De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.351 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
ZpAz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:47:
[...]Je wilt naar boven dus tikt op de bovenkant van het scherm :)
Dat iets logisch is maakt het niet ook meteen intuitief. Om wikipedia maar even snel te pakken: "Intuïtie, kan worden omschreven als een "ingeving", een vorm van "direct weten", zonder dat men dit beredeneerd heeft."
Kort gezegd: iets logisch maken maakt het makkelijker te beredeneren hoe je het moet gebruiken, iets intuitief maken zorgt ervoor dat je het meteen kan gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 13-01-2012 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Caelorum schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:51:
[...]

Dat iets logisch is maakt het niet ook meteen intuitief. Om wikipedia maar even snel te pakken: "Intuïtie, kan worden omschreven als een "ingeving", een vorm van "direct weten", zonder dat men dit beredeneerd heeft."
Klopt, maar op wat voor manier zou jij het dan hebben gedaan? Want ik zou eigenlijk zo snel niet weten hoe je op een intuïtievere manier "scroll to top" implementeert...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Luister, zoals ik al zei, tappen op de balk had ik al geprobeerd. Als dat zou werken werkt het intuïtief. Maar dat werkte niet. Ik reageerde vooral op de opmerking "RTFM"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Gewoon niet naar beneden scrollen, hoef je ook nooit terug naar boven te gaan :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
OkkE schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 09:53:
[...]Klopt, maar op wat voor manier zou jij het dan hebben gedaan? Want ik zou eigenlijk zo snel niet weten hoe je op een intuïtievere manier "scroll to top" implementeert...
Geen idee, waarschijnlijk eerst onderzoeken en dan maar de beste kiezen. Zoiets als hier hopelijk is gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
.oisyn schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 10:04:
Luister, zoals ik al zei, tappen op de balk had ik al geprobeerd. Als dat zou werken werkt het intuïtief. Maar dat werkte niet. Ik reageerde vooral op de opmerking "RTFM"
True het is iets wat je moet weten op zich :) Snel naar onderen scrollen werkt niet. ;w

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Als ik in Opera een zwiep naar boven of naar beneden doe, komt er een knop om direct helemaal naar boven of beneden te gaan. Dat vond ik zelf best intuïtief eigenlijk, aangezien een flinke zwiep geven toch wel was dat ik uit mezelf eerst probeer om zelf bij het begin van de pagina te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Er zijn redelijk wat Android apps waar een sleepbaar "scrollblok" tevoorschijn komt als je een zwiep geeft, dit zouden ze bij de browser ook wel mogen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:58
Aloys schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:38:
[...]

Mac Mini werkt ook prima. Verder is het ook mogelijk om via VMware OS X Snow Leopard te draaien. Lion zou ik eerlijk gezegd niet weten. Maar koop maar een Macbook, daar ga je veel meer plezier van hebben ;) .
Ik gebruik bij gebrek aan Mac gewoon Adobe FlashBuilder 4.6 (trial van 60 dagen). Hiermee kan je ook echt heel eenvoudig Apps maken en die compileren voor iOS, Android, Blackberry. Echt heel erg eenvoudig en makelijk te leren ontwikkelomgeving. Heb net toevallig (na mijn ziel aan Apple te hebben verkocht) mijn eerste app op mijn iPad gezet om te testen en dat werkt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
\o/ Vrijdag de 13de. Me ouders zijn ook op vrijdag 13 januari getrouwd dus voor mij helemaal geen ongeluksdag ^__^

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:46

defcon84

Multipass?

nou, feliciteer ze maar van het GoT koffie hoekje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
.oisyn schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:35:
[...]

Blij om te horen :). Maar goed, charAt() en length() bestaan nog steeds (logisch ook). Feitelijk verschilt het dus helemaal niet met PHP - gewoon een kwestie van de juiste functie kiezen. En dan supporten de string functies van Java maar 1 encoding (UTF-16), terwijl die in PHP in principe alles supporten.
Ja, dat ligt er maar aan hoe je het bekijkt, je kan alle encodings gebruiken in Java. Maar je zal ze dan eerst naar de interne string representatie moet converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Coca-Cola schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:29:
[...]

Ik gebruik bij gebrek aan Mac gewoon Adobe FlashBuilder 4.6 (trial van 60 dagen). Hiermee kan je ook echt heel eenvoudig Apps maken en die compileren voor iOS, Android, Blackberry. Echt heel erg eenvoudig en makelijk te leren ontwikkelomgeving. Heb net toevallig (na mijn ziel aan Apple te hebben verkocht) mijn eerste app op mijn iPad gezet om te testen en dat werkt als een zonnetje!
Ik geef toch de voorkeur aan een "echte" omgeving dan alleen afhankelijk te zijn van FlashBuilder.

Anyway, het wordt een Mac Mini met een berg randapparatuur, of een 2e hands Macbook.
V&A aangeboden: Apple Macbook 13" Zwart 2.0GHz 4GB
Die lijkt me wel ok genoeg in eerste instantie.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Argh, jQuery Mobile does es werkuh jonguh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
Rutix schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:31:
\o/ Vrijdag de 13de. Me ouders zijn ook op vrijdag 13 januari getrouwd dus voor mij helemaal geen ongeluksdag ^__^
Die van mij ook, lmao.

