De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.355 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:D

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Misschien is de code voor algoritmisch prijzen ge-outsourced aan Indiërs of Oekraïners. :P

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:47:
Misschien is de code voor algoritmisch prijzen ge-outsourced aan Indiërs of Oekraïners. :P
:D

Vind het wel belachelijk dat je $ 3,99 aan shipping moet betalen. Dat zou voor mij een dealbreaker zijn... :+

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Als het verzekerd wordt verzonden is $ 3.99 een friggin' steal; iets van $ 23M verzekerd verzenden kost een flinke duit :P

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Pas geleden heb ik op Ted een presentatie die ook op dit onderwerp in ging: How algorithms shape our world.
Best eng eigenlijk, dat tegenwoordig de hele wereld haast draait op algoritmes en dat niemand eigenlijk begrijpt hoe al die algoritmes samenwerken.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Ik test oude applicatie: Stukje code werkt niet.
Ik kijk wat er fout gaat: Een stukje Javascript dat niet helemaal klopt.

Ik zoek het stukje javascript op... en... ik kom op een Ruby methode welke dynamisch een Javascript functie opbouwt.

Ik zeg: 10 punten voor creativiteit. Alleen nou mag ik gaan uitzoeken waarom het niet werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 19-01-2012 13:01 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Gamebuster schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:01:
Ik test oude applicatie: Stukje code werkt niet.
Ik kijk wat er fout gaat: Een stukje Javascript dat niet helemaal klopt.

Ik zoek het stukje javascript op... en... ik kom op een Ruby methode welke dynamisch een Javascript functie opbouwt.

Ik zeg: 10 punten voor creativiteit. Alleen nou mag ik gaan uitzoeken waarom het niet werkt.
We need to go deeper....codeception! :P

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
Toch ben ik benieuwd hoeveel de auteur van het boek zou krijgen, als een of andere olie-sjeik dat boek echt gekocht had :)

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik neem aan dat de verkopers de boeken voor een vaste prijs inkopen bij de uitgever. Dus de schrijver zal er niks extra's voor zien.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 14:10
Volgens mij was het verhaal achter die prijzen dat geen van beide winkels het boek daadwerkelijk hadden, maar het simpelweg te koop aanboden voor de laagste prijs die ze op Amazon konden vinden +X% (met het idee dat als iemand dan het boek bij hun bestelde, ze het konden leveren door het eerst elders te bestellen).

Aangezien alleen die twee winkels dat boek aanboden en ze steeds elkaar's prijzen ophoogden, werd de prijs opgestuwd tot een debiel hoog bedrag. Maar de clou is natuurlijk dat als je bereid was dat boek te kopen voor een paar miljoen, ze het niet zouden kunnen leveren, aangezien geen van beide winkels het boek daadwerkelijk in voorraad had.

edit: volgens de blogpost was het net iets anders. De ene winkel die het boek daadwerkelijk heeft zou 'm voor een paar miljoen kunnen verkopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Soultaker op 19-01-2012 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

MBV schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:52:
[...]

Nee, "The verry funny kind of tinglish that they usually speak in India". Vooral intonatie is erg bijzonder.
Verschrikkelijk vind ik dat altijd. Zit je weer in een call met een externe partij en dan beginnen ze te babbelen.
boebloebliiboebliboeboe ok? boebloebliiboebliboeboe ok?
boebloebliiboebliboeboe ok?

Ik versta er echt helemaal niets van soms. Zitten ze ook nog eindeloos door te zeveren over stomme details waar je nog lang niet bent aangekomen en het duurt maar en het duurt maar.
Hopen dat dat modeverschijnsel snel weer opgerot is

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:24

alienfruit

the alien you never expected

Ach, nog altijd beter dan te snel pratende Amerikanen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

ZaZ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:05:
Verschrikkelijk vind ik dat altijd. Zit je weer in een call met een externe partij en dan beginnen ze te babbelen.
Wat mij het meest frustreerde in India was: je verstaat alleen hun "OK" inderdaad, maar ze zeggen op alles "OK", ook als ze eigenlijk "Nee" bedoelen. 8)7 :X Levert heel veel misverstanden op.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soultaker schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:02:
edit: volgens de blogpost was het net iets anders. De ene winkel die het boek daadwerkelijk heeft zou 'm voor een paar miljoen kunnen verkopen.
Bestel hem bij de duurste winkel. Met een beetje geluk wordt het boek daarna automagisch voor $18.000.000.000 besteld bij die andere shop. Vervolgens beroep je je op de wet kopen op afstand.

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Hmm, ik was laatst in Utrecht. Het nieuwe vertrektijdenbord is echt slecht leesbaar :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

alienfruit schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:30:
Hmm, ik was laatst in Utrecht. Het nieuwe vertrektijdenbord is echt slecht leesbaar :|
http://itunes.apple.com/nl/app/blauwe-bord/id474162209?mt=8 :Y)

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:44

Kheos

FP ProMod
wacht maar totdat je een indier aan de telefoon een duitse naam in het engels hoort spellen :'(
iets als Brüno Jaegermeister wordt dan "Baa'e aa'e vieyou - pauze- ien'e oo Gie -pauze- ie aai'e gie ie aai'e aauw em ie aai es'e taai aai aa" en dan denk je: ok, we zoeken dus een Duitser (dat wist ik al) met de letter O ergens in het midden van zijn naam. En misschien ergens een M. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Tijd voor een bril? B) :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
OkkE schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Wat mij het meest frustreerde in India was: je verstaat alleen hun "OK" inderdaad, maar ze zeggen op alles "OK", ook als ze eigenlijk "Nee" bedoelen. 8)7 :X Levert heel veel misverstanden op.
Dat heb ik afgelopen week ook van iemand gehoord die voor zaken in Zuid Korea was.
Je moet ze nooit een gesloten vraag stellen, want ze zullen er altijd mee instemmen.

