De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.368 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Pff, wat is er mis met een beetje meta-discussie? Waarom moet dat gelijk sarcasme zijn?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
.oisyn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:31:
En dan nu een geheel nutteloze discussie. Het verschil tussen een scripttaal en een programmeertaal, wat denken jullie ervan?
Het onderscheid tussen 'script' en 'programma' zit 'm niet zozeer in de taal, maar meer in wat het doet: een script knoopt andere programma's aan elkaar, terwijl een programma 'echt iets doet'. Er zijn natuurlijk wel talen die meer geschikt zijn voor scripts (bash), terwijl andere talen dat duidelijk niet zijn (java). Omgekeerd is het lastig om in bash een goed gestructureerd programma op te zetten, terwijl dit in java min of meer verplicht is.

offtopic:
en ik moet eens stoppen met soggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Blogs over app design heb ik niet voor je. Wel wat websites met UI design voor mobile:

http://mobile-patterns.com/
http://pttrns.com/
http://www.lovelyui.com/
http://www.cssiphone.com/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

OkkE schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:40:
[...]

Blogs over app design heb ik niet voor je. Wel wat websites met UI design voor mobile:

http://mobile-patterns.com/
http://pttrns.com/
http://www.lovelyui.com/
http://www.cssiphone.com/
Nice! Die ga ik ook eens bekijken, ziet er strak uit! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En dan nu een geheel nutteloze discussie. Het verschil tussen een scripttaal en een programmeertaal, wat denken jullie ervan?
Het verschil zit 'm in 't salaris :+

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:17

Matis

Rubber Rocket

Ouwehoer.

Ik kom er zojuist achter dat named anchors ook naar divjes met id's springen in plaats van naar <a name="..."> velden :D

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

RobIII schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:44:
[...]

En vaak in je e-peen, want, nog één: scripttalen zijn (bijna) zonder uitzondering allemaal memory-managed talen; programmeertalen zijn dat vaak niet of zijn dat selectief niet.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Matis schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:47:
Ouwehoer.

Ik kom er zojuist achter dat named anchors ook naar divjes met id's springen in plaats van naar <a name="..."> velden :D
Niet alleen divjes met ID's, naar elk element met een ID ;-)

[ Voor 67% gewijzigd door Keeper op 01-02-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
RobIII schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:44:
[...]

Mwoah, valt tegen. Ik doe PHP in 't dagelijks leven, en hoewel dat volgens velen een vies scripttaaltje is zit het met het salaris wel goed, als je er goed in bent :P
Punt is dat van een hoop scripttalen de instapdrempel lager is en dat er dus ook een hoop prutserts zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:42

alienfruit

the alien you never expected

Aah, via command-line werkt het, roep de zelfde reeks aan via Ruby dan faalt het. Hetzelfde wanneer je het wil aanroepen via Ant. Wat een pokkezooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Keeper schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:48:
Niet alleen divjes met ID's, naar elk element met een ID ;-)
Ja precies, maar in mijn specifieke geval naar divjes met id's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Gaaf een CalDAV servert:
https://github.com/remobjects/calendar

En zelfs in de gaafste .NET taal geschreven _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door alienfruit op 01-02-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je sarcasme-detector faalt. Ik ben wel benieuwd naar de argumenten.

Het geïnterpreteerd/gecompiled argument hoor je het meest, maar daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Je kunt iedere taal interpreteren, en je kunt iedere taal compileren. De taal zelf zegt meestal niet wat ermee moet gebeuren, dus op basis daarvan kun je niet zeggen of iets een programmeertaal of scripttaal is. Je kunt natuurlijk wel kijken naar het gemiddelde gebruik - PHP wordt niet van tevoren gecompileerd (waarbij je de sourcecode en dus niet de bytecode deployt naar een webserver), C++ en Java typisch wel. Natuurlijk zijn er ook tegenvoorbeelden - HipHop en JSP. Maakt het bestaan van die voorbeelden dat PHP in die context ineens een programmeertaal is en Java een scripttaal? Dat wil er bij mij niet in.

Zelf neig ik meer naar het argument dat een script eigenlijk niet veel meer is dan een opsomming van acties, met hier en daar wellicht iets conditioneels, maar geen loops of recursie en dat soort meuk. Vergelijkbaar met een filmscript, of een flowchart van een telemarketeer. Maar waar ligt dan de grens?

Wat ik wel een interessante distinctie vindt is het turing complete zijn van een taal. Sommigen zijn dat duidelijk niet (batch scripts zonder externe utilities, avisynth script, etc,), anderen wel (PHP, Javascript). Of je aan het scripten of programmeren bent zou je vervolgens kunnen aantonen aan de hand van of je de turing completeness nodig hebt voor je werk.

