De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:27
.Gertjan. schreef op zondag 08 april 2012 @ 17:28:
Heeft iemand een tip wat betreft vakbladen voor de developer/software engineer die up-to-date wil blijven? Ik weet dat er een hoop blogs zijn, maar ik neem aan dat er (zoals in ieder vakgebied) goede vakbladen zijn. Blogs zijn vaak de mening van 1 persoon (of een bedrijf) waar vakbladen vaak vanuit onderzoeksgroepen worden geschreven.

Ik wil graag lezen over nieuwe ontwikkelingen (in het algemeen), algoritmes, innovaties etc. In veel vakgebieden worden dat soort zaken gepubliceerd in een aantal vakbladen, maar ik vraag me af of er binnen de ICT ook zo iets is... Beetje zoals het .NET magazine, maar dan beter ;)

Iemand een suggestie? Het hoeft niet ontwikkeltaal specifiek te zijn en mag ook in het Engels zijn (zelfs bij voorkeur). :) In de gemiddelde tijdschrifthandel vind je alleen boekjes over optimaal gebruik van je iPad en de ComputerTotaal/PCIdee, dat is niet echt wat ik zoek :+

Overigens zijn goede blogs ook welkom, maar soms is het fijner een boekje vast te houden :P
MSDN magazine misschien? Dit is vaak iets technischer dan .NET magazine. Verder vind ik Technet magazine vaak wel leuk om even door te bladeren.
Overige vakbladen ken ik verder ook niet...

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Als je meer een `academische' kijk op zaken wilt kun je je ook abonneren op ACM.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

YopY schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:13:
[...]

Ja, anders kan 'ie geen foto's naar je contacten sturen ;).
duh :P
Ik begrijp wat je bedoelt. Het permissions systeem van apps moet over de kop, zodat ze gewoon werken als je ze bepaalde toegang ontzegt (in dit geval: versturen naar contacten zou niet werken, de rest nog wel).
Juistem :) Standaard mag je alles vragen, maar ik moet alle rechten accepteren als ik die app wil gebruiken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-10 16:55
BtM909 schreef op zondag 08 april 2012 @ 21:31:
Juistem :) Standaard mag je alles vragen, maar ik moet alle rechten accepteren als ik die app wil gebruiken.
idd, en in 99% van de gevallen staat er ook niet bij waarom ze toegang tot die gegevens nodig hebben. Ik bedoel, als dat ook zo zou zijn zou je zien dat de meeste apps toegang nodig hebben ivm de advertenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-09 17:22
Dan zou ik toch aanraden cyanogenmod 7 of hoger te draaien.

Daarin zit een permissions systeem, waardoor je naar applications kan gaan en alles kan doorstrepen wat je niet wil dat er gebeurt.
Crashed de app? dan was het blijkbaar wel cruciaal wat je uitgezet heb.

Bijvoorbeeld locatie bepaling is 9 vd 10 keer prima uit te zetten, contacten uitlezen ook nadat je gesynct heb of daarvoor maar dan zal hij uiteraard crashen als je toch wil syncen.

Is in ieder geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

BtM909 schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 23:05:
Is Instagramp eindelijk beschikbaar voor Android, moeten ze weer al je contacten kunnen ophalen en inzien :/
Is Instagram eindelijk beschikbaar voor Android, worden ze gekocht door Facebook. :o

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10 10:59
Pffrt, maandagochtend gevoel op een dinsdag. Dat deze dag maar weer snel gedaan is :O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

OkkE schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 08:28:
[...]

Is Instagram eindelijk beschikbaar voor Android, worden ze gekocht door Facebook. :o
Dan moet je straks zeker ook verplicht een facebook account hebben als je die app wilt gebruiken :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Styxxy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 09:04:
Pffrt, maandagochtend gevoel op een dinsdag. Dat deze dag maar weer snel gedaan is :O .
Voordeel is wel dat het al dinsdag is :D

Even stiekem een heel klein, niet topic-waardig, vraagje;

Modbreak:Zie de topic warning

[ Voor 25% gewijzigd door Woy op 10-04-2012 09:51 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-09 14:57
Dat is volgens mij nog steeds gewoon een productinfo pagina, maar dit keer meer fancy en leuke effectjes. Wil je het een andere naam geven omwege de effectjes? De inhoud is op de webpagina nog steeds het belangrijkste, dus lijkt een aparte naam mij niet nodig.

Eventueel kan je het "productinfo 2.0" noemen ofzoiets ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip* vragen en antwoorden horen in een appart topic

[ Voor 88% gewijzigd door Woy op 10-04-2012 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RayNbow schreef op vrijdag 06 april 2012 @ 18:01:
[...]

Dan blijft volgens mij mijn vraag nog steeds staan: waarom dacht je dat?
Tja, als ik eens wist waarom bepaalde gedachten in mijn hoofd rondspookten... 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb zo het gevoel dat dit niet mijn dag gaat worden...

