De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.367 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Patriot schreef op maandag 30 januari 2012 @ 22:40:
[...]

Jij kent Korben zeker nog niet :P
Hoeft ook niet, daar hebben we notes voor :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Zucht. Lees net dat ASP nog steeds ondersteund wordt in Windows 8.. helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-09 20:54
Thomzh schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:52:
Wat is een uitlaatklep eigenlijk?

(existentiële vragen n.a.v. spellingsdiscussieverhaal)
Gebruik eens Google of Wikipedia: Wikipedia: Uitlaatklep
:P

Vandaag weer verder doen aan de "afwerking" van een project. Implementatie is vorig jaar in november gestart met 2 ontwikkelaars. Het was toen heel belangrijk dat er de eerste testversie voor het einde van het jaar zou opgeleverd worden, want dan kon al een groot gedeelte gefactureerd worden aan de klant. De klant wilde die factuur ook nog op vorig jaar ivm budgetregelingen. Mijn collega en ik hebben ons gehaast en gehaast om dat klaar te krijgen maar zagen hoe langer hoe meer in dat het niet ging lukken op tijd. Zo'n 2 dagen voor de deadline was mijn collega op kantoor en praatte met onze baas onder andere over dat project en meldde dat het voor ons onmogelijk zou zijn om een goede kwalitatieve versie op te leveren. Toen zei onze baas doodleuk: "O ja, dat hoeft niet meer per se dit jaar worden opgeleverd hoor! We hebben al iets geregeld met de klant ivm facturatie". Ondertussen is die collega sinds begin deze maand op een andere project geplaatst en heeft hij daardoor zijn stukken niet kunnen afwerken. Ik ben dus al de hele maand bezig met "de laatste loodjes", maar die zijn blijkbaar met heel veel en wegen enorm zwaar.
[/uitlaatklep]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
D-Raven schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:23:
Zucht. Lees net dat ASP nog steeds ondersteund wordt in Windows 8.. helaas...
Hoe bedoel je dit precies? Dat je geen ASP meer kan hosten op win8, en waarom is dat nadelig?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
TJHeuvel schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:16:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Dat je geen ASP meer kan hosten op win8, en waarom is dat nadelig?
Hij zegt, dat het wél ondersteund wordt. Waarom is dit een nadeel? Ik neem aan dat er weer een nieuwe versie vavn IIS (8?) komt. Of heb je het nu over ASP classic??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Ik doel meer op het feit dat een normale pc helemaal geen ASP(.net) draait. Waarom zou je uberhaupt op een normale windows installatie een ASP host willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

RobIII schreef op maandag 30 januari 2012 @ 23:52:
[...]
Hoeft ook niet, daar hebben we notes voor :+
Ah, dat reflecteert ongetwijfeld dat ik een modeltweaker ben. O-)

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
TJHeuvel schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:34:
Ik doel meer op het feit dat een normale pc helemaal geen ASP(.net) draait. Waarom zou je uberhaupt op een normale windows installatie een ASP host willen hebben?
Dev-machine met een lokale IIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Waarom hebben die bloggers, vooral MVP's, vaak immens grote foto's van zichzelf naast of boven hun blog staan? Allesbehalve charmant...

http://mark.mymonster.nl/
http://blog.slaks.net/
http://blog.sqlauthority.com/

Een avatar van < 100 pixels vind ik nog wel te doen, maar als ik direct zo'n foto in m'n gezicht krijg gesmeten ben ik vaak direct weer weg, hoe nuttig de informatie op die site ook is. :')

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 31-01-2012 10:21 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-09 14:19
Vooral die van slaks is wel mooi... Lekker vrijstaand gemaakt, die foto.. :X

[ Voor 36% gewijzigd door PeterSelie op 31-01-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

En die nerds zijn nou niet vaak de meest charmante personen om tegenaan te kijken, laat staan dat ze fatsoenlijke foto's van zichzelf hebben.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Megamind schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:18:
[...]

Hij zegt, dat het wél ondersteund wordt. Waarom is dit een nadeel? Ik neem aan dat er weer een nieuwe versie vavn IIS (8?) komt. Of heb je het nu over ASP classic??
TJHeuvel schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:34:
Ik heb het inderdaad over ASP Classic. Waarom ik dat een nadeel vind? Omdat het ik het een achterhaald framework vind welke een snelle dood moet sterven zodat de wereld eindelijk verder kan..

