De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.377 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Zaterdag voor een maand op vakantie. *O* Deze week dus nog even flink doorwerken om alles netjes afgerond achter te laten. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Vroeger wel, toen programmeerde ik gewoon tegen de productie-versie aan. IDE met FTP sync.
Tegenwoordig werk ik met Ruby on Rails; dan draai ik netjes lokaal een development-versie.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
Inclusief (D)VCS neem ik aan. :)

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

ook maar even hotelletje geboekt voor Techdays :)
geen zin om 2x op een neer naar den haag te rijden vanuit limburg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Sjonge jonge, verwacht een pakketje met een paar kabels, tweede dag op een rij dat PostNL meldt "Aflevering uitgesteld tot volgende werkdag". Om 3 uur. Even informeren, komen ze met het excuus dat er een chauffeur rijdt die de route nog niet zo goed kent en de weg niet kan vinden op het industrieterrein... Fijne boel daar bij PostNL. :(

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-09 10:33
Hebben ze in die busjes geen navigatiesystemen? :+

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
Korben schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:24:
Sjonge jonge, verwacht een pakketje met een paar kabels, tweede dag op een rij dat PostNL meldt "Aflevering uitgesteld tot volgende werkdag". Om 3 uur. Even informeren, komen ze met het excuus dat er een chauffeur rijdt die de route nog niet zo goed kent en de weg niet kan vinden op het industrieterrein... Fijne boel daar bij PostNL. :(
Bij mij staat er dat mijn pakket om uiterlijk 13.15 bezorgd zou worden, maar de status is nog steeds "Pakketbezorger is onderweg". Ben benieuwd of ik het vandaag nog krijg.

Daaraan gerelateerd, ik bekijk dat nu allemaal via MijnPakket van PostNL. Daarmee wordt mijn naam en adres automatisch aan pakketjes gekoppeld die naar mij onderweg zijn. Maar hoe veilig is dat nou?
Als ik nou bijvoorbeeld de gegevens van mijn ouders/vrienden invul, kan ik dan al hun pakketjes zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Korben schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:24:
Hmm, hetzelfde probleem hier inderdaad..

Also: hetzner klapt er al voor de tweede keer volledig uit vandaag? Eerder @ 13:00, nu net een minuut of 10 geleden..

Core switches zijn dus misselijk..

[ Voor 6% gewijzigd door PeterSelie op 14-02-2012 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:17
Weet iemand of het een beetje te doen is om bij techdays met je laptop te zitten tijdens die presentaties? Is er bijvoorbeeld stroom daar om dat ding op te laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

SoaDmaggot schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:36:
[...]
Hmm, hetzelfde probleem hier inderdaad..
'Hier'? In welke stad als ik vragen mag?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Korben schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:01:
[...]

'Hier'? In welke stad als ik vragen mag?
Utrecht, Vleutenseweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Oh, okee, dan is dat waarschijnlijk ongerelateerd. :P Schrok al; straks zit ik te praten met iemand die op het zelfde industrieterrein werkt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13
Bosmonster schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:53:
[...]

Webstorm, maar neem aan dat er ook andere IDE's zijn die context en project aware zijn zeg maar. (Hoewel dit de enige is die ik ken die 100% op frontend is gericht).

Snap niet dat mensen nog kunnen werken in dingen als Notepad++.
Cloud9 natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:13
Daar werk jij nu toch? :)
Ben opzich best wel jaloers, misschien informeren voor stageplekken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:38
Avalaxy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:57:
[...] Is er bijvoorbeeld stroom daar om dat ding op te laden?
Er zijn genoeg stopcontacten te vinden in de gangen van het World Forum. Of ze het ook toelaten is een tweede...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:26
Dragor schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:32:
[...]

Bij mij staat er dat mijn pakket om uiterlijk 13.15 bezorgd zou worden, maar de status is nog steeds "Pakketbezorger is onderweg". Ben benieuwd of ik het vandaag nog krijg.
...
Die tijdvakken voor bezorgen doen er sowieso niet toe. Bij mij stond die laatst op tussen 9.30 en 21.30 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door jip_86 op 14-02-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

jip_86 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:50:
[...]

