De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 267 Laatste
Acties:
  • 997.345 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Iemand daar heeft een cursus SEO gevolgd zo lijkt het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Even een vraagje aan de ontwikkelaars hier.
Zelf ben ik een amateur-ontwikkelaar met een redelijk niveau. D.w.z. dat ik geen officiele achtergrond in development/programming heb, maar wel al vanaf mijn 10e (Superlogo ftw!) bezig met programmeerwerk. Ik ben nu 26 en heb al die jaren verschillende klussen gedaan, waaronder een eigen bedrijfje in webdesign voor kleine ondernemers. D.w.z.: low-profile websites die goed moeten draaien, maar als ze opeens iDeal dingen wilden was het 'ga maar naar de professionals, anders waren wij niet zo goedkoop ;))In de loop van de jaren veel geleerd en voor mijn afstudeerwerk gewerkt in C++ voor een mooie simulator die we in Delft hebben staan. Vanuit interesse/hobby/bijbeunen/study dus veel gedaan met (oplopend in vaardigheid): C++, Java, HTML + CSS, PHP. Veel design principles, best/bad practices en source-control dingen wel gedaan, dus ik zie mezelf niet meer als een echte noob, maar professioneel amateuristisch zeg ik maar ;-).

Dan nu mijn echte vraag. Op zoek naar een leuk hobby-projectje had ik opeens een leuk 2D game idee bedacht. Omdat ik niet vies ben van een uitdaging wil ik dit dus uitwerken en als het goed werkt zou ik het graag in een App-store achtige variant willen plaatsen. Nu dus het probleem. Ik wil dit graag voor de iPad ontwikkelen (omdat ik er zo eentje heb, heb geen Android tablet) en aangezien ik full-time werk heb ik vrij weinig tijd een andere taal (lees: Objective-C) erbij te gaan leren.

Wat is nu wijsheid? Stug toch maar Objective-C gaan leren (of HTML5 + canvas + javascript eens goed uitzoeken) en dan na 6 maanden wellicht eindelijk eens kunnen maken wat ik wil óf in Java meteen gaan knallen (waarvan ik weet dat ik dat wel kan), en als het me bevalt later eens gaan kijken of het de tijdsinvestering waard is om te porten? Ben redelijk analytisch aangelegd en kan altijd dingen wel snel tot me nemen, maar veel kunnen lezen en snappen over bepaalde talen wil niet zeggen dat je dat dan goed kan natuurlijk. Daar komt (voor mij dan) voornamelijk ervaring bij kijken.

On a sidenote: Zijn er nog goede boeken met game-design / game-programming principles voor Java?

[ Voor 5% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-01-2012 20:42 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom zou je 6 maanden nodig hebben om een taal en API onder de knie te krijgen als je de basisbeginselen van het programmeren al onder de knie hebt? Mijns inziens kun je na een paar dagen inlezen gewoon beginnen met je project, of wellicht eerst een proof of concept. Natuurlijk zul je daarna nog redelijk vaak met je neus in de documentatie zitten of fora af te struinen naar oplossingen voor specifieke problemen, maar dat hoort erbij. Het is absoluut niet zo dat je alle ins en outs volledig moet kennen om aan de slag te kunnen. En uiteraard zul je na een tijdje ontdekken dat er een beter alternatief bestaat voor een oplossing die je in het verleden hebt gekozen, maar dat is niet erg.
On a sidenote: Zijn er nog goede boeken met game-design / game-programming principles voor Java?
Zonder het ook maar te verifieren zou ik er goud geld op inzetten dat er daar genoeg van bestaan :)

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 02-01-2012 20:56 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Laatst online: 21-09 15:23
Mocht je Objective-C willen leren dan is het aan te raden om in iTunes U de course van Stanford University hierover te volgen, deze gaat vrij snel door de dingen heen maar is best uitgebreid (19 lessen van +- een uur).

Je moet wel een redelijke basiskennis van OOP hebben, maar dat lijkt me het probleem niet.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
.oisyn schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:54:
Waarom zou je 6 maanden nodig hebben om een taal en API onder de knie te krijgen als je de basisbeginselen van het programmeren al onder de knie hebt?
Daar heb je natuurlijk een punt. Ik heb alleen de vervelende eigenschap dat ik eerst alle bad en good practices gelezen en gezien wil hebben omdat ik zo goed mogelijk wil beginnen, wat natuurlijk onmogelijk is. Ik denk dat ik me daar maar even overheen moet zetten dan :-). Daarnaast heb ik helaas niet al te veel vrije tijd, maar als het een hobby is moet ik daar maar tijd voor vrijmaken. Bedankt voor de tips. Zeker van profi game-ontwikkelaars.
Zonder het ook maar te verifieren zou ik er goud geld op inzetten dat er daar genoeg van bestaan :)
Ik heb al gevonden dat er een aardige wildgroei is met heel veel prut en daarom zoek ik een goed recent werk. Maar volgens mij is er een boekentopic hier (alhoewel tips natuurlijk altijd welkom zijn).

