Driving a cadillac in a fool's parade.
Dan zou je dus helemaal moeten afstappen van het MVC of MVVM concept in je ASP.NET applicatie? Ik bedoel, ook je "knockout-pagina" zal op de client terecht moeten komen. Ook dat gaat toch via de view, alleen render je dan geen kant en klare html, maar je rendert je knockout code.YopY schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:02:
[...]
Waarom niet? Grootste voorbeeld van deze toepassing (client-side rendering etc) is Twitter. De grootste voordelen:
* Minder / geen server-side template rendering; eenvoudiger serversoftware, minder werk voor de nodes in je gigantische cluster, etc.
* één API, meerdere clients (web, mobiel, alle twitter apps ooit geschreven). Niet triviaal in deze tijd.
Na het laden van de eerste pagina kan je inderdaad op json streams overgaan, maar dan heb je ook echt geen enkele support meer voor non-js browsers.
Volgens mij gaat het niet om de tools, maar wat je ermee doet. Als het zo crappy designed is dat je er geen flikker mee kan of dat het gewoon onverantwoord onveilig wordt....tja. Dat is volgens mij niet het geval.
Ik vind het werk wat de Symfony2 community doet erg goed voor PHP als taal. Veel best practices en een hele duidelijke lijn en visie. Als dit nu ook afstraalt op de PHP developers, dan gaat het hopelijk wat beter. Gelukkig is het nu ook heel makkelijk om mee te doen, sinds het ook op Github staat.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
"It's not the size, It's how you use it"armageddon_2k1 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:29:
Volgens mij gaat het niet om de tools, maar wat je ermee doet.

Net even zitten spelen met die ziggo streams, ik wist niet dat VLC die uit de doos kon afspelen. Kijken of ik binnenkort eens tijd heb om VLCKit voor OSX aan de praat kan krijgen in xcode. Als VLC alle heavy lifting kan doen, is het volgens mij een kwestie van een GUI maken en wat endpoints aan elkaar knopen om een OSX Ziggo streamer te bakken

Omdat ze het er stiekem mee eens zijn maar het moeilijk vinden om daar ook voor uit te komen? Geen idee. Waarom denk jij dat het is?kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:21:
Hoe zou dat komen denk je?
Het jammere is dat ik dus niet overdrijfAls overdrijven een vak was, was jij een echte vakman
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Kan het ook pas sinds de allerlaatste versie volgens mij. Ik moest VLC ervoor upgraden iig.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:53:
naar aanleiding van een Meuktracker ziggo streamer ding
Net even zitten spelen met die ziggo streams, ik wist niet dat VLC die uit de doos kon afspelen.
@ PHP-discussie:
ik ben zelf een PHP-developer maar desondanks ben ik het in grote lijnen eens met de kritiek op de gelinkte pagina. PHP is zo inconsequent in allerlei zaken dat het af en toe echt behelpen is.
Helaas is het voor mij niet mogelijk om wat anders af te dwingen..
En ook, zoals Cartman zegt; ik kan me er prima mee redden. Maak mooie dingen (al zeg ik het zelf).
Ben wel van plan om mezelf meer te gaan verdiepen in een andere/taal framework maar dat is een ander verhaal en langere-termijn werk.
Realstudio/Realbasic, en je mag zelf uitvogelen waarom, en dan vertellen dat het verbloemd bij jouw gedachtes over PHPMaar als jij het er niet mee eens bent, geef dan eens een voorbeeld van een andere (moderne) taal met zoveel designissues?
Ja, die streams gebruik ik ook over VPN om Nederlandse televisie te kijken. Echt die streams zijn belabberd. Buffering hellkwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:53:
naar aanleiding van een Meuktracker ziggo streamer ding
[afbeelding]
Heb een tijdje met veel plezier VS11 gebruikt, maar liep toch tegen redelijk grote beperkingen aan. Op de een of andere manier weigerde hij mijn controls in een WPF control library te laden terwijl VS2010 dat project perfect pakte. Kreeg hier zelfs compiler errors van in VS11.Korben schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:43:
Inderdaad... VS2010 en modern? VS11 is de shizzle.
Daarnaast grote problemen gehad met support voor controls in ASP.NET die in de web.config worden ge-include. Hij weigerde deze te herkennen en gaf mooie rode lijntjes in de code editor. De boel compilde wel, maar de asp.net editor wilde gewoon niet meewerken. Pas wanneer ik de controls op de pagina zelf register pakt hij code completion (en dan zelfs alleen maar als de tagprefix lowercase is gemaakt, uppercase negeerde hij volledig). Beetje jammer
Uiteraard zijn voor VS11 de webresources redelijk beperkt waardoor ik niet zo snel een oplossing kon vinden, toen maar teruggestapt naar 2010.
Overigens merkte ik wel dat de testfunctionaliteiten (unittesting) ontiegelijk traag zijn geworden. Waar ik in 2010 redelijk snel een unittest kan draaien lijkt 11 er veel langer voor nodig te hebben... Wat dan wel weer cool is is dat je per taak de execution time kan zien, dat is dan weer leuk om de performance van zware berekeningen te testen
Ah well, maar eventjes geduldig afwachten
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Pfff, ech nie... De Ziggo streams heersen grote tijd. En als een iPadje (met tov een computer belachelijk weinig werkgeheugen om te bufferen) via wifi het betrouwbaar kan is er met de snelheid van die streams echt geen probleem. Het zal wel aan jouw verbinding liggen.alienfruit schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:07:
Ja, die streams gebruik ik ook over VPN om Nederlandse televisie te kijken. Echt die streams zijn belabberd. Buffering hell
{signature}
Je "website" zelf, de ASP.NET applicatie, wordt eigenlijk niks meer dan een service. Enkel models en controllers dus, geen views meer. Vervolgens gooi je bij de eerste request je hele MVC applicatie naar de client toe, en die praat vervolgens tegen je "service" maar zal nooit weer een nieuwe view van de server krijgen. Enkel nog uitwisseling van data d.m.v. json streams, nieuwe data, en eventuele exceptions, maar geen views.