Rare cultuur daar in Azie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De informatie wordt door het ritselende en blikkerige geluid van de lamellen veelvuldig ververst.
:D :'( :D

Dus het geluid ververst de informatie? YopY, doe er wat aan!

Ik wilde even een CalDAV-client testen op m'n Android. Maar ik wil het verkeer inzien, dus ga naar het Instellingen-menu, op zoek naar de proxy-instellingen.

Oh, dat kan niet. Behalve als ik Opera installeer ... maar dan geldt die proxy alleen in Opera, niet system-wide.

Wat een hobby-OS is het toch ook. :') :P

[ Voor 39% gewijzigd door CodeCaster op 19-01-2012 15:56 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Idd, het contrast tussen het de witte achtergrond en de blauwe tekst is echt belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

WTF! Doe met LINQ to SQL een import van wat data; wanneer ik in Debug mode draai, gaat het goed, wanneer ik in Release mode draai krijg ik ineens een FK violation, en heeft ie hele specifieke FK's op 0 gezet. :? Code gedraagt zich niet anders in Release mode. Tonight, we dine in debugging hell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:18

MBV

ZaZ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 14:05:
[...]

Ik versta er echt helemaal niets van soms. Zitten ze ook nog eindeloos door te zeveren over stomme details waar je nog lang niet bent aangekomen en het duurt maar en het duurt maar.
Hopen dat dat modeverschijnsel snel weer opgerot is
Over de telefoon is het echt niet te doen nee, IRL kan ik ze inmiddels wel verstaan. Ook wel een paar keer met Indische studenten samengewerkt.
Dat laatste is net zo goed cultuur als geen nee zeggen. Indiers denken vanuit de details, wij vanuit de grote lijnen. Vraag een amerikaan welk stuk van een rapport weggegooid kan worden, en je houdt de management summary over. Vraag het aan een indier, en dat is het eerste dat hij weggooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
Bleg, wil wat nieuwe technologieën leren (Qt, Rails, iOS, Android, Java met Maven).
Alleen ik weet nooit wat te maken om dit te leren.
Zo irritant.

Heeft iemand tips/ideeën voor me? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 23:32
GoTCoast schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:43:
Bleg, wil wat nieuwe technologieën leren (Qt, Rails, iOS, Android, Java met Maven).
Zo irritant.

node.js natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Node.js namaken om bovenstaand te leren? Hmmmpf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

GoTCoast schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 17:43:
Zo irritant.

Ik heb wel wat real-life projecten voor je hoor :X :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ohja, die moet ook nog op mijn TODO list :)
(te lang is die :( )
BtM909 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:15:
[...]

Ik heb wel wat real-life projecten voor je hoor :X :+
Opzich geen probleem, alleen ben een student en doe het in mijn vrije tijd (op school krijgen wij Java & 'kale' C++). ;)
This gewoon dat ik 'bezig' wil zijn voor mijn opleiding, maar nooit iets weet om te maken -> waardoor ik niet (genoeg) oefen met een bepaalde technologie :(

[ Voor 51% gewijzigd door Ryur op 19-01-2012 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik geloof dat Santa een beetje een creepy figuur is, of in ieder geval een beetje narcistisch...:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
class Santa extends DataObject {

public static $db = array(
        'Name' => 'Varchar(255)',
    );

public static $has_one = array(
       'SantaTo' => 'Santa',
    );

public static $has_many = array(
        'Santas' => 'Santa',
    );

public static $many_many = array(
        'SantaLink' => 'Santa',
    );

public static $belongs_many_many = array(
        'SantasRelated' => 'Santa',
    );
}

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Bah ik zit te slacken... ik wilde vanavond gebruiken om eens op mijn gemak het e.e.a. uit te zoeken zodat ik morgen en/of volgende week het rustiger heb...
- Python en SQL / databases aanspreken
- Bug lijst inkorten dan wel alle bugs bekijken
- één hardnekkige bug eens hard en definitief plat slaan...

Gedaan:
- Halve internet gelezen -O-

Oh well... nu _echt_ van start :P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

GoTCoast schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 18:27:
This gewoon dat ik 'bezig' wil zijn voor mijn opleiding, maar nooit iets weet om te maken -> waardoor ik niet (genoeg) oefen met een bepaalde technologie :(
Och, dat heb ik nog steeds hoor. Wil nog zoveel hobby dingen uit de grond stampen, maar meestal blijft het enkel bij "een leuk idee". Wil al heel lang een blogje starten, maar steeds als ik er weer aan begin stop ik ook weer heel snel. Of ik lees het verhaal door en denk: "wie zal het boeien?". Dan heb je dus een leuke blog tool gemaakt (met XML feedje enzo) en dan strandt het omdat je verder geen zin hebt om het af te maken :P

Gelukkig kan ik lekker oefenen met een hoop technieken tijdens mijn "normale" werk, maar gewoon iets voor de hobby bouwen zit er (nog steeds) niet in... :(

Ik wil ook al heel lang gewoon een simpel projectje opzetten om UnitTesting eens goed te bekijken en te oefenen... Is behoorlijk belangrijk om me daar eens in te verdiepen, maar ook dat komt niet van de grond. :(

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je hebt in ieder geval genoeg karma voor een tweakblog, dus het platform en de bezoekers heb je alvast. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CodeCaster op 19-01-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zou dolgraag eens met de open data sets van de overheid aan de slag willen gaan. Sets combineren, op google maps plotten, statistische berekeningen, mooie grafiekjes...

