De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.391 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:35

Haan

dotnetter

Argh, we hebben een vloek rusten op externe ontwikkelaars hier op kantoor :(

De ene hield er wat aparte werktijden op na, inchecken van code gebeurde meestal tussen 4 en 5 's morgens, waarna hij overdag niet meer bereikbaar was. Ook 5 keer op rij afspraak gemaakt dat hij op kantoor zou komen en dan ook gewoon domweg niet op komen dagen zonder bericht |:( Intussen is ie toch geweest (hij ging geen cent betaald krijgen zolang hij niet op kwam dagen), dus daar zijn we nu vanaf.

De tweede werd gedetacheerd via een ander bedrijf, maar was na 1 dag werk spoorloos verdwenen.. Ook zijn werkgever wist niet waar hij was. Uiteindelijk bleek hij toen in het ziekenhuis te liggen vanwege een ongelukkige reactie op anti-biotica, kan gebeuren. maar hij is laatst weer ingehuurd om wat klusjes te doen, maar nu kwam ie gisteren ook opeens weer niet opdagen, en vanmorgen is ie aangereden op weg naar kantoor 8)7 alleen blikschade, geen persoonlijk letsel. Alsof de duivel er mee speelt. En dan blijkt natuurlijk ook nog dat ie al een week geen code heeft ingecheckt, dus we kunnen zijn werk niet eens overnemen |:(

edit:
post 7500 in dit topic *O*

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-09 16:38

_Erikje_

Tweaker in Spanje

lijkt alsof de managers geen goede communicatie hebben met externe ontwikkelaars. Daar moet jij als ontwikkelaar toch geen last van te hebben :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, Haan baalt dat hij die smoesjes niet meer kan gebruiken voor zijn slackers-gedrag :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Jullie hebben vast gehoord van de overval op de waardetransport vanochtend.

Nou is er blijkbaar getwitterd
De politie vraagt automobilisten die twee Audi's voorbij hebben zien scheuren, om dit te melden. Een van de Audi's heeft kenteken '10-RNR-??'
Ten eerste kloppen de laatste twee vraagtekens niet |:(, maar daarnaast kunnen ze toch die 10 kentekens checken en direct uitsluiten of het mogelijk een (gestolen) Audi is geweest of dat de kentekenplaten vals zijn :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:31:
Jullie hebben vast gehoord van de overval op de waardetransport vanochtend.

Nou is er blijkbaar getwitterd
[...]

Ten eerste kloppen de laatste twee vraagtekens niet |:(, maar daarnaast kunnen ze toch die 10 kentekens checken en direct uitsluiten of het mogelijk een (gestolen) Audi is geweest of dat de kentekenplaten vals zijn :?
Waarschijnlijk zin al die kentekens in die range van Audi's. Meestal worden door importeurs/garages meerdere kentekens tegelijk aangevraagd. Grote kans dat het dus allemaal audi's zijn. Maar inderdaad zou men zelf ook even in het RDW systeem kunnen kijken (of hun eigen systeem).

Maar om de overheid te helpen wil ik voor 10 miljoen euro wel een tooltje schrijven waarmee ze dat kunnen doen. Deze prijs is natuurlijk een koopje als je kijkt wat een ICT project bij de overheid normaal kost :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.Gertjan. schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:34:
[...]

Waarschijnlijk zin al die kentekens in die range van Audi's. Meestal worden door importeurs/garages meerdere kentekens tegelijk aangevraagd. Grote kans dat het dus allemaal audi's zijn. Maar inderdaad zou men zelf ook even in het RDW systeem kunnen kijken (of hun eigen systeem).
Nou niet dus :P

Ik kon iig tot 7 controleren en die waren geen van alle Audi's :)

toen werd ik geblockt omdat ik als particulier teveel kentekens opvroeg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BtM909 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:39:
[...]

Nou niet dus :P

Ik kon iig tot 7 controleren en die waren geen van alle Audi's :)

toen werd ik geblockt omdat ik als particulier teveel kentekens opvroeg :+
8 en 9 zijn ook geen Audi's en 0 bestaat niet. Jammer, anders hadden we tipgeld kunnen opstrijken :D
Of de kentekens zijn vals of de getuigen hebben toch niet zo heel goed opgelet.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-10 16:38

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat de kentekens vals zijn kun je natuurlijk donder op zeggen, een geldauto overvallen doe je niet in een opwelling :)
BtM909 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:31:
Maar dat vragen ze toch niet? Ze vragen of mensen die auto's hebben gezien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 10:51:
Dat de kentekens vals zijn kun je natuurlijk donder op zeggen, een geldauto overvallen doe je niet in een opwelling :)
Vorige keer bleken de autos gewoon gestolen te zijn en hadden ze moeite niet genomen om valse kentekens erop te schroeven.
Maar dat vragen ze toch niet? Ze vragen of mensen die auto's hebben gezien.
Ze hebben wel degelijk dat (deel van het) kenteken getwitterd. Ik zeg ook niet dat ze vragen of het kenteken klopt... Ik verwacht dat er iets meer moeite wordt gedaan om een en ander uit te sluiten.