Die tijdvakken voor bezorgen doen er sowieso niet toe. Bij mij stond die laatst op tussen 9.30 en 21.30 8)7
Hehe, lange dienst voor die pakketbezorger dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Korben schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 16:58:
[...]

Hehe, lange dienst voor die pakketbezorger dan :P
Draai jij niet dezelfde tijden, dan :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik moet zeggen dat er hier (regio Kampen) weinig te klagen is over PostNL. Ze zijn altijd optijd en heb nog nooit meegemaakt dat een pakketje er langer dan een (werk)dag over deed om bezorgd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

SoaDmaggot schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:00:
[...]
Draai jij niet dezelfde tijden, dan :? :P
Not quite. Ik werk wel lange dagen, maar niet 12 uur achter elkaar, godzijdank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-09 15:26
Korben schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 17:03:
[...]
Not quite. Ik werk wel lange dagen, maar niet 12 uur achter elkaar, godzijdank :)
Ik ben wel bijna 12 uur van huis. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:58
Avalaxy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 15:57:
Weet iemand of het een beetje te doen is om bij techdays met je laptop te zitten tijdens die presentaties? Is er bijvoorbeeld stroom daar om dat ding op te laden?
Net terug van m'n eerste dag (in Belgie dus), en ik had ook getwijfeld om een laptop mee te nemen, of niet.
Blij dat ik het niet gedaan heb, want het is echt wel crowded, en een hele tijd die tas meezeulen is geen gemak.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Aaaargh... Al een flinke tijd bezig iets op te lossen met de Registration plugin van Facebook, blijkt het een debiele bug aan hun kant te zijn 8)7 Nu maar hopen dat ze snel reageren op bugreports.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 01:17

alienfruit

the alien you never expected

Argh, waar komen die \" meuk nou weer vandaan PHP :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
alienfruit schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:30:
Argh, waar komen die \" meuk nou weer vandaan PHP :|
Escaping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Magic Quotes :D

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
* D-Raven heeft sinds niet zo lang geleden een issue tracker geïntroduceerd hier op t werk.

Iedere keer als ze iets aan me vragen de bal terugkaatsen met: Heb je issue nummer voor me?... niet?? Ah, in dat geval.. helaas!!.

* D-Raven doet niks zonder issue ID.

Misschien een beetje te arrogant.. maar als ik dit niet doe, dan gaat dat ding nooit gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Zo werken wij ook met onze grootste klanten, zonder raak je het overzicht voor jezelf en voor anderen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hah, ik ben net bezig met issue tracker integratie. Ik heb een webhook (trac -> app -> db) alleen nu wil ik graag uitzoeken hoe veel requests de app aan kan. Hebben jullie misschien tips om zoiets aan te pakken? Ik ben maar een simpele vormgever :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net Gitolite maar eens geprobeerd. Erg makkelijk om zelf een goed werkende en veilige git server mee op te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Gitolite is niet een dood project?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Wie heeft ervaring met source code integratie in je issuetracker. Heb hier nooit echt het voordeel van ingezien, maar wellicht dat er hier mensen zijn die me kunnen overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Schijnbaar niet, er is nog aardig recent gecommit: https://github.com/sitaramc/gitolite
D-Raven schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:13:
Wie heeft ervaring met source code integratie in je issuetracker. Heb hier nooit echt het voordeel van ingezien, maar wellicht dat er hier mensen zijn die me kunnen overtuigen?
Wij hebben een klant die de applicatie die we voor ze ontwikkelen zelf deployed bij haar eigen klanten. Die hebben bij elke deployment de laatste versie van het systeem nodig / enkel specifieke wijzigingen voor een aantal van hun klanten nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door PeterSelie op 15-02-2012 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
D-Raven schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:13:
Kan je gemakkelijk commits toewijzen aan issues. Dan weet je welke commit welke issue oplost (geïntegreerd, makkelijker te zien).