Tijd? Where art thou? :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

CodeCaster schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 15:33:
[...]

[...]

:D :'( :D

Dus het geluid ververst de informatie? YopY, doe er wat aan!

Ik wilde even een CalDAV-client testen op m'n Android. Maar ik wil het verkeer inzien, dus ga naar het Instellingen-menu, op zoek naar de proxy-instellingen.

Oh, dat kan niet. Behalve als ik Opera installeer ... maar dan geldt die proxy alleen in Opera, niet system-wide.

Wat een hobby-OS is het toch ook. :') :P
Dat werkt on iOS dus ook niet, echt rete irritant als je in een corporate omgeving zit.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MTWZZ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:53:
[...]

Dat werkt on iOS dus ook niet, echt rete irritant als je in een corporate omgeving zit.
Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Ik test ook met een iPad, die heeft wel gewoon een proxy-instelling? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

CodeCaster schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 19:54:
[...]

Ik test ook met een iPad, die heeft wel gewoon een proxy-instelling? :)
Voor safari en een zeer beperkt aantal Apps wel maar er is dus geen mogelijkheid (tenzij dit inmiddels is aangepast) om een systemwide proxy instelling te laten gelden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
MTWZZ schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 21:56:
[...]

Voor safari en een zeer beperkt aantal Apps wel maar er is dus geen mogelijkheid (tenzij dit inmiddels is aangepast) om een systemwide proxy instelling te laten gelden
Settings -> Wifi -> Blauwe pijltje achter huidige wifi punt -> 'Http Proxy'
iOS 5.0 hier. Maar volgens mij zat dat er al tijden in.

[ Voor 7% gewijzigd door ZpAz op 19-01-2012 22:03 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 01:23
Pff, kreeg net een link doorgestuurd van een vriend van me, geniaal hoe diegene het presenteerd.

Wat lightning talk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:37
P-Storm schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:24:
Pff, kreeg net een link doorgestuurd van een vriend van me, geniaal hoe diegene het presenteerd.

Wat lightning talk
Hehe, en het einde is ook wel goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
P-Storm schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:24:

Wat lightning talk
Kwam vanmiddag op IRC ook al voorbij, mooi stukje inderdaad. Ook wel een beetje eng :P

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ

MTWZZ

One life, live it!

ZpAz schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 22:02:
[...]

Settings -> Wifi -> Blauwe pijltje achter huidige wifi punt -> 'Http Proxy'
iOS 5.0 hier. Maar volgens mij zat dat er al tijden in.
Deze setting ken ik. Waar het mij om gaat is dat app ontwikkelaars zelf expliciet die proxy instellingen moeten ophalen en die toepassen in de app zelf. Er is dus geen transparante layer over HTTP verkeer heen die automatisch de proxy toepast.
Zie ook hier voor wat ik bedoel (reactie van NKX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Dagje thuiswerken want ze komen me rolstoel maken tussen 9 en 2 uur. Ik vind het altijd zo vervelend dat ze zulke tijden geven. Je kunt dan zo weinig doen :\. En deze reparatie moet ook nog gebeuren ook want er zit een fout in de verlichting die kan namelijk spontaan vlam vatten -.-

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Laatst online: 15:28
Rutix schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 08:41:
Dagje thuiswerken want ze komen me rolstoel maken tussen 9 en 2 uur.
Kunnen ze dat niet op je werk fixen dan? Als mijn vriendin wat aan haar stoel heeft dan komen ze daar waar zij is; rijden moeten ze toch dus dat maakt dan ook niet uit :)

(al zijn er mogelijk nog meer dingen die meespelen :P Zo zit ze (bijvoorbeeld) niet vastgekluisterd aan haar stoel)
MBV schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:37:
Dat laatste is net zo goed cultuur als geen nee zeggen.
Bah, zo vermoeiend! En je krijgt het er maar niet in dat liegen oneindig veel erger is...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Zo, * eamelink overgestapt van 10 jaar Linux naar een Macbook Pro. En een Thunderbolt display. Eens kijken of dat een beetje lekker werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

eamelink schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:19:
Zo, * eamelink overgestapt van 10 jaar Linux naar een Macbook Pro. En een Thunderbolt display. Eens kijken of dat een beetje lekker werkt :)
Dat is hetzelfde als je zegt: Ik ben van 10 jaar diesel overgestapt naar een Volkswagen Golf :?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

The Oatmeal is best een koning als je het mij vraagt: http://theoatmeal.com/blog/sopa_results

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Matis schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:22:
Dat is hetzelfde als je zegt: Ik ben van 10 jaar diesel overgestapt naar een Volkswagen Golf :?
Linux en Mac OS zijn beiden een besturingssysteem, terwijl 'brandstof' en 'auto' geen subclass van een gezamenlijke super zijn :P