Nu schijnt iemand een Audi weer gezien te hebben met hoge snelheid met RNN ipv RNR :P

Check trouwens ook de timeline van https://twitter.com/#!/megasupernieuws 7(8)7. Als hij een scoop heeft: top voor hem, maar dan mag hij die bonus gebruiken om z'n Nederlands bij te spijkeren :D Of zoals iemand op GS roept:
Volgens mij is meneer van megasupernieuws ook megasuperdyslectisch.
hij zit overigens al langer dan 20 jaar op 't internet :z

[ Voor 18% gewijzigd door BtM909 op 12-04-2012 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Laatst kreeg mijn moeder een Amber Alert waar een rode VW Caddy genoemd werd met kenteken, ik het kenteken nakijken blijkt dat bij een Range Rover van 6 maand oud te zijn met een catelogus prijs van 150K€ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 20:18
Whoei, na een heerlijke trial period heb ik PhpStorm van de baas cadeau gekregen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

SoaDmaggot schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:22:
Whoei, na een heerlijke trial period heb ik PhpStorm van de baas cadeau gekregen *O*
Nice, cadeautjes zijn altijd leuk ;) Hoewel het soms erg triest gesteld is met de vrijgevigheid van bazen... Vaak moet je smeken om licenties en durven sommige zelfs te opperen om maar een download/crack te gebruiken :X

Heb ooit proberen mijn manager te overtuigen dat we RedGate SQL toolbelt nodig hadden om snel DB updates te doen, maar ze wilden niet die paar honderd dollar besteden om ons werk te versimpelen. Uiteraard zagen ze wel de besparing (we hoefde niet meer iedere keer met de hand db update scripts te maken), maar toch weigerden ze de kosten te maken... :F

Overigens heb ik mezelf als baas afgelopen week een Galaxy Tab cadeau gedaan :*) Kan ik Android development weer oppakken (deed het voorheen op mijn Wildfire telefoon, maar die is inmiddels vervangen door een Windows 7.5 phone) en op de bank weer eens techsessies/blogs bijhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

SoaDmaggot schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:22:
Woei, ik gebruik ook WebStorm :)

Heb net Fireworks cadeau gekregen :P Was ook wel nodig.. de designers werden een beetje vervelend om alles te moeten converteren naar PSD's iedere wijziging (waarbij ook nog een hoop verloren/niet goed gaat) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 12-04-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ik zou ook gráág van Photoshop afstappen eerlijk gezegd, maar zo lang er hier nog met Photoshop PSD's gewerkt wordt, is het toch wat onhandig. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in de loop der jaren Fireworks alleen maar gebruik voor m'n snelle bewerkingen en het bevalt goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:27:
[...]

Nice, cadeautjes zijn altijd leuk ;) Hoewel het soms erg triest gesteld is met de vrijgevigheid van bazen... Vaak moet je smeken om licenties en durven sommige zelfs te opperen om maar een download/crack te gebruiken :X
Mja, een dergelijke werkgever heb ik ook gehad. Hier doen ze daar prettig genoeg erg makkelijk over. :)
Bosmonster schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:36:
[...]

Woei, ik gebruik ook WebStorm :)
Als ik me goed heb ingelezen is PHPStorm gelijk aan WebStorm maar als extra voorzien van PHP IDE? Erg lekkere pakketten inderdaad :Y

[ Voor 24% gewijzigd door PeterSelie op 12-04-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
BtM909 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:41:
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik in de loop der jaren Fireworks alleen maar gebruik voor m'n snelle bewerkingen en het bevalt goed :P
Start het sneller op dan PS? Dan kan ik er ook weleens naar kijken :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Rutix schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:47:
[...]

Met een SSD, moderne laptop en >6GB RAM starten ze (FW 32bits, PS32bits, PS64bits) even snel op (met alle filters erbij).

Enige is dat PSD's niet altijd even netjes worden weergegeven en je bij FW altijd nog ff een PNG crusher eroverheen moet rossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Hmm... bij de klant wordt Vimeo geblokkeerd door hun content filter maar Youtube niet. Ik had dat eerder andersom verwacht. Sucks. :(

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:47:
[...]

Moet zelf eigenlijk ook een upgrade doen van mijn Creative Suite.. Draai nog op CS2 en loop er nu toch wel tegen aan dat designers het niet erg cool vinden om een degelijk oud compatibility niveau te moeten hanteren :-(

Maar ik vind die Adobe software zo ontiegelijk duur, zeker voor die paar keer dat ik het gebruik per jaar... :'( Daarnaast heeft iedere designer zijn eigen voorkeur, de ene gebruikt graag InDesign, de ander Photoshop... Dan zou ik dus ook beiden moeten hebben... Kun je toevallig met Fireworks beide formaten aan?

Als ze het naar PDF zetten kan ik het sowieso aan in mijn oude CS2, maar dan kom je vaak in de knoei met je layers... Schaam me er soms wel een beetje voor als ze vragen: "welke versie gebruik je, dan zorg ik dat ik een compatible file maak" -> "CS2 :$ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Evilbee schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:01:
Hebben jullie ook wel eens dat je weet dat je een stukje code al een keer eerder hebt gemaakt, maar niet meer herrinnerd in welk project dat was? Ik loop nu al een half uur na te denken waar ik XMLSerialisation hebt gebruikt, maar kan het niet meer bedenken of vinden...
Misschien handig? http://kodery.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:41:
Hmmm interessant. Misschien een fijne replacement voor m'n ouwe trouwe Paint Shop Pro 9.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