[ Voor 18% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-01-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:04

MBV

armageddon_2k1 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:40:
[knip]
Op zoek naar een leuk hobby-projectje had ik opeens een leuk 2D game idee bedacht. Omdat ik niet vies ben van een uitdaging wil ik dit dus uitwerken en als het goed werkt zou ik het graag in een App-store achtige variant willen plaatsen. Nu dus het probleem. Ik wil dit graag voor de iPad ontwikkelen (omdat ik er zo eentje heb, heb geen Android tablet) en aangezien ik full-time werk heb ik vrij weinig tijd een andere taal (lees: Objective-C) erbij te gaan leren. [knip]
Vergeet je niet dat je voor Apple een Developer License van $100 per jaar moet nemen om iets op je iPad te zetten (zonder jailbreak), en je voor €150 een goedkope Android tablet kan kopen, waar je user-space apps gratis op kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ja, daar ben ik me van bewust :) Vooralsnog ga ik eerst die ITunes U lectures doorwerken (dank!) en op OSX aan het werk met Objective-C. iPad wordt pas later interessant en dan ga ik bepalen of ik het de investering waard vind.

[ Voor 3% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-01-2012 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
MBV schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:01:
[...]

Vergeet je niet dat je voor Apple een Developer License van $100 per jaar moet nemen om iets op je iPad te zetten (zonder jailbreak), en je voor €150 een goedkope Android tablet kan kopen, waar je user-space apps gratis op kan zetten?
Je moet nog wel een eenmalige licentie aanschaffen om apps op de android market te kunnen plaatsen.
Verder zijn er inderdaad geen kosten behalve de aanschaf van een Android telefoon of tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
MBV schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:01:
[...]

Tsja, aan de andere kant worden er veel meer apps verkocht voor iOS, dus je als developer daar op richten is zo vreemd nog niet. Helemaal als het om tablet-based applicaties gaat. Daarnaast kickt Objective-C imho Java's ass.

Een dev-licentie is 79 euro per jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door ZpAz op 03-01-2012 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

armageddon_2k1 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:43:
Daar heb je natuurlijk een punt. Ik heb alleen de vervelende eigenschap dat ik eerst alle bad en good practices gelezen en gezien wil hebben omdat ik zo goed mogelijk wil beginnen, wat natuurlijk onmogelijk is. Ik denk dat ik me daar maar even overheen moet zetten dan :-). Daarnaast heb ik helaas niet al te veel vrije tijd, maar als het een hobby is moet ik daar maar tijd voor vrijmaken. Bedankt voor de tips. Zeker van profi game-ontwikkelaars.
Het nadeel van good en bad practices is dat deze soms zeer persoonlijk zijn. Soms komen er hier ook discussies langs waar de diverse partijen vrij standvastig zijn in hun standpunten en dit als good practice zien waar de andere kant juist het tegenovergestelde vindt.

Persoonlijk denk ik dat je de practices niet te veel je leven moet laten beïnvloeden. Je kunt de practices gebruiken om je eigen werkwijze te verbeteren, maar je zult eigenlijk altijd je eigen pad moeten zoeken en volgen. Want je eigen stijl is toch de stijl die het prettigste is. Daarnaast spreken de diverse bronnen elkaar soms ook behoorlijk tegen over wat goed en fout is. Door ervaring kom je er achter wat het beste bij jou past, dat kun je door puur de theorie te volgen nooit zeker weten. Enkel op de theorie focussen is dus, in mijn ogen, iets wat je niet altijd verder zal helpen. Zeker niet als je weinig tijd hebt.

Soms is het beter gewoon maar te beginnen en te leren van je fouten. Er is niets mis mee om eens een keertje wat code te moeten herschrijven. Dat is juist het mooie van evolutie binnen je code :) Opleidingen hanteren dit principe ook, theorie is leuk, maar praktijk is beter (tenminste toen ik nog studeerde). Van je eigen fouten leer je het meest. Ik heb geregeld dat ik minder recente code van mijzelf lees en denk: "dat zou ik nu toch heel anders gedaan hebben denk ik". Dat zijn de leermomenten die heel waardevol zijn en er voor zorgen dat je groeit als ontwikkelaar :)
Ik heb al gevonden dat er een aardige wildgroei is met heel veel prut en daarom zoek ik een goed recent werk. Maar volgens mij is er een boekentopic hier (alhoewel tips natuurlijk altijd welkom zijn).
Ook hier geldt dat sommige boeken door de een geroemd worden en door de andere met de grond gelijk worden gemaakt. :)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Ja hoor! Het zal eens niet waar zijn, de MSDTC op een van onze remote servers is stuk, en natuurlijk liggen er Linked Server verbindingen naartoe, anders zou het niet leuk zijn... :+ Als het kaduk gaat moet het natuurlijk wel meteen goed stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Gisteravond MIDI IN geïmplementeerd in mijn synthesizer app m.b.v. CoreMIDI. Synth reageert nu perfect op note on/off en controller changes. Nu nog MIDI Clock en timestamping (t.b.v. MIDI over WiFi) inbouwen, dan is-ie redelijk klaar voor pro-gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Cool. MIDI is eigenlijik wel een leuk protocol. Ik ben er mee bezig om mijn gitaar met een Arduino + LED's op te laten lichten op de muziek :)

Wat maak jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

D-Raven schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 08:54:
Ja hoor! Het zal eens niet waar zijn, de MSDTC op een van onze remote servers is stuk, en natuurlijk liggen er Linked Server verbindingen naartoe, anders zou het niet leuk zijn... :+ Als het kaduk gaat moet het natuurlijk wel meteen goed stuk gaan.
MSDTC is zo'n fijn stuk software :X helemaal als je dat ook nog eens geclusterd wil hebben

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:58
We zijn op dit moment aan het kijken hoe we een reliable distributed file system kunnen opzetten, alleen hebben we vooral heel veel kleine bestanden, en alle DFS's lijken meer te houden van grote files. Iemand wel eens iets soortgelijks gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
MTWZZ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:13:
[...]