...of ben je toevallig m'n broer of zus? DUN DUN DUNNN

@thread, woei, Jenkins en ons iphone project zodanig geconfigureerd dat hij een build uitvoert en de GHUnit tests uitvoert. Volgende stap is om dit ook op de daadwerkelijke mac mini build server te installeren (ipv alleen m'n lokale installatie), en daarna misschien wel een iphone aan de mac mini te hangen om daar (ook) de tests op uit te voeren (ivm andere architectuur dan de simulator)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
YopY schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:00:
@thread, woei, Jenkins en ons iphone project zodanig geconfigureerd dat hij een build uitvoert en de GHUnit tests uitvoert. Volgende stap is om dit ook op de daadwerkelijke mac mini build server te installeren (ipv alleen m'n lokale installatie), en daarna misschien wel een iphone aan de mac mini te hangen om daar (ook) de tests op uit te voeren (ivm andere architectuur dan de simulator)
Toch nog? Dacht dat de simulator hetzelfde was als de iPhone?
Dat daarom de simulator zo traag was met opstarten! :o

Btw, GHUnit lijkt best mooi

(Ter info, ben een beginnende iOS developer, heb nog een haat/liefdeverhouding ermee ;))

[ Voor 7% gewijzigd door Ryur op 13-01-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
YopY schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Die van mij ook, lmao.

...of ben je toevallig m'n broer of zus? DUN DUN DUNNN
Maybe! >:)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
GoTCoast schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Toch nog? Dacht dat de simulator hetzelfde was als de iPhone?
Dat daarom de simulator zo traag was met opstarten! :o
De simulator is niet traag met opstarten, :'(. Tenminste, niet in vergelijking met die van Android. Het verschil is dat die van Android een emulator is, dus een apparaat dat hardware nabootst. En da's niet al te vlot.

De iOS simulator, aan de andere kant, is eigenlijk iOS dat native op je mac draait.

iig, ze zijn ongeveer hetzelfde, alleen het belangrijkste verschil is dat voor de simulator, je code naar x86 gecompileerd wordt, en voor de iPhone naar ARM (arm 6 of 7, afhankelijk voor welk apparaat je compilet). Er zitten soms wel kleine verschillen daartussen, bijvoorbeeld in hoe variabelen geinitialiseerd worden als je het niet handmatig doet. Maar ja, het zijn net die kleine verschillen waardoor je app om kan vallen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Interessant onderwerp. Hoe ben je van om de unit tests op de losse iPhone te draaien icm Jenksins? Toch eens verdiepen in het automatische deployen van de applicaties. Ik gebruik hier nu Testflight Pro voor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-08 10:55
YopY schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:31:
[...]De simulator is niet traag met opstarten, :'(. Tenminste, niet in vergelijking met die van Android. Het verschil is dat die van Android een emulator is, dus een apparaat dat hardware nabootst. En da's niet al te vlot.
Die is echt niet te harden inderdaad. Ik hang altijd maar gewoon een tablet aan mijn laptop.
Verschil is waarschijnlijk wel, dat ik puur voor de lol met Android werk, en dus mijn eigen tablet genoeg is om op te testen O-)

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Heb toch maar eens GitHub for Mac geïnstalleerd; damn wat werkt dat nice! :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

OkkE schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:17:
Ziet er inderdaad nice uit. Balen dat er geen win/unix versie is :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Firesphere schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:18:
[...]

Je hebt wel zoiets als Github for Mac als CLI. https://github.com/kennethreitz/legit

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

Gah! Klote-IntelliTrace! Moet om de haverklap m'n Visual Studio herstarten omdat ik de melding krijg "Could not automatically start debugging project '<web project>'." Zwaar irritant. Tijd voor weekend.

[ Voor 4% gewijzigd door Korben op 13-01-2012 16:39 ]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Firesphere schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:18:
[...]

Daar baalde ik ook van toen ik nog geen iMac had. :) Maar deze App werkt echt 1000x fijner dan standaard OSX Terminal, waar ik afgelopen tijd mee werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Een van de komende dagen zal ik eens gaan stoeien met Apache Derby. Het lijkt me bijzonder fijn om eens geen aparte databaseserver te hoeven draaien. :) Als het een beetje werkt, wil ik dit gaan gebruiken voor een website waaraan ik binnenkort ga beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ziet er inderdaad interessant uit. Misschien ook eens wat mee gaan klooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:20
Ha! Scrum backlog is bijna leeg en het project waar ik de laatste paar weken voornamelijk aan werkte is in de koelkast gezet. De komende tijd heb ik dus lekker de ruimte om wat voor mezelf aan te klooien, lekker wat te prutsen met nieuw spul en wat certificaatjes te halen >:)

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Devilly schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:02:
Een van de komende dagen zal ik eens gaan stoeien met Apache Derby. Het lijkt me bijzonder fijn om eens geen aparte databaseserver te hoeven draaien. :) Als het een beetje werkt, wil ik dit gaan gebruiken voor een website waaraan ik binnenkort ga beginnen.
Voor school heb ik "verplicht" met Derby moeten werken.
Echt een horror! Heeft een aparte 'dialect' van SQL waardoor de meest simpele functies (o.a. LIMIT) niet werken.

Als je een embedded databasesysteem wilt, raad ik Sqlite aan. Daar heb ik goede ervaringen mee (zowel als web-database, als een iOS database) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
GoTCoast schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:22:
[...]

Echt een horror! Heeft een aparte 'dialect' van SQL waardoor de meest simpele functies (o.a. LIMIT) niet werken.