FW ligt idd meer in lijn van PSP dan ooit tegen Photoshop (is natuurlijk wel iets gewijzigd na de overname van Adobe) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:43

orf

OkkE schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:40:
Ik zou ook gráág van Photoshop afstappen eerlijk gezegd, maar zo lang er hier nog met Photoshop PSD's gewerkt wordt, is het toch wat onhandig. :)
Wij hebben hier nu juist iets van 12 ongebruikte licenties van Fireworks omdat we elke developer (toch maar) over gezet hebben naar Photoshop. Persoonlijk vind ik Fireworks erg vervelend (layercomps vanuit PS werken gewoon niet) en was het voor mij vooral vanwege de kosten dat ik Fireworks heb aangeschaft voor developers. Nu zijn de kosten alsnog hoger omdat ik ze allemaal heb vervangen door PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

BtM909 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:13:
FW ligt idd meer in lijn van PSP dan ooit tegen Photoshop (is natuurlijk wel iets gewijzigd na de overname van Adobe) :)
PSP is ook compleet verneukt na de overname van Corel - die is veel meer de PS kant opgegaan. Ik wil juist een makkelijke editor waarin ik tegelijk vector graphics en bitmap graphics kan bewerken. PSP had ook absoluut z'n tekortkomingen, maar was voor zover ik wist (heb niet heel veel ervaringen met allerlei verschillende pakketten ;)) the right tool for my job. Diagrammetjes maken, kiekjes editen, en zo nu en dan eens "photoshoppen".

Ik zal Fireworks eens van het internet lenen en kijken of dat wat is :)

.edit: Adobe Download Assistant? GVD T$^@%@!%#&#%$@#$@^ 2#%!~#~!@!!
.edit2: Sign in with your Adobe ID to continue? 2t52^#%^@$!@#$@@#@#$@@@
Ik leech 'm wel, fucking bastards.

[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 12-04-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
.oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:31:

.edit2: Sign in with your Adobe ID to continue? 2t52^#%^@$!@#$@@#@#$@@@
http://www.bugmenot.com/view/adobe.com d:)b

[ Voor 57% gewijzigd door TJHeuvel op 12-04-2012 12:44 ]

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:47

alienfruit

the alien you never expected

$##!%#$#@$@!! Klote Excel anders open je mijn .csvje gewoon netjes meteen goed :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Heeft zojuist CS6 kado gekregen van Adobe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:37
alienfruit schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:12:
Heeft zojuist CS6 kado gekregen van Adobe :+
Hebben ze nog meer kado's?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nee, helaas! Dit keer geen telefoon :(
Aah, Excel snapt alleen tabs en niet comma's.. Logisch...

[ Voor 43% gewijzigd door alienfruit op 12-04-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je locale staat zeker op NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Haan schreef op donderdag 12 april 2012 @ 09:56:
[..]

De tweede [..] vanmorgen is ie aangereden op weg naar kantoor 8)7 alleen blikschade, geen persoonlijk letsel. Alsof de duivel er mee speelt. En dan blijkt natuurlijk ook nog dat ie al een week geen code heeft ingecheckt, dus we kunnen zijn werk niet eens overnemen |:(
En de saga continues. Gisteren bleek ie dus aan het solliciteren te zijn voor een nieuwe baan. Wat betreft de aanrijding bleek hij niet verzekerd te zijn, dus hij krijgt geen pechhulp en is nu naar huis aan het lopen.. Daarna kan ie de code mailen en is het wat ons betreft einde verhaal :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Wie rijdt er nu nog onverzekerd rond |:(

Zo slecht....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmmm...Engels met Nederlands toetsenbord (:+) en mijn collega heeft Zwitsersduits... De één is een comma en de andere een ; als scheidingsteken maar waarom alleen een tab werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Iemand hier al mee gespeeld? http://www.meteor.com/

Hippe shit. :) Lijkt me best gaaf om hiermee webapplicaties te bouwen.

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
zwippie schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:19:
Iemand hier al mee gespeeld? http://www.meteor.com/

Hippe shit. :) Lijkt me best gaaf om hiermee webapplicaties te bouwen.
Zag hem gister al voorbij komen. Ziet er inderdaad heel tof uit!

[edit]
Had gister alleen even door de documentatie gebladerd enzo, zojuist de screencast bekeken en ik moet zeggen dat ik het buitengewoon impressive vind. Als ze dit waarmaken kan dit wel eens heel cool gaan worden!

[ Voor 26% gewijzigd door st0p op 12-04-2012 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00
Ik zit alleen nu met een vraag. Die database queries die worden uitgevoerd werken neem ik aan alleen op de server? Bedoel als iedere willekeurige client dat gaat lopen doen kan je wel dag zeggen tegen je applicatie :P
Moet zeggen dat ik me nog niet echt heb verdiept in dat hele node.js verhaal. Het idee om weer alles in javascript te zitten proggen staat me niet echt aan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:18:
Nee, helaas! Dit keer geen telefoon :(
Aah, Excel snapt alleen tabs en niet comma's.. Logisch...
Imports van CSV is wat dat betreft een drama. Volgens mij voldoet de export die Excel maakt ook niet direct aan de CSV standaard.