MSDTC is zo'n fijn stuk software :X helemaal als je dat ook nog eens geclusterd wil hebben
Vertel mij wat... Een update van een niet nader te noemen pakket *kuch*Mamut*kuch* had de MSDTC uitgezet (!!!). Dus ik zet m weer aan. Werkt het nog steeds niet..
Blijken permissies e.d. ook weg te zijn. Ben nu net klaar met terugzetten/herstellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 09:39:
Cool. MIDI is eigenlijik wel een leuk protocol. Ik ben er mee bezig om mijn gitaar met een Arduino + LED's op te laten lichten op de muziek :)

Wat maak jij?
Mooie van MIDI is dat het al sinds de jaren 80 stabiel is, en door alle apparatuur wordt ondersteund, dus zodra je je implementatie klaar hebt, werkt het werkelijk gewoon overal mee. :)

Ben op dit moment bezig met de 'grote broer' van mijn gratis virtueel analoge synthesizer voor iOS. Grotere (niet geheel gratis) broertje krijgt een uitgebreidere synthesizer, een step sequencer, volledige MIDI ondersteuning, audio export, etc. Alle features komen (al dan niet gedeeltelijk uitgekleed) ook in de gratis versie trouwens.

Ben van plan om er een complete productlijn van te maken. Doe dit wel bovenop mijn daytime job en gezinsleven, dus doorlooptijden zijn lastig schatten. ;)

Ben wel benieuwd naar je projectje, filmpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
MTWZZ schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:13:
[...]

Breek me de bek niet open! Op een bepaald project moest ik over MSDTC een verbinding realiseren tussen een SQL Server cluster en een BizTalk cluster in twee verschillende netwerken met de daarbijbehorende aparte domeinen...

Wat heb ik daar een ge***** mee gehad

|:(

[ Voor 0% gewijzigd door Laurens-R op 03-01-2012 11:00 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
Laurens-R schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:50:
[...]

.... twee verschillende netwerken met de daarbijbehorende aparte domeinen...

Uitzoeken welke rechten je dan overal moet toekennen is dan al een hele klus op zich. Laat staan als je met verschillende server OS werkt..

Bleh ontransparante meukzooi

[ Voor 3% gewijzigd door D-Raven op 03-01-2012 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
D-Raven schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:41:
[...]

Vertel mij wat... Een update van een niet nader te noemen pakket *kuch*Mamut*kuch* had de MSDTC uitgezet
Dat is wel het meest belabberde pakket dat ik ook gebruikt / gezien hebt. uiterlijk is leuk maar voor de rest niet denderend. (je moet een hoop tools zelf maken omdat mamut een hoop niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
eBoR schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:05:
[...]

Dat is wel het meest belabberde pakket dat ik ook gebruikt / gezien hebt. uiterlijk is leuk maar voor de rest niet denderend. (je moet een hoop tools zelf maken omdat mamut een hoop niet kan.
Hah een lotgenoot :D welkom :+

Tools maken: Check.

Het is een, groot, baggerpakket.
Tot een paar versies terug gebruikte hun Sql Database instance nog swedish nogwat als collation... das leuk als je een like query probeert te doen via een linked server verbinding waarbij de client gewoon een normale latin collation gebruikt...

Tevens helpt het niet als de klant die het pakket gebruikt geen idee heeft wat ze nu eigenlijk aan het doen zijn, waardoor de inhoud helemaal een bende is. Probeer er dan maar eens fatsoenlijk gegevens uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:46

defcon84

Multipass?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pAy4z.png
volgens mij wel fake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

creator1988 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:35:
We zijn op dit moment aan het kijken hoe we een reliable distributed file system kunnen opzetten, alleen hebben we vooral heel veel kleine bestanden, en alle DFS's lijken meer te houden van grote files. Iemand wel eens iets soortgelijks gedaan?
Tweakers.net frontpage heeft hetzelfde probleem. In een .plan van 2 jaar geleden of zoiets heeft de admin uitgelegd wat hij heeft gekozen en waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
Volgens mij heel erg fake, wel super geniaal! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Laurens-R schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 10:50:
[...]

Breek me de bek niet open! Op een bepaald project moest ik over MSDTC een verbinding realiseren tussen een SQL Server cluster en een BizTalk cluster in twee verschillende netwerken met de daarbijbehorende aparte domeinen...

Zelfde situatie meegemaakt en dan ook nog eens met een incompetente hoster die gewoon NIET weet wat er in de firewalls geconfigureerd is :X
Geef je een volledige sheet met poorten en IP adressen wat naar waar open moet, krijgen ze het voor elkaar om precies de helft te doen |:(

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:58
MBV schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:46:
[...]