- Trein reed weg toen ik bijna op het perron was
- In Delft aan de verkeerde kant van het station gestaan (omdat ik niet wist waar het busplein was) en daardoor bus gemist
- VM die vrij weinig doet
- De verkeerde vmware-vmx.exe gekilled waardoor ik zometeen nog langer moet wachten

En ik moet nog een hele dag :Y

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ja hier begint het ook weer goed! :P Dat trein verhaal is echt verschrikkelijk, vooral als ie net wegrijd... je kunt em gewoon aanraken maar helaas :o

Failed to import Media “header_0007_H9.jpg”

Daarvan ga ik er ongeveer 200 voorbij zien komen... ik word een beetje moe van de hoster
offtopic:
hosting2go
in kwestie. Normaal nergens last van, maar hier wil het maar niet lukken om de attachments te downloaden in Wordpress. Dus alles moet weer opnieuw ingedeeld worden, elke foto en elk plaatje bij de correspondeerde post.
Met een php.ini kan ik zelf alles aanpassen:
allow_url_fopen=1
upload_max_filesize = 8M
post_max_size = 8M
Maar zelfs dat mag niet baten... Ze konden blijkbaar niks vinden in de php-error logs waar ik nog om gevraagd had. En wat moet ik er nu dan weer mee...

[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 10-04-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Hier ook maandag. Probeer Win7 te downloaden van Microsft VLSC maar ik krijg alleen maar een bestand van 2MB binnen. Iets zegt me dat Win7 wat groter is. En ik weiger die Download Manager te installeren :{

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Alex) schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:12:
Ik heb zo het gevoel dat dit niet mijn dag gaat worden...

- Trein reed weg toen ik bijna op het perron was
- In Delft aan de verkeerde kant van het station gestaan (omdat ik niet wist waar het busplein was) en daardoor bus gemist
- VM die vrij weinig doet
- De verkeerde vmware-vmx.exe gekilled waardoor ik zometeen nog langer moet wachten

En ik moet nog een hele dag :Y
Lol, mijn dag wordt het ook niet. Ik heb vanochtend in 10 minuten tijd 2 fietsen en een paraplu gesloopt :S

- Fiets naar een collega toe om samen de trein te nemen, halverwege hoor ik bij iedere slag van mijn wiel lucht uit mijn band lopen om een minuut later op de velg verder te gaan
- Eenmaal bij de collega aangekomen even geprobeerd de band op te pompen... Geen resultaat
- Vervolgens is de collega zo aardig om me op de bagagedrager mee te nemen naar het station
- Halverwege komt mijn paraplu in het achterwiel van de collega terecht, resultaat: paraplu volledig om de as gewikkeld
- Proberen de paraplu uit de as te trekken, is vervolgens de halve fiets stuk en de ketting eraf... Konden we het laatste stuk nog lopen ook :-( Uiteraard zonder paraplu want daar was niet veel meer van over...
- Vervolgens op het station in de overvolle stoptrein moeten stappen (de sneltrein hadden we gemist)

- Ow ja, het regende ook nog :(

|:( ellende komt nooit alleen blijkt maar weer... Beetje een maandagochtend gevoel op de dinsdag ;(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:38

alienfruit

the alien you never expected

Ach, en ik zat eergisteren nog te zeuren dat het sneeuwde hiero :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:39:
[...]
- Halverwege komt mijn paraplu in het achterwiel van de collega terecht, resultaat: paraplu volledig om de as gewikkeld
....
- Ow ja, het regende ook nog :(
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je paraplu en fiets natuurlijk. Maar hoe krijg je in vredesnaam een paraplu om de as verwikkeld, als het regent? Dan wijst dat ding toch omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:47:
[...]
Allereerst gecondoleerd met het overlijden van je paraplu en fiets natuurlijk.
Dank je, morgen zal er een uitvaart zijn met koffietafel :+
Maar hoe krijg je in vredesnaam een paraplu om de as verwikkeld, als het regent? Dan wijst dat ding toch omhoog?
Dat was ook de eerste reactie van mijn collega en ik :D Het waaide redelijk dus ik had de paraplu dicht. Ik wilde niet meteen als ridder ten strijde trekken (plu naar voren) en had hem dus richting de grond gericht, op de een of andere manier werd de paraplu aangetrokken door het draaiende wiel :/

De paraplu raakte tussen een van de spaken waardoor de uit mijn handen werd getrokken en zich vervolgens om de as van het wiel wikkelde. Onze eerste reactie was ook vooral "WTF!"... Hoe krijg je dat voor elkaar :D

Gelukkig konden we er om lachen en is enkel de kettingkast van de fiets beschadigd en zitten de spaken nog recht (wat een wonder is wat mij betreft). :P

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:59:
Gelukkig konden we er om lachen en is enkel de kettingkast van de fiets beschadigd en zitten de spaken nog recht (wat een wonder is wat mij betreft). :P
Aaah, inderdaad een klein wondertje :) Normaal zijn de spaken al bij het minste geringste krom en verbogen wat weer een slag in je wiel tot gevolg heeft. Kettingkast is zo vervangen en kost ook nog eens geen drol.