Grappig: http://deredactie.be/cm/v...ODN_120215_BinairHuwelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Styxxy schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:18:
[...]

Kan je gemakkelijk commits toewijzen aan issues. Dan weet je welke commit welke issue oplost (geïntegreerd, makkelijker te zien).
Mja die had ik ook al bedacht, maar dat vind ik meer 'handig'. Maar niet genoeg om te zeggen: Dat is echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:20

Hoogie2004

Whohooooo

Iemand hier ervaring met nette (gratis) image galleries? Ik zoek iets dat simpelweg van elke folder een gallery maakt.

Ik heb deze al gevonden, en die doet volgens mij exact wat ik wil:
http://minishowcase.net/?main

Misschien dat er nog mensen andere alternatieven hebben? (php / c# maakt niet uit, mijn hosting ondersteund beide)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat lijkt mij ook altijd nog ideaal! De commits aan een issue hangen waar wat mee gedaan moet worden, maar komt er niet van.

Hebben jullie ook wel eens iets wat je graag goed aan wil pakken? Sinds we websites met Wordpress ontwikkelen, hebben we de hosting niet zelf verzorgd, terwijl we de servers wel hebben. Het probleem zit hem meer in de betrouwbaarheid en er is geen ruimte voor extra servers op dit moment.
Ik wil graag een Wordpress Netwerk opzetten (groep van WP websites) en daarin Wordpress hosten en onze webshop module voor Wordpress. Cachen moet dan met Memcached gebeuren om de load acceptabel te houden en de gebruiker krijgt alleen een account op hun Wordpress website, dus geen FTP of controlpanel of iets dergelijks, alles gewoon managed en een bedrag per maand voor hosting en service. Doelgroep is de ondernemers uit te regio, dus geen grootscheepse plannen hoor :+

Maarja, eerst maar eens tijd vinden om 1 en ander netjes uit werken en op te zetten. Op dit moment nog teveel websites maken, die hun hosting voornamelijk onderbrengen bij mijndomein.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
D-Raven schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:20:
[...]

Mja die had ik ook al bedacht, maar dat vind ik meer 'handig'. Maar niet genoeg om te zeggen: Dat is echt de moeite waard.
Afhankelijk natuurlijk van je toepassing en werkwijze. Bij sommige klanten en de daarbij behorende workflow bij ons is dat toch wel een pré en de reden dat we voor de integratie gekozen hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door PeterSelie op 15-02-2012 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Alle leuke testtooltjes van MS zitten tocht wel hééél vaak vastgeplakt aan TFS gebruik....erg jammer.... :(

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Hoogie2004 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:28:Ik heb deze al gevonden, en die doet volgens mij exact wat ik wil:
http://minishowcase.net/?main
javascript gallery: http://galleria.io/

Natuurlijk gecombineerd met een simpele foreach image in dir loop (php / c#, beiden zal je niet meer dan 5 min kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:20

Hoogie2004

Whohooooo

GateKeaper schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:13:
[...]

javascript gallery: http://galleria.io/

Natuurlijk gecombineerd met een simpele foreach image in dir loop (php / c#, beiden zal je niet meer dan 5 min kosten).
Ziet er wel erg mooi uit inderdaad. Ik ga vanavond eens wat spelen met die dingen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Vandaag toch maar eens een toontje geïnstalleerd om websites tijdelijk te blokken..... krijg opeens bergen verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik vraag me af hoe lang zijn vriendin bezig was om deze boodschap te decoderen :+ . Houd je de spanning er tenminste in :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

D-rez schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:34:
Vandaag toch maar eens een toontje geïnstalleerd om websites tijdelijk te blokken..... krijg opeens bergen verzet.
Ik gok dat je systeem-/netwerkbeheerder bent :+

Er is altijd wel verzet als je websites gaat blokkeren denk ik, maar stel dat het hele netwerk volgetrokken word doordat iedereen op Youtube muziek luistert moet je wat XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
TheNephilim schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:39:
[...]