Met sommige leveranciers valt echt niet te communiceren

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Heb je de april update al geprobeerd? Veel van zulke bugs zijn daarin opgelost.Gertjan. schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:17:
[...]
Heb een tijdje met veel plezier VS11 gebruikt, maar liep toch tegen redelijk grote beperkingen aan. Op de een of andere manier weigerde hij mijn controls in een WPF control library te laden terwijl VS2010 dat project perfect pakte. Kreeg hier zelfs compiler errors van in VS11.
Daarnaast grote problemen gehad met support voor controls in ASP.NET die in de web.config worden ge-include. Hij weigerde deze te herkennen en gaf mooie rode lijntjes in de code editor. De boel compilde wel, maar de asp.net editor wilde gewoon niet meewerken. Pas wanneer ik de controls op de pagina zelf register pakt hij code completion (en dan zelfs alleen maar als de tagprefix lowercase is gemaakt, uppercase negeerde hij volledig). Beetje jammer
Uiteraard zijn voor VS11 de webresources redelijk beperkt waardoor ik niet zo snel een oplossing kon vinden, toen maar teruggestapt naar 2010.
Overigens merkte ik wel dat de testfunctionaliteiten (unittesting) ontiegelijk traag zijn geworden. Waar ik in 2010 redelijk snel een unittest kan draaien lijkt 11 er veel langer voor nodig te hebben... Wat dan wel weer cool is is dat je per taak de execution time kan zien, dat is dan weer leuk om de performance van zware berekeningen te testen
Ah well, maar eventjes geduldig afwachten
Nothing to see here!
Ja, CH -> VPN naar NLVoutloos schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:17:
Pfff, ech nie... De Ziggo streams heersen grote tijd. En als een iPadje (met tov een computer belachelijk weinig werkgeheugen om te bufferen) via wifi het betrouwbaar kan is er met de snelheid van die streams echt geen probleem. Het zal wel aan jouw verbinding liggen.
komt wel goed, schatjePriet schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:23:
WHHHAAAAAA AAARRRGHHHH WAAAAAA WWHHAAA @#%@#%#$^$%&%^&*^&!!!!!!![]()
Met sommige leveranciers valt echt niet te communiceren![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

[ Voor 52% gewijzigd door GateKeaper op 11-04-2012 11:28 . Reden: quote toegevoegd.. jullie zijn te snel. ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Dat is natuurlijk niet echt overtuigend. Iedereen kan wel een taal noemen en zeggen dat deze design issues heeft. Vermeld dan op z'n minst een bron of een overzicht van issues.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:06:
[...]
Realstudio/Realbasic, en je mag zelf uitvogelen waarom, en dan vertellen dat het verbloemd bij jouw gedachtes over PHP
In de schaarste van artikelen die ik zo snel kon vinden, kon ik er alleen uit opmaken dat het lijkt op Visual Basic 6 en dat zegt op zich niet veel.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mmmm, goede vraag. Ik heb hem een paar weken geleden gedownload.Rutix schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:28:
[...]
Heb je de april update al geprobeerd? Veel van zulke bugs zijn daarin opgelost.
Volgens VS heb ik de volgende versie:
Een update is natuurlijk wel erg welkomMicrosoft Visual Studio 11
Version 11.0.50214.1 BETAREL
Microsoft .NET Framework
Version 4.5.50131 BETAREL
Edit: Er is inderdaad een update geweest, maar nu moet ik het linkje nog weten te vinden...
Gevonden... Eens even kijken of het helpt
[ Voor 18% gewijzigd door .Gertjan. op 11-04-2012 11:48 ]
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Hier (met de update) de volgende versie:.Gertjan. schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:43:
[...]
Mmmm, goede vraag. Ik heb hem een paar weken geleden gedownload.
Volgens VS heb ik de volgende versie:
[...]
Als je VS11 nog geïnstalleerd hebt staan, hoef je die alleen op te starten en naar 'Extension Manager' te gaan, en dan naar Updates. Als het goed is komt daar automatisch de update te staan.Microsoft Visual Studio 11
Version 11.0.50323.1 QRELB
Microsoft .NET Framework
Version 4.5.50131 QRELB
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ah, dat was handiger geweestKorben schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:50:
[...]
Hier (met de update) de volgende versie:
[...]
Als je VS11 nog geïnstalleerd hebt staan, hoef je die alleen op te starten en naar 'Extension Manager' te gaan, en dan naar Updates. Als het goed is komt daar automatisch de update te staan.

Juist wel, dan kan het buiten Windows Update om gebeuren, waar vooral in corporate omgeving systeembeheer stevig de touwtjes in handen heeft..Gertjan. schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:53:
[...]
Ah, dat was handiger geweestNiet echt een logische plaats trouwens
True, maar dan had ik een aparte functie check for updates verwachtKorben schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:54:
[...]
Juist wel, dan kan het buiten Windows Update om gebeuren, waar vooral in corporate omgeving systeembeheer stevig de touwtjes in handen heeft.
Nee idd, maar praktisch gezien bestaan die ook nietGateKeaper schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:29:
Na het laden van de eerste pagina kan je inderdaad op json streams overgaan, maar dan heb je ook echt geen enkele support meer voor non-js browsers.
Ja dat wordt ook echt zoveel gebruikt door de industrie. Fantastisch voorbeeld! Ik weet er ook nog een: Cobol. Heb je ook nog een serieus antwoord of blijft het bij dit soort er niet (meer) toe doenende talen?kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:06:
[...]
Realstudio/Realbasic, en je mag zelf uitvogelen waarom, en dan vertellen dat het verbloemd bij jouw gedachtes over PHP
[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2012 12:09 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zit wat in.. maar er werd/wordt altijd zo gehamerd op ondersteuning voor non-js browsers (is een mooie naam voor, maar kom ik even niet op).YopY schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:06:
[...]
