D-Raven schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:27:
Klinkt meer als security through obscenity insanity

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
D-Raven schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:27:
Klinkt meer als security through obscenity insanity
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Priet schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:31:
Wij slaan onze wachtwoorden altijd op in het Turks, want dat kunnen we toch niet lezen
Daar wil ik de vertaal-code wel eens voor zienPriet schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:31:
Wij slaan onze wachtwoorden altijd op in het Turks, want dat kunnen we toch niet lezen
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-02-2012 11:32 ]
Via Google Translate tunnelen, Google was toch niet evil?Hoogie2004 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:32:
[...]
Daar wil ik de vertaal-code wel eens voor zien
We are shaping the future
Precies, en om het makkelijk te maken stel je de lijst gewoon middels een open directory beschikbaar. Is handig als je ooit als user moet kunnen impersonatenYopY schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:51:
Ik doe niet aan encryptie - dat voegt alleen maar complexiteit toe aan de applicatie, en wie heeft nu belang bij e-mailadressen en wachtwoorden?
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
De fail van MacDonalds had an sich niets met social media te maken, maar merkbeleving.D-Raven schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:13:
Sowieso is het correcte gebruik van Twitter en andere sociale media voor bepaalde bedrijven nog steeds erg lastig schijnbaar. Die actie van de MacDonalds op twitter een tijdje terug illustreerde dat weer fijntjes.
[ Voor 13% gewijzigd door mindcrash op 13-02-2012 12:08 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Verwijderd
Nm ben nog niet wakkerAlex) schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:44:
Ik maak altijd gebruik van viervoudige ROT13-encryptie
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 12:12 ]
Wachtwoorden? Wat zijn dat? We accepteren altijd alles bij het inloggen. Checkuh nergens opHoogie2004 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:32:
[...]
Daar wil ik de vertaal-code wel eens voor zien
Wat is 'H4x0rzP@ssw0rd' in het turks?
Nothing to see here!
Punt is dat bedrijven onder invloed van een marketing bedrijf erg snel op de "social networks" bandwagon springen. Ze realiseren wel dat het een uniek marketing kanaal is maar ze "snappen" het kanaal zelf niet. Hoe vaak het wel niet voorkomt dat een bedrijf een Twitter account aanmaakt, vervolgens dit account volspammen met reclame, en maar zoveel mogelijk mensen followen in de hoop dat je opgemerkt wordt.mindcrash schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:05:
[...]
Had niets met social media te maken, maar merkbeleving. Blijkbaar was MacDonalds vanwege de vunzige rommel die ze tegenwoordig blijkbaar in de US verkopen blijkbaar minder populair dan ze zelf hadden verwacht. En als je vervolgens vanuit het eigen perspectief zonder onderzoek vooraf zo'n actie start op sociale media sites, tja...
En kies je kanalen zorgvuldig..mindcrash schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:05:
Marketingles #1 (want daar gaat het uiteindelijk over): ken je klant én je product...
[ Voor 7% gewijzigd door D-Raven op 13-02-2012 12:20 ]
Aldus KPNEerder is gesproken over UTF8 versleuteling, dit is onjuist. We maken gebruik van een set aan versleutelingstechnieken waar UTF8 slechts een klein onderdeel van is. Uit veiligheidsoverwegingen delen we niet hoe deze set in elkaar zit.
UTF-8, dan de resultaten interpreteren als UCS-32, dat geëncodeerd naar UTF-16BE, wederom geïnterpreteerd als ASCII, en dat dan weer als EBCDIC.SoaDmaggot schreef op maandag 13 februari 2012 @ 12:19:
[...]
Eerder is gesproken over UTF8 versleuteling, dit is onjuist. We maken gebruik van een set aan versleutelingstechnieken waar UTF8 slechts een klein onderdeel van is. Uit veiligheidsoverwegingen delen we niet hoe deze set in elkaar zit.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Volgens mij zijn ze het spoor bijster...Excuses voor evt verwarring iz codering (ETF-8) vs versleuteling.