Deel van Software Developement is het praten met de klant en het duidelijk krijgen wat deze bedoelt. Een van de basistechnieken die je daarvoor aan kunt wenden is empathie, meeleven en meedenken met je gesprekspartner, ipv heel rigide vasthouden aan 'Linux == kernel' en 'MacBook Pro == computer' in de gegeven context :P :>

Ik pak er dit specifieke voorbeeldje uit, maar ik heb medestudenten gehad die bovenstaande uitspraak doodserieus zouden kunnen bezigen, die gewoon echt geen flauw idee hadden wat eamelink bedoelde... Ik ben ze na mijn studie uit het oog verloren; ik hoop alleen dat ze niet op een positie terechtkomen waarbij de in contact komen met de klant :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

In deze context (devschuur, Tweakers) kan het een leuke grap zijn, al mis ik nog een smiley die dat aanduidt (een :P bijvoorbeeld). Je hebt er inderdaad bij zitten die zo'n uitspraak kunnen doen, en dan met droge ogen beweren (en volhouden) dat ze niet begrijpen wat je bedoelt.

Ga dan maar achter de kassa zitten of zo. Dan hoef je de klant niet te begrijpen. :P

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 20-01-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Roaaaorrrr, klant meld dat de nieuwe versie nu anders werkt. Terwijl ik nooit het gedrag wat veranderd zou zijn heb geprogrammeerd :| Snap er de ballen van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

@alienfruit: Het blijven klanten hè :+ Die vinden soms dingen uit waar je zelf nooit op gekomen bent. Of ze doen iets verkeerd, een instelling een modus etc :P

w00t! Gisteren een begin gemaakt met Ruby on Rails. Geen ervaring met Ruby, alleen PHP, maar ben wel van plan het te gaan leren. Een werkende RoR installatie op heroku.com gezet, erg makkelijk! Het is wel even wennen, de manier van werken XD Dingen vanuit de commandline maken en dergelijke.
Nu eerst maar tutorials kijken op youtube en misschien even zoeken naar een leuk boek ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
TheNephilim schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:20:
@alienfruit: Het blijven klanten hè :+ Die vinden soms dingen uit waar je zelf nooit op gekomen bent. Of ze doen iets verkeerd, een instelling een modus etc :P

w00t! Gisteren een begin gemaakt met Ruby on Rails. Geen ervaring met Ruby, alleen PHP, maar ben wel van plan het te gaan leren. Een werkende RoR installatie op heroku.com gezet, erg makkelijk! Het is wel even wennen, de manier van werken XD Dingen vanuit de commandline maken en dergelijke.
Nu eerst maar tutorials kijken op youtube en misschien even zoeken naar een leuk boek ^^
http://ruby.railstutorial.org/ :)
Zweer hierbij! Of PragProg heeft ook een aantal leuke boeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Pfff, vandaag aan de slag om een architectuur plaatje op te zetten voor een tool. Heb de laatste tijd behoorlijk wat boeken gelezen over software ontwerp en architectuur en heb inmiddels het gevoel ook wat tegenstrijdige verhalen te hebben gelezen.

Vooral de distributie van logica tussen een Business Entities, Business Logic en DAL is iets waar ik toch mijn twijfels bij begin te krijgen. Waar plaats je bijvoorbeeld validatie. Een deel van de validatie is bijvoorbeeld logisch om in de enities te plaatsen (bijvoorbeeld een max en min length), maar een ander deel is weer beter in de Business Logic.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar informatie hoe je zoiets goed kunt opzetten en die de verschillende scenario's beschrijft en de afwegingen/onderbouwingen vermeld.

Vast wel iemand die hier iets wil delen met mij :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Zou hij zich realiseren dat als SOPA nu in werking was, hij dus CNN, MSNBC etc offline zou kunnen halen vanwege copyright schending :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

GoTCoast schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:26:
[...]

http://ruby.railstutorial.org/ :)
Zweer hierbij! Of PragProg heeft ook een aantal leuke boeken!
Thnx! Ga ik even bekijken als ik tijd over heb ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

.Gertjan. schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:34:
Pfff, vandaag aan de slag om een architectuur plaatje op te zetten voor een tool. Heb de laatste tijd behoorlijk wat boeken gelezen over software ontwerp en architectuur en heb inmiddels het gevoel ook wat tegenstrijdige verhalen te hebben gelezen.

Vooral de distributie van logica tussen een Business Entities, Business Logic en DAL is iets waar ik toch mijn twijfels bij begin te krijgen. Waar plaats je bijvoorbeeld validatie. Een deel van de validatie is bijvoorbeeld logisch om in de enities te plaatsen (bijvoorbeeld een max en min length), maar een ander deel is weer beter in de Business Logic.

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar informatie hoe je zoiets goed kunt opzetten en die de verschillende scenario's beschrijft en de afwegingen/onderbouwingen vermeld.

Het is een lastig verhaal, ik loop ook al een tijdje met een idee voor een blog hierover rond (maar ja, voor welk principe heb ik dat niet? :P).

