoek. Oh nee joh? Wat stuur ik dan net op?D-Raven schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:51:
Het feit dat je dit moet doen is al een WTF an sich. Welke webservice accepteert nu het ene encoding, en responses met een andere

Stuur ik mijn verzoek echter als SOAP 1.1-bericht (mèt SOAPAction-header), dan wordt het antwoord als 1.2 ontvangen, wat WCF dan weer niet snapt. Wat de ...
Gebruik gewoon een fucking framework als je services serveert!
Ja, de tekens 0-127 worden exact hetzelfde over de lijn gestuurd, maar het gaat inderdaad om de headers die de encoding aangeven. Ook al zijn die (de ene kant op) uitwisselbaar, het wordt gewoon niet ondersteund..oisyn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 14:21:
Ah, hij accepteert de encoding niet. Ik dacht dat je tekens gewoon niet klopten, maar alle ASCII tekens zijn precies zo geencodeerd in UTF-8.
Jeuj, gefixt.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| private static CustomBinding GetAsciiBinding() { ICollection<BindingElement> bindingElements = new List<BindingElement>(); SecurityBindingElement sec = SecurityBindingElement.CreateUserNameOverTransportBindingElement(); // Zorgt ervoor dat <o:Password> ook een Type="http://docs.oasis-open.org/wss/2004/01/oasis-200401-wss-username-token-profile-1.0#PasswordText" krijgt sec.MessageSecurityVersion = MessageSecurityVersion.WSSecurity11WSTrustFebruary2005WSSecureConversationFebruary2005WSSecurityPolicy11BasicSecurityProfile10; // Het antwoord bevat, in tegenstelling tot het verzoek, géén security sec.EnableUnsecuredResponse = true; bindingElements.Add(sec); // En hier draaide het uiteindelijk om bindingElements.Add(new CustomTextMessageBindingElement("us-ascii", "text/xml", MessageVersion.Soap11)); bindingElements.Add(new HttpsTransportBindingElement()); return new CustomBinding(bindingElements); } public static naamprojectClient CreateClientWithAsciiEncoder(String endpointAddress) { naamprojectClient client = new naamprojectClient(naamprojectClientFactory.GetAsciiBinding(), new EndpointAddress(new Uri(endpointAddress))); return AuthenticateClientByConfig(client); } |
Nu nog even de CustomTextMessageEncodingBindingSection en CustomTextMessageEncodingBindingElement aan de praat zien te krijgen, zodat dit netjes via de config kan en ik de code weer kan weggooien.
[ Voor 37% gewijzigd door CodeCaster op 13-10-2011 16:02 ]
Verwijderd
Wij: "Stuur maar een screenshot"
Klant: "Mailtje met screenshot"
Wij zien een tabje met hoe maak ik een screenshot.
Iemand betere klanten?
Herkenbaar, maar hier komt het vaak uiteindelijk nog wel aan, al is het een beetje op deze manier. Vaak is het een screenshot geplakt in een Word document.Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:42:
Iemand betere klanten?
Bij ons filmpjes met hun nieuwe telefoons (allemaal iPhones van de baas)...
Ik kreeg laatst feature requests binnen van een klant in Powerpoint bestand in de huisstijl van het bedrijf met enkele screenshots en begeleidende tekstIntru schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:09:
[...]
Herkenbaar, maar hier komt het vaak uiteindelijk nog wel aan, al is het een beetje op deze manier. Vaak is het een screenshot geplakt in een Word document.
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Tja soms krijg je expliciet het verzoek om screenshots in word te plaatsen. Met wel de vraag of je eerst even de paginagrote op A3 zet, omdat het anders te klein is om te lezen.Intru schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:09:
Herkenbaar, maar hier komt het vaak uiteindelijk nog wel aan, al is het een beetje op deze manier. Vaak is het een screenshot geplakt in een Word document.
Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes
Het sysadmin irc-cafe
Nothing to see here!