Nee idd, maar praktisch gezien bestaan die ook niet. Niets houd je tegen om voor die gebruikers (en evt. zoekmachines) een tweede 'statische' client te maken die wel serverside dingen rendert. Met bijv. NodeJS kun je dat redelijk makkelijk met dezelfde codebase doen.
NodeJS kan/wil ik nog niet aan beginnen. Zit momenteel nog vast aan ASP.NET met MVC3 (Razor), Entity Framework en autofac
Ik moet dus maar eens uit gaan vissen hoe ik een dergelijk iets mooi en efficiënt ga opbouwen met behulp van bovenstaand. De overhead die je gaat krijgen lijkt me wel het feit dat je elk model twee keer moet gaan bouwen. Eénmaal in c# en éénmaal in javascript.
Ik vind het wel aardig van je in ieder geval je best doet om precies het antwoord te geven wat ik verwacht had, namelijk het te bagatelliseren als niet toe doende taal. Dat iets een taal is die waarschijnlijk in jouw wereld niet veel gebruikt wordt, betekend nog niet dat het een niets toe doende taal is..oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:08:
[...]
Ja dat wordt ook echt zoveel gebruikt door de industrie. Fantastisch voorbeeld! Ik weet er ook nog een: Cobol. Heb je ook nog een serieus antwoord of blijft het bij dit soort er niet (meer) toe doenende talen?
In de osx app-store staan meer RB programma's dan je in eerste instantie denkt. Probleem is alleen dat het hetzelfde imago heeft als Visual Basic voor .net ook had en heeft RealStudio niet het geld, en ook helaas niet de kennis van Microsoft in huis om dit aan te pakken.
Probleem met bronnen is, dat je subjectief zijn. Als iemand gaat zoeken op flaws in PHP komt die waarschijnlijk op die blogpost uit. Realbasic is wat dat betreft idd een rare eend in de bijt. Wordt best aardig wat gebruikt, maar vangt niet veel wind en de gebruikers zijn ook niet echt van de hele grote klagers. Je leest wel eens wat gemopper op het realstudio forum, maar over het algemeen werken ze net als php ontwikkelaars er wel om heen.RayNbow schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:38:
[...]
Dat is natuurlijk niet echt overtuigend. Iedereen kan wel een taal noemen en zeggen dat deze design issues heeft. Vermeld dan op z'n minst een bron of een overzicht van issues.
In de schaarste van artikelen die ik zo snel kon vinden, kon ik er alleen uit opmaken dat het lijkt op Visual Basic 6 en dat zegt op zich niet veel.
-------
Maar ik denk dat wij het beter eens kunnen worden, dat wij het chronisch oneens blijven en deze ik kan toch een dieper gaatje in de sneeuw pissen bij min 20 discussie te stoppen.
[ Voor 29% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 11-04-2012 12:42 . Reden: Stukje aan RayNbow toegevoegd. ]
Krijg nog wel een fout in de WPF designer of resources, maar dat is te verklaren. Sta er alleen van te kijken dat VS2010 daar nooit overheen is gevallen. In de control library wijs ik naar styles, maar deze zijn eigenlijk niet bekend in de control library, maar enkel in de consumerende applicatie. VS2010 vond het prima, maar VS11 lijkt zijn nek te breken. Zou misschien ook de traagheid die ik had in de designer van 2010 kunnen verklaren...
Edit:
Meh... Wederom te vroeg gejuicht
[ Voor 7% gewijzigd door .Gertjan. op 11-04-2012 12:41 ]
Het is leuk dat je de indruk weet te wekken dat je precies weet hoe mensen in elkaar zitten, maar wat de relevantie voor deze discussie is daaromtrent ontgaat me even.kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:38:
Ik vind het wel aardig van je in ieder geval je best doet om precies het antwoord te geven wat ik verwacht had
"Mijn wereld"? In mijn wereld doet geen enkele andere taal dan C, C++, ASM en HLSL er iets toe, dus nee, ik kijk niet louter naar mijn wereld. Ik wilde nog suggereren om een taal uit te zoeken dat in de top 20 van deze lijst staat, maar ik had gehoopt dat je dat zelf ook wel zal snappen. Mijn mensenkennis is blijkbaar een stuk slechter dan die van jounamelijk het te bagatelliseren als niet toe doende taal. Dat iets een taal is die waarschijnlijk in jouw wereld niet veel gebruikt wordt, betekend nog niet dat het een niets toe doende taal is.
Mijn statement blijft staan - het is triest gesteld met PHP als taal waar ontzettend veel mensen in werken, en in die triestheid staat het op eenzame hoogte van de populaire talen (een nuancering die eerst idd ontbrak maar inmiddels wel duidelijk is). Geen enkele half-esoterische of DSL taal die jij kunt verzinnen doet daar iets aan af - ze hebben niet voor niets die status.
[ Voor 46% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2012 13:12 ]

[ Voor 41% gewijzigd door Alex) op 11-04-2012 13:27 ]
We are shaping the future
Moet je een BOM aan het begin zetten, anders neemt Excel (niet geheel onterecht) aan dat het een ASCII-bestand is.Alex) schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:23:
Excel heeft kennelijk grote moeite met CSV-bestanden in UTF-8-indeling. Jammer.
Wie zegt dat hij die indruk wil wekken? Hij had een verwachting en daar voldoe jij blijkbaar aan.oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:56:
[...]
Het is leuk dat je de indruk weet te wekken dat je precies weet hoe mensen in elkaar zitten, maar wat de relevantie voor deze discussie is daaromtrent ontgaat me even.
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik lurk al heel veel maanden/jaren op dit forum en je bent zeker een van de sterkste debaters die hier rondlopen, maar soms kan je wel op je klompen aanvoelen hoe .oisyn zal reageren

Als het gaat over appels en iemand zegt dat peren ook niet lekker zijn dan is er maar 1 natuurlijke reactie. Lekker moeilijk om dat te voorspellen danarmageddon_2k1 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:35:
[...]