Ik gok dat je systeem-/netwerkbeheerder bent :+

Er is altijd wel verzet als je websites gaat blokkeren denk ik, maar stel dat het hele netwerk volgetrokken word doordat iedereen op Youtube muziek luistert moet je wat XD
Haha, dat is maar net hoe je het leest... Ik dacht dat hij voorzichzelf nu een toontje ingesteld had dat websites blokkeerd.. en dat hij daardoor nu bergen werk verzet.. :P

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
nixjuh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:40:
[...]

Haha, dat is maar net hoe je het leest... Ik dacht dat hij voorzichzelf nu een toontje ingesteld had dat websites blokkeerd.. en dat hij daardoor nu bergen werk verzet.. :P
Ik las inderdaad hetzelfde als TheNephilim, maar moet zeggen dat jouw opvatting misschien wat logischer is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Aloys schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:35:
[...]

Ik vraag me af hoe lang zijn vriendin bezig was om deze boodschap te decoderen :+ . Houd je de spanning er tenminste in :P .
Kun je erg moeilijk maken natuurlijk :P

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
string s = "Will you marry me?";

var bytes = Encoding.Default.GetBytes(s);
var base64 = Convert.ToBase64String(bytes);

bytes = Encoding.Default.GetBytes(base64);

Console.WriteLine(string.Join("", bytes.Select(b => Convert.ToString(b, 2).PadLeft(8, '0'))));

I gave that bitch a binary marriage proposal. Bitches love binary marriage proposals. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:44

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Beetje jammer dat je op de achtergrond een andere gast hoort die z'n lach moeilijk in kan houden.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

nixjuh schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:40:
[...]

Haha, geniaal! ^^ Nu je het zegt inderdaad :P Nouja... over de opvatting valt nog te discussiëren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Korben schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:45:
[...]
Kun je erg moeilijk maken natuurlijk :P

C#:
1
string.Join("", bytes.Select(b => Convert.ToString(b, 2).PadLeft(8, '0')));
Compiled hier niet.

C#:
1
string.Join("", bytes.Select(b => Convert.ToString(b, 2).PadLeft(8, '0')).ToArray());

Die wel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

Het is idd. voor mezelf. Nu mijn phone nog buiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je Gitosis bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm, ja, dat kan best wel kloppen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

GateKeaper schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 11:53:
[...]

Compiled hier niet.

C#:
1
string.Join("", bytes.Select(b => Convert.ToString(b, 2).PadLeft(8, '0')).ToArray());

Die wel :-)
Ga eens .NET 4 gebruiken man! String.Join<T> Method (String, IEnumerable<T>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

SnippetCompiler (portable) pakt geen .net 4.0 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Gebruik dan LINQPad. Kan nog meer ook, als ik het zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm, wat vinden jullie. Als de volgorde van prioriteit van issues wilt opslaan. Zodat je kan bepalen welke issues belangrijker zijn. Zou je zoiets dan als hidden custom field in de tracking software (trac) opslaan of gewoon apart in je intranet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://f.images.memegenerator.net/instances/400x/14629141.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

:? Zo moeilijk is dat toch niet?

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
std::ifstream stream;
stream.open("test.dat", ios::binary);

int length = 10;
char *buffer = new char[length];
stream.read(buffer, length);
int readBytes = stream.gcount();

stream.close();

En misschien ligt het aan mij, maar is istream niet bedoeld voor geformatteerde tekstinput?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Alsof ik niet weet hoe een istream werkt 8)7. Het gaat niet om istream in het algemeen, het gaat om een specifieke situatie waarin ik nu zit.

Maar ik zie het al, een eerdere read aan het eind van de file heeft de eof bit gezet, maar die moet natuurlijk weer gecleared worden voor een volgende read na het terugseeken.
En misschien ligt het aan mij, maar is istream niet bedoeld voor geformatteerde tekstinput?
Niet louter voor geformatteerde tekst, als je dat bedoelt.