Om een CSV fatsoenlijk te openen in Excel moet je echt de file-open dialog gebruiken in sommige gevallen. Excel biedt je dan de mogelijkheid aan om de file in te lezen en op te geven hoe hij de files moet splitsen. Dus bijvoorbeeld welk karakter, maar ook fixed column sizes. Staat me zelfs iets bij dat je je document het beste .txt kunt noemen, anders heeft Excel sowieso iets van "Tha fuck is this...?"... Heeft me ook redelijk wat slapeloze nachten bezorgd :/

Echt hopeloos... CSV's uit andere systemen kan Excel over het algemeen geen soep van trekken en moet je hem echt aan het handje nemen en uitleggen hoe het document in elkaar zit. Beetje jammer...

Overigens is CSV een heerlijk ruim begrip, want als iets tab-seperated is noemt met het toch CSV... Maar goed standaarden zijn er om te schenden toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:50:
[...]
Overigens is CSV een heerlijk ruim begrip, want als iets tab-seperated is noemt met het toch CSV... Maar goed standaarden zijn er om te schenden toch ;)
CSV is inderdaad in de ruimte zin van het woord een 'begrip', meer is het niet. Als je fatsoenlijk data in en uit Excel wilt krijgen zul je .xls en/of .xlsx-bestanden moeten gebruiken. Erg moeilijk is dat ook niet, alleen niet goedkoop :+ (alhoewel 'niet goedkoop' natuurlijk een relatief begrip is).

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:09
(jarig!)
Noem je iets CSV of CSV? Helaas voor de rest van de wereld heeft Microsoft besloten voor de 2e te gaan, heel hard SCREW YOU te roepen en de plek waar je die C instelt ergens ver weg in het configuratiescherm te verstoppen... Oh, en uiteraard is dit teken niet in alle locales gelijk...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Zit er in het configuratiescherm een optie waarmee je instelt hoe CSV's worden geschreven/geparsed? :o Waar dan?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Caelorum schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:46:
Ik zit alleen nu met een vraag. Die database queries die worden uitgevoerd werken neem ik aan alleen op de server? Bedoel als iedere willekeurige client dat gaat lopen doen kan je wel dag zeggen tegen je applicatie :P
Moet zeggen dat ik me nog niet echt heb verdiept in dat hele node.js verhaal. Het idee om weer alles in javascript te zitten proggen staat me niet echt aan eigenlijk.
Dat vroeg ik me dus ook al af, want zo is het natuurlijk zo lek als een mandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:54:
[...]

CSV is inderdaad in de ruimte zin van het woord een 'begrip', meer is het niet. Als je fatsoenlijk data in en uit Excel wilt krijgen zul je .xls en/of .xlsx-bestanden moeten gebruiken. Erg moeilijk is dat ook niet, alleen niet goedkoop :+ (alhoewel 'niet goedkoop' natuurlijk een relatief begrip is).
Nou ja het nadeel van Excel is dat het een redelijk gesloten formaat is (of was). Het is dus niet tof om naar een Excel te schrijven of hier data uit te lezen. Gelukkig zijn er wel redelijk goede libraries, maar toch is Excel een beetje een "net niet" formaat voor data uitwisseling...

Daarnaast zijn er iets teveel implementaties met Excel Interop waarbij gewoon Excel op de achtergrond gestart wordt. Geweldig is dat, zeker wanneer je het bij een klant op de server uitrolt... Tja daar staat geen Excel... Moet je je klanten verplichten een Excel license voor de server te nemen (wat ook niet echt mag volgens mij, als de Terminal Server rol is ingeschakeld moet je speciale licenties hebben). Je kunt ook wel wegkomen met de Office DLL's, maar toch is dat niet optimaal... :-(

Moet nu toevallig voor een project ook een Excel import/export doen, maar wil daar eigenlijk geen Excel voor gebruiken. Nu stuitte ik in het verleden ooit op NPOI, dus ga ik eens kijken wat dat kan doen voor me :)

Overigens heb ik ooit een aantal Indiers een creatieve Excel export zien doen :+ Ze ramde gewoon een <table></table> blok door de Response.Write en zette de response-headers naar Excel. Het vreemde is dat het gewoon werkte. Je kunt dus gewoon een <table> definitie in een txt bouwen en vervolgens naar xls renamen en aan Excel voeren. Mijn eerste reactie was echt: "ehm... wauw :X "

(uiteraard was de opmaak van getallen en cellen behoorlijk verrot, maar verder ging het redelijk. Had al een tijd zitten zoeken hoe ze nou eigenlijk de Excel export deden, maar de redirecten gewoon de pagina content naar een .xls file. En aangezien de hele site een grote table in table in table was vond Excel het prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Jrnnrm ki;;or fsy ppl er;rrmf. fsm nrhom kr ,ry yu[rm msst fsn lihy jr jsnf brtkrrtf op hry yorydrnnotf.

spoiler:
Hebben jullie dat ook weleens, dan begin je met typen maar dan ligt je hand verkeerd op het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Creativiteit kan je aan de gemiddelde Indiër wel overlaten ja. Helaas is vaak het type creativiteit gelijk aan het soort creativiteit van gestoorde seriemoordenaars (je wil het resultaat niet zien ..) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 19:09
(jarig!)
Korben schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:59:
Zit er in het configuratiescherm een optie waarmee je instelt hoe CSV's worden geschreven/geparsed? :o Waar dan?
Het scheidingsteken in alle CSV-tekstbestanden wijzigen, al klopt die titel niet helemaal; het gaat niet recursief je computer af om alle bestanden aan te passen :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:04:
Jrnnrm ki;;or fsy ppl er;rrmf. fsm nrhom kr ,ry yu[rm msst fsn lihy jr jsnf brtkrrtf op hry yorydrnnotf.