Als je ooit een 6 jaar oude ASP applicatie hebt moeten bugfixen dan deel je mijn mening :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

creator1988 schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:48:
[...]
Kijk eens naar http://substance.io. Is structured data maar ziet er ook strak uit. Kan ook exporteren naar Latex.
Kende hem al. Een paar weken terug nog eens naar gekeken, maar toen was de pdf-export kapot. Ook kon je blokken (alinea's) verwijderen zonder dat hiervoor een bevestiging gevraagd werd. Kruisje drukken en foetsie! Op zich niet erg, ware het niet dat je ook geen ctrl+z hebt, en het dus niet ongedaan kan maken. Handig, als je niet weet wat je zojuist nou eigenlijk per ongeluk verwijderde.

Vind het dus een heel mooi product, maar helaas nog niet volwassen genoeg.

*edit
ValHallASW schreef op maandag 30 januari 2012 @ 13:37:
WYSIWYGM LaTeX : LyX. Het maakt het voor normale mensen iets begrijpelijker en voor LaTeX-adepten op z'n minst een stuk prettiger.
Die is wel erg netjes. Een beetje wat ik zocht.

Het enige wat Word imho nog mist is een syntax-highlighting plugin. Gewoon als style. Nu heb je h1, h2, alinea, quote, etc... zelf heb ik er ook één genaamd "code" en dan met font courier-new en automatische regelnummering. Als dat nu gecombineerd werd met highlighting dan was ik er al. :-(

[ Voor 31% gewijzigd door GateKeaper op 31-01-2012 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GateKeaper schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 10:31:

Het enige wat Word imho nog mist is een syntax-highlighting plugin. Gewoon als style. Nu heb je h1, h2, alinea, quote, etc... zelf heb ik er ook één genaamd "code" en dan met font courier-new en automatische regelnummering. Als dat nu gecombineerd werd met highlighting dan was ik er al. :-(
Als je al code wilt gaan documenteren, brrrr, da horror ;), dan kan je dat toch gewoon vanuit een fatsoenlijke editor (ja zelfs Notepad++ ondersteunt rich text formatting copy) direct plakken in je document?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
GateKeaper schreef op maandag 30 januari 2012 @ 11:01:
Waar schrijven jullie uitgebreidere documentatie in? Ik moet binnenkort een uitgebreide howto schrijven in human readable language met veel code-snippets.

Belangrijkste van het boekwerk wordt de tekst, dit zou dus gewoon in word kunnen. Aanvulling worden code-snippets in bash, php, sql (mysql / postgres), ini files, etc. Betreffende het idee van opzet vind ik Version Control by Example (pag 15) wel heel netjes.

Ik heb zelf al even gespeeld door gewoon code snippets in notepad++ te typen en dan kopiëren naar word met behoud van opmaak. Zo krijg je wel heerlijk de syntax highlighting, maar het lijkt zo omslachtig. Dit moet toch makkelijker kunnen? Latex is geen optie, ook de wat simpelere collega's moeten het begrijpen en kunnen voorzien van updates.

/me Pffff... me zoekt even verder
Ik zou voor zoiets DocBook gebruiken met een geschikte almost-WYSIWYG editor zoals XMLMind XMLEditor; heb alleen nooit geprobeerd om daarin iets te doen met syntax highlighting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

BtM909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:57:
[...]
Als je al code wilt gaan documenteren, brrrr, da horror ;), dan kan je dat toch gewoon vanuit een fatsoenlijke editor (ja zelfs Notepad++ ondersteunt rich text formatting copy) direct plakken in je document?
Precies wat ik wil voorkomen. Ja, het werkt. Maar vind het zelf nogal omslachtig. Dit is toch iets wat makkelijker zou moeten kunnen. Zou je een notepad++ instantie kunnen embedden in je document, net zoals je een pdf kan embedden, dan was het perfect geweest. Helaas kan dit (voor zover ik weet) niet.

Nu moet ik dus steeds een codesnippet in notepad++ typen, kopiëren naar word, alinea opmaak toepassen voor de regelnummering. Het werkt, maar ik heb het gevoel dat dit beter moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Op deze server draait PHP versie 5.1.6, maar WordPress 3.3.1 vereist minimaal PHP versie 5.2.4.
Altijd leuk, als een ander bedrijf de hosting moet regelen voor een klant. Als je iets goed wil, moet je het echt zelf doen blijkt wel weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:41:
[...]