Nu moet ik zeggen dat ik laatst dat ook heb moeten doen. Onder windows gaat het met printscreen, onder linux afhankelijk van de DE/WM ook en anders import/scrot. Maar op een mac moest ik het toch echt even googlen, is het ook een vage shortcut die ik ondertussen weer vergeten benVerwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:42:
Klant: "He, je nieuwe image uploader werkt niet helemaal goed bij ons."
Wij: "Stuur maar een screenshot"
Klant: "Mailtje met screenshot"
Wij zien een tabje met hoe maak ik een screenshot.
Iemand betere klanten?
Al ben ik niet voldoende dev om hier te mogen posten, nog 1.5 jaar avondschool en veel nog te verwerven kennis te gaan
Ik las het ook net. Jammer.
Ik denk niet dat hij op verafgoding à la Steve Jobs hoeft te rekenen, ook al heeft hij veel voor de ICT betekend.
Jammer is het zeker, dat hij als icoon/persoon is overleden. Echter hoef je nu niet bang te zijn dat het product van hem afsterft.Soultaker schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:39:
Ik las het ook net. Jammer.
Ach, Steve Jobs had niet eens kunnen worden wat hij was zonder RichieIk denk niet dat hij op verafgoding à la Steve Jobs hoeft te rekenen, ook al heeft hij veel voor de ICT betekend.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
En Richie was nergens geweest zonder Charles Babbage.... iemand die nog verder terug in de tijd wil?Matis schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:50:
[...]
Jammer is het zeker, dat hij als icoon/persoon is overleden. Echter hoef je nu niet bang te zijn dat het product van hem afsterft.
[...]
Ach, Steve Jobs had niet eens kunnen worden wat hij was zonder Richie
[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 13-10-2011 18:51 ]
Ja maar er zit een verschil in he. Ritchie was echt een uitvinder en zonder hem was er geen C. En niet de Unix die we nu kennenZpAz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:51:
[...]
En Richie was nergens geweest zonder Charles Babbage.... iemand die nog verder terug in de tijd wil?Iedereen is geworden tot wat hij is doordat er mensen voor hem zijn geweest.
Nothing to see here!
De beste man (Jobs) had anders toch aardig wat patenten op (o.a.) zijn naam staan.Rutix schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:03:
[...]
Ja maar er zit een verschil in he. Ritchie was echt een uitvinder en zonder hem was er geen C. En niet de Unix die we nu kennen. Natuurlijk gaat jou opmerking op. Maar alle media ophemeling van Steve Jobs was echt te overdreven. Steve Jobs was nieteens een echte uitvinder. Hij was een goede manager dat wel maar geen uitvinder
.
[ Voor 8% gewijzigd door MacWolf op 13-10-2011 19:44 ]
Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Dat zegt niks. Hij was een hoge pief in Apple die overal een vinger in de pap wilde hebben dus tuurlijk kan hij zorgen dat hij erop staat maar dat betekent nog niet dat hij "uitvinder" is
Nothing to see here!
Dus als hij de producten wel maakte maar niet verkocht was het wel goed? Meh, wat meer als een salesman moet je hem toch wel geven.Rutix schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:30:
[...]
Dat zegt niks. Hij was een hoge pief in Apple die overal een vinger in de pap wilde hebben dus tuurlijk kan hij zorgen dat hij erop staat maar dat betekent nog niet dat hij "uitvinder" is. Steve Jobs was goed in managen maar ook echt een tiran en alles moest his way. Begrijp me niet verkeerd hij heeft Apple naar een successvol bedrijf geleid maar toch vind ik al dat opgehemel van hem te overdreven. Hij was een verkoper van consumenten dingen niet meer en niet minder.
Dat is precies wat ik bedoelde.oisyn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:44:
Al heeft hij al die dingen eigenhandig van grond af aan ontwikkeld, dan nog staat hij in de schaduw van Ritchie. Maar dat heeft ie niet gedaan. Sterker nog, het waren niet eens nieuwe concepten, ze hebben bestaande dingen gepakt en die vervolgens heel goed uitgewerkt en beschikbaar gemaakt voor de massa.