[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 15-02-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Trend Micro InterScan Web Security Event

URL Blocked

Access to this web site was blocked by an IT URL Filtering policy because of its category.

Event Details:
URL: http://f.images.memegener...stances/400x/14629141.jpg
Category: Games

If you believe this URL was blocked in error, please contact your IT staff to resolve this issue.

Trend Micro InterScan Web Security Virtual Appliance 5.1
Om gek van te worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Category: Games :D

Is dat een comany filter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Och, wij hebben een filter wat .ru en .pl blokkeert, want... eh... uit Polen en Rusland komt alleen troep? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Afbeeldingslocatie: http://www.freeproxy2012unblock.info/browse.php/Oi8vZi5pbWFnZXMubWVtZWdlbmVyYXRvci5uZXQvaW5zdGFuY2VzLzQwMHgvMTQ2MjkxNDEuanBn/b13/fnorefer/
Werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Niet echt, nee.

[ Voor 90% gewijzigd door PeterSelie op 15-02-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Wat denkt u zelf? :+
URL Blocked

Access to this web site was blocked by an IT URL Filtering policy because of its category.

Event Details:
URL: http://www.freeproxy2012u...jkxNDEuanBn/b13/fnorefer/
Category: Proxy Avoidance

If you believe this URL was blocked in error, please contact your IT staff to resolve this issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Google dan maar zelf naar "free proxy" waar je vervolgens de originele url in mikt ;)
They're so clever!

[ Voor 49% gewijzigd door .oisyn op 15-02-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Gaat hem niet worden.. heb de moed inmiddels echt opgegeven. Alle webproxy's werken sowieso niet. Ook Turbo mode van Opera komt niet door de proxy heen. SSL-tunnel laatst nog maar eens geprobeerd op te zetten over poort 443. Ook dat doet ie niet :( krijg gewoon een time-out, terwijl hij op de phone wel werkt.

/me Moet maar leren leven met censuur :(

Gelukkig werkt dit forum nog O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou ja, het was het bekende Y U NO plaatje met "shitty std::istream, Y U NO read bytes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 02:37
GateKeaper schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:24:
Gaat hem niet worden.. heb de moed inmiddels echt opgegeven.
Tor?

Opgeven is een Tweaker onwaardig, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bij mij ook niet hoor, en ik heb helemaal geen filter :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hij doet het hier helemaal niet en ik zit gewoon achter een 'normale' Alice verbinding zonder filters e.d. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:25:
Nou ja, het was het bekende Y U NO plaatje met "shitty std::istream, Y U NO read bytes"
Mag ik een hele domme vraag stellen? Waar staat "Y U NO" voor? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:32:
[...]

Why you no, why won't you.

Also:

[ Voor 23% gewijzigd door PeterSelie op 15-02-2012 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Why you no?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Soultaker schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:30:
[...]

Tor?

Opgeven is een Tweaker onwaardig, natuurlijk.
Laat ik het dan anders zeggen.. Ik heb alles geprobeerd m.b.t. proxy omzeilen, waarbij de voortzetting van mijn contract enigszins veilig blijft. Als ik moet kiezen tussen "werken" achter een proxy en/of beëindigen van een contract wegens omzeilen van beperkingen die door IT zijn opgelegd. Dan kies ik toch voor het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
TheNephilim schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:31:
[...]
Hij doet het hier helemaal niet en ik zit gewoon achter een 'normale' Alice verbinding zonder filters e.d. :+
"Hotlinking directly to proxied pages is not permitted" :P

Daarnet even met een collega zitten lachen. Zijn HDD was plots volledig vol (4KB vrij). Blijkbaar was zijn VM waarin hij sharepoint aan het draaien was, gegroeid tot 100GB. Na even zien, bleek Sharepoint vandaag 60GB aan log files gemaakt te hebben (en vorige 2 dagen was dat dus niet het geval). Het grootste logbestand was bijna 12GB groot.