spoiler:
Hebben jullie dat ook weleens, dan begin je met typen maar dan ligt je hand verkeerd op het toetsenbord
.
Vraag me af hoe lang je over dat berichtje hebt gedaan ;)
Maar ja, dat heb ik met enige regelmaat, dan zit ik net een letter er naast. Vaak maar met 1 hand waardoor slechts een deel eruitziet als gebrabbel. :+

Overigens zou je dat niet snel gebeuren als je netjes met 10 vingers typt, je vingers zouden goed moeten liggen door de "streepjes" op de j en f (bij qwerty). Maar aangezien ik niet consequent met 10 vingers type en vaak mijn toetsenbord scheef voor me heb liggen zit ik er redelijk vaak een tekentje naast, erg leuk :+ Vooral als je zonder te lezen gewoon op enter drukt in een chat bericht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik typ wel constant met 10 vingers (of eigenlijk met 8, mijn ringvingers gebruik ik doorgaans niet), maar ik let niet altijd op het streepje. Mijn rechterlinkerhand gaat meestal goed ja, omdat ik daarmee de shift doe (ik voel dan duidelijk dat mijn pink op de Z ligt ipv op de shift), maar dat had ik bij bovenstaande voorbeeld niet gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Paul schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:05:
[...]

Het scheidingsteken in alle CSV-tekstbestanden wijzigen, al klopt die titel niet helemaal; het gaat niet recursief je computer af om alle bestanden aan te passen :+
:/ .... Daar zou ik hem dus niet gezocht hebben :/ Ben benieuwd of iedere applicatie deze setting zou respecteren, waarschijnlijk niet...
Haan schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:04:
Creativiteit kan je aan de gemiddelde Indiër wel overlaten ja. Helaas is vaak het type creativiteit gelijk aan het soort creativiteit van gestoorde seriemoordenaars (je wil het resultaat niet zien ..) ;(
Och onderhoud van Indische code is ook leuk... Tenminste als je een beetje sadomasochistisch bent aangelegd :+ Met enige regelmaat moet ik toch wel hardop lachen om de code van de ontwikkelaars. Dan pakken mijn collega en ik een bak koffie en genieten we van de Indische humor. Dat is leuk tot de klant zegt: "oh daar zit tevens een foutje, fix het eens..." dan wordt het lachen vanzelf huilen :'(
.oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:09:
Ik typ wel constant met 10 vingers (of eigenlijk met 8, mijn ringvingers gebruik ik doorgaans niet), maar ik let niet altijd op het streepje. Mijn rechterhand gaat meestal goed ja, omdat ik daarmee de shift doe (ik voel dan duidelijk dat mijn pink op de Z ligt ipv op de shift), maar dat had ik bij bovenstaande voorbeeld niet gedaan :)
Mmmm, dat is wel apart. Ik heb het juist dat mijn rechter soms verkeerd zit. Ik moet mezelf weer eens aanleren alle 10 mijn vingers te gebruiken. Ik kan het wel maar dan gaat de snelheid eruit. Zal wel te maken hebben dat ik een tijd last van mijn pink had, het indrukken van de toetsen voelde dan niet leker waardoor mijn wijsvinger en middelvinger het werk maar hebben overgenomen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb dat elke keer als ik op een computer van een collega wil tikken. QWERTY en QWERTZ blijft lastig vooral de codeklop karakters die op idiote plekken zitten op zo'n QWERTZ toetsenbord :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:19:
Ik heb dat elke keer als ik op een computer van een collega wil tikken. QWERTY en QWERTZ blijft lastig vooral de codeklop karakters die op idiote plekken zitten op zo'n QWERTZ toetsenbord :X
Ik heb ooit een Limburgse collega een QWARTY toetsenbord cadeau gedaan :+
Hij gebruikte de e toch nooit, dus heb ik hem een bonus a gegeven, die gebruikte hij namelijk te vaak :+

Gelukkig kon hij er om lachen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.Gertjan. schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:15:
Mmmm, dat is wel apart. Ik heb het juist dat mijn rechter soms verkeerd zit.
Sorry ik bedoel LINKER hand 8)7. Mijn rechter gaat ook verkeerd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.Gertjan. schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:01:
Overigens heb ik ooit een aantal Indiers een creatieve Excel export zien doen :+ Ze ramde gewoon een <table></table> blok door de Response.Write en zette de response-headers naar Excel. Het vreemde is dat het gewoon werkte. Je kunt dus gewoon een <table> definitie in een txt bouwen en vervolgens naar xls renamen en aan Excel voeren. Mijn eerste reactie was echt: "ehm... wauw :X "

(uiteraard was de opmaak van getallen en cellen behoorlijk verrot, maar verder ging het redelijk. Had al een tijd zitten zoeken hoe ze nou eigenlijk de Excel export deden, maar de redirecten gewoon de pagina content naar een .xls file. En aangezien de hele site een grote table in table in table was vond Excel het prima)
Dat deed iemand in een topic hier onlangs ook.

Dammit. Dankzij een leuke issue van een kalenderclient (Thunderbird + Lightning) nog een bugje gevonden in m'n CalDAV-server (en nee, wordt geen open source ;(). Als je een event verplaatst van een agenda van gebruiker A naar een agenda van gebruiker B op dezelfde server, doet 'ie geen MOVE (zoals iCal bijvoorbeeld weer wel doet), maar eerst een PUT op de nieuwe agenda, en daarna een DELETE op de oude.