Nothing to see here!
Tja, maar het duurt ook vaak tientallen jaren voordat een bestaand concept gemeengoed wordt. Bill Buxton noemt dit de Long Nose (2m20s @ "NUI - What's in a Name")..oisyn schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:44:
Sterker nog, het waren niet eens nieuwe concepten, ze hebben bestaande dingen gepakt en die vervolgens heel goed uitgewerkt en beschikbaar gemaakt voor de massa.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Adam en Eva?ZpAz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:51:
[...]
En Richie was nergens geweest zonder Charles Babbage.... iemand die nog verder terug in de tijd wil?Iedereen is geworden tot wat hij is doordat er mensen voor hem zijn geweest.
Welke natuurlijk alles weer te danken hebben aan "the man above".

En nee, ik ben niet zwaar gelovig, maar het was wel het eerste wat ik verwacht had dat iemand zou posten
Daar heb je gelijk in. Daarom vind ik het juist wrang dat Steve Jobs zo ontzettend veel aandacht krijgt, en iemand als Dennis Ritchie (die inhoudelijk óók veel bijgedragen heeft aan het succes van bedrijven als Apple) nog niet op een fractie van die aandacht hoeft te rekenen.ZpAz schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 18:51:
Waar de Volkskrant bijvoorbeeld drie pagina's (inclusief de voorpagina, ja) aan het overlijden van Steve Jobs weidde, betwijfel ik of er nog een paragraafje in de kantlijn vanaf kan voor Dennis Ritchie. We zullen het zien, morgenochtend. Ik ben in ieder geval blij dat Tweakers.net er nog een nieuwspost aan besteed heeft (minder dan de feature op de frontpage voor Steve Jobs, maar toch).
Gelukkig is zijn overlijden niet voorbijgegaan aan de Devschuur-bezoekers.
[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 13-10-2011 21:43 ]

Mocht iemand een kortingscode willen voor dergelijke hosting (€50 per jaar) kun je even DM'en
Verwijderd
Eigenlijk is dat best logisch. Als Apple ergens goed in is, is het marketing en het opbouwen van een image. Steve Jobs was daar een centraal onderdeel van, vandaar dat zijn naam zo veel bekender is dan die van iemand als Richie, iemand die technologie ontwikkeld heeft waar de wereld al decennia gebruik van maakt. Maar om heel eerlijk te zijn, kan ik me er eigenlijk niet zo druk om maken dat mensen die het internet niet meer kunnen vinden als die blauwe e van het bureaublad is verdwenen niet weten wie Richie is.Soultaker schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 21:42:
[...]
Daar heb je gelijk in. Daarom vind ik het juist wrang dat Steve Jobs zo ontzettend veel aandacht krijgt, en iemand als Dennis Ritchie (die inhoudelijk óók veel bijgedragen heeft aan het succes van bedrijven als Apple) nog niet op een fractie van die aandacht hoeft te rekenen.
Wat dat betreft vind ik het erger dat dat soort namen vaak ook vrij onbekend zijn onder mensen in de IT. Nu dergelijke grote namen de leeftijd bereiken dat ze overlijden aan ouderdom wordt het misschien toch tijd dat we in de IT eens wat meer aandacht gaan besteden aan onze geschiedenis en de mensen die daar een belangrijke rol in gespeeld hebben. We hoeven er geen rocksterren van te maken, maar eigenlijk zou iedere HBO- en WO-student Informatica dergelijke namen wel eens voorbij moeten zien komen imho.
Is niet duurAvalaxy schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:23:
Goedkope ASP.NET hosting geregeld met MVC3 en SQL Server 2008 R2Naast mijn werk dus ook privé maar eens genieten van de pracht en praal van MVC3.
Mocht iemand een kortingscode willen voor dergelijke hosting (€50 per jaar) kun je even DM'en
En SQL had ik nog niet nodig. Nu ik zo terugreken... Zit jouw hoster toevallig in Vianen en hebben ze onbeperkt verkeer op hun pakket?