Als je een embedded databasesysteem wilt, raad ik Sqlite aan. Daar heb ik goede ervaringen mee (zowel als web-database, als een iOS database) :)
Ja inderdaad. Ik vond Derby ook niet echt fijn werken. Al moet ik zeggen dat ik er niet zo heel veel moeite in heb gestoken. Het irriteerde me in het begin al en dus heb ik sqlite gebruikt :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:33
[...]

Niet zo gek, aangezien LIMIT MySQL-specifiek is.

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Down schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:50:
[...]

Niet zo gek, aangezien LIMIT MySQL-specifiek is.
Ohja? Ik dacht dat het in wel meer DB-implementaties zat?
Volgens mij gebruik ik het ook in Sqlite en soms ook in Oracle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
YES! Eindelijk Ruby on Rails via apache en mod_passenger aan de praat op mijn CentOS server, een uur of 8 voor moeten kloten vandaag, maar eindelijk voor elkaar!

DirectAdmin vormde geen probleem, echter Ruby zelf was lastig. Uiteindelijk ben ik voornamelijk uren bezig geweest om CentOS te vertellen dat ie toch echt '/usr/local/bin/ruby/' én '/usr/local/lib/ruby' moest gebruiken want op de een of andere manier werd soms '/usr/lib/ruby/' gebruikt in combi met '/usr/local/bin/ruby. Rubygems kreeg het ook voor elkaar om passenger in de '/usr/lib/ruby' te plaatsen en alle andere gems in '/usr/local/lib/ruby/' waardoor ze elkaar niet konden vinden.

Rails website is voor mijn studie, deadline is woensdag en moet ik halen, vandaar dat ik nu erg opgelucht ben na uren prutsen. Nu de content nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
GoTCoast schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:26:
[...]Ohja? Ik dacht dat het in wel meer DB-implementaties zat?
Blijkbaar alleen in "Netezza, MySQL, PostgreSQL (also supports the standard, since version 8.4), SQLite, HSQLDB, H2, Vertica, Polyhedra".
Dacht zelf ook dat het standaard was, maarja dat zegt eigenlijk wel genoeg. Mijn kennis van SQL grenst echt aan nul ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:33
GoTCoast schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:26:
[...]

Ohja? Ik dacht dat het in wel meer DB-implementaties zat?
Ik zie dat LIMIT ook in sqlite zit, maar het is dus geen SQL. Soortgelijke constructies zitten inderdaad wel in meer DBMS'en, volgens mij is het rownum in Oracle.
Caelorum schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:54:
[...]

Blijkbaar alleen in "Netezza, MySQL, PostgreSQL (also supports the standard, since version 8.4), SQLite, HSQLDB, H2, Vertica, Polyhedra".
Dacht zelf ook dat het standaard was, maarja dat zegt eigenlijk wel genoeg. Mijn kennis van SQL grenst echt aan nul ^^
SQL Server kan het ook hoor, met een Common Table Expression en ROW_NUMBER() :)

[ Voor 36% gewijzigd door Down op 13-01-2012 23:59 ]

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:16
Dipsausje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:37:
YES! Eindelijk Ruby on Rails via apache en mod_passenger aan de praat op mijn CentOS server, een uur of 8 voor moeten kloten vandaag, maar eindelijk voor elkaar!

DirectAdmin vormde geen probleem, echter Ruby zelf was lastig. Uiteindelijk ben ik voornamelijk uren bezig geweest om CentOS te vertellen dat ie toch echt '/usr/local/bin/ruby/' én '/usr/local/lib/ruby' moest gebruiken want op de een of andere manier werd soms '/usr/lib/ruby/' gebruikt in combi met '/usr/local/bin/ruby. Rubygems kreeg het ook voor elkaar om passenger in de '/usr/lib/ruby' te plaatsen en alle andere gems in '/usr/local/lib/ruby/' waardoor ze elkaar niet konden vinden.

Rails website is voor mijn studie, deadline is woensdag en moet ik halen, vandaar dat ik nu erg opgelucht ben na uren prutsen. Nu de content nog...
RVM lost dit soort dingen voor je op :) (mits je niet op een shared hosting bak zit :P)

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
messi schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 00:00:
[...]

RVM lost dit soort dingen voor je op :) (mits je niet op een shared hosting bak zit :P)
Ja RVM gebruik ik op mijn mac, echter CentOS weigerde om RVM te installeren helaas. Probleem was dat Curl ook met -k of --insecure nog bleef zeuren over certificaten, en met het certificaat geïnstalleerd weer met een ander probleem op kwam te proppen.

Toen ik erachter kwam dat er nog een alternatief is voor RVM met vergelijkbare functionaliteit had ik bijna alles al aan de praat en moest ik alleen passenger nog overtuigen van de juiste map. Uiteindelijk stond ruby wel helemaal goed gelinkt, geen idee hoe en waarom. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 16:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Geen kroeggangers hier meer vanavond? :P

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
nope. Ben programming af dit weekeind :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Jawel, alleen de kroegen gaan veelste vroeg dicht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
[...]Als je een embedded databasesysteem wilt, raad ik Sqlite aan. Daar heb ik goede ervaringen mee (zowel als web-database, als een iOS database) :)
Voor zover ik weet, is er geen native Java driver voor SQLite en dat vond ik een beetje jammer. Ik overweeg momenteel ook om MongoDB te gebruiken, puur en alleen al om ervaring met een NoSQL-database op te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Devilly schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 09:36:
[...]