Ach, grappig was het wel. Spijtig genoeg had hij de VM HDD al verwijderd, ik wou er wel een screenshot van hebben :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
GateKeaper schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:40:
[...]

Laat ik het dan anders zeggen.. Ik heb alles geprobeerd m.b.t. proxy omzeilen, waarbij de voortzetting van mijn contract enigszins veilig blijft. Als ik moet kiezen tussen "werken" achter een proxy en/of beëindigen van een contract wegens omzeilen van beperkingen die door IT zijn opgelegd. Dan kies ik toch voor het eerste.
Ik zou kiezen voor een andere baan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Mag ik een hele domme vraag stellen?
NEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
Afbeeldingslocatie: http://www.notmargaret.info/blog/wp-content/uploads/2011/12/sheldon-cooper.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door PeterSelie op 15-02-2012 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Dragor schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:41:
[...]
Ik zou kiezen voor een andere baan :+
Als banen voor het oprapen lagen, dan was het het overwegen waard. Helaas zijn ze zeer zeldzaam vandaag de dag.

Ik zou er ook voor willen kiezen om m'n hypotheek niet meer te betalen, de bank gaat hier echter niet mee akkoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://images.cheezburger.com/completestore/2011/9/26/f20b67d0-4cea-41a9-a64a-4fee252e02e9.jpg
Oh crap, eigenlijk antwoordde je wel.. Ik faal een beetje op woensdagen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat deed ik toch? Je vraag was: "mag ik een hele domme vraag stellen". Die heb ik beantwoord :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

GateKeaper schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 15:51:
[...]

Als banen voor het oprapen lagen, dan was het het overwegen waard. Helaas zijn ze zeer zeldzaam vandaag de dag.
Serieus? Ik weet niet wat je exacte ICT baan is, maar ik wordt vandaag de dag nog steeds kapot gegooid met mailtjes of ik toevallig niet bij werkgever x wil komen werken... :/

Kreeg er pas zelfs eentje die zei dat ik vast wel een nieuwe baan aan het zoeken was omdat de markt slecht was en ik als ZZP waarschijnlijk geen werk kon vinden :+ Ehm..... Ja, daarom ben ik een paar maanden geleden volledig ZZP gegaan :Y)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Had al een beetje op je profielpagina zitten neuzen, maar daar stond niet echt iets waar ik wijzer van werd :)
Maar wat er op 8 februari is gezegd weet ik natuurlijk niet meer ;)

Zullen we het er maar op houden dat je lekker integreert tussen de programmeurs d:)b

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
.Gertjan. schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:34:
[...]

Maar wat er op 8 februari is gezegd weet ik natuurlijk niet meer ;)
En hoeft niet eens meer actueel te zien, als je de doorloop in het personeelsbestand van sommige bedrijven ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

.Gertjan. schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:34:
[...]
Zullen we het er maar op houden dat je lekker integreert tussen de programmeurs d:)b
Fine by me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:13
Styxxy schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 10:18:
[...]

Github doet dit trouwens echt fantastisch. Als je commit met 'Blah blah. Fixes #123' closed hij issue 123 ook voor je. en als je een ref naar een issue doet in een commit ('Related to #987') komt deze bij het issue te staan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

creator1988 schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:45:
[...]

Github doet dit trouwens echt fantastisch. Als je commit met 'Blah blah. Fixes #123' closed hij issue 123 ook voor je. en als je een ref naar een issue doet in een commit ('Related to #987') komt deze bij het issue te staan etc.
Goed om te weten! Echter moet je betalen voor privé-projecten bij Github toch? Ook heb ik alleen ervaring met SVN en niet met GIT :P Maar Github alleen al is een mooi excuus om over te stappen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Bitbucket doet dit ook.