Beide met dezelfde GUID. -O- Drie keer raden wat ik gebruik als unieke identificatie. De PUT mislukt dus, doordat de server denkt dat het event al bestaat en dus een 412 teruggeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 12-04-2012 15:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat is dat voor rare taal? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

.oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:09:
Ik typ wel constant met 10 vingers (of eigenlijk met 8, mijn ringvingers gebruik ik doorgaans niet), maar ik let niet altijd op het streepje. Mijn rechterlinkerhand gaat meestal goed ja, omdat ik daarmee de shift doe (ik voel dan duidelijk dat mijn pink op de Z ligt ipv op de shift), maar dat had ik bij bovenstaande voorbeeld niet gedaan :)
Haha dat heb ik inderdaad ook, komt misschien ook mede doordat er naast de ';' op het toetsenbord nog een rij kolom? zit, terwijl dit aan de 'a' kant van het toetsenbord niet zo is.

Uberhaubt vind ik dat ze wel een tweede keer kunnen nadenken over een toetsenbord, er zit zoveel legacy op een toetsenbord wat eigenlijk geen functie meer heeft, zoals bijvoorbeeld het insert, capslock, scrollock en pause/break knopje.

[ Voor 0% gewijzigd door windwarrior op 12-04-2012 15:26 . Reden: zpellingsvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Raar taaltje inderdaad, eigenlijk de eerste keer dat ik het pascal-dialect zie dat door Oxygene heen gaat. Al is het niet echt raar om dat juist bij de makers van Oxygene tegen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ctrl+Insert, Shift+Insert en Insert zelf gebruik ik tijdens het devven nog regelmatig.
capslock
HTML 4!
scrollock
TeamViewer, Excel, commandline.
pause/break
Windows-toets + Pause/break! En af en toe ook wel eens handig tijdens het opstarten van de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

windwarrior schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:26:
Uberhaubt vind ik dat ze wel een tweede keer kunnen nadenken over een toetsenbord, er zit zoveel legacy op een toetsenbord wat eigenlijk geen functie meer heeft, zoals bijvoorbeeld het insert, capslock, scrollock en pause/break knopje.
Nadeel is dat bij een nieuwe indeling iedereen weer moet wennen aan de verdeling. De insert is trouwens nog wel een nuttige knop en ik dacht dat scroll-lock ook nog werkte in bepaalde tools.

Ik heb nu al moeite te wennen aan toetsenborden met een afwijkende enter (en dus een verplaatste backspace) of waar het blokje insert/home/delete/end/pageup/pagedown anders van vorm is (ik heb zelfs een toetsenbord waar ze een knopje hebben verwijderd en een van de andere vergroot hebben)... :( Tel daarbij op dat iedere laptopboer zijn control, alt, fn en windowstoets op willekeurige volgorde wil plaatsen en je moet nu al te vaak wennen aan een afwijkende layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waar ik toch echt zo'n gruwelijke hekel aan heb zijn die toetsenborden waarbij ze het handig vonden om de insert boven de cursortoetsen weg te laten en de delete dan 2 rijen hoog te laten zijn 8)7. Dan heb je dus geen insert als je numlock aan hebt staan (ja met shift ja). Overigens stam ik nog uit de 83-key toetsenborden tijd en heb ik numlock dus standaard UIT staan omdat ik het keypad gebruik voor de cursortoetsen :+

Afbeeldingslocatie: http://lowendmac.com/thomas/09tt/model-f/005.jpg

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 12-04-2012 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

tijd voor het volledig modulaire toetsenbord zo te horen :)

want ik vind het vervelend als ze de shift doormidden breken om er een \ neer te zetten :(

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/LogitechG510toetsen.jpg

[ Voor 65% gewijzigd door windwarrior op 12-04-2012 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja, precies, die hoort gewoon boven de (1 rij hoge) enter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Haha, das dan weer grappig, ik irriteer me er altijd aan als numlock uit staat, omdat dat zo lekker wegtypt als je getalletjes aan het intikken bent :p

Uiteindelijk is dus door die 1000 standaarden er een probleem ontstaan dat niet op te lossen is, iedereen is onderhand wat anders gewent.

refererende aan: Good 'old xckd 927

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 21:26

RayNbow

Kirika <3

windwarrior schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:34:
tijd voor het volledig modulaire toetsenbord zo te horen :)

want ik vind het vervelend als ze de shift doormidden breken om er een \ neer te zetten :(

[afbeelding]
Dat heb ik op een Toshiba-laptop thuis. Gelukkig zit de slash-toets in tweevoud op 't toetsenbord, dus ik heb in Windows de scancode van de slash-toets naast de LShift gewoon veranderd in de LShift scancode.

Resultaat: min of meer een bredere LShift toets. :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
.Gertjan. schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:01:
[...]
Ha, dat heb ik ook wel eens gedaan. De wens was een Excel-export, ik had niet veel tijd, en een collega kwam met die oplossing aanzetten.