Voor zover ik weet, is er geen native Java driver voor SQLite en dat vond ik een beetje jammer. Ik overweeg momenteel ook om MongoDB te gebruiken, puur en alleen al om ervaring met een NoSQL-database op te doen.
Ik gebruik de Java SQLite driver die Xerial gemaakt heeft: http://www.xerial.org/trac/Xerial/wiki/SQLiteJDBC
Als je een puur Java driver wilt hebben kun je ook nog kijken naar de versie van Zentus: http://www.zentus.com/sqlitejdbc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:11
Down schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 23:55:

[...]

SQL Server kan het ook hoor, met een Common Table Expression en ROW_NUMBER() :)
En in 2012 zit dus ook eindelijk een offset :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
[...]

Bij mijn weten heeft Derby de SQL-2008 compliant OFFSET / FETCH clause: http://db.apache.org/derb....html#rrefsqljoffsetfetch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het is zondagmiddag. Waarom heb ik Visual Studio en SSMS open? Ik wil gamen. ;( Maar ik heb al te lang niet meer geblogd. :P Niet dat 'ie vandaag af komt...

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 15-01-2012 16:48 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
OkkE schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:17:
Werkt nice voor de eenvoudigste use cases, maar helaas komt hij er niet altijd uit, en mag je, bijvoorbeeld bij een redelijk eenvoudige pull met conflicten of een half-gelukte rebase zelf de commandline induiken om zooi ongedaan te maken. Het opnieuw beginnen van een pull / rebase / merge actie is bijv. niet mogelijk binnen Github for Mac. Maar verder, voor 90+% van de werkzaamheden, werkt het wel goed. Ik hoop dat ze het door blijven ontwikkelen. Sowieso is Github een koele organisatie en website, die heel erg veel betekent voor de hedendaagsche (open source) ontwikkelgemeenschap.

En niks mis met terminal Git, :+. Zeker niet met wat aliassen voor leukere log-output enzo (zoals hier, moet zelf nog eens kijken wat deze aliassen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
Ik blijf toch een voorstander van SourceTree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Hmm.. binnenkort maar eens gebruiken als ik bezig ben met een nieuw project.
Werk nu met Tower.

Ooit eens mee begonnen, vanaf de beta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
Ben met CLI begonnen, omdat ik wou weten waar ik mee bezig was. Daarna ook met Tower bezig (ook vanaf beta's), werkte wel erg goed, maar vond het gee $40,- waard.
Gebruik nu nog steeds CLI, maar als ik even een goed overzicht wil hebben gebruik ik ook SourceTree. Github for Mac werkt opzich inderdaad wel goed, maar veel te gelimiteerd voor de grotere projecten.

Canon EOS60D | Canon 100mm f/2.8 USM | Canon 100-400mm f/4.5-5-6L | Canon 10-22mm f/3.5-4.5 USM | Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Grr.. Ik haat jar files. Ik exporteer mijn java project in Eclipse naar een jar en bepaalde resources laat ik mee inpakken. Dat gaat prima en je kan ze bereiken met:
Java:
1
url = getClass().getResource("bestandnaam.ext");

Dat werkt goed zowel in Eclipse als de jar file, tot nog toe helemaal blij :P . Maar dan moet ik een een resource uitlezen en ik gebruik een stukje library van iemand anders die perse een java.io.File moet hebben. Denk je prima, je knalt gewoon die url (met concert naar uri) in een File.

Pff forget it, java heeft besloten dat jar-files gewoon gemaakt zijn om je te naaien |:( . Hoewel heb natuurlijk eigenlijk een fail is van File, die besluit dat ie het niet snapt ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Aloys op 15-01-2012 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

YopY schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:27:
Werkt nice voor de eenvoudigste use cases, maar helaas komt hij er niet altijd uit, en mag je, bijvoorbeeld bij een redelijk eenvoudige pull met conflicten of een half-gelukte rebase zelf de commandline induiken om zooi ongedaan te maken.
Voor wat wij er mee doen is het genoeg; wij gebruiken als die "exotische features" (nog) niet. :)
Die ziet er ook aardig uit.
GoTCoast schreef op zondag 15 januari 2012 @ 22:21:
[...]

Hmm.. binnenkort maar eens gebruiken als ik bezig ben met een nieuw project.
Werk nu met Tower.

Ooit eens mee begonnen, vanaf de beta's.
Die was ik ook al tegengekomen, zag er eigenlijk wel heel nice uit. Alleen het betalen van 50 euro voor zo'n app, terwijl een gratis oplossing ook precies doet wat ik wil, vind ik wat overbodig. :)
wjzijderveld schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:41:
Ben met CLI begonnen, omdat ik wou weten waar ik mee bezig was. Daarna ook met Tower bezig (ook vanaf beta's), werkte wel erg goed, maar vond het gee $40,- waard.
Gebruik nu nog steeds CLI, maar als ik even een goed overzicht wil hebben gebruik ik ook SourceTree. Github for Mac werkt opzich inderdaad wel goed, maar veel te gelimiteerd voor de grotere projecten.
Ik begon ook CLI, maar dat werkte gewoon niet handig. Al dat typen kost me gewoon te veel tijd. Tower nooit getest, vooral omdat ik het ook 't geld niet waard vond. GitHub for Mac schijnt inderdaad vrij gelimiteerd te zijn, maar wij gebruiken het voor onze websites. En aangezien we maar met z'n tweeen zijn, één front-end en één back-end; gebruiken we misschien maar net 10% van wat Git allemaal kan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
Een collega van mij gebruikte Gitbox, maar nu is die ondertussen ook over op SourceTree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
OkkE schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:55:
[...]
Ik begon ook CLI, maar dat werkte gewoon niet handig. Al dat typen kost me gewoon te veel tijd.
Daar zijn oplossingen voor ;)
http://www.simplicidade.o...8/02/git_bash_comple.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Aloys schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:57:
Grr.. Ik haat jar files. Ik exporteer mijn java project in Eclipse naar een jar en bepaalde resources laat ik mee inpakken. Dat gaat prima en je kan ze bereiken met:
Java:
1
url = getClass().getResource("bestandnaam.ext");