Tweakers.net frontpage heeft hetzelfde probleem. In een .plan van 2 jaar geleden of zoiets heeft de admin uitgelegd wat hij heeft gekozen en waarom.
Ja, tweakers gebruikt een server met een software RAID op basis van ZFS zo te zien. Maar het probleem is best anders, wij zoeken echt een DFS waarmee we (met een vergelijkbare snelheid als local storage) normale POSIX meuk gaan doen. Dus niet write once, read many, zoals je veel ziet in webomgevingen.

-edit: en ook nog in de cloud, dus we hebben geen fysieke machines staan.

[ Voor 6% gewijzigd door creator1988 op 03-01-2012 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

ZpAz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 21:08:
Mocht je Objective-C willen leren dan is het aan te raden om in iTunes U de course van Stanford University hierover te volgen, deze gaat vrij snel door de dingen heen maar is best uitgebreid (19 lessen van +- een uur).

Je moet wel een redelijke basiskennis van OOP hebben, maar dat lijkt me het probleem niet.
Hehe, thanks voor de tip. :) Ik was net lekker aan het wegkijken maar spijtig genoeg moet ik nu weer verder studeren (Computersystemen (inhoudelijk is dat 20% Assembly en 80% theorie over computers) :< ). Ach ja, moet ook gedaan worden. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Los van bovenstaande ontopic-programmeer-gebazel, zijn er al mensen hier die Vegter-rolletjes uitgedeeld hebben?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

nope.. had zelfs nog nooit van die traditie gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:26

Acid_Burn

uhuh

Zegt mij ook helemaal niets.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* .oisyn neither

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 13:15
NeFoRcE schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:38:
Los van bovenstaande ontopic-programmeer-gebazel, zijn er al mensen hier die Vegter-rolletjes uitgedeeld hebben?
Dat zijn gewoon knijpertjes (ook wel kniepertjes bij ons)! Haha, heerlijk, vooral met slagroom. Afgelopen donderdag in de keuken gestaan om zo'n 100/150 te maken voor familie/vrienden en voor thuis. Nouja, de opgerolde dan, want ik lees weer op internet dat dat rolletjes worden genoemd en dat kniepertjes de platte zijn...

[ Voor 12% gewijzigd door SumBeam op 03-01-2012 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:24
* Avalaxy kent het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

Lijkt een beetje op de Cigarettes Russes van Delacre (steevast verkrijgbaar bij mijn oma :D die een oneindige voorraad van die koekendozen heeft). Al lijken die Vegter-rolletjes meer gemaakt te zijn van hetzelfde koekje als een horentje (waar men ijscreme in doet). :o

Afbeeldingslocatie: http://www.delacre.be/sites/delacre.sites.conimbo.com/files/imagecache/product_large/cigarettes-russes-200g_0.png

----

Ik vind het wel sneu dat je helemaal terug moet herbeginnen met downloaden in iTunes als je een netwerk time-out hebt gehad. :( (Zeker met zo'n trage verbinding als de mijne :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het zal wel aan mij liggen en 't feit dat ik gruwelijk niet overweg kan met alles wat bij IBM vandaan komt maar ben ik gek als ik zeg dat de WebSphere MQ Client een f*ckin' bitch is om werkend te krijgen? Wat een wanproduct zeg :X

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pas op, smaad, straks klaagt IBM je aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
.oisyn schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:03:
Pas op, smaad, straks klaagt IBM je aan :P
Ik hoop 't zelfs bijna :P Wat zou ik graag eens met een paar van die pakken in een ruimte gezet worden...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
.Gertjan. schreef op maandag 02 januari 2012 @ 09:35:
Waarom heeft Microsoft in vredesnaam van SQL 2008 een R2 en non R2 versie :( Ben ik er eindelijk achter waarom mijn intellisense in SQL niet meer werkt (kwam door de VS2010 SP1) en hoe het op te lossen is (SP voor SQL downloaden) download ik gewoon de verkeerde Service Pack (2008 ipv 2008R2)...
Omdat het ook serieus een R2 is :). Het is een release waar extra features in zitten bovenop 2008 :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:38:
[...]

Daarnaast kickt Objective-C imho Java's ass.
Afbeeldingslocatie: http://plancksconstant.org/blog1/image/sub4/not_this_shit_again.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:37

alienfruit

the alien you never expected

SumBeam schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 15:09:
Dat zijn gewoon knijpertjes (ook wel kniepertjes bij ons)! Haha, heerlijk, vooral met slagroom. Afgelopen donderdag in de keuken gestaan om zo'n 100/150 te maken voor familie/vrienden en voor thuis. Nouja, de opgerolde dan, want ik lees weer op internet dat dat rolletjes worden genoemd en dat kniepertjes de platte zijn...
Nou wij noemen ze thuis gewoon Kniepertjes hoor (de rolletjes) lekker met anijs door het beslag. Lekker. Alleen het bakken was geen succes dit jaar. Hadden er maar twintig. Ging jaren goed en nu wilde het niet. :(
Maar 100/150 zijn er wel veel zeg! Daar ben je toch wel een flinke tijd mee bezig geweest. Maar ja, ze zijn lekker he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Als je het niet gequoted had was het al lang in de vergetelheid geraakt. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
NeFoRcE schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 14:38:
een paar uitgedeeld maar dan wel in de zelfgemaakte knieperties vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 13:15
alienfruit schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:54:
[...]