Ik moet vandaag zelf eens gaan nadenken voor een klant betreffende een "machine-hosting" dus ergens een fysieke machine in een rack kopen, rackspace huren en zelf een machine plaatsen, of een VPS laten draaien. Op die machines wil ik meerdere SQL databases plaatsen en meerdere websites. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een machine die ik zelf kan inrichten en configureren... Iemand tips/suggesties? Als ik zelf een server bouw betaal ik me blauw aan licenties (SQL :W)... Het is te specialistisch om enkel een webhosting te hebben voor een dergelijk project (het is een redelijk grote applicatie met redelijk wat data en gebruikers)...
Maar aan de andere kant mijn eerste full-time dag als ZZP-consultant

*kuch* GridBagLayout *kuch*
Ik heb mezelf weleens betrapt op het maken van andere layouts met de gridbag, een erg krachtige layout manager.
Ik maak zelf ook veel gebruik van GBL en GBC, maar ook dat lijkt de klus niet te klaren.windwarrior schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:25:
*kuch* GridBagLayout *kuch*
Ik heb mezelf weleens betrapt op het maken van andere layouts met de gridbag, een erg krachtige layout manager.
Wat ik wil is het volgende; Een JLabel / JTextArea links uitgelijnd (variabel van tekstlengte, eventueel met scrollbars of wrapping). En een JButton gecentreerd op de JPanel.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| final JTextArea desc = new JTextArea("Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nulla enim nisi, hendrerit eget malesuada a, pretium vitae quam."); final JPanel top = new JPanel(); final GridBagConstraints gbc = new GridBagConstraints(); top.setLayout(new GridBagLayout()); gbc.fill = GridBagConstraints.HORIZONTAL; gbc.gridx = 0; gbc.gridy = 0; gbc.anchor = GridBagConstraints.WEST; top.add(desc, gbc); gbc.gridx = 1; gbc.gridy = 0; gbc.anchor = GridBagConstraints.CENTER; top.add(_datePickerMenu, gbc); add(top, BorderLayout.PAGE_START); |
geeft:

De Lipsum moet dus helemaal naar links en mag net zo breed worden als de helft van het scherm minus de helft van de breedte van de button. De button moet ALTIJD in het midden staan (horizontaal) van de balk.
De submit-knop onderaan staat ook horizontaal gecentreerd, als referentiepunt.
[ Voor 8% gewijzigd door Matis op 14-10-2011 10:00 ]
1
| c.weightx = 1.0 |
moet setten, dan request je alle horizontale size die vrijkomt door resizen enzo.
verder, als je maar genoeg GBC's nest, kan alles
Edit:
Ow now i see, dat doe je door een gridbaglayout te maken met 3 cells, 1 van fixed width in het midden voor de submit knop, en dan 2 ernaast die de helft van de breedte opvragen (weigtx), dan zal de knop altijd in het midden blijven staan en de rest van de ruimte netjes verdeeld worden tussen de twee loze ruimtes (of TextAreas for that matter)
[ Voor 70% gewijzigd door windwarrior op 14-10-2011 10:20 ]
Ik zag hetzelfde verhaaltje bij mijn werk vorige maand (vakantie). Daar hadden we zelf ook een server in een datacentrum staan. Op zich is het wel handig, echter als er hardwareproblemen optreden kan je mooi zelf er voor opdraaien en heb je de last. Ik zou toch kijken om een Virtual Machine te huren (in "de cloud"). Daar heb je dan natuurlijk ook nog vele mogelijkheden, je kan kiezen of dat je het OS zelf ook beheert of dat dat ook in de service zit (voordeel is dan dat je je ook geen zorgen hoeft te maken over het up-to-date blijven)..Gertjan. schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:42:
[...]