PHP is turing complete, dus het is volgens mijn definitie een programmeertaal (there, I said it :P). Wel een interessant gegeven is dat jaren geleden het gemiddelde gebruik ervan niet dat van een scripttaal ontsteeg (en waarschijnlijk tegenwoordig nog steeds, al zijn er natuurlijk tal van tegenvoorbeelden te noemen van grote sites) - gewoon wat input processen, database updaten, resultaten weergeven. Vrij lineair allemaal, en echt bijzonder veel programmeerwerk kwam er niet bij kijken.
Korben schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:48:
[...]

En vaak in je e-peen, want, nog één: scripttalen zijn (bijna) zonder uitzondering allemaal memory-managed talen; programmeertalen zijn dat vaak niet of zijn dat selectief niet.
Volgens mij zijn veruit de meeste programmeertalen managed geweest. Hoe succesvol ze ook zijn, C en C++ zijn redelijke uitzonderingen wat dat betreft.

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2012 12:05 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Matis schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:48:
Nog een extragratis tip, in je CSS kan je dan je getargette element ook automatisch stylen met de :target pseudo class
code:
1
:target { color: #f00; }

Als je dan op http://example.com/index.html#foo zit, heeft het element met id #foo roodgekleurde tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005

CoolGamer

What is it? Dragons?

Misschien ligt de "grens" of een taal een scripttaal is of niet, wel op hoe domain-specific de talen zijn. Scripttalen zijn eigenlijk altijd domain-specific (nuttig in één of een klein aantal domeinen), terwijl programmeertalen meer general-purpose zijn.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar neem dan iets als Javascript. Typisch een DSL, toch zie je het steeds meer gebruikt worden buiten de context van een webpagina (serverside "scripts", NodeJS, etc). Is Javascript daarmee het scripttaal-zijn ontgroeid?

[ Voor 14% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2012 11:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Keeper schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:55:
[...]

Nog een extragratis tip, in je CSS kan je dan je getargette element ook automatisch stylen met de :target pseudo class
code:
1
:target { color: #f00; }

Als je dan op http://example.com/index.html#foo zit, heeft het element met id #foo roodgekleurde tekst.
Hoe zit dat met compatibiliteit? Er zijn best veel nieuwe selectors bij gekomen met HTML5/CSS3, maar de helft werkt alleen in NON-IE browsers :P
Verder wel een goede tip, ik probeer het te onthouden!

Over onthouden gesproken... Elke dag kom ik wel iets tegen wat interessant is voor een (toekomstig) project voor een klant of iets dergelijks. Het probleem is dat ik het nooit kan onthouden en alles maar in de bladwijzers knal bij Chrome, maar echt geordend bewaren is er nog niet bij.
Iemand hier die wel alle nieuwtjes en dergelijke netjes bij elkaar heeft staan? Zoals bijvoorbeeld die Bootstrap tip hierboven, ergens opgeslagen/gedocumenteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

TheNephilim schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:00:
Zoals bijvoorbeeld die Bootstrap tip hierboven, ergens opgeslagen/gedocumenteerd?
Tussen de concepten in m'n gmail :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
.oisyn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:52:
Je sarcasme-detector faalt. Ik ben wel benieuwd naar de argumenten.
Ok, ik ben wel benieuwd waarom je benieuwd bent naar de argumenten.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat is jouw goed recht, maar die discussie houden we nu niet :Y)

Het is iets wat in mijn hoofd leeft en wat zo nu en dan weer eens aangewakkerd wordt. Vooral als ik iemand over een "C++ script" hoor praten, dan schiet er een koude rilling door mijn ruggegraat :P. Een zoektocht op internet levert vooral yahoo-answers en vergelijkbare sites op waarin de post waarin wordt gezegd dat een scripttaal geïnterpreteerd wordt en een programmeertaal gecompileerd wordt geüpvotet wordt. Alsof je Python niet kan compileren naar bytecode en C niet kunt interpreteren. Brrrr.

[ Voor 106% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

farlane schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:05:
[...]
Ok, ik ben wel benieuwd waarom je benieuwd bent naar de argumenten.
Gezonde nieuwsgierigheid natuurlijk. Interesse tonen naar de collega's in dezelfde vakgroep. Reden genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Hoe zit dat met compatibiliteit? Er zijn best veel nieuwe selectors bij gekomen met HTML5/CSS3, maar de helft werkt alleen in NON-IE browsers :P
Zie die link. Maar er zijn verrassend veel nieuwe selectors die al vanaf IE7 werken (ook bijv. :before en :after).
Over onthouden gesproken... Elke dag kom ik wel iets tegen wat interessant is voor een (toekomstig) project voor een klant of iets dergelijks. Het probleem is dat ik het nooit kan onthouden en alles maar in de bladwijzers knal bij Chrome, maar echt geordend bewaren is er nog niet bij.
Iemand hier die wel alle nieuwtjes en dergelijke netjes bij elkaar heeft staan? Zoals bijvoorbeeld die Bootstrap tip hierboven, ergens opgeslagen/gedocumenteerd?
Ik heb Evernote voor allerhande notities die ik snel wil maken en kunnen terugvinden. Gebruik het ook om toffe designs die ik zo her en der vind als screengrab te bewaren. Je kan notes taggen en het is goed doorzoekbaar op content ook.