Dat werkt goed zowel in Eclipse als de jar file, tot nog toe helemaal blij :P . Maar dan moet ik een een resource uitlezen en ik gebruik een stukje library van iemand anders die perse een java.io.File moet hebben. Denk je prima, je knalt gewoon die url (met concert naar uri) in een File.

Pff forget it, java heeft besloten dat jar-files gewoon gemaakt zijn om je te naaien |:( . Hoewel heb natuurlijk eigenlijk een fail is van File, die besluit dat ie het niet snapt ;w
Een File is een abstractie voor een pad op het bestandssysteem, en werkt dus niet voor de inhoud van een Jar. Als de maker van die library een inputstream of een URL had geaccepteerd, dan had het wel gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ja, daar zijn oplossingen voor: GUI. ;) Ik ben een webdeveloper, ik vind de Terminal eng. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjzijderveld
Ik ben programmeur, ik vertrouw GUI's niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Laatst online: 22-09 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Hmmm, daar zit je dan... te wachten op een nieuw bed :+

Altijd leuk zoiets, ze komen vóór 12u, maar hoelaat precies dan? :P Nouja, we wachten nog maar eens even af. Ik heb de afgelopen weken met m'n matras op de grond geslapen, dus eindelijk weer een bed (eigenlijk alleen een spiraalbodem + matras op poten) is wel weer fijn! ^^

Vanmiddag het stageverslag van m'n zusje even in elkaar zetten, ze wilde het graag in website vorm. Dus moet er nu iets komen met slides. Dat is tegenwoordig helemaal hip in de design wereld volgens mij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik ben programmeur. Ik vertrouw mezelf niet. :Y)

edit: @theniphlilim:

http://www.zackgrossbart.com/extras/jquery_pres/

[ Voor 43% gewijzigd door NeFoRcE op 16-01-2012 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 16:07

BoAC

Memento mori

TheNephilim schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:20:
..
Vanmiddag het stageverslag van m'n zusje even in elkaar zetten, ze wilde het graag in website vorm. Dus moet er nu iets komen met slides. Dat is tegenwoordig helemaal hip in de design wereld volgens mij :o
Kijk dan eens naar Prezi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Hebben jullie deze al gezien? http://queue.acm.org/icpc/
Lijkt me wel leuk om aan mee te doen :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 16:07

BoAC

Memento mori

Rutix schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:43:
Hebben jullie deze al gezien? http://queue.acm.org/icpc/
Lijkt me wel leuk om aan mee te doen :).
Geen tijd :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Aloys schreef op zondag 15 januari 2012 @ 23:57:

Het is gewoon een redelijke fail dat die developer perse een File wil en geen InputStream accepteert. jar files hebben zo hun issues (of meer, het geneuzel met het resolven van classpaths als je niet weet of een resource in je JAR of op ej FS staat) maar dat is er IMHO niet een van. Java werkt met streams, File objecten gebruik je alleen als je perse een File nodig hebt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Wait, what? Command & Conquer in de browser: http://www.adityaravishan...ames/command-and-conquer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 23:05
Beetje te traag om speelbaar te zijn, maar het concept is wel leuk. Geavanceerder dan mijn Paratrooper emulator in ieder geval.

[ Voor 57% gewijzigd door Soultaker op 16-01-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
WTF of je hebt echt tijd over ;-)

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Haha grappig gedaan! Hmm, zag de 1e C&C er echt zo uit? :P

Het zal nog wel even duren voordat HTML5/JS games gemeengoed zijn. De meeste grote spellen zijn nog gewoon Flash en af en toe vind je wat games in Java(applets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

TheNephilim schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:07:

Het zal nog wel even duren voordat HTML5/JS games gemeengoed zijn. De meeste grote spellen zijn nog gewoon Flash en af en toe vind je wat games in Java(applets).
En ik maar hopen dat het Generals was ^^.

Trouwens, wanneer is er weer een dev-schuur-meeting-initiating-time-achtig-iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ben jij nog zo jong, dat je C&C nooit gespeeld hebt? :+
Je ziet steeds meer iOS games die worden geport naar WebApps; bijv in de Chrome Extensions Store. Dat zijn over het algemeen vrij simpele games (Cut The Rope, Angry Birds, ...) maar die werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Die C&C in browser is niet echt C&C. Het is meer zoals al die andere browser games waar je kunt bouwen en dan andere mensen kunt aanvallen en dat ze dan automatisch worden aangevallen :(. Had gehoopt op een nieuwe generals ofzo

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 19:30

Haan

dotnetter

OkkE schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:10:
[...]

Ben jij nog zo jong, dat je C&C nooit gespeeld hebt? :+
Ach die goeie ouwe tijd :)

C&C 1 speelde ik bij een vriendje, C&C: Red Alert wel zelf helemaal grijs gespeeld.

Mijn broer had toen ie een nieuw huis had gekocht en toch lekker aan het verbouwen was in iedere kamer een UTP aansluiting aangelegd, zodat iedereen in een eigen kamer kon spelen (best vooruitstrevend toen ergens rond 1998) 8) , ook een paar afgeschreven oude laptops van z'n werk op voorraad waarop gespeeld kon worden.
Menig avondje daar gezeten en met een man of vier skirmish gespeeld.

Affirmative!

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

Rutix schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:25:
Die C&C in browser is niet echt C&C. Het is meer zoals al die andere browser games waar je kunt bouwen en dan andere mensen kunt aanvallen en dat ze dan automatisch worden aangevallen :(. Had gehoopt op een nieuwe generals ofzo
Hoezo niet echt C&C? Toen C&C uit kwam in 1995 was dit vette shit. Als m'n geheugen me niet in de steek laat leek de eerste missie hier op, alleen kreeg je andere units.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ben al 3 dagen op zoek naar een freakin' bug maar ik kan 'm gewoon niet vinden :/

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Korben schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:30:
[...]Hoezo niet echt C&C? Toen C&C uit kwam in 1995 was dit vette shit. Als m'n geheugen me niet in de steek laat leek de eerste missie hier op, alleen kreeg je andere units.
Die laat je in de steek :)
Maar bij mij ook hoor: Bij de eerste missie landde je aan het water, stonden er minder turrets links geparkeerd (maar 2 geloof ik), had je alleen een powerplant, je hoofdgebouw, barracks en refinery tot je beschikking.
Geloof dat je landde met je MCV, 5 infantry en 2 apc oid. Beetje wazig allemaal nog dus kan wat mis hebben. O, en de kaart was kleiner en zag er anders uit.

Maar het spel heeft er duidelijk wel wat van weg ja :)

@haan: niet eens zo' n mooie ronde kabel door je huis via de trap getrokken? tsk...

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 16-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoe lang moet je in hemelsnaam wachten voordat het helemaal geladen is? Ik wacht nu al een 20 minuten (Google Chrome)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:13:
[...]Hoe lang moet je in hemelsnaam wachten voordat het helemaal geladen is? Ik wacht nu al een 20 minuten (Google Chrome)
duurde 20sec bij mij met chromium :) Misschien even reloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

.oisyn schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:37:
Ben al 3 dagen op zoek naar een freakin' bug maar ik kan 'm gewoon niet vinden :/
Ik zie het probleem niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

.oisyn schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:37:
Oh daar heb ik ook wel eens last van. Wat wil helpen is iets anders gaan doen tot je op een idee komt :p. Lekker even geforceerd ontspannen helpt bij mij altijd :p.

Ik krijg vaak een idee als ik OF op de WC zit, of in bed lig :p

[ Voor 10% gewijzigd door windwarrior op 16-01-2012 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Korben schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:30:
[...]

Hoezo niet echt C&C? Toen C&C uit kwam in 1995 was dit vette shit. Als m'n geheugen me niet in de steek laat leek de eerste missie hier op, alleen kreeg je andere units.
Misschien moet ik eens lezen. Dacht dat jullie het hadden over: http://alliances.commandandconquer.com/en/ |:( sowwy :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

C&C site:
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.

:P

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:23
Gok een beetje overlopen met aandacht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
NeFoRcE schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:08:
Trouwens, wanneer is er weer een dev-schuur-meeting-initiating-time-achtig-iets?
Wanneer organiseer je d'r een? :p we hebben er eentje gehad een paar maanden geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 01:23
Vrager is organiseerder? >:)

[ Voor 14% gewijzigd door P-Storm op 16-01-2012 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 22-09 16:01
YopY schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:08:
[...]
Wanneer organiseer je d'r een? :p we hebben er eentje gehad een paar maanden geleden.
Inderdaad. Deze keer mijn gps op voorhand instellen en een backup plan hebben zodat ik mijn trein niet weer mis :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

windwarrior schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:59:
[...]

Oh daar heb ik ook wel eens last van. Wat wil helpen is iets anders gaan doen tot je op een idee komt :p. Lekker even geforceerd ontspannen helpt bij mij altijd :p.

Ik krijg vaak een idee als ik OF op de WC zit, of in bed lig :p
Mja, dat gaat nu niet helemaal op, want ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Het zit zo, ik heb een nieuw file system layer gemaakt dat veel efficienter resources in kan laden vanuit een grote archive file, en dat werkte. Alleen ondersteunt het Xbox 360 file system maar files van max 2GB, dus ik heb ondersteuning toegevoegd voor split archive files, en in principe werkt dat ook, tenzij je echt een enorm level in gaat laden waar hij een minuut over doet, en vervolgens ergens crasht, terwijl de data die hij inlaadt gewoon klopt. Het gaat dus ergens anders fout, maar er komt zo gigantisch veel data voorbij en ik heb geen geisoleerde testcase, want dan treedt het hele probleem niet op. Ik heb mijn code al 4x nagelopen, maar dat lijkt allemaal gewoon te kloppen. Het zal vast iets met een race condition oid te maken hebben... feest dus -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:05:
Het gaat dus ergens anders fout, maar er komt zo gigantisch veel data voorbij en ik heb geen geisoleerde testcase, want dan treedt het hele probleem niet op. Ik heb mijn code al 4x nagelopen, maar dat lijkt allemaal gewoon te kloppen. Het zal vast iets met een race condition oid te maken hebben... feest dus -O-
Zorg voor snelle logging (static array van een redelijk aantal die met een atomic tellertje & warp-around) van events en / of visualisatie van reads. En je zou dummy values kunnen wegschrijven die als marker dienen zo dat je precieser vast kunt stellen waar de problemen zich plaatsvinden. Verder zou je kunnen kijken de use-cases van het FS, op zo heel veel plekken word het nu ook weer niet aangeroepen en de threaded fs layer kun je vziw ook nog steeds uitschakelen.