Ik moet vandaag zelf eens gaan nadenken voor een klant betreffende een "machine-hosting" dus ergens een fysieke machine in een rack kopen, rackspace huren en zelf een machine plaatsen, of een VPS laten draaien. Op die machines wil ik meerdere SQL databases plaatsen en meerdere websites. Mijn voorkeur gaat dus uit naar een machine die ik zelf kan inrichten en configureren... Iemand tips/suggesties? Als ik zelf een server bouw betaal ik me blauw aan licenties (SQL :W)... Het is te specialistisch om enkel een webhosting te hebben voor een dergelijk project (het is een redelijk grote applicatie met redelijk wat data en gebruikers)...
Al bij al moet je gaan kiezen hoeveel tijd dat je wilt steken in het beheren van jouw server (wat toch wel wat tijd gaat vragen hoor! Updates etc moet je zeker blijven volgen en uitvoeren).
Just my 2 cents.
Heb hetzelfde dilemma opngeveer 2 jaar terug gehad voor een klant. Uiteindelijk zijn we voor een VPS gegaan, en daar hebben we geen moment spijt van gehad. Het begon als een vrij simpele VPS, maar naarmate het aantal websites/databases er op groeide konden we hem heerlijk laten meeschalen. Machine stuk? Geen probleem, wordt de instance automatisch op een andere machine gestart. Het heeft ons een hoop kopzorgen bespaard.Styxxy schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:29:
[...]
Ik zag hetzelfde verhaaltje bij mijn werk vorige maand (vakantie). Daar hadden we zelf ook een server in een datacentrum staan. Op zich is het wel handig, echter als er hardwareproblemen optreden kan je mooi zelf er voor opdraaien en heb je de last. Ik zou toch kijken om een Virtual Machine te huren (in "de cloud"). Daar heb je dan natuurlijk ook nog vele mogelijkheden, je kan kiezen of dat je het OS zelf ook beheert of dat dat ook in de service zit (voordeel is dan dat je je ook geen zorgen hoeft te maken over het up-to-date blijven).
Al bij al moet je gaan kiezen hoeveel tijd dat je wilt steken in het beheren van jouw server (wat toch wel wat tijd gaat vragen hoor! Updates etc moet je zeker blijven volgen en uitvoeren).
Just my 2 cents.
Het ligt er natuurlijk wel aan waarvoor je hem gaat gebruiken. Als je er heul veel data op wil zetten kunnen de kosten flink oplopen.
Windows Azure al eens bekeken? Je hebt niet controle over alles (integendeel...) maar je betaalt ook niet voor wat je niet gebruikt..Gertjan. schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 08:42:
[...]
We are shaping the future
Als je je tekst leuker wil maken, dan doe je dat door de stijl aan te passen, niet door een stuk tekst te selecteren en een waarde uit een dropdowntje te kiezen.

En daarna weer klagen dat het lettertype zich "reset" bij een nieuwe alinea natuurlijk.
Maar ja, als je dat eruit sloopt en alles via stijlen en opmaakprofielen gaat doen, dan snappen die dummies dat weer niet natuurlijk.
[ Voor 23% gewijzigd door CodeCaster op 14-10-2011 11:52 ]
Word voor dummies heet wordpadCodeCaster schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:46:
Kan er niet een soort "Word voor dummies" worden uitgebracht, zonder die balk voor lettertypes, uitlijning, kleuren en opsommingen?
Als je je tekst leuker wil maken, dan doe je dat door de stijl aan te passen, niet door een stuk tekst te selecteren en een waarde uit een dropdowntje te kiezen.
En daarna weer klagen dat het lettertype zich "reset" bij een nieuwe alinea natuurlijk.
Maar ja, als je dat eruit sloopt en alles via stijlen en opmaakprofielen gaat doen, dan snappen die dummies dat weer niet natuurlijk.
Welke hosting zit je? Ik zoek er ook nog een voor een website in ASP.NET, MSSQL en MVC.Avalaxy schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:23:
Goedkope ASP.NET hosting geregeld met MVC3 en SQL Server 2008 R2Naast mijn werk dus ook privé maar eens genieten van de pracht en praal van MVC3.
Het enigste fatsoenlijke wat ik tot nu toe vond is: http://www.hostgator.com/windows-hosting.shtml
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.