Voor links gebruikte ik Delicious, maar ben geswitcht naar Pinboard vanwege de simpelere interface en mooie 'Read Later' integratie. Ook hier kan je je links taggen, dus makkelijk terugvinden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09 22:42
Matis schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:48:
[...]

Sterker nog, het 'name' attribuut is op dit moment niet valide volgens de HTML 5 specificatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Maar zolang IE7 nog gemeengoed is, moet je je ook afvragen of je wel websites in HTML5 wilt opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Ik gebruik hiervoor de volgende twee tools:
  • Read It Later, voor de webpagina's die ik niet direct wil bekijken. Vooral fijn omdat het ook wordt ondersteund door vele mobiele apps, bijvoorbeeld Twitter-clients. Als ik op m'n iPhone mijn timeline nalees kan ik interessante links eenvoudig bewaren in de app zelf, heerlijk :) Het is bovendien eenvoudig te integreren in je browser, zodat je met een druk op de knop de pagina opslaat voor later.
  • Wunderlist, voor wat uitgebreidere TODO-lijsten. Voor mij vooral handig omdat het crossplatform is. Zit nu ook in de beta van de "opvolger" Wunderkit; zeer interessant met veel meer mogelijkheden, maar (begrijpelijk) nog erg veel bugs

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
GateKeaper schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:27:
Maar zolang IE7 nog gemeengoed is, moet je je ook afvragen of je wel websites in HTML5 wilt opleveren.
Als iedereen zo dacht, dan stond vooruitgang dus stil :+. Soms moet je gewoon een eigenwijze eikel zijn en denken, Fuck you IE7!. Net zoals we dat doen bij IE6.

Alternatief is natuurlijk om met gracefull degredation een site te bouwen die ook in IE7 mooi werkt. Maarja, niet alle werkgevers zijn bereid om daar extra voor te betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Je loopt in mijn ogen achter als je geen HTML5 gebruikt. Sowieso het Doctype en zolang je zorgt voor een goede fallback (waar HTML5 dat niet al zelf verzorgt) zijn zelfs HTML5 elementen goed toepasbaar.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
.oisyn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:06:
Dat is jouw goed recht, maar die discussie houden we nu niet :Y)

Het is iets wat in mijn hoofd leeft en wat zo nu en dan weer eens aangewakkerd wordt. Vooral als ik iemand over een "C++ script" hoor praten, dan schiet er een koude rilling door mijn ruggegraat :P. Een zoektocht op internet levert vooral yahoo-answers en vergelijkbare sites op waarin de post waarin wordt gezegd dat een scripttaal geïnterpreteerd wordt en een programmeertaal gecompileerd wordt geüpvotet wordt. Alsof je Python niet kan compileren naar bytecode en C niet kunt interpreteren. Brrrr.
Als er script in de naam staat is het een script taal, zo is JavaScript een script-taal en Java niet. :+

Ik vond het idee van als het compiled is het een programmeertaal en anders niet ook altijd vreemd, aangezien je meerdere talen kunt compilen en interpreteren.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Terug over managed/unmanaged: zijn er scripttalen waarbij je zelf geheugen moet alloceren/vrijgeven? En wat over de distinctie dat je een script (typisch) als snippet zonder context kunt uitvoeren, terwijl een programmeertaal typisch alleen kan worden uitgevoerd als geheel programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

Mijn opvatting is dat het afhangt van hoe je de taal gebruikt. Dit betekent dus dat je zelfs C++ als scripttaal kan gebruiken.

De discussie wordt dan wanneer iets een programma is en wanneer iets een script is. Ik heb zelf hier geen echt nauwkeurige definitie voor, maar ik associeer programma's met zaken die eerder op zichzelf staan en scripts met zaken die in een bepaalde host-omgeving draaien (browser, game, shell).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ranten:

Ik moet hier op stage aan een data acquisitie systeem in VHDL werken. Er heeft vorig jaar al een andere stagaire aan gewerkt, wat fijn is.

Wat helemaal fijn is dat ik maar één bestand hoef mee te nemen! 11932 regels aan entities en architectures.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar is een virtual machine dan een host-omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

.oisyn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:54:
Hangt er vanaf; als de virtual machine zo werkt dat de code letterlijk wordt geïnterpreteerd en vervolgens wordt uitgevoerd door die virtual machine, dan wel.