Tjah, iets kroms recht proberen te kletsen.. Geef dan gewoon direct je fout toe en laat het erbij.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:09:
[...]
[...]
Volgens mij zijn ze het spoor bijster...
[ Voor 34% gewijzigd door mindcrash op 13-02-2012 13:42 ]
"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)
Ja precies: Security through obscurity is heeel erg slecht, heb ik eens een keer in een artikel in een vakblad gelezen, dus onze security policy is dat we alle data gewoon openbaar toegankelijk maken. We gebruiken Pastebin ook als storage back-end, om het zo toegankelijk mogelijk te maken en natuurlijk om de hackers een stapje voor te zijn..Gertjan. schreef op maandag 13 februari 2012 @ 11:59:
Precies, en om het makkelijk te maken stel je de lijst gewoon middels een open directory beschikbaar. Is handig als je ooit als user moet kunnen impersonaten
GIT en SVN zijn versioning systemen.SoaDmaggot schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:48:
Pastebin, dat is toch een soort van GIT / SVN?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
oh, rly. Is het non-sarcasm monday?Firesphere schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:02:
[...]
GIT en SVN zijn versioning systemen.
Pastebin is gewoon een plek om je code neer te gooien om anderen er naar te laten kijken. Geen versiecontrol o.i.d.
[ Voor 9% gewijzigd door PeterSelie op 13-02-2012 14:05 ]
je vergeet de [sheldon] en [/sheldon] tagsFiresphere schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:02:
[...]
GIT en SVN zijn versioning systemen.
Pastebin is gewoon een plek om je code neer te gooien om anderen er naar te laten kijken. Geen versiecontrol o.i.d.
Bazinga!SoaDmaggot schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:04:
[...]
oh, rly. Is het non-sarcasm monday?
* OkkE giet Firesphere nog een bak koffie in.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hoogie2004 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:08:
[...]
je vergeet de [sheldon] en [/sheldon] tags
[ Voor 27% gewijzigd door PeterSelie op 13-02-2012 14:10 ]
Eh, gebruik je ze als key voor een symmetrisch encryptie-algoritme dan? Anders heb je niet helemaal begrepen waar Pbkdf-2 voor dient te worden gebruikt (een beetje zoals KPN eigenlijk...) Sowieso dien je de output van een PBKDF niet op te slaan, volgens mij.Cartman! schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:00:
Met het delen hoe jouw wachtwoord opgeslagen wordt is niks mis als je het gewoon goed doet. Ik sla mijn wachtwoorden op volgens het Pbkdf2-algoritme, dat mag iedereen weten.
[ Voor 6% gewijzigd door Korben op 13-02-2012 14:11 ]
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
* Firesphere Leest half overduidelijk. ToucheSoaDmaggot schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:04:
[...]
oh, rly. Is het non-sarcasm monday?
* Firesphere giet Firesphere nog een bak koffie in.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Och, 't blijft maandagFiresphere schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:18:
[...]
* Firesphere Leest half overduidelijk. Touche
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
https://fgheysels.github.io/
Precies, ze komen er toch wel achter. Om de load op je server van een eventuele hack te voorkomen kun je het dan net zo goed vrij geven. Hoef je tenminste niet toe te geven dat je gehackt bentYopY schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:46:
[...]
Ja precies: Security through obscurity is heeel erg slecht, heb ik eens een keer in een artikel in een vakblad gelezen, dus onze security policy is dat we alle data gewoon openbaar toegankelijk maken. We gebruiken Pastebin ook als storage back-end, om het zo toegankelijk mogelijk te maken en natuurlijk om de hackers een stapje voor te zijn.
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
We hebben onze securityholes publiekelijk bekend gemaakt, we verwachten tussen nu en eind deze week gehackt te worden.
Kunnen we dan niet beter geen loginsysteem maken, iedereen mag op andermans account, dat scheelt ook nog wat serverside code..Gertjan. schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:02:
[...]