Dan houden we het bij koffie en cake voor de paraplu?
Verleden tijd

Vandaag werd ik nat,
ik miste iets wat ik heel erg nodig had.
De regel viel, met duizend druppeltjes op mij,
waar is datgene wat ik nodig heb
zodat ik droog blijf?
Jij was mijn paraplu, datgene wat ik nodig had
Mijn bescherming, tegen alles
wat lost en vast zat
Helaas ben ik mijn paraplu verloren,
iets wat me alsmaar blijft storen
Tot mijn spijt,
zijn ik en mijn paraplu, samen
nu verleden tijd

[ Voor 29% gewijzigd door GateKeaper op 10-04-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:08:
[...]
Aaah, inderdaad een klein wondertje :) Normaal zijn de spaken al bij het minste geringste krom en verbogen wat weer een slag in je wiel tot gevolg heeft. Kettingkast is zo vervangen en kost ook nog eens geen drol.
Stond ik ook van te kijken, maar goed het is ook een oude fiets. Ding heeft volgens mij nog de oorlog meegemaakt :P Oer-Hollandse degelijkheid dus :P
Dan houden we het bij koffie en cake voor de paraplu?
[...]
En mogelijk mijn achterband. Vanavond maar eens kijken wat het probleem is bij mijn fiets.

Maar vond het wel knap om in relatief korte tijd zoveel ellende te veroorzaken :+

_/-\o_ @ gedicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

.Gertjan. schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:12:
Stond ik ook van te kijken, maar goed het is ook een oude fiets. Ding heeft volgens mij nog de oorlog meegemaakt :P Oer-Hollandse degelijkheid dus :P
En jullie zijn niet gevallen? Ik had laatst ook een ongelukje met de fiets toen ik bergaf ging toen me ketting het begaf. Zeven omgebogen spaken, kapotte ketting, kapotte spatbord en remblok na de klote. Drama :+
Bijna 200euro aan reparaties :X (helft was arbeidsuren :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:30
Afgelopen zaterdag ben ik wel 3x gevallen van mijn fiets, maar dat had meer met het feestje te maken waar ik vandaan kwam dan met mijn fiets :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, het was echt een uitglijer geen idee hoe ik ben gevallen maar het was nasty. Gezwollen lip, open hand, pijnlijke knie etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

I once was a cyclist like you. Then I took a pavement to the knee.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
M'n ontwikkelomgeving doet het weer, ik heb een paar bakken koffie gehad, en met de hulp van ReSharper gaat het nu als de brandweer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:32
Alex) schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:52:
M'n ontwikkelomgeving doet het weer, ik heb een paar bakken koffie gehad, en met de hulp van ReSharper gaat het nu als de brandweer *O*
Snap trouwens niet hoe iemand zonder ReSharper in een .NET taal kan ontwikkelen. Toen mijn demo versie van Reshaper afgelopen was, miste ik het echt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
GoTCoast schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:55:
[...]

Snap trouwens niet hoe iemand zonder ReSharper in een .NET taal kan ontwikkelen.
Same here. ReSharper blijft mij soms verbazen terwijl ik het al jaren gebruik. En mijn ReSharperloze collega's zijn helemaal onder de indruk als ik iets doe waar ik R# bij gebruik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:14
Mja veel van de echt handige features zijn toch gewoon in VS2010 aanwezig? Voor oudere versies van VS is R# wel echt handig, maar zie zelf de meerwaarde voor VS2010 niet echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De Refactoring-functies die aanwezig zijn in VS2010 vallen alsnog in het niet vergeleken bij de functies van R# 6.1.

Voorbeeldje: als je in VS2010 een stuk code cut en in een andere class paste, dan krijg je geen hulp vanuit de IDE. ReSharper stelt daarentegen voor: "Apply move refactoring" waarna hij de usages bijwerkt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 10-04-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
alienfruit schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 11:29:
[...]

En jullie zijn niet gevallen? Ik had laatst ook een ongelukje met de fiets toen ik bergaf ging toen me ketting het begaf. Zeven omgebogen spaken, kapotte ketting, kapotte spatbord en remblok na de klote. Drama :+
Bijna 200euro aan reparaties :X (helft was arbeidsuren :+)
Bij een fiets heb ik nog wel zoiets van 'fok dat, fix ik zelf wel' :p.

Speaking of, heb recent mijn fiets weer uit het hok getrokken na twee jaar stilstand. Toevallig heb ik ook net twee jaar een auto. toeval? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar ketting repareren vind ik altijd zo'n vervelend werk ;) Verder wilde ik het gewoon goed geregeld hebben qua ketting... Ik had eerder al problemen met de ketting dus... Kan ik straks mooi iemand de schuld geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

YopY schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:33:
[...]
Speaking of, heb recent mijn fiets weer uit het hok getrokken na twee jaar stilstand. Toevallig heb ik ook net twee jaar een auto. toeval? :p
Neuh, geen toeval ben ik bang. Hier hetzelfde, één of twee jaar nadat ik mijn rijbewijs (en auto) had, heb ik nog eens de fiets geprobeerd. Dit viel mij zo tegen dat ik hem sindsdien niet meer heb aangeraakt. Rij nu toch al dik 6 jaar in een auto rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 10:44

Haan

dotnetter

Alex) schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:05:
De Refactoring-functies die aanwezig zijn in VS2010 vallen alsnog in het niet vergeleken bij de functies van R# 6.1.