Je ontkomt haast niet aan copypasta. Stel je hebt een validatie à la "Als veld X waarde Y heeft, moet veld Z leeg zijn". Dat moet in eerste instantie in de UI gecontroleerd worden (je wil Z omwille van de UX misschien zelfs verbergen), dus komt er een stuk logica in je view. Vervolgens moet dit uiteraard ook in de business- of datalaag gecontroleerd worden (waarbij mijn voorkeur in dit geval uitgaat naar het eerste), wat niets meer is dan een kopie van de logica die je zojuist in je view hebt gebouwd.

Wanneer view en model in dezelfde taal geschreven worden èn het geheel is synchroon, zoals in WinForms bijvoorbeeld, kun je de validatie wel gecentraliseerd doen. Maar bij een website bijvoorbeeld zul je toch een stuk businessvalidatie in PHP/C# schrijven, terwijl de view met Javascript opgeleukt moet worden.

Er zijn wel libraries / frameworks die hier een poging toe doen. In ASP.Net bijvoorbeeld heb je validatie die maar één keer geschreven hoeft te worden, en vervolgens client- èn serverside uitgevoerd wordt. Dit wordt gedaan doordat ASP.Net zelf een sloot Javascript uitpoept die de clientsidevalidatie doet. Dit gaat echter meestal niet verder dan verplichte velden of wellicht een regex over de invoer halen.

Lang verhaal kort: it depends. :P

Het is dat ik hier tijdens mijn dagelijkse werkzaamheden amper mee te maken heb, dus mijn kennis hieromtrent is niet sluitend, maar het intrigeert me wel. Laat je het even weten als je een oplossing hebt? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door CodeCaster op 20-01-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Oef, hoe heet het @version, @todo etc commenting in PHP? Ik weet dat er meerdere waardes zijn, maar kan nergens een lijst vinden :+

/**
* @todo
*/

Zoals hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Paul schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:14:
[...]
Kunnen ze dat niet op je werk fixen dan? Als mijn vriendin wat aan haar stoel heeft dan komen ze daar waar zij is; rijden moeten ze toch dus dat maakt dan ook niet uit :)

(al zijn er mogelijk nog meer dingen die meespelen :P Zo zit ze (bijvoorbeeld) niet vastgekluisterd aan haar stoel)
Normaal kan dat. Maar elke rolstoel die die lampen heeft moest gemaakt worden dus deden ze het op postcode. En ze deden beetje moeilijk toen ik zei of het ook op me werk kon -.- . Thuiswerken lukt net zo goed en het meeste van team is vandaag bij de klant dus komt mooi uit :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Niet online
TheNephilim schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:18:
Oef, hoe heet het @version, @todo etc commenting in PHP? Ik weet dat er meerdere waardes zijn, maar kan nergens een lijst vinden :+

/**
* @todo
*/

Zoals hierboven.
Wikipedia: PHPDoc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Thnx! Ik kon het nergens vinden, al ik zoeken op '@todo' en '@version' ook wel wat vaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Validatie behoort volgens mij, zover mijn kennis dat toelaat, of in de BLL of in een framework. Waarbij het framework tussen de App-layer en de BLL of in ieder geval direct boven de APP-layer ligt. Ook hoort validatie natuurlijk zo breed mogelijk te zijn, dus niet op basis van bestaande objecten maar eerder, mocht dat nodig zijn, via refelection. In ogenschouw nemende dat er vele soorten validatie zijn. Gaat het om validatie van userinput, om validatie van queries, etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Paul schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:14:

[...]
Bah, zo vermoeiend! En je krijgt het er maar niet in dat liegen oneindig veel erger is...
Zij ervaren het niet als liegen. "Yes" en "OK" betekenen daar gewoon "Ik heb je verstaan", en als je samen naar een oplossing voor probleem X hebt gezocht is het toch logisch dat je elkaars teksten overneemt?

[ Voor 26% gewijzigd door MBV op 20-01-2012 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wat CodeCaster zegt; it depends. Wat ik tegenwoordig veel doe is bijv. een EntityValidator maken (daarvoor gebruik ik dan bijv. FluentValidiation, ik wil me ook nog eens verdiepen in Code Contracts maar dat is meer compile/dev-time gericht volgens mij). Voor de entity Foo maak je een bijbehorende FooValidator. Dan kun je in ieder geval bij een postback gewoon de entity door die validator raggen (en eventuele "nested" validators voor complexe(re) entities) en in je interface de juiste input markeren die niet voldoet aan de eisen. Vervolgens gebruik je in je BL diezelfde EntityValidator om de entity te valideren en eventueel overkoepelende validatie (breder dan de entity) kun je dan in een "BLValidator" mikken voordat je uiteindelijk gaat persisten.

Wat inhoudelijker: ik maak gewoon een Company.Product.Validation namespace oid. en dump daar een zut validators in. Waar je een validator nodig hebt pluk je 'm uit die namespace en je vindt 'm snel omdat 'ie dezelfde naam heeft als de entity + "Validator".

Voor client-side validatie (die ik tot op heden, in deze opzet althans, nog niet gebruikt heb maar waar ik wel wat in zie) is gewoon de input (in het geval van een webapp met AJAX bijv.) naar de server schoppen, servser-side diezelfde entityvalidator (en eventueel andere validators) loslaten en resultaten returnen. Kun je mooi "progressive enhancement" gebruiken en toch je validatie op een enkele plek houden.