Nou wij noemen ze thuis gewoon Kniepertjes hoor (de rolletjes) lekker met anijs door het beslag. Lekker. Alleen het bakken was geen succes dit jaar. Hadden er maar twintig. Ging jaren goed en nu wilde het niet. :(
Maar 100/150 zijn er wel veel zeg! Daar ben je toch wel een flinke tijd mee bezig geweest. Maar ja, ze zijn lekker he :D
Wij thuis ook hoor ;) Lekker met vers geklopte slagroom erin en opeten maar! Jum :> Valt mee, als je het met z'n tweeën doet gaat het redelijk snel. De een schept telkens een lepel op het ijzer en de andere rolt hem op. Denk dat je hoogstens 4 uurtjes bezig bent in totaal, met beslag maken + bakken + alle bende weer opruimen.

Het is best irritant om C++ te leren op een alternatieve manier. Voor mijn stage ben ik bezig met een library (Point Cloud Library) en ik snap er de ballen van. Het is ook nog C++, waar ik nog nooit eerder mee heb gewerkt. Op zich is het hele C++ op dit vlak niet zo moeilijk. Geen ingewikkelde dingen, het is alleen maar het gebruiken van die lib en dingen aan elkaar koppelen, maar het wordt juist voor mij daar lastig door. Moet het zelf ook helemaal alleen uitzoeken, de tutorials die er zijn vind ik niet bijster hulpgevend, dus het meeste komt van hun forum en echt heeel veel prutsen, opnieuw doen en code weggooien omdat het toch niet werkt.

Nog even doorbijten dus tot het einde van mijn stage... Weet wel dat het frustrerend is als je er 3 maanden mee bezig bent en voor je gevoel gewoon geen steek verder komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
SumBeam schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:08:

Het is best irritant om C++ te leren op een alternatieve manier. Voor mijn stage ben ik bezig met een library (Point Cloud Library) en ik snap er de ballen van. Het is ook nog C++, waar ik nog nooit eerder mee heb gewerkt. Op zich is het hele C++ op dit vlak niet zo moeilijk. Geen ingewikkelde dingen, het is alleen maar het gebruiken van die lib en dingen aan elkaar koppelen, maar het wordt juist voor mij daar lastig door. Moet het zelf ook helemaal alleen uitzoeken, de tutorials die er zijn vind ik niet bijster hulpgevend, dus het meeste komt van hun forum en echt heeel veel prutsen, opnieuw doen en code weggooien omdat het toch niet werkt.

Nog even doorbijten dus tot het einde van mijn stage... Weet wel dat het frustrerend is als je er 3 maanden mee bezig bent en voor je gevoel gewoon geen steek verder komt :(
C++ is ook pittig om zo maar even te leren in combinatie met een library. Ik vond C++ leren zelf al lastig. De basis was natuurlijk niet moeilijk maar zo gauw je bij complexere dingen komt dan word het pittig. Dus ik snap best dat je het erg pittig en irritant vind :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pff mietjes, C++ is simpel man. Die paar regels die er zijn zijn allemaal heel transparant :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Inderdaad, als je ernaar op zoek gaat lijken ze wel doorzichtig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Welke app (voor Mac) gebruiken de (webdev) Tweakers hier voor het beheren & organiseren van jullie code snuppets? CodeBox ziet er interessant uit, iemand ervaring daar mee? Ik wil graag een stand alone app (dus niet binnen mijn IDE) en sowieso niet webbased.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:47
OkkE schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:09:
Welke app (voor Mac) gebruiken de (webdev) Tweakers hier voor het beheren & organiseren van jullie code snuppets? CodeBox ziet er interessant uit, iemand ervaring daar mee? Ik wil graag een stand alone app (dus niet binnen mijn IDE) en sowieso niet webbased.
http://www.snippetsapp.com/

Heb Codebox ook al gehad, maar vond hem niet zo prettig.
Hmm.. met nieuwe updates ziet hij er wel heel interessant uit!

[ Voor 5% gewijzigd door Ryur op 04-01-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
De dag is bijna voorbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
GoTCoast schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:22:
[...]

http://www.snippetsapp.com/

Heb Codebox ook al gehad, maar vond hem niet zo prettig.
Hmm.. met nieuwe updates ziet hij er wel heel interessant uit!
Heb hier de volgende: http://fuelcollective.com/snippet

Gebruik het enkel zelden.

On a sidenote. Word of the day @ urbandict.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/D3K7/hippocampus.png

[ Voor 13% gewijzigd door ZpAz op 04-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Yes!
daarna Hotdogs eten & poolen _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:24
ie7-js project O+ O+ Fixte magisch mijn (in IE7 en IE8) zwaar verpeste website door slechts 1 bestandje in te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Net CodeBox gekocht in de App Store en eerste indruk is erg goed. Werkt prettig; heel simpel en clean design maar doet precies wat ik wil. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
OkkE schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 09:38:
Net CodeBox gekocht in de App Store en eerste indruk is erg goed. Werkt prettig; heel simpel en clean design maar doet precies wat ik wil. :)
hoeveel is CodeBox eigenlijk in de market?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Rutix schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 11:58:
[...]

hoeveel is CodeBox eigenlijk in de market?
Op dit moment 3,99 Euro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
OkkE schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 15:09:
Mag ik vragen waarom je niets webbased wilt? Ik gebruik zelf (heel soms) GitHub met zijn Gist feature, zodat ik er altijd bij kan wat ik wel erg prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Devilly schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 14:44:
[...]