Altijd leuk, als een ander bedrijf de hosting moet regelen voor een klant. Als je iets goed wil, moet je het echt zelf doen blijkt wel weer...
Gelukkig staan de hosting eisen in de offerte dat wanneer de klant zelf hosting regelt, die ook zelf mag zorgen dat het klopt. 8)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Ja ik vind het ook allemaal prima, dan maar gewoon 3.2.1 :P Alleen het bedrijft wat de hosting regelt voor de klant, is zelf een bedrijf wat webapplicaties ontwikkeld en dergelijke, dat staat op de website in ieder geval. Dus dan vind ik het altijd erg bijzonder dat het niet helemaal in orde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Build > Build Project

30 minuten later:
code:
1
2
Error   201 The maximum number of 200 errors has been reached. 6157 total errors, 13 total warnings, and 0 total messages were encountered.
    <some>.dbproj   0   0   <somedatabaseproject>

Blijkt uiteindelijk te komen door 1 ontbrekend ), een oude stored procedure die allang weg had moeten zijn, en nog een kolom die hernoemd was.

6157 errors opgelost in 5 minuten.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Alex) schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:06:
Build > Build Project... 30 minuten later... 6157 errors opgelost in 5 minuten.
35 minuten dan toch? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik moest eerst 30 minuten wachten tot Visual Studio klaar was met builden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/dWx/s-1b49b7cb6424

Heel nuttige check-in comment :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

TheNephilim schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:41:
[...]

Version 5.1.6
24-Aug-2006

Valt toch best mee :>

Juist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:34
Beter dan geen comment ;-)

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42

Haan

dotnetter

#%^& Ik zie opeens dat de DevDays (blijkbaar hernoemd naar TechDays) dit jaar al op 16/17 februari zijn. Vorig jaar was het pas in april volgens mij. Nu maar even snel achter tickets aangaan bij de baas..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

yup, over 2 weken al :)
Mijn tickets zijn al gekocht (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Normaal probeer ik er wel bij te zijn. Maar dit jaar ga ik m skippen. Ben dan op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

lol, krijg ik hosting gegevens voor de website van een klant (waar ik het hierboven al over had), kom je uit bij Plesk. Vervolgens log je in en zie je daar een lijstje met ALLE websites die dat bedrijf geregeld heeft. Kortom, ze hebben bij http://ibeheer.nl/ een account en vervolgens zetten ze daar alle websites op die ze hosten voor hun klanten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Finaly, na precies 2 maanden, 5 uitstellingen, en 1x shop-switch, komt morgen dan toch m'n 3930K binnen! *hangt vlag uit*

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Jezus, wat een bruut ding! Is dat voor in je dev-machine? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:25
Haan schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:04:
#%^& Ik zie opeens dat de DevDays (blijkbaar hernoemd naar TechDays) dit jaar al op 16/17 februari zijn. Vorig jaar was het pas in april volgens mij. Nu maar even snel achter tickets aangaan bij de baas..
Ja vorig jaar was week of twee ofzo voor moederdag.
Gelukkig is een bepaald bedrijf in Nederland weer kaarten aan het verzorgen voor studenten. Hopen dat ik dit jaar ook onder de gelukkigen ben. Vorig jaar was iig super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

NeFoRcE schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:14:
Finaly, na precies 2 maanden, 5 uitstellingen, en 1x shop-switch, komt morgen dan toch m'n 3930K binnen! *hangt vlag uit*
Awsome! Ik kijk ook uit naar een nieuwe PC en deze CPU is wel erg dik. De prijs staat me alleen niet zo aan, maar om nou voor een quad-core te gaan...

Gratz! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GateKeaper schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:22:
[...]

Precies wat ik wil voorkomen. Ja, het werkt. Maar vind het zelf nogal omslachtig. Dit is toch iets wat makkelijker zou moeten kunnen. Zou je een notepad++ instantie kunnen embedden in je document, net zoals je een pdf kan embedden, dan was het perfect geweest. Helaas kan dit (voor zover ik weet) niet.
Het is idd geen notepad++ object, dus je kan het ook niet embedden.
Nu moet ik dus steeds een codesnippet in notepad++ typen, kopiëren naar word, alinea opmaak toepassen voor de regelnummering. Het werkt, maar ik heb het gevoel dat dit beter moet kunnen.
:? Je kan toch even code plakken (neem aan dat het bestaande code is wat je wilt documenten) en dan met opmaak kopieren naar Word?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Haan schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:04:
Ja. Hier op het werk balen we ook omdat het echt slecht uit komt.. we skippen het daarom ook dit jaar :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste document gemaakt in LaTeX. Bizarre syntax maar wel heel fijn als je het een beetje snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:55:
Eerste document gemaakt in LaTeX. Bizarre syntax maar wel heel fijn als je het een beetje snapt.
Bizar?
Ik vind het juist erg logisch, de syntax is altijd hetzelfde als je goed configureert...
Anyway, gratz on your first step into real devhood