[ Voor 55% gewijzigd door RobIII op 20-01-2012 12:45 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Rutix schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 11:19:
...dus deden ze het op postcode...
...van het woonadres... Blijkbaar hebben ze daar ook een beperkt beeld bij mensen met een fysieke beperking, zijn er genoeg die gewoon werken :P Beetje slap om dan maar aan te nemen dat men thuis is overdag, vooral omdat de werkzaamheden niks met de fysieke locatie te maken hebben :)

Maar goed, thuiswerken heeft ook zo zijn voordelen :P
MBV schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:06:
Zij ervaren het niet als liegen.
'Krijg je dat voor volgende week vrijdag af?" "Ik heb je verstaan"... Dat is toch geen antwoord op de vraag? :+ Als je "Ja" antwoord op die vraag gaat de rest van de wereld er vanuit dat je het voor volgende week vrijdag af hebt 8)7

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:31
TheNephilim schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:20:
Tip: http://railscasts.com/

Goede screencasts en duidelijk ingesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Paul schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:14:
[...]
'Krijg je dat voor volgende week vrijdag af?" "Ik heb je verstaan"... Dat is toch geen antwoord op de vraag? :+ Als je "Ja" antwoord op die vraag gaat de rest van de wereld er vanuit dat je het voor volgende week vrijdag af hebt 8)7
Indiaas OK = Indiaas Yes = Nederlands/Engels "huhu".

Dat 'liegen' noemen zorgt bij hun alleen maar voor grotere verwarring, ben ik bang... Maar ja, een basis-cursus internationaal communiceren voor de Nederlandse medewerkers zou je standaard mee moeten rekenen bij Indiers in dienst nemen. Helaas onderschatten bedrijven dat soort problemen vrij vaak. Ik ken het verhaal van een groot softwarehuis dat in Bangalore een CMMI level 4 of 5 softwarefabriek had. Project leek prima te gaan: elke maand kwam er een mooi rapport op het bureau van een manager in Nederland te liggen, en niemand maakte zich zorgen. Tot de deadline: ze waren nog maar halverwege. De manager had het rapport nooit gelezen, of hooguit de managementsummary. Wie is hier nu raar? De Indiers die alles braaf volgens de standaarden in het rapport zetten, of de Nederlandse manager die dat rapport niet doorleest? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
dev10 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:16:
[...]

Tip: http://railscasts.com/

Goede screencasts en duidelijk ingesproken.
Vind het alleen jammer dat het nu betaald is (of tenminste diegene die ik eig wil zien dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Net mijn 70-562 gehaald. Nog nooit zo'n slechte examen ervaring gehad. Ze hebben een nieuwe manier van antwoorden in de test software geïntroduceerd.
Helaas zit het nog vol met bugs:
  • Antwoorden die leeg waren, of niet volledig op het scherm getoond werden.
  • Software crasht bij het afsluiten van het tentamen.
  • Vragen die niet in het examen thuishoren. (Ik kreeg een jQuery vraag, sinds wanneer is jQuery onderdeel van het asp.net framework?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
D-Raven schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:24:
  • Vragen die niet in het examen thuishoren. (Ik kreeg een jQuery vraag, sinds wanneer is jQuery onderdeel van het asp.net framework?)
28 sept 2008 :+

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Paul schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:14:
[...]
...van het woonadres... Blijkbaar hebben ze daar ook een beperkt beeld bij mensen met een fysieke beperking, zijn er genoeg die gewoon werken :P Beetje slap om dan maar aan te nemen dat men thuis is overdag, vooral omdat de werkzaamheden niks met de fysieke locatie te maken hebben :)

Maar goed, thuiswerken heeft ook zo zijn voordelen :P
Snap het aan de ene kant wel. Ze moeten 11000 rolstoelen repareren :P en dan moet je wel wat eisen stellen om beter te kunnen plannen. Maar inderdaad ik heb niet echt moeilijk gedaan en thuis werken heeft zijn voordelen :P helemaal op vrijdag.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
D-Raven schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:24:
Net mijn 70-562 gehaald. Nog nooit zo'n slechte examen ervaring gehad. Ze hebben een nieuwe manier van antwoorden in de test software geïntroduceerd.
Helaas zit het nog vol met bugs:
  • Antwoorden die leeg waren, of niet volledig op het scherm getoond werden.
  • Software crasht bij het afsluiten van het tentamen.
jQuery wordt standaard bijgeleverd vanaf VS2010 en wordt er in de studieboeken ook aandacht aan besteedt, dus is het niet vreemd dat er ook vragen over worden gesteld.
Wat ik er wel jammer aan vind is dat er nu 'oude' frameworks worden gebruikt bij het examen, zoals MVC2 en jQuery 1.2 of zo...

Wat is er trouwens nieuw aan de examens/vragen? Laatste examen dat ik gedaan heb is een half jaar geleden en dat was nog gewoon multiple-choice.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
http://blog.mozilla.com/tilt/ <--- dat is best awesome. Ik kende die nog niet :). Kwam hem tegen toen ik de post van Scott Hanselman aan het lezen was over de SOPA blackout.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Jan_V schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:33:
[...]

jQuery wordt standaard bijgeleverd vanaf VS2010 en wordt er in de studieboeken ook aandacht aan besteedt, dus is het niet vreemd dat er ook vragen over worden gesteld.
Wat ik er wel jammer aan vind is dat er nu 'oude' frameworks worden gebruikt bij het examen, zoals MVC2 en jQuery 1.2 of zo...