Mag ik vragen waarom je niets webbased wilt? Ik gebruik zelf (heel soms) GitHub met zijn Gist feature, zodat ik er altijd bij kan wat ik wel erg prettig vind.
Ik vind het voor code snippets niet handig om daar een browser voor open te hebben. En in de browser mist altijd mooie integratie met het OS: vanuit de OSX menu bar een icoon met quick search bijvoorbeeld.

Ik wil het niet binnen de IDE, omdat ik wel wil kunnen switchen van IDE, zonder problemen te hebben met behouden van al mijn code.

Ik hoef niet perse "overal" bij mijn code, ik ontwikkel alleen op mijn werk en af en toe mijn prive laptop. Met CodeBox kan je je code-database opslaan in bijvoorbeeld Dropbox. Op die manier kan ik er zowel thuis als op werk bij. De perfecte oplossing voor mij op dit moment. :)

[ Voor 3% gewijzigd door OkkE op 05-01-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 11:04
code:
1
2
Commit failed (details follow): 
There is not enough space on the disk.

Dan maar wat surfen tot het gefixed is... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Down
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:09
Rutix schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 09:36:
[...]

C++ is ook pittig om zo maar even te leren in combinatie met een library. Ik vond C++ leren zelf al lastig. De basis was natuurlijk niet moeilijk maar zo gauw je bij complexere dingen komt dan word het pittig. Dus ik snap best dat je het erg pittig en irritant vind :P.
Het meest verwarrende vond ik tijdens het leren dat het symbool om een pointer te dereferencen hetzelfde symbool is als die om een pointer te declareren, daar waar het verschillende dingen zijn :). Toen ik dat éénmaal doorhad ging er een wereld voor me open :+

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Down schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 19:28:
[...]

Het meest verwarrende vond ik tijdens het leren dat het symbool om een pointer te dereferencen hetzelfde symbool is als die om een pointer te declareren, daar waar het verschillende dingen zijn :). Toen ik dat éénmaal doorhad ging er een wereld voor me open :+
Moeilijkste vond ik zelf complexe templates :). Dat duurde toch ff voordat ik het door had :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Laatst online: 18:29

StM

De taal zelf vond ik het probleem eigenlijk niet zo, wel dat je wel heel makkelijk foutjes kan maken die soms heel irritant debuggen zijn en erg veel tijd kunnen vreten.

Ik zoek trouwens nog een handige app om mn copy paste data tussen OSX en windows te delen, het liefst incl bestanden heen en weer kunnen sturen. Iemand een idee zonder het bv in dropbox te moeten zetten? Windows <-> Windows is volgens mij wel een goede tool voor, maar crossplatform heb ik nooit wat kunnen vinden dat ook werkte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
StM schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:08:
De taal zelf vond ik het probleem eigenlijk niet zo, wel dat je wel heel makkelijk foutjes kan maken die soms heel irritant debuggen zijn en erg veel tijd kunnen vreten.

Ik zoek trouwens nog een handige app om mn copy paste data tussen OSX en windows te delen, het liefst incl bestanden heen en weer kunnen sturen. Iemand een idee zonder het bv in dropbox te moeten zetten? Windows <-> Windows is volgens mij wel een goede tool voor, maar crossplatform heb ik nooit wat kunnen vinden dat ook werkte...
Ever saw a template error :P? Die zijn soms zo lang en irritant ^^. Gelukkig zijn er allemaal tooltjes tegenwoordig die het wat leesbaarder kunnen maken :D

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Laatst online: 18:29

StM

Jup dat soort dingen bedoel ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

In dat andere topic kwam ook zo'n pareltje langs
C++:
1
const char * str = '\0';

Waar wijst 'str' nu naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 16:01
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:54:
C++:
1
const char * str = '\0';

NULL I guess? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-09 18:08

CoolGamer

What is it? Dragons?

Ik weet het wel zeker. Hij verwijst gewoon naar NULL.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat heet 0 in C++ (of nullptr sinds C++11) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 01:48:
Dat heet 0 in C++ (of nullptr sinds C++11) ;)
NULL (de macro) is geen nullptr in C++11. De macro is nog steeds implementation based omdat anders teveel code zou breken :P . Dus NULL en 0 zijn eigenlijk verschillende dingen jammer genoeg :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 22:35
.oisyn schreef op donderdag 05 januari 2012 @ 22:54:
C++:
1
const char * str = '\0';

Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik er 20x overheen had gelezen :D

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:30

Haan

dotnetter

Kan iemand het ook nog even uitleggen voor de arme zieltjes die geen C++ kennen? O-)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

'\0' is char en dus een integral type? :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Haan schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:39:
Kan iemand het ook nog even uitleggen voor de arme zieltjes die geen C++ kennen? O-)
Wat snap je niet ;)? \0 is een null character en dus maak je een pointer naar 0 :)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

OK, maar wat is het punt verder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Haan schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:47:
Het punt is mogelijk dat het te veel lijkt op:
C++:
1
const char * str = "\0";