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
Hallo,

ik heb een paar vragen mbt het laten maken van een applicatie, native app, HTML5..
wat te kiezen en zo.
ik heb wat bellen horen luiden, maar waar zoek ik die klepels en zo...

Ik weet alleen niet in welk topic ik dat moet stellen.
Dus vandaar dat ik het hier maar begin te vragen onder het genot van een bakkie.

alvast bedankt,
Ray...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Wie heeft dit nou weer verzonnen, als je een "webapp" (via meta tags) voor iOS, en je hebt een ge-embede google maps op een pagina, dan laad hij de pagina niet, maar opent hij direct google maps. Ik heb dus op mijn contact pagina een google maps ding staan, maar daar kan je als "webapp" niet komen. Maar heb je de site gewoon in de mobiele browser, dan werkt het wel.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Firesphere schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:06:
[...]

Bizar?
Ik vind het juist erg logisch, de syntax is altijd hetzelfde als je goed configureert...
LaTeX is pas echt goed als je een goede template hebt :). Jammer genoeg zijn er ook veel kut templates die het leven van een beginner soms een hel maken ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Ik heb nu van iemand van dit forum een stukje voorbeeld LaTeX code gekregen.
Ben ik nu helemaal aan het doorpluizen, wat een mooi stukje werk!!

Heb ik nu al super veel van geleerd :)
Nu nog zoeken naar een goede template. Bouw nu steeds een eigen, maar ook niet productief ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

graaf404 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:19:
Hallo,

ik heb een paar vragen mbt het laten maken van een applicatie, native app, HTML5..
wat te kiezen en zo.

Ray...
Ik zou beginnen met [google=native app or HTML5] ;)

ZpAz schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:52:
Wie heeft dit nou weer verzonnen, als je een "webapp" (via meta tags) voor iOS, en je hebt een ge-embede google maps op een pagina, dan laad hij de pagina niet, maar opent hij direct google maps. Ik heb dus op mijn contact pagina een google maps ding staan, maar daar kan je als "webapp" niet komen. Maar heb je de site gewoon in de mobiele browser, dan werkt het wel.
Post je toevallig ook onder Matthijn? :P

[ Voor 56% gewijzigd door BtM909 op 31-01-2012 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
teh horror

please - leave - AC/DC - alone

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bizar?
Het is ook wel logisch als je het eenmaal doorhebt. Dat is overigens voor mij ook altijd het grootste obstakel geweest, ik vond het er best ingewikkeld uitzien. Maar nu ik het idee een beetje snap is het een stuk makkelijker (ook de filosofie natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
BtM909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:16:
[...]

Ik zou beginnen met 't lezen van de topicwarning die in koeieletters rood-omrand onder aan dit topic en bovenaan een "nieuwe reactie" staat ;) Maar dat ben ik; daarna zou ik inderdaad ook googlen :P

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 31-01-2012 23:40 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
BtM909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:16:
[...]

[...]

Post je toevallig ook onder Matthijn? :P
Jep :) Dat ben ik.

[ Voor 59% gewijzigd door ZpAz op 31-01-2012 23:48 . Reden: Was niet op mij gericht. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Dan heb je mazzel dat dat uit de voorwaarden is verdwenen dat het hebben van meerdere accounts niet mag :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 31-01-2012 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Bosmonster schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:48:
[...]

Dan heb je mazzel dat dat uit de voorwaarden is verdwenen dat dat niet mag :P
Nee, niet hier. Op andere sites, hier heb ik maar één account. Ik dacht dat ie op andere sites bedoelde. Wist niet dat hier een [Verwijderde gebruiker] rondliep.

[ Voor 43% gewijzigd door ZpAz op 31-01-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bosmonster schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:48:
[...]