Wat is er trouwens nieuw aan de examens/vragen? Laatste examen dat ik gedaan heb is een half jaar geleden en dat was nog gewoon multiple-choice.
jQuery is niet van Microsoft en het is geen onderdeel van het asp.net framework. Het tentamen ging over asp.net 3.5 met visual studio 2008.
Dat ze het sinds vs2010 standaard meeleveren zal mij aan mn reet roesten. Het is en blijft een open source framework welke overigens ook nog niet behandeld wordt in de press exam boeken die bij deze course beschikbaar zijn. Het complete 'AJAX' hoofdstuk ging over het Microsoft AJAX gedrocht, het woord jQuery is er geen een keer gevallen.

Ow en het ging over Webforms btw, het MVC examen is een andere course.

Wat er nieuw is is dat je bij vragen een voorbeeld krijgt van een server tag, met 'placeholders' erin, en dat je dan uit een lijstje met antwoorden de server tag kloppend moet maken, door de antwoorden in de placeholders te slepen.

[ Voor 5% gewijzigd door D-Raven op 20-01-2012 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
jQuery is niet van Microsoft, maar het is wel onderdeel van ASP.net framework. Althans dat baseer ik op de verschillende blog posts van o.a. scottgu en hanselman:
Microsoft is going to make jQuery part of the official dev platform. JQuery will come with Visual Studio in the long term, and in the short term it'll ship with ASP.NET MVC. We'll also ship a version includes Intellisense in Visual Studio.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
D-Raven schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:38:
[...]

[...]

jQuery is niet van Microsoft en het is geen onderdeel van het asp.net framework. Het tentamen ging over asp.net 3.5 met visual studio 2008.
Dat ze het sinds vs2010 standaard meeleveren zal mij aan mn reet roesten. Het is en blijft een open source framework welke overigens ook nog niet behandeld wordt in de press exam boeken die bij deze course beschikbaar zijn. Het complete 'AJAX' hoofdstuk ging over het Microsoft AJAX gedrocht, het woord jQuery is er geen een keer gevallen.

Ow en het ging over Webforms btw, het MVC examen is een andere course.

Wat er nieuw is is dat je bij vragen een voorbeeld krijgt van een server tag, met 'placeholders' erin, en dat je dan uit een lijstje met antwoorden de server tag kloppend moet maken, door de antwoorden in de placeholders te slepen.
Ah, het 3.5 examen, daar zou ik inderdaad ook geen jQuery verwachten, aangezien het er toen nog niet bij zat.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
TJHeuvel schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:47:
jQuery is niet van Microsoft, maar het is wel onderdeel van ASP.net framework. Althans dat baseer ik op de verschillende blog posts van o.a. scottgu en hanselman:

[...]
Het staat zelf al in je quote. Het wordt onderdeel van de dev omgeving. Dat is _heel_ iets anders als onderdeel van het asp.net framework. Dat het standaard meegeleverd wordt wil nog niet zeggen dat het onderdeel is van. :P

Daarnaast was het zeer zeker geen onderdeel van mijn course. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Rutix schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:26:
en dan moet je wel wat eisen stellen om beter te kunnen plannen.
Uiteraard, ik ben alleen van mening dat deze specifieke eis niet bijster realistisch is, of anders minimaal niet erg klantvriendelijk :)

Met één vraag hadden ze voor [beroepsbevolking] / [inwoneraantal] * 11.000 klanten een (al dan niet halve) snipperdag (of andere regeling, in jouw geval thuiswerken) kunnen besparen :)

Nu moet je die vraag wel stellen en naar 11k mensen is dat best een karwei, maar het getuigd wel van een stuk servicegerichtheid :) Desnoods maak je er een webpagina van, als men niet reageert dan komen ze bij je thuis, dan is het 1x een mailing :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Paul schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:53:
[...]
Uiteraard, ik ben alleen van mening dat deze specifieke eis niet bijster realistisch is, of anders minimaal niet erg klantvriendelijk :)

Met één vraag hadden ze voor [beroepsbevolking] / [inwoneraantal] * 11.000 klanten een (al dan niet halve) snipperdag (of andere regeling, in jouw geval thuiswerken) kunnen besparen :)

Nu moet je die vraag wel stellen en naar 11k mensen is dat best een karwei, maar het getuigd wel van een stuk servicegerichtheid :) Desnoods maak je er een webpagina van, als men niet reageert dan komen ze bij je thuis, dan is het 1x een mailing :P
Ja ofcourse. Ben ik wel met je eens :). Ze hadden dit inderdaad anders kunnen aanpakken.

[ Voor 5% gewijzigd door Rutix op 20-01-2012 14:03 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, ik ben bezig met een webshop en per product heb je natuurlijk verschillende versies (bijv.); Maat: S, M, L, XL en Kleur: Rood, Wit, Blauw. Een product heeft dan bijvoorbeeld een versie: Maat S en Kleur Rood. Al kan het ook alleen kleur of maat zijn of zelfs geen van beide.
Maar als je dan op de productpagina komt, geeft ik een 'vanaf' prijs weer. Kies je dan (bijv.) een maat, dan pas krijg je de prijs voor die maat te zien, S kan goedkoper zijn dan XL. Alleen hoe geef ik dat logisch weer?