En sinds Bitbucket ook GIT ondersteunt, met als extra dat je daar ook gratis (tot 5 users) private repositories kan aanmaken, gaat mijn voorkeur uit naar Bitbucket :)

[ Voor 0% gewijzigd door GateKeaper op 15-02-2012 17:17 . Reden: typo: ondersteund -> ondersteunt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Thnx! ^^ Heb meteen een account aangemaakt, ziet er goed uit allemaal. Misschien eens even mee stoeien als ik tijd over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

GateKeaper schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 16:50:
Bitbucket doet dit ook.

En sinds Bitbucket ook GIT ondersteund, met als extra dat je daar ook gratis (tot 5 users) private repositories kan aanmaken, gaat mijn voorkeur uit naar Bitbucket :)
Since != sinds. 'Aangezien' is een betere vertaling. ;) En ondersteunt natuurlijk, want "Bitbucket loopt".

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 15-02-2012 17:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Nee hoor, want Bitbucket ondersteunt nog niet zo heel lang git. "In de goede oude tijd" ging mijn voorkeur dus uit naar Github. Echter sinds... najah, you get 'm?

[ Voor 8% gewijzigd door GateKeaper op 15-02-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:07
Had nog geen tijd om te reageren :)

Ik hoef niet perse naar India voor stage. Maar ik wil wel heel graag naar het buitenland. Omdat er in India veel aan software ontwikkeling word gedaan, misschien op een iets lager niveau dan hier, lijkt het me erg leuk om daarheen te gaan. Op het gebied van Software Engineering leer ik er waarschijnlijk minder maar daar staat wel een hele ervaring op sociaal en cultureel gebied tegenover. Ik ben van mening dat dat ook erg belangrijk is. Ook houd ik wel van een uitdaging en ik denk dat die er genoeg zijn in India.
Daarnaast lijkt India mij sowieso een leuk land. :)

Maar als er hier veel mensen zijn die echt slechte ervaringen mee hebben dan luister ik daar natuurlijk wel naar. Er staat nog niets vast. Ben me alleen nog maar een beetje aan het oriënteren. Amerika lijkt me bijvoorbeeld ook erg leuk om stage te lopen alleen denk ik dat ik daar niet meer leer dan dat ik doe in Nederland op een stage.

Daarnaast loop ik nu al stage bij een Nederlands bedrijf dus die ervaring heb ik al als het klaar is. Ook heb ik na mijn studie de rest van mijn 'carrière' nog om bij Nederlandse bedrijven te werken. Terwijl een half jaar zomaar naar het buitenland dan een stuk lastiger is als nu.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ik ben nu bezig met mijn afstudeerstage in Curaçao als webdeveloper / software ontwikkelaar voor mijn HBO Informatica Software Engineering. Ook in Amerika geprobeerd een stage te vinden, maar dat was erg lastig. Ik zit hier nu 4 weken, ben bezig met de 5de week en het bevalt me uitstekend! En een hele ervaring natuurlijk :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Ozzie schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:22:
Op het gebied van Software Engineering leer ik er waarschijnlijk minder maar daar staat wel een hele ervaring op sociaal en cultureel gebied tegenover. Ik ben van mening dat dat ook erg belangrijk is. Ook houd ik wel van een uitdaging en ik denk dat die er genoeg zijn in India.
Daarnaast lijkt India mij sowieso een leuk land. :)
Ik weet niet wat je al gewend bent qua andere culturen en landen, maar uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat India echt een hele (cultuur)schok kan zijn. Ik raad je aan een land te kiezen dat iets meer westers is. :)

[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 15-02-2012 20:10 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:49

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ben op zoek naar een goede jQuery grafiek-plotter. Ik zat te denken aan Flot, JQPlot, of een variant daar op. Bij voorkeur een open license omdat het om een prive-project gaat waar ik misschien later commercieel mee kan gaan, onder BSD license.

Iemand nog andere tips?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

GateKeaper schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 17:15:
[...]

Nee hoor, want Bitbucket ondersteunt nog niet zo heel lang git. "In de goede oude tijd" ging mijn voorkeur dus uit naar Github. Echter sinds... najah, you get 'm?
Ah, sorry, in die context is 'sinds' helemaal correct. :)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1 ... 50 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.