Precies, ze komen er toch wel achter. Om de load op je server van een eventuele hack te voorkomen kun je het dan net zo goed vrij geven. Hoef je tenminste niet toe te geven dat je gehackt bent
[ Voor 11% gewijzigd door windwarrior op 13-02-2012 15:21 ]
Gewoon één account voor iedereen.windwarrior schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:20:
[...]
Kunnen we dan niet beter geen loginsysteem maken, iedereen mag op andermans account, dat scheelt ook nog wat serverside code.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
IP ban gebaseerd op een opt-out systeem?
Ik sla dit jaar over. Naast dat de datum niet uitkomt vind ik de dingen die aan bod komen nou niet echt heel interessant. De dingen die voor mij interessant zijn heb ik me toch al over ingelezen.whoami schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:53:
Morgen naar de techdays \o/
PBKDF2 is er officieel niet voor gemaakt nee, dat klopt maar je kan het wel heel goed gebruiken voor het hashen van passwords (approved door NIST ook). Het is simpelweg veel sterker dan een 'gewone' enkele hashfunctie. Het belangrijkste is dat je dmv. een salt beschermd bent tegen rainbow tables en dat het relatief lang duurt om een password te proberen. Als je een beter idee hebt hoor ik het graag natuurlijkKorben schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:11:
Eh, gebruik je ze als key voor een symmetrisch encryptie-algoritme dan? Anders heb je niet helemaal begrepen waar Pbkdf-2 voor dient te worden gebruikt (een beetje zoals KPN eigenlijk...) Sowieso dien je de output van een PBKDF niet op te slaan, volgens mij.
Styxxy schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:25:
http://www.ipadclub.nl/33...or-ipad-wel-voor-android/ Tja, ik zal maar geen commentaar geven over Apple gebruikers...![]()
Wat een kulargument. Microsoft concurreert juist veel meer met iOS dan met Android, juist door de strenge UI-richtlijnen en het relatief gesloten systeem.Microsoft wil juist dat apps worden geoptimaliseerd voor haar nieuwe Metro-interface. Het emuleren van Windows-aps zal niet mogelijk zijn. Hierdoor zal het moeilijk worden om de concurrentie aan te gaan met de iPad en de vele apps die zijn geoptimaliseerd voor gebruik met de tablet van Apple.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 13-02-2012 16:49 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Nee juist niet... Dit lijkt gewoon op "officiële" documentatie waar de medewerkers uit een source hetzelfde verhaal op meerdere media publicerenSoaDmaggot schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:58:
Dat zoiets er bij twitter tussendoor glipt is een tweede, echter staat dit wel érg onprofessioneel.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Laten we dan het verhaal omdraaien: via twitter heeft KPN inmiddels een shitload aan commentaar ontvangen over het foutief gebruik van de term UTF8 als encryptiemethode. Aangezien deze twitterberichten schijnbaar al sinds dit weekend de deur uit worden gestuurd hebben ze een volledige werkdag gehad dit in ieder geval te rectificeren.BtM909 schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:15:
[...]
Nee juist niet... Dit lijkt gewoon op "officiële" documentatie waar de medewerkers uit een source hetzelfde verhaal op meerdere media publiceren
Same here. Datum kwam hier ook totaal niet uit en ik ben met je eens dat er niet hele interessante dingen aan bod komenD-Raven schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:22:
[...]
Ik sla dit jaar over. Naast dat de datum niet uitkomt vind ik de dingen die aan bod komen nou niet echt heel interessant. De dingen die voor mij interessant zijn heb ik me toch al over ingelezen.
Wat dat betreft vind ik de lineup van onderwerpen beetje tegenvallen.
Nothing to see here!
Zit je er niet minstens een dagje naast?whoami schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:53:
Morgen naar de techdays \o/
[ Voor 49% gewijzigd door Gamebuster op 13-02-2012 17:39 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Voor de nederlandse techdays wel inderdaad: http://www.techdays.nl/Caelorum schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:25:
[...]