Sowieso kan het geen kwaad om het FS een keer grondig onder handen te nemen

[ Voor 5% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-01-2012 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 10:53

of deze http://www.cuttherope.ie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Gaan ze ons nu eindelijk het beloofde nieuwe filesystem geven? Sinds Windows Vista wordt er eigenlijk al gesproken over een nieuwe en verbeterd file-system, alleen tot nu toe moeten we het nog steeds met NTFS doen. Niet dat dat zo heel slecht is beter dan FAT :+ , maar NTFS loopt ook al weer een paar jaartjes mee.

Maar het grootste nadeel is natuurlijk dat diverse zaken straks niet lekker meewerken als er een nieuw filesystem wordt bijgezet. Partitie managers zullen het niet leuk vinden, diverse Linux installers zullen er geen kaas van kunnen eten en andere hardware/software zal externe schijven met het nieuwe filesystem niet accepteren. Vernieuwing is leuk, alleen jammer dat het vaak zo lang duurt voordat andere partijen meegaan...

Merkte het pas met de PS3. Ik moest een firmware update doen en vond het te lang duren via het WIFI netwerk, dus ik dacht: Knallen we het mooi op een USB schijf... Mooi niet werken dus, want die schijf had NTFS partities en PS3 lust alleen FAT :'( . Moest speciaal een usbstick formateren om een FAT device te krijgen, ik gebruik al jaren geen FAT meer...

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

@NeFoRcE, @BoAC: Beide grappige oplossingen voor presentaties op het web! Niet helemaal wat ik zoek, maar mijn uitleg was een beetje te vaag denk ik. Het ging me om een website waar de pagina's sliden in plaats van ingeladen worden. Op dit moment zijn de hoofdmenu-items nu een horizontale slide en de sub-items een verticale slide. Ik post het resultaat hier nog wel als het bijna af is ^^

@OkkE: Haha, ik ben 23 ... heb mij altijd vermaakt met Age of Empires 1 t/m Age of Mythology, Warcraft 3, Stronghold... :P Later heb ik er nog wel eens naar C&C gekeken, maar kon er niet aan wennen XD Nu speel ik Starcraft 2
Chrome loopt er op vast! Evenals een van de andere genoemde spelletjes... :o

@.Gertjan.: Haha, m'n zusje heeft een Mac en ik gaf haar m'n externe hardeschijf om even wat foto's op te zetten, mja NTFS onder Mac OSX is readonly :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

TheNephilim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:05:
Chrome loopt er op vast! Evenals een van de andere genoemde spelletjes... :o
Welke versie van Chrome gebruik je dan? Gebruik hier Chrome 18 (dev), en het spel draait gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Chrome 17.0.963.33, de beta versie als ik me niet vergis. In versie 18 zal misschien betere support zitten voor dergelijke games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

@OkkE: Haha, ik ben 23 ... heb mij altijd vermaakt met Age of Empires 1 t/m Age of Mythology, Warcraft 3, Stronghold... :P Later heb ik er nog wel eens naar C&C gekeken, maar kon er niet aan wennen XD Nu speel ik Starcraft 2
Dan was je te jong voor C&C. :+ C&C 1 nu nog spelen is alleen leuk als je er mee bent opgegroeid denk ik.

AoE en W3 waren ook zeker gaaf. Starcraft 1 heb je dan denk ik ook niet zo heel veel gespeeld? Zonde. Starcraft 2 is een top game. :)

[ Voor 7% gewijzigd door OkkE op 17-01-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

@.Gertjan.: Haha, m'n zusje heeft een Mac en ik gaf haar m'n externe hardeschijf om even wat foto's op te zetten, mja NTFS onder Mac OSX is readonly :P
Ow... Ik had eigenlijk wel verwacht dat Mac inmiddels ook redelijk met NTFS kon werken... Ik weet dat het vroeger bij Linux nogal eens problematisch kon zijn, maar daar zit inmiddels ook goede NTFS support in.

Vind het wel fijn als een ander OS ook nog aan je NTFS schijf kan komen... Andersom werkt het namelijk (voor zover ik weet) niet, Windows wil alleen zijn eigen formaat lezen :-(
TheNephilim schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:25:
Chrome 17.0.963.33, de beta versie als ik me niet vergis. In versie 18 zal misschien betere support zitten voor dergelijke games.
Versie 18 alweer... :/ Blijft toch een beetje vaag dat ze vrij vaak het major versie nummer upgraden bij Chrome terwijl er niet al te veel lijkt te veranderen...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04

MBV

.Gertjan. schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:47:
[...]