Als de VM eigenlijk alleen maar wat supportfuncties levert (zoals geheugenmanagement) en de code, nadat die ge-JIT is, gewoon laat lopen, dan niet. My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:54:
Zoals ik al zei is m'n definitie niet nauwkeurig en je kunt in elke situatie wel een host-omgeving aanwijzen. :)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

IE7 en 8 maakt in dat opzicht niks uit, want die ondersteunen het beiden niet. Dus dan kun je nog wel 5 jaar wachten als het aan jou ligt.

Maar gelukkig is de html5 standaard backwards compatible en werkt de doctype en sommige functionaliteiten prima op IE7 en 8, zoals data-attributen. html5-tags en andere functionaliteiten zou je over kunnen discussieren en aangezien ik geen voorstander ben van hacks zoals html5-shiv, en het relatief weinig toevoegt, laat ik dat ook nog achterwege.

Er is dus echter geen reden om op z'n minst de doctype en validatie op basis van html5 te doen ipv bij antieke standaarden zoals xhtml te blijven hangen.

Verder wat IE7 betreft, dat is ook rap aflopende zaak (van 12% naar 5% het afgelopen jaar ongeveer). We hebben hier net onze offertes aangepast dat we IE7 standaard alleen nog functioneel ondersteunen en niet meer pixelperfect en geven het daarmee eigenlijk dezelfde behandeling als IE6 destijds. Tegen meerprijs kan wel specifieke browser-ondersteuning doorgevoerd worden natuurlijk. Scheelt 5-10% op de front-endkosten.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:19:
[...]
Maar gelukkig is de html5 standaard backwards compatible en werkt de doctype en sommige functionaliteiten prima op IE7 en 8, zoals data-attributen. html5-tags en andere functionaliteiten zou je over kunnen discussieren en aangezien ik geen voorstander ben van hacks zoals html5-shiv, en het relatief weinig toevoegt, laat ik dat ook nog achterwege.
Je kunt ook libraries als Modernizr gebruiken; die zorgen ervoor dat je veel HTML5-elementen wel kunt gebruiken in antieke gammele browsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Korben schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:21:
[...]

Je kunt ook libraries als Modernizr gebruiken; die zorgen ervoor dat je veel HTML5-elementen wel kunt gebruiken in antieke gammele browsers.
Nah, dat soort libraries voegt gewoon te weinig toe in mijn opzicht, net als het kunnen gebruiken van html5-tags. Transparantie (van de code) hebben we hoog in het vaandel, dus hoe minder "clutter" we toevoegen zoals modernizr, boilerplates, grids, plugins, etc hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Wees niet bevreesd; Het is een inhouse-tooltje voor een R&D-afdeling waar iedereen op Linux draait. IE lijkt me onwaarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Was dan ook meer bedoeld als een reactie op:
kipusoep schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 12:15:
Sterker nog, het 'name' attribuut is op dit moment niet valide volgens de HTML 5 specificatie...
Ik ben me bewust van de aanwezige libs die ondersteuning naar oudere browsers tillen. Ik ben me er ook van bewust dat je door moet gaan omdat browsermakers anders geen toegevoegde waarde zien om de support in hun browser te gaan bouwen. Toch reist bij mij vaak de vraag op; wat doe je wel en wat doe je niet.

Transparante png's? Pngfix. Html5? Modernizr. Opmaak, css hacks.. de ene na de andere hack wordt toegepast om een website goed te laten functioneren. Modernizr, geweldig.., tot iemand javascript uit heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

PNGfix heb je na IE6 niet meer nodig.
Html5 heb je ook geen enkele tool voor nodig, afhankelijk van wat je verstaat onder html5.
En css-hacks? Tja, dan wordt het tijd voor een betere front-end developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:19:
Agree. Ik ben ook geen voorstander van al die html5-shiv dingen, etc. Het enige dat ik soms toepas zijn nieuwe input-types of een html-attribute (bijv: placeholder).
Verder wat IE7 betreft, dat is ook rap aflopende zaak (van 12% naar 5% het afgelopen jaar ongeveer). We hebben hier net onze offertes aangepast dat we IE7 standaard alleen nog functioneel ondersteunen en niet meer pixelperfect en geven het daarmee eigenlijk dezelfde behandeling als IE6 destijds. Tegen meerprijs kan wel specifieke browser-ondersteuning doorgevoerd worden natuurlijk. Scheelt 5-10% op de front-endkosten.
Same. Websites zijn uiteraard nog functioneel, maar qua design zal het niet altijd pixel-perfect zijn: we gebruiken steeds meer CSS3 (voornamelijk bij de low-budget sites).
GateKeaper schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:29:
Transparante png's? Pngfix. Html5? Modernizr. Opmaak, css hacks.. de ene na de andere hack wordt toegepast om een website goed te laten functioneren. Modernizr, geweldig.., tot iemand javascript uit heeft staan.
Geen PNGfix:
Alleen IE6 kan niet omgaan met PNGs. Pech; gewoon geen image (of een GIF als het echt moet).

Geen Modernizr:
Gewoon nog geen HTML5 elementen gebruiken en alleen de attributen doe goede fallback hebben.

CSS Hacks:
Alleen Conditional Comments voor (oude) Internet Explorer. Verder werken met Progressive Enhancement.

[ Voor 21% gewijzigd door OkkE op 01-02-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:31:
Html5 heb je ook geen enkele tool voor nodig, afhankelijk van wat je verstaat onder html5.
En css-hacks? Tja, dan wordt het tijd voor een betere front-end developer.
html5: http://caniuse.com/#feat=html5semantic

en css, euhm.. rounded corners: http://caniuse.com/#feat=border-radius

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.rounded-corners {
  -moz-border-radius: 10px; /* Firefox */
  -webkit-border-radius: 10px; /* Safari, Chrome */
  border-radius: 10px; /* CSS3 */
}

/* IE8 */
.rounded-corners {
  behavior: url(http://yoursite.com/border-radius.htc);
}

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeaper op 01-02-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
GateKeaper schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:59:

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.rounded-corners {
}

/* IE8 */
.rounded-corners {
}
In de tabel die je aan haalt staat zelfs dat de hacks voor mozilla, IE9+ en webkit niet meer nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik gebruik zelf PIE-CSS voor IE wanneer het echt nodig is...http://css3pie.com/ Werkt goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Fair enuff, de reden dat ik meende sarcasme te zien is dat het risico van Teh One True Editor(TM) en Teh One True Bracket Style(TM) "discussies" zo op de loer ligt. En dat het zo vaak voorblij (lijkt) te komen.

Misschien moet je het verschil niet bij de technologie zoeken maar bij de gebruikers ervan. De meeste "programmeurs" herkennen een "scripter" wel. Andersom vaak niet. :P
... "C++ script" ...
Overduidelijk een scripter.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

GateKeaper schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:59:
[...]

html5: http://caniuse.com/#feat=html5semantic

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.rounded-corners {
}

/* IE8 */
.rounded-corners {
}
Dan heb je progressive enhancement niet begrepen.

Wat html5 semantiek betreft, die is momenteel nog zinloos en werkt zelfs vaak averechts. Screenreaders kunnen er nog niet mee omgaan en zoekmachines ook niet (zelfs Google niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

farlane schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:41:
[...]
Misschien moet je het verschil niet bij de technologie zoeken maar bij de gebruikers ervan. De meeste "programmeurs" herkennen een "scripter" wel. Andersom vaak niet. :P
Dus je geeft aan dat het merendeel van de scriptersPHP'ers een stelletje prutsers is? Overigens vind ik dat de discussie 'programmeertaal vs. scripttaal' vrij los staat van 'programmeur vs. scripter'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat ik ook niet snap is: -webkit-border-radius: ... Terwijl Chrome (bijv.) zichzelf update en gewoon border-radius: ... allang ondersteund word.

Verder is het op het moment natuurlijk wel een zooitje om iets op de CSS3 methode aan het werk te krijgen. Wat je al wel niet voor CSS nodig hebt om een background-gradient aan het werk te krijgen, niet normaal :-O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

http://html5please.us/

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
.rounded-corners {
}

/* IE8 */
.rounded-corners {
}
Internet Explorer heeft pech, zo belangrijk zijn rouded corners niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:45:
Wat ik ook niet snap is: -webkit-border-radius: ... Terwijl Chrome (bijv.) zichzelf update en gewoon border-radius: ... allang ondersteund word.
Chrome is niet echt de enige browser op Webkit. Safari, voor zover ik weet iOS browser zijn ook op Webkit gebouwd. Met name bij die laatste kunnen er nog wel eens lang devices op oude versies blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
farlane schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:41:
[...]

Fair enuff, de reden dat ik meende sarcasme te zien is dat het risico van Teh One True Editor(TM) en Teh One True Bracket Style(TM) "discussies" zo op de loer ligt. En dat het zo vaak voorblij (lijkt) te komen.

We zitten hier op een forum waar mensen al 5-10 jaar deze discussie voeren, iedere keer blijkt dat er géén duidelijk onderscheid te maken valt en ook iedere keer blijkt hoe zinloos de discussie uberhaupt is. Het is een discussie over semantiek waar uiteindelijk niemand wint en er geen duidelijk conclusies getrokken worden, daarbij helpt het al helemaal niet in het dagelijks leven. Kom we gaan iets productiefs doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

TheNephilim schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:45:
Verder is het op het moment natuurlijk wel een zooitje om iets op de CSS3 methode aan het werk te krijgen. Wat je al wel niet voor CSS nodig hebt om een background-gradient aan het werk te krijgen, niet normaal :-O
Valt reuze mee:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
-webkit-property { }
-moz-property { }
-o-property { }
property { }

Alle overige hebben gewoon pech. Progressive Enhancement... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
http://readitlaterlist.com
Geïntegreerd in een shitload aan applicaties, werkt in zowat(?) elke browser, one-click solution etc. etc.