Zit je er niet minstens een dagje naast?
[ Voor 11% gewijzigd door Styxxy op 13-02-2012 18:24 ]
Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Wederom, gooi ik een mailtje de deur uit. Is Singapore ook goed anders? Dan mail ik daar ook even heen.Ozzie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:49:
Heeft iemand hier toevallig contacten met software bedrijven in India? Ik zit nu in me derde jaar informatica en wil eigenlijk volgend jaar afstuderen in India. Lijkt me een super gave ervaring en is denk sowieso handig om een keer te zien hoe ze daar met software ontwikkeling bezig zijn.
Alleen om zomaar een bedrijf uit te zoeken op internet waar ik nog nooit van gehoord heb lijkt me niet echt de optimale situatie. Maar hier in de devschuur zijn er vast wel mensen die op werk wat meer ervaring hebben met Indiase bedrijven.
Das snelFiresphere schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:55:
[...]
Wederom, gooi ik een mailtje de deur uit. Is Singapore ook goed anders? Dan mail ik daar ook even heen.
Geen belofte, want mijn vorige aanbieding om even te mailen heeft op 10 mails slechts 1 response gekregenMaar ik kan het altijd proberen als je wilt.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Dan slinger ik nog een paar mailtjes de wereld inOzzie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:58:
[...]
Das snelSingapore lijkt me ook wel leuk, alleen weet ik nog niets van dat land. Maar tijd zat om me in te lezen. Mocht het zover komen.
Weet alleen dat ZevenSeas in zowel NL als India een vestiging heeft. Misschien goed om in contact te komen met @danmc, misschien dat ze wat voor je kunnen betekenen. Wel een SharePoint focus.Ozzie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:49:
Heeft iemand hier toevallig contacten met software bedrijven in India? Ik zit nu in me derde jaar informatica en wil eigenlijk volgend jaar afstuderen in India. Lijkt me een super gave ervaring en is denk sowieso handig om een keer te zien hoe ze daar met software ontwikkeling bezig zijn.
Alleen om zomaar een bedrijf uit te zoeken op internet waar ik nog nooit van gehoord heb lijkt me niet echt de optimale situatie. Maar hier in de devschuur zijn er vast wel mensen die op werk wat meer ervaring hebben met Indiase bedrijven.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Als je wilt weten hoe ze in India software ontwikkelen, ken ik nog wel een paar Nederlandse bedrijven waar je dan kan solliciterenOzzie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:49:
Hij heeft 't over 'exclusive for Hanselminutes Podcast listeners' maar dat is niet zoThis code will give each person a full 1-week pass to the entire Pluralsight library of over 200 courses. The code will be active through the 23rd of Feb. and the 1-week access starts when each user redeems the code. The code can be used over and over.
Redemption URL: http://training.pluralsight.com/redeem
Multi-use Redemption Code: 176-2-GCKU-6VDH
After the 23rd, the code will no longer work.
http://hanselminutes.com
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Thnx!RobIII schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:38:
Mocht iemand nog interesse hebben in de, doorgaans toch wel IMHO hoogwaardige, courses van Pluralsight:
[...]
Hij heeft 't over 'exclusive for Hanselminutes Podcast listeners' maar dat is niet zo
Ik zeg het vaker, maar ook voor frontend: gebruik een goede IDE.Gamebuster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:34:
Leuk, lekker kutten in Javascript om er na een paar uur achter te komen dat je problemen veroorzaakt worden door 2 elementen met hetzelfde ID.
welke editor gebruik jij dan?Bosmonster schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 07:55:
[...]
Ik zeg het vaker, maar ook voor frontend: gebruik een goede IDE.
Als ik 2 gelijke ID's gebruik krijg ik ze knallend rood in mn editor
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Ghehe, dat was ook het eerste waar ik aan zat te denkenMBV schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:20:
[...]