Wie zegt dat hij die indruk wil wekken? Hij had een verwachting en daar voldoe jij blijkbaar aan
Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik lurk al heel veel maanden/jaren op dit forum en je bent zeker een van de sterkste debaters die hier rondlopen, maar soms kan je wel op je klompen aanvoelen hoe .oisyn zal reagerenDat dat dan ook gebeurt vind ik persoonlijk erg grappig.
Ook niet heel warm, al staan alle deuren (beneden) open moet ik zeggenalienfruit schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:39:
Hoe is het weer bij jullie? Hier is het zes graden. Brrrr
Ik hoop dat het dit weekend mooi weer is! We gaan een weekendje weg met de vrienden/vriendinnen, dus lekker buiten kunnen zitten is wel fijn. Oef en denk er nu ook aan, dat ik de waterpijp dan mee moet nemen
Niemand, ik zei dat hij die indruk weet te wekken. Of ie dat wil of niet.
Alsof ik niet aan kon zien komen dat hij met een een of ander vaag taaltje aan zou komenHij had een verwachting en daar voldoe jij blijkbaar aan. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik lurk al heel veel maanden/jaren op dit forum en je bent zeker een van de sterkste debaters die hier rondlopen, maar soms kan je wel op je klompen aanvoelen hoe .oisyn zal reageren
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2012 13:45 ]
Ik vermoed dat VB6 aardig in de buurt komt, alhoewel ik te weinig PHP ken om daar een goed oordeel over te vellen..oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:56:
Mijn statement blijft staan - het is triest gesteld met PHP als taal waar ontzettend veel mensen in werken, en in die triestheid staat het op eenzame hoogte van de populaire talen (een nuancering die eerst idd ontbrak maar inmiddels wel duidelijk is). Geen enkele half-esoterische of DSL taal die jij kunt verzinnen doet daar iets aan af - ze hebben niet voor niets die status.
VB6 staat weliswaar niet in je lijst, maar ik weiger te geloven dat Forth populairder is dan VB6
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Ik moet ergens een paar dagen geleden een 'undo checkout' gedaan hebben ipv een 'checkin', ofwel is er iets anders aan de hand ...
Ik ben een paar wijzigingen kwijt, maar, als ik iets wil veranderen in een file waar ik enkele dagen geleden een wijziging heb aangebracht, wil aanpassen, dan krijg ik de melding dat de file uitgechecked is door iemand anders (maar dat is eigenlijk niet zo).

https://fgheysels.github.io/
De airco staat hier aan, wegens een kapotte verwarming/airco (zo'n ding dat beide doet). Veel te fris naar mijn zin (buiten is het ook fris).alienfruit schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:39:
Naar mijn idee reageer ik juist dat het me niet boeit omdat ik er flink brood van op de plank heb..oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:51:
[...]
Als het je niet boeit, waarom ben je dan nu de gebeten hond aan het uithangen.
Ik zeg dat het gewoon werkt, daarmee praat ik niks goed. Ieder zijn eigen keuze toch.Je probeert het goed te praten met het feit dat het jou gewoon brood op de plank levert, maar als het je echt niet boeit dan had je het ook niet goed hoeven te praten.
Nope, ik heb me vermaakt bij het lezen ervan en nog een paar edge cases gezien die ik nog niet kende.Het heeft er alle schijn van dat het artikel je weldegelijk dwars zit,
Zoals ik zeg verdient de taal geen schoonheidsprijs maar kan ik er prima mee werken en heb ik in praktijk nergens last van.maar ik snap niet waarom. Of wellicht omdat je het er zelf mee eens bent en liever had gehad dat het niet zo was?
Naar mijn idee kwam het er ook zo op neer. Wat ik niet begrijp is dat er personen zijn die zichzelf nogal goed vinden om een andere taal naar beneden te kunnen halen. Dat die taal zelf niet 100% is doet me niks (elke taal heeft zo z'n quirks) maar het irriteert mij dat een ander zich ineens beter gaat voelen, elitair gedrag. Jij doet nu een beetje hetzelfde imo, iets bij mij uitlokken zodat jij daarna iets te bashen hebt, have funWaarom besluit je te reageren zoals je reageert, in plaats van iets in de strekking van "het is helaas waar wat er staat, maar we moeten het er maar mee doen (en ondertussen brengt het wel lekker veel geld in het laatje)"?
Dat zeiden ze ook over de vernieuwde GUI van Win95, de nieuwe Start menu van XP, Vista en nu dus 8Alex) schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:06:
[...]
Alleen als Metro uit kan, linksom of rechtsom, goedschiks of kwaadschiks. Desnoods met nLite-achtige tools.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Kijk, en dat snap ik dus niet. Waarom "een andere taal"? Ik stelde eerder al dat dit geen "jouw taal vs mijn taal" discussie was. Het gaat nu toevallig (nou ja...) over PHP. We kunnen ook een rondje C++ bashen gaan doen hoor, doe ik vrolijk meeCartman! schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:12:
Wat ik niet begrijp is dat er personen zijn die zichzelf nogal goed vinden om een andere taal naar beneden te kunnen halen.
Ik lok niets uit, ik suggereer hoe je bij mij overkomt. Iemand post een link naar een blog over wat er mis is met PHP, waarna het vervolgens verdedigd lijkt te moeten worden waarom zij erin werken (met redenen die mij bovendien vrij evident lijken). Dat vond ik frappant. Ik heb geen behoefte om hier mensen mede-GoTters af te gaan zitten zeiken - de staat waarin PHP verkeert is wat mij betreft geen waardeoordeel over de mensen die erin werken. Ik vroeg me af waarom je reageerde zoals je reageerde. Zoals je het nu uitlegt komt de manier waarop je op mij overkwam niet overeen met hoe je er zelf over dacht, dus mijn vragen kun je als niet gesteld beschouwen. Nuff saidmaar het irriteert mij dat een ander zich ineens beter gaat voelen, elitair gedrag. Jij doet nu een beetje hetzelfde imo, iets bij mij uitlokken zodat jij daarna iets te bashen hebt, have fun
[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2012 15:14 ]
Nu even wat eisen op papier zetten, daarbij een waar ik niet zo over had nagedacht: http://www.drempelvrij.nl/
Als manege voor mensen met een handicap moet je website natuurlijk super toegankelijk zijn
Heeft iemand nog leuke ideeën over hoe je op een leuke manier donaties binnen kunt halen? Ik zie op sommige websites wel eens targets staan, al weet ik niet of dat niet te 'agressief' is voor een stichting als deze. Financieel gaat het goed, maar donaties zijn natuurlijk altijd welkom.