Dan heb je mazzel dat dat uit de voorwaarden is verdwenen dat het hebben van meerdere accounts niet mag :P
Say what :? Heb ik een memo gemist ergens? :P
Puntje 3.6 ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

farlane schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:36:
[...]

teh horror

please - leave - AC/DC - alone
Nee en meer zijn het met me eens, mwhuhahahahaha >:)
ZpAz schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:49:
[...]

Nee, niet hier. Op andere sites, hier heb ik maar één account. Ik dacht dat ie op andere sites bedoelde. Wist niet dat hier een [Verwijderde gebruiker] rondliep.
Klopt, ik was voor je aan 't googlen en kwam je topic tegen op stackoverflow ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dan had je daarnaartoe moeten verwijzen met de opmerking "deze dude heeft hetzelfde probleem" :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
BtM909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:56:
[...]

Nee en meer zijn het met me eens, mwhuhahahahaha >:)

[...]

Klopt, ik was voor je aan 't googlen en kwam je topic tegen op stackoverflow ;)
Denk dat ik de Google maps op de iPad dan maar ga vervangen voor een plaatje van de locatie en met een klik dat je dan Google Maps opent. Lijkt me de beste oplossing. Denk niet dat er een antwoord op de vraag komt @ StackOverflow. Maar daar wacht ik nog rustig op, ik ga nu eerst mijn bedje opzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:52:
*dirty fix:
Zou je wanneer het de iPad betreft de map niet via Ajax kunnen laden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nee, met Flash!

Wait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graaf404
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05-2023
RobIII schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:40:
[...]

Ik zou beginnen met 't lezen van de topicwarning die in koeieletters rood-omrand onder aan dit topic en bovenaan een "nieuwe reactie" staat ;) Maar dat ben ik; daarna zou ik inderdaad ook googlen :P
Google laat ik al een paar dagen zoeken, maar ik krijg geen eenduidig antwoord.
Het is vooral niet duidelijk omdat ik, zoals ik al aangaf, geen verstand van die zaken heb.

volgens mij lezen maar 10% van alle mensen de manuals, warnings e.d. allemaal.
Ik hoor niet altijd bij die 10%.
...sorry daar voor...

verder begrijp ik uit de reacties hier:
Gebruik Google, en laat ons met rust.
Een zachte manier om te zeggen "rot op"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:33

Hoogie2004

Whohooooo

graaf404 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 07:04:
[...]

Het is vooral niet duidelijk omdat ik, zoals ik al aangaf, geen verstand van die zaken heb.

...sorry daar voor...

Absoluut niet. Echter is dit niet het juiste topic om je vraag te stellen. En dien je in je nieuwe post aan te geven wat je wel / niet geprobeerd of opgezocht hebt. Wat je bij die zoektocht vond, en wat daarna je vragen nog zijn waar je geen duidelijk antwoord op kon vinden :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 07:42

Haan

dotnetter

Rutix schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 18:22:
[...]

Ja. Hier op het werk balen we ook omdat het echt slecht uit komt.. we skippen het daarom ook dit jaar :).
Gelukkig gaat het hier wel lukken, al ben ik de tweede dag waarschijnlijk wel alleen. Maar dat heb je al snel in een dev team van 2 man aangevuld met freelancers :+ Deze week maar even de tickets regelen.
Ik ben benieuwd naar Scott Guthrie!

[ Voor 4% gewijzigd door Haan op 01-02-2012 08:25 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

...sorry daar voor...

Nee dat is geen zachte manier voor "rot op" . Ik hoor ook niet bij de 10% maar die letters onderaan de pagina kun je toch echt niet missen volgens mij. Als je het op de juiste manier had gedaan (zoals hier: Devschuur® Beleid) dan had je misschien wat betere reacties gehad ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nee, ask questions the smart way. Open vragen met weinig informatie (zoals jouw vraag) zijn een ramp om te beantwoorden: ze zijn a) niet interessant (i.a.w. de beantwoorder leert er niets van/oefent er niets mee) en b) blijkt er altijd meer verhaal achter te zitten dan in eerste instantie blijkt.

Op het moment dat jij netjes opschrijft 'hee, ik wil A, B en C, en dat zou ik met X, Y en Z moeten kunnen bereiken. Ik heb X geprobeerd, maar dan loop ik tegen probleem F aan, en daar kan ik op google alleen link G over vinden, en die is niet op mij van toepassing want K.' dan heb je een stuk grotere kans dat iemand er energie in wilt steken.

Vergeet niet: jij vraagt anderen om energie in jouw probleem te steken. Maak dat ook aantrekkelijk voor ze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Jeuj, m'n pc is gereboot dankzij Windows Update. Daar gaat m'n breakpoint van gistermiddag. ;(

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 01-02-2012 08:55 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

CodeCaster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:55:
Jeuj, m'n pc is gereboot dankzij Windows Update. Daar gaat m'n breakpoint van gistermiddag. ;(
Lol :)

Heb ooit een breakpoint na 3 weken weer opgepakt (vakantie :+ )

En even nog iets nuttigs toevoegen. Iemand bekend met Bootstrap 2.0?
http://twitter.github.com/bootstrap/javascript.html#carousel

Styling framework van Twitter. Ziet er erg cool uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Hoogie2004 op 01-02-2012 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
NOOOOOOOOOOooooooooooooooooooooooooo

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 07:03

Priet

To boldly do what no one has..

Hoogie2004 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:58:
[...]

Wow! Erg mooi idd!

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Zo, die heeft een flinke update gehad. Ik gebruik de originele Bootstrap eigenlijk in al mijn webprojecten wel. Een layout in elkaar knallen is daarmee zó makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

[...]

Bizar?
Whut? Wat heeft Latex nu weer te maken met de real devhood?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snake schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:28:
[...]

LaTeX is programmeren! Net zoals HTML!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:28:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://images.sodahead.com/polls/001847361/475566098_vampires_fly_xlarge.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:25:
[...]

Zo, die heeft een flinke update gehad. Ik gebruik de originele Bootstrap eigenlijk in al mijn webprojecten wel. Een layout in elkaar knallen is daarmee zó makkelijk!
Bootstrap Bill? 8)7

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

RobIII schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 23:51:
[...]

Say what :? Heb ik een memo gemist ergens? :P
Puntje 3.6 ;)
Het algemeen beleid

Daar istie verdwenen, al staat de link nog wel bovenin het menu. (Het algemeen beleid #nieuweaccount)

Blijkbaar staat ie nog wel bij T.NET voorwaarden (sowieso een beetje onduidelijk die splitsing)

/offtopic

[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2012 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Wow, ben nu me aan het verdiepen in R# voor Visual Studio.
Ik ben eigenlijk geen Microsoft gek, maar voor me werk moet ik nu in VS met C# & ASP.NET werken; alleen denk dat ik wel van mijn mening ga terugkomen :).

Begin beetje verliefd te worden op R# & Visual Studio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Snake schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:28:
[...]

Echte devs doet alles in code of script :P

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
[...]

Ja ik heb ook gecontribute aan bootstrap :). Super mooi framework en er word heel actief aan gewerkt.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Rutix schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:02:
[...]

Ja ik heb ook gecontribute aan bootstrap :). Super mooi framework en er word heel actief aan gewerkt.
Ben pas begonnen met een grove opzet voor een nieuwe website bij onze handboogvereniging (zonder onderliggend CMS), en denk dat ik dit daar maar eens even voor moet proberen. Ziet er superstrak en handig uit :) (zag em vanmorgen langskomen op twitter, anders had ik er nooit aan gedacht dat zoiets mij kon helpen :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Firesphere schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:48:
Devven is uit, configureren is in.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Hydra schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:13:
[...]

Devven is uit, configureren is in.
Ah ja, je 'configureert' je code om te doen wat je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Over een maandje ga ik beginnen aan mijn nieuwe baan: vormgever / concept designer voor een bedrijfje dat apps voor de zakelijke markt maakt. Platformen:
• Symbian (wordt uitgefaseerd)
• Windows Phone 7 (bestond 8 niet al? :s)
• BlackBerry OS (weinig)
• Android
• iPhone (opkomend)

Hebben jullie nog leuke aanraders voor blogs die ik kan lezen?
Als vormgever ben ik geïnteresseerd in het platform zelf, en de nifty ways om dmv. frameworks en best practices consistent en onderhoudbaar user interfaces op te zetten.
Als concept designer ben ik geïnteresseerd in de cutting edge van de hardware; wanneer een nieuw speeltje op een beurs gepresenteerd wordt, rumors, kwaliteitsreviews.

Welke lezen jullie? Ben wel benieuwd of daar ook concensus over is... zo'n discussie kan hier wel denk ik.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

BtM909 schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 17:51:
:? Je kan toch even code plakken (neem aan dat het bestaande code is wat je wilt documenten) en dan met opmaak kopieren naar Word?
Ik begrijp dat het overkomt alsof ik hier een beetje moeilijk doe / mij aanstel, maar doe het gewoon het liefst zo efficiënt mogelijk op een manier waarop het ook makkelijk is te bewerken.