[edit]
Ram0n in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2" dus :+ 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 01-02-2012 14:55 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Korben schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:45:
[...]

Dus je geeft aan dat het merendeel van de scriptersPHP'ers een stelletje prutsers is? Overigens vind ik dat de discussie 'programmeertaal vs. scripttaal' vrij los staat van 'programmeur vs. scripter'.
Waar geef ik dat aan?
+1

[ Voor 18% gewijzigd door farlane op 01-02-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

farlane schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:02:
[...]

Embedded OLE objecten zijn de zonen van Satan. En dat is zonder overdrijven. Als Word besluit dat er iets kapot is dan ben je f*cked. Ik zou je willen aanraden om de documenten echt los te bewaren.
Dat kan nog steeds door linked Embedded OLE objects te gebruiken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ahem...
Afbeeldingslocatie: http://www.popsci.com/files/imagecache/article_image_large/articles/sarcasm01.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Korben op 01-02-2012 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Kaartjes TechDays zaten net in de mail! *O*

ook meteen even de App geïnstalleerd :)

[ Voor 59% gewijzigd door defcon84 op 01-02-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ooooh buurn!

Afbeeldingslocatie: http://files.sharenator.com/kelso_burn_RE_An_awkward_moment-s284x129-138155-580.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Evernote, of andere notes tools, maar wat ook wil helpen is gewoon een groot notebook pakken en erin gaan schrijven (titels is voldoende). Als je dan niks te doen hebt, dan ga je daar een beetje in bladeren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wat duurt een dag lang zeg, wetende dat je na 2 maand je hardware compleet hebt huis. Vanavond lekker met m'n X79 platform aan de stoei! Mits er niks DOA is, want dan mag Wolters Noordhoff nieuwe atlassen uitbrengen nadat ik heel Nederland de zee in gegraven heb.... ^^

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:22:
[...]

Nah, dat soort libraries voegt gewoon te weinig toe in mijn opzicht, net als het kunnen gebruiken van html5-tags. Transparantie (van de code) hebben we hoog in het vaandel, dus hoe minder "clutter" we toevoegen zoals modernizr, boilerplates, grids, plugins, etc hoe beter.
[uitlok] Dus je vindt snippet #1 beter dan #2? :+[/uitlok]

#1:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<div class="article">
  <div class="header">
    <span class="timestamp">1234567</span>
  </div>
  <p>content</p>
  <div class="footer">
    <p><small>copyright blah blah blaaah</small></p>
  </div>
</div>

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<article>
  <header>
    <time>1234567</time>
  </header>
  <p>content</p>
  <footer>
    <p><small>copyright blah blah blaah</small></p>
  </footer>
</article>

Just saying. HTML5 markup is netter en onderhoudbaarder / minder clutter. En het gebruik van andere zooi zoals modernizr, boilerplate etc is voornamelijk om het jezelf makkelijker te maken, zodat je uiteindelijk minder browser-specifieke hacks hoeft te schrijven (en je code rommeliger maakt). Nee het is niet altijd nodig, maar wel handig. Zeker als je vaker nieuwe websites bouwt.

iig, automatisering is goed, gebruik het, krijg veel werk klaar, ga pas optimaliseren wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

YopY schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:27:
[...]

[uitlok] Dus je vindt snippet #1 beter dan #2? :+[/uitlok]
Nee, het is een continue afweging die je moet maken. Libraries toevoegen met JS-hacks voor IE7/8 voor iets nettere html, of nog gewoon classes gebruiken zonder hacks en javascript.

Daarnaast kom je met html5 af en toe in de knoei met webrichtlijnen en SEO. Zo zou je als je het echt goed wilt doen elke keer je header-structuur ook opnieuw moeten beginnen met h1. Echter wordt dit praktisch nog niet ondersteund.

html5-tags leveren vooralsnog dus meer hoofdpijn op dan dat ze oplossen. Commercieel gezien zie ik het in ieder geval nog niet als geschikt voor productie.

[ Voor 54% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2012 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Webrichtlijnen, gniffel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ja, zo wordt vaak gereageerd, want je moet ineens na gaan denken over de kwaliteit van je code en design ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, zelfs voor overheidswebsite hoeven we geen webrichtlijnen te volgen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alienfruit schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:59:
Ja, zelfs voor overheidswebsite hoeven we geen webrichtlijnen te volgen ;(
Dat lijkt me stug. Semi-overheid gaat er vaak wel iets losser mee om helaas, maar dat ligt vaak meer aan de bureaus dan aan de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Omg, ben nu al een half uur iets aan het proberen, maar het lukt niet >_<

Iets doen met wat er getypt word in tekstveld, maar niet op elke keypress, ook niet met delay van 300s... gewoon zolang je typt elke 300ms :S

Ik vind alleen maar dingen die een callback uitvoeren als je langer dan 300ms niet typt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Gewoon onfocus een setInterval starten en onblur weer clearen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Waarom niet gewoon alleen onFocus een setInterval ?