Dit is de website van de overkoepelende organisatie: http://www.vpgo.nl/
VB (pre .Net) had idd ook behoorlijk wat quirks ja, daar heb je gelijk in. Maar volgens mij wel in mindere mate dan in PHP, al is het wel heel lang geleden dat ik iets met VB heb gedaan... (mijn eerste Windows applicatie heb ik ooit nog in VB3 gemaaktfarlane schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:59:
[...]
Ik vermoed dat VB6 aardig in de buurt komt, alhoewel ik te weinig PHP ken om daar een goed oordeel over te vellen.
http://chromeadblock.com/pay/TheNephilim schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:23:
Heeft iemand nog leuke ideeën over hoe je op een leuke manier donaties binnen kunt halen? Ik zie op sommige websites wel eens targets staan, al weet ik niet of dat niet te 'agressief' is voor een stichting als deze.
Dat wil niet zeggen dat dat de tekortkomingen van MySQL en PHP teniet doet.. maar het bewijst imo wel dat er dus ondanks die tekortkomingen wél erg goede dingen mee gedaan kunnen worden.
Yup. Zoals het artikel al zei: ze hadden het ook in brainfuck kunnen bouwen.HyperioN schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:38:
Overigens.. het is vast een "non-argument"
Symfony2 is echt een aanrader. Goede community op IRC, veel bundles op GitHub, goede docs, actieve ontwikkelingarmageddon_2k1 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 10:29:
Wat een gezanik allemaalAllemaal stiekeme uitlokkertjes en steekjes onder water en dan zogenaamd gaan reageren met 'Niet zo fel reageren, je moet je niet zo opwinden / PHP'ers zijn de enige die zich zo aangevallen voelen'.
Volgens mij gaat het niet om de tools, maar wat je ermee doet. Als het zo crappy designed is dat je er geen flikker mee kan of dat het gewoon onverantwoord onveilig wordt....tja. Dat is volgens mij niet het geval.
Ik vind het werk wat de Symfony2 community doet erg goed voor PHP als taal. Veel best practices en een hele duidelijke lijn en visie. Als dit nu ook afstraalt op de PHP developers, dan gaat het hopelijk wat beter. Gelukkig is het nu ook heel makkelijk om mee te doen, sinds het ook op Github staat.
Graadje of 30, met een licht briesje en wat lichte bewolkingalienfruit schreef op woensdag 11 april 2012 @ 13:39:
[ Voor 67% gewijzigd door DeluxZ op 11-04-2012 15:50 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Ik heb VB4-6 al een lange tijd niet meer aangeraakt, dus ik ken de quirks ook niet meer. Ik heb nog wel ergens een VB boek van MSPress liggen, dus misschien dat ik daar nog een lijstje quirks uit kan vissen..oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:32:
[...]
VB (pre .Net) had idd ook behoorlijk wat quirks ja, daar heb je gelijk in. Maar volgens mij wel in mindere mate dan in PHP, al is het wel heel lang geleden dat ik iets met VB heb gedaan...
Eerder tekortkomingen voor volledig OOP, maar het is dan ook al wel even geleden (vb6 stamt uit 98 dacht ik).oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:32:
[...]
VB (pre .Net) had idd ook behoorlijk wat quirks ja, daar heb je gelijk in. Maar volgens mij wel in mindere mate dan in PHP, al is het wel heel lang geleden dat ik iets met VB heb gedaan... (mijn eerste Windows applicatie heb ik ooit nog in VB3 gemaakt)
Voor de rest als Option Explicit aanstaat heb je volgens mij niet echt veel dingen die qua design nergens op slaan. Helemaal niet als je naar de legacy van basic zelf kijkt.
Lekker op de bank

[ Voor 61% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2012 16:06 ]
Ik werk niet over een paar maanden, ik werk vandaagHaan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:39:
[...]
Had je beter nog heel even langer kunnen wachten, over paar maanden zitten wij allemaal op Windows 8 en VS 11, loop je alweer achter
Sure maar VS11 is nog niet RTM en dan nog, krap een versie achterlopen is in een zakelijke omgeving nog wel te verdedigen. Bijna twee versies wordt toch wel wat triestKorben schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:43:
Inderdaad... VS2010 en modern? VS11 is de shizzle.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
On Error Resume Next rockte de pan uit (in VBA.oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:58:
Mwoa, On Error GoTo... ging natuurlijk ook nergens over. On Error Resume Next al helemaal niet. En er was nog iets dynamische arrays, het (re)dimmen ervan oid. Verder nog wat gotcha's, zoals dat je een reference assignt met Set want een gewone assignment is een copy. Boolean operaties waren niet short-circuiting wat nogal onhandig was (If a IsNot Nothing And a.Foo() Then ... => runtime error als 'a' dus als Nothing was)
1
| Option Base 1 |
Door een tweaker ooit een goede naam voor een Duits housefeest genoemd
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Maak een bug report aan. Ze reageren best goed op zulke dingen voor de beta..Gertjan. schreef op woensdag 11 april 2012 @ 12:38:
Ah yeah! De VS11 update lijkt te werkenIk krijg nu wat minder rode lijntjes dan voorheen
Krijg nog wel een fout in de WPF designer of resources, maar dat is te verklaren. Sta er alleen van te kijken dat VS2010 daar nooit overheen is gevallen. In de control library wijs ik naar styles, maar deze zijn eigenlijk niet bekend in de control library, maar enkel in de consumerende applicatie. VS2010 vond het prima, maar VS11 lijkt zijn nek te breken. Zou misschien ook de traagheid die ik had in de designer van 2010 kunnen verklaren...
Edit:
Meh... Wederom te vroeg gejuichtLijkt toch nog niet helemaal te werken...
Nothing to see here!
Breek me de bek niet open, zit nu al een tijdje op een project met een afgeleide van VB... Gelukkig bijna afgelopen.oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:58:
Mwoa, On Error GoTo... ging natuurlijk ook nergens over. On Error Resume Next al helemaal niet. En er was nog iets met dynamische arrays, het (re)dimmen ervan oid. Verder nog wat gotcha's, zoals dat je een reference assignt met Set want een gewone assignment is een copy. Boolean operaties waren niet short-circuiting wat nogal onhandig was (If a IsNot Nothing And a.Foo() Then ... => runtime error als 'a' Nothing is), hetzelfde geldt natuurlijk voor de VB-versie van ?:, de IIf() functie, die doodleuk alle argumenten evalueert ongeacht de conditie.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Nu kan ik mijn Delphi Form en code laten genereren uit de mockup in plaats van alles met de hand na te maken.
Voorbeeldje: Input Output
Als je GIT gebruikt, git reflog en dan cherry picken. Maar met het uitchecken door iemand anders zal dat dan wel weer niet.whoami schreef op woensdag 11 april 2012 @ 14:05:
F*ck.
Ik moet ergens een paar dagen geleden een 'undo checkout' gedaan hebben ipv een 'checkin', ofwel is er iets anders aan de hand ...
Ik ben een paar wijzigingen kwijt, maar, als ik iets wil veranderen in een file waar ik enkele dagen geleden een wijziging heb aangebracht, wil aanpassen, dan krijg ik de melding dat de file uitgechecked is door iemand anders (maar dat is eigenlijk niet zo).
NiceOtherside1982 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:54:
Woohoo, zonet even mijn BMML naar Delphi convertertje aangepast zodat hij niet alleen BMML (Balsamiq Mockups) snapt, maar ook de Screens van Wireframesketcher. Het is nog niet volledig maar voorlopig goed genoeg. De belangrijkste properties worden al overgenomen: x, y, hoogte, breedte, tekst en hiërarchie van de controls.
Nu kan ik mijn Delphi Form en code laten genereren uit de mockup in plaats van alles met de hand na te maken.
Voorbeeldje: Input Output
Nu alleen nog een mooier likje verf dan dat 1995-kantoorgrijs
Ziet er nice uit!Otherside1982 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 16:54:
Woohoo, zonet even mijn BMML naar Delphi convertertje aangepast zodat hij niet alleen BMML (Balsamiq Mockups) snapt, maar ook de Screens van Wireframesketcher.
Ik moet eigenlijk ook aan Wireframing doen, daarom mijn vraag: welke van de 2 vind jij beter? Qua kosten ontlopen ze elkaar niet veel eigenlijk
Weet niet meer precies waar / wanneer, maar ergens in dit topic heb ik een lijstje neergezet met gratis wireframe appsGoTCoast schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:58:
[...]
Ik moet eigenlijk ook aan Wireframing doen, daarom mijn vraag: welke van de 2 vind jij beter? Qua kosten ontlopen ze elkaar niet veel eigenlijk
*edit, gevonden.. Hier zo ongeveer: GateKeaper in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
[ Voor 12% gewijzigd door GateKeaper op 11-04-2012 18:17 ]
Wij gebruiken hier alleen Balsamiq. Als ik zo Wireframesketcher zie is de interface heel erg IDE achtig, gericht op hardcore produceren en minder oog voor de personen die de wireframes maken (in ons geval designers/UX mensen). Balsamiq heeft dat denk ik beter opgelost. Groot nadeel van Balsamiq vind ik Adobe Air.GoTCoast schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:58:
[...]
Het resultaat zal denk ik hetzelfde zijn, het ligt aan de personen die ermee moeten werken
Hmm.. gekeken en een aantal uitgeprobeerd, maar bevallen mij niet erg.GateKeaper schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:15:
[...]
Weet niet meer precies waar / wanneer, maar ergens in dit topic heb ik een lijstje neergezet met gratis wireframe appsMisschien zit er wat voor je tussen.
*edit, gevonden.. Hier zo ongeveer: GateKeaper in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
Draai nu de trial van Balsamiq, en die vind ik echt super.
Morgen (als ik tijd heb) eens kijken voor trial van WireframeSketcher (enige nadeel daar van dat hij op een 'trage' Eclipse-based install draait
Hmm.. toch maar even tijd gevonden voor de trial van WireframeSketcher. Zo op eerste gezicht bevalt hij mij totaal niet! Beetje chaotisch, misschien even wennen; we zullen zien!
[ Voor 11% gewijzigd door Ryur op 11-04-2012 18:44 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Verwijderd
Uit het artikel:HyperioN schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:38:
Overigens.. het is vast een "non-argument", maar een van de 'grootste' sites ter wereld, Facebook, draait voornamelijk op LAMP (Linux, Apache, MySQL en, jawel, PHP).
Dat wil niet zeggen dat dat de tekortkomingen van MySQL en PHP teniet doet.. maar het bewijst imo wel dat er dus ondanks die tekortkomingen wél erg goede dingen mee gedaan kunnen worden.
En toch deel ik jouw menig!Do not tell me that Facebook and Wikipedia are built in PHP. I’m aware! They could also be written in Brainfuck, but as long as there are smart enough people wrangling the things, they can overcome problems with the platform. For all we know, development time could be halved or doubled if these products were written in some other language; this data point alone means nothing.