Ow... Ik had eigenlijk wel verwacht dat Mac inmiddels ook redelijk met NTFS kon werken... Ik weet dat het vroeger bij Linux nogal eens problematisch kon zijn, maar daar zit inmiddels ook goede NTFS support in.
Kan het ook: je moet de user-space drivers installeren voor NTFS, en dan werkt het als een zonnetje. Maar voor 'noobs'
Vind het wel fijn als een ander OS ook nog aan je NTFS schijf kan komen... Andersom werkt het namelijk (voor zover ik weet) niet, Windows wil alleen zijn eigen formaat lezen :-(
Er zijn programma's die Ext2 kunnen lezen, maar het houdt niet over nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

MBV schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:53:
[...]
Er zijn programma's die Ext2 kunnen lezen, maar het houdt niet over nee.
In theorie kan het allemaal, alleen doet niemand de moeite om een IFS-driver te schrijven voor dergelijke file systems, wat ons vertelt dat het ofwel ontzettend ingewikkeld is om een dergelijke IFS-driver te schrijven, ofwel dat er te weinig interesse voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Korben schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:08:
[...]

In theorie kan het allemaal, alleen doet niemand de moeite om een IFS-driver te schrijven voor dergelijke file systems, wat ons vertelt dat het ofwel ontzettend ingewikkeld is om een dergelijke IFS-driver te schrijven, ofwel dat er te weinig interesse voor is.
De markt "andersom" is veel boeiender. Het loont meer voor MacOs en Linux om Windows te ontsluiten dan andersom. Windows heeft tenslotte een groot aandeel. Om mensen naar jouw product te krijgen zul je dus moeten proberen de meest gebruikte technieken te ontsluiten in je eigen pakket :)

Maar toch blijft het jammer. Als je met Linux werkt moet je een extra partitie aanmaken om te delen met Windows of direct naar je Windows partities schrijven (wat bij NTFS meestal wordt/werd afgeraden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
Korben schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:08:
[...]

Het is er wel, weet alleen niet hoe goed hij is: http://www.fs-driver.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 23:05
Remus schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:43:
Het is er wel, weet alleen niet hoe goed hij is: http://www.fs-driver.org/
Werkt uitstekend; ik gebruik 'm zelf al jaren. Zowel om te lezen als te schrijven, ook al doet 'ie geen journalling op ext3 volumes en heb je vanuit Windows niet echt controle over file ownership/permissions. Maar hij werkt prima als je onder Windows gewoon bij je files uit je Linux homedir wil kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

PrisonerOfPain schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:13:
[...]

Zorg voor snelle logging (static array van een redelijk aantal die met een atomic tellertje & warp-around) van events en / of visualisatie van reads. En je zou dummy values kunnen wegschrijven die als marker dienen zo dat je precieser vast kunt stellen waar de problemen zich plaatsvinden. Verder zou je kunnen kijken de use-cases van het FS, op zo heel veel plekken word het nu ook weer niet aangeroepen en de threaded fs layer kun je vziw ook nog steeds uitschakelen.

Sowieso kan het geen kwaad om het FS een keer grondig onder handen te nemen
What do you think I am, some kind of PHP developer? :+
Dat er geen foute data werd gelezen had ik al emperisch vastgesteld. Het uitzetten van de threaded FS laag heeft natuurlijk niet zo heel veel zin als het om een race condition gaat (waar ik 99% zeker van was).

Anyway, found it. Het bleek dus inderdaad een race condition die voorheen gewoon toevallig altijd goed ging, maar nu fout: twee resources A en B met een dependency op een resource X, waarbij A ervoor zorgt dat X eerst geladen wordt, maar tegelijkertijd wordt B ook geladen en dus hoeft X niet nog een keer geladen te worden. Alleen mag B pas genotified worden dat ie helemaal klaar is als X ook klaar is, ookal is het geen onderdeel van het laden van B. Natuurlijk had ik daar wel rekening mee gehouden alleen zat er een klein bugje in waardoor het soms alsnog niet goed ging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
.oisyn schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:11:
[...]

What do you think I am, some kind of PHP developer? :+
Dat er geen foute data werd gelezen had ik al emperisch vastgesteld. Het uitzetten van de threaded FS laag heeft natuurlijk niet zo heel veel zin als het om een race condition gaat (waar ik 99% zeker van was).
Ik kan me nog een (vrij lange) periode herinneren waarin Joris en ik door best wat complexe buffer management code hebben mogen spitten en ik probeerde je daar voor te behoeden ;). (Hell, als ik niets beters te doen had was ik je nog gerust komen helpen ook). Dat sommige tips meer of minder behulpzaam zijn kun is begrijpelijk. Anyway, fijn dat je het gevonden hebt :).
.Gertjan. schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:07:
[...]

Gaan ze ons nu eindelijk het beloofde nieuwe filesystem geven? Sinds Windows Vista wordt er eigenlijk al gesproken over een nieuwe en verbeterd file-system, alleen tot nu toe moeten we het nog steeds met NTFS doen. Niet dat dat zo heel slecht is beter dan FAT :+ , maar NTFS loopt ook al weer een paar jaartjes mee.
Ik had liever diepere explorer integratie gezien van handige NTFS features (zoals, custom metadata in de Alternate Data Streams, daar moeten nu nog aparte explorer extensies voor gemaakt worden bijvoorbeeld) of support voor hardlinks dmv NTFS junctions (of uberhaupt fatsoenlijke api support die niet in oneindige recursie hoeft te eindigen).

[ Voor 34% gewijzigd door PrisonerOfPain op 17-01-2012 12:34 ]

Pagina: 1 ... 35 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.