Nu verschijnen de prijs en de voorraad pas als je een selectie gemaakt heb van de variaties (samen = versie). Ik zit nu te kijken op http://www.jinx.com/p/sta...e.html?catid=&s=starcraft hoe ze het daar doen :p

Het is bijna weer weekend mensen! ^^ Nog gekke plannen dit weekend? Vannacht tot 3 uur gamen met zusje & vriendin hoor ik net :p Morgen maar eens een biertje pakken in de stad denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik hoor net dat m'n standaard vrijdagavondbiermaatje niet kan, dus ik ben bang dat ik na het werk Battlefield 3 opstart en deze rond <willekeurig tijdstip tussen 0:00 en 07:00 morgenochtend> afsluit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Ok. Ars-technica heeft een review over een new text adventure van Microsoft genaamd Visual Studio: http://arstechnica.com/mi...y-text-adventure-game.ars

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Zoals het een echte "nerd" betaamd, vanavond nog een beetje proggen en een film kijken met m'n vriendin en een vriendin van haar. :P

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Vanavond verjaardag :) en als ik daarvan thuis kom waarschijnlijk nog even gamen of een film kijken.

Edit: Hier moest ik toch wel om lachen: http://9gag.com/gag/1978518

[ Voor 26% gewijzigd door Rutix op 20-01-2012 14:40 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

deCube schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 14:27:
[...] en een film kijken met m'n vriendin en een vriendin van haar. :P
Dat biedt mogelijkheden :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha, ik denk laat ik netjes blijven :p Ik dacht het ... jij zegt het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een Crysis-mod die Minecraft in Creative Mode brengt. Enjoy!

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:37
TheNephilim schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:00:
Haha, ik denk laat ik netjes blijven :p Ik dacht het ... jij zegt het :+
Ik denk dat iedereen het hier wel dacht maar niet ging zeggen :+ .

Mijn examen netwerken heb ik geaced :), op naar het laatste examen (cursus "kwaliteit van software").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-09 09:14
Hahaha, ja, zelfs ik dacht, terwijl ik het schreef, het. :+ Helaas is ze bezet... :F

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

deCube schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:29:
Hahaha, ja, zelfs ik dacht, terwijl ik het schreef, het. :+ Helaas is ze bezet... :F
So :? Jij en je vriendin toch ook :? :+

Gewoon de Dual induction massage voorstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:46

defcon84

Multipass?

En ingeschreven voor TechDays! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Be liberal in what you accept, and conservative in what you send.
Maar nee hoor. Ie-de-re applicatie die werkt met het protocol waar ik mee bezig ben, stuurt rotzooi, en verwacht een perfect antwoord.

Apple iCal stuurt bijvoorbeeld twee "Connection: close"-headers mee in ieder HTTP-verzoek (waaróm in vredesnaam), maar als je ook maar één niet-cruciale tag mist in je antwoord (bijvoorbeeld omdat ik nog geen zin had om de calendar-color te implementeren, een Apple-specifieke uitbreiding op het protocol, en die door een inmiddels gefixt bug niet verscheen in de zeg maar "niet ondersteunde property-lijst" van m'n antwoord kwam), vertikt de app ook maar in te loggen. Mozilla Thunderbird met Lightning raakt regelmatig in een loop, en vuurt dan als een malle honderden malen per seconde hetzelfde request af. Nu heb ik weer een app gedownload voor Android, die een IP-adres als host niet snapt. Hij gaat dus de URL /192.168.1.1/<rest van URL> opvragen op de host 192.168.1.1. 8)7

Tijd voor weekend.

@.oisyn: klopt helemaal.

Edit: oh, hier had ik al eens mijn beklag over gedaan, maar ter mijner verdediging, dat was slechts één applicatie. :P

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 20-01-2012 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

CodeCaster schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:57:
[...]

Maar nee hoor. Ie-de-re applicatie die werkt met het protocol waar ik mee bezig ben, stuurt rotzooi, en verwacht een perfect antwoord.
Daarom vind ik het ook een dom principe. Als de applicatie waarmee ze communiceren liberaal is, dan is hun rotzooi dus voldoende en zal niemand het ooit aanpassen. En ook jij bent nu verplicht het principe over te nemen, want je moet dealen met rotzooi.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Magic code, altijd fijn.

Bug in een site. Alles nalopen, site in dev-modus zetten voor ons IP en alles checken en dumpen etc.

Nergens een reden te vinden, maar ineens gaat het wel weer goed. Hoe krijg je mij pissig op vrijdag einde van de dag...

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
WEEKEIND!!!!!!!

Ben er echt aan toe, wat een _lange_ week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Lange week? Volgens mijn horloge duurde ie gewoon maar 5 dagen, net als altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
.oisyn schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:08:
Voor mijn gevoel duurde t veel langer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:08:
Mijn weken hebben altijd nog 7 dagen :+
Vind dat jullie allemaal maar korte weken hanteren als jullie weken maar 5 dagen duren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het weekend hoort niet bij de week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
https://www.facebook.com/hackercup

Gaat iemand nog meedoen? Vorig jaar was er nog een tweaker in de finale gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 22:17
code:
1
2
3
4
if( Tasks.FindOneOf( "C#", "database", "reporting" ) )
{
    Yawn();
}

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

.oisyn schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 23:11:
Het weekend hoort niet bij de week :)
Van Dale
week de; v(m) weken periode van zeven dagen: door de ~ niet in het weekend
:P

Pagina: 1 ... 37 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.