Is het lelijk? Jep.
Gaat Excel zeiken dat de inhoud niet overeenkomt met het content/filetype? Jep.
Werkt het? Jep! :D

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:36:
Het heeft me een aantal toetsenborden gekost voordat ik een toetsenbord heb gevonden waar ik me niet zoveel erger aan de plaatsing van toetsen: Microsoft Digital Media Keyboard 3000. Erg fijn, en relatief erg goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bleh, wat vind ik het toch nasty om dit soort comments tegen te komen in de buurt van code:
code:
1
/* Added by <naam> on <datum> */

Waarom zou je dat doen? Daar hebben we toch een versiebeheersysteem voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Alex) schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:41:
Bleh, wat vind ik het toch nasty om dit soort comments tegen te komen in de buurt van code:
code:
1

Dat stamt uit de tijd voor versiebeheer, want dit soort informatie is nogal meta en hoort niet in de broncode thuis. Force of habit, waarschijnlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Korben op 12-04-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Ik wen eigenlijk altijd gewoon snel aan een andere plaatsing van toetsen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:18
Alex) schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:41:
code:
1

Ik heb nog een programmeur gekend die zo'n commentaar ingaf als commit message. Hij keek zelfs telkens op zijn polshorloge om de juiste tijd te kunnen invullen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Alex) schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:41
Alex) schreef:

code:
1

yw :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:39:
[...]

Het heeft me een aantal toetsenborden gekost voordat ik een toetsenbord heb gevonden waar ik me niet zoveel erger aan de plaatsing van toetsen: Microsoft Digital Media Keyboard 3000. Erg fijn, en relatief erg goedkoop.
Die heb ik ook op mijn "prive" computer :) Is inderdaad een zeer fijne ramplank :)
Voor mij development werk gebruik ik de Natural 4000, moet zeggen dat ik dat ook een zeer fijn ding vind. Helaas zijn ze redelijk aan de prijs en kan niet iedereen er op typen. Mijn vrouw weigert hem te gebruiken en typt liever op de laptop zelf.

Ik wilde eigenlijk de 3000 ook bij een klant neerleggen, maar kreeg hem niet in mijn rugzak. Daar ligt nu dus de wireless variant, die is iets kleiner, maar heeft heeft insert/home/etc 2 breed en 3 hoog (90 graden gekanteld dus). Daarnaast is het draadloos, wat ook niet altijd optimaal is. Maar goed, beter dan jezelf RSI typen op je laptop. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Lovely.... op me werk vond iemand het een goed idee om een mij een ergonomisch toetsenbord te geven. Ja sure want dat typt lekker makkelijk als je een handicap aan je handen hebt en dus maar 2 vingers aan elke hand hebt om te typen.. good job man!

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Code erven is altijd leuk, vorige programmeur stamt uit de tijd dat 16-bits integers de standaard waren ipv 32-bits en specificeert daarom altijd de types volledig: System.Boolean, System.String, System.Int32 etc...

Voor mij leest bool, string en int net iets makkelijker weg, Find/Replace dus, een mens mag voorkeuren hebben.
Het risico dat ze de compiler aanpassen en voor int de System.Int64-klasse kiezen, neem ik dan wel voor lief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Daarom gebruik ik bijna overal var i.p.v. het type expliciet te specificeren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Gebeurt hier ook wel, maar dat mag niet als het een field of een return value van een methode is.

private var WhatEver() zou wel leuk zijn.
returnt true, 0, "wrong" or FileNotFoundException. :p

Maar goed, daar hebben we object al voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Davio schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:01:

Maar goed, daar hebben we object al voor.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Davio schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:58:
Code erven is altijd leuk, vorige programmeur stamt uit de tijd dat 16-bits integers de standaard waren ipv 32-bits en specificeert daarom altijd de types volledig: System.Boolean, System.String, System.Int32 etc...

Voor mij leest bool, string en int net iets makkelijker weg, Find/Replace dus, een mens mag voorkeuren hebben.
Het risico dat ze de compiler aanpassen en voor int de System.Int64-klasse kiezen, neem ik dan wel voor lief. :)
Klok, klepel... Of je int of long kiest heeft geen drol te maken met de processorarchitectuur van je systeem. Een int is altijd 32 bits, of je nou op een 8-bit, 16-bit, 32-bit, 64-bit of een hypothetisch 67,5-bit systeem zit te werken. Voor pointers is het relevant, maar die heb je niet echt in .NET, en anders gebruik je een IntPtr die automatisch de juiste grootte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Was een grapje, wees gerust. :+
En een stille hint naar TheDailyWTF uiteraard.
Korben schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:03:
[...]

Klok, klepel... Of je int of long kiest heeft geen drol te maken met de processorarchitectuur van je systeem. Een int is altijd 32 bits, of je nou op een 8-bit, 16-bit, 32-bit, 64-bit of een hypothetisch 67,5-bit systeem zit te werken. Voor pointers is het relevant, maar die heb je niet echt in .NET, en anders gebruik je een IntPtr die automatisch de juiste grootte heeft.
Dat is niet helemaal waar, zie de alwetende immer 100% correcte WikiPedia:

The sizes of short, int, and long in C/C++ are dependent upon the implementation of the language:

On older, 16-bit operating systems, int was 16-bit and long was 32-bit.
On 32-bit Unix, DOS, and Windows, int and long are 32-bits, while long long is 64-bits. This is also true for 64-bit processors running 32-bit programs.[6]
On 64-bit Unix, int is 32-bits, while long and long long are 64-bits.[7][8][9]

Wikipedia: Integer (computer science)

[ Voor 74% gewijzigd door Davio op 12-04-2012 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

In Haskell is een Int minstens 29 bit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Korben schreef op donderdag 12 april 2012 @ 17:03:
[...]