Als je wilt weten hoe ze in India software ontwikkelen, ken ik nog wel een paar Nederlandse bedrijven waar je dan kan solliciteren
Daar heb ik dus grote vraagtekens bij. Als iets lastig is uit te leggen zou je functioneel iets moeten krijgen dat niet helemaal klopt (of helemaal niet kloptIk blijf het maar herhalen naar mijn collega's: Iz koeltoer! Ze zijn niet zo dom als ze lijken! Ze doen echt hun best, we moeten alleen en iCulture interface uitvinden om die krater te overbruggenIn de tijd die het mij kost om ze te begeleiden had ik het al 3x af kunnen hebben
![]()
[/rant]
Hier ben ik ook benieuwd naar. India is geen fijn land en de ICT is er behalve goedkoop ook over het algemeen niet echt goed..Gertjan. schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:34:
@Ozzie: Zou je misschien willen delen waarom je specifiek in India zou willen stage lopen? India trekt mij persoonlijk namelijk niet als land, maar zeker niet als ICT werkplek.
Geen concierge in de buurt?Styxxy schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:57:
Brr, de verwarming werkt in mijn kantoor (lokaal) al drie dagen niet. Het begint hier stilletjes aan echt wel té fris te worden. Het probleem is dat de "master" van de verwarming van dit lokaal om een of andere vage reden bij de buren (ander bedrijf) zit. En het wilt natuurlijk net lukken dat ze de verwarming op koelen hebben gezet voor het weekend en dat ze voorbije dagen niet op kantoor geweest zijn. Zitten we hier met z'n drieën te bibberen.
RTFM!
Wij hebben wel samengewerkt met MMP BV (http://www.mmpbv.nl). Een Nederlands bedrijf met een eigen ontwikkelafdeling in India. Misschien kun je daar eens contact mee opnemen?Ozzie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:49:
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Ik hoorde net op de radio dat ze morgen weer normaal gingen rijden.alienfruit schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:05:
Iemand enig idee of de treinen in Nederland weer normaal rijden? Ik ben komend weekend in Nederland en ik zit niet te wachten op een prut verbinding van Schiphol
Ligt aan je definitie van "normaal rijden"
Verwijderd
Eens benieuwd hoe mijn baas hier over denktVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:22:
Het schijnt dat ze de Ballmer Peak hebben gevonden. Gelukkig wisten wij het allemaal allang natuurlijk!
RTFM!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:22:
Het schijnt dat ze de Ballmer Peak hebben gevonden. Gelukkig wisten wij het allemaal allang natuurlijk!
Mijn baas vind het vast prima (ben ik zelf_Moe_ schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:26:
[...]
Eens benieuwd hoe mijn baas hier over denkt
Valt toch wel mee? Ik betaal 40euro retour (dat is met 50% korting) voor een ritje van een uur. Maar goed dan rijden de treinen ook gewoon normaal rijden als er wat sneeuw valt.Gertjan. schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:13:
Moet zeggen dat ik de laatste tijd weinig last heb overigens van NS-perikelen. Toen ik nog iedere dag naar Eindhoven ging was het een ramp, zeker omdat er een overstap in zat. Nu ik maar 2x per week met de trein ga en geen overstap heb lijkt het allemaal redelijk lekker te gaanBaal er alleen wel van dat de treinen in de spits zo ramvol zitten
Mag best redelijk knaken aftikken voor een ritje met de NS terwijl je meestal mag/moet staan...
Verschillende types op foreign keys ((un)signed)?alienfruit schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:36:
#1005 - Can't create table './dev/#sql-11b7_76ccd6.frm' (errno: 150)
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Geen idee. Onze lieve dame aan de balie verzorgd dat_Moe_ schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:00:
[...]
Geen concierge in de buurt?
Trouwens wel een mooie zet van jullie buren
Ik heb een betere: na een paar uur erachter komen dat een bug in 1 specifieke browser veroorzaakt wordt doordat je ID met een nummertje begintGamebuster schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:34:
Leuk, lekker kutten in Javascript om er na een paar uur achter te komen dat je problemen veroorzaakt worden door 2 elementen met hetzelfde ID.