- Een groot stuk papier
- Een (of meerdere, eventueel gekleurde) stiften
Voila
Om mijn punt wat te onderbouwen: ik vind het idee van SketchFlow wel leuk. Ziet er goed uit, je kunt het omzetten naar een daadwerkelijk werkende app, etc. Hartstikke cool. Beetje jammer dat je dan helemaal niet meer 'snel' bezig bent, om een goede SketchFlow te bouwen is eigenlijk net zoveel werk als het bouwen van een echte GUI. Stel ik wil een WP7 app even conceptueel bouwen, wat moet ik doen: pagina's maken, titels en dergelijken goed zetten, stackpanel maken, daarin weer andere stackpanels maken met daarin weer textblocks met daarin een button, daar moet ik weer navigatieshizzle aan hangen, etc.
Wat een gedoe, ik wil gewoon direct een button kunnen tekenen in plaats van al die achterlijke achterliggende lay-outeisen/controls neerplempen om te zorgen dat de computer het begrijpt.
[ Voor 72% gewijzigd door Avalaxy op 11-04-2012 18:59 ]
Dat weghalen heeft mijn regular expression's match duur verlaagd van 6 seconden tot zo'n 400ms. De rede dat het erin zat was omdat het niet mogelijk was om de positie van de match te vinden en ik het maar even op die manier had opgelost.
Toch maar even de code aangepast zodat ik het gewoon op de nettere manier kan doen.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat vind ik eigenlijk ook een beetje jammer aan sketchflow. Het hele idee dat je iets schetst en dat het dus maar tijdelijk is/makkelijk te veranderen wordt een beetje het raam uit gegooid. Omdat wat je schetst ook later kan worden gebruikt in zijn huidige vorm creeer je toch wel een beetje een drempel. Even iets aanpassen om te kijken hoe het er uit zal zien is niet meer zo makkelijk (zowel 'fysiek' als mentaal).Avalaxy schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:54:
Verhaal over Sketchflow
Voor een WP7 app heb ik uiteindelijk maar paint.net gebruikt...
Verwijderd
Ohja, die is mooi! Van de zomer gebruikt (bij mijn vorige baan).DeluxZ schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:44:
Probeer de trail van Axure RP 6 isKost wel wat, maar dan heb je ook wat!
Mijn huidige baan die doet niet aan Wireframing (of tenminste, niet op mijn functie).
Wil aan Wireframing gaan doen voor mijn ZZP-bedrijf (die officieel nog niet bestaat ^^, moet nog langs KvK). En voor school is het handig!
Artikel is sowieso wat gechargeerd. Genoeg terecht commentaar, maar op een counterargument dat Brainfuck aanhaalt hoef je echt niet reageren hoor.Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:52:
Uit het artikel:
[...]
En toch deel ik jouw menig!
Wmb is het allergrootste probleem van PHP de backwards compatibility, welke té goed is. Bij het introduceren van features als Exceptions en zaken in de OO hoek hadden ze de oude alternatieven moeten uitfaseren. Aka: Exceptions erin, Errors eruit.
En voor de toekomst een voorbeeldje: Request for Comments: Property get/set syntax
Voorstel ziet er imo behoorlijk leuk uit, en zou tevens ook echt het eea oplossen waar je nu kunstgrepen nodig hebt, dus wat dat betreft ben ik voor. Maar als de oude functionaliteit niet uitgefaseerd wordt, wordt het een gruwelijke t*fuszooi en ben ik netto tegen.
{signature}
Heb namelijk noodgedwongen m'n pc opnieuw moeten installeren en wilde eigenlijk wel VS11 gaan installeren, mits dat goed werkt voor web development. Werken alle/de meeste VS2010 extensions hier ook nog in?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Zou ik niet doen.Jan_V schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:50:
Is de VS11 beta goed te gebruiken in dagelijks werk en wanneer wordt verwacht dat deze RTM wordt? Deze zomer, herfst of najaar?
Heb namelijk noodgedwongen m'n pc opnieuw moeten installeren en wilde eigenlijk wel VS11 gaan installeren, mits dat goed werkt voor web development. Werken alle/de meeste VS2010 extensions hier ook nog in?
Draai op mijn Prive-computer VS11; ben blij dat ik het niet op mijn werk-pc doe.
Als je een pagina (of 2) teruggaat, lees je GertJan (uit mijn hoofd gezegd) die zit te zeuren op de Beta i.c.m. ASP.Net ontwikkeling. Zulke ervaringen heb ik ook.
Het is een mooi BEGIN, maar voordat het RTM wordt, moet er nog een hoop gebeuren.
Daarnaast vind ik Reshaper (verplicht onder ASP.NET volgens mij
Ik heb het zelf niet getest, maar vrienden zeggen dat het wel tamelijk goed werkt (overigens, je kan VS11 gewoon naast VS2010 installeren hoor).Jan_V schreef op woensdag 11 april 2012 @ 21:50:
Is de VS11 beta goed te gebruiken in dagelijks werk en wanneer wordt verwacht dat deze RTM wordt? Deze zomer, herfst of najaar?
Ik zou zeggen dat de RTM in het najaar verschijnt, rond dezelfde periode dat Windows 8 released wordt.
Nav zijn posts vroeg ik het inderdaad, kon namelijk zijn dat hij toevallig exotische dingen aan het doen is (SharePoint, Dynamics). Maar nu dus al 2 tegen, in dat geval installeer ik VS2010 maar weer.GoTCoast schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:03:
[...]
Zou ik niet doen.
Draai op mijn Prive-computer VS11; ben blij dat ik het niet op mijn werk-pc doe.
Als je een pagina (of 2) teruggaat, lees je GertJan (uit mijn hoofd gezegd) die zit te zeuren op de Beta i.c.m. ASP.Net ontwikkeling. Zulke ervaringen heb ik ook.
Het is een mooi BEGIN, maar voordat het RTM wordt, moet er nog een hoop gebeuren.
Daarnaast vind ik Reshaper (verplicht onder ASP.NET volgens mij) best wel instabiel onder VS11
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Het is leuk om ERNAAST te hebben, maar om nu al over te stappen voor dagelijks werk; nee daar is het nog te instabiel voor.Jan_V schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:05:
[...]