...wat toch iets anders is. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:33
Da's wel een subtiel verschil door die ' ipv "
Als ik het goed begrijp is const char * str = '\0' dus een pointer naar 1 char met waarde 0 en dus 1 byte.
const char * str = "\0" is dan weer een pointer naar een string van 1 char met waarde 0, maar er is nog een afsluitende null byte aan het einde van de string en dus 2 bytes lang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Haan schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:47:
Het punt is dat in dit geval je een pointer hebt die 'nergens' naar wijst ( adres 0 ) en in het andere geval een pointer die wijst naar de string ""

Het verschil zit em dus in '\0' en "\0"

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Haha, dat is wel een lekker subtiel dingetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Otherside1982 schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 10:32:
Da's wel een subtiel verschil door die ' ipv "
Als ik het goed begrijp is const char * str = '\0' dus een pointer naar 1 char met waarde 0 en dus 1 byte.
Ja, het is een char-pointer, maar nee, het wijst niet naar een char.

Het adres waar de pointer naar verwijst staat rechts van de = en daar staat: '\0'. Dit is een andere manier om 0 te schrijven. Immers, char is een integraal type. Het adres 0 wordt gebruikt om aan te duiden dat een pointer nergens naar wijst.**

(** Hoeft trouwens niet overeen te komen met het adres dat de onderliggende machine gebruikt om null-pointers aan te duiden: voorbeeld)
const char * str = "\0" is dan weer een pointer naar een string van 1 char
Strict genomen is het nog steeds een char-pointer, geen string-pointer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

Vandaag toch maar eens Win8 dev preview met VS2011 installeren :-)
wordt hoog tijd dat ik daar eens mee ga spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:34
Heb volgens mij ergens gelezen dat de beta variant in februari uit komt.
Wellicht handig om daar eerst op te wachten, tenzij je echt veel tijd over hebt natuurlijk.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

nou.. nu draait ie al :p
maar er zit standaard alleen vs2011 express in
dus ook nog even de vs2011 preview moeten downloaden en installeren..
maar kan nu eindelijk beginnen met onze apps te testen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 08:32:
[...]

NULL (de macro) is geen nullptr in C++11.
Dat beweer ik ook niet
De macro is nog steeds implementation based omdat anders teveel code zou breken :P
Ook dat ontken ik niet. Ik zeg echter dat het in C++ gewoon gebruikelijk is om 0 te schrijven ipv NULL. NULL is een erfenis van C. Overigens zijn er niet zo heel veel mogelijkheden, het voegt hooguit een postfix type specifyer toe aan 0, zoals 0L. Iets als (void*)0 (zoals in C) is niet toegestaan.

Een null pointer in C++ is gewoon 0, en vanaf C++11 kun je dat beter specificeren met nullptr.
Rutix schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 09:44:
[...]

Wat snap je niet ;)? \0 is een null character en dus maak je een pointer naar 0 :)
Door deze uitspraak krijg ik het idee dat je nog niet helemaal doorhebt wat er nou gebeurt, maar misschien is het slechts je formulering. Wat zou
C++:
1
const char * str = 'a';

doen volgens jou? (en geen compiler gebruiken he ;))

[ Voor 48% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Het wordt pas leuk als je er ook iets mee gaat doen, met die ene regel gaat er nog niks stuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

spoiler:
Die ene regel compilet niet eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Hmm, weet ik niet zeker. Mag je geen library compilen die alleen een global defineert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat mag prima. Je mag alleen geen willekeurige literal aan een pointer assignen. Alleen 0 (en varianten daarvan, zoals '\0', 0L, (unsigned)0, etc.) is valide.

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2012 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 12:10:
[...]

Dat beweer ik ook niet

[...]

Ook dat ontken ik niet. Ik zeg echter dat het in C++ gewoon gebruikelijk is om 0 te schrijven ipv NULL. NULL is een erfenis van C. Overigens zijn er niet zo heel veel mogelijkheden, het voegt hooguit een postfix type specifyer toe aan 0, zoals 0L. Iets als (void*)0 (zoals in C) is niet toegestaan.

Een null pointer in C++ is gewoon 0, en vanaf C++11 kun je dat beter specificeren met nullptr.
:P Sorry was nog vroeg in de ochtend had je bericht te snel gelezen ;)
[...]
Door deze uitspraak krijg ik het idee dat je nog niet helemaal doorhebt wat er nou gebeurt, maar misschien is het slechts je formulering. Wat zou
C++:
1
const char * str = 'a';

doen volgens jou? (en geen compiler gebruiken he ;))
spoiler:
Dat gaat natuurlijk niet werken he :). Je kunt geen char geven aan const char* . const char * str = "a"; zou wel werken ;).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom werkt
C++:
1
const char * str = '\0';
dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:18:
Waarom werkt
C++:
1
const char * str = '\0';
dan wel?
Omdat '\0' een octal constant is van 0. Waardoor de pointer dus naar niks wijst.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Rutix schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:36:
Omdat '\0' een octal constant is van 0. Waardoor de pointer dus naar niks wijst.
Je mist de clou volgens mij een kleinigheid, 'a' is ook een constante.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
farlane schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:41:
[...]

Je mist de clou volgens mij een kleinigheid, 'a' is ook een constante.
Uhh wat?