Mijn bedrijf heeft een vestiging in India, evt zou ik wat rond kunnen vragen voor je. Maar 'between you and me': je bent (als softwareontwikkelaar) beter af als je gewoon bij de Nederlandse vestiging blijft - als ze tenminste terugkomen op hun policy om geen stagiairs / afstudeerders aan te nemen - aangezien het spannende hier in NL gedaan wordt. Natuurlijk moet je dan wel het type zijn daarvoor.Ozzie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:49:
Da's in India niet beter hoor,.Gertjan. schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:34:
Ghehe, dat was ook het eerste waar ik aan zat te denkenHelaas is het bij veel Nederlandse bedrijven zo dat je de troep mag opruimen die is ontstaan.
Maar zo leer je ook hoe ze ontwikkelen
7,5 euro om 2x een kwartiertje als vee vervoerd te worden vind ik niet echt "waar voor mijn geld". Daarnaast is er door de staking in de schoonmaak en de sneeuw de hygiëne in de treinen er ook niet echt op vooruit gegaan.alienfruit schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:38:
[...]
Valt toch wel mee? Ik betaal 40euro retour (dat is met 50% korting) voor een ritje van een uur. Maar goed dan rijden de treinen ook gewoon normaal rijden als er wat sneeuw valt
Klopt, ik kreeg hetzelfde via SMS.ZpAz schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:08:
[...]
Ik hoorde net op de radio dat ze morgen weer normaal gingen rijden.
Niet iedereen zet al zijn HTML hardcoded in de broncode.Bosmonster schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 07:55:
[...]
Ik zeg het vaker, maar ook voor frontend: gebruik een goede IDE.
Als ik 2 gelijke ID's gebruik krijg ik ze knallend rood in mn editor
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 14-02-2012 10:33 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Oh ja, natuurlijk, op regel 0, natúúrlijkPHP Fatal error: PHP Startup: apc_mmap: mmap failed: in Unknown on line 0
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Ranzig... wat heb je gedaan zodat PHP niet eens meer opstart?PHP Fatal error: PHP Startup: apc_mmap: mmap failed: in Unknown on line 0
Mijn zusje vertrekt over 3 weken voor 3 maanden naar India om te gaan afstuderen bij TATA Consulting in Pune. Ze gaat iets doen moet Agile Software Development.Ozzie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 20:49:
Webstorm, maar neem aan dat er ook andere IDE's zijn die context en project aware zijn zeg maar. (Hoewel dit de enige is die ik ken die 100% op frontend is gericht).
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 14-02-2012 11:54 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is inderdaad heel erg simpel om een bot te schrijven, maar er zijn er de afgelopen maanden wel al meerdere gekicked.oisyn schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:54:
Ik zit de wordfeud packets van m'n telefoon te capturen. De communicatie verloopt geheel via JSON, het is vrij simpel om een eigen client te maken. Ik zat erover te denken om een bot te maken
[ Voor 6% gewijzigd door Ram0n op 14-02-2012 12:08 ]
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Kater? Eerst water, de rest komt later
APC uitzetten is niet echt handig.steffex schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:10:
zet die module even uit in je php.ini, dan kun je weer verder!
Oh ik zou 'm dan niet tegen willekeurige mensen laten spelen, dat zou flauw zijn. Je kan 'm dan alleen inviten voor een game.Ram0n schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:08:
[...]
Het is inderdaad heel erg simpel om een bot te schrijven, maar er zijn er de afgelopen maanden wel al meerdere gekicked.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ach, je moet toch wat als klanten nooit je software in gebruik willen nemen.Gertjan. schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:54:
Testen? Waarom zou je dat doen? Daar heb je toch gebruikers voor?
.. Klanten?GoTCoast schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:56:
[...]
Ach, je moet toch wat als klanten nooit je software in gebruik willen nemen
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq