Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
.oisyn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:35:
[...]
Klopt, daar blijf ik het liefst zo ver mogelijk vandaan. Het feit dat ik in Resolve.cpp moet wezen vind ik al erg genoeg
@.Gertjan. Nou is vast wel wat voor, maarja het is niet mijn eigen Mac dus ik blijf er af
Het stageverslag (van m'n zusje) begint al wat vorm te krijgen:

Je vliegt naar rechts als je het hoofd menu gebruikt bovenin, en de subitems zitten dan weer in een verticale scroll. Het is al functioneel in ieder geval. Nu moet de content er nog in en uiteindelijk moet het een beetje passen op verschillende resoluties wat de grote uitdaging is op dit moment.
Ik heb ook zitten bedenken dat het misschien netjes is om "laden..." te tonen als je de website voor de 1e keer bezoekt, alles zit namelijk in index.html dus word alles in 1x geladen XD
Toepasselijk gezien de FS discussie hier... nieuws: Microsoft geeft details Windows Server 8-bestandssysteem vrij
[ Voor 10% gewijzigd door TheNephilim op 17-01-2012 14:18 ]
Geheugen van een ander proces benaderen?alienfruit schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:36:
Waarom heeft Xcode admin rechten nodig voor de debugger
https://niels.nu
GreenHills heeft een debugger die dat kan, maar da's een duur stukje software voor zover ik weet.PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 13:21:
Weet er trouwens iemand een tool waar ik een .map file en een addres in knal en waar dan een functie naam uit komt?

Vaker doen, zo'n verslag maken
Mijn eerste nieuws-submitTheNephilim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:06:
Toepasselijk gezien de FS discussie hier... nieuws: Microsoft geeft details Windows Server 8-bestandssysteem vrij
Dan maak ik zelf wel een python scriptje, zo moeilijk is het formaat nu ook weer nietMBV schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:48:
[...]
GreenHills heeft een debugger die dat kan, maar da's een duur stukje software voor zover ik weet.
Zoiets had ik gisteren ook. Ik had wat algoritmes die nog even een beetje uitgeschreven moesten worden, en ik had er een paas voorbeelden bij bedacht. Om er vervolgens achter te komen dat bij het doorrekenen van de voorbeelden er andere dingen gebeuren dan dat de bedoeling was. Oeps, dan maar even de algoritmes een beetje repareren...JohnBQ schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:51:
Heerlijk dat op papier uitleggen wat je hebt gedaan. Puur door het redeneren over de te schrijven uitleg ben ik alweer op een paar bugs gestuit die nog niet tevoorschijn zijn gekomen![]()

Ik heb een element welke in de XML zit (en moet blijven zitten), maar eigenlijk wel obsolete is qua gebruik in code. Zelfs het handmatig toevoegen van een van de XMLSerialize attributeren zorgt er niet voor dat het element gedeserializeerd wordt...
Daar is toch XmlIgnore voor uitgevonden... Dat je het niet Serialized oke, maar waarom men ook besluit om ze niet te deserializen is mij een raadsel...
Ik weet meestal niet waar ik moet beginnen. Dan krijg je het verzoek eventjes op papier te zetten wat je gemaakt hebt... Tja.... "Zie code?"...JohnBQ schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:51:
Heerlijk dat op papier uitleggen wat je hebt gedaan. Puur door het redeneren over de te schrijven uitleg ben ik alweer op een paar bugs gestuit die nog niet tevoorschijn zijn gekomen![]()
Vooral als niet technische klanten dat vragen... Tja wat zet je dan op papier...
Vooral als een product vanuit de prototype fase steeds verder is door-ontwikkeld. De documenten die er dan waren zijn binnen no-time verouderd...
[ Voor 6% gewijzigd door .Gertjan. op 17-01-2012 15:15 ]
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Er achter komen dat de specs maar op 2 piepkleine puntjes gewijzigd zijn sindsdien: <fieuw>

Langleve diffs
Da's verdomd sterk. Liep ik vandaag ook tegenaan:.Gertjan. schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:14:
Waarom heeft men bedacht in .NET 3.5 members met de obsolete tag te negeren in de XmlSerializer
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| /// <summary> /// Gets/sets the *some* date/time when something was done... /// </summary> [XmlIgnore] public DateTime SomeDateTime { get; set; } /// <summary> /// Used for (de)serialization only. /// </summary> /// <remarks>Do not use. Used for (de)serialization only.</remarks> [Obsolete("Do not use!", true)] [XmlElementAttribute("somedatetime")] public string __SomeDateTime { get { return Foo.SerializeDate(this.SomeDateTime); } set { this.SomeDateTime = Foo.DeserializeDate(value); } } |
Ikke helemaal happy; "Jeej, compiler errors wanneer iemand 't in z'n hoofd haalt deze (helaas gedwongen) __Foo properties aanspreekt

(.Net 4.0 overigens)
Heb er nog niet echt iets moois op kunnen vinden behalve ISerializable zelf implementeren en dat zoek ik dan weer niet
[ Voor 88% gewijzigd door RobIII op 17-01-2012 20:30 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
luckyRobIII schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:46:
Heel braaf twee weken lang specs zitten uitwerken en er dan achter komen dat je specs van ruim een jaar oud hebt gekregen van de derde partij (en dat zélf niet opgemerkt hebt)![]()
Er achter komen dat de specs maar op 2 piepkleine puntjes gewijzigd zijn sindsdien: <fieuw>![]()
Langleve diffs
Nothing to see here!
I know. Dodged that oneRutix schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 18:47:
[...]
luckyhad net zo goed kunnen zijn dat de specs erg waren veranderd.

Toen ik 't ontdekte zakte ik even in de grond. En sloeg ik mezelf voor m'n harses dat ik in die twee weken niet op 't idee was gekomen om even te checken of er recente(re) versie(s) waren. Ik had braaf 1.3.2 van de specs lopen implementeren, zijn ze nu na (2x

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Over mij
Interesting! http://www.bugaidsoftware.com (VS2010 extension; hoef je niet voor niets te klikken als je met een inferieure IDE werkt
Over mij
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Over mij
Daar heb ik toch nog geen problemen mee gehad hoor. Trouwens, met Git (of enige andere VCS) heb je ook merge "problemen"...alwinuzz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:16:
Man o man o man, wat een gevecht met subversion merge. Dit is echt de druppel die me naar GIT laat overlopen!
Het mergen van bestanden zelf lukt me wel, maar soms geeft svn van die gare foutmeldingen terug. Zal wel aan mij liggen met de verkeerde branches gemerged in andere branches, nog even wat mappen verplaatsen weet ik ut. Toen klopte de mergeinfo niet meer op sommige bestanden. Mergeinfo daar weggooien en probleem opgelost
Duurde alleen wel even voor ik de oplossing had gevonden
Dat is mooi spul...RobIII schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:06:
Dump-'n'-run:
Interesting! http://www.bugaidsoftware.com (VS2010 extension; hoef je niet voor niets te klikken als je met een inferieure IDE werkt)
Moest trouwens wel lachen bij dit plaatje:

"Find a needle in a haystack"
Er zijn zoveel leuke en handige extensies voor Visual Studio... Alleen erg jammer dat hij er niet veel sneller op wordt... Heb vanwege een van de Webdevelopment extensies een flinke lag zitten bij het bewerken van grote js en css files
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Dat Windows updates dat vereisen is nog tot daar aan toe, maar een simpele stukje software moet daar niet mee aankomen.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Adobe zit volgens mij ook al redelijk diep geworteld in Windows... Zal wel te maken hebben met de koppeling met IE.Haan schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:20:
Welke idioot verzint dat je voor een update van Adobe Reader een reboot nodig hebt?![]()
Dat Windows updates dat vereisen is nog tot daar aan toe, maar een simpele stukje software moet daar niet mee aankomen.
Vroeger was de update overigens nog beroerder. Adobe had nog niet echt gehoord van roll-ups waardoor je iedere update los moest installeren. Had je net gereboot voor een nieuwe versie komt hij met de mededeling van de volgende versie...
Dit garandeert natuurlijk niet dat een bestand niet meer in gebruik is omdat er windows processen kunnen zijn die het bestand nog gebruiken, maar het maakt de kans op een reboot wel kleiner.
Werkt ook met VS2008, maar dan mis je enkele features.RobIII schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:06:
Dump-'n'-run:
Interesting! http://www.bugaidsoftware.com (VS2010 extension; hoef je niet voor niets te klikken als je met een inferieure IDE werkt)
Heb hem afgelopen maandag geinstalleerd. Debuggen opstarten gaat wel wat langzamer, maar als je eenmaal bezig bent is het een verademing.
[ Voor 23% gewijzigd door Jan_V op 18-01-2012 09:29 . Reden: Verkeerde quote ]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ziet er erg handig uit, die ga ik proberen en als het bevalt een licentie er door duwen bij m'n managerRobIII schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 21:06:
Dump-'n'-run:
Gewoon geen fouten maken...Jan_V schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:29:
[...]
Werkt ook met VS2008, maar dan mis je enkele features.
Heb hem afgelopen maandag geinstalleerd. Debuggen opstarten gaat wel wat langzamer, maar als je eenmaal bezig bent is het een verademing.
Heb je ook geen debugger nodig
Kidding, sinds ik weer terug ben in Visual Studio besef ik pas hoe erg ik een fatsoenlijke debugger miste in Axapta... Die had ook geen immidiate window waardoor je dus ook niet even snel wat dingen uit een object kon checken...
Voordeel is dat je eignelijk al opschrijft hoe het zou moeten werken, en wat er in verschillende situaties als reactie wordt verwacht. Ontwikkelaars hoeven de tests maar in te voeren.
Voorbeeld:
Feature: Check form value for (.*) field
Given I have a form with date field
When I fill correct value in date field
Then I expect no message
Dit genereert een set functies om te vullen voor de test.
Een functie om een formulier te controleren/ terug te geven waarin een datum veld zit.
Een functie om een correcte waarde in te voeren
Een functie die controleert of er een return message wordt gegeven
Doormiddel van regexes kan je de "voorwaarde" instellen voor de functie aanroep. Dat snapt het systeem dan.
Voordeel is dat de tester/ degene die gaat testen op een enigszins natuurlijke manier de werking kan uitschrijven en dat tests daaraan moeten voldoen.
http://www.specflow.org/
Even wat anders, wat is een leuke oplossing voor Version Control, lokaal als dat kan. We hebben wel een SVN oplossing hier, maar om voor elke Wordpress site daar wat aan te maken, word me iets te gek.
Met TortoiseSVN kun je ook lokaal repositories aanmaken. Als snap ik niet helemaal wat het probleem is met een centrale SVN server eigenlijk?TheNephilim schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:20:
Even wat anders, wat is een leuke oplossing voor Version Control, lokaal als dat kan. We hebben wel een SVN oplossing hier, maar om voor elke Wordpress site daar wat aan te maken, word me iets te gek.
[ Voor 3% gewijzigd door farlane op 18-01-2012 10:23 ]
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Mercurial? Git?TheNephilim schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:20:
Oef, binnenkort even tijd vinden voor het maken van een fatsoenlijke playlist in Grooveshark!De metal radio is ook niet helemaal wat ik zoek, al zoekt ie wel muziek die je leuk vind als je (: en
aanklikt bij de nummer volgens mij.
Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90
+1
En het handige is dat je later alsnog je lokale repo naar een server kan pushen (met git dan, mercurial ken ik niet). Dus je kan prima snel lokaal beginnen, maar later altijd het nog delen met anderen waarbij iedereen de volledige history heeft. Als je dat met svn gaat proberen ben je nog wel even bezig denk ik.
Suggesties?
[ Voor 3% gewijzigd door Priet op 18-01-2012 12:07 ]
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Alleen zit er (in ieder geval in de Mac versie) een dikke bug, als je een omschrijving invult overschrijft hij de vorige omschrijving met de nieuwe
Maar dat staat los van klanten/projecten en taken. Dus valt prima omheen te werken.
Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Origneel, en helemaal mee eens.oisyn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:07:
*** De user generated content die normaal in deze post had gestaan is geblokkeerd uit protest tegen de SOPA en PIPA wetgeving ***
[ Voor 55% gewijzigd door D-Raven op 18-01-2012 13:08 ]
Ik maak gebruik van Paymo.bizPriet schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:07:
Wat gebruiken jullie om je (programmeer)uren bij te houden? Ik werk nu met Timesheet op m'n Android telefoon. Dat werkt best leuk maar eigenlijk zoek ik een soortgelijk alternatief voor de (Windows) desktop. Gewoon eenvoudig, met meerdere projecten en pauze,- start- en stopknoppen.
Suggesties?
Behoorlijk lang op zoek geweest naar een goede tool om mijn uren bij te houden die ik voor klanten maak. Voorheen waren het excel sheetjes, maar daar ging ik op een gegeven moment iets te simpel mee om waardoor ik mijn eigen uren niet meer kon vertrouwen.
Paymo heeft een webinterface, maar ook een desktop app. Daarnaast kun je ook een android/iOS app koppelen aan je account. Ben zelf behoorlijk onder de indruk. Het is soms wel even stoeien met je klanten-projecten-taken indeling, maar als het eenmaal draait gaat het als een tiet
Daarnaast kan deze zelfs facturen voor je maken (gebruik ik niet) en kan hij behoorlijk goede rapportages uitdraaien. Ook kun je een eigen logo toepassen, krijg je een eigen subdomein (waar ik dan weer een eigen subdomain naar toe laat verwijzen) en het is gratis. Je kunt in het gratis account geloof ik een team van 5 ontwikkelaars aan je account koppelen en rechten instellen per project/klant/taak.
Oh ja, heb ik al gezegd dat het gratis is?
Ow helemaal vergeten te vermelden... Deze is gratis
Misschien ben ik wat over-enthousiast over deze tool, maar ik heb diverse geprobeerd, maar raakte steeds teleurgesteld...
Soms moet je voor de meest lullige features extra betalen:
Tasks onder je projecten? Betalen
Meer dan x tasks? Betalen
Gebruik maken van mobiele/desktop tools? Betalen
Aaah.. en als ik het goed begrijp hoeft bij Paymo dus niet?.Gertjan. schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:25:
[...]
Soms moet je voor de meest lullige features extra betalen:
Tasks onder je projecten? Betalen
Meer dan x tasks? Betalen
Gebruik maken van mobiele/desktop tools? Betalen
En als echte Nederlander doen we dat niet graag
Lol, kende hem al. Inderdaad een super tool/site!
Gratis, desktop app én de website ziet er goed uit. Wat wil een mens nog meer? Ik ga 'm ff proberen!
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Niet te vergeten.. Hij is gratis!Priet schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:50:
[...]
Gratis, desktop app én de website ziet er goed uit. Wat wil een mens nog meer? Ik ga 'm ff proberen!
Oh wacht... dat zei je al.

Wat ik wel meer zou willen overigens, zijn widgets voor op m'n phone.. Die heeft hij (nog) niet.
[ Voor 14% gewijzigd door GateKeaper op 18-01-2012 13:53 ]
Verwijderd
Dan gebruik je toch deze even: http://prototype.php.net/ ;-)Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:03:
He, is php.net vandaag ook offline, precies als ik bezig ben met het debuggen van een PHP app. Toch wel lastig.
Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl
Alleen de homepage. Als je iets zoekt (stel, DateTime), kan je wel gewoon http://php.net/DateTime bezoeken.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:03:
He, is php.net vandaag ook offline, precies als ik bezig ben met het debuggen van een PHP app. Toch wel lastig.
-- edit --
Uiteraard ben ik ook fel tegen SOPA en vind ik het goed dat er protest is. Ik heb alleen de indruk dat een hoop niet internet minded mensen missen waar het om gaat.
Ik hoop het.GateKeaper schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:18:
Ik denk wel dat wij hem snel weg klikken omdat we weten waarom hij op zwart staat. Als iemand de site echt nodig heeft en zich niet bewust zal zijn van deze actie, zal hij eerder geneigd zijn om de "offline message" te lezen.
[ Voor 62% gewijzigd door OkkE op 18-01-2012 14:20 ]
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Probeer http://theoatmeal.com ook maar even danG70boX schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:22:
The daily WTF heeft ook een leuk SOPA bericht http://thedailywtf.com/
Ik vind vooral de clueless reacties van mensen die denken dat Alex daadwerkelijk voor SOPA is grappigG70boX schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:22:
The daily WTF heeft ook een leuk SOPA bericht http://thedailywtf.com/
Ik kan me wel vinden in het statement om HTML te verbieden.Remus schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:04:
[...]
Ik vind vooral de clueless reacties van mensen die denken dat Alex daadwerkelijk voor SOPA is grappig
Er is toch zo goed als niemand die zich aan de standaard houdt, dan kun je hem net zo goed over boord gooien.
Obvious troll is obvious..Gertjan. schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:09:
[...]
Ik kan me wel vinden in het statement om HTML te verbieden.
Er is toch zo goed als niemand die zich aan de standaard houdt, dan kun je hem net zo goed over boord gooien.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Leuk GIFje.mithras schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:42:
Probeer http://theoatmeal.com ook maar even dan
Het verbaast me trouwens dat Tweakers helemaal niets over SOPA bericht, terwijl zelfs sites als Wikipedia op zwart staan. Dat lijkt me toch nieuwswaardig?
Censuur!Soultaker schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:12:
[...]
Leuk GIFje.
Het verbaast me trouwens dat Tweakers helemaal niets over SOPA bericht, terwijl zelfs sites als Wikipedia op zwart staan. Dat lijkt me toch nieuwswaardig?
Wait, what? Beste meneer Dodd, is dit niet precies hetzelfde als wat SOPA probeert te bereiken, "an abuse of power given the freedoms these companies enjoy in the marketplace today"? En lobbyen met geld in achterkamertjes is ok, maar het grote publiek op een in-your-face manier informeren [.edit: zoals ze zelf idd ook doen met waarschuwingsschermen op DVD's, dank je OkkE :)] zodat men er niet omheen kan is ineens een "abuse of power"?MPAA chairman and CEO--and former U.S. Senator--Chris Dodd railed against the blackouts, calling them "an irresponsible response and a disservice to people who rely on [the sites] for information and [who] use their services."
Dodd also said that the blackouts are "an abuse of power given the freedoms these companies enjoy in the marketplace today. It's a dangerous and troubling development when the platforms that serve as gateways to information intentionally skew the facts to incite their users in order to further their corporate interests."
De redactie schijnt bezig te zijn met een achtergrondverhaal over SOPA/PIPA.Soultaker schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:12:
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 18-01-2012 15:35 ]
Daar zag ik nog een aardige tweet over voorbij komen:.oisyn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:27:
Interesting remark van de MPAA trouwens:
[...]
Wait, what? Beste meneer Dodd, is dit niet precies hetzelfde als wat SOPA probeert te bereiken, "an abuse of power given the freedoms these companies enjoy in the marketplace today"?
[...]
De redactie schijnt bezig te zijn met een achtergrondverhaal over SOPA/PIPA.
MPAA says #SOPA blackout is "an abuse of market power," what about having non-skippable fake FBI warnings & biased PSAs before every DVD?
Behaviour Driven Developmentjbdeiman schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:41:
Iemand bekend met SpecFlow? We gebruiken dit nu voor de nieuwe versie van onze software. Je kan dan allerlei testen soort van uitschrijven en het systeem snapt waar die moet kijken, dus welke tests moeten worden aangeroepen.
Voordeel is dat je eignelijk al opschrijft hoe het zou moeten werken, en wat er in verschillende situaties als reactie wordt verwacht. Ontwikkelaars hoeven de tests maar in te voeren.
Voorbeeld:
Feature: Check form value for (.*) field
Given I have a form with date field
When I fill correct value in date field
Then I expect no message
[..]
En wat is "Controle accountgegevens niet mogelijk" toch een heerlijke, descriptieve melding.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Wij gebruikten ook een heel eind Paymo, maar volgens mijn baas klopten de facturen en reports na een tijdje niet meer en nu zijn we op zoek naar een alternatief. Die TimeEdition lijkt me wel iets.
reviews: Sopa en pipa: een zwarte dag voor het internet.oisyn schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:27:
De redactie schijnt bezig te zijn met een achtergrondverhaal over SOPA/PIPA.
Het verschil is dat tests gemakkelijker gelezen en gemaakt kunnen worden door business users. De programmeurs hoeven dan alleen de specifieke syntax te implementeren. Dat kan meerwaarde bieden als de programmeurs minder bekend zijn met het domein of als je alles wilt laten controleren door business users.CodeCaster schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:07:
BDD ziet er wel grappig uit, maar is het niet lastig toe te passen dan? Het is toch wel een vrij specifieke syntaxis, dus je moet je specs in plaats van in code (TDD) in Gherkin (BDD) gaan schrijven. What's the difference?
OwHipska schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:36:
[...]
Wij gebruikten ook een heel eind Paymo, maar volgens mijn baas klopten de facturen en reports na een tijdje niet meer en nu zijn we op zoek naar een alternatief. Die TimeEdition lijkt me wel iets.

Volgens mij kloppen mijn reports redelijk, misschien dat het mis gaat als je gaat afronden ofzo...
clockyourjob.nl?Hipska schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:36:
[...]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Schrijven de business users jouw testcases? Degene die ik ben tegengekomen zou ik dat niet laten doen, alleen al omdat ze vaak niet verder kwamen dan "als X dan Y", en als je later naar Z vraagt (Z = een willekeurig punt, afhankelijk van Y) dan weten ze het niet, moeten ze het navragen of krijg je als antwoord "dat is toch logisch?". Maar dat kan ook liggen aan de users die ik tref.Xeo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:24:
[...]
Het verschil is dat tests gemakkelijker gelezen en gemaakt kunnen worden door business users. De programmeurs hoeven dan alleen de specifieke syntax te implementeren. Dat kan meerwaarde bieden als de programmeurs minder bekend zijn met het domein of als je alles wilt laten controleren door business users.
Woei, CalDAV werkt. Allesbehalve 100% RFC-compliant, maar ik kan met Thunderbird / Lightning en een iPad connecten, afspraken maken, bewerken en verwijderen en synchroniseren.

[ Voor 60% gewijzigd door Xeo op 18-01-2012 17:55 ]
(Op de afbeelding klikken om naar de pagina te gaan.)
[ Voor 7% gewijzigd door Styxxy op 18-01-2012 21:05 ]
Ghehe programmeren op je smartphone... Ik denk dat ik alleen maar syntax-errors krijg. Kan nog niet eens fatsoenlijk een SMS/mailtje typen op mijn touchscreen, laat staan een lap compilende code...Styxxy schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 21:04:
Als je het programmeren even beu bent, kan je altijd een spelletje spelen:
[afbeelding]
(Op de afbeelding klikken om naar de pagina te gaan.)
Mijn volgende smartphone heeft denk ik weer een toetsenbordje... Maar dat lijkt een uitstervend ras
Overigens is dat Pex wel erg leuk. Staat op mijn (veel te lange) lijst met technieken die ik nog eens wil bekijken (Het nadeel van todo lijstjes is dat je direct ziet dat je nog een hoop te doen hebt). Samen met Spec# (die volgens mij samenhangt met Pex)... Maar helaas gaan de zaken te goed en heb ik nog niet eens tijd om fatsoenlijk te ontspannen, laat staan nieuwe technieken te leren (hoewel iets leren/ontdekken soms ook ontspannend kan zijn).

edit: Dacht al dat dit me bekend voor kwam: http://blog.whiletrue.com...-studio-had-achievements/
[ Voor 52% gewijzigd door G70boX op 18-01-2012 23:59 ]
Dat ga ik installen. Voor tijdens mijn stage en daarna op mijn werk
En aangezien schrijven schrappen is, zul je weinig hiervan terugzien in het uiteindelijke verhaal, maar misschien moet ik gewoon vaker zo'n onderwerp apart nemen en toelichten in een apart blog. Maar dan wordt het meer een verzameling losse stukjes, in plaats van een serie relatief uitgebreide verhalen met een rode draad...
Aan de andere kant, waarom ook niet, dan heb ik tenminste altijd iets om live te zetten tijdens een inspirationeel dipje, waar ik nu een flink tiental stukjes tekst met wat links heb staan die smeken om uitgeschreven te worden.
Ik ga er nu in ieder geval eerst een flink nachtje over slapen.
[ Voor 13% gewijzigd door CodeCaster op 19-01-2012 01:08 ]
Inderdaad, waarom niet? Zolang het interessante onderwerpen zijn, zal de blog ook mogelijk interessant zijn

Nu nog ruim 3 weken wachten

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
G70boX schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:57:
http://channel9.msdn.com/achievements/visualstudio
edit: Dacht al dat dit me bekend voor kwam: http://blog.whiletrue.com...-studio-had-achievements/

Ik snap niet dat bedrijven zoiets nog steeds doen, de kans dat zoiets positief uitpakt is zo ontzettend klein. Het is eigenlijk 99% zeker weggooien van geld (en tijd).MBV schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 09:52:
Ik moet nu samenwerken met Indiërs, dat zou extra development-capaciteit moeten opleveren. [...]
Voor testen is er trouwens zeker nut voor Indiërs: ze doen elke dag onze intake-test, waarbij ze ons alternatief zijn voor automated tests
[ Voor 13% gewijzigd door MBV op 19-01-2012 10:01 ]
Check dit: http://kyan.com/ ... en dan helemaal onderaan bij de OFFICE STATISTICS. Hebben ze daar gewoon hun koffie-machine aan het internet hangen en lezen ze die uit?
Hoezo 'die er nodig zijn'.MBV schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:00:
Ik wel: in Nederland komen er ongeveer de helft van de softwareontwikkelaars van de TH's en TU's af die er nodig zijn. Dan kan je wel zeggen dat ze meer moeten betalen, maar het zal zeker 10 jaar duren voor dat effect heeft op de instroom van hogescholen en universiteiten.
Voor testen is er trouwens zeker nut voor Indiërs: ze doen elke dag onze intake-test, waarbij ze ons alternatief zijn voor automated testsVoor 'spontane' bug reports (kijk of functionaliteit X goed werkt) heb je geloof ik 10 Indiërs nodig t.o.v. 1 Nederlandse tester.

Verder kijken dan je neus lang is is nog best lastig voor sommige mensen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dan hoop ik dat ze beter engels kunnen (lezen, schrijven & praten) dan de Indiërs die ik in India zelf ben tegengekomen.TheNephilim schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:08:
Hahaha, dus zo efficiënt is het inhuren van 'Aziatische' programmeurs dus nietHoe communiceer je, gewoon Engels neem ik aan? XD

Haha, kicke stats zijn dat!Check dit: http://kyan.com/ ... en dan helemaal onderaan bij de OFFICE STATISTICS. Hebben ze daar gewoon hun koffie-machine aan het internet hangen en lezen ze die uit?
De ervaring die ik heb met outsourcing bevestigd wat MBV zegt. Niet alleen outsourcen naar India, maar bijvoorbeeld ook Oekraine; de communicatie neemt zoveel resources in beslag dat je voor hetzelfde geld beter 2 programmeurs uit het eigen land in dienst had kunnen nemen.
Daarnaast is de kwaliteit van geoutsourced werk in veel gevallen op z'n minsr 'twijfelachtig' te noemen.
Dat is toch simpel, gewoon een koffie-automaat kopen die HTCPCP ondersteund.TheNephilim schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:08:
Check dit: http://kyan.com/ ... en dan helemaal onderaan bij de OFFICE STATISTICS. Hebben ze daar gewoon hun koffie-machine aan het internet hangen en lezen ze die uit?
Het is een officieel onderdeel van HTTP protocol, en vooral de officiële statuscode 418 is erg grappig
[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-01-2012 10:27 ]
Jammer dat het een beetje gejat is van Strokes. (http://www.codeachievements.net/) . Die bestaat toch al wat langer dan Visual Studio achievements.G70boX schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:57:
http://channel9.msdn.com/achievements/visualstudio
Nothing to see here!
Idd, zou ook wel vet zijn voor NetBeans. Ik was al aan't zoeken, maar kan zo niks vinden.Hipska schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:18:
Bestaan er geen zo'n plugins voor andere IDE's zoals netbeans of eclipse? Of zelfs gewone editors?
Kon wel deze vinden, maar is volgens mij niet heel veel bijzonders.
[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 19-01-2012 11:29 ]
Nee, "The verry funny kind of tinglish that they usually speak in India". Vooral intonatie is erg bijzonder.TheNephilim schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:08:
Hahaha, dus zo efficiënt is het inhuren van 'Aziatische' programmeurs dus nietHoe communiceer je, gewoon Engels neem ik aan? XD
Het precieze onderzoek weet ik niet meer.
Wil ik best doen, maar ze moeten er zelf om vragen. En als ik review comments geef in de eerste review, moeten ze het uit zichzelf op dat stuk beter doen voor het volgende vergelijkbare stuk codeYopY schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:16:
Die kerels moet je gewoon opleiden, ben ik bang. Er naast gaan zitten en ze alles uitleggen. Helpt natuurlijk ook met hun concentratie.
Hun concept van samenwerking is ook grappig. Ik heb al wel van professors gehoord dat wij dat afkijken noemen, en dat alle Indiërs op de TU/e minstens 1x voor fraude vervolgd hadden kunnen worden. Maar dat is cultuur. Heel verwarrend voor mij: de 'author' van een code review is op z'n best degene die het grootste stuk heeft geschreven.
[ Voor 14% gewijzigd door MBV op 19-01-2012 11:54 ]
Ik heb gewerkt met testers uit India (zowel op locatie in NL, als op afstand in India zelf) die allerlei bugs vonden (of eerder 'gebrekkige' functionaliteit en UI schoonheidsfoutjes) die al jaren eerder als acceptabel geparkeerd waren onder 'als we ooit tijd over hebben'. Ze negeerden echter totaal de onderdelen waar we ze specifiek gevraagd hadden naar te kijken.MBV schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 10:00:
Voor testen is er trouwens zeker nut voor Indiërs: ze doen elke dag onze intake-test, waarbij ze ons alternatief zijn voor automated testsVoor 'spontane' bug reports (kijk of functionaliteit X goed werkt) heb je geloof ik 10 Indiërs nodig t.o.v. 1 Nederlandse tester.
Ook heb ik een keer een Indiase tester dagelijks (en soms zelfs meerdere keren per dag) uitleg moeten geven hoe ze een bepaalde excelsheet moest lezen waarin de koppeling tussen bepaalde producten stond beschreven, aan de hand waarvan ze moest controleren of het systeem gegeven een bepaalde combinatie van producten de juiste suggestie gaf voor een ander product (en ja: dat had ik ook geautomatiseerd, maar om een of andere reden vertrouwen managers - soms terecht - meer op menselijke controle). Toegegeven, de excelsheet (aangeleverd door de business) was redelijk complex, en de betreffende afleidingsregels waren niet altijd even logisch, maar om nou iedere dag het basisidee van de excelsheet te moeten uitleggen

Notabene: ik ben (nu nog) zelf tester met een technische inslag (performance testing, test automation)
Ik heb toevallig ook goede ervaring met indiërs. Maar dat is meer een uitzondering dan regel imoLaurens-R schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:00:
Toevallig heb ik hele goede ervaringen met de indiers op mijn huidige project. Goede gasten die zo nieuwe functionaliteit de grond uit stampen; en de code is ook nog eens mooi
Nothing to see here!
Dat was op mijn vorige project inderdaad ook een groot probleem. 100 kleine dingetjes gevonden waar de specs niet 100% klopten met de werkelijkheid, maar dat hij crasht in de hoofdfunctionaliteit merkten ze nietRemus schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:58:
[...]
Ik heb gewerkt met testers uit India (zowel op locatie in NL, als op afstand in India zelf) die allerlei bugs vonden (of eerder 'gebrekkige' functionaliteit en UI schoonheidsfoutjes) die al jaren eerder als acceptabel geparkeerd waren onder 'als we ooit tijd over hebben'. Ze negeerden echter totaal de onderdelen waar we ze specifiek gevraagd hadden naar te kijken.
Ben ik benieuwd waar jullie die hebben gevondenLaurens-R schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:00:
Toevallig heb ik hele goede ervaringen met de indiers op mijn huidige project. Goede gasten die zo nieuwe functionaliteit de grond uit stampen; en de code is ook nog eens mooi
Over mij
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.