Over klok en klepel gesproken :+

sizeof(int) is implementatie afhankelijk, niet architectuur afhankelijk, maar zeker niet altijd 32 bits.

edit: ja, wat Davio zegt dus

[ Voor 10% gewijzigd door EddoH op 12-04-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

EddoH schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:14:
[...]
Over klok en klepel gesproken :+

sizeof(int) is implementatie afhankelijk, niet architectuur afhankelijk, maar zeker niet altijd 32 bits.

edit: ja, wat Davio zegt dus
Helemaal niet. int is in de C#-specificatie expliciet gedefinieerd als 32-bit (sterker nog, expliciet gemapt aan System.Int32). Als een implementatie int definieert als bijvoorbeeld 64-bit is voldoet die implementatie niet aan de C#-spec.

sizeof(int) zal altijd 4 zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Korben op 12-04-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Oooh, excuus, C#, dan zal het allemaal wel. Ik had het over C :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Klok en klepel ;) :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Deed ik uiteraard met opzet... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:17

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
.oisyn schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:36:
En voila, een van de redenen dat het enige van Microsoft in mijn huis een toetsenbord is ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:00
Kees schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:09:
[...] En voila, een van de redenen dat het enige van Microsoft in mijn huis een toetsenbord is ;)
Wat waarschijnlijk stiekem eigenlijk een rebranded logitech is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Jongens toch! Iedereen weet toch dat je deze toetsenbord moet hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.clickykeyboard.com/modelm/modelm%20015.jpg

Het was altijd leuk om de toetsen om te wisselen op school >:) Ik kreeg ik zo'n ding maar gangs op mijn iMac :+

[ Voor 28% gewijzigd door alienfruit op 13-04-2012 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

alienfruit schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:14:
[afbeelding]

Het was altijd leuk om de toetsen om te wisselen op school >:) Ik kreeg ik zo'n ding maar gangs op mijn iMac :+
Waren inderdaad fijn, maar ik wil absoluut geen keyboard zonder numpad meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Trapsgewijze opmaakmodellen. Microsoft, really?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mensen wel eens met dit keyboard en deze muis gewerkt? :)
Afbeeldingslocatie: http://farm1.staticflickr.com/2/1934782_4e7c895c74.jpg
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2393/2517450591_75323514d2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
wow blast from the past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Laatst online: 03-10 22:47
alienfruit schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 08:14:
[afbeelding]

Hey zo'n ding hebben we beneden in de hal ook XD. iedereen loopt al te zeuren dat ie geen Windows toets heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Gebruik je die Windows toets dan? Gebruik ik echt nooit op mijn werk...

[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 13-04-2012 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
Ik onder windows 7 behoorlijk vaak.. Windows toets + verder typen + enter voor bijna elk programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Win+<num> = taskswitch naar applicatie <num> in Windows 7. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Win+E = verkenner. Toen ik nog Windows gebruikte. :)

[ Voor 46% gewijzigd door OkkE op 13-04-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
And the list goes on...
Zelfs in ubuntu gnome/unity handig XD

[ Voor 15% gewijzigd door ytterx op 13-04-2012 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Ok, ik kom hier iets raars tegen...
Wellicht dat een javascript guru hier kan verklaren waarom iemand dit zo zou willen doen?

namen gefingeerd to protect the inno-cent :P
JavaScript:
1
2
3
var oEditor = new SuperDupaEditor("oEditor");

oEditor.iets();

Ok, wat hier gaande is is dat de string die meegegeven wordt aan het object, dezelfde naam moet zijn als de definitie van de variabele waarin ik het object stop.
Daarnaast moet de variabele oEditor als global beschikbaar zijn, zodra je dit stukje code wrapped in een closure oid werkt het al niet meer.

Als je er dus dit van maakt:

JavaScript:
1
2
3
var oEditor = new SuperDupaEditor("12345");

oEditor.iets();

Dan krijg je dus de foutmelding: 12345.eenofanderefunctie() is undefined.

Echt, why the hell werkt dit zo? Wat is het voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

D-Raven schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 09:18:
Ok, ik kom hier iets raars tegen...
Wellicht dat een javascript guru hier kan verklaren waarom iemand dit zo zou willen doen?

namen gefingeerd to protect the inno-cent :P
JavaScript:
1
2
3
var oEditor = new SuperDupaEditor("oEditor");

oEditor.iets();

Ok, wat hier gaande is is dat de string die meegegeven wordt aan het object, dezelfde naam moet zijn als de definitie van de variabele waarin ik het object stop.
Daarnaast moet de variabele oEditor als global beschikbaar zijn, zodra je dit stukje code wrapped in een closure oid werkt het al niet meer.

Als je er dus dit van maakt:

JavaScript:
1
2
3
var oEditor = new SuperDupaEditor("12345");

oEditor.iets();

Dan krijg je dus de foutmelding: 12345.eenofanderefunctie() is undefined.

Echt, why the hell werkt dit zo? Wat is het voordeel?
Waarschijnlijk omdat de ontwikkelaar niet echt een JavaScript-expert is. En omdat ie (huiver) regelmatig eval() gebruikt. ;(

Pagina: 1 ... 76 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.