Bosmonster, je typt te snel... hehe.
Bosmonster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:08:
Haha sorry, heb even een rustig dagje :+
Same. :D

[ Voor 68% gewijzigd door OkkE op 01-02-2012 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Haha sorry, heb even een rustig dagje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar 'onFocus' is natuurlijk niet meteen 'zolang er getypt wordt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmmm, heb et zo opgelost:

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var busy = false;
function doUpdate () {
  console.log('nice');
  busy = false;
}

jQuery('#test-text').bind('keyup', function () {
  if (busy == false) {
    setTimeout('doUpdate()', 1000);
    busy = true;
  }
});

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

.oisyn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:10:
de eerste onkeydown dan en onblur weer resetten :P

Creatief met events

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 01-02-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Ah, dan krijg je van die MSN-achtige verschijnselen:
<blabla> is typing...
En dat dan een half uur lang, waarna er uiteindelijk "moet weg, doei" uit komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

.oisyn schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 16:10:
Het hangt er sterk vanaf wat precies de bedoeling is. Voor zoiets als Korben zegt, is het inderdaad irritant om het onFocus & onBlur te doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Daarvoor zou je willen weten of er de laatste X seconden een keypress is geweest. Al kijken messengers volgens mij vaak simpelweg of er iets in het invoerveld staat. Of een combinatie daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Mja een correctere definitie zou zijn 'is het invoerveld niet leeg, wel gefocust en is er in de afgelopen 2 seconden een wijziging in de waarde geweest?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn gedachte ging uit naar

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
function onKeyPress()
{
    changed = true;
    if (!timer)
    {
        doStuff();
        timer = setInterval(doStuff, 300);
    }
}

function doStuff()
{
    if (!changed)
    {
        clearInterval(timer);
        timer = false;
        return;
    }

// ...
    changed = false;
}

Je moet natuurlijk wel rekening houden met het feit dat niet alleen bij keypress er veranderingen optreden. Maar goed, het ging erom "zolang er getypt werd", niet "zolang er veranderingen worden aangebracht" ;)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 01-02-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Raah. Ik ben LaTeX weer eens zat voor vandaag. Het is eigenlijk heel grappig: iedereen roept altijd 'ja, met LaTeX hoef je je niet druk te maken om de opmaak, zodat je gewoon kunt schrijven!'. Alleen komt het in de praktijk meer neer op 'hoe de vliegende fuck kan ik "1000 µPa·s" fatsoenlijk krijgen?'. Antwoord: iets in de trant van "$1000\textrm{\:\textmu Pa\ensuremath{\cdot}s}$". Toegegeven, je zou ook "$1000$ \textmu Pa$\cdot$s" kunnen doen, maar dat is al niet veel beter. Misschien toch maar eens met het SIunits-pakket klooien... maar dan moet ik weer met raw LaTeX gaan klooien, terwijl ik met LyX werk. Raah.

[ Voor 12% gewijzigd door ValHallASW op 01-02-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
ValHallASW schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:24:
Raah. Ik ben LaTeX weer eens zat voor vandaag. Het is eigenlijk heel grappig: iedereen roept altijd 'ja, met LaTeX hoef je je niet druk te maken om de opmaak, zodat je gewoon kunt schrijven!'. Alleen komt het in de praktijk meer neer op 'hoe de vliegende fuck kan ik "1000 µPa·s" fatsoenlijk krijgen?'. Antwoord: iets in de trant van "$1000\textrm{\:\textmu Pa\ensuremath{\cdot}s}$". Toegegeven, je zou ook "$1000$ \textmu Pa$\cdot$s" kunnen doen, maar dat is al niet veel beter. Misschien toch maar eens met het SIunits-pakket klooien... maar dan moet ik weer met raw LaTeX gaan klooien, terwijl ik met LyX werk. Raah.
Nep developer :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

alienfruit schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 11:51:
Gaaf een CalDAV servert:
https://github.com/remobjects/calendar

En zelfs in de gaafste .NET taal geschreven _/-\o_
Ik zal morgen eens kijken of het wat is. O-)

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
RobIII schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 10:39:
[...]

Mag ik dat nog een keer onderstrepen? Wat. Een. Kut. Product.
Een laatste keer dan (denk ik :P ):
What's the biggest technology mistake you ever made - either at work or in your own life?

When I was at IBM, I started a product called Websphere [which helps companies to operate and integrate business applications across multiple computing platforms].

Because I had come from working on big mission-critical systems, I thought it needs to be scalable, reliable, have a single point of control ... I tried to build something like a mainframe, a system that was capable of doing anything, that would be able to do what might be needed in five years.