Nav zijn posts vroeg ik het inderdaad, kon namelijk zijn dat hij toevallig exotische dingen aan het doen is (SharePoint, Dynamics). Maar nu dus al 2 tegen, in dat geval installeer ik VS2010 maar weer.
Ik doe nu wel een prive project ermee, leuk bughunten (en dan bedoel ik niet zozeer in mijn code, maar in de Microsoft-programma)
Als addition heb ik ook nog een andere bug met ASP.NET: als je nog niet gebuild hebt en je 'indent' iets in je HTML crasht Visual Studio en ben je al je ongesavede werk kwijt. Oplossing is om eerst te builden, maarja... Dat moet je maar net weten
Heb hier 3 verschillende installaties van stal getrokken, overal hetzelfde probleem

Ik gebruik het zonder enig probleem. Ja, er verschijnen zo nu en dan tijdens het editten meldingen over exceptions die zijn opgetreden, maar het werkt nu al beter dan VS2010, vind ik. Prima als dagelijkse ontwikkeltool. Niet in de laatste plaats omdat het eindelijk round-tripping van projecten ondersteunt.GoTCoast schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:07:
[...]
Het is leuk om ERNAAST te hebben, maar om nu al over te stappen voor dagelijks werk; nee daar is het nog te instabiel voor.
Ik doe nu wel een prive project ermee, leuk bughunten (en dan bedoel ik niet zozeer in mijn code, maar in de Microsoft-programma)
Al een tijdje. Het is wel ok, maar je kunt bijvoorbeeld geen repositories deleten wat erg jammer is, de connectie is heel erg traag en ligt er vaak uit en Visual Studio accepteert hem niet zomaar zonder patch (die ik somehow niet via Windows Update binnenkrijg).Styxxy schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:27:
Wie heeft er hier TFS Preview? Ziet er wel leuk uit, binnenkort (hopelijk) eens wat uittesten.
Verder werkt het gewoon. Moet echter zeggen dat ik alleen de versiebeheer gebruik, het hele projectmanagementgebeuren doe ik niks mee.
Ik heb Resharper op twee machines in VS2011 draaien, en op allebei doet ie helemaal niets.. Dev team kan het niet reproducerenGoTCoast schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:03:
[...]
Daarnaast vind ik Reshaper (verplicht onder ASP.NET volgens mij) best wel instabiel onder VS11
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Ik heb ook al een account, maar nog niet gebruikt (de dashboard enzo ziet er wel fancy uit). Ach ja, ik ga het binnenkort gewoon wat testen, no harm no foul.Snake schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:25:
Ik heb een tfspreview. Met nog 4 accounts uit te delen. Roept u maar
Ik ben momenteel aan een project aan het werken waar ik enkel Delphi 6 (uit 2000/2001) ter beschikking heb. Die kent nog helemaal niets van de nieuwe looks van XP en hoger.Alex) schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:35:
[...]
Nice
Nu alleen nog een mooier likje verf dan dat 1995-kantoorgrijs
Ik heb er even een XP Manifest bijgestoken en dan ziet het er zo uit op XP: Output met XP manifest
Daar kan ik geen uitspraak over doen. Ik heb WireframeSketcher namelijk nog niet gebruikt. Ik ben op dit moment bezig aan de implementatie waarbij de analyse scherm voorbeelden bevat gemaakt met WireframeSketcher. Met Balsamiq Mockups heb ik wel al gespeeld met de trial en die beviel me wel. Ik kon er snel mockups mee maken en veranderen.GoTCoast schreef op woensdag 11 april 2012 @ 17:58:
[...]
Ziet er nice uit!
Sluit ik me bij aan. Ik heb het wel op me pc staan maar gebruik het niet voor me projecten voor het werk. Resharper geeft exceptions alsof het koekjes zijn (en daar is natuurlijk ook een alpha/beta voor). Ik gebruik het wel als ik op knowledge meeting (pizza/bier sessies) wat moet vertellenGoTCoast schreef op woensdag 11 april 2012 @ 22:03:
[...]
Nothing to see here!
Ik heb ook een account, maar nog niet de moeite genomen om me te verdiepen.Styxxy schreef op donderdag 12 april 2012 @ 08:28:
[...]
Ik heb ook al een account, maar nog niet gebruikt (de dashboard enzo ziet er wel fancy uit). Ach ja, ik ga het binnenkort gewoon wat testen, no harm no foul.

Ben daarnaast ook benieuwd wat TFS hosted gaat kosten en of het mogelijk is om op 1 repository extra mensen te machtigen. Ik heb namelijk slechts 1 project waarin ik samenwerk. De meeste hosted TFS oplossingen rekenen vrij hoge fees per licentie... Als microsoft een prijsmodel zou hanteren vergelijkbaar met Office 365 ga ik zeker overstappen (en factureer ik die extra developer wel door aan mijn klant
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe TFS opzet binnen VS11? Het lijkt nu meer deel uit te maken van de standaard GUI (waar de oude meer als een losse laag voelde), maar ik moet er zelf wel redelijk aan wennen. Heb het idee minder overzicht te hebben dan de oude TFS, maar dat kan ook zijn omdat ik de oude redelijk gewend ben... Ben daarnaast ook benieuwd naar de nieuwe mogelijkheden van de nieuwe TFS, hoop dat er weer een hoop leuke dingetjes bij komen
Arghh, wat een gedrocht is dat. In C# wil ik nog wel regelmatig iets van.oisyn schreef op woensdag 11 april 2012 @ 15:58:
hetzelfde geldt natuurlijk voor de VB-versie van ?:, de IIf() functie, die doodleuk alle argumenten evalueert ongeacht de conditie.
1
| var result = object != null ? object.bla : string.empty; |

Ouchkenneth schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:43:
Gelukkig kent VB.NET tegenwoordig AndAlso en OrElse

1
2
3
| If myObject IsNot Nothing And myObject.Length > 0 'bla End If |
"Goh, ik krijg een null pointer exception"...

Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.