C++:
1
const char * str = '\0';

Werkt omdat '\0' geen normale escape character is maar een octal escape sequence met een single digit 0. Dus wat er staat is dat de pointer 0 is en dus nergens naar verwijst .

C++:
1
const char * str = 'a';

Werkt niet omdat 'a' hier een char (een integral type dus) is en geen const char* . Dit is gewoon een simple type conversie incompatibility . Ik weet niet hoe makkelijker ik het moet zeggen...

[ Voor 4% gewijzigd door Rutix op 06-01-2012 17:00 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 16:58:
Werkt omdat '\0' geen normale escape character is maar een octal escape sequence met een single digit 0
Wat is dat nou voor onzin? \0 is net zo normale escape sequence als \n. In single quotes zijn beide gewoon constanten van het type char.
Werkt niet omdat 'a' hier een char (een integral type dus) is
'\0' en '\x00' zijn óók chars (integral types dus)

Het énige verschil is dat '\0' de numerieke waarde 0 heeft en 'a' de waarde 97. En 0 is de enige numerieke waarde die je aan een pointer kunt assignen.

[ Voor 29% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2012 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
.oisyn schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:14:
[...]

Wat is dat nou voor onzin? \0 is net zo normale escape sequence als \n. In single quotes zijn beide gewoon constanten van het type char.
Ik maak een scheiding tussen een numeric escape sequence (in octal of hex) en character escape
sequence. Misschien had ik beter kunnen zeggen dat '\0' geen aparte escape sequence is maar gewoon een octal escape sequence. Misschien was dat duidelijker geweest met wat ik bedoelde
.oisyn schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:14:
[...]

'\0' en '\x00' zijn óók chars (integral types dus)

Het énige verschil is dat '\0' de numerieke waarde 0 heeft en 'a' de waarde 97. En 0 is de enige numerieke waarde die je aan een pointer kunt assignen.
Zo diep hoef je nieteens te gaan. 'a' is van type char en er is geen valid conversion van char -> const char* .

But w/e . Ik bedoelde hetzelfde en ga misschien niet zo heel diep als jullie en heb eigenlijk geen zin om er op deze vrijdag verder op in te gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Rutix op 06-01-2012 17:38 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik maak een scheiding tussen een numeric escape sequence (in octal of hex) en character escape
sequence.
Maar het is niet echt een scheiding die van belang is voor de argumentatie :)
Misschien had ik beter kunnen zeggen dat '\0' geen aparte escape sequence is maar gewoon een octal escape sequence. Misschien was dat duidelijker geweest met wat ik bedoelde
Het hele idee dat het een escape sequence is is onbelangrijk. Het gaat om de nominale waarde van het character. Het is nou eenmaal toevallig zo dat \0 (en \x0) de enige manier is om een character van waarde 0 te specificeren binnen quotes, maar was \0 een printable character geweest, bijvoorbeeld ○, dan had '○' ook geldig geweest.
Zo diep hoef je nieteens te gaan. 'a' is van type char en er is geen valid conversion van char -> const char*
Maar waarom wil het er bij jou dan niet in dat '\0' óók van het type char is? En waarom is mijn beschrijving diep, terwijl jij er juist allerlei irrelevante zaken bijhaalt? :)

Btw:
C++:
1
2
3
4
5
static const char a = 0;
static const char b = 1;

const char * str1 = a; // ok
const char * str2 = b; // error

De regel: elke compile time constant met waarde 0 is een geldige pointer naar null.

[ Voor 123% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe

Ghehe

400 pound hacker

* Ghehe heeft net zijn V.I.P. tickets voor het 90ste Auto- en Motosalon van Brussel gekregen.

Dat is ook het enigste goede aan vandaag. :P Geen concentratie om mij in te spannen om theorie vanbuiten te leren (computerssystemen :r ). Heb me wel bezig gehouden met CodeIgniter om te kijken of dat wat is voor mijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

.oisyn schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 17:43:
De regel: elke compile time constant met waarde 0 is een geldige pointer naar null.
Is het eigenlijk mogelijk in C++ om een pointer naar een specifiek gedeelte van het geheugen te verwijzen op basis van een machineadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

reinterpret_cast.

C++:
1
char * pGoodOldVgaMemory = reinterpret_cast<char*>(0xa0000);
;)

[ Voor 71% gewijzigd door .oisyn op 06-01-2012 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Zoals ik al zei had ik beetje slecht verwoord. Ik heb nooit ontkend dat '\0' geen char is maar enfin. Ik heb al eerder aangegeven dat ik geen zin meer heb in deze discussie.

Edit: Laat duidelijk wezen dat ik met alles wat je zegt over die types enzo eens ben hoor. Dus ik snap niet helemaal waarom we uberhaupt deze discussie hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door Rutix op 06-01-2012 19:43 ]

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op vrijdag 06 januari 2012 @ 19:42:
Edit: Laat duidelijk wezen dat ik met alles wat je zegt over die types enzo eens ben hoor. Dus ik snap niet helemaal waarom we uberhaupt deze discussie hebben.
Omdat je van die rare argumenten gaf. Ik wilde er even zeker van zijn dat we hetzelfde bedoelen ;)

Pagina: 1 ... 31 ... 267 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.