Voorbeeldje: als je in VS2010 een stuk code cut en in een andere class paste, dan krijg je geen hulp vanuit de IDE. ReSharper stelt daarentegen voor: "Apply move refactoring" waarna hij de usages bijwerkt. :)
Of als je copy en paste doet, krijg je de optie 'import types for pasted code', bijv. handig als je regelmatig de regel
C#:
1
private static readonly ILog Logger = LogManager.GetLogger(MethodBase.GetCurrentMethod().DeclaringType);
in een class plakt, dat wordt dan CTRL+C, CTRL+V, ALT+Enter klaar.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
<rant>
[ValidateAntiForgeryToken], Y U NO WORK?
</rank>

In mijn test app werkt het, copy pasta ik het 1-op-1 naar mijn gewone app, wilt hij het niet doen. :(

EDIT: voodoo, voodoo. Even IIS herstarten en plots werkt het. *zucht*

[ Voor 19% gewijzigd door Styxxy op 10-04-2012 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

GateKeaper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 12:57:
Neuh, geen toeval ben ik bang. Hier hetzelfde, één of twee jaar nadat ik mijn rijbewijs (en auto) had, heb ik nog eens de fiets geprobeerd. Dit viel mij zo tegen dat ik hem sindsdien niet meer heb aangeraakt. Rij nu toch al dik 6 jaar in een auto rond :)
Mietjes! Parkeren is hier veelste duur O-) Maar ik neem wel soms de tram (1.65euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Bedankt voor je aanmelding op Init. Hier kun je niet alleen terecht voor (achtergrond)informatie, het is ook een ontmoetingsplek. Een podium om kennis te delen en van elkaar te leren. Vergroot je netwerk en maak je registratie compleet door je gegevens aan te vullen.

Klik op de onderstaande url om uw registratie af te ronden:
https://www.be-init.nl/nl/aanmelden?userguid=..........

Uw inloggegevens zijn:
Username: UwNaam
Password: PlainTextPassword
Meer mensen die zich eraan storen als hun wachtwoord in de bevestigingsmail staat? Or is it just me? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GateKeaper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:18:
[...]

Meer mensen die zich eraan storen als hun wachtwoord in de bevestigingsmail staat? Or is it just me? |:(
Ja dat is inderdaad nog té vaak het geval. Je kunt er natuurlijk niks aan doen als gebruiker, en vaak zal het wel goed gaan. Maar je registreert overal tegenwoordig, dus word de kans groter dat er eens iets misgaat.

Edit: w00t, zo juist mijn pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II besteld bij dunnet.nl :D Eens zien of het aan mijn verwachtingen voldoet, maar dat moet goed komen gezien de reacties van andere eigenaren hier op tweakers.net

[ Voor 26% gewijzigd door TheNephilim op 10-04-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
GateKeaper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:18:
[...]
Hangt er vanaf. Ja: wanneer ik mijn wachtwoord al heb moeten opgeven bij registratie. Neen: wanneer de website een wachtwoord genereerd (wat ik sowieso direct zelf aanpas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Veel erger vind ik het als je een wachtwoord vergeten bent dat ze dan gewoon je originele wachtwoord toesturen - dan hebben ze het dus ook gewoon plaintext opgeslagen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsverhaal
Vriend van mij is onlangs gevallen met de fiets. 2 armen gebroken. Tegen 50km/u tegen een paaltje gereden :F

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:23:
Veel erger vind ik het als je een wachtwoord vergeten bent dat ze dan gewoon je originele wachtwoord toesturen - dan hebben ze het dus ook gewoon plaintext opgeslagen :/
Of encrypted met de decryption key op dezelfde locatie :+

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Woy schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 13:35:
[...]

Of encrypted met de decryption key op dezelfde locatie :+
:+ allebei even erg :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Misschien gebruiken ze wel een brute-forcer om je wachtwoord terug te halen :P
Of ze bewaren de wachtwoorden op papier in een kast en als je wachtwoord-vergeten doet, zoeken ze je wachtwoord weer op.

Ik vind het wel een goede service dat ze je wachtwoord voor je onthouden. Zo hoef je 'm zelf te onthouden. Wel jammer dat je dan alsnog je wachtwoord zelf moet invullen... Als ze het wachtwoord toch al onthouden hebben, waarom er dan nog om vragen?

Gewoon alleen inloggen met je gebruikersnaam werkt toch ook prima?

[ Voor 39% gewijzigd door Gamebuster op 10-04-2012 13:49 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wel irritant, moet je alsnog je gebruikersnaam onthouden en invullen. Gewoon je account kiezen uit een lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En in de plaats het naar je mail adres te versturen kunnen ze het gelijk gewoon op de website tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Kent nog wel een licensielicentiemanager waarbij de encrypt en decrypt in de app zat :+ FlexLM was ook een belabberde beveiliging maar dat was wel erg :X

[ Voor 4% gewijzigd door alienfruit op 10-04-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wat is er mis mee??

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 10-04-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat GateKeaper denkt dat het licentie is, maar beiden zijn goed.
Blijkbaar toch niet volgens het groene boekje

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Sjonguh jonguh, iets zet hele tijd de tijd een uur terug op de devserver :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Script wat denkt dat zomertijd net is ingegaan, maar niet opslaat dat de aanpassing voor zomertijd al is gemaakt?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 22:38

CoolGamer

What is it? Dragons?