Nee, het gaat niet volledig om bestaande code. Ik moet een handleiding schrijven om iets te installeren / configureren. Van begin tot eind, begin is een kale Cent-OS installatie, stappen zijn installeren tomcat / java / postgres sql / applicatie. Hele zootje moet configureert worden en er moet nog een stukje basis html / php / sql in komen. Veel verschillende talen dus.

Als je met syntaxhighlighting gaat werken in Word (copy / paste vanuit notepad++) en je wilt iets aanpassen, moet je het dus eerst terug kopiëren naar notepad++, dan aanpassen en dan weer kopiëren naar Word. Omslachtig...

Omslachtig? Ja.. want als ik kijk naar hoe dit gaat met een AutoCAD tekening in Word. In plaats van een screenshotje maken en die in Word plakken, plak je hierin direct je AutoCAD tekening. Een copy / paste uit AutoCAD, levert een bewerkbaar object in Word op. Je ziet een afbeelding, maar klik je dubbel, dan opent AutoCAD zich met die tekening. Dat is wat ik versta onder efficiëntie :)
Hoogie2004 schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 08:58:En even nog iets nuttigs toevoegen. Iemand bekend met Bootstrap 2.0?

Sinds een paar dagen wat mee aan 't spelen. Ziet er inderdaad erg gaaf uit! De kickstart van 99lime heeft ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Blue schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:16:
Over een maandje ga ik beginnen aan mijn nieuwe baan: vormgever / concept designer voor een bedrijfje dat apps voor de zakelijke markt maakt. Platformen:
• BlackBerry OS (weinig)
• Android
• iPhone (opkomend)

Als vormgever ben ik geïnteresseerd in het platform zelf, en de nifty ways om dmv. frameworks en best practices consistent en onderhoudbaar user interfaces op te zetten.
Als concept designer ben ik geïnteresseerd in de cutting edge van de hardware; wanneer een nieuw speeltje op een beurs gepresenteerd wordt, rumors, kwaliteitsreviews.

Welke lezen jullie? Ben wel benieuwd of daar ook concensus over is... zo'n discussie kan hier wel denk ik.
Google heeft net guidelines uitgegeven voor android: http://developer.android..../ui_guidelines/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Rutix schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:02:
[...]

Ziet er goed uit inderdaad! Is het eigenlijk een soort van jQuery-UI vervanger? De meeste functies zitten al in jQuery-UI, alleen is laatstgenoemde slecht aanpasbaar wat betreft styling en het is allemaal erg log!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Firesphere schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 09:48:
[...]

Ik lees T.net via curl, :+
Geen, ben geen ontwerper :+. Maar wat betreft het technische aspect is de Apple documentatie (login / developer licentie benodigd) een onmisbare bron. Zitten ook guidelines voor user interfaces in. Verder: Vooral veel apps gewoon gebruiken en kritisch bekijken, wat werkt, wat werkt niet.

Ook: Scoutzie werd laatst de mailinglijst rondgestuurd, een soort van galerij van mobiele apps / user interfaces. Waarschijnlijk zijn er wel meer van dit soort sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:20:
[...]Ziet er goed uit inderdaad! Is het eigenlijk een soort van jQuery-UI vervanger? De meeste functies zitten al in jQuery-UI, alleen is laatstgenoemde slecht aanpasbaar wat betreft styling en het is allemaal erg log!
JQuery UI werkt veel te veel met javascript. Dit is meer een combinatie van een goed css framework met basis javascript handigheidjes.

Zie ook op designhack voor een leuk artikel (wel bootstrap versie 1.x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

[...]

FTFY :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

[...]

Inderdaad heel mooi spul. Gebruikte Bootstrap 1.0 regelmatig voor simpele demo-tjes. Vind het heel goed dat bedrijven zulke dingen teruggeven aan de community. :) Hoewel ik het nooit zal gebruiken voor een website voor klanten.