I call it the endgame fallacy. It was too complex for people to master. I overdesigned it.

Because we were IBM, we survived it, but if we'd been a start-up, we'd have gone to the wall.
Afbeeldingslocatie: http://i2.kym-cdn.com/entries/icons/original/000/000/015/orly.jpg

Het is dat ik er niet omheen kan omdat ik met andere partijen moet lullen via dit gedrocht maar anders had ik 't een rottrap gegeven... :r

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
RobIII schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:27:
[...]

Een laatste keer dan (denk ik :P ):

[...]

[afbeelding]

Het is dat ik er niet omheen kan omdat ik met andere partijen moet lullen via dit gedrocht maar anders had ik 't een rottrap gegeven... :r
Like I said :) Info messaging is way worse :P Dus call yourself a bit more lucky ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Vraag me af hoe Biztalk zich verhoud tot Websphere. Nooit mee gewerkt. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

D-Raven schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:42:
Vraag me af hoe Biztalk zich verhoud tot Websphere. Nooit meer gewerkt. Iemand ervaring mee?
Heb met BizTalk wel tegen een Websphere omgeving aangeluld maar ondanks dat het SOAP was toch allerlei rare problemen tegengekomen.
BizTalk is in essentie een leuk product maar doordat het zo flexibel is ook erg complex.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

RobIII schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 16:57:
Het zal wel aan mij liggen en 't feit dat ik gruwelijk niet overweg kan met alles wat bij IBM vandaan komt maar ben ik gek als ik zeg dat de WebSphere MQ Client een f*ckin' bitch is om werkend te krijgen? Wat een wanproduct zeg :X
QFT.

Gegarandeerde aflevering. Jaja. Als het eenmaal goed is opgezet en je het nooit meer aanraakt en je omgeving nooit meer veranderd.

WebSphere kan beter voor zwart gat spelen dan Wikipedia: Sagittarius A... ;w

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:42

Haan

dotnetter

BizTalk is ook niet alles. Mijn ervaring ermee is dat je al gauw een Biztalk 'expert' in moet huren, maar dat er eigenlijk maar heel weinig echte experts rondlopen in Nederland (waardoor de door jou ingehuurde 'expert' er ook een zooitje van maakt).

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Mjah het enigste wat ik van BizTalk weet is het standaard 'propaganda' :+ verhaaltje. Je kunt er makkelijk WCF Services in hangen om te fungeren als aanknopingspunten voor externe systemen. Owja en er zit iets van een ServiceBus in...

Er is niet echt praktische informatie over te vinden, voornamelijk alleen verkoop gezwets. Beetje hetzelfde idee als bij SharePoint, zo weinig mogelijk info over beschikbaar maken, zodat je meteen een "Consultant" moet inhuren om het gedrocht aan de gang te krijgen...

Wellicht na mn vakantie eens kijken of ik ergens een uitprobeer versie kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als je hart en je nachtrust je lief zijn: niet doen.
CodeCaster schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 17:38:
[...]

Ik zal morgen eens kijken of het wat is. O-)
Ziet er grappig uit. Kan (op LDAP na) alleen niets wat mijn project niet kan. :+

[ Voor 72% gewijzigd door CodeCaster op 02-02-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Tetris in 140 bytes Javascript ... http://jsbin.com/egiqul/49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Iets te hoge verwachtingen van AutoMapper... nu zit ik alsnog allerlei mapping expressions te schrijven. ;(

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Daar had ik toch al voor gewaarschuwd . :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Nice, maar zit wel een bug in. :P Als je pijltje links ingedrukt houdt (Chrome).

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Ik kom met DynamicMap in AutoMapper toch behoorlijk ver anders.....
Je kunt ook mapping configuraties delen tussen type definities. Scheelt je wellicht typewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Michali schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:27:
[...]

Nice, maar zit wel een bug in. :P Als je pijltje links ingedrukt houdt (Chrome).
Ik zag het ook, toch vond ik het knap dat het iemand gelukt was Tetris na te maken in 140 bytes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
OkkE schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 10:33:
[...]

Ik zag het ook, toch vond ik het knap dat het iemand gelukt was Tetris na te maken in 140 bytes. :)
Ja zeker, had niet gedacht dat er voor een basic werkende versie maar zo weinig code nodig is.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

[b]CodeCaster schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 09:37:Ziet er grappig uit. Kan (op LDAP na) alleen niets wat mijn project niet kan. :+
Maar jouw project is niet opensource, toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Yay, AutoMapper geconfigureerd *O*

Bij mij werkte NuGet overigens perfect: add AutoMapper, klaar. Moest wel m'n project upgraden naar .NET 4.0, maar ach... :)

[ Voor 65% gewijzigd door Alex) op 02-02-2012 10:56 ]

We are shaping the future

Pagina: 1 ... 43 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.