Staat de tijdzone verkeerd en staat het automatisch synchroniseren van de klok aan (wat tegenwoordig standaard is)?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, dat automatisch synchroniseren zou uit moeten staan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 14:41
Daarom draaien onze servers op GMT. (Moet je soms in programma's wel rekening mee houden als je de lokale datum en tijd moet gebruiken :) )

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:27
alienfruit schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:46:
Sjonguh jonguh, iets zet hele tijd de tijd een uur terug op de devserver :|
Waarschijnlijk de trial-expire-fix applicatie. :+

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

_Peter2_ schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 15:55:
Daarom draaien onze servers op GMT. (Moet je soms in programma's wel rekening mee houden als je de lokale datum en tijd moet gebruiken :) )
Daarom draaien onze servers Windows.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ondanks dat iets als knockout er best wel mooi uitziet, blijf ik altijd mijn twijfels houden over de toepasbaarheid. Ik bedoel... mogen we javascript ondersteuning tegenwoordig eisen? En dit veranderd toch de hele structuur van je applicatie?! Misschien is het er ook wel niet voor bedoeld, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat een normale website met een dergelijk framework moet worden opgebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Grmbl, jQuery docs zijn uit de lucht, nét nu ik daar mee moet stoeien. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Korben schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:26:
Misschien dat je hier tijdelijk mee uit de voeten kunt: http://jqapi.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

_/-\o_ Briljant, hoop dat daar voorlopig voldoende in staat. Held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Korben schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:26:
Latidaa!
http://www.learningjquery...ocumentation-alternatives

Gebruik zelf de AIR applicatie, hoewel die enigszins achterhaalt lijkt te zijn.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sardaukar
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 18:26
Cool. Beetje met Moq lopen spelen om mijn MSBuild custom tasks netjes te kunnen unittesten. Gewoon de dependency mocken en daarna controleren of netjes een exception gelogd wordt.

Toch een stuk netter dan MSBuild gebruiken binnen je unittesten.

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
            // Arrange
            var gitMock = new Mock<IGitFacade>();
            var buildengineMock = new Mock<IBuildEngine>();
            var msbuildCloneTask = new Clone(gitMock.Object)
            {
                BuildEngine = buildengineMock.Object,
                RepositoryToClone = string.Empty,
                TargetDirectory = string.Empty
            };
            gitMock.Setup(git => git.Clone(msbuildCloneTask.RepositoryToClone, msbuildCloneTask.TargetDirectory)).Throws<InvalidOperationException>();

// Act 
            msbuildCloneTask.Execute();

// Assert
            buildengineMock.Verify(msbuild => msbuild.LogErrorEvent(It.IsAny<BuildErrorEventArgs>()));  

(Als je de hele source in context wilt zien, zie Github)

[ Voor 9% gewijzigd door Sardaukar op 10-04-2012 20:29 . Reden: Link naar alle code toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 00:53
Obj-C blocks :9~

C:
1
2
3
    [self.playlistsManager fetchPlaylistsWithCallback:^(NSMutableArray *fetchedPlaylists) {
        NSLog(@"The return of the playlist %@", fetchedPlaylists);
    }];

Kan ook wel in andere talen.. maar toch. :+ Maakt multithreading toch wat fijner.

[ Voor 97% gewijzigd door ZpAz op 10-04-2012 19:34 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
kenneth schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 10:31:
Hier ook maandag. Probeer Win7 te downloaden van Microsft VLSC maar ik krijg alleen maar een bestand van 2MB binnen. Iets zegt me dat Win7 wat groter is. En ik weiger die Download Manager te installeren :{
Die downloadmanagers van MS installeren niets, de halen gewoon tijdens de installatie alles van internet, that's all. Wel zo handig voor grote bestanden.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

ZpAz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:15:

C:
1
2
3
    [self.playlistsManager fetchPlaylistsWithCallback:^(NSMutableArray *fetchedPlaylists) {
    }];

Kan ook wel in andere talen.. maar toch. :+ Maakt multithreading toch wat fijner.
Wat doet het dan? Wat binnen het blok staat als callback uitvoeren wanneer de functie fetchPlaylists klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Inderdaad :) Met de scope waarbinnen het block gedeclareerd is.

[ Voor 33% gewijzigd door ZpAz op 10-04-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Hmm, is dat echt zo spannend voor Objective-C? Ik vind async/await in C# veel bekwijlbaarder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Korben schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:30:
Hmm, is dat echt zo spannend voor Objective-C? Ik vind async/await in C# veel bekwijlbaarder. :)
Doe post. :9

En idd, het kan ook wel in andere talen, maar het is is toch wel errug handig imho. Misschien kan het op een hippere manier, maar dat weet ik zo niet. Ben ook niet echt een expert Obj-C ofzo :) Het idee dat je redelijk 'inline' multithreaded dingen kan doen zonder steeds naar allemaal andere functies te moeten springen is best fijn imho.

[ Voor 14% gewijzigd door ZpAz op 10-04-2012 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
// dit wordt gewoon op de UI-thread uitgevoerd
async void GetPlaylists()
{
  var fetchedPlaylists = await FetchPlaylists(); // hier zal op een andere thread FetchPlaylists uit worden gevoerd...

// waarna de code hier gewoon verder gaat alsof er niks aan de hand is.
  MessageBox.Show(string.Format("There are {0} playlists.", fetchedPlaylists.Count()));
}

En nog mooier is dat het daadwerkelijk asynchroon wordt uitgevoerd; als je de await zou weghalen zou de UI-thread blokkeren terwijl FetchPlaylists wordt uitgevoerd, maar mét await gaat dat allemaal wel goed. En ook exceptions, scope, etc. worden allemaal bewaard, en je kunt zeer complexe continuations bouwen met async/await.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Dat is idd erg nice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

:Y
Jammer dat het pas in .NET 4.5 zit, waarvan volgens mij nog steeds geen release datum bekend is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Haan schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 20:48:
:Y
Jammer dat het pas in .NET 4.5 zit, waarvan volgens mij nog steeds geen release datum bekend is?
Is nu in beta. En microsoft zegt vaak geen release date of het moet volgende week komen ;)

Trouwens je kunt async / await gebruiken in .NET 4.0 als je dit gebruikt: https://gist.github.com/1961087 (of via nuget https://nuget.org/packages/AsyncBridge) icm C#5 compiler (VS 11 compiler).

[ Voor 24% gewijzigd door Rutix op 10-04-2012 20:55 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Mochten jullie ooit nog in een discussie raken over PHP, stuur ze dan maar door naar deze link:
http://me.veekun.com/blog...-a-fractal-of-bad-design/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Sh4wn schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:00:
Mochten jullie ooit nog in een discussie raken over PHP, stuur ze dan maar door naar deze link:
Wel een grappig artikel. Hij brengt het erg droog, maar zijn punten snijden wel hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Hij stipt leuke punten aan maar toch boeit het me echt geen zak, ik verdien er prima geld mee en we weten er zeer vette projecten mee te maken. 95% van zijn punten heb je in praktijk nooit last van, de rest is 1 keer fout doen en daarna weten. Ik vind het mooi dat iemand zoveel tijd wil besteden aan het afzeiken van iets wat hem niet aanstaat :) Dat PHP als taal geen schoonheidsprijs verdiend snap ik ook maar it just works en praktisch iedere host accepteert het en het schaalt als een dolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ahum.
I hear a lot of very generic counter-arguments that are really only designed to halt the conversation immediately.
maar it just works en praktisch iedere host accepteert het en het schaalt als een dolle.
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Wat wil je horen? Dankzij PHP heb ik een eigen woning en dikke bankrekening, boeit mij het wat jij ervan vindt.

edit: zoals iemand in de comments daar ook al zegt: met ideologie opzich kun je geen brood kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door BtM909 op 10-04-2012 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zullen we nou weer lief voor elkaar zijn?!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Cartman! schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:11:
Wat wil je horen? Dankzij PHP heb ik een eigen woning en dikke bankrekening, boeit mij het wat jij ervan vindt.

edit: zoals iemand in de comments daar ook al zegt: met ideologie opzich kun je geen brood kopen.
Precies :) Perfectie bestaat niet, elke taal is wel wat op aan te merken, zeker zolang deze nog door mensen geschreven code moet uitvoeren. En idd.. PHP zorgt in mijn geval ook al jaren voor een prettige boterham met best lekker beleg erop.. :)

Oh en die gast van dat artikel zit behoorlijk fout met een aantal van zijn punten, maar het is zo geschreven dat, dat niet uitmaakt. Want zodra je hem daarop wijst ben je in zijn ogen een blinde PHP aanhanger.
Misschien kan ie ook het programma voor een niet nader te noemen veel roepende maar weinig zeggende blonde politicus gaan schrijven ;)

[ Voor 23% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 11-04-2012 08:06 . Reden: extra paragraafje.. ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 13:31

RayNbow

Kirika <3

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 07:57:
elke taal is wel wat op aan te merken
Het is echter geen vrijbrief om niet naar perfectie te streven. ;) "Maar zij doen ook dingen fout" is geen geldig argument.

Het hele probleem van PHP is dat het op een gegeven moment populair is geworden, waardoor grondige structurele verbeteringen niet meer mogelijk zijn. Probeer nu maar eens breaking changes in te voeren. Bovendien houden mensen niet echt van veranderingen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
"Maar zij doen ook dingen fout" is geen geldig argument.
Precies de reden waarom ik verwees naar het schrijven van een populistisch politiek programma ;)

En nee, PHP is niet perfect, maar het verschil met andere taal-addepten is dat PHP ontwikkelaars nooit gepreekt hebben dat het perfect was, en er gewoon eerlijk vooruit durven te komen dat er denk fouten inzitten. Iets wat de 'hogere' talen niet durven te doen, waarschijnlijk gevoed door angst van hun met populistisch gewauwel opgebouwde sokkel te lazeren ;)

[ Voor 43% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 11-04-2012 08:35 ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 07:57:
[...]
Oh en die gast van dat artikel zit behoorlijk fout met een aantal van zijn punten, maar het is zo geschreven dat, dat niet uitmaakt. Want zodra je hem daarop wijst ben je in zijn ogen een blinde PHP aanhanger.
Ik vond het wel een vermakelijk artikel, er zaten wel leuke zaken tussen. Heel wat punten heeft hij wel gelijk (vooral de inconsequente functienamen/parameters enzo), maar andere zaken vond ik hem nu ook weer overdrijven. Ik kreeg het gevoel dat hij Python wou ophemelen en PHP volledig wou afbreken (zijn goed recht, laat me eigenlijk koud).

Psst, goede morgen iedereen *O* .

[ Voor 4% gewijzigd door Styxxy op 11-04-2012 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Na jaren trouwe dienst, is gistermiddag toch m'n MX510 muis aan z'n eind gekomen, scrollwiel doet het niet meer, dus dat werkt niet lekker en er zat al een tijd een kabelbreukje in waardoor ie soms contact verliest.
Dus ik loop vanmorgen naar systeembeheer om eens voorzichtig te informeren of er toevallig binnenkort hardware besteld moet worden omdat ik toe ben aan een nieuwe muis, trekt ie zo een gloednieuwe MX518 uit de kast _/-\o_
De meeste collega's hier zijn tevreden met de standaard 2-knops OEM muis van 5 euro die je altijd bij een standaard systeem geleverd krijgt, vandaar dat de verrassing dan extra groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb er eentje gevonden:

Na registratie:
Beste Alex,

Hartelijk dank voor je registratie op de recruitmentsite van NS.

Jouw inloggegevens zijn:
Emailadres: hiep@sjaak.sjaak
Wachtwoord: 0xDEADBEEF

Met vriendelijke groet,

NS Recruitment

*** Je kunt niet rechtstreeks reageren naar dit mailadres. ***
Vervolgens, na het klikken op de al enigszins beangstigend getitelde link "E-mail mijn wachtwoord naar mij
" en het invullen van mijn e-mailadres landt dit mailtje in mijn mailbox:
Hierbij sturen we je inloggegevens:

Emailadres: hiep@sjaak.sjaak
Wachtwoord: 0xDEADBEEF

Met vriendelijke groet,

NS Recruitment

*** Dit is een automatisch gegenereerde e-mail. Je kunt niet reageren naar dit mailadres. ***
|:(

En dat is dan de NS, één van de grootste werkgevers van het land |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
GateKeaper schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 17:22:
Ondanks dat iets als knockout er best wel mooi uitziet, blijf ik altijd mijn twijfels houden over de toepasbaarheid. Ik bedoel... mogen we javascript ondersteuning tegenwoordig eisen? En dit veranderd toch de hele structuur van je applicatie?! Misschien is het er ook wel niet voor bedoeld, maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat een normale website met een dergelijk framework moet worden opgebouwd.
Waarom niet? Grootste voorbeeld van deze toepassing (client-side rendering etc) is Twitter. De grootste voordelen:

* Minder / geen server-side template rendering; eenvoudiger serversoftware, minder werk voor de nodes in je gigantische cluster, etc.
* één API, meerdere clients (web, mobiel, alle twitter apps ooit geschreven). Niet triviaal in deze tijd.
ZpAz schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:15:

C:
1
2
3
    }];

Ja... en nee :p. Er zijn twee zaken waar je moet om denken: Het wordt best wel lelijke / onoverzichtelijke code als je een methode aanroept die 2 of meer van die blocks verwacht en je daar een lap code onder hangt, en je zit met de block scope (of wat de term maar is). Stel je hebt view controller X, die opent view controller Y met een callback die iets in controller X aanroept - zo van laat de gebruiker wat selecteren, kom dan terug. Als het systeem aangeeft dat 'ie te weinig geheugen heeft, wordt controller/view X opgeruimd. Als de gebruiker zijn actie dan doet in Y, wordt de callback aangeroepen... en is die waarde niet meer beschikbaar.

iig, __block voor variabelen die je in je blocks gebruikt pleuren. Is iets dat je makkelijk vergeet.

Het alternatief / de ouderwetse manier is dmv selectors - je geeft aan een functie die je aanroept welke functie op welk object je aan wilt roepen als callback. Is iets uitgebreider, maar het is qua leesbaarheid (mogelijk) iets beter, en je kunt de callbackfunctie unittesten. Niet dat dat zoveel gebeurt in objective-c, overigens :p.

En scala - of talen met first class functions in het algemeen > alles

Scala:
1
2
3
playlistManager fetchPlaylists(fetchedPlaylists => println("The return of the playlist %s".format(fetchedPlaylists))
// of korterder
playlistManager fetchPlaylists(println("The return of the playlist %s".format(_))

@ het PHP verhaal, het is niet de schuld van de taal / het framework (alhoewel dat natuurlijk voor verbetering vatbaar is), maar van het leger aan brakke devs die maar wat aanprutsen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 13:31

RayNbow

Kirika <3

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:31:
En nee, PHP is niet perfect, maar het verschil met andere taal-addepten is dat PHP ontwikkelaars nooit gepreekt hebben dat het perfect was, en er gewoon eerlijk vooruit durven te komen dat er denk fouten inzitten.
Echter, er eerlijk vooruit durven te komen verandert volgens mij niets aan de technische kwaliteit van PHP,
Iets wat de 'hogere' talen niet durven te doen, waarschijnlijk gevoed door angst van hun met populistisch gewauwel opgebouwde sokkel te lazeren ;)
net zo min dat het niet erkennen van onvolkomenheden in een eigen programmeertaal die taal daardoor nog slechter wordt.
Wat een bagger artikel. Haskell staat er niet tussen. :(

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Groeten vanuit Windows 7 :X

Eindelijk van WinXP af, het kwam er steeds niet van door deadlines. Nu eindelijk een dagje gevonden om een nieuwe computer te installeren. Win7, VS2010 ... ik voel me modern O+

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hehe, ik kreeg zojuist een email met een PDF met wachtwoord (geboortedatum) als 'wachtwoord vergeten'-mailtje 8)7

Iemand hier ervaring met Core Text voor iOS?