-- edit --

Er is er overigens ook één in Facebook style: http://ckrack.github.com/fbootstrapp/#

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 01-02-2012 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:57:
Het zal wel aan mij liggen en 't feit dat ik gruwelijk niet overweg kan met alles wat bij IBM vandaan komt maar ben ik gek als ik zeg dat de WebSphere MQ Client een f*ckin' bitch is om werkend te krijgen? Wat een wanproduct zeg :X
Mag ik dat nog een keer onderstrepen? Wat. Een. Kut. Product.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

• BlackBerry OS (weinig)
• Android
• iPhone (opkomend)

1. Volg de OS guidelines. Bij Android valt dit wel mee, maar Microsoft en Apple zijn hier behoorlijk uitgebreid in.
2. Lees je in in de verschillende OS'en, want als je niet eens weet wat Windows Phone 7 en 8 is en iPhone "opkomend" noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Inlezen op de UI guidelines is me niet nieuw... ik heb die van Apple hier liggen en weet ook die van Windows wel te vinden. Ik hoopte meer op blogs :)

Ik weet inderdaad nog erg weinig over Windows 7 en 8.

Ik noem iPhone opkomend (net als dat ik Symbian uitgefaseerd noem), omdat ze er bij dat bedrijf net hun eerste applicaties in ontwikkelen! Niet omdat de technologie zelf opkomend is 8)7 - ik heb ook weer niet onder een steen geleefd.

De rest van de tips neem ik mee, bedankt. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dark Blue schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:46:

Ik noem iPhone opkomend (net als dat ik Symbian uitgefaseerd noem), omdat ze er bij dat bedrijf net hun eerste applicaties in ontwikkelen! Niet omdat de technologie zelf opkomend is 8)7 - ik heb ook weer niet onder een steen geleefd.
Ah ok, dan zijn ze niet heel rap met aanpassen op de markt. iPhone is het meest gebruikte zakelijke toestel van het moment. Is het een hele specifieke markt misschien die ze bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Inlezen op de UI guidelines is me niet nieuw... ik heb die van Apple hier liggen en weet ook die van Windows wel te vinden. Ik hoopte meer op blogs :)

Ik weet inderdaad nog erg weinig over Windows 7 en 8.
Windows Phone 7. Windows 8 en Windows Phone 8 gaan wellicht hun kernel sharen maar dat zijn volgens mij vooralsnog voornamelijk geruchten (en die zijn dan ook nog lang niet op de markt)

[ Voor 19% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2012 11:00 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

En Windows Phone 7.5 (ook wel bekend als Mango). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is gewoon WP7 :). Of noem jij ook de service pack erbij als je zegt welke Windows jij hebt draaien (assuming dat je inderdaad Windows hebt ;))?

[ Voor 75% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2012 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
GateKeaper schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:18:
Omslachtig? Ja.. want als ik kijk naar hoe dit gaat met een AutoCAD tekening in Word. In plaats van een screenshotje maken en die in Word plakken, plak je hierin direct je AutoCAD tekening. Een copy / paste uit AutoCAD, levert een bewerkbaar object in Word op. Je ziet een afbeelding, maar klik je dubbel, dan opent AutoCAD zich met die tekening. Dat is wat ik versta onder efficiëntie :)
Embedded OLE objecten zijn de zonen van Satan. En dat is zonder overdrijven. Als Word besluit dat er iets kapot is dan ben je f*cked. Ik zou je willen aanraden om de documenten echt los te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
LaTeX is turing-complete. En het geeft van die C++-achtige foutmeldingen waarbij je gillend rondjes gaat rennen in de hoop dat het zich vanzelf oplost :+

code:
1
! LaTeX Error: Too many unprocessed floats.

FFFFFFFUUUUUUUUUUUU.

Uiteraard op te lossen met een goed gepositioneerde enter. Altijd fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Best Mobile designs in the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dan nu een geheel nutteloze discussie. Het verschil tussen een scripttaal en een programmeertaal, wat denken jullie ervan?

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2012 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:34
.oisyn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:31:
En dan nu een geheel nutteloze discussie. Het verschil tussen een scripttaal en een programmeertaal, wat denken jullie ervan?
Een programmeertaal moet je compilen voordat je het kan runnen, een scripttaal niet (maar zou eventueel wel kunnen, zoals PHP).

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Machinecode is dus scripten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Een scripttaal is in principe een geïnterpreteerde taal, waarvan je ook losse snippets kunt uitvoeren; een programmeertaal is gecompileerd en kan in principe alleen worden uitgevoerd in de context van een compleet programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Ok dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.popsci.com/files/imagecache/article_image_large/articles/sarcasm01.jpg

Pagina: 1 ... 42 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.