[ Voor 17% gewijzigd door alienfruit op 11-04-2012 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
alienfruit schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:09:
Hehe, ik kreeg zojuist een email met een PDF met wachtwoord (geboortedatum) als 'wachtwoord vergeten'-mailtje 8)7
Werd je wachtwoord gereset naar je geboortedatum en dit in een PDF naar je opgestuurd?

Leuk als je dan iemand z'n geboortedatum weet die daar een account heeft. Even de wachtwoord vergeten feature gebruiken en dan kun je inloggen. :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nee, de PDF was beveiligd met een wachtwoord:
Ihr Passwort befindet sich in der angehängten PDF Datei. Um diese Datei zu öffnen, bitten wir Sie als Passwort das Geburtsdatum in folgendem Format einzugeben: TT.MM.JJJJ (Beispiel: 21.09.1970). Achtung: es handelt sich um das Geburtsdatum der Referenzperson des Kontos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

RayNbow schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:07:
[...]

Wat een bagger artikel. Haskell staat er niet tussen. :(
Niet zeuren! Het is een wiki dus inkloppen maar :+

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Hehe, deed me inspireren om eens te kijken of ze een JavaScript artikel hadden op Uncyclopedia. Vrij grappig ook: http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/JavaScript

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

OMG! Ik denk ik bestel pricewatch: Creative Gigaworks T20 Series II bij Dunnet... 24u levering, dus zou ik hem vandaag moeten hebben...

Maar nee hoor, uiteraard is de bestelling nog in behandeling. Hoe kan dat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

kenneth schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:08:
Groeten vanuit Windows 7 :X

Eindelijk van WinXP af, het kwam er steeds niet van door deadlines. Nu eindelijk een dagje gevonden om een nieuwe computer te installeren. Win7, VS2010 ... ik voel me modern O+
Had je beter nog heel even langer kunnen wachten, over paar maanden zitten wij allemaal op Windows 8 en VS 11, loop je alweer achter >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Inderdaad... VS2010 en modern? VS11 is de shizzle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sh4wn schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:00:
Prachtig artikel. Beetje een samenvatting van de strekking van mijn posts omtrend PHP hier op GoT :+ Al wist ik ze niet allemaal.
Cartman! schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 22:11:
Als het je niet boeit, waarom ben je dan nu de gebeten hond aan het uithangen :D. Je probeert het goed te praten met het feit dat het jou gewoon brood op de plank levert, maar als het je echt niet boeit dan had je het ook niet goed hoeven te praten. Het heeft er alle schijn van dat het artikel je weldegelijk dwars zit, maar ik snap niet waarom. Of wellicht omdat je het er zelf mee eens bent en liever had gehad dat het niet zo was? Waarom besluit je te reageren zoals je reageert, in plaats van iets in de strekking van "het is helaas waar wat er staat, maar we moeten het er maar mee doen (en ondertussen brengt het wel lekker veel geld in het laatje)"?
kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 11 april 2012 @ 08:31:
En nee, PHP is niet perfect, maar het verschil met andere taal-addepten is dat PHP ontwikkelaars nooit gepreekt hebben dat het perfect was, en er gewoon eerlijk vooruit durven te komen dat er denk fouten inzitten.
Sorry maar hier praat je toch echt onzin van de bovenste plank :). Ja, natuurlijk beweren de developers dat er denkfouten in zitten, na 10 jaar pressure vanuit de community om die denkfouten op te lossen. Waarom denk je dat dingen als magic_quotes_gpc pas sinds PHP 5.3 (2009) deprecated zijn? Het heeft echt enorm lang geduurd voordat ze zelf tot dat "inzicht" zijn gekomen. Als er nieuwe designfouten worden aangekaart dan wordt dat afgedaan als "zo hebben we het nou eenmaal geïmplementeerd". Ook vandaag de dag nog. Kom niet met die onzin dat de developers zelf beweren dat er denkfouten inzitten, de enige reden waarom ze dat beweren is omdat iedereen hen vertelt dat het zo is en dat ze niet anders kunnen dan het toegeven.
Iets wat de 'hogere' talen niet durven te doen, waarschijnlijk gevoed door angst van hun met populistisch gewauwel opgebouwde sokkel te lazeren ;)
Nog zo'n onzin. Kom alsjeblieft eens met bewijs dat dat zo is. Ik kan je wel wijzen op wat designfouten in C++, en dat de makers ervan daar echt niet blij mee zijn. Het grote verschil is, zij proberen het niet jarenlang te verdedigen tot het niet meer verdedigbaar is. En dit is geen "jouw taal versus mijn taal" discussie, al lijken vooral PHP'ers het wel zo te interpreteren. Natuurlijk, geen enkele taal is perfect. Maar PHP staat met zijn imperfecties wel op eenzame hoogte. Dat je er ondertussen wel mee kunt maken wat je wilt en dat je er je brood mee kunt verdienen doet daar verder overigens niets aan af.

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2012 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Haan schreef op woensdag 11 april 2012 @ 09:39:
[...]

Had je beter nog heel even langer kunnen wachten, over paar maanden zitten wij allemaal op Windows 8 en VS 11, loop je alweer achter >:)
Alleen als Metro uit kan, linksom of rechtsom, goedschiks of kwaadschiks. Desnoods met nLite-achtige tools.

Pagina: